abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220628037
'Eervol verzoek' geeft hilarische resultaten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen idee waarom deze opduikt, maar Tinkebel wil ik wel promoten


[ Bericht 90% gewijzigd door sigme op 21-04-2026 19:02:42 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220628045
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:55 schreef sigme het volgende:


:*
Eervol verzoek
Ja O+ ;(
pi_220628133
Wat een mooi maar ook moeilijk verzoek
We have far more in common than that which devides us..
pi_220628508
Gossie Blues …lastig voor jou en lief om jou te vragen. 😘
  dinsdag 21 april 2026 @ 20:09:43 #5
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220628685
Ohw Blues :*


Hier dikke sip
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_220628702
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 20:09 schreef Barreltje het volgende:
Ohw Blues :*


Hier dikke sip
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Awww knuffel :*
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220628767
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 20:09 schreef Barreltje het volgende:
Ohw Blues :*

Hier dikke sip
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-O-
pi_220628861
Ach wat triest @Barreltje
We have far more in common than that which devides us..
pi_220628903
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 april 2026 @ 20:39:32 #10
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220628912
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 20:09 schreef Barreltje het volgende:
Ohw Blues :*

Hier dikke sip
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-O- Wat naar Bar :@ Maar ja het leven gaat door en zo...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 april 2026 @ 20:45:33 #11
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220628951
quote:
The Blair Witch project is er niets bij :D

@Barreltje :'(
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220629133
Ach @Barreltje

Dat is de reden dat wij geen flexibel net gebruiken..
Wij hebben het ook op pijnlijke wijze moeten leren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 21 april 2026 @ 21:13:46 #13
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220629174
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 20:09 schreef Barreltje het volgende:
Ohw Blues :*

Hier dikke sip
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ahhhh
Condoleances
  dinsdag 21 april 2026 @ 21:22:40 #14
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220629241
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 april 2026 21:07 schreef sigme het volgende:
Ach @:barreltje

Dat is de reden dat wij geen flexibel net gebruiken..
Wij hebben het ook op pijnlijke wijze moeten leren.
Juh. Hier nu dus ook de lering..

We gaan nog nadenken wat we nu met het net gaan doen. De eerste gedachte is om het ritueel te verbranden... })
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_220629318
Barrel ;(

Blues :*
Spoilers!
pi_220629348
@Blues :* eervol dekt de lading inderdaad goed. En emotioneel en heftig. Jij kan dit :* O+

@Barreltje wat verdrietig ;( :*
pi_220629407
Ik heb vandaag mijn arbeidsvoorwaardengesprek gehad. Mijn eerste in 25 jaar, ik vind het helemaal leuk O+ Ze vinden dat ik genoeg ervaring heb om me in trede 8 in te schalen en daar hoort best een mooi salaris bij. Met 8 uur per week is het alsnog niet veel maar toch.

Ik heb trouwens die tweede functie niet gekregen. De andere kandidaat sprak Arabisch dus snap wel dat ze die hebben aangenomen. Ik had toch een wat minder enthousiast gevoel bij deze functie dus het is niet heel vervelend.
Spoilers!
pi_220629462
Gefeliciteerd @Lucky_Strike Wanneer begin je officieel?
We have far more in common than that which devides us..
pi_220629479
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 21:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Gefeliciteerd @:lucky_strike Wanneer begin je officieel?
Ik moet het nog met mijn teamleider bespreken. Die spreek ik donderdag. Maar waarschijnlijk in de eerste week van mei.
Spoilers!
pi_220629504
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 21:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik moet het nog met mijn teamleider bespreken. Die spreek ik donderdag. Maar waarschijnlijk in de eerste week van mei.
En blijf je het vrijwilligerswerk erbij doen?
We have far more in common than that which devides us..
pi_220629537
Ik had nog iets raars gisteren. Ik ben gestopt met mijn werk bij de statushouders, doe alleen nog VWN (en verkiezingen). Ik kondigde dat vrijdag aan bij mijn medevrijwilliger en ik kreeg geen reactie, wel op iets anders dat ik schreef.

Gisteren hadden we een vergadering op het gemeentehuis met alle betrokkenen. Er waren wat mooie woorden voor mij met bloemen en een boek. We liepen na de vergadering met de vier betrokkenen die niet bij de gemeente werken naar buiten. En ineens liep de andere vrijwilliger niet meer achter ons. Die was hem gewoon gepeerd. Geen gedag, geen soort van afscheid van mij, niets. Ik weet dat we elkaar niet zo liggen en zij is deel van de reden dat ik stop. Maar ze heeft blijkbaar niet eens het fatsoen om gewoon te doen alsof en even doei te zeggen :D
Spoilers!
pi_220629545
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 21:59 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
En blijf je het vrijwilligerswerk erbij doen?
Ja, voorlopig wel. Ik had het zo moeilijk met het idee te stoppen bij deze vestiging. Dat ik niet ben aangenomen bij de andere vestiging maakt dat ik hier tijd voor blijf houden.
Spoilers!
pi_220629550
Dat is raar en best lullig ja.

Maar feli met je nieuwe functie *O*
pi_220629589
Deze andere vrijwilliger woont 6 huizen bij mij vandaan :D
Spoilers!
pi_220629659
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 22:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Deze andere vrijwilliger woont 6 huizen bij mij vandaan :D
Komen jullie elkaar vaak tegen? :o
We have far more in common than that which devides us..
pi_220629676
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 22:22 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Komen jullie elkaar vaak tegen? :o
Nee, nooit gelukkig. Dit is iemand die echt alleen haar huis hier heeft. Ze kent hier niemand, gaat nergens naartoe. Haar partner doet alle boodschappen dus ze komt zelfs nooit in een winkel.

Maar ik ga haar nu vast toch vaak tegenkomen want zo werkt dat natuurlijk. Maar goed hoor, ik doe heel normaal tegen haar.
Spoilers!
pi_220629776
Apart dat ze dan toch vrijwilliger is geworden
We have far more in common than that which devides us..
pi_220629852
Gefeliciteerd Lucky ! Zitter er meer uren aan te komen? Of een functie formatieplaats elders? Positief dan. 😉

Vanmiddag was ik even op de oude woonplek. De buurvrouw met een naaimachine gaat twee broeken korter maken.
Hebben de nieuwelingen Alle Acht boerenhortensias uit de voortuin gehaald.
En lossssss…
( het is nu wel een 2 x 3 meter vak vol met zevenblad zag ik…) Óók groen.
pi_220630003
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 23:03 schreef AnneX het volgende:
Gefeliciteerd Lucky ! Zitter er meer uren aan te komen? Of een functie formatieplaats elders? Positief dan. 😉

Vanmiddag was ik even op de oude woonplek. De buurvrouw met een naaimachine gaat twee broeken korter maken.
Hebben de nieuwelingen Alle Acht boerenhortensias uit de voortuin gehaald.
En lossssss…
( het is nu wel een 2 x 3 meter vak vol met zevenblad zag ik…) Óók groen.
Oef dat lijkt me lastig te zien :|W
pi_220630055
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 23:34 schreef Blues het volgende:

[..]
Oef dat lijkt me lastig te zien :|W
De struik rozemarijn van 1 meter doorsnee eruit was lastiger.
Ach…”hier laat je wat en daar vind je wat….”

Wel leuk, dat de ex tuinhulp / buurjongen - nu man - nu door een andere buur is gevraagd om ‘even’ 5 x 6 moestuin om te spitten. In 3 uurtjes gefikst.
pi_220630078
@Candaasje wij kijken nu een leuk programma: de dierenarts van Yorkshire, NPO2
Erg leuk en leerzaam O+ (voor ons leerzaam dan he ;) )
  Moderator woensdag 22 april 2026 @ 07:41:41 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220630550
Ik wou eigenlijk alleen een foto maken van hoe mooi het ochtendzonnetje op de verse beukenblaadjes viel, maar zag plots een bonus :)

Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220630557
Haas? Hertekalf? Verdwaalde lama? Poes? Hond? Vos?
Hoog op de poten.

Goedemorgen dan! Op een mooie vakantiedag.
pi_220630839
Je hebt wel veel aan je dag met zo'n matineus kind :O naast het gebruikelijke ochtendprogramma heb ik ook al mijn thuisworkout gedaan, de moestuin verzorgd en draait was 2 van 4 of 5. Tijd voor een tweede kop koffie en dan gymles. Jammer dat ik vanavond tot 21 uur intervisie heb en er dus niet vroeg in kan duiken. }:|
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220631134
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 09:07 schreef Clubsoda het volgende:
Je hebt wel veel aan je dag met zo'n matineus kind :O naast het gebruikelijke ochtendprogramma heb ik ook al mijn thuisworkout gedaan, de moestuin verzorgd en draait was 2 van 4 of 5. Tijd voor een tweede kop koffie en dan gymles. Jammer dat ik vanavond tot 21 uur intervisie heb en er dus niet vroeg in kan duiken. }:|
Dat is wel een heel productieve dag zo :o

Ik had gisteren een heel productieve dag. Maar dan wel zo een waarbij ik niet uitgeput was aan het eind. Zo mogen alle dagen wel zijn. Hopelijk vandaag weer. Nu werken, straks Vinted rondje, koken, plantjes en asperges kopen, sporten, eten, douchen en dan om 20.00 gevloerd voor onze wazige serie (Mrs. Davis) die maar niet minder wazig wordt.
Spoilers!
  Moderator woensdag 22 april 2026 @ 09:35:28 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220631207
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 07:43 schreef AnneX het volgende:
Haas? Hertekalf? Verdwaalde lama? Poes? Hond? Vos?
Hoog op de poten.

Goedemorgen dan! Op een mooie vakantiedag.
Een reegeit
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220631555
Mogge!

Straks naar de kapper, die heeft wat te doel. Had eigenlijk m’n haar willen laten groeien, maar door zere armen en handen lukt in model krijgen niet, dus eraf.
En vanmiddag naar de pedicure. Tussendoor medicijnen voor Elin ophalen, arme bankrekening
We have far more in common than that which devides us..
pi_220631972
Mogguh! Vandaag onverwacht dagje vrij, dus ik heb uitgeslapen O+
Net buiten ontbeten, en inmiddels aan mijn klusjeslijst begonnen. Langzaamaan wel. Ik begon met het bestellen van traproedes en knologen. Dat was niet zo'n vermoeiend klusje want we hadden eerder deze week al bedacht welke we wilden. Drie ribben armer, maar dan kan de loper straks weer terug *O*

... Nadat ik de leuning heb afgelakt en de muur opnieuw heb gewit......

Ach ja.. straks nog wat planten in nieuwe potgrond zetten (tuinaarde was echt het slechtste idee ooit...) en het huis aan kant krijgen.

@vlindertje89 : ik begrijp je dilemma..... als de diarree echt vaker of sneller terug blijft keren, dan zou verder onderzoek wel aan te raden zijn. (Ik denk dan eerder aan bloedonderzoek en eventueel een echo dan aan röntgenfoto's, maar ik ben wel een beetje uit de interne geneeskunde. Voordeel van bloedonderzoek is dat het bij de meeste DA's wel in huis kan, voor een goede echo moet je naar een specialist. )
Maar ik zou in dit geval eerst bekijken of de oorzaak inderdaad niet ligt in stress en/of een parasiet zoals Giardia :Y
En voeding is vaak ook een boosdoener, maar dat is lastiger te achterhalen en met al dieetrestricties niet altijd even eenvoudig.

@Barreltje ach wat sneu, dat is heel naar en verdrietig ;( (Het overkomt de meest ervaren houders van dieren. Zo is de vader van een collega een van z'n lievelingskoeien verloren, die had zichzelf opgehangen aan haar halsband. Maakt het niet minder verdrietig, maar nouja, misschien helpt het om je een beetje minder schuldig te voelen.)

@Blues : ik zal eens kijken. Ik had hem wel voorbij zien komen, maar ik ben niet zo van de vee-artsenij doorgaans dus ik was er nog niet voor gaan zitten. (Ik heb ooit wel getwijfeld of ik wel die kant op wilde (want koeien O+ varkens O+ Schapen O+ Kippen O+ Geiten O+ Lama's O+ etc. etc) , maar het economisch aspect zou wel echt een ding worden...)
Als het goed is... maar dit zijn wel vaker plannen die op de plank eindigen natuurlijk :P , komt er binnenkort een programma over ons ziekenhuis. De gesprekken zijn en worden wel gevoerd op dit moment.

Nu tijd voor koffie. In het zonnetje! O+
pi_220632032
Er werd o.a. een hondje geopereerd aan een hernia en melk van een ezelmoeder ( dat baby-ezeltje O+ O+ ) gecheckt en er werd door de boeren tegen de vee-artsen cricket gespeeld.
Soort feelgood serie ook.
pi_220632039
Wij na telefoontje van zkh voor g heel vroeg vanochtend over zijn medicijngebruik (had hij ook al digitaal doorgegeven :+ ) nog even in slaap kunnen vallen.
Nu een lekkere smoothie met thee en dan straks lunchen op een mooi plekkie aan het water met Broer/Schoonzus.

Gewoon op een woensdag. Omdat dat ook kan :D
pi_220632374
Hier ook weer thuis en ook een dunnere bankrekening en de dag is nog niet ten einde. Elin moet het nog zeker 100 dagen uithouden want ik heb voor ruim 200 euro aan medicijnen gehaald.

Onderweg naar de kapper een hufter kunnen ontwijken die veel te gard door een wijk door rood reed, op de terugweg een hork die op een kruis in de weg stond, ik kon er niet langs maar 3 auto’s ook niet, die stonden nu op de doorgaande weg, ook niet fijn. En vervolgens een dame die blijkbaar niet wist dat rechts voorrang heeft en wie het gebruik van een richtingaanwijzer onbekend was.
Straks naar de pedicure hoef ik gelukkig grotendeels alleen fietspaden te gebruiken
We have far more in common than that which devides us..
pi_220632623
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2026 11:15 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh! Vandaag onverwacht dagje vrij, dus ik heb uitgeslapen O+
Net buiten ontbeten, en inmiddels aan mijn klusjeslijst begonnen. Langzaamaan wel. Ik begon met het bestellen van traproedes en knologen. Dat was niet zo'n vermoeiend klusje want we hadden eerder deze week al bedacht welke we wilden. Drie ribben armer, maar dan kan de loper straks weer terug *O*

... Nadat ik de leuning heb afgelakt en de muur opnieuw heb gewit......

Ach ja.. straks nog wat planten in nieuwe potgrond zetten (tuinaarde was echt het slechtste idee ooit...) en het huis aan kant krijgen.

@:vlindertje89 : ik begrijp je dilemma..... als de diarree echt vaker of sneller terug blijft keren, dan zou verder onderzoek wel aan te raden zijn. (Ik denk dan eerder aan bloedonderzoek en eventueel een echo dan aan röntgenfoto's, maar ik ben wel een beetje uit de interne geneeskunde. Voordeel van bloedonderzoek is dat het bij de meeste DA's wel in huis kan, voor een goede echo moet je naar een specialist. )
Maar ik zou in dit geval eerst bekijken of de oorzaak inderdaad niet ligt in stress en/of een parasiet zoals Giardia :Y
En voeding is vaak ook een boosdoener, maar dat is lastiger te achterhalen en met al dieetrestricties niet altijd even eenvoudig.
Dank voor je antwoord _O_ en fijn een dagje vrij! Veel succes met de klussen!

Ik vermoed wel op zn minst ook stress.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tldr: Inmiddels hebben ze allebei diarree en Sam wilde tot 10u vanochtend niet eten, gelukkig wel iets gegeten weer.

Heb nu 3 dagen van Sam, dus die lever ik zo bij de afspraak ook in, en dan iig Giardia test. En thanks voor je advies, als degene zo weer adviseert echt nu bloedonderzoek te doen ipv in oktober als Giardia negatief is, dan doe ik dat wel. Het voelt voor mij niet per se als terugkerend maar ik was dus ook wel 1x vergeten, ik snap met 3x in afgelopen 6-7 maanden wel dat ze het zegt.

En voedselallergie steek ik nog even mn kop voor in het zand, ze krijgen nu allebei alleen rund want Bram is allergisch voor kip, en het zou wel vrij kut zijn als Sam nu allergisch is geworden voor rund :') . Maar hij heeft verder ook niet echt tekenen, geen krabplekken boven ogen of in nek ofzo, zie m ook niet vaak krabben. Dus hopelijk is het stress of Giardia of iets anders wat relatief makkelijk te behandelen is :Y

Wish me luck met hem weer in zn mandje krijgen over half uur.. hij is altijd doodsbang ;(

Nu even powernap, want sinds 3.15 heb ik alleen van 6.30-7.30 geslapen en sinds 9u wel aan t werk. Daarna dierenarts en dan bijlees :Y
  woensdag 22 april 2026 @ 12:59:18 #44
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220632675
c_/
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220632703
Wat een zorgen kunnen ze toch geven @vlindertje89 Hopelijk komt er iets uit de onderzoeken en dat er wat aan gedaan kan worden. Stress is zo ongrijpbaar
We have far more in common than that which devides us..
pi_220632706
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 12:47 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Dank voor je antwoord _O_ en fijn een dagje vrij! Veel succes met de klussen!

Ik vermoed wel op zn minst ook stress.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tldr: Inmiddels hebben ze allebei diarree en Sam wilde tot 10u vanochtend niet eten, gelukkig wel iets gegeten weer.

Heb nu 3 dagen van Sam, dus die lever ik zo bij de afspraak ook in, en dan iig Giardia test. En thanks voor je advies, als degene zo weer adviseert echt nu bloedonderzoek te doen ipv in oktober als Giardia negatief is, dan doe ik dat wel. Het voelt voor mij niet per se als terugkerend maar ik was dus ook wel 1x vergeten, ik snap met 3x in afgelopen 6-7 maanden wel dat ze het zegt.

En voedselallergie steek ik nog even mn kop voor in het zand, ze krijgen nu allebei alleen rund want Bram is allergisch voor kip, en het zou wel vrij kut zijn als Sam nu allergisch is geworden voor rund :') . Maar hij heeft verder ook niet echt tekenen, geen krabplekken boven ogen of in nek ofzo, zie m ook niet vaak krabben. Dus hopelijk is het stress of Giardia of iets anders wat relatief makkelijk te behandelen is :Y

Wish me luck met hem weer in zn mandje krijgen over half uur.. hij is altijd doodsbang ;(

Nu even powernap, want sinds 3.15 heb ik alleen van 6.30-7.30 geslapen en sinds 9u wel aan t werk. Daarna dierenarts en dan bijlees :Y
Als ze allebei opeens klachten vertonen, zou ik het eerder (eerst) zoeken in een parasiet of andere vorm van externe oorzaak. En ik kan het bij jou eigenlijk totaal niet voorstellen, maar je hebt geen nieuwe planten in huis? Of in de tuin? (Komen ze daar überhaupt?). Geen nieuw parfum, schoonmaakmiddel, etc? Ander anti-vlooienmiddel? Paracetamol op je nachtkastje laten liggen? Etc?
pi_220632733
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 11:27 schreef Blues het volgende:
Er werd o.a. een hondje geopereerd aan een hernia en melk van een ezelmoeder ( dat baby-ezeltje O+ O+ ) gecheckt en er werd door de boeren tegen de vee-artsen cricket gespeeld.
Soort feelgood serie ook.
Ik ga het eens een kans geven! Nu wel extra benieuwd naar de hernia! :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 22 april 2026 @ 13:42:14 #48
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220632928
[Duikt alvast weg achter het bankstel]

Is er wat mis met dr Pol dan? Die man doet mooie dingen op tv ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220632962
Wat was met dr Pol?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220632993
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 13:42 schreef fietsie het volgende:
[Duikt alvast weg achter het bankstel]

Is er wat mis met dr Pol dan? Die man doet mooie dingen op tv ?
Hij doet mooie dingen, zeker in gebieden achteraf en in situaties waarin je soms moet roeien met de riemen die je hebt. Maar hij doet/deed ook heel veel dingen waarbij je jezelf de vraag moet stellen of je niet wat eerder met pensioen had moeten gaan. Of mee met de tijd had moeten gaan/nascholing had moeten volgen om de kwaliteit van je zorg te bewaken.

Het is af en toe echt alsof je naar geneeskunde uit de jaren 40-50 kijkt. En dat zegt wat, want op een aantal vlakken zitten we in de veterinaire zorg nog in de jaren 70-80 van de humane zorg, dus we zijn in die zin best wat minder optimale omstandigheden gewend :+
  woensdag 22 april 2026 @ 13:55:43 #51
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220633010
* flipsen kent Dr. Pol niet en zo te lezen is dat maar beter ook :)

Ik ging gisteravond om 21:00 naar bed en werd om 08:00 wakker :D Kennelijk had ik wat in te halen. Zometeen wandelen met Willem, vanmiddag stevige pot padel en vanavond pokeravondje met wat mensen die ik (via padel) heb leren kennen hier. Leuk!
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 22 april 2026 @ 14:02:48 #52
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220633061
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2026 13:51 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Hij doet mooie dingen, zeker in gebieden achteraf en in situaties waarin je soms moet roeien met de riemen die je hebt. Maar hij doet/deed ook heel veel dingen waarbij je jezelf de vraag moet stellen of je niet wat eerder met pensioen had moeten gaan. Of mee met de tijd had moeten gaan/nascholing had moeten volgen om de kwaliteit van je zorg te bewaken.

Het is af en toe echt alsof je naar geneeskunde uit de jaren 40-50 kijkt. En dat zegt wat, want op een aantal vlakken zitten we in de veterinaire zorg nog in de jaren 70-80 van de humane zorg, dus we zijn in die zin best wat minder optimale omstandigheden gewend :+
Maar voor een derdewereldland is het toch al extreme luxe dat er een dierenarts is? Veel mensen krijgen daar al niet de zorg die hij aan deze dieren geeft...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator woensdag 22 april 2026 @ 14:27:04 #53
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220633171
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2026 13:51 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Hij doet mooie dingen, zeker in gebieden achteraf en in situaties waarin je soms moet roeien met de riemen die je hebt. Maar hij doet/deed ook heel veel dingen waarbij je jezelf de vraag moet stellen of je niet wat eerder met pensioen had moeten gaan. Of mee met de tijd had moeten gaan/nascholing had moeten volgen om de kwaliteit van je zorg te bewaken.

Het is af en toe echt alsof je naar geneeskunde uit de jaren 40-50 kijkt. En dat zegt wat, want op een aantal vlakken zitten we in de veterinaire zorg nog in de jaren 70-80 van de humane zorg, dus we zijn in die zin best wat minder optimale omstandigheden gewend :+
Het is de VS, die lopen technologisch sowieso nog 40 jaar achter. Dus dan loopt ie aardig in de pas toch ;)

Betaalbare zorg is nog altijd bezig dan geen zorg. Mensen zullen wel tevreden met hem zijn.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220633179
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 14:02 schreef fietsie het volgende:

[..]
Maar voor een derdewereldland is het toch al extreme luxe dat er een dierenarts is? Veel mensen krijgen daar al niet de zorg die hij aan deze dieren geeft...
Het is niet alsof je in een derdewereldland land - in je eigen praktijk, ik heb het niet over in een afgelegen stal - werkelijk elke eenvoudige hygiëne en/of veiligheidsmaatregel maatregel aan je laars hoeft te lappen. Die man had echt genoeg geld om zelf te kunnen investeren in materiaal/training/faciliteiten. Onjuiste anesthesie, medicatie gebruik die achterhaald is, geen hygiëne… Her is echt vaak een geval van nonchalant omspringen met voorschriften uit gemakzucht. Er zijn genoeg artsen die in slechtere omstandigheden werken maar wel beter de kwaliteit in het oog houden.

Hij is dan ook meerdere malen tuchtrechtelijk vervolgd, en bij veel collega’s zeker niet populair.

https://www.uu.nl/nieuws/wat-te-doen-met-dr-pol

Ik heb het echt niet over het niet plaatsen van arteriele lijnen of het moeten maken van MRI’s voor de perfecte diagnose. :P
pi_220633189
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 14:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Het is de VS, die lopen technologisch sowieso nog 40 jaar achter. Dus dan loopt ie aardig in de pas toch ;)

Betaalbare zorg is nog altijd bezig dan geen zorg. Mensen zullen wel tevreden met hem zijn.
Op het gebied van veterinaire zorg aan de kleinere gezelschapsdieren loopt de VS in veel staten heel niet zo ver achter. Om sommige staten zelfs voor op Nederland.

En hij is dus in Michigan tuchtrechtelijk vervolgd.

Iedereen kan tevreden zijn met een arts, wil nog niet zeggen dat dat altijd terecht is. Ik krijg ook dieren binnen waar het baasje het volste vertrouwen had en soms nog heeft in de eigen dierenarts. En dan mogen wij de shit oplossen zonder die arts af te vallen….
pi_220633407
Jongens , heel andere vraag. Mn fonteinkruid in de vijver hangt slap, helemaal opzij terwijl ie afgelopen dagen nog vier omhoog stond. Er woonde zelfs een salamander in! -O- Wat te doen?

:D
  woensdag 22 april 2026 @ 15:21:17 #57
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220633622
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2026 14:49 schreef Candaasje het volgende:
fonteinkruid
Staat het wel diep genoeg ? En heeft het goed substraat om in te wortelen ?
En heb je heel zacht water daar ? Want dan kan dat de oorzaak ook zijn.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220633752
Heb ooit eens met een paar professionele rangers in Zuidelijk Afrika gesproken, die lieten geen spaan heel van die Australiër die om het leven kwam toen hij door een rog werd gestoken. De kennis die hij deelde was niet optimaal maar met name zijn omgang met dieren schijnt heel dier onvriendelijk te zijn geweest.

Heb weer mooie pootjes, leuke meid (was nog niet eerder bij haar geweest).
We have far more in common than that which devides us..
pi_220633853
Ik ken heel dr. Pol niet :s)

Ach Vlindertje wat een zorg om de katjes :*

Gezellig geluncht en bijgekletst met broer en schzus O+
Gister bleken ze 50 jr getrouwd en vertelden dat ik en haar broer de enige nog levende familie zijn die ook op de bruiloft waren :o
Ik was 16, haar broer is jaar of 4 jonger dan ik.
Gek idee..om dat zo te horen!

Ik weet nog precies wat ik aan had, geleende lange jurk en schoenen met enorme plateauzolen :D en ik rookte :7 (wie niet in die tijd)
pi_220633888
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:21 schreef fietsie het volgende:

[..]
Staat het wel diep genoeg ? En heeft het goed substraat om in te wortelen ?
En heb je heel zacht water daar ? Want dan kan dat de oorzaak ook zijn.
Hm, super zacht water hier ja. Zal eens nagaan/navragen bij de hovenier hoe we dat hier een beetje beter kunnen krijgen. (Hij had er wel verschillende mineralen ed ingegooid als ‘start basis’, dus het heeft het allemaal best goed gedaan. Tot nu toe dan. )

Ik ben ook benieuwd of mijn calathea het gaat overleven. Die stortte deze winter echt volledig in ;( dus ik heb hem nu in potgrond gezet en hem ‘gesplitst’ zodat alle echt slechte stukken er nu uit zijn. Dat was vrij drastisch, maar delen van de wortels leken aangetast door een schimmel. Ik heb er een hard hoofd in, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit…

Eens kijken of ik ooit groene vingers kan kweken :+
  woensdag 22 april 2026 @ 16:21:21 #61
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220633919
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2026 16:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Hm, super zacht water hier ja. Zal eens nagaan/navragen bij de hovenier hoe we dat hier een beetje beter kunnen krijgen. (Hij had er wel verschillende mineralen ed ingegooid als ‘start basis’, dus het heeft het allemaal best goed gedaan. Tot nu toe dan. )

Ik ben ook benieuwd of mijn calathea het gaat overleven. Die stortte deze winter echt volledig in ;( dus ik heb hem nu in potgrond gezet en hem ‘gesplitst’ zodat alle echt slechte stukken er nu uit zijn. Dat was vrij drastisch, maar delen van de wortels leken aangetast door een schimmel. Ik heb er een hard hoofd in, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit…

Eens kijken of ik ooit groene vingers kan kweken :+
Vijvermannen hebben het dan over een of andere magische klei die het water "harder" maakt
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220633965
Vandaag eten we :Y) Gerben's Groentebak :Y)



wortel, radijs, snackkomkommer, augurk (hetzelfde ding, alleen op zuur), olijven. Honing en mosterd erdoor. Ik wou er ook nog paprika en feta bij doen maar het vind het zo wel even genoeg.

En kebabspiesjes van de plaat erbij straks :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 april 2026 @ 16:45:22 #63
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220634067
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Heb ooit eens met een paar professionele rangers in Zuidelijk Afrika gesproken, die lieten geen spaan heel van die Australiër die om het leven kwam toen hij door een rog werd gestoken. De kennis die hij deelde was niet optimaal maar met name zijn omgang met dieren schijnt heel dier onvriendelijk te zijn geweest.

Heb weer mooie pootjes, leuke meid (was nog niet eerder bij haar geweest).
Cesar Millan heeft de hondenwereld ook meer kwaad dan goed gedaan, met zijn "show them who is the packleader". Tenminste, dat vinden de moderne hondentrainers. Let wel, wij zijn ook maar gewoon begonnen met het volgen van zijn shows en lezen van zijn boeken. Maar Mariela is daarna wel vérder gegaan met onderzoeken en kwam er al snel achter dat er veel betere en meer moderne manieren zijn als het om hondengedrag gaat.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220634173
Ik was halverwege mn post toen ik door de dierenarts werd opgehaald, en toen had ik hem vanmiddag al een keer herschreven, en werd ik weer afgeleid :+

quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2026 13:05 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Als ze allebei opeens klachten vertonen, zou ik het eerder (eerst) zoeken in een parasiet of andere vorm van externe oorzaak. En ik kan het bij jou eigenlijk totaal niet voorstellen, maar je hebt geen nieuwe planten in huis? Of in de tuin? (Komen ze daar überhaupt?). Geen nieuw parfum, schoonmaakmiddel, etc? Ander anti-vlooienmiddel? Paracetamol op je nachtkastje laten liggen? Etc?
Giardia valt dan onder parasiet, toch?
Vier maanden geleden was het ook eerst de één, toen een dag later de ander ook. Nu was het dus Sam sinds zondagavond, dat ging juist weer iets beter totdat ik midden in de nacht in de bak kwam graven, en Bram begon afgelopen nacht/vroeg in de ochtend pas. Beide kotsten in de +- 2 uur nadat ik in de bak was komen graven. Ze hebben wel eerder gekotst van stress (eerste keer dat nichtje kwam logeren :+ ). Dus niet helemaal gelijk begonnen met alles, wel gelijk begonnen met kotsen en Bram met diarree toen bij Sam weer steeds zachter werd, allen na mijn nachtelijke graafparty.

Geen planten überhaupt, komen niet buiten, geen parfum of antivlooienmiddel, paracetamol kan ook niet (alleen Bram is heel even unsupervised op mijn slaapkamer geweest waar dat idd op nachtkastje ligt, maar wel pas na het braken, en heb meteen toen ik weer thuis was nadat ik je bericht las, gecheckt en daar was idd niks aan te zien van missend iets of tandjes oid). Enige wat ik zelf kon bedenken is dat ik met glycerona hygiënische handengel een stukje aanrecht en stukje vloer had schoongemaakt ergens maandag en dinsdag begin vd avond, daarom had ik vannacht spoedpost ook even gebeld. Maar dat was echt heel weinig, vervliegt heel snel én ik heb op aanrecht echt 6x ofzo erna nog met natte keukenrolvel erover, drooggemaakt met nieuw vel, weer met nieuw nat vel etc om "na te spoelen". En bij de vloer 2 of 3x dat zo gedaan en erna nog met stoomreiniger dat stuk (en erna rest vd kamer). En dat was pas nadat Sam al was begonnen met diarree. En ik kan me niet voorstellen dat daar nou echt veel van kan zijn blijven liggen.. dat was dierenarts vanmiddag met me eens (en vannacht vond spoed het ook veel waarschijnlijker dat het kotsen paste bij darmproblemen dan vergiftiging hiermee).

Giardia stond ik vorige keer op het punt om te laten testen, maar toen was het snel weer over, dus gelaten. Dus was mijn eerste verdenking, al dan niet in combinatie met stress.

Sam heeft spuitje tegen misselijkheid gehad en blikje recovery natvoer mee en daar heeft hij bij thuiskomst meteen wat van gegeten. En inmiddels bericht, Giardia test is negatief. Ze adviseerde om van Bram wel ook morgen en vrijdag nog te verzamelen zodat we die ook kunnen testen om echt uit te sluiten. Dus nog twee dagen poepgraaien :+ . En hopelijk is het dan tegen die tijd ook weer over en hoeft er verder niks :Y . Het gaat vanmiddag in elk geval een stuk beter. Zo katten weer eten geven, zelf eten maken, en dan eens grote bijlees doen :)

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 22-04-2026 18:51:57 ]
pi_220634347
Wat een tobben voor je vlindertje, met de katten.
Gelukkig Kaatje komt vakantiegeld volgende maand. Toch!? w/

Deze zonnige vakantiedag, zonder dingen die moeten als werk, hebben de wintertruien de wasmachine gezien en hangen te drogen.
Eindelijk het 20 min programma ontdekt. Prettig hoor.

De zomertruien zijn schoon en gewassen uit de vacuüm zakken ( ook bij de HEMA nú, zó handig ruimtebesparend in de kast) en hebben de hele dag gelucht op het balkon.
Verder een grote pot met aardbeienplant op het balkon gezet en de afgestorven violen in de kliko.
pi_220634460
Dat vakantiegeld (en dat van volgend jaar) had ik eigenlijk bedacht voor de verdeler bij de ketel. _O- Maar zo werkt het helaas niet. :'(

Ik moet ook nodig doen, kasten uitruimen, misschien een idee tijdens het kijken naar de Koningsdag reportage maandag

Fijn dat Sam in ieder geval geen giarda heeft, nu Bram nog en dat ze snel weer dikke drollen produceren
We have far more in common than that which devides us..
pi_220634614
Ik heb een paar truien en blouses die allemaal sporen hebben van mijn werkbadge die met een koord om mijn nek hing en de bagdes dan net iets onder borsthoogte tegen kleding hingen. Best vervelend }:|
pi_220634950
Jammer van de andere sollicitatie @Lucky_Strike, maar fijn dat je daar toch al minder gevoel bij had. Jouw huidige teamleider ging ook kijken of daar ook wat betaalds mogelijk was toch? Of herinner ik me dat verkeerd? En wat goed dat ze zo hun waardering laten zien met die schaal ^O^ .
En wat vreeeemd van die vrijwilliger! Vrij onvolwassen ook.

@Clubsoda Oef, dat is een lange dag! En een vroege start!

@Blues hoe was de lunch? Lekker dat dat nu elke dag kan ^O^

@Candaasje je spoiler over cowboy en verandering teweeg brengen klinkt als een ingewikkelde en energie slurpende situatie zeg! Wel goed dat jullie het doen ^O^ maar tegelijk ook -O- dat het überhaupt nodig is.

@Kaatje1 tevreden met je haar na de kapper?

@AnneX snap dat je even moest slikken bij de veranderde tuin!

Zo, ben geloof ik wel bij nu.

Zowel Bram als Sam hebben 2x een halve portie natvoer op met wat tijd ertussen (moest wat vaker en kleinere porties geven) en er is na vannacht niet meer gekotst. Bram heeft tussen 11.15 en nu maar 1x gepoept twee uur geleden, Sam hetzelfde maar tussen 8.30 en nu. Bij Sam was ik erbij en leek er heel voorzichtig wel iets verbetering in consistentie. Bij Bram moeilijk te zien van camera. Sam heeft voor het eerst sinds gister weer even bij me op schoot gelegen, en hij ligt nu weer lekker als een garnaal op zn zij in de hangmat, ipv zo als 'loaf' niet eens met pootjes opgevouwen.

Ik loop een fles drinken achter, moet nog eten en begin nu toch wel moe te worden, maar moet ook nog een laatste beetje administratie afmaken zo. En mn enkel doet weer pijn. Maar ik maak me wat minder zorgen, die admin duurt maar een halfuurtje, ik heb bij de lunch wel al groente gegeten en ik ben even een uurtje op de hockey geweest waar dochter van een vriendin een proefles had, lekker met haar en haar man gekletst. Dat was erg fijn zo even ter afleiding en leuks tussen al het administratie en kattengedoe :).

Werk reageerde super fijn op dat mijn werkgroep vanmiddag niet door kon gaan ivm dierenarts afspraak, echt, alleen maar goede ervaringen tot nu toe. Gister liep ik met een student haar analyse-syntax even samen door want er gingen wat dingen mis, en aan eind van de afspraak hadden we samen uitgevogeld waarom en het gefixt. Vroeg ze aan het eind 'zeggen mensen vaak tegen je dat je fantastisch bent? Want je bent echt fantastisch!'. Daarna sprak ik een andere student en die was ook al zo dankbaar met super bedankt voor het meekijken en ik heb er echt heel veel aan gehad enzo. O+
pi_220635126
Jij kan een stuk lekkerder slapen vannacht @vlindertje89 en wat een fijne complimenten

Haar bevalt prima, nog wel even met kapper besproken om te kijken of laten groeien een optie was maar we kwamen snel tot de conclusie dat dat echt geen goed plan is.

Door mijn afspraken vandaag loop ik ook achter met drinken, dus zo nog maar een flinke mok thee en veel water, morgen gaat het ook niet heel goed want spreekuur en ‘s avonds naar theater.
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator woensdag 22 april 2026 @ 19:48:02 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220635195
Hmm bij broertje met stroom bezig, wou wcd in z'n trapkast. Dus nul+aarde getrokken naar wat voorheen schakelaar was. Wcd+schakelaar combi geplaatst en aangesloten. Lichtknopje om en *poef*

Voor het eerst dat me dat overkomt bij het aansluiten van iets. Even wat drinken en dan naar es op onderzoek.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 22 april 2026 @ 19:58:40 #71
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220635286
Ik mag niks doen
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220635501
Heerlijk compliment Vlindertje O+ En het komt vast goed met de kattenbroers ^O^ Beter 'personeel' van ze is er niet!

Onze lunch was heel gezellig op een leuke plek aan de Amstel. Wel ff geprobeerd om op het terras te zitten daar, maar toch echt wel te fris, dat windje.
We deden een medisch-boomerrondje voor alle 4 :D :P en daarna lekker over vakanties en mijn afscheid gekletst. Had mijn tijdschrift meegenomen. Fijn om broer weer ff in mn buurt te hebben.


Morgen de wekker op 7 uur :o :o Dat is weer voor het eerst. Ik wil toch mee met g voor onderzoek + arts.
Samen uit, samen thuis :)
  Moderator woensdag 22 april 2026 @ 20:45:35 #73
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220635651
Ok, hoe Peha dat ding ontworpen heeft is wat verneukeratief. Als ik op het knopje drukte werd nul en fase met elkaar verbonden. Aanduidingen of een papiertje zaten er ook niet bij. Sowieso kut spul met schroef verbindingen, heb liever Busch Jaeger met steekkoppelingen.

Maar deze units zijn niet heel gangbaar meer
https://www.sandervunderi(...)me-wit-80-6686w.html
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220635744
Fijn van de leuke lunch @Blues! Zo waardevol. En sterkte/succes morgen samen in ziekenhuis!

En dat is lief dat je dat zegt O+ ik ben inmiddels zo moe dat ik er zelfs tranen van in mn ogen krijg. Ik maakte me vannacht/vanochtend echt wel zorgen, en voelde me beetje schuldig ook ofzo, of ik niet toch onderschat had hoe het was en of ik het niet erger heb gemaakt bij Sam/veroorzaakt heb bij Bram door mijn handelen vannacht. Maar ik ben meteen maandag naar dierenarts gegaan en toen het weer erger werd meteen vandaag weer, en het is niet zeker dat mijn handelen iets heeft gedaan. Dierenarts zei maandag ook niet dat bloed prikken echt nu nodig was, en zei ook vandaag dat het een heel realistische keuze was om Giardia te testen nu en anti misselijk spuit en dan eerst even af te wachten op resultaat en wat het effect is voor we kijken naar evt verder onderzoek.

Twijfel wel beetje over weekend, jongste nichtje zou voor t eerst komen logeren O+ . Dat wil ik eigenlijk wel graag door laten gaan, maar wil ook niet het weer erger maken door stress. Dus dat overleg ik morgen even met dierenarts als ze me belt om te vragen hoe t tegen die tijd gaat. Misschien kan ik gewoon lekker veel met haar wandelen, boodschappen doen, lekker in de draagzak of wagen. Zodat ze vooral slapend of rustig thuis is, dat deed ik met oudste nichtje in het begin ook veel. En ze zijn nu natuurlijk ook stuk meer gewend dan bij oudste nichtje, want toen waren er zelden kinderen in huis.

Ik belde net even met mn ouders en wilde eigenlijk daarna broodjes gaan maken om wel nog wat te eten, maar Sam ligt al een tijdje op schoot O+ dus daar geniet ik nu even extra van O+

Morgenochtend voor het eerst sinds 5 weken geleden weer psycholoog, ik hoop dat de nacht zodanig goed gaat dat ik het aandurf om er fysiek heen te gaan. Zoals het nu gaat, denk ik van wel :Y . En dan erna weer naar huis en in de middag nog één (leuke!) werkafspraak online.

Ik kijk nu Baylen Out Loud, over iemand met Tourette. Echt mooie serie. Kan lekker even alle spanning van vandaag eruit janken bij deze aflevering :P
pi_220635959
Lekker janken en het gaat vast lukken a.s. weekend met jongste nichtje. Komen ze dan alle2?
pi_220636125
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 21:36 schreef Blues het volgende:
Lekker janken en het gaat vast lukken a.s. weekend met jongste nichtje. Komen ze dan alle2?
Nee, jongste alleen :Y dan heb ik echt even 100% aandacht voor haar O+
pi_220636134
Indrukwekkende docutip: mr.Nobody against Putin.
Vanavond was deel 1.
pi_220636148
Fijn dat de katten geen giardia hebben en opk appen Vlindertje. En super om te lezen van je werk! Je zit daar goed op je plek zo te lezen, qua collega's en studenten.

Je enkel doet het ok naar omstandigheden begrijp ik?

Mijn TL gaat inderdaad overleggen over uren voor me. Wie weet :s)
Spoilers!
pi_220636569
Heel cul _O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_220636637
Spotgoedkoop. Wel DRIE keer gelezen voordat ik het begreep wat er
staat.😉

Vanmiddag een broek gekocht en bij zelfscan afgerekend.
Thuis blijkt dat de beveiliging nog eraan zit. Niks alarm gehoord.
Moet ik weer terug, want zelf eraf halen maakt stuk o|O
pi_220636819
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 21:58 schreef Blues het volgende:
Indrukwekkende docutip: mr.Nobody against Putin.
Vanavond was deel 1.
Wij hebben hem gekeken voor de Oscars, erg indrukwekkend. Knap hoe hij besloot niet in het verhaal mee te gaan.
pi_220637011
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 23:50 schreef AnneX het volgende:
Spotgoedkoop. Wel DRIE keer gelezen voordat ik het begreep wat er
staat.😉

Vanmiddag een broek gekocht en bij zelfscan afgerekend.
Thuis blijkt dat de beveiliging nog eraan zit. Niks alarm gehoord.
Moet ik weer terug, want zelf eraf halen maakt stuk o|O
Neem je bonnetje mee. :+
pi_220637013
En nog voor de wekker wakker om 6.40 uur. Ik kan het nog *G*
pi_220637017
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 04:55 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Wij hebben hem gekeken voor de Oscars, erg indrukwekkend. Knap hoe hij besloot niet in het verhaal mee te gaan.
Dat! Maar ook bizar eng gewoon hoe ze van de een op de andere dag les- instructies krijgen op scholen en dan meteen die leerlingen tot vanalles verplichten & hersenspoelen met propaganda en onwaarheden :{
pi_220637288
Mogge

Succes vandaag @Blues en G. Hopelijk een snelle datum
We have far more in common than that which devides us..
pi_220637324
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 22:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Fijn dat de katten geen giardia hebben en opk appen Vlindertje. En super om te lezen van je werk! Je zit daar goed op je plek zo te lezen, qua collega's en studenten.

Je enkel doet het ok naar omstandigheden begrijp ik?

Mijn TL gaat inderdaad overleggen over uren voor me. Wie weet :s)
Ja, hopelijk is sample Bram vrijdag ook negatief en kan het dan definitief van het lijstje *O* . Er is sinds gisteravond door beide niet gepoept en niet gekotst en wel geplast, gedronken en goed gegeten, dus ik zit bij de bushalte voor de tocht naar psych *O* . En ik sliep best goed, pas om 5 wakker van geluiden en rond 6 weer in slaap voor anderhalf uur.

Ja, ik zit er echt fijn. Net drie weken natuurlijk, maar tot nu toe wel echt top O+

Enkel herstel vind ik frustrerend. Gewoon lopen gaat met brace echt prima, maar in de avonden doet het meestal wel pijn, terwijl ik echt niet heel veel loop (de wandelplannen met nichtje zijn dan vooral een afweging tussen zelf pijn in avond en katten gestresst, en dan kies ik in deze situatie voor dat eerste, zeker omdat ik die pijn toch wel heb :+ ). Autorijden kan ik een kwartiertje ongeveer, koppeling ingedrukt houden wat langer is nog niet echt comfortabel, dus langer lukt nog niet. Lopen op oneffen ondergrond is ook nog niet echt comfortabel. Een paar passen even aanzetten ('ik steek even snel het fietspad over') of onverwachte bewegingen opvangen is zelfs met brace echt nog pijnlijk en kan dus eigenlijk niet, en heb ik dan ook hele middag gevoelige enkel van. Het is nu 3.5 week geleden, dus als ik dan kijk naar 8-12 weken herstel dan kan ik me niet voorstellen dat ik over 4.5 week überhaupt zou kunnen gaan beginnen met opbouwen naar hockey/sport/rennen. Het is ook nog steeds een beetje dik op specifieke plek en heb ook niet het idee dat dat de afgelopen anderhalve week nog minder is geworden. Dus het is heel fijn dat gewoon lopen wel gaat, maar hoop niet dat het de komende weken ook zo langzaam blijft gaan.

En ik duim voor betaalde uren voor je bij deze plek! ^O^
pi_220637649
Herstel kan lang duren..is ook wel een signaal dat je toch wel rustig aan moet doen.


Goh..wat duurt wachten als je een patiënt bent toch langggggg :O :D
  donderdag 23 april 2026 @ 09:43:01 #88
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220637809
c_/
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220637880
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 09:29 schreef Blues het volgende:
Herstel kan lang duren..is ook wel een signaal dat je toch wel rustig aan moet doen.


Goh..wat duurt wachten als je een patiënt bent toch langggggg :O :D
Mja, maar zoveel doe ik ook niet. Op een uni dag loop ik van huis naar bus (3 minuten), van bus naar trein (3 minuten) en van trein naar uni (10-15 minuten). Dan op de uni wat tussen kamer en keuken voor drinken enzo, en daarna omgekeerd weer naar huis. En bewegen is ook juist goed. Maar dinsdag weer fysio en dan ga ik het eens vragen.

Krijgen jullie niet eens een rode loper en VIP behandeling? Of is t niet in jouw zkh ;)
  donderdag 23 april 2026 @ 10:11:16 #90
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220638031
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 09:29 schreef Blues het volgende:

Goh..wat duurt wachten als je een patiënt bent toch langggggg :O :D
Dat komt omdat die poli assistentes en doktersassistenten de planning nooit op orde hebben :P :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220638234
quote:
99s.gif Op donderdag 23 april 2026 10:11 schreef fietsie het volgende:


Dat komt omdat die poli assistentes en doktersassistenten de planning nooit op orde hebben :P :P
:D :D
pi_220638241
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 09:51 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Mja, maar zoveel doe ik ook niet. Op een uni dag loop ik van huis naar bus (3 minuten), van bus naar trein (3 minuten) en van trein naar uni (10-15 minuten). Dan op de uni wat tussen kamer en keuken voor drinken enzo, en daarna omgekeerd weer naar huis. En bewegen is ook juist goed. Maar dinsdag weer fysio en dan ga ik het eens vragen.

Krijgen jullie niet eens een rode loper en VIP behandeling? Of is t niet in jouw zkh ;)
Bewegen is goed, kreeg g ook net te horen :P

In ander zkh, dus kan dingen ook niet versnellen hier voor hem.
Voorlopig geen OK, meer onderzoek en fysio nodig. Na de vakantie... helaas.

[ Bericht 1% gewijzigd door Blues op 23-04-2026 11:15:11 ]
pi_220638690
Ach -O- geen operatie nu, best jammer.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220639103
Omg. Net toekomstig TL gesproken, ik begin 4 mei. En teamleiders in haar omgeving zijn zo jaloers op haar dat ze mij krijgt dat er al gevraagd is of ik ook op andere vestigingen wil werken _O-
Spoilers!
pi_220639153
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 12:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Omg. Net toekomstig TL gesproken, ik begin 4 mei. En teamleiders in haar omgeving zijn zo jaloers op haar dat ze mij krijgt dat er al gevraagd is of ik ook op andere vestigingen wil werken _O-
Wat goed! *O* _O_
pi_220639155
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 11:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach -O- geen operatie nu, best jammer.
Ja hopelijk pakt ie de looptraining komende dagen zelf wat op..zou mss wel goed zijn.
pi_220639160
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 12:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Omg. Net toekomstig TL gesproken, ik begin 4 mei. En teamleiders in haar omgeving zijn zo jaloers op haar dat ze mij krijgt dat er al gevraagd is of ik ook op andere vestigingen wil werken _O-
Wat een goed nieuws.
Heb je voor jezelf vast hóeveel dagen je zou willen werken? i.c.m. tuinieren en zo…
pi_220639173
We hebben niet alleen een duivennest in de boom vd buren, koolmezen in huisje hier achter in de tuin, pimpelmezen in het huisje aan de voorkant...er vliegt nu ook een winterkoningkje af en aan luid fluitend met takjes etc in de snavel aan de zijkant van ons balkon in de klimop.
Nestje te maken dus O+
pi_220639174
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 12:58 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja hopelijk pakt ie de looptraining komende dagen zelf wat op..zou mss wel goed zijn.
Iedere dag een stukkie verder.
Op de controle duplex van MnX was duidelijk te zien, dat er nieuwe vaten waren bijgekomen. Klein en fijn. Hoopvol.

Nu dweilt ie voor het keukenkastje ín het kastje in een poging de keukenkraan vast te zetten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220639188
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 13:03 schreef AnneX het volgende:

[..]
Iedere dag een stukkie verder.
Op de controle duplex van MnX was duidelijk te zien, dat er nieuwe vaten waren bijgekomen. Klein en fijn.
^O^ Dat lazen we ja, dat er nieuwe vaatjes worden gemaakt. Moet je wel steeds tikkie verder door de pijn.
Er staan nog van die nordic walkingstokken in de gangkast.
🤞🤞🤞 dat ie het oppakt.
pi_220639275
Die stokken liggen in de auto bijdehand.
En oud en jong wandelt hier voorbij mét stokken.
#de schaamte voorbij.

Hé en de kraan is gefikst. Als volleerde assistente heb ik dingen aangegeven en vastgehouden. Stug en rustig zònder zingen doorgewerkt. w/
pi_220639331
Intussen wacht ik (on) geduldig met de camera in de aanslag tot de winterkoning met nestmateriaal in de snavel terugkomt :D

Gelukt! Camera maar op statief gezet, kreeg een lamme arm _O-
Zie vogeltopic *G*

[ Bericht 21% gewijzigd door Blues op 23-04-2026 14:38:02 ]
  donderdag 23 april 2026 @ 14:04:33 #103
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220639422
Jaaaaa *O* Billetjespost _O_ Voorlopig wel even de laatste. Komende tijd gaat al het geld op aan reisjes :+ Maar deze ben ik al drie jaar naar op zoek geweest, en nu eindelijk eentje gevonden en nog voor een scherp prijsje ook :9



Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 april 2026 @ 15:07:21 #104
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220639665
*dingdong*. Postmannetje voor de deur. Pakket waar getekend voor moest worden met alle formaliteiten dat we Koninklijk worden :+.
Inclusief de beschikking van Willie himself.
In september komt de commissaris langs als we er nog een feestje van maken.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220639741
@Lucky_Strike had jij hier al iets over gehoord? Ik ga er dinsdag heen https://share.google/dkZAD9m8PO3LIl8AK
We have far more in common than that which devides us..
pi_220639862
Kan iemand mij een schop geven? Ik moet fotos van de laatste 10 maanden gaan backuppen. Het idee is dat ik het elke maand doe, dan is het een klusje van niets. Maar ik heb het nu te lang niet gedaan -O-
  donderdag 23 april 2026 @ 16:05:59 #107
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220639895
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 15:56 schreef Sarabi het volgende:
Kan iemand mij een schop geven? Ik moet fotos van de laatste 10 maanden gaan backuppen. Het idee is dat ik het elke maand doe, dan is het een klusje van niets. Maar ik heb het nu te lang niet gedaan -O-
Ik betaal hier ieder jaar 199 euro voor aan Dropbox.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220639905
quote:
3s.gif Op donderdag 23 april 2026 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ik betaal hier ieder jaar 199 euro voor aan Dropbox.
Dat vind ik nog een flink bedrag.
Als ik het nu gewoon netjes elke maand doe is er geen reden om te klagen :+
  donderdag 23 april 2026 @ 16:13:53 #109
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220639921
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 16:09 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Dat vind ik nog een flink bedrag.
Als ik het nu gewoon netjes elke maand doe is er geen reden om te klagen :+
Nou ja ik heb 3 TB nodig en ik wil geen concessies doen dusjah :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220639947
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 16:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nou ja ik heb 3 TB nodig en ik wil geen concessies doen dusjah :+
Begrijpelijk :Y
  donderdag 23 april 2026 @ 16:18:19 #111
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220639948
12,- / jaar voor 50Gb bij Apple , maar daarin zet ik alles maar tijdelijk.

Een keer per maand download naar NAS in de meterkast.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220640243
Naar binnen gevlucht, beetje warm op het balkon.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220640587
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 12:59 schreef AnneX het volgende:

[..]
Wat een goed nieuws.
Heb je voor jezelf vast hóeveel dagen je zou willen werken? i.c.m. tuinieren en zo…
Nou, eerst zien dan geloven hoor :D Bij mijn huidige vestiging komen toch ook geen uren vrij uiteindelijk. Leuk voor mijn ego dat mensen me willen maar in realiteit moet het allemaal ook mogelijk zijn van hogerhand.

Ik hoop dat ik het te zijner tijd aankan om 24 uur buiten de deur te werken.

quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 15:27 schreef Kaatje1 het volgende:
@:lucky_strike had jij hier al iets over gehoord? Ik ga er dinsdag heen https://share.google/dkZAD9m8PO3LIl8AK
Nee, dat kende ik nog niet. Dat ziet er heel interessant uit, dank voor de tip.

Ik vind trouwens dat ze jou ook gewoon moeten betalen voor je werk! Idioterie dat zulk belangrijk werk dat mensenlevens beïnvloedt maar door vrijwillig gedaan moet worden.
Spoilers!
pi_220640632
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 17:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Naar binnen gevlucht, beetje warm koud geworden op het balkon en in de tuin.
:P
pi_220640664
@Sarabi ik had een mybooklive als backup van foto's en oude laptops, die mocht ik op een gegeven moment niet meer op internet hangen. Ik had laatst hem even aan de laptop omdat ik wilde kijken hoeveel TB erop stond zodat ik wist hoeveel ik moest kopen aan nieuwe schijf, maar dat heb ik toen toch laten liggen. En laatst wilde ik hem weer even openen en toen startte hij niet meer op :'( dus ik ben bang dat hij kaduuk is en ik alles van voor 2021 aan foto's etc kwijt ben. Misschien helpt dat voor schop onder de kont :+

Ik wil m wel nog keer mee naar computerwinkel nemen om te kijken of die de schijf eruit kunnen halen en nog iets eraf kunnen halen, maar ben er bang voor van niet.

Speaking of minder leuke dingen, het leek allemaal heel goed te gaan met de katten vandaag, poep is ook beduidend beter, maar om 15.35 en 17.55 heeft Bram weer gekotst ;( en hij wilde daarna zn tweede deel van avond natvoer ook niet eten. Wat ik meestal ook niet wil direct na kotsen, maargoed, toch niet fijn. Later vanavond nog beetje proberen. En als hij blijft kotsen en/of sloom oid word moet ik spoedpost bellen voor overleg, en als ie alleen niet wil eten maar verder wel redelijk normaal dan morgenochtend eigen dierenarts bellen.

Ga maar wel het bezoek van nichtje in principe afzeggen, zoals het vanochtend ging had ik er wel vertrouwen in maar ik wil niet stress toevoegen als Bram duidelijk zich nog niet goed voelt. Wel jammer, maar ja. Is dan maar zo. Vinden vast een nieuwe datum binnenkort :)
pi_220640791
Verstandig @vlindertje89 Je geeft dan ook niet misschien al je aandacht aan je nichtje en stel dat je naar de spoed moet is het ook niet handig.

Wat is het overgeven van de heren? Eten of slijm? Het is wel heel vervelend voor jou en voor hen. Jij hebt vast geen lelies in huis?
We have far more in common than that which devides us..
pi_220640896
En ik hoef echt niet betaald te worden @Lucky_Strike Ik krijg al een uitkering en (ook al is het niet zo maar da’s wel mijn gevoel) doe ik op deze manier iets terug. En ik vind het ook wel fijn dat ik ook gewoon nee kan zeggen.
Laatst was er een TL van een andere locatie die zei “de administratie tijdens de vakantie moet Kaatje dan doen”. Nou moet Kaatje helemaal niets dus daar is wel even een gesprekje over geweest (niet door mij maar mijn TL’s)
We have far more in common than that which devides us..
pi_220640940
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 18:28 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Sarabi ik had een mybooklive als backup van foto's en oude laptops, die mocht ik op een gegeven moment niet meer op internet hangen. Ik had laatst hem even aan de laptop omdat ik wilde kijken hoeveel TB erop stond zodat ik wist hoeveel ik moest kopen aan nieuwe schijf, maar dat heb ik toen toch laten liggen. En laatst wilde ik hem weer even openen en toen startte hij niet meer op :'( dus ik ben bang dat hij kaduuk is en ik alles van voor 2021 aan foto's etc kwijt ben. Misschien helpt dat voor schop onder de kont :+

Ik wil m wel nog keer mee naar computerwinkel nemen om te kijken of die de schijf eruit kunnen halen en nog iets eraf kunnen halen, maar ben er bang voor van niet.

Speaking of minder leuke dingen, het leek allemaal heel goed te gaan met de katten vandaag, poep is ook beduidend beter, maar om 15.35 en 17.55 heeft Bram weer gekotst ;( en hij wilde daarna zn tweede deel van avond natvoer ook niet eten. Wat ik meestal ook niet wil direct na kotsen, maargoed, toch niet fijn. Later vanavond nog beetje proberen. En als hij blijft kotsen en/of sloom oid word moet ik spoedpost bellen voor overleg, en als ie alleen niet wil eten maar verder wel redelijk normaal dan morgenochtend eigen dierenarts bellen.

Ga maar wel het bezoek van nichtje in principe afzeggen, zoals het vanochtend ging had ik er wel vertrouwen in maar ik wil niet stress toevoegen als Bram duidelijk zich nog niet goed voelt. Wel jammer, maar ja. Is dan maar zo. Vinden vast een nieuwe datum binnenkort :)
Ik ben het even kwijt, maar kreeg Bram nog cerenia bij de dierenarts? (Prikje tegen de misselijkheid, cerenia, maropitant of ook wel prevomax. Werkt 24 uur. Zouden ze niet doorheen mogen braken. Maar weet even niet meer hoe laat je precies bij de da was. )
pi_220641022
Ja, ik wil ze geen extra stress bezorgen. En ik vind het ook ingewikkeld dat als ze dan meer klachten zouden krijgen, ik ook niet goed kan onderscheiden of dat is door nichtje ineens hier of van het ziek zijn. En dat geeft mij ook weer stress. En daar komt dan idd de logistiek nog bij.

Bij Sam (2x di op wo nacht) was het slijm en daarna wit schuim, bij Bram (1x di op wo nacht en 2x vanmiddag/vanavond) was het alledrie de keren vocht + voer (en vanmiddag ook wat haar). Zag er echt uit als vers natvoer (Sam probeerde het vanmiddag ook op te gaan eten tot ik hem wegjaagde :r). Wat best vreemd is, want ze hadden beide di avond rond 21u voor laatst natvoer, 22.25 voor laatst droogvoer en Bram kotste om 3.15 nog alsof hij een kwartier geleden gegeten had, en Sam om 4.30 dus alleen slijm.

Heb überhaupt geen planten in huis, zelfs voor ik toezegde de planten van buren water te geven in hun vakantie vooraf gevraagd of ze geen lelies hebben.

Bram heeft net klein beetje churu en klein beetje natvoer gegeten, dus dat is fijn. Hopelijk blijft het vanaf nu weer oke en was dit eenmalige setback. En als ik morgenochtend nog niet helemaal vertrouw dan bel ik of ik voor t weekend toch nog even kan komen met iig Bram.

[ Bericht 4% gewijzigd door vlindertje89 op 23-04-2026 19:41:59 ]
pi_220641063
quote:
7s.gif Op donderdag 23 april 2026 19:13 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik ben het even kwijt, maar kreeg Bram nog cerenia bij de dierenarts? (Prikje tegen de misselijkheid, cerenia, maropitant of ook wel prevomax. Werkt 24 uur. Zouden ze niet doorheen mogen braken. Maar weet even niet meer hoe laat je precies bij de da was. )
Nee, ben alleen met Sam geweest tot nu toe. Die kreeg woensdag rond 14u prik tegen misselijkheid omdat hij niet wilde eten, die heeft niet meer gebraakt sinds wo 3.15u :). Toen ik woensdag met Sam ging, heb ik Bram wel even besproken, maar omdat die alleen 1x had gekotst in nacht en nu ook diarree had, maar wel gewoon actief en vol enthousiasme willen eten en zo, was het idee dat hij wss zelfde heeft als Sam en dus ook psyllium en probiotica blijven geven en wat vaker kleinere porties voer. Dat ging dus eigenlijk ook heel goed, met gister nog 5x poepen tussen 5.45-11.30 en daarna pas 17.30 en 21.45 weer en vanmiddag om 13u pas weer en van waterdun naar drol met vanbinnen nog wat zacht. Om 17u heeft ie nog enthousiast zitten eten ook. Maar dus wel vanmiddag en uur na eten weer gekotst. Hij heeft net dus wel klein beetje churu en klein beetje natvoer gegeten weer, dat is fijn. Ik denk dat 17u voer misschien wat teveel was op een al geïrriteerd maagje (ik was vergeten halve portie, dus was 50 gram met 20ml water, en heb toen ie iets verder dan halverwege was het bord weggehaald, maar grootste deel water had ie toen al op). Ik hoop dat dit eenmalige setback was, maar als ik me nog wat zorgen maak of hij is niet helemaal 100% zichzelf vanavond/vannacht/morgenochtend dan wil ik wel met Bram dus ook even langs :Y

Ze had bij Sam idd gezegd dat hij er niet doorheen mocht braken en als wel ik meteen moest bellen :Y . Lief dat je het checkt O+

[ Bericht 8% gewijzigd door vlindertje89 op 23-04-2026 19:42:13 ]
pi_220641100
Ow @vlindertje89 -O- zonde van de fotos.
Nou ik ben 3 uur bezig geweest, dus nu weer braaf elke maand bijhouden.
Wel moeilijk om de laatste fotos van Grizzly tegen te komen ;(
pi_220641220
Ach dat kan ik me goed voorstellen @Sarabi :*
En goed bezig!
Ik moet ook nog steeds een nieuwe schijf halen, dan in elk geval voor backup huidige laptop en geheugenkaartjes. Hebben jullie aanraders? Daar liep ik vorige keer op vast, ik las bij elke die goede beoordelingen had dan ook weer paar met hij was ineens kapot data foetsie, en dan haakte ik weer af, en toen bleef er niks over en bleef het dus liggen..
pi_220641280
Succes met de kotskat! Een ziekenhuis huisdier kost zoveel headspace met nadenken en afwegingen of het nou beter of slechter gaat en wanneer bellen. Gedoe.

Na gisteren 200 wassen en 3 maaltijden mealpreppen was het vandaag een rustige werkdag :+ op tijd naar huis, bij thuiskomst in ons moestuintje geprutst. Vooral de stambonen (binnen) gaan als een dolle. Morgen nog een dag werken en dan ben ik gewoon 12 dagen vrij O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220641424
Ik at pardoes een paar asperges uit de tuin :o

Die blijken zomaar heel hoog te groeien als je er even niet naar omkijkt. Kan lekkerder, maar is om toch asperge O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220641553
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 20:04 schreef Vanyel het volgende:
Ik at pardoes een paar asperges uit de tuin :o

Die blijken zomaar heel hoog te groeien als je er even niet naar omkijkt. Kan lekkerder, maar is om toch asperge O+
Oh wat leuk uit eigen tuin :9
pi_220641565
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 19:53 schreef Clubsoda het volgende:
Succes met de kotskat! Een ziekenhuis huisdier kost zoveel headspace met nadenken en afwegingen of het nou beter of slechter gaat en wanneer bellen. Gedoe.

Na gisteren 200 wassen en 3 maaltijden mealpreppen was het vandaag een rustige werkdag :+ op tijd naar huis, bij thuiskomst in ons moestuintje geprutst. Vooral de stambonen (binnen) gaan als een dolle. Morgen nog een dag werken en dan ben ik gewoon 12 dagen vrij O+
Ja, dat inderdaad. Hij timede het wel mooi voor en na het laatste gesprek vd dag :D :+ dat dan weer wel.

Ik hoop eerste keer oorzaak haarbal (zat best veel haar ook bij) en tweede keer teveel eten/vocht op geïrriteerd maagje. En dat het dus geen achteruitgang van ziek zijn is. Maar blijft idd toch in hoofd, steeds afwegen, mogelijke oorzaken, etc. Ik heb wel heel lieve dierenartsen en assistentes die ik altijd mag bellen, dus ik heb vandaag om mezelf wat te ontlasten ook maar gewoon na beide keren kotsen meteen gebeld voor overleg ipv er zelf lang over na te gaan denken. Echt blij met ze O+

En heerlijk bijna vrij *O* en lekker in de moestuin!

@Vanyel asperges :o _O_


Ik heb dynamisch energiecontract, dus gister en vandaag lekker lopen wassen en vaatwasser draaien enzo. Ik kocht in het weekend van mn kerst-vvvbon van werk een nieuw dekbedovertrek en die is zooo lekker zacht O+ gister gewassen en meteen onder geslapen. Je weet dat je oud wordt als een van de hoogtepunten van de dag is dat je dekbedovertrek zo lekker zacht is :') .
pi_220641575
Ouwe vlinder :D
pi_220641606
Ik ga morgen ook mijn VVVbon verbrassen. Bij C&A hopelijk een wat wijde dunnige zomerbroek. Heb er nog maar 2 en een dunne lichte spijkerbroek... ik merk wel dat ik veel minder naar kleding kijk online nu ik niet meer werk.

Meestal kocht ik een paar keer per jaar wel nieuwe bloes, trui of broek omdat ik anders het gevoel heb dat ik altijd in hetzelfde liep, dat hoeft nu niet meer gelukkig.
pi_220641638
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 20:20 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja, dat inderdaad. Hij timede het wel mooi voor en na het laatste gesprek vd dag :D :+ dat dan weer wel.

Ik hoop eerste keer oorzaak haarbal (zat best veel haar ook bij) en tweede keer teveel eten/vocht op geïrriteerd maagje. En dat het dus geen achteruitgang van ziek zijn is. Maar blijft idd toch in hoofd, steeds afwegen, mogelijke oorzaken, etc. Ik heb wel heel lieve dierenartsen en assistentes die ik altijd mag bellen, dus ik heb vandaag om mezelf wat te ontlasten ook maar gewoon na beide keren kotsen meteen gebeld voor overleg ipv er zelf lang over na te gaan denken. Echt blij met ze O+

En heerlijk bijna vrij *O* en lekker in de moestuin!

@:Vanyel asperges :o _O_


Ik heb dynamisch energiecontract, dus gister en vandaag lekker lopen wassen en vaatwasser draaien enzo. Ik kocht in het weekend van mn kerst-vvvbon van werk een nieuw dekbedovertrek en die is zooo lekker zacht O+ gister gewassen en meteen onder geslapen. Je weet dat je oud wordt als een van de hoogtepunten van de dag is dat je dekbedovertrek zo lekker zacht is :') .
Gelukkig maar, ook zo'n gedoe anders :D

Ik kan ook intens genieten van 's avonds in een fris bed stappen O+ dan maar bejaard :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 23-04-2026 20:45:11 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 23 april 2026 @ 20:39:44 #130
63722 z80
I fink you freaky
pi_220641735
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 19:47 schreef vlindertje89 het volgende:
Ach dat kan ik me goed voorstellen @:Sarabi :*
En goed bezig!
Ik moet ook nog steeds een nieuwe schijf halen, dan in elk geval voor backup huidige laptop en geheugenkaartjes. Hebben jullie aanraders? Daar liep ik vorige keer op vast, ik las bij elke die goede beoordelingen had dan ook weer paar met hij was ineens kapot data foetsie, en dan haakte ik weer af, en toen bleef er niks over en bleef het dus liggen..
Neem een HDD en geen SSD.
Het nadeel van een ssd is dat deze bij niet gebruik langzaamaan zijn data verliest.

Maar de beste backup, die ook echt backup is. Is de data op een dvd of blu-ray disk branden. Het liefst een archiefdisk. En die disken donker bewaren.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_220641962
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 20:39 schreef z80 het volgende:

[..]
Neem een HDD en geen SSD.
Het nadeel van een ssd is dat deze bij niet gebruik langzaamaan zijn data verliest.

Maar de beste backup, die ook echt backup is. Is de data op een dvd of blu-ray disk branden. Het liefst een archiefdisk. En die disken donker bewaren.
Ik kwam inderdaad ook tegen dat een HDD dan wel gevoeliger is voor schokken (laten vallen enzo), maar minder snel data verliest. Ga ik iig niet voor een SSD ^O^ . Scheelt ook nog eens een bak geld! En ik heb nog ergens een cd brander, dus daar zou ik ook nog naar kunnen kijken. Thanks voor de tips!

quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 20:24 schreef Blues het volgende:
Ik ga morgen ook mijn VVVbon verbrassen. Bij C&A hopelijk een wat wijde dunnige zomerbroek. Heb er nog maar 2 en een dunne lichte spijkerbroek... ik merk wel dat ik veel minder naar kleding kijk online nu ik niet meer werk.

Meestal kocht ik een paar keer per jaar wel nieuwe bloes, trui of broek omdat ik anders het gevoel heb dat ik altijd in hetzelfde liep, dat hoeft nu niet meer gelukkig.
Oeh, leuk! Hopelijk vind je er eentje die fijn zit. En fijn dat je niet meer nadenkt over of je er steeds hetzelfde uit ziet of niks. Ter geruststelling: ik heb ongeveer elke dag dezelfde spijkerbroek aan :+ (ik heb er twee van dezelfde). En als ik die niet aan heb, draag ik een joggingbroek :+

quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 20:28 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Gelukkig maar, ook zo'n gedoe anders :D

Ik kan ook intens genieten van 's avonds in een fris bed stappen O+ dan maar bejaard :+
Hahaha ja was wat onhandig geweest, midden in een stage beoordeling ineens achter me op beeld een kotsende kat :+ lichtelijk afleidend.

Haha ja, heerlijk is dat. Fris bed, fijn aanvoelend beddengoed.. misschien moeten we het volwassen noemen ipv oud :7
pi_220642055
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 19:05 schreef Kaatje1 het volgende:
En ik hoef echt niet betaald te worden @:lucky_strike Ik krijg al een uitkering en (ook al is het niet zo maar da’s wel mijn gevoel) doe ik op deze manier iets terug. En ik vind het ook wel fijn dat ik ook gewoon nee kan zeggen.
Laatst was er een TL van een andere locatie die zei “de administratie tijdens de vakantie moet Kaatje dan doen”. Nou moet Kaatje helemaal niets dus daar is wel even een gesprekje over geweest (niet door mij maar mijn TL’s)
Terecht gesprek! Kaatje moet inderdaad helemaal niets behalve in het balkon in de zon zitten ^O^
Spoilers!
pi_220642058
Vers beddengoed O+

Ik ging bowlen met maatje & groepsgenoten.
Maatje had dus een harem van dames bij zich. Ik won beide rondes maar een van de dames had de enige strike van de avond. Dat werd wiebelen met het kontje! _O-

In de auto werd nog even de toen bijna afzakkende broek besproken. 'En mijn onderbroek *gniffel*'
Waarop ik vroeg of er nog meer afzakte, haar bh misschien?

Achterbank in een deuk.
Maatje: 'zeg, ik ben een MAN ja! Hou daar eens mee op!'

Waarop ik de achterbank vroeg over welke andere dameszaken we het zouden kunnen hebben. Achterbank kwam niet meer goed, maatje sloeg drie kleuren rood uit :+

Wat ben ik toch een naar mens O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220642140
Wat een heerlijke verhalen heb je toch altijd over je avonturen met maatje, @Cat-astrophe O+
  donderdag 23 april 2026 @ 21:43:03 #135
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220642182
Naast lekker schoon en fris beddengoed (wat maar 1x is, want daarna wordt het weer bevuild door de viervoeters hier in huis, iets waar IK het niet mee eens ben, maar IK heb dan ook niets in te brengen hier), word ik blij van die eerste dag van het jaar dat de was die je ´s ochtends buiten hangt dezelfde avond al droog is O+

Iedere gek zijn gebrek...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator donderdag 23 april 2026 @ 21:51:26 #136
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220642224
Ik lag liever alleen in bed dan met een dier in het algemeen en een hont in het bijzonder :r
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220642491
Cat en maatje + harem _O-

En eigen asperges, dat gaat vast niet lukken op een balkon.

Terug van theater. Was wel aardig maar ik snap echt een groep mensen die tranen met tuiten moesten lachen. Was leuk maar echt geen dijenkletsers
We have far more in common than that which devides us..
pi_220642504
Morgen weer asperges halen :9
En verse zalm en aardappeltjes :9

En die klaarmaken als pre-theater diner voor mezelf en vriendin.

Want ik was natuurlijk al 6 dagen niet naar een voorstelling geweest :o Dus dat fixen we morgen. Lokaal, met de première van compilatie aan musicalnummers door stadsgenoten. Dirigente is één van de creatives dus we kennen de halve cast.
Vorige producties van hen waren TOP.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220642565
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 21:51 schreef derLudolf het volgende:
Ik lag liever alleen in bed dan met een dier in het algemeen en een hont in het bijzonder :r
Ieder zijn voorkeur toch?

Ik ben erg blij met partner en kat in bed O+ ik zou het niet anders willen zien.
pi_220642594
Soms mis ik het geluid van trippelpootjes die onze slaapkamer in kwamen lopen en dan luid knorrend, spinnend tussen onze kussens in zich oprolde en in slaap viel. Xena O+
pi_220642602
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 22:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Cat en maatje + harem _O-

En eigen asperges, dat gaat vast niet lukken op een balkon.

Terug van theater. Was wel aardig maar ik snap echt een groep mensen die tranen met tuiten moesten lachen. Was leuk maar echt geen dijenkletsers
Woordje 'niet' moet er nog tussen denk ik, heb ik ook vaak gehad of die al bij het begin van een voorstelling continue heel hard lachen. Of praten :{w
pi_220642625
Ja er moet “niet” tussen.
Deze mensen lagen echt in een deuk, dat was leuk om te zien, maar velen snapten dat echt niet. Had echt een gevoel “ben een bekende Nederlander en nu moet ik ook het theater in”. Maar goed ik ken de dame nauwelijks, medespelers al helemaal niet
We have far more in common than that which devides us..
pi_220642713
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 23:09 schreef Blues het volgende:
Soms mis ik het geluid van trippelpootjes die onze slaapkamer in kwamen lopen en dan luid knorrend, spinnend tussen onze kussens in zich oprolde en in slaap viel. Xena O+
Lief O+
Ik ben bang om juist die kleine geluidjes te gaan vergeten van Grizzly. Hij was zo anders dan zijn broer.
pi_220642748
Mis ook nog steeds het “gepruttel” van Nika, die maakte altijd een raar geluidje. Als ik in bed lag, lamp uit, Elin op het voeteneind en dan pruttel pruttel, bleef in de deuropening, pruttel en terug naar de kamer waar ze sliep.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220642793
Iets héél anders 😉
Voordat wij vanavond uit eten gingen bij de Boschwachter in het Mastbos - halverwege voor iemand uit Middelburg en regio Utrecht - zouden wij een stukje wandelen in het bos of op het terras buitenzitten.
Dat was dus het dorp uit al lastig, want ongeluk op de uitgaande weg. In een ander stadje kon de brug niet gebruikt, weer helemaal terug en over de grote weg om te carpoolen met anderen.
Vervolgens file op de A27 heel veel file en toen maar leuk binnendoor.
Bijna een uur later dan gepland in ieder geval alsnog op het terras beland.
Met jas aan.

Groene asperges en zalm gegeten. En witte choco mousse en frambozen als toet. Drie mensen hadden de zeetong. Het was gezellig om bij te praten.
Terug als een zonnetje in 3 kwartier.
pi_220642797
Voor het ego van Lucky Strike w/

@Vanyel wat leuk, dat je asperges in eigen tuin oogst. _O_
Heb je dan ook zo’n opgehoogd aspergebed en steek je ze dan uit?
of graaf je de asperges dan uit? En doe je dat ieder jaar op dezelfde plek?
pi_220643098
quote:
80s.gif Op donderdag 23 april 2026 21:43 schreef flipsen het volgende:
, word ik blij van die eerste dag van het jaar dat de was die je ´s ochtends buiten hangt dezelfde avond al droog is O+

Jaaaaaa mijn lievelings O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220643103
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2026 00:32 schreef AnneX het volgende:
Voor het ego van Lucky Strike w/

@:Vanyel wat leuk, dat je asperges in eigen tuin oogst. _O_
Heb je dan ook zo’n opgehoogd aspergebed en steek je ze dan uit?
of graaf je de asperges dan uit? En doe je dat ieder jaar op dezelfde plek?
Nee ik heb ze gewoon ingegraven want ik ben een luie hond. Mijne zijn wit als ik ze ondergronds oogst en paars als bovengronds.
Ik zag opeens hartstikke paarse dingen uit het :@ gras :@ (zo veel te doen, zo weinig ruimte) steken dus toch maar even het gras eruit en ze lomp afgebroken omdat ik geen mes bij de hand had.
Voelde wel harteloos, maar als ik ze niet meteen had meegenomen stonden ze er ws nog.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220643177
Smaken paarse asperges ook anders? Of is het alleen een esthetisch ding?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220643219
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2026 07:52 schreef Clubsoda het volgende:
Smaken paarse asperges ook anders? Of is het alleen een esthetisch ding?
Die gedragen zich meer als groene. Alleen waren de mijne dusdanig groot/oud/lang bovengronds/aangevallen door slakken dat ik ze heb geschild, dat zou je normaal met groen niet doen natuurlijk.

Wat dat betreft kwam die hele kanker goed uit, ik had na planten het jaar ervoor toch geen zin/energie om iets in de tuin te doen dus kostte het verdomd weinig moeite om ze niet te oogsten maar de eerste 2 jaar gewoon tot bomen uit te laten groeien en lekker veel energie in de wortel te laten stoppen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 24 april 2026 @ 08:58:00 #151
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220643388
Wij eten dit jaar voor het eerst echt redelijk fatsoenlijke asperges uit eigen tuin. Tot nu mochten we ieder jaar maar een beetje.
Als we groene en witte combineren hebben we gewoon af en toe een maaltijd *O*
  Moderator vrijdag 24 april 2026 @ 08:58:35 #152
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220643393
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 23:03 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ieder zijn voorkeur toch?

Ik ben erg blij met partner en kat in bed O+ ik zou het niet anders willen zien.
Nou ja ook niet de voorkeur van @flipsen
Mocht ik ooit een kad nemen gaat die 's nachts gewoon de schuur in.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 24 april 2026 @ 09:32:17 #153
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220643575
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 08:58 schreef gcjoel het volgende:
Wij eten dit jaar voor het eerst echt redelijk fatsoenlijke asperges uit eigen tuin. Tot nu mochten we ieder jaar maar een beetje.
Als we groene en witte combineren hebben we gewoon af en toe een maaltijd *O*
Jaloers O+
Spoilers!
pi_220643613
Goedemorgen :W

Zometeen naar Nijmegen om bieren te keuren.
Nog nooit eerder gedaan maar het brouwgilde had er wel vertrouwen in :') ben benieuwd.
pi_220643652
Mogge!

Wat kijkt het toch lekker naar buiten, dat zonnetje. Vanochtend maar eens een rondje huishouden doen, helaas geen inspiratie van de voorstelling van gisteren opgedaan.
Moet ook nog op zoek naar een tijdelijke hulp, de huidige moet een knie operatie en is 6-12 maanden uit roulatie.

Vanmiddag naar de steunkousen dame, ze zitten niet echt goed meer.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220643738
Vandaag wordt er weer een pup weggenomen. De zeehond verhuist naar het strand van Scheveningen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 24 april 2026 @ 10:26:51 #157
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220643834
Weggenomen ;(
Spoilers!
  Moderator vrijdag 24 april 2026 @ 10:49:49 #158
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220643954
De baas vertelde vol enthousiasme dat ie maandag komt, de tickets waren wel erg goedkoop _O-

Wens hem veel plezier in de trein. Hoewel, weg van Amsterdam is (net als altijd) de juiste kant op.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220644038
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2026 10:49 schreef derLudolf het volgende:
De baas vertelde vol enthousiasme dat ie maandag komt, de tickets waren wel erg goedkoop _O-

Wens hem veel plezier in de trein. Hoewel, weg van Amsterdam is (net als altijd) de juiste kant op.
Hij zal ook weinig werknemers aantreffen :D
We have far more in common than that which devides us..
pi_220644113
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 april 2026 10:04 schreef sigme het volgende:
Vandaag wordt er weer een pup weggenomen. De zeehond verhuist naar het strand van Scheveningen.
Tabee zeehondje O+ ;(
pi_220644123
Wat een klotezooi, mijn eerste appje van de dag.van oud-collega, (ze is niet oud he, ze is excoll, ze is ergens ong. 45 ) :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A. is 'mijn' oncoloog.

Ik ga zo maar eens heel hard plaatsvervangend, al heeft ze dat vast al gedaan, schreeuwen op de fiets of zo.
pi_220644155
Djeez wat een ellende en wat een angst voor wat haar nog te wachten staat
We have far more in common than that which devides us..
pi_220644188
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 11:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Djeez wat een ellende en wat een angst voor wat haar nog te wachten staat
Ja he, kuren is 8x2 weken. Dan hopelijk OK als kan. En dan weer 8x2 weken kuren.
Ik was wel blij dat ze bij A. de afspraak had, die wint er geen doekjes om maar is heel menselijk en superlief en geduldig in haar benadering.
M. heeft ook nog kort voor haar (samen met mij) gewerkt.
  vrijdag 24 april 2026 @ 11:48:55 #164
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220644224
Thuis werken in de lente..

Dat je je kantoor deelt met een dikke hommel }:|
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 24 april 2026 @ 11:58:12 #165
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220644262
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 11:48 schreef Barreltje het volgende:
Thuis werken in de lente..

Dat je je kantoor deelt met een dikke hommel }:|
eergisteren nog eentje buiten gezet. Zat weinig leven in dus even een dopje suikerwater voor hem gemaakt. Beestje schrok ervan! :D Heeft er daarna nog wel even van gedronken :Y Na een minuut of vijf sloeg hij zijn vleugeltjes uit en vloog hij weg :W



Huu! Wat is deze?! :o


Hommels zijn lief O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220644361
Vers bed vanavond *O*
Klusje 1 van de dag (waar ik altijd tegenop zie) klaar
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 24 april 2026 @ 12:24:14 #167
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220644390
Oh ja moet ik ook nog idd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 24 april 2026 @ 12:39:02 #168
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220644458
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 april 2026 11:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
eergisteren nog eentje buiten gezet. Zat weinig leven in dus even een dopje suikerwater voor hem gemaakt. Beestje schrok ervan! :D Heeft er daarna nog wel even van gedronken :Y Na een minuut of vijf sloeg hij zijn vleugeltjes uit en vloog hij weg :W

[ afbeelding ]

Huu! Wat is deze?! :o
[ afbeelding ]

Hommels zijn lief O+
Mijnes is zo groot als een 2 euro munt }:|

En ik heb over 20 minuten een teams meeting.. met een klant 8)7
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 24 april 2026 @ 13:06:19 #169
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220644572
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 12:39 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Mijnes is zo groot als een 2 euro munt }:|

En ik heb over 20 minuten een teams meeting.. met een klant 8)7
Is het inmiddels geregeld? :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 april 2026 @ 13:23:37 #170
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220644646
Sterkte Bloes 😥.

Groeten vanaf Kasteel Cannenburgh. 😎 Lunch in de zon Bij Maarten in het Koetshuis.
'Slechts' 16km vandaag vanaf Vierhouten.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 24 april 2026 @ 13:48:51 #171
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_220644718
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 13:23 schreef borisz het volgende:
Sterkte Bloes 😥.

Groeten vanaf Kasteel Cannenburgh. 😎 Lunch in de zon Bij Maarten in het Koetshuis.
'Slechts' 16km vandaag vanaf Vierhouten.
Slechts 12km van mij vandaan :P.

Mooi kasteel :)
pi_220644830
Mn VVV bon+2.98 voor 2 leuke shirts, dunne zomerbroeken heb ik er bij nader inzien nog 3, zat als je niet meer werkt :P

Ik liep wel weer als een verwarde cavia rond. Winkelen in een fysieke winkel blijft lastig. Error Error :D
  vrijdag 24 april 2026 @ 14:17:15 #173
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220644845
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2026 08:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nou ja ook niet de voorkeur van @:flipsen
Mocht ik ooit een kad nemen gaat die 's nachts gewoon de schuur in.
En een vrouw? >:)

/durf te vragen
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220644851
Bieren keuren ging goed, daarna een BBQ in het zonnetje met medekeurders O+

Nu helaas in de file -O-
  vrijdag 24 april 2026 @ 14:20:34 #175
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220644863
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 april 2026 11:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
eergisteren nog eentje buiten gezet. Zat weinig leven in dus even een dopje suikerwater voor hem gemaakt. Beestje schrok ervan! :D Heeft er daarna nog wel even van gedronken :Y Na een minuut of vijf sloeg hij zijn vleugeltjes uit en vloog hij weg :W

[ afbeelding ]

Huu! Wat is deze?! :o
[ afbeelding ]

Hommels zijn lief O+
Een (kloot)hommel heeft mij eens in mijn duim geprikt toen ik als klein kind een graspol wilde oppakken. Trauma, dit dat alles...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220644868
quote:
80s.gif Op vrijdag 24 april 2026 14:17 schreef flipsen het volgende:

[..]
En een vrouw? >:)

/durf te vragen
Keetje Trippel :P
pi_220645114
Controle bij de steunkousen dame. Volgende keer (want nu mag niet van de verzekering) dichte kousen (met teending) en het liefst (nu ook) met dichte schoenen, ook in huis. -O- Dat voor iemand die schoenen haat
We have far more in common than that which devides us..
pi_220645218
Ik zit nondedju alles verkeerd te lezen :@

Morgen feest
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220645228
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 15:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Controle bij de steunkousen dame. Volgende keer (want nu mag niet van de verzekering) dichte kousen (met teending) en het liefst (nu ook) met dichte schoenen, ook in huis. -O- Dat voor iemand die schoenen haat
-O-
Waarom?
  vrijdag 24 april 2026 @ 15:59:36 #180
370431 drakin
vurig typje
pi_220645242
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 13:23 schreef borisz het volgende:
Sterkte Bloes 😥.

Groeten vanaf Kasteel Cannenburgh. 😎 Lunch in de zon Bij Maarten in het Koetshuis.
'Slechts' 16km vandaag vanaf Vierhouten.
Net een week te vroeg dat je er bent, dit zijn leuke feestjes: https://www.middeleeuws-festijn.nl/locaties/cannenburch/
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  vrijdag 24 april 2026 @ 16:03:59 #181
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_220645264
quote:
88s.gif Op vrijdag 24 april 2026 15:59 schreef drakin het volgende:

[..]
Net een week te vroeg dat je er bent, dit zijn leuke feestjes: https://www.middeleeuws-festijn.nl/locaties/cannenburch/
Plan is om volgende week met de kinderen daar heen te gaan :)
  vrijdag 24 april 2026 @ 16:07:42 #182
370431 drakin
vurig typje
pi_220645272
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2026 16:03 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Plan is om volgende week met de kinderen daar heen te gaan :)
Leuk, veel plezier daar alvast *O*
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_220645275
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2026 15:57 schreef Blues het volgende:

[..]
-O-
Waarom?
Omdat dichte schoen een beetje functioneren als dichte teen bij steunkousen.
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 april 2026 @ 16:45:37 #184
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220645445
quote:
88s.gif Op vrijdag 24 april 2026 15:59 schreef drakin het volgende:

[..]
Net een week te vroeg dat je er bent, dit zijn leuke feestjes: https://www.middeleeuws-festijn.nl/locaties/cannenburch/
Ik had de aankondiging al gezien idd.
Mooi kasteel. Een volgende keer ook om te bezoeken.

Morgen een lange wandeling twee etappes in 1 aka 28 km aka de laatste deel van de Westfriese Omringdijk tussen Enkhuizen en Hoorn.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 24 april 2026 @ 17:57:02 #185
370431 drakin
vurig typje
pi_220645681
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 16:45 schreef borisz het volgende:

[..]
Ik had de aankondiging al gezien idd.
Mooi kasteel. Een volgende keer ook om te bezoeken.

Morgen een lange wandeling twee etappes in 1 aka 28 km aka de laatste deel van de Westfriese Omringdijk tussen Enkhuizen en Hoorn.
Klinkt goed ^O^

Kun je ook een mooi kasteel aandoen daar :Y
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  vrijdag 24 april 2026 @ 18:08:21 #186
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220645733
Hallo, vandaag zijn we tijdens ons verblijf in Noord Duitsland toevallig in Jever belandt, waar dus ook het gelijknamige bier in de stadsbrouwerij gemaakt wordt. Aangezien @sigme dat merk hier regelmatig 'promoot' de plaatjes bij het woord:









We zijn er niet binnen geweest, alleen eventjes in de Jever shop om de hoek…
pi_220645773
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 april 2026 18:08 schreef MadMaster het volgende:
Hallo, vandaag zijn we tijdens ons verblijf in Noord Duitsland toevallig in Jever belandt, waar dus ook het gelijknamige bier in de stadsbrouwerij gemaakt wordt. Aangezien @:sigme dat merk hier regelmatig 'promoot' de plaatjes bij het woord:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

We zijn er niet binnen geweest, alleen eventjes in de Jever shop om de hoek…
Dit jaar loopt alles een beetje anders dan gepland, eigenlijk waren we van plan deze zomer met een vriend een nachtje in Jever te gaan doorbrengen. Voor de brouwerij en ook voor een daar gevestigde winkel.

Noord Duitsland is mooi he, vind je niet?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 24 april 2026 @ 18:43:49 #188
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220645947
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 april 2026 18:16 schreef sigme het volgende:

[..]
Dit jaar loopt alles een beetje anders dan gepland, eigenlijk waren we van plan deze zomer met een vriend een nachtje in Jever te gaan doorbrengen. Voor de brouwerij en ook voor een daar gevestigde winkel.

Noord Duitsland is mooi he, vind je niet?
De omgeving is heerlijk rustig, met leuke lokale winkeltjes, haventjes, restaurants en plaatsjes.
Jever is zonder brouwerij bezoek ook leuk.
Alleen Wilhelmshaven viel tegen, beetje een getto…
  Moderator vrijdag 24 april 2026 @ 18:55:17 #189
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220646025
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 april 2026 18:08 schreef MadMaster het volgende:
Hallo, vandaag zijn we tijdens ons verblijf in Noord Duitsland toevallig in Jever belandt, waar dus ook het gelijknamige bier in de stadsbrouwerij gemaakt wordt. Aangezien @:sigme dat merk hier regelmatig 'promoot' de plaatjes bij het woord:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

We zijn er niet binnen geweest, alleen eventjes in de Jever shop om de hoek…
Wel thee gedronken? In Ostfriesland wordt meer thee gedronken per persoon dan in Engeland.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 24 april 2026 @ 19:18:44 #190
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220646140
Jever is toch Schwarzbier? Dat is goor man.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 24 april 2026 @ 19:21:53 #191
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220646153
Nee, volgens mij alleen/vooral pils.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220646161
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Jever is toch Schwarzbier? Dat is goor man.
Hey ga je mond spoelen Schwarzbier is geweldig O+
Nu zeg ik dat over de meeste bieren maar toch :')
pi_220646258
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Jever is toch Schwarzbier? Dat is goor man.
Nee man. Zuivere pils.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220646268
Ok ok, ze maken tegenwoordig ook van die enge radlers. Dat had van mij niet zo gehoeven.

^O^ Pils, halve pils en (de enige drinkbare) alcoholvrije pils B:)B
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 24 april 2026 @ 19:44:08 #195
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220646337
Oh nou 20 jaar geleden wel iig :P IK zal het nogeens proberen als ik in de buurt ben :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220646345
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 april 2026 19:37 schreef sigme het volgende:
Ok ok, ze maken tegenwoordig ook van die enge radlers. Dat had van mij niet zo gehoeven.

^O^ Pils, halve pils en (de enige drinkbare) alcoholvrije pils B:)B
We kregen pas de alcoholvrije pils in een proeverij te proeven, inderdaad niets mis mee.
pi_220646386
Ik kocht een keer Jever dankzij het enthousiasme hier en ik vond het viesvies. Zowel met als zonder alcohol.
Dus, lieve mensen, succes is niet voor iedereen gegarandeerd.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220646502
Ergernis van de dag: als je bijbeunklusjes doet en je voortdurend moet controleren of alles wel goed betaald wordt }:| paar maanden terug contact over gehad, toen waren er honderden euro's niet betaald. Allemaal wel gekregen hoor, maar nu staan er weer vier toetsen niet op de payroll. Dat gezeur.

Ook irritant: webshops die beloven dat je het de volgende dag in huis hebt en er vier dagen later nog niets verzonden is }:| dat gat dus niet meer lukken en de bedoeling was dat ik op vakantie een badpak aan kon :')

Tevens lijkt Jever zoveel op jenever dat ik er compleet van in de war raak.

Tot slot: vakantie *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 24 april 2026 @ 20:12:26 #199
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220646578
Oh god dat gedoe met verzending altijd.

Vandaag een zomerjas besteld die ik morgen mee wil met kampeer weekendje. Zou hij zoals beloofd morgen bij het pakketpunt liggen? :D

Lekker bbq gehad vanavond O+
Sateetjes met pindasaus naar Maleisisch recept. O+
pi_220646631
De eerste oranje tompouce gaat, as we speak, naar binnen (kon ze alleen per 4 bestellen en t erg lekker.

Bier is sowieso niet lekker en dat vind ik best jammer want het enthousiasme van @Sarabi over hun bieren is zo verleidelijk om te proeven maar ik weet nu al wat ik ervan vind :D

Zeker irritant, hopelijk heb je nog wel ergens een badpak @Clubsoda

Vanmiddag een deel van de klusjes gedaan, minder dan gehoopt maar wat niet kan kan niet, morgen is er weer een dag.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220646644
Toch maar even langs de HEMA? Daar zag ik best leuke badpakken hangen.

Uiteindelijk ben ik van mijn geloof gevallen.
Altijd gedacht en gezegd dat er never nooit kunstbloemen in huis zouden komen.
Nou euh…inmiddels gezwicht.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220646748
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 20:18 schreef Kaatje1 het volgende:

Bier is sowieso niet lekker en dat vind ik best jammer want het enthousiasme van @:sarabi over hun bieren is zo verleidelijk om te proeven maar ik weet nu al wat ik ervan vind :D
Ik zou je zo graag wat onbekendere smaken van bier willen laten proeven :D je hebt bier dat richting sherry gaat, of juist richting smoothies, toetjes, zure bieren. Zo veel opties dat ik bijna niet kan geloven dat er niets voor jou tussen zit :)
  vrijdag 24 april 2026 @ 20:36:55 #203
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220646803
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 20:31 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik zou je zo graag wat onbekendere smaken van bier willen laten proeven :D je hebt bier dat richting sherry gaat, of juist richting smoothies, toetjes, zure bieren. Zo veel opties dat ik bijna niet kan geloven dat er niets voor jou tussen zit :)
Jaa pastry sours O+ en smoothie sours O+
Enige wat ik wel echt lekker vind.
pi_220646888
Mmm als ik de omschrijving van pastrie en smoothie sour lees lijkt me dat wel wat.

Smaak richting sherry echt niet (vind sherry ook vies behalve PX sherry)
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 24 april 2026 @ 20:54:27 #205
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220646970
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 20:31 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik zou je zo graag wat onbekendere smaken van bier willen laten proeven :D je hebt bier dat richting sherry gaat, of juist richting smoothies, toetjes, zure bieren. Zo veel opties dat ik bijna niet kan geloven dat er niets voor jou tussen zit :)
wanneer zijn jullie weer in Deventer? :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220646998
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
wanneer zijn jullie weer in Deventer? :)
En dan komen ze vast langs Arnhem 😉
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator vrijdag 24 april 2026 @ 21:03:20 #207
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220647026
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2026 19:51 schreef Vanyel het volgende:
Ik kocht een keer Jever dankzij het enthousiasme hier en ik vond het viesvies. Zowel met als zonder alcohol.
Dus, lieve mensen, succes is niet voor iedereen gegarandeerd.
Ik nam het ook eens voor m'n pa mee, die vond het ook niets. Misschien omdat het teveel naar de variant met alcohol smaakt. Hij drinkt alleen alcoholvrij bier want dat vind ie lekkerder.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220647748
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 20:36 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Jaa pastry sours O+ en smoothie sours O+
Enige wat ik wel echt lekker vind.
Echt een leuke stijl :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
wanneer zijn jullie weer in Deventer? :)
Voor een festival hopelijk in juli.
pi_220647754
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 22:40 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Echt een leuke stijl :Y
[..]
Voor een festival hopelijk in juli.
Park angerenstein?
We have far more in common than that which devides us..
pi_220648326
Lol, zowat op de minuut af maar dan een week later hetzelfde Les Mis nummer beluisteren in een theater. Dit keer mijn bed op 5 fietsminuten op loopminuten. Eigen bed ook.

Deze versie was een amateurproduktie van wat andere koren van dirigente. Plus orkest. Met onder meer 8 accordeons. Erg gaaf gedaan en wat een muzikaal en acteertalent in onze regio _O_ Vijf musicals in 1 ook, telt lekker op zo :+

Na afloop met wat acteurs nagekletst en toen bleek een PR dingetje nog niet geregeld te zijn. Omdat ik op de hoogte ben en dit weekend (er volgen nog 2 voorstellingen) meer tijd heb dan hen heb ik dat klusje maar op me genomen. Kan ik morgenavond misschien nog een keertje gratis meekijken :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 25 april 2026 @ 07:59:47 #211
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220649363
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2026 18:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Wel thee gedronken? In Ostfriesland wordt meer thee gedronken per persoon dan in Engeland.
Nee, nog geen thee gedronken, hoewel ik inmiddels wel door heb dat dat hier een gebruik is.

Ik heb wel diverse Jever biertjes geproefd in een nabijgelegen bar.
Zelfs de bloedsinaasappel radler 0,0% en die vond ik prima te drinken als een soort vn limonade met prik…
pi_220649487
Mogge!

Ik heb al vroege boodschappen gedaan bij Lidl, nu even pauze tot de Jumbo open is. Dan nog snel bij de stort langs en dan zitten de buitenshuise bezigheden voor dit weekend er weer op.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 25 april 2026 @ 09:02:05 #213
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220649615
Een goede morgen allemaal. Wij hebben ook nog wat boodschapjes (Aldi, vleesboerderij, molen). Daarna verder met de fruitkooi en planten planten.

Vanavond een rijsstafeltje van de bbq :9
Spoilers!
pi_220649632
Morgen!
Mijn to do lijst voor dit weekend:
- klein beetje werk inhalen van afgelopen week
- te grote brace terugsturen
- schoenen passen, beslissen welke terug gaan en dat ook meteen terugsturen
- karton uit eigen slaapkamer en nichtje kamer in stukjes scheuren en in kliko
- lak halen
- nieuwe bedje voor nichtje beetje schuren en lakken (x2)
- schone was opruimen en kijken of er dingen bij zitten die weg kunnen (kledingbak of marktplaats/Vinted)

En specifiek vandaag:
- tussen 11 en 17u zoveel mogelijk stroom gebruiken, en al helemaal tussen 13-15u :D

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 25-04-2026 09:13:19 ]
pi_220649636
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 22:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Park angerenstein?
Nee, is dat waar Mout is?
Ik hoorde dat die (of die in Nijmegen.....) niet door gaat.

Goedemorgen trouwens :W
Paar uurtjes bier bezorgen en dan ook even wat boodschapjes halen zodat we iets lekkers hebben vanavond bij Wie is de Mol :D
pi_220649655
Goedemorgen :W

Op weg naar survivalwedstrijd en familiebezoek ^O^
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 09:15:38 #217
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220649668
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 april 2026 08:23 schreef sigme het volgende:
Mogge!

Ik heb al vroege boodschappen gedaan bij Lidl, nu even pauze tot de Jumbo open is. Dan nog snel bij de stort langs en dan zitten de buitenshuise bezigheden voor dit weekend er weer op.
Een Jumbo die om 8:30 nog niet open is :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 25 april 2026 @ 09:22:03 #218
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220649693
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 09:07 schreef vlindertje89 het volgende:
Morgen!
Mijn to do lijst voor dit weekend:
- klein beetje werk inhalen van afgelopen week
- te grote brace terugsturen
- schoenen passen, beslissen welke terug gaan en dat ook meteen terugsturen
- karton uit eigen slaapkamer en nichtje kamer in stukjes scheuren en in kliko
- lak halen
- nieuwe bedje voor nichtje beetje schuren en lakken (x2)
- schone was opruimen en kijken of er dingen bij zitten die weg kunnen (kledingbak of marktplaats/Vinted)

En specifiek vandaag:
- tussen 11 en 17u zoveel mogelijk stroom gebruiken, en al helemaal tussen 13-15u :D
Bij ons -21 cent (ex belasting) straks :o
pi_220649710
Mogge!

@Sarabi Daar is in september een Ijver festival

Hoe is het met de heren @vlindertje89 ?
We have far more in common than that which devides us..
pi_220649766
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 09:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

@:sarabi Daar is in september een Ijver festival

Hoe is het met de heren @:vlindertje89 ?
Ahh Ijver, daar zouden we vorig jaar staan maar ging niet door.
pi_220649798
Uitgeslapen tot 7 uur, samen thuis gesport en ontbeten. Vandaag klusjesman en voorbereiden op de vakantie want het is de laatste dag dat de winkels open zijn voor vertrek. Ik heb gisteren nog een badpak bestel bij Bol en toen bleek dat mijn andere bestelling tóch vandaag nog komt :') ik heb wel 10 gewone (slappe) badpakken maar wil graag iets met echte ondersteuning. Ik heb een fijne maar die is doorschijnend geworden }:| en vanavond samen naar Carré O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220649804
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 09:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een goede morgen allemaal. Wij hebben ook nog wat boodschapjes (Aldi, vleesboerderij, molen). Daarna verder met de fruitkooi en planten planten.

Vanavond een rijsstafeltje van de bbq :9
Dit klinkt als iets wat ik wil O+ als ik later groot ben wil ik een buitenkeuken met serieuze bbq en dan wordt ik ook Lucky en JRoss O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220650584
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 09:45 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dit klinkt als iets wat ik wil O+ als ik later groot ben wil ik een buitenkeuken met serieuze bbq en dan word ik ook Lucky en JRoss O+
JRoss is van Isa
Jij wil Jflip zijn volgens mij

Ik wil wel dat @Lucky_Strike en Jflip voor mij barbecueën. Lijkt me veel makkelijker dan ze worden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 25 april 2026 @ 12:11:01 #224
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220650594
Hier vooral bijkomen dit weekend, gisteren een partij gespeeld en een half uur daarna les, dat was toch wel iets te veel van het goede. Maar eerst een uurtje wandelen met Willem om de spieren weer wat losser te krijgen. En om 09:30 een Teamsmeeting met 1 van de 2 groepjes, om toch de laatste details te besoreken voordat ze gaan boeken (hun woorden). En nog even verder prutsen met de camara's buiten, eergisteren een gewapende overval op onze buren ;( Het leek zo veilig, dit buurtje. Wel werkte beide buurtapps erg goed en de politie komt weer vaker langs 's avonds.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220650596
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 09:22 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Bij ons -21 cent (ex belasting) straks :o
Ja same!
En ik wek meer op dan ik verbruik, dus betaal sowieso geen energiebelasting. Ik heb gister de zonnedimmer app geïnstalleerd en gekoppeld en momenteel mn panelen dus gedimd (100%< dus uit) en er is net een was klaar, nieuwe was zit er in. Dan gaat rond 13u die was in de droger en een nieuwe 60gr was in de wasmachine. En dan zodra klaar die nog in de droger. En om 13u gaat de vaatwasser aan voor 2,5u.

En als ik de net-klaar-was zo heb uitgehangen ga ik even boodschappen doen en dan voor de lunch iets met de oven maken. Iemand suggesties? Liefst iets gezonds :+ . En niet de gnocchi met feta van Club, want ik blijk gnocchi maar een paar happen lekker te vinden :')

Ik heb inmiddels al gedaan:
- wassen op volgorde klaargelegd
- badkamervloer vrij gemaakt voor robotstofzuiger en die boven kattenkamer, slaapkamer en badkamer 2x laten zuigen
- eerste was erin gestopt
- pakketjes ingepakt, retour dingen aangemaakt en klaargelegd om zo in te leveren bij boodschappen doen
- ontbeten

@Kaatje1 lief dat je het vraagt. Gisteren is er niet gekotst en vandaag ook nog niet, ontlasting ziet er ook stuk beter uit en er wordt enthousiast gegeten (behalve eerste helft ontbijt, waar de psyliumvezels bij zitten, dat eten ze wel op maar wat minder enthousiast;) ). Ze zijn ook gewoon actief etc dus dat is heel fijn. Dus ik ben Sam weer terug aan het zetten van recovery op zn gewone voer (steeds minder recovery en meer eigen voer). Ze krijgen wel beide nog steeds psyllium en probiotica en ik geef de ochtend- en avondportie natvoer nog wel verspreid over twee delen. En de Giardia test van Bram was ook negatief ^O^
  zaterdag 25 april 2026 @ 12:12:47 #226
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220650614
Fijn om te horen dat het weer beter gaat met de poezebeesten ^O^ En wasjes, moet ik ook nog doen ja.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220650676
Bram & Sam *G*

:W @Tele6

Over buitenBBQ : ik wil dan Ramon van 24 kitchen zijn of, als dat niet kan :P, 'zijn' buitenkeuken hebbe, met kipjes, open vuur, kruiden in de laadbak van een ouwe knarren-auto.

[ Bericht 8% gewijzigd door Blues op 25-04-2026 13:34:07 ]
  zaterdag 25 april 2026 @ 12:20:00 #228
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220650695
Ik heb 3 wasjes en een stofzuig boven te doen. Moet Ik Dat Nu Doen?
Ik Wil Dat In De Loop Van De Dag Doen :+ en tussendoor wandelen en op balkon zitten met een bakkie en vanmiddag in de tuin zitten als ik klaar ben met Connie P. :P

Heb intussen alle tips die er maar zijn over gezinnen fotograferen gelezen om morgenochtend iig wat 'aanwijzingen' te kunnen geven om hopelijk wat goeie foto's van M en haar 2 dochters te kunnen maken :Y Ik heb er zin in maar zie er ook een beetje tegenop.
pi_220650737
Goed nieuws over de heren, een hele opluchting!

Hier zit de was er ook in, maar die gaat toch echt buiten drogen. Ruikt zo lekker. Zo even stoffen en zuigen en dan morgen maar dweilen. En straks lekker met boek op balkon
We have far more in common than that which devides us..
pi_220650751
quote:
Ohhhhhh gelukkig heb ik lang niet alles in huis
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 25 april 2026 @ 12:30:21 #232
370431 drakin
vurig typje
pi_220650756
quote:
Met reclame tegen kalknagels in beeld, ik heb geen trek meer.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_220650791
quote:
:9~
Zo jammer dat g dit allemaal niet lust :D
JFlip eet 'alles' ?
pi_220650870
Variatie op het recept zit in de airfryer. 2 tomaten, 2 eieren erdoor, Italiaanse kruiden en feta. En dan op brood met spianata romana (moet op) daar kan volgens mij niets fout gaan
We have far more in common than that which devides us..
pi_220650893
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 12:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Variatie op het recept zit in de airfryer. 2 tomaten, 2 eieren erdoor, Italiaanse kruiden en feta. En dan op brood met spianata romana (moet op) daar kan volgens mij niets fout gaan
Klinkt heel lekker

Smakelijk
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220650911
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 12:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]
JRoss is van Isa
Jij wil Jflip zijn volgens mij

Ik wil wel dat @:Lucky_strike en Jflip voor mij barbecueën. Lijkt me veel makkelijker dan ze worden.
Oh ja. Een partnerruil forceren is ook weer drastisch he?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220651126
Vandaag ook op pad: HEMA om veiligheid schip te verwijderen en toen ik binnenkwam ging het alarm wèl! Toen ook een grote balkonpot voor de arbeid plant mee. Dat scheelde ritje tuincentrum.
En ook 4 oranje tompoucen.

Maandag ben ik een middagje gezelschapsdame bij de Biebcollega met nieuwe heup.
Zij wilde wel een tompouce.
De zoon vertrekt dan bijtijds naar huis in Duitsland en dochter komt dan van de “kleedjes” in een andere stad.
pi_220651135
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 09:22 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Bij ons -21 cent (ex belasting) straks :o
Morgen 13-15u -48,2 cent :o

Ik heb te weinig was en afwas hiervoor _O- eens vragen of de buren nog wasjes moeten morgen haha.

Dank voor de recept suggestie @Lucky_Strike!
pi_220651198
Wow…Twee brandweerwagens komen loeiend voorbij, ná een loeiende commandant personenwagen.
Eentje zat achter een trekker ‘vast’ totdat de smalle weg een uitwijk geeft.
Bij mij voor de deur. Tuut tuut extra .
Daarna twee politiewagens op zeer hoge snelheid. En vanuit Wijk aan de andere kant ook brandweer onderweg. Dat moet allemaal over de dijk.
Nieuwsgierig geworden: bij 112 melding “persoon te water” .

Tot zover: het lokale nieuws.

Wow2 Onze buren met baby zijn verhuisd.
Wow3 nog een buurman gaat verhuizen na vertrek van partner met haar kind.

Is het een sport en de lol om te goochelen met gebruik van de stroomprijzen?
Of een daadwerkelijke besparing van vele euro’s?
Alsmaar rekening houden met…lijkt mij ook energievreten. Sic.
pi_220651243
Ik was altijd op zaterdag. Gewoonte geworden vanuit mijn werkzame leven en daluren :)
Maar met 2 zijn het meestal maar 2 of 3 wasjes.

Ben al halverwege alles *G* Zat denk ik, 20 minuten hooguit met een bakkie koffie op het balkon, heel rood voorhoofd :o Met lopen maar petje op of insmeren (vergeet ik altijd).
pi_220651249
Een asperge recept om op te slaan: https://chickslovefood.co(...)76&mc_eid=7f65bd290d
Vorige week at ik asperges in een plaattaart.
Zondag as. met een romige dragon saus.
pi_220651285
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 12:11 schreef flipsen het volgende:
Hier vooral bijkomen dit weekend, gisteren een partij gespeeld en een half uur daarna les, dat was toch wel iets te veel van het goede. Maar eerst een uurtje wandelen met Willem om de spieren weer wat losser te krijgen. En om 09:30 een Teamsmeeting met 1 van de 2 groepjes, om toch de laatste details te besoreken voordat ze gaan boeken (hun woorden). En nog even verder prutsen met de camara's buiten, eergisteren een gewapende overval op onze buren ;( Het leek zo veilig, dit buurtje. Wel werkte beide buurtapps erg goed en de politie komt weer vaker langs 's avonds.
Wat naar joh -O- zijn jullie al wel helemaal gewend? Voor mijn gevoel was die verhuizing binnen no time gepiept :D
pi_220651303
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 13:40 schreef AnneX het volgende:
Wow…Twee brandweerwagens komen loeiend voorbij, ná een loeiende commandant personenwagen.
Eentje zat achter een trekker ‘vast’ totdat de smalle weg een uitwijk geeft.
Bij mij voor de deur. Tuut tuut extra .
Daarna twee politiewagens op zeer hoge snelheid. En vanuit Wijk aan de andere kant ook brandweer onderweg. Dat moet allemaal over de dijk.
Nieuwsgierig geworden: bij 112 melding “persoon te water” .

Tot zover: het lokale nieuws.

Wow2 Onze buren met baby zijn verhuisd.
Wow3 nog een buurman gaat verhuizen na vertrek van partner met haar kind.

Is het een sport en de lol om te goochelen met gebruik van de stroomprijzen?
Of een daadwerkelijke besparing van vele euro’s?
Alsmaar rekening houden met…lijkt mij ook energievreten. Sic.
Morgen tussen 13-15u krijg ik dus bijna ¤0,50 voor elke kWh die ik gebruik (en vandaag tussen 13-15u ongeveer ¤0,20). Dus dan zorg ik liefst wel dat er dingen draaien ja. Dat is ook niet veel werk, ik kan nu dus al de prijzen van morgen zien. Dus dan kijk ik tussen welke uren ik geld toe krijg om elektra te gebruiken, en in welke uren het meeste. En dan kijk ik wat ik nog kan wassen en wat nog in droger kan. Als ik thuis ben dan zet ik gewoon wasjes en droger en vaatwasser aan tussen die uren, als ik weg ben dan zet ik in elk geval vaatwasser op timer aan en afhankelijk van hoe lang ik weg ben eventueel ook wasmachine. Dus het kost me weinig energie en levert me zeker op dagen als morgen wel best wat op. Per dag niet zoveel, maar als ik 10 dagen een euro toe krijg op die manier dan heb ik die maand gratis energie, dus opzich wel de moeite. Voor mij voelt het beetje hetzelfde als de bonusfolder. Als ik nu bedenk dat na het weekend mn fruit op is, en het fruit dat ik wil is t/m zondag in de bonus, dan haal ik dat dus op zondag al ipv op maandag. Dus ik hou er wel rekening mee voor zover dat kan, maar als een vriendin morgen appt of ik kom lunchen in de stad dan zet ik gewoon wat op de timer aan en blijf ik er niet voor thuis ofzo. En als ik moet werken en hele dag weg ben dan heb ik gewoon pech, en zeg ik tegen de buren met kleine kinderen dat ze hier mogen wassen als ze nog wasjes moeten draaien haha :D

Heftig van de brandweerwagens etc! Hopelijk waren ze er op tijd.
pi_220651312
Oh ja, dat las ik ook nog. @flipsen wat naar van de gewapende overval! Dat lijkt me niet echt een lekker gevoel (understatement :') ). Hopelijk eenmalig!
pi_220651399
Ik denk dat iedereen wel let op in de avond/nacht of juist met zonnig weer de wasmachine/vaatwasser/droger aan toch? Ik zou vooral opzien tegen de momenten waarop je "moet" (af)wassen en de prijzen hoog zijn. Ons contract loopt binnenkort af dus ik moet me ook eens gaan verdiepen wat gunstig is.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 25 april 2026 @ 14:16:42 #246
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220651409
quote:
88s.gif Op zaterdag 25 april 2026 12:30 schreef drakin het volgende:

[..]
Met reclame tegen kalknagels in beeld, ik heb geen trek meer.
Oh, die zie ik dan weer niet. Ook geen andere reclame trouwens.

quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 12:34 schreef Blues het volgende:

[..]
:9~
Zo jammer dat g dit allemaal niet lust :D
JFlip eet 'alles' ?
Ja hoor, die eet echt alles. Piept nooit, is altijd blij. Als ik zeg wat we eten, is het antwoord altijd "oh lekker!.

Dat was al zo toen hij klein was zegt zijn moeder. De ene zoon deed elke dag *O* en de ander elke dag -O-

quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 12:50 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Oh ja. Een partnerruil forceren is ook weer drastisch he?
Ik hou de mijne toch maar voorlopig. Nou is Jross ook wel een aangename kerel hoor, daar niet van.
Spoilers!
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 14:19:33 #247
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220651431
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 13:31 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Morgen 13-15u -48,2 cent :o

Ik heb te weinig was en afwas hiervoor _O- eens vragen of de buren nog wasjes moeten morgen haha.

Dank voor de recept suggestie @:Lucky_Strike!
Snel een jacuzzi kopen :P

Hier één prijs, ¤0,33/kWh. Ik zet de vaatwasser aan wanneer ik hetgeen dat ik nodig heb nog smerig in de vaatwasser zit. Wasmachine wanneer ik tijd heb om hem uit te pakken.

Ik vind de droger aanzetten met dit weer, omdat er zoveel stroom is wel beetje ironisch. Zijn het alleen financiële prikkels of ook "dan draait ie groen"? Niet persoonlijk opvatten hoor, als je gratis geld kunt pakken, waarom niet :Y Maar op de droogmolen is het ook zo droog met dit weer *O*

[ Bericht 18% gewijzigd door derLudolf op 25-04-2026 14:26:18 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 14:20:45 #248
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220651436
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 14:16 schreef Lucky_Strike het volgende:

is het antwoord altijd "oh lekker!.

Oftwel hij heeft geen smaak? :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220651444
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 14:14 schreef Clubsoda het volgende:
Ik denk dat iedereen wel let op in de avond/nacht of juist met zonnig weer de wasmachine/vaatwasser/droger aan toch? Ik zou vooral opzien tegen de momenten waarop je "moet" (af)wassen en de prijzen hoog zijn. Ons contract loopt binnenkort af dus ik moet me ook eens gaan verdiepen wat gunstig is.
:N
Ferrarismeter hier dus geen incentive om op te letten. Best kak want zo leer ik het ook niet voor de saldering eraf gaat.
Ook nog mensen op terrein die echt geen enkel benul hebben van matigen met elektriciteit (airco aan met ramen open etc) en schier ontrainbaar zijn.

Wij zitten dus met prijzen van inmiddels 4 jaar geleden op een voorschot van 250 per maand.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 14:29:09 #250
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220651468
Alles elektrisch dan? Of heb runt je partner een lasbedrijf bij huis :+ Ik zit met m'n ¤0,34/kWh en 2450kWh per jaar op een bedrag van ¤81/maand
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220651558
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 14:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:N
Ferrarismeter hier dus geen incentive om op te letten. Best kak want zo leer ik het ook niet voor de saldering eraf gaat.
Ook nog mensen op terrein die echt geen enkel benul hebben van matigen met elektriciteit (airco aan met ramen open etc) en schier ontrainbaar zijn.

Wij zitten dus met prijzen van inmiddels 4 jaar geleden op een voorschot van 250 per maand.
Die saldering is wel een goede stok achter de deur om op te letten. 's Nachts stroom gebruiken zit er wel goed in (ook auto opladen bijvoorbeeld), op zonnige dagen moet ik nog wel wat beter letten. We zitten nu op 190 per maand (1 jaarscontract) maar die auto is nieuw dus dat gaat wel wat verschil maken gok ik zo. Maar goed, voor het laatst getankt op 21 maart :s)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 25 april 2026 @ 14:54:48 #252
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220651576
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 13:31 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Morgen 13-15u -48,2 cent :o

Ik heb te weinig was en afwas hiervoor _O- eens vragen of de buren nog wasjes moeten morgen haha.

Dank voor de recept suggestie @:Lucky_Strike!
Ja ik zag het net. En wij zijn niet thuis dus dik teruglevering. ;(
pi_220651597
Geen zonnepanelen maar een contract dat het goedkoopst is tussen 12-16. Dus was ik dan en draai de vaatwasser (meestal) dan maar na een etentje gaat dat ding ook gewoon aan.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220651617
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 14:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Snel een jacuzzi kopen :P

Hier één prijs, ¤0,33/kWh. Ik zet de vaatwasser aan wanneer ik hetgeen dat ik nodig heb nog smerig in de vaatwasser zit. Wasmachine wanneer ik tijd heb om hem uit te pakken.

Ik vind de droger aanzetten met dit weer, omdat er zoveel stroom is wel beetje ironisch. Zijn het alleen financiële prikkels of ook "dan draait ie groen"? Niet persoonlijk opvatten hoor, als je gratis geld kunt pakken, waarom niet :Y Maar op de droogmolen is het ook zo droog met dit weer *O*
Vooral dat er hier ongeveer 6 verschillende katten door de tuinen lopen die op verschillende plekken sproeien, en ik geen zin heb mijn wasrek in de gaten te moeten houden, en dat ik niet helemaal zeker weet of ik nou wat meer op pollen begin te reageren of niet, en dan neem ik liever zekere voor onzekere. Ik droog mn was dus eigenlijk nooit buiten :) . En het helpt bij het ontlasten van het stroomnet, maar ik ben de eerste om toe te geven dat dat voor mij de minst sterke motivatie is ;).

Ik heb zonnepanelen en behoorlijk overschot, dus met alle terugleverboetes ben ik voor dynamisch gegaan. Ik denk vooralsnog dat dat een goede keuze was. Ik probeer te sturen in verbruik waar kan, maar ga als ik overdag gewerkt heb wel gewoon om 18/19u op piektarief koken, dan wacht ik niet tot 21u ofzo.

@gcjoel panelen dimmen/uitzetten geen optie? Of wat apparaten op timer aan? Ik gebruik sinds vandaag zonnedimmer en dat werkt heel makkelijk. Moet je omvormer er wel compatibel mee zijn.
pi_220651665
De droger is aan het eerk. Denk wel dat die er iets langer over doet dan die in de badkamer _O-
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 25 april 2026 @ 15:18:14 #256
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220651687
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 13:55 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat naar joh -O- zijn jullie al wel helemaal gewend? Voor mijn gevoel was die verhuizing binnen no time gepiept :D
Helemaal gewend en helemaal happy, maar dit hakte er wel even in ja. Ze zijn overigens via de (vergane) treinrails die hierachter lopen door het hek gekropen. En heel eerlijk gezegd, denk ik dat ze eerst hier hebben gekeken (want dichterbij en beschut), maar na het zien van de borden van Alarm, een "Pas op voor de hond" én de camara´s, even een deurtje verder zijn gaan buurten. Daar deed de buurman net de deur open om hout te halen en daar hebben ze gebruik van gemaakt door naar binnen te glippen. 5 man, met vuurwapens. Buurman en -vrouw vastgebonden, maar gelukkig niet mishandeld (je leest wel eens anders...). Met geld er vandoor gegaan, ook weer door het gat in het hek naar de treinrails, dus niet via de gewone uitgang van de buurt, waar een camara staat. Wisten ze kennelijk.

Nu weer veel reuring in de buurapps over veiligheid en wat we zelf kunnen doen en wat we verwachten van de gemeente. Nou ja, ze zullen voorlopig niet terugkomen denk ik en donderdag komt er een installateur om de bewegingssensoren voor buiten weer te installeren, die ik had meegenomen van ons vorige huis. Geeft weer een veilig(er) gevoel :Y Persoonlijk doet het me eerlijk gezegd niet zo veel, ik ben kennelijk niet meer zo bang uitgevallen. Maar vrouwlief wel, dus vandaar weer extra maatregelen. Ook prima natuurlijk :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 25 april 2026 @ 15:39:19 #257
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220651793
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 15:04 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Vooral dat er hier ongeveer 6 verschillende katten door de tuinen lopen die op verschillende plekken sproeien, en ik geen zin heb mijn wasrek in de gaten te moeten houden, en dat ik niet helemaal zeker weet of ik nou wat meer op pollen begin te reageren of niet, en dan neem ik liever zekere voor onzekere. Ik droog mn was dus eigenlijk nooit buiten :) . En het helpt bij het ontlasten van het stroomnet, maar ik ben de eerste om toe te geven dat dat voor mij de minst sterke motivatie is ;).

Ik heb zonnepanelen en behoorlijk overschot, dus met alle terugleverboetes ben ik voor dynamisch gegaan. Ik denk vooralsnog dat dat een goede keuze was. Ik probeer te sturen in verbruik waar kan, maar ga als ik overdag gewerkt heb wel gewoon om 18/19u op piektarief koken, dan wacht ik niet tot 21u ofzo.

@:gcjoel panelen dimmen/uitzetten geen optie? Of wat apparaten op timer aan? Ik gebruik sinds vandaag zonnedimmer en dat werkt heel makkelijk. Moet je omvormer er wel compatibel mee zijn.
Naar aanleiding van je vorige berichtje proberen we ons daar nu wel aan te melden maar weet nog niet of het lukt.
pi_220651821
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 14:29 schreef derLudolf het volgende:
Alles elektrisch dan? Of heb runt je partner een lasbedrijf bij huis :+ Ik zit met m'n ¤0,34/kWh en 2450kWh per jaar op een bedrag van ¤81/maand
Niets van dat al. Gewoon gas en elektra en die zitten allebei in dat voorschot :+
Ondanks een bak zonnepanelen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220651920
Hier geen zonnepanelen en met een elektrische auto loopt de energierekening (variabel) aardig op.

Maar over leuker nieuws *O* ik weet niet wat het is maar de laatste week komen er steeds brouwerijen bij ons om te vragen of we samen willen werken aan een bier. Echt heel gaaf!
pi_220651926
Ik ben echt enorm dol op buiten was drogen maar alleen met grote dingen. Ik ga geen 30 onderbroeken, 20 paar sokken en 10 rompers op de droogmolen frommelen :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220651957
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 16:13 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben echt enorm dol op buiten was drogen maar alleen met grote dingen. Ik ga geen 30 onderbroeken, 20 paar sokken en 10 rompers op de droogmolen frommelen :+
Da’s dan weer het voordeel van alleen zijn, gewoon 1 rek vol.1 was en geen matineus kind, alleen een matineuze kat die genoegen neemt met eten en dan weer verder pit.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220651970
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 16:13 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben echt enorm dol op buiten was drogen maar alleen met grote dingen. Ik ga geen 30 onderbroeken, 20 paar sokken en 10 rompers op de droogmolen frommelen :+
De mama hangt echt alles buiten
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
  zaterdag 25 april 2026 @ 16:29:24 #263
370431 drakin
vurig typje
pi_220651995
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 14:16 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Oh, die zie ik dan weer niet. Ook geen andere reclame trouwens.
[..]
Ja hoor, die eet echt alles. Piept nooit, is altijd blij. Als ik zeg wat we eten, is het antwoord altijd "oh lekker!.

Dat was al zo toen hij klein was zegt zijn moeder. De ene zoon deed elke dag *O* en de ander elke dag -O-
[..]
Ik hou de mijne toch maar voorlopig. Nou is Jross ook wel een aangename kerel hoor, daar niet van.
Helaas ook met opnieuw openen van de site, ik sla dit recept dus even over.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 25 april 2026 @ 16:33:25 #264
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220652027
Ik was wanneer er een berg ligt en dan gaat het de machine in :+.
En hang het dan zo veel mogelijk te drogen.

Westfriese Omringdijk voltooid *O*. 27km tussen Enkhuizen en Hoorn op de Zuiderdijk. Wel jammer dat het bijna de gehele route met andere weggebruikers was. Op het vorige deel liep je nog veel op fietspaden. Nu moest je de dijk ook met autobestuurders delen...
Het voelt toch weer goed als je een pad hebt afgesloten. Dit was mn vierde streekpad (vd 20) en dan nu Veluwe als nummer vijf mee bezig. Ma was dit Streekpad ook mee :).

Qua LAW zit ik op 6 vd 23 voltooid :+ en op drie bezig.
En dan daarbuiten ook nog het Noord-Hollandpad en Camino Brabant kunnen afvinken.

Het is een mooie manier van Nederland leren kennen.

[ Bericht 3% gewijzigd door borisz op 25-04-2026 17:04:40 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220652605
Potverdrie @flipsen het was een gewelddadige overval ook nog.
Dat is nog ernstiger dan een zg. ordinaire inbraak.
Goed om de sensoren weer aan te sluiten zeg!

Bedacht mij vanmiddag dat ik niet graag vrijstaand zou willen wonen.
Het is net of het allemaal erger wordt.
pi_220652606
quote:
80s.gif Op zaterdag 25 april 2026 15:18 schreef flipsen het volgende:

[..]
Helemaal gewend en helemaal happy, maar dit hakte er wel even in ja. Ze zijn overigens via de (vergane) treinrails die hierachter lopen door het hek gekropen. En heel eerlijk gezegd, denk ik dat ze eerst hier hebben gekeken (want dichterbij en beschut), maar na het zien van de borden van Alarm, een "Pas op voor de hond" én de camara´s, even een deurtje verder zijn gaan buurten. Daar deed de buurman net de deur open om hout te halen en daar hebben ze gebruik van gemaakt door naar binnen te glippen. 5 man, met vuurwapens. Buurman en -vrouw vastgebonden, maar gelukkig niet mishandeld (je leest wel eens anders...). Met geld er vandoor gegaan, ook weer door het gat in het hek naar de treinrails, dus niet via de gewone uitgang van de buurt, waar een camara staat. Wisten ze kennelijk.

Nu weer veel reuring in de buurapps over veiligheid en wat we zelf kunnen doen en wat we verwachten van de gemeente. Nou ja, ze zullen voorlopig niet terugkomen denk ik en donderdag komt er een installateur om de bewegingssensoren voor buiten weer te installeren, die ik had meegenomen van ons vorige huis. Geeft weer een veilig(er) gevoel :Y Persoonlijk doet het me eerlijk gezegd niet zo veel, ik ben kennelijk niet meer zo bang uitgevallen. Maar vrouwlief wel, dus vandaar weer extra maatregelen. Ook prima natuurlijk :)
Pfff ik zou best wel onrustig zijn hierover.
pi_220652610
Wij hangen alle was aan een lijntje in de studeer/hobbykamer. We hebben zo'n Leifheit uittrekbare lijnentoestand van 5 waslijnen dwars door de kamer op ~2 m van de grond, en een rek voor de kleine dingen. Is in een dagje allemaal droog. Voor een droger zouden we niet echt plek hebben want onze wasmachine accepteert geen stapels.

Survivalrun ging goed. Het is ook heerlijk weer om te sporten O+

En met oma ging het ook goed. Ze zat er fris bij. Ze krijgt nieuwe medicijnen tegen spierreuma en dat zou moeten helpen met pijn en om beter te bewegen. Op z'n minst helpt optimisme al *;
pi_220652622
quote:
88s.gif Op zaterdag 25 april 2026 16:29 schreef drakin het volgende:

[..]
Helaas ook met opnieuw openen van de site, ik sla dit recept dus even over.
Ik zie ook geen reclames
pi_220652628
@flipsen bedank de honden nog maar eens extra dan! O+
pi_220652658
Goed bezig zeg @borisz
pi_220652681
Hier al jaren 1 hangend rek aan de deur van het kleine kamertje en in het kl kmrtj een staand wasrek. Wastoren, heet dat zo?

Kunnen precies 3 wassen op *O* Raam altijd open.

Sokken en onderbroeken ruimen we nooit op als het droog is, die pakken we gewoon na het douchen met aankleden vh rek :P

Beddengoed laat ik ook hangen tot ik dan weer de vlg zaterdag het bed verschoon. Voordeel van groot huis, dat was vroegah wel anders met gezin op klein bovenhuis.
Maar ook daar nog nooit een droger gehad, dus denk dat ik m daarom niet mis.
pi_220652695
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 17:24 schreef AnneX het volgende:
Goed bezig zeg @:borisz
Altijd leuk meegenieten vd foto's op Insta vd wandelingen *O*
pi_220652702
En wat is er met de Merels aan de hand hier in en rond de tuin, het lijken er wel 20 die tegelijk zingen O+
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 17:37:06 #274
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220652742
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 15:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Niets van dat al. Gewoon gas en elektra en die zitten allebei in dat voorschot :+
Ondanks een bak zonnepanelen.
Oh ja natuurlijk, dan valt het nog best mee toch? Zat even teveel met m'n einem gas en stroom apart in m'n hoofd en aangezien het om stroom ging dacht ik daar aan. Ik moet daarnaast ook nog ¤180 aan gas betalen. Benieuwd hoeveel ik daarvan terug ga krijgen nu ik er woon. Ik laat binnenkort isoleren en wil ook nog aantal airco's zodat ik minder gas ga gebruiken.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220652762
Pff @flipsen ik snap vrouwlief wel, da’s geen kattenkwaad maar doodeng

Fijn @Tele6 dat het goed gaat met oma, een geruststelling

Wat @Blues zegt over foto’s meekijken. Dat vind ik ook zo leuk van meereizen met polarsteps.

Hier sinds 3 jaar een droger. Ding heeft eerst 3 maanden niets hoeven doen, maar vooral laken vind ik fijn. Die boven m’n macht ophangen is zó pijnlijk dus gebruik ik m steeds vaker. Maar buiten op het rek is het allerfijnst
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 17:40:31 #276
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220652771
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 15:04 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Vooral dat er hier ongeveer 6 verschillende katten door de tuinen lopen die op verschillende plekken sproeien, en ik geen zin heb mijn wasrek in de gaten te moeten houden, en dat ik niet helemaal zeker weet of ik nou wat meer op pollen begin te reageren of niet, en dan neem ik liever zekere voor onzekere. Ik droog mn was dus eigenlijk nooit buiten :) . En het helpt bij het ontlasten van het stroomnet, maar ik ben de eerste om toe te geven dat dat voor mij de minst sterke motivatie is ;).

Oh ja, logisch dan. Misschien ga ik mezelf ook nog wel vervloeken als ik de boel buiten hang, omgeven door eiken en misschien bijbehorende rupsjes.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220652918
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 17:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Oh ja, logisch dan. Misschien ga ik mezelf ook nog wel vervloeken als ik de boel buiten hang, omgeven door eiken en misschien bijbehorende rupsjes.
Wasrek onder een parasol zetten :P
We have far more in common than that which devides us..
pi_220652981
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 17:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Oh ja, logisch dan. Misschien ga ik mezelf ook nog wel vervloeken als ik de boel buiten hang, omgeven door eiken en misschien bijbehorende rupsjes.
Kijk daar maar voor uit idd. Een kennis van m'n ma had eikenbomen in de tuin, had niet gemerkt dat haar ondergoed vol brandharen gewaaid was, heeft weken niet normaal kunnen zitten :X
pi_220652997
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 18:05 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Kijk daar maar voor uit idd. Een kennis van m'n ma had eikenbomen in de tuin, had niet gemerkt dat haar ondergoed vol brandharen gewaaid was, heeft weken niet normaal kunnen zitten :X
Oeh wat verschrikkelijk
We have far more in common than that which devides us..
pi_220653001
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 09:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Een Jumbo die om 8:30 nog niet open is :o
Check de tijd nog eens ;)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 18:17:38 #281
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220653082
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 april 2026 18:08 schreef sigme het volgende:

[..]
Check de tijd nog eens ;)
Nou ja 8:23
Laat voor een supermarkt.

Ik heb vaker last van supermarkten die te laat open zijn dan die op zondag dicht zijn eigenlijk :@

Winkel om 7u geopend zodat je voor het werk wat dingen kunt kopen *O*
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220653108
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 18:17 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nou ja 8:23
Laat voor een supermarkt.

Ik heb vaker last van supermarkten die te laat open zijn dan die op zondag dicht zijn eigenlijk :@

Winkel om 7u geopend zodat je voor het werk wat dingen kunt kopen *O*
In Spanje gaan de vroege supermarkten al om 9:15u open :')
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 18:23:09 #283
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220653117
Ik zag in m'n FB tijdlijn een foto van een gepiercde huig :r :{ Direct met aangegt dat ik dat echt niet wil zien, bah.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 18:25:09 #284
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220653126
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 april 2026 18:21 schreef sigme het volgende:

[..]
In Spanje gaan de vroege supermarkten al om 9:15u open :')
Dat werkt niet mee aan m'n vooroordeel dat het luie honden zijn :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220653144
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 april 2026 18:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dat werkt niet mee aan m'n vooroordeel dat het luie honden zijn :P
Staat tegenover dat je er om 7u 's ochtend een biertje kan drinken, met het werkvolk, en rond 9u 's ochtend een complete warme maaltijd met wijn kan laten aanrukken op het terras :7
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 18:30:30 #286
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220653156
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 april 2026 18:28 schreef sigme het volgende:

[..]
Staat tegenover dat je er om 7u 's ochtend een biertje kan drinken,
Dit maakt het beeld niet beter natuurlijk :P
Ik denk dat ik dat biertje om 5:30 ook wel bij de bakker hier kan laten serveren
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220653329
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 18:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dit maakt het beeld niet beter natuurlijk :P
Ik denk dat ik dat biertje om 5:30 ook wel bij de bakker hier kan laten serveren
Miischien, maar is het normaal dat allerlei arbeidersvolk om 7u dat pilsje drinkt alvorens de mouwen op te stropen? In Spanje wel. Spanje is geweldig _O_
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 19:06:38 #288
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220653518
Inmiddels niet meer, maar m'n oom vertelde wel es over toen ie als jonge knaap bij een stratenmaker begon dat Harm voor iedereen een halve liter in de bus had. En nog een voor tijdens de lunch en voor de terugweg.
Harm was ook altijd aan het beunen maar had nooit geld. Harm is al lang dood overigens, want het was eigenlijk een alcoholist.

Maar goed, zo'n medewerker zal maar na een liter bier z'n klauwen tussen een stenen knipper krijgen of met de Knikmops een auto beschadigen. Heb je tegenwoordig hoop gezeik van.

Bij de klant in Oostenrijk vorig jaar dachten we ook dat twee gasten onder werktijd bier dronken. Maar die begonnen altijd in 6u en dronken dan om 14:30 samen een biertje voor ze naar huis gingen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220653526
Blij(ig) ei hier.

Mijn creuset (15 jaar oud) anti aanbak koekenpan werd de laatste tijd steeds meer aanbak koekenpan. Dus gaat toch geen 30 jaar mee -O-
Indertijd was het gewicht van de pan geen probleem maar momenteel wel. Dus op zoek naar pfas vrij, anti aanbak lichtgewicht pan en het liefst niet al te duur.
Het werd een tefal en vandaag voor het eerst mee gebakken en blij met het resultaat. Ook dat het ding gijs van binnen is, is best handig,
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 19:10:13 #290
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220653584
Dat is een stuk langer dan de Creuset koekenpan van m'n ouders. Maar ja ik ben maar opgehouden m'n pa mede te delen dat je een koude kan niet direct op 9 moet zetten. Opbouwend bedoelde kritiek qua koken kan hij al niet hebben, dit helemaal niet meer
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220653607
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 19:10 schreef derLudolf het volgende:
Dat is een stuk langer dan de Creuset koekenpan van m'n ouders. Maar ja ik ben maar opgehouden m'n pa mede te delen dat je een koude kan niet direct op 9 moet zetten. Opbouwend bedoelde kritiek qua koken kan hij al niet hebben, dit helemaal niet meer
Gas hier en altijd verwarmen en daarna verhitten
We have far more in common than that which devides us..
pi_220653833
Ohoh…wij raakten verzeild op Nederland 3 met een samenvatting van de geschiedenis van het Koningshuis. Af en toe hilarisch.
Bekende acteurs en actrices, die de diverse karakters spelen.
Over het algemeen heb ik daar geen geduld voor. Nu… w/
  zaterdag 25 april 2026 @ 20:08:14 #293
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220653923
N avond!
Al voelt het als middag, want het is nog steeds flink licht buiten..

Vandaag Vietnamese gehaald, en is het scherm van mn laptop overleden.. dus nu maar een nieuw scherm bestellen ..

Verder heeft chef het zwaar,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar de lammetjes van het overleden schaap doen het goed, zijn blij met de fles alleen vinden ze mensen nog wat eng :N
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_220654136
Kan ie nog een belafspraak maken voor maandag of zo? @Barreltje s chef?

Lammetjespap kwam bij me op :D

Over bier drinken in werktijd/overdag: na mijn nachtdiensten was er altijd vlakbij het verpleeghuis midden in de stad in Utreg al heel vroeg een café open, daar dronken collega's en ik wel eens een biertje. Om 8.00's morgens :9 Dan snel naar huis, douchen, slapen en dan de kinderen van school halen om 15 uur :)
  zaterdag 25 april 2026 @ 20:53:28 #295
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220654291
:9





Ik wilde nog 1001 dingen maken maar na een dag boodschappen en klussen was het wel goed zo. Er is nog genoeg over voor lunch morgen :Y)
Spoilers!
pi_220654321
Oh de lunch ga ik wel halen denk ik :s)
  zaterdag 25 april 2026 @ 20:58:55 #297
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220654340
@flipsen, wat heftig zeg. Ik dacht laatst nog dat je zo goed lijkt aarden in je nieuwe omgeving.
Spoilers!
pi_220654405
Jullie zijn hier welkom met de lunch morgen
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 25 april 2026 @ 21:14:30 #299
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220654477
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 20:56 schreef Blues het volgende:
Oh de lunch ga ik wel halen denk ik :s)
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 21:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Jullie zijn hier welkom met de lunch morgen
:D
Spoilers!
pi_220654526
Ik haal je op Kaat!
pi_220654530
Moet lukken *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')