https://www.vandaaginside.nl/quote:De nieuwe talkshow van Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp heeft een naam. De dagelijkse uitzending gaat VI Vandaag heten. Zoals bekend wordt het praatprogramma vanaf januari 2022 bij SBS 6 uitgezonden.
Het tijdstip staat ook vast. De aanvang van VI Vandaag dat van maandag tot en met vrijdag is, wordt 21.30 uur en zal een uur duren. Achter de schermen wordt druk gewerkt aan een extra gast dagelijks aan tafel. Het is de bedoeling dat er een poule komt van gasten die rouleren aan tafel. De namen van Merel Westrik, Leonie ter Braak, Henk Westbroek en Özcan Akyol worden genoemd.
De afgelopen zomer was het trio al dagelijks te zien in De Oranjezomer. Dat programma bleek een succes met gemiddeld zo’n 800.000 kijkers. Daarop ontstond het idee van Talpa, waar Veronica en SBS 6 onder vallen, om de heren toch dagelijks aan tafel te krijgen in plaats van, zoals nu, tweemaal per week: maandag- en vrijdagavond.
Johan Derksen wilde na dit seizoen sowieso stoppen met Veronica Inside in de huidige vorm. ‘De Snor’ was het zat om ‘alleen maar over voetbal te praten’. Nu ze alle drie door willen met een dagelijkse show tekenden zij bij voor nog twee jaar.
Verstandig.quote:Op woensdag 6 mei 2026 21:47 schreef Remco het volgende:
Na 5 minuten alweer boos door Wierd, uitgezet.
Waar komt dat domme "bedeen" vandaan? Hij zegt ook "hun hebben", wat vreemd is voor een oud-hoofdredacteur, maar dat zeggen hele volksstammen. Maar "bedeen"?quote:
Hij denkt zelf dat het dialect is icm vermoeidheid (zie video).quote:Op woensdag 6 mei 2026 21:54 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Waar komt dat domme "bedeen" vandaan? Hij zegt ook "hun hebben", wat vreemd is voor een oud-hoofdredacteur, maar dat zeggen hele volksstammen. Maar "bedeen"?
Haha. Dialect, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik kom zelf uit Nijmegen, maar ik heb het nog nooit van iemand anders dan Derksen gehoord. De eerste keren dat het me opviel, dacht ik dat hij verkouden was.quote:Op donderdag 7 mei 2026 08:18 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Hij denkt zelf dat het dialect is icm vermoeidheid (zie video).
Misschien is dat "hun hebben" ook wel vermoeidheid dan ofzo.
Bekijk deze YouTube-video
Eindelijk iets leuks in Politiek Inside.quote:Op donderdag 7 mei 2026 16:18 schreef NY_Giant het volgende:
Samenvattingen WK voetbal bij SBS6 in Vandaag Inside en De Oranjezomer
Dat was een grapje van hem.quote:
Haha dat was een lekkere binnenkomer van Rene. Die heeft ook echt geen flauw idee dat Rico en Ben een hekel aan elkaar hebbenquote:
Nee, ordinaire geldklopperij van mensen die allang binnen zijn. Als het grote jongens waren zouden ze de opbrengst ervan doneren aan een goed doel, maar de heren steken het liever in eigen zak. Het is van die typische selectieve verontwaardiging want als een ander het doet dan staan ze vooraan om hun meninkje te geven maar zelf doen ze er net zo hard aan mee. Totaal ongeloofwaardig!quote:
Zoiets was geinig toen ze nog een marginaal voetbalprogrammaatje waren. Nu is het gewoon cynische geldklopperij.quote:
Sowquote:Op zaterdag 9 mei 2026 13:09 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Nee, ordinaire geldklopperij van mensen die allang binnen zijn. Als het grote jongens waren zouden ze de opbrengst ervan doneren aan een goed doel, maar de heren steken het liever in eigen zak. Het is van die typische selectieve verontwaardiging want als een ander het doet dan staan ze vooraan om hun meninkje te geven maar zelf doen ze er net zo hard aan mee. Totaal ongeloofwaardig!
Wilfred Genee is bevriend met de directeur van Corendon en Corendon wil Advocaat, dus Genee voert via de media de druk op. Missie geslaagdquote:Op maandag 11 mei 2026 19:21 schreef ikweethetookniet het volgende:
Dick Advocaat toch als oudste bondscoach ooit met Curaçao naar WK, Fred Rutten trekt zich terug
Dick Advocaat keert per direct toch terug als bondscoach van Curaçao. De 78-jarige Hagenaar lost Fred Rutten af, die hem juist opvolgde toen Advocaat in februari wegens familieomstandigheden terugtrad. De wens van de internationals en de invloedrijke sponsors wordt met de rentree van Advocaat toch ingewilligd.
https://www.ad.nl/voetbal(...)ich-terug~a63ed30f8/
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik denk dat er een hoop potentiele FNV-leden tussen de kijkers van VI zitten, dus hij kan er wel zijn achterban bereiken.quote:Op maandag 11 mei 2026 22:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
Toch wel beschamend dat Hans Spekman zich leent voor zo een programma vol met domrechtse praat.
Om daarmee aan te tonen dat Derksen gelijk had.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 22:39 schreef PowerLoungen het volgende:
[ x ]
Als het een ecte was had hij die ouwe door een rietje laten lullen.
Zijn ook genoeg linkse kijkers/luisteraars, denk ik.quote:Op maandag 11 mei 2026 22:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
Toch wel beschamend dat Hans Spekman zich leent voor zo een programma vol met domrechtse praat.
Ze wil alles oppervlakkig vrolijk en lollig houden, wat ik irritant vind. Maar J. de Mol zal niet ontevreden zijn met 810.000 kijkers afgelopen zondag.quote:Op maandag 11 mei 2026 22:09 schreef casita het volgende:
Zeg Johan ga je ook nog even Heleen hebben, staatsloterij show een flop en haar Oranjezondag daar wordt ze ook uitgekotst omdat ze niet kan interviewen ze kapt alles af.
Klopt voor het publiek is het een prima programma. Ik vind het vooral door de gasten niet om aan te gluren. Helene stoor ik me niet zo aan. Je merkt dat er exact dezelfde redactie zit als bij VI. Net als Genee switcht ze als iemand iets te lang door gaat over een onderwerp direct naar een ander onderwerp.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 11:48 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Ze wil alles oppervlakkig vrolijk en lollig houden, wat ik irritant vind. Maar J. de Mol zal niet ontevreden zijn met 810.000 kijkers afgelopen zondag.
Ja, als een onderwerp te lang duurt, moet de regisseur ingrijpen, dat snap ik meestal wel. Maar Genee is over het algemeen niet bang als het gesprek wat scherper wordt, terwijl Hendriks niet weet hoe snel ze weg moet wezen voordat ze zelf een standpunt in moet nemen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:05 schreef Remco het volgende:
[..]
Klopt voor het publiek is het een prima programma. Ik vind het vooral door de gasten niet om aan te gluren. Helene stoor ik me niet zo aan. Je merkt dat er exact dezelfde redactie zit als bij VI. Net als Genee switcht ze als iemand iets te lang door gaat over een onderwerp direct naar een ander onderwerp.
Dat klopt al doet Genee dat ook eigenlijk nooit, maar die kan er iets makkelijker/natuurlijker omheen praten.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:10 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Ja, als een onderwerp te lang duurt, moet de regisseur ingrijpen, dat snap ik meestal wel. Maar Genee is over het algemeen niet bang als het gesprek wat scherper wordt, terwijl Hendriks niet weet hoe snel ze weg moet wezen voordat ze zelf een standpunt in moet nemen.
Ja ongetwijfeld, maar er wordt aan tafel vrolijk de draak gestoken met "barmhartigen" en volop andere fascistische prietpraat en hij zit erbij en kijkt er naar. Dan kun je beter lid worden van de SP.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 08:31 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Ik denk dat er een hoop potentiele FNV-leden tussen de kijkers van VI zitten, dus hij kan er wel zijn achterban bereiken.
Punt is dat die domrechtse kiezers die online allerlei grote bedrijven lopen te verdedigen veel beter links zouden kunnen stemmen maar dat in de praktijk niet doen omdat ze in het frame blijven trappen dat migratie het probleem van links is. Ik denk dat als mensen verstandig zouden stemmen juist heel veel kijkers van VI op linkse partijen zouden stemmen. Maar ze zijn te druk in hun bubbel.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 08:31 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Ik denk dat er een hoop potentiele FNV-leden tussen de kijkers van VI zitten, dus hij kan er wel zijn achterban bereiken.
Denk niet echt dat het veel uitmaakt. Wilders de grootste partij of Jetten, we krijgen hetzelfde beleid.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 15:24 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Punt is dat die domrechtse kiezers die online allerlei grote bedrijven lopen te verdedigen veel beter links zouden kunnen stemmen maar dat in de praktijk niet doen omdat ze in het frame blijven trappen dat migratie het probleem van links is. Ik denk dat als mensen verstandig zouden stemmen juist heel veel kijkers van VI op linkse partijen zouden stemmen. Maar ze zijn te druk in hun bubbel.
Onder Wilders krijg je geen enkel beleid om de doodeenvoudige reden dat hij geen enkele capabele bestuurder weet te vinden en vanwege zijn totale onvermogen tot samenwerken. Dus die stelling klopt niet. Daarbij had ik het over linkse partijen, niet over Jetten.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 15:33 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Denk niet echt dat het veel uitmaakt. Wilders de grootste partij of Jetten, we krijgen hetzelfde beleid.
Boh, Raisa en Eva. 😍quote:Op dinsdag 12 mei 2026 22:04 schreef Remco het volgende:
Het lijkt wel woensdag heb hem wederom afgezet. Ongehoord Nederland gaan verdigigen kan echt niet.
Spekman noemt zichzelf sociaal-democraat. Dat wil toch niet automatisch zeggen dat hij "barmhartig" is? Misschien wil hij ook wel een rem op de immigratie. Of is hij dan een fascistische sociaal-democraat?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 13:16 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ja ongetwijfeld, maar er wordt aan tafel vrolijk de draak gestoken met "barmhartigen" en volop andere fascistische prietpraat en hij zit erbij en kijkt er naar. Dan kun je beter lid worden van de SP.
Volgens mij zei Spekman letterlijk over zichzelf dat hij voor barmhartigheid kiest in de uitzending.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 23:16 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Spekman noemt zichzelf sociaal-democraat. Dat wil toch niet automatisch zeggen dat hij "barmhartig" is? Misschien wil hij ook wel een rem op de immigratie. Of is hij dan een fascistische sociaal-democraat?
Ja, dat zei hij inderdaad, maar wil dat zeggen dat hij geen grenzen wil aan de immigratie? Hij is niet GL, maar oud PvdA.quote:Op woensdag 13 mei 2026 06:54 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Volgens mij zei Spekman letterlijk over zichzelf dat hij voor barmhartigheid kiest in de uitzending.
Klopt maar dat werd niet gevraagd voor zover ik weetquote:Op woensdag 13 mei 2026 09:34 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Ja, dat zei hij inderdaad, maar wil dat zeggen dat hij geen grenzen wel aan de immigratie? Hij is niet GL, maar oud PvdA.
Dat is dan ten onrechte, want toen Merel Ek wilde uitleggen waarom sommige landen wel accijns op benzine verlagen en Nederland nog niet werd ze niet in de gelegenheid gesteld haar verhaal af te maken.quote:Op woensdag 13 mei 2026 00:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
Goede recensies weer op X over Thomas
Haha, ja. Ik snap überhaupt niet zozeer dat specifieke gefocus op een accijns of een belastingonderdeel. Uiteindelijk zijn het allemaal inkomsten van de overheid. Verlaag je iets dan moet je iets anders verhogen om die inkomsten te compenseren. In andere landen is de ene accijns lager, maar de andere belasting hoger in de regel. Het is wat het is. Maar er wordt altijd maar gedaan alsof ‘de automobilist’ hard gepakt wordt ofzo, wat een onzin.quote:Op woensdag 13 mei 2026 13:02 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat is dan ten onrechte, want toen Merel Ek wilde uitleggen waarom sommige landen wel accijns op benzine verlagen en Nederland nog niet werd ze niet in de gelegenheid gesteld haar verhaal af te maken.
Want de reden daarvan past niet in een programma (of eigenlijk zender) waar feiten en meningen precies dezelfde waarde hebben.
Bij Thomasquote:Op woensdag 13 mei 2026 19:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wierd Duk, Raymond Mens en Rutger Castricum woensdagavond te gast bij Vandaag Inside
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |