abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220629676
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 22:22 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Komen jullie elkaar vaak tegen? :o
Nee, nooit gelukkig. Dit is iemand die echt alleen haar huis hier heeft. Ze kent hier niemand, gaat nergens naartoe. Haar partner doet alle boodschappen dus ze komt zelfs nooit in een winkel.

Maar ik ga haar nu vast toch vaak tegenkomen want zo werkt dat natuurlijk. Maar goed hoor, ik doe heel normaal tegen haar.
Spoilers!
pi_220629776
Apart dat ze dan toch vrijwilliger is geworden
We have far more in common than that which devides us..
pi_220629852
Gefeliciteerd Lucky ! Zitter er meer uren aan te komen? Of een functie formatieplaats elders? Positief dan. 😉

Vanmiddag was ik even op de oude woonplek. De buurvrouw met een naaimachine gaat twee broeken korter maken.
Hebben de nieuwelingen Alle Acht boerenhortensias uit de voortuin gehaald.
En lossssss…
( het is nu wel een 2 x 3 meter vak vol met zevenblad zag ik…) Óók groen.
pi_220630003
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 23:03 schreef AnneX het volgende:
Gefeliciteerd Lucky ! Zitter er meer uren aan te komen? Of een functie formatieplaats elders? Positief dan. 😉

Vanmiddag was ik even op de oude woonplek. De buurvrouw met een naaimachine gaat twee broeken korter maken.
Hebben de nieuwelingen Alle Acht boerenhortensias uit de voortuin gehaald.
En lossssss…
( het is nu wel een 2 x 3 meter vak vol met zevenblad zag ik…) Óók groen.
Oef dat lijkt me lastig te zien :|W
pi_220630055
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 23:34 schreef Blues het volgende:

[..]
Oef dat lijkt me lastig te zien :|W
De struik rozemarijn van 1 meter doorsnee eruit was lastiger.
Ach…”hier laat je wat en daar vind je wat….”

Wel leuk, dat de ex tuinhulp / buurjongen - nu man - nu door een andere buur is gevraagd om ‘even’ 5 x 6 moestuin om te spitten. In 3 uurtjes gefikst.
pi_220630078
@Candaasje wij kijken nu een leuk programma: de dierenarts van Yorkshire, NPO2
Erg leuk en leerzaam O+ (voor ons leerzaam dan he ;) )
  Moderator woensdag 22 april 2026 @ 07:41:41 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220630550
Ik wou eigenlijk alleen een foto maken van hoe mooi het ochtendzonnetje op de verse beukenblaadjes viel, maar zag plots een bonus :)

Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220630557
Haas? Hertekalf? Verdwaalde lama? Poes? Hond? Vos?
Hoog op de poten.

Goedemorgen dan! Op een mooie vakantiedag.
pi_220630839
Je hebt wel veel aan je dag met zo'n matineus kind :O naast het gebruikelijke ochtendprogramma heb ik ook al mijn thuisworkout gedaan, de moestuin verzorgd en draait was 2 van 4 of 5. Tijd voor een tweede kop koffie en dan gymles. Jammer dat ik vanavond tot 21 uur intervisie heb en er dus niet vroeg in kan duiken. }:|
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220631134
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 09:07 schreef Clubsoda het volgende:
Je hebt wel veel aan je dag met zo'n matineus kind :O naast het gebruikelijke ochtendprogramma heb ik ook al mijn thuisworkout gedaan, de moestuin verzorgd en draait was 2 van 4 of 5. Tijd voor een tweede kop koffie en dan gymles. Jammer dat ik vanavond tot 21 uur intervisie heb en er dus niet vroeg in kan duiken. }:|
Dat is wel een heel productieve dag zo :o

Ik had gisteren een heel productieve dag. Maar dan wel zo een waarbij ik niet uitgeput was aan het eind. Zo mogen alle dagen wel zijn. Hopelijk vandaag weer. Nu werken, straks Vinted rondje, koken, plantjes en asperges kopen, sporten, eten, douchen en dan om 20.00 gevloerd voor onze wazige serie (Mrs. Davis) die maar niet minder wazig wordt.
Spoilers!
  Moderator woensdag 22 april 2026 @ 09:35:28 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220631207
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 07:43 schreef AnneX het volgende:
Haas? Hertekalf? Verdwaalde lama? Poes? Hond? Vos?
Hoog op de poten.

Goedemorgen dan! Op een mooie vakantiedag.
Een reegeit
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220631555
Mogge!

Straks naar de kapper, die heeft wat te doel. Had eigenlijk m’n haar willen laten groeien, maar door zere armen en handen lukt in model krijgen niet, dus eraf.
En vanmiddag naar de pedicure. Tussendoor medicijnen voor Elin ophalen, arme bankrekening
We have far more in common than that which devides us..
pi_220631972
Mogguh! Vandaag onverwacht dagje vrij, dus ik heb uitgeslapen O+
Net buiten ontbeten, en inmiddels aan mijn klusjeslijst begonnen. Langzaamaan wel. Ik begon met het bestellen van traproedes en knologen. Dat was niet zo'n vermoeiend klusje want we hadden eerder deze week al bedacht welke we wilden. Drie ribben armer, maar dan kan de loper straks weer terug *O*

... Nadat ik de leuning heb afgelakt en de muur opnieuw heb gewit......

Ach ja.. straks nog wat planten in nieuwe potgrond zetten (tuinaarde was echt het slechtste idee ooit...) en het huis aan kant krijgen.

@vlindertje89 : ik begrijp je dilemma..... als de diarree echt vaker of sneller terug blijft keren, dan zou verder onderzoek wel aan te raden zijn. (Ik denk dan eerder aan bloedonderzoek en eventueel een echo dan aan röntgenfoto's, maar ik ben wel een beetje uit de interne geneeskunde. Voordeel van bloedonderzoek is dat het bij de meeste DA's wel in huis kan, voor een goede echo moet je naar een specialist. )
Maar ik zou in dit geval eerst bekijken of de oorzaak inderdaad niet ligt in stress en/of een parasiet zoals Giardia :Y
En voeding is vaak ook een boosdoener, maar dat is lastiger te achterhalen en met al dieetrestricties niet altijd even eenvoudig.

@Barreltje ach wat sneu, dat is heel naar en verdrietig ;( (Het overkomt de meest ervaren houders van dieren. Zo is de vader van een collega een van z'n lievelingskoeien verloren, die had zichzelf opgehangen aan haar halsband. Maakt het niet minder verdrietig, maar nouja, misschien helpt het om je een beetje minder schuldig te voelen.)

@Blues : ik zal eens kijken. Ik had hem wel voorbij zien komen, maar ik ben niet zo van de vee-artsenij doorgaans dus ik was er nog niet voor gaan zitten. (Ik heb ooit wel getwijfeld of ik wel die kant op wilde (want koeien O+ varkens O+ Schapen O+ Kippen O+ Geiten O+ Lama's O+ etc. etc) , maar het economisch aspect zou wel echt een ding worden...)
Als het goed is... maar dit zijn wel vaker plannen die op de plank eindigen natuurlijk :P , komt er binnenkort een programma over ons ziekenhuis. De gesprekken zijn en worden wel gevoerd op dit moment.

Nu tijd voor koffie. In het zonnetje! O+
pi_220632032
Er werd o.a. een hondje geopereerd aan een hernia en melk van een ezelmoeder ( dat baby-ezeltje O+ O+ ) gecheckt en er werd door de boeren tegen de vee-artsen cricket gespeeld.
Soort feelgood serie ook.
pi_220632039
Wij na telefoontje van zkh voor g heel vroeg vanochtend over zijn medicijngebruik (had hij ook al digitaal doorgegeven :+ ) nog even in slaap kunnen vallen.
Nu een lekkere smoothie met thee en dan straks lunchen op een mooi plekkie aan het water met Broer/Schoonzus.

Gewoon op een woensdag. Omdat dat ook kan :D
pi_220632374
Hier ook weer thuis en ook een dunnere bankrekening en de dag is nog niet ten einde. Elin moet het nog zeker 100 dagen uithouden want ik heb voor ruim 200 euro aan medicijnen gehaald.

Onderweg naar de kapper een hufter kunnen ontwijken die veel te gard door een wijk door rood reed, op de terugweg een hork die op een kruis in de weg stond, ik kon er niet langs maar 3 auto’s ook niet, die stonden nu op de doorgaande weg, ook niet fijn. En vervolgens een dame die blijkbaar niet wist dat rechts voorrang heeft en wie het gebruik van een richtingaanwijzer onbekend was.
Straks naar de pedicure hoef ik gelukkig grotendeels alleen fietspaden te gebruiken
We have far more in common than that which devides us..
pi_220632623
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2026 11:15 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh! Vandaag onverwacht dagje vrij, dus ik heb uitgeslapen O+
Net buiten ontbeten, en inmiddels aan mijn klusjeslijst begonnen. Langzaamaan wel. Ik begon met het bestellen van traproedes en knologen. Dat was niet zo'n vermoeiend klusje want we hadden eerder deze week al bedacht welke we wilden. Drie ribben armer, maar dan kan de loper straks weer terug *O*

... Nadat ik de leuning heb afgelakt en de muur opnieuw heb gewit......

Ach ja.. straks nog wat planten in nieuwe potgrond zetten (tuinaarde was echt het slechtste idee ooit...) en het huis aan kant krijgen.

@:vlindertje89 : ik begrijp je dilemma..... als de diarree echt vaker of sneller terug blijft keren, dan zou verder onderzoek wel aan te raden zijn. (Ik denk dan eerder aan bloedonderzoek en eventueel een echo dan aan röntgenfoto's, maar ik ben wel een beetje uit de interne geneeskunde. Voordeel van bloedonderzoek is dat het bij de meeste DA's wel in huis kan, voor een goede echo moet je naar een specialist. )
Maar ik zou in dit geval eerst bekijken of de oorzaak inderdaad niet ligt in stress en/of een parasiet zoals Giardia :Y
En voeding is vaak ook een boosdoener, maar dat is lastiger te achterhalen en met al dieetrestricties niet altijd even eenvoudig.
Dank voor je antwoord _O_ en fijn een dagje vrij! Veel succes met de klussen!

Ik vermoed wel op zn minst ook stress.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tldr: Inmiddels hebben ze allebei diarree en Sam wilde tot 10u vanochtend niet eten, gelukkig wel iets gegeten weer.

Heb nu 3 dagen van Sam, dus die lever ik zo bij de afspraak ook in, en dan iig Giardia test. En thanks voor je advies, als degene zo weer adviseert echt nu bloedonderzoek te doen ipv in oktober als Giardia negatief is, dan doe ik dat wel. Het voelt voor mij niet per se als terugkerend maar ik was dus ook wel 1x vergeten, ik snap met 3x in afgelopen 6-7 maanden wel dat ze het zegt.

En voedselallergie steek ik nog even mn kop voor in het zand, ze krijgen nu allebei alleen rund want Bram is allergisch voor kip, en het zou wel vrij kut zijn als Sam nu allergisch is geworden voor rund :') . Maar hij heeft verder ook niet echt tekenen, geen krabplekken boven ogen of in nek ofzo, zie m ook niet vaak krabben. Dus hopelijk is het stress of Giardia of iets anders wat relatief makkelijk te behandelen is :Y

Wish me luck met hem weer in zn mandje krijgen over half uur.. hij is altijd doodsbang ;(

Nu even powernap, want sinds 3.15 heb ik alleen van 6.30-7.30 geslapen en sinds 9u wel aan t werk. Daarna dierenarts en dan bijlees :Y
  woensdag 22 april 2026 @ 12:59:18 #44
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220632675
c_/
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220632703
Wat een zorgen kunnen ze toch geven @vlindertje89 Hopelijk komt er iets uit de onderzoeken en dat er wat aan gedaan kan worden. Stress is zo ongrijpbaar
We have far more in common than that which devides us..
pi_220632706
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 12:47 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Dank voor je antwoord _O_ en fijn een dagje vrij! Veel succes met de klussen!

Ik vermoed wel op zn minst ook stress.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tldr: Inmiddels hebben ze allebei diarree en Sam wilde tot 10u vanochtend niet eten, gelukkig wel iets gegeten weer.

Heb nu 3 dagen van Sam, dus die lever ik zo bij de afspraak ook in, en dan iig Giardia test. En thanks voor je advies, als degene zo weer adviseert echt nu bloedonderzoek te doen ipv in oktober als Giardia negatief is, dan doe ik dat wel. Het voelt voor mij niet per se als terugkerend maar ik was dus ook wel 1x vergeten, ik snap met 3x in afgelopen 6-7 maanden wel dat ze het zegt.

En voedselallergie steek ik nog even mn kop voor in het zand, ze krijgen nu allebei alleen rund want Bram is allergisch voor kip, en het zou wel vrij kut zijn als Sam nu allergisch is geworden voor rund :') . Maar hij heeft verder ook niet echt tekenen, geen krabplekken boven ogen of in nek ofzo, zie m ook niet vaak krabben. Dus hopelijk is het stress of Giardia of iets anders wat relatief makkelijk te behandelen is :Y

Wish me luck met hem weer in zn mandje krijgen over half uur.. hij is altijd doodsbang ;(

Nu even powernap, want sinds 3.15 heb ik alleen van 6.30-7.30 geslapen en sinds 9u wel aan t werk. Daarna dierenarts en dan bijlees :Y
Als ze allebei opeens klachten vertonen, zou ik het eerder (eerst) zoeken in een parasiet of andere vorm van externe oorzaak. En ik kan het bij jou eigenlijk totaal niet voorstellen, maar je hebt geen nieuwe planten in huis? Of in de tuin? (Komen ze daar überhaupt?). Geen nieuw parfum, schoonmaakmiddel, etc? Ander anti-vlooienmiddel? Paracetamol op je nachtkastje laten liggen? Etc?
pi_220632733
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 11:27 schreef Blues het volgende:
Er werd o.a. een hondje geopereerd aan een hernia en melk van een ezelmoeder ( dat baby-ezeltje O+ O+ ) gecheckt en er werd door de boeren tegen de vee-artsen cricket gespeeld.
Soort feelgood serie ook.
Ik ga het eens een kans geven! Nu wel extra benieuwd naar de hernia! :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 22 april 2026 @ 13:42:14 #48
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220632928
[Duikt alvast weg achter het bankstel]

Is er wat mis met dr Pol dan? Die man doet mooie dingen op tv ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220632962
Wat was met dr Pol?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220632993
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 13:42 schreef fietsie het volgende:
[Duikt alvast weg achter het bankstel]

Is er wat mis met dr Pol dan? Die man doet mooie dingen op tv ?
Hij doet mooie dingen, zeker in gebieden achteraf en in situaties waarin je soms moet roeien met de riemen die je hebt. Maar hij doet/deed ook heel veel dingen waarbij je jezelf de vraag moet stellen of je niet wat eerder met pensioen had moeten gaan. Of mee met de tijd had moeten gaan/nascholing had moeten volgen om de kwaliteit van je zorg te bewaken.

Het is af en toe echt alsof je naar geneeskunde uit de jaren 40-50 kijkt. En dat zegt wat, want op een aantal vlakken zitten we in de veterinaire zorg nog in de jaren 70-80 van de humane zorg, dus we zijn in die zin best wat minder optimale omstandigheden gewend :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')