abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221161122
Het wordt steeds duidelijker dat er na precies 1 koele week (koel als in 25 graden in het midden van het land, warmer in het zuiden), vervolgens een nieuwe hittedome onze kant op komt met temperaturen die boven de 30 graden uitkomen.

Ik weet niet eens of die week genoeg tijd gaat zijn om de gebouwen af te laten koelen.

Om wanhopig van te worden, zeker als dit weer een langere periode gaat worden.
pi_221161129
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 06:33 schreef kilon het volgende:
Het wordt steeds duidelijker dat er na precies 1 koele week (koel als in 25 graden in het midden van het land, warmer in het zuiden), vervolgens een nieuwe hittedome onze kant op komt met temperaturen die boven de 30 graden uitkomen.

Ik weet niet eens of die week genoeg tijd gaat zijn om de gebouwen af te laten koelen.

Om wanhopig van te worden, zeker als dit weer een langere periode gaat worden.
Ja het lijkt er wel op, al zit er ook een lagedrukgebied in noord oost Europa, ff afwachten wat die doet.


Ik heb vannacht met de oudste beneden geslapen, boven was het 32 graden. Vandaag besloten dat er toch een airco komt. (Was altijd van de gedachte "die paar dagen per jaar" maar het zal wel wat extremer worden)

Of naar Zweden verhuizen, heerlijk in de sneeuw.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_221161156
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 06:37 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Ja het lijkt er wel op, al zit er ook een lagedrukgebied in noord oost Europa, ff afwachten wat die doet.

Ik heb vannacht met de oudste beneden geslapen, boven was het 32 graden. Vandaag besloten dat er toch een airco komt. (Was altijd van de gedachte "die paar dagen per jaar" maar het zal wel wat extremer worden)

Of naar Zweden verhuizen, heerlijk in de sneeuw.
Göteborg 29 graden vandaag, Stockholm morgen 30. dit ter info.
pi_221161181
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 06:47 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Göteborg 29 graden vandaag, Stockholm morgen 30. dit ter info.
En Jokkmokk 17.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_221161186
Wel een smeltwater waarschuwing maar ik ga wel uit de buurt van een rivier wonen dan
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  zaterdag 27 juni 2026 @ 07:06:13 #36
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221161257
vandaag subtropisch klimaat.
pi_221161263
Uurtje alles open al, temp gezakt naar 24.5 binnen, genot.
pi_221161294
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 22:22 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Dit soort weer is ook precies wat ik tegen heb op dat we in de toekomst luchtiger zouden moeten bouwen zoals in delen van Zuid Amerika

Met goede moderne isolatie hou je de warmte lang buiten. Wordt t ook wel warm, maar best gecontroleerd. Met dat type luchten daar heb je een zonsondergang om half 6 nodig en verkoelende nachten.

Als dit soort warmtedekens zoals nu in de toekomst toenemen, heb je aan luchten helemaal geen hol.
Wij weten het lang buiten te houden maar als het éénmaal warm is...

Heb de ramen vannacht nog open gezet maar heeft niets geholpen helaas. Het is nu binnen net zo plakkerig als buiten dus de airco moet straks als de zon doorkomt overuren draaien om het weer koel te krijgen.

Ach, hopelijk toch beetje verse zuurstof in huis.
  zaterdag 27 juni 2026 @ 07:22:06 #39
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221161308
twitter
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_221161314
Kop in de Volkskrant: Klimaat houdt zich aan de berekeningen, beleid blijft hopeloos achter.

We weten nu wat - met de neus op de feiten gedrukt- en we weten al decennia hoe en waardoor.
Nu moet de mensheid toch bereid zijn de handen ineen te slaan en toegeven dat Greta Thunberg gelijk heeft.
  zaterdag 27 juni 2026 @ 07:28:34 #41
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221161322
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 07:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
Kop in de Volkskrant: Klimaat houdt zich aan de berekeningen, beleid blijft hopeloos achter.

We weten nu wat - met de neus op de feiten gedrukt- en we weten al decennia hoe en waardoor.
Nu moet de mensheid toch bereid zijn de handen ineen te slaan en toegeven dat Greta Thunberg gelijk heeft.
Alsof het valt tegen te houden?

Weet je wat ze zelden tot nooit zeggen? Er zijn simpelweg te veel mensen op aarde. Zeker in bepaalde gebieden. Hoe meer mensen hoe meer van "de rest" zoals consumptie, uitstoot en ga zo maar door. En dat stopt niet
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  zaterdag 27 juni 2026 @ 07:28:38 #42
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221161323
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 07:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
Kop in de Volkskrant: Klimaat houdt zich aan de berekeningen, beleid blijft hopeloos achter.

We weten nu wat - met de neus op de feiten gedrukt- en we weten al decennia hoe en waardoor.
Nu moet de mensheid toch bereid zijn de handen ineen te slaan en toegeven dat Greta Thunberg gelijk heeft.
Roep je dit ook als het sneeuwt? Weer en klimaat zijn verschillende begrippen dus begin lekker je eigen klimaattopic.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 27 juni 2026 @ 07:35:59 #43
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221161350
twitter
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_221161358
Wat een ellende afgekoeld van 25,5 naar 25. Heb wel oké geslapen met de ventilator, maar dit is gewoon niet leuk meer.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 27 juni 2026 @ 07:36:53 #45
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221161359
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 07:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
Kop in de Volkskrant: Klimaat houdt zich aan de berekeningen, beleid blijft hopeloos achter.

We weten nu wat - met de neus op de feiten gedrukt- en we weten al decennia hoe en waardoor.
Nu moet de mensheid toch bereid zijn de handen ineen te slaan en toegeven dat Greta Thunberg gelijk heeft.
Weinig mensen ontkennen dat het klimaat verandert hoor :')
  zaterdag 27 juni 2026 @ 07:45:56 #46
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221161382
Best clustertje wel

twitter
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  zaterdag 27 juni 2026 @ 07:46:17 #47
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221161383
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 07:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
Kop in de Volkskrant: Klimaat houdt zich aan de berekeningen, beleid blijft hopeloos achter.

We weten nu wat - met de neus op de feiten gedrukt- en we weten al decennia hoe en waardoor.
Nu moet de mensheid toch bereid zijn de handen ineen te slaan en toegeven dat Greta Thunberg gelijk heeft.
Dat was wat makkelijker geweest als Greta een aantrekkelijk en sympathiek overkomend type was geweest. Maar ze schrikt veel mensen eerder af.
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 27 juni 2026 @ 07:51:38 #48
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_221161394
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 07:07 schreef Bugno3 het volgende:
Uurtje alles open al, temp gezakt naar 24.5 binnen, genot.
29 naar 28 bij mij
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_221161400
Het is hier nogal bewolkt.
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 27 juni 2026 @ 07:55:12 #51
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221161405
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  zaterdag 27 juni 2026 @ 07:55:20 #52
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221161406
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 07:53 schreef Haags het volgende:
Het is hier nogal bewolkt.
Daar wel. Nu de rest nog. Terreurbuien willen we :Y
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 27 juni 2026 @ 07:56:40 #53
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221161412
8 uur in de ochtend en al bijna weer tropisch
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_221161417
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 07:55 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Daar wel. Nu de rest nog. Terreurbuien willen we :Y
Ik heb niet het idee dat wij hier dikke terreurbuien gaan krijgen vandaag.
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 27 juni 2026 @ 07:59:10 #55
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221161419
Niet echt afgekoeld in huis vannacht.. Helpt niet mee dat er maar zo weinig wind staat.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221161424
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 07:36 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Weinig mensen ontkennen dat het klimaat verandert hoor :')
Ze zitten er tussen, ook hier op FOK. Met name op de FP kom ik wel eens van die figuren tegen die het volledig ontkennen.

Of het door de mensheid wordt veroorzaakt is leuk discussievoer. Ik ben van mening dat de mens wel degelijk invloed heeft. Ja, het klimaat zal anders ook veranderen, dat is hoe onze planeet werkt, echter doen wij er imo nog een schepje bovenop met de uitstoot van broeikasgassen waardoor het allemaal wat sneller gaat en we minder tijd hebben om ons aan te passen.

Ik ga echter niet meteen lopen schreeuwen als het een keer een paar dagen boven de 30 graden is. Kan voorkomen natuurlijk.
  zaterdag 27 juni 2026 @ 08:01:29 #57
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221161428
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 07:59 schreef Haags het volgende:

[..]
Ik heb niet het idee dat wij hier dikke terreurbuien gaan krijgen vandaag.
Daarvoor moet je meer naar het oosten. Mischien kun je meerijden met @Nattekat :+
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_221161447
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 06:33 schreef kilon het volgende:
Het wordt steeds duidelijker dat er na precies 1 koele week (koel als in 25 graden in het midden van het land, warmer in het zuiden), vervolgens een nieuwe hittedome onze kant op komt met temperaturen die boven de 30 graden uitkomen.

Ik weet niet eens of die week genoeg tijd gaat zijn om de gebouwen af te laten koelen.

Om wanhopig van te worden, zeker als dit weer een langere periode gaat worden.
Exact, om wanhopig van te worden.
Als je de knmi pluim bekijkt zie je idd weer een piek. Maar ook nog wel onzekerheid

Weerplaza heeft het nog niet over een hittegolf, maar wel warm en droog zomerweer voor komende maand; https://www.weerplaza.nl/(...)roog-zomerweer/9691/

[ Bericht 14% gewijzigd door cinderloom op 27-06-2026 08:13:53 ]
pi_221161452
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 07:56 schreef INViCTuS het volgende:
8 uur in de ochtend en al bijna weer tropisch
Ik had om 5 uur alles al tegen elkaar open, maar ik krijg de lamme warmte het huis niet uit. Ik ben ook om: er komt een airco. (En nog een risje zonweringen, een op het zuiden is niet genoeg, ik heb nu een dekbedhoes aan de oostkant, dat moet anders.)
  zaterdag 27 juni 2026 @ 08:17:01 #60
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_221161475
Er komt volgens de laatste Harmonie kaarten ook echt geen fatsoenlijke afkoeling he? Vannacht hoogstens een klein buitje dat eigenlijk niks met de temperatuur doet. Gevolgd door een plaknacht. Dan morgen gewoon weer een warme dag (30+) en nacht.

De warmte wordt uiteindelijk ergens in de nacht naar maandag verdreven, maar hoopte eigenlijk op vroeg onweer vanavond. Zodat het allemaal wat eerder weg zakt en het niet meer zo lang 30 graden blijft savonds.

:(
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')