abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221161001
quote:
8s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 23:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
In een woestijn koelt het toch altijd goed af.

Wat is dit voor pleuriswoestijn :(

Opbokken met deze woestijn :(
Opbokken met deze hitte :( :(
Ik kwam hier speciaal ff om te kijken of jij nog functioneerde momenteel én om even naar die koelvesten te informeren; wordt nu toch interessant. :)
Maar ik begrijp hieruit dat er een grens aan het vermogen van de vestjes is? O-)
  zaterdag 27 juni 2026 @ 05:54:30 #27
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_221161038
Het is afgekoeld naar 23 graden. Dat houdt niet over.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 27 juni 2026 @ 06:10:07 #28
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_221161063
Dit was echt kut ja. Veel te weinig (gunstige) wind ook om het een beetje door te laten waaien hier.
pi_221161112
Net het kippenhok even open gedaan, kunnen de dames lekker nog even in een relatief koelere tuin scharrelen voordat het weer heet is. Het is nog steeds een graad of 23 buiten, maar de zon doet weer zijn best.
Prima nacht gehad, dankzij de airco die ik gewoon dag en nacht aan heb.
In de kamer is het een heerlijke 21,5 gr, boven iets warmer maar prima.
pi_221161115
Tijd om de ramen even te openen en klein rondje te fietsen om de heupen los te draaien na dagen stilstand.

Het was een warme nacht
Gelukkig toc iets geslapen
pi_221161122
Het wordt steeds duidelijker dat er na precies 1 koele week (koel als in 25 graden in het midden van het land, warmer in het zuiden), vervolgens een nieuwe hittedome onze kant op komt met temperaturen die boven de 30 graden uitkomen.

Ik weet niet eens of die week genoeg tijd gaat zijn om de gebouwen af te laten koelen.

Om wanhopig van te worden, zeker als dit weer een langere periode gaat worden.
pi_221161129
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 06:33 schreef kilon het volgende:
Het wordt steeds duidelijker dat er na precies 1 koele week (koel als in 25 graden in het midden van het land, warmer in het zuiden), vervolgens een nieuwe hittedome onze kant op komt met temperaturen die boven de 30 graden uitkomen.

Ik weet niet eens of die week genoeg tijd gaat zijn om de gebouwen af te laten koelen.

Om wanhopig van te worden, zeker als dit weer een langere periode gaat worden.
Ja het lijkt er wel op, al zit er ook een lagedrukgebied in noord oost Europa, ff afwachten wat die doet.


Ik heb vannacht met de oudste beneden geslapen, boven was het 32 graden. Vandaag besloten dat er toch een airco komt. (Was altijd van de gedachte "die paar dagen per jaar" maar het zal wel wat extremer worden)

Of naar Zweden verhuizen, heerlijk in de sneeuw.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_221161156
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 06:37 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Ja het lijkt er wel op, al zit er ook een lagedrukgebied in noord oost Europa, ff afwachten wat die doet.

Ik heb vannacht met de oudste beneden geslapen, boven was het 32 graden. Vandaag besloten dat er toch een airco komt. (Was altijd van de gedachte "die paar dagen per jaar" maar het zal wel wat extremer worden)

Of naar Zweden verhuizen, heerlijk in de sneeuw.
Göteborg 29 graden vandaag, Stockholm morgen 30. dit ter info.
pi_221161181
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 06:47 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Göteborg 29 graden vandaag, Stockholm morgen 30. dit ter info.
En Jokkmokk 17.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_221161186
Wel een smeltwater waarschuwing maar ik ga wel uit de buurt van een rivier wonen dan
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  zaterdag 27 juni 2026 @ 07:06:13 #36
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221161257
vandaag subtropisch klimaat.
pi_221161263
Uurtje alles open al, temp gezakt naar 24.5 binnen, genot.
pi_221161294
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 22:22 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Dit soort weer is ook precies wat ik tegen heb op dat we in de toekomst luchtiger zouden moeten bouwen zoals in delen van Zuid Amerika

Met goede moderne isolatie hou je de warmte lang buiten. Wordt t ook wel warm, maar best gecontroleerd. Met dat type luchten daar heb je een zonsondergang om half 6 nodig en verkoelende nachten.

Als dit soort warmtedekens zoals nu in de toekomst toenemen, heb je aan luchten helemaal geen hol.
Wij weten het lang buiten te houden maar als het éénmaal warm is...

Heb de ramen vannacht nog open gezet maar heeft niets geholpen helaas. Het is nu binnen net zo plakkerig als buiten dus de airco moet straks als de zon doorkomt overuren draaien om het weer koel te krijgen.

Ach, hopelijk toch beetje verse zuurstof in huis.
  zaterdag 27 juni 2026 @ 07:22:06 #39
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221161308
twitter
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_221161314
Kop in de Volkskrant: Klimaat houdt zich aan de berekeningen, beleid blijft hopeloos achter.

We weten nu wat - met de neus op de feiten gedrukt- en we weten al decennia hoe en waardoor.
Nu moet de mensheid toch bereid zijn de handen ineen te slaan en toegeven dat Greta Thunberg gelijk heeft.
  zaterdag 27 juni 2026 @ 07:28:34 #41
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221161322
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 07:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
Kop in de Volkskrant: Klimaat houdt zich aan de berekeningen, beleid blijft hopeloos achter.

We weten nu wat - met de neus op de feiten gedrukt- en we weten al decennia hoe en waardoor.
Nu moet de mensheid toch bereid zijn de handen ineen te slaan en toegeven dat Greta Thunberg gelijk heeft.
Alsof het valt tegen te houden?

Weet je wat ze zelden tot nooit zeggen? Er zijn simpelweg te veel mensen op aarde. Zeker in bepaalde gebieden. Hoe meer mensen hoe meer van "de rest" zoals consumptie, uitstoot en ga zo maar door. En dat stopt niet
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  zaterdag 27 juni 2026 @ 07:28:38 #42
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221161323
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 07:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
Kop in de Volkskrant: Klimaat houdt zich aan de berekeningen, beleid blijft hopeloos achter.

We weten nu wat - met de neus op de feiten gedrukt- en we weten al decennia hoe en waardoor.
Nu moet de mensheid toch bereid zijn de handen ineen te slaan en toegeven dat Greta Thunberg gelijk heeft.
Roep je dit ook als het sneeuwt? Weer en klimaat zijn verschillende begrippen dus begin lekker je eigen klimaattopic.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 27 juni 2026 @ 07:35:59 #43
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221161350
twitter
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_221161358
Wat een ellende afgekoeld van 25,5 naar 25. Heb wel oké geslapen met de ventilator, maar dit is gewoon niet leuk meer.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 27 juni 2026 @ 07:36:53 #45
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221161359
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 07:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
Kop in de Volkskrant: Klimaat houdt zich aan de berekeningen, beleid blijft hopeloos achter.

We weten nu wat - met de neus op de feiten gedrukt- en we weten al decennia hoe en waardoor.
Nu moet de mensheid toch bereid zijn de handen ineen te slaan en toegeven dat Greta Thunberg gelijk heeft.
Weinig mensen ontkennen dat het klimaat verandert hoor :')
  zaterdag 27 juni 2026 @ 07:45:56 #46
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221161382
Best clustertje wel

twitter
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  zaterdag 27 juni 2026 @ 07:46:17 #47
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221161383
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 07:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
Kop in de Volkskrant: Klimaat houdt zich aan de berekeningen, beleid blijft hopeloos achter.

We weten nu wat - met de neus op de feiten gedrukt- en we weten al decennia hoe en waardoor.
Nu moet de mensheid toch bereid zijn de handen ineen te slaan en toegeven dat Greta Thunberg gelijk heeft.
Dat was wat makkelijker geweest als Greta een aantrekkelijk en sympathiek overkomend type was geweest. Maar ze schrikt veel mensen eerder af.
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 27 juni 2026 @ 07:51:38 #48
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_221161394
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 07:07 schreef Bugno3 het volgende:
Uurtje alles open al, temp gezakt naar 24.5 binnen, genot.
29 naar 28 bij mij
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_221161400
Het is hier nogal bewolkt.
Zonder wrijving geen glans
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')