Warmte is nog het minste probleem. Het is de relatieve luchtvochtigheid waar je eerder last van hebt. Ik heb het hier 28 graden binnen bij 64% wat prima te doen is met een ventilatorbriesje. Ik was vannacht buiten bij een temperatuur van 25 graden bij 87%. Een douche was niet meer nodigquote:Op zaterdag 27 juni 2026 09:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als het 30 graden zou zijn zou ik ook wanhopig zijn. Dat is relatief natuurlijk. Dit is echt zo: "Kijk mij het eens erger hebben!!"
Als leek snap ik er weinig van.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 09:29 schreef INViCTuS het volgende:
Nederland - Kans op zware onweersbuien
Op nadering van een thermische vore / laagje in het voorveld van een koufront (nu nog ten westen van land, zie radar ) kunnen er vandaag in de nog zeer warme en toenemende vochtige luchtmassa's (zeer zware) onweersbuien ontstaan.
De meest zware exemplaren #supercellen #MCS hebben #noodweer potentiaal en kunnen gepaard gaan met grote tot zeer grote (schadelijke) #hagel als ook (extreem) zware windstoten.
De huidige verwachting tav de precieze ontwikkelingen is ook op dit moment nog steeds onzeker maar zeker eentje om goed in de gaten te houden met name ook bij buiten activiteiten.
[ x ]
Vooral vanavond en vannachtquote:Op zaterdag 27 juni 2026 09:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als leek snap ik er weinig van.
Buienradar zegt de hele dag droog rond de 30-35 graden.
Google weer app zegt hoosbuien rond 15:00.
Onweer is niet goed te voorspellen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 09:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Buienradar is totaal niet betrouwbaar met convectiebuien.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 09:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wat een genot wordt dit.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 09:29 schreef INViCTuS het volgende:
Nederland - Kans op zware onweersbuien
Op nadering van een thermische vore / laagje in het voorveld van een koufront (nu nog ten westen van land, zie radar ) kunnen er vandaag in de nog zeer warme en toenemende vochtige luchtmassa's (zeer zware) onweersbuien ontstaan.
De meest zware exemplaren #supercellen #MCS hebben #noodweer potentiaal en kunnen gepaard gaan met grote tot zeer grote (schadelijke) #hagel als ook (extreem) zware windstoten.
De huidige verwachting tav de precieze ontwikkelingen is ook op dit moment nog steeds onzeker maar zeker eentje om goed in de gaten te houden met name ook bij buiten activiteiten.
[ x ]
Zolang er geen schade ontstaat wel ja. Maar van mij hoeven er geen dakplaten door orkaankracht van het dak te waaien (hoewel dat wel een goede reden is om een nieuw dak dan gelijk beter te isoleren) of deuken in autos te komen door grote hagelstenen.quote:
Interesseert mij geen reet. Dit weer maakt super onverschillig.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 09:54 schreef kilon het volgende:
[..]
Zolang er geen schade ontstaat wel ja. Maar van mij hoeven er geen dakplaten door orkaankracht van het dak te waaien (hoewel dat wel een goede reden is om een nieuw dak dan gelijk beter te isoleren) of deuken in autos te komen door grote hagelstenen.
Als het snachts maar goed afkoelt. Ik kan deze hitte ook wel hebben als ik savonds op een redelijk tijdstip de ramen en deuren gewoon open kan gooien.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 09:58 schreef Nattekat het volgende:
Het lijkt er meer en meer op dat volgende week ook weer lekker zomers wordt
Met nadruk op lekker. Die pure ellende van nu bokt op.
Het is de hele week al warm. Die hitte is allang in elke muur doorgedrongen en de luchtvochtigheid komt gewoon binnen met zuurstof, dus dat is zonder airco binnen een dag al hoog. Vannacht was niet zo veel erger dan gisternacht, voor grote delen van Nederland was het zelfs nog iets koeler.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:00 schreef Discombobulate het volgende:
Valt mij wel wel op dat het op veel plekken terug is naar oranje. Het is na zo'n nacht juist een stuk onaangenamer. Die hitte kan je wel voor schuilen, maar als je schuilplekken ook erg warm en luchtvochtig worden. Ik vind het nu minstens net zo vervelend als gister, misschien nog wel iets meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d
quote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:17 schreef Bocaj het volgende:
Ik zie regen, ik zie regen!![]()
Waarom regent het boven de Noordzee, die heeft al water genoeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Only GOD knows!quote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom regent het boven de Noordzee, die heeft al water genoeg.
Die kut buitenlandse wateren krijgen ook altijd alles in Nederland!!!11!!!1!1quote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom regent het boven de Noordzee, die heeft al water genoeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |