Oranje toch? Nu staat geel uitquote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:42 schreef MissButterflyy het volgende:
KNMI is weer aan het vergaderen over een code rood, nu voor onweer
https://nos.nl/l/2619751#UPDATE-95359590quote:Aan het begin van de avond wordt de kans op onweer groter, met het zwaartepunt later in de avond en in de nacht. "Dan verwachten we mogelijk echt zwaar onweer met hagel en zware windstoten. Aan het eind van de ochtend gaan we besluiten of we daar nog een code oranje voor gaan uitgeven", zegt Rozema. De code rood voor de hitte staat tot vanavond 21.00 uur en daarna wordt dat oranje.
Haten op het knmi is hip.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:49 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Oranje toch? Nu staat geel uit
[..]
https://nos.nl/l/2619751#UPDATE-95359590
Maat, code Oranje is pas maandag op dinsdagnacht.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:49 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Oranje toch? Nu staat geel uit
[..]
https://nos.nl/l/2619751#UPDATE-95359590
Ja lmao zie ze eens hun taak uitvoeren, sukkelsquote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:42 schreef MissButterflyy het volgende:
Daarvoor eet ik te weinig wortels vrees ikquote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:54 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Maat, code Oranje is pas maandag op dinsdagnacht.
Waarom is datquote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:42 schreef MissButterflyy het volgende:
quote:Op zaterdag 27 juni 2026 12:09 schreef DemonRage het volgende:
[..]
En de nieuwe pluim voor het zuiden is nog verder opgewarmd:
[ afbeelding ]
Moet dat nou!?
quote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat is dat toch met mensen die regio zuid voor al hun dode mussen inzetten? Kielhalen.
Dank jequote:
Hittegolf tot oktober.quote:
quote:Op zaterdag 27 juni 2026 12:19 schreef cherrycoke het volgende:
Al die buien west over de noordzee lekker man
quote:Op zaterdag 27 juni 2026 12:10 schreef Nattekat het volgende:
Zo, even een kleine hoosbui gehad en het is direct achterlijk benauwd buiten.
Be careful what you wish for
Ik blijf wel in mijn schuilkelder.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 12:22 schreef INViCTuS het volgende:
Het KNMI heeft voor vanavond code oranje afgegeven vanwege zware onweersbuien die zullen overtrekken. De waarschuwing geldt voor Limburg, Noord-Brabant, Gelderland en Overijssel, dezelfde provincies waarvoor code rood is afgegeven vanwege de hitte.
Wordt druk met waarschuwingen zo
Denk dat de warmte meer kost.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 12:32 schreef Zorro het volgende:
Opzouten met dat onweer.
Enorme schade van gehad, mensen die juichen om onweer mogen levenslang met blote voeten over legoblokjes lopen
Daar is waar de mensen creperen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat is dat toch met mensen die regio zuid voor al hun dode mussen inzetten? Kielhalen.
Wie heeft het over warmte?quote:
In theorie wel. Dat is alleen niet hoe het weer werkt over het algemeen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 12:39 schreef Zorro het volgende:
[..]
Wie heeft het over warmte?
Minder hoge temperaturen en/of gewoon regen (dus geen wolkbreuk) is meer dan genoeg.
Hier in Mei een onweersbui gehad met inslagen overal en torrential regen waar je bang van werd. Helpt ook niet dat we vrij hoge bomen op ons terrein hebben en een dak met zonnepanelen en ook op een verhoogd stuk land zitten. Als ie vol op ons huis inslaat heb je schade waar je echt van gaat janken, dus nee... hoewel het een fascinerend fenomeen is, geeft zwaar onweer mij ook eerder eenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 12:41 schreef Elan het volgende:
[..]
In theorie wel. Dat is alleen niet hoe het weer werkt over het algemeen.
Vind onweer wel kicken
Wat is er gebeurd dan?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 12:32 schreef Zorro het volgende:
Opzouten met dat onweer.
Enorme schade van gehad, mensen die juichen om onweer mogen levenslang met blote voeten over legoblokjes lopen
Ja leuk bedacht dat wel, werken gaat niet voor een hele woningquote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:10 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Als je nou een een grote ventilator op een spinningbike zet die je voor de balkondeur neer zet...trappen = lucht naar buiten.
Kun je de sportschool opzeggen, hou je geld over voor een paar mooie flessen wijn én heb je een koeler huis.
Ik ga een adviesbureau beginnen, denk ik..."Coachingsbureau Klimaatadaptatie ByBriggs" Gratis koelvest bij aanmelding (made in Horst, Noord-Limbabwe
Volgens buienradar zou het hier in Middelburg nu moeten stortregenen maar het is droog.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 12:52 schreef Perrin het volgende:
Over een uur gaat de douchekraan open boven Den Haag.
Buienradar zuigt dan ook. Leve weerplaza.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 12:55 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Volgens buienradar zou het hier in Middelburg nu moeten stortregenen maar het is droog.
Die zegt hetzelfde.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 12:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Buienradar zuigt dan ook. Leve weerplaza.
Een onweersbui zo groot als Nederlandquote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:01 schreef INViCTuS het volgende:
Flinke unit vanavond, volgens arome
[ x ]
Dan ben jij aan het jokkebrokkenquote:
@PSVCL kom er maar inquote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:07 schreef summer2bird het volgende:
Lucht is hier voor het eerst sinds dagen bewolkt. Wel fel witte bewolking maar geen zon meer.
Alsof Middelburg ook echt bestaatquote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dan ben jij aan het jokkebrokken
Misschien dat de bui net verdampte ofzo.
Is geo engineering sowiesoquote:
Half dak kapot, lichtkoepel stuk, auto total loss golfbal, lekkage door kapotte dakpannnen.quote:
Confusing PI.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:16 schreef Zorro het volgende:
[..]
Half dak kapot, lichtkoepel stuk, auto total loss golfbal, lekkage door kapotte dakpannnen.
Geen feest.
Ik doe niet aan PI. 1x gezet, nooit meer wat aan veranderd. Onzin. We hebben smilies geoeg om iets aan te geven.quote:
Nou dan vier je kennelijk feest met schade.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:18 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik doe niet aan PI. 1x gezet, nooit meer wat aan veranderd. Onzin. We hebben smilies geoeg om iets aan te geven.
Voor mij is het een mannetje met een zonnebril en verder niks.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:19 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nou dan vier je kennelijk feest met schade.
Holy moly, nee da's mooi klote.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:16 schreef Zorro het volgende:
[..]
Half dak kapot, lichtkoepel stuk, auto total loss golfbal, lekkage door kapotte dakpannnen.
Geen feest.
Kan ja, maar er valt geen druppel hier.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:10 schreef Perrin het volgende:
Misschien heeft TweedeKlum deze net gedodged dat het precies aan twee zijden langs zijn huis trok.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het verschil binnen/buiten is nu weer duidelijk voelbaar maar toch minder dan afgelopen dagen. En idd, die 63% luchtvochtigheid helpt niet mee, voelt heel benauwd aan buiten.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:40 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hier idem, alles heeft open gestaan vannacht maar 0 afkoelen. Het is gedaankomende week alles dag en nacht open hopelijk helpt het nog iets..
En nu al een lv van 63 % da wordt wat vandaag.
Jup. Dat ging een tijdje geleden nog prima maar met deze nachttemperaturen is dat voor nu even gedaan. Zodra weer kan gaat alles open.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het openzetten van ramen heeft daarin het meeste zin als de temperatuur buiten hetzelfde is of het liefst een graad, of meer koeler. Waar geen airconditioning was lag de binnentemperatuur vaak net iets onder de nachttemperatuur. Dan wordt het alleen langzaam wat verder verwarmd.
Het is alweer 10 jaar geleden, maar het hoeft niet nog een keer. En ik wens het ook niemand anders toe.quote:
quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:18 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik doe niet aan PI. 1x gezet, nooit meer wat aan veranderd. Onzin. We hebben smilies geoeg om iets aan te geven.
Die zag ik mooi in de verte voorbij trekken en hoorde ook wat gerommel, maar net te westelijk voor mijquote:
Check het liveblog van nu.nl, Vrouwenpolder is zo'n 10 km verderop.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:33 schreef Zorro het volgende:
[..]
Het is alweer 10 jaar geleden, maar het hoeft niet nog een keer. En ik wens het ook niemand anders toe.
Ik heb zo'n zin in de nacht van maandag op dinsdag.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:33 schreef ffoyle-involutus het volgende:
[..]
Jup. Dat ging een tijdje geleden nog prima maar met deze nachttemperaturen is dat voor nu even gedaan. Zodra weer kan gaat alles open.
Hier trekt de bewolking juist weer allemaal weg en is er weer blauwe luchtquote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:50 schreef Zipportal het volgende:
Het is tenminste bewolkt. Minder zonkracht.
Dus doe je juist aan PI. Dat doe je alleen niet als je de standaard van FOK! gebruikt, eigenlijk.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:18 schreef Zorro het volgende:
[..]
Hier niet duidelijk voelbaarquote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:28 schreef ffoyle-involutus het volgende:
[..]
Het verschil binnen/buiten is nu weer duidelijk voelbaar maar toch minder dan afgelopen dagen. En idd, die 63% luchtvochtigheid helpt niet mee, voelt heel benauwd aan buiten.
Dat lijkt me idd wel gerechtvaardigd.quote:
Komt van de Arome voorspelling.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 14:10 schreef AnneX het volgende:
Kom hier eens kijken, omdat weeronline niks hierover meldt!?
Wat Perrin post in #285 ziet er heel anders uit! 😳
Hopelijk valt het mee maar is wel een forse unit die vanavond overtrekt.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 14:10 schreef Kanaroe het volgende:
Ik word bang van de weerberichten![]()
Die hagelstenen.....heb het nooit meegemaakt maar lijkt me zo erg als je bezittingen beschadigd raken
Wel een blikseminslag gehad in dit huis, met schade.
Gatver, brrrrrrrr
Ziet er naar uit alsof het rond middernacht begint daar. Voorspelling zit er wel vaak naast wat betreft dit soort dingen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 14:21 schreef Dutch_view het volgende:
Vanavond is er de TT nacht van Assen waar normaal gesproken rond 100.000 mensen op straat zijn langs alle podia en kermis. Ik hoop dat het hier in Drenthe dan pas na 2u komt, of liefst helemaal niet
Is iedereen niet al een beetje code-regenboog moe?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 14:19 schreef kilon het volgende:
Als je dit zo ziet dan moet het knmi direct code rood afkondigen. Schade wordt gigantisch voor vrijwel het hele land, en dat uren achter elkaar. Het is dat het in de avond/nacht is dus de meeste mensen zullen binnen zitten, maar toch.
Mn weerapp geeft een prognose van onweer en 10mm regen voor de late avond met 21 graden. Mocht het ook uitkomen, dan gaan de ramen wel even goed open.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb zo'n zin in de nacht van maandag op dinsdag.
Ongetwijfeld, maar het is wel de beste manier om het grote publiek te bereiken. De meeste mensen komen niet verder dan even buienradar checken en dat geeft de intensiteit niet goed aan.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 14:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is iedereen niet al een beetje code-regenboog moe?
Vetquote:Op zaterdag 27 juni 2026 14:13 schreef Dutch_view het volgende:
Aan het Noordwijkse strand
[ afbeelding ]
en 's Gravenzande
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |