Ja zoals ik al zei: als je voorstander bent van culture zelfmoord is dat prima.quote:Op woensdag 8 april 2026 12:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
So?
Als iedereen besluit om geen kinderen meer te nemen en de mensheid uitsterft, prima toch?
Dit is precies één van de dingen die ik herken uit gesprekken met mannen van de generatie waarbij vrouwen nog niet of nauwelijks werkten. Alles hing ervan af dat zij hun inkomen behielden.quote:Op woensdag 8 april 2026 07:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Even over die mental load: mannen hebben ook een mental load, maar dan een andere… de zorg voor het inkomen.
En die is behoorlijk zwaar en een van de drijvende krachten achter de hogere zelfmoordcijfers bij mannen.
Maar in de media lees je dit soort nuances niet en wordt de ‘derde shift’ steeds maar aangegrepen om te vertellen hoe oneerlijk alles is.
Maar het is niet oneerlijk: voor zowel mannen als vrouwen geldt dat er voor- en nadelen zijn aan het vrouw/man zijn.
Ik leef niet voor het voortbestaan van onze maatschappij of de mensheid.quote:Op woensdag 8 april 2026 12:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ook als die keuze het voorbestaan van onze maatschappij in gevaar brengt?
Maar ga dan ook niet klagen als de maatschappij verloederd.quote:Op woensdag 8 april 2026 12:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik leef niet voor het voortbestaan van onze maatschappij of de mensheid.
Wat is daar ´´gelukkig´´ aan dan?quote:Op woensdag 8 april 2026 12:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit is precies één van de dingen die ik herken uit gesprekken met mannen van de generatie waarbij vrouwen nog niet of nauwelijks werkten. Alles hing ervan af dat zij hun inkomen behielden.
Dat is inmiddels gelukkig vaak een gedeelde verantwoordelijkheid.
Gelukkig dat niet alle druk meer bij één persoon ligt. En nee, voor een hoop gezinnen is dat niet "alleen maar extra". Op één inkomen loop je name het vermogen om een huis te kopen mis. Ik heb het zelf als alleenstaande ouder op één inkomen moeten/kunnen redden met drie kinderen dus ik weet als geen ander wat die druk met je doet.quote:Op woensdag 8 april 2026 12:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat is daar ´´gelukkig´´ aan dan?
De vrouw wordt maatschappelijk ineens gedwongen ook full time te werken.
En voor wat? Extra geld wat letterlijk alleen maar extra is.
En kinderen? Die worden meer en meer gedumpt bij vreemden, ipv dat ouders zelf de kinderen nog hebben. Laat staan opvoeden.
Fulltime niet, maar 32 uur kan dat wel? Want daar zal je op uitkomen als de man van 40 uur naar 32 uur gaat en je wil er niet in inkomen op achteruit gaan.quote:Op dinsdag 7 april 2026 20:00 schreef Seven. het volgende:
[..]
Er ontbreekt een bepalende factor in dit verhaal: fulltime terugkeren naar de werkvloer met een baby van 3 maanden is realistisch gezien niet haalbaar. Dus als je dan toch al minder verdiende dan je partner voor de zwangerschap, dan is de keuze om parttime terug te keren naar de werkvloer al heel snel gemaakt.
Dar doe ik ook niet en dat vind ik ook niet.quote:Op woensdag 8 april 2026 12:45 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar ga dan ook niet klagen als de maatschappij verloederd.
Heel veel vrouwen kunnen het nu al niet aan, laat staan als ze meer moeten gaan werken. Dat gaat de samenleving miljarden extra kosten aan arbeidsongeschiktheidsuitkeringen en ziekteverzuim.quote:Op woensdag 8 april 2026 08:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is het ook. Dat is namelijk: de zorg voor werk, inkomen, huishouden en kinderen eerlijker verdelen tussen man en vrouw.
Heel veel simpeler dan dat wordt het niet.
Het is vooral dat we heel verschillend zijn, je kunt dat benoemen en boos over worden of proberen elkaar in onze kracht te zetten.quote:Op woensdag 8 april 2026 07:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Even over die mental load: mannen hebben ook een mental load, maar dan een andere… de zorg voor het inkomen.
En die is behoorlijk zwaar en een van de drijvende krachten achter de hogere zelfmoordcijfers bij mannen.
Maar in de media lees je dit soort nuances niet en wordt de ‘derde shift’ steeds maar aangegrepen om te vertellen hoe oneerlijk alles is.
Maar het is niet oneerlijk: voor zowel mannen als vrouwen geldt dat er voor- en nadelen zijn aan het vrouw/man zijn.
Ah, we zijn weer terug op het perron dat het alleen op de traditionele manier zou werken omdat mannen en vrouwen verschillend zijn. Dat is de discussie helemaal niet. Het is zaak om de maatschappij op punten anders in te richten zodat deze verschillen niet alleen de vrouwen beperken en dat deze zich ook volledig kunnen ontplooien en niet meer in een afhankelijke positie gedwongen worden door een maatschappij die ingericht is zodat mannen vooral de kar kunnen trekken.quote:Op woensdag 8 april 2026 13:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Heel veel vrouwen kunnen het nu al niet aan, laat staan als ze meer moeten gaan werken. Dat gaat de samenleving miljarden extra kosten aan arbeidsongeschiktheidsuitkeringen en ziekteverzuim.
Mannen blijven ook mannendingen doen en op een mannenmanier tegen de wereld en problemen aankijken, dus daar valt ook maar een beperkte winst te halen.
Mannen gaan de kar nooit trekken op de manier zoals veel vrouwen dat wensen omdat ze anders tegen dingen aankijken of het niet zien. Dus lopen vrouwen vast want zogenaamd komt alles op hun bordje. Er is tevens een mentaal en fysiek aspect van een zwangerschap wat nogal ingrijpend is en soms jaren duurt om van te herstellen waar mannen überhaupt niks mee kunnen. Stoppen met geloven in het sprookje dat we gelijk zijn en alles gelijkwaardig moeten verdelen zou een zege zijn voor mannen en vrouwen alsmede de gemiddelde relatie.quote:Op woensdag 8 april 2026 13:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ah, we zijn weer terug op het perron dat het alleen op de traditionele manier zou werken omdat mannen en vrouwen verschillend zijn. Dat is de discussie helemaal niet. Het is zaak om de maatschappij op punten anders in te richten zodat deze verschillen niet alleen de vrouwen beperken en dat deze zich ook volledig kunnen ontplooien en niet meer in een afhankelijke positie gedwongen worden door een maatschappij die ingericht is zodat mannen vooral de kar kunnen trekken.
2 inkomens zijn pas nodig als je boven je stand gaat leven.quote:Op woensdag 8 april 2026 13:00 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Gelukkig dat niet alle druk meer bij één persoon ligt. En nee, voor een hoop gezinnen is dat niet "alleen maar extra". Op één inkomen loop je name het vermogen om een huis te kopen mis. Ik heb het zelf als alleenstaande ouder op één inkomen moeten/kunnen redden met drie kinderen dus ik weet als geen ander wat die druk met je doet.
En dat ik de kinderen moest "dumpen" heb ik ook wel een ander perspectief voor: kinderen zitten van 8:30-15:00 sowieso op school. Denk je nu werkelijk dat die anderhalf, twee uur extra sociale activiteiten op de buitenschoolse opvang ineens slecht voor ze zouden zijn? Ze doen er van alles: slakkenraces, koekjes bakken, voetballen, samen knutselen. Precies wat ze anders ook zouden moeten doen op die uren maar nu binnen een bepaald kader. Geen beeldschermen, telefoons of games, gewoon spelen.
Kan merken dat jij vast voor gratis kinderopvang bent.quote:Op woensdag 8 april 2026 14:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
2 inkomens zijn pas nodig als je boven je stand gaat leven.
En het is toch simpelweg dumpen?
Als het om maar 1,5 uur gaat. Stop dan eerder met werken om ze op te halen?
Ongeacht wat ze daar doen, ze zijn alsnog weggestopt bij anderen ipv zelf de opvoeding op je te nemen.
Of het nou de man of de vrouw is, dat boeit totaal niet.
Neem je een kind, dan hoor je te zorgen voor het kind. 1 van de 2 moet die zorg op zich nemen.
Of allebei, dat de man bv 2 dagen vrij is terwijl de vrouw dan werkt.
Tegenwoordig is dat bittere noodzaak als je een huis wil kopen, tenzij je minimaal 2.5 a 3x modaal verdient.quote:Op woensdag 8 april 2026 14:08 schreef bianconeri het volgende:
2 inkomens zijn pas nodig als je boven je stand gaat leven.
Het is noodzaak op het moment dat je een hypotheek wil afsluiten. Als je die eenmaal binnen hebt kunnen de meeste mensen in de praktijk wel met wat minder af . Zeker als je bereid bent concessies te doen in je lifestyle.quote:Op woensdag 8 april 2026 14:29 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Tegenwoordig is dat bittere noodzaak als je een huis wil kopen, tenzij je minimaal 2.5 a 3x modaal verdient.
Alles behalve, lekker duur maken.quote:Op woensdag 8 april 2026 14:19 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Kan merken dat jij vast voor gratis kinderopvang bent.
Alleen voor de rijken.quote:Op woensdag 8 april 2026 14:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Alles behalve, lekker duur maken.
Die kunnen het toch wel betalen.quote:
De rijken betalen er al dik voor aangezien het voor een groot deel inkomensafhankelijk is. Eigenlijk zou het gratis moeten zijn voor iedereen die werkt.quote:Op woensdag 8 april 2026 14:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Die kunnen het toch wel betalen.
Laat ze dan ook maar flink veel dokken voor het dumpen van kinderen.
Juist niet.quote:Op woensdag 8 april 2026 15:05 schreef Elan het volgende:
[..]
De rijken betalen er al dik voor aangezien het voor een groot deel inkomensafhankelijk is. Eigenlijk zou het gratis moeten zijn voor iedereen die werkt.
Kinderen krijgen?quote:Op woensdag 8 april 2026 15:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Juist niet.
Want dan zou je een slecht iets gaan promoten.
Zou wel prettig zijn als we zelf onze bevolking een beetje op peil kunnen gaan houden ja.quote:Op woensdag 8 april 2026 15:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Kinderen krijgen?
Als nou iets onze Westerse samenleving neukt is het wel het gebrek aan verse aanwas.
Kinderen en werk zijn gewoon een kut combinatie het vergt teveel van mensen maar met name vrouwen. Als je dat gratis zou maken voor werkenden scheelt dat een hoop problemen.
Nee, ik ben voorstander van vrije keuze.quote:Op woensdag 8 april 2026 12:34 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja zoals ik al zei: als je voorstander bent van culture zelfmoord is dat prima.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |