En, doorrrrr….quote:Veel vrouwen willen geen man meer, want wat moet je met ‘een kamerplant met rijbewijs’?
Veel vrouwen hoeven geen emotioneel onvolwassen man meer. Hij vergt te veel onderhoud en levert te weinig op. Daardoor is de ‘echte’ man de weg kwijt, merkt Debby Gerritsen. Want wat moet hij nu precies doen? Zijn spierballen laten zien, over zijn gevoel praten of juist zijn feministische kant ontwikkelen? Alledrie tegelijk lijkt onmogelijk.
Het aantal hetero single vrouwen groeit, blijkt uit cijfers. Een belangrijke reden: ze hebben geen zin meer in een relatie met een emotioneel onvolwassen partner. „Veel vrouwen zijn de hoofdhuishouding, hoofdcommunicatie, crisismanager, therapeut én agenda-beheerder van hun man. Op TikTok wordt hij een ‘kamerplant met een rijbewijs’ genoemd - weinig functies, veel onderhoud’’, zegt Elles Beijers, managing editor van Elle, in de nieuwste aflevering.
Dat fenomeen heet mankeeping en is schadelijker dan je denkt. Voor vrouwen, omdat zij structureel de emotionele last dragen. Voor mannen omdat zij aantoonbaar gelukkiger zijn in een relatie, juist vanwege die emotionele steun, maar tegelijkertijd steeds moeilijker relaties en vriendschappen aangaan. Inmiddels heeft 15 procent van de mannen geen hechte vriendschappen; in 1990 was dat nog 3 procent.
Diep in onze cultuur
Dat mannen niet praten over gevoelens zit diep in onze cultuur. Terwijl die behoefte er wél is. Mannen en vrouwen hebben dezelfde hersenen: ze voelen hetzelfde. Toch woedt online een felle strijd over wat ‘mannelijk’ zou zijn, aangevoerd door Andrew Tate en zijn toxic masculinity-wannabe’s. Mannen die doodsbang zijn voor vrouwelijke kracht en veranderende gendernormen.
Types als fitfluencer Joel Beukers, die uren in de sportschool doorbrengt en opgewonden raakt van zijn eigen spiegelbeeld. De halfnaakte badkamer- en gymselfies worden gretig gedeeld op sociale media, omlijst met lange betogen over wat een ‘echte man’ zou moeten zijn. Gevoeligheid en empathie horen daar niet bij.
En dan is er de tegenreactie: de performative man. Ook wel de Matcha Man. „De man met een linnen tasje en een feministische klassieker onder zijn arm – het liefst uit tweedehands winkels’’, zegt Elles. „Hij heeft tampons voor zijn vriendinnen en plakt menstruatiekrampstickers op zijn buik om te laten zien dat hij ‘precies weet hoe het voelt’.’’
Het oogt als het perfecte tegenwicht van de Andrew-Tate-bro’s. Maar ook dit is vaak een rol. „Een manier om te zeggen: ik ben niet toxic’’, zegt Elles. „Maar ook gebruikt om makkelijk een date te scoren. Want: oh my god, hij snapt haar zó.’’
Het is meer naar elkaar toegegroeid. Maar hetzelfde geldt voor die derde shift. Uit de data blijkt dat niet alleen vrouwen meer zijn gaan werken, maar ook dat mannen meer zorgtaken en huishouden op zich zijn gaan nemen. Debbie schept het beeld van een aanzienlijke groep mannen die waardeloos zijn, sterker nog: alleen maar een last. Maar feitelijk (aldus het CBS) doen mannen gemiddeld net wat meer uren aan werk, zorg en huishouden besteden dan vrouwen. Dan kan het nog steeds zo zijn dat er een grote groep mannen is dat alleen maar een last zijn, maar als dat zo is, dan kan dat alleen maar als er ook een grote groep vrouwen zijn die alleen maar een last zijn, nietwaar. En toch hoor je alleen maar over mannen die er met de pet naar gooien. Wat zeg ik: sinds dit stupide artikel van Debby heb ik heel veel van dit soort artikelen gezien, zowel in de nationale en internationale pers. Waarbij zelfs de vraag voorbij kwam of het de schuld was van mannen dat vrouwen nu geen kinderen meer willen. Het is gewoon lachwekkend. Andersom zouden we het misogynie noemen, toch? En er zijn zelfs landen waar dat inmiddels strafbaar is (misandrie daarentegen is nergens strafbaar). Waar komt toch die neiging vandaan om zo te schoppen naar bepaalde groepen, waar andere groepen vrijwel onschendbaar zijn (ik denk bv aan religekkies die vrouwen en homo’s mogen discrimineren dat het een lieve lust is, want religekkie)? En dan heb ik het niet over Social Media, maar gewoon normale media. Ik vind dat vrij stuitend eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 8 april 2026 12:38 schreef Qarrad het volgende: [..] Dit is precies één van de dingen die ik herken uit gesprekken met mannen van de generatie waarbij vrouwen nog niet of nauwelijks werkten. Alles hing ervan af dat zij hun inkomen behielden. Dat is inmiddels gelukkig vaak een gedeelde verantwoordelijkheid.
Je generaliseert een beetje…quote:Op woensdag 8 april 2026 13:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is vooral dat we heel verschillend zijn, je kunt dat benoemen en boos over worden of proberen elkaar in onze kracht te zetten.
Mannen kunnen beter tegen hard werken en lange dagen maken en vrouwen zijn over het algemeen beter met kinderen. Het slaat dan nergens op om werk en zorgtaken exact gelijkwaardig te moeten verdelen vanwege emancipatie.
Die mental load is ook dat vrouwen een heleboel dingen rondom huishouden en kinderen niet los kunnen laten en prioriteiten stellen wanneer nodig. Als mijn huis een rommel is en ik ben te druk met werk dan fuck dat huis even op dat moment want ik heb andere dingen te doen. Vrouw kan dat niet of wil dat niet en het moet hoe dan ook spic en span. Als ik thuis kom moet ze gerust een uur over haar werk praten om alles te verwerken tot in detail van wie wat zei en wanneer. Waar ik het kan samenvatten tot 5 zinnen en eventueel een leuke of minder leuke situatie kort benoem. Vrouwen zitten werkelijk altijd in hun hoofd over van alles.
Kinderopvang is uitstekend voor de ontwikkeling van kinderen. Want zo leren ze met andere kinderen om te gaan.quote:Op woensdag 8 april 2026 14:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
2 inkomens zijn pas nodig als je boven je stand gaat leven.
En het is toch simpelweg dumpen?
Als het om maar 1,5 uur gaat. Stop dan eerder met werken om ze op te halen?
Ongeacht wat ze daar doen, ze zijn alsnog weggestopt bij anderen ipv zelf de opvoeding op je te nemen.
Of het nou de man of de vrouw is, dat boeit totaal niet.
Neem je een kind, dan hoor je te zorgen voor het kind. 1 van de 2 moet die zorg op zich nemen.
Of allebei, dat de man bv 2 dagen vrij is terwijl de vrouw dan werkt.
De problemen daaromtrent zijn dan ook vrij breed wetenschappelijk onderkend. Maar laten we de samenleving vooral aanpassen aan het handje vol powervrouwen die én volop willen werken én kinderen willen én carrière willen maken én een man hebben die exact de helft van de zorgtaken inclusief het mentale aspect op zich nemenquote:
Mooie bron, nu ben ik om hoor.quote:Op woensdag 8 april 2026 15:57 schreef Memeowitz het volgende:
In een notedop is dit wat er mis is met het overgrote deel van de vrouwen. Ze zijn boos maar weten niet precies waarom. Ze zijn alleen boos omdat het ze wordt opgedragen via media en via het onderwijs. Ze haten collectief mannen omdat het een trend is en geen vrouw buiten die groep wil vallen. En dus zeggen ze maar wat andere vrouwen zeggen. Ze weten niet precies waarom en alleen die aangeleerde gevoel van haat blijft over.
[ x ]
Je klaagt erover maar je zegt dat je niet klaagt, ok.quote:Op woensdag 8 april 2026 08:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zie je mij klagen? Ik stel jou gewoon de vraag waarom mannen collectief bedanken voor de (onbetaalde) zorgrol. Maar dat je hier geen passend antwoord op hebt, is eigenlijk ook alles wat er te zeggen valt.
Sommige Posts negeer ik gewoon want er komt toch niets zinnigs uit.quote:
Als mannen niet meegaan in jouw haat tegen mannen, dan komt er volgens jou bij die mannen niets zinnigs uit. Wat een tactiek zeg. Puik hoor. Zo een typische manier hoe vrouwen discussieren. En het gelijkt aan hoe kinderen denken.quote:Op woensdag 8 april 2026 16:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sommige Posts negeer ik gewoon want er komt toch niets zinnigs uit.
Je komt nogal bitter over, is dit het resultaat van afwijzingen her en der?quote:Op woensdag 8 april 2026 16:11 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Als mannen niet meegaan in jouw haat tegen mannen, dan komt er volgens jou bij die mannen niets zinnigs uit. Wat een tactiek zeg. Puik hoor. Zo een typische manier hoe vrouwen discussieren. En het gelijkt aan hoe kinderen denken.
Ik schreef dat niet met een gevoel van bitterheid. Mischien lijkt het zo maar zo voelde ik me niet.quote:Op woensdag 8 april 2026 16:13 schreef Questular het volgende:
[..]
Je komt nogal bitter over, is dit het resultaat van afwijzingen her en der?
Er zijn toch ook best een hoop voor het oog normale mannen die zich ineens ontpoppen tot deadbeat vader.quote:Op woensdag 8 april 2026 16:07 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Je klaagt erover maar je zegt dat je niet klaagt, ok.
Ik weet het niet. En ik zei al die vrouwen laten die deadbeat vaders zelf toe in hun leven. Ze kiezen daar zelf voor om mee te paren. Ik ben niet één van die mannen. Dus mischien zou je die vrouwen zelf de vraag moeten gaan stellen waarom zij zelf (te vaak) voor die typische foute figuren kiezen.
Ah zo, je bent gewoon kwaad?quote:Op woensdag 8 april 2026 16:15 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Ik schreef dat niet met een gevoel van bitterheid. Mischien lijkt het zo maar zo voelde ik me niet.
En ze nu bezig zijn te regelen dat je niet meer kunt stemmen omdat de naam op je geboorteakte niet dezelfde is als je getrouwde naam.quote:Op woensdag 8 april 2026 16:11 schreef Leandra het volgende:
Zeker in de VS is dat makkelijk, niet alleen the Pay gap, maar letterlijk de zelfbeschikking over je eigen lichaam.
Vrouwen sterven omdat ze niet de noodzakelijke medische hulp krijgen bij een miskraam bijvoorbeeld.
Meisjes van 11 die door hun (stief)vader zwanger verkracht zijn krijgen geen abortus en moeten de zwangerschap uitdragen.
Vrouwen die een sterilisatie willen wordt gevraagd of hun man dat wel goed vindt.
Vrouwen met een eigen bedrijf merken dat hun man na een huwelijk bij de bank ineens als (hoofd)rekeninghouder staat vermeld van de bankrekening van haar bedrijf (!!!)
Als er een plek in de "westerse wereld" is waar vrouwen achtergesteld zijn op mannen dan is het de VS wel, met een systeem dat zo achterlijk is dat als je bij een huwelijk de naam van je man aanneemt dat je letterlijk je naam verandert en je je eigen naam niet meer hebt.
Nee, hij wil me uitdagen. Ik speel niet meequote:
Probeer het eens zonder stropop.quote:Op woensdag 8 april 2026 15:55 schreef Elan het volgende:
[..]
De problemen daaromtrent zijn dan ook vrij breed wetenschappelijk onderkend. Maar laten we de samenleving vooral aanpassen aan het handje vol powervrouwen die én volop willen werken én kinderen willen én carrière willen maken én een man hebben die exact de helft van de zorgtaken inclusief het mentale aspect op zich nemen.
Nog even afgezien van dat wat je hier schrijft niet helemaal overeenstemt met de werkelijkheid (er is wat dit betreft niet zoiets als 'de VS'): Debbie heeft het toch echt over Nederland.quote:Op woensdag 8 april 2026 16:11 schreef Leandra het volgende:
Zeker in de VS is dat makkelijk, niet alleen the Pay gap, maar letterlijk de zelfbeschikking over je eigen lichaam.
Vrouwen sterven omdat ze niet de noodzakelijke medische hulp krijgen bij een miskraam bijvoorbeeld.
Meisjes van 11 die door hun (stief)vader zwanger verkracht zijn krijgen geen abortus en moeten de zwangerschap uitdragen.
Vrouwen die een sterilisatie willen wordt gevraagd of hun man dat wel goed vindt.
Vrouwen met een eigen bedrijf merken dat hun man na een huwelijk bij de bank ineens als (hoofd)rekeninghouder staat vermeld van de bankrekening van haar bedrijf (!!!)
Als er een plek in de "westerse wereld" is waar vrouwen achtergesteld zijn op mannen dan is het de VS wel, met een systeem dat zo achterlijk is dat als je bij een huwelijk de naam van je man aanneemt dat je letterlijk je naam verandert en je je eigen naam niet meer hebt.
Zijn de keiharde feiten, doe eens wat research want je weet duidelijk niet waar je over praat.quote:
Klopt, en dan moet je je trouwcertificaat ook maar meenemen, en als het niet je eerste huwelijk is, dan ook je vorige trouwcertificaat en echtscheidingspapieren, of het bewijs van het overlijden van je vorige echtgenoot.quote:Op woensdag 8 april 2026 16:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En ze nu bezig zijn te regelen dat je niet meer kunt stemmen omdat de naam op je geboorteakte niet dezelfde is als je getrouwde naam.
Misschien sowieso wel goed om te weten dat het gaat om iemand dit dit soort termen gebruikt:quote:Op woensdag 8 april 2026 16:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, hij wil me uitdagen. Ik speel niet mee
"Rassenverraders" is natuurlijk gewoon een Ku-Klux Klan term. Om maar even het niveau te duiden.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:30 schreef Memeowitz het volgende:
Gambia meen ik. Daar gaan talloze uitgeleefde blanke racetraitors (F) naartoe voor die grote zwarze schwans.
Dat kan zijn, maar degene die hier de hardste incelretoriek lopen te spammen doen dat toch echt wel met Amerikaanse incelbagger, en op basis van de haat die ze bij de Amerikaanse incelgroepen opgedaan hebben over hoe vrouwen zouden zijn.quote:Op woensdag 8 april 2026 16:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nog even afgezien van dat wat je hier schrijft niet helemaal overeenstemt met de werkelijkheid (er is wat dit betreft niet zoiets als 'de VS'): Debbie heeft het toch echt over Nederland.
In Afghanistan zijn vrouwen pas echt derderangs en komen ze na dieren (geen overdrijving). Maar dat lijkt mij ook niet echt ter zake doende in deze discussie.
Even gegoogled.quote:Op woensdag 8 april 2026 16:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt, en dan moet je je trouwcertificaat ook maar meenemen, en als het niet je eerste huwelijk is, dan ook je vorige trouwcertificaat en echtscheidingspapieren, of het bewijs van het overlijden van je vorige echtgenoot.
Hier is het simpel, ongeacht hoe vaak ik trouw, ga scheiden of weduwe word, mijn naam blijft altijd mijn naam, ik kan hoogstens de naam van een (ex- of overleden) echtgenoot blijven gebruiken, in de VS heb je letterlijk je eigen naam niet meer, en is je geboortebewijs dus geen bewijs van je identiteit meer.
Er is een voorstel geweest van een of andere wappie tijdens de eerste termijn van Trump dat is niet eens door De Senaat gekomen. Anderen berichten van leugens en dan zulke bullshit spuiten als waarheid, de ironie.quote:
Ik heb dit letterlijk van google. Ik weet niet wat hier precies niet aan zou kloppen.quote:Op woensdag 8 april 2026 17:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is een voorstel geweest van een of andere wappie tijdens de eerste termijn van Trump dat is niet eens door De Senaat gekomen. Anderen berichten van leugens en dan zulke bullshit spuiten als waarheid, de ironie.
Als je de naam van je man aangenomen hebt dan is je naam letterlijk gewijzigd en is die dus anders dan de naam op je geboortebewijs, en je geboortebewijs is daarmee geen bewijs meer dat je bent wie je bent, want een andere naam.quote:Op woensdag 8 april 2026 17:16 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Ik heb dit letterlijk van google. Ik weet niet wat hier precies niet aan zou kloppen.
Maar je krijgt wel papieren van de naamswijziging. Daarmee kun je altijd bewijzen wie je bent.quote:Op woensdag 8 april 2026 17:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je de naam van je man aangenomen hebt dan is je naam letterlijk gewijzigd en is die dus anders dan de naam op je geboortebewijs, en je geboortebewijs is daarmee geen bewijs meer dat je bent wie je bent, want een andere naam.
Anders zoek je even op wat de SAVE Act inhoudt.
En "letterlijk van Google" terwijl Google het antwoord met AI samenstelt is niet echt onderbouwd.
Het grote verschil tussen de Nederlandse en de Amerikaanse situatie is dat Nederland en de Verenigde Staten verschillende rechtssystemen hebben. Nederland gebruikt continentaal Europees recht en de Verenigde Staten, met uitzondering van Louisiana en Puerto Rico, heeft English common law.quote:Op woensdag 8 april 2026 16:52 schreef Leandra het volgende:
Hier is het simpel, ongeacht hoe vaak ik trouw, ga scheiden of weduwe word, mijn naam blijft altijd mijn naam, ik kan hoogstens de naam van een (ex- of overleden) echtgenoot blijven gebruiken, in de VS heb je letterlijk je eigen naam niet meer, en is je geboortebewijs dus geen bewijs van je identiteit meer.
Je kunt in de divorcepapers aangeven dat je je oude naam terug wil. En die krijg je dan. Het is echt onzin dat je identiteit van je wordt afgenomen na een huwelijk/naamsverandering.quote:Op woensdag 8 april 2026 17:38 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Maar je krijgt wel papieren van de naamswijziging. Daarmee kun je altijd bewijzen wie je bent.
Na een naamswijziging dien je rijbewijs en paspoort te updaten. Wat is het probleem.
Wauw wat erg. Je mag voortaan niet meer 2 keer illegaal stemmen op Chamela Harris, hoe durven ze!quote:Op woensdag 8 april 2026 17:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Anders zoek je even op wat de SAVE Act inhoudt.
Elke staat heeft zijn eigen form, dit geval FL = Florida maar kan in elke Staat (ook de meest conservatieve)quote:The process of restoring your previous legal name is relatively simple if you request it during your divorce. The judge will include the name change in the final Judgment of Dissolution of Marriage (Form FL-180), and you can use that court order to update your name with government agencies and financial institutions.
als de overheid die paar huur woningen met voorrang aan asielzoekers gunt dan gaan er steeds minder kinderen geboren wordenquote:Op woensdag 8 april 2026 15:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Kinderen krijgen?
Als nou iets onze Westerse samenleving neukt is het wel het gebrek aan verse aanwas.
Kinderen en werk zijn gewoon een kut combinatie het vergt teveel van mensen maar met name vrouwen. Als je dat gratis zou maken voor werkenden scheelt dat een hoop problemen.
Ah ja het is allemaal de schuld van de asielzoeker!!!quote:Op woensdag 8 april 2026 18:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als de overheid die paar huur woningen met voorrang aan asielzoekers gunt dan gaan er steeds minder kinderen geboren worden
Dit lijkt het doel ook te zijn. Het vervangen van de blanke beschaving. En vrouwen werken hieraan mee want kinderen zijn kut, mannen zijn de duivel. Al begrijp ik dat seven en miss-sly zelf wel kinderen hebben, zelf werken en hun mannelijke partner doen het huishouden. Dus waar zij nog zo boos over zijn begrijp ik dan niet.quote:Op woensdag 8 april 2026 18:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als de overheid die paar huur woningen met voorrang aan asielzoekers gunt dan gaan er steeds minder kinderen geboren worden
Ze weten het vooral leuk te vertellen hier namens andere vrouwen want zelf zijn ze niet van het harde werken. Wil wel eens zien wat er overblijft van die geëmancipeerde praatjes met 2 kinderen onder 3 en een fulltime baan er naast.quote:Op woensdag 8 april 2026 18:19 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Dit lijkt het doel ook te zijn. Het vervangen van de blanke beschaving. En vrouwen werken hieraan mee want kinderen zijn kut, mannen zijn de duivel. Al begrijp ik dat seven en miss-sly zelf wel kinderen hebben, zelf werken en hun mannelijke partner doen het huishouden. Dus waar zij nog zo boos over zijn begrijp ik dan niet.
Tegenwoordig is het in de Verenigde Staten inderdaad mogelijk voor vrouwen om hun geboortenaam te houden als ze trouwen en om hun geboortenaam terug te krijgen bij echtscheiding, maar dit zijn wel vrij recente ontwikkelingen.quote:Op woensdag 8 april 2026 18:03 schreef Elan het volgende:
Elke staat heeft zijn eigen form, dit geval FL = Florida maar kan in elke Staat (ook de meest conservatieve)
we neuken zat, maar vaak alleen maar in Thailand of de Filipijnen en niet om kinderen te makenquote:Op woensdag 8 april 2026 18:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Ah ja het is allemaal de schuld van de asielzoeker!!!
Punt is wij neuken gewoon te weinig. Westerse vrouwen vinden het teveel gedoe want ze hebben een carrière en vooral heeeel veel tijd nodig voor zichzelf. En een man die meer werkt zodat zij voor de kinderen zorgt is zoooo 1980 dus daar leen je je ook niet voor.
Dus de autochtone bevolking krimpt al jaren. Dus moeten er arbeidsmigranten ingevlogen worden om hier allerlei werk te doen.
Dat staat volledig los van een paar duizend sociale huurwoningen. Ook in het middensegment zijn er amper koop laat staan huurwoningen.
Voornamelijk op conto van alle alleenstaanden die een woning bezet houden in hun uppie waar je vroeger deelde en de arbeidsmigranten die genoeg verdienen om ook gewoon huizen te kopen.
Jij weet het als man dan weer leuk te vertellen wat wij vrouwen horen te doen...quote:Op woensdag 8 april 2026 18:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze weten het vooral leuk te vertellen hier namens andere vrouwen want zelf zijn ze niet van het harde werken. Wil wel eens zien wat er overblijft van die geëmancipeerde praatjes met 2 kinderen onder 3 en een fulltime baan er naast.
Omdat hoe zelfstandiger jullie pretenderen te zijn des te meer maatschappelijke problemen zich voor doen.quote:Op woensdag 8 april 2026 18:30 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Jij weet het als man dan weer leuk te vertellen wat wij vrouwen horen te doen...
Dat lijkt me ook overdreven, mensen hebben wel minder seks dan vroeger dat is een feit. Terwijl ze vroeger straatarm waren en het geld tegenwoordig langs de plinten klotst bij de meeste mensen.quote:Op woensdag 8 april 2026 18:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we neuken zat, maar vaak alleen maar in Thailand of de Filipijnen en niet om kinderen te maken
Zoek eens op wat stropop betekent.quote:Op woensdag 8 april 2026 16:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijn de keiharde feiten, doe eens wat research want je weet duidelijk niet waar je over praat.
Que?quote:Op woensdag 8 april 2026 18:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze weten het vooral leuk te vertellen hier namens andere vrouwen want zelf zijn ze niet van het harde werken. Wil wel eens zien wat er overblijft van die geëmancipeerde praatjes met 2 kinderen onder 3 en een fulltime baan er naast.
Daar heb ik meermaals wat van gezegd.quote:Op woensdag 8 april 2026 16:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat kan zijn, maar degene die hier de hardste incelretoriek lopen te spammen doen dat toch echt wel met Amerikaanse incelbagger, en op basis van de haat die ze bij de Amerikaanse incelgroepen opgedaan hebben over hoe vrouwen zouden zijn.
Mijn reactie gaat dan ook primair over het zoveelste stukje rotzooi van Twitter dat hier gespamd wordt, met als primaire doel het naar beneden halen van vrouwen, gedaan vanuit het totaal verknipte incel gedachtengoed.
Als je niet wilt dat wij als vrouwen dit soort reacties geven, moet je misschien ook opstaan tegen degene die al topics lang van die Amerikaanse incel bagger van Twitter loopt te posten en doet alsof dat allemaal maar normaal is en zelfs tekenend voor vrouwen zou zijn.
Beter neuken. Want vrouwen hebben allesbehalve een lager libido. Maar slechte seks…, ja daar droog je van op.quote:Op woensdag 8 april 2026 18:15 schreef Elan het volgende:
Punt is wij neuken gewoon te weinig. Westerse vrouwen vinden het teveel gedoe
Het is inderdaad al enige tijd hallucinant.quote:Op woensdag 8 april 2026 18:29 schreef Lenny77 het volgende:
![]()
Ziek topic is dit...
Ik weet zelfs niet meer waar te beginnen...
Als jij het zegt. Ik had het eigenlijk over neuken met als voornaamste doel voortplanting.quote:Op woensdag 8 april 2026 18:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Beter neuken. Want vrouwen hebben allesbehalve een lager libido. Maar slechte seks…, ja daar droog je van op.
Maar terug naar de vraag waarom jij geen zorgrol wil... Wat is daarop je antwoord?quote:Op woensdag 8 april 2026 16:07 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Je klaagt erover maar je zegt dat je niet klaagt, ok.
Ik weet het niet. En ik zei al die vrouwen laten die deadbeat vaders zelf toe in hun leven. Ze kiezen daar zelf voor om mee te paren. Ik ben niet één van die mannen. Dus mischien zou je die vrouwen zelf de vraag moeten gaan stellen waarom zij zelf (te vaak) voor die typische foute figuren kiezen.
Mijn werkgever is het niet met jou eens over het harde werken, getuige de awards, promoties en uitmuntende beoordelingen van de laatste jaren. En de reden dat ik op mijn werk zulke topprestaties kan leveren, is dat mijn man thuis zijn helft van de zorgtaken draaiende houdt.quote:Op woensdag 8 april 2026 18:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Lees even terug en bekijk objectief waar miss_sly en ik boos zijn.quote:Op woensdag 8 april 2026 18:19 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Dit lijkt het doel ook te zijn. Het vervangen van de blanke beschaving. En vrouwen werken hieraan mee want kinderen zijn kut, mannen zijn de duivel. Al begrijp ik dat seven en miss-sly zelf wel kinderen hebben, zelf werken en hun mannelijke partner doen het huishouden. Dus waar zij nog zo boos over zijn begrijp ik dan niet.
En dat is een andere vorm van neuken?quote:Op woensdag 8 april 2026 18:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Als jij het zegt. Ik had het eigenlijk over neuken met als voornaamste doel voortplanting.
Nou, ik had een voorvraag gesteld. Geen onbelangrijke.quote:Op woensdag 8 april 2026 19:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
Lees even terug en bekijk objectief waar miss_sly en ik boos zijn.
Ik stel maar 1 vraag: waarom willen mannen de zorgrol niet? Schijnbaar is dat heel moeilijk te beantwoorden. Er wordt of helemaal niet gereageerd, of er wordt een wedervraag gesteld waarom ik dan een man zou kiezen die daarvoor bedankt (terwijl mijn man zijn deel in ons huishouden zelf echt meer dan prima oppakt)
De mental load weegt echt 10 keer zwaarder dan de verantwoordelijkheid voor het gezinsinkomen.quote:Op woensdag 8 april 2026 07:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Even over die mental load: mannen hebben ook een mental load, maar dan een andere… de zorg voor het inkomen.
En die is behoorlijk zwaar en een van de drijvende krachten achter de hogere zelfmoordcijfers bij mannen.
Maar in de media lees je dit soort nuances niet en wordt de ‘derde shift’ steeds maar aangegrepen om te vertellen hoe oneerlijk alles is.
Maar het is niet oneerlijk: voor zowel mannen als vrouwen geldt dat er voor- en nadelen zijn aan het vrouw/man zijn.
En dat blijkt uit...?quote:Op woensdag 8 april 2026 19:27 schreef Seven. het volgende:
[..]
De mental load weegt echt 10 keer zwaarder dan de verantwoordelijkheid voor het gezinsinkomen.
Okay, je blijft gewoon je kapotte grammofoonplaat opzetten. Wat een toeval ook dat die 3 dagen die in Nederland (maar niet in buurlanden) het gemiddelde zijn volgens jou precies net maximum zijn. Net zoals het ook zo'n prachtig toeval is dat iedereen altijd in precies de goede god gelooft, en dan net die ene die de omgeving ook heeft!quote:Op woensdag 8 april 2026 14:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Mannen gaan de kar nooit trekken op de manier zoals veel vrouwen dat wensen omdat ze anders tegen dingen aankijken of het niet zien. Dus lopen vrouwen vast want zogenaamd komt alles op hun bordje. Er is tevens een mentaal en fysiek aspect van een zwangerschap wat nogal ingrijpend is en soms jaren duurt om van te herstellen waar mannen überhaupt niks mee kunnen. Stoppen met geloven in het sprookje dat we gelijk zijn en alles gelijkwaardig moeten verdelen zou een zege zijn voor mannen en vrouwen alsmede de gemiddelde relatie.
Heeft ook niks met mysogenie of vrouwonvriendelijk denken te maken, het komt uit letterlijke elk onderzoek dat CBS en universiteiten doen naar dit onderwerp naar voren dat zo'n gelijke verdeling in de meeste gevallen gewoon niet werkt in de praktijk.
Het is trekken aan een dood paard. Vrouwen met kleine kinderen horen 3 dagen te werken en niet meer, en als ze meer willen of denken te kunnen werken moeten ze niet janken dat ze het allemaal niet aan kunnen of de schuld daarvan bij hun partner in de schoenen proberen te schuiven omdat hij zogenaamd niet genoeg doet.
Hoe (een bepaald soort) mannen in de stress schieten als zij één keer moeten onthouden welk kind naar welk feestje moet en dat daar dan een gepast cadeautje voor moet komen.quote:
Verbazend hoe de onderlinge haat tegen het overige geslacht wordt uitgespeeld terwijl beide geslachten elkaar nodig hebben.quote:Op woensdag 8 april 2026 18:29 schreef Lenny77 het volgende:
![]()
Ziek topic is dit...
Ik weet zelfs niet meer waar te beginnen...
Kunnen we het ajb een beetje serieus houden?quote:Op woensdag 8 april 2026 20:04 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hoe (een bepaald soort) mannen in de stress schieten als zij één keer moeten onthouden welk kind naar welk feestje moet en dat daar dan een gepast cadeautje voor moet komen.
Was ik ook. Het is één van de duizenden voorbeelden van dingen die vrouwen vaak op zich nemen. En ook dat is een afnemend fenomeen, maar ik heb ze nog hoor, die collega's die thuis een exemplaar hebben zitten dat niet eens weet welke onderbroek van welk kind is en waar het spul allemaal naartoe moet om welke tijd.quote:Op woensdag 8 april 2026 20:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kunnen we het ajb een beetje serieus houden?
En dat terwijl zij wel precies weet welke bougies er in haar auto horen?quote:Op woensdag 8 april 2026 20:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Was ik ook. Het is één van de duizenden voorbeelden van dingen die vrouwen vaak op zich nemen. En ook dat is een afnemend fenomeen, maar ik heb ze nog hoor, die collega's die thuis een exemplaar hebben zitten dat niet eens weet welke onderbroek van welk kind is en waar het spul allemaal naartoe moet om welke tijd.
Dat mannen 'meer' doen, of vrouwen 'meer' doen wil niet opeens zeggen dat traditionele rolverdelingen en evolutie opeens van de baan is.quote:Op woensdag 8 april 2026 20:16 schreef Qarrad het volgende:
Het heeft niks met haat te maken om je uit te spreken tegen rolpatronen. Een aantal decennia geleden is daarmee begonnen en wat bleek? Mannen bleken een stuk meer te kunnen en willen dan eerder werd geroepen. De tijd dat vader alleen het vlees kwam snijden is voorbij, in de zin dat gezinnen nog steeds de keuze hebben om dat zo hypertraditioneel in te richten, maar dat er nog onnoemelijk meer mogelijkheden en levensstijlen zijn.
En het lijkt erop dat die vrijheid en alle opties een hoop mensen boos maken en het dan zo proberen te draaien dat het haat naar een ander is als je iedereen die mogelijkheden en kansen gunt en niet alleen één van de twee geslachten "omdat dat zo hoort" of "want biologie".
Je kunt kleinerend doen maar ik beroep me tenminste op onderzoek o.a. door CBS maar je kunt online ook cijfers van universitaire studies vinden over dit onderwerp. Die laten zien dat mensen van vrouwen met kleine kinderen verwachten dat ze 3 dagen werken, en van mannen 4 dagen. Aan die sociaalmaatschappelijke druk zijn dus beide seksen onderhevig en zullen hun keuzen beïnvloeden. Het is dus veel te kort door de bocht om mannen verantwoordelijk te stellen.quote:Op woensdag 8 april 2026 20:03 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Okay, je blijft gewoon je kapotte grammofoonplaat opzetten. Wat een toeval ook dat die 3 dagen die in Nederland (maar niet in buurlanden) het gemiddelde zijn volgens jou precies net maximum zijn. Net zoals het ook zo'n prachtig toeval is dat iedereen altijd in precies de goede god gelooft, en dan net die ene die de omgeving ook heeft!
Vroeger dachten ze dat vrouwen niet met de trein konden, want hun baarmoeder zou met die snelheid uit het lood gaan staan. Dat is een beetje de categorie waarin ik dit soort praatjes indeel.
Ik denk niet dat de evolutie veel te doen heeft met het selecteren van wasprogramma's of het programmeren van Python. De moderne maatschappij is een totaal ander beestje dan jagen/verzamelen.quote:Op woensdag 8 april 2026 20:22 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dat mannen 'meer' doen, of vrouwen 'meer' doen wil niet opeens zeggen dat traditionele rolverdelingen en evolutie opeens van de baan is.
Wat jij hier doet is iets verzinnen om het vervolgens iemand te verwijten. Er is hier niemand aan het janken dat het gras blauw is.quote:Wat mensen hier doen is zeggen dat gras blauw is en vervolgens als je statistieken laat zien dat men gewoon uit hun nek kletst zijn ze op hun tenen getrapt, gaan ze janken en 'willen ze niet meer met je praten'.
Ja, zo zijn er ook vrouwen die een blok aan het been zijn, maar dat was niet mijn vraag.quote:Op woensdag 8 april 2026 20:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Was ik ook. Het is één van de duizenden voorbeelden van dingen die vrouwen vaak op zich nemen. En ook dat is een afnemend fenomeen, maar ik heb ze nog hoor, die collega's die thuis een exemplaar hebben zitten dat niet eens weet welke onderbroek van welk kind is en waar het spul allemaal naartoe moet om welke tijd.
Het lijkt me een kwestie van logica dat als we met zijn allen gaan verwachten dat mannen 3 dagen gaan werken en vrouwen 4 en we de rest ook omgooien qua werkverdeling na een zwangerschap, dat we dan ook een hoop mannen kunnen opvegen.quote:Op woensdag 8 april 2026 20:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kunt kleinerend doen maar ik beroep me tenminste op onderzoek o.a. door CBS maar je kunt online ook cijfers van universitaire studies vinden over dit onderwerp. Die laten zien dat mensen van vrouwen met kleine kinderen verwachten dat ze 3 dagen werken, en van mannen 4 dagen. Aan die sociaalmaatschappelijke druk zijn dus beide seksen onderhevig en zullen hun keuzen beïnvloeden. Het is dus veel te kort door de bocht om mannen verantwoordelijk te stellen.
Met dat de balans meer richting een zogenaamd eerlijkere verdeling van werk en zorgtaken schuift zie je het ziekteverzuim ook gigantisch oplopen bij vrouwen. Je kunt vanuit je feministische bubbeltje dus wel van alles prediken maar in de praktijk liggen zaken veel gecompliceerder.
Vrouwen zijn amper in staat om werk en prive fatsoenlijk te combineren. 4 op de 5 heeft na de zwangerschap überhaupt moeite om weer haar draai te vinden. 20% kampt met lichamelijke klachten en nog eens 40% is chronisch moe.
Dus namens wie oreer jij hier in godsnaam? Niet de gemiddelde Nederlandse vrouw met jonge kinderen in elk geval.
Het zou jullie sieren als je je eens wat kwetsbaar op durfden te te stellen in plaats van zo hoog van de toren te blazen. Het beeld dat je schetst waaraan vrouwen volgens jullie moeten voldoen is compleet onrealistisch en legt alleen maar meer druk op jonge vrouwen.
Het is niks nieuws dat mannen meer doen in het huishouden, maar de rek is er inmiddels wel een beetje uit lijkt het he. Bepaalde rolpatronen zijn dusdanig hardnekkig dat die niet zomaar doorbroken kunnen worden door druk uit te blijven oefenen.quote:Op woensdag 8 april 2026 20:16 schreef Qarrad het volgende:
Het heeft niks met haat te maken om je uit te spreken tegen rolpatronen. Een aantal decennia geleden is daarmee begonnen en wat bleek? Mannen bleken een stuk meer te kunnen en willen dan eerder werd geroepen. De tijd dat vader alleen het vlees kwam snijden is voorbij, in de zin dat gezinnen nog steeds de keuze hebben om dat zo hypertraditioneel in te richten, maar dat er nog onnoemelijk meer mogelijkheden en levensstijlen zijn.
En het lijkt erop dat die vrijheid en alle opties een hoop mensen boos maken en het dan zo proberen te draaien dat het haat naar een ander is als je iedereen die mogelijkheden en kansen gunt en niet alleen één van de twee geslachten "omdat dat zo hoort" of "want biologie".
En dan nog meer zieke vrouwen? Is dat wat je nastreeft? Want die verschuiving omtrent arbeidsparticipatie is al decennia aan de gang. En ziekteverzuim loopt volledig uit de pas bij jonge vrouwen. Hoe meer uren ze gemiddeld werken des te meer vallen ze uit.quote:Op woensdag 8 april 2026 20:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het lijkt me een kwestie van logica dat als we met zijn allen gaan verwachten dat mannen 3 dagen gaan werken en vrouwen 4 en we de rest ook omgooien qua werkverdeling na een zwangerschap, dat we dan ook een hoop mannen kunnen opvegen.
Het zou jou sieren als je je eens wat kwetsbaar op durfde te stellen in plaats van zo hoog van de toren te blazen enz.
Is dat niet de aanleiding van dit topic? De overweldigende hoeveelheid vrouwen die op basis van behaalde resultaten in het verleden, concluderen dat ze eigenlijk beter gedijen zonder man?quote:Op woensdag 8 april 2026 20:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Verbazend hoe de onderlinge haat tegen het overige geslacht wordt uitgespeeld terwijl beide geslachten elkaar nodig hebben.
Daar ga je al de fout in, evolutie heeft dat namelijk wel. Al de onzin die hier voorbij komt is iets van de afgelopen 50 jaar, gepusht door voornamelijk feministen onder het mom van 'muh gelijkheid' terwijl vrouwen en mannen in geen enkele wijze gelijk zijn.quote:Op woensdag 8 april 2026 20:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de evolutie veel te doen heeft met het selecteren van wasprogramma's of het programmeren van Python. De moderne maatschappij is een totaal ander beestje dan jagen/verzamelen.
[..]
Wat jij hier doet is iets verzinnen om het vervolgens iemand te verwijten. Er is hier niemand aan het janken dat het gras blauw is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het enige wat ik mensen hier verwijt is dat ze keihard in alle feministische bullshit trappen. Van kinderen tot werk, tot complete uitsluiten van het andere geslacht.
Hoe had jij kunnen bestaan zonder man?quote:Op woensdag 8 april 2026 20:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
Is dat niet de aanleiding van dit topic? De overweldigende hoeveelheid vrouwen die op basis van behaalde resultaten in het verleden, concluderen dat ze eigenlijk beter gedijen zonder man?
quote:Op woensdag 8 april 2026 20:39 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Daar ga je al de fout in, evolutie heeft dat namelijk wel. Al de onzin die hier voorbij komt is iets van de afgelopen 50 jaar, gepusht door voornamelijk feministen onder het mom van 'muh gelijkheid' terwijl vrouwen en mannen in geen enkele wijze gelijk zijn.
Letterlijk elk statistiek laat dat zien.Het is ook wel bijzonder dat ze om ziekteverzuim tegen te gaan allerlei vrouwspecifieke verlofregelingen eisen om tot dezelfde productie als hun mannelijke collega te kunnen komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het enige wat ik mensen hier verwijt is dat ze keihard in alle feministische bullshit trappen. Van kinderen tot werk, tot complete uitsluiten van het andere geslacht.
Denk aan regeling rondom overgangsklachten, menstruatieverlof komt regelmatig voorbij. Het ouderschapsverlof is ook al enorm versoepeld de afgelopen jaren. Stellen kunnen tegenwoordig maandenlang vrijaf nemen op kosten van een werkgever zodra er een kind geboren is.blablablabla
Ik wil de discussie best aanboren, hoor. Onze zoon is een donorkindje dus ik weet niet of het wenselijk is voor je om die kant op te gaan.quote:Op woensdag 8 april 2026 20:39 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Hoe had jij kunnen bestaan zonder man?
Ik neem aan dat er een mannelijke donor is geweest?quote:Op woensdag 8 april 2026 20:47 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik wil de discussie best aanboren, hoor. Onze zoon is een donorkindje dus ik weet niet of het wenselijk is voor je om die kant op te gaan.
Er werd niet op mij gereageerd sorry. Maar ikzelf wil wel graag de zorg over mijn kinderen als ik kinderen had.quote:Op woensdag 8 april 2026 19:06 schreef Seven. het volgende:
[..]
Maar terug naar de vraag waarom jij geen zorgrol wil... Wat is daarop je antwoord?
Volgens de nu gangbare opvattingen in de sexuologie is het begrip libido achterhaald.quote:Op woensdag 8 april 2026 18:56 schreef VEM2012 het volgende:
Beter neuken. Want vrouwen hebben allesbehalve een lager libido. Maar slechte seks…, ja daar droog je van op.
Dat weet ik niet. Ik wil best zorg voor kinderen nemen hoor. Als je er niet voor je eigen kinderen bent wat voor persoon ben je danquote:Op woensdag 8 april 2026 19:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
Lees even terug en bekijk objectief waar miss_sly en ik boos zijn.
Ik stel maar 1 vraag: waarom willen mannen de zorgrol niet? Schijnbaar is dat heel moeilijk te beantwoorden. Er wordt of helemaal niet gereageerd, of er wordt een wedervraag gesteld waarom ik dan een man zou kiezen die daarvoor bedankt (terwijl mijn man zijn deel in ons huishouden zelf echt meer dan prima oppakt)
Zou je je baan (deels) opgeven zodat je voor je kinderen en huishouden kon zorgen, zodat je vrouw fulltime kon blijven werken?quote:Op woensdag 8 april 2026 21:18 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat ik geen zorgrol wil. Waarom verzin je dingen als je inhoudelijk kennelijk niks meer te zeggen hebt?
quote:Op woensdag 8 april 2026 21:24 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik wil best zorg voor kinderen nemen hoor. Als je er niet voor je eigen kinderen bent wat voor persoon ben je dan
Helder. Heb je zelf ook kinderen?quote:Op woensdag 8 april 2026 21:24 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik wil best zorg voor kinderen nemen hoor. Als je er niet voor je eigen kinderen bent wat voor persoon ben je dan
Ik blijf maar editenquote:Op woensdag 8 april 2026 21:18 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Er werd niet op mij gereageerd sorry. Maar ikzelf wil wel graag de zorg over mijn kinderen als ik kinderen had.
Als het kan ja. Geen problemen mee. Als de fulltime baan van de vrouwelijke partner meer oplevert waarom niet. En dit moet besproken worden dit bepaal je samen meen ik.quote:Op woensdag 8 april 2026 21:27 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zou je je baan (deels) opgeven zodat je voor je kinderen en huishouden kon zorgen, zodat je vrouw fulltime kon blijven werken?
Jazeker. En met mij vele vrouwen die daar gebruik van maken zonder hun partner.quote:Op woensdag 8 april 2026 20:49 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er een mannelijke donor is geweest?
quote:Op woensdag 8 april 2026 20:39 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Daar ga je al de fout in, evolutie heeft dat namelijk wel. Al de onzin die hier voorbij komt is iets van de afgelopen 50 jaar, gepusht door voornamelijk feministen onder het mom van 'muh gelijkheid' terwijl vrouwen en mannen in geen enkele wijze gelijk zijn.
Letterlijk elk statistiek laat dat zien.Er wordt duidelijk op het gevoel van vrouwen ingespeeld om een wig (zeg ik dit goed) te drijven tussen vrouwen en mannen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het enige wat ik mensen hier verwijt is dat ze keihard in alle feministische bullshit trappen. Van kinderen tot werk, tot complete uitsluiten van het andere geslacht.
Gezien die statistieken zouden deze vrouwen nooit een voldoende inkomen kunnen genereren, fulltime werken en zorgen voor kinderen. Terwijl mannen vaker wel beter verdienende banen hebben. Niet zozeer omdat vrouwen worden geweerd van deze posities. Maar omdat vrouwen simpelweg deze banen in de techniek bijvoorbeeld niet willen.
Dus toen ging je naar een kliniek toe?quote:Op woensdag 8 april 2026 21:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Jazeker. En met mij vele vrouwen die daar gebruik van maken zonder hun partner.
Zo was er een sheikh in Saoedi-Arabië die zei dat vrouwen beter niet kunnen autorijden omdat dat slecht voor hun eierstokken zou zijn.quote:Op woensdag 8 april 2026 20:03 schreef Qarrad het volgende:
Vroeger dachten ze dat vrouwen niet met de trein konden, want hun baarmoeder zou met die snelheid uit het lood gaan staan. Dat is een beetje de categorie waarin ik dit soort praatjes indeel.
Dan heb je toch een man nodig?quote:Op woensdag 8 april 2026 21:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Jazeker. En met mij vele vrouwen die daar gebruik van maken zonder hun partner.
Wat ik hier niet snap is dat ze geen kind van hun partner willen of begrijp ik het niet?quote:Op woensdag 8 april 2026 21:58 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dan heb je toch een man nodig?
Zonder een man en een vrouw worden er ook geen mannetjes en vrouwtjes geboren.
Moet je dan niet reël blijven? Ik bedoel kinderen zijn een verantwoording. Verwaarlozen is een no-go. Je kunt niet werkloos worden en voor kinderen zorgen. Al zal er hier in nederland wel een vangnet voor zijn. Het zou voor mij afhangen hoe veel die 20% minder uitmaakt voor het hele gezin.quote:Op woensdag 8 april 2026 21:28 schreef Seven. het volgende:
[..]
[..]
Helder. Heb je zelf ook kinderen?
[..]
Ik blijf maar editen. Mooi dat je voor je eigen kinderen wil zorgen als man. Ik vraag me wel af hoe makkelijk je die keus maakt als zij 20% minder verdient in een rol met minder toekomstperspectief?
Wat ik maar wil zeggen: het speelveld is vaak niet gelijk om mee te beginnen vanwege de loonkloof.
Daar gaat het niet om.quote:Op woensdag 8 april 2026 22:06 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Wat ik hier niet snap is dat ze geen kind van hun partner willen of begrijp ik het niet?
Bij veel klinieken is al het sperma toch stiekem van de eigenaar van die kliniek zelf. Dat is dan een vunzige Israelier en geen chad van 2 meter lang. Die dan 230 kinderen verwekt. Die dertig jaar later samen komen in een praatprogramma om hun leed te delen.
Maar ja, het is best makkelijk om een welwillende donor te vinden voor een vrouw, we zijn verre van afhankelijk van mannen om zwanger te raken.quote:Op woensdag 8 april 2026 21:58 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dan heb je toch een man nodig?
Zonder een man en een vrouw worden er ook geen mannetjes en vrouwtjes geboren.
Mannen hebben vrouwen meer nodig dan dat vrouwen mannen nodig hebben.quote:Op woensdag 8 april 2026 22:19 schreef Candymannetje het volgende:
Mannen en vrouwen hebben elkaar altijd nodig.
Komt dat zaad niet uit een man dan?quote:Op woensdag 8 april 2026 22:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Maar ja, het is best makkelijk om een welwillende donor te vinden voor een vrouw, we zijn verre van afhankelijk van mannen om zwanger te raken.
Ja, eens dat het speelveld niet heel zwart-wit is. Maar het is wel opvallend dat mannensectoren beter betalen. En dat heeft dan weer zijn oorsprong in andere systemische ongelijkheden.quote:Op woensdag 8 april 2026 22:17 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Moet je dan niet reël blijven? Ik bedoel kinderen zijn een verantwoording. Verwaarlozen is een no-go. Je kunt niet werkloos worden en voor kinderen zorgen. Al zal er hier in nederland wel een vangnet voor zijn. Het zou voor mij afhangen hoe veel die 20% minder uitmaakt voor het hele gezin.
De loonkloof komt voornamelijk door dat de ene soort baan eenmaal meer oplvert dan de ander. Vrouwen prefereren kenbaar management posities op kantoor in de HR of in de zorg. Techniek verdient eenmaal veel beter maar dit prefereren vrouwen dus niet. En vrouwen wekrne natuurlijk vaker deeltijd. Dan heb je per saldo ook minder. Maar als je een leuke HR positie dag levert ook op. Daar moet je van kunnen overleven.
Maar volgens mij is dit in de praktijk niet heel zwart-wit. Mischien zou ik daarnaast iets kunnen doen. Een online shop attenden als de kinderen naar school gebracht?
Jij wint hoor, zonder het zaad van mannen ontstaan er geen kinderen. Maar je mist (mogelijk wel bewust) het punt dat vrouwen allang niet meer afhankelijk zijn van de bereidheid van mannen om een vrouw actief te steunen in die wens.quote:Op woensdag 8 april 2026 22:27 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Komt dat zaad niet uit een man dan?
Vraag en aanbod.quote:Op woensdag 8 april 2026 22:28 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, eens dat het speelveld niet heel zwart-wit is. Maar het is wel opvallend dat mannensectoren beter betalen. En dat heeft dan weer zijn oorsprong in andere systemische ongelijkheden.
Ik heb het iets leesbaarder gemaakt.quote:Op woensdag 8 april 2026 22:28 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, eens dat het speelveld niet heel zwart-wit is. Maar het is wel opvallend dat mannensectoren beter betalen. En dat heeft dan weer zijn oorsprong in andere systemische ongelijkheden.
Dat zijn vrouwen toch ook nooit geweest?quote:Op woensdag 8 april 2026 22:30 schreef Seven. het volgende:
[..]
Jij wint hoor, zonder het zaad van mannen ontstaan er geen kinderen. Maar je mist (mogelijk wel bewust) het punt dat vrouwen allang niet meer afhankelijk zijn van de bereidheid van mannen om een vrouw actief te steunen in die wens.
Verzorgd worden is, voor mij, veel meer dan alleen geld. Doe mij maar een partime man die boodschappen doet en kookt. Heerlijk.quote:Op woensdag 8 april 2026 22:35 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Ik heb het iets leesbaarder gemaakt.
Mja techniek is heel belangrijk. Vaak komt er ook fysiek een en ander op je schouders te hangen dan alleen technische tekeningen maken.
Ik denk dat stellen het in de praktijk het veelal wel redden mét kinderen. In welke combinatie met werk dan ook. Wat ik dan niet begrijp is waar die haat vandaan komt. Vooral online, vanaf de vrouwen jegens de mannen.
Ik geloof dat je het zelf wel goed voor mekaar hebt? Even snel googlen doe jij iets met logistiek en planning. Een grote pakketdienst?
Mooi toch. Vasthouden.
Ik zou daar geen problemen mee hebben. Maar dan komt het volgende punt. Zou jij als vrouw minder gevoel of achting hebben voor je partner. Als hij minder verdient dan jij. Ook al zorgt hij goed of deels voor het huishouden? Want dit hoor je ook vaak. Dat vrouwen liever verzorgt willen worden. En zich gaan irriteren als een man een 'stay at home dad' wordt die minder inkomen heeft.
Bij ons ontstaat er wrijving als ik naast mijn fulltime baan en de mental load ook nog het gevoel heb dat ik het hele weekend moet poetsen terwijl onze zoon ook staat te schreeuwen om mijn aandacht. Ik spring doordeweeks wel bij zodat de was en al het schoonmaakwerk zich niet ophoopt tot het weekend, en ik stel geen eisen aan hoe hij het huishouden doet.quote:Op woensdag 8 april 2026 22:35 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Mja techniek is heel belangrijk. Vaak komt er ook fysiek een en ander op je schouders te hangen dan alleen technische tekeningen maken.
Ik denk dat stellen het in de praktijk het veelal wel redden mét kinderen. In welke combinatie met werk dan ook. Wat ik dan niet begrijp is waar die haat vandaan komt. Vooral online, vanaf de vrouwen jegens de mannen.
Ik geloof dat je het zelf wel goed voor mekaar hebt? Even snel googlen doe jij iets met logistiek en planning. Een grote pakketdienst?
Mooi toch. Vasthouden.
Ik zou daar geen problemen mee hebben. Maar dan komt het volgende punt. Zou jij als vrouw minder gevoel of achting hebben voor je partner. Als hij minder verdient dan jij. Ook al zorgt hij goed of deels voor het huishouden? Want dit hoor je ook vaak. Dat vrouwen liever verzorgt willen worden. En zich gaan irriteren als een man een 'stay at home dad' wordt die minder inkomen heeft.
Ja, dat is echt een privilegequote:Op woensdag 8 april 2026 22:47 schreef Koettie het volgende:
[..]
Verzorgd worden is, voor mij, veel meer dan alleen geld. Doe mij maar een partime man die boodschappen doet en kookt. Heerlijk.
En je sloopt en verbouwt ook nogeens hele huizen. Hoe doe je dat dan. Is samen zijn met je familie tussen de zakken cement op een kale vloer broodje eten en tv kijken op een verhuiskleedje?quote:Op woensdag 8 april 2026 22:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Bij ons ontstaat er wrijving als ik naast mijn fulltime baan en de mental load ook nog het gevoel heb dat ik het hele weekend moet poetsen terwijl onze zoon ook staat te schreeuwen om mijn aandacht. Ik spring doordeweeks wel bij zodat de was en al het schoonmaakwerk zich niet ophoopt tot het weekend, en ik stel geen eisen aan hoe hij het huishouden doet.
Tegenwoordig bespreken we het al heel snel als er 1-3 keer per jaar ergernissen ontstaan, en dan zoeken we een praktische oplossing zodat al die kutklussen zich niet meer ophopen tot in het weekend. Ergernis verdwijnt als sneeuw voor de zon en dan kan iedereen weer genieten van het goeie leven.
Ik neem aan dat dit voor volwassen mannen redelijk hetzelfde werkt, als de stay at home moeder van je kinderen de boel thuis laat versloffen, dan gaat het schuren.
Inmiddels zijn de grote verbouwingen achter de rug.quote:Op woensdag 8 april 2026 23:14 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
En je sloopt en verbouwt ook nogeens hele huizen. Hoe doe je dat dan. Is samen zijn met je familie tussen de zakken cement op een kale vloer broodje eten en tv kijken op een verhuiskleedje?
(of was jij dit niet)
Niks mis mee toch?quote:Op woensdag 8 april 2026 23:43 schreef Seven. het volgende:
[..]
Inmiddels zijn de grote verbouwingen achter de rug.
En hoe doe je dat.. de mental load en het regelwerk rondom alle verbouwingen pak ik op. Hij is van de uitvoering van de verbouwingen en de dagelijkse huishouding (koken, afruimen, vaatwasser). Ik ben een professionele regelneef en hij is beter dan menig professionele kok en bouwvakker, dus we doen waar we goed in zijn en wat we leuk vinden. Ik bemoei me niet met de uitvoering, hij bemoeit zich niet met de organisatie. En het is ook een kwestie van weinig eisen stellen en erop vertrouwen dat de ander kwaliteit gaat leveren.
De zorg voor onze zoon verdelen we. Ik breng hem naar school, hij haalt hem op. Het uurtje na het eten spendeer ik weer met hem. In het weekend stemmen we even af wie wat wil doen en wie wanneer dus met de kleine optrekt.
De rest van het huishouden vinden we allebei kut, dus doen we samen wanneer het weer eens nodig is.
Dat klopt wel ja als man kan je het haast niet meer goed doen maar als vrouw ook niet.quote:Op donderdag 9 april 2026 08:53 schreef EsserS het volgende:
Ik las het artikel over de 'kamerplant met een rijbewijs' en de groeiende kloof tussen mannen en vrouwen en ik moet eerlijk bekennen: ik vind het leven er tegenwoordig niet overzichtelijker op geworden. Als behoorlijk senior man kijk ik met enige verbazing naar deze discussie. Vroeger was het simpel of in ieder geval duidelijk. Nu lijkt het een mijnenveld waarin je als man eigenlijk altijd de verkeerde afslag neemt. Ik heb geprobeerd mijn gevoelens hierover eens rationeel op een rij te zetten want ik denk dat ik niet de enige ben die zich hierin verloren voelt.
Het voelt alsof de definitie van een 'goede man' constant verandert. Vroeger was je waarde gebaseerd op betrouwbaarheid, hard werken en er staan voor je gezin. Nu wordt die nuchterheid plotseling bestempeld als 'emotionele onvolwassenheid'. Het is alsof de spelregels halverwege de wedstrijd zijn veranderd zonder dat wij het nieuwe reglement hebben gekregen. Volgens de tekst worden we kennelijk gedwongen te kiezen tussen de 'Tate-spierbundel' of de 'Matcha-man' met zijn linnen tasje. Maar wat als je geen van beide bent? Voor veel mannen van mijn generatie voelt het alsof de gezonde middenweg, gewoon een degelijke man die zijn verantwoordelijkheid neemt zonder daar een toneelstuk van te maken, niet meer mag bestaan. Er wordt ook veel geklaagd over de 'emotionele last' die vrouwen dragen. Ik snap dat punt maar ik zie ook een generatie mannen die hun liefde en loyaliteit altijd hebben getoond door middel van actie in plaats van woorden. Dat die praktische vorm van zorg nu wordt gedevalueerd tot 'weinig functies, veel onderhoud' voelt eerlijk gezegd nogal onrechtvaardig.
Wat me het meeste raakt, is dat de spontaniteit weg is. Ben je krachtig, dan ben je 'toxisch'. Ben je gevoelig dan ben je 'aanstellerig' of doe je het om een wit voetje te halen. Het creëert een soort sociale verlamming. Je moet constant over je eigen schouder meekijken of je wel aan de nieuwste etiquette voldoet. Ik begrijp dat de wereld verandert en dat vrouwen meer verwachten op emotioneel vlak. Dat is hun goed recht. Maar kunnen we dat gesprek voeren zonder mannen weg te zetten als kamerplanten? Het leven is voor ons op dit moment al ingewikkeld genoeg. Ik ben benieuwd hoe anderen (en zeker ook de jongere generaties) dit zien. Is er nog ruimte voor de man die gewoon 'normaal' wil doen?
Ik denk dat je je niet zoveel moet aantrekken van een column. Een column is bij uitstek een manier om lekker gechargeerd iets neer te zetten om een discussie te starten. Dat is wel gelukt, lijkt me. Maar om het nu zo letterlijk te nemen allemaal, is een brug te ver.quote:Op donderdag 9 april 2026 08:53 schreef EsserS het volgende:
Ik las het artikel over de 'kamerplant met een rijbewijs' en de groeiende kloof tussen mannen en vrouwen en ik moet eerlijk bekennen: ik vind het leven er tegenwoordig niet overzichtelijker op geworden. Als behoorlijk senior man kijk ik met enige verbazing naar deze discussie. Vroeger was het simpel of in ieder geval duidelijk. Nu lijkt het een mijnenveld waarin je als man eigenlijk altijd de verkeerde afslag neemt. Ik heb geprobeerd mijn gevoelens hierover eens rationeel op een rij te zetten want ik denk dat ik niet de enige ben die zich hierin verloren voelt.
Het voelt alsof de definitie van een 'goede man' constant verandert. Vroeger was je waarde gebaseerd op betrouwbaarheid, hard werken en er staan voor je gezin. Nu wordt die nuchterheid plotseling bestempeld als 'emotionele onvolwassenheid'. Het is alsof de spelregels halverwege de wedstrijd zijn veranderd zonder dat wij het nieuwe reglement hebben gekregen. Volgens de tekst worden we kennelijk gedwongen te kiezen tussen de 'Tate-spierbundel' of de 'Matcha-man' met zijn linnen tasje. Maar wat als je geen van beide bent? Voor veel mannen van mijn generatie voelt het alsof de gezonde middenweg, gewoon een degelijke man die zijn verantwoordelijkheid neemt zonder daar een toneelstuk van te maken, niet meer mag bestaan. Er wordt ook veel geklaagd over de 'emotionele last' die vrouwen dragen. Ik snap dat punt maar ik zie ook een generatie mannen die hun liefde en loyaliteit altijd hebben getoond door middel van actie in plaats van woorden. Dat die praktische vorm van zorg nu wordt gedevalueerd tot 'weinig functies, veel onderhoud' voelt eerlijk gezegd nogal onrechtvaardig.
Wat me het meeste raakt, is dat de spontaniteit weg is. Ben je krachtig, dan ben je 'toxisch'. Ben je gevoelig dan ben je 'aanstellerig' of doe je het om een wit voetje te halen. Het creëert een soort sociale verlamming. Je moet constant over je eigen schouder meekijken of je wel aan de nieuwste etiquette voldoet. Ik begrijp dat de wereld verandert en dat vrouwen meer verwachten op emotioneel vlak. Dat is hun goed recht. Maar kunnen we dat gesprek voeren zonder mannen weg te zetten als kamerplanten? Het leven is voor ons op dit moment al ingewikkeld genoeg. Ik ben benieuwd hoe anderen (en zeker ook de jongere generaties) dit zien. Is er nog ruimte voor de man die gewoon 'normaal' wil doen?
Ik zou precies hetzelfde zeggen over die Tate filmpjesquote:Op donderdag 9 april 2026 09:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat je je niet zoveel moet aantrekken van een column. Een column is bij uitstek een manier om lekker gechargeerd iets neer te zetten om een discussie te starten. Dat is wel gelukt, lijkt me. Maar om het nu zo letterlijk te nemen allemaal, is een brug te ver.
Dat klopt. Ik geloof wel dat ons huishouden nogal uitzonderlijk is. Ik heb met verschillende mensen samengewoond en mijn exen verwachtten allemaal dat ik meer deed in het huishouden dan zij zelf, en daarnaast waren ze niet lang niet altijd bereid om mijn carrière te supporten.quote:
Medisch zie ik, maar dat kost tijd. Wordt aan gewerkt.quote:Op donderdag 9 april 2026 09:09 schreef miss_sly het volgende:
Maar dat er wat moet veranderen tussen mannen en vrouwen lijkt me duidelijk. In heel veel opzichten. En dat vrouwen nog steeds in veel dingen achterlopen (medisch, bijvoorbeeld, bepaalde rechten, loonkloof, orgasemkloof) is iets waar we samen aan moeten werken.
Zo groot is die groep nou ook weer niet en er is ook een groep mannen die zich afkeert van vrouwen.quote:Op woensdag 8 april 2026 20:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
Is dat niet de aanleiding van dit topic? De overweldigende hoeveelheid vrouwen die op basis van behaalde resultaten in het verleden, concluderen dat ze eigenlijk beter gedijen zonder man?
En wat verandert dat aan mijn boodschap?quote:Op woensdag 8 april 2026 21:21 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Volgens de nu gangbare opvattingen in de sexuologie is het begrip libido achterhaald.
En dat kan niet voor het plezier?quote:Op woensdag 8 april 2026 21:23 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ja, want bij neuken voor de voortplanting worden geen voorbehoedsmiddelen gebruikt.
Die stelling zie je vaker, maar nooit deugdelijk onderbouwd.quote:Op woensdag 8 april 2026 22:28 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ook hier zie ik graag een objectieve onderbouwing.quote:Op woensdag 8 april 2026 22:23 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Mannen hebben vrouwen meer nodig dan dat vrouwen mannen nodig hebben.
Het ligt veel meer aan polarisatie waar er hele stukken aan onzin geproduceerd worden voor vrouwen om hen te vertellen dat hen veel onrecht aangedaan wordt en hetzelfde voor mannen om hen te vertellen dat hen veel onrecht aangedaan wordt.quote:Op donderdag 9 april 2026 09:01 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat klopt wel ja als man kan je het haast niet meer goed doen maar als vrouw ook niet.
En dat ligt niet aan ons maar aan het systeem.
Ons economische systeem is gebaseerd op groei.
Als die groei er niet is dondert alles in elkaar.
Daarom worden vrouwen dus gestimuleerd om te gaan werken, zodat er groei blijft.
Ik vraag me wel af waar dit gaat eindigen, ze persen nu al het maximale uit mensen en dat komt het humeur niet ten goede.
Die heeft misschien 10 vd 100 matches wat gestuurd en daar zat een leuke kerel tussen die een voorstel deed om elkaar te ontmoeten en vervolgens teveel werk om de andere 9 wat te laten weten.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:06 schreef MMaRsu het volgende:
Laatst Tinder match (ik ben tering slecht in appen met vreemden laat dat voorop stellen)
Meid appt mij eerst
"Heehee, hoe is je weekend?"
ik stuur
Hey x! Ja lang weekend bevalt goed hé 😜 Net even de stad ingeweest en nu aan het chillen. Jij nog iets leuks gedaan?
En binnen een paar uur onmatched zonder reactie
Sorry hoor maar ik denk gewoon een normale reactie te sturen maar ook dat is niet meer voldoende tegenwoordig.
Je moet er schijnbaar een hele poppenkast van maken.
Je moet goed werk hebben
Dikke auto als het kan
Huisje
Leuk erbij lopen qua kleding
Niet te dik zijn
Je moet schijnbaar heel leuk kunnen appen (k spreek liever irl af dan continue appen)
Ik weet dat dit topic over vrouwen gaat die geen man willen maar je wordt er als vent ook echt fucking moedeloos van
Wat zijn tegenwoordig typische mannensectoren? Een timmerman of brandweerman krijgt niet meer dan een leraar als hij in loondienst is.quote:Op woensdag 8 april 2026 22:28 schreef Seven. het volgende:
[..]
Stratenmaker?quote:Op donderdag 9 april 2026 12:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat zijn tegenwoordig typische mannensectoren? Een timmerman of brandweerman krijgt niet meer dan een leraar als hij in loondienst is.
Voor jou 10 anderen. Vrouwen leven in een parallel universum als het om daten gaat.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:06 schreef MMaRsu het volgende:
Laatst Tinder match (ik ben tering slecht in appen met vreemden laat dat voorop stellen)
Meid appt mij eerst
"Heehee, hoe is je weekend?"
ik stuur
Hey x! Ja lang weekend bevalt goed hé 😜 Net even de stad ingeweest en nu aan het chillen. Jij nog iets leuks gedaan?
En binnen een paar uur onmatched zonder reactie
Sorry hoor maar ik denk gewoon een normale reactie te sturen maar ook dat is niet meer voldoende tegenwoordig.
Je moet er schijnbaar een hele poppenkast van maken.
Je moet goed werk hebben
Dikke auto als het kan
Huisje
Leuk erbij lopen qua kleding
Niet te dik zijn
Je moet schijnbaar heel leuk kunnen appen (k spreek liever irl af dan continue appen)
Ik weet dat dit topic over vrouwen gaat die geen man willen maar je wordt er als vent ook echt fucking moedeloos van
Maar verdienen de vrouwelijke stratenmakers en grondwerkers minder dan hun mannelijke collega's?quote:Op donderdag 9 april 2026 12:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Die verdienen in loondienst minder dan een kleuterjuf of verpleegkundige.
Ik weet niet of jij ooit op Tinder hebt gezeten, maar daarvan uitgaande heb jij toch ook slechts een beperkt aantal vrouwen daadwerkelijk kunnen ontmoeten? Dat is wat Tinder nu eenmaal doet: je krijgt een enorme lijst aan dames om mee af te spreken, maar de dag blijft gewoon 24 uren houden.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor jou 10 anderen. Vrouwen leven in een parallel universum als het om daten gaat.
Niet als je in loondienst conform een CAO werkt. Kan natuurlijk wel dat je voor een klus betaald krijgt en als je dan 4 vrouwen het laat doen dat ze er wat langer over doen dan 4 mannen. Als die mannen er 8 uur over doen en die vrouwen 11 dan is hun uurloon in theorie lager.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:50 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar verdienen de vrouwelijke stratenmakers en grondwerkers minder dan hun mannelijke collega's?
75% is al man versus 25% vrouw dus de hele balans is in beginsel al niet aanwezig. En van die 75% is 90% van de vrouwen ook nog eens op zoek naar die 10% van die 25% mannen die alle boxen aan vinkt.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij ooit op Tinder hebt gezeten, maar daarvan uitgaande heb jij toch ook slechts een beperkt aantal vrouwen daadwerkelijk kunnen ontmoeten? Dat is wat Tinder nu eenmaal doet: je krijgt een enorme lijst aan dames om mee af te spreken, maar de dag blijft gewoon 24 uren houden.
Voor vrouwen is dat nog een slag erger, omdat er nu eenmaal meer mannen dan vrouwen op Tinder zitten. Door de bomen het bos niet meer zien lijkt mij voor de dames op Tinder een juiste omschrijving van hoe Tinderen is. Gelukkig diskwalificeren de meeste mannen zich direct in het chatten (naar ik heb begrepen), dus dat maakt het voor hen dan weer wat makkelijker.
Hier hetzelfde. Ik wist gewoon niet wat me overkwam met mijn huidige partner die graag meedraait en met alle liefde en plezier mij steunt. De wederkerigheid hierbij was echt een eye-opener.quote:Op donderdag 9 april 2026 10:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik geloof wel dat ons huishouden nogal uitzonderlijk is. Ik heb met verschillende mensen samengewoond en mijn exen verwachtten allemaal dat ik meer deed in het huishouden dan zij zelf, en daarnaast waren ze niet lang niet altijd bereid om mijn carrière te supporten.
Op zich verandert dat niets aan de boodschap dat vrouwen opdrogen van slechte sex.quote:Op donderdag 9 april 2026 10:58 schreef VEM2012 het volgende:
En wat verandert dat aan mijn boodschap?
Meestal wel, want in de meeste gevallen als een stel een kind wil, dan stoppen ze gewoon met anticonceptie, blijven gewoon sex hebben als ze er zin in hebben en dan wordt de vrouw wel een keer zwanger. Maar het gebeurt ook wel eens dat dat niet zo makkelijk lukt. De sex komt in dergelijke gevallen soms helemaal in het teken te staan van de voortplanting en dat gaat toch echt ten koste van het plezier.quote:
Je ziet het al heel duidelijk aan het hele dating gebeuren dat mannen vrouwen meer nodig hebben dan andersom. Het aantal mannen dat op zoek is naar een vrouw is veel groter dan het aantal vrouwen dat op zoek is naar een man. Het is voor een man nu eenmaal moeilijker om zonder vrouw te leven dan voor een vrouw zonder man.quote:Op donderdag 9 april 2026 11:05 schreef VEM2012 het volgende:
Ook hier zie ik graag een objectieve onderbouwing.
Ik begrijp dat de keuze groot is voor de vrouwen, maar als je een gesprek begint en je krijgt een normale reactie terug en dat is niet genoeg voor je dan denk ik wtfquote:Op donderdag 9 april 2026 12:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor jou 10 anderen. Vrouwen leven in een parallel universum als het om daten gaat.
Het zal uiteindelijk eerder gaan om je foto dan om je reactie. Als je een gespierde neger bent die voor zijn Mercedes AMG staat te showen en poep praat in je berichtjes heb je alsnog de dames voor het uit kiezen.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:44 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ik begrijp dat de keuze groot is voor de vrouwen, maar als je een gesprek begint en je krijgt een normale reactie terug en dat is niet genoeg voor je dan denk ik wtf
En het doet ook pijn aan je ego
Want het was niet eens een meid waarvan ik dacht nou dat is een 10
Praten ze daar openlijk over? Wat ik wel eens begrepen heb, praten vrouwen over het algemeen niet over FWB-contacten.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:53 schreef Elan het volgende:
Geloof niet dat het is dat vrouwen helemaal geen man meer willen. Vrouwen die ik ken die geen vaste partner hebben hebben vaak een veilig cirkeltje van FWB waar ze casual mee afspreken en seks mee hebben..
Nee maar je bent misschien wel een topgozer en iemand waar ze uiteindelijk een leukere relatie/leven mee heeft dan degene die ze nu kiest om mee af te spreken.quote:
Ken er een paar die daar gewoon open over zijn. Niet in detail over met wie ze seks en hebben en wanneer maar wel als het gaat over relaties dat ze een paar FWB hebben.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:15 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Praten ze daar openlijk over? Wat ik wel eens begrepen heb, praten vrouwen over het algemeen niet over FWB-contacten.
Er zit dan wel geen stigma meer op en het is geen taboe meer, maar het kan wel bepaalde reacties oproepen. Als een vrouw meerdere FWB heeft, dan denken mensen al gauw dat ze makkelijk is met sex, en dan kan dat al gauw reacties oproepen van mannen die er ook een keer overheen willen.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:23 schreef Elan het volgende:
Ken er een paar die daar gewoon open over zijn. Niet in detail over met wie ze seks en hebben en wanneer maar wel als het gaat over relaties dat ze een paar FWB hebben.
Zit allang geen stigma meer op want driekwart van Nederland is tegenwoordig vrijgezel.
Nog even afgezien dat het wat genuanceerder ligt: als Tinder niet voor je werkt, ontmoet vrouwen dan op een andere manier.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:04 schreef Elan het volgende:
[..]
75% is al man versus 25% vrouw dus de hele balans is in beginsel al niet aanwezig. En van die 75% is 90% van de vrouwen ook nog eens op zoek naar die 10% van die 25% mannen die alle boxen aan vinkt.
Er blijft dus als je geen absoluut Champions League materiaal bent maar heel weinig over waar je in theorie mee tot een date zou kunnen komen. Een vrouw die een 7 is zal ook nooit een mannelijke 6 daten, andersom wel.
Datingapps zijn de aids van de moderne tijd. Alles gaat om looks en geld. Vrouwen willen nog niet eens mannen leren kennen als die zogenaamd beneden hun stand zijn.
Ok, maar zelfs een ‘we moeten neuken want ik ovuleer’ is geen straf. Althans, dat hoeft het niet te zijn. Ik heb werkelijk nooit tegen mijn zin in seks gehad (buiten een specifieke ervaring die hier niet relevant is).quote:Op donderdag 9 april 2026 13:40 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Meestal wel, want in de meeste gevallen als een stel een kind wil, dan stoppen ze gewoon met anticonceptie, blijven gewoon sex hebben als ze er zin in hebben en dan wordt de vrouw wel een keer zwanger. Maar het gebeurt ook wel eens dat dat niet zo makkelijk lukt. De sex komt in dergelijke gevallen soms helemaal in het teken te staan van de voortplanting en dat gaat toch echt ten koste van het plezier.
En ook niet op andere dating sites en apps.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:46 schreef VEM2012 het volgende:
Nog even afgezien dat het wat genuanceerder ligt: als Tinder niet voor je werkt, ontmoet vrouwen dan op een andere manier.
Er is namelijk een reden dat er veel meer mannen daar zijn: heel veel vrijgezelle vrouwen zitten helemaal niet op Tinder.
Mannen zoeken gemiddeld vaker actief en vrouwen passief. Dus dat is al een prima verklaring voor de verschillen die jij signaleert.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:42 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Je ziet het al heel duidelijk aan het hele dating gebeuren dat mannen vrouwen meer nodig hebben dan andersom. Het aantal mannen dat op zoek is naar een vrouw is veel groter dan het aantal vrouwen dat op zoek is naar een man. Het is voor een man nu eenmaal moeilijker om zonder vrouw te leven dan voor een vrouw zonder man.
Als je sociaal een beetje handig bent is het helemaal niet zo lastig.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:53 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
En ook niet op andere dating sites en apps.
Maar probeer die vrijgezelle vrouwen dan maar eens te vinden. Om vrouwen op een andere manier te ontmoeten is ook niet makkelijk.
Dat weet tegenwoordig ook bijna geen enkele man meer johquote:Op woensdag 8 april 2026 20:20 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En dat terwijl zij wel precies weet welke bougies er in haar auto horen?
Hoeveel mensen zouden weten wat voor bougies er in een diesel moeten?quote:Op donderdag 9 april 2026 16:14 schreef Lenny77 het volgende:
Dat weet tegenwoordig ook bijna geen enkele man meer joh
Waarom is dat nou weer moeilijk?quote:Op donderdag 9 april 2026 15:53 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
En ook niet op andere dating sites en apps.
Maar probeer die vrijgezelle vrouwen dan maar eens te vinden. Om vrouwen op een andere manier te ontmoeten is ook niet makkelijk.
Het ligt helemaal niet genuanceerder. Je krijgt de uitleg van een deskundige er bij.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nog even afgezien dat het wat genuanceerder ligt: als Tinder niet voor je werkt, ontmoet vrouwen dan op een andere manier.
Er is namelijk een reden dat er veel meer mannen daar zijn: heel veel vrijgezelle vrouwen zitten helemaal niet op Tinder.
Zoek een hobby om mensen te treffen, ga op dansles.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Het ligt helemaal niet genuanceerder. Je krijgt de uitleg van een deskundige er bij.
Waar ontmoet je tegenwoordig nog vrijgezelle vrouwen dan? En mannen trouwens, want vrijwel iedereen is moe van die troep. Vrouwen raken net zo goed moedeloos al is het misschien om andere redenen.
Als je dan toch via een app wil daten of een date wil zoeken, gebruik dan geen tinder. Die app is er enkel op uit je geld afhandig te maken, de ratio man/vrouw is helemaal verstoord en de mensen die er op zitten zijn doorgaans ook ...mehquote:Op donderdag 9 april 2026 15:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je omschrijft het heel mooi. Ondertussen moet je goed beseffen dat je verhaal voornamelijk on-line waar is. Via social media en dating sites kan je dat goed zien. Ondertussen speelt zich buiten op straat een normaler leven af, alsof het een parallel universum is. En dat is omdat je on-line moeilijk echt connectie kan krijgen met mensen. Het is een spel met symbolen i.p.v. echte menselijke interactie. Als je regelmatig buiten komt waar de echte mensen zijn merk je dat al die regels en red flags weinig meer betekenen, vooral als je iemand tegen komt met een klik en echte connectie.quote:Op donderdag 9 april 2026 08:53 schreef EsserS het volgende:
Is er nog ruimte voor de man die gewoon 'normaal' wil doen?
Mega red flag dat ook.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Het zal uiteindelijk eerder gaan om je foto dan om je reactie. Als je een gespierde neger bent die voor zijn Mercedes AMG staat te showen en poep praat in je berichtjes heb je alsnog de dames voor het uit kiezen.
Even gechargeerd natuurlijk. maar de kans is vrij groot dat een of meerdere mannen met wie zij naast jou een match had op wat voor vlak dan ook aantrekkelijker bevonden zijn door de dame in kwestie.
Heus wel. Daar praten vrouwen wel over, zeker met andere vrouwen.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:15 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Praten ze daar openlijk over? Wat ik wel eens begrepen heb, praten vrouwen over het algemeen niet over FWB-contacten.
Maar om met mannen over hun FWB-contacten te praten zijn vrouwen dus toch een stuk terughoudender?quote:Op donderdag 9 april 2026 17:27 schreef Donna het volgende:
Heus wel. Daar praten vrouwen wel over, zeker met andere vrouwen.
Waarom zouden ze dat doen?quote:Op donderdag 9 april 2026 17:30 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Maar om met mannen over hun FWB-contacten te praten zijn vrouwen dus toch een stuk terughoudender?
Je begrijpt dat alleenstaande vaders deze banen ook niet fulltime zouden kunnen uitvoeren met hun kinderen voltijds bij hun? Of ze moeten al een sterk netwerk hebben en een goede opvang in de buurt. En dan hun kindjes 's avonds snel zien om ze in bed te stoppen.quote:Op woensdag 8 april 2026 21:37 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Er wordt duidelijk op het gevoel van vrouwen ingespeeld om een wig (zeg ik dit goed) te drijven tussen vrouwen en mannen.
Gezien die statistieken zouden deze vrouwen nooit een voldoende inkomen kunnen genereren, fulltime werken en zorgen voor kinderen. Terwijl mannen vaker wel beter verdienende banen hebben. Niet zozeer omdat vrouwen worden geweerd van deze posities. Maar omdat vrouwen simpelweg deze banen in de techniek bijvoorbeeld niet willen.
Buiten dat, sommige dingen bespreek je met je vriendinnen en niet met anderen. Zo zullen mannen ook dingen met hun vrienden bespreken en niet met anderen.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:46 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Daar zie ik dus ook geen reden toe.
Het kan vooral onplezierige reacties oproepen.
Precies.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Buiten dat, sommige dingen bespreek je met je vriendinnen en niet met anderen. Zo zullen mannen ook dingen met hun vrienden bespreken en niet met anderen.
Ik vind je leuk postenquote:Op woensdag 8 april 2026 22:35 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Mooi toch. Vasthouden.
Jawel er was laatst iets gepost met cijfers dat er nog steeds een loonkloof is rond de 5%. En dan ging het over dezelfde baan, zelfde uren enz.quote:Op donderdag 9 april 2026 10:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Medisch zie ik, maar dat kost tijd. Wordt aan gewerkt.
Welke rechten missen vrouwen in Nederland? Bij mijn weten is er al lang sprake van gelijke rechten.
Loonkloof: kan vrijwel geheel verklaard worden door andere keuzes zoals parttime werken. Er is geen enkel bewijs dat vrouwen voor vergelijkbare functies onder dezelfde voorwaarden lager worden betaald (bron: CBS).
Orgasmekloof: lijkt mij primair iets om op persoonlijk niveau op te lossen. Ik zou niet weten wat je daar als maatschappij aan kan doen.
Online is het zoveel makkelijker om te haten.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:55 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik vind je leuk posten![]()
Maar ook hier ga je op het feit voorbij dat er veel meer vrouwenhaat te vinden is online en op een agressievere manier. 'Wij' willen gewoon single blijven. 'Jullie' willen ons kapot maken/hebben (dat zijn de zwaarste vrouwenhaat gevallen)![]()
Wat wel gezegd moet blijven worden: al deze online haat en zelfs de 'haat' hier in dit topic.. ik zie dit in de echte wereld dus echt niet. Mannen en vrouwen doen gewoon hun best om een sterk gezin te runnen. Mannen en vrouwen hebben elkaar nog steeds nodig en worden nog steeds aangetrokken tot elkaar.
Ik denk dat het zeer belangrijk is om dit niet te vergeten en daar tegenop te blijven komen. Dit is niet waarvoor het feminisme is begonnen.
Echt elke post van jou bestaat uit vrouwen onderuit halen he?quote:Op donderdag 9 april 2026 12:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet als je in loondienst conform een CAO werkt. Kan natuurlijk wel dat je voor een klus betaald krijgt en als je dan 4 vrouwen het laat doen dat ze er wat langer over doen dan 4 mannen. Als die mannen er 8 uur over doen en die vrouwen 11 dan is hun uurloon in theorie lager.
Misschien als je elkaar oppervlakkig kent of familie bent. Maar goede vriendinnen vertellen mij alles en maken mij regelmatig jaloers met hun interessante seksleven.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:30 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Maar om met mannen over hun FWB-contacten te praten zijn vrouwen dus toch een stuk terughoudender?
En aan de andere kant schrijven veel vrouwen de leuke 'green flags' veel te snel af als ze een typefoutje o.i.d. maken. Heel veel vrouwen zijn echt veel te kritisch en eerlijk; ja daar heb ik mezelf ook wel eens op betrapt.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:01 schreef Elan het volgende:
Vrouwen zijn ook echt naïef wat dat betreft ze denken altijd dat ze die knappe vent die een en al red flags uit straalt voor zichzelf hebben en dat ze hem wel kunnen kneden tot een betrouwbare partner en lieve papa.
Hoeveel vrouwelijke stratenmakers ken jij?quote:Op donderdag 9 april 2026 18:04 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Echt elke post van jou bestaat uit vrouwen onderuit halen he?
Zwakker, trager, gevoeliger, minder, naïef,....
Ik word soms echt kwaad van jouw posts.
En ook heel belangrijk, omdat dat ook iets is waar veel mannen telkens weer over beginnen: al die mannen en vrouwen die samen een gezin hebben, er samen iets goeds van maken en blij zijn met elkaar, zijn allemaal gewoon leuke lui qua uiterlijk en innerlijk. Geen perfectie, geen superknappe mannen bij superknappe vrouwen, maar gewoon mensen die het leuk hebben samen, een klik hebben ergens en samen de dingen die niet lekker lopen aanpakken om proberen er samen uit te komen.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:55 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik vind je leuk posten![]()
Maar ook hier ga je op het feit voorbij dat er veel meer vrouwenhaat te vinden is online en op een agressievere manier. 'Wij' willen gewoon single blijven. 'Jullie' willen ons kapot maken/hebben (dat zijn de zwaarste vrouwenhaat gevallen)![]()
Wat wel gezegd moet blijven worden: al deze online haat en zelfs de 'haat' hier in dit topic.. ik zie dit in de echte wereld dus echt niet. Mannen en vrouwen doen gewoon hun best om een sterk gezin te runnen. Mannen en vrouwen hebben elkaar nog steeds nodig en worden nog steeds aangetrokken tot elkaar.
Ik denk dat het zeer belangrijk is om dit niet te vergeten en daar tegenop te blijven komen. Dit is niet waarvoor het feminisme is begonnen.
Je wordt vanzelf kritischer als je maar voldoende keuze hebt en het initiatief bij jou ligt. Het probleem is dat vrouwen niet meer kritisch zijn over het totale pakket maar hoe leuk een man op de foto staat en indicatoren die verraden dat hij rijk hij misschien wel is. Zelfs als je zou proberen verder te kijken dan uiterlijk ga je als je 10 of 20 mannen in je inbox hebt je tijd niet verdoen aan elk zesje dat voorbij komt. Dan heb je een dagtaak aan Tinder.quote:Op donderdag 9 april 2026 18:16 schreef Donna het volgende:
[..]
En aan de andere kant schrijven veel vrouwen de leuke 'green flags' veel te snel af als ze een typefoutje o.i.d. maken. Heel veel vrouwen zijn echt veel te kritisch en eerlijk; ja daar heb ik mezelf ook wel eens op betrapt.
En toen dacht ik; Donna, de vader van je kinderen kan ook niet fatsoenlijk schrijven (valt mee hoor, maar alles behalve foutloos) en is toch een hele lieve goede man/vader, wees niet zo kritisch.
De twee mannen die ik de afgelopen maanden in het wild ontmoet heb, zijn daar ook niet goed in. En eerlijk, alleen op basis van een foto had ik ze waarschijnlijk ook weg geswiped. Terwijl ze echt oprecht heel leuk zijn en omdat ze zo leuk zijn, worden ze ook elke keer knapper/aantrekkelijker.
Volgens mij kunnen ze zonder match niet 'in je inbox' maar ik snap je punt.quote:Op donderdag 9 april 2026 18:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Je wordt vanzelf kritischer als je maar voldoende keuze hebt en het initiatief bij jou ligt. Het probleem is dat vrouwen niet meer kritisch zijn over het totale pakket maar hoe leuk een man op de foto staat en indicatoren die verraden dat hij rijk hij misschien wel is. Zelfs als je zou proberen verder te kijken dan uiterlijk ga je als je 10 of 20 mannen in je inbox hebt je tijd niet verdoen aan elk zesje dat voorbij komt. Dan heb je een dagtaak aan Tinder.
Welnee, het aantal single vrouwen is nog ongeveer even groot als het aantal single mannen. Met een lichte uitzondering voor de 70+ categorie , omdat vrouwen langer leven.quote:Op woensdag 8 april 2026 20:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het boeit de meeste vrouwen wel degelijk hoe rijk een man is, er zijn genoeg onderzoeken die dat aantonen. Het is een van de factoren die bijdragen aan de eerste aantrekkingskracht, net zoals humor of een mooie lach.quote:Op donderdag 9 april 2026 18:47 schreef Donna het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen ze zonder match niet 'in je inbox' maar ik snap je punt.
Er zijn trouwens wel echt ruim voldoende vrouwen die helemaal niet letten op indicatoren hoe rijk een man misschien wel is. Het is echt maar een klein groepje vrouwen, of nouja golddiggers dan, die dat wat boeit.
Tenminste, onder mijn vriendinnen is er helemaal niemand die dat iets uit maakt.
Ja, wellicht voor de vrouw die op het type 'zakenman' valt wel. Ik (en de vrouwen in m'n omgeving) zit niet in die wereld. Doe mij maar een hardwerkende metselaar met een VW caddy ofzo.quote:Op donderdag 9 april 2026 19:00 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het boeit de meeste vrouwen wel degelijk hoe rijk een man is, er zijn genoeg onderzoeken die dat aantonen. Het is een van de factoren die bijdragen aan de eerste aantrekkingskracht, net zoals humor of een mooie lach.
En zo zijn er voor mannen ook allerlei, totaal oppervlakkige, factoren die aantrekkingskracht geven richting vrouwen. Maar uiteindelijk settlen al die mensen ook voor partners die die factoren minder hebben. Want aantrekkingskracht is ook maar een klein stukje van de puzzel en dingen als een emotionele band of gedeelde waarden zijn ook veel waard
Als je zelf een Mercedes hebt en dat even wil benoemen geef je dus wel status.quote:Op donderdag 9 april 2026 18:47 schreef Donna het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen ze zonder match niet 'in je inbox' maar ik snap je punt.
Er zijn trouwens wel echt ruim voldoende vrouwen die helemaal niet letten op indicatoren hoe rijk een man misschien wel is. Het is echt maar een klein groepje vrouwen, of nouja golddiggers dan, die dat wat boeit.
Tenminste, onder mijn vriendinnen is er helemaal niemand die dat iets uit maakt.
Ik vind het eerder sneu, zo'n dikke Mercedes, BMW of Audi op je profiel.
Heb zelf wel een dikke Mercedes. Opbokken.
Samenleving is ook de cultuur. Als je geen mannen hebt die je landsgrenzen en de cultuur beschermen tegen kwade invloeden van buitrnaf Dan ben je je samenleving ook kwijt.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Een samenleving kan ook beter zonder mannen dan zonder vrouwen. De voortplantingscapaciteit van een populatie wordt nu eenmaal bepaald door het aantal vrouwen. Eicellen zijn schaars, zaadcellen zijn er in overvloed.
Er is een reden dat allerlei risicovolle functies en beroepen altijd aan mannen werden toebedeeld. Dat is niet alleen omdat mannen groter en sterker zijn, maar vooral omdat een samenleving mannen beter kan missen.
Stel je eens voor dat het andersom was, en dat vrouwen lichamelijk groter en sterker zouden zijn dan mannen en twee stammen krijgen oorlog met elkaar. De leider van de ene stam denkt, vrouwen zijn groter en sterker dan mannen, dus we laten de vrouwen vechten. De leider van de andere stam denkt, vrouwen zijn belangrijker voor de voortplanting, dus we laten de mannen vechten. Welke stam zal op termijn winnen?
Was een grapje om aan te geven dat het geen indruk op me maakt. Ik vind het echt een red flag, zo'n profiel. En dan die mannen achteraf zeuren dat ze golddiggers aantrekken zeker.quote:Op donderdag 9 april 2026 19:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je zelf een Mercedes hebt en dat even wil benoemen geef je dus wel status.
Of je moet een leasebak gekregen hebben![]()
Weet uit ervaring dat heel veel vrouwen er wel om geven, zeker als het samen gaat met een mooie kop en lekker lijf. Dan maken je berichtjes en of je lief bent ook geen zak uit. Alpha's break rules, beta's make rules.
Maar dan gaan die vrouwen lopen klagen in columns betaald door marxistische organisaties, dat alle mannen geen zorg voor kinderen willen nemen en niets doen in hun huishoudenquote:Op donderdag 9 april 2026 14:01 schreef Elan het volgende:
Vrouwen zijn ook echt naïef wat dat betreft ze denken altijd dat ze die knappe vent die een en al red flags uit straalt voor zichzelf hebben en dat ze hem wel kunnen kneden tot een betrouwbare partner en lieve papa.
Ok, maar dan nog. Geef een groep vrouwen twee foto’s van dezelfde manquote:Op donderdag 9 april 2026 19:03 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja, wellicht voor de vrouw die op het type 'zakenman' valt wel. Ik (en de vrouwen in m'n omgeving) zit niet in die wereld. Doe mij maar een hardwerkende metselaar met een VW caddy ofzo.
Die profielen niet maar een man in een mooie auto met mooie kleertjes maakt het wel af toch?quote:Op donderdag 9 april 2026 19:08 schreef Donna het volgende:
[..]
Was een grapje om aan te geven dat het geen indruk op me maakt. Ik vind het echt een red flag, zo'n profiel. En dan die mannen achteraf zeuren dat ze golddiggers aantrekken zeker.![]()
DIT VERKLAART EEN HOOP!quote:Op donderdag 9 april 2026 19:10 schreef Elan het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Deze is ook interessant in relatie tot hoe anders vrouwelijke seksualiteit werkt. En waarom er zoveel series zijn met weerwolven en vampiers die door vrouwen zo goed bekeken worden. Gevaar is geil.
En daarom was het verleiden van vrouwen om te gaan werken (een eigen carriere) een zeer slecht idee. Dit was het doel van immens slechte buitenlandse organisaties. Om vrouwen tegen mannen op te zetten. Inspelen op het gevoel van vrouwrn. Dit doen zij immers ook met zwarte mensen tegenover blanken. Met als doel de mannen uit de weg ruimen zodat er omvolking kon plaats vinden. Want je hebt beiden nodig voor een gezin en dat valt nu weg.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:42 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Je begrijpt dat alleenstaande vaders deze banen ook niet fulltime zouden kunnen uitvoeren met hun kinderen voltijds bij hun? Of ze moeten al een sterk netwerk hebben en een goede opvang in de buurt. En dan hun kindjes 's avonds snel zien om ze in bed te stoppen.
Banen in de techniek zijn meestal ook nog in ploegendiensten. Dan moeten ze overnachten bij grootouders. Hoeveel zorg jij dan nog zelf voor hun?
Maar dat is het punt niet. En de vergelijking klopt ook niet, want nu is de metselaar zelf ineens ook sjofel geworden.quote:Op donderdag 9 april 2026 19:09 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ok, maar dan nog. Geef een groep vrouwen twee foto’s van dezelfde man
- Eentje van de man als een sjofele metselaar met een vervallen busje
- Eentje van de man als een metselaar die zijn zaakjes op orde heeft met luxe gereedschap en een mooi busje
Vraag die vrouwen om die mannen een cijfer te geven op aantrekkingskracht en de tweede man wint het. Onderzoeken genoeg die dat aantonen.
Nee, want ik val niet op dat type. Mooie kleertjes.quote:Op donderdag 9 april 2026 19:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Die profielen niet maar een man in een mooie auto met mooie kleertjes maakt het wel af toch?
Als jij al een poosje op Tinder date begrijp ik wel dat je er op een gegeven snel door heen prikt. Gros van die auto's is niet eens van hun maar van de bank of papa.
Welke type is dat dan? Mooie kleren zijn toch geen red flag?quote:Op donderdag 9 april 2026 19:15 schreef Donna het volgende:
[..]
Nee, want ik val niet op dat type. Mooie kleertjes.
Liever zonder kleren?quote:Op donderdag 9 april 2026 19:15 schreef Donna het volgende:
[..]
Als ongeveer 1 op de 3 vrouwen vrijgezel is, hoe kan het dan dat jij ze niet tegenkomt?quote:Op donderdag 9 april 2026 16:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Het ligt helemaal niet genuanceerder. Je krijgt de uitleg van een deskundige er bij.
Waar ontmoet je tegenwoordig nog vrijgezelle vrouwen dan? En mannen trouwens, want vrijwel iedereen is moe van die troep. Vrouwen raken net zo goed moedeloos al is het misschien om andere redenen.
Ik zie dan dit type voor me;quote:Op donderdag 9 april 2026 19:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Welke type is dat dan? Mooie kleren zijn toch geen red flag?
alsof de gemiddelde 'zakenman' er zo uit zietquote:Op donderdag 9 april 2026 19:22 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik zie dan dit type voor me;
[ afbeelding ]
Dat is wel heel erg een gluiperdquote:Op donderdag 9 april 2026 19:22 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik zie dan dit type voor me;
[ afbeelding ]
Mijn werkgever loopt wel altijd in dat soort outfitjes en op de werkvloer zie ik ze ook genoeg. Of volledig in pak. Brrr...quote:Op donderdag 9 april 2026 19:25 schreef alternatif het volgende:
[..]
alsof de gemiddelde 'zakenman' er zo uit ziet
nogal 'johnny depp is beetje ugly' vibes
Dat laatste sowieso niet.quote:Op donderdag 9 april 2026 18:01 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Jawel er was laatst iets gepost met cijfers dat er nog steeds een loonkloof is rond de 5%. En dan ging het over dezelfde baan, zelfde uren enz.
Ik denk zelfs dat jij toen zei dat 5% nog wel te overzien was.
Ben al jaren getrouwd en draag keurig mijn ring, misschien is dat hetquote:Op donderdag 9 april 2026 19:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als ongeveer 1 op de 3 vrouwen vrijgezel is, hoe kan het dan dat jij ze niet tegenkomt?
Dat kan alleen maar als ze allemaal met een grote boog om je heen lopen…
Vind het wel mooi eigenlijk. Ook goede lijven en mooie koppen. Al ben ik niet van de blazertjes.quote:Op donderdag 9 april 2026 19:31 schreef Donna het volgende:
Of dit;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Schijnbaar heet dit smart casual.
Je maakt wel meer indruk met stabiliteit (bv eigen woning die ook opgeruimd is) dan met een AMG.quote:Op donderdag 9 april 2026 19:09 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ok, maar dan nog. Geef een groep vrouwen twee foto’s van dezelfde man
- Eentje van de man als een sjofele metselaar met een vervallen busje
- Eentje van de man als een metselaar die zijn zaakjes op orde heeft met luxe gereedschap en een mooi busje
Vraag die vrouwen om die mannen een cijfer te geven op aantrekkingskracht en de tweede man wint het. Onderzoeken genoeg die dat aantonen.
Het is ook een bepaald soort man dat zich zo kleedt. Er zijn vrouwen die daarvoor vallen, maar ook genoeg die er niet van houden.quote:Op donderdag 9 april 2026 19:31 schreef Donna het volgende:
Of dit;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het zijn mooie mannen in mooie kleding, maar ik vind het niet aantrekkelijk, het is mij te 'gladjes'. En gelukkig maar, anders zou iedereen op hetzelfde vallen.quote:Op donderdag 9 april 2026 19:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Vind het wel mooi eigenlijk. Ook goede lijven en mooie koppen. Al ben ik niet van de blazertjes.
quote:Op donderdag 9 april 2026 18:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoeveel vrouwelijke stratenmakers ken jij?
Hoeveel ken je er die mannen kunnen bijbenen qua tempo omdat ze fysiek net zo sterk zijn?
Ik zet er speciaal een groepje van 4 stratenmakers bij zodat jij of iemand anders uit de feministische kliek zich niet gelijk weer aangesproken voelen omdat zij weer een of andere GI Jane kennen die in haar eentje straten er in rammen alsof het pakken inlegkruisjes bij de drogist zijn.
Maar sure Lenny is natuurlijk weer triggered want er worden vrouwen tekort gedaan![]()
Misschien moet je je niet zo snel aangesproken voelen. FURUMBREED.
Je gaat zelf off topic, dus nou moet je niet hypocriet gaan doen.quote:Op donderdag 9 april 2026 19:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Ben al jaren getrouwd en draag keurig mijn ring, misschien is dat het
Volgens mij was de strekking van het topic dat vrouwen geen mannen meer wilde, dus misschien kan je bij de kern blijven in plaats van domme sneertjes proberen uit te delen.
Maar vrouwen die er van houden zijn gelukkig vaak van het type verzorgd.quote:Op donderdag 9 april 2026 19:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is ook een bepaald soort man dat zich zo kleedt. Er zijn vrouwen die daarvoor vallen, maar ook genoeg die er niet van houden.
Dit.. veel te glad..quote:Op donderdag 9 april 2026 19:34 schreef Donna het volgende:
[..]
Het zijn mooie mannen in mooie kleding, maar ik vind het niet aantrekkelijk, het is mij te 'gladjes'. En gelukkig maar, anders zou iedereen op hetzelfde vallen.
Dus als je niet op deze mannen valt dan ben je ma Flodder?quote:Op donderdag 9 april 2026 19:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar vrouwen die er van houden zijn gelukkig vaak van het type verzorgd.
Als je maar bij elkaar past, nietwaar? Je kan het toch niet iedereen naar de zin maken.
quote:Op donderdag 9 april 2026 19:36 schreef Lenny77 het volgende:
[..]![]()
Hoeveel stratenmakers ken jij? Net alsof elke man beestenwerk doet.. De meerderheid zit achter een bureau en heeft zachtere handen dan mijn gynaecoloog![]()
Dat staat er niet.quote:Op donderdag 9 april 2026 19:47 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dus als je niet op deze mannen valt dan ben je ma Flodder?
Ik ben prima verzorgd en val nog steeds niet op dat type.
Ofwel die man is zeker toch nog niet knap genoeg voor de vrouwen?quote:Op donderdag 9 april 2026 19:34 schreef Donna het volgende:
[..]
Het zijn mooie mannen in mooie kleding, maar ik vind het niet aantrekkelijk, het is mij te 'gladjes'. En gelukkig maar, anders zou iedereen op hetzelfde vallen.
Het zijn natuurlijk maar foto's he, dus met een specifieke opzet. Misschien zijn dat hele leuke mannen in het echt?quote:Op donderdag 9 april 2026 19:53 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Ofwel die man is zeker toch nog niet knap genoeg voor de vrouwen?
Je hebt mannen die een moord zouden plegen om voor de rest van hun leven zijn gezicht te hebben. Hoezo gladjes? Andere kleren aan en je bent zoals die kerel tóch nog beter af dan 80% van de rest van mannen.
Maar wel voor korte duur toch? En heel frequent van korte duur. Geef maar toequote:Op donderdag 9 april 2026 19:56 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Het zijn natuurlijk maar foto's he, dus met een specifieke opzet. Misschien zijn dat hele leuke mannen in het echt?
Maar op die foto stralen ze uit dat ze 'god's gift to women' zijn.
Dat zijn meestal niet de beste types om iets serieus mee te beginnen..
Dat zie je overal inderdaad ook op scholen, dat er allerlei speciale regelingen zijn. Het stoort mij er vooral aan dat men loopt te janken over 'gelijkheid' maar als het erop aankomt geen enkel statistiek dit laat terugzien, het is vooral veel eenrichtingsverkeer.quote:Op woensdag 8 april 2026 20:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is ook wel bijzonder dat ze om ziekteverzuim tegen te gaan allerlei vrouwspecifieke verlofregelingen eisen om tot dezelfde productie als hun mannelijke collega te kunnen komen.
Denk aan regeling rondom overgangsklachten, menstruatieverlof komt regelmatig voorbij. Het ouderschapsverlof is ook al enorm versoepeld de afgelopen jaren. Stellen kunnen tegenwoordig maandenlang vrijaf nemen op kosten van een werkgever zodra er een kind geboren is.
Dat is het probleem ook, men is er vatbaar voor en trapt er met open ogen in, probleem is alleen dat al die feministische bullshit tegenwoordig ingebakken is.quote:Op woensdag 8 april 2026 21:37 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Er wordt duidelijk op het gevoel van vrouwen ingespeeld om een wig (zeg ik dit goed) te drijven tussen vrouwen en mannen.
Nee toch niet.quote:Op donderdag 9 april 2026 20:01 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Maar wel voor korte duur toch? En heel frequent van korte duur. Geef maar toe
Nopequote:Op donderdag 9 april 2026 20:01 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Maar wel voor korte duur toch? En heel frequent van korte duur. Geef maar toe
Ja leuk maar dan of lullen jullie maar wat of zijn jullie een uitzondering, als je gewoon een 'normale man' bent op zulke apps dan kijkt 99% niet naar je om.quote:Op donderdag 9 april 2026 20:08 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee toch niet.
Heb geen zin in zo een type.
Ik heb ook geen ONS, nooit gehad en ben niet van plan dit te veranderen. FWB is ook niets voor mij.
In zekere zin is dat ook zo. Dat verklaart misscchien ook wel dat nogal wat vrouwen zich aangetrokken voelen tot foute mannen.quote:
Ik ken er toevallig heel wat mijn broertje heeft namelijk een eigen stratenmakersbedrijf/grondverzetkbedrijf. Moet de eerste vrouw nog ontmoeten die in een beetje fatsoenlijk tempo kan straten. Zelf in de offshore gewekt 20 jaar lang en de enige vrouwen aan boord die ik ben tegengekomen waren een kok en ooit een ingenieur. Sommige beroepen zijn gewoon niet voor vrouwen. Net als dat een man niet in de kinderopvang hoort.quote:Op donderdag 9 april 2026 19:36 schreef Lenny77 het volgende:
[..]![]()
Hoeveel stratenmakers ken jij? Net alsof elke man beestenwerk doet.. De meerderheid zit achter een bureau en heeft zachtere handen dan mijn gynaecoloog![]()
Zielig gewoon....
Je mag nu het laatste woord hebben, dan zal je vast gelukkig zijn
Het idee is dat ze dat gevaar aantrekkelijk vinden maar het vervolgens kunnen beteugelen. Vandaar de fetisj voor zaken als vampieren enzo. Omdat die naast hun wilde en gevaarlijke variant ook een menselijke gedaante hebben.quote:Op donderdag 9 april 2026 20:19 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In zekere zin is dat ook zo. Dat verklaart misscchien ook wel dat nogal wat vrouwen zich aangetrokken voelen tot foute mannen.
Juist andersom. Het is too much. Ik vind dat niet aantrekkelijk.quote:Op donderdag 9 april 2026 19:53 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Ofwel die man is zeker toch nog niet knap genoeg voor de vrouwen?
Je hebt mannen die een moord zouden plegen om voor de rest van hun leven zijn gezicht te hebben. Hoezo gladjes? Andere kleren aan en je bent zoals die kerel tóch nog beter af dan 80% van de rest van mannen.
Het toont maar weer aan hoe over-kritisch vrouwen over het algemeen zijn op het uiterlijk van mannen.
Nee, dit straalt uit: "ik ben succesvol en gesofisticeerd, geen armoedige sukkel die niet tot 3 kan tellen"quote:Op donderdag 9 april 2026 19:31 schreef Donna het volgende:
Of dit;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja precies, want daar zit ook niks tussen verder.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:20 schreef EsserS het volgende:
[..]
Nee, dit straalt uit: "ik ben succesvol en gesofisticeerd, geen armoedige sukkel die niet tot 3 kan tellen"
Nee, want de mannen in dit topic weten veel beter wat jij wel en niet wil dan jijzelf.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:23 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja precies, want daar zit ook niks tussen verder.
Dit type is exact iemand die gesofisticeerd in het dagelijks leven gewoon in z'n vocabulaire heeft. Dat is niet mijn ding.
Mogen smaken ook nog verschillen tegenwoordig?
Bij mijn beide buurvrouwen zag ik dat ze nog geen tien tegels verplaatsten voor de aanleg van hun eigen voortuin. En ze kapten er al mee. En toch hoor je steeds maar weer dat vrouwen mannen niet meer nodig zouden hebben. Zulke situaties blijven me fascineren.quote:Op donderdag 9 april 2026 20:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik ken er toevallig heel wat mijn broertje heeft namelijk een eigen stratenmakersbedrijf/grondverzetkbedrijf. Moet de eerste vrouw nog ontmoeten die in een beetje fatsoenlijk tempo kan straten. Zelf in de offshore gewekt 20 jaar lang en de enige vrouwen aan boord die ik ben tegengekomen waren een kok en ooit een ingenieur. Sommige beroepen zijn gewoon niet voor vrouwen. Net als dat een man niet in de kinderopvang hoort.
Maar dat mag je anno 2026 niet zeggen volgens types als jij want dan zijn ze in hun trots aangetast.
Jij hebt wel jouw eigen voortuin bestraat?quote:Op donderdag 9 april 2026 22:27 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Bij mijn beide buurvrouwen zag ik dat ze nog geen tien tegels verplaatsten voor de aanleg van hun eigen voortuin. En ze kapten er al mee. En toch hoor je steeds maar weer dat vrouwen mannen niet meer nodig zouden hebben. Zulke situaties blijven me fascineren.
Ik heb het wel laten afgraven wegens de vele onkruid van 7 jaar. Geel zand erin laten storten en laten egaliseren. Maar zelf de stenen erin gelegd. Incl. de betonbanden enzovoort. Achtertuin ook. Scheelde mij 2k.quote:Op donderdag 9 april 2026 23:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij hebt wel jouw eigen voortuin bestraat?
Ik draag zulke dingen wel eens maar dan in cargo uitvoering.quote:Op donderdag 9 april 2026 19:31 schreef Donna het volgende:
Of dit;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mag je niet zeggen!!!! Is vrouwonvriendelijk snap dat dan.quote:Op donderdag 9 april 2026 22:27 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Bij mijn beide buurvrouwen zag ik dat ze nog geen tien tegels verplaatsten voor de aanleg van hun eigen voortuin. En ze kapten er al mee. En toch hoor je steeds maar weer dat vrouwen mannen niet meer nodig zouden hebben. Zulke situaties blijven me fascineren.
Kan je niet eens zelf een kraantje besturen?quote:Op donderdag 9 april 2026 23:26 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Ik heb het wel laten afgraven wegens de vele onkruid van 7 jaar. Geel zand erin laten storten en laten egaliseren. Maar zelf de stenen erin gelegd. Incl. de betonbanden enzovoort. Achtertuin ook. Scheelde mij 2k.
Dat is ook gewoon netjes uiteindelijk. We zullen het eens hebben over waar sommige vrouwen in lopen want dat is pas echt verschrikkelijk.quote:Op donderdag 9 april 2026 23:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik draag zulke dingen wel eens maar dan in cargo uitvoering.
Dus veel zakken en shirt strak op de juiste plekken.
Zat een keer in een treincoupe waar twee studentes een rij verder luidkeels aan het bespreken waren welke soa's ze recentelijk hadden gekopt en van wie die waarschijnlijk kwam, dus dat valt wel meequote:Op donderdag 9 april 2026 14:15 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Er 1,2 miljoen single mannen en 1,7 miljoen single vrouwen. Jongere mannen (18-29) zijn vaker single dan vrouwen in die leeftijdscategorie.quote:Op donderdag 9 april 2026 18:49 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Welnee, het aantal single vrouwen is nog ongeveer even groot als het aantal single mannen. Met een lichte uitzondering voor de 70+ categorie , omdat vrouwen langer leven.
Dat vrouwen niet meer aan de man zouden willen is enkel de invulling van een willekeurige columniste, die voor 200 euro even een column eruit geramd heeft.
Waarom meteen zo aanvallend en meteen weer gaan vergelijken? Wij vrouwen noemen dat hierboven toch ook niet verschrikkelijk?quote:Op donderdag 9 april 2026 23:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon netjes uiteindelijk. We zullen het eens hebben over waar sommige vrouwen in lopen want dat is pas echt verschrikkelijk.
De meeste mensen (met en zonder penis) doen het niet. Dus jouw buufjes zijn doodnormale mensen.quote:Op donderdag 9 april 2026 23:26 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Ik heb het wel laten afgraven wegens de vele onkruid van 7 jaar. Geel zand erin laten storten en laten egaliseren. Maar zelf de stenen erin gelegd. Incl. de betonbanden enzovoort. Achtertuin ook. Scheelde mij 2k.
Kom maar met de bron dan.quote:Op vrijdag 10 april 2026 07:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
Er 1,2 miljoen single mannen en 1,7 miljoen single vrouwen. Jongere mannen (18-29) zijn vaker single dan vrouwen in die leeftijdscategorie.
48% van de single vrouwen blijft liever alleen tegenover 31% van de single mannen.
Dit zijn gewoon cijfers van het CBS dus ik weet niet wat je denkt je bereiken met deze ontkenning.
De ernst van soa's wordt tegenwoordig zwaar onderschat.quote:Op vrijdag 10 april 2026 01:04 schreef MultiBanaan het volgende:
Zat een keer in een treincoupe waar twee studentes een rij verder luidkeels aan het bespreken waren welke soa's ze recentelijk hadden gekopt en van wie die waarschijnlijk kwam, dus dat valt wel mee
Ga lekker zelf kijken bij CBS, jij wil er blijkbaar meer over weten en ik ben je secretaresse niet. Vergeet niet je bron voor je tip mee terug te nemenquote:Op vrijdag 10 april 2026 08:30 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Kom maar met de bron dan.
Tip voorafgaand: een eenpersoonshuishouden betekent niet dat iemand geen relatie heeft
Buiten dat: de slushaming naar de betreffende studentes lijkt me redelijk onterecht, aangezien ze die soa's toch ook opgepikt hebben bij hun sekspartners. Ze houden het met elkaar in stand. Ook dat is wederom niet uitsluitend een vrouwending.quote:Op vrijdag 10 april 2026 08:34 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
De ernst van soa's wordt tegenwoordig zwaar onderschat.
Er zijn inmiddels gonorrhoea stammen die resistent zijn tegen alle bestaande antibiotica.
Die 48%/31% betreft wel de leeftijdsgroep >35 jaar.quote:Op vrijdag 10 april 2026 07:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
Er 1,2 miljoen single mannen en 1,7 miljoen single vrouwen. Jongere mannen (18-29) zijn vaker single dan vrouwen in die leeftijdscategorie.
48% van de single vrouwen blijft liever alleen tegenover 31% van de single mannen.
Dit zijn gewoon cijfers van het CBS dus ik weet niet wat je denkt je bereiken met deze ontkenning.
Ze heeft het vrij specifiek over een aantal soorten mannen waar vrouwen geen trek in hebben volgens mij. Emotioneel onvolwassen types wordt gebruikt als overkoepelende term.quote:Op vrijdag 10 april 2026 08:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die 48%/31% betreft wel de leeftijdsgroep >35 jaar.
Daar valt nog wel een hoop op af te dingen ook. Bv: mensen die net gescheiden zijn of een vervelende breakup achter de rug hebben zijn nog wel geneigd om enkele jaren geen relatie meer te willen, om dan vervolgens weer wel een relatie te willen.
Daarnaast heb je een groep die slecht in de markt liggen en dan maar roepen: ik wil helemaal geen relatie.
Kortom, op mij komen deze cijfers niet schokkend voor.
Zelfs al zou het zo zijn dat de helft van de single vrouwen en een derde van de mannen geen relatie wil, dan nog heb je het maar over 1 op de 5 vrouwen en 1 op de 7 mannen.
You do you.
Waar het misgaat is met mannenhaters als Debbie die dit verkopen als ‘er is iets mis met mannen dat vrouwen vrijgezel willen blijven’. Dat is namelijk een verzinsel. Of je moet denken dat 4 op de 5 vrouwen niet helemaal sporen…
Zoals @MultiBanaan het omschreef, kreeg ik de indruk dat die studentes er eigenlijk wel trots op waren dat ze die soa's opgelopen hadden en er een beetje over opschepten. Zo'n houding komt me toch wel redelijk sletterig over. En dat zou ik ook vinden als een man dat doet.quote:Op vrijdag 10 april 2026 08:49 schreef miss_sly het volgende:
Buiten dat: de slushaming naar de betreffende studentes lijkt me redelijk onterecht, aangezien ze die soa's toch ook opgepikt hebben bij hun sekspartners. Ze houden het met elkaar in stand. Ook dat is wederom niet uitsluitend een vrouwending.
Jou kwamen de vrijheden die vrouwen in Iran wilden al over als hoerig, toch?quote:Op vrijdag 10 april 2026 10:31 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Zoals @:MultiBanaan het omschreef, kreeg ik de indruk dat die studentes er eigenlijk wel trots op waren dat ze die soa's opgelopen hadden en er een beetje over opschepten. Zo'n houding komt me toch wel redelijk sletterig over. En dat zou ik ook vinden als een man dat doet.
Was niet aan het slutshamen, ik was gewoon verbaasd dat ze er zo publiekelijk zo open over waren in de trein zonder enige gene, ze waren niet bepaald aan het fluisterenquote:Op vrijdag 10 april 2026 08:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Buiten dat: de slushaming naar de betreffende studentes lijkt me redelijk onterecht, aangezien ze die soa's toch ook opgepikt hebben bij hun sekspartners. Ze houden het met elkaar in stand. Ook dat is wederom niet uitsluitend een vrouwending.
Zo heb ik dat nooit gezegd.quote:Op vrijdag 10 april 2026 10:37 schreef Qarrad het volgende:
Jou kwamen de vrijheden die vrouwen in Iran wilden al over als hoerig, toch?
Ja, maar met logica zie je dat ze weldegelijk daarmee bedoelt dat het de regel is en niet de uitzondering. Want als het de uitzondering is, dan is dat geen reden om mannen af te zweren.quote:Op vrijdag 10 april 2026 10:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ze heeft het vrij specifiek over een aantal soorten mannen waar vrouwen geen trek in hebben volgens mij. Emotioneel onvolwassen types wordt gebruikt als overkoepelende term.
Ah, met logica.quote:Op vrijdag 10 april 2026 10:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, maar met logica zie je dat ze weldegelijk daarmee bedoelt dat het de regel is en niet de uitzondering. Want als het de uitzondering is, dan is dat geen reden om mannen af te zweren.
Dat doe je pas als het om een overweldigende meerderheid gaat.
Als je het over veel hebt, zonder te noemen hoeveel precies (expres vaag geformuleerd overigens) heb je het natuurlijk over een substantiele hoeveelheid, niet over een paar duizend, want anders zou de column nergens over gaan. En stellen dat die vrouwen het in zijn geheel opgeven, insinueert dat het aandeel mannen die "een kamerplant met rijbewijs" zijn, zo groot is, dat de kans zo groot is er een tegen te komen, dat het de moeite niet meer waard isquote:Op vrijdag 10 april 2026 10:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ah, met logica.
Ze beschrijft een tendens dat veel vrouwen (hoeveel? de overweldigende meerderheid?) er geen zin meer in hebben met die onvolwassen types.
Je zou ook kunnen stellen dat het logisch is dat een column de handel bewust scherper aanzet, maar ze zegt nergens "de meeste" of "een overweldigende meerderheid".
Én 'die onvolwassen types' zijn niet alle mannen. Er zijn gelukkig meer dan genoeg mannen die helemaal niet onder die categorie vallen. Het is alleen de kunst die te vinden, en soms zullen sommige vrouwen ook (tijdelijk) even klaar zijn met het zoeken naar een leuke man die een fijne aanvulling is op hun verder fijne leven en het wel lekker vinden om dan maar gewoon single te zijn.quote:Op vrijdag 10 april 2026 10:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ah, met logica.
Ze beschrijft een tendens dat veel vrouwen (hoeveel? de overweldigende meerderheid?) er geen zin meer in hebben met die onvolwassen types.
Je zou ook kunnen stellen dat het logisch is dat een column de handel bewust scherper aanzet, maar ze zegt nergens "de meeste" of "een overweldigende meerderheid".
Precies. De meerderheid is "gewoon" aan de man. Meer dan genoeg mannen, pech voor de jochies.quote:Op vrijdag 10 april 2026 11:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Én 'die onvolwassen types' zijn niet alle mannen. Er zijn gelukkig meer dan genoeg mannen die helemaal niet onder die categorie vallen. Het is alleen de kunst die te vinden, en soms zullen sommige vrouwen ook (tijdelijk) even klaar zijn met het zoeken naar een leuke man die een fijne aanvulling is op hun verder fijne leven en het wel lekker vinden om dan maar gewoon single te zijn.
Ze schrijft ook dat het diep in de cultuur zit.quote:Op vrijdag 10 april 2026 10:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ah, met logica.
Maar dat is dus niet zoals Debbie het schreef. Dan had ze bv kunnen schrijven dat het opgeven van die vrouwen helemaal niet nodig is, want genoeg leuke mannen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 11:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies. De meerderheid is "gewoon" aan de man. Meer dan genoeg mannen, pech voor de jochies.
Vrouwen zijn altijd aan de man. Voor hen is een relatie in welke vorm dan ook namelijk erg makkelijk. Ik denk alleen dat ze niet de top-man hebben die ze eigenlijk wilden. Maw de vent waar ze mee zijn is niet hun eerste keus. Ik hoop dat mannen in relaties dit beseffen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 11:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies. De meerderheid is "gewoon" aan de man. Meer dan genoeg mannen, pech voor de jochies.
Ja, de naastenliefde druipt echt van je posts af. Vooral naar vrouwen. En als er dan beargumenteerd wordt dat het grootste deel aan de man is, dan menen die valse secreten het nietquote:Op vrijdag 10 april 2026 12:18 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Vrouwen zijn altijd aan de man. Voor hen is een relatie in welke vorm dan ook namelijk erg makkelijk. Ik denk alleen dat ze niet de top-man hebben die ze eigenlijk wilden. Maw de vent waar ze mee zijn is niet hun eerste keus. Ik hoop dat mannen in relaties dit beseffen.
En
[ x ]
Het was natuurlijk al bekend uit welk vaatje/bubbel jij tapte, maar even om het zichtbaarder te maken...quote:Francis Parker Yockey was an American fascist writer best known for his neo-Spenglerian book Imperium: The Philosophy of History and Politics, published in 1948 under the pen name Ulick Varange, which called for a neo-Nazi European empire.
Zijn uitspraak over vrouwen was in ieder geval wel raak.quote:Op vrijdag 10 april 2026 12:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, de naastenliefde druipt echt van je posts af. Vooral naar vrouwen. En als er dan beargumenteerd wordt dat het grootste deel aan de man is, dan menen die valse secreten het niet
Oh en:
[..]
Het was natuurlijk al bekend uit welk vaatje/bubbel jij tapte, maar even om het zichtbaarder te maken...
Als ze maar geen seks hebben gehad he?quote:Op vrijdag 10 april 2026 10:50 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Zo heb ik dat nooit gezegd.
Vrouwen denken daar opvallend genuanceerder over...quote:Op vrijdag 10 april 2026 12:18 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Vrouwen zijn altijd aan de man. Voor hen is een relatie in welke vorm dan ook namelijk erg makkelijk.
Een goede marker daarvoor is als het woord settlen wordt gebruikt.quote:Op vrijdag 10 april 2026 12:18 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Vrouwen zijn altijd aan de man. Voor hen is een relatie in welke vorm dan ook namelijk erg makkelijk. Ik denk alleen dat ze niet de top-man hebben die ze eigenlijk wilden. Maw de vent waar ze mee zijn is niet hun eerste keus. Ik hoop dat mannen in relaties dit beseffen.
En
[ x ]
Dat je altijd een man kunt krijgen is meer een snoepje versus een goede maaltijd ja.quote:Op vrijdag 10 april 2026 14:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vrouwen denken daar opvallend genuanceerder over...
Er is misschien altijd wel iemand die hen wil neuken. Maar: dat geldt andersom ook wel. De vraag is dan: wil je het wel met die persoon die de lat zo laag legt.
Een grap (met een baard) om dit te illustreren:
In een bruin café stapt een oude, krom lopende vrouw binnen met een slecht passend kunstgebit en een papegaai op haar schouder. Ze roept naar alle aanwezigen: wie raadt wat ik op mijn schouder heb zitten mag met mij naar bed!
Het blijft ijzig stil.
Een van de mannen vindt het zielig en roept: 'een olifant!'.
Waarop de oude vrouw zegt: 'ik reken het goed'!
Je ziet inderdaad dat in sommige gevallen feminisme enigszins is doorgeslagen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 12:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ze schrijft ook dat het diep in de cultuur zit.
Kom op, je bent niet achterlijk. Het hele idee achter: ‘vrouwen zijn liever vrijgezel, want er mankeert iets aan mannen’ valt in de categorie: niet alle mannen, altijd een man, als er meer vrouwen aan de macht zouden zijn is er minder oorlog, als ik rondkijk zie ik vrijwel alleen maar leuke vrouwen en zelden een leuke man…
Anders gezegd: een misplaatst gevoel van superioriteit, wat net zo achterlijk is als beginnen te zeiken over dat je vrouwen geen tegels ziet sjouwen.
Mannen zijn gemiddeld beter in zus, vrouwen gemiddeld beter in zo. Maar er is verder geen betere gender in zijn algemeenheid, we vullen elkaar aan, zoals Woz en Jobs. Twee keer een Woz of twee keer een Jobs is faillissement. De combinatie werd een unicorn.
Feminisme is ook niets anders dan strijden voor gelijke kansen en gelijkwaardigheid.
Dat er nu figuren zijn die erin doorslaan met superioriteitsdenken is gewoon net zo min ok als een Tate die als een domme lul staat te oreren.
Dus nee, Debbie haar verhaal is allerminst een ‘dit soort mannen moeten we niet’, want de context is duidelijk anders.
Neuh.quote:Op vrijdag 10 april 2026 12:39 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Zijn uitspraak over vrouwen was in ieder geval wel raak.
Lol, jij komt toch met de bewering dat dit gewoon uit de CBS cijfers komt? Neem aan dat je dan die cijfers gezien hebt en met een bron kan komen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 08:47 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ga lekker zelf kijken bij CBS, jij wil er blijkbaar meer over weten en ik ben je secretaresse niet. Vergeet niet je bron voor je tip mee terug te nemen.
Zoiets heb ik ook nooit gezegd.quote:Op vrijdag 10 april 2026 13:56 schreef Lenny77 het volgende:
Als ze maar geen seks hebben gehad he?
Komt toch ergens hetzelfde over.
Ik denk dat het niet zelden een kauwgom is die van de straat is geraapt.quote:Op vrijdag 10 april 2026 14:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat je altijd een man kunt krijgen is meer een snoepje versus een goede maaltijd ja.
Jawel toch? Je wou een moslim meisje want die zijn zedig tot het huwelijk?quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Zoiets heb ik ook nooit gezegd.
Zoiets heb k misschien wel eens gezegd. Maar ik kan me niet herinneren dat ik een vrouw hoerig heb genoemd als ze wel sex voor het huweljk heeft.quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:20 schreef Lenny77 het volgende:
Jawel toch? Je wou een moslim meisje want die zijn zedig tot het huwelijk?
Waar Qarrad hiernaar refereert, is dat ik een keer een uitspraak deed dat de enige vrijheid die vrouwen in Iran onder de shah hadden die ze in de Islamitische Republiek niet hebben, de vrijheid om zich als een hoer te kleden is. Maar daarmee heb ik nooit bedoeld dat als een vrouw zich niet helemaal kleedt volgens de normen van de ayatollah's, ze dan gelijk een hoer zou zijn of als een hoer gekleed zou gaan.quote:Op vrijdag 10 april 2026 10:37 schreef Qarrad het volgende:
Jou kwamen de vrijheden die vrouwen in Iran wilden al over als hoerig, toch?
Jij plaatste foto's van mannen die zich netjes kleden met een kots smiley er bij. Daar gaat toch ook niet heel veel liefde van uit.quote:Op vrijdag 10 april 2026 07:42 schreef Donna het volgende:
[..]
Waarom meteen zo aanvallend en meteen weer gaan vergelijken? Wij vrouwen noemen dat hierboven toch ook niet verschrikkelijk?
Valt reuze mee zo'n 20.000 gevallen per jaar waarvan 95% prima te behandelen is. Driekwart is ook nog eens homo die het oploopt.quote:Op vrijdag 10 april 2026 08:34 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
De ernst van soa's wordt tegenwoordig zwaar onderschat.
Er zijn inmiddels gonorrhoea stammen die resistent zijn tegen alle bestaande antibiotica.
Heb je een linkje naar de post met de kotssmiley?quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Jij plaatste foto's van mannen die zich netjes kleden met een kots smiley er bij. Daar gaat toch ook niet heel veel liefde van uit.
In de grote steden is 60-70% vrijgezel. Ook leuk dat je mannen die om wat voor reden dan ook niet aan een vrouw kunnen komen om wat voor reden dan ook even als 'jochies' neer zetquote:Op vrijdag 10 april 2026 11:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je een linkje naar de post met de kotssmiley?
quote:Op donderdag 9 april 2026 19:15 schreef Donna het volgende:
[..]
Oh dus niet bij de foto's.quote:
Nee onder de foto's .Met een kots smiley. Is toch voor iedereen duidelijk hoe je er over denkt dan?quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh dus niet bij de foto's.
Duidelijk weer.
Ze geeft aan dat ze niet op het type man "mooie auto, mooie kleertjes" valt, prima toch.
Dat kan en dat mag. Ik zei alleen dat bepaalde vrouwen zich verschrikkelijk aankleden. Dat is nogal een understatement en verder totaal niet vrouwonvriendelijk in het algemeen. Kwestie van smaak net als jij/jullie.quote:Als ik moet kiezen tussen zo'n gladde mooiboy en Hendrik Jan Bökkers dan weet ik het ook wel.
Dat ging over een andere man die jijzelf ook als "gluiperd omschreef".quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee onder de foto's .Met een kots smiley. Is toch voor iedereen duidelijk hoe je er over denkt dan?
[..]
Dat kan en dat mag. Ik zei alleen dat bepaalde vrouwen zich verschrikkelijk aankleden. Dat is nogal een understatement en verder totaal niet vrouwonvriendelijk in het algemeen. Kwestie van smaak net als jij/jullie.
Dat ging over 1 specifieke foto van een specifieke man, daarna volgde er nog een post met meerdere foto's van mannen die kennelijk allemaal onder het predicaat kotsverwekkend vielen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ging over een andere man die jijzelf ook als "gluiperd omschreef".
Niet om wat voor reden dan ook. Een hoop mannen is niks mis mee en hebben de pech nog geen dekseltje gevonden te hebben om diverse redenen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:16 schreef Elan het volgende:
[..]
In de grote steden is 60-70% vrijgezel. Ook leuk dat je mannen die om wat voor reden dan ook niet aan een vrouw kunnen komen om wat voor reden dan ook even als 'jochies' neer zet
Nee, je bedoelde er juist iets heel positiefs en vrijdenkends mee! Het was verder totaal toeval dat je in de bubbel pro-Iraanse regime bleek te zitten. Er is geen enkele link te ontdekken met waardeoordelen over de kledij van vrouwen in die context. Het is potdorie niet dat die neergeschoten worden om die reden daar!quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:35 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Zoiets heb k misschien wel eens gezegd. Maar ik kan me niet herinneren dat ik een vrouw hoerig heb genoemd als ze wel sex voor het huweljk heeft.
[..]
Waar Qarrad hiernaar refereert, is dat ik een keer een uitspraak deed dat de enige vrijheid die vrouwen in Iran onder de shah hadden die ze in de Islamitische Republiek niet hebben, de vrijheid om zich als een hoer te kleden is. Maar daarmee heb ik nooit bedoeld dat als een vrouw zich niet helemaal kleedt volgens de normen van de ayatollah's, ze dan gelijk een hoer zou zijn of als een hoer gekleed zou gaan.
Nou sorry van de kotssmiley dan, maar die deed ik er ook alleen maar bij omdat het schijnbaar ongelooflijk is dat sommige vrouwen liever voor een knappe metselaar gaan dan dat type gladde man met 'nette kleertjes'.quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee onder de foto's .Met een kots smiley. Is toch voor iedereen duidelijk hoe je er over denkt dan?
[..]
Dat kan en dat mag. Ik zei alleen dat bepaalde vrouwen zich verschrikkelijk aankleden. Dat is nogal een understatement en verder totaal niet vrouwonvriendelijk in het algemeen. Kwestie van smaak net als jij/jullie.
Nu ligt je het toe maar je gooit ze in eerst instantie allemaal op 1 hoop.quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:41 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Niet om wat voor reden dan ook. Een hoop mannen is niks mis mee en hebben de pech nog geen dekseltje gevonden te hebben om diverse redenen.
Er is echter een categorie jochies die zich graag willen voordoen als mannen met alle traditionele privileges van dien die de deksel op de neus krijgen, met recht.
Je kan toch prima allebei zijn? Ik ga niet uit eten in dezelfde kleding als waarin ik de tuin heb gedaan of het huis geschilderd. Het zou geen zak uit moeten maken. Al mag je iets natuurlijk gewoon oerlelijk vinden.quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:46 schreef Donna het volgende:
[..]
Nou sorry van de kotssmiley dan, maar die deed ik er ook alleen maar bij omdat het schijnbaar ongelooflijk is dat sommige vrouwen liever voor een knappe metselaar gaan dan dat type gladde man met 'nette kleertjes'.
Punt is natuurlijk dat ze ervoor konden kiezen om "hoerig" gekleed te gaan, of met een outfit zonder bedekking van het hoofd, of welke grijstint dan ook. Maar zelfs een outfit zonder bedekking van het hoofd (laten we zeggen jeans en een trui) is al te hoerig voor de ayatollah's. Er is dus wel meer beperking dan enkel de beperking "hoerig" gekleed te gaan (naar onze standaarden, en los van dat het Islamitische regime nog wel meer beperkingen oplegt, zoals het verbod muziek te luisteren, gescheiden scholen, verbod op relaties etc.).quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:35 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Zoiets heb k misschien wel eens gezegd. Maar ik kan me niet herinneren dat ik een vrouw hoerig heb genoemd als ze wel sex voor het huweljk heeft.
[..]
Waar Qarrad hiernaar refereert, is dat ik een keer een uitspraak deed dat de enige vrijheid die vrouwen in Iran onder de shah hadden die ze in de Islamitische Republiek niet hebben, de vrijheid om zich als een hoer te kleden is. Maar daarmee heb ik nooit bedoeld dat als een vrouw zich niet helemaal kleedt volgens de normen van de ayatollah's, ze dan gelijk een hoer zou zijn of als een hoer gekleed zou gaan.
Licht. En nee, jij interpreteert het (graag) zo.quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Nu ligt je het toe maar je gooit ze in eerst instantie allemaal op 1 hoop.
Oh, het zit totaal anders. Ik denk ook dat het totaal anders zit, namelijk dat een hoop jonge kerels door steeds extremere content denken dat er een probleem is...met vrouwen. Het feit dat er nu al 19 delen mansplainend geblazen wordt over één column omdat een vrouw waagt een tendens te benoemen spreekt boekdelen.quote:Het zit bovendien totaal anders dan jij schetst. Ook leuke jonge kerels komen moeilijk aan de vrouw.
Ik geloof dat jij je normaal gesproken constructiever kunt uitdrukken dan met dat soort suggestieve terminologie.quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Licht. En nee, jij interpreteert het (graag) zo.
[..]
Oh, het zit totaal anders. Ik denk ook dat het totaal anders zit, namelijk dat een hoop jonge kerels door steeds extremere content denken dat er een probleem is...met vrouwen. Het feit dat er nu al 19 delen mansplainend geblazen wordt over één column omdat een vrouw waagt een tendens te benoemen spreekt boekdelen.
wat een gezeur , iedere vrouw mag leven zoals ze wilquote:Op vrijdag 10 april 2026 16:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Licht. En nee, jij interpreteert het (graag) zo.
[..]
Oh, het zit totaal anders. Ik denk ook dat het totaal anders zit, namelijk dat een hoop jonge kerels door steeds extremere content denken dat er een probleem is...met vrouwen. Het feit dat er nu al 19 delen mansplainend geblazen wordt over één column omdat een vrouw waagt een tendens te benoemen spreekt boekdelen.
Ha, ben jij weer met je Filippina's. Misschien kun je nog een keer beschrijven hoe seksueel en hardwerkend ze zijn! Anders vergeten we dat misschien.quote:Op vrijdag 10 april 2026 17:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wat een gezeur , iedere vrouw mag leven zoals ze wil
wil jij een leuke meid ga dan naar de Filipijnen op vakantie en er komen honderden op je af al ben je nog zo lelijk, regel een MVV voor haar
en klaar is het koppel
MITS je woonruimte hebt
dat moet ieder zelf ervarenquote:Op vrijdag 10 april 2026 17:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ha, ben jij weer met je Filippina's.
Misschien kun je nog een keer beschrijven hoe seksueel en hardwerkend ze zijn!
Anders vergeten we dat misschien.
quote:AI-overzicht
Filipina nurses are globally renowned for their exceptional skill, compassion, and dedication, often cited as among the best in the world due to their, high-quality training, English proficiency, and "malasakit" (compassionate care).
They form a vital, large-scale healthcare workforce in the US, UK, Middle East, and beyond.
Hoe wou jij het anders noemen als er topic na topic dingen door mannen uitgelegd worden dat ze echt anders zitten.quote:Op vrijdag 10 april 2026 17:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij je normaal gesproken constructiever kunt uitdrukken dan met dat soort suggestieve terminologie.
Dat lijkt me logisch dat je dan andere kleding draagt tijdens het klussen, maar daar gaat het toch ook niet over? Dit 'rijke' zakenman type van die plaatjes is gewoon echt mijn type niet. Doe mij maar jeans en een shirt (geen poloshirts, geen overhemden), gewoon een shirt. Gewoon blue collar, stoer.quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kan toch prima allebei zijn? Ik ga niet uit eten in dezelfde kleding als waarin ik de tuin heb gedaan of het huis geschilderd. Het zou geen zak uit moeten maken. Al mag je iets natuurlijk gewoon oerlelijk vinden.
Nee, dat heb je niet misschien wel eens gezegd, dat heb je woord voor woord letterlijk gezegd, een paar dagen geleden.quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:35 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |