Als jij het zegt. Ik had het eigenlijk over neuken met als voornaamste doel voortplanting.quote:Op woensdag 8 april 2026 18:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Beter neuken. Want vrouwen hebben allesbehalve een lager libido. Maar slechte seks…, ja daar droog je van op.
Maar terug naar de vraag waarom jij geen zorgrol wil... Wat is daarop je antwoord?quote:Op woensdag 8 april 2026 16:07 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Je klaagt erover maar je zegt dat je niet klaagt, ok.
Ik weet het niet. En ik zei al die vrouwen laten die deadbeat vaders zelf toe in hun leven. Ze kiezen daar zelf voor om mee te paren. Ik ben niet één van die mannen. Dus mischien zou je die vrouwen zelf de vraag moeten gaan stellen waarom zij zelf (te vaak) voor die typische foute figuren kiezen.
Mijn werkgever is het niet met jou eens over het harde werken, getuige de awards, promoties en uitmuntende beoordelingen van de laatste jaren. En de reden dat ik op mijn werk zulke topprestaties kan leveren, is dat mijn man thuis zijn helft van de zorgtaken draaiende houdt.quote:Op woensdag 8 april 2026 18:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze weten het vooral leuk te vertellen hier namens andere vrouwen want zelf zijn ze niet van het harde werken. Wil wel eens zien wat er overblijft van die geëmancipeerde praatjes met 2 kinderen onder 3 en een fulltime baan er naast.
Lees even terug en bekijk objectief waar miss_sly en ik boos zijn.quote:Op woensdag 8 april 2026 18:19 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Dit lijkt het doel ook te zijn. Het vervangen van de blanke beschaving. En vrouwen werken hieraan mee want kinderen zijn kut, mannen zijn de duivel. Al begrijp ik dat seven en miss-sly zelf wel kinderen hebben, zelf werken en hun mannelijke partner doen het huishouden. Dus waar zij nog zo boos over zijn begrijp ik dan niet.
En dat is een andere vorm van neuken?quote:Op woensdag 8 april 2026 18:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Als jij het zegt. Ik had het eigenlijk over neuken met als voornaamste doel voortplanting.
Nou, ik had een voorvraag gesteld. Geen onbelangrijke.quote:Op woensdag 8 april 2026 19:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
Lees even terug en bekijk objectief waar miss_sly en ik boos zijn.
Ik stel maar 1 vraag: waarom willen mannen de zorgrol niet? Schijnbaar is dat heel moeilijk te beantwoorden. Er wordt of helemaal niet gereageerd, of er wordt een wedervraag gesteld waarom ik dan een man zou kiezen die daarvoor bedankt (terwijl mijn man zijn deel in ons huishouden zelf echt meer dan prima oppakt)
De mental load weegt echt 10 keer zwaarder dan de verantwoordelijkheid voor het gezinsinkomen.quote:Op woensdag 8 april 2026 07:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Even over die mental load: mannen hebben ook een mental load, maar dan een andere… de zorg voor het inkomen.
En die is behoorlijk zwaar en een van de drijvende krachten achter de hogere zelfmoordcijfers bij mannen.
Maar in de media lees je dit soort nuances niet en wordt de ‘derde shift’ steeds maar aangegrepen om te vertellen hoe oneerlijk alles is.
Maar het is niet oneerlijk: voor zowel mannen als vrouwen geldt dat er voor- en nadelen zijn aan het vrouw/man zijn.
En dat blijkt uit...?quote:Op woensdag 8 april 2026 19:27 schreef Seven. het volgende:
[..]
De mental load weegt echt 10 keer zwaarder dan de verantwoordelijkheid voor het gezinsinkomen.
Okay, je blijft gewoon je kapotte grammofoonplaat opzetten. Wat een toeval ook dat die 3 dagen die in Nederland (maar niet in buurlanden) het gemiddelde zijn volgens jou precies net maximum zijn. Net zoals het ook zo'n prachtig toeval is dat iedereen altijd in precies de goede god gelooft, en dan net die ene die de omgeving ook heeft!quote:Op woensdag 8 april 2026 14:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Mannen gaan de kar nooit trekken op de manier zoals veel vrouwen dat wensen omdat ze anders tegen dingen aankijken of het niet zien. Dus lopen vrouwen vast want zogenaamd komt alles op hun bordje. Er is tevens een mentaal en fysiek aspect van een zwangerschap wat nogal ingrijpend is en soms jaren duurt om van te herstellen waar mannen überhaupt niks mee kunnen. Stoppen met geloven in het sprookje dat we gelijk zijn en alles gelijkwaardig moeten verdelen zou een zege zijn voor mannen en vrouwen alsmede de gemiddelde relatie.
Heeft ook niks met mysogenie of vrouwonvriendelijk denken te maken, het komt uit letterlijke elk onderzoek dat CBS en universiteiten doen naar dit onderwerp naar voren dat zo'n gelijke verdeling in de meeste gevallen gewoon niet werkt in de praktijk.
Het is trekken aan een dood paard. Vrouwen met kleine kinderen horen 3 dagen te werken en niet meer, en als ze meer willen of denken te kunnen werken moeten ze niet janken dat ze het allemaal niet aan kunnen of de schuld daarvan bij hun partner in de schoenen proberen te schuiven omdat hij zogenaamd niet genoeg doet.
Hoe (een bepaald soort) mannen in de stress schieten als zij één keer moeten onthouden welk kind naar welk feestje moet en dat daar dan een gepast cadeautje voor moet komen.quote:
Verbazend hoe de onderlinge haat tegen het overige geslacht wordt uitgespeeld terwijl beide geslachten elkaar nodig hebben.quote:Op woensdag 8 april 2026 18:29 schreef Lenny77 het volgende:
![]()
Ziek topic is dit...
Ik weet zelfs niet meer waar te beginnen...
Kunnen we het ajb een beetje serieus houden?quote:Op woensdag 8 april 2026 20:04 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hoe (een bepaald soort) mannen in de stress schieten als zij één keer moeten onthouden welk kind naar welk feestje moet en dat daar dan een gepast cadeautje voor moet komen.
Was ik ook. Het is één van de duizenden voorbeelden van dingen die vrouwen vaak op zich nemen. En ook dat is een afnemend fenomeen, maar ik heb ze nog hoor, die collega's die thuis een exemplaar hebben zitten dat niet eens weet welke onderbroek van welk kind is en waar het spul allemaal naartoe moet om welke tijd.quote:Op woensdag 8 april 2026 20:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kunnen we het ajb een beetje serieus houden?
En dat terwijl zij wel precies weet welke bougies er in haar auto horen?quote:Op woensdag 8 april 2026 20:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Was ik ook. Het is één van de duizenden voorbeelden van dingen die vrouwen vaak op zich nemen. En ook dat is een afnemend fenomeen, maar ik heb ze nog hoor, die collega's die thuis een exemplaar hebben zitten dat niet eens weet welke onderbroek van welk kind is en waar het spul allemaal naartoe moet om welke tijd.
Dat mannen 'meer' doen, of vrouwen 'meer' doen wil niet opeens zeggen dat traditionele rolverdelingen en evolutie opeens van de baan is.quote:Op woensdag 8 april 2026 20:16 schreef Qarrad het volgende:
Het heeft niks met haat te maken om je uit te spreken tegen rolpatronen. Een aantal decennia geleden is daarmee begonnen en wat bleek? Mannen bleken een stuk meer te kunnen en willen dan eerder werd geroepen. De tijd dat vader alleen het vlees kwam snijden is voorbij, in de zin dat gezinnen nog steeds de keuze hebben om dat zo hypertraditioneel in te richten, maar dat er nog onnoemelijk meer mogelijkheden en levensstijlen zijn.
En het lijkt erop dat die vrijheid en alle opties een hoop mensen boos maken en het dan zo proberen te draaien dat het haat naar een ander is als je iedereen die mogelijkheden en kansen gunt en niet alleen één van de twee geslachten "omdat dat zo hoort" of "want biologie".
Je kunt kleinerend doen maar ik beroep me tenminste op onderzoek o.a. door CBS maar je kunt online ook cijfers van universitaire studies vinden over dit onderwerp. Die laten zien dat mensen van vrouwen met kleine kinderen verwachten dat ze 3 dagen werken, en van mannen 4 dagen. Aan die sociaalmaatschappelijke druk zijn dus beide seksen onderhevig en zullen hun keuzen beïnvloeden. Het is dus veel te kort door de bocht om mannen verantwoordelijk te stellen.quote:Op woensdag 8 april 2026 20:03 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Okay, je blijft gewoon je kapotte grammofoonplaat opzetten. Wat een toeval ook dat die 3 dagen die in Nederland (maar niet in buurlanden) het gemiddelde zijn volgens jou precies net maximum zijn. Net zoals het ook zo'n prachtig toeval is dat iedereen altijd in precies de goede god gelooft, en dan net die ene die de omgeving ook heeft!
Vroeger dachten ze dat vrouwen niet met de trein konden, want hun baarmoeder zou met die snelheid uit het lood gaan staan. Dat is een beetje de categorie waarin ik dit soort praatjes indeel.
Ik denk niet dat de evolutie veel te doen heeft met het selecteren van wasprogramma's of het programmeren van Python. De moderne maatschappij is een totaal ander beestje dan jagen/verzamelen.quote:Op woensdag 8 april 2026 20:22 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dat mannen 'meer' doen, of vrouwen 'meer' doen wil niet opeens zeggen dat traditionele rolverdelingen en evolutie opeens van de baan is.
Wat jij hier doet is iets verzinnen om het vervolgens iemand te verwijten. Er is hier niemand aan het janken dat het gras blauw is.quote:Wat mensen hier doen is zeggen dat gras blauw is en vervolgens als je statistieken laat zien dat men gewoon uit hun nek kletst zijn ze op hun tenen getrapt, gaan ze janken en 'willen ze niet meer met je praten'.
Ja, zo zijn er ook vrouwen die een blok aan het been zijn, maar dat was niet mijn vraag.quote:Op woensdag 8 april 2026 20:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Was ik ook. Het is één van de duizenden voorbeelden van dingen die vrouwen vaak op zich nemen. En ook dat is een afnemend fenomeen, maar ik heb ze nog hoor, die collega's die thuis een exemplaar hebben zitten dat niet eens weet welke onderbroek van welk kind is en waar het spul allemaal naartoe moet om welke tijd.
Het lijkt me een kwestie van logica dat als we met zijn allen gaan verwachten dat mannen 3 dagen gaan werken en vrouwen 4 en we de rest ook omgooien qua werkverdeling na een zwangerschap, dat we dan ook een hoop mannen kunnen opvegen.quote:Op woensdag 8 april 2026 20:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kunt kleinerend doen maar ik beroep me tenminste op onderzoek o.a. door CBS maar je kunt online ook cijfers van universitaire studies vinden over dit onderwerp. Die laten zien dat mensen van vrouwen met kleine kinderen verwachten dat ze 3 dagen werken, en van mannen 4 dagen. Aan die sociaalmaatschappelijke druk zijn dus beide seksen onderhevig en zullen hun keuzen beïnvloeden. Het is dus veel te kort door de bocht om mannen verantwoordelijk te stellen.
Met dat de balans meer richting een zogenaamd eerlijkere verdeling van werk en zorgtaken schuift zie je het ziekteverzuim ook gigantisch oplopen bij vrouwen. Je kunt vanuit je feministische bubbeltje dus wel van alles prediken maar in de praktijk liggen zaken veel gecompliceerder.
Vrouwen zijn amper in staat om werk en prive fatsoenlijk te combineren. 4 op de 5 heeft na de zwangerschap überhaupt moeite om weer haar draai te vinden. 20% kampt met lichamelijke klachten en nog eens 40% is chronisch moe.
Dus namens wie oreer jij hier in godsnaam? Niet de gemiddelde Nederlandse vrouw met jonge kinderen in elk geval.
Het zou jullie sieren als je je eens wat kwetsbaar op durfden te te stellen in plaats van zo hoog van de toren te blazen. Het beeld dat je schetst waaraan vrouwen volgens jullie moeten voldoen is compleet onrealistisch en legt alleen maar meer druk op jonge vrouwen.
Het is niks nieuws dat mannen meer doen in het huishouden, maar de rek is er inmiddels wel een beetje uit lijkt het he. Bepaalde rolpatronen zijn dusdanig hardnekkig dat die niet zomaar doorbroken kunnen worden door druk uit te blijven oefenen.quote:Op woensdag 8 april 2026 20:16 schreef Qarrad het volgende:
Het heeft niks met haat te maken om je uit te spreken tegen rolpatronen. Een aantal decennia geleden is daarmee begonnen en wat bleek? Mannen bleken een stuk meer te kunnen en willen dan eerder werd geroepen. De tijd dat vader alleen het vlees kwam snijden is voorbij, in de zin dat gezinnen nog steeds de keuze hebben om dat zo hypertraditioneel in te richten, maar dat er nog onnoemelijk meer mogelijkheden en levensstijlen zijn.
En het lijkt erop dat die vrijheid en alle opties een hoop mensen boos maken en het dan zo proberen te draaien dat het haat naar een ander is als je iedereen die mogelijkheden en kansen gunt en niet alleen één van de twee geslachten "omdat dat zo hoort" of "want biologie".
En dan nog meer zieke vrouwen? Is dat wat je nastreeft? Want die verschuiving omtrent arbeidsparticipatie is al decennia aan de gang. En ziekteverzuim loopt volledig uit de pas bij jonge vrouwen. Hoe meer uren ze gemiddeld werken des te meer vallen ze uit.quote:Op woensdag 8 april 2026 20:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het lijkt me een kwestie van logica dat als we met zijn allen gaan verwachten dat mannen 3 dagen gaan werken en vrouwen 4 en we de rest ook omgooien qua werkverdeling na een zwangerschap, dat we dan ook een hoop mannen kunnen opvegen.
Het zou jou sieren als je je eens wat kwetsbaar op durfde te stellen in plaats van zo hoog van de toren te blazen enz.
Is dat niet de aanleiding van dit topic? De overweldigende hoeveelheid vrouwen die op basis van behaalde resultaten in het verleden, concluderen dat ze eigenlijk beter gedijen zonder man?quote:Op woensdag 8 april 2026 20:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Verbazend hoe de onderlinge haat tegen het overige geslacht wordt uitgespeeld terwijl beide geslachten elkaar nodig hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |