SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 27-06-2026 12:53:59 ]Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
Mooi filmpje uit Dresden ook. Met fucking palmbomenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 23:27 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Inderdaad. Kentekens zien er ook niet Duits uit. Niks kan je meer geloven.
Zijn Amerikaanse kentekenplaten, filmpje is volgens mij al een paar jaar oud, heb het al eens eerder gezienquote:Op vrijdag 26 juni 2026 23:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat ziet er niet heel Duits uit allemaalDe bui zat ook in het ruhrgebied en niet Hamburg. Lekker dat fakenews op tiktok
Of er is misschien een Amerikaanse plumbers bende actief in Duitsland. Is weer eens wat anders dan Ierse klusjesmannenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 23:31 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zijn Amerikaanse kentekenplaten, filmpje is volgens mij al een paar jaar oud, heb het al eens eerder gezien
Dat krijg je ervan om in een nep woestijn te wonenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 23:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
In een woestijn koelt het toch altijd goed af.
Wat is dit voor pleuriswoestijn
Opbokken met deze woestijn
Opbokken met deze hitte![]()
Inderdaad. Net rondje met de hont geweest, maar echt warm en plakkerig nog hier. Hou vannacht alles dicht en hoop morgenochtend paar uurtjes te kunnen luchten. Maar om 8 uur is het al weer 25 graden. Hoop echt dat morgen de laatste dag is en dan de laatste nacht erachteraan.quote:
Op dat busje staatquote:Op vrijdag 26 juni 2026 23:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Of er is misschien een Amerikaanse plumbers bende actief in Duitsland. Is weer eens wat anders dan Ierse klusjesmannen
1 keer raden waar er een paar maanden geleden een grote hagelstorm wasquote:P.K. Wadsworth Heating & Cooling
Solon, Ohio
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 23:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat krijg je ervan om in een nep woestijn te wonen
Ik spring zo nog ff het zwembad in. Ook geen last van de zon nu, wel zo prettig.quote:
Nog 30 grquote:Op vrijdag 26 juni 2026 23:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
Hier ook alles al even open. Afgekoeld van 29.4 naar 28.5quote:Op zaterdag 27 juni 2026 00:59 schreef Maver24 het volgende:
Goedenavond allen. Iedereen een beetje bekomen van vandaag. Hier binnen 3 graden afgekoeld. Alles staat open. Overal heb ik gaas en een hoordeur. Geen muggen, wel frisheid
Vliegveld Twenthe 24,7. In huis 26,5 en in de achtertuin makkelijk nog een paar graden warmer.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 01:29 schreef DemonRage het volgende:
De meting van knmi starion Eindhoven meldt 22,4°C maar in de binnenstad waar ik nu ben is het toch een heel ander verhaal.
Ik kwam hier speciaal ff om te kijken of jij nog functioneerde momenteel én om even naar die koelvesten te informeren; wordt nu toch interessant.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 23:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ja het lijkt er wel op, al zit er ook een lagedrukgebied in noord oost Europa, ff afwachten wat die doet.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 06:33 schreef kilon het volgende:
Het wordt steeds duidelijker dat er na precies 1 koele week (koel als in 25 graden in het midden van het land, warmer in het zuiden), vervolgens een nieuwe hittedome onze kant op komt met temperaturen die boven de 30 graden uitkomen.
Ik weet niet eens of die week genoeg tijd gaat zijn om de gebouwen af te laten koelen.
Om wanhopig van te worden, zeker als dit weer een langere periode gaat worden.
Göteborg 29 graden vandaag, Stockholm morgen 30. dit ter info.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 06:37 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ja het lijkt er wel op, al zit er ook een lagedrukgebied in noord oost Europa, ff afwachten wat die doet.
Ik heb vannacht met de oudste beneden geslapen, boven was het 32 graden. Vandaag besloten dat er toch een airco komt. (Was altijd van de gedachte "die paar dagen per jaar" maar het zal wel wat extremer worden)
Of naar Zweden verhuizen, heerlijk in de sneeuw.
En Jokkmokk 17.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 06:47 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Göteborg 29 graden vandaag, Stockholm morgen 30. dit ter info.
Wij weten het lang buiten te houden maar als het éénmaal warm is...quote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dit soort weer is ook precies wat ik tegen heb op dat we in de toekomst luchtiger zouden moeten bouwen zoals in delen van Zuid Amerika
Met goede moderne isolatie hou je de warmte lang buiten. Wordt t ook wel warm, maar best gecontroleerd. Met dat type luchten daar heb je een zonsondergang om half 6 nodig en verkoelende nachten.
Als dit soort warmtedekens zoals nu in de toekomst toenemen, heb je aan luchten helemaal geen hol.
Alsof het valt tegen te houden?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
Kop in de Volkskrant: Klimaat houdt zich aan de berekeningen, beleid blijft hopeloos achter.
We weten nu wat - met de neus op de feiten gedrukt- en we weten al decennia hoe en waardoor.
Nu moet de mensheid toch bereid zijn de handen ineen te slaan en toegeven dat Greta Thunberg gelijk heeft.
Roep je dit ook als het sneeuwt? Weer en klimaat zijn verschillende begrippen dus begin lekker je eigen klimaattopic.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
Kop in de Volkskrant: Klimaat houdt zich aan de berekeningen, beleid blijft hopeloos achter.
We weten nu wat - met de neus op de feiten gedrukt- en we weten al decennia hoe en waardoor.
Nu moet de mensheid toch bereid zijn de handen ineen te slaan en toegeven dat Greta Thunberg gelijk heeft.
Weinig mensen ontkennen dat het klimaat verandert hoorquote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
Dat was wat makkelijker geweest als Greta een aantrekkelijk en sympathiek overkomend type was geweest. Maar ze schrikt veel mensen eerder af.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
29 naar 28 bij mijquote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:07 schreef Bugno3 het volgende:
Uurtje alles open al, temp gezakt naar 24.5 binnen, genot.
Bluecryquote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:54 schreef la_perle_rouge het volgende:
https://bsky.app/profile/martmut.bsky.social/post/3mp6v7ptkl222
met treffend plaatje
Ik heb niet het idee dat wij hier dikke terreurbuien gaan krijgen vandaag.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:55 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Daar wel. Nu de rest nog. Terreurbuien willen we
Ze zitten er tussen, ook hier op FOK. Met name op de FP kom ik wel eens van die figuren tegen die het volledig ontkennen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:36 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Weinig mensen ontkennen dat het klimaat verandert hoor
Daarvoor moet je meer naar het oosten. Mischien kun je meerijden met @Nattekatquote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:59 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat wij hier dikke terreurbuien gaan krijgen vandaag.
Exact, om wanhopig van te worden.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 06:33 schreef kilon het volgende:
Het wordt steeds duidelijker dat er na precies 1 koele week (koel als in 25 graden in het midden van het land, warmer in het zuiden), vervolgens een nieuwe hittedome onze kant op komt met temperaturen die boven de 30 graden uitkomen.
Ik weet niet eens of die week genoeg tijd gaat zijn om de gebouwen af te laten koelen.
Om wanhopig van te worden, zeker als dit weer een langere periode gaat worden.
Ik had om 5 uur alles al tegen elkaar open, maar ik krijg de lamme warmte het huis niet uit. Ik ben ook om: er komt een airco. (En nog een risje zonweringen, een op het zuiden is niet genoeg, ik heb nu een dekbedhoes aan de oostkant, dat moet anders.)quote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:56 schreef INViCTuS het volgende:
8 uur in de ochtend en al bijna weer tropisch
Harmonie gaat waarschijnlijk ernaast zitten, maar houd de laatste run in de gaten. De CAPE waarden zijn hoog en er wordt ook windschering verwacht, dus recept voor stevig onweer en mogelijk zelfs supercells.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 08:17 schreef Pvt.Webster het volgende:
Er komt volgens de laatste Harmonie kaarten ook echt geen fatsoenlijke afkoeling he? Vannacht hoogstens een klein buitje dat eigenlijk niks met de temperatuur doet.
quote:High Temperature
24.9°C at 0:00
Low Temperature
20.8°C at 6:06
Opfiesijus trollquote:Op zaterdag 27 juni 2026 08:26 schreef Halcon het volgende:
Heerlijk weer dit. Mag van mij zo wel de hele zomer duren. Ook lekker rustig op straat.
Eén of twee supercellen, dat is dan ook wel weer heel specifiek. Wat nou als het er vier worden?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 08:35 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)der-worden~a697e3bd/
Mogelijk zwaarste onweer van het jaar op komst![]()
Hier gisteren helemaal niks, nog geen druppel.
Wel weer een achterlijke clickbait titel ditquote:Op zaterdag 27 juni 2026 08:35 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)der-worden~a697e3bd/
Mogelijk zwaarste onweer van het jaar op komst![]()
Hier gisteren helemaal niks, nog geen druppel.
Valt me nog mee. Had toch zeker level 3 verwacht.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 08:35 schreef INViCTuS het volgende:
Toch weer een level 2 estofex
https://www.estofex.org/
Dan worden gewoon wat berichten verwijderd of aangepast zodat het net lijkt of ze het kunnen voorspellen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 08:38 schreef ffoyle-involutus het volgende:
[..]
Eén of twee supercellen, dat is dan ook wel weer heel specifiek. Wat nou als het er vier worden?
Volgens mijn bronnen blijft dat op zee en wat mij betreft mag het daar blijven ook. Opbokken met dat waterquote:Op zaterdag 27 juni 2026 08:49 schreef LTVDK het volgende:
Zal wel verdampen, maar waarschijnlijk weinig zon vandaag
[ afbeelding ]
Onder de douche springen > half afdrogen > ventilator aan. Zo deed ik dat altijd.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 09:02 schreef Discombobulate het volgende:
Om wanhopig van te worden... Is afgekoeld van 26 naar 25,5 volgens mij, maar ik weet niet meer precies wat ik gisteravond aflas. Met ventilator aan nog wel aardig geslapen alleen voel ik me echt ruk. Huishouden komt allemaal volgende week wel. Moet al die teringzooi ook nog uitwassen...
Als het niet vanmiddag/vanavond gigantisch gaat onweren moeten we gewoon tot zondagnacht wachten op een beetje verkoeling.
En de mensen die dit weer prima vinden, fuck jullie.
Nee vandaag gaat de storm jou chasenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 09:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mijn bronnen blijft dat op zee en wat mij betreft mag het daar blijven ook. Opbokken met dat water
Je hebt 25.5 graden binnen en je bent wanhopig?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 09:02 schreef Discombobulate het volgende:
Om wanhopig van te worden... Is afgekoeld van 26 naar 25,5 volgens mij
Water helpt bij mij niet, gaan m'n poriën dichtzitten.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 09:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Onder de douche springen > half afdrogen > ventilator aan. Zo deed ik dat altijd.
Dacht ik ook al.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 09:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je hebt 25.5 graden binnen en je bent wanhopig?
Mmkay.
Als het 30 graden zou zijn zou ik ook wanhopig zijn. Dat is relatief natuurlijk. Dit is echt zo: "Kijk mij het eens erger hebben!!"quote:Op zaterdag 27 juni 2026 09:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je hebt 25.5 graden binnen en je bent wanhopig?
Mmkay.
Maar dat is een drogreden natuurlijk, want in Basra hebben ze het nog erger. Dus niet zeiken de mensen met 30 binnen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 09:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dacht ik ook al.
Er zijn mensen die wel 30 plus hebben binnen.
Vooruit dan: je liet van de week zelf de warmte binnen en bent naar eigen zeggen te lui om een airco aan te schaffen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 09:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar dat is een drogreden natuurlijk, want in Basra hebben ze het nog erger. Dus niet zeiken de mensen met 30 binnen.
Laat ik het anders zeggen: Het is buitengewoon vervelend.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 09:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vooruit dan: je liet van de week zelf de warmte binnen en bent naar eigen zeggen te lui om een airco aan te schaffen.
Je hebt je eigen wanhoop gecreëerd.
Wel makkelijk danquote:
Haha.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 09:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wel makkelijk dan
Gaat mij meer om de airco die ik het liefst gewoon aan laat staan. Als het flink gaat regenen kan dat niet.
Warmte is nog het minste probleem. Het is de relatieve luchtvochtigheid waar je eerder last van hebt. Ik heb het hier 28 graden binnen bij 64% wat prima te doen is met een ventilatorbriesje. Ik was vannacht buiten bij een temperatuur van 25 graden bij 87%. Een douche was niet meer nodigquote:Op zaterdag 27 juni 2026 09:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als het 30 graden zou zijn zou ik ook wanhopig zijn. Dat is relatief natuurlijk. Dit is echt zo: "Kijk mij het eens erger hebben!!"
Als leek snap ik er weinig van.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 09:29 schreef INViCTuS het volgende:
Nederland - Kans op zware onweersbuien
Op nadering van een thermische vore / laagje in het voorveld van een koufront (nu nog ten westen van land, zie radar ) kunnen er vandaag in de nog zeer warme en toenemende vochtige luchtmassa's (zeer zware) onweersbuien ontstaan.
De meest zware exemplaren #supercellen #MCS hebben #noodweer potentiaal en kunnen gepaard gaan met grote tot zeer grote (schadelijke) #hagel als ook (extreem) zware windstoten.
De huidige verwachting tav de precieze ontwikkelingen is ook op dit moment nog steeds onzeker maar zeker eentje om goed in de gaten te houden met name ook bij buiten activiteiten.
[ x ]
Vooral vanavond en vannachtquote:Op zaterdag 27 juni 2026 09:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als leek snap ik er weinig van.
Buienradar zegt de hele dag droog rond de 30-35 graden.
Google weer app zegt hoosbuien rond 15:00.
Onweer is niet goed te voorspellen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 09:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Buienradar is totaal niet betrouwbaar met convectiebuien.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 09:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wat een genot wordt dit.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 09:29 schreef INViCTuS het volgende:
Nederland - Kans op zware onweersbuien
Op nadering van een thermische vore / laagje in het voorveld van een koufront (nu nog ten westen van land, zie radar ) kunnen er vandaag in de nog zeer warme en toenemende vochtige luchtmassa's (zeer zware) onweersbuien ontstaan.
De meest zware exemplaren #supercellen #MCS hebben #noodweer potentiaal en kunnen gepaard gaan met grote tot zeer grote (schadelijke) #hagel als ook (extreem) zware windstoten.
De huidige verwachting tav de precieze ontwikkelingen is ook op dit moment nog steeds onzeker maar zeker eentje om goed in de gaten te houden met name ook bij buiten activiteiten.
