abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 april 2026 @ 20:33:33 #1
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220536507
Niet mijn OP.

quote:
Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.

Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979

Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld

Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.html

Osint accounts melden al veel langer veel groot materieel richting midden Oosten, B2’s tankers e.d. gingen 2 weken geleden al die kant op en nu een grote Carrier met alle begeleiding.

Het is wachten tot de VS actief gaat worden in Iran en extreme islamieten een kopje kleiner maakt.

Mooi om hier te volgen.

Livestream Intel cams:

https://www.youtube.com/live/4E-iFtUM2kk

Hold on a minute, hang on. Breaking news! Steve Lookner:

https://www.youtube.com/@:AgendaFreeTV/streams

Tijdlijn van deze oorlog:
Mar 3: "We won the war."
Mar 7: "We defeated Iran."
Mar 9: "We must attack Iran."
Mar 9: "The war is ending almost completely, and very beautifully."
Mar 11: "You never like to say too early you won. We won. In the first hour it was over." Mar 12: "We did win, but we haven't won completely yet."
Mar 13: "We won the war."
Mar 14: "Please help us."
Mar 15: "If you don't help us, I will certainly remember it."
Mar 16: "Actually, we don't need any help at all."
Mar 16: "I was just testing to see who's listening to me."
Mar 16: "If NATO doesn't help, they will suffer something very bad."
Mar 17: "We neither need nor want NATO's help."
Mar 17: "I don't need Congressional approval to withdraw from NATO."
Mar 18: "Our allies must cooperate in reopening the Strait of Hormuz."
Mar 19: "US allies need to get a grip - step up and help open the Strait of Hormuz."
Mar 20: "NATO are cowards."
Mar 21: "The Strait of Hormuz must be protected by the countries that use it. We don't use it, we don't need to open it."
Mar 22: "This is the last time. I will give Iran 48 hours. Open the strait"
Mar 22: "Iran is Dead"

Mar 23: "We had very good and productive talks with Iran."
Mar 24: "We're making progress."
Mar 25: "They gave us a present and the present arrived today. And it was a very big present worth a tremendous amount of money. I'm not going to tell you what that present is, but it was a very significant prize." Mar 26: "Make a deal, or we'll just keep blowing them away."
Mar 27: "We don't have to be there for NATO."
Mar 28: No major quote
Mar 29: Claimed talks were progressing
Mar 30: "Open the Strait of Hormuz immediately, or face devastating consequences."
Mar 31: Claimed a deal was "very close" and that Iran would "do the right thing"
Apr 1: "We'll see what happens very soon."
Apr 2: Repeated that a deal was likely, while warning of continued strikes if not
Apr 3: "Something big is going to happen."
Apr 4: Said Iran must comply "immediately" or face further consequences.
Apr 5: "Open the fuckin' Strait, you crazy bastards, or you'll be living in Hell - JUST WATCH! Praise be to Allah."
Apr 6: "The entire country could be taken out in one night. And that night might be tomorrow night."
Apr 7: A whole civilization will die tonight, never to be brought back again. I don’t want that to happen, but it probably will.
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 8 april 2026 @ 20:33:45 #2
438527 MissButterflyy
pi_220536508
Het bericht dat je wilde plaatsen:
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:31 schreef TheFreshPrince het volgende: Maar z’n beursvriendjes konden wel ff met wat winst uitstappen.
Precies. We zijn verder weer goed voor de gek gehouden allemaal.
pi_220536513
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die dwazen die achter iran en tegen de vs zijn, realiseren zich niet wat voor een enorme onbetrouwbare ideologisch gedreven mafkezen die haatjurken zijn.
Dit in tegenstelling tot het Amerika momenteel, dat zeer betrouwbaar is en volkomen gespeend van ideologie.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Redactie Sport woensdag 8 april 2026 @ 20:34:10 #4
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220536514
Echt een lachwekkende shitshow.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220536515
OP kan wel weer aangevuld worden :P
pi_220536518
Wordt vast een gezellig gesprekje.
Volgens mij heeft Trump die bevoegdheid helemaal niet.

twitter
  woensdag 8 april 2026 @ 20:34:30 #7
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220536521
In de media gingen vandaag berichten rond over het Iraanse tienpuntenplan, dat de VS zou hebben gebruikt als basis voor het staakt-het-vuren. Dat weerlegt perssecretaris Karoline Leavitt. "Het werd letterlijk in de prullenbak gegooid door president Trump en zijn onderhandelingsteam", zei ze tijdens het persmoment.

Leavitt beweert dat Iran een "redelijker, totaal ander en beknopter plan" aan de president had voorgelegd.

clown.jpg
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220536525
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar z’n beursvriendjes konden wel ff met wat winst uitstappen.
Zeker.

Dat gebabbel over een joint venture met Iran over tolgeld geeft ook helder weer waar het de man uiteindelijk om te doen is: baar geld.
En daar gaat niet veel van in de Amerikaanse staatskas verdwijnen, maar is 's mans eigen beurs.

Rupsje Nooitgenoeg.
Ik doe het ff rustig aan.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:35:12 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220536526
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het regime van Iran is alles behalve rationeel. Die zijn als een kat in het nauw en maken daardoor de gekste sprongen.

Men heeft allerlei landen in de omgeving die helemaal niets met deze oorlog te maken hebben, gebombardeerd en dreigt de wereldeconomie de hele tijd op de blazen. Dat helemaal niets meer met de VS en Israël te maken.

Het Iraanse regime is zo wanhopig dat men niets anders meer als uitweg ziet dan de hele wereld hierbij te betrekken. Dat is niet rationeel maar pure radeloosheid.

Moet je nagaan als zo een partij een kernwapen hadden. Die hadden er nu al meerdere ingezet, met alle gevolgen van dien.
Vervang Iran door Israel
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_220536532
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:36:02 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220536533
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:34 schreef Black_Baron het volgende:

[ x ]
Waarom is ie nu weer aan het stampvoeten op de NAVO? :')
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_220536539
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:58 schreef Irmak_Spermabak het volgende:

[..]
7 oktober was dan ook jammer genoeg een reactie op decennia aan Israëlische terreur. Israël is echt een gore kanker.
Kijk, dit is tenminste eerlijk.

Gaan we volgende maand bomvesten krijgen op een bepaalde plek? Zet nu geld in.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 8 april 2026 @ 20:37:01 #13
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220536545
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:35 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Vervang Iran door Israel
Geen reden toe, Israël handelt namelijk uiterst rationeel en valt niet lukraak buurlanden aan, alleen Libanon. En dat is met reden omdat Hezbollah daar zit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 20:37:28 #14
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220536549
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:36 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik snap het ook niet. De VS en Israel hadden begin maart al gewonnen, waarom heb je dan de NAVO nog nodig?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220536550
quote:

[..]
Omdat zijn bommenwerpers niet over sommige Navo landen mochten vliegen.
Is ie witheet over.
  Redactie Sport woensdag 8 april 2026 @ 20:38:16 #16
pi_220536555
Iran, Israël en de VS lijken me ook niet 3 landen die simpel tot een herenakkoord gaan komen
pi_220536562
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En libanon daar al jaren geen flikker aan doet. Ondanks verzoeken
Hoe moeten de Libanezen ooit de kans krijgen om daar iets aan te doen als ze om de haverklap finaal de tering in gebombardeerd worden?
pi_220536567
Maar ik begrijp dat deal van de dealmaker al in de prullenbak ligt?

So much winning.
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 20:39:25 #19
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220536568
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Dit in tegenstelling tot het Amerika momenteel, dat zeer betrouwbaar is en volkomen gespeend van ideologie.
En bovendien altijd zeer rationeel handelend en nooit emotioneel.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:39:47 #20
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220536573
quote:

[..]
Dat negeert men echter, het idee blijft dat Israël dit allemaal maar te accepteren heeft. En vervolgens gaat men schuimbekken en stampvoeten zodra Israël hard terugslaat. Tja, als je zo irrationeel en partijdig in een conflict staat tussen een Westerse bondgenoot en een door het Iraanse regime aangestuurde Islamitische terreurgroepering, is dat natuurlijk veelzeggend.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220536574
quote:

[ x ]
Trump neemt gewoon bevoegdheden. :P

Maar je hoeft ook niet officieel uit de NAVO te treden om het bondgenootschap totaal vleugellam te maken.

Je kan gewoon de facto niet meer meedoen, en die bevoegdheid heeft Trump als hoogste commander wel.

Allemaal los daarvan: zelfs artikel 5 is in de kern boterzacht. Het verplicht landen enkel om hulp te bieden als een aangevallen lid van het bondgenootschap daar om vraagt. Hoe die hulp eruit ziet mag elk lid zelf bepalen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_220536581
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
In de media gingen vandaag berichten rond over het Iraanse tienpuntenplan, dat de VS zou hebben gebruikt als basis voor het staakt-het-vuren. Dat weerlegt perssecretaris Karoline Leavitt. "Het werd letterlijk in de prullenbak gegooid door president Trump en zijn onderhandelingsteam", zei ze tijdens het persmoment.

Leavitt beweert dat Iran een "redelijker, totaal ander en beknopter plan" aan de president had voorgelegd.

clown.jpg
Amerikanen die deze joker weer in het Witte Huis hebben gestemd :')
Incelfrikandel
pi_220536589
quote:

[ x ]
Wel bijzonder dat ze alleen maar dingen blijven doen die in het voordeel van Rusland zijn.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:41:05 #24
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220536590
quote:
15s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:38 schreef Koortsdroom het volgende:
De antisemitische brigade heeft het topic weer gevonden.

Is er ineens een mosliminvasie op Fok!..?

Of erger, van die weg-met-ons zelfhatende blanken die het prima vinden hun eigen volk dood op te grond te zien liggen na de zoveelste aanslag. Triest. :N
Dat laatste in de context van het bredere Westen zeker, maar van antisemitisme heb ik hier vandaag nog niets gezien. Het is belangrijk die term niet te losjes te gebruiken, dan verliest het de waarde.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:41:38 #25
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220536591
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als israel dood is en de joden verbannen. Dan pas gaat iran praten. Daarom: niet praten met iran.
Nee, we zien dat bommen gooien echt veel beter werkt :') .
Huilen dan.
pi_220536592
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat een niveau inderdaad.
Maar hey, we weten het van het gaza topic. Een en al haatbagger.
Het valt op zich wel mee. Op de facebook post over de sluiting van de straat van hormuz, van vandaag inside op facebook vooral dit soort reacties:

Atoombom op Israel. Reactie daarop: Atoombom op je moeder. Daarna atoombom op je huis

Dan is het hier toch best wel goed vertoeven,
pi_220536593
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
OP kan wel weer aangevuld worden :P
Apr 8: Ceasefire deal
Apr 8 1/2: Of nee, toch niet :')
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  woensdag 8 april 2026 @ 20:41:52 #28
438527 MissButterflyy
pi_220536595
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hoe dan ook, het is altijd israel die schuldig is.

Hoe
Dan
Ook

Toch?
Nee. En bepaalde mensen willen het alleen maar hebben over Israël!
  Redactie Sport woensdag 8 april 2026 @ 20:41:59 #29
pi_220536598
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als israel dood is en de joden verbannen. Dan pas gaat iran praten. Daarom: niet praten met iran.
Tsja, blijkbaar lukt het Israël en de VS ook niet om ze op de knieën te krijgen, dus wat dan? Deze status quo?
pi_220536600
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat een niveau inderdaad.
Maar hey, we weten het van het gaza topic. Een en al haatbagger.
Dat hoort er nu eenmaal bij als je interviews met IOF leden post.
pi_220536601
quote:

[ x ]
Net als formeel gezien een US president geen oorlog kan starten, vinden ze wel een weggetje lijkt me. Als het op de officiële manier niet lukt.
pi_220536605
quote:

[ x ]
2/3 van de Senaat, uit me hoofd.
En moet er daarna nog een wet door het Congres?

Maar Trump passeert het Congres wanneer hij dat wil. Meestal zonder gevolgen tot nu toe.

Wie weet, misschien gaat hij Rutte wel dwingen om manieren te vinden zodat de NAVO de VS eruit kan (laten) gooien. Zou dat kunnen, volgens de statuten van de NAVO?

Niets zou me verbazen.
pi_220536606
quote:
15s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:38 schreef Koortsdroom het volgende:
De antisemitische brigade heeft het topic weer gevonden.

Is er ineens een mosliminvasie op Fok!..?

Of erger, van die weg-met-ons zelfhatende blanken die het prima vinden hun eigen volk dood op te grond te zien liggen na de zoveelste aanslag. Triest. :N
Mwah, de auto is in de Westerse wereld toch wel het verlengde van je geslachtsdeel en dus daar kom je gewoon niet aan. Dat maakt zelfs rechtse mannetjes woedend.
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 20:43:24 #34
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220536610
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Zijn na 6 weken bommen gooien de opstanden eigenlijk al uitgebroken en is het regime al gechanged??
  woensdag 8 april 2026 @ 20:43:30 #35
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220536611
quote:

[ x ]
Een dictator heeft elke bevoegdheid
pi_220536615
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:40 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
KamalaGODIN _O_ :')
  woensdag 8 april 2026 @ 20:44:04 #37
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220536618
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:40 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Nederlanders die deze hoop stront op pootjes geheel vrijwillig te vuur en te zwaard blijven verdedigen: :') :') :')
Huilen dan.
pi_220536621
Dus de VS stelde een deadline in, gaat last minute akkoord met een TACO plan maar begrijpt het plan niet en heeft Israël ook niet verwittigd.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:44:26 #39
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220536622
quote:
9s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zijn na 6 weken bommen gooien de opstanden eigenlijk al uitgebroken en is het regime al gechanged??
En het leger van iran schijnt ook helemaal stuk te zijn
pi_220536623
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat laatste in de context van het bredere Westen zeker, maar van antisemitisme heb ik hier vandaag nog niets gezien. Het is belangrijk die term niet te losjes te gebruiken, dan verliest het de waarde.
quote:
15s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:24 schreef BeriBeri het volgende:
Ze k7nnen beter Israël van de kaart vegen ipv Iran
Mja, met dit soort posts toch wel het idee dat er iemand vaak Allahu Akbar achter zijn computer zit te roepen.
pi_220536624
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:41 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik wil geloven dat dit ironie is. Ben bang van niet ;(

(tip: gooi de mycroft eens open)
pi_220536625
quote:

[..]
Libanon heeft het verscheidene malen geprobeerd, wat het land aan de rand van een burgeroorlog bracht.
Incelfrikandel
  woensdag 8 april 2026 @ 20:45:06 #43
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220536627
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dus de VS stelde een deadline in, gaat last minute akkoord met een TACO plan maar begrijpt het plan niet en heeft Israël ook niet verwittigd.
En geeft vervolgens de NAVO de schuld :')
pi_220536629
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Maar dan nog, zou jij onder het haatregime kunnen leven van iran? Nee toch?
Wat heeft dat er mee te maken?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_220536637
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:45 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En geeft vervolgens de NAVO de schuld :')
Hij zoekt gewoon een excuus om eruit te stappen, iets wat hij kan verkopen aan zijn achterban. Nu heeft hij wat gevonden. Zodat zijn vrienden in Rusland de druk kunnen opvoeren op Europa.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:47:01 #46
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220536638
quote:
9s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Nee maar de zeestraat die open was is nu dicht en je bent een paar honderd miljard armer en de wereldeconomie wankelt maar naar verluidt huilen de libs op bluesky dus #WINNING
Huilen dan.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:47:30 #47
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220536641
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:24 schreef HowardRoark het volgende: Het regime van Iran is alles behalve rationeel. Die zijn als een kat in het nauw en maken daardoor de gekste sprongen. Men heeft allerlei landen in de omgeving die helemaal niets met deze oorlog te maken hebben, gebombardeerd
Ze hebben Amerikaanse grondtroepen daar, militaire basissen van waaruit alles wordt gepland, radarsystemen van waaruit de VS de gehele Perzische Golf en dus Iraans land in de gaten houdt en intel verzameld etc etc. Bij de aanval op de nucleaire reactors faciliteerden deze Amerikaanse basissen ook al de boel qua intel. Doen ze permanent, daarom zitten ze zo dicht bij Iran. Iran niet op gereageerd behalve een bommetje voor de vorm.

Bij de 12 daagse oorlog van Israël op Iran leverde al deze basissen belangrijke intel aan Amerika/Israel. Geen tegenreactie op gezien van Iran, maar zij hebben dat wel genoteerd.

Nu in deze “derde ronde” dus wel de omringende landen flink aangepakt. Een illegale aanval logistiek faciliteren maakt deze landen en zeker de basissen direct onderdeel van de oorlog tegen Iran en legitieme doelwitten. Zeer rationeel dus. En vooraf hebben ze vele malen gewaarschuwd Iran.
quote:
en dreigt de wereldeconomie de hele tijd op de blazen.
Assymetrische oorlogsvoering. Al jaren bekend en veel langer Iran ook gewaarschuwd: “start een illegale regime change oorlog en Hormuz gaat dicht. Denk dus tweemaal na”. Wat je niet benoemd is de aanleiding. De Amerikanen onderhandelen voor de zoveelste over een nucleaire deal, overduidelijk niet met oprechte intenties, en vallen midden daarin Iran aan. Voor de tweede keer. En dat terwijl Iran akkoord was met een deal om 0% uranium te verrijken voor slechts het opheffen van lichte sancties. Het Iraanse regime is zeer rationeel en berekend. Men wist vanaf dag 1 ver voor de onderhandelingen welke consequenties Iran zou stellen aan welke agressie van Amerikaanse kant: - aanval op Iran = Hormuz dicht - alle omringende landen die basissen herbergen en de oorlog dus op enigerwijze faciliteren zullen het ontgelden - gaan de Amerikanen of Israëliërs civiele doelen bestoken zal Iran hetzelfde doen qua vergelding naar omringende landen die de oorlog faciliteren en Israël. Tit for tat. Het echte probleem is dat Trump de Iraanse onderhandelingen en terughoudendheid tot escalatie in het verleden aanzag voor zwakte van hun kant en angst. En zo dacht dat dit een “Madurotje” zou worden, min of meer. Nou, daar heeft hij zich enorm op verkeken.
enkelband
pi_220536645
quote:
9s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nederlanders die deze hoop stront op pootjes geheel vrijwillig te vuur en te zwaard blijven verdedigen: :') :') :')
Zijn vaak geen Nederlanders.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
In de voorverkiezingen hadden republikeinen ook op Haley kunnen stemmen.
Incelfrikandel
pi_220536650
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:46 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Hij zoekt gewoon een excuus om eruit te stappen. Nu heeft hij wat gevonden. Zodat zijn vrienden in Rusland de druk kunnen opvoeren op Europa.
Gek genoeg zal Europa zich alleen maar sneller bewapenen als de VS zich terugtrekt. En dat zal geen VS materieel zijn.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:48:38 #50
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220536651
Ben wel benieuwd wat als Rutte nou zegt dat het tijd is voor de VS om de NAVO te verlaten. Ik weet zeker dat Trump dan juist erin wil blijven.

Beetje reverse psychology wat ook bij kinderen vaak werkt.
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 20:48:48 #51
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220536652
quote:

[..]
Ja, maar zij zou een oorlog met Iran begonnen zijn als ze president was geworden.
pi_220536653
Die eerdere oplossing was toch eenvoudiger geweest voor Trump.

Een hele beschaving wegvagen. Hupsakee, in een paar uur klaar.

Nou moet-ie weer over van alles en nog wat gaan nadenken.
Niet z'n sterkste punt.
(Al zal hij dat niet bevestigen.)
pi_220536657
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wie zijn iof nu weer?
Het cringe nieuwe naampje voor de IDF. Maar dan ipv defence occupation. Ik testte het even of het een triggerwoordje was, maar het is enkel cringe.
pi_220536662
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Omdat iran-hezbollah een flinke vinger in de pap heeft.
Dan doet israel het zelf en dan is het weer niet goed.

Als het aan veel volk hier had gelegen met hun geheven vingertje had israel niet eens meer bestaan.
Ik vind dat je de Libanezen hierin niet alles kunt verwijten want Hezbollah kent ook voor Libanon geen genade. In 2005, na de moord op Hariri, is het Libanon gelukt de macht van Hezbollah flink in te perken, de keren daarna is het mislukt.
Incelfrikandel
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 20:50:13 #55
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220536664
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Gek genoeg zal Europa zich alleen maar sneller bewapenen als de VS zich terugtrekt. En dat zal geen VS materieel zijn.
Denk ook wel dat als Trump het in zijn hoofd haalt de NAVO te verlaten, bedrijven als Raytheon en Boeing binnen no time boos aan de telefoon hangen dat ze dat toch echt niet gaan toestaan.
pi_220536670
quote:
9s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja, maar zij zou een oorlog met Iran begonnen zijn als ze president was geworden.
Als Kamala een oorlog wil beginnen, dan ben ik het per definitie ermee eens.
Wat een Moordvrouw is me dat zeg.
pi_220536672
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:48 schreef Frikandelbroodje het volgende:

In de voorverkiezingen hadden republikeinen ook op Haley kunnen stemmen.
Wie?
  woensdag 8 april 2026 @ 20:51:17 #58
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220536676
quote:

[..]
Ja! Wat een geluk dat er nu een vredespresident zit.
pi_220536680
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Denk ook wel dat als Trump het in zijn hoofd haalt de NAVO te verlaten, bedrijven als Raytheon en Boeing binnen no time boos aan de telefoon hangen dat ze dat toch echt niet gaan toestaan.
Zou het?
Met hoeveel wordt het defensieoorlogsbudget van de VS de komende jaren verhoogd?
  woensdag 8 april 2026 @ 20:51:53 #60
438527 MissButterflyy
pi_220536684
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ben wel benieuwd wat als Rutte nou zegt dat het tijd is voor de VS om de NAVO te verlaten. Ik weet zeker dat Trump dan juist erin wil blijven.

Beetje reverse psychology wat ook bij kinderen vaak werkt.
Hahahaha.
pi_220536686
quote:

[..]
De nieuwe Doctor Who _O_
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 20:52:38 #62
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220536687
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Wie?
Nikki Haley. Ook bat shit crazy
pi_220536689
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:44 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
[..]
Mja, met dit soort posts toch wel het idee dat er iemand vaak Allahu Akbar achter zijn computer zit te roepen.
Je kan prima een hekel hebben aan zowel moslims als aan israel. Zijn niet mutually exclusive.
pi_220536695
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:44 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
[..]
Is me laatst nog gebeurd, in een koortsdroom.
pi_220536696
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De VS heeft er alle belang bij om NAVO-lid te blijven. Of Trump dat doorheeft kan ik niet garanderen.

Wonderlijk dat er nu veel afhangt van Rutte. Hij zal moeten Trumpfluisteren maar ook wat pit moeten tonen.
Gezien zijn (vermeende) woede uitbarstingen is die pit er wel.
pi_220536697
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Er is er altijd eentje bij ;(
pi_220536698
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ondertussen koopt Nederland een Patriot-systeem van ¤1mld van de Amerikanen i.p.v. vergelijkbare afweer in Duitsland of Zweden :')
  woensdag 8 april 2026 @ 20:54:07 #68
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220536699
Iran's parliament speaker says that 3 clauses of the ceasefire agreement have already been violated:

-Ceasefire in Lebanon

-Drones in Iranian airspace

-Denial of Iran's right of nuclear enrichment

"In such a situation, a bilateral ceasefire or negotiations is unreasonable."
pi_220536706
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja oké, maar in vergelijking met Trump... :P
Incelfrikandel
pi_220536710
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:53 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ondertussen koopt Nederland een Patriot-systeem van ¤1mld van de Amerikanen i.p.v. vergelijkbare afweer in Duitsland of Zweden :')
Spijtig idd. Patriot is best wel prijzig en zeker niet feilloos.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:55:04 #71
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220536711
Maar ik snap het ook wel. 10 punten is erg veel voor Trump om te lezen. Bij punt 3 of 4 slaapt hij of wil ie gaan golfen.
pi_220536714
quote:

[..]
Wij zijn dan ook altijd het braafste jongetje in de Amerikaanse klas.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_220536716
quote:

[ x ]
Bevoegdheid of niet, is er dan werkelijk NIEMAND die die domme doos, die domme president van hun en heel dat domme volk eens ff op prime time live de waarheid verteld over de NAVO??

HET IS EEN VERDEDIGINGSPACT DOMME ACHTERLIJKE AMERIKANEN!! WIJ HOEVEN JULLIE NIET TE HELPEN, DUS DOE NIET NET OF DAT WEL MOEST. FLIKKER OP. :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  woensdag 8 april 2026 @ 20:55:56 #74
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220536717
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat doet het zeker. Vind je niet dan? En als niet, welke alternatieven stel je voor?
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:52 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Je kan prima een hekel hebben aan zowel moslims als aan israel. Zijn niet mutually exclusive.
Hekel hebben aan moslims heeft er niets mee te maken. Wel met een afkeer hebben van moslimfundamentalisme en radicale Islam dat net iets te vaak resultaat in Islamitisch terrorisme, dat zijn twee hele verschillende dingen.

Er zijn gelukkig ook de nodige normale moslims, waarvan velen in Israël zelf en sommigen dienen zelfs in het Israëlische leger.
pi_220536718
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:52 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Tot nu toe niet tegengekomen op dit forum in elk geval.

Tenzij je onze Estse vriend durft te geloven, maar ik mag aannemen dat de gemiddelde Fokker! daar wel simpel doorheen weet te prikken.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:56:15 #76
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_220536719
quote:

[..]
Britney Spears aan de crack of anorexia Ariana Grande hadden meer kans gehad.
RED ONS HENNIEGOD
  woensdag 8 april 2026 @ 20:56:34 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220536721
quote:

[..]
Dat komt omdat we al patriot hebben, een ander systeem is niet zomaar te integreren
The End Times are wild
pi_220536722
quote:

[..]
Ik herinner me iets met vliegtuigen en Fortuyn.
En dat ik het, voor de verandering, met Fortuyn eens was.

Inderdaad, men had zich destijds tot een Europees land kunnen/moeten wenden, en nu weer.
Maar de pro-VS lobby was en is onmetelijk sterk. Daar hebben ook vele multinationals een hand in.
pi_220536724
quote:

[..]
Omdat die knaker compleet incapabel en achterlijk is.

Ik heb geen IQ van 146, maar Teump al zéker niet. :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220536726
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Tot nu toe niet tegengekomen op dit forum in elk geval.

Tenzij je onze Estse vriend durft te geloven, maar ik mag aannemen dat de gemiddelde Fokker! daar wel simpel doorheen weet te prikken.
Hahahahahaha.

Komt er weer zo'n clown.
Wat voor onzin heb je nu weer bedacht om Israël toch in bescherming te nemen?
pi_220536727
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:55 schreef vosss het volgende:

[..]
Bevoegdheid of niet, is er dan werkelijk NIEMAND die die domme doos, die domme president van hun en heel dan domme volk eens ff op prime time live de waarheid verteld over de NAVO??

HET IS EEN VERDEDIGINGSPACT DOMME ACHTERLIJKE AMERIKANEN!! WIJ HOEVEN JULLIE NIET TE HELPEN, DUS DOE NIET NET OF DAT WEL MOEST. FLIKKER OP. :r
Het is de opmaat naar de inname van Groenland door de VS.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:57:41 #82
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220536730
quote:
15s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:57 schreef vosss het volgende:

[..]
Omdat die knaker compleet incapabel en achterlijk is.

Ik heb geen IQ van 146, maar Teump al zéker niet. :X
Ik wel.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:58:14 #83
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220536736
quote:

[..]
Mag hopen dat dat nog een oude deal was, voor de crisis met de Yanks. Anders is het wel heel treurig gesteld met de urgentie van het zsm niet meer afhankelijk worden van de VS.
enkelband
pi_220536737
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat doet het zeker. Vind je niet dan? En als niet, welke alternatieven stel je voor?
[..]
Hekel hebben aan moslims heeft er niets mee te maken. Wel met een afkeer hebben van moslimfundamentalisme en radicale Islam dat net iets te vaak resultaat in Islamitisch terrorisme, dat zijn twee hele verschillende dingen.

Er zijn gelukkig ook de nodige normale moslims, waarvan velen in Israël zelf en sommigen dienen zelfs in het Israëlische leger.
Deze act.
Kap gewoon eens.

Jouw opperhelden goden breken weer eens een bestand en zorgen ervoor dat deze oorlog ook wel weer door gaat.
Ondertussen lekker de wereld economie slopen.

Hopelijk treed het Westen eindelijk eens op.
Israël heeft zijn masker allang afgezet en getoond een monster te zijn voor die regio.
pi_220536743
quote:
9s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:56 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]
Britney Spears aan de crack of anorexia Ariana Grande hadden meer kans gehad.
Het meest komische vond ik nog wel dat heel wat mensen haar veel beter vonden dan Biden en dan zegt ze notabene dat ze niks zou veranderen t.o.v. hem. Ze heeft ergens geluk dat Trump zoveel de aandacht weet op te eisen, waardoor over 40 jaar bijna niemand meer weet wie zijn tegenstander was.
  woensdag 8 april 2026 @ 21:01:04 #86
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220536757
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat doet het zeker. Vind je niet dan?
[
Praktisch iedereen vindt het een fiasco, behalve een paar halve garen.

POLL
Huilen dan.
pi_220536761
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:58 schreef recidivist het volgende:

[..]
Mag hopen dat dat nog een oude deal was, voor de crisis met de Yanks. Anders is het wel heel treurig gesteld met de urgentie van het zsm niet meer afhankelijk worden van de VS.
Geen idee, hoorde dat gisteren. Met spoed aangekocht omdat ze bang waren anders jaren te moeten wachten. Nu krijgen ze 'm al in 2030 ofzo _O-
pi_220536770

Enkele doordachte zinnen die eloquent de boodschap van een diep verlangen naar vrede en rust in deze regio hebben weten over te brengen. Dit laat zien wat de stem van rede en beschaving vermag.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_220536772
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Omdat trump niet doorpakt idd.
Trump zat er vanaf het begin af in voor de poen.
Hij weet niet anders.
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 21:02:29 #90
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220536773
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:57 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Het is de opmaat naar de inname van Groenland door de VS.
Eerst Cuba maar even. Dat is het meest risk free en geeft daarmee een snelle gratificatie van zijn fragile narcistische ego.
pi_220536778
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hahahahahaha.

Komt er weer zo'n clown.
Wat voor onzin heb je nu weer bedacht om Israël toch in bescherming te nemen?
Kijk nou toch, vlinder (@MissButterflyy):

quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:41 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
pi_220536779
quote:

[..]
Hoe moet hij doorpakken?
Incelfrikandel
pi_220536794
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:02 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Kijk nou toch, vlinder (@:MissButterflyy):
[..]

Wat voor excuus ga je nu weer verzinnen dan?
Wat voor onzin om dit goed te praten?

Israël zorgt er zelf voor dat mensen zich afkeren van dat land.
Zeker nu ze weer een bestand kapot maken en daarmee elk van ons financieel raken.
pi_220536797
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Cringe is het zeker. Zoals zoveel van je.
Maar ik post een IDF soldaat die vertelt over zijn ervaringen en jij noemt het "haatbagger". Ben je antisemitisch?
pi_220536802
quote:

[..]
Laten we idd gaan wachten op nog meer oorlog en nog meer ellende en nog grotere wereld recessie en nog meer burger doden.

Leuk joh.
  woensdag 8 april 2026 @ 21:06:47 #96
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_220536803
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:59 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Het meest komische vond ik nog wel dat heel wat mensen haar veel beter vonden dan Biden en dan zegt ze notabene dat ze niks zou veranderen t.o.v. hem. Ze heeft ergens geluk dat Trump zoveel de aandacht weet op te eisen, waardoor over 40 jaar bijna niemand meer weet wie zijn tegenstander was.
Mwa ze lijkt me tenminste wel een normaal mens die mentaal stabiel is . Terwijl de gemiddelde Amerikaan te dom is om te schijten en alleen voor het 'spektakel' gaat . De meme USA education is er niet zomaar één.
RED ONS HENNIEGOD
pi_220536811
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Helemaal is ook niet eerlijk. Het is echter wel een corrupte tyfusbende daar waardoor hezbollah weelderig kan tieren
Ah, ja vandaar dat er gewoon dood leuk bommen op burger doelen geschoten mogen worden.

Ja precies.
  woensdag 8 april 2026 @ 21:10:14 #98
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220536823
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ah, ja vandaar dat er gewoon dood leuk bommen op burger doelen geschoten mogen worden.

Ja precies.
Zeker, als Hezbollah civiele infrastructuur gebruikt mag deze volgens het internationale recht gebombardeerd worden.
pi_220536833
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:02 schreef rutger05 het volgende:
[ afbeelding ]

Enkele doordachte zinnen die eloquent de boodschap van een diep verlangen naar vrede en rust in deze regio hebben weten over te brengen. Dit laat zien wat de stem van rede en beschaving vermag.
In de maak:

Vrijdag komt voor Moslims ook veel harder aan, toch?
pi_220536841
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Maar ik post een IDF soldaat die vertelt over zijn ervaringen en jij noemt het "haatbagger". Ben je antisemitisch?
Niet dat jij nou veel te melden hebt behalve het standaard riedeltje over Israël dat we overal te zien krijgen.
Corporate translator
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')