abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220628037
'Eervol verzoek' geeft hilarische resultaten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen idee waarom deze opduikt, maar Tinkebel wil ik wel promoten


[ Bericht 90% gewijzigd door sigme op 21-04-2026 19:02:42 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220628045
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:55 schreef sigme het volgende:


:*
Eervol verzoek
Ja O+ ;(
pi_220628133
Wat een mooi maar ook moeilijk verzoek
We have far more in common than that which devides us..
pi_220628508
Gossie Blues …lastig voor jou en lief om jou te vragen. 😘
  dinsdag 21 april 2026 @ 20:09:43 #5
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220628685
Ohw Blues :*


Hier dikke sip
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_220628702
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 20:09 schreef Barreltje het volgende:
Ohw Blues :*


Hier dikke sip
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Awww knuffel :*
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220628767
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 20:09 schreef Barreltje het volgende:
Ohw Blues :*

Hier dikke sip
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-O-
pi_220628861
Ach wat triest @Barreltje
We have far more in common than that which devides us..
pi_220628903
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 april 2026 @ 20:39:32 #10
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220628912
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 20:09 schreef Barreltje het volgende:
Ohw Blues :*

Hier dikke sip
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-O- Wat naar Bar :@ Maar ja het leven gaat door en zo...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 april 2026 @ 20:45:33 #11
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220628951
quote:
The Blair Witch project is er niets bij :D

@Barreltje :'(
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220629133
Ach @Barreltje

Dat is de reden dat wij geen flexibel net gebruiken..
Wij hebben het ook op pijnlijke wijze moeten leren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 21 april 2026 @ 21:13:46 #13
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220629174
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 20:09 schreef Barreltje het volgende:
Ohw Blues :*

Hier dikke sip
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ahhhh
Condoleances
  dinsdag 21 april 2026 @ 21:22:40 #14
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220629241
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 april 2026 21:07 schreef sigme het volgende:
Ach @:barreltje

Dat is de reden dat wij geen flexibel net gebruiken..
Wij hebben het ook op pijnlijke wijze moeten leren.
Juh. Hier nu dus ook de lering..

We gaan nog nadenken wat we nu met het net gaan doen. De eerste gedachte is om het ritueel te verbranden... })
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_220629318
Barrel ;(

Blues :*
Spoilers!
pi_220629348
@Blues :* eervol dekt de lading inderdaad goed. En emotioneel en heftig. Jij kan dit :* O+

@Barreltje wat verdrietig ;( :*
pi_220629407
Ik heb vandaag mijn arbeidsvoorwaardengesprek gehad. Mijn eerste in 25 jaar, ik vind het helemaal leuk O+ Ze vinden dat ik genoeg ervaring heb om me in trede 8 in te schalen en daar hoort best een mooi salaris bij. Met 8 uur per week is het alsnog niet veel maar toch.

Ik heb trouwens die tweede functie niet gekregen. De andere kandidaat sprak Arabisch dus snap wel dat ze die hebben aangenomen. Ik had toch een wat minder enthousiast gevoel bij deze functie dus het is niet heel vervelend.
Spoilers!
pi_220629462
Gefeliciteerd @Lucky_Strike Wanneer begin je officieel?
We have far more in common than that which devides us..
pi_220629479
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 21:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Gefeliciteerd @:lucky_strike Wanneer begin je officieel?
Ik moet het nog met mijn teamleider bespreken. Die spreek ik donderdag. Maar waarschijnlijk in de eerste week van mei.
Spoilers!
pi_220629504
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 21:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik moet het nog met mijn teamleider bespreken. Die spreek ik donderdag. Maar waarschijnlijk in de eerste week van mei.
En blijf je het vrijwilligerswerk erbij doen?
We have far more in common than that which devides us..
pi_220629537
Ik had nog iets raars gisteren. Ik ben gestopt met mijn werk bij de statushouders, doe alleen nog VWN (en verkiezingen). Ik kondigde dat vrijdag aan bij mijn medevrijwilliger en ik kreeg geen reactie, wel op iets anders dat ik schreef.

Gisteren hadden we een vergadering op het gemeentehuis met alle betrokkenen. Er waren wat mooie woorden voor mij met bloemen en een boek. We liepen na de vergadering met de vier betrokkenen die niet bij de gemeente werken naar buiten. En ineens liep de andere vrijwilliger niet meer achter ons. Die was hem gewoon gepeerd. Geen gedag, geen soort van afscheid van mij, niets. Ik weet dat we elkaar niet zo liggen en zij is deel van de reden dat ik stop. Maar ze heeft blijkbaar niet eens het fatsoen om gewoon te doen alsof en even doei te zeggen :D
Spoilers!
pi_220629545
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 21:59 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
En blijf je het vrijwilligerswerk erbij doen?
Ja, voorlopig wel. Ik had het zo moeilijk met het idee te stoppen bij deze vestiging. Dat ik niet ben aangenomen bij de andere vestiging maakt dat ik hier tijd voor blijf houden.
Spoilers!
pi_220629550
Dat is raar en best lullig ja.

Maar feli met je nieuwe functie *O*
pi_220629589
Deze andere vrijwilliger woont 6 huizen bij mij vandaan :D
Spoilers!
pi_220629659
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 22:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Deze andere vrijwilliger woont 6 huizen bij mij vandaan :D
Komen jullie elkaar vaak tegen? :o
We have far more in common than that which devides us..
pi_220629676
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 22:22 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Komen jullie elkaar vaak tegen? :o
Nee, nooit gelukkig. Dit is iemand die echt alleen haar huis hier heeft. Ze kent hier niemand, gaat nergens naartoe. Haar partner doet alle boodschappen dus ze komt zelfs nooit in een winkel.

Maar ik ga haar nu vast toch vaak tegenkomen want zo werkt dat natuurlijk. Maar goed hoor, ik doe heel normaal tegen haar.
Spoilers!
pi_220629776
Apart dat ze dan toch vrijwilliger is geworden
We have far more in common than that which devides us..
pi_220629852
Gefeliciteerd Lucky ! Zitter er meer uren aan te komen? Of een functie formatieplaats elders? Positief dan. 😉

Vanmiddag was ik even op de oude woonplek. De buurvrouw met een naaimachine gaat twee broeken korter maken.
Hebben de nieuwelingen Alle Acht boerenhortensias uit de voortuin gehaald.
En lossssss…
( het is nu wel een 2 x 3 meter vak vol met zevenblad zag ik…) Óók groen.
pi_220630003
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 23:03 schreef AnneX het volgende:
Gefeliciteerd Lucky ! Zitter er meer uren aan te komen? Of een functie formatieplaats elders? Positief dan. 😉

Vanmiddag was ik even op de oude woonplek. De buurvrouw met een naaimachine gaat twee broeken korter maken.
Hebben de nieuwelingen Alle Acht boerenhortensias uit de voortuin gehaald.
En lossssss…
( het is nu wel een 2 x 3 meter vak vol met zevenblad zag ik…) Óók groen.
Oef dat lijkt me lastig te zien :|W
pi_220630055
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 23:34 schreef Blues het volgende:

[..]
Oef dat lijkt me lastig te zien :|W
De struik rozemarijn van 1 meter doorsnee eruit was lastiger.
Ach…”hier laat je wat en daar vind je wat….”

Wel leuk, dat de ex tuinhulp / buurjongen - nu man - nu door een andere buur is gevraagd om ‘even’ 5 x 6 moestuin om te spitten. In 3 uurtjes gefikst.
pi_220630078
@Candaasje wij kijken nu een leuk programma: de dierenarts van Yorkshire, NPO2
Erg leuk en leerzaam O+ (voor ons leerzaam dan he ;) )
  Moderator woensdag 22 april 2026 @ 07:41:41 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220630550
Ik wou eigenlijk alleen een foto maken van hoe mooi het ochtendzonnetje op de verse beukenblaadjes viel, maar zag plots een bonus :)

Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220630557
Haas? Hertekalf? Verdwaalde lama? Poes? Hond? Vos?
Hoog op de poten.

Goedemorgen dan! Op een mooie vakantiedag.
pi_220630839
Je hebt wel veel aan je dag met zo'n matineus kind :O naast het gebruikelijke ochtendprogramma heb ik ook al mijn thuisworkout gedaan, de moestuin verzorgd en draait was 2 van 4 of 5. Tijd voor een tweede kop koffie en dan gymles. Jammer dat ik vanavond tot 21 uur intervisie heb en er dus niet vroeg in kan duiken. }:|
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220631134
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 09:07 schreef Clubsoda het volgende:
Je hebt wel veel aan je dag met zo'n matineus kind :O naast het gebruikelijke ochtendprogramma heb ik ook al mijn thuisworkout gedaan, de moestuin verzorgd en draait was 2 van 4 of 5. Tijd voor een tweede kop koffie en dan gymles. Jammer dat ik vanavond tot 21 uur intervisie heb en er dus niet vroeg in kan duiken. }:|
Dat is wel een heel productieve dag zo :o

Ik had gisteren een heel productieve dag. Maar dan wel zo een waarbij ik niet uitgeput was aan het eind. Zo mogen alle dagen wel zijn. Hopelijk vandaag weer. Nu werken, straks Vinted rondje, koken, plantjes en asperges kopen, sporten, eten, douchen en dan om 20.00 gevloerd voor onze wazige serie (Mrs. Davis) die maar niet minder wazig wordt.
Spoilers!
  Moderator woensdag 22 april 2026 @ 09:35:28 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220631207
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 07:43 schreef AnneX het volgende:
Haas? Hertekalf? Verdwaalde lama? Poes? Hond? Vos?
Hoog op de poten.

Goedemorgen dan! Op een mooie vakantiedag.
Een reegeit
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220631555
Mogge!

Straks naar de kapper, die heeft wat te doel. Had eigenlijk m’n haar willen laten groeien, maar door zere armen en handen lukt in model krijgen niet, dus eraf.
En vanmiddag naar de pedicure. Tussendoor medicijnen voor Elin ophalen, arme bankrekening
We have far more in common than that which devides us..
pi_220631972
Mogguh! Vandaag onverwacht dagje vrij, dus ik heb uitgeslapen O+
Net buiten ontbeten, en inmiddels aan mijn klusjeslijst begonnen. Langzaamaan wel. Ik begon met het bestellen van traproedes en knologen. Dat was niet zo'n vermoeiend klusje want we hadden eerder deze week al bedacht welke we wilden. Drie ribben armer, maar dan kan de loper straks weer terug *O*

... Nadat ik de leuning heb afgelakt en de muur opnieuw heb gewit......

Ach ja.. straks nog wat planten in nieuwe potgrond zetten (tuinaarde was echt het slechtste idee ooit...) en het huis aan kant krijgen.

@vlindertje89 : ik begrijp je dilemma..... als de diarree echt vaker of sneller terug blijft keren, dan zou verder onderzoek wel aan te raden zijn. (Ik denk dan eerder aan bloedonderzoek en eventueel een echo dan aan röntgenfoto's, maar ik ben wel een beetje uit de interne geneeskunde. Voordeel van bloedonderzoek is dat het bij de meeste DA's wel in huis kan, voor een goede echo moet je naar een specialist. )
Maar ik zou in dit geval eerst bekijken of de oorzaak inderdaad niet ligt in stress en/of een parasiet zoals Giardia :Y
En voeding is vaak ook een boosdoener, maar dat is lastiger te achterhalen en met al dieetrestricties niet altijd even eenvoudig.

@Barreltje ach wat sneu, dat is heel naar en verdrietig ;( (Het overkomt de meest ervaren houders van dieren. Zo is de vader van een collega een van z'n lievelingskoeien verloren, die had zichzelf opgehangen aan haar halsband. Maakt het niet minder verdrietig, maar nouja, misschien helpt het om je een beetje minder schuldig te voelen.)

@Blues : ik zal eens kijken. Ik had hem wel voorbij zien komen, maar ik ben niet zo van de vee-artsenij doorgaans dus ik was er nog niet voor gaan zitten. (Ik heb ooit wel getwijfeld of ik wel die kant op wilde (want koeien O+ varkens O+ Schapen O+ Kippen O+ Geiten O+ Lama's O+ etc. etc) , maar het economisch aspect zou wel echt een ding worden...)
Als het goed is... maar dit zijn wel vaker plannen die op de plank eindigen natuurlijk :P , komt er binnenkort een programma over ons ziekenhuis. De gesprekken zijn en worden wel gevoerd op dit moment.

Nu tijd voor koffie. In het zonnetje! O+
pi_220632032
Er werd o.a. een hondje geopereerd aan een hernia en melk van een ezelmoeder ( dat baby-ezeltje O+ O+ ) gecheckt en er werd door de boeren tegen de vee-artsen cricket gespeeld.
Soort feelgood serie ook.
pi_220632039
Wij na telefoontje van zkh voor g heel vroeg vanochtend over zijn medicijngebruik (had hij ook al digitaal doorgegeven :+ ) nog even in slaap kunnen vallen.
Nu een lekkere smoothie met thee en dan straks lunchen op een mooi plekkie aan het water met Broer/Schoonzus.

Gewoon op een woensdag. Omdat dat ook kan :D
pi_220632374
Hier ook weer thuis en ook een dunnere bankrekening en de dag is nog niet ten einde. Elin moet het nog zeker 100 dagen uithouden want ik heb voor ruim 200 euro aan medicijnen gehaald.

Onderweg naar de kapper een hufter kunnen ontwijken die veel te gard door een wijk door rood reed, op de terugweg een hork die op een kruis in de weg stond, ik kon er niet langs maar 3 auto’s ook niet, die stonden nu op de doorgaande weg, ook niet fijn. En vervolgens een dame die blijkbaar niet wist dat rechts voorrang heeft en wie het gebruik van een richtingaanwijzer onbekend was.
Straks naar de pedicure hoef ik gelukkig grotendeels alleen fietspaden te gebruiken
We have far more in common than that which devides us..
pi_220632623
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2026 11:15 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh! Vandaag onverwacht dagje vrij, dus ik heb uitgeslapen O+
Net buiten ontbeten, en inmiddels aan mijn klusjeslijst begonnen. Langzaamaan wel. Ik begon met het bestellen van traproedes en knologen. Dat was niet zo'n vermoeiend klusje want we hadden eerder deze week al bedacht welke we wilden. Drie ribben armer, maar dan kan de loper straks weer terug *O*

... Nadat ik de leuning heb afgelakt en de muur opnieuw heb gewit......

Ach ja.. straks nog wat planten in nieuwe potgrond zetten (tuinaarde was echt het slechtste idee ooit...) en het huis aan kant krijgen.

@:vlindertje89 : ik begrijp je dilemma..... als de diarree echt vaker of sneller terug blijft keren, dan zou verder onderzoek wel aan te raden zijn. (Ik denk dan eerder aan bloedonderzoek en eventueel een echo dan aan röntgenfoto's, maar ik ben wel een beetje uit de interne geneeskunde. Voordeel van bloedonderzoek is dat het bij de meeste DA's wel in huis kan, voor een goede echo moet je naar een specialist. )
Maar ik zou in dit geval eerst bekijken of de oorzaak inderdaad niet ligt in stress en/of een parasiet zoals Giardia :Y
En voeding is vaak ook een boosdoener, maar dat is lastiger te achterhalen en met al dieetrestricties niet altijd even eenvoudig.
Dank voor je antwoord _O_ en fijn een dagje vrij! Veel succes met de klussen!

Ik vermoed wel op zn minst ook stress.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tldr: Inmiddels hebben ze allebei diarree en Sam wilde tot 10u vanochtend niet eten, gelukkig wel iets gegeten weer.

Heb nu 3 dagen van Sam, dus die lever ik zo bij de afspraak ook in, en dan iig Giardia test. En thanks voor je advies, als degene zo weer adviseert echt nu bloedonderzoek te doen ipv in oktober als Giardia negatief is, dan doe ik dat wel. Het voelt voor mij niet per se als terugkerend maar ik was dus ook wel 1x vergeten, ik snap met 3x in afgelopen 6-7 maanden wel dat ze het zegt.

En voedselallergie steek ik nog even mn kop voor in het zand, ze krijgen nu allebei alleen rund want Bram is allergisch voor kip, en het zou wel vrij kut zijn als Sam nu allergisch is geworden voor rund :') . Maar hij heeft verder ook niet echt tekenen, geen krabplekken boven ogen of in nek ofzo, zie m ook niet vaak krabben. Dus hopelijk is het stress of Giardia of iets anders wat relatief makkelijk te behandelen is :Y

Wish me luck met hem weer in zn mandje krijgen over half uur.. hij is altijd doodsbang ;(

Nu even powernap, want sinds 3.15 heb ik alleen van 6.30-7.30 geslapen en sinds 9u wel aan t werk. Daarna dierenarts en dan bijlees :Y
  woensdag 22 april 2026 @ 12:59:18 #44
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220632675
c_/
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220632703
Wat een zorgen kunnen ze toch geven @vlindertje89 Hopelijk komt er iets uit de onderzoeken en dat er wat aan gedaan kan worden. Stress is zo ongrijpbaar
We have far more in common than that which devides us..
pi_220632706
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 12:47 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Dank voor je antwoord _O_ en fijn een dagje vrij! Veel succes met de klussen!

Ik vermoed wel op zn minst ook stress.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tldr: Inmiddels hebben ze allebei diarree en Sam wilde tot 10u vanochtend niet eten, gelukkig wel iets gegeten weer.

Heb nu 3 dagen van Sam, dus die lever ik zo bij de afspraak ook in, en dan iig Giardia test. En thanks voor je advies, als degene zo weer adviseert echt nu bloedonderzoek te doen ipv in oktober als Giardia negatief is, dan doe ik dat wel. Het voelt voor mij niet per se als terugkerend maar ik was dus ook wel 1x vergeten, ik snap met 3x in afgelopen 6-7 maanden wel dat ze het zegt.

En voedselallergie steek ik nog even mn kop voor in het zand, ze krijgen nu allebei alleen rund want Bram is allergisch voor kip, en het zou wel vrij kut zijn als Sam nu allergisch is geworden voor rund :') . Maar hij heeft verder ook niet echt tekenen, geen krabplekken boven ogen of in nek ofzo, zie m ook niet vaak krabben. Dus hopelijk is het stress of Giardia of iets anders wat relatief makkelijk te behandelen is :Y

Wish me luck met hem weer in zn mandje krijgen over half uur.. hij is altijd doodsbang ;(

Nu even powernap, want sinds 3.15 heb ik alleen van 6.30-7.30 geslapen en sinds 9u wel aan t werk. Daarna dierenarts en dan bijlees :Y
Als ze allebei opeens klachten vertonen, zou ik het eerder (eerst) zoeken in een parasiet of andere vorm van externe oorzaak. En ik kan het bij jou eigenlijk totaal niet voorstellen, maar je hebt geen nieuwe planten in huis? Of in de tuin? (Komen ze daar überhaupt?). Geen nieuw parfum, schoonmaakmiddel, etc? Ander anti-vlooienmiddel? Paracetamol op je nachtkastje laten liggen? Etc?
pi_220632733
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 11:27 schreef Blues het volgende:
Er werd o.a. een hondje geopereerd aan een hernia en melk van een ezelmoeder ( dat baby-ezeltje O+ O+ ) gecheckt en er werd door de boeren tegen de vee-artsen cricket gespeeld.
Soort feelgood serie ook.
Ik ga het eens een kans geven! Nu wel extra benieuwd naar de hernia! :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 22 april 2026 @ 13:42:14 #48
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220632928
[Duikt alvast weg achter het bankstel]

Is er wat mis met dr Pol dan? Die man doet mooie dingen op tv ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220632962
Wat was met dr Pol?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220632993
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 13:42 schreef fietsie het volgende:
[Duikt alvast weg achter het bankstel]

Is er wat mis met dr Pol dan? Die man doet mooie dingen op tv ?
Hij doet mooie dingen, zeker in gebieden achteraf en in situaties waarin je soms moet roeien met de riemen die je hebt. Maar hij doet/deed ook heel veel dingen waarbij je jezelf de vraag moet stellen of je niet wat eerder met pensioen had moeten gaan. Of mee met de tijd had moeten gaan/nascholing had moeten volgen om de kwaliteit van je zorg te bewaken.

Het is af en toe echt alsof je naar geneeskunde uit de jaren 40-50 kijkt. En dat zegt wat, want op een aantal vlakken zitten we in de veterinaire zorg nog in de jaren 70-80 van de humane zorg, dus we zijn in die zin best wat minder optimale omstandigheden gewend :+
  woensdag 22 april 2026 @ 13:55:43 #51
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220633010
* flipsen kent Dr. Pol niet en zo te lezen is dat maar beter ook :)

Ik ging gisteravond om 21:00 naar bed en werd om 08:00 wakker :D Kennelijk had ik wat in te halen. Zometeen wandelen met Willem, vanmiddag stevige pot padel en vanavond pokeravondje met wat mensen die ik (via padel) heb leren kennen hier. Leuk!
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 22 april 2026 @ 14:02:48 #52
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220633061
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2026 13:51 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Hij doet mooie dingen, zeker in gebieden achteraf en in situaties waarin je soms moet roeien met de riemen die je hebt. Maar hij doet/deed ook heel veel dingen waarbij je jezelf de vraag moet stellen of je niet wat eerder met pensioen had moeten gaan. Of mee met de tijd had moeten gaan/nascholing had moeten volgen om de kwaliteit van je zorg te bewaken.

Het is af en toe echt alsof je naar geneeskunde uit de jaren 40-50 kijkt. En dat zegt wat, want op een aantal vlakken zitten we in de veterinaire zorg nog in de jaren 70-80 van de humane zorg, dus we zijn in die zin best wat minder optimale omstandigheden gewend :+
Maar voor een derdewereldland is het toch al extreme luxe dat er een dierenarts is? Veel mensen krijgen daar al niet de zorg die hij aan deze dieren geeft...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator woensdag 22 april 2026 @ 14:27:04 #53
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220633171
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2026 13:51 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Hij doet mooie dingen, zeker in gebieden achteraf en in situaties waarin je soms moet roeien met de riemen die je hebt. Maar hij doet/deed ook heel veel dingen waarbij je jezelf de vraag moet stellen of je niet wat eerder met pensioen had moeten gaan. Of mee met de tijd had moeten gaan/nascholing had moeten volgen om de kwaliteit van je zorg te bewaken.

Het is af en toe echt alsof je naar geneeskunde uit de jaren 40-50 kijkt. En dat zegt wat, want op een aantal vlakken zitten we in de veterinaire zorg nog in de jaren 70-80 van de humane zorg, dus we zijn in die zin best wat minder optimale omstandigheden gewend :+
Het is de VS, die lopen technologisch sowieso nog 40 jaar achter. Dus dan loopt ie aardig in de pas toch ;)

Betaalbare zorg is nog altijd bezig dan geen zorg. Mensen zullen wel tevreden met hem zijn.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220633179
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 14:02 schreef fietsie het volgende:

[..]
Maar voor een derdewereldland is het toch al extreme luxe dat er een dierenarts is? Veel mensen krijgen daar al niet de zorg die hij aan deze dieren geeft...
Het is niet alsof je in een derdewereldland land - in je eigen praktijk, ik heb het niet over in een afgelegen stal - werkelijk elke eenvoudige hygiëne en/of veiligheidsmaatregel maatregel aan je laars hoeft te lappen. Die man had echt genoeg geld om zelf te kunnen investeren in materiaal/training/faciliteiten. Onjuiste anesthesie, medicatie gebruik die achterhaald is, geen hygiëne… Her is echt vaak een geval van nonchalant omspringen met voorschriften uit gemakzucht. Er zijn genoeg artsen die in slechtere omstandigheden werken maar wel beter de kwaliteit in het oog houden.

Hij is dan ook meerdere malen tuchtrechtelijk vervolgd, en bij veel collega’s zeker niet populair.

https://www.uu.nl/nieuws/wat-te-doen-met-dr-pol

Ik heb het echt niet over het niet plaatsen van arteriele lijnen of het moeten maken van MRI’s voor de perfecte diagnose. :P
pi_220633189
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 14:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Het is de VS, die lopen technologisch sowieso nog 40 jaar achter. Dus dan loopt ie aardig in de pas toch ;)

Betaalbare zorg is nog altijd bezig dan geen zorg. Mensen zullen wel tevreden met hem zijn.
Op het gebied van veterinaire zorg aan de kleinere gezelschapsdieren loopt de VS in veel staten heel niet zo ver achter. Om sommige staten zelfs voor op Nederland.

En hij is dus in Michigan tuchtrechtelijk vervolgd.

Iedereen kan tevreden zijn met een arts, wil nog niet zeggen dat dat altijd terecht is. Ik krijg ook dieren binnen waar het baasje het volste vertrouwen had en soms nog heeft in de eigen dierenarts. En dan mogen wij de shit oplossen zonder die arts af te vallen….
pi_220633407
Jongens , heel andere vraag. Mn fonteinkruid in de vijver hangt slap, helemaal opzij terwijl ie afgelopen dagen nog vier omhoog stond. Er woonde zelfs een salamander in! -O- Wat te doen?

:D
  woensdag 22 april 2026 @ 15:21:17 #57
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220633622
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2026 14:49 schreef Candaasje het volgende:
fonteinkruid
Staat het wel diep genoeg ? En heeft het goed substraat om in te wortelen ?
En heb je heel zacht water daar ? Want dan kan dat de oorzaak ook zijn.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220633752
Heb ooit eens met een paar professionele rangers in Zuidelijk Afrika gesproken, die lieten geen spaan heel van die Australiër die om het leven kwam toen hij door een rog werd gestoken. De kennis die hij deelde was niet optimaal maar met name zijn omgang met dieren schijnt heel dier onvriendelijk te zijn geweest.

Heb weer mooie pootjes, leuke meid (was nog niet eerder bij haar geweest).
We have far more in common than that which devides us..
pi_220633853
Ik ken heel dr. Pol niet :s)

Ach Vlindertje wat een zorg om de katjes :*

Gezellig geluncht en bijgekletst met broer en schzus O+
Gister bleken ze 50 jr getrouwd en vertelden dat ik en haar broer de enige nog levende familie zijn die ook op de bruiloft waren :o
Ik was 16, haar broer is jaar of 4 jonger dan ik.
Gek idee..om dat zo te horen!

Ik weet nog precies wat ik aan had, geleende lange jurk en schoenen met enorme plateauzolen :D en ik rookte :7 (wie niet in die tijd)
pi_220633888
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:21 schreef fietsie het volgende:

[..]
Staat het wel diep genoeg ? En heeft het goed substraat om in te wortelen ?
En heb je heel zacht water daar ? Want dan kan dat de oorzaak ook zijn.
Hm, super zacht water hier ja. Zal eens nagaan/navragen bij de hovenier hoe we dat hier een beetje beter kunnen krijgen. (Hij had er wel verschillende mineralen ed ingegooid als ‘start basis’, dus het heeft het allemaal best goed gedaan. Tot nu toe dan. )

Ik ben ook benieuwd of mijn calathea het gaat overleven. Die stortte deze winter echt volledig in ;( dus ik heb hem nu in potgrond gezet en hem ‘gesplitst’ zodat alle echt slechte stukken er nu uit zijn. Dat was vrij drastisch, maar delen van de wortels leken aangetast door een schimmel. Ik heb er een hard hoofd in, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit…

Eens kijken of ik ooit groene vingers kan kweken :+
  woensdag 22 april 2026 @ 16:21:21 #61
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220633919
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2026 16:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Hm, super zacht water hier ja. Zal eens nagaan/navragen bij de hovenier hoe we dat hier een beetje beter kunnen krijgen. (Hij had er wel verschillende mineralen ed ingegooid als ‘start basis’, dus het heeft het allemaal best goed gedaan. Tot nu toe dan. )

Ik ben ook benieuwd of mijn calathea het gaat overleven. Die stortte deze winter echt volledig in ;( dus ik heb hem nu in potgrond gezet en hem ‘gesplitst’ zodat alle echt slechte stukken er nu uit zijn. Dat was vrij drastisch, maar delen van de wortels leken aangetast door een schimmel. Ik heb er een hard hoofd in, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit…

Eens kijken of ik ooit groene vingers kan kweken :+
Vijvermannen hebben het dan over een of andere magische klei die het water "harder" maakt
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220633965
Vandaag eten we :Y) Gerben's Groentebak :Y)



wortel, radijs, snackkomkommer, augurk (hetzelfde ding, alleen op zuur), olijven. Honing en mosterd erdoor. Ik wou er ook nog paprika en feta bij doen maar het vind het zo wel even genoeg.

En kebabspiesjes van de plaat erbij straks :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 april 2026 @ 16:45:22 #63
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220634067
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Heb ooit eens met een paar professionele rangers in Zuidelijk Afrika gesproken, die lieten geen spaan heel van die Australiër die om het leven kwam toen hij door een rog werd gestoken. De kennis die hij deelde was niet optimaal maar met name zijn omgang met dieren schijnt heel dier onvriendelijk te zijn geweest.

Heb weer mooie pootjes, leuke meid (was nog niet eerder bij haar geweest).
Cesar Millan heeft de hondenwereld ook meer kwaad dan goed gedaan, met zijn "show them who is the packleader". Tenminste, dat vinden de moderne hondentrainers. Let wel, wij zijn ook maar gewoon begonnen met het volgen van zijn shows en lezen van zijn boeken. Maar Mariela is daarna wel vérder gegaan met onderzoeken en kwam er al snel achter dat er veel betere en meer moderne manieren zijn als het om hondengedrag gaat.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220634173
Ik was halverwege mn post toen ik door de dierenarts werd opgehaald, en toen had ik hem vanmiddag al een keer herschreven, en werd ik weer afgeleid :+

quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2026 13:05 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Als ze allebei opeens klachten vertonen, zou ik het eerder (eerst) zoeken in een parasiet of andere vorm van externe oorzaak. En ik kan het bij jou eigenlijk totaal niet voorstellen, maar je hebt geen nieuwe planten in huis? Of in de tuin? (Komen ze daar überhaupt?). Geen nieuw parfum, schoonmaakmiddel, etc? Ander anti-vlooienmiddel? Paracetamol op je nachtkastje laten liggen? Etc?
Giardia valt dan onder parasiet, toch?
Vier maanden geleden was het ook eerst de één, toen een dag later de ander ook. Nu was het dus Sam sinds zondagavond, dat ging juist weer iets beter totdat ik midden in de nacht in de bak kwam graven, en Bram begon afgelopen nacht/vroeg in de ochtend pas. Beide kotsten in de +- 2 uur nadat ik in de bak was komen graven. Ze hebben wel eerder gekotst van stress (eerste keer dat nichtje kwam logeren :+ ). Dus niet helemaal gelijk begonnen met alles, wel gelijk begonnen met kotsen en Bram met diarree toen bij Sam weer steeds zachter werd, allen na mijn nachtelijke graafparty.

Geen planten überhaupt, komen niet buiten, geen parfum of antivlooienmiddel, paracetamol kan ook niet (alleen Bram is heel even unsupervised op mijn slaapkamer geweest waar dat idd op nachtkastje ligt, maar wel pas na het braken, en heb meteen toen ik weer thuis was nadat ik je bericht las, gecheckt en daar was idd niks aan te zien van missend iets of tandjes oid). Enige wat ik zelf kon bedenken is dat ik met glycerona hygiënische handengel een stukje aanrecht en stukje vloer had schoongemaakt ergens maandag en dinsdag begin vd avond, daarom had ik vannacht spoedpost ook even gebeld. Maar dat was echt heel weinig, vervliegt heel snel én ik heb op aanrecht echt 6x ofzo erna nog met natte keukenrolvel erover, drooggemaakt met nieuw vel, weer met nieuw nat vel etc om "na te spoelen". En bij de vloer 2 of 3x dat zo gedaan en erna nog met stoomreiniger dat stuk (en erna rest vd kamer). En dat was pas nadat Sam al was begonnen met diarree. En ik kan me niet voorstellen dat daar nou echt veel van kan zijn blijven liggen.. dat was dierenarts vanmiddag met me eens (en vannacht vond spoed het ook veel waarschijnlijker dat het kotsen paste bij darmproblemen dan vergiftiging hiermee).

Giardia stond ik vorige keer op het punt om te laten testen, maar toen was het snel weer over, dus gelaten. Dus was mijn eerste verdenking, al dan niet in combinatie met stress.

Sam heeft spuitje tegen misselijkheid gehad en blikje recovery natvoer mee en daar heeft hij bij thuiskomst meteen wat van gegeten. En inmiddels bericht, Giardia test is negatief. Ze adviseerde om van Bram wel ook morgen en vrijdag nog te verzamelen zodat we die ook kunnen testen om echt uit te sluiten. Dus nog twee dagen poepgraaien :+ . En hopelijk is het dan tegen die tijd ook weer over en hoeft er verder niks :Y . Het gaat vanmiddag in elk geval een stuk beter. Zo katten weer eten geven, zelf eten maken, en dan eens grote bijlees doen :)

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 22-04-2026 18:51:57 ]
pi_220634347
Wat een tobben voor je vlindertje, met de katten.
Gelukkig Kaatje komt vakantiegeld volgende maand. Toch!? w/

Deze zonnige vakantiedag, zonder dingen die moeten als werk, hebben de wintertruien de wasmachine gezien en hangen te drogen.
Eindelijk het 20 min programma ontdekt. Prettig hoor.

De zomertruien zijn schoon en gewassen uit de vacuüm zakken ( ook bij de HEMA nú, zó handig ruimtebesparend in de kast) en hebben de hele dag gelucht op het balkon.
Verder een grote pot met aardbeienplant op het balkon gezet en de afgestorven violen in de kliko.
pi_220634460
Dat vakantiegeld (en dat van volgend jaar) had ik eigenlijk bedacht voor de verdeler bij de ketel. _O- Maar zo werkt het helaas niet. :'(

Ik moet ook nodig doen, kasten uitruimen, misschien een idee tijdens het kijken naar de Koningsdag reportage maandag

Fijn dat Sam in ieder geval geen giarda heeft, nu Bram nog en dat ze snel weer dikke drollen produceren
We have far more in common than that which devides us..
pi_220634614
Ik heb een paar truien en blouses die allemaal sporen hebben van mijn werkbadge die met een koord om mijn nek hing en de bagdes dan net iets onder borsthoogte tegen kleding hingen. Best vervelend }:|
pi_220634950
Jammer van de andere sollicitatie @Lucky_Strike, maar fijn dat je daar toch al minder gevoel bij had. Jouw huidige teamleider ging ook kijken of daar ook wat betaalds mogelijk was toch? Of herinner ik me dat verkeerd? En wat goed dat ze zo hun waardering laten zien met die schaal ^O^ .
En wat vreeeemd van die vrijwilliger! Vrij onvolwassen ook.

@Clubsoda Oef, dat is een lange dag! En een vroege start!

@Blues hoe was de lunch? Lekker dat dat nu elke dag kan ^O^

@Candaasje je spoiler over cowboy en verandering teweeg brengen klinkt als een ingewikkelde en energie slurpende situatie zeg! Wel goed dat jullie het doen ^O^ maar tegelijk ook -O- dat het überhaupt nodig is.

@Kaatje1 tevreden met je haar na de kapper?

@AnneX snap dat je even moest slikken bij de veranderde tuin!

Zo, ben geloof ik wel bij nu.

Zowel Bram als Sam hebben 2x een halve portie natvoer op met wat tijd ertussen (moest wat vaker en kleinere porties geven) en er is na vannacht niet meer gekotst. Bram heeft tussen 11.15 en nu maar 1x gepoept twee uur geleden, Sam hetzelfde maar tussen 8.30 en nu. Bij Sam was ik erbij en leek er heel voorzichtig wel iets verbetering in consistentie. Bij Bram moeilijk te zien van camera. Sam heeft voor het eerst sinds gister weer even bij me op schoot gelegen, en hij ligt nu weer lekker als een garnaal op zn zij in de hangmat, ipv zo als 'loaf' niet eens met pootjes opgevouwen.

Ik loop een fles drinken achter, moet nog eten en begin nu toch wel moe te worden, maar moet ook nog een laatste beetje administratie afmaken zo. En mn enkel doet weer pijn. Maar ik maak me wat minder zorgen, die admin duurt maar een halfuurtje, ik heb bij de lunch wel al groente gegeten en ik ben even een uurtje op de hockey geweest waar dochter van een vriendin een proefles had, lekker met haar en haar man gekletst. Dat was erg fijn zo even ter afleiding en leuks tussen al het administratie en kattengedoe :).

Werk reageerde super fijn op dat mijn werkgroep vanmiddag niet door kon gaan ivm dierenarts afspraak, echt, alleen maar goede ervaringen tot nu toe. Gister liep ik met een student haar analyse-syntax even samen door want er gingen wat dingen mis, en aan eind van de afspraak hadden we samen uitgevogeld waarom en het gefixt. Vroeg ze aan het eind 'zeggen mensen vaak tegen je dat je fantastisch bent? Want je bent echt fantastisch!'. Daarna sprak ik een andere student en die was ook al zo dankbaar met super bedankt voor het meekijken en ik heb er echt heel veel aan gehad enzo. O+
pi_220635126
Jij kan een stuk lekkerder slapen vannacht @vlindertje89 en wat een fijne complimenten

Haar bevalt prima, nog wel even met kapper besproken om te kijken of laten groeien een optie was maar we kwamen snel tot de conclusie dat dat echt geen goed plan is.

Door mijn afspraken vandaag loop ik ook achter met drinken, dus zo nog maar een flinke mok thee en veel water, morgen gaat het ook niet heel goed want spreekuur en ‘s avonds naar theater.
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator woensdag 22 april 2026 @ 19:48:02 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220635195
Hmm bij broertje met stroom bezig, wou wcd in z'n trapkast. Dus nul+aarde getrokken naar wat voorheen schakelaar was. Wcd+schakelaar combi geplaatst en aangesloten. Lichtknopje om en *poef*

Voor het eerst dat me dat overkomt bij het aansluiten van iets. Even wat drinken en dan naar es op onderzoek.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 22 april 2026 @ 19:58:40 #71
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220635286
Ik mag niks doen
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220635501
Heerlijk compliment Vlindertje O+ En het komt vast goed met de kattenbroers ^O^ Beter 'personeel' van ze is er niet!

Onze lunch was heel gezellig op een leuke plek aan de Amstel. Wel ff geprobeerd om op het terras te zitten daar, maar toch echt wel te fris, dat windje.
We deden een medisch-boomerrondje voor alle 4 :D :P en daarna lekker over vakanties en mijn afscheid gekletst. Had mijn tijdschrift meegenomen. Fijn om broer weer ff in mn buurt te hebben.


Morgen de wekker op 7 uur :o :o Dat is weer voor het eerst. Ik wil toch mee met g voor onderzoek + arts.
Samen uit, samen thuis :)
  Moderator woensdag 22 april 2026 @ 20:45:35 #73
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220635651
Ok, hoe Peha dat ding ontworpen heeft is wat verneukeratief. Als ik op het knopje drukte werd nul en fase met elkaar verbonden. Aanduidingen of een papiertje zaten er ook niet bij. Sowieso kut spul met schroef verbindingen, heb liever Busch Jaeger met steekkoppelingen.

Maar deze units zijn niet heel gangbaar meer
https://www.sandervunderi(...)me-wit-80-6686w.html
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220635744
Fijn van de leuke lunch @Blues! Zo waardevol. En sterkte/succes morgen samen in ziekenhuis!

En dat is lief dat je dat zegt O+ ik ben inmiddels zo moe dat ik er zelfs tranen van in mn ogen krijg. Ik maakte me vannacht/vanochtend echt wel zorgen, en voelde me beetje schuldig ook ofzo, of ik niet toch onderschat had hoe het was en of ik het niet erger heb gemaakt bij Sam/veroorzaakt heb bij Bram door mijn handelen vannacht. Maar ik ben meteen maandag naar dierenarts gegaan en toen het weer erger werd meteen vandaag weer, en het is niet zeker dat mijn handelen iets heeft gedaan. Dierenarts zei maandag ook niet dat bloed prikken echt nu nodig was, en zei ook vandaag dat het een heel realistische keuze was om Giardia te testen nu en anti misselijk spuit en dan eerst even af te wachten op resultaat en wat het effect is voor we kijken naar evt verder onderzoek.

Twijfel wel beetje over weekend, jongste nichtje zou voor t eerst komen logeren O+ . Dat wil ik eigenlijk wel graag door laten gaan, maar wil ook niet het weer erger maken door stress. Dus dat overleg ik morgen even met dierenarts als ze me belt om te vragen hoe t tegen die tijd gaat. Misschien kan ik gewoon lekker veel met haar wandelen, boodschappen doen, lekker in de draagzak of wagen. Zodat ze vooral slapend of rustig thuis is, dat deed ik met oudste nichtje in het begin ook veel. En ze zijn nu natuurlijk ook stuk meer gewend dan bij oudste nichtje, want toen waren er zelden kinderen in huis.

Ik belde net even met mn ouders en wilde eigenlijk daarna broodjes gaan maken om wel nog wat te eten, maar Sam ligt al een tijdje op schoot O+ dus daar geniet ik nu even extra van O+

Morgenochtend voor het eerst sinds 5 weken geleden weer psycholoog, ik hoop dat de nacht zodanig goed gaat dat ik het aandurf om er fysiek heen te gaan. Zoals het nu gaat, denk ik van wel :Y . En dan erna weer naar huis en in de middag nog één (leuke!) werkafspraak online.

Ik kijk nu Baylen Out Loud, over iemand met Tourette. Echt mooie serie. Kan lekker even alle spanning van vandaag eruit janken bij deze aflevering :P
pi_220635959
Lekker janken en het gaat vast lukken a.s. weekend met jongste nichtje. Komen ze dan alle2?
pi_220636125
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 21:36 schreef Blues het volgende:
Lekker janken en het gaat vast lukken a.s. weekend met jongste nichtje. Komen ze dan alle2?
Nee, jongste alleen :Y dan heb ik echt even 100% aandacht voor haar O+
pi_220636134
Indrukwekkende docutip: mr.Nobody against Putin.
Vanavond was deel 1.
pi_220636148
Fijn dat de katten geen giardia hebben en opk appen Vlindertje. En super om te lezen van je werk! Je zit daar goed op je plek zo te lezen, qua collega's en studenten.

Je enkel doet het ok naar omstandigheden begrijp ik?

Mijn TL gaat inderdaad overleggen over uren voor me. Wie weet :s)
Spoilers!
pi_220636569
Heel cul _O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_220636637
Spotgoedkoop. Wel DRIE keer gelezen voordat ik het begreep wat er
staat.😉

Vanmiddag een broek gekocht en bij zelfscan afgerekend.
Thuis blijkt dat de beveiliging nog eraan zit. Niks alarm gehoord.
Moet ik weer terug, want zelf eraf halen maakt stuk o|O
pi_220636819
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 21:58 schreef Blues het volgende:
Indrukwekkende docutip: mr.Nobody against Putin.
Vanavond was deel 1.
Wij hebben hem gekeken voor de Oscars, erg indrukwekkend. Knap hoe hij besloot niet in het verhaal mee te gaan.
pi_220637011
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 23:50 schreef AnneX het volgende:
Spotgoedkoop. Wel DRIE keer gelezen voordat ik het begreep wat er
staat.😉

Vanmiddag een broek gekocht en bij zelfscan afgerekend.
Thuis blijkt dat de beveiliging nog eraan zit. Niks alarm gehoord.
Moet ik weer terug, want zelf eraf halen maakt stuk o|O
Neem je bonnetje mee. :+
pi_220637013
En nog voor de wekker wakker om 6.40 uur. Ik kan het nog *G*
pi_220637017
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 04:55 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Wij hebben hem gekeken voor de Oscars, erg indrukwekkend. Knap hoe hij besloot niet in het verhaal mee te gaan.
Dat! Maar ook bizar eng gewoon hoe ze van de een op de andere dag les- instructies krijgen op scholen en dan meteen die leerlingen tot vanalles verplichten & hersenspoelen met propaganda en onwaarheden :{
pi_220637288
Mogge

Succes vandaag @Blues en G. Hopelijk een snelle datum
We have far more in common than that which devides us..
pi_220637324
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 22:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Fijn dat de katten geen giardia hebben en opk appen Vlindertje. En super om te lezen van je werk! Je zit daar goed op je plek zo te lezen, qua collega's en studenten.

Je enkel doet het ok naar omstandigheden begrijp ik?

Mijn TL gaat inderdaad overleggen over uren voor me. Wie weet :s)
Ja, hopelijk is sample Bram vrijdag ook negatief en kan het dan definitief van het lijstje *O* . Er is sinds gisteravond door beide niet gepoept en niet gekotst en wel geplast, gedronken en goed gegeten, dus ik zit bij de bushalte voor de tocht naar psych *O* . En ik sliep best goed, pas om 5 wakker van geluiden en rond 6 weer in slaap voor anderhalf uur.

Ja, ik zit er echt fijn. Net drie weken natuurlijk, maar tot nu toe wel echt top O+

Enkel herstel vind ik frustrerend. Gewoon lopen gaat met brace echt prima, maar in de avonden doet het meestal wel pijn, terwijl ik echt niet heel veel loop (de wandelplannen met nichtje zijn dan vooral een afweging tussen zelf pijn in avond en katten gestresst, en dan kies ik in deze situatie voor dat eerste, zeker omdat ik die pijn toch wel heb :+ ). Autorijden kan ik een kwartiertje ongeveer, koppeling ingedrukt houden wat langer is nog niet echt comfortabel, dus langer lukt nog niet. Lopen op oneffen ondergrond is ook nog niet echt comfortabel. Een paar passen even aanzetten ('ik steek even snel het fietspad over') of onverwachte bewegingen opvangen is zelfs met brace echt nog pijnlijk en kan dus eigenlijk niet, en heb ik dan ook hele middag gevoelige enkel van. Het is nu 3.5 week geleden, dus als ik dan kijk naar 8-12 weken herstel dan kan ik me niet voorstellen dat ik over 4.5 week überhaupt zou kunnen gaan beginnen met opbouwen naar hockey/sport/rennen. Het is ook nog steeds een beetje dik op specifieke plek en heb ook niet het idee dat dat de afgelopen anderhalve week nog minder is geworden. Dus het is heel fijn dat gewoon lopen wel gaat, maar hoop niet dat het de komende weken ook zo langzaam blijft gaan.

En ik duim voor betaalde uren voor je bij deze plek! ^O^
pi_220637649
Herstel kan lang duren..is ook wel een signaal dat je toch wel rustig aan moet doen.


Goh..wat duurt wachten als je een patiënt bent toch langggggg :O :D
  donderdag 23 april 2026 @ 09:43:01 #88
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220637809
c_/
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220637880
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 09:29 schreef Blues het volgende:
Herstel kan lang duren..is ook wel een signaal dat je toch wel rustig aan moet doen.


Goh..wat duurt wachten als je een patiënt bent toch langggggg :O :D
Mja, maar zoveel doe ik ook niet. Op een uni dag loop ik van huis naar bus (3 minuten), van bus naar trein (3 minuten) en van trein naar uni (10-15 minuten). Dan op de uni wat tussen kamer en keuken voor drinken enzo, en daarna omgekeerd weer naar huis. En bewegen is ook juist goed. Maar dinsdag weer fysio en dan ga ik het eens vragen.

Krijgen jullie niet eens een rode loper en VIP behandeling? Of is t niet in jouw zkh ;)
  donderdag 23 april 2026 @ 10:11:16 #90
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220638031
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 09:29 schreef Blues het volgende:

Goh..wat duurt wachten als je een patiënt bent toch langggggg :O :D
Dat komt omdat die poli assistentes en doktersassistenten de planning nooit op orde hebben :P :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220638234
quote:
99s.gif Op donderdag 23 april 2026 10:11 schreef fietsie het volgende:


Dat komt omdat die poli assistentes en doktersassistenten de planning nooit op orde hebben :P :P
:D :D
pi_220638241
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 09:51 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Mja, maar zoveel doe ik ook niet. Op een uni dag loop ik van huis naar bus (3 minuten), van bus naar trein (3 minuten) en van trein naar uni (10-15 minuten). Dan op de uni wat tussen kamer en keuken voor drinken enzo, en daarna omgekeerd weer naar huis. En bewegen is ook juist goed. Maar dinsdag weer fysio en dan ga ik het eens vragen.

Krijgen jullie niet eens een rode loper en VIP behandeling? Of is t niet in jouw zkh ;)
Bewegen is goed, kreeg g ook net te horen :P

In ander zkh, dus kan dingen ook niet versnellen hier voor hem.
Voorlopig geen OK, meer onderzoek en fysio nodig. Na de vakantie... helaas.

[ Bericht 1% gewijzigd door Blues op 23-04-2026 11:15:11 ]
pi_220638690
Ach -O- geen operatie nu, best jammer.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220639103
Omg. Net toekomstig TL gesproken, ik begin 4 mei. En teamleiders in haar omgeving zijn zo jaloers op haar dat ze mij krijgt dat er al gevraagd is of ik ook op andere vestigingen wil werken _O-
Spoilers!
pi_220639153
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 12:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Omg. Net toekomstig TL gesproken, ik begin 4 mei. En teamleiders in haar omgeving zijn zo jaloers op haar dat ze mij krijgt dat er al gevraagd is of ik ook op andere vestigingen wil werken _O-
Wat goed! *O* _O_
pi_220639155
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 11:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach -O- geen operatie nu, best jammer.
Ja hopelijk pakt ie de looptraining komende dagen zelf wat op..zou mss wel goed zijn.
pi_220639160
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 12:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Omg. Net toekomstig TL gesproken, ik begin 4 mei. En teamleiders in haar omgeving zijn zo jaloers op haar dat ze mij krijgt dat er al gevraagd is of ik ook op andere vestigingen wil werken _O-
Wat een goed nieuws.
Heb je voor jezelf vast hóeveel dagen je zou willen werken? i.c.m. tuinieren en zo…
pi_220639173
We hebben niet alleen een duivennest in de boom vd buren, koolmezen in huisje hier achter in de tuin, pimpelmezen in het huisje aan de voorkant...er vliegt nu ook een winterkoningkje af en aan luid fluitend met takjes etc in de snavel aan de zijkant van ons balkon in de klimop.
Nestje te maken dus O+
pi_220639174
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 12:58 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja hopelijk pakt ie de looptraining komende dagen zelf wat op..zou mss wel goed zijn.
Iedere dag een stukkie verder.
Op de controle duplex van MnX was duidelijk te zien, dat er nieuwe vaten waren bijgekomen. Klein en fijn. Hoopvol.

Nu dweilt ie voor het keukenkastje ín het kastje in een poging de keukenkraan vast te zetten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220639188
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 13:03 schreef AnneX het volgende:

[..]
Iedere dag een stukkie verder.
Op de controle duplex van MnX was duidelijk te zien, dat er nieuwe vaten waren bijgekomen. Klein en fijn.
^O^ Dat lazen we ja, dat er nieuwe vaatjes worden gemaakt. Moet je wel steeds tikkie verder door de pijn.
Er staan nog van die nordic walkingstokken in de gangkast.
🤞🤞🤞 dat ie het oppakt.
pi_220639275
Die stokken liggen in de auto bijdehand.
En oud en jong wandelt hier voorbij mét stokken.
#de schaamte voorbij.

Hé en de kraan is gefikst. Als volleerde assistente heb ik dingen aangegeven en vastgehouden. Stug en rustig zònder zingen doorgewerkt. w/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')