abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 april 2026 @ 20:33:33 #1
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220536507
Niet mijn OP.

quote:
Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.

Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979

Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld

Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.html

Osint accounts melden al veel langer veel groot materieel richting midden Oosten, B2’s tankers e.d. gingen 2 weken geleden al die kant op en nu een grote Carrier met alle begeleiding.

Het is wachten tot de VS actief gaat worden in Iran en extreme islamieten een kopje kleiner maakt.

Mooi om hier te volgen.

Livestream Intel cams:

https://www.youtube.com/live/4E-iFtUM2kk

Hold on a minute, hang on. Breaking news! Steve Lookner:

https://www.youtube.com/@:AgendaFreeTV/streams

Tijdlijn van deze oorlog:
Mar 3: "We won the war."
Mar 7: "We defeated Iran."
Mar 9: "We must attack Iran."
Mar 9: "The war is ending almost completely, and very beautifully."
Mar 11: "You never like to say too early you won. We won. In the first hour it was over." Mar 12: "We did win, but we haven't won completely yet."
Mar 13: "We won the war."
Mar 14: "Please help us."
Mar 15: "If you don't help us, I will certainly remember it."
Mar 16: "Actually, we don't need any help at all."
Mar 16: "I was just testing to see who's listening to me."
Mar 16: "If NATO doesn't help, they will suffer something very bad."
Mar 17: "We neither need nor want NATO's help."
Mar 17: "I don't need Congressional approval to withdraw from NATO."
Mar 18: "Our allies must cooperate in reopening the Strait of Hormuz."
Mar 19: "US allies need to get a grip - step up and help open the Strait of Hormuz."
Mar 20: "NATO are cowards."
Mar 21: "The Strait of Hormuz must be protected by the countries that use it. We don't use it, we don't need to open it."
Mar 22: "This is the last time. I will give Iran 48 hours. Open the strait"
Mar 22: "Iran is Dead"

Mar 23: "We had very good and productive talks with Iran."
Mar 24: "We're making progress."
Mar 25: "They gave us a present and the present arrived today. And it was a very big present worth a tremendous amount of money. I'm not going to tell you what that present is, but it was a very significant prize." Mar 26: "Make a deal, or we'll just keep blowing them away."
Mar 27: "We don't have to be there for NATO."
Mar 28: No major quote
Mar 29: Claimed talks were progressing
Mar 30: "Open the Strait of Hormuz immediately, or face devastating consequences."
Mar 31: Claimed a deal was "very close" and that Iran would "do the right thing"
Apr 1: "We'll see what happens very soon."
Apr 2: Repeated that a deal was likely, while warning of continued strikes if not
Apr 3: "Something big is going to happen."
Apr 4: Said Iran must comply "immediately" or face further consequences.
Apr 5: "Open the fuckin' Strait, you crazy bastards, or you'll be living in Hell - JUST WATCH! Praise be to Allah."
Apr 6: "The entire country could be taken out in one night. And that night might be tomorrow night."
Apr 7: A whole civilization will die tonight, never to be brought back again. I don’t want that to happen, but it probably will.
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 8 april 2026 @ 20:33:45 #2
438527 MissButterflyy
pi_220536508
Het bericht dat je wilde plaatsen:
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:31 schreef TheFreshPrince het volgende: Maar z’n beursvriendjes konden wel ff met wat winst uitstappen.
Precies. We zijn verder weer goed voor de gek gehouden allemaal.
pi_220536513
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die dwazen die achter iran en tegen de vs zijn, realiseren zich niet wat voor een enorme onbetrouwbare ideologisch gedreven mafkezen die haatjurken zijn.
Dit in tegenstelling tot het Amerika momenteel, dat zeer betrouwbaar is en volkomen gespeend van ideologie.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Redactie Sport woensdag 8 april 2026 @ 20:34:10 #4
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220536514
Echt een lachwekkende shitshow.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220536515
OP kan wel weer aangevuld worden :P
pi_220536518
Wordt vast een gezellig gesprekje.
Volgens mij heeft Trump die bevoegdheid helemaal niet.

twitter
  woensdag 8 april 2026 @ 20:34:30 #7
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220536521
In de media gingen vandaag berichten rond over het Iraanse tienpuntenplan, dat de VS zou hebben gebruikt als basis voor het staakt-het-vuren. Dat weerlegt perssecretaris Karoline Leavitt. "Het werd letterlijk in de prullenbak gegooid door president Trump en zijn onderhandelingsteam", zei ze tijdens het persmoment.

Leavitt beweert dat Iran een "redelijker, totaal ander en beknopter plan" aan de president had voorgelegd.

clown.jpg
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220536525
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar z’n beursvriendjes konden wel ff met wat winst uitstappen.
Zeker.

Dat gebabbel over een joint venture met Iran over tolgeld geeft ook helder weer waar het de man uiteindelijk om te doen is: baar geld.
En daar gaat niet veel van in de Amerikaanse staatskas verdwijnen, maar is 's mans eigen beurs.

Rupsje Nooitgenoeg.
Ik doe het ff rustig aan.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:35:12 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220536526
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het regime van Iran is alles behalve rationeel. Die zijn als een kat in het nauw en maken daardoor de gekste sprongen.

Men heeft allerlei landen in de omgeving die helemaal niets met deze oorlog te maken hebben, gebombardeerd en dreigt de wereldeconomie de hele tijd op de blazen. Dat helemaal niets meer met de VS en Israël te maken.

Het Iraanse regime is zo wanhopig dat men niets anders meer als uitweg ziet dan de hele wereld hierbij te betrekken. Dat is niet rationeel maar pure radeloosheid.

Moet je nagaan als zo een partij een kernwapen hadden. Die hadden er nu al meerdere ingezet, met alle gevolgen van dien.
Vervang Iran door Israel
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_220536532
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:36:02 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220536533
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:34 schreef Black_Baron het volgende:

[ x ]
Waarom is ie nu weer aan het stampvoeten op de NAVO? :')
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_220536539
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:58 schreef Irmak_Spermabak het volgende:

[..]
7 oktober was dan ook jammer genoeg een reactie op decennia aan Israëlische terreur. Israël is echt een gore kanker.
Kijk, dit is tenminste eerlijk.

Gaan we volgende maand bomvesten krijgen op een bepaalde plek? Zet nu geld in.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 8 april 2026 @ 20:37:01 #13
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220536545
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:35 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Vervang Iran door Israel
Geen reden toe, Israël handelt namelijk uiterst rationeel en valt niet lukraak buurlanden aan, alleen Libanon. En dat is met reden omdat Hezbollah daar zit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 20:37:28 #14
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220536549
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:36 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik snap het ook niet. De VS en Israel hadden begin maart al gewonnen, waarom heb je dan de NAVO nog nodig?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220536550
quote:

[..]
Omdat zijn bommenwerpers niet over sommige Navo landen mochten vliegen.
Is ie witheet over.
  Redactie Sport woensdag 8 april 2026 @ 20:38:16 #16
pi_220536555
Iran, Israël en de VS lijken me ook niet 3 landen die simpel tot een herenakkoord gaan komen
pi_220536562
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En libanon daar al jaren geen flikker aan doet. Ondanks verzoeken
Hoe moeten de Libanezen ooit de kans krijgen om daar iets aan te doen als ze om de haverklap finaal de tering in gebombardeerd worden?
pi_220536567
Maar ik begrijp dat deal van de dealmaker al in de prullenbak ligt?

So much winning.
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 20:39:25 #19
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220536568
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Dit in tegenstelling tot het Amerika momenteel, dat zeer betrouwbaar is en volkomen gespeend van ideologie.
En bovendien altijd zeer rationeel handelend en nooit emotioneel.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:39:47 #20
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220536573
quote:

[..]
Dat negeert men echter, het idee blijft dat Israël dit allemaal maar te accepteren heeft. En vervolgens gaat men schuimbekken en stampvoeten zodra Israël hard terugslaat. Tja, als je zo irrationeel en partijdig in een conflict staat tussen een Westerse bondgenoot en een door het Iraanse regime aangestuurde Islamitische terreurgroepering, is dat natuurlijk veelzeggend.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220536574
quote:

[ x ]
Trump neemt gewoon bevoegdheden. :P

Maar je hoeft ook niet officieel uit de NAVO te treden om het bondgenootschap totaal vleugellam te maken.

Je kan gewoon de facto niet meer meedoen, en die bevoegdheid heeft Trump als hoogste commander wel.

Allemaal los daarvan: zelfs artikel 5 is in de kern boterzacht. Het verplicht landen enkel om hulp te bieden als een aangevallen lid van het bondgenootschap daar om vraagt. Hoe die hulp eruit ziet mag elk lid zelf bepalen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_220536581
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
In de media gingen vandaag berichten rond over het Iraanse tienpuntenplan, dat de VS zou hebben gebruikt als basis voor het staakt-het-vuren. Dat weerlegt perssecretaris Karoline Leavitt. "Het werd letterlijk in de prullenbak gegooid door president Trump en zijn onderhandelingsteam", zei ze tijdens het persmoment.

Leavitt beweert dat Iran een "redelijker, totaal ander en beknopter plan" aan de president had voorgelegd.

clown.jpg
Amerikanen die deze joker weer in het Witte Huis hebben gestemd :')
Incelfrikandel
pi_220536589
quote:

[ x ]
Wel bijzonder dat ze alleen maar dingen blijven doen die in het voordeel van Rusland zijn.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:41:05 #24
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220536590
quote:
15s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:38 schreef Koortsdroom het volgende:
De antisemitische brigade heeft het topic weer gevonden.

Is er ineens een mosliminvasie op Fok!..?

Of erger, van die weg-met-ons zelfhatende blanken die het prima vinden hun eigen volk dood op te grond te zien liggen na de zoveelste aanslag. Triest. :N
Dat laatste in de context van het bredere Westen zeker, maar van antisemitisme heb ik hier vandaag nog niets gezien. Het is belangrijk die term niet te losjes te gebruiken, dan verliest het de waarde.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:41:38 #25
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220536591
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als israel dood is en de joden verbannen. Dan pas gaat iran praten. Daarom: niet praten met iran.
Nee, we zien dat bommen gooien echt veel beter werkt :') .
Huilen dan.
pi_220536592
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat een niveau inderdaad.
Maar hey, we weten het van het gaza topic. Een en al haatbagger.
Het valt op zich wel mee. Op de facebook post over de sluiting van de straat van hormuz, van vandaag inside op facebook vooral dit soort reacties:

Atoombom op Israel. Reactie daarop: Atoombom op je moeder. Daarna atoombom op je huis

Dan is het hier toch best wel goed vertoeven,
pi_220536593
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
OP kan wel weer aangevuld worden :P
Apr 8: Ceasefire deal
Apr 8 1/2: Of nee, toch niet :')
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  woensdag 8 april 2026 @ 20:41:52 #28
438527 MissButterflyy
pi_220536595
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hoe dan ook, het is altijd israel die schuldig is.

Hoe
Dan
Ook

Toch?
Nee. En bepaalde mensen willen het alleen maar hebben over Israël!
  Redactie Sport woensdag 8 april 2026 @ 20:41:59 #29
pi_220536598
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als israel dood is en de joden verbannen. Dan pas gaat iran praten. Daarom: niet praten met iran.
Tsja, blijkbaar lukt het Israël en de VS ook niet om ze op de knieën te krijgen, dus wat dan? Deze status quo?
pi_220536600
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat een niveau inderdaad.
Maar hey, we weten het van het gaza topic. Een en al haatbagger.
Dat hoort er nu eenmaal bij als je interviews met IOF leden post.
pi_220536601
quote:

[ x ]
Net als formeel gezien een US president geen oorlog kan starten, vinden ze wel een weggetje lijkt me. Als het op de officiële manier niet lukt.
pi_220536605
quote:

[ x ]
2/3 van de Senaat, uit me hoofd.
En moet er daarna nog een wet door het Congres?

Maar Trump passeert het Congres wanneer hij dat wil. Meestal zonder gevolgen tot nu toe.

Wie weet, misschien gaat hij Rutte wel dwingen om manieren te vinden zodat de NAVO de VS eruit kan (laten) gooien. Zou dat kunnen, volgens de statuten van de NAVO?

Niets zou me verbazen.
pi_220536606
quote:
15s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:38 schreef Koortsdroom het volgende:
De antisemitische brigade heeft het topic weer gevonden.

Is er ineens een mosliminvasie op Fok!..?

Of erger, van die weg-met-ons zelfhatende blanken die het prima vinden hun eigen volk dood op te grond te zien liggen na de zoveelste aanslag. Triest. :N
Mwah, de auto is in de Westerse wereld toch wel het verlengde van je geslachtsdeel en dus daar kom je gewoon niet aan. Dat maakt zelfs rechtse mannetjes woedend.
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 20:43:24 #34
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220536610
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Zijn na 6 weken bommen gooien de opstanden eigenlijk al uitgebroken en is het regime al gechanged??
  woensdag 8 april 2026 @ 20:43:30 #35
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220536611
quote:

[ x ]
Een dictator heeft elke bevoegdheid
pi_220536615
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:40 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
KamalaGODIN _O_ :')
  woensdag 8 april 2026 @ 20:44:04 #37
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220536618
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:40 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Nederlanders die deze hoop stront op pootjes geheel vrijwillig te vuur en te zwaard blijven verdedigen: :') :') :')
Huilen dan.
pi_220536621
Dus de VS stelde een deadline in, gaat last minute akkoord met een TACO plan maar begrijpt het plan niet en heeft Israël ook niet verwittigd.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:44:26 #39
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220536622
quote:
9s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zijn na 6 weken bommen gooien de opstanden eigenlijk al uitgebroken en is het regime al gechanged??
En het leger van iran schijnt ook helemaal stuk te zijn
pi_220536623
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat laatste in de context van het bredere Westen zeker, maar van antisemitisme heb ik hier vandaag nog niets gezien. Het is belangrijk die term niet te losjes te gebruiken, dan verliest het de waarde.
quote:
15s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:24 schreef BeriBeri het volgende:
Ze k7nnen beter Israël van de kaart vegen ipv Iran
Mja, met dit soort posts toch wel het idee dat er iemand vaak Allahu Akbar achter zijn computer zit te roepen.
pi_220536624
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:41 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik wil geloven dat dit ironie is. Ben bang van niet ;(

(tip: gooi de mycroft eens open)
pi_220536625
quote:

[..]
Libanon heeft het verscheidene malen geprobeerd, wat het land aan de rand van een burgeroorlog bracht.
Incelfrikandel
  woensdag 8 april 2026 @ 20:45:06 #43
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220536627
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dus de VS stelde een deadline in, gaat last minute akkoord met een TACO plan maar begrijpt het plan niet en heeft Israël ook niet verwittigd.
En geeft vervolgens de NAVO de schuld :')
pi_220536629
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Maar dan nog, zou jij onder het haatregime kunnen leven van iran? Nee toch?
Wat heeft dat er mee te maken?
pi_220536637
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:45 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En geeft vervolgens de NAVO de schuld :')
Hij zoekt gewoon een excuus om eruit te stappen, iets wat hij kan verkopen aan zijn achterban. Nu heeft hij wat gevonden. Zodat zijn vrienden in Rusland de druk kunnen opvoeren op Europa.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:47:01 #46
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220536638
quote:
9s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Nee maar de zeestraat die open was is nu dicht en je bent een paar honderd miljard armer en de wereldeconomie wankelt maar naar verluidt huilen de libs op bluesky dus #WINNING
Huilen dan.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:47:30 #47
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220536641
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:24 schreef HowardRoark het volgende: Het regime van Iran is alles behalve rationeel. Die zijn als een kat in het nauw en maken daardoor de gekste sprongen. Men heeft allerlei landen in de omgeving die helemaal niets met deze oorlog te maken hebben, gebombardeerd
Ze hebben Amerikaanse grondtroepen daar, militaire basissen van waaruit alles wordt gepland, radarsystemen van waaruit de VS de gehele Perzische Golf en dus Iraans land in de gaten houdt en intel verzameld etc etc. Bij de aanval op de nucleaire reactors faciliteerden deze Amerikaanse basissen ook al de boel qua intel. Doen ze permanent, daarom zitten ze zo dicht bij Iran. Iran niet op gereageerd behalve een bommetje voor de vorm.

Bij de 12 daagse oorlog van Israël op Iran leverde al deze basissen belangrijke intel aan Amerika/Israel. Geen tegenreactie op gezien van Iran, maar zij hebben dat wel genoteerd.

Nu in deze “derde ronde” dus wel de omringende landen flink aangepakt. Een illegale aanval logistiek faciliteren maakt deze landen en zeker de basissen direct onderdeel van de oorlog tegen Iran en legitieme doelwitten. Zeer rationeel dus. En vooraf hebben ze vele malen gewaarschuwd Iran.
quote:
en dreigt de wereldeconomie de hele tijd op de blazen.
Assymetrische oorlogsvoering. Al jaren bekend en veel langer Iran ook gewaarschuwd: “start een illegale regime change oorlog en Hormuz gaat dicht. Denk dus tweemaal na”. Wat je niet benoemd is de aanleiding. De Amerikanen onderhandelen voor de zoveelste over een nucleaire deal, overduidelijk niet met oprechte intenties, en vallen midden daarin Iran aan. Voor de tweede keer. En dat terwijl Iran akkoord was met een deal om 0% uranium te verrijken voor slechts het opheffen van lichte sancties. Het Iraanse regime is zeer rationeel en berekend. Men wist vanaf dag 1 ver voor de onderhandelingen welke consequenties Iran zou stellen aan welke agressie van Amerikaanse kant: - aanval op Iran = Hormuz dicht - alle omringende landen die basissen herbergen en de oorlog dus op enigerwijze faciliteren zullen het ontgelden - gaan de Amerikanen of Israëliërs civiele doelen bestoken zal Iran hetzelfde doen qua vergelding naar omringende landen die de oorlog faciliteren en Israël. Tit for tat. Het echte probleem is dat Trump de Iraanse onderhandelingen en terughoudendheid tot escalatie in het verleden aanzag voor zwakte van hun kant en angst. En zo dacht dat dit een “Madurotje” zou worden, min of meer. Nou, daar heeft hij zich enorm op verkeken.
enkelband
pi_220536645
quote:
9s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nederlanders die deze hoop stront op pootjes geheel vrijwillig te vuur en te zwaard blijven verdedigen: :') :') :')
Zijn vaak geen Nederlanders.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
In de voorverkiezingen hadden republikeinen ook op Haley kunnen stemmen.
Incelfrikandel
pi_220536650
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:46 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Hij zoekt gewoon een excuus om eruit te stappen. Nu heeft hij wat gevonden. Zodat zijn vrienden in Rusland de druk kunnen opvoeren op Europa.
Gek genoeg zal Europa zich alleen maar sneller bewapenen als de VS zich terugtrekt. En dat zal geen VS materieel zijn.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:48:38 #50
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220536651
Ben wel benieuwd wat als Rutte nou zegt dat het tijd is voor de VS om de NAVO te verlaten. Ik weet zeker dat Trump dan juist erin wil blijven.

Beetje reverse psychology wat ook bij kinderen vaak werkt.
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 20:48:48 #51
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220536652
quote:

[..]
Ja, maar zij zou een oorlog met Iran begonnen zijn als ze president was geworden.
pi_220536653
Die eerdere oplossing was toch eenvoudiger geweest voor Trump.

Een hele beschaving wegvagen. Hupsakee, in een paar uur klaar.

Nou moet-ie weer over van alles en nog wat gaan nadenken.
Niet z'n sterkste punt.
(Al zal hij dat niet bevestigen.)
pi_220536657
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wie zijn iof nu weer?
Het cringe nieuwe naampje voor de IDF. Maar dan ipv defence occupation. Ik testte het even of het een triggerwoordje was, maar het is enkel cringe.
pi_220536662
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Omdat iran-hezbollah een flinke vinger in de pap heeft.
Dan doet israel het zelf en dan is het weer niet goed.

Als het aan veel volk hier had gelegen met hun geheven vingertje had israel niet eens meer bestaan.
Ik vind dat je de Libanezen hierin niet alles kunt verwijten want Hezbollah kent ook voor Libanon geen genade. In 2005, na de moord op Hariri, is het Libanon gelukt de macht van Hezbollah flink in te perken, de keren daarna is het mislukt.
Incelfrikandel
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 20:50:13 #55
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220536664
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Gek genoeg zal Europa zich alleen maar sneller bewapenen als de VS zich terugtrekt. En dat zal geen VS materieel zijn.
Denk ook wel dat als Trump het in zijn hoofd haalt de NAVO te verlaten, bedrijven als Raytheon en Boeing binnen no time boos aan de telefoon hangen dat ze dat toch echt niet gaan toestaan.
pi_220536670
quote:
9s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja, maar zij zou een oorlog met Iran begonnen zijn als ze president was geworden.
Als Kamala een oorlog wil beginnen, dan ben ik het per definitie ermee eens.
Wat een Moordvrouw is me dat zeg.
pi_220536672
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:48 schreef Frikandelbroodje het volgende:

In de voorverkiezingen hadden republikeinen ook op Haley kunnen stemmen.
Wie?
  woensdag 8 april 2026 @ 20:51:17 #58
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220536676
quote:

[..]
Ja! Wat een geluk dat er nu een vredespresident zit.
pi_220536680
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Denk ook wel dat als Trump het in zijn hoofd haalt de NAVO te verlaten, bedrijven als Raytheon en Boeing binnen no time boos aan de telefoon hangen dat ze dat toch echt niet gaan toestaan.
Zou het?
Met hoeveel wordt het defensieoorlogsbudget van de VS de komende jaren verhoogd?
  woensdag 8 april 2026 @ 20:51:53 #60
438527 MissButterflyy
pi_220536684
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ben wel benieuwd wat als Rutte nou zegt dat het tijd is voor de VS om de NAVO te verlaten. Ik weet zeker dat Trump dan juist erin wil blijven.

Beetje reverse psychology wat ook bij kinderen vaak werkt.
Hahahaha.
pi_220536686
quote:

[..]
De nieuwe Doctor Who _O_
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 20:52:38 #62
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220536687
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Wie?
Nikki Haley. Ook bat shit crazy
pi_220536689
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:44 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
[..]
Mja, met dit soort posts toch wel het idee dat er iemand vaak Allahu Akbar achter zijn computer zit te roepen.
Je kan prima een hekel hebben aan zowel moslims als aan israel. Zijn niet mutually exclusive.
pi_220536695
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:44 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
[..]
Is me laatst nog gebeurd, in een koortsdroom.
pi_220536696
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De VS heeft er alle belang bij om NAVO-lid te blijven. Of Trump dat doorheeft kan ik niet garanderen.

Wonderlijk dat er nu veel afhangt van Rutte. Hij zal moeten Trumpfluisteren maar ook wat pit moeten tonen.
Gezien zijn (vermeende) woede uitbarstingen is die pit er wel.
pi_220536697
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Er is er altijd eentje bij ;(
pi_220536698
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ondertussen koopt Nederland een Patriot-systeem van ¤1mld van de Amerikanen i.p.v. vergelijkbare afweer in Duitsland of Zweden :')
  woensdag 8 april 2026 @ 20:54:07 #68
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220536699
Iran's parliament speaker says that 3 clauses of the ceasefire agreement have already been violated:

-Ceasefire in Lebanon

-Drones in Iranian airspace

-Denial of Iran's right of nuclear enrichment

"In such a situation, a bilateral ceasefire or negotiations is unreasonable."
pi_220536706
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja oké, maar in vergelijking met Trump... :P
Incelfrikandel
pi_220536710
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:53 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ondertussen koopt Nederland een Patriot-systeem van ¤1mld van de Amerikanen i.p.v. vergelijkbare afweer in Duitsland of Zweden :')
Spijtig idd. Patriot is best wel prijzig en zeker niet feilloos.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:55:04 #71
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220536711
Maar ik snap het ook wel. 10 punten is erg veel voor Trump om te lezen. Bij punt 3 of 4 slaapt hij of wil ie gaan golfen.
pi_220536714
quote:

[..]
Wij zijn dan ook altijd het braafste jongetje in de Amerikaanse klas.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_220536716
quote:

[ x ]
Bevoegdheid of niet, is er dan werkelijk NIEMAND die die domme doos, die domme president van hun en heel dat domme volk eens ff op prime time live de waarheid verteld over de NAVO??

HET IS EEN VERDEDIGINGSPACT DOMME ACHTERLIJKE AMERIKANEN!! WIJ HOEVEN JULLIE NIET TE HELPEN, DUS DOE NIET NET OF DAT WEL MOEST. FLIKKER OP. :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  woensdag 8 april 2026 @ 20:55:56 #74
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220536717
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat doet het zeker. Vind je niet dan? En als niet, welke alternatieven stel je voor?
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:52 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Je kan prima een hekel hebben aan zowel moslims als aan israel. Zijn niet mutually exclusive.
Hekel hebben aan moslims heeft er niets mee te maken. Wel met een afkeer hebben van moslimfundamentalisme en radicale Islam dat net iets te vaak resultaat in Islamitisch terrorisme, dat zijn twee hele verschillende dingen.

Er zijn gelukkig ook de nodige normale moslims, waarvan velen in Israël zelf en sommigen dienen zelfs in het Israëlische leger.
pi_220536718
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:52 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Tot nu toe niet tegengekomen op dit forum in elk geval.

Tenzij je onze Estse vriend durft te geloven, maar ik mag aannemen dat de gemiddelde Fokker! daar wel simpel doorheen weet te prikken.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:56:15 #76
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_220536719
quote:

[..]
Britney Spears aan de crack of anorexia Ariana Grande hadden meer kans gehad.
RED ONS HENNIEGOD
  woensdag 8 april 2026 @ 20:56:34 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220536721
quote:

[..]
Dat komt omdat we al patriot hebben, een ander systeem is niet zomaar te integreren
The End Times are wild
pi_220536722
quote:

[..]
Ik herinner me iets met vliegtuigen en Fortuyn.
En dat ik het, voor de verandering, met Fortuyn eens was.

Inderdaad, men had zich destijds tot een Europees land kunnen/moeten wenden, en nu weer.
Maar de pro-VS lobby was en is onmetelijk sterk. Daar hebben ook vele multinationals een hand in.
pi_220536724
quote:

[..]
Omdat die knaker compleet incapabel en achterlijk is.

Ik heb geen IQ van 146, maar Teump al zéker niet. :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220536726
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Tot nu toe niet tegengekomen op dit forum in elk geval.

Tenzij je onze Estse vriend durft te geloven, maar ik mag aannemen dat de gemiddelde Fokker! daar wel simpel doorheen weet te prikken.
Hahahahahaha.

Komt er weer zo'n clown.
Wat voor onzin heb je nu weer bedacht om Israël toch in bescherming te nemen?
pi_220536727
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:55 schreef vosss het volgende:

[..]
Bevoegdheid of niet, is er dan werkelijk NIEMAND die die domme doos, die domme president van hun en heel dan domme volk eens ff op prime time live de waarheid verteld over de NAVO??

HET IS EEN VERDEDIGINGSPACT DOMME ACHTERLIJKE AMERIKANEN!! WIJ HOEVEN JULLIE NIET TE HELPEN, DUS DOE NIET NET OF DAT WEL MOEST. FLIKKER OP. :r
Het is de opmaat naar de inname van Groenland door de VS.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:57:41 #82
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220536730
quote:
15s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:57 schreef vosss het volgende:

[..]
Omdat die knaker compleet incapabel en achterlijk is.

Ik heb geen IQ van 146, maar Teump al zéker niet. :X
Ik wel.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:58:14 #83
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220536736
quote:

[..]
Mag hopen dat dat nog een oude deal was, voor de crisis met de Yanks. Anders is het wel heel treurig gesteld met de urgentie van het zsm niet meer afhankelijk worden van de VS.
enkelband
pi_220536737
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat doet het zeker. Vind je niet dan? En als niet, welke alternatieven stel je voor?
[..]
Hekel hebben aan moslims heeft er niets mee te maken. Wel met een afkeer hebben van moslimfundamentalisme en radicale Islam dat net iets te vaak resultaat in Islamitisch terrorisme, dat zijn twee hele verschillende dingen.

Er zijn gelukkig ook de nodige normale moslims, waarvan velen in Israël zelf en sommigen dienen zelfs in het Israëlische leger.
Deze act.
Kap gewoon eens.

Jouw opperhelden goden breken weer eens een bestand en zorgen ervoor dat deze oorlog ook wel weer door gaat.
Ondertussen lekker de wereld economie slopen.

Hopelijk treed het Westen eindelijk eens op.
Israël heeft zijn masker allang afgezet en getoond een monster te zijn voor die regio.
pi_220536743
quote:
9s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:56 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]
Britney Spears aan de crack of anorexia Ariana Grande hadden meer kans gehad.
Het meest komische vond ik nog wel dat heel wat mensen haar veel beter vonden dan Biden en dan zegt ze notabene dat ze niks zou veranderen t.o.v. hem. Ze heeft ergens geluk dat Trump zoveel de aandacht weet op te eisen, waardoor over 40 jaar bijna niemand meer weet wie zijn tegenstander was.
  woensdag 8 april 2026 @ 21:01:04 #86
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220536757
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat doet het zeker. Vind je niet dan?
[
Praktisch iedereen vindt het een fiasco, behalve een paar halve garen.

POLL
Huilen dan.
pi_220536761
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:58 schreef recidivist het volgende:

[..]
Mag hopen dat dat nog een oude deal was, voor de crisis met de Yanks. Anders is het wel heel treurig gesteld met de urgentie van het zsm niet meer afhankelijk worden van de VS.
Geen idee, hoorde dat gisteren. Met spoed aangekocht omdat ze bang waren anders jaren te moeten wachten. Nu krijgen ze 'm al in 2030 ofzo _O-
pi_220536770

Enkele doordachte zinnen die eloquent de boodschap van een diep verlangen naar vrede en rust in deze regio hebben weten over te brengen. Dit laat zien wat de stem van rede en beschaving vermag.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_220536772
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Omdat trump niet doorpakt idd.
Trump zat er vanaf het begin af in voor de poen.
Hij weet niet anders.
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 21:02:29 #90
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220536773
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:57 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Het is de opmaat naar de inname van Groenland door de VS.
Eerst Cuba maar even. Dat is het meest risk free en geeft daarmee een snelle gratificatie van zijn fragile narcistische ego.
pi_220536778
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hahahahahaha.

Komt er weer zo'n clown.
Wat voor onzin heb je nu weer bedacht om Israël toch in bescherming te nemen?
Kijk nou toch, vlinder (@MissButterflyy):

quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:41 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
pi_220536779
quote:

[..]
Hoe moet hij doorpakken?
Incelfrikandel
pi_220536794
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:02 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Kijk nou toch, vlinder (@:MissButterflyy):
[..]

Wat voor excuus ga je nu weer verzinnen dan?
Wat voor onzin om dit goed te praten?

Israël zorgt er zelf voor dat mensen zich afkeren van dat land.
Zeker nu ze weer een bestand kapot maken en daarmee elk van ons financieel raken.
pi_220536797
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Cringe is het zeker. Zoals zoveel van je.
Maar ik post een IDF soldaat die vertelt over zijn ervaringen en jij noemt het "haatbagger". Ben je antisemitisch?
pi_220536802
quote:

[..]
Laten we idd gaan wachten op nog meer oorlog en nog meer ellende en nog grotere wereld recessie en nog meer burger doden.

Leuk joh.
  woensdag 8 april 2026 @ 21:06:47 #96
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_220536803
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:59 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Het meest komische vond ik nog wel dat heel wat mensen haar veel beter vonden dan Biden en dan zegt ze notabene dat ze niks zou veranderen t.o.v. hem. Ze heeft ergens geluk dat Trump zoveel de aandacht weet op te eisen, waardoor over 40 jaar bijna niemand meer weet wie zijn tegenstander was.
Mwa ze lijkt me tenminste wel een normaal mens die mentaal stabiel is . Terwijl de gemiddelde Amerikaan te dom is om te schijten en alleen voor het 'spektakel' gaat . De meme USA education is er niet zomaar één.
RED ONS HENNIEGOD
pi_220536811
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Helemaal is ook niet eerlijk. Het is echter wel een corrupte tyfusbende daar waardoor hezbollah weelderig kan tieren
Ah, ja vandaar dat er gewoon dood leuk bommen op burger doelen geschoten mogen worden.

Ja precies.
  woensdag 8 april 2026 @ 21:10:14 #98
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220536823
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ah, ja vandaar dat er gewoon dood leuk bommen op burger doelen geschoten mogen worden.

Ja precies.
Zeker, als Hezbollah civiele infrastructuur gebruikt mag deze volgens het internationale recht gebombardeerd worden.
pi_220536833
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:02 schreef rutger05 het volgende:
[ afbeelding ]

Enkele doordachte zinnen die eloquent de boodschap van een diep verlangen naar vrede en rust in deze regio hebben weten over te brengen. Dit laat zien wat de stem van rede en beschaving vermag.
In de maak:

Vrijdag komt voor Moslims ook veel harder aan, toch?
pi_220536841
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Maar ik post een IDF soldaat die vertelt over zijn ervaringen en jij noemt het "haatbagger". Ben je antisemitisch?
Niet dat jij nou veel te melden hebt behalve het standaard riedeltje over Israël dat we overal te zien krijgen.
Corporate translator
  woensdag 8 april 2026 @ 21:13:05 #101
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220536842
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:47 schreef recidivist het volgende:

[..]
Ze hebben Amerikaanse grondtroepen daar, militaire basissen van waaruit alles wordt gepland, radarsystemen van waaruit de VS de gehele Perzische Golf en dus Iraans land in de gaten houdt en intel verzameld etc etc. Bij de aanval op de nucleaire reactors faciliteerden deze Amerikaanse basissen ook al de boel qua intel. Doen ze permanent, daarom zitten ze zo dicht bij Iran. Iran niet op gereageerd behalve een bommetje voor de vorm.

Bij de 12 daagse oorlog van Israël op Iran leverde al deze basissen belangrijke intel aan Amerika/Israel. Geen tegenreactie op gezien van Iran, maar zij hebben dat wel genoteerd.

Nu in deze “derde ronde” dus wel de omringende landen flink aangepakt. Een illegale aanval logistiek faciliteren maakt deze landen en zeker de basissen direct onderdeel van de oorlog tegen Iran en legitieme doelwitten. Zeer rationeel dus. En vooraf hebben ze vele malen gewaarschuwd Iran.
[..]
Assymetrische oorlogsvoering. Al jaren bekend en veel langer Iran ook gewaarschuwd: “start een illegale regime change oorlog en Hormuz gaat dicht. Denk dus tweemaal na”. Wat je niet benoemd is de aanleiding. De Amerikanen onderhandelen voor de zoveelste over een nucleaire deal, overduidelijk niet met oprechte intenties, en vallen midden daarin Iran aan. Voor de tweede keer. En dat terwijl Iran akkoord was met een deal om 0% uranium te verrijken voor slechts het opheffen van lichte sancties. Het Iraanse regime is zeer rationeel en berekend. Men wist vanaf dag 1 ver voor de onderhandelingen welke consequenties Iran zou stellen aan welke agressie van Amerikaanse kant: - aanval op Iran = Hormuz dicht - alle omringende landen die basissen herbergen en de oorlog dus op enigerwijze faciliteren zullen het ontgelden - gaan de Amerikanen of Israëliërs civiele doelen bestoken zal Iran hetzelfde doen qua vergelding naar omringende landen die de oorlog faciliteren en Israël. Tit for tat. Het echte probleem is dat Trump de Iraanse onderhandelingen en terughoudendheid tot escalatie in het verleden aanzag voor zwakte van hun kant en angst. En zo dacht dat dit een “Madurotje” zou worden, min of meer. Nou, daar heeft hij zich enorm op verkeken.
Las laatst trouwens dat die operatie in Venezuela zo makkelijk ging omdat de VS al maanden van te voren bezig is geweest om iedereen en z'n moeder om te kopen, dus toen ze Maduro en z'n vrouw kwamen halen zaten de beveiligers hun geld te tellen. :D
pi_220536860
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Helemaal is ook niet eerlijk. Het is echter wel een corrupte tyfusbende daar waardoor hezbollah weelderig kan tieren
Hezbollah heeft dat mede mogelijk gemaakt door de oppositie de kop in te drukken, tot moorden aan toe.
Incelfrikandel
pi_220536882
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:14 schreef Red_85 het volgende:
Weet iemand dit?
Geen antwoord gehad.
[..]

De scheepvaartroutes in de Straat van Hormuz liggen voornamelijk in Omaanse territoriale wateren en gedeeltelijk in Iraanse territoriale wateren, maar ze worden beheerst door het Internationale Zeerecht en het VN-Verdrag inzake het recht van de zee (UNCLOS).

https://www.britannica.co(...)he,of%20the%20Sea%20
pi_220536890
quote:
Weet iemand dit?
Geen antwoord gehad.
[..]

Er hoeft er maar eentje rot te doen aan zo’n straat
pi_220536896
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zeker, als Hezbollah civiele infrastructuur gebruikt mag deze volgens het internationale recht gebombardeerd worden.
Israël schiet alles stuk, dus zo selectief zijn ze niet.
pi_220536899
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dan schendt iran dus die artikelen. Ze hebben immers niks te zeggen over het deel van oman
Zeg het tegen ze!
pi_220536902
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:13 schreef HSG het volgende:

[..]
Niet dat jij nou veel te melden hebt behalve het standaard riedeltje over Israël dat we overal te zien krijgen.
Interessante bewoording na het zien van het sturen van burgers in een mijnenveld. Jij bent vast een tof persoon om te kennen.
pi_220536903
quote:

[..]
Dan schendt iran dus die artikelen. Ze hebben immers niks te zeggen over het deel van oman
Joh.
pi_220536905
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Denk dat je wel blij bent dat blanken dit prachtig vinden. En je hoeft er niet eens zoveel voor te doen.
pi_220536906
Het duurt jaren voordat de VS hun productie van raketten flink heeft opgevoerd, zelfs als ze er een hoop geld tegenaan gooien. Dat zijn complexe wapens met veel unieke componenten, dus ze hebben veel toeleveranciers, die ook allemaal hun productie op moeten voeren. De meeste van hun fabrieken krijgen net genoeg orders zodat ze niet failliet gaan, dus de machines die ze daarvoor nodig hebben staan ergens in een hoekje.

Terwijl Iran het voor elkaar krijgt iedere dag tientallen drones en raketten te maken terwijl de VS continu hun fabrieken plat gooit. Dus tegen de tijd dat de VS de eerste set van 10 raketten ontvangt, hebben zij er 10.000 gemaakt.

Als de VS in de aanval wil gaan, moeten ze een hoop van hun bestaande wapensystemen demonteren en een aantal vliegtuigen, bootjes en marineschepen volhangen met alles waar je drones, raketten en bootjes mee in stukjes kunt schieten. Maar al die dingen worden gemaakt door verschillende bedrijven, dus ook dat gaat jaren duren om voor elkaar te krijgen.

Ze kunnen zonder atoombommen niet winnen. Hun enige optie is het stokje over te dragen aan de EU samen met Japan, China en India en die laten werken aan een diplomatieke oplossing. Wat al niet makkelijk gaat zijn.
  FOK!Fotograaf woensdag 8 april 2026 @ 21:20:52 #111
364681 over_hedge
pi_220536909
quote:

[..]
Wow echt :o
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_220536914
quote:

[..]
Ja.
Maar het gaat ze niet tegenhouden.

Zelfs de VS en Israël lukt het niet om ze tegen te houden.
pi_220536923
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:05 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Zeker nu ze weer een bestand kapot maken en daarmee elk van ons financieel raken.
:D
pi_220536935
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:20 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Denk dat je wel blij bent dat blanken dit prachtig vinden. En je hoeft er niet eens zoveel voor te doen.
Nee ik post dit zeg maar omdat ik hoop dat blanken en andere mensen trouwens ook, stoppen met het gebruiken van burgers als levende mijnenwals.

Verder schrijf je dit alsof ik geen blank persoon ben terwijl de kans groot is dat ik wat dichterbij het Arische ideaal kom dan jou.
pi_220536947
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:13 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Las laatst trouwens dat die operatie in Venezuela zo makkelijk ging omdat de VS al maanden van te voren bezig is geweest om iedereen en z'n moeder om te kopen, dus toen ze Maduro en z'n vrouw kwamen halen zaten de beveiligers hun geld te tellen. :D
Gezien de aardig succesvolle onthoofding in het eerste uur vd oorlog in Iran hebben ze dat daar vast ook gedaan.
  woensdag 8 april 2026 @ 21:25:55 #116
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220536951
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Hebben nog steeds niet door wat de NAVO is en hoe het werkt.. :')
Oh, dat weten ze intern maar al te goed hoor.
Wat we zien is binnenlandse propaganda, erop gericht om de achterban en het bredere Amerikaanse volk voor te bereiden op een vertrek uit de NAVO.
pi_220536961
quote:
Weet iemand dit?
Geen antwoord gehad.
[..]

Van zowel Oman als Iran. Territoriale wateren reiken tot pakweg 20 km van de kust en op zijn smalste punt is die straat net iets meer dan 30 km breed dacht ik.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220536962
quote:
Weet iemand dit?
Geen antwoord gehad.
[..]

Rob de Wijk had het er laatst over in de podcast. Zijn internationale wateren en daarom is het plan van tol heffen ook in strijd met de verdragen rondom internationale wateren.
pi_220536980
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Triestheid.
Dat ga ik niet ontkennen.

Die hele regio is 1 en al triestheid.
Al heel lang.

Maar ze zitten er op gigavoorraden aan brandstoffen.
Daarom kunnen en mogen ze (blijkbaar) denken dat hun regio de belangrijkste regio van de wereld is.

Om van alle zwakzinnige religieuze bs maar te zwijgen.
Al die volkeren die daar volgens zelfbedachte goden en profeten thuishoren.
En dat de rest van de wereld zich dat zou moeten aantrekken.

Dus zou de heer Trump, en diens bondgenoten, er het verstandigste aan doen om te zeggen: los je eigen stront maar op.
Maar dat gebeurt niet, want... gigavoorraden aan brandstoffen.
Daarom kunnen en mogen ze (blijkbaar) denken dat hun regio de belangrijkste regio van de wereld is.

Om van alle zwakzinnige religieuze bs maar te zwijgen.
Al die volkeren die daar volgens zelfbedachte goden en profeten thuishoren.
En dat de rest van de wereld zich dat zou moeten aantrekken.

Dus zou de heer Trump, en diens bondgenoten, er het verstandigste aan doen om te zeggen: los je eigen stront maar op.
Maar dat gebeurt niet, want... gigavoorraden aan brandstoffen.
Daarom kunnen en mogen ze... [...]
pi_220536995
quote:

[..]
Een tactiek die je hebt als je erorm afgang hebt geleden. Gewoon schreeuwen dat een ander fout is.
pi_220537008
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:19 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zeg het tegen ze!
Ik zou ze binnen vallen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220537011
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:26 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Rob de Wijk had het er laatst over in de podcast. Zijn internationale wateren en daarom is het plan van tol heffen ook in strijd met de verdragen rondom internationale wateren.
Dat het illegaal is, is wel duidelijk. Maar waarom zou Iran zich daaraan houden als ze keer op keer worden aangevallen in strijd met internationaal recht? Een van de vele toffe dingen die Trump de wereld heeft meegegeven tot ver na zijn dood is wetteloosheid. We gaan allemaal een stukje armer worden dankzij hem. Vandaag is het Iran, morgen een andere staat die hetzelfde trucje doet.

En een volgens mij aardig valide argument uit Iran: wij geen vrije handel, dan niemand vrije handel.
pi_220537016
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik zou ze binnen vallen.
Was niet zo'n verstandig idee, hè?
Tot en met 27 februari kon iedereen z'n rotzooi nog veilig door die rotstraat heensluizen.
pi_220537021
De NAVO is wel verleden tijd, en terecht als je hier zo de sentimenten leest, huphup aan het werk uitkeringstrekkers en nietsnutten der Lage Landen!
pi_220537026
Het gaat echt fantastisch. :D
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220537037
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:32 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Was niet zo'n verstandig idee, hè?
Tot en met 27 februari kon iedereen z'n rotzooi nog veilig door die rotstraat heensluizen.
Deze keer loopt het anders.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_220537048
quote:
Weet iemand dit?
Geen antwoord gehad.
[..]

Het zijn deels territoriale wateren van Iran en Oman. Het is echter ook een internationale zeestraat waar scheepsvaartverkeer vrije doorgang moet hebben volgens internationaal recht en waar geen tol geheven mag worden.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  woensdag 8 april 2026 @ 21:38:07 #128
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220537061
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:11 schreef Toby56 het volgende:

[..]
In de maak:

[ afbeelding ]

Vrijdag komt voor Moslims ook veel harder aan, toch?
:')_!
pi_220537068
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:32 schreef UitStraling het volgende:
De NAVO is wel verleden tijd, en terecht als je hier zo de sentimenten leest, huphup aan het werk uitkeringstrekkers en nietsnutten der Lage Landen!
Kortom: je hebt niks, maar wilde wel iets posten.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220537076
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat het illegaal is, is wel duidelijk. Maar waarom zou Iran zich daaraan houden als ze keer op keer worden aangevallen in strijd met internationaal recht? Een van de vele toffe dingen die Trump de wereld heeft meegegeven tot ver na zijn dood is wetteloosheid. We gaan allemaal een stukje armer worden dankzij hem. Vandaag is het Iran, morgen een andere staat die hetzelfde trucje doet.

En een volgens mij aardig valide argument uit Iran: wij geen vrije handel, dan niemand vrije handel.
Ja, dat punt maakte de Wijk ook. Internationale verdragen en afspraken zijn niet meer relevant na de Oekraïne oorlog en alle fratsen van Trump/Bibi. Dus het is niet ondenkbaar dat het toch gaat gebeuren dat tolheffen.
pi_220537089
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kortom: je hebt niks, maar wilde wel iets posten.
Nou, ik denk niet dat Trump belastingcentjes kwijt wil zijn van John and Ingrid from Texas om jou te beschermen.
pi_220537091
Iran heeft nog niet officieel gezegd dat de ceasefire over is. Maar dit is al wel heel duidelijk. Met dank aan Israel.

Ik las dat de Libanezen dachten dat er een bestand was dus die kwamen uit hun schuilplatatsen. En werden direkt vermoord door de Israeliers. Honderden doden. Wat een verschrikkelijke sociopaten zijn die Israeliers :N
pi_220537106
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:32 schreef UitStraling het volgende:
En wat doe jij zelf waardoor jij jezelf zo belangrijk voelt? Behalve domme berichtjes tikken vanuit je zolder die nooit gefundeerd zijn en vaak zelf meteen te debunken zijn naar complete onzin.
  woensdag 8 april 2026 @ 21:42:56 #134
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220537109
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dit is toch wel hilarisch.

We hadden hier vanmiddag nog een discussie over inzake Israël en toen was het argument nog dat Israël zich aan het internationale recht moest houden ongeacht over andere partijen dat deden of niet.

En nu is het argument dus weer ineens dat Iran zich niet aan het internationale recht moet houden, want andere partijen zouden dat ook niet doen. Bijzonder hoe dat weer werkt.
  woensdag 8 april 2026 @ 21:43:15 #135
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220537114
Trump durft duidelijk Israel niet tot de orde te roepen en gaat nu wat raaskallen over de NAVO.
pi_220537121
Dit kun je met recht een Epstein regime noemen:

twitter
pi_220537144
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Verder schrijf je dit alsof ik geen blank persoon ben terwijl de kans groot is dat ik wat dichterbij het Arische ideaal kom dan jou.
Tenzij je blond haar en blauwe ogen hebt, zal dat allemaal wel loslopen. En als een echte Ariër heb ik teminste Duits bloed.
pi_220537147
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:44 schreef RotatoR het volgende:

[ x ]
Echt wie wil je overtuigen hiermee? Het regime is kut, dat weten we ondertussen wel. Deze psychopathische oorlog die de positie van de grootste wappies alleen maar heeft versterkt is daarmee extra kut.
  woensdag 8 april 2026 @ 21:48:00 #139
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220537172
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:40 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Nou, ik denk niet dat Trump belastingcentjes kwijt wil zijn van John and Ingrid from Texas om jou te beschermen.
Maar ze zijn wel oke met 200 miljard naar wat gebouwtjes bombarderen in Iran?

Had ie beter kunnen uitgeven aan hun wankele stroom netwerk in texas wat elke winter uit elkaar valt niet :P
pi_220537174
quote:

[ x ]
Genoeg verdedigers van dat regime hier, ik begin langzaam te beseffen waarom en ik denk dat we hard aan het werk moeten om ze een goed en prima thuis te bieden in het altijd prachtige Teheran, ik wil deze mensen hier niet.
pi_220537176
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Tenzij je blond haar en blauwe ogen hebt, zal dat allemaal wel loslopen. En als een echte Ariër heb ik teminste Duits bloed.
_O_ Mag ik aan je tenen zuigen?
pi_220537179
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja precies.
Lekker burgers bombarderen. Allemaal volgens internationaal recht.
pi_220537186
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Dit is toch wel hilarisch.

We hadden hier vanmiddag nog een discussie over inzake Israël en toen was het argument nog dat Israël zich aan het internationale recht moest houden ongeacht over andere partijen dat deden of niet.

En nu is het argument dus weer ineens dat Iran zich niet aan het internationale recht moet houden, want andere partijen zouden dat ook niet doen. Bijzonder hoe dat weer werkt.
Ook hier weer sluit het het ander niet uit.
pi_220537205
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Echt wie wil je overtuigen hiermee? Het regime is kut, dat weten we ondertussen wel. Deze psychopathische oorlog die de positie van de grootste wappies alleen maar heeft versterkt is daarmee extra kut.
Bemoei jij je nou maar met je eigen postgedrag. Je wil kennelijk maar niet leren van al je bans.
pi_220537207
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:50 schreef bianconeri het volgende:
Wat is er aan de hand hier zeg.

De afgelopen dagen waren het altijd de normale users/mensen die hier veel actief zijn.

Lijkt wel alsof de welbekende Israel trollen vanavond een zak geld gekregen hebben van Netanyahu om de haat weer rond te spuwen en Israël in alles te verdedigen.

Vakantiegeld uitbetaling voor de Israel trollen als ze even hun onzin knallen.
Niet zo flauw doen. Wij klagen ook nooit dat je betaalt krijgt van Hamas, Hezbollah en Iran.
  woensdag 8 april 2026 @ 21:52:45 #146
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220537215
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:39 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Ja, dat punt maakte de Wijk ook. Internationale verdragen en afspraken zijn niet meer relevant na de Oekraïne oorlog en alle fratsen van Trump/Bibi. Dus het is niet ondenkbaar dat het toch gaat gebeuren dat tolheffen.
Het is zeer aannemelijk. Als Amerika Iran met geweld niet zover krijgt de Straat van Hormuz
te heropenen gaan die paar EU-landjes dat al helemaal niet lukken. De rest van de wereld schikt zich gewoon naar de nieuwe status quo.

Oftewel zoals Trump zei: “the winner takes all the spoils of war”, en dit is er een die Iran niet gaat weggeven. En China vetoed elke VN resolutie. Iran heeft hiermee enorme leverage op de regio en daarnaast gegarandeerd een bron van inkomsten.

Wat ze slim doen is Oman erin meenemen zodat het niet een “eenmansfeestje” wordt. Het wordt de crossing die Iran met Oman in beheer heeft. En China is daar zeer content mee; 55% van de olie die zij importeren en via deze Straat gaat is in beheer van een bondgenoot, en niet de VS. Dat laatste is mocht dat toch dreigen te gebeuren nog meer reden om Iran genoeg te steunen zodat zij het militair niet afleggen. China zal nooit akkoord gaan dat theoretisch Amerika door een zetmannetje in Iran (na de val van het regime) zijn hand heeft op de toevoer van 55% van de olie die China importeert uit de Golf.
enkelband
pi_220537217
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:51 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Niet zo flauw doen. Wij klagen ook nooit dat je betaalt krijgt van Hamas, Hezbollah en Iran.
Dat is dan ook logisch dat je dat niet doet.

Want ik heb Hamas, Hezbollah of Iran nog nooit verdedigd.
pi_220537221
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:50 schreef bianconeri het volgende:
Wat is er aan de hand hier zeg.

De afgelopen dagen waren het altijd de normale users/mensen die hier veel actief zijn.

Dank je wel O+
pi_220537223
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Hij heeft nogal moeite met begrijpen dat ik een andere standaard hanteer voor "vrienden" dan landen/organisaties die al mijn hele leven op terreur- of sanctielijsten staan.
pi_220537225
Wat levert dat op, betaald fokken voor een overheid?

Kan wel een extraatje gebruiken in deze barre tijden.
  woensdag 8 april 2026 @ 21:54:12 #151
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220537228
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Het is gewoon een gigantische dubbele standaard.

In het ene geval wordt een land (Israël) dus geacht zich altijd aan het internationale recht te houden, ook al wordt het de hele tijd aangevallen door partijen die dat structureel schenden.

Bij een ander land wordt dan weer gezegd dat het schenden van het internationale recht ineens hartstikke logisch is, want men wordt zelf ook aangevallen waarbij het internationale recht wordt geschonden, dus valt het te begrijpen dat men dit ook doet.

Volg je het zelf nog?

Het komt er simpelweg op neer dat mensen het internationale recht strict of coulant te kunnen denken te kunnen toepassen op basis van hoeveel sympathie of antipathie men voor/jegens een bepaalde partij heeft.
pi_220537236
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:51 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Bemoei jij je nou maar met je eigen postgedrag. Je wil kennelijk maar niet leren van al je bans.
Argumentloos en bij het eerste stukje weerstand janken. :W
pi_220537237
quote:

[ x ]
Aha wil Trump daarom samen met dat misdadige tuig geld verdienen. Hij voelt zich er thuis
pi_220537247
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Gaat mij ook weer om de dubbele tong. Blijven wijzen naar vs/israel terwijl iran nationaal en internationaal zich gedraagd als een stel criminelen.
Je noemde het verhaal van een IDF soldaat vanavond nog haatbagger en nu doe je opeens weer alsof je een vriendje van Israel bent. Trollololollololollololoo
  woensdag 8 april 2026 @ 21:58:31 #155
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220537262
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Gaat mij ook weer om de dubbele tong. Blijven wijzen naar vs/israel terwijl iran nationaal en internationaal zich gedraagd als een stel criminelen.
Het mag ook duidelijk zijn dat er hier mensen zijn die zij het niet uitgesproken, maar ergens wel een bepaalde sympathie voor Iran hebben in deze oorlog. Maar dat zal nooit openlijk worden uitgesproken omdat men begrijpt dat men dan volledig af is.

Dus het vertaald zich in alle schuld over Israël en de VS te schuiven en Iran af te schilderen als een eigenlijk best wel hele rationele actor die hartstikke slim handelt deze oorlog.
  woensdag 8 april 2026 @ 21:58:51 #156
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220537267
quote:

[..]
Mja, maar helaas hebben ze daar dus gewoon schijt aan. Hier word eea trouwens goed uitgelegd en ook wat het probleem is voor andere landen om in te grijpen, de straat van Hormuz is namelijk zo smal dat er geen millimeter internationaal water over is. Het zou eigenlijk alleen kunnen als Oman ze om hulp zou vragen maar dát heeft dan weer andere consequenties en ik denk niet dat er veel landen zijn die daar trek in hebben en Oman ws ook niet, omdat het zou betekenen dat Oman dan eerst officieel de oorlog aan Iran zou moeten verklaren, wat ze natuurlijk niet gaan doen want dan worden ze binnen een mum van tijd platgebombardeerd.

Kortom, het is echt niet voor niets dat er voor Trump geen enkele president voor te porren was om Iran aan te vallen. Maar ja...
pi_220537274
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

In het ene geval wordt een land (Israël) dus geacht zich altijd aan het internationale recht te houden, ook al wordt het de hele tijd aangevallen door partijen die dat structureel schenden.

Bij een ander land wordt dan weer gezegd dat het schenden van het internationale recht ineens hartstikke logisch is, want men wordt zelf ook aangevallen waarbij het internationale recht wordt geschonden, dus valt het te begrijpen dat men dit ook doet.

Volg je het zelf nog?

Het komt er simpelweg op neer dat mensen het internationale recht strict of coulant te kunnen denken te kunnen toepassen op basis van hoeveel sympathie of antipathie men voor/jegens een bepaalde partij heeft.
Nee het is niet dubbel.

Jij ziet gewoon echt niet dat 2 dingen tegelijkertijd waar kunnen zijn.

Je mag verwachten dat zowel Iran als Israël zich aan het internationaal recht houden. Echter door de asymetrie en het feit dat de VS en Israël dat ook niet doen (waar is de oorlogsverklaring?) is het logisch voor Iran om zich er niet aan te houden. Wat winnen ze er mee? Doordat ze horizontaal geescaleerd hebben zijn ze zo ver gekomen.
  woensdag 8 april 2026 @ 22:00:10 #158
438527 MissButterflyy
pi_220537278
twitter
pi_220537293
Is Islamabad niet een hele slechte locatie? Binnen bereik van Iran.

Ik zou het wel weten als ik aan Iraanse zijde zou staan.
speak only if it improves the silence.
pi_220537294
Het is niet moeilijk om rationeler over te komen als je tegenstander Trump is. Een zeer lage lat.

Verder is rationeel gedrag niet automatisch moreel gedrag. Verre van zelfs.
pi_220537296
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[ x ]
Demanding ook echt :')
  woensdag 8 april 2026 @ 22:02:38 #162
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220537298
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nee het is niet dubbel.

Jij ziet gewoon echt niet dat 2 dingen tegelijkertijd waar kunnen zijn.

Je mag verwachten dat zowel Iran als Israël zich aan het internationaal recht houden. Echter door de asymetrie en het feit dat de VS en Israël dat ook niet doen (waar is de oorlogsverklaring?) is het logisch voor Iran om zich er niet aan te houden. Wat winnen ze er mee? Doordat ze horizontaal geescaleerd hebben zijn ze zo ver gekomen.
Dan is het toch ook logisch als Israël zich niet aan het internationale recht houdt mbt Hezbollah en Hamas?

Bovendien is het om te beginnen al een enorm dom argument, want Iran houdt zich per definitie al nooit aan het internationale recht. Kijk eens wat men doet met partijen zoals Hamas, Hezbollah en de Houthi's. Of vorig jaar tijdens de oorlog met Israël: ballistische raketten doelbewust op de meest dichtbevolkte gebieden afvuren.

Het is overduidelijk dat het internationale recht wordt gebruikt door sommigen, specifiek als een stok om de VS en Israël mee te slaan. Al de rest doet er niet toe, die hebben vrij spel.
pi_220537300
quote:
[ x ]
Ik zou willen dat meer Europese leiders het voorbeeld van deze man zouden volgen.
pi_220537302
quote:
[ x ]
Die arme Hezbollah
pi_220537305
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je noemde het verhaal van een IDF soldaat vanavond nog haatbagger en nu doe je opeens weer alsof je een vriendje van Israel bent. Trollololollololollololoo
Je kan prima tegen de IDF zijn en tegen Iran.

Dat ben ik zelf ook
pi_220537309
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik zou willen dat meer Europese leiders het voorbeeld van deze man zouden volgen.
Omdat terroristen beschermd moeten worden?
  woensdag 8 april 2026 @ 22:04:12 #167
438527 MissButterflyy
pi_220537311
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dan is het toch ook logisch als Israël zich niet aan het internationale recht houdt mbt Hezbollah en Hamas?

Bovendien is het om te beginnen al een enorm dom argument, want Iran houdt zich per definitie al nooit aan het internationale recht. Kijk eens wat men doet met partijen zoals Hamas, Hezbollah en de Houthi's. Of vorig jaar tijdens de oorlog met Israël: ballistische raketten doelbewust op de meest dichtbevolkte gebieden afvuren.
Hey hallo, het internationaal recht stelt toch niks meer voor? Je hebt er genoeg Posts aan geweid.
Gewijd. Whatever.
  woensdag 8 april 2026 @ 22:05:09 #168
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220537315
Uitdaging voor VS wordt om Israel in zijn hok te krijgen nu.
pi_220537319
quote:

[..]

Voor mensen die minder ontwikkeld zijn gelden blijkbaar veel lagere normen en waarden.

Mooi wel, hoe de verdedigers van het Iraanse regime en terrorisme eigenlijk enorm racisten zijn, zonder zit zelf te beseffen.
pi_220537320
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:04 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Omdat terroristen beschermd moeten worden?
Nee.
  woensdag 8 april 2026 @ 22:05:56 #171
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220537322
quote:

[..]
Een man met een anti-Westerse lens en standpunten, waarmee moslimfundamentalistische terreurgroeperingen en regimes over de bol worden geaaid. En dat is een voorbeeld voor andere Europese leiders? Nee, gekker moet het niet worden.
pi_220537323
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:05 schreef Hexagon het volgende:
Ik zou gewoon vertrekken. Laat ze lekker zelf oplossen in die zandbak
  woensdag 8 april 2026 @ 22:06:03 #173
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220537324
quote:
Iraanse staatstelevisie: Straat van Hormuz is compleet gesloten
De Iraanse staatstelevisie meldt dat de Straat van Hormuz volledig gesloten is. Schepen worden teruggestuurd, meldt de televisiezender van het Iraanse regime.

Daarmee lijkt er meer duidelijkheid te komen over de huidige status van de Straat van Hormuz.
Bron: liveblog nu.nl
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220537326
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:53 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dank je wel O+
Heb jou dan inderdaad ook niet gezien :)
pi_220537327
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:04 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hey hallo, het internationaal recht stelt toch niks meer voor? Je hebt er genoeg Posts aan geweid.
Gewijd. Whatever.
Hey hij is gewoon consistent hoor. Israel mag alles en hun tegenstanders niks.
  woensdag 8 april 2026 @ 22:06:37 #176
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220537330
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:04 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Gewijd. Whatever.
Gewijd ;)
pi_220537332
quote:

[ x ]
Waarom denk je dat Trump zo graag Kharg wilde hebben.
  woensdag 8 april 2026 @ 22:07:00 #178
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220537333
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een man met een anti-Westerse lens en standpunten, waarmee moslimfundamentalistische terreurgroeperingen en regimes over de bol worden geaaid. En dat is een voorbeeld voor andere Europese leiders? Nee, gekker moet het niet worden.
Ok bibi
  woensdag 8 april 2026 @ 22:07:02 #179
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220537335
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:06 schreef Elizium het volgende:

[..]
Dit achtervolgt de VS gewoon.
pi_220537336
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:05 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Mooi wel, hoe de verdedigers van het Iraanse regime en terrorisme eigenlijk enorm racisten zijn, zonder zit zelf te beseffen.
Niemand verdedigd hier Iran hoor.
Wel de terroristen in Israel.
pi_220537338
quote:

[..]
Binnenkort gaat hij tol vragen om de straat van Gibraltar te mogen gebruiken, naar goed voorbeeld.
pi_220537341
quote:

[..]
Deze man is een van de weinige leiders die westerse idealen in de praktijk durft te brengen.
pi_220537361
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Deze man is een van de weinige leiders die westerse idealen in de praktijk durft te brengen.
Inderdaad. Ik had dat land niet zo hoog meer zitten sinds dat hele menstruatieverlof en rare woke toestanden in die siëstarepubliek Hier kijk ik dan wel positief van op. Ik hoop dat het achteraf geen farce blijkt.
pi_220537363
quote:

[..]

Het is overduidelijk dat het internationale recht wordt gebruikt door sommigen, specifiek als een stok om de VS en Israël mee te slaan. Al de rest doet er niet toe, die hebben vrij spel.
Nee want dat is de bovenliggende partij in de asymetrie en wij zien ze als westers dus mogen we ze ook tot moreel hogere standaarden houden. Zo zien ze zichzelf trouwens ook.

En wat glazenwasser zegt geldt ook, dat iets logisch is maakt niet dat het moreel juist is. Het verklaart alleen de acties en alleen daarom had je dit hele spel al van te voren kunnen zien aankomen en is het belachelijk dat de VS dit zo amateuristisch heeft aangepakt.
  woensdag 8 april 2026 @ 22:10:18 #185
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220537365
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De kant kiezen van niet-Westerse partijen, met name Islamitische regimes en terreurgroeperingen is het tegenovergestelde van de Westerse idealen in de praktijk brengen, sterker nog, het een vijfde colonne vormen op internationale niveau.
pi_220537371
Mensen, ik ben hier geen mod (gelukkig voor jullie niet).

Maar als iets je niet aanstaat: zet een TR en beschuldig elkaar niet van racisme, antisemitisme, terrorisme of wat dan ook.
Het gaat nergens meer over zo.

Als jullie zo doorgaan vernietig ik het hele forum, de servers en Danny z'n voortuintje.
Terug naar de steentijd vóór FOK! bestond, een hele digitale beschaving uitgeroeid.
pi_220537382
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De kant kiezen van niet-Westerse partijen, met name Islamitische regimes en terreurgroeperingen is het tegenovergestelde van de Westerse idealen in de praktijk brengen, sterker nog, het een vijfde colonne vormen op internationale niveau.
Spanje mag ook uit de NAVO gezet worden en uit de Europese Unie.
pi_220537390
quote:

[..]
Spanje doet het wel goed, want ze willen minder terrorisme toerisme en ik ben in elk geval van plan dat land nooit te gaan bezoeken. Ook een manier om het land wat meer bewoonbaar te maken. Gewoon gaan rellen zodat het onaantrekkelijk zal worden.
  woensdag 8 april 2026 @ 22:12:48 #189
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220537391
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:05 schreef Hexagon het volgende:
Wat dus niet gaat lukken. De enige manier om dat voor elkaar te krijgen is door te dreigen de geldkraan dicht te draaien en te stoppen met het leveren van wapens. Kortom dat gaat dus niet gebeuren en dus zal Israël gewoon door blijven gaan met waar ze mee bezig zijn, hetzij in Libanon, hetzij in Iran en waarschijnlijk beide.
pi_220537392
Spanje is die ene vriend die afkeurend aan de bar gaat staan kijken als zijn vriend in een bargevecht terecht is gekomen.
  woensdag 8 april 2026 @ 22:12:57 #191
438527 MissButterflyy
pi_220537393
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:11 schreef UitStraling het volgende:

[..]
:O
pi_220537397
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:06 schreef Elizium het volgende:

[..]
Ergens hoop ik nu dat er vervolgens dit weekend op de Dam dan weer een optocht is _O-
pi_220537398
quote:

[..]
Ik begrijp niet zo goed waarom.

Dit is geen NAVO aangelegenheid, het gaat ook niet over NAVO-gebied en het is geen NAVO-land dat aangevallen wordt.

Er is wel een NAVO-land dat zelf een aanval heeft gedaan en nu met de shit zit (en de rest van de wereld ook).
  woensdag 8 april 2026 @ 22:13:53 #194
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220537400
quote:

[..]
Mja, het is natuurlijk slechts de huidige regering. Een nieuwe regering en het land zal wel weer een andere koers gaan varen, maar deze uiterst linkse regering daar maakt het heel erg bont. Dat mag duidelijk zijn. En natuurijk vinden mensen uit zulke politieke contreien dat fantastisch: 'Zo hoort het!', 'wat een voorbeeld!'.
  woensdag 8 april 2026 @ 22:14:24 #195
438527 MissButterflyy
pi_220537403
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:12 schreef UitStraling het volgende:
Spanje is die ene vriend die afkeurend aan de bar gaat staan kijken als zijn vriend in een bargevecht terecht is gekomen.
Het zou me niks verbazen als vele andere landen straks hetzelfde gaan zeggen.

Misschien dus wel die vriend die durft te zeggen wat de rest slechts durft te denken…,

Trusten mensen :Z
pi_220537404
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:12 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Spanje doet het wel goed, want ze willen minder terrorisme toerisme en ik ben in elk geval van plan dat land nooit te gaan bezoeken. Ook een manier om het land wat meer bewoonbaar te maken. Gewoon gaan rellen zodat het onaantrekkelijk zal worden.
Ze gaan je daar vast niet missen.

Fantastisch land.
En ten minste 1 die zich durft uit te spreken tegen de mafketels in de wereld.
  Forum Admin woensdag 8 april 2026 @ 22:14:39 #197
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220537405
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mja, het is natuurlijk slechts de huidige regering. Een nieuwe regering en het land zal wel weer een andere koers gaan varen, maar deze uiterst linkse regering daar maakt het heel erg bont. Dat mag duidelijk zijn. En natuurijk vinden mensen uit zulke politieke contreien dat fantastisch: 'Zo hoort het!','wat een voorbeeld!'.
Hou eens op joh. Je lijkt wel een bot van tijd tot tijd.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 8 april 2026 @ 22:14:43 #198
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220537406
Spanje _O_ .

Zo hoort het! Wat een voorbeeld!
Huilen dan.
pi_220537411
quote:
Als een vriend van mij zelf een bargevecht begint zonder goed over de gevolgen na te denken dan bestel ik popcorn bij m'n bier.
pi_220537414
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
Mensen, ik ben hier geen mod (gelukkig voor jullie niet).

Maar als iets je niet aanstaat: zet een TR en beschuldig elkaar niet van racisme, antisemitisme, terrorisme of wat dan ook.
Het gaat nergens meer over zo.

Als jullie zo doorgaan vernietig ik het hele forum, de servers en Danny z'n voortuintje.
Terug naar de steentijd vóór FOK! bestond, een hele digitale beschaving uitgeroeid.

Je vergeet de bruggen.
  woensdag 8 april 2026 @ 22:15:55 #201
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220537416
Spanje kan in dezen het hoofd recht houden, alleen jammer dat ze wat weinig geld aan defensie willen uitgeven als alternatief voor de Amerikaanse paraplu.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220537419
quote:

[..]
Ok Anakin.
pi_220537420
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mja, het is natuurlijk slechts de huidige regering. Een nieuwe regering en het land zal wel weer een andere koers gaan varen, maar deze uiterst linkse regering daar maakt het heel erg bont. Dat mag duidelijk zijn. En natuurijk vinden mensen uit zulke politieke contreien dat fantastisch: 'Zo hoort het!', 'wat een voorbeeld!'.
De laatste etappe van de Vuelta is vorig jaar zelfs afgelast _O-
pi_220537421
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je spreekt de verkeerde aan, dit topic is inmiddels doordrenkt met terrorisme-verheerlijking en antisemitisme.
pi_220537423
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Je vergeet de bruggen.
Oh ja, én de brug van Danny z'n tuinkabouter.
  woensdag 8 april 2026 @ 22:16:44 #206
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220537424
quote:
De VS is de vijand.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220537425
quote:

[..]
Hahahahahahhaa.

Spanje staat juist op voor de Westerse moraal van vrijheid en vrede.

Een land als de VS laat elk Westers moraal vallen.
Israël is geen Westers land en laat dan ook de meest barbaarse dingen zien.
pi_220537426
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als een vriend van mij zelf een bargevecht begint zonder goed over de gevolgen na te denken dan bestel ik popcorn bij m'n bier.
Dit was me al wel opgevallen ja.
pi_220537432
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De VS is de vijand.
Op het moment Israël.
De VS is gestopt met die gruwelijkheden.
pi_220537435
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:17 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dit was me al wel opgevallen ja.
Hij zou weinig aan me hebben, heb nog nooit gevochten (afgezien van wat basisschool schermutselingen).
pi_220537436
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:10 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik wil
Jij hebt meer kans op een Israëlisch paspoort. :P
pi_220537437
quote:

[..]
De VS is de vijand.
Wat doe je hier dan, Nederland heeft warme banden met de VS en ze hebben voor welvaart en veiligheid gezorgd, genoeg landen waar dat niet zo het geval is?
pi_220537444
quote:

[..]
De VS is de vijand.
Het Westen is de vijand :P
pi_220537448
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Volg je het zelf nog?

Voor jou is de wereld heel simpel: als Israël het doet is het goed, als 1 van hun vijanden het doet is het slecht. Meer zit er niet achter.
pi_220537450
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:12 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik was er laatst nog voor een aanbesteding en heerlijk weer gehad. Op het strand was het vrijer dan in Nederland. Prachtig land.
  woensdag 8 april 2026 @ 22:19:39 #216
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220537451
quote:

[..]
Het probleem ligt in deze niet bij mij.

Het is simpelweg bizar wat de Spaanse regering hier doet, en nog vreemder dat mensen dit toejuichen zodat een partij als Hezbollah (door zo een beslissing) in bescherming wordt genomen.

Want dat is effectief gezien het gevolg van het voorstel dat de Spaanse premier hier doet. Als Libanon wordt opgenomen in een staak-het-vuren, dan betekent dat Hezbollah dus zich weer kan hergroeperen en herbewapenen en Israël daar niets tegen kan doen.
pi_220537453
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:17 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Op het moment Israël.
De VS is gestopt met die gruwelijkheden.
De VS is nog nog altijd het pistool van Israël. Dat stopt echt niet met een staak het vuren.
  woensdag 8 april 2026 @ 22:20:07 #218
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220537454
Ik denk dat de NAVO bondgenoten Trump nu wel zouden kunnen helpen door Israel onder druk te zetten, en hij het zelf niet hoeft te doen.
  woensdag 8 april 2026 @ 22:20:56 #219
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220537466
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:18 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Het Westen is de vijand :P
Van de VS inderdaad.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220537468
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:17 schreef bianconeri het volgende:
Op het moment Israël.
Ik moet echt ver terugdenken aan de laatste keer dat ik mijn vriendin heb zien huilen omdat ze weer was lastiggevallen door Sam en Moos.

It's islam, stupid.

Wat zou de wereld opknappen zonder islam.
pi_220537469
@Danny gaat nog een hele kluif krijgen met @AIVD :{
  woensdag 8 april 2026 @ 22:22:12 #222
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220537480
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Van de VS inderdaad.
De VS is de grootste speler van het Westen. Dat gaat dus niet eens.
pi_220537482
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 8 april 2026 @ 22:22:41 #224
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220537484
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:14 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ze gaan je daar vast niet missen.

Fantastisch land.
En ten minste 1 die zich durft uit te spreken tegen de mafketels in de wereld.
Daarom woon jij ook in estland he. Om van die westerse mafketels af te zijn.

En vervolgens komt hij hier iedere dag die westerse mafketels toespreken :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 8 april 2026 @ 22:22:55 #225
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220537486
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:22 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Ze hebben geen ongelijk vrees ik..
  woensdag 8 april 2026 @ 22:22:56 #226
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_220537487
Nou gooi dat bestand maar weer de prullenbak in. VS moet het klusje gewoon afmaken blijkt maar weer.
Please consider the environment before printing this post
  woensdag 8 april 2026 @ 22:23:02 #227
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220537488
quote:
15s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:21 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Ik moet echt ver terugdenken aan de laatste keer dat ik mijn vriendin heb zien huilen omdat ze weer was lastiggevallen door Sam en Moos.

It's islam, stupid.

Wat zou de wereld opknappen zonder islam.
Het probleem zijn dan ook niet Sam en Moos, maar ene Benjamin die niet meewerkt om deze clusterfuck op te lossen.
pi_220537490
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 8 april 2026 @ 22:23:46 #229
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220537495
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:22 schreef damsco het volgende:
Nou gooi dat bestand maar weer de prullenbak in. VS moet het klusje gewoon afmaken blijkt maar weer.
Waarom deden ze dat dan niet al gewoon?
  woensdag 8 april 2026 @ 22:23:54 #230
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220537497
Echt, godsallemachtig mensen, kan het ff wat minder persoonlijk?! Stelletje kleuters }:|
pi_220537498
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Van de VS inderdaad.
  woensdag 8 april 2026 @ 22:24:02 #232
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220537499
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Neuh, het Westen staat voor een bepaalde set waarden, die delen de VS niet meer.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220537507
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Is nu vervangen door Iran/Palestina :P
pi_220537508
quote:
White House demands Iran reopen Strait of Hormuz after Iran closes waterway
Hey, dat klinkt als een bericht van ongeveer iedere dag, de afgelopen 5 weken.
pi_220537517
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:22 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Oh jee, zelfs Ome Erdogan gaat nu de complimentjes krijgen hier *O*

Het is dat ik niet in zombies geloof.
pi_220537519
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
Echt, godsallemachtig mensen, kan het ff wat minder persoonlijk?! Stelletje kleuters }:|
Je bent zelf een... eh... hoi :)
  woensdag 8 april 2026 @ 22:26:22 #237
254452 Friggles
Ja precies
pi_220537520
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:18 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Wat doe je hier dan, Nederland heeft warme banden met de VS en ze hebben voor welvaart en veiligheid gezorgd, genoeg landen waar dat niet zo het geval is?
Fuck de VS.
pi_220537525
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:26 schreef Friggles het volgende:

[..]
Fuck de VS.
Dat is nog best een flinke klus.
  woensdag 8 april 2026 @ 22:27:11 #239
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220537527
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je bent zelf een... eh... hoi :)
Hoi :W :)
pi_220537531
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Neuh, het Westen staat voor een bepaalde set waarden, die delen de VS niet meer.
Dat is niet hoe dat werkt??

Maar gelukkig hebben we nog het Midden-Westen.
  woensdag 8 april 2026 @ 22:27:31 #241
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220537533
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
En wat zijn deze waarden volgens jou?
  woensdag 8 april 2026 @ 22:27:55 #242
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220537536
quote:

[..]
Ffies, hoezo moet hij ophouden?

<knip>

[ Bericht 9% gewijzigd door Jippie op 09-04-2026 15:26:55 ]
1947-2016
pi_220537538
Kortom, we hebben nu allemaal kunnen zien hoe de keizer van de VS er uitziet als hij geen kleren aanheeft. Het is niet fraai :D
  woensdag 8 april 2026 @ 22:28:57 #244
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220537543
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:28 schreef SymbolicFrank het volgende:
Kortom, we hebben nu allemaal kunnen zien hoe de keizer van de VS er uitziet als hij geen kleren aanheeft. Het is niet fraai :D
Ow zeker niet.
Complete oogaids.

Tacolul.
1947-2016
  woensdag 8 april 2026 @ 22:29:27 #245
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220537546
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat je in ieder geval de liberaal-democratische instituties eerbiedigt, dat doet het Trump-regime niet, die clan staat illiberale democratie voor. Ook hoor je je zogenaamde bondgenoten geen mes in de rug te douwen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220537548
En vergeet trouwens niet allemaal Amerikaanse producten te boycotten. De lokale patatkraam is ook goed genoeg voor de krijsende koters :7
pi_220537550
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:28 schreef SymbolicFrank het volgende:
pi_220537557
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het probleem zijn dan ook niet Sam en Moos, maar ene Benjamin die niet meewerkt om deze clusterfuck op te lossen.
Wacht maar tot Sem en Mo doorkrijgen dat zij elkaar nodig hebben om Benjamin in het gareel te houden. Ook in Europa.
pi_220537568
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
En vergeet trouwens niet allemaal Amerikaanse producten te boycotten. De lokale patatkraam is ook goed genoeg voor de krijsende koters :7
Patatje oorlog van de Chinezen :9
  woensdag 8 april 2026 @ 22:32:36 #250
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220537574
Overigens kan JD Vance dit nu niet meer ontlopen nu hij naar Islamabad wordt gestuurd.
  woensdag 8 april 2026 @ 22:32:44 #251
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220537575
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:15 schreef -XOR- het volgende:
Spanje kan in dezen het hoofd recht houden, alleen jammer dat ze wat weinig geld aan defensie willen uitgeven als alternatief voor de Amerikaanse paraplu.
Welk hoofd? Hoezo?
1947-2016
  woensdag 8 april 2026 @ 22:34:15 #252
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_220537594
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom deden ze dat dan niet al gewoon?
Totale onderschatting, anders kan ik het niet verklaren. Hoe dan ook, doorpakken of inpakken.
Please consider the environment before printing this post
  woensdag 8 april 2026 @ 22:35:19 #253
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220537603
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:21 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
@:Danny gaat nog een hele kluif krijgen met @:AIVD :{
Of ze vinden dit een goudmijn en gaan danny sponsoren om de potentiele doelgroepertjes te vinden. Dat lukt echt prima.
1947-2016
pi_220537604
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:32 schreef Hexagon het volgende:
Overigens kan JD Vance dit nu niet meer ontlopen nu hij naar Islamabad wordt gestuurd.
Zou hij zijn eigen McDonalds foodtruck meenemen denk je?
  woensdag 8 april 2026 @ 22:35:22 #255
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220537605
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Welk hoofd? Hoezo?
Spanje neemt in ieder geval stevig stelling tegen het handelen van de VS.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220537621
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:31 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Patatje oorlog van de Chinezen :9
Ik ben wel benieuwd hoe sommige users dat aan hun kinderen gaan uitleggen.
pi_220537625
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:18 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Omdat hij de VS niet mag kan die niet in Nederland wonen?

Stop aub eens met domme berichtjes posten
pi_220537626
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:35 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Helaas voor Spanje is de NAVO geen democratisch overgesubsidieerd breiclubje in de plaatselijke soos maar een militair bondgenootschap.
pi_220537630
gvd het gaat alleen om de laatste tweet
twitter
pi_220537633
twitter

Die 2 weken gaan we niet halen.
  woensdag 8 april 2026 @ 22:38:25 #261
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220537636
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nou, die van de democratie, die van rechtsstaat, die van bondgenootschap, die van diplomatie, die van mensenrechten, die van secularisatie, die van wetenschap, ..., die van vrede.
Huilen dan.
pi_220537646
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:38 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nou, die van de democratie, die van rechtsstaat, die van bondgenootschap, die van diplomatie, die van mensenrechten, die van secularisatie, die van wetenschap, ..., die van vrede.
Gaat dit over Teheran?
  woensdag 8 april 2026 @ 22:40:24 #263
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_220537650
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Wat heeft Cuba dat Trump wil hebben? Ik begrijp zijn enthousiasme niet.

Nigeria begrijp ik. Iran begrijp ik. Venezuela begrijp ik. Ik begrijp ook dat Yemen, Congo en Sudan geen olie hebben dus dat is oninteressant. Ook al vallen daar elke dag heel veel doden. Wat heeft Cuba dat Trump wil pakken?
Elk succesvolk alternatief voor uitbuiting van de werkende klasse moet worden 'kaltgestellt' door de Yankees. De arbeiders moeten nooit kunnen zien dat er een alternatief is voor het systeem van brute onderdrukking, uitbuiting en kleptocratie dat het Amerikaanse Epstein-regime behuist.

Cuba en Venezuela zijn inspiratiebronnen voor velen wereldwijd.

Dat zien we wellicht in Nederland niet zo goed, maar de wereld is groter dan Nederland. Vlaanderen kent bijvoorbeeld veel solidariteitsgroeperingen met Cuba, Portugal, Italie, Servie, Griekenland ...

Er is een betere wereld mogelijk, een veel betere wereld dan het verrotte Amerikaanse imperialistische regime, waar echt alles 'fake' is.

Bekijk deze YouTube-video
pi_220537652
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:38 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Die 2 weken gaan we niet halen.
Ik denk dat sommige landen het woord niet snapten, Ceasefire , IncreaseFire
pi_220537657
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:37 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Helaas voor Spanje is de NAVO geen democratisch overgesubsidieerd breiclubje in de plaatselijke soos maar een militair bondgenootschap.
Dit heeft niets met de NAVO te maken.

quote:
Dit is geen NAVO aangelegenheid, het gaat ook niet over NAVO-gebied en het is geen NAVO-land dat aangevallen wordt.

Er is wel een NAVO-land dat zelf een aanval heeft gedaan en nu met de shit zit (en de rest van de wereld ook).
  woensdag 8 april 2026 @ 22:41:47 #266
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220537661
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:35 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Geil toch? Als het voor islamterroristenstaatje gaza en islamterroristensponsoren iran wordt opgenomen.
1947-2016
pi_220537663
Waarom vuurt Iran nog rakketen af op iedereen en zijn moeder eigenlijk, is het militaire centrale commando wellicht ingestort?
  woensdag 8 april 2026 @ 22:42:26 #268
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220537668
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:40 schreef Elizium het volgende:

[..]
Ik denk dat sommige landen het woord niet snapten, Ceasefire , IncreaseFire
Dezelfde landen die in het Bored of Peace van Trump zitten.
Huilen dan.
pi_220537671
quote:
Je kunt deze beter allemaal vermijden, want het is allemaal troep, ook de Europese:

pi_220537672
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:41 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dit heeft niets met de NAVO te maken.
[..]

Zoals gezegd, ik zou me schamen als ik mijn vrienden niet te hulp zou schieten.
  woensdag 8 april 2026 @ 22:43:28 #271
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220537676
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:37 schreef UitStraling het volgende:

[..]
LOL, wat heeft de NAVO te maken met aanvalsoorlogen?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 8 april 2026 @ 22:44:12 #272
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220537678
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Geil toch? Als het voor islamterroristenstaatje gaza en islamterroristensponsoren iran wordt opgenomen.
Vooral tegen teringhond Trump en zijn handelen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220537681
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:42 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ook dan is het nog geen NAVO aangelegenheid.

En als je als land niet achter een oorlog staat, dan zie ik niet in waarom je daar levens voor op het spel gaat zetten of de VS zou faciliteren.
pi_220537682
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]
LOL, wat heeft de NAVO te maken met aanvalsoorlogen?
Verdedigingsoorlog om terrorisme te stoppen en een kernbom op jouw knar te voorkomen.
  woensdag 8 april 2026 @ 22:45:03 #275
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220537683
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat je in ieder geval de liberaal-democratische instituties eerbiedigt, dat doet het Trump-regime niet, die clan staat illiberale democratie voor. Ook hoor je je zogenaamde bondgenoten geen mes in de rug te douwen.
Het Westen bestaat al veel langer dan dat de liberale democratie bestaat, dat voornamelijk draait op bepaalde individuele vrijheden, die eigenlijk nog maar kort onderdeel zijn van het Westen. Als we jouw uiteenzetting hier dus moeten volgen was het hele Westen tot pakweg een paar decennia geleden een illiberale democratie? Daarnaast vind ik het ook opmerkelijk dat je het hebt over bondgenoten een mes in de rug steken, maar hier zelf openlijk Amerikaanse slachtoffers hebt zitten toejuichen.
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:38 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik denk dat hier het misverstand zit. Je verwisselt Westerse waarden met 21e eeuwse progressief linkse idealen.

Neem bijvoorbeeld de secularisatie waar je over spreekt. Ook dat is pas een recentelijk fenomeen. Eeuwenlang heeft het Westen een sterk Christelijk-Joodse inslag gehad. Toen was het Westen dus nog niet Westers, of hoe zie je dit?
pi_220537692
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:44 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Verdedigingsoorlog om terrorisme te stoppen en een kernbom op jouw knar te voorkomen.
Waarom is Noord-Korea dan niet aangevallen?
pi_220537693
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ook dan is het nog geen NAVO aangelegenheid.

En als je als land niet achter een oorlog staat, dan zie ik niet in waarom je daar levens voor op het spel gaat zetten.
Landingsrechten ging het om, ik denk dat de VS wel klaar zijn met Spanje in ieder geval, daar gaan ze geen moeite meer in steken.
pi_220537696
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:41 schreef UitStraling het volgende:
Waarom vuurt Iran nog rakketen af op iedereen en zijn moeder eigenlijk, is het militaire centrale commando wellicht ingestort?
Omdat Israël vanmiddag ook gewoon door ging met bombarderen, dan krijg je dit. Dat weet je nu toch inmiddels wel Iran speelt in actie is reactie. Al vanaf het begin dat Israël deze oorlog startte
  woensdag 8 april 2026 @ 22:46:54 #279
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220537698
quote:

[..]
Een vriend die zomaar tokkies aanvalt, en vervolgens gaat eisen dat ik hem ga helpen als ie klappen krijgt, die kan lekker de schijt krijgen.
pi_220537699
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:45 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Landingsrechten ging het om, ik denk dat de VS wel klaar zijn met Spanje in ieder geval, daar gaan ze geen moeite meer in steken.
Hopelijk komt Nederland dan ook snel op die lijst.
  woensdag 8 april 2026 @ 22:47:16 #281
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220537703
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik denk dat hier het misverstand zit. Je verwisselt Westerse waarden met 21e eeuwse progressief linkse idealen.

Neem bijvoorbeeld de secularisatie waar je over spreekt. Ook dat is pas een recentelijk fenomeen. Eeuwenlang heeft het Westen een sterk Christelijk-Joodse inslag gehad. Toen was het Westen dus nog niet Westers, of hoe zie je dit?
Ik was in de veronderstelling dat we in het heden leefden.
Huilen dan.
pi_220537706
quote:

[..]
O je kan niet een 1 tegen 1 gevecht aan?
pi_220537708
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:42 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je kunt deze beter allemaal vermijden, want het is allemaal troep, ook de Europese:

[ afbeelding ]
Niet bekeken
pi_220537710
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]
_O- _O- _O- _O-

De grootste bedreiging voor Europa na Rusland is de VS. Hopen dat er nog flink wat Amerikaanse soldaatjes door de Midden-Oosterse meatgrinder gaan.
Kijk, nu komt de aap uit de mouw, waarom help je ze niet een handje mee anders?

100.000 Amerikaanse soldaten om uit te kiezen in Europa.
pi_220537711
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:47 schreef Elizium het volgende:

[..]
O je kan niet een 1 tegen 1 gevecht aan?
Met "de most powerful military in the world", nota bene.
  woensdag 8 april 2026 @ 22:48:06 #286
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220537712
Allemaal lekker happen in de bait van UitTrolling jongens :9~
Huilen dan.
  woensdag 8 april 2026 @ 22:48:11 #287
pi_220537713
quote:
Ik boycot al jaren Amerikaanse troep.

Goede oproep inderdaad.

Weg met alle rommel uit de VS.

Weg met alle ICT producten uit de VS. Voldoende alternatieven.
pi_220537716
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hopelijk komt Nederland dan ook snel op die lijst.
Hebben we geen internet meer en geen vliegtuigen, zou op zich nog niet zo'n slecht idee zijn.
pi_220537720
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:48 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Ik boycot al jaren Amerikaanse troep.

Goede oproep inderdaad.

Weg met alle rommel uit de VS.

Weg met alle ICT producten uit de VS. Voldoende alternatieven.
Ik ben sinds enkele maanden over op Proton mail met eigen domein. Werkt wel mooi.
Ben Gmail rustig aan het uit faseren, zal nog wel even duren want heb honderden accounts.
pi_220537725
Solidariteit :P
twitter
pi_220537729
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:48 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Hebben we geen internet meer en geen vliegtuigen, zou op zich nog niet zo'n slecht idee zijn.
Oh, heeft Spanje geen internet meer dan?
  woensdag 8 april 2026 @ 22:49:56 #292
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220537730
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het Westen bestaat al veel langer dan dat de liberale democratie bestaat, dat voornamelijk draait op bepaalde individuele vrijheden, die eigenlijk nog maar kort onderdeel zijn van het Westen. Als we jouw uiteenzetting hier dus moeten volgen was het hele Westen tot pakweg een paar decennia geleden een illiberale democratie? Daarnaast vind ik het ook opmerkelijk dat je het hebt over bondgenoten een mes in de rug steken, maar hier zelf openlijk Amerikaanse slachtoffers hebt zitten toejuichen.
[..]

In culturele zin klopt dat, in politieke zin heeft het Westen de liberale democratische waarden omarmd. De illiberale democratie is een backlash die pas de laatste jaren vorm heeft gekregen en eigenlijk pas is gaan bestaan met de beroemde speech van Orban.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 8 april 2026 @ 22:50:00 #293
pi_220537731
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:42 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zeker,

Unilever is binnenkort trouwens Amerikaans dus zit dan vol met chemische GMO troep, voor zover dat nu niet reeds het geval was. Calve komt ook in Amerikaanse handen.
pi_220537735
twitter

Geen enkel woord kan bij deze lui geloofd worden. Alles kan een leugen zijn
pi_220537736
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:49 schreef Since2003 het volgende:
Solidariteit :P
[ x ]
Goede beat eronder en je hebt een hit.
  woensdag 8 april 2026 @ 22:50:54 #296
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220537737
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]
_O- _O- _O- _O-

De grootste bedreiging voor Europa na Rusland is de VS. Hopen dat er nog flink wat Amerikaanse soldaatjes door de Midden-Oosterse meatgrinder gaan.
Je bent voor het Iraanse regime of hoe moeten we dat zien?
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:47 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik was in de veronderstelling dat we in het heden leefden.
Ook in het heden zijn progressief linkse idealen niet de norm en niet emblematisch voor Westerse waarden. Sterker nog, in progressief linkse contreien worden geregeld standpunten omarmd die uitgesproken anti-Westers zijn. Waarvan hierboven een voorbeeld staat, namelijk hopen op veel Amerikaanse slachtoffers (nochtans de grootste speler in het Westen) in deze oorlog.
pi_220537744
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je bent voor het Iraanse regime of hoe moeten we dat zien?
[..]
Ook in het heden zijn progressief linkse idealen niet de norm en niet emblematisch voor Westerse waarden. Sterker nog, in progressief linkse contreien worden geregeld standpunten omarmd die uitgesproken anti-Westers zijn. Waarvan hierboven een voorbeeld staat, namelijk hopen op veel Amerikaanse slachtoffers (nochtans de grootste speler in het Westen) in deze oorlog.
Ik betwijfel heel sterk of jij in hetzelfde heden woont als de meeste andere posters.
pi_220537748
Spanje is gaaf
pi_220537750
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Oh, heeft Spanje geen internet meer dan?
Ik zou niet weten hoe dan? Zonder Amerika gaan de nulletjes en eentjes de prullenbak in.
pi_220537751
Echt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')