https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.htmlquote:Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.
Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979
Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld
Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
En met een fraai schilderij in de gebedsruimte.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:01 schreef -XOR- het volgende:
Lijkt me wel gaaf trouwens, een Amerikaans Vaticaan, met een Sixtijnse kapel ingelegd met nepgoud en met een enorme plafondschildering van Trump die Vance met de vinger aantikt. Tevens uiteraard in de tuinen ook nog allemaal beelden van Donnie en Melania.
Ik zie nergens een altaar met een olievat erop?quote:Op donderdag 9 april 2026 12:34 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En met een fraai schilderij in the conference room.
[ afbeelding ]
Sorry, ik heb mijn tekst iets gewijzigd.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik zie nergens een altaar met een olievat erop?
De VS heeft heel wat mensen in de steek gelaten, zo in de laatste dikke halve eeuw.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:42 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Iraniërs zijn in de steek gelaten door Trump. Sad.
WNL propagandaquote:Op donderdag 9 april 2026 12:42 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Als je dit voorspelbare eindresultaat beschreef voor de start van de oorlog was je anti westers en pro demonstranten doodschieten. Na de oorlog is het de schuld van iedereen behalve de mensen die voor deze debiele oorlog waren.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:44 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De VS heeft heel wat mensen in de steek gelaten, zo in de laatste dikke halve eeuw.
Wie kan/gaat die mensen uitleggen dat het vooral om centen en (eigen) macht gaat?
Je hebt dus niks. Geen quote, geen bron.quote:
Iedere <Knip>quote:Op donderdag 9 april 2026 12:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je hebt dus niks. Geen quote, geen bron.
Beschuldigingen te over maar weinig om ze te onderbouwen. Zo kennen we je weer, smaad en laster.
Ik betwijfel of er demonstranten zijn doodgeschoten.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je dit voorspelbare eindresultaat beschreef voor de start van de oorlog was je anti westers en pro demonstranten doodschieten. Na de oorlog is het de schuld van iedereen behalve de mensen die voor deze debiele oorlog waren.
Er hangt wel wat weinig namaak gouden troep aan de muur.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:34 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En met een fraai schilderij in de gebedsruimte.
[ afbeelding ]
Je jequote:Op donderdag 9 april 2026 12:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je hebt dus niks. Geen quote, geen bron.
Beschuldigingen te over maar weinig om ze te onderbouwen. Zo kennen we je weer, smaad en laster.
De trump aantallen zijn bijna zeker aangedikt, maar laten we niet doen alsof Iran moeite heeft met mensen vermoorden.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik betwijfel of er demonstranten zijn doodgeschoten.
Er is een duidelijke patroon van desinformatie te zien voor elke inval van de VS.
Voor de Golf oorlog werd een nep getuige opgeroepen Nayirah testimony - Wikipedia https://share.google/eAFz5npXYi2m47VlQ
De inval in Irak was vanwege kernwapens die nooit gevonden zijn
Afghanistan want Bin Laden zou er verschuilen
quote:Iran eist toestemming vooraf én tol voor passage Straat van Hormuz: internationale kritiek groeit
De Iraanse autoriteiten hebben schepen gewaarschuwd de Straat van Hormuz niet zonder voorafgaande afstemming met de Revolutionaire Garde te passeren.
Tegelijk groeit de internationale kritiek op Irans plannen om tol te heffen op de cruciale zeestraat.
De Iraanse havenautoriteit heeft rederijen afgeraden de Straat van Hormuz te bevaren zonder eerst toestemming te vragen aan de Iraanse Revolutionaire Garde.
Als reden noemde de autoriteit het gevaar van landmijnen, een direct gevolg van de wekenlange gevechten in de regio. Ondanks het ingegane staakt-het-vuren ligt het scheepvaartverkeer in de Straat van Hormuz grotendeels stil.
Tolheffing van 2 miljoen dollar per schip
Iran werkt ondertussen aan de invoering van een formele tolheffing voor schepen die door de Straat van Hormuz willen varen.
Schepen die door de zeestraat willen passeren, moeten hun gegevens doorgeven aan Iraanse autoriteiten of militaire eenheden, zodat gecontroleerd kan worden of er banden zijn met de VS of Israël.
Als doorvaart wordt toegestaan, moet een tol van 2 miljoen dollar worden betaald.
Iran werkt aan nieuwe wetgeving om zijn controle over de Straat van Hormuz en de heffing van tolgelden officieel vast te leggen.
Rederijen betalen al weken voor doorgang, maar dat systeem is tot nu toe grotendeels informeel en weinig transparant.
De tolheffing maakt bovendien deel uit van de Iraanse voorwaarden voor een duurzame vrede met de Verenigde Staten.
Griekse premier: "Volstrekt onaanvaardbaar"
De plannen stuiten op forse internationale kritiek. Griekenland, dat beschikt over een van de grootste handelsvloten ter wereld, reageerde bijzonder scherp.
Premier Mitsotakis zei tegen CNN dat het volstrekt onaanvaardbaar zou zijn als Iran na het einde van de oorlog tol heft op elk schip dat de zeestraat passeert.
Hij pleitte voor een afzonderlijke internationale overeenkomst over de Straat van Hormuz, maar benadrukte dat zo'n akkoord geen heffingen voor scheepvaartpassages mag bevatten.
Volgens Mitsotakis zou dat een gevaarlijk precedent scheppen voor de vrijheid van scheepvaart.
De Straat van Hormuz is van groot economisch belang: tankers vervoerden er gemiddeld zo'n 20 miljoen vaten olie per dag doorheen, goed voor ongeveer een vijfde van de wereldwijde olieaanvoer.
Als Iran tolheffing bedingt in de Straat van Hormuz, gijzelt het land feitelijk een slagader van de wereldeconomie.
De Amerikaanse president Trump zei dat hij de zeestraat samen met Iran wil beheren. "We denken erover het als een joint venture te doen", zei hij op vragen over de tolheffing.
Logisch wel dat Japan veel reserve heeft. De vorige keer dat de olie dreigde op te raken zijn ze aardig door het lint gegaanquote:Op donderdag 9 april 2026 12:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Japan gaat weer hun olie reserves aanspreken lees ik.
Zat even te kijken hoeveel ze hebben, en die kunnen best nog ff voorruit. Ze hebben bijna voor een jaar aan olie reserves voor normaal gebruik.
Ah! Weer een deadlinequote:Op donderdag 9 april 2026 13:04 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Eens kijken hoe snel Europa gaat draaien.
Laten we hopen van niet.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:04 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Nee, dat ging om massavernietigingswapens, en niet specifiek om kernwapens.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:
De inval in Irak was vanwege kernwapens die nooit gevonden zijn
Europa moet voet bij stuk houden en zich niet laten chanteren.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:04 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Opzichtige poging om de aandacht van het daadwerkelijke conflict te verleggen naar "de onbetrouwbare Europese NAVO partners".quote:Op donderdag 9 april 2026 13:04 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 9 april 2026 13:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nee, dat ging om massavernietigingswapens, en niet specifiek om kernwapens.
Massavernietigingswapens daar vallen ook chemische wapens en biologische wapens onder.
Tijd voor een nexitquote:Op donderdag 9 april 2026 13:04 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Trump kan de tyfus krijgen. Mochten we wel zoiets gaan doen dan heb ik echt compleet mijn vertrouwen in ons verloren, worden we zeker weer voor het karretje gespannen.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Laten we hopen van niet.
Maar wat een enorme BS? Want er is werkelijk geen enkel fatsoenlijk argument te bedenken waarom Europa mee zou moeten doen aan deze volstrekte onzin. En al helemaal niet als meneertje al vanaf begin maart roept dat Iran al lang en breed verslagen is, wat in zou houden dat er gewoon Amerikaanse schepen door de straat van Hormuz zouden moeten kunnen varen. Waar heb je dan Europa voor nodig als je het immers zelf al geregeld hebt?
Ja, goed idee, herr General.quote:
Past goed bij het meer dan enorme defensiebudget en oorlogseconomie dat ze daar vanaf 2017 willen. Vrees dat daar weinig goeds van gaat komen.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Had deze helemaal gemist
Eligible US men will be automatically registered for military draft pool beginning in December
https://www.dailymail.co.(...)-military-draft.html
https://www.ishormuzopenyet.com/quote:Op donderdag 9 april 2026 13:16 schreef cinderloom het volgende:
Hoorde net iemand in de trein vertellen dat de straat van hormuz weer open is sinds gisteravond laat.
Klopt dat?
Ik vind het stil omtrent hormuz
De doelgroep vreet dit maar al te graag op.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Opzichtige poging om de aandacht van het daadwerkelijke conflict te verleggen naar "de onbetrouwbare Europese NAVO partners".
Het was even open, maar toen pleegde het meest morele leger ter wereld weer een enorme slachtpartij.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:16 schreef cinderloom het volgende:
Hoorde net iemand in de trein vertellen dat de straat van hormuz weer open is sinds gisteravond laat.
Klopt dat?
Ik vind het stil omtrent hormuz
Dit was te voorspellen en is ook voorspeld. Regime zit nu alleen maar vaster in het zadel met meer macht.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:42 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Weer een deadline, nu voor ons. Of hij wil weer een beschaving uitroeien.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:26 schreef xpompompomx het volgende:
Daar gaan we weer:
[ x ]
Dat zal wel weer van die shit worden waar de honden geen brood van lusten.
DE NAVO DOET NOOIT WAT VOOR ONS. WAAROM DOEN ZE NOOIT MEE MET HET UITROEIEN VAN BESCHAVINGEN. WAAROM HELPEN ZE NIET MET HET INMEMEN VAN GEBIED VAN BONDGENOTEN. WAAROM MOET IK ALLES ALLEEN DOEN. IK DOE ALLES ALLEEN WEL WANT WIJ ZIJN HET BESTE.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:29 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Weer een deadline, nu voor ons. Of hij wil weer een beschaving uitroeien.
Het ging zeker wel om kernwapensquote:Op donderdag 9 april 2026 13:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nee, dat ging om massavernietigingswapens, en niet specifiek om kernwapens.
Massavernietigingswapens daar vallen ook chemische wapens en biologische wapens onder.
Gaap.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:26 schreef xpompompomx het volgende:
Daar gaan we weer:
[ x ]
Dat zal wel weer van die shit worden waar de honden geen brood van lusten.
De *ahum* appel valt niet ver van de boom.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:34 schreef xpompompomx het volgende:
Wat denken jullie? Zou iemand die dreigt met het uitroeien van beschavingen ook kinderen kunnen verkrachten?
Ja leg me eens uit waarom Iran rakketen op burgerdoelen blijft afvoeren, doe eens?quote:Op donderdag 9 april 2026 13:25 schreef Glazenmaker het volgende:
Kan iemand van de Israël webcare uitleggen waarom er alleen bij staakt het vuren met deze staat gezegd moet worden dat deze "double sided" is?
Er zijn mensen die opperen dat Trump een undercover spion was die bevriend was met Epstein om hem te ontmaskerenquote:Op donderdag 9 april 2026 13:34 schreef xpompompomx het volgende:
Wat denken jullie? Zou iemand die dreigt met het uitroeien van beschavingen ook kinderen kunnen verkrachten?
Die overige landen lopen geem gevaar, het is niet dat je met NAVO lidmaatschap automatisch een contingent Amerikanen over de vloer krijgtquote:Op donderdag 9 april 2026 11:33 schreef recidivist het volgende:
[..]
Helemaal niet. Ik zei dit:
[..]
Jij kwam aan met: maar hij wil de militairen vermeerderen in Polen!
Ja heel leuk. Alleen doet dat niets af aan wat ik zei hierboven. Oost-Europa noemde ik niet. Ik noemde geheel Europa. Dat Trump dan in Polen wel militairen wil vermeerderen zegt vooral veel over de Pools-Amerikaanse relatie. En zoals ik al zei: moet Polen lekker zelf een agreement aangaan met Trump ofzo. Het is overduidelijk dat behalve voor dit ene land waar hij wel een voorliefde voor heeft voor de overige Europese landen en NAVO als geheel geldt: Amerika gaat hen niet verdedigen als Poetin ze aanvalt. Tenzij er expliciet enig ander bewijs is dat dat wel zo is. Jij weet ook wel dat als Poetin een een-tweetje aangaat met buddy Trump en een Baltische staat inneemt de Amerikanen echt niet daarvoor gaan vechten onder Trump. Dan mag Polen wel safe zijn met extra Amerikaanse militairen maar dan valt Poetin dat land net niet aan maar wel zo een Baltische staat, wetende dat Trump niets gaan doen. Oftewel: NAVO is al over. Dan kan je beter gewoon die Amerikanen naar huis laten gaan voor eind 2026 ofzo. En dat Polen dan wel een deal of understanding al heeft met Trump doet daar niets aan af en is leuk voor hen.
[..]
In Polen ja. Als je echt wil mierenneuken moet je stellen: van de 23 EU-landen in NAVO wil Trump Amerikaanse militairen in 1, 2 a 3 landen uitbreiden! Woohooo. Voor de overige 20 landen geldt dat zeker bij Russische agressie van zijn vriend Poetin zij niet op Amerikaanse steun hoeven te rekenen. Oftewel: maak een nieuwe "NAVO" met die drie landjes: "European friends of the US-alliance".
Das mooi want ik geef ook niet zoveel om dode Amerikaanse soldatenquote:Op donderdag 9 april 2026 11:34 schreef -Knapzak- het volgende:
[..]
Er is sowieso iets fout in je koppie als je niet geeft om burgerdoden, maar het erg vind als er Amerikaanse soldaten omkomen die dood en verderf zaaien.
Het is een boevenstaat in oorlog met genocidale gekken die direct na het staakt het vuren aankondigden verder te gaan met libanezen vermoorden.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:35 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja leg me eens uit waarom Iran rakketen op burgerdoelen blijft afvoeren, doe eens?
Ja.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:34 schreef xpompompomx het volgende:
Het mooie is dat de mannen vooral op Trump stemden en deze democratisch gekozen is terwijl hij toegaf een dictator te willen zijnquote:Op donderdag 9 april 2026 13:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
Das mooi want ik geef ook niet zoveel om dode Amerikaanse soldaten
Liever geen oorlog maar als je er dan toch voor gaat dan neem je een x aantal doden en gewonden voor lief en ja ook onder de burgerbevolking
Vertrouwen hebben in Trumpquote:Op donderdag 9 april 2026 12:42 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Kaja Kallas wordt zo hard uitgelachen door Israel en de VSquote:Op donderdag 9 april 2026 13:37 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Goyboy Rutte
Lins is ook boos.
[ x ]
Op dit moment beschouw ik uitgelachen worden door de VS en Israël als een compliment.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:41 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Kaja Kallas wordt zo hard uitgelachen door Israel en de VS
Deze vrouw heeft nog minder te zeggen dan Schoof
Ja en wat hier trouwens niet in staat is dat Iran dan uitbetaald wil worden in crypto currency.quote:
Weet niet waar je het stuk vandaan hebt, maar volgens mij had de stagiair van dienst nog geen koffie gehad toen hij/zij dit schreef.quote:De Iraanse havenautoriteit heeft rederijen afgeraden de Straat van Hormuz te bevaren zonder eerst toestemming te vragen aan de Iraanse Revolutionaire Garde.
Als reden noemde de autoriteit het gevaar van landmijnen, een direct gevolg van de wekenlange gevechten in de regio. Ondanks het ingegane staakt-het-vuren ligt het scheepvaartverkeer in de Straat van Hormuz grotendeels stil.
En de VS is ook fout bezig.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
BREEK: Zowel Iran als Israel zijn fout bezig
THANK YOU FOR YOUR ATTENTION TO THIS MATTER
Kati Piri heeft wel gelijk.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:42 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Op dit moment beschouw ik uitgelachen worden door de VS en Israël als een compliment.
En uitgescholden worden met "Schoof" of "Kallas" als een geuzennaam.
https://www.deutschlandfu(...)g-passieren-102.htmlquote:Op donderdag 9 april 2026 13:45 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ja en wat hier trouwens niet in staat is dat Iran dan uitbetaald wil worden in crypto currency.![]()
O en:
[..]
Weet niet waar je het stuk vandaan hebt, maar volgens mij had de stagiair van dienst nog geen koffie gehad toen hij/zij dit schreef.
Net zoals Geert, dus.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:39 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Het mooie is dat de mannen vooral op Trump stemden en deze democratisch gekozen is terwijl hij toegaf een dictator te willen zijn
Als we inderdaad niet van plan zijn om bij te dragen aan een wereld zonder moslimfundamentalisme/terrorisme/mensenrechtenschendingen en de VS er inderdaad alleen voor laten staan dan is dat misschien een beter idee ja.quote:
Zijn dat toevallig mensen met een epische baard?quote:Op donderdag 9 april 2026 13:36 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Er zijn mensen die opperen dat Trump een undercover spion was die bevriend was met Epstein om hem te ontmaskeren
Die "mis" ik wel in dit toppa trouwens.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:56 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Zijn dat toevallig mensen met een epische baard?
quote:Op donderdag 9 april 2026 12:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Iedere beschuldiging van jou is een bekentenis.
Het gaat open als de oorlog in het MO stopt. Netanyahu wilt dit niet tot de verkiezingen in het najaarquote:Op donderdag 9 april 2026 13:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Goldman: Another Month of Hormuz Closure Means Over $100 Brent Throughout 2026
En persoonlijk betwijfel ik of het open gaat binnen een maand...
En dan moet je maar hopen dat er nog iets te exporteren valt.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:06 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Het gaat open als de oorlog in het MO stopt. Netanyahu wilt dit niet tot de verkiezingen in het najaar
Tegenover VS of Israel?quote:Op donderdag 9 april 2026 14:08 schreef capricia het volgende:
Overweegt Europa al om het Anti-Coercion Instrument in stelling te brengen ? De handelsbazooka.
Ja, de meeste LPG installaties zijn ondertussen onbruikbaar.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
En dan moet je maar hopen dat er nog iets te exporteren valt.
De VS in dit geval.quote:
Gelukkig hebben we zelf gas. Maar dan moeten de Groningers wel royaal gecompenseerd wordenquote:Op donderdag 9 april 2026 14:10 schreef capricia het volgende:
[..]
De VS in dit geval.
Als ik de escalatie zo zie gaat het straks ook om handel (LNG uit de VS bijvoorbeeld).
Zou kunnen ja. In elk geval hebben ze het al klaar liggen gezien tariffs-escalatie toen van Trump. Kan gewoon uit la gehaald worden.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:10 schreef capricia het volgende:
[..]
De VS in dit geval.
Als ik de escalatie zo zie gaat het straks ook om handel (LNG uit de VS bijvoorbeeld).
Goedzo.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zou kunnen ja. In elk geval hebben ze het al klaar liggen gezien tariffs-escalatie toen van Trump. Kan gewoon uit la gehaald worden.
Trump maakt de dienst uit in de VS. Voordat het hooggerechtshof dit heeft recht gezet ben je al een jaar verderquote:Op donderdag 9 april 2026 14:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Goedzo.
Gaat ook per gekwalificeerde meerderheid, en niet per Veto.
Geen kernbom op ons?quote:Op donderdag 9 april 2026 13:04 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
De trollen hier zullen inderdaad alles en iedereen wel weer de schuld geven idd behalve de echte dader: Israel.quote:
Rutte doet wat hij moet doen voor de NAVO en vrede.quote:Op donderdag 9 april 2026 09:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als je zegt dat de wereld nu veiliger is dan voor de Iran-oorlog terwijl de luchtvaartmaatschappijen het Midden Oosten mijden en in Azie de spanningen toenemen wegens de brandstofonzekerheid kom je over als een soort Mohammed al Sahaf.
Navo en vrede lolquote:Op donderdag 9 april 2026 14:34 schreef bianconeri het volgende:
Rutte doet wat hij moet doen voor de NAVO en vrede.
Dat je dan soms onzin van Trump moet ophemelen, tja dat is er deel van.
Wat Trump nu probeert gecombineerd met waar Vance mee bezig is in Hongarije zou dit denk ik wel in elk geval op 't bureau neerleggen.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zou kunnen ja. In elk geval hebben ze het al klaar liggen gezien tariffs-escalatie toen van Trump. Kan gewoon uit la gehaald worden.
Mohammed al Sahaf moest ook de moraal er inhouden enzo en Saddam zat ook niet zo op een slechtnieuwsshow te wachten dus die deed ook wat hij dacht dat hij moest doen, maar hij was wel een clowntje, net als Rutte.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De trollen hier zullen inderdaad alles en iedereen wel weer de schuld geven idd behalve de echte dader: Israel.
[..]
Rutte doet wat hij moet doen voor de NAVO en vrede.
Dat je dan soms onzin van Trump moet ophemelen, tja dat is er deel van.
quote:Op donderdag 9 april 2026 14:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Projectie.
Kom nu maar gewoon met je mijnenveger quote, of kap je met smaad en laster.
Ik had net dit filmpje gepost met daarin menselijke mijnenvegers en een interview met een IDF soldaat en toen kwam je met de opmerking dat ik slechts haatbagger post. Ik zie dat die post van je gewist is, dus blijkbaar ging je opmerking zelfs te ver voor fok wat volgens Grok een ruige plek is.quote:Op woensdag 8 april 2026 20:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Dit is maar 1 van de vele voorbeelden van IDF leden die zelf zeggen menselijke schilden te gebruiken. Ergens in het Gaza topic had ik ook nog wat beelden van Palestijnen die met een gopro op door huizen en andere plekken moesten lopen waar de helden van de IDF te bang voor waren. Die gopro was zodat ze konden controleren, of de Palestijnse burger wel zijn taak had gedaan. Ziek land is het.
Je bedoeld die gasvooraad die met beton volgestort gaat worden door Jetten?quote:Op donderdag 9 april 2026 14:14 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we zelf gas. Maar dan moeten de Groningers wel royaal gecompenseerd worden
Ja die gasvoorraad die na decennia mismanagement door de VVD, CDA en PVV zo onpopulair in de regio is geworden dat hij dicht moet.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:56 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Je bedoeld die gasvooraad die met beton volgestort gaat worden door Jetten?
Zat Jetten in het vorige kabinet?quote:Op donderdag 9 april 2026 14:56 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Haha die man zit er pas 2 maanden ofzo, en toch heeft ie alles gedaanquote:Op donderdag 9 april 2026 15:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zat Jetten in het vorige kabinet?
Want dat dichtgooien is al een tijdje aan de gang.
Jetten Derangement Syndromequote:Op donderdag 9 april 2026 15:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
De lijst van partijen is niet compleet, maar desondanks toch 'gelikt'.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja die gasvoorraad die na decennia mismanagement door de VVD, CDA en PVV zo onpopulair in de regio is geworden dat hij dicht moet.
Een verademing. Tot de laatste verkiezing was alles nog de schuld van de PvdA die de laatste premier in de jaren 90 hadden.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Haha die man zit er pas 2 maanden ofzo, en toch heeft ie alles gedaan
Hij gaat toch ook gewoon door met dichtgooien ondanks sluimerende crisisquote:Op donderdag 9 april 2026 15:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Haha die man zit er pas 2 maanden ofzo, en toch heeft ie alles gedaan
Whaha, we hangen zo af van dat kutland dat we zelfs een genocide moeten steunen.quote:
Hij gaat ermee door door de sluimerende crisis.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hij gaat toch ook gewoon door met dichtgooien ondanks sluimerende crisis
Klopt, excuus.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
De PvdA was in de provincie Groningen nochtans decennia lang de baas.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Een verademing. Tot de laatste verkiezing was alles nog de schuld van de PvdA die de laatste premier in de jaren 90 hadden.
We zeggen toe gedachten en gebeden te sturen.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Volgens Reuters heeft Trump aan Mark Rutte laten weten binnen enkele dagen toezeggingen te willen hebben over de bescherming van de Straat van Hormuz. Trump dringt er al enige tijd bij andere landen op aan om te helpen met het openen van de zeestraat
Trumps plan is destabilisatie van veel westerse landen en met name Europa, zo lijkt het. En de VS zelf is ook enorme bende aan het worden. De ontevredenheid daar stijgt met de dag.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Laten we hopen van niet.
Maar wat een enorme BS? Want er is werkelijk geen enkel fatsoenlijk argument te bedenken waarom Europa mee zou moeten doen aan deze volstrekte onzin. En al helemaal niet als meneertje al vanaf begin maart roept dat Iran al lang en breed verslagen is, wat in zou houden dat er gewoon Amerikaanse schepen door de straat van Hormuz zouden moeten kunnen varen. Waar heb je dan Europa voor nodig als je het immers zelf al geregeld hebt?
Rutte gaat dit wel proberen. Ik weet alleen niet dit niet evengoed de NAVO gaat doen wankelen, want landen als Spanje gaan echt niet mee willen doen.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
We zeggen toe gedachten en gebeden te sturen.
De PvdA is met reden gedecimeerd de afgelopen 20 jaar. Het is alleen bizar dat de VVD nog steeds zo groot is.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:06 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De PvdA was in de provincie Groningen nochtans decennia lang de baas.
En steunde Gasunie en NAM vanwege de economische voordelen die het voor het Noorden zou opleveren.
En liet toe dat Den Haag lachend met de miljarden wegliep.
En had geen zin om naar milieuonderzoeken (inzake de wijziging van de bodemmorfologie a.g.v. gasboringen) en milieubewegingen te luisteren.
Voor Trump wel fijn. Als het niet toegezegd wordt kan hij lekker blijven zagen over de NAVO. Als het wel toegezegd wordt is NAVO geen verdedigingsorganisatie meer, maar zijn ze ineens onderdeel van offensieve acties, dus is NAVO zoals 't is ook kapot.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Volgens Reuters heeft Trump aan Mark Rutte laten weten binnen enkele dagen toezeggingen te willen hebben over de bescherming van de Straat van Hormuz. Trump dringt er al enige tijd bij andere landen op aan om te helpen met het openen van de zeestraat
Dit gaat interessant worden. Benieuwd of Rutte hier ongeschonden doorheen gaat komen.
Nochtans had de PvdA uitstekend in jouw rijtje gepast.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De PvdA is met reden gedecimeerd de afgelopen 20 jaar. Het is alleen bizar dat de VVD nog steeds zo groot is.
Voor mij was het al een tijdje langer duidelijk, maar ik had eigenlijk wel gehoopt dat het ook voor Rutte duidelijk zou zijn dat meespelen met Trumps fantasiewereldje een gepasseerd station was na die einde vd beschaving opmerking. Het is van hopium dat de Trump schade beperkt kan worden gegaan naar meewerken aan een oorlogsmisdrijf van ongekende schaal met kans om nucleaire inzet.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Rutte gaat dit wel proberen. Ik weet alleen niet dit niet evengoed de NAVO gaat doen wankelen, want landen als Spanje gaan echt niet mee willen doen.
En Trump zou maar wat graag willen dat er in de NAVO een splijting ontstaat.
We sturen een opblaasbare boot.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
We zeggen toe gedachten en gebeden te sturen.
We moeten een berichtje terugsturen dat Trump begin maart al de overwinning uitriep en al 100x geroepen heeft dat Iran militair verslagen is en dat we daar de conclusie dus uittrekken dat de NAVO helemaal niet nodig is en de US Navy dus zonder problemen door de Straat vanHormuz kan varen.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dit gaat interessant worden. Benieuwd of Rutte hier ongeschonden doorheen gaat komen.
Het dreigement was al een oorlogsmisdaad.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Voor mij was het al een tijdje langer duidelijk, maar ik had eigenlijk wel gehoopt dat het ook voor Rutte duidelijk zou zijn dat meespelen met Trumps fantasiewereldje een gepasseerd station was na die einde vd beschaving opmerking. Het is van hopium dat de Trump schade beperkt kan worden gegaan naar meewerken aan een oorlogsmisdrijf van ongekende schaal met kans om nucleaire inzet.
Ik ga Jetten stemmen als hij wat speelgoedbootjes stuurt naar Washington. Dat is wat we hebben volgens Trump. Ik emigreer naar Denemarken als ze een hondenslee sturen.quote:
Mooi of niet dat een land zich verdedigt. Dacht Israël werkelijk dat ze paar bommen op land gooien er geen antwoord komt. Israël sloopt hele flats in Libanon op dit moment. Iran antwoord enkel, eerst deed Iran enkel USA militaire doelen. Maar ze gaan gewoon mee met het niveau van Israël, vervelen he dat iemand terug vecht?quote:Op donderdag 9 april 2026 13:35 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja leg me eens uit waarom Iran rakketen op burgerdoelen blijft afvoeren, doe eens?
Jens Stoltenberg, de voorganger van Rutte, is momenteel kabinetslid in Noorwegen.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:10 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Voor Trump wel fijn. Als het niet toegezegd wordt kan hij lekker blijven zagen over de NAVO. Als het wel toegezegd wordt is NAVO geen verdedigingsorganisatie meer, maar zijn ze ineens onderdeel van offensieve acties, dus is NAVO zoals 't is ook kapot.
We weten nu al welke toezegging er gaat komen: ja we willen helpen met de bescherming van de Straat van Hormuz maar dan moet er eerst een vredesakkoord zijn. En daar wringt nou net de schoen.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
sorry maar je hebt geen flauw idee waar je het over hebt. Ik heb ontzettend veel persoonlijke aanvallen aan het adres van Howard verwijderd. Alleen ik al, ik gok dat mijn collega mods dat ook gedaan hebben.quote:Op woensdag 8 april 2026 22:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ffies, hoezo moet hij ophouden?
Zet tr na tr op gejijbak in dit topic van anderen waar afgelopen weekenden nog in fb genoeg over gezegd is. De ene haatpost na de andere haatbagger mag gewoon blijven staan. Users komen hier alleen om inhoudsloze bagger te spuien. En iemand die op de bal blijft wordt afgefloten.
Straat, dit kan echt beter.
Over groenland gesproken, dat staat ook weer op de radar:quote:Op donderdag 9 april 2026 15:17 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Jens Stoltenberg, de voorganger van Rutte, is momenteel kabinetslid in Noorwegen.
De Noorse regering heeft, in de zaak 'Groenland', Trump al eens gewezen op al diens foute aannames met betrekking tot dat land.
Misschien moet Stoltenberg maar even aan Mark Rutte uitleggen waar de NAVO voor staat, en dat niet Iran maar de VS momenteel de grootste bedreiging voor het bondgenootschap is.
Hoewel ik vrees dat Stoltenberg momenteel blij is dat hij van dat gelazer af is.
Ik denk niet dat dat ooit van de radar geweest is, er was gewoon even een nieuw speeltje. Zal na dat ultimatum wel weer komen.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Over groenland gesproken, dat staat ook weer op de radar:
https://www.cnbc.com/2026(...)ran-war-deepens.html
O ja. Trump is nog lang niet klaar.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Over groenland gesproken, dat staat ook weer op de radar:
https://www.cnbc.com/2026(...)ran-war-deepens.html
is die hondenslee uit Groenland in weekenden nog beschikbaar?quote:
Watersleeën op de straat van Hormuz.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:28 schreef Sabata het volgende:
[..]
is die hondenslee uit Groenland in weekenden nog beschikbaar?
Wilt Jetten dit of de voorgaande kabinetten vanwege het drama in Groningen? Of heeft Jetten dit ook al gedaan?quote:Op donderdag 9 april 2026 14:56 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Shut your festering gob, you tit! Your type really makes me puke, you vacuous, toffee-nosed, malodorous pervert!quote:Op donderdag 9 april 2026 15:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
sorry maar je hebt geen flauw idee waar je het over hebt. Ik heb ontzettend veel persoonlijke aanvallen aan het adres van Howard verwijderd. Alleen ik al, ik gok dat mijn collega mods dat ook gedaan hebben.
En een tr kan gemist worden of gewoon niet behandeling waardig zijn. Het blijft een melding, geen opdracht
En op een waterscooterquote:Op donderdag 9 april 2026 15:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Watersleeën op de straat van Hormuz.
quote:Op donderdag 9 april 2026 15:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En op een waterscooter
Mét toeter
Ze worden onder druk gezet door Turkije om anderen aan te vallen.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:34 schreef bianconeri het volgende:
De trollen hier zullen inderdaad alles en iedereen wel weer de schuld geven idd behalve de echte dader: Israel.
ja want zo werkt datquote:Op donderdag 9 april 2026 15:46 schreef Jahr00n het volgende:
Gooi gewoon die hele kustlijn in iran plat!!! Die straat moet gewoon direct open zonder allerlei voorwaarden.
Graag mailen naar: thewhiteh0use0fidi0ts@washingt0ndc.c0m.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:46 schreef Jahr00n het volgende:
Gooi gewoon die hele kustlijn in iran plat!!! Die straat moet gewoon direct open zonder allerlei voorwaarden.
Heb je daar een waterskikabelbaantrekmotor voor nodig? Ik weet namelijk wel waar je een goedkope kan krijgen.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Watersleeën op de straat van Hormuz.
Ik dacht dat het Ministry of Silly Talks tegenwoordig de socials runde?quote:Op donderdag 9 april 2026 15:49 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Graag mailen naar: thewhiteh0use0fidi0ts@washingt0ndc.c0m.
Gewoon de FOK!ker met die piemelbeschermer (insert .jpg) sturen. Morgen al opgelost.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:46 schreef Jahr00n het volgende:
Tsja... Ze zien hun kans schoon om zonder al te veel tegengas nog wat onschuldigen af te knallen.quote:Israël doet nieuwe evacuatieoproep voor Beiroet
Het Israëlische leger heeft een nieuwe evacuatieoproep gedaan voor het zuidelijke gedeelte van de Libanese hoofdstad Beiroet. Dit gedeelte werd gister ook geraakt door Israëlische raketten.
Op naar vier euro de literquote:Iran wil niet meer dan vijftien schepen per dag doorlaten
Iran zal niet meer dan vijftien schepen per dag door de Straat van Hormuz laten varen. Dat is volgens het Russische staatspersbureau Tass onder de voorwaarden van het staakt-het-vuren. Het persbureau baseert zich op quotes van een anonieme Iraanse functionaris.
Dat worden dan wel hele lange schepen. Die 15.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ondertussen knalt Israel gewoon verder zo lijkt het
[..]
Tsja... Ze zien hun kans schoon om zonder al te veel tegengas nog wat onschuldigen af te knallen.
[..]
Op naar vier euro de liter
'Stuur iemands kinderen daarop af!'quote:Op donderdag 9 april 2026 15:46 schreef Jahr00n het volgende:
Duwbak 2.0quote:Op donderdag 9 april 2026 15:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat worden dan wel hele lange schepen. Die 15.
That Ministry of Silly Talks is against the löw. It does not have a pröper leasánce.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:53 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik dacht dat het Ministry of Silly Talks tegenwoordig de socials runde?
Wanneer gaan de nationalisten van Nederland eens hun leger dienen? Of is het alleen grote praat via social media?quote:Op donderdag 9 april 2026 16:00 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
'Stuur iemands kinderen daarop af!'
Als je ze nou met touwen aan elkaar vastmaakt telt dat dan als één?quote:Op donderdag 9 april 2026 15:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat worden dan wel hele lange schepen. Die 15.
Wie voeden nationalisten?quote:Op donderdag 9 april 2026 16:04 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Wanneer gaan de nationalisten van Nederland eens hun leger dienen? Of is het alleen grote praat via social media?
Wat zou het mooi zijn als de wappies een keer eens echt iets gaan doen ipv altijd te trappen tegen de mensen die ze voeden.
Succesvolle wervingscampagne Defensie leidt tot lange wachtlijstquote:Op donderdag 9 april 2026 16:04 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Wanneer gaan de nationalisten van Nederland eens hun leger dienen? Of is het alleen grote praat via social media?
quote:Het lukt Defensie niet om sollicitanten snel genoeg te keuren en op te leiden. Dat zegt het ministerie na vragen van de NOS. "Het aantal aanmeldingen is momenteel groter dan de capaciteit om de toestroom snel te verwerken."
Moderne nationalisten, zeg maar onze eigen fok magaatjes, zijn anti-militärisch. En met goede redenen natuurlijk, de vijand van het westen is hun grote vriend.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:04 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Wat zou het mooi zijn als de wappies een keer eens echt iets gaan doen ipv altijd te trappen tegen de mensen die ze voeden.
De meeste conservatieven hier zijn niet voor Iran, maar voor de VS en Israël. Je weet wel: de grootste speler in het Westen en een Westerse bondgenoot. Een ander deel is daarentegen vooral tegen de VS en Israël, wat dus anti-Westers is.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:18 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Moderne nationalisten, zeg maar onze eigen fok magaatjes, zijn anti-militärisch. En met goede redenen natuurlijk, de vijand van het westen is hun grote vriend.
Modern nationalisme is vooral heel veel zelfhaat en janken over de EU en migranten.
zouden er wappies tussen zittenquote:Op donderdag 9 april 2026 16:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Succesvolle wervingscampagne Defensie leidt tot lange wachtlijst
[..]
Heb je hier ook enig bewijs voor of roep je maar wat? Ik zou Hezbollah namelijk niet onschuldig willen noemen.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ondertussen knalt Israel gewoon verder zo lijkt het
[..]
Tsja... Ze zien hun kans schoon om zonder al te veel tegengas nog wat onschuldigen af te knallen.
[..]
Op naar vier euro de liter
ik merk weinig iran symphatisten op dit forumquote:Op donderdag 9 april 2026 16:18 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Moderne nationalisten, zeg maar onze eigen fok magaatjes, zijn anti-militärisch. En met goede redenen natuurlijk, de vijand van het westen is hun grote vriend.
Modern nationalisme is vooral heel veel zelfhaat en janken over de EU en migranten.
HR actquote:Op donderdag 9 april 2026 16:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Heb je hier ook enig bewijs voor of roep je maar wat? Ik zou Hezbollah namelijk niet onschuldig willen noemen.
Het is geen voetbalwedstrijd he, het gaat hier om levens.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De meeste conservatieven hier zijn niet voor Iran, maar voor de VS en Israël. Je weet wel: de grootste speler in het Westen en een Westerse bondgenoot. Een ander deel is daarentegen vooral tegen de VS en Israël, wat dus anti-Westers is.
Als we het dan ook over zelfhaat hebben sluit dit hier goed op aan, culturele zelfhaat is omvat exact dat. En trouwens ook voor de opvang van miljoenen niet-Westerse migranten zijn, die de cultuur hier beetje bij beetje veranderen.
Kritisch zijn op Amerika en Israël wordt dan gelijkgesteld aan symphatie hebben voor Iran.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:30 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
ik merk weinig iran symphatisten op dit forum
Wel grappig hoe alle culturen versimpeld worden naar 1 westerse cultuur en de rest anti-westers.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:37 schreef xpompompomx het volgende:
Een cultuur waarin ruimte is om dreigen beschavingen te vernietigen is niet mijn cultuur.
Wel zo gemakkelijk voor de doorsnee binaire hokjesdenker.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:39 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wel grappig hoe alle culturen versimpeld worden naar 1 westerse cultuur en de rest anti-westers.
Laatst zei ik dat ik alle mensen alle rechten gun, en dat werd gepaareerd met dat ik meer zou geven om niet Westerse mensen dan mijn eigen landgenoten. Sommigen lezen in een korte zin nog een heel boek.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:35 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Kritisch zijn op Amerika en Israël wordt dan gelijkgesteld aan symphatie hebben voor Iran.
Robert de Niro.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:21 schreef Toby56 het volgende:
Onder DeeJay Trump is de VS momenteel in oorlog met:
Iran
De NAVO
Het Vaticaan
Bruce Springsteen
Gezond Verstand
De handelsoorlogen benoemen we even niet.
[ afbeelding ]
Als je eenzijdig kritisch bent op de VS en Israël of zelfs hoopt om meer Amerikaanse slachtoffers (zoals sommigen hier hebben gedaan), dan lijkt dat er natuurlijk wel op.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:35 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Kritisch zijn op Amerika en Israël wordt dan gelijkgesteld aan symphatie hebben voor Iran.
Nogmaals, jij maakt er een voetbalwedstrijd van, ikzelf wil geen slachtoffers nergens niet, oorlog is voor domme mensen die niet kunnen praten als mannen.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als je eenzijdig kritisch bent op de VS en Israël of zelfs hoopt om meer Amerikaanse slachtoffers (zoals sommigen hier hebben gedaan), dan lijkt dat er natuurlijk wel op.
Als Frankrijk tegen Spanje speelt en iemand loopt de hele tijd alle Franse spelers af te zeiken en hoopt op veel blessures bij de Fransen, dan lijkt er natuurlijk op of er op zijn minst enige sympathie voor de Spanjaarden is, niet?
Nee, dat hoeft helemaal niet.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als je eenzijdig kritisch bent op de VS en Israël of zelfs hoopt om meer Amerikaanse slachtoffers (zoals sommigen hier hebben gedaan), dan lijkt dat er natuurlijk wel op.
Als Frankrijk tegen Spanje speelt en iemand loopt de hele tijd alle Franse spelers af te zeiken en hoopt op veel blessures bij de Fransen, dan lijkt er natuurlijk op of er op zijn minst enige sympathie voor de Spanjaarden is, niet?
Ik vind het zo bijzonder dat de cult die dit allemaal wel mooi vindt anderen degenerates noemt omdat ze hun haren paars verven of zich niet helemaal man/vrouw voelen. Het is een massale psychose en we doen als een cultuur maar alsof het normaal is omdat de gekkies met miljoenen zijn.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:37 schreef xpompompomx het volgende:
Een cultuur waarin ruimte is om te dreigen beschavingen te vernietigen is niet mijn cultuur.
Zo kijk ik eigenlijk vaak naar wedstrijden van Ajax. Heeft niks met een warm gevoel voor de tegenstander te maken.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb toch liever 100 paarsharigen dan 10 of zelfs maar 1 gek die fantaseert over het uitroeien van beschavingen.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind het zo bijzonder dat de cult die dit allemaal wel mooi vindt anderen degenerates noemt omdat ze hun haren paars verven of zich niet helemaal man/vrouw voelen. Het is een massale psychose en we doen als een cultuur maar alsof het normaal is omdat de gekkies met miljoenen zijn.
Je bent dus ook voor het stoppen van de oorlog in Oekraïne of gaan er dan ineens weer andere wetten in werking?quote:Op donderdag 9 april 2026 16:45 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nogmaals, jij maakt er een voetbalwedstrijd van, ikzelf wil geen slachtoffers nergens niet, oorlog is voor domme mensen die niet kunnen praten als mannen.
Geldt dat ook voor Russen?quote:Op donderdag 9 april 2026 16:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
letterlijk iedereen ter wereld (behalve Rusland) is voor het stoppen van de oorlog in Oekrainequote:Op donderdag 9 april 2026 16:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bent dus ook voor het stoppen van de oorlog in Oekraïne of gaan er dan ineens weer andere wetten in werking?
Misselijke rattenquote:Op donderdag 9 april 2026 16:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
The Israeli security cabinet secretly approved the legalization of over 30 new settler outposts and farms in the occupied West Bank last month, according to three Israeli sources familiar with the decision.
CNN
Blijf dat ook een apart concept vinden die settler outpost. Alsof ze Civilization zitten te spelen.
Ja, ik ben tegen elke oorlog.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bent dus ook voor het stoppen van de oorlog in Oekraïne of gaan er dan ineens weer andere wetten in werking?
Patatje oorlogquote:
Touché, dat is erg lekker. Ook qua games en films dompel ik mij graag in een oorlog....uitsluitend voor het gevoel 'Dit wil ik echt nooit in het echt, man'. Warfare is een aanrader wat dat betreft, wtf.quote:
Vreemd, want je hebt nogal een zwak voor Islamitische culturen waar dit soort fantasieën en zelfs openlijke bedreiging over en tegen Israël de norm zijn. Dus hoe strookt dat met elkaar? Als ik mij niet vergis had je zelfs eens gezegd in Iran op vakantie te zijn geweest. Ik begrijp oprecht niet waar die dubbele standaarden vandaan komen. A zeggen en B doen, B zeggen en A doen.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:37 schreef xpompompomx het volgende:
Een cultuur waarin ruimte is om te dreigen beschavingen te vernietigen is niet mijn cultuur.
Misschien onderbouwen wat er mis mee zou zijn in plaats van alleen maar te gaan schelden. Ik zie zelf geen reden waarom er op de Westelijke Jordaanoever geen Israëliërs zouden kunnen wonen.quote:
quote:
Dus is mijn vraag tegen wie trappen ze dan? Wie voed de nationalisten?quote:Wat zou het mooi zijn als de wappies een keer eens echt iets gaan doen ipv altijd te trappen tegen de mensen die ze voeden.
Mods, hoe lang gaan we dit dagelijks nog toestaan? Deze vent lult uit zijn nek en blijft het elke dag herhalen. Helemaal geobsedeerd en niet helemaal fris.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:55 schreef HowardRoark het volgende:
Vreemd, want je hebt nogal een zwak voor Islamitische culturen waar dit soort fantasieën en zelfs openlijke bedreiging over en tegen Israël de norm zijn
je weet dat er een feedback topic is voor dit soort dingen?quote:Op donderdag 9 april 2026 16:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mods, hoe lang gaan we dit dagelijks nog toestaan? Deze vent lult uit zijn nek en blijft het elke dag herhalen.
Jawel, we weten ook allemaal dat ie gewoon blijft doorgaan.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
je weet dat er een feedback topic is voor dit soort dingen?
Wat verzin ik? Onderbouw dit eens. Weer zo een ongefundeerde aantijging.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mods, hoe lang gaan we dit dagelijks nog toestaan? Deze vent lult uit zijn nek en blijft het elke dag herhalen.
ja hij zit graag op de rand, niet alles is tegen de regelsquote:Op donderdag 9 april 2026 16:57 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Jawel, we weten ook allemaal dat ie gewoon blijft doorgaan.
dat hij een zwak heeft voor islamitische culturen heb je verzonnenquote:Op donderdag 9 april 2026 16:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat verzin ik? Onderbouw dit eens. Weer zo een ongefundeerde aantijging.
Dat gaat er niet komen zolang Israël door blijft gaan nee.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
IDF orders people to flee homes in Beirut as it warns of further strikes
The Israeli military has again ordered people to flee their homes in the southern suburbs of Beirut, as it warned of more strikes that have already devastated the Lebanese capital.
Lijkt me duidelijk dat er geen intentie is tot een staak het vuren zo tenzij Trump Bibi een halt toe gaat roepen.
Hij verzint wel meerquote:Op donderdag 9 april 2026 16:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat hij een zwak heeft voor islamitische culturen heb je verzonnen
hij verzint vanallesquote:
Integendeel. Hij heeft zelf gepost over vakanties in landen zoals Iran en Pakistan. Ik verzin dat dus helemaal niet, het zijn zelfs onderwerpen waar ik nog posts met hem over heb uitgewisseld in de desbetreffende topics.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat hij een zwak heeft voor islamitische culturen heb je verzonnen
Maar dan is de vraag wat er vanavond dan gaat gebeuren. Een nieuwe deal klinkt mij ver weg maargoed.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat gaat er niet komen zolang Israël door blijft gaan nee.
Dat zou Trump alleen doen als het afgesproken is, maar het lijkt mij wat vreemd als de VS akkoord zou gaan met het niet ageren tegen Hezbollah van Israel en meteen ook een vreemde eis van Iran mocht dat zo zijn, zo van onze terroristische tak in een ander land moet je ook afblijven.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
The Israeli military has again ordered people to flee their homes in the southern suburbs of Beirut, as it warned of more strikes that have already devastated the Lebanese capital.
Lijkt me duidelijk dat er geen intentie is tot een staak het vuren zo tenzij Trump Bibi een halt toe gaat roepen.
Je noemt hem en andere users ook 'anti-Westers'. Haha, en nu ben je weer net aan het doen alsof je de onschuld zelve bent.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Integendeel. Hij heeft zelf gepost over vakanties in landen zoals Iran en Pakistan. Ik verzin dat dus helemaal niet, het zijn zelfs onderwerpen waar ik nog posts met hem over heb uitgewisseld in de desbetreffende topics.
Laat maar zien dat ik dat heb gezegd ...quote:Op donderdag 9 april 2026 17:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je noemt hem en andere users ook 'anti-Westers'.
Dat zijn prachtige landen inderdaad. Je zou ze ook eens moeten bezoeken.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Integendeel. Hij heeft zelf gepost over vakanties in landen zoals Iran en Pakistan. Ik verzin dat dus helemaal niet, het zijn zelfs onderwerpen waar ik nog posts met hem over heb uitgewisseld in de desbetreffende topics.
De bouw van Israëlische nederzettingen is door de VN-Veiligheidsraad in resolutie 446 van maart 1979 illegaal verklaard.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:55 schreef HowardRoark het volgende:
Ik zie zelf geen reden waarom er op de Westelijke Jordaanoever geen Israëliërs zouden kunnen wonen.
Nouja Trump postte het toch zelf?quote:Op donderdag 9 april 2026 17:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat zou Trump alleen doen als het afgesproken is, maar het lijkt mij wat vreemd als de VS akkoord zou gaan met het niet ageren tegen Hezbollah van Israel en meteen ook een vreemde eis van Iran mocht dat zo zijn, zo van onze terroristische tak in een ander land moet je ook afblijven.
Lol, je bent een volwassen man, je weet ook dondersgoed wat je post. Gaslighting heet dat.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Laat maar zien dat ik dat heb gezegd ...
nee het zegt alleen dat hij graag op vakantie gaatquote:Op donderdag 9 april 2026 17:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het achterlijke landen met boel barbaarse elementen in de culturen. Maar aangezien jij stelde dat je tegen culturen bent die dreigen om andere beschavingen te vernietigen, vraag ik mij af hoe dat strookt met het bezoeken van landen waar zulke ideeën mbt Israël de norm zijn. Het Iraanse regime doet dat zoals we weten al decennia.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat zijn prachtige landen inderdaad. Je zou ze ook eens moeten bezoeken.
Dat zijn toch niet de voorwaarden van het huidige bestand, dat zijn voorstellen voor een eventuele vredequote:Op donderdag 9 april 2026 17:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nouja Trump postte het toch zelf?
Ik zie op nummer 3 toch echt iets over Libanon staan
Misschien viel hij bij nummer 2 al in slaap?
[ afbeelding ]
Ergens op vakantie gaan maakt je toch niet direct een sympathisant?quote:Op donderdag 9 april 2026 17:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat een niveauquote:Op donderdag 9 april 2026 17:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan heb je een zwak voor islamitische culturen?quote:Op donderdag 9 april 2026 17:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat doe je niet als je de cultuur in zulke landen onprettig vind natuurlijk.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee het zegt alleen dat hij graag op vakantie gaat
dat zwak heb je compleet verzonnen
Ah zo, ja op die manier kan ik zien dat er verwarring ontstaan.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat zijn toch niet de voorwaarden van het huidige bestand, dat zijn voorstellen voor een eventuele vrede
dat doe jij nietquote:Op donderdag 9 april 2026 17:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat doe je niet als je de cultuur in zulke landen onprettig vind natuurlijk.
In de auto toeter je altijd terwijl je een hamburger eet?quote:Op donderdag 9 april 2026 17:08 schreef Toefjes het volgende:
Ik ben in Turkije én in Amerika geweest. Ja, nu wordt het ingewikkeld he?
Oké, tja, dan verschillen we daar.quote:
quote:Op donderdag 9 april 2026 17:09 schreef Momo het volgende:
[..]
In de auto toeter je altijd terwijl je een hamburger eet?
Nee hoor, je kunt beide culturen de moeite waard vinden?quote:Op donderdag 9 april 2026 17:08 schreef Toefjes het volgende:
iedereen denk ikquote:Op donderdag 9 april 2026 17:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oké, tja, dan verschillen we daar.
We hebben daar een term voor, begint met een X.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat doe je niet als je de cultuur in zulke landen onprettig vind natuurlijk.
Deze clown is ook batshit crazy.quote:Ilja Leonard Pfeijffer over de Amerikaanse nederlaag in Iran: ‘Ik was stiekem voor Iran’
De Verenigde Staten hebben na weken van oorlogsmisdaden en dreigement van totale vernietiging een wapenstilstand moeten accepteren op Iraanse voorwaarden. Vanuit Genua kijkt Ilja Leonard Pfeijffer toe, en hij hoopt dat Trumps dementie niet te ver is gevorderd als hij gevangen wordt gezet.
https://www.hpdetijd.nl/c(...)e-nederlaag-in-iran-
De staatquote:Op donderdag 9 april 2026 16:55 schreef Zoddie het volgende:
[..]
[..]
Dus is mijn vraag tegen wie trappen ze dan? Wie voed de nationalisten?
Dat weet niemand en dat is dus ook het probleem, maar goed, het is ook maar voor 2 weken.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ah zo, ja op die manier kan ik zien dat er verwarring ontstaan.
Wat zijn dan de voorwaarden voor het huidige bestand?
Volgens jouw logica staat het bezoeken van een islamitisch land gelijk aan negatieve gevoelens tegen Israël hebben. Wat nu als je naar beiden geweest bent, effent dat elkaar weer uit? Of moet je dan ook verplicht langs de klaagmuur?quote:Op donderdag 9 april 2026 17:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, je kunt beide culturen de moeite waard vinden?
Tja, dit sentiment zal helaas bij wel meer mensen in Nederland aanwezig zijn. Deze man durft het tenminste nog eerlijk toe te geven. Het benadrukt de anti-Westerse sentimenten en dus openlijk pro-Iraanse zelfs, die door sommige Westerlingen worden omarmd. Ik vind het een zorgwekkend fenomeen. Zulke mensen moeten wat mij betreft direct uit het Westen worden gezet. Ga maar in Iran wonen dan. Dit ook:quote:
quote:De enige smet op mijn vreugde is dat er nooit iets goedkoper wordt en dat Iran er vooralsnog niet in is geslaagd om een regime change te bewerkstelligen in de Verenigde Staten. Toen ik vanmiddag na de lunch met Stella koffie dronk op het terras van Bar del Duomo, werden we belegerd door een groep Amerikaanse toeristen, die zich kennelijk niet wensten te schamen voor hun Amerikaanse accent. Ik had de grootste moeite om de neiging te onderdrukken om hen te ondervragen, om van hen te eisen dat zij afstand zouden nemen van het misdadige regime dat hun land in zijn greep heeft en om hen, indien zij dat weigerden, als terroristen aan te geven bij de autoriteiten.
nee je bent een boefje omdat je naar A bent geweest, B maakt niet uitquote:Op donderdag 9 april 2026 17:14 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Volgens jouw logica staat het bezoeken van een islamitisch land gelijk aan negatieve gevoelens tegen Israël hebben. Wat nu als je naar beiden geweest bent, effent dat elkaar weer uit? Of moet je dan ook verplicht langs de klaagmuur?
Redelijk bekend in de deugkringen.quote:
quote:Ik moet bekennen dat ik tijdens de oorlog stiekem voor Iran was. Zoiets zou ik natuurlijk nooit hardop zeggen of opschrijven, want ik weet ook wel dat het Iraanse theocratische absolutisme nauwelijks onderdoet voor dat in de Verenigde Staten en Israël, maar een land dat vecht voor zijn voortbestaan en lijfsbehoud tegen een redeloze, wrede agressor, die er niet eens in slaagt om uit te leggen waarom hij een cascade van oorlogsmisdaden laat neerregenen op een vreedzaam dictatuurtje, wekt nu eenmaal onwillekeurig mijn sympathie op. Ik ben dan ook blij dat Iran de oorlog heeft gewonnen, ook al is het belangrijkste doel, de omverwerping van de Amerikaanse regering, nog niet gehaald.
Men, daar, contreien. Alles over 1 kam. Hatseflats.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:15 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Redelijk bekend in de deugkringen.
Geeft een interessant inkijkje hoe men daar denkt.
[..]
Jij en vele anderen zijn er anders druk mee bezig dat wel te doen.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:15 schreef Perox het volgende:
HowardRoark hoef je niet serieus te nemen mensen. Extremistisch typ.
Ah shit. Dan ben ik wel fucked, aangezien ik ook in China en Rusland geweest ben. Ben ik dan een boef ipv een boefje?quote:Op donderdag 9 april 2026 17:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee je bent een boefje omdat je naar A bent geweest, B maakt niet uit
Ik citeer hem maar zelden probeer me niet te laten verleiden. Zouden meer mensen moeten doen.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Jij en vele anderen zijn er anders druk mee bezig dat wel te doen.
Extremistisch nog wel, toe maar. Kun je die aantijging ook verder onderbouwen? ..quote:Op donderdag 9 april 2026 17:15 schreef Perox het volgende:
boefjequote:Op donderdag 9 april 2026 17:17 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ah shit. Dan ben ik wel fucked, aangezien ik ook in China en Rusland geweest ben. Ben ik dan een boef ipv een boefje?
Zo doe je dat! Terwijl het westen bommen en granaten blijft gooien, en vrienden zegt te blijven met een land waar de president stelde dat hij een volledige bevolking wilde uitroeien, is China elke keer weer bezig met diplomatie, zonder wapens, om oorlogen te stoppen.quote:Duwde China Iran achter de schermen naar een staakt-het-vuren? 26 telefoontjes lijken daarop te wijzen
China lijkt een belangrijke rol te hebben gespeeld in het staakt-het-vuren tussen Iran en de Verenigde Staten. Terwijl de VS de druk opvoerde, draaide de Chinese diplomatie achter de schermen op volle toeren, met intens overleg met Iran en andere landen in de regio om een staakt-het-vuren te bevorderen.
.
Waarvan akte.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:17 schreef Perox het volgende:
[..]
Men, daar, contreien. Alles over 1 kam. Hatseflats.
Waarom je toch hiermee komt is mij een raadsel de meeste mensen zijn niet zoals dit figuur.
Deze zin ook:quote:Op donderdag 9 april 2026 17:15 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Redelijk bekend in de deugkringen.
Geeft een interessant inkijkje hoe men daar denkt.
[..]
quote:Ik moet bekennen dat ik tijdens de oorlog stiekem voor Iran was. Zoiets zou ik natuurlijk nooit hardop zeggen of opschrijven, want ik weet ook wel dat het Iraanse theocratische absolutisme nauwelijks onderdoet voor dat in de Verenigde Staten en Israël, maar een land dat vecht voor zijn voortbestaan en lijfsbehoud tegen een redeloze, wrede agressor, die er niet eens in slaagt om uit te leggen waarom hij een cascade van oorlogsmisdaden laat neerregenen op een vreedzaam dictatuurtje, wekt nu eenmaal onwillekeurig mijn sympathie op. Ik ben dan ook blij dat Iran de oorlog heeft gewonnen, ook al is het belangrijkste doel, de omverwerping van de Amerikaanse regering, nog niet gehaald.
Ik zeg geef Pooh de Peace Prize!quote:Op donderdag 9 april 2026 17:18 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.hln.be/iran/d(...)%2Fwww.google.com%2F
[..]
Zo doe je dat! Terwijl het westen bommen en granaten blijft gooien, en vrienden zegt te blijven met een land waar de president stelde dat hij een volledige bevolking wilde uitroeien, is China elke keer weer bezig met diplomatie, zonder wapens, om oorlogen te stoppen.
Zo diep in zijn eigen haat dat ie niet meer knormaal kan denken.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:07 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wat een niveauHet vakantieverleden van iemand erbij halen om toch diegene in dat hokje te kunnen stoppen
Waarom vuurt Iran raketten af terwijl Israel Libanon aan het bombarderen is?quote:Op donderdag 9 april 2026 15:16 schreef Elizium het volgende:
[..]
Mooi of niet dat een land zich verdedigt. Dacht Israël werkelijk dat ze paar bommen op land gooien er geen antwoord komt. Israël sloopt hele flats in Libanon op dit moment. Iran antwoord enkel, eerst deed Iran enkel USA militaire doelen. Maar ze gaan gewoon mee met het niveau van Israël, vervelen he dat iemand terug vecht?
Ik heb niks met beide landen, laten ze elkaar maar lekker plat gooien
Dan ken je China dus niet zo goedquote:Op donderdag 9 april 2026 17:18 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.hln.be/iran/d(...)%2Fwww.google.com%2F
[..]
Zo doe je dat! Terwijl het westen bommen en granaten blijft gooien, en vrienden zegt te blijven met een land waar de president stelde dat hij een volledige bevolking wilde uitroeien, is China elke keer weer bezig met diplomatie, zonder wapens, om oorlogen te stoppen.
Ik heb een Amerikaanse thuis zitten, ik zal haar wel haten dan.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:08 schreef Toefjes het volgende:
Die zou het wel hebben verdiend ja. Chinese diplomatie heeft zoveel narigheid voorkomen. Verschil is dat die er niet mee pronken.quote:
Zo'n enorme?quote:Op donderdag 9 april 2026 17:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik heb een Amerikaanse thuis zitten, ik zal haar wel haten dan.
Ik ben dus niet anti-westers!? Wat een gewicht valt van mijn hart.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn ook Amerikanen die de VS haten, dat zegt tegenwoordig allemaal niets meer. Anti-Westerse sentimenten zijn ook in de VS volop aanwezig, met name richting de uiterste linkerzijde van het politieke spectrum daar.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Jij limiteerd jezelf en kiest al partij zonder context, alleen maar omdat je niet verder kan kijken dan je zogenaamde cultuur. Zelfs in mijn eigen familie is niet één cultuur, niet in mijn straat, laat staan in mijn land. Cultuur is abstract.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oké, tja, dan verschillen we daar.
wat kost dat tegenwoordig zo'n Amerikaanse huishoudster?quote:Op donderdag 9 april 2026 17:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wordt dit riedeltje elke dag afspelen niet vermoeiend?quote:Op donderdag 9 april 2026 17:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn ook Amerikanen die de VS haten, dat zegt tegenwoordig allemaal niets meer. Anti-Westerse sentimenten zijn ook in de VS volop aanwezig, met name richting de uiterste linkerzijde van het politieke spectrum daar.
Verpakt in een fake laagje fatsoen.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:15 schreef Perox het volgende:
Het ging hier niet over jou. Maar aangezien je ernaar vraagt. Jij omarmd inderdaad anti-Westerse sentimenten.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:22 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ben dus niet anti-westers!? Wat een gewicht valt van mijn hart.
Ik vind jou nog steeds anti westers.
Niet slecht verpakt, ik ben fatsoenlijk. Het is ook veelzeggend dat de user Perox zijn aantijging niet verder kan onderbouwen.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:24 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Verpakt in een fake laagje fatsoen.
In deze situatie omarmt met een d spellen is wel anti-Westers.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het ging hier niet over jou. Maar aangezien je ernaar vraagt. Jij omarmd inderdaad anti-Westerse sentimenten.
Een mening over je eigen land, heb jij dat ook wel eens? Maakt je dat meteen een hater van je eigen land.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn ook Amerikanen die de VS haten, dat zegt tegenwoordig allemaal niets meer. Anti-Westerse sentimenten zijn ook in de VS volop aanwezig, met name richting de uiterste linkerzijde van het politieke spectrum daar.
Hier Howiequote:Op donderdag 9 april 2026 17:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 9 april 2026 17:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het ging hier niet over jou. Maar aangezien je ernaar vraagt. Jij omarmd inderdaad anti-Westerse sentimenten.
Hier moest ik eigenlijk wel hard om lachen.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ongeveer een kwart Uitstraling moeder.
Nog even wat bommetjes droppen voordat nieuwe peace deal in gaat.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Je leest mijn post niet goed. Ik zeg Amerikanen die de VS haten, dat gaat dus verder dan slechts een mening hebben.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:28 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Een mening over je eigen land, heb jij dat ook wel eens? Maakt je dat meteen een hater van je eigen land.
Effe serieus, je bent toch geen kleuter? De afslag naar volwassen worden gemist?
We zijn hier inclusief en divers dus alle onderwerpen komen aan bodquote:Op donderdag 9 april 2026 17:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Die geveinsde ophef hier over een fucking column door een nobody terwijl er god-weet-ik wat voor batshit crazy ontwikkelingen in de wereldpolitiek plaatsvinden.
Omdat ene Ilja Leonard Pfeiffer iets vindt vinden jullie dat ook ja. Aub bijblijven.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:27 schreef Isdatzo het volgende:
Och jee gaat het nu alweer over mensen die door HR verzonnen sympathieën en sentimenten worden toegedicht?
Alsjeblieft zeg.
Prima, dat Hezbollah nog even flink aangepakt mag worden.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
N
[..]
Nog even wat bommetjes droppen voordat nieuwe peace deal in gaat.
Zo rollen we.
Als ik jouw meetlat zo zie is een beetje kritiek al meteen haten, dus ik heb er niet zo vertrouwen in. Als een mening over Israel je meteen al antisemiet maakt, dan is iedereen xenofoob.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je leest mijn post niet goed. Ik zeg Amerikanen die de VS haten, dat gaat dus verder dan slechts een mening hebben.
Netanyahu zorgt er wel voor dat het gras rood kleurt.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:31 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
HR act
Als Israel claimt dat gras rood is, ziet hij graag enig bewijs hiervoor dat dit niet klopt
Dat zegt niemand.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als ik jouw meetlat zo zie is een beetje kritiek al meteen haten, dus ik heb er niet zo vertrouwen in. Als een mening over Israel je meteen al antisemiet maakt, dan is iedereen xenofoob.
Ja ik ook hoor.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:08 schreef Toefjes het volgende:
Ah, weer zo'n net doen alsoffertje. Je hebt blijkbaar een slecht geheugen. Hersenhater.quote:
Aan Putin en Bibi vraag je wat, de rest bedreig je met van alles.quote:
Wat vind jij westers? Als er iemand in de VS anti westerse waarden en normen is, is het wel Trump.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Gelukkig dat je dit aan een man voorstelt.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat zijn prachtige landen inderdaad. Je zou ze ook eens moeten bezoeken.
Er zijn ook vrouwen naartoe op vakantie geweest. Zo eng is het allemaal niet.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Gelukkig dat je dit aan een man voorstelt.
Geef het tijd.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:39 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Denk dat Trump nul op zijn rekest krijgt.
Voor de zekerheid hield ik er wel twee paspoorten op na. Sommige landen zien bepaalde stempels als keuze.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:14 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Volgens jouw logica staat het bezoeken van een islamitisch land gelijk aan negatieve gevoelens tegen Israël hebben. Wat nu als je naar beiden geweest bent, effent dat elkaar weer uit? Of moet je dan ook verplicht langs de klaagmuur?
An sich zijn er echt wel vreemde vooroordelen over bepaalde landen. Irak ook zoiets. Je hebt gewoon vrouwelijke solo travelers die gaan om te vloggen, zonder problemen.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Gelukkig dat je dit aan een man voorstelt.
Knap dat jij de moeite neemt, ik was er even aan begonnen en gestopt, dacht zal wel onbegonnen werk zijn..quote:Op donderdag 9 april 2026 17:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat vind jij westers? Als er iemand in de VS anti westerse waarden en normen is, is het wel Trump.
Democratische instituties en checks-and-balances, persvrijheid, internationale rechtsorde en bondgenootschappen, en de omgang met minderheden en migratie. Hij is iemand die macht en eigenbelang zwaarder laat wegen dan liberale normen zoals democratie, rechtsstatelijkheid en multilaterale samenwerking.
Persvrijheid en vrije meningsuiting. Zijn regering zet media onder druk zet via rechtszaken, toegang beperkt voor journalisten en kritische berichtgeving probeert te intimideren.
Rechtsstaat en checks-and-balances. Trump ziet instituties minder als onafhankelijke controles en meer als instrumenten van politieke macht.
Internationale normen. Duidelijjk is dat hij de liberale, op regels gebaseerde internationale orde minder respecteert en relaties transactioneel benadert.
Bondgenootschappen en het Westen. Hij ziet solidariteit met andere westerse democratieën en NAVO vooral vanuit eigenbelang benadert, niet vanuit gedeelde waarden.
Nationalisme en territoriale claims. Zijn focus op invloedssferen en harde druk op buren en bondgenoten, wat botst met soevereiniteit en de grenzen van internationaal recht.
Migratie en culturele identiteit. Zijn harde lijn op migratie is als een afwijzing van pluralisme en open samenlevingen, al presenteren zijn aanhangers dit juist als verdediging van westerse beschaving. Sukkels zoals jij.
Alsof de rechtstaat en persvrijheid "westerse normen" zijn...quote:Op donderdag 9 april 2026 17:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat vind jij westers? Als er iemand in de VS anti westerse waarden en normen is, is het wel Trump.
Democratische instituties en checks-and-balances, persvrijheid, internationale rechtsorde en bondgenootschappen, en de omgang met minderheden en migratie. Hij is iemand die macht en eigenbelang zwaarder laat wegen dan liberale normen zoals democratie, rechtsstatelijkheid en multilaterale samenwerking.
Persvrijheid en vrije meningsuiting. Zijn regering zet media onder druk zet via rechtszaken, toegang beperkt voor journalisten en kritische berichtgeving probeert te intimideren.
Rechtsstaat en checks-and-balances. Trump ziet instituties minder als onafhankelijke controles en meer als instrumenten van politieke macht.
Internationale normen. Duidelijjk is dat hij de liberale, op regels gebaseerde internationale orde minder respecteert en relaties transactioneel benadert.
Bondgenootschappen en het Westen. Hij ziet solidariteit met andere westerse democratieën en NAVO vooral vanuit eigenbelang benadert, niet vanuit gedeelde waarden.
Nationalisme en territoriale claims. Zijn focus op invloedssferen en harde druk op buren en bondgenoten, wat botst met soevereiniteit en de grenzen van internationaal recht.
Migratie en culturele identiteit. Zijn harde lijn op migratie is als een afwijzing van pluralisme en open samenlevingen, al presenteren zijn aanhangers dit juist als verdediging van westerse beschaving. Sukkels zoals jij.
Het is hier misschien handig als je bij alle claims ook een paar voorbeelden geeft, zoals onder meer dat Trump de toegang voor journalisten probeert te beperken en instituties als instrumenten van politieke macht ziet. En sinds wanneer is een harde lijn op migratie niet Westers? Met name dat is een hele bijzonder claim.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Je gaat nu toch niet zitten ontkennen dat Trump journalisten de toegang beperkt??quote:Op donderdag 9 april 2026 17:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is hier misschien handig als je bij alle claims ook een paar voorbeelden geeft, zoals onder meer dat Trump de toegang voor journalisten probeert te beperken en instituties als instrumenten van politieke macht ziet. En sinds wanneer is een harde lijn op migratie niet Westers? Met name dat is een hele bijzonder claim.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |