abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 mei 2026 @ 23:19:25 #91
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_220796912
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 21:11 schreef Battlecruiser het volgende:
Een aanvulling op dat hypotheekverhaal: als de belastingaftrek de hoofdoorzaak van de prijsopdrijving zou zijn, dan zou die prijsverhoging overal in het land even hoog moeten zijn. De belastingmaatregel was overal immers hetzelfde. Maar die prijsverhoging kent in werkelijkheid enorme regionale verschillen. De factor vraag/aanbod komt juist wél overeen met die prijsverschillen. Dat econoom Jona de wet van vraag en aanbod ontkende cq vergat, is een gotspe imho.
En de factor woningtekorten wordt in dit verhaal veel te vaak onderbelicht.
Natuurlijk spelen regionale verschillen een rol, dat hebben ze altijd al gedaan en zullen ze ook altijd doen en speelt dus ook geen enkele rol in het verhaal en is dus ook geen gotspe. Woningtekort speelt ook een rol, maar wat wil je nou eigenlijk zeggen? Ik proef aan alles in je post dat je graag wilt dat de hypotheekrente aftrek in stand blijft, terwijl het een heel makkelijke knop is om aan te draaien en het starters makkelijker te maken. Ik werkte bij een hypotheekverstrekker toen we het tweede inkomen volledig gingen meenemen in de berekeningen. Weet je wat mensen gingen massaal gingen doen? Meer bieden voor het huis dat ze wilden kopen. Gewoon puur omdat ze het wilden hebben. Meer kunnen lenen = meer bieden. Niet a la minuut, maar op termijn gaan mensen gewoon alles bieden wat ze kunnen bieden. Zo simpel is het. Er is geen enkel effect dat de prijs zo op drijft als dat. Als we morgen een derde inkomen meenemen dan wil je niet weten hoeveel mensen ineens met z’n drieën ergens gaan wonen.

Het grote probleem is het frame dat continue door met name de VVD in stand gehouden wordt, namelijk dat ‘de andere partijen iets af komen pakken van de hardwerkende huizenbezitter’. Dat is pas een gotspe. Er is echt niemand die voorstelt om het van vandaag op morgen af te schaffen. Partijen stellen voor om het over langere termijn af te bouwen en aangezien de VVD toch in elk kabinet zit kunnen ze dat prima op 30 jaar doen. Dan wordt helemaal niemand iets afgepakt, maar zijn we er over uiterlijk 30 jaar wel gewoon van af.

[ Bericht 0% gewijzigd door WismutVeilchen83 op 15-05-2026 15:28:51 ]
Rini dankjewel.
  donderdag 14 mei 2026 @ 23:25:30 #92
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220796966
quote:
6s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
Thomas weer goed gedaan ^O^
Dit dus weer
pi_220801780
twitter
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:08:08 #94
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220802058
https://www.kijk.nl/programmas/shownieuws/BWgLAqqxoazSVN
Die airpods ondersteboven zijn wel goud.

https://www.geenstijl.nl/(...)vandaag-inside-talpa

Wat een oud wijf met een veel te groot ego die Sjek :').

[ Bericht 29% gewijzigd door Regilio_ op 15-05-2026 15:14:18 ]
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220804030
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:08 schreef Regilio_ het volgende:
https://www.kijk.nl/programmas/shownieuws/BWgLAqqxoazSVN
Die airpods ondersteboven zijn wel goud.

https://www.geenstijl.nl/(...)vandaag-inside-talpa

Wat een oud wijf met een veel te groot ego die Sjek :').
Ik denk dat hij te veel inspraak wilde in het programma. Misschien wilde hij te veel op de PVV-tour, terwijl het allemaal wel een beetje lollig moest blijven. Hij was maar de sidekick, niet de eindredacteur of de presentator.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 19:58:19 #96
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220804067
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 19:55 schreef Tasmaniak het volgende:

[..]
Ik denk dat hij te veel inspraak wilde in het programma. Misschien wilde hij te veel op de PVV-tour, terwijl het allemaal wel een beetje lollig moest blijven. Hij was maar de sidekick, niet de eindredacteur of de presentator.
Hij wilde ook niet af en toe, maar altijd of anders niet. Kan, maar zegt ook wel iets over zijn opgeblazen ego imo.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220804158
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 19:58 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Hij wilde ook niet af en toe, maar altijd of anders niet. Kan, maar zegt ook wel iets over zijn opgeblazen ego imo.
Ja, hij heeft te veel ego om alleen maar sidekick te spelen. En dan moest hij dus ook nog van vaste sidekick naar af-en-toe-sidekick. En hij mocht bij nader inzien niet mee naar Curaçao. Hij zal het er wel naar gemaakt hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tasmaniak op 15-05-2026 20:37:48 ]
  vrijdag 15 mei 2026 @ 21:39:00 #98
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220804911
Vertrokken naar Curacao, en voor het WK begint weer terug naar ons kikkerlandje.
Hoe verzinnen ze dat?
  vrijdag 15 mei 2026 @ 21:40:14 #99
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220804921
Sjek bash _O_
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220804928
Als ik Helene was had ik deze kans toch aangegrepen om Jack eens lekker af te fakkelen.. maar nee.. Helene heeft er weer geen mening over..
  vrijdag 15 mei 2026 @ 21:43:37 #101
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220804940
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 21:42 schreef DrDentz het volgende:
Als ik Helene was had ik deze kans toch aangegrepen om Jack de genadeklap te geven.. maar nee.. Helene heeft er geen mening over..
Zelfs voor SBS is Jack té rechts.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 21:45:13 #102
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220804954
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 21:42 schreef DrDentz het volgende:
Als ik Helene was had ik deze kans toch aangegrepen om Jack eens lekker af te fakkelen.. maar nee.. Helene heeft er weer geen mening over..
Misschien kan ze hem nog gebruiken dus niet aanpakken
En hij kan haar zwart maken in tv land dus niet aanpakken
Typisch weer voor Helene :r
  vrijdag 15 mei 2026 @ 21:48:58 #103
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220804975
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 21:42 schreef DrDentz het volgende:
Als ik Helene was had ik deze kans toch aangegrepen om Jack eens lekker af te fakkelen.. maar nee.. Helene heeft er weer geen mening over..
Nou idd. Wat een dramaqueen die vent. Hélène blijft nog heel netjes.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  vrijdag 15 mei 2026 @ 21:50:52 #104
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220804989
Die vrouw rechts achter Johan glibbert zo van haar stoel volgens mij _O-
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220805023
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 23:19 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Natuurlijk spelen regionale verschillen een rol, dat hebben ze altijd al gedaan en zullen ze ook altijd doen en speelt dus ook geen enkele rol in het verhaal en is dus ook geen gotspe. Woningtekort speelt ook een rol, maar wat wil je nou eigenlijk zeggen? Ik proef aan alles in je post dat je graag wilt dat de hypotheekrente aftrek in stand blijft, terwijl het een heel makkelijke knop is om aan te draaien en het starters makkelijker te maken. Ik werkte bij een hypotheekverstrekker toen we het tweede inkomen volledig gingen meenemen in de berekeningen. Weet je wat mensen gingen massaal gingen doen? Meer bieden voor het huis dat ze wilden kopen. Gewoon puur omdat ze het wilden hebben. Meer kunnen lenen = meer bieden. Niet a la minuut, maar op termijn gaan mensen gewoon alles bieden wat ze kunnen bieden. Zo simpel is het. Er is geen enkel effect dat de prijs zo op drijft als dat. Als we morgen een derde inkomen meenemen dan wil je niet weten hoeveel mensen ineens met z’n drieën ergens gaan wonen.

Het grote probleem is het frame dat continue door met name de VVD in stand gehouden wordt, namelijk dat ‘de andere partijen iets af komen pakken van de hardwerkende huizenbezitter’. Dat is pas een gotspe. Er is echt niemand die voorstelt om het van vandaag op morgen af te schaffen. Partijen stellen voor om het over langere termijn af te bouwen en aangezien de VVD toch in elk kabinet zit kunnen ze dat prima op 30 jaar doen. Dan wordt helemaal niemand iets afgepakt, maar zijn we er over uiterlijk 30 jaar wel gewoon van af.
Het echte frame is dat politici graag de aftrek aanvallen om 2 redenen: het brengt weer meer belasting op en ze leiden de aandacht af van de echte oorzaak: het woningtekort. Als er meer dan genoeg woningen zijn, dan kan zelfs de hoogste aftrek er niet voor zorgen dat de prijzen zo exploderen als nu. Die aftrek was er altijd al en de prijsexplosie is vrij recent. Dus ook op die manier klopt het afschaffingsverhaal ook niet.
Dus: gewoon economisch denken: gebruik de wet van vraag en aanbod: bij een zeer groot aanbod daalt zelfs de prijs. Zo simpel is het. Overigens heb ik geen hypotheek meer.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 21:55:34 #106
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220805026
Afdingen over bahtjes incoming
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220805237
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 21:39 schreef spapaars het volgende:
Vertrokken naar Curacao, en voor het WK begint weer terug naar ons kikkerlandje.
Hoe verzinnen ze dat?
Reclame dealtje met Corendon, volgens mij heeft het verder geen enkel nut 🤔
pi_220805379
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 22:28 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Reclame dealtje met Corendon, volgens mij heeft het verder geen enkel nut 🤔
Nee dat is ook wel duidelijk. _O-
  zaterdag 16 mei 2026 @ 10:46:41 #109
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_220807454
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 21:55 schreef Battlecruiser het volgende:

[..]
Het echte frame is dat politici graag de aftrek aanvallen om 2 redenen: het brengt weer meer belasting op en ze leiden de aandacht af van de echte oorzaak: het woningtekort. Als er meer dan genoeg woningen zijn, dan kan zelfs de hoogste aftrek er niet voor zorgen dat de prijzen zo exploderen als nu. Die aftrek was er altijd al en de prijsexplosie is vrij recent. Dus ook op die manier klopt het afschaffingsverhaal ook niet.
Dus: gewoon economisch denken: gebruik de wet van vraag en aanbod: bij een zeer groot aanbod daalt zelfs de prijs. Zo simpel is het. Overigens heb ik geen hypotheek meer.
Weet je: laat maar :Z
Rini dankjewel.
pi_220807688
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 22:53 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Nee dat is ook wel duidelijk. _O-
Ik ben ook lang in de veronderstelling geweest dat ze tijdens het WK zouden gaan. Dit is een beetje een vreemde periode.
pi_220808177
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:25 schreef ISVV het volgende:

[..]
Ik ben ook lang in de veronderstelling geweest dat ze tijdens het WK zouden gaan. Dit is een beetje een vreemde periode.
Het is een soort uitzwaaiperiode van Curaçao naar het WK. Maar het is wel raar ja. Sowieso straks met de wedstrijden ook, deze beginnen vaak pas na middernacht dus je zit eigenlijk elke dag voor te beschouwen en een dag later na te beschouwen...
  zaterdag 16 mei 2026 @ 13:20:13 #112
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220808433
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:39 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Het is een soort uitzwaaiperiode van Curaçao naar het WK. Maar het is wel raar ja. Sowieso straks met de wedstrijden ook, deze beginnen vaak pas na middernacht dus je zit eigenlijk elke dag voor te beschouwen en een dag later na te beschouwen...
Ik dacht ook dat ze er vanwege tijdzones naartoe zouden gaan. Dat het daar niet al te laat zou zijn als ze uitzenden enzo.

Maar niet dus. Vreemd.

Nu voegt het bezoek aan curaçao eigenlijk helemaal niets toe. Behoudens dan reclame en een snoepreis.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  zaterdag 16 mei 2026 @ 13:27:46 #113
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220808528
Moet ook zeggen: Je mist Wilfriet wel als hij er niet is. Weet als geen ander een schijtlollige atmosfeer aan te brengen bij het programma. En de knoppen van Johan in te drukken.

Thomas aardig joch maar die heeft die bagage niet.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  zaterdag 16 mei 2026 @ 13:32:35 #114
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220808549
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:20 schreef inslagenreuring het volgende:
….
Nu voegt het bezoek aan curaçao eigenlijk helemaal niets toe. Behoudens dan reclame en een snoepreis.
:{w De :7 op naakt strand :o
  zaterdag 16 mei 2026 @ 13:37:23 #115
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220808572
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:32 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
:{w De :7 op naakt strand :o
Gaat de AI-afdeling vast even mee aan de gang. :D
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220810019
Thomas is zo'n allemansvriend, een gezellige dikzak, die zou Johan nooit boos van tafel kunnen laten lopen.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 16:55:50 #117
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220810654
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:37 schreef inslagenreuring het volgende:
Gaat de AI-afdeling vast even mee aan de gang. :D
Zeker weten inderdaad, maar de vraag is …

POLL
  zaterdag 16 mei 2026 @ 17:21:20 #118
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220810935
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 15:43 schreef DrDentz het volgende:
Thomas is zo'n allemansvriend, een gezellige dikzak, die zou Johan nooit boos van tafel kunnen laten lopen.
Wel geprobeerd *)

Bekijk deze YouTube-video
pi_220811392
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 16:55 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Zeker weten inderdaad, maar de vraag is …

[poll=9905]
Het gemiddelde in NL is 14,5 cm.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 18:14:55 #120
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220811504
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 18:03 schreef Idisrom het volgende:
Het gemiddelde in NL is 14,5 cm.
Johan heeft de witte neger als bijnaam w/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')