abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 april 2026 @ 20:36:55 #203
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220646803
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 20:31 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik zou je zo graag wat onbekendere smaken van bier willen laten proeven :D je hebt bier dat richting sherry gaat, of juist richting smoothies, toetjes, zure bieren. Zo veel opties dat ik bijna niet kan geloven dat er niets voor jou tussen zit :)
Jaa pastry sours O+ en smoothie sours O+
Enige wat ik wel echt lekker vind.
pi_220646888
Mmm als ik de omschrijving van pastrie en smoothie sour lees lijkt me dat wel wat.

Smaak richting sherry echt niet (vind sherry ook vies behalve PX sherry)
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 24 april 2026 @ 20:54:27 #205
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220646970
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 20:31 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik zou je zo graag wat onbekendere smaken van bier willen laten proeven :D je hebt bier dat richting sherry gaat, of juist richting smoothies, toetjes, zure bieren. Zo veel opties dat ik bijna niet kan geloven dat er niets voor jou tussen zit :)
wanneer zijn jullie weer in Deventer? :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220646998
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
wanneer zijn jullie weer in Deventer? :)
En dan komen ze vast langs Arnhem 😉
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator vrijdag 24 april 2026 @ 21:03:20 #207
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220647026
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2026 19:51 schreef Vanyel het volgende:
Ik kocht een keer Jever dankzij het enthousiasme hier en ik vond het viesvies. Zowel met als zonder alcohol.
Dus, lieve mensen, succes is niet voor iedereen gegarandeerd.
Ik nam het ook eens voor m'n pa mee, die vond het ook niets. Misschien omdat het teveel naar de variant met alcohol smaakt. Hij drinkt alleen alcoholvrij bier want dat vind ie lekkerder.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220647748
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 20:36 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Jaa pastry sours O+ en smoothie sours O+
Enige wat ik wel echt lekker vind.
Echt een leuke stijl :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
wanneer zijn jullie weer in Deventer? :)
Voor een festival hopelijk in juli.
pi_220647754
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 22:40 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Echt een leuke stijl :Y
[..]
Voor een festival hopelijk in juli.
Park angerenstein?
We have far more in common than that which devides us..
pi_220648326
Lol, zowat op de minuut af maar dan een week later hetzelfde Les Mis nummer beluisteren in een theater. Dit keer mijn bed op 5 fietsminuten op loopminuten. Eigen bed ook.

Deze versie was een amateurproduktie van wat andere koren van dirigente. Plus orkest. Met onder meer 8 accordeons. Erg gaaf gedaan en wat een muzikaal en acteertalent in onze regio _O_ Vijf musicals in 1 ook, telt lekker op zo :+

Na afloop met wat acteurs nagekletst en toen bleek een PR dingetje nog niet geregeld te zijn. Omdat ik op de hoogte ben en dit weekend (er volgen nog 2 voorstellingen) meer tijd heb dan hen heb ik dat klusje maar op me genomen. Kan ik morgenavond misschien nog een keertje gratis meekijken :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 25 april 2026 @ 07:59:47 #211
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220649363
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2026 18:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Wel thee gedronken? In Ostfriesland wordt meer thee gedronken per persoon dan in Engeland.
Nee, nog geen thee gedronken, hoewel ik inmiddels wel door heb dat dat hier een gebruik is.

Ik heb wel diverse Jever biertjes geproefd in een nabijgelegen bar.
Zelfs de bloedsinaasappel radler 0,0% en die vond ik prima te drinken als een soort vn limonade met prik…
pi_220649487
Mogge!

Ik heb al vroege boodschappen gedaan bij Lidl, nu even pauze tot de Jumbo open is. Dan nog snel bij de stort langs en dan zitten de buitenshuise bezigheden voor dit weekend er weer op.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 25 april 2026 @ 09:02:05 #213
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220649615
Een goede morgen allemaal. Wij hebben ook nog wat boodschapjes (Aldi, vleesboerderij, molen). Daarna verder met de fruitkooi en planten planten.

Vanavond een rijsstafeltje van de bbq :9
Spoilers!
pi_220649632
Morgen!
Mijn to do lijst voor dit weekend:
- klein beetje werk inhalen van afgelopen week
- te grote brace terugsturen
- schoenen passen, beslissen welke terug gaan en dat ook meteen terugsturen
- karton uit eigen slaapkamer en nichtje kamer in stukjes scheuren en in kliko
- lak halen
- nieuwe bedje voor nichtje beetje schuren en lakken (x2)
- schone was opruimen en kijken of er dingen bij zitten die weg kunnen (kledingbak of marktplaats/Vinted)

En specifiek vandaag:
- tussen 11 en 17u zoveel mogelijk stroom gebruiken, en al helemaal tussen 13-15u :D

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 25-04-2026 09:13:19 ]
pi_220649636
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 22:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Park angerenstein?
Nee, is dat waar Mout is?
Ik hoorde dat die (of die in Nijmegen.....) niet door gaat.

Goedemorgen trouwens :W
Paar uurtjes bier bezorgen en dan ook even wat boodschapjes halen zodat we iets lekkers hebben vanavond bij Wie is de Mol :D
pi_220649655
Goedemorgen :W

Op weg naar survivalwedstrijd en familiebezoek ^O^
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 09:15:38 #217
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220649668
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 april 2026 08:23 schreef sigme het volgende:
Mogge!

Ik heb al vroege boodschappen gedaan bij Lidl, nu even pauze tot de Jumbo open is. Dan nog snel bij de stort langs en dan zitten de buitenshuise bezigheden voor dit weekend er weer op.
Een Jumbo die om 8:30 nog niet open is :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 25 april 2026 @ 09:22:03 #218
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220649693
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 09:07 schreef vlindertje89 het volgende:
Morgen!
Mijn to do lijst voor dit weekend:
- klein beetje werk inhalen van afgelopen week
- te grote brace terugsturen
- schoenen passen, beslissen welke terug gaan en dat ook meteen terugsturen
- karton uit eigen slaapkamer en nichtje kamer in stukjes scheuren en in kliko
- lak halen
- nieuwe bedje voor nichtje beetje schuren en lakken (x2)
- schone was opruimen en kijken of er dingen bij zitten die weg kunnen (kledingbak of marktplaats/Vinted)

En specifiek vandaag:
- tussen 11 en 17u zoveel mogelijk stroom gebruiken, en al helemaal tussen 13-15u :D
Bij ons -21 cent (ex belasting) straks :o
pi_220649710
Mogge!

@Sarabi Daar is in september een Ijver festival

Hoe is het met de heren @vlindertje89 ?
We have far more in common than that which devides us..
pi_220649766
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 09:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

@:sarabi Daar is in september een Ijver festival

Hoe is het met de heren @:vlindertje89 ?
Ahh Ijver, daar zouden we vorig jaar staan maar ging niet door.
pi_220649798
Uitgeslapen tot 7 uur, samen thuis gesport en ontbeten. Vandaag klusjesman en voorbereiden op de vakantie want het is de laatste dag dat de winkels open zijn voor vertrek. Ik heb gisteren nog een badpak bestel bij Bol en toen bleek dat mijn andere bestelling tóch vandaag nog komt :') ik heb wel 10 gewone (slappe) badpakken maar wil graag iets met echte ondersteuning. Ik heb een fijne maar die is doorschijnend geworden }:| en vanavond samen naar Carré O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220649804
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 09:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een goede morgen allemaal. Wij hebben ook nog wat boodschapjes (Aldi, vleesboerderij, molen). Daarna verder met de fruitkooi en planten planten.

Vanavond een rijsstafeltje van de bbq :9
Dit klinkt als iets wat ik wil O+ als ik later groot ben wil ik een buitenkeuken met serieuze bbq en dan wordt ik ook Lucky en JRoss O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220650584
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 09:45 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dit klinkt als iets wat ik wil O+ als ik later groot ben wil ik een buitenkeuken met serieuze bbq en dan word ik ook Lucky en JRoss O+
JRoss is van Isa
Jij wil Jflip zijn volgens mij

Ik wil wel dat @Lucky_Strike en Jflip voor mij barbecueën. Lijkt me veel makkelijker dan ze worden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 25 april 2026 @ 12:11:01 #224
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220650594
Hier vooral bijkomen dit weekend, gisteren een partij gespeeld en een half uur daarna les, dat was toch wel iets te veel van het goede. Maar eerst een uurtje wandelen met Willem om de spieren weer wat losser te krijgen. En om 09:30 een Teamsmeeting met 1 van de 2 groepjes, om toch de laatste details te besoreken voordat ze gaan boeken (hun woorden). En nog even verder prutsen met de camara's buiten, eergisteren een gewapende overval op onze buren ;( Het leek zo veilig, dit buurtje. Wel werkte beide buurtapps erg goed en de politie komt weer vaker langs 's avonds.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220650596
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 09:22 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Bij ons -21 cent (ex belasting) straks :o
Ja same!
En ik wek meer op dan ik verbruik, dus betaal sowieso geen energiebelasting. Ik heb gister de zonnedimmer app geïnstalleerd en gekoppeld en momenteel mn panelen dus gedimd (100%< dus uit) en er is net een was klaar, nieuwe was zit er in. Dan gaat rond 13u die was in de droger en een nieuwe 60gr was in de wasmachine. En dan zodra klaar die nog in de droger. En om 13u gaat de vaatwasser aan voor 2,5u.

En als ik de net-klaar-was zo heb uitgehangen ga ik even boodschappen doen en dan voor de lunch iets met de oven maken. Iemand suggesties? Liefst iets gezonds :+ . En niet de gnocchi met feta van Club, want ik blijk gnocchi maar een paar happen lekker te vinden :')

Ik heb inmiddels al gedaan:
- wassen op volgorde klaargelegd
- badkamervloer vrij gemaakt voor robotstofzuiger en die boven kattenkamer, slaapkamer en badkamer 2x laten zuigen
- eerste was erin gestopt
- pakketjes ingepakt, retour dingen aangemaakt en klaargelegd om zo in te leveren bij boodschappen doen
- ontbeten

@Kaatje1 lief dat je het vraagt. Gisteren is er niet gekotst en vandaag ook nog niet, ontlasting ziet er ook stuk beter uit en er wordt enthousiast gegeten (behalve eerste helft ontbijt, waar de psyliumvezels bij zitten, dat eten ze wel op maar wat minder enthousiast;) ). Ze zijn ook gewoon actief etc dus dat is heel fijn. Dus ik ben Sam weer terug aan het zetten van recovery op zn gewone voer (steeds minder recovery en meer eigen voer). Ze krijgen wel beide nog steeds psyllium en probiotica en ik geef de ochtend- en avondportie natvoer nog wel verspreid over twee delen. En de Giardia test van Bram was ook negatief ^O^
  zaterdag 25 april 2026 @ 12:12:47 #226
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220650614
Fijn om te horen dat het weer beter gaat met de poezebeesten ^O^ En wasjes, moet ik ook nog doen ja.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220650676
Bram & Sam *G*

:W @Tele6

Over buitenBBQ : ik wil dan Ramon van 24 kitchen zijn of, als dat niet kan :P, 'zijn' buitenkeuken hebbe, met kipjes, open vuur, kruiden in de laadbak van een ouwe knarren-auto.

[ Bericht 8% gewijzigd door Blues op 25-04-2026 13:34:07 ]
  zaterdag 25 april 2026 @ 12:20:00 #228
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220650695
Ik heb 3 wasjes en een stofzuig boven te doen. Moet Ik Dat Nu Doen?
Ik Wil Dat In De Loop Van De Dag Doen :+ en tussendoor wandelen en op balkon zitten met een bakkie en vanmiddag in de tuin zitten als ik klaar ben met Connie P. :P

Heb intussen alle tips die er maar zijn over gezinnen fotograferen gelezen om morgenochtend iig wat 'aanwijzingen' te kunnen geven om hopelijk wat goeie foto's van M en haar 2 dochters te kunnen maken :Y Ik heb er zin in maar zie er ook een beetje tegenop.
pi_220650737
Goed nieuws over de heren, een hele opluchting!

Hier zit de was er ook in, maar die gaat toch echt buiten drogen. Ruikt zo lekker. Zo even stoffen en zuigen en dan morgen maar dweilen. En straks lekker met boek op balkon
We have far more in common than that which devides us..
pi_220650751
quote:
Ohhhhhh gelukkig heb ik lang niet alles in huis
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 25 april 2026 @ 12:30:21 #232
370431 drakin
vurig typje
pi_220650756
quote:
Met reclame tegen kalknagels in beeld, ik heb geen trek meer.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_220650791
quote:
:9~
Zo jammer dat g dit allemaal niet lust :D
JFlip eet 'alles' ?
pi_220650870
Variatie op het recept zit in de airfryer. 2 tomaten, 2 eieren erdoor, Italiaanse kruiden en feta. En dan op brood met spianata romana (moet op) daar kan volgens mij niets fout gaan
We have far more in common than that which devides us..
pi_220650893
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 12:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Variatie op het recept zit in de airfryer. 2 tomaten, 2 eieren erdoor, Italiaanse kruiden en feta. En dan op brood met spianata romana (moet op) daar kan volgens mij niets fout gaan
Klinkt heel lekker

Smakelijk
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220650911
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 12:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]
JRoss is van Isa
Jij wil Jflip zijn volgens mij

Ik wil wel dat @:Lucky_strike en Jflip voor mij barbecueën. Lijkt me veel makkelijker dan ze worden.
Oh ja. Een partnerruil forceren is ook weer drastisch he?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220651126
Vandaag ook op pad: HEMA om veiligheid schip te verwijderen en toen ik binnenkwam ging het alarm wèl! Toen ook een grote balkonpot voor de arbeid plant mee. Dat scheelde ritje tuincentrum.
En ook 4 oranje tompoucen.

Maandag ben ik een middagje gezelschapsdame bij de Biebcollega met nieuwe heup.
Zij wilde wel een tompouce.
De zoon vertrekt dan bijtijds naar huis in Duitsland en dochter komt dan van de “kleedjes” in een andere stad.
pi_220651135
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 09:22 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Bij ons -21 cent (ex belasting) straks :o
Morgen 13-15u -48,2 cent :o

Ik heb te weinig was en afwas hiervoor _O- eens vragen of de buren nog wasjes moeten morgen haha.

Dank voor de recept suggestie @Lucky_Strike!
pi_220651198
Wow…Twee brandweerwagens komen loeiend voorbij, ná een loeiende commandant personenwagen.
Eentje zat achter een trekker ‘vast’ totdat de smalle weg een uitwijk geeft.
Bij mij voor de deur. Tuut tuut extra .
Daarna twee politiewagens op zeer hoge snelheid. En vanuit Wijk aan de andere kant ook brandweer onderweg. Dat moet allemaal over de dijk.
Nieuwsgierig geworden: bij 112 melding “persoon te water” .

Tot zover: het lokale nieuws.

Wow2 Onze buren met baby zijn verhuisd.
Wow3 nog een buurman gaat verhuizen na vertrek van partner met haar kind.

Is het een sport en de lol om te goochelen met gebruik van de stroomprijzen?
Of een daadwerkelijke besparing van vele euro’s?
Alsmaar rekening houden met…lijkt mij ook energievreten. Sic.
pi_220651243
Ik was altijd op zaterdag. Gewoonte geworden vanuit mijn werkzame leven en daluren :)
Maar met 2 zijn het meestal maar 2 of 3 wasjes.

Ben al halverwege alles *G* Zat denk ik, 20 minuten hooguit met een bakkie koffie op het balkon, heel rood voorhoofd :o Met lopen maar petje op of insmeren (vergeet ik altijd).
pi_220651249
Een asperge recept om op te slaan: https://chickslovefood.co(...)76&mc_eid=7f65bd290d
Vorige week at ik asperges in een plaattaart.
Zondag as. met een romige dragon saus.
pi_220651285
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 12:11 schreef flipsen het volgende:
Hier vooral bijkomen dit weekend, gisteren een partij gespeeld en een half uur daarna les, dat was toch wel iets te veel van het goede. Maar eerst een uurtje wandelen met Willem om de spieren weer wat losser te krijgen. En om 09:30 een Teamsmeeting met 1 van de 2 groepjes, om toch de laatste details te besoreken voordat ze gaan boeken (hun woorden). En nog even verder prutsen met de camara's buiten, eergisteren een gewapende overval op onze buren ;( Het leek zo veilig, dit buurtje. Wel werkte beide buurtapps erg goed en de politie komt weer vaker langs 's avonds.
Wat naar joh -O- zijn jullie al wel helemaal gewend? Voor mijn gevoel was die verhuizing binnen no time gepiept :D
pi_220651303
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 13:40 schreef AnneX het volgende:
Wow…Twee brandweerwagens komen loeiend voorbij, ná een loeiende commandant personenwagen.
Eentje zat achter een trekker ‘vast’ totdat de smalle weg een uitwijk geeft.
Bij mij voor de deur. Tuut tuut extra .
Daarna twee politiewagens op zeer hoge snelheid. En vanuit Wijk aan de andere kant ook brandweer onderweg. Dat moet allemaal over de dijk.
Nieuwsgierig geworden: bij 112 melding “persoon te water” .

Tot zover: het lokale nieuws.

Wow2 Onze buren met baby zijn verhuisd.
Wow3 nog een buurman gaat verhuizen na vertrek van partner met haar kind.

Is het een sport en de lol om te goochelen met gebruik van de stroomprijzen?
Of een daadwerkelijke besparing van vele euro’s?
Alsmaar rekening houden met…lijkt mij ook energievreten. Sic.
Morgen tussen 13-15u krijg ik dus bijna ¤0,50 voor elke kWh die ik gebruik (en vandaag tussen 13-15u ongeveer ¤0,20). Dus dan zorg ik liefst wel dat er dingen draaien ja. Dat is ook niet veel werk, ik kan nu dus al de prijzen van morgen zien. Dus dan kijk ik tussen welke uren ik geld toe krijg om elektra te gebruiken, en in welke uren het meeste. En dan kijk ik wat ik nog kan wassen en wat nog in droger kan. Als ik thuis ben dan zet ik gewoon wasjes en droger en vaatwasser aan tussen die uren, als ik weg ben dan zet ik in elk geval vaatwasser op timer aan en afhankelijk van hoe lang ik weg ben eventueel ook wasmachine. Dus het kost me weinig energie en levert me zeker op dagen als morgen wel best wat op. Per dag niet zoveel, maar als ik 10 dagen een euro toe krijg op die manier dan heb ik die maand gratis energie, dus opzich wel de moeite. Voor mij voelt het beetje hetzelfde als de bonusfolder. Als ik nu bedenk dat na het weekend mn fruit op is, en het fruit dat ik wil is t/m zondag in de bonus, dan haal ik dat dus op zondag al ipv op maandag. Dus ik hou er wel rekening mee voor zover dat kan, maar als een vriendin morgen appt of ik kom lunchen in de stad dan zet ik gewoon wat op de timer aan en blijf ik er niet voor thuis ofzo. En als ik moet werken en hele dag weg ben dan heb ik gewoon pech, en zeg ik tegen de buren met kleine kinderen dat ze hier mogen wassen als ze nog wasjes moeten draaien haha :D

Heftig van de brandweerwagens etc! Hopelijk waren ze er op tijd.
pi_220651312
Oh ja, dat las ik ook nog. @flipsen wat naar van de gewapende overval! Dat lijkt me niet echt een lekker gevoel (understatement :') ). Hopelijk eenmalig!
pi_220651399
Ik denk dat iedereen wel let op in de avond/nacht of juist met zonnig weer de wasmachine/vaatwasser/droger aan toch? Ik zou vooral opzien tegen de momenten waarop je "moet" (af)wassen en de prijzen hoog zijn. Ons contract loopt binnenkort af dus ik moet me ook eens gaan verdiepen wat gunstig is.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 25 april 2026 @ 14:16:42 #246
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220651409
quote:
88s.gif Op zaterdag 25 april 2026 12:30 schreef drakin het volgende:

[..]
Met reclame tegen kalknagels in beeld, ik heb geen trek meer.
Oh, die zie ik dan weer niet. Ook geen andere reclame trouwens.

quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 12:34 schreef Blues het volgende:

[..]
:9~
Zo jammer dat g dit allemaal niet lust :D
JFlip eet 'alles' ?
Ja hoor, die eet echt alles. Piept nooit, is altijd blij. Als ik zeg wat we eten, is het antwoord altijd "oh lekker!.

Dat was al zo toen hij klein was zegt zijn moeder. De ene zoon deed elke dag *O* en de ander elke dag -O-

quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 12:50 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Oh ja. Een partnerruil forceren is ook weer drastisch he?
Ik hou de mijne toch maar voorlopig. Nou is Jross ook wel een aangename kerel hoor, daar niet van.
Spoilers!
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 14:19:33 #247
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220651431
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 13:31 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Morgen 13-15u -48,2 cent :o

Ik heb te weinig was en afwas hiervoor _O- eens vragen of de buren nog wasjes moeten morgen haha.

Dank voor de recept suggestie @:Lucky_Strike!
Snel een jacuzzi kopen :P

Hier één prijs, ¤0,33/kWh. Ik zet de vaatwasser aan wanneer ik hetgeen dat ik nodig heb nog smerig in de vaatwasser zit. Wasmachine wanneer ik tijd heb om hem uit te pakken.

Ik vind de droger aanzetten met dit weer, omdat er zoveel stroom is wel beetje ironisch. Zijn het alleen financiële prikkels of ook "dan draait ie groen"? Niet persoonlijk opvatten hoor, als je gratis geld kunt pakken, waarom niet :Y Maar op de droogmolen is het ook zo droog met dit weer *O*

[ Bericht 18% gewijzigd door derLudolf op 25-04-2026 14:26:18 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 14:20:45 #248
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220651436
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 14:16 schreef Lucky_Strike het volgende:

is het antwoord altijd "oh lekker!.

Oftwel hij heeft geen smaak? :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220651444
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 14:14 schreef Clubsoda het volgende:
Ik denk dat iedereen wel let op in de avond/nacht of juist met zonnig weer de wasmachine/vaatwasser/droger aan toch? Ik zou vooral opzien tegen de momenten waarop je "moet" (af)wassen en de prijzen hoog zijn. Ons contract loopt binnenkort af dus ik moet me ook eens gaan verdiepen wat gunstig is.
:N
Ferrarismeter hier dus geen incentive om op te letten. Best kak want zo leer ik het ook niet voor de saldering eraf gaat.
Ook nog mensen op terrein die echt geen enkel benul hebben van matigen met elektriciteit (airco aan met ramen open etc) en schier ontrainbaar zijn.

Wij zitten dus met prijzen van inmiddels 4 jaar geleden op een voorschot van 250 per maand.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 14:29:09 #250
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220651468
Alles elektrisch dan? Of heb runt je partner een lasbedrijf bij huis :+ Ik zit met m'n ¤0,34/kWh en 2450kWh per jaar op een bedrag van ¤81/maand
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220651558
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 14:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:N
Ferrarismeter hier dus geen incentive om op te letten. Best kak want zo leer ik het ook niet voor de saldering eraf gaat.
Ook nog mensen op terrein die echt geen enkel benul hebben van matigen met elektriciteit (airco aan met ramen open etc) en schier ontrainbaar zijn.

Wij zitten dus met prijzen van inmiddels 4 jaar geleden op een voorschot van 250 per maand.
Die saldering is wel een goede stok achter de deur om op te letten. 's Nachts stroom gebruiken zit er wel goed in (ook auto opladen bijvoorbeeld), op zonnige dagen moet ik nog wel wat beter letten. We zitten nu op 190 per maand (1 jaarscontract) maar die auto is nieuw dus dat gaat wel wat verschil maken gok ik zo. Maar goed, voor het laatst getankt op 21 maart :s)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 25 april 2026 @ 14:54:48 #252
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220651576
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 13:31 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Morgen 13-15u -48,2 cent :o

Ik heb te weinig was en afwas hiervoor _O- eens vragen of de buren nog wasjes moeten morgen haha.

Dank voor de recept suggestie @:Lucky_Strike!
Ja ik zag het net. En wij zijn niet thuis dus dik teruglevering. ;(
pi_220651597
Geen zonnepanelen maar een contract dat het goedkoopst is tussen 12-16. Dus was ik dan en draai de vaatwasser (meestal) dan maar na een etentje gaat dat ding ook gewoon aan.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220651617
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 14:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Snel een jacuzzi kopen :P

Hier één prijs, ¤0,33/kWh. Ik zet de vaatwasser aan wanneer ik hetgeen dat ik nodig heb nog smerig in de vaatwasser zit. Wasmachine wanneer ik tijd heb om hem uit te pakken.

Ik vind de droger aanzetten met dit weer, omdat er zoveel stroom is wel beetje ironisch. Zijn het alleen financiële prikkels of ook "dan draait ie groen"? Niet persoonlijk opvatten hoor, als je gratis geld kunt pakken, waarom niet :Y Maar op de droogmolen is het ook zo droog met dit weer *O*
Vooral dat er hier ongeveer 6 verschillende katten door de tuinen lopen die op verschillende plekken sproeien, en ik geen zin heb mijn wasrek in de gaten te moeten houden, en dat ik niet helemaal zeker weet of ik nou wat meer op pollen begin te reageren of niet, en dan neem ik liever zekere voor onzekere. Ik droog mn was dus eigenlijk nooit buiten :) . En het helpt bij het ontlasten van het stroomnet, maar ik ben de eerste om toe te geven dat dat voor mij de minst sterke motivatie is ;).

Ik heb zonnepanelen en behoorlijk overschot, dus met alle terugleverboetes ben ik voor dynamisch gegaan. Ik denk vooralsnog dat dat een goede keuze was. Ik probeer te sturen in verbruik waar kan, maar ga als ik overdag gewerkt heb wel gewoon om 18/19u op piektarief koken, dan wacht ik niet tot 21u ofzo.

@gcjoel panelen dimmen/uitzetten geen optie? Of wat apparaten op timer aan? Ik gebruik sinds vandaag zonnedimmer en dat werkt heel makkelijk. Moet je omvormer er wel compatibel mee zijn.
pi_220651665
De droger is aan het eerk. Denk wel dat die er iets langer over doet dan die in de badkamer _O-
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 25 april 2026 @ 15:18:14 #256
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220651687
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 13:55 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat naar joh -O- zijn jullie al wel helemaal gewend? Voor mijn gevoel was die verhuizing binnen no time gepiept :D
Helemaal gewend en helemaal happy, maar dit hakte er wel even in ja. Ze zijn overigens via de (vergane) treinrails die hierachter lopen door het hek gekropen. En heel eerlijk gezegd, denk ik dat ze eerst hier hebben gekeken (want dichterbij en beschut), maar na het zien van de borden van Alarm, een "Pas op voor de hond" én de camara´s, even een deurtje verder zijn gaan buurten. Daar deed de buurman net de deur open om hout te halen en daar hebben ze gebruik van gemaakt door naar binnen te glippen. 5 man, met vuurwapens. Buurman en -vrouw vastgebonden, maar gelukkig niet mishandeld (je leest wel eens anders...). Met geld er vandoor gegaan, ook weer door het gat in het hek naar de treinrails, dus niet via de gewone uitgang van de buurt, waar een camara staat. Wisten ze kennelijk.

Nu weer veel reuring in de buurapps over veiligheid en wat we zelf kunnen doen en wat we verwachten van de gemeente. Nou ja, ze zullen voorlopig niet terugkomen denk ik en donderdag komt er een installateur om de bewegingssensoren voor buiten weer te installeren, die ik had meegenomen van ons vorige huis. Geeft weer een veilig(er) gevoel :Y Persoonlijk doet het me eerlijk gezegd niet zo veel, ik ben kennelijk niet meer zo bang uitgevallen. Maar vrouwlief wel, dus vandaar weer extra maatregelen. Ook prima natuurlijk :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 25 april 2026 @ 15:39:19 #257
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220651793
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 15:04 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Vooral dat er hier ongeveer 6 verschillende katten door de tuinen lopen die op verschillende plekken sproeien, en ik geen zin heb mijn wasrek in de gaten te moeten houden, en dat ik niet helemaal zeker weet of ik nou wat meer op pollen begin te reageren of niet, en dan neem ik liever zekere voor onzekere. Ik droog mn was dus eigenlijk nooit buiten :) . En het helpt bij het ontlasten van het stroomnet, maar ik ben de eerste om toe te geven dat dat voor mij de minst sterke motivatie is ;).

Ik heb zonnepanelen en behoorlijk overschot, dus met alle terugleverboetes ben ik voor dynamisch gegaan. Ik denk vooralsnog dat dat een goede keuze was. Ik probeer te sturen in verbruik waar kan, maar ga als ik overdag gewerkt heb wel gewoon om 18/19u op piektarief koken, dan wacht ik niet tot 21u ofzo.

@:gcjoel panelen dimmen/uitzetten geen optie? Of wat apparaten op timer aan? Ik gebruik sinds vandaag zonnedimmer en dat werkt heel makkelijk. Moet je omvormer er wel compatibel mee zijn.
Naar aanleiding van je vorige berichtje proberen we ons daar nu wel aan te melden maar weet nog niet of het lukt.
pi_220651821
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 14:29 schreef derLudolf het volgende:
Alles elektrisch dan? Of heb runt je partner een lasbedrijf bij huis :+ Ik zit met m'n ¤0,34/kWh en 2450kWh per jaar op een bedrag van ¤81/maand
Niets van dat al. Gewoon gas en elektra en die zitten allebei in dat voorschot :+
Ondanks een bak zonnepanelen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220651920
Hier geen zonnepanelen en met een elektrische auto loopt de energierekening (variabel) aardig op.

Maar over leuker nieuws *O* ik weet niet wat het is maar de laatste week komen er steeds brouwerijen bij ons om te vragen of we samen willen werken aan een bier. Echt heel gaaf!
pi_220651926
Ik ben echt enorm dol op buiten was drogen maar alleen met grote dingen. Ik ga geen 30 onderbroeken, 20 paar sokken en 10 rompers op de droogmolen frommelen :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220651957
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 16:13 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben echt enorm dol op buiten was drogen maar alleen met grote dingen. Ik ga geen 30 onderbroeken, 20 paar sokken en 10 rompers op de droogmolen frommelen :+
Da’s dan weer het voordeel van alleen zijn, gewoon 1 rek vol.1 was en geen matineus kind, alleen een matineuze kat die genoegen neemt met eten en dan weer verder pit.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220651970
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 16:13 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben echt enorm dol op buiten was drogen maar alleen met grote dingen. Ik ga geen 30 onderbroeken, 20 paar sokken en 10 rompers op de droogmolen frommelen :+
De mama hangt echt alles buiten
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
  zaterdag 25 april 2026 @ 16:29:24 #263
370431 drakin
vurig typje
pi_220651995
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 14:16 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Oh, die zie ik dan weer niet. Ook geen andere reclame trouwens.
[..]
Ja hoor, die eet echt alles. Piept nooit, is altijd blij. Als ik zeg wat we eten, is het antwoord altijd "oh lekker!.

Dat was al zo toen hij klein was zegt zijn moeder. De ene zoon deed elke dag *O* en de ander elke dag -O-
[..]
Ik hou de mijne toch maar voorlopig. Nou is Jross ook wel een aangename kerel hoor, daar niet van.
Helaas ook met opnieuw openen van de site, ik sla dit recept dus even over.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 25 april 2026 @ 16:33:25 #264
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220652027
Ik was wanneer er een berg ligt en dan gaat het de machine in :+.
En hang het dan zo veel mogelijk te drogen.

Westfriese Omringdijk voltooid *O*. 27km tussen Enkhuizen en Hoorn op de Zuiderdijk. Wel jammer dat het bijna de gehele route met andere weggebruikers was. Op het vorige deel liep je nog veel op fietspaden. Nu moest je de dijk ook met autobestuurders delen...
Het voelt toch weer goed als je een pad hebt afgesloten. Dit was mn vierde streekpad (vd 20) en dan nu Veluwe als nummer vijf mee bezig. Ma was dit Streekpad ook mee :).

Qua LAW zit ik op 6 vd 23 voltooid :+ en op drie bezig.
En dan daarbuiten ook nog het Noord-Hollandpad en Camino Brabant kunnen afvinken.

Het is een mooie manier van Nederland leren kennen.

[ Bericht 3% gewijzigd door borisz op 25-04-2026 17:04:40 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220652605
Potverdrie @flipsen het was een gewelddadige overval ook nog.
Dat is nog ernstiger dan een zg. ordinaire inbraak.
Goed om de sensoren weer aan te sluiten zeg!

Bedacht mij vanmiddag dat ik niet graag vrijstaand zou willen wonen.
Het is net of het allemaal erger wordt.
pi_220652606
quote:
80s.gif Op zaterdag 25 april 2026 15:18 schreef flipsen het volgende:

[..]
Helemaal gewend en helemaal happy, maar dit hakte er wel even in ja. Ze zijn overigens via de (vergane) treinrails die hierachter lopen door het hek gekropen. En heel eerlijk gezegd, denk ik dat ze eerst hier hebben gekeken (want dichterbij en beschut), maar na het zien van de borden van Alarm, een "Pas op voor de hond" én de camara´s, even een deurtje verder zijn gaan buurten. Daar deed de buurman net de deur open om hout te halen en daar hebben ze gebruik van gemaakt door naar binnen te glippen. 5 man, met vuurwapens. Buurman en -vrouw vastgebonden, maar gelukkig niet mishandeld (je leest wel eens anders...). Met geld er vandoor gegaan, ook weer door het gat in het hek naar de treinrails, dus niet via de gewone uitgang van de buurt, waar een camara staat. Wisten ze kennelijk.

Nu weer veel reuring in de buurapps over veiligheid en wat we zelf kunnen doen en wat we verwachten van de gemeente. Nou ja, ze zullen voorlopig niet terugkomen denk ik en donderdag komt er een installateur om de bewegingssensoren voor buiten weer te installeren, die ik had meegenomen van ons vorige huis. Geeft weer een veilig(er) gevoel :Y Persoonlijk doet het me eerlijk gezegd niet zo veel, ik ben kennelijk niet meer zo bang uitgevallen. Maar vrouwlief wel, dus vandaar weer extra maatregelen. Ook prima natuurlijk :)
Pfff ik zou best wel onrustig zijn hierover.
pi_220652610
Wij hangen alle was aan een lijntje in de studeer/hobbykamer. We hebben zo'n Leifheit uittrekbare lijnentoestand van 5 waslijnen dwars door de kamer op ~2 m van de grond, en een rek voor de kleine dingen. Is in een dagje allemaal droog. Voor een droger zouden we niet echt plek hebben want onze wasmachine accepteert geen stapels.

Survivalrun ging goed. Het is ook heerlijk weer om te sporten O+

En met oma ging het ook goed. Ze zat er fris bij. Ze krijgt nieuwe medicijnen tegen spierreuma en dat zou moeten helpen met pijn en om beter te bewegen. Op z'n minst helpt optimisme al *;
pi_220652622
quote:
88s.gif Op zaterdag 25 april 2026 16:29 schreef drakin het volgende:

[..]
Helaas ook met opnieuw openen van de site, ik sla dit recept dus even over.
Ik zie ook geen reclames
pi_220652628
@flipsen bedank de honden nog maar eens extra dan! O+
pi_220652658
Goed bezig zeg @borisz
pi_220652681
Hier al jaren 1 hangend rek aan de deur van het kleine kamertje en in het kl kmrtj een staand wasrek. Wastoren, heet dat zo?

Kunnen precies 3 wassen op *O* Raam altijd open.

Sokken en onderbroeken ruimen we nooit op als het droog is, die pakken we gewoon na het douchen met aankleden vh rek :P

Beddengoed laat ik ook hangen tot ik dan weer de vlg zaterdag het bed verschoon. Voordeel van groot huis, dat was vroegah wel anders met gezin op klein bovenhuis.
Maar ook daar nog nooit een droger gehad, dus denk dat ik m daarom niet mis.
pi_220652695
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 17:24 schreef AnneX het volgende:
Goed bezig zeg @:borisz
Altijd leuk meegenieten vd foto's op Insta vd wandelingen *O*
pi_220652702
En wat is er met de Merels aan de hand hier in en rond de tuin, het lijken er wel 20 die tegelijk zingen O+
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 17:37:06 #274
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220652742
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 15:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Niets van dat al. Gewoon gas en elektra en die zitten allebei in dat voorschot :+
Ondanks een bak zonnepanelen.
Oh ja natuurlijk, dan valt het nog best mee toch? Zat even teveel met m'n einem gas en stroom apart in m'n hoofd en aangezien het om stroom ging dacht ik daar aan. Ik moet daarnaast ook nog ¤180 aan gas betalen. Benieuwd hoeveel ik daarvan terug ga krijgen nu ik er woon. Ik laat binnenkort isoleren en wil ook nog aantal airco's zodat ik minder gas ga gebruiken.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220652762
Pff @flipsen ik snap vrouwlief wel, da’s geen kattenkwaad maar doodeng

Fijn @Tele6 dat het goed gaat met oma, een geruststelling

Wat @Blues zegt over foto’s meekijken. Dat vind ik ook zo leuk van meereizen met polarsteps.

Hier sinds 3 jaar een droger. Ding heeft eerst 3 maanden niets hoeven doen, maar vooral laken vind ik fijn. Die boven m’n macht ophangen is zó pijnlijk dus gebruik ik m steeds vaker. Maar buiten op het rek is het allerfijnst
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 17:40:31 #276
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220652771
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 15:04 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Vooral dat er hier ongeveer 6 verschillende katten door de tuinen lopen die op verschillende plekken sproeien, en ik geen zin heb mijn wasrek in de gaten te moeten houden, en dat ik niet helemaal zeker weet of ik nou wat meer op pollen begin te reageren of niet, en dan neem ik liever zekere voor onzekere. Ik droog mn was dus eigenlijk nooit buiten :) . En het helpt bij het ontlasten van het stroomnet, maar ik ben de eerste om toe te geven dat dat voor mij de minst sterke motivatie is ;).

Oh ja, logisch dan. Misschien ga ik mezelf ook nog wel vervloeken als ik de boel buiten hang, omgeven door eiken en misschien bijbehorende rupsjes.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220652918
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 17:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Oh ja, logisch dan. Misschien ga ik mezelf ook nog wel vervloeken als ik de boel buiten hang, omgeven door eiken en misschien bijbehorende rupsjes.
Wasrek onder een parasol zetten :P
We have far more in common than that which devides us..
pi_220652981
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 17:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Oh ja, logisch dan. Misschien ga ik mezelf ook nog wel vervloeken als ik de boel buiten hang, omgeven door eiken en misschien bijbehorende rupsjes.
Kijk daar maar voor uit idd. Een kennis van m'n ma had eikenbomen in de tuin, had niet gemerkt dat haar ondergoed vol brandharen gewaaid was, heeft weken niet normaal kunnen zitten :X
pi_220652997
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 18:05 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Kijk daar maar voor uit idd. Een kennis van m'n ma had eikenbomen in de tuin, had niet gemerkt dat haar ondergoed vol brandharen gewaaid was, heeft weken niet normaal kunnen zitten :X
Oeh wat verschrikkelijk
We have far more in common than that which devides us..
pi_220653001
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 09:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Een Jumbo die om 8:30 nog niet open is :o
Check de tijd nog eens ;)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 18:17:38 #281
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220653082
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 april 2026 18:08 schreef sigme het volgende:

[..]
Check de tijd nog eens ;)
Nou ja 8:23
Laat voor een supermarkt.

Ik heb vaker last van supermarkten die te laat open zijn dan die op zondag dicht zijn eigenlijk :@

Winkel om 7u geopend zodat je voor het werk wat dingen kunt kopen *O*
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220653108
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 18:17 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nou ja 8:23
Laat voor een supermarkt.

Ik heb vaker last van supermarkten die te laat open zijn dan die op zondag dicht zijn eigenlijk :@

Winkel om 7u geopend zodat je voor het werk wat dingen kunt kopen *O*
In Spanje gaan de vroege supermarkten al om 9:15u open :')
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 18:23:09 #283
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220653117
Ik zag in m'n FB tijdlijn een foto van een gepiercde huig :r :{ Direct met aangegt dat ik dat echt niet wil zien, bah.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 18:25:09 #284
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220653126
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 april 2026 18:21 schreef sigme het volgende:

[..]
In Spanje gaan de vroege supermarkten al om 9:15u open :')
Dat werkt niet mee aan m'n vooroordeel dat het luie honden zijn :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220653144
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 april 2026 18:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dat werkt niet mee aan m'n vooroordeel dat het luie honden zijn :P
Staat tegenover dat je er om 7u 's ochtend een biertje kan drinken, met het werkvolk, en rond 9u 's ochtend een complete warme maaltijd met wijn kan laten aanrukken op het terras :7
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 18:30:30 #286
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220653156
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 april 2026 18:28 schreef sigme het volgende:

[..]
Staat tegenover dat je er om 7u 's ochtend een biertje kan drinken,
Dit maakt het beeld niet beter natuurlijk :P
Ik denk dat ik dat biertje om 5:30 ook wel bij de bakker hier kan laten serveren
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220653329
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 18:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dit maakt het beeld niet beter natuurlijk :P
Ik denk dat ik dat biertje om 5:30 ook wel bij de bakker hier kan laten serveren
Miischien, maar is het normaal dat allerlei arbeidersvolk om 7u dat pilsje drinkt alvorens de mouwen op te stropen? In Spanje wel. Spanje is geweldig _O_
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 19:06:38 #288
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220653518
Inmiddels niet meer, maar m'n oom vertelde wel es over toen ie als jonge knaap bij een stratenmaker begon dat Harm voor iedereen een halve liter in de bus had. En nog een voor tijdens de lunch en voor de terugweg.
Harm was ook altijd aan het beunen maar had nooit geld. Harm is al lang dood overigens, want het was eigenlijk een alcoholist.

Maar goed, zo'n medewerker zal maar na een liter bier z'n klauwen tussen een stenen knipper krijgen of met de Knikmops een auto beschadigen. Heb je tegenwoordig hoop gezeik van.

Bij de klant in Oostenrijk vorig jaar dachten we ook dat twee gasten onder werktijd bier dronken. Maar die begonnen altijd in 6u en dronken dan om 14:30 samen een biertje voor ze naar huis gingen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220653526
Blij(ig) ei hier.

Mijn creuset (15 jaar oud) anti aanbak koekenpan werd de laatste tijd steeds meer aanbak koekenpan. Dus gaat toch geen 30 jaar mee -O-
Indertijd was het gewicht van de pan geen probleem maar momenteel wel. Dus op zoek naar pfas vrij, anti aanbak lichtgewicht pan en het liefst niet al te duur.
Het werd een tefal en vandaag voor het eerst mee gebakken en blij met het resultaat. Ook dat het ding gijs van binnen is, is best handig,
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 19:10:13 #290
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220653584
Dat is een stuk langer dan de Creuset koekenpan van m'n ouders. Maar ja ik ben maar opgehouden m'n pa mede te delen dat je een koude kan niet direct op 9 moet zetten. Opbouwend bedoelde kritiek qua koken kan hij al niet hebben, dit helemaal niet meer
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220653607
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 19:10 schreef derLudolf het volgende:
Dat is een stuk langer dan de Creuset koekenpan van m'n ouders. Maar ja ik ben maar opgehouden m'n pa mede te delen dat je een koude kan niet direct op 9 moet zetten. Opbouwend bedoelde kritiek qua koken kan hij al niet hebben, dit helemaal niet meer
Gas hier en altijd verwarmen en daarna verhitten
We have far more in common than that which devides us..
pi_220653833
Ohoh…wij raakten verzeild op Nederland 3 met een samenvatting van de geschiedenis van het Koningshuis. Af en toe hilarisch.
Bekende acteurs en actrices, die de diverse karakters spelen.
Over het algemeen heb ik daar geen geduld voor. Nu… w/
  zaterdag 25 april 2026 @ 20:08:14 #293
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220653923
N avond!
Al voelt het als middag, want het is nog steeds flink licht buiten..

Vandaag Vietnamese gehaald, en is het scherm van mn laptop overleden.. dus nu maar een nieuw scherm bestellen ..

Verder heeft chef het zwaar,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar de lammetjes van het overleden schaap doen het goed, zijn blij met de fles alleen vinden ze mensen nog wat eng :N
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_220654136
Kan ie nog een belafspraak maken voor maandag of zo? @Barreltje s chef?

Lammetjespap kwam bij me op :D

Over bier drinken in werktijd/overdag: na mijn nachtdiensten was er altijd vlakbij het verpleeghuis midden in de stad in Utreg al heel vroeg een café open, daar dronken collega's en ik wel eens een biertje. Om 8.00's morgens :9 Dan snel naar huis, douchen, slapen en dan de kinderen van school halen om 15 uur :)
  zaterdag 25 april 2026 @ 20:53:28 #295
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220654291
:9





Ik wilde nog 1001 dingen maken maar na een dag boodschappen en klussen was het wel goed zo. Er is nog genoeg over voor lunch morgen :Y)
Spoilers!
pi_220654321
Oh de lunch ga ik wel halen denk ik :s)
  zaterdag 25 april 2026 @ 20:58:55 #297
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220654340
@flipsen, wat heftig zeg. Ik dacht laatst nog dat je zo goed lijkt aarden in je nieuwe omgeving.
Spoilers!
pi_220654405
Jullie zijn hier welkom met de lunch morgen
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 25 april 2026 @ 21:14:30 #299
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220654477
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 20:56 schreef Blues het volgende:
Oh de lunch ga ik wel halen denk ik :s)
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 21:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Jullie zijn hier welkom met de lunch morgen
:D
Spoilers!
pi_220654526
Ik haal je op Kaat!
pi_220654530
Moet lukken *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')