Wat als de vrouwen in dat geval alsnog voor alleen de top 10% knappe mannen vallen?quote:Op woensdag 8 april 2026 00:05 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik denk dat de oplossing hoe we ervoor kunnen zorgen dat vrouwen een carrière en zorg voor de kinderen kunnen combineren heel simpel is. Door middel van sperma sorteren kunnen we ervoor zorgen dat er veel meer meisjes dan jongens geboren worden. Als de verhouding op een gegeven moment op 80% meisjes en 20% jongens ligt, dan kunnen mannen met vier vrouwen trouwen. Als er dan kinderen komen, dan kunnen zowel de man als de vier vrouwen voor vier dagen per week gaan werken, zodat er iedere dag wel iemand thuis is om voor de kinderen te zorgen.
Even over die mental load: mannen hebben ook een mental load, maar dan een andere… de zorg voor het inkomen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Economische gelijkheid is in beginsel niet meer dan normaal, echter die mental load blijft een enorm issue voor veel vrouwen. Mannen kunnen of willen bepaalde (zorg)taken kennelijk niet zien of in elk geval niet hoe de vrouw er tegenaan kijkt en daardoor komt dat in haar beleving allemaal op haar bordje terecht. Wat je leest en hoort is dat schering en inslag en beperkt het zich echt niet tot een kleine groep incompetente mannen die alleen met zichzelf bezig zijn maar gaat het om iets veel meer fundamenteels. Dat onbegrip drijft partners uit elkaar en zorgt voor een hoog ziekteverzuim bij vrouwen ondanks alle goede bedoelingen en aspecten van de emancipatie die wel een enorme groei hebben doorgemaakt de laatste 50 jaar.
Zouden vrouwen dat nu echt fijn vinden, denk je?quote:Op woensdag 8 april 2026 00:05 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik denk dat de oplossing hoe we ervoor kunnen zorgen dat vrouwen een carrière en zorg voor de kinderen kunnen combineren heel simpel is. Door middel van sperma sorteren kunnen we ervoor zorgen dat er veel meer meisjes dan jongens geboren worden. Als de verhouding op een gegeven moment op 80% meisjes en 20% jongens ligt, dan kunnen mannen met vier vrouwen trouwen. Als er dan kinderen komen, dan kunnen zowel de man als de vier vrouwen voor vier dagen per week gaan werken, zodat er iedere dag wel iemand thuis is om voor de kinderen te zorgen.
Wat een onzin. Een vrouw kan kan ook zorgen hebben over het inkomen. Als je in een gelijkwaardige relatie zit dan deel je dat samen. Of je kiest bewust voor bepaalde patronen, dat is oke. Maar automatisch ervan uitgaan dat de man mental load inkomen verzorgen heeft? Wat een bull.quote:Op woensdag 8 april 2026 07:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Even over die mental load: mannen hebben ook een mental load, maar dan een andere… de zorg voor het inkomen.
En die is behoorlijk zwaar en een van de drijvende krachten achter de hogere zelfmoordcijfers bij mannen.
Maar in de media lees je dit soort nuances niet en wordt de ‘derde shift’ steeds maar aangegrepen om te vertellen hoe oneerlijk alles is.
Maar het is niet oneerlijk: voor zowel mannen als vrouwen geldt dat er voor- en nadelen zijn aan het vrouw/man zijn.
Weet je het niet, of wil je gewoon niet antwoorden omdat het gewoon niet uit te leggen is?quote:Op dinsdag 7 april 2026 23:21 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Vrouwen zijn de gatekeepers van voortplanting. De vrouwen lieten die verkeerde mannen dus zelf toe. Waarom moet ik die vraag dan beantwoorden.
Dat is het ook. Dat is namelijk: de zorg voor werk, inkomen, huishouden en kinderen eerlijker verdelen tussen man en vrouw.quote:Op woensdag 8 april 2026 00:05 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik denk dat de oplossing hoe we ervoor kunnen zorgen dat vrouwen een carrière en zorg voor de kinderen kunnen combineren heel simpel is.
Zie je mij klagen? Ik stel jou gewoon de vraag waarom mannen collectief bedanken voor de (onbetaalde) zorgrol. Maar dat je hier geen passend antwoord op hebt, is eigenlijk ook alles wat er te zeggen valt.quote:
Het is niet zo dat mannen collectief bedanken voor de (onbetaalde) zorgrol. Er zijn echt steeds meer mannen die hun fair share op zich nemen, of in ieder geval dat proberen te doen. En ook steeds meer mannen die parttime gaan werken, en ook meer mannen waarbij de vrouw meer blijft werken en voor het inkomen zorgt omdat ze een baan heeft waarbij ze beter verdient.quote:Op woensdag 8 april 2026 08:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zie je mij klagen? Ik stel jou gewoon de vraag waarom mannen collectief bedanken voor de (onbetaalde) zorgrol. Maar dat je hier geen passend antwoord op hebt, is eigenlijk ook alles wat er te zeggen valt.
Maar als nou de man zorgt voor het werk en inkomen en de vrouw zorgt voor het huishouden en de kinderen dan is het toch ook eerlijk verdeeld?quote:Op woensdag 8 april 2026 08:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is het ook. Dat is namelijk: de zorg voor werk, inkomen, huishouden en kinderen eerlijker verdelen tussen man en vrouw.
Heel veel simpeler dan dat wordt het niet.
Als men dat beide wil, is dat inderdaad prima. Het is alleen niet de enige optie, en het is afhankelijk van beide partners in de relatie wat het beste past. En als je dan kiest voor een verdeling waarin beide ook werken, verdeel je alles, dus ook de zorg voor kinderen en huishouden, eerlijk. Degene die wat minder uren werkt, kan wat meer van de onbetaalde zorgtaken op zich nemen, maar het ontslaat degene die meer uren werkt niet van deelname aan die onbetaalde zorgtaken.quote:Op woensdag 8 april 2026 11:08 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar als nou de man zorgt voor het werk en inkomen en de vrouw zorgt voor het huishouden en de kinderen dan is het toch ook eerlijk verdeeld?
Ik vind het persoonlijk toch maar een zorgelijke ontwikkeling.quote:Op woensdag 8 april 2026 11:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als men dat beide wil, is dat inderdaad prima. Het is alleen niet de enige optie, en het is afhankelijk van beide partners in de relatie wat het beste past. En als je dan kiest voor een verdeling waarin beide ook werken, verdeel je alles, dus ook de zorg voor kinderen en huishouden, eerlijk. Degene die wat minder uren werkt, kan wat meer van de onbetaalde zorgtaken op zich nemen, maar het ontslaat degene die meer uren werkt niet van deelname aan die onbetaalde zorgtaken.
Dus de derde shift geldt voor alle vrouwen en nooit voor mannen, maar de zorgen over inkomen dat is volledig 50/50?quote:Op woensdag 8 april 2026 07:58 schreef June. het volgende:
[..]
Wat een onzin. Een vrouw kan kan ook zorgen hebben over het inkomen. Als je in een gelijkwaardige relatie zit dan deel je dat samen. Of je kiest bewust voor bepaalde patronen, dat is oke. Maar automatisch ervan uitgaan dat de man mental load inkomen verzorgen heeft? Wat een bull.
Ik vind het zorgelijk dat de vrouw dan toch nog als baarmoeder wordt gezien en vooral moet werpen.quote:Op woensdag 8 april 2026 11:33 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk toch maar een zorgelijke ontwikkeling.
Als de vrouw moet werken worden er gewoon te weinig kinderen geboren.
De primaire taak van de man en vrouw op deze planeet is voortplanting.quote:Op woensdag 8 april 2026 11:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het zorgelijk dat de vrouw dan toch nog als baarmoeder wordt gezien en vooral moet werpen.
Veel vrouwen moeten niet werken, maar willen dat ook graag. En de ervaring leert dat het ook belangrijk is, want als je man er ineens vandoor gaat en je achterlaat met een aantal kinderen, zul je toch ook weer aan de slag moeten. Met een hiaat van jaren wordt dat wel een probleem. Evenals je pensioenvoorziening als je niet gewerkt hebt en niets hebt opgebouwd en je man gaat er vandoor.
En als zo'n moeder alleen dan allerlei toeslagen krijgt om rond te kunnen komen, dan is ze een profiteur.
Doe het maar eens goed als vrouw.
Nee. Niet meer. Dat is een keuze.quote:Op woensdag 8 april 2026 11:42 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De primaire taak van de man en vrouw op deze planeet is voortplanting.
Wat is eerlijk in dezen?quote:Op woensdag 8 april 2026 08:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is het ook. Dat is namelijk: de zorg voor werk, inkomen, huishouden en kinderen eerlijker verdelen tussen man en vrouw.
Heel veel simpeler dan dat wordt het niet.
De voorvraag is: doen ze dat ook echt? Ik denk namelijk dat het absoluut niet zo is.quote:Op woensdag 8 april 2026 08:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zie je mij klagen? Ik stel jou gewoon de vraag waarom mannen collectief bedanken voor de (onbetaalde) zorgrol. Maar dat je hier geen passend antwoord op hebt, is eigenlijk ook alles wat er te zeggen valt.
Ik ben vooral voorstander van de eigen keuze, ook voor vrouwen. Als een vrouw thuis wil blijven, moeder en huisvrouw wil worden en veel kinderen wil krijgen en ze vindt een man die daar mooi op aansluit, is dat prima. Maar het is geen vanzelfsprekendheid dat dit zo wordt geregeld. Dat is in mijn ogen emancipatie: dat vrouwen ook een keuze hebben in wat en hoe ze het willen.quote:Op woensdag 8 april 2026 12:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als je voorstander bent van culturele zelfmoord heb je een keuze ja.
Maar is dan niet de conclusie dat het eigenlijk al heel goed geregeld is?quote:Op woensdag 8 april 2026 12:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben vooral voorstander van de eigen keuze, ook voor vrouwen. Als een vrouw thuis wil blijven, moeder en huisvrouw wil worden en veel kinderen wil krijgen en ze vindt een man die daar mooi op aansluit, is dat prima. Maar het is geen vanzelfsprekendheid dat dit zo wordt geregeld. Dat is in mijn ogen emancipatie: dat vrouwen ook een keuze hebben in wat en hoe ze het willen.
Ook als die keuze het voorbestaan van onze maatschappij in gevaar brengt?quote:Op woensdag 8 april 2026 12:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben vooral voorstander van de eigen keuze, ook voor vrouwen. Als een vrouw thuis wil blijven, moeder en huisvrouw wil worden en veel kinderen wil krijgen en ze vindt een man die daar mooi op aansluit, is dat prima. Maar het is geen vanzelfsprekendheid dat dit zo wordt geregeld. Dat is in mijn ogen emancipatie: dat vrouwen ook een keuze hebben in wat en hoe ze het willen.
Eens, dus geen mannen gaan pushen om meer te zorgen en minder te werken en vrouwen pushen meer te werken en minder te zorgen, maar mensen het zelf laten uitzoeken wat voor hun het beste werkt.quote:Op woensdag 8 april 2026 12:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
So?quote:Op woensdag 8 april 2026 12:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ook als die keuze het voorbestaan van onze maatschappij in gevaar brengt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |