https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.htmlquote:Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.
Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979
Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld
Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
En met een fraai schilderij in de gebedsruimte.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:01 schreef -XOR- het volgende:
Lijkt me wel gaaf trouwens, een Amerikaans Vaticaan, met een Sixtijnse kapel ingelegd met nepgoud en met een enorme plafondschildering van Trump die Vance met de vinger aantikt. Tevens uiteraard in de tuinen ook nog allemaal beelden van Donnie en Melania.
Ik zie nergens een altaar met een olievat erop?quote:Op donderdag 9 april 2026 12:34 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En met een fraai schilderij in the conference room.
[ afbeelding ]
Sorry, ik heb mijn tekst iets gewijzigd.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik zie nergens een altaar met een olievat erop?
De VS heeft heel wat mensen in de steek gelaten, zo in de laatste dikke halve eeuw.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:42 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Iraniërs zijn in de steek gelaten door Trump. Sad.
WNL propagandaquote:Op donderdag 9 april 2026 12:42 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Als je dit voorspelbare eindresultaat beschreef voor de start van de oorlog was je anti westers en pro demonstranten doodschieten. Na de oorlog is het de schuld van iedereen behalve de mensen die voor deze debiele oorlog waren.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:44 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De VS heeft heel wat mensen in de steek gelaten, zo in de laatste dikke halve eeuw.
Wie kan/gaat die mensen uitleggen dat het vooral om centen en (eigen) macht gaat?
Je hebt dus niks. Geen quote, geen bron.quote:
Iedere <Knip>quote:Op donderdag 9 april 2026 12:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je hebt dus niks. Geen quote, geen bron.
Beschuldigingen te over maar weinig om ze te onderbouwen. Zo kennen we je weer, smaad en laster.
Ik betwijfel of er demonstranten zijn doodgeschoten.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je dit voorspelbare eindresultaat beschreef voor de start van de oorlog was je anti westers en pro demonstranten doodschieten. Na de oorlog is het de schuld van iedereen behalve de mensen die voor deze debiele oorlog waren.
Er hangt wel wat weinig namaak gouden troep aan de muur.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:34 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En met een fraai schilderij in de gebedsruimte.
[ afbeelding ]
Je jequote:Op donderdag 9 april 2026 12:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je hebt dus niks. Geen quote, geen bron.
Beschuldigingen te over maar weinig om ze te onderbouwen. Zo kennen we je weer, smaad en laster.
De trump aantallen zijn bijna zeker aangedikt, maar laten we niet doen alsof Iran moeite heeft met mensen vermoorden.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik betwijfel of er demonstranten zijn doodgeschoten.
Er is een duidelijke patroon van desinformatie te zien voor elke inval van de VS.
Voor de Golf oorlog werd een nep getuige opgeroepen Nayirah testimony - Wikipedia https://share.google/eAFz5npXYi2m47VlQ
De inval in Irak was vanwege kernwapens die nooit gevonden zijn
Afghanistan want Bin Laden zou er verschuilen
quote:Iran eist toestemming vooraf én tol voor passage Straat van Hormuz: internationale kritiek groeit
De Iraanse autoriteiten hebben schepen gewaarschuwd de Straat van Hormuz niet zonder voorafgaande afstemming met de Revolutionaire Garde te passeren.
Tegelijk groeit de internationale kritiek op Irans plannen om tol te heffen op de cruciale zeestraat.
De Iraanse havenautoriteit heeft rederijen afgeraden de Straat van Hormuz te bevaren zonder eerst toestemming te vragen aan de Iraanse Revolutionaire Garde.
Als reden noemde de autoriteit het gevaar van landmijnen, een direct gevolg van de wekenlange gevechten in de regio. Ondanks het ingegane staakt-het-vuren ligt het scheepvaartverkeer in de Straat van Hormuz grotendeels stil.
Tolheffing van 2 miljoen dollar per schip
Iran werkt ondertussen aan de invoering van een formele tolheffing voor schepen die door de Straat van Hormuz willen varen.
Schepen die door de zeestraat willen passeren, moeten hun gegevens doorgeven aan Iraanse autoriteiten of militaire eenheden, zodat gecontroleerd kan worden of er banden zijn met de VS of Israël.
Als doorvaart wordt toegestaan, moet een tol van 2 miljoen dollar worden betaald.
Iran werkt aan nieuwe wetgeving om zijn controle over de Straat van Hormuz en de heffing van tolgelden officieel vast te leggen.
Rederijen betalen al weken voor doorgang, maar dat systeem is tot nu toe grotendeels informeel en weinig transparant.
De tolheffing maakt bovendien deel uit van de Iraanse voorwaarden voor een duurzame vrede met de Verenigde Staten.
Griekse premier: "Volstrekt onaanvaardbaar"
De plannen stuiten op forse internationale kritiek. Griekenland, dat beschikt over een van de grootste handelsvloten ter wereld, reageerde bijzonder scherp.
Premier Mitsotakis zei tegen CNN dat het volstrekt onaanvaardbaar zou zijn als Iran na het einde van de oorlog tol heft op elk schip dat de zeestraat passeert.
Hij pleitte voor een afzonderlijke internationale overeenkomst over de Straat van Hormuz, maar benadrukte dat zo'n akkoord geen heffingen voor scheepvaartpassages mag bevatten.
Volgens Mitsotakis zou dat een gevaarlijk precedent scheppen voor de vrijheid van scheepvaart.
De Straat van Hormuz is van groot economisch belang: tankers vervoerden er gemiddeld zo'n 20 miljoen vaten olie per dag doorheen, goed voor ongeveer een vijfde van de wereldwijde olieaanvoer.
Als Iran tolheffing bedingt in de Straat van Hormuz, gijzelt het land feitelijk een slagader van de wereldeconomie.
De Amerikaanse president Trump zei dat hij de zeestraat samen met Iran wil beheren. "We denken erover het als een joint venture te doen", zei hij op vragen over de tolheffing.
Logisch wel dat Japan veel reserve heeft. De vorige keer dat de olie dreigde op te raken zijn ze aardig door het lint gegaanquote:Op donderdag 9 april 2026 12:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Japan gaat weer hun olie reserves aanspreken lees ik.
Zat even te kijken hoeveel ze hebben, en die kunnen best nog ff voorruit. Ze hebben bijna voor een jaar aan olie reserves voor normaal gebruik.
Ah! Weer een deadlinequote:Op donderdag 9 april 2026 13:04 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Eens kijken hoe snel Europa gaat draaien.
Laten we hopen van niet.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:04 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Nee, dat ging om massavernietigingswapens, en niet specifiek om kernwapens.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:
De inval in Irak was vanwege kernwapens die nooit gevonden zijn
Europa moet voet bij stuk houden en zich niet laten chanteren.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:04 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Opzichtige poging om de aandacht van het daadwerkelijke conflict te verleggen naar "de onbetrouwbare Europese NAVO partners".quote:Op donderdag 9 april 2026 13:04 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 9 april 2026 13:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nee, dat ging om massavernietigingswapens, en niet specifiek om kernwapens.
Massavernietigingswapens daar vallen ook chemische wapens en biologische wapens onder.
Tijd voor een nexitquote:Op donderdag 9 april 2026 13:04 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Trump kan de tyfus krijgen. Mochten we wel zoiets gaan doen dan heb ik echt compleet mijn vertrouwen in ons verloren, worden we zeker weer voor het karretje gespannen.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Laten we hopen van niet.
Maar wat een enorme BS? Want er is werkelijk geen enkel fatsoenlijk argument te bedenken waarom Europa mee zou moeten doen aan deze volstrekte onzin. En al helemaal niet als meneertje al vanaf begin maart roept dat Iran al lang en breed verslagen is, wat in zou houden dat er gewoon Amerikaanse schepen door de straat van Hormuz zouden moeten kunnen varen. Waar heb je dan Europa voor nodig als je het immers zelf al geregeld hebt?
Ja, goed idee, herr General.quote:
Past goed bij het meer dan enorme defensiebudget en oorlogseconomie dat ze daar vanaf 2017 willen. Vrees dat daar weinig goeds van gaat komen.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Had deze helemaal gemist
Eligible US men will be automatically registered for military draft pool beginning in December
https://www.dailymail.co.(...)-military-draft.html
https://www.ishormuzopenyet.com/quote:Op donderdag 9 april 2026 13:16 schreef cinderloom het volgende:
Hoorde net iemand in de trein vertellen dat de straat van hormuz weer open is sinds gisteravond laat.
Klopt dat?
Ik vind het stil omtrent hormuz
De doelgroep vreet dit maar al te graag op.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Opzichtige poging om de aandacht van het daadwerkelijke conflict te verleggen naar "de onbetrouwbare Europese NAVO partners".
Het was even open, maar toen pleegde het meest morele leger ter wereld weer een enorme slachtpartij.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:16 schreef cinderloom het volgende:
Hoorde net iemand in de trein vertellen dat de straat van hormuz weer open is sinds gisteravond laat.
Klopt dat?
Ik vind het stil omtrent hormuz
Dit was te voorspellen en is ook voorspeld. Regime zit nu alleen maar vaster in het zadel met meer macht.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:42 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Weer een deadline, nu voor ons. Of hij wil weer een beschaving uitroeien.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:26 schreef xpompompomx het volgende:
Daar gaan we weer:
[ x ]
Dat zal wel weer van die shit worden waar de honden geen brood van lusten.
DE NAVO DOET NOOIT WAT VOOR ONS. WAAROM DOEN ZE NOOIT MEE MET HET UITROEIEN VAN BESCHAVINGEN. WAAROM HELPEN ZE NIET MET HET INMEMEN VAN GEBIED VAN BONDGENOTEN. WAAROM MOET IK ALLES ALLEEN DOEN. IK DOE ALLES ALLEEN WEL WANT WIJ ZIJN HET BESTE.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:29 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Weer een deadline, nu voor ons. Of hij wil weer een beschaving uitroeien.
Het ging zeker wel om kernwapensquote:Op donderdag 9 april 2026 13:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nee, dat ging om massavernietigingswapens, en niet specifiek om kernwapens.
Massavernietigingswapens daar vallen ook chemische wapens en biologische wapens onder.
Gaap.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:26 schreef xpompompomx het volgende:
Daar gaan we weer:
[ x ]
Dat zal wel weer van die shit worden waar de honden geen brood van lusten.
De *ahum* appel valt niet ver van de boom.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:34 schreef xpompompomx het volgende:
Wat denken jullie? Zou iemand die dreigt met het uitroeien van beschavingen ook kinderen kunnen verkrachten?
Ja leg me eens uit waarom Iran rakketen op burgerdoelen blijft afvoeren, doe eens?quote:Op donderdag 9 april 2026 13:25 schreef Glazenmaker het volgende:
Kan iemand van de Israël webcare uitleggen waarom er alleen bij staakt het vuren met deze staat gezegd moet worden dat deze "double sided" is?
Er zijn mensen die opperen dat Trump een undercover spion was die bevriend was met Epstein om hem te ontmaskerenquote:Op donderdag 9 april 2026 13:34 schreef xpompompomx het volgende:
Wat denken jullie? Zou iemand die dreigt met het uitroeien van beschavingen ook kinderen kunnen verkrachten?
Die overige landen lopen geem gevaar, het is niet dat je met NAVO lidmaatschap automatisch een contingent Amerikanen over de vloer krijgtquote:Op donderdag 9 april 2026 11:33 schreef recidivist het volgende:
[..]
Helemaal niet. Ik zei dit:
[..]
Jij kwam aan met: maar hij wil de militairen vermeerderen in Polen!
Ja heel leuk. Alleen doet dat niets af aan wat ik zei hierboven. Oost-Europa noemde ik niet. Ik noemde geheel Europa. Dat Trump dan in Polen wel militairen wil vermeerderen zegt vooral veel over de Pools-Amerikaanse relatie. En zoals ik al zei: moet Polen lekker zelf een agreement aangaan met Trump ofzo. Het is overduidelijk dat behalve voor dit ene land waar hij wel een voorliefde voor heeft voor de overige Europese landen en NAVO als geheel geldt: Amerika gaat hen niet verdedigen als Poetin ze aanvalt. Tenzij er expliciet enig ander bewijs is dat dat wel zo is. Jij weet ook wel dat als Poetin een een-tweetje aangaat met buddy Trump en een Baltische staat inneemt de Amerikanen echt niet daarvoor gaan vechten onder Trump. Dan mag Polen wel safe zijn met extra Amerikaanse militairen maar dan valt Poetin dat land net niet aan maar wel zo een Baltische staat, wetende dat Trump niets gaan doen. Oftewel: NAVO is al over. Dan kan je beter gewoon die Amerikanen naar huis laten gaan voor eind 2026 ofzo. En dat Polen dan wel een deal of understanding al heeft met Trump doet daar niets aan af en is leuk voor hen.
[..]
In Polen ja. Als je echt wil mierenneuken moet je stellen: van de 23 EU-landen in NAVO wil Trump Amerikaanse militairen in 1, 2 a 3 landen uitbreiden! Woohooo. Voor de overige 20 landen geldt dat zeker bij Russische agressie van zijn vriend Poetin zij niet op Amerikaanse steun hoeven te rekenen. Oftewel: maak een nieuwe "NAVO" met die drie landjes: "European friends of the US-alliance".
Das mooi want ik geef ook niet zoveel om dode Amerikaanse soldatenquote:Op donderdag 9 april 2026 11:34 schreef -Knapzak- het volgende:
[..]
Er is sowieso iets fout in je koppie als je niet geeft om burgerdoden, maar het erg vind als er Amerikaanse soldaten omkomen die dood en verderf zaaien.
Het is een boevenstaat in oorlog met genocidale gekken die direct na het staakt het vuren aankondigden verder te gaan met libanezen vermoorden.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:35 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja leg me eens uit waarom Iran rakketen op burgerdoelen blijft afvoeren, doe eens?
Ja.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:34 schreef xpompompomx het volgende:
Het mooie is dat de mannen vooral op Trump stemden en deze democratisch gekozen is terwijl hij toegaf een dictator te willen zijnquote:Op donderdag 9 april 2026 13:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
Das mooi want ik geef ook niet zoveel om dode Amerikaanse soldaten
Liever geen oorlog maar als je er dan toch voor gaat dan neem je een x aantal doden en gewonden voor lief en ja ook onder de burgerbevolking
Vertrouwen hebben in Trumpquote:Op donderdag 9 april 2026 12:42 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Kaja Kallas wordt zo hard uitgelachen door Israel en de VSquote:Op donderdag 9 april 2026 13:37 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Goyboy Rutte
Lins is ook boos.
[ x ]
Op dit moment beschouw ik uitgelachen worden door de VS en Israël als een compliment.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:41 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Kaja Kallas wordt zo hard uitgelachen door Israel en de VS
Deze vrouw heeft nog minder te zeggen dan Schoof
Ja en wat hier trouwens niet in staat is dat Iran dan uitbetaald wil worden in crypto currency.quote:
Weet niet waar je het stuk vandaan hebt, maar volgens mij had de stagiair van dienst nog geen koffie gehad toen hij/zij dit schreef.quote:De Iraanse havenautoriteit heeft rederijen afgeraden de Straat van Hormuz te bevaren zonder eerst toestemming te vragen aan de Iraanse Revolutionaire Garde.
Als reden noemde de autoriteit het gevaar van landmijnen, een direct gevolg van de wekenlange gevechten in de regio. Ondanks het ingegane staakt-het-vuren ligt het scheepvaartverkeer in de Straat van Hormuz grotendeels stil.
En de VS is ook fout bezig.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
BREEK: Zowel Iran als Israel zijn fout bezig
THANK YOU FOR YOUR ATTENTION TO THIS MATTER
Kati Piri heeft wel gelijk.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:42 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Op dit moment beschouw ik uitgelachen worden door de VS en Israël als een compliment.
En uitgescholden worden met "Schoof" of "Kallas" als een geuzennaam.
https://www.deutschlandfu(...)g-passieren-102.htmlquote:Op donderdag 9 april 2026 13:45 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ja en wat hier trouwens niet in staat is dat Iran dan uitbetaald wil worden in crypto currency.![]()
O en:
[..]
Weet niet waar je het stuk vandaan hebt, maar volgens mij had de stagiair van dienst nog geen koffie gehad toen hij/zij dit schreef.
Net zoals Geert, dus.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:39 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Het mooie is dat de mannen vooral op Trump stemden en deze democratisch gekozen is terwijl hij toegaf een dictator te willen zijn
Als we inderdaad niet van plan zijn om bij te dragen aan een wereld zonder moslimfundamentalisme/terrorisme/mensenrechtenschendingen en de VS er inderdaad alleen voor laten staan dan is dat misschien een beter idee ja.quote:
Zijn dat toevallig mensen met een epische baard?quote:Op donderdag 9 april 2026 13:36 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Er zijn mensen die opperen dat Trump een undercover spion was die bevriend was met Epstein om hem te ontmaskeren
Die "mis" ik wel in dit toppa trouwens.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:56 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Zijn dat toevallig mensen met een epische baard?
quote:Op donderdag 9 april 2026 12:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Iedere beschuldiging van jou is een bekentenis.
Het gaat open als de oorlog in het MO stopt. Netanyahu wilt dit niet tot de verkiezingen in het najaarquote:Op donderdag 9 april 2026 13:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Goldman: Another Month of Hormuz Closure Means Over $100 Brent Throughout 2026
En persoonlijk betwijfel ik of het open gaat binnen een maand...
En dan moet je maar hopen dat er nog iets te exporteren valt.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:06 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Het gaat open als de oorlog in het MO stopt. Netanyahu wilt dit niet tot de verkiezingen in het najaar
Tegenover VS of Israel?quote:Op donderdag 9 april 2026 14:08 schreef capricia het volgende:
Overweegt Europa al om het Anti-Coercion Instrument in stelling te brengen ? De handelsbazooka.
Ja, de meeste LPG installaties zijn ondertussen onbruikbaar.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
En dan moet je maar hopen dat er nog iets te exporteren valt.
De VS in dit geval.quote:
Gelukkig hebben we zelf gas. Maar dan moeten de Groningers wel royaal gecompenseerd wordenquote:Op donderdag 9 april 2026 14:10 schreef capricia het volgende:
[..]
De VS in dit geval.
Als ik de escalatie zo zie gaat het straks ook om handel (LNG uit de VS bijvoorbeeld).
Zou kunnen ja. In elk geval hebben ze het al klaar liggen gezien tariffs-escalatie toen van Trump. Kan gewoon uit la gehaald worden.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:10 schreef capricia het volgende:
[..]
De VS in dit geval.
Als ik de escalatie zo zie gaat het straks ook om handel (LNG uit de VS bijvoorbeeld).
Goedzo.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zou kunnen ja. In elk geval hebben ze het al klaar liggen gezien tariffs-escalatie toen van Trump. Kan gewoon uit la gehaald worden.
Trump maakt de dienst uit in de VS. Voordat het hooggerechtshof dit heeft recht gezet ben je al een jaar verderquote:Op donderdag 9 april 2026 14:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Goedzo.
Gaat ook per gekwalificeerde meerderheid, en niet per Veto.
Geen kernbom op ons?quote:Op donderdag 9 april 2026 13:04 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
De trollen hier zullen inderdaad alles en iedereen wel weer de schuld geven idd behalve de echte dader: Israel.quote:
Rutte doet wat hij moet doen voor de NAVO en vrede.quote:Op donderdag 9 april 2026 09:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als je zegt dat de wereld nu veiliger is dan voor de Iran-oorlog terwijl de luchtvaartmaatschappijen het Midden Oosten mijden en in Azie de spanningen toenemen wegens de brandstofonzekerheid kom je over als een soort Mohammed al Sahaf.
Navo en vrede lolquote:Op donderdag 9 april 2026 14:34 schreef bianconeri het volgende:
Rutte doet wat hij moet doen voor de NAVO en vrede.
Dat je dan soms onzin van Trump moet ophemelen, tja dat is er deel van.
Wat Trump nu probeert gecombineerd met waar Vance mee bezig is in Hongarije zou dit denk ik wel in elk geval op 't bureau neerleggen.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zou kunnen ja. In elk geval hebben ze het al klaar liggen gezien tariffs-escalatie toen van Trump. Kan gewoon uit la gehaald worden.
Mohammed al Sahaf moest ook de moraal er inhouden enzo en Saddam zat ook niet zo op een slechtnieuwsshow te wachten dus die deed ook wat hij dacht dat hij moest doen, maar hij was wel een clowntje, net als Rutte.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De trollen hier zullen inderdaad alles en iedereen wel weer de schuld geven idd behalve de echte dader: Israel.
[..]
Rutte doet wat hij moet doen voor de NAVO en vrede.
Dat je dan soms onzin van Trump moet ophemelen, tja dat is er deel van.
quote:Op donderdag 9 april 2026 14:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Projectie.
Kom nu maar gewoon met je mijnenveger quote, of kap je met smaad en laster.
Ik had net dit filmpje gepost met daarin menselijke mijnenvegers en een interview met een IDF soldaat en toen kwam je met de opmerking dat ik slechts haatbagger post. Ik zie dat die post van je gewist is, dus blijkbaar ging je opmerking zelfs te ver voor fok wat volgens Grok een ruige plek is.quote:Op woensdag 8 april 2026 20:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Dit is maar 1 van de vele voorbeelden van IDF leden die zelf zeggen menselijke schilden te gebruiken. Ergens in het Gaza topic had ik ook nog wat beelden van Palestijnen die met een gopro op door huizen en andere plekken moesten lopen waar de helden van de IDF te bang voor waren. Die gopro was zodat ze konden controleren, of de Palestijnse burger wel zijn taak had gedaan. Ziek land is het.
Je bedoeld die gasvooraad die met beton volgestort gaat worden door Jetten?quote:Op donderdag 9 april 2026 14:14 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we zelf gas. Maar dan moeten de Groningers wel royaal gecompenseerd worden
Ja die gasvoorraad die na decennia mismanagement door de VVD, CDA en PVV zo onpopulair in de regio is geworden dat hij dicht moet.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:56 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Je bedoeld die gasvooraad die met beton volgestort gaat worden door Jetten?
Zat Jetten in het vorige kabinet?quote:Op donderdag 9 april 2026 14:56 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Je bedoeld die gasvooraad die met beton volgestort gaat worden door Jetten?
Haha die man zit er pas 2 maanden ofzo, en toch heeft ie alles gedaanquote:Op donderdag 9 april 2026 15:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zat Jetten in het vorige kabinet?
Want dat dichtgooien is al een tijdje aan de gang.
Jetten Derangement Syndromequote:Op donderdag 9 april 2026 15:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zat Jetten in het vorige kabinet?
Want dat dichtgooien is al een tijdje aan de gang.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |