Ik was halverwege mn post toen ik door de dierenarts werd opgehaald, en toen had ik hem vanmiddag al een keer herschreven, en werd ik weer afgeleid
quote:
Op woensdag 22 april 2026 13:05 schreef Candaasje het volgende:[..]
Als ze allebei opeens klachten vertonen, zou ik het eerder (eerst) zoeken in een parasiet of andere vorm van externe oorzaak. En ik kan het bij jou eigenlijk totaal niet voorstellen, maar je hebt geen nieuwe planten in huis? Of in de tuin? (Komen ze daar überhaupt?). Geen nieuw parfum, schoonmaakmiddel, etc? Ander anti-vlooienmiddel? Paracetamol op je nachtkastje laten liggen? Etc?
Giardia valt dan onder parasiet, toch?
Vier maanden geleden was het ook eerst de één, toen een dag later de ander ook. Nu was het dus Sam sinds zondagavond, dat ging juist weer iets beter totdat ik midden in de nacht in de bak kwam graven, en Bram begon afgelopen nacht/vroeg in de ochtend pas. Beide kotsten in de +- 2 uur nadat ik in de bak was komen graven. Ze hebben wel eerder gekotst van stress (eerste keer dat nichtje kwam logeren

). Dus niet helemaal gelijk begonnen met alles, wel gelijk begonnen met kotsen en Bram met diarree toen bij Sam weer steeds zachter werd, allen na mijn nachtelijke graafparty.
Geen planten überhaupt, komen niet buiten, geen parfum of antivlooienmiddel, paracetamol kan ook niet (alleen Bram is heel even unsupervised op mijn slaapkamer geweest waar dat idd op nachtkastje ligt, maar wel pas na het braken, en heb meteen toen ik weer thuis was nadat ik je bericht las, gecheckt en daar was idd niks aan te zien van missend iets of tandjes oid). Enige wat ik zelf kon bedenken is dat ik met glycerona hygiënische handengel een stukje aanrecht en stukje vloer had schoongemaakt ergens maandag en dinsdag begin vd avond, daarom had ik vannacht spoedpost ook even gebeld. Maar dat was echt heel weinig, vervliegt heel snel én ik heb op aanrecht echt 6x ofzo erna nog met natte keukenrolvel erover, drooggemaakt met nieuw vel, weer met nieuw nat vel etc om "na te spoelen". En bij de vloer 2 of 3x dat zo gedaan en erna nog met stoomreiniger dat stuk (en erna rest vd kamer). En dat was pas nadat Sam al was begonnen met diarree. En ik kan me niet voorstellen dat daar nou echt veel van kan zijn blijven liggen.. dat was dierenarts vanmiddag met me eens (en vannacht vond spoed het ook veel waarschijnlijker dat het kotsen paste bij darmproblemen dan vergiftiging hiermee).
Giardia stond ik vorige keer op het punt om te laten testen, maar toen was het snel weer over, dus gelaten. Dus was mijn eerste verdenking, al dan niet in combinatie met stress.
Sam heeft spuitje tegen misselijkheid gehad en blikje recovery natvoer mee en daar heeft hij bij thuiskomst meteen wat van gegeten. En inmiddels bericht, Giardia test is negatief. Ze adviseerde om van Bram wel ook morgen en vrijdag nog te verzamelen zodat we die ook kunnen testen om echt uit te sluiten. Dus nog twee dagen poepgraaien

. En hopelijk is het dan tegen die tijd ook weer over en hoeft er verder niks

. Het gaat vanmiddag in elk geval een stuk beter. Zo katten weer eten geven, zelf eten maken, en dan eens grote bijlees doen
[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 22-04-2026 18:51:57 ]