abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 april 2026 @ 13:55:43 #51
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220633010
* flipsen kent Dr. Pol niet en zo te lezen is dat maar beter ook :)

Ik ging gisteravond om 21:00 naar bed en werd om 08:00 wakker :D Kennelijk had ik wat in te halen. Zometeen wandelen met Willem, vanmiddag stevige pot padel en vanavond pokeravondje met wat mensen die ik (via padel) heb leren kennen hier. Leuk!
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 22 april 2026 @ 14:02:48 #52
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220633061
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2026 13:51 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Hij doet mooie dingen, zeker in gebieden achteraf en in situaties waarin je soms moet roeien met de riemen die je hebt. Maar hij doet/deed ook heel veel dingen waarbij je jezelf de vraag moet stellen of je niet wat eerder met pensioen had moeten gaan. Of mee met de tijd had moeten gaan/nascholing had moeten volgen om de kwaliteit van je zorg te bewaken.

Het is af en toe echt alsof je naar geneeskunde uit de jaren 40-50 kijkt. En dat zegt wat, want op een aantal vlakken zitten we in de veterinaire zorg nog in de jaren 70-80 van de humane zorg, dus we zijn in die zin best wat minder optimale omstandigheden gewend :+
Maar voor een derdewereldland is het toch al extreme luxe dat er een dierenarts is? Veel mensen krijgen daar al niet de zorg die hij aan deze dieren geeft...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator woensdag 22 april 2026 @ 14:27:04 #53
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220633171
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2026 13:51 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Hij doet mooie dingen, zeker in gebieden achteraf en in situaties waarin je soms moet roeien met de riemen die je hebt. Maar hij doet/deed ook heel veel dingen waarbij je jezelf de vraag moet stellen of je niet wat eerder met pensioen had moeten gaan. Of mee met de tijd had moeten gaan/nascholing had moeten volgen om de kwaliteit van je zorg te bewaken.

Het is af en toe echt alsof je naar geneeskunde uit de jaren 40-50 kijkt. En dat zegt wat, want op een aantal vlakken zitten we in de veterinaire zorg nog in de jaren 70-80 van de humane zorg, dus we zijn in die zin best wat minder optimale omstandigheden gewend :+
Het is de VS, die lopen technologisch sowieso nog 40 jaar achter. Dus dan loopt ie aardig in de pas toch ;)

Betaalbare zorg is nog altijd bezig dan geen zorg. Mensen zullen wel tevreden met hem zijn.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220633179
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 14:02 schreef fietsie het volgende:

[..]
Maar voor een derdewereldland is het toch al extreme luxe dat er een dierenarts is? Veel mensen krijgen daar al niet de zorg die hij aan deze dieren geeft...
Het is niet alsof je in een derdewereldland land - in je eigen praktijk, ik heb het niet over in een afgelegen stal - werkelijk elke eenvoudige hygiëne en/of veiligheidsmaatregel maatregel aan je laars hoeft te lappen. Die man had echt genoeg geld om zelf te kunnen investeren in materiaal/training/faciliteiten. Onjuiste anesthesie, medicatie gebruik die achterhaald is, geen hygiëne… Her is echt vaak een geval van nonchalant omspringen met voorschriften uit gemakzucht. Er zijn genoeg artsen die in slechtere omstandigheden werken maar wel beter de kwaliteit in het oog houden.

Hij is dan ook meerdere malen tuchtrechtelijk vervolgd, en bij veel collega’s zeker niet populair.

https://www.uu.nl/nieuws/wat-te-doen-met-dr-pol

Ik heb het echt niet over het niet plaatsen van arteriele lijnen of het moeten maken van MRI’s voor de perfecte diagnose. :P
pi_220633189
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 14:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Het is de VS, die lopen technologisch sowieso nog 40 jaar achter. Dus dan loopt ie aardig in de pas toch ;)

Betaalbare zorg is nog altijd bezig dan geen zorg. Mensen zullen wel tevreden met hem zijn.
Op het gebied van veterinaire zorg aan de kleinere gezelschapsdieren loopt de VS in veel staten heel niet zo ver achter. Om sommige staten zelfs voor op Nederland.

En hij is dus in Michigan tuchtrechtelijk vervolgd.

Iedereen kan tevreden zijn met een arts, wil nog niet zeggen dat dat altijd terecht is. Ik krijg ook dieren binnen waar het baasje het volste vertrouwen had en soms nog heeft in de eigen dierenarts. En dan mogen wij de shit oplossen zonder die arts af te vallen….
pi_220633407
Jongens , heel andere vraag. Mn fonteinkruid in de vijver hangt slap, helemaal opzij terwijl ie afgelopen dagen nog vier omhoog stond. Er woonde zelfs een salamander in! -O- Wat te doen?

:D
  woensdag 22 april 2026 @ 15:21:17 #57
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220633622
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2026 14:49 schreef Candaasje het volgende:
fonteinkruid
Staat het wel diep genoeg ? En heeft het goed substraat om in te wortelen ?
En heb je heel zacht water daar ? Want dan kan dat de oorzaak ook zijn.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220633752
Heb ooit eens met een paar professionele rangers in Zuidelijk Afrika gesproken, die lieten geen spaan heel van die Australiër die om het leven kwam toen hij door een rog werd gestoken. De kennis die hij deelde was niet optimaal maar met name zijn omgang met dieren schijnt heel dier onvriendelijk te zijn geweest.

Heb weer mooie pootjes, leuke meid (was nog niet eerder bij haar geweest).
We have far more in common than that which devides us..
pi_220633853
Ik ken heel dr. Pol niet :s)

Ach Vlindertje wat een zorg om de katjes :*

Gezellig geluncht en bijgekletst met broer en schzus O+
Gister bleken ze 50 jr getrouwd en vertelden dat ik en haar broer de enige nog levende familie zijn die ook op de bruiloft waren :o
Ik was 16, haar broer is jaar of 4 jonger dan ik.
Gek idee..om dat zo te horen!

Ik weet nog precies wat ik aan had, geleende lange jurk en schoenen met enorme plateauzolen :D en ik rookte :7 (wie niet in die tijd)
pi_220633888
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:21 schreef fietsie het volgende:

[..]
Staat het wel diep genoeg ? En heeft het goed substraat om in te wortelen ?
En heb je heel zacht water daar ? Want dan kan dat de oorzaak ook zijn.
Hm, super zacht water hier ja. Zal eens nagaan/navragen bij de hovenier hoe we dat hier een beetje beter kunnen krijgen. (Hij had er wel verschillende mineralen ed ingegooid als ‘start basis’, dus het heeft het allemaal best goed gedaan. Tot nu toe dan. )

Ik ben ook benieuwd of mijn calathea het gaat overleven. Die stortte deze winter echt volledig in ;( dus ik heb hem nu in potgrond gezet en hem ‘gesplitst’ zodat alle echt slechte stukken er nu uit zijn. Dat was vrij drastisch, maar delen van de wortels leken aangetast door een schimmel. Ik heb er een hard hoofd in, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit…

Eens kijken of ik ooit groene vingers kan kweken :+
  woensdag 22 april 2026 @ 16:21:21 #61
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220633919
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2026 16:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Hm, super zacht water hier ja. Zal eens nagaan/navragen bij de hovenier hoe we dat hier een beetje beter kunnen krijgen. (Hij had er wel verschillende mineralen ed ingegooid als ‘start basis’, dus het heeft het allemaal best goed gedaan. Tot nu toe dan. )

Ik ben ook benieuwd of mijn calathea het gaat overleven. Die stortte deze winter echt volledig in ;( dus ik heb hem nu in potgrond gezet en hem ‘gesplitst’ zodat alle echt slechte stukken er nu uit zijn. Dat was vrij drastisch, maar delen van de wortels leken aangetast door een schimmel. Ik heb er een hard hoofd in, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit…

Eens kijken of ik ooit groene vingers kan kweken :+
Vijvermannen hebben het dan over een of andere magische klei die het water "harder" maakt
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220633965
Vandaag eten we :Y) Gerben's Groentebak :Y)



wortel, radijs, snackkomkommer, augurk (hetzelfde ding, alleen op zuur), olijven. Honing en mosterd erdoor. Ik wou er ook nog paprika en feta bij doen maar het vind het zo wel even genoeg.

En kebabspiesjes van de plaat erbij straks :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 april 2026 @ 16:45:22 #63
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220634067
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Heb ooit eens met een paar professionele rangers in Zuidelijk Afrika gesproken, die lieten geen spaan heel van die Australiër die om het leven kwam toen hij door een rog werd gestoken. De kennis die hij deelde was niet optimaal maar met name zijn omgang met dieren schijnt heel dier onvriendelijk te zijn geweest.

Heb weer mooie pootjes, leuke meid (was nog niet eerder bij haar geweest).
Cesar Millan heeft de hondenwereld ook meer kwaad dan goed gedaan, met zijn "show them who is the packleader". Tenminste, dat vinden de moderne hondentrainers. Let wel, wij zijn ook maar gewoon begonnen met het volgen van zijn shows en lezen van zijn boeken. Maar Mariela is daarna wel vérder gegaan met onderzoeken en kwam er al snel achter dat er veel betere en meer moderne manieren zijn als het om hondengedrag gaat.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220634173
Ik was halverwege mn post toen ik door de dierenarts werd opgehaald, en toen had ik hem vanmiddag al een keer herschreven, en werd ik weer afgeleid :+

quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2026 13:05 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Als ze allebei opeens klachten vertonen, zou ik het eerder (eerst) zoeken in een parasiet of andere vorm van externe oorzaak. En ik kan het bij jou eigenlijk totaal niet voorstellen, maar je hebt geen nieuwe planten in huis? Of in de tuin? (Komen ze daar überhaupt?). Geen nieuw parfum, schoonmaakmiddel, etc? Ander anti-vlooienmiddel? Paracetamol op je nachtkastje laten liggen? Etc?
Giardia valt dan onder parasiet, toch?
Vier maanden geleden was het ook eerst de één, toen een dag later de ander ook. Nu was het dus Sam sinds zondagavond, dat ging juist weer iets beter totdat ik midden in de nacht in de bak kwam graven, en Bram begon afgelopen nacht/vroeg in de ochtend pas. Beide kotsten in de +- 2 uur nadat ik in de bak was komen graven. Ze hebben wel eerder gekotst van stress (eerste keer dat nichtje kwam logeren :+ ). Dus niet helemaal gelijk begonnen met alles, wel gelijk begonnen met kotsen en Bram met diarree toen bij Sam weer steeds zachter werd, allen na mijn nachtelijke graafparty.

Geen planten überhaupt, komen niet buiten, geen parfum of antivlooienmiddel, paracetamol kan ook niet (alleen Bram is heel even unsupervised op mijn slaapkamer geweest waar dat idd op nachtkastje ligt, maar wel pas na het braken, en heb meteen toen ik weer thuis was nadat ik je bericht las, gecheckt en daar was idd niks aan te zien van missend iets of tandjes oid). Enige wat ik zelf kon bedenken is dat ik met glycerona hygiënische handengel een stukje aanrecht en stukje vloer had schoongemaakt ergens maandag en dinsdag begin vd avond, daarom had ik vannacht spoedpost ook even gebeld. Maar dat was echt heel weinig, vervliegt heel snel én ik heb op aanrecht echt 6x ofzo erna nog met natte keukenrolvel erover, drooggemaakt met nieuw vel, weer met nieuw nat vel etc om "na te spoelen". En bij de vloer 2 of 3x dat zo gedaan en erna nog met stoomreiniger dat stuk (en erna rest vd kamer). En dat was pas nadat Sam al was begonnen met diarree. En ik kan me niet voorstellen dat daar nou echt veel van kan zijn blijven liggen.. dat was dierenarts vanmiddag met me eens (en vannacht vond spoed het ook veel waarschijnlijker dat het kotsen paste bij darmproblemen dan vergiftiging hiermee).

Giardia stond ik vorige keer op het punt om te laten testen, maar toen was het snel weer over, dus gelaten. Dus was mijn eerste verdenking, al dan niet in combinatie met stress.

Sam heeft spuitje tegen misselijkheid gehad en blikje recovery natvoer mee en daar heeft hij bij thuiskomst meteen wat van gegeten. En inmiddels bericht, Giardia test is negatief. Ze adviseerde om van Bram wel ook morgen en vrijdag nog te verzamelen zodat we die ook kunnen testen om echt uit te sluiten. Dus nog twee dagen poepgraaien :+ . En hopelijk is het dan tegen die tijd ook weer over en hoeft er verder niks :Y . Het gaat vanmiddag in elk geval een stuk beter. Zo katten weer eten geven, zelf eten maken, en dan eens grote bijlees doen :)

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 22-04-2026 18:51:57 ]
pi_220634347
Wat een tobben voor je vlindertje, met de katten.
Gelukkig Kaatje komt vakantiegeld volgende maand. Toch!? w/

Deze zonnige vakantiedag, zonder dingen die moeten als werk, hebben de wintertruien de wasmachine gezien en hangen te drogen.
Eindelijk het 20 min programma ontdekt. Prettig hoor.

De zomertruien zijn schoon en gewassen uit de vacuüm zakken ( ook bij de HEMA nú, zó handig ruimtebesparend in de kast) en hebben de hele dag gelucht op het balkon.
Verder een grote pot met aardbeienplant op het balkon gezet en de afgestorven violen in de kliko.
pi_220634460
Dat vakantiegeld (en dat van volgend jaar) had ik eigenlijk bedacht voor de verdeler bij de ketel. _O- Maar zo werkt het helaas niet. :'(

Ik moet ook nodig doen, kasten uitruimen, misschien een idee tijdens het kijken naar de Koningsdag reportage maandag

Fijn dat Sam in ieder geval geen giarda heeft, nu Bram nog en dat ze snel weer dikke drollen produceren
We have far more in common than that which devides us..
pi_220634614
Ik heb een paar truien en blouses die allemaal sporen hebben van mijn werkbadge die met een koord om mijn nek hing en de bagdes dan net iets onder borsthoogte tegen kleding hingen. Best vervelend }:|
pi_220634950
Jammer van de andere sollicitatie @Lucky_Strike, maar fijn dat je daar toch al minder gevoel bij had. Jouw huidige teamleider ging ook kijken of daar ook wat betaalds mogelijk was toch? Of herinner ik me dat verkeerd? En wat goed dat ze zo hun waardering laten zien met die schaal ^O^ .
En wat vreeeemd van die vrijwilliger! Vrij onvolwassen ook.

@Clubsoda Oef, dat is een lange dag! En een vroege start!

@Blues hoe was de lunch? Lekker dat dat nu elke dag kan ^O^

@Candaasje je spoiler over cowboy en verandering teweeg brengen klinkt als een ingewikkelde en energie slurpende situatie zeg! Wel goed dat jullie het doen ^O^ maar tegelijk ook -O- dat het überhaupt nodig is.

@Kaatje1 tevreden met je haar na de kapper?

@AnneX snap dat je even moest slikken bij de veranderde tuin!

Zo, ben geloof ik wel bij nu.

Zowel Bram als Sam hebben 2x een halve portie natvoer op met wat tijd ertussen (moest wat vaker en kleinere porties geven) en er is na vannacht niet meer gekotst. Bram heeft tussen 11.15 en nu maar 1x gepoept twee uur geleden, Sam hetzelfde maar tussen 8.30 en nu. Bij Sam was ik erbij en leek er heel voorzichtig wel iets verbetering in consistentie. Bij Bram moeilijk te zien van camera. Sam heeft voor het eerst sinds gister weer even bij me op schoot gelegen, en hij ligt nu weer lekker als een garnaal op zn zij in de hangmat, ipv zo als 'loaf' niet eens met pootjes opgevouwen.

Ik loop een fles drinken achter, moet nog eten en begin nu toch wel moe te worden, maar moet ook nog een laatste beetje administratie afmaken zo. En mn enkel doet weer pijn. Maar ik maak me wat minder zorgen, die admin duurt maar een halfuurtje, ik heb bij de lunch wel al groente gegeten en ik ben even een uurtje op de hockey geweest waar dochter van een vriendin een proefles had, lekker met haar en haar man gekletst. Dat was erg fijn zo even ter afleiding en leuks tussen al het administratie en kattengedoe :).

Werk reageerde super fijn op dat mijn werkgroep vanmiddag niet door kon gaan ivm dierenarts afspraak, echt, alleen maar goede ervaringen tot nu toe. Gister liep ik met een student haar analyse-syntax even samen door want er gingen wat dingen mis, en aan eind van de afspraak hadden we samen uitgevogeld waarom en het gefixt. Vroeg ze aan het eind 'zeggen mensen vaak tegen je dat je fantastisch bent? Want je bent echt fantastisch!'. Daarna sprak ik een andere student en die was ook al zo dankbaar met super bedankt voor het meekijken en ik heb er echt heel veel aan gehad enzo. O+
pi_220635126
Jij kan een stuk lekkerder slapen vannacht @vlindertje89 en wat een fijne complimenten

Haar bevalt prima, nog wel even met kapper besproken om te kijken of laten groeien een optie was maar we kwamen snel tot de conclusie dat dat echt geen goed plan is.

Door mijn afspraken vandaag loop ik ook achter met drinken, dus zo nog maar een flinke mok thee en veel water, morgen gaat het ook niet heel goed want spreekuur en ‘s avonds naar theater.
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator woensdag 22 april 2026 @ 19:48:02 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220635195
Hmm bij broertje met stroom bezig, wou wcd in z'n trapkast. Dus nul+aarde getrokken naar wat voorheen schakelaar was. Wcd+schakelaar combi geplaatst en aangesloten. Lichtknopje om en *poef*

Voor het eerst dat me dat overkomt bij het aansluiten van iets. Even wat drinken en dan naar es op onderzoek.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 22 april 2026 @ 19:58:40 #71
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220635286
Ik mag niks doen
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220635501
Heerlijk compliment Vlindertje O+ En het komt vast goed met de kattenbroers ^O^ Beter 'personeel' van ze is er niet!

Onze lunch was heel gezellig op een leuke plek aan de Amstel. Wel ff geprobeerd om op het terras te zitten daar, maar toch echt wel te fris, dat windje.
We deden een medisch-boomerrondje voor alle 4 :D :P en daarna lekker over vakanties en mijn afscheid gekletst. Had mijn tijdschrift meegenomen. Fijn om broer weer ff in mn buurt te hebben.


Morgen de wekker op 7 uur :o :o Dat is weer voor het eerst. Ik wil toch mee met g voor onderzoek + arts.
Samen uit, samen thuis :)
  Moderator woensdag 22 april 2026 @ 20:45:35 #73
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220635651
Ok, hoe Peha dat ding ontworpen heeft is wat verneukeratief. Als ik op het knopje drukte werd nul en fase met elkaar verbonden. Aanduidingen of een papiertje zaten er ook niet bij. Sowieso kut spul met schroef verbindingen, heb liever Busch Jaeger met steekkoppelingen.

Maar deze units zijn niet heel gangbaar meer
https://www.sandervunderi(...)me-wit-80-6686w.html
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220635744
Fijn van de leuke lunch @Blues! Zo waardevol. En sterkte/succes morgen samen in ziekenhuis!

En dat is lief dat je dat zegt O+ ik ben inmiddels zo moe dat ik er zelfs tranen van in mn ogen krijg. Ik maakte me vannacht/vanochtend echt wel zorgen, en voelde me beetje schuldig ook ofzo, of ik niet toch onderschat had hoe het was en of ik het niet erger heb gemaakt bij Sam/veroorzaakt heb bij Bram door mijn handelen vannacht. Maar ik ben meteen maandag naar dierenarts gegaan en toen het weer erger werd meteen vandaag weer, en het is niet zeker dat mijn handelen iets heeft gedaan. Dierenarts zei maandag ook niet dat bloed prikken echt nu nodig was, en zei ook vandaag dat het een heel realistische keuze was om Giardia te testen nu en anti misselijk spuit en dan eerst even af te wachten op resultaat en wat het effect is voor we kijken naar evt verder onderzoek.

Twijfel wel beetje over weekend, jongste nichtje zou voor t eerst komen logeren O+ . Dat wil ik eigenlijk wel graag door laten gaan, maar wil ook niet het weer erger maken door stress. Dus dat overleg ik morgen even met dierenarts als ze me belt om te vragen hoe t tegen die tijd gaat. Misschien kan ik gewoon lekker veel met haar wandelen, boodschappen doen, lekker in de draagzak of wagen. Zodat ze vooral slapend of rustig thuis is, dat deed ik met oudste nichtje in het begin ook veel. En ze zijn nu natuurlijk ook stuk meer gewend dan bij oudste nichtje, want toen waren er zelden kinderen in huis.

Ik belde net even met mn ouders en wilde eigenlijk daarna broodjes gaan maken om wel nog wat te eten, maar Sam ligt al een tijdje op schoot O+ dus daar geniet ik nu even extra van O+

Morgenochtend voor het eerst sinds 5 weken geleden weer psycholoog, ik hoop dat de nacht zodanig goed gaat dat ik het aandurf om er fysiek heen te gaan. Zoals het nu gaat, denk ik van wel :Y . En dan erna weer naar huis en in de middag nog één (leuke!) werkafspraak online.

Ik kijk nu Baylen Out Loud, over iemand met Tourette. Echt mooie serie. Kan lekker even alle spanning van vandaag eruit janken bij deze aflevering :P
pi_220635959
Lekker janken en het gaat vast lukken a.s. weekend met jongste nichtje. Komen ze dan alle2?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')