Maar voor een derdewereldland is het toch al extreme luxe dat er een dierenarts is? Veel mensen krijgen daar al niet de zorg die hij aan deze dieren geeft...quote:Op woensdag 22 april 2026 13:51 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hij doet mooie dingen, zeker in gebieden achteraf en in situaties waarin je soms moet roeien met de riemen die je hebt. Maar hij doet/deed ook heel veel dingen waarbij je jezelf de vraag moet stellen of je niet wat eerder met pensioen had moeten gaan. Of mee met de tijd had moeten gaan/nascholing had moeten volgen om de kwaliteit van je zorg te bewaken.
Het is af en toe echt alsof je naar geneeskunde uit de jaren 40-50 kijkt. En dat zegt wat, want op een aantal vlakken zitten we in de veterinaire zorg nog in de jaren 70-80 van de humane zorg, dus we zijn in die zin best wat minder optimale omstandigheden gewend
Het is de VS, die lopen technologisch sowieso nog 40 jaar achter. Dus dan loopt ie aardig in de pas tochquote:Op woensdag 22 april 2026 13:51 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hij doet mooie dingen, zeker in gebieden achteraf en in situaties waarin je soms moet roeien met de riemen die je hebt. Maar hij doet/deed ook heel veel dingen waarbij je jezelf de vraag moet stellen of je niet wat eerder met pensioen had moeten gaan. Of mee met de tijd had moeten gaan/nascholing had moeten volgen om de kwaliteit van je zorg te bewaken.
Het is af en toe echt alsof je naar geneeskunde uit de jaren 40-50 kijkt. En dat zegt wat, want op een aantal vlakken zitten we in de veterinaire zorg nog in de jaren 70-80 van de humane zorg, dus we zijn in die zin best wat minder optimale omstandigheden gewend
Het is niet alsof je in een derdewereldland land - in je eigen praktijk, ik heb het niet over in een afgelegen stal - werkelijk elke eenvoudige hygiëne en/of veiligheidsmaatregel maatregel aan je laars hoeft te lappen. Die man had echt genoeg geld om zelf te kunnen investeren in materiaal/training/faciliteiten. Onjuiste anesthesie, medicatie gebruik die achterhaald is, geen hygiëne… Her is echt vaak een geval van nonchalant omspringen met voorschriften uit gemakzucht. Er zijn genoeg artsen die in slechtere omstandigheden werken maar wel beter de kwaliteit in het oog houden.quote:Op woensdag 22 april 2026 14:02 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar voor een derdewereldland is het toch al extreme luxe dat er een dierenarts is? Veel mensen krijgen daar al niet de zorg die hij aan deze dieren geeft...
Op het gebied van veterinaire zorg aan de kleinere gezelschapsdieren loopt de VS in veel staten heel niet zo ver achter. Om sommige staten zelfs voor op Nederland.quote:Op woensdag 22 april 2026 14:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het is de VS, die lopen technologisch sowieso nog 40 jaar achter. Dus dan loopt ie aardig in de pas toch![]()
Betaalbare zorg is nog altijd bezig dan geen zorg. Mensen zullen wel tevreden met hem zijn.
Staat het wel diep genoeg ? En heeft het goed substraat om in te wortelen ?quote:
Hm, super zacht water hier ja. Zal eens nagaan/navragen bij de hovenier hoe we dat hier een beetje beter kunnen krijgen. (Hij had er wel verschillende mineralen ed ingegooid als ‘start basis’, dus het heeft het allemaal best goed gedaan. Tot nu toe dan. )quote:Op woensdag 22 april 2026 15:21 schreef fietsie het volgende:
[..]
Staat het wel diep genoeg ? En heeft het goed substraat om in te wortelen ?
En heb je heel zacht water daar ? Want dan kan dat de oorzaak ook zijn.
Vijvermannen hebben het dan over een of andere magische klei die het water "harder" maaktquote:Op woensdag 22 april 2026 16:15 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hm, super zacht water hier ja. Zal eens nagaan/navragen bij de hovenier hoe we dat hier een beetje beter kunnen krijgen. (Hij had er wel verschillende mineralen ed ingegooid als ‘start basis’, dus het heeft het allemaal best goed gedaan. Tot nu toe dan. )
Ik ben ook benieuwd of mijn calathea het gaat overleven. Die stortte deze winter echt volledig indus ik heb hem nu in potgrond gezet en hem ‘gesplitst’ zodat alle echt slechte stukken er nu uit zijn. Dat was vrij drastisch, maar delen van de wortels leken aangetast door een schimmel. Ik heb er een hard hoofd in, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit…
Eens kijken of ik ooit groene vingers kan kweken
Cesar Millan heeft de hondenwereld ook meer kwaad dan goed gedaan, met zijn "show them who is the packleader". Tenminste, dat vinden de moderne hondentrainers. Let wel, wij zijn ook maar gewoon begonnen met het volgen van zijn shows en lezen van zijn boeken. Maar Mariela is daarna wel vérder gegaan met onderzoeken en kwam er al snel achter dat er veel betere en meer moderne manieren zijn als het om hondengedrag gaat.quote:Op woensdag 22 april 2026 15:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Heb ooit eens met een paar professionele rangers in Zuidelijk Afrika gesproken, die lieten geen spaan heel van die Australiër die om het leven kwam toen hij door een rog werd gestoken. De kennis die hij deelde was niet optimaal maar met name zijn omgang met dieren schijnt heel dier onvriendelijk te zijn geweest.
Heb weer mooie pootjes, leuke meid (was nog niet eerder bij haar geweest).
Giardia valt dan onder parasiet, toch?quote:Op woensdag 22 april 2026 13:05 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Als ze allebei opeens klachten vertonen, zou ik het eerder (eerst) zoeken in een parasiet of andere vorm van externe oorzaak. En ik kan het bij jou eigenlijk totaal niet voorstellen, maar je hebt geen nieuwe planten in huis? Of in de tuin? (Komen ze daar überhaupt?). Geen nieuw parfum, schoonmaakmiddel, etc? Ander anti-vlooienmiddel? Paracetamol op je nachtkastje laten liggen? Etc?
Nee, jongste alleenquote:Op woensdag 22 april 2026 21:36 schreef Blues het volgende:
Lekker janken en het gaat vast lukken a.s. weekend met jongste nichtje. Komen ze dan alle2?
Wij hebben hem gekeken voor de Oscars, erg indrukwekkend. Knap hoe hij besloot niet in het verhaal mee te gaan.quote:Op woensdag 22 april 2026 21:58 schreef Blues het volgende:
Indrukwekkende docutip: mr.Nobody against Putin.
Vanavond was deel 1.
Neem je bonnetje mee.quote:Op woensdag 22 april 2026 23:50 schreef AnneX het volgende:
Spotgoedkoop. Wel DRIE keer gelezen voordat ik het begreep wat er
staat.😉
Vanmiddag een broek gekocht en bij zelfscan afgerekend.
Thuis blijkt dat de beveiliging nog eraan zit. Niks alarm gehoord.
Moet ik weer terug, want zelf eraf halen maakt stuk
Dat! Maar ook bizar eng gewoon hoe ze van de een op de andere dag les- instructies krijgen op scholen en dan meteen die leerlingen tot vanalles verplichten & hersenspoelen met propaganda en onwaarhedenquote:Op donderdag 23 april 2026 04:55 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wij hebben hem gekeken voor de Oscars, erg indrukwekkend. Knap hoe hij besloot niet in het verhaal mee te gaan.
Ja, hopelijk is sample Bram vrijdag ook negatief en kan het dan definitief van het lijstjequote:Op woensdag 22 april 2026 22:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Fijn dat de katten geen giardia hebben en opk appen Vlindertje. En super om te lezen van je werk! Je zit daar goed op je plek zo te lezen, qua collega's en studenten.
Je enkel doet het ok naar omstandigheden begrijp ik?
Mijn TL gaat inderdaad overleggen over uren voor me. Wie weet
Mja, maar zoveel doe ik ook niet. Op een uni dag loop ik van huis naar bus (3 minuten), van bus naar trein (3 minuten) en van trein naar uni (10-15 minuten). Dan op de uni wat tussen kamer en keuken voor drinken enzo, en daarna omgekeerd weer naar huis. En bewegen is ook juist goed. Maar dinsdag weer fysio en dan ga ik het eens vragen.quote:Op donderdag 23 april 2026 09:29 schreef Blues het volgende:
Herstel kan lang duren..is ook wel een signaal dat je toch wel rustig aan moet doen.
Goh..wat duurt wachten als je een patiënt bent toch langggggg![]()
Dat komt omdat die poli assistentes en doktersassistenten de planning nooit op orde hebbenquote:Op donderdag 23 april 2026 09:29 schreef Blues het volgende:
Goh..wat duurt wachten als je een patiënt bent toch langggggg![]()
quote:Op donderdag 23 april 2026 10:11 schreef fietsie het volgende:
Dat komt omdat die poli assistentes en doktersassistenten de planning nooit op orde hebben![]()
Bewegen is goed, kreeg g ook net te horenquote:Op donderdag 23 april 2026 09:51 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Mja, maar zoveel doe ik ook niet. Op een uni dag loop ik van huis naar bus (3 minuten), van bus naar trein (3 minuten) en van trein naar uni (10-15 minuten). Dan op de uni wat tussen kamer en keuken voor drinken enzo, en daarna omgekeerd weer naar huis. En bewegen is ook juist goed. Maar dinsdag weer fysio en dan ga ik het eens vragen.
Krijgen jullie niet eens een rode loper en VIP behandeling? Of is t niet in jouw zkh
Wat goed!quote:Op donderdag 23 april 2026 12:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Omg. Net toekomstig TL gesproken, ik begin 4 mei. En teamleiders in haar omgeving zijn zo jaloers op haar dat ze mij krijgt dat er al gevraagd is of ik ook op andere vestigingen wil werken
Wat een goed nieuws.quote:Op donderdag 23 april 2026 12:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Omg. Net toekomstig TL gesproken, ik begin 4 mei. En teamleiders in haar omgeving zijn zo jaloers op haar dat ze mij krijgt dat er al gevraagd is of ik ook op andere vestigingen wil werken
Iedere dag een stukkie verder.quote:Op donderdag 23 april 2026 12:58 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja hopelijk pakt ie de looptraining komende dagen zelf wat op..zou mss wel goed zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 23 april 2026 13:03 schreef AnneX het volgende:
[..]
Iedere dag een stukkie verder.
Op de controle duplex van MnX was duidelijk te zien, dat er nieuwe vaten waren bijgekomen. Klein en fijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |