Derksen zei ooit dat als Gijp zn pilletje genomen had hij (Derksen) de hele uitzending niets meer hoefde te zeggen. Zou me niets verbazen als Gijp gister toen die rond een uur of 13:00 wakker werd en de MediaCourant opende meteen een dubbele dosis heeft genomen..quote:Op donderdag 18 september 2025 23:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hij kwam een beetje manisch over, het zal hem toch wel wat doen.
Hopelijk staat de brug morgen open.
Altijd goed!quote:
quote:
Ik vraag me af of Hélène enigszins begrijpt wat de redactie heeft bedacht om haar zo te laten roeptoeteren, en ik vraag me ook af of ze er zelf wel enig idee van heeft waar het over gaat.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:44 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Komt geen zinnig woord uit, alleen zalvende woorden
Wat was er mis met de vergelijking? Het ging om het moment, niet om de man. In de VS hoor ik veel de vergelijking met JFK. Ook het moment, niet de man.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:50 schreef Makamba_ het volgende:
Wierd blijft ook maar doorgaan over Ouwehand omdat hij die Luther King tweet liever niet verklaart.
Dat komt omdat de samenleving daar compleet in tweeën gesplitst is.quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat was er mis met de vergelijking? Het ging om het moment, niet om de man. In de VS hoor ik veel de vergelijking met JFK. Ook het moment, niet de man.
Ik denk dat veel mensen in Nederland onderschatten wat de impact is op de samenleving daar.
Die samenleving is ernstig verdeeld, tot op het gevaarlijke af. Mensen als Johan Derksen en Wierd Duk, die doen alsof Nederland naar de filistijnen gaat als de PvdA in de regering komt, creëren eenzelfde sfeer in Nederland.quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat was er mis met de vergelijking? Het ging om het moment, niet om de man. In de VS hoor ik veel de vergelijking met JFK. Ook het moment, niet de man.
Ik denk dat veel mensen in Nederland onderschatten wat de impact is op de samenleving daar.
Heb je een quote voor mij dat Nederland naar de filistijnen zou gaan (dat is overigens waar de naam Palestijnen vandaan komt, dus wel poëtisch in dezen…)?quote:Op zaterdag 20 september 2025 11:56 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Die samenleving is ernstig verdeeld, tot op het gevaarlijke af. Mensen als Johan Derksen en Wierd Duk, die doen alsof Nederland naar de filistijnen gaat als de PvdA in de regering komt, creëren eenzelfde sfeer in Nederland.
Rampzalig, ook goed.quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb je een quote voor mij dat Nederland naar de filistijnen zou gaan (dat is overigens waar de naam Palestijnen vandaan komt, dus wel poëtisch in dezen…)?
Misschien hebben ze het rampzalig genoemd? En dan zeg ik: dat lijkt mij evident.
Ik geloof dat wel ontelbaar veel keer gezegd is dat wanneer ‘Timmermans aan de macht komt het land naar de kloten gaat’. Dat frame is overigens buitengewoon succesvol. Heel veel mensen praten het na zonder enig idee te hebben waarom. Het verkiezingsprogramma kent niemand. Het is puur het frame dat dan alle grenzen open gaan (die zijn thans ook gewoon open), alle bedrijven weg gaan en de belastingen torenhoog worden. Is allemaal niet zo, maar dat doet er niet meer toe. Dat beeld is weer en dat is voor mensen kennelijk het ergste wat er kan gebeuren. Wat op zichzelf heel bijzonder is, aangezien we sinds 2002 met een enkele uitzonderingen na (centrum) rechtse regeringen hebben gehad. Maar de waarheid doet er niet toe. De beleving, het gevoel, daar gaat het allemaal om.quote:
Je zou ook na kunnen gaan waarom veel mensen Timmermans een ontzettend slechte optie voor het land vinden in plaats van het maar wegzetten als 'ze hebben geen idee waarom en praten anderen maar na'.quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:56 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik geloof dat wel ontelbaar veel keer gezegd is dat wanneer ‘Timmermans aan de macht komt het land naar de kloten gaat’. Dat frame is overigens buitengewoon succesvol. Heel veel mensen praten het na zonder enig idee te hebben waarom. Het verkiezingsprogramma kent niemand. Het is puur het frame dat dan alle grenzen open gaan (die zijn thans ook gewoon open), alle bedrijven weg gaan en de belastingen torenhoog worden. Is allemaal niet zo, maar dat doet er niet meer toe. Dat beeld is weer en dat is voor mensen kennelijk het ergste wat er kan gebeuren. Wat op zichzelf heel bijzonder is, aangezien we sinds 2002 met een enkele uitzonderingen na (centrum) rechtse regeringen hebben gehad. Maar de waarheid doet er niet toe. De beleving, het gevoel, daar gaat het allemaal om.
Ik constateer dat mensen geen idee hebben waar ze over praten. Dat is de samenleving zoals ze anno 2025 is. Door de (sociale) media is alles vluchtig. Headlines zijn de norm. Mensen hebben over alles een mening terwijl ze er amper verstand van hebben.quote:Op zaterdag 20 september 2025 13:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je zou ook na kunnen gaan waarom veel mensen Timmermans een ontzettend slechte optie voor het land vinden in plaats van het maar wegzetten als 'ze hebben geen idee waarom en praten anderen maar na'.
Ik heb ook niet de minste pretentie dat ik er iets aan kan oplossen. De massa is niet voor reden vatbaar.quote:Op zaterdag 20 september 2025 13:06 schreef timmmmm het volgende:
Elitair 'wie zijn die mensen' roepen heb je weinig aan
Het programma kent weldegelijk lastenverhogingen. Het is weldegelijk zo dat GL/PdvA niet echt iets willen ondernemen om de asielstroom te beperken. Nog veel erger is dat men heel veel geld wil weggeven aan klimaat, waardoor energie duurder wordt, hetgeen dan weer opgelost wordt met een prijsplafond, enz.quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:56 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik geloof dat wel ontelbaar veel keer gezegd is dat wanneer ‘Timmermans aan de macht komt het land naar de kloten gaat’. Dat frame is overigens buitengewoon succesvol. Heel veel mensen praten het na zonder enig idee te hebben waarom. Het verkiezingsprogramma kent niemand. Het is puur het frame dat dan alle grenzen open gaan (die zijn thans ook gewoon open), alle bedrijven weg gaan en de belastingen torenhoog worden. Is allemaal niet zo, maar dat doet er niet meer toe. Dat beeld is weer en dat is voor mensen kennelijk het ergste wat er kan gebeuren. Wat op zichzelf heel bijzonder is, aangezien we sinds 2002 met een enkele uitzonderingen na (centrum) rechtse regeringen hebben gehad. Maar de waarheid doet er niet toe. De beleving, het gevoel, daar gaat het allemaal om.
Iedereen die iets anders vindt dan ik is dom en heeft geen idee waar ie over praat. Staat genoteerd.quote:Op zaterdag 20 september 2025 13:24 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik constateer dat mensen geen idee hebben waar ze over praten. Dat is de samenleving zoals ze anno 2025 is. Door de (sociale) media is alles vluchtig. Headlines zijn de norm. Mensen hebben over alles een mening terwijl ze er amper verstand van hebben.
Mensen hebben geen idee van het programma van PvdA/GL, ze hebben het niet gelezen, laat staan dat ze de gevolgen ervan kunnen overzien. Het frame dat in eerste instantie vanuit Rutte is gepakt en nu door de rest van de VVD wordt nagekakeld is succesvol. Zo eenvoudig is het gewoon. Het gaat er niet om of het klopt, Timmermans is de vijand, die komt het geld halen en haalt alle moslims binnen. Eenvoudig en effectief.
In elk programma staan lastenverhogingenquote:Op zaterdag 20 september 2025 13:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het programma kent weldegelijk lastenverhogingen. Het is weldegelijk zo dat GL/PdvA niet echt iets willen ondernemen om de asielstroom te beperken. Nog veel erger is dat men heel veel geld wil weggeven aan klimaat, waardoor energie duurder wordt, hetgeen dan weer opgelost wordt met een prijsplafond, enz.
Maar hou vooral voor dat niemand het verkiezingsprogramma van GL/PvdA kent. Dat jij het kennelijk niet kent maakt niet dat de rest van Nederland geen idee heeft.
Jij kraamt onzin uit. Ik wijs je daarop. Dan ligt het aan mijn toontje.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:45 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
In elk programma staan lastenverhogingensinds wanneer is dat gevaarlijk trouwens? Maar wanneer je het niet in zijn totaliteit bekijkt dan heeft het weinig zin hè. Maar je hele toontje zegt genoeg over jou.
Niels Ahob2 weet het kennelijk beter dan ziekenhuizen die zich hiervoor aanmelden, heel bijzonderquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |