Ja het lijkt er wel op, al zit er ook een lagedrukgebied in noord oost Europa, ff afwachten wat die doet.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 06:33 schreef kilon het volgende:
Het wordt steeds duidelijker dat er na precies 1 koele week (koel als in 25 graden in het midden van het land, warmer in het zuiden), vervolgens een nieuwe hittedome onze kant op komt met temperaturen die boven de 30 graden uitkomen.
Ik weet niet eens of die week genoeg tijd gaat zijn om de gebouwen af te laten koelen.
Om wanhopig van te worden, zeker als dit weer een langere periode gaat worden.
Göteborg 29 graden vandaag, Stockholm morgen 30. dit ter info.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 06:37 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ja het lijkt er wel op, al zit er ook een lagedrukgebied in noord oost Europa, ff afwachten wat die doet.
Ik heb vannacht met de oudste beneden geslapen, boven was het 32 graden. Vandaag besloten dat er toch een airco komt. (Was altijd van de gedachte "die paar dagen per jaar" maar het zal wel wat extremer worden)
Of naar Zweden verhuizen, heerlijk in de sneeuw.
En Jokkmokk 17.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 06:47 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Göteborg 29 graden vandaag, Stockholm morgen 30. dit ter info.
Wij weten het lang buiten te houden maar als het éénmaal warm is...quote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dit soort weer is ook precies wat ik tegen heb op dat we in de toekomst luchtiger zouden moeten bouwen zoals in delen van Zuid Amerika
Met goede moderne isolatie hou je de warmte lang buiten. Wordt t ook wel warm, maar best gecontroleerd. Met dat type luchten daar heb je een zonsondergang om half 6 nodig en verkoelende nachten.
Als dit soort warmtedekens zoals nu in de toekomst toenemen, heb je aan luchten helemaal geen hol.
Alsof het valt tegen te houden?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
Kop in de Volkskrant: Klimaat houdt zich aan de berekeningen, beleid blijft hopeloos achter.
We weten nu wat - met de neus op de feiten gedrukt- en we weten al decennia hoe en waardoor.
Nu moet de mensheid toch bereid zijn de handen ineen te slaan en toegeven dat Greta Thunberg gelijk heeft.
Roep je dit ook als het sneeuwt? Weer en klimaat zijn verschillende begrippen dus begin lekker je eigen klimaattopic.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
Kop in de Volkskrant: Klimaat houdt zich aan de berekeningen, beleid blijft hopeloos achter.
We weten nu wat - met de neus op de feiten gedrukt- en we weten al decennia hoe en waardoor.
Nu moet de mensheid toch bereid zijn de handen ineen te slaan en toegeven dat Greta Thunberg gelijk heeft.
Weinig mensen ontkennen dat het klimaat verandert hoorquote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
Kop in de Volkskrant: Klimaat houdt zich aan de berekeningen, beleid blijft hopeloos achter.
We weten nu wat - met de neus op de feiten gedrukt- en we weten al decennia hoe en waardoor.
Nu moet de mensheid toch bereid zijn de handen ineen te slaan en toegeven dat Greta Thunberg gelijk heeft.
Dat was wat makkelijker geweest als Greta een aantrekkelijk en sympathiek overkomend type was geweest. Maar ze schrikt veel mensen eerder af.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
Kop in de Volkskrant: Klimaat houdt zich aan de berekeningen, beleid blijft hopeloos achter.
We weten nu wat - met de neus op de feiten gedrukt- en we weten al decennia hoe en waardoor.
Nu moet de mensheid toch bereid zijn de handen ineen te slaan en toegeven dat Greta Thunberg gelijk heeft.
29 naar 28 bij mijquote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:07 schreef Bugno3 het volgende:
Uurtje alles open al, temp gezakt naar 24.5 binnen, genot.
Bluecryquote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:54 schreef la_perle_rouge het volgende:
https://bsky.app/profile/martmut.bsky.social/post/3mp6v7ptkl222
met treffend plaatje
Ik heb niet het idee dat wij hier dikke terreurbuien gaan krijgen vandaag.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:55 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Daar wel. Nu de rest nog. Terreurbuien willen we
Ze zitten er tussen, ook hier op FOK. Met name op de FP kom ik wel eens van die figuren tegen die het volledig ontkennen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:36 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Weinig mensen ontkennen dat het klimaat verandert hoor
Daarvoor moet je meer naar het oosten. Mischien kun je meerijden met @Nattekatquote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:59 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat wij hier dikke terreurbuien gaan krijgen vandaag.
Exact, om wanhopig van te worden.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 06:33 schreef kilon het volgende:
Het wordt steeds duidelijker dat er na precies 1 koele week (koel als in 25 graden in het midden van het land, warmer in het zuiden), vervolgens een nieuwe hittedome onze kant op komt met temperaturen die boven de 30 graden uitkomen.
Ik weet niet eens of die week genoeg tijd gaat zijn om de gebouwen af te laten koelen.
Om wanhopig van te worden, zeker als dit weer een langere periode gaat worden.
Ik had om 5 uur alles al tegen elkaar open, maar ik krijg de lamme warmte het huis niet uit. Ik ben ook om: er komt een airco. (En nog een risje zonweringen, een op het zuiden is niet genoeg, ik heb nu een dekbedhoes aan de oostkant, dat moet anders.)quote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:56 schreef INViCTuS het volgende:
8 uur in de ochtend en al bijna weer tropisch
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |