abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 8 juli 2026 @ 18:00:50 #126
5428 crew  miss_sly
pi_221276792
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 16:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat ik zeg is dat nu vrouwen gemiddeld gezien hoger opgeleid zijn en meer verdienen dat het onverstandig is om die norm te hanteren. Want dan richt je je op een groep die per definitie kleiner is dan de groep waar jij deel van uitmaakt.

Ik zeg overigens hetzelfde tegen mannen die zich b.v. richten op unicorns.

Het is onverstandig vanuit de wens die kennelijk bestaat om een leuke partner te vinden en (eventueel) kinderen te krijgen.

Dus als jij wat ik schrijf al ziet als 'vrouwen moeten zich verantwoorden', dan snap ik dat je denkt dat die groep groot is.
En een verschil tussen een groeiende groep vrouwen en mannen lijkt dan te zijn dat vrouwen dan liever hun wens on hold zetten tot ze die man tegen komen die ze wel echt geweldig vinden en niet hun wensen bij te stellen. Dat mag jij onverstandig vinden, ik vind dat heel verstandig.

Vrouwen hebben decennialang weinig keus gehad, moesten trouwen en kinderen krijgen en thuisblijven om te zorgen voor man en kinderen. Die tijd is voorbij. Alleenstaande vrouwen zijn geen nare uitzonderingen meer waar je medelijden mee moet hebben. Die bij een hospita of in aparte vrouwenflats moesten wonen, omdat een gewone woning voor een gezin was. Ze mogen zelf kiezen. Ze mogen studeren, carriere maken, of gewoon een leuke parttime baan doen waar ze naar eigen tevredenheid voldoende mee verdienen.

En als dat betekent dat ze dus (voorlopig) niet willen settelen met minder dan die geweldig leuke man die ze graag willen, dan is dat hun goed recht.

En als ze tegen die geweldig leuke man aanlopen, is ook helemaal niet van belang dat hij hoogopgeleid is, geld heeft, status, macht, geld. Dan willen ze gewoon die leuke vent die er voor ze is, die haar accepteert met al haar goede en minder goede kanten en vice versa. Waarmee ze een leuk leven kan leiden, al dan niet met kinderen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Colorchick woensdag 8 juli 2026 @ 18:01:16 #127
382129 crew  Donna
pi_221276793
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 17:59 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Goede vraag. Denk vooral dat laatste, maar misschien heeft het meer met EQ en sociale vaardigheden te maken. Of een combinatie van alle factoren die je kuint zien als "naar beneden bijstellen". Ik geloof wel dat mannen dit beter kunnen.
Ik denk dat mannen het niet zo zien als downdaten.
  Moderator woensdag 8 juli 2026 @ 18:02:03 #128
5428 crew  miss_sly
pi_221276799
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2026 17:52 schreef DoubleDip het volgende:
Wat is de definitie van downdaten? Alleen het opleidingsniveau van beiden? Of ook je werkniveau, sociaaleconomische status?
Ik denk dat de definitie van downdaten vooral bij de personen zelf ligt.
Voor de een zal dat zijn daten met iemand die lageropgeleid is. Voor de ander iemand die qua uiterlijk niet binnen de eisen valt. Minder rijk is. Minder levenservaring heeft. Al kinderen heeft. Weet ik het. Voor iedereen is dat denk ik anders.
  Moderator / Colorchick woensdag 8 juli 2026 @ 18:02:12 #129
382129 crew  Donna
pi_221276802
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2026 18:00 schreef miss_sly het volgende:

En als dat betekent dat ze dus (voorlopig) niet willen settelen met minder dan die geweldig leuke man die ze graag willen, dan is dat hun goed recht.

En als ze tegen die geweldig leuke man aanlopen, is ook helemaal niet van belang dat hij hoogopgeleid is, geld heeft, status, macht, geld. Dan willen ze gewoon die leuke vent die er voor ze is, die haar accepteert met al haar goede en minder goede kanten en vice versa. Waarmee ze een leuk leven kan leiden, al dan niet met kinderen.
_O_
  woensdag 8 juli 2026 @ 18:02:27 #130
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221276804
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 18:01 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik denk dat mannen het niet zo zien als downdaten.
Als ik ze zo hoor en lees zou dat best kunnen.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  Moderator / Colorchick woensdag 8 juli 2026 @ 18:07:59 #131
382129 crew  Donna
pi_221276839
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 14:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik denk juist dat irl daten dat veel meer blootlegt.
Niet mee eens. Ik denk wel dat datingsites een hoop blootleggen wat IRL pas later komt. Om het maar even over 'downdaten' te laten gaan.

IRL kom je iemand tegen in de kroeg/bij tennis/de toneelvereniging en je raakt in gesprek. Er wordt een drankje gedronken en er is een leuke klik, pas tegen het eind van het gesprek of zelfs nog later kom je er achter dat die ander 'maar' bouwvakker of vrachtwagenchauffeur is (of iets anders wat sommige vrouwen te min vinden). Maar de klik is er al, dus maakt het niet zoveel meer uit.

Op een datingssite ziet ze een profiel, hij is bouwvakker of vrachtwagenchauffeur en ze swiped meteen naar links.
pi_221276858
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2026 18:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En een verschil tussen een groeiende groep vrouwen en mannen lijkt dan te zijn dat vrouwen dan liever hun wens on hold zetten tot ze die man tegen komen die ze wel echt geweldig vinden en niet hun wensen bij te stellen. Dat mag jij onverstandig vinden, ik vind dat heel verstandig.

Vrouwen hebben decennialang weinig keus gehad, moesten trouwen en kinderen krijgen en thuisblijven om te zorgen voor man en kinderen. Die tijd is voorbij. Alleenstaande vrouwen zijn geen nare uitzonderingen meer waar je medelijden mee moet hebben. Die bij een hospita of in aparte vrouwenflats moesten wonen, omdat een gewone woning voor een gezin was. Ze mogen zelf kiezen. Ze mogen studeren, carriere maken, of gewoon een leuke parttime baan doen waar ze naar eigen tevredenheid voldoende mee verdienen.

Als vrouwen nu minstens zo gelukkig waren dan toen die mismatch veel kleiner was en vrouwen die geen kinderen krijgen daar ook vrijwel allemaal vrede mee hebben, in plaats van dat 80% daarvan daar groot verdriet van heeft, dan was ik het helemaal met jou eens geweest...
pi_221276876
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 18:07 schreef Donna het volgende:

[..]
Niet mee eens. Ik denk wel dat datingsites een hoop blootleggen wat IRL pas later komt. Om het maar even over 'downdaten' te laten gaan.

IRL kom je iemand tegen in de kroeg/bij tennis/de toneelvereniging en je raakt in gesprek. Er wordt een drankje gedronken en er is een leuke klik, pas tegen het eind van het gesprek of zelfs nog later kom je er achter dat die ander 'maar' bouwvakker of vrachtwagenchauffeur is (of iets anders wat sommige vrouwen te min vinden). Maar de klik is er al, dus maakt het niet zoveel meer uit.

Op een datingssite ziet ze een profiel, hij is bouwvakker of vrachtwagenchauffeur en ze swiped meteen naar links.
Maar jij ziet toch helemaal niet dat je wordt weggeswiped? Dat is wat ik bedoel: je hebt in de bars veel meer overzicht en als iemand niet in je geïnteresseerd is, dan zie je dat ook.

Je krijgt veel duidelijker in de gaten wat je mogelijkheden zijn.

Stel je voor, vrouwen gaan op zoek naar een man in een bar voor hoogopgeleiden. En ze merken ineens dat ze daar 80% van de aanwezigen zijn... zou je niet denken dat dan een deel denkt: toch ook maar eens hiernaast kijken of er nog wat leuke praktisch opgeleide gozers zijn?

Want dat is onderzocht... de schijn van overvloed die dating apps geven zorgt (zowel bij mannen als vrouwen) dat men veel hogere eisen gaat stellen, want ja... keuze zat.

Alleen is die keuze er feitelijk helemaal niet. Want uiteindelijk is de verhouding man/vrouw nu eenmaal ruwweg 1:1. ;)
pi_221276883
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 18:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Alleen is die keuze er feitelijk helemaal niet. Want uiteindelijk is de verhouding man/vrouw nu eenmaal ruwweg 1:1. ;)
Mja, en dan heb je nog de bekende 80/20 regel. Gros van de mannen zal er amper wat vinden. 20% van de mannen zal 80% van de vrouwen daten. En veel van die mannen willen natuurlijk ook alleen maar neuken en niet direct een relatie.
  Moderator / Colorchick woensdag 8 juli 2026 @ 18:23:48 #135
382129 crew  Donna
pi_221276892
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 18:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar jij ziet toch helemaal niet dat je wordt weggeswiped? Dat is wat ik bedoel: je hebt in de bars veel meer overzicht en als iemand niet in je geïnteresseerd is, dan zie je dat ook.

Je krijgt veel duidelijker in de gaten wat je mogelijkheden zijn.

Stel je voor, vrouwen gaan op zoek naar een man in een bar voor hoogopgeleiden. En ze merken ineens dat ze daar 80% van de aanwezigen zijn... zou je niet denken dat dan een deel denkt: toch ook maar eens hiernaast kijken of er nog wat leuke praktisch opgeleide gozers zijn?

Want dat is onderzocht... de schijn van overvloed die dating apps geven zorgt (zowel bij mannen als vrouwen) dat men veel hogere eisen gaat stellen, want ja... keuze zat.

Dat is toch ook een vorm van iets blootleggen?
Ik denk dat het beide een hele hoop blootlegt, op een andere manier.

Vond het sowieso een verschrikking. Datingapps. Maar toch m'n huidige vriend ontmoet, haha.
pi_221276906
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 18:21 schreef Halcon het volgende:

[..]
Mja, en dan heb je nog de bekende 80/20 regel. Gros van de mannen zal er amper wat vinden. 20% van de mannen zal 80% van de vrouwen daten. En veel van die mannen willen natuurlijk ook alleen maar neuken en niet direct een relatie.
Die 20/80 is een eigen leven gaan leiden en volgt niet helemaal uit de data die beschikbaar is. Dat was een heel specifiek onderzoek adhv 1 datingsite en de data is daar vrijelijk geïnterpreteerd.
pi_221276922
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 18:23 schreef Donna het volgende:

[..]
Dat is toch ook een vorm van iets blootleggen?
Ik denk dat het beide een hele hoop blootlegt, op een andere manier.

Vond het sowieso een verschrikking. Datingapps. Maar toch m'n huidige vriend ontmoet, haha.
Het legt inderdaad wel andere dingen bloot, maar bedenk dat die dating apps er alle belang bij hebben om je geïnteresseerd te houden, waardoor ze de illusie geven van overvloed.

In een bar probeert men alleen maar zoveel mogelijk drank te verkopen. Verder is alles organisch.

Hoe dan ook, ik ben wel blij dat ik niet in deze tijd op ben gegroeid wat dit betreft.
  Moderator / Colorchick woensdag 8 juli 2026 @ 18:31:58 #138
382129 crew  Donna
pi_221276940
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 18:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het legt inderdaad wel andere dingen bloot, maar bedenk dat die dating apps er alle belang bij hebben om je geïnteresseerd te houden, waardoor ze de illusie geven van overvloed.

In een bar probeert men alleen maar zoveel mogelijk drank te verkopen. Verder is alles organisch.

Hoe dan ook, ik ben wel blij dat ik niet in deze tijd op ben gegroeid wat dit betreft.
Puur op gevoel; ik denk wel dat vrouwen daardoor een stuk veeleisender geworden zijn en dat mannen daar toch minder last van hebben.
Maar das echt gebaseerd op gevoel en wat ik bij vrienden en vriendinnen zie.
  woensdag 8 juli 2026 @ 18:33:28 #139
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221276947
Er is altijd keuze. De keuze tussen partner ja/nee en passend ja/nee. En dat bij 2 personen. Geeft een hoop combinaties nu ik erover nadenk.

Partner Ja - Passend Ja :S___D
Partner Nee - Passend Ja
Partner Ja - Passend Nee
Partner Nee - Passend Nee

En dan ook nog eens omgekeerd. Kan iemand ff uitrekenen hoeveel % kans er is op een mets?
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  Moderator woensdag 8 juli 2026 @ 18:33:59 #140
5428 crew  miss_sly
pi_221276950
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 18:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als vrouwen nu minstens zo gelukkig waren dan toen die mismatch veel kleiner was en vrouwen die geen kinderen krijgen daar ook vrijwel allemaal vrede mee hebben, in plaats van dat 80% daarvan daar groot verdriet van heeft, dan was ik het helemaal met jou eens geweest...
Heb je onderbouwing van die 80% vrouwen die single is gebleven en groot verdriet heeft van het feit dat ze geen kinderen hebben?
pi_221276959
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2026 18:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Heb je onderbouwing van die 80% vrouwen die single is gebleven en groot verdriet heeft van het feit dat ze geen kinderen hebben?
Uiteraard, maar moet ik even opzoeken...
  Moderator woensdag 8 juli 2026 @ 18:35:49 #142
5428 crew  miss_sly
pi_221276962
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 18:21 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dit is een van de fabels.

Want al die mannen die die vrouwen wel willen daten omdat neuken, zijn helemaal niet de mannen die het grootste deel van de vrouwen zoeken. Dus er is helemaal geen match.
pi_221277042
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 18:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Die 20/80 is een eigen leven gaan leiden en volgt niet helemaal uit de data die beschikbaar is. Dat was een heel specifiek onderzoek adhv 1 datingsite en de data is daar vrijelijk geïnterpreteerd.
De 80/20 regel is in den treure onderzocht. Sterker nog, het is meer 95/5 :D en dat is nog optimistisch..

@ 3:16

Bekijk deze YouTube-video
pi_221277169
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 18:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat volgt daar dan wel uit?

Ik denk dat vrouwen een relatief select aantal mannen kiezen en dat mannen veel minder kieskeurig zijn om te zien wat er dan aan matches uitkomt.
pi_221277201
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 18:55 schreef alternatif het volgende:

[..]
De 80/20 regel is in den treure onderzocht. Sterker nog, het is meer 95/5 :D en dat is nog optimistisch..

Verklaar dan maar eens dat zoveel mannen wel een relatie hebben ondanks dat vrouwen hen niet willen…
pi_221277205
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 19:18 schreef Halcon het volgende:

[..]
Wat volgt daar dan wel uit?

Ik denk dat vrouwen een relatief select aantal mannen kiezen en dat mannen veel minder kieskeurig zijn om te zien wat er dan aan matches uitkomt.
Wat onder meer niet klopt is dat vrouwen 20% aantrekkelijk vinden, maar dat is niet steeds dezelfde 20%.
pi_221277245
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 19:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Verklaar dan maar eens dat zoveel mannen wel een relatie hebben ondanks dat vrouwen hen niet willen…
vraag dat maar aan tila pronk
pi_221277617
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 17:59 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Goede vraag. Denk vooral dat laatste, maar misschien heeft het meer met EQ en sociale vaardigheden te maken. Of een combinatie van alle factoren die je kuint zien als "naar beneden bijstellen". Ik geloof wel dat mannen dit beter kunnen.
Waarom denk je dat?
  woensdag 8 juli 2026 @ 21:49:34 #150
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221278590
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 18:55 schreef alternatif het volgende:

[..]

De reden dat vrouwen voor ca 10% van de mannen kiest heeft niet zo veel met uiterlijk te maken als wel hoe die 10% zich gedraagt tov de andere 90% van de mannen. En dan wordt het wel extreem gemakkelijk als man. Ook als minder knappe man
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')