[ x ]
Zolang er geen schade ontstaat wel ja. Maar van mij hoeven er geen dakplaten door orkaankracht van het dak te waaien (hoewel dat wel een goede reden is om een nieuw dak dan gelijk beter te isoleren) of deuken in autos te komen door grote hagelstenen.quote:
Interesseert mij geen reet. Dit weer maakt super onverschillig.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 09:54 schreef kilon het volgende:
[..]
Zolang er geen schade ontstaat wel ja. Maar van mij hoeven er geen dakplaten door orkaankracht van het dak te waaien (hoewel dat wel een goede reden is om een nieuw dak dan gelijk beter te isoleren) of deuken in autos te komen door grote hagelstenen.
Als het snachts maar goed afkoelt. Ik kan deze hitte ook wel hebben als ik savonds op een redelijk tijdstip de ramen en deuren gewoon open kan gooien.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 09:58 schreef Nattekat het volgende:
Het lijkt er meer en meer op dat volgende week ook weer lekker zomers wordt
Met nadruk op lekker. Die pure ellende van nu bokt op.
Het is de hele week al warm. Die hitte is allang in elke muur doorgedrongen en de luchtvochtigheid komt gewoon binnen met zuurstof, dus dat is zonder airco binnen een dag al hoog. Vannacht was niet zo veel erger dan gisternacht, voor grote delen van Nederland was het zelfs nog iets koeler.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:00 schreef Discombobulate het volgende:
Valt mij wel wel op dat het op veel plekken terug is naar oranje. Het is na zo'n nacht juist een stuk onaangenamer. Die hitte kan je wel voor schuilen, maar als je schuilplekken ook erg warm en luchtvochtig worden. Ik vind het nu minstens net zo vervelend als gister, misschien nog wel iets meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d
quote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:17 schreef Bocaj het volgende:
Ik zie regen, ik zie regen!![]()
Waarom regent het boven de Noordzee, die heeft al water genoeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Only GOD knows!quote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom regent het boven de Noordzee, die heeft al water genoeg.
Die kut buitenlandse wateren krijgen ook altijd alles in Nederland!!!11!!!1!1quote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom regent het boven de Noordzee, die heeft al water genoeg.
Daarom is die code oranje ook onzin.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is de hele week al warm. Die hitte is allang in elke muur doorgedrongen en de luchtvochtigheid komt gewoon binnen met zuurstof, dus dat is zonder airco binnen een dag al hoog. Vannacht was niet zo veel erger dan gisternacht, voor grote delen van Nederland was het zelfs nog iets koeler.
Luchtvochtigheid is hier binnen 55%. Temperatuur 26.5. ventilator aan hou ik het nog wel vol tot maandag. Daarna koelt het toch af.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is de hele week al warm. Die hitte is allang in elke muur doorgedrongen en de luchtvochtigheid komt gewoon binnen met zuurstof, dus dat is zonder airco binnen een dag al hoog. Vannacht was niet zo veel erger dan gisternacht, voor grote delen van Nederland was het zelfs nog iets koeler.
Hier idem, alles heeft open gestaan vannacht maar 0 afkoelen. Het is gedaanquote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:15 schreef ffoyle-involutus het volgende:
[..]
Wij weten het lang buiten te houden maar als het éénmaal warm is...
Heb de ramen vannacht nog open gezet maar heeft niets geholpen helaas. Het is nu binnen net zo plakkerig als buiten dus de airco moet straks als de zon doorkomt overuren draaien om het weer koel te krijgen.
Ach, hopelijk toch beetje verse zuurstof in huis.
quote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:39 schreef GarlandBriggs het volgende:
Nieuwste runs (Europees) zien er weer een stuk beter uit! Voor Oost allemaal rond de 25...stuk beter dan rond die bibberige 20
Ik gun jou 40 graden en een plat dakquote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:39 schreef GarlandBriggs het volgende:
Nieuwste runs (Europees) zien er weer een stuk beter uit! Voor Oost allemaal rond de 25...stuk beter dan rond die bibberige 20
Ja kan best hangt een flink complex op zeequote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:38 schreef zakjapannertje het volgende:
Weerplaza gilt hier nu dat er onweer in de buurt van Zoetermeer is. Binnen 30 km.
Wel met lagere nacht temperaturen zoals het er nu voor staat.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
Vanaf volgend weekend en erna waarschijijk weer tropische waardes hier.
Dat is wel beter. Maar ook wat minder hoge pieken vooralsnog.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:44 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Wel met lagere nacht temperaturen zoals het er nu voor staat.
24-26 is helemaal prima als ik die nacht temperatuur zie. Veelal 12-14, dus dan slaap je altijd beter en kunnen ramen/deuren gewoon open. Af en toe een bui. Dat is gewoon prima zomer weer. Dit zoals nu zit echt vrijwel niemand op te wachten.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:39 schreef GarlandBriggs het volgende:
En dauwtemp van rond de 15 graden. Echt, dat gaat veel beter aanvoelen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:44 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Wel met lagere nacht temperaturen zoals het er nu voor staat.
Hier gewoon 21-22 aan de voorspelling te zien.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
Vanaf volgend weekend en erna waarschijijk weer tropische waardes hier.
Ik spreek geen Frans, maar wel kaarts. Leuke MCS aan het einde van de avond/vannacht?quote:
Ja, die kaart is de verwachte situatie van 17 uur.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik spreek geen Frans, maar wel kaarts. Leuke MCS aan het einde van de avond/vannacht?
Je kunt automatisch vertalen naar het Nederlands.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik spreek geen Frans, maar wel kaarts. Leuke MCS aan het einde van de avond/vannacht?
Dit ja. Weer waarbij je er op uit kan gaan en leuke dingen doen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:53 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
En dauwtemp van rond de 15 graden. Echt, dat gaat veel beter aanvoelen.
Dat is gewoon zomer: 25-30 overdag en snachts verkoeling.
Ondanks enkele #onweersbuien vanochtend aan de Opaalkust, zal het grootste deel van de degradatie vanmiddag plaatsvinden met soms heftige verschijnselen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je kunt automatisch vertalen naar het Nederlands.
Vorig weekendquote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:59 schreef viagraap het volgende:
Lang geleden dat ik voor zo'n groot deel van Nederland een niveau 2 op Estofex heb gezien.
Die bui komt zo te zien ook deze kant op... hopelijk laat die wat koelte achter.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:05 schreef Discombobulate het volgende:
Alleen in Zeeland nu onweer/regen.
Met dit weer de verwarming fixen? Dan ben je gewoon een lul.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:03 schreef V. het volgende:
Gisteren kwam de verwarmingsmonteur langs voor gepland onderhoud van de cv-ketel. Opdracht van de woningbouw.
Wij dachten: die gast komt vast niet, stikheet hier op de zolders in de straat, maar ja hoor, om half 11 op de stoep.
Lieten die gast rommelen, boden hem een frisje aan.
Op een gegeven moment hoor ik de verwarming tikken. Had die lul ter controle van de verwarming de thermostaat een paar minuten boven de 30 graden gezet![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Alle radiatoren fucking heet. Op de heetste dag van het jaar. Code rood enzo. "Zorg dat u koel blijft". "Let goed op uzelf".
Binnen een kwartier de binnentemperatuur, die ik de hele fucking week loop te managen met op tijd luchten, op tijd de boel dicht, van 26 graden opgelopen naar 29 graden.
Dit verzin je toch goddomme niet?
Dan moet ik dat kutplatform op.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je kunt automatisch vertalen naar het Nederlands.
Oh gezellig. Kunnen we iig steun vinden bij elkaar als het mis gaat.quote:
Als je nou een een grote ventilator op een spinningbike zet die je voor de balkondeur neer zet...trappen = lucht naar buiten.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:40 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hier idem, alles heeft open gestaan vannacht maar 0 afkoelen. Het is gedaankomende week alles dag en nacht open hopelijk helpt het nog iets..
En nu al een lv van 63 % da wordt wat vandaag.
Bij mij vragen ze altijd de warme keukenkraan open te draaien. Was dat bij jou geen optie?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:03 schreef V. het volgende:
Gisteren kwam de verwarmingsmonteur langs voor gepland onderhoud van de cv-ketel. Opdracht van de woningbouw.
Wij dachten: die gast komt vast niet, stikheet hier op de zolders in de straat, maar ja hoor, om half 11 op de stoep.
Lieten die gast rommelen, boden hem een frisje aan.
Op een gegeven moment hoor ik de verwarming tikken. Had die lul ter controle van de verwarming de thermostaat een paar minuten boven de 30 graden gezet![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Alle radiatoren fucking heet. Op de heetste dag van het jaar. Code rood enzo. "Zorg dat u koel blijft". "Let goed op uzelf".
Binnen een kwartier de binnentemperatuur, die ik de hele fucking week loop te managen met op tijd luchten, op tijd de boel dicht, van 26 graden opgelopen naar 29 graden.
Dit verzin je toch goddomme niet?
Ho ho, moest van de woningbouw he? Van mij hoeft het niet.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Met dit weer de verwarming fixen? Dan ben je gewoon een lul.
Geen idee, hij deed het zelf.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:14 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Bij mij vragen ze altijd de warme keukenkraan open te draaien. Was dat bij jou geen optie?
Clickbaits...zo sneuquote:
Bij mij gaan ze dit jaar dit ook doen. Na de bouwvak hoop ikquote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Met dit weer de verwarming fixen? Dan ben je gewoon een lul.
Ga je mond spoelen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:17 schreef Zorro het volgende:
Zo jammer van dit heerlijke weer dat het altijd met de walgelijke onweer gepaard moet gaan.
Hang allemaal boven zee. Schitterend om te zien en horen. Af en toe wat spetters.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:16 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Dreigende luchten en gerommel in Den Haag. Vanmiddag ga ik naar Eindhoven. Ik ben benieuwd hoe heftig het noodweer daar is.
Bij jou is het buiten ook 23/24 graden, dan kan dat. Hier alweer 31quote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:22 schreef Haags het volgende:
[..]
Hang allemaal boven zee. Schitterend om te zien en horen. Af en toe wat spetters.
Airco uit gedaan en alles tegen elkaar open gezet. Lijkt wel een wervelwind die door het huis trekt.
Waarom noem jij mijn tweet clickbait en plaats je een tweet met precies dezelfde strekking en inhoud?quote:
Mooi langs de driehoek @Nattekatquote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:21 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Onweer en convective buien is altijd lastig voor de modellen, maar dit ziet er wel goed uit
Wat is dat toch met mensen die regio zuid voor al hun dode mussen inzetten? Kielhalen.quote:
Mooi recht over m'n barbecue.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:25 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Mooi langs de driehoek @:nattekat
Helemaal niet, wij in noordoost twente worden overgeslagenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:21 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Onweer en convective buien is altijd lastig voor de modellen, maar dit ziet er wel goed uit
quote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:29 schreef Haags het volgende:
De eerste mensjes beginnen enigszins teleurgesteld af te druipen van het strand hier
Ze kunnen hier bij de zwemplas komen, 33 graden and counting!quote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:29 schreef Haags het volgende:
De eerste mensjes beginnen enigszins teleurgesteld af te druipen van het strand hier
Nou, dat was een dooie mus van de buienradarsquote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:07 schreef DaMart het volgende:
[..]
Die bui komt zo te zien ook deze kant op... hopelijk laat die wat koelte achter.
Het is nog vroeg, over 2 uur schijnt de zon misschien wel en kan je alsnog bakken maar voor nu is het voor velen een enorme teleurstelling.quote:
Was dit voorspeld? Het zou vanavond toch pas los gaan?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:31 schreef Haags het volgende:
[..]
Het is nog vroeg, over 2 uur schijnt de zon misschien wel en kan je alsnog bakken maar voor nu is het voor velen een enorme teleurstelling.
Genieten.
Er zou sowieso een zeebries zijn vandaag.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:35 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Was dit voorspeld? Het zou vanavond toch pas los gaan?
Het westen heeft het voorprogramma en het oosten de hoofdact.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:35 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Was dit voorspeld? Het zou vanavond toch pas los gaan?
Nee,niet die van jou, maar van die mediaquote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom noem jij mijn tweet clickbait en plaats je een tweet met precies dezelfde strekking en inhoud?
Ah ok, dan lees ik verkeerd. Hittegolf des doods enzo.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee,niet die van jou, maar van die media![]()
![]()
Die termen bestaan helemaal niet. Die kranten doen dat alleen maar daarvoor
Ik had het al gezien en eigenlijk ook wel verwacht..quote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
@:geschiedkundige
Het openzetten van ramen heeft daarin het meeste zin als de temperatuur buiten hetzelfde is of het liefst een graad, of meer koeler. Waar geen airconditioning was lag de binnentemperatuur vaak net iets onder de nachttemperatuur. Dan wordt het alleen langzaam wat verder verwarmd.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:15 schreef ffoyle-involutus het volgende:
[..]
Wij weten het lang buiten te houden maar als het éénmaal warm is...
Heb de ramen vannacht nog open gezet maar heeft niets geholpen helaas. Het is nu binnen net zo plakkerig als buiten dus de airco moet straks als de zon doorkomt overuren draaien om het weer koel te krijgen.
Ach, hopelijk toch beetje verse zuurstof in huis.
Arme Co heeft het maar druk deze dagen!quote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:42 schreef MissButterflyy het volgende:
KNMI is weer aan het vergaderen over een code rood, nu voor onweer
Ik denk dat ze vanavond er over uit zijnquote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:42 schreef MissButterflyy het volgende:
Oranje toch? Nu staat geel uitquote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:42 schreef MissButterflyy het volgende:
https://nos.nl/l/2619751#UPDATE-95359590quote:Aan het begin van de avond wordt de kans op onweer groter, met het zwaartepunt later in de avond en in de nacht. "Dan verwachten we mogelijk echt zwaar onweer met hagel en zware windstoten. Aan het eind van de ochtend gaan we besluiten of we daar nog een code oranje voor gaan uitgeven", zegt Rozema. De code rood voor de hitte staat tot vanavond 21.00 uur en daarna wordt dat oranje.
Haten op het knmi is hip.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:49 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Oranje toch? Nu staat geel uit
[..]
https://nos.nl/l/2619751#UPDATE-95359590
Maat, code Oranje is pas maandag op dinsdagnacht.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:49 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Oranje toch? Nu staat geel uit
[..]
https://nos.nl/l/2619751#UPDATE-95359590
Ja lmao zie ze eens hun taak uitvoeren, sukkelsquote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:42 schreef MissButterflyy het volgende:
Daarvoor eet ik te weinig wortels vrees ikquote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:54 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Maat, code Oranje is pas maandag op dinsdagnacht.
Waarom is datquote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:42 schreef MissButterflyy het volgende:
quote:Op zaterdag 27 juni 2026 12:09 schreef DemonRage het volgende:
[..]
En de nieuwe pluim voor het zuiden is nog verder opgewarmd:
[ afbeelding ]
Moet dat nou!?
quote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat is dat toch met mensen die regio zuid voor al hun dode mussen inzetten? Kielhalen.
Dank jequote:
Hittegolf tot oktober.quote:
quote:Op zaterdag 27 juni 2026 12:19 schreef cherrycoke het volgende:
Al die buien west over de noordzee lekker man
quote:Op zaterdag 27 juni 2026 12:10 schreef Nattekat het volgende:
Zo, even een kleine hoosbui gehad en het is direct achterlijk benauwd buiten.
Be careful what you wish for
Ik blijf wel in mijn schuilkelder.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 12:22 schreef INViCTuS het volgende:
Het KNMI heeft voor vanavond code oranje afgegeven vanwege zware onweersbuien die zullen overtrekken. De waarschuwing geldt voor Limburg, Noord-Brabant, Gelderland en Overijssel, dezelfde provincies waarvoor code rood is afgegeven vanwege de hitte.
Wordt druk met waarschuwingen zo
Denk dat de warmte meer kost.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 12:32 schreef Zorro het volgende:
Opzouten met dat onweer.
Enorme schade van gehad, mensen die juichen om onweer mogen levenslang met blote voeten over legoblokjes lopen
Daar is waar de mensen creperen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat is dat toch met mensen die regio zuid voor al hun dode mussen inzetten? Kielhalen.
Wie heeft het over warmte?quote:
In theorie wel. Dat is alleen niet hoe het weer werkt over het algemeen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 12:39 schreef Zorro het volgende:
[..]
Wie heeft het over warmte?
Minder hoge temperaturen en/of gewoon regen (dus geen wolkbreuk) is meer dan genoeg.
Hier in Mei een onweersbui gehad met inslagen overal en torrential regen waar je bang van werd. Helpt ook niet dat we vrij hoge bomen op ons terrein hebben en een dak met zonnepanelen en ook op een verhoogd stuk land zitten. Als ie vol op ons huis inslaat heb je schade waar je echt van gaat janken, dus nee... hoewel het een fascinerend fenomeen is, geeft zwaar onweer mij ook eerder eenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 12:41 schreef Elan het volgende:
[..]
In theorie wel. Dat is alleen niet hoe het weer werkt over het algemeen.
Vind onweer wel kicken
Wat is er gebeurd dan?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 12:32 schreef Zorro het volgende:
Opzouten met dat onweer.
Enorme schade van gehad, mensen die juichen om onweer mogen levenslang met blote voeten over legoblokjes lopen
Ja leuk bedacht dat wel, werken gaat niet voor een hele woningquote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:10 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Als je nou een een grote ventilator op een spinningbike zet die je voor de balkondeur neer zet...trappen = lucht naar buiten.
Kun je de sportschool opzeggen, hou je geld over voor een paar mooie flessen wijn én heb je een koeler huis.
Ik ga een adviesbureau beginnen, denk ik..."Coachingsbureau Klimaatadaptatie ByBriggs" Gratis koelvest bij aanmelding (made in Horst, Noord-Limbabwe
Volgens buienradar zou het hier in Middelburg nu moeten stortregenen maar het is droog.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 12:52 schreef Perrin het volgende:
Over een uur gaat de douchekraan open boven Den Haag.
Buienradar zuigt dan ook. Leve weerplaza.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 12:55 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Volgens buienradar zou het hier in Middelburg nu moeten stortregenen maar het is droog.
Die zegt hetzelfde.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 12:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Buienradar zuigt dan ook. Leve weerplaza.
Een onweersbui zo groot als Nederlandquote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:01 schreef INViCTuS het volgende:
Flinke unit vanavond, volgens arome
[ x ]
Dan ben jij aan het jokkebrokkenquote:
@PSVCL kom er maar inquote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:07 schreef summer2bird het volgende:
Lucht is hier voor het eerst sinds dagen bewolkt. Wel fel witte bewolking maar geen zon meer.
Alsof Middelburg ook echt bestaatquote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dan ben jij aan het jokkebrokken
Misschien dat de bui net verdampte ofzo.
Is geo engineering sowiesoquote:
Half dak kapot, lichtkoepel stuk, auto total loss golfbal, lekkage door kapotte dakpannnen.quote:
Confusing PI.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:16 schreef Zorro het volgende:
[..]
Half dak kapot, lichtkoepel stuk, auto total loss golfbal, lekkage door kapotte dakpannnen.
Geen feest.
Ik doe niet aan PI. 1x gezet, nooit meer wat aan veranderd. Onzin. We hebben smilies geoeg om iets aan te geven.quote:
Nou dan vier je kennelijk feest met schade.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:18 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik doe niet aan PI. 1x gezet, nooit meer wat aan veranderd. Onzin. We hebben smilies geoeg om iets aan te geven.
Voor mij is het een mannetje met een zonnebril en verder niks.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:19 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nou dan vier je kennelijk feest met schade.
Holy moly, nee da's mooi klote.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:16 schreef Zorro het volgende:
[..]
Half dak kapot, lichtkoepel stuk, auto total loss golfbal, lekkage door kapotte dakpannnen.
Geen feest.
Kan ja, maar er valt geen druppel hier.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:10 schreef Perrin het volgende:
Misschien heeft TweedeKlum deze net gedodged dat het precies aan twee zijden langs zijn huis trok.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het verschil binnen/buiten is nu weer duidelijk voelbaar maar toch minder dan afgelopen dagen. En idd, die 63% luchtvochtigheid helpt niet mee, voelt heel benauwd aan buiten.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:40 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hier idem, alles heeft open gestaan vannacht maar 0 afkoelen. Het is gedaankomende week alles dag en nacht open hopelijk helpt het nog iets..
En nu al een lv van 63 % da wordt wat vandaag.
Jup. Dat ging een tijdje geleden nog prima maar met deze nachttemperaturen is dat voor nu even gedaan. Zodra weer kan gaat alles open.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het openzetten van ramen heeft daarin het meeste zin als de temperatuur buiten hetzelfde is of het liefst een graad, of meer koeler. Waar geen airconditioning was lag de binnentemperatuur vaak net iets onder de nachttemperatuur. Dan wordt het alleen langzaam wat verder verwarmd.
Het is alweer 10 jaar geleden, maar het hoeft niet nog een keer. En ik wens het ook niemand anders toe.quote:
quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:18 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik doe niet aan PI. 1x gezet, nooit meer wat aan veranderd. Onzin. We hebben smilies geoeg om iets aan te geven.
Die zag ik mooi in de verte voorbij trekken en hoorde ook wat gerommel, maar net te westelijk voor mijquote:
Check het liveblog van nu.nl, Vrouwenpolder is zo'n 10 km verderop.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:33 schreef Zorro het volgende:
[..]
Het is alweer 10 jaar geleden, maar het hoeft niet nog een keer. En ik wens het ook niemand anders toe.
Ik heb zo'n zin in de nacht van maandag op dinsdag.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:33 schreef ffoyle-involutus het volgende:
[..]
Jup. Dat ging een tijdje geleden nog prima maar met deze nachttemperaturen is dat voor nu even gedaan. Zodra weer kan gaat alles open.
Hier trekt de bewolking juist weer allemaal weg en is er weer blauwe luchtquote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:50 schreef Zipportal het volgende:
Het is tenminste bewolkt. Minder zonkracht.
Dus doe je juist aan PI. Dat doe je alleen niet als je de standaard van FOK! gebruikt, eigenlijk.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:18 schreef Zorro het volgende:
[..]
Hier niet duidelijk voelbaarquote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:28 schreef ffoyle-involutus het volgende:
[..]
Het verschil binnen/buiten is nu weer duidelijk voelbaar maar toch minder dan afgelopen dagen. En idd, die 63% luchtvochtigheid helpt niet mee, voelt heel benauwd aan buiten.
Dat lijkt me idd wel gerechtvaardigd.quote:
Komt van de Arome voorspelling.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 14:10 schreef AnneX het volgende:
Kom hier eens kijken, omdat weeronline niks hierover meldt!?
Wat Perrin post in #285 ziet er heel anders uit! 😳
Hopelijk valt het mee maar is wel een forse unit die vanavond overtrekt.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 14:10 schreef Kanaroe het volgende:
Ik word bang van de weerberichten![]()
Die hagelstenen.....heb het nooit meegemaakt maar lijkt me zo erg als je bezittingen beschadigd raken
Wel een blikseminslag gehad in dit huis, met schade.
Gatver, brrrrrrrr
Ziet er naar uit alsof het rond middernacht begint daar. Voorspelling zit er wel vaak naast wat betreft dit soort dingen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 14:21 schreef Dutch_view het volgende:
Vanavond is er de TT nacht van Assen waar normaal gesproken rond 100.000 mensen op straat zijn langs alle podia en kermis. Ik hoop dat het hier in Drenthe dan pas na 2u komt, of liefst helemaal niet
Is iedereen niet al een beetje code-regenboog moe?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 14:19 schreef kilon het volgende:
Als je dit zo ziet dan moet het knmi direct code rood afkondigen. Schade wordt gigantisch voor vrijwel het hele land, en dat uren achter elkaar. Het is dat het in de avond/nacht is dus de meeste mensen zullen binnen zitten, maar toch.
Mn weerapp geeft een prognose van onweer en 10mm regen voor de late avond met 21 graden. Mocht het ook uitkomen, dan gaan de ramen wel even goed open.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb zo'n zin in de nacht van maandag op dinsdag.
Ongetwijfeld, maar het is wel de beste manier om het grote publiek te bereiken. De meeste mensen komen niet verder dan even buienradar checken en dat geeft de intensiteit niet goed aan.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 14:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is iedereen niet al een beetje code-regenboog moe?
Vetquote:Op zaterdag 27 juni 2026 14:13 schreef Dutch_view het volgende:
Aan het Noordwijkse strand
[ afbeelding ]
en 's Gravenzande
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |