SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
Mooi filmpje uit Dresden ook. Met fucking palmbomenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 23:27 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Inderdaad. Kentekens zien er ook niet Duits uit. Niks kan je meer geloven.
Zijn Amerikaanse kentekenplaten, filmpje is volgens mij al een paar jaar oud, heb het al eens eerder gezienquote:Op vrijdag 26 juni 2026 23:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat ziet er niet heel Duits uit allemaalDe bui zat ook in het ruhrgebied en niet Hamburg. Lekker dat fakenews op tiktok
Of er is misschien een Amerikaanse plumbers bende actief in Duitsland. Is weer eens wat anders dan Ierse klusjesmannenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 23:31 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zijn Amerikaanse kentekenplaten, filmpje is volgens mij al een paar jaar oud, heb het al eens eerder gezien
Dat krijg je ervan om in een nep woestijn te wonenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 23:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
In een woestijn koelt het toch altijd goed af.
Wat is dit voor pleuriswoestijn
Opbokken met deze woestijn
Opbokken met deze hitte![]()
Inderdaad. Net rondje met de hont geweest, maar echt warm en plakkerig nog hier. Hou vannacht alles dicht en hoop morgenochtend paar uurtjes te kunnen luchten. Maar om 8 uur is het al weer 25 graden. Hoop echt dat morgen de laatste dag is en dan de laatste nacht erachteraan.quote:
Op dat busje staatquote:Op vrijdag 26 juni 2026 23:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Of er is misschien een Amerikaanse plumbers bende actief in Duitsland. Is weer eens wat anders dan Ierse klusjesmannen
1 keer raden waar er een paar maanden geleden een grote hagelstorm wasquote:P.K. Wadsworth Heating & Cooling
Solon, Ohio
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 23:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat krijg je ervan om in een nep woestijn te wonen
Ik spring zo nog ff het zwembad in. Ook geen last van de zon nu, wel zo prettig.quote:
Nog 30 grquote:Op vrijdag 26 juni 2026 23:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
In een woestijn koelt het toch altijd goed af.
Wat is dit voor pleuriswoestijn
Opbokken met deze woestijn
Opbokken met deze hitte![]()
Hier ook alles al even open. Afgekoeld van 29.4 naar 28.5quote:Op zaterdag 27 juni 2026 00:59 schreef Maver24 het volgende:
Goedenavond allen. Iedereen een beetje bekomen van vandaag. Hier binnen 3 graden afgekoeld. Alles staat open. Overal heb ik gaas en een hoordeur. Geen muggen, wel frisheid
Vliegveld Twenthe 24,7. In huis 26,5 en in de achtertuin makkelijk nog een paar graden warmer.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 01:29 schreef DemonRage het volgende:
De meting van knmi starion Eindhoven meldt 22,4°C maar in de binnenstad waar ik nu ben is het toch een heel ander verhaal.
Ik kwam hier speciaal ff om te kijken of jij nog functioneerde momenteel én om even naar die koelvesten te informeren; wordt nu toch interessant.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 23:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
In een woestijn koelt het toch altijd goed af.
Wat is dit voor pleuriswoestijn
Opbokken met deze woestijn
Opbokken met deze hitte![]()
Ja het lijkt er wel op, al zit er ook een lagedrukgebied in noord oost Europa, ff afwachten wat die doet.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 06:33 schreef kilon het volgende:
Het wordt steeds duidelijker dat er na precies 1 koele week (koel als in 25 graden in het midden van het land, warmer in het zuiden), vervolgens een nieuwe hittedome onze kant op komt met temperaturen die boven de 30 graden uitkomen.
Ik weet niet eens of die week genoeg tijd gaat zijn om de gebouwen af te laten koelen.
Om wanhopig van te worden, zeker als dit weer een langere periode gaat worden.
Göteborg 29 graden vandaag, Stockholm morgen 30. dit ter info.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 06:37 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ja het lijkt er wel op, al zit er ook een lagedrukgebied in noord oost Europa, ff afwachten wat die doet.
Ik heb vannacht met de oudste beneden geslapen, boven was het 32 graden. Vandaag besloten dat er toch een airco komt. (Was altijd van de gedachte "die paar dagen per jaar" maar het zal wel wat extremer worden)
Of naar Zweden verhuizen, heerlijk in de sneeuw.
En Jokkmokk 17.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 06:47 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Göteborg 29 graden vandaag, Stockholm morgen 30. dit ter info.
Wij weten het lang buiten te houden maar als het éénmaal warm is...quote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dit soort weer is ook precies wat ik tegen heb op dat we in de toekomst luchtiger zouden moeten bouwen zoals in delen van Zuid Amerika
Met goede moderne isolatie hou je de warmte lang buiten. Wordt t ook wel warm, maar best gecontroleerd. Met dat type luchten daar heb je een zonsondergang om half 6 nodig en verkoelende nachten.
Als dit soort warmtedekens zoals nu in de toekomst toenemen, heb je aan luchten helemaal geen hol.
Alsof het valt tegen te houden?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
Kop in de Volkskrant: Klimaat houdt zich aan de berekeningen, beleid blijft hopeloos achter.
We weten nu wat - met de neus op de feiten gedrukt- en we weten al decennia hoe en waardoor.
Nu moet de mensheid toch bereid zijn de handen ineen te slaan en toegeven dat Greta Thunberg gelijk heeft.
Roep je dit ook als het sneeuwt? Weer en klimaat zijn verschillende begrippen dus begin lekker je eigen klimaattopic.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
Kop in de Volkskrant: Klimaat houdt zich aan de berekeningen, beleid blijft hopeloos achter.
We weten nu wat - met de neus op de feiten gedrukt- en we weten al decennia hoe en waardoor.
Nu moet de mensheid toch bereid zijn de handen ineen te slaan en toegeven dat Greta Thunberg gelijk heeft.
Weinig mensen ontkennen dat het klimaat verandert hoorquote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
Kop in de Volkskrant: Klimaat houdt zich aan de berekeningen, beleid blijft hopeloos achter.
We weten nu wat - met de neus op de feiten gedrukt- en we weten al decennia hoe en waardoor.
Nu moet de mensheid toch bereid zijn de handen ineen te slaan en toegeven dat Greta Thunberg gelijk heeft.
Dat was wat makkelijker geweest als Greta een aantrekkelijk en sympathiek overkomend type was geweest. Maar ze schrikt veel mensen eerder af.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
Kop in de Volkskrant: Klimaat houdt zich aan de berekeningen, beleid blijft hopeloos achter.
We weten nu wat - met de neus op de feiten gedrukt- en we weten al decennia hoe en waardoor.
Nu moet de mensheid toch bereid zijn de handen ineen te slaan en toegeven dat Greta Thunberg gelijk heeft.
29 naar 28 bij mijquote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:07 schreef Bugno3 het volgende:
Uurtje alles open al, temp gezakt naar 24.5 binnen, genot.
Bluecryquote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:54 schreef la_perle_rouge het volgende:
https://bsky.app/profile/martmut.bsky.social/post/3mp6v7ptkl222
met treffend plaatje
Ik heb niet het idee dat wij hier dikke terreurbuien gaan krijgen vandaag.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:55 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Daar wel. Nu de rest nog. Terreurbuien willen we
Ze zitten er tussen, ook hier op FOK. Met name op de FP kom ik wel eens van die figuren tegen die het volledig ontkennen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:36 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Weinig mensen ontkennen dat het klimaat verandert hoor
Daarvoor moet je meer naar het oosten. Mischien kun je meerijden met @Nattekatquote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:59 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat wij hier dikke terreurbuien gaan krijgen vandaag.
Exact, om wanhopig van te worden.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 06:33 schreef kilon het volgende:
Het wordt steeds duidelijker dat er na precies 1 koele week (koel als in 25 graden in het midden van het land, warmer in het zuiden), vervolgens een nieuwe hittedome onze kant op komt met temperaturen die boven de 30 graden uitkomen.
Ik weet niet eens of die week genoeg tijd gaat zijn om de gebouwen af te laten koelen.
Om wanhopig van te worden, zeker als dit weer een langere periode gaat worden.
Ik had om 5 uur alles al tegen elkaar open, maar ik krijg de lamme warmte het huis niet uit. Ik ben ook om: er komt een airco. (En nog een risje zonweringen, een op het zuiden is niet genoeg, ik heb nu een dekbedhoes aan de oostkant, dat moet anders.)quote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:56 schreef INViCTuS het volgende:
8 uur in de ochtend en al bijna weer tropisch
Harmonie gaat waarschijnlijk ernaast zitten, maar houd de laatste run in de gaten. De CAPE waarden zijn hoog en er wordt ook windschering verwacht, dus recept voor stevig onweer en mogelijk zelfs supercells.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 08:17 schreef Pvt.Webster het volgende:
Er komt volgens de laatste Harmonie kaarten ook echt geen fatsoenlijke afkoeling he? Vannacht hoogstens een klein buitje dat eigenlijk niks met de temperatuur doet.
quote:High Temperature
24.9°C at 0:00
Low Temperature
20.8°C at 6:06
Opfiesijus trollquote:Op zaterdag 27 juni 2026 08:26 schreef Halcon het volgende:
Heerlijk weer dit. Mag van mij zo wel de hele zomer duren. Ook lekker rustig op straat.
Eén of twee supercellen, dat is dan ook wel weer heel specifiek. Wat nou als het er vier worden?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 08:35 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)der-worden~a697e3bd/
Mogelijk zwaarste onweer van het jaar op komst![]()
Hier gisteren helemaal niks, nog geen druppel.
Wel weer een achterlijke clickbait titel ditquote:Op zaterdag 27 juni 2026 08:35 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)der-worden~a697e3bd/
Mogelijk zwaarste onweer van het jaar op komst![]()
Hier gisteren helemaal niks, nog geen druppel.
Valt me nog mee. Had toch zeker level 3 verwacht.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 08:35 schreef INViCTuS het volgende:
Toch weer een level 2 estofex
https://www.estofex.org/
Dan worden gewoon wat berichten verwijderd of aangepast zodat het net lijkt of ze het kunnen voorspellen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 08:38 schreef ffoyle-involutus het volgende:
[..]
Eén of twee supercellen, dat is dan ook wel weer heel specifiek. Wat nou als het er vier worden?
Volgens mijn bronnen blijft dat op zee en wat mij betreft mag het daar blijven ook. Opbokken met dat waterquote:Op zaterdag 27 juni 2026 08:49 schreef LTVDK het volgende:
Zal wel verdampen, maar waarschijnlijk weinig zon vandaag
[ afbeelding ]
Onder de douche springen > half afdrogen > ventilator aan. Zo deed ik dat altijd.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 09:02 schreef Discombobulate het volgende:
Om wanhopig van te worden... Is afgekoeld van 26 naar 25,5 volgens mij, maar ik weet niet meer precies wat ik gisteravond aflas. Met ventilator aan nog wel aardig geslapen alleen voel ik me echt ruk. Huishouden komt allemaal volgende week wel. Moet al die teringzooi ook nog uitwassen...
Als het niet vanmiddag/vanavond gigantisch gaat onweren moeten we gewoon tot zondagnacht wachten op een beetje verkoeling.
En de mensen die dit weer prima vinden, fuck jullie.
Nee vandaag gaat de storm jou chasenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 09:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mijn bronnen blijft dat op zee en wat mij betreft mag het daar blijven ook. Opbokken met dat water
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |