abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220537559
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:28 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ja, eens dat het speelveld niet heel zwart-wit is. Maar het is wel opvallend dat mannensectoren beter betalen. En dat heeft dan weer zijn oorsprong in andere systemische ongelijkheden.
Vraag en aanbod.
pi_220537600
quote:

[..]
Ja, eens dat het speelveld niet heel zwart-wit is. Maar het is wel opvallend dat mannensectoren beter betalen. En dat heeft dan weer zijn oorsprong in andere systemische ongelijkheden.
Ik heb het iets leesbaarder gemaakt.

Mja techniek is heel belangrijk. Vaak komt er ook fysiek een en ander op je schouders te hangen dan alleen technische tekeningen maken.

Ik denk dat stellen het in de praktijk het veelal wel redden mét kinderen. In welke combinatie met werk dan ook. Wat ik dan niet begrijp is waar die haat vandaan komt. Vooral online, vanaf de vrouwen jegens de mannen.

Ik geloof dat je het zelf wel goed voor mekaar hebt? Even snel googlen doe jij iets met logistiek en planning. Een grote pakketdienst?

Mooi toch. Vasthouden.

Ik zou daar geen problemen mee hebben. Maar dan komt het volgende punt. Zou jij als vrouw minder gevoel of achting hebben voor je partner. Als hij minder verdient dan jij. Ook al zorgt hij goed of deels voor het huishouden? Want dit hoor je ook vaak. Dat vrouwen liever verzorgt willen worden. En zich gaan irriteren als een man een 'stay at home dad' wordt die minder inkomen heeft.

[ Bericht 9% gewijzigd door Spring_Sale op 08-04-2026 22:40:41 ]
pi_220537640
quote:
6s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:30 schreef Seven. het volgende:

[..]
Jij wint hoor, zonder het zaad van mannen ontstaan er geen kinderen. Maar je mist (mogelijk wel bewust) het punt dat vrouwen allang niet meer afhankelijk zijn van de bereidheid van mannen om een vrouw actief te steunen in die wens.
Dat zijn vrouwen toch ook nooit geweest?
Als ze een kinderwens hebben kunnen ze zich toch laten bevruchten?
Of willen mannen dat niet meer?
pi_220537702
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:35 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]

Mja techniek is heel belangrijk. Vaak komt er ook fysiek een en ander op je schouders te hangen dan alleen technische tekeningen maken.

Ik denk dat stellen het in de praktijk het veelal wel redden mét kinderen. In welke combinatie met werk dan ook. Wat ik dan niet begrijp is waar die haat vandaan komt. Vooral online, vanaf de vrouwen jegens de mannen.

Ik geloof dat je het zelf wel goed voor mekaar hebt? Even snel googlen doe jij iets met logistiek en planning. Een grote pakketdienst?

Mooi toch. Vasthouden.

Ik zou daar geen problemen mee hebben. Maar dan komt het volgende punt. Zou jij als vrouw minder gevoel of achting hebben voor je partner. Als hij minder verdient dan jij. Ook al zorgt hij goed of deels voor het huishouden? Want dit hoor je ook vaak. Dat vrouwen liever verzorgt willen worden. En zich gaan irriteren als een man een 'stay at home dad' wordt die minder inkomen heeft.
Verzorgd worden is, voor mij, veel meer dan alleen geld. Doe mij maar een partime man die boodschappen doet en kookt. Heerlijk.
  woensdag 8 april 2026 @ 22:56:31 #105
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220537774
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:35 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]

Mooi toch. Vasthouden.

Bij ons ontstaat er wrijving als ik naast mijn fulltime baan en de mental load ook nog het gevoel heb dat ik het hele weekend moet poetsen terwijl onze zoon ook staat te schreeuwen om mijn aandacht. Ik spring doordeweeks wel bij zodat de was en al het schoonmaakwerk zich niet ophoopt tot het weekend, en ik stel geen eisen aan hoe hij het huishouden doet.

Tegenwoordig bespreken we het al heel snel als er 1-3 keer per jaar ergernissen ontstaan, en dan zoeken we een praktische oplossing zodat al die kutklussen zich niet meer ophopen tot in het weekend. Ergernis verdwijnt als sneeuw voor de zon en dan kan iedereen weer genieten van het goeie leven.

Ik neem aan dat dit voor volwassen mannen redelijk hetzelfde werkt, als de stay at home moeder van je kinderen de boel thuis laat versloffen, dan gaat het schuren.
Resistance is futile.
  woensdag 8 april 2026 @ 22:57:35 #106
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220537784
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:47 schreef Koettie het volgende:

[..]
Verzorgd worden is, voor mij, veel meer dan alleen geld. Doe mij maar een partime man die boodschappen doet en kookt. Heerlijk.
Ja, dat is echt een privilege O+ .
Resistance is futile.
pi_220537864
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:56 schreef Seven. het volgende:

[..]
Bij ons ontstaat er wrijving als ik naast mijn fulltime baan en de mental load ook nog het gevoel heb dat ik het hele weekend moet poetsen terwijl onze zoon ook staat te schreeuwen om mijn aandacht. Ik spring doordeweeks wel bij zodat de was en al het schoonmaakwerk zich niet ophoopt tot het weekend, en ik stel geen eisen aan hoe hij het huishouden doet.

Tegenwoordig bespreken we het al heel snel als er 1-3 keer per jaar ergernissen ontstaan, en dan zoeken we een praktische oplossing zodat al die kutklussen zich niet meer ophopen tot in het weekend. Ergernis verdwijnt als sneeuw voor de zon en dan kan iedereen weer genieten van het goeie leven.

Ik neem aan dat dit voor volwassen mannen redelijk hetzelfde werkt, als de stay at home moeder van je kinderen de boel thuis laat versloffen, dan gaat het schuren.
En je sloopt en verbouwt ook nogeens hele huizen. Hoe doe je dat dan. Is samen zijn met je familie tussen de zakken cement op een kale vloer broodje eten en tv kijken op een verhuiskleedje?

(of was jij dit niet)
  woensdag 8 april 2026 @ 23:43:38 #108
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220538002
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 23:14 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
En je sloopt en verbouwt ook nogeens hele huizen. Hoe doe je dat dan. Is samen zijn met je familie tussen de zakken cement op een kale vloer broodje eten en tv kijken op een verhuiskleedje?

(of was jij dit niet)
Inmiddels zijn de grote verbouwingen achter de rug.

En hoe doe je dat.. de mental load en het regelwerk rondom alle verbouwingen pak ik op. Hij is van de uitvoering van de verbouwingen en de dagelijkse huishouding (koken, afruimen, vaatwasser). Ik ben een professionele regelneef en hij is beter dan menig professionele kok en bouwvakker, dus we doen waar we goed in zijn en wat we leuk vinden. Ik bemoei me niet met de uitvoering, hij bemoeit zich niet met de organisatie. En het is ook een kwestie van weinig eisen stellen en erop vertrouwen dat de ander kwaliteit gaat leveren.

De zorg voor onze zoon verdelen we. Ik breng hem naar school, hij haalt hem op. Het uurtje na het eten spendeer ik weer met hem. In het weekend stemmen we even af wie wat wil doen en wie wanneer dus met de kleine optrekt.

De rest van het huishouden vinden we allebei kut, dus doen we samen wanneer het weer eens nodig is.
Resistance is futile.
pi_220538700
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 23:43 schreef Seven. het volgende:

[..]
Inmiddels zijn de grote verbouwingen achter de rug.

En hoe doe je dat.. de mental load en het regelwerk rondom alle verbouwingen pak ik op. Hij is van de uitvoering van de verbouwingen en de dagelijkse huishouding (koken, afruimen, vaatwasser). Ik ben een professionele regelneef en hij is beter dan menig professionele kok en bouwvakker, dus we doen waar we goed in zijn en wat we leuk vinden. Ik bemoei me niet met de uitvoering, hij bemoeit zich niet met de organisatie. En het is ook een kwestie van weinig eisen stellen en erop vertrouwen dat de ander kwaliteit gaat leveren.

De zorg voor onze zoon verdelen we. Ik breng hem naar school, hij haalt hem op. Het uurtje na het eten spendeer ik weer met hem. In het weekend stemmen we even af wie wat wil doen en wie wanneer dus met de kleine optrekt.

De rest van het huishouden vinden we allebei kut, dus doen we samen wanneer het weer eens nodig is.
Niks mis mee toch?
pi_220538733
Bijzonder hoe in dit topic herhaaldelijk gedemonstreerd blijft worden waarom vrouwen niet zomaar meer aan de man willen.
  donderdag 9 april 2026 @ 08:53:13 #111
511677 EsserS
Just show it!
pi_220538763
Ik las het artikel over de 'kamerplant met een rijbewijs' en de groeiende kloof tussen mannen en vrouwen en ik moet eerlijk bekennen: ik vind het leven er tegenwoordig niet overzichtelijker op geworden. Als behoorlijk senior man kijk ik met enige verbazing naar deze discussie. Vroeger was het simpel of in ieder geval duidelijk. Nu lijkt het een mijnenveld waarin je als man eigenlijk altijd de verkeerde afslag neemt. Ik heb geprobeerd mijn gevoelens hierover eens rationeel op een rij te zetten want ik denk dat ik niet de enige ben die zich hierin verloren voelt.

Het voelt alsof de definitie van een 'goede man' constant verandert. Vroeger was je waarde gebaseerd op betrouwbaarheid, hard werken en er staan voor je gezin. Nu wordt die nuchterheid plotseling bestempeld als 'emotionele onvolwassenheid'. Het is alsof de spelregels halverwege de wedstrijd zijn veranderd zonder dat wij het nieuwe reglement hebben gekregen. Volgens de tekst worden we kennelijk gedwongen te kiezen tussen de 'Tate-spierbundel' of de 'Matcha-man' met zijn linnen tasje. Maar wat als je geen van beide bent? Voor veel mannen van mijn generatie voelt het alsof de gezonde middenweg, gewoon een degelijke man die zijn verantwoordelijkheid neemt zonder daar een toneelstuk van te maken, niet meer mag bestaan. Er wordt ook veel geklaagd over de 'emotionele last' die vrouwen dragen. Ik snap dat punt maar ik zie ook een generatie mannen die hun liefde en loyaliteit altijd hebben getoond door middel van actie in plaats van woorden. Dat die praktische vorm van zorg nu wordt gedevalueerd tot 'weinig functies, veel onderhoud' voelt eerlijk gezegd nogal onrechtvaardig.

Wat me het meeste raakt, is dat de spontaniteit weg is. Ben je krachtig, dan ben je 'toxisch'. Ben je gevoelig dan ben je 'aanstellerig' of doe je het om een wit voetje te halen. Het creëert een soort sociale verlamming. Je moet constant over je eigen schouder meekijken of je wel aan de nieuwste etiquette voldoet. Ik begrijp dat de wereld verandert en dat vrouwen meer verwachten op emotioneel vlak. Dat is hun goed recht. Maar kunnen we dat gesprek voeren zonder mannen weg te zetten als kamerplanten? Het leven is voor ons op dit moment al ingewikkeld genoeg. Ik ben benieuwd hoe anderen (en zeker ook de jongere generaties) dit zien. Is er nog ruimte voor de man die gewoon 'normaal' wil doen?
In Data We Trust
pi_220538787
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 08:53 schreef EsserS het volgende:
Ik las het artikel over de 'kamerplant met een rijbewijs' en de groeiende kloof tussen mannen en vrouwen en ik moet eerlijk bekennen: ik vind het leven er tegenwoordig niet overzichtelijker op geworden. Als behoorlijk senior man kijk ik met enige verbazing naar deze discussie. Vroeger was het simpel of in ieder geval duidelijk. Nu lijkt het een mijnenveld waarin je als man eigenlijk altijd de verkeerde afslag neemt. Ik heb geprobeerd mijn gevoelens hierover eens rationeel op een rij te zetten want ik denk dat ik niet de enige ben die zich hierin verloren voelt.

Het voelt alsof de definitie van een 'goede man' constant verandert. Vroeger was je waarde gebaseerd op betrouwbaarheid, hard werken en er staan voor je gezin. Nu wordt die nuchterheid plotseling bestempeld als 'emotionele onvolwassenheid'. Het is alsof de spelregels halverwege de wedstrijd zijn veranderd zonder dat wij het nieuwe reglement hebben gekregen. Volgens de tekst worden we kennelijk gedwongen te kiezen tussen de 'Tate-spierbundel' of de 'Matcha-man' met zijn linnen tasje. Maar wat als je geen van beide bent? Voor veel mannen van mijn generatie voelt het alsof de gezonde middenweg, gewoon een degelijke man die zijn verantwoordelijkheid neemt zonder daar een toneelstuk van te maken, niet meer mag bestaan. Er wordt ook veel geklaagd over de 'emotionele last' die vrouwen dragen. Ik snap dat punt maar ik zie ook een generatie mannen die hun liefde en loyaliteit altijd hebben getoond door middel van actie in plaats van woorden. Dat die praktische vorm van zorg nu wordt gedevalueerd tot 'weinig functies, veel onderhoud' voelt eerlijk gezegd nogal onrechtvaardig.

Wat me het meeste raakt, is dat de spontaniteit weg is. Ben je krachtig, dan ben je 'toxisch'. Ben je gevoelig dan ben je 'aanstellerig' of doe je het om een wit voetje te halen. Het creëert een soort sociale verlamming. Je moet constant over je eigen schouder meekijken of je wel aan de nieuwste etiquette voldoet. Ik begrijp dat de wereld verandert en dat vrouwen meer verwachten op emotioneel vlak. Dat is hun goed recht. Maar kunnen we dat gesprek voeren zonder mannen weg te zetten als kamerplanten? Het leven is voor ons op dit moment al ingewikkeld genoeg. Ik ben benieuwd hoe anderen (en zeker ook de jongere generaties) dit zien. Is er nog ruimte voor de man die gewoon 'normaal' wil doen?
Dat klopt wel ja als man kan je het haast niet meer goed doen maar als vrouw ook niet.
En dat ligt niet aan ons maar aan het systeem.
Ons economische systeem is gebaseerd op groei.
Als die groei er niet is dondert alles in elkaar.
Daarom worden vrouwen dus gestimuleerd om te gaan werken, zodat er groei blijft.
Ik vraag me wel af waar dit gaat eindigen, ze persen nu al het maximale uit mensen en dat komt het humeur niet ten goede.
  Moderator donderdag 9 april 2026 @ 09:09:15 #113
5428 crew  miss_sly
pi_220538831
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 08:53 schreef EsserS het volgende:

Ik denk dat je je niet zoveel moet aantrekken van een column. Een column is bij uitstek een manier om lekker gechargeerd iets neer te zetten om een discussie te starten. Dat is wel gelukt, lijkt me. Maar om het nu zo letterlijk te nemen allemaal, is een brug te ver.

Maar dat er wat moet veranderen tussen mannen en vrouwen lijkt me duidelijk. In heel veel opzichten. En dat vrouwen nog steeds in veel dingen achterlopen (medisch, bijvoorbeeld, bepaalde rechten, loonkloof, orgasemkloof) is iets waar we samen aan moeten werken. En daarbij moeten we mannen niet uit het oog verliezen, want in een veranderende wereld kan het best lastig zijn. En uiteindelijk willen we elkaar niet kwijt, maar juist op een goede, gelijkwaardige manier terugvinden, op een manier waar we allemaal onze eigen keuzes kunnen maken en daar een passende partner bij vinden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220539252
quote:
7s.gif Op donderdag 9 april 2026 09:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk dat je je niet zoveel moet aantrekken van een column. Een column is bij uitstek een manier om lekker gechargeerd iets neer te zetten om een discussie te starten. Dat is wel gelukt, lijkt me. Maar om het nu zo letterlijk te nemen allemaal, is een brug te ver.

Ik zou precies hetzelfde zeggen over die Tate filmpjes
  donderdag 9 april 2026 @ 10:48:42 #115
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220539421
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 08:28 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Niks mis mee toch?
Dat klopt. Ik geloof wel dat ons huishouden nogal uitzonderlijk is. Ik heb met verschillende mensen samengewoond en mijn exen verwachtten allemaal dat ik meer deed in het huishouden dan zij zelf, en daarnaast waren ze niet lang niet altijd bereid om mijn carrière te supporten.
Resistance is futile.
pi_220539447
quote:
7s.gif Op donderdag 9 april 2026 09:09 schreef miss_sly het volgende:

Maar dat er wat moet veranderen tussen mannen en vrouwen lijkt me duidelijk. In heel veel opzichten. En dat vrouwen nog steeds in veel dingen achterlopen (medisch, bijvoorbeeld, bepaalde rechten, loonkloof, orgasemkloof) is iets waar we samen aan moeten werken.
Medisch zie ik, maar dat kost tijd. Wordt aan gewerkt.

Welke rechten missen vrouwen in Nederland? Bij mijn weten is er al lang sprake van gelijke rechten.

Loonkloof: kan vrijwel geheel verklaard worden door andere keuzes zoals parttime werken. Er is geen enkel bewijs dat vrouwen voor vergelijkbare functies onder dezelfde voorwaarden lager worden betaald (bron: CBS).

Orgasmekloof: lijkt mij primair iets om op persoonlijk niveau op te lossen. Ik zou niet weten wat je daar als maatschappij aan kan doen.
pi_220539463
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:38 schreef Seven. het volgende:

[..]
Is dat niet de aanleiding van dit topic? De overweldigende hoeveelheid vrouwen die op basis van behaalde resultaten in het verleden, concluderen dat ze eigenlijk beter gedijen zonder man?
Zo groot is die groep nou ook weer niet en er is ook een groep mannen die zich afkeert van vrouwen.

Wat m.i. vooral iets zegt over de groepen die geen leuke partner kunnen vinden.
pi_220539470
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:21 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Volgens de nu gangbare opvattingen in de sexuologie is het begrip libido achterhaald.
En wat verandert dat aan mijn boodschap?
pi_220539474
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:23 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ja, want bij neuken voor de voortplanting worden geen voorbehoedsmiddelen gebruikt.
En dat kan niet voor het plezier?
pi_220539490
quote:

[..]
Die stelling zie je vaker, maar nooit deugdelijk onderbouwd.

Mannensectoren zijn immers veel vaker commercieel, waar vrouwen vaker kiezen voor zorg of onderwijs. Het lijkt daarmee totaal geen verband met gender te hebben, maar met aard van de werkgever.
pi_220539496
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:23 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Mannen hebben vrouwen meer nodig dan dat vrouwen mannen nodig hebben.
Ook hier zie ik graag een objectieve onderbouwing.
pi_220539513
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 09:01 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat klopt wel ja als man kan je het haast niet meer goed doen maar als vrouw ook niet.
En dat ligt niet aan ons maar aan het systeem.
Ons economische systeem is gebaseerd op groei.
Als die groei er niet is dondert alles in elkaar.
Daarom worden vrouwen dus gestimuleerd om te gaan werken, zodat er groei blijft.
Ik vraag me wel af waar dit gaat eindigen, ze persen nu al het maximale uit mensen en dat komt het humeur niet ten goede.
Het ligt veel meer aan polarisatie waar er hele stukken aan onzin geproduceerd worden voor vrouwen om hen te vertellen dat hen veel onrecht aangedaan wordt en hetzelfde voor mannen om hen te vertellen dat hen veel onrecht aangedaan wordt.

Maar als je er goed naar kijkt valt het allemaal enorm mee met dat onrecht.
  donderdag 9 april 2026 @ 12:06:05 #123
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220539738
Laatst Tinder match (ik ben tering slecht in appen met vreemden laat dat voorop stellen)

Meid appt mij eerst

"Heehee, hoe is je weekend?"

ik stuur

Hey x! Ja lang weekend bevalt goed hé 😜 Net even de stad ingeweest en nu aan het chillen. Jij nog iets leuks gedaan?

En binnen een paar uur onmatched zonder reactie :')

Sorry hoor maar ik denk gewoon een normale reactie te sturen maar ook dat is niet meer voldoende tegenwoordig.

Je moet er schijnbaar een hele poppenkast van maken.

Je moet goed werk hebben
Dikke auto als het kan
Huisje
Leuk erbij lopen qua kleding
Niet te dik zijn
Je moet schijnbaar heel leuk kunnen appen (k spreek liever irl af dan continue appen)

Ik weet dat dit topic over vrouwen gaat die geen man willen maar je wordt er als vent ook echt fucking moedeloos van
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220539867
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 12:06 schreef MMaRsu het volgende:
Laatst Tinder match (ik ben tering slecht in appen met vreemden laat dat voorop stellen)

Meid appt mij eerst

ik stuur

Hey x! Ja lang weekend bevalt goed hé 😜 Net even de stad ingeweest en nu aan het chillen. Jij nog iets leuks gedaan?

Sorry hoor maar ik denk gewoon een normale reactie te sturen maar ook dat is niet meer voldoende tegenwoordig.

Je moet goed werk hebben
Dikke auto als het kan
Huisje
Niet te dik zijn
Je moet schijnbaar heel leuk kunnen appen (k spreek liever irl af dan continue appen)

Ik weet dat dit topic over vrouwen gaat die geen man willen maar je wordt er als vent ook echt fucking moedeloos van
Die heeft misschien 10 vd 100 matches wat gestuurd en daar zat een leuke kerel tussen die een voorstel deed om elkaar te ontmoeten en vervolgens teveel werk om de andere 9 wat te laten weten.

Je kan nu eenmaal niet iedere match ontmoeten. Dan heb je een dagtaak aan Tinderen.
pi_220539929
quote:

[..]
Wat zijn tegenwoordig typische mannensectoren? Een timmerman of brandweerman krijgt niet meer dan een leraar als hij in loondienst is.
blablablabla
pi_220539940
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 12:43 schreef Elan het volgende:

[..]
Wat zijn tegenwoordig typische mannensectoren? Een timmerman of brandweerman krijgt niet meer dan een leraar als hij in loondienst is.
Stratenmaker?
Grondwerker?
pi_220539941
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 12:06 schreef MMaRsu het volgende:

Meid appt mij eerst

ik stuur

Je moet goed werk hebben
Dikke auto als het kan
Huisje
Niet te dik zijn

Voor jou 10 anderen. Vrouwen leven in een parallel universum als het om daten gaat.
blablablabla
pi_220539951
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 12:45 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Stratenmaker?
Grondwerker?
Die verdienen in loondienst minder dan een kleuterjuf of verpleegkundige.
blablablabla
pi_220539968
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 12:47 schreef Elan het volgende:

[..]
Die verdienen in loondienst minder dan een kleuterjuf of verpleegkundige.
Maar verdienen de vrouwelijke stratenmakers en grondwerkers minder dan hun mannelijke collega's?
pi_220539981
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 12:46 schreef Elan het volgende:

[..]
Voor jou 10 anderen. Vrouwen leven in een parallel universum als het om daten gaat.
Ik weet niet of jij ooit op Tinder hebt gezeten, maar daarvan uitgaande heb jij toch ook slechts een beperkt aantal vrouwen daadwerkelijk kunnen ontmoeten? Dat is wat Tinder nu eenmaal doet: je krijgt een enorme lijst aan dames om mee af te spreken, maar de dag blijft gewoon 24 uren houden.

Voor vrouwen is dat nog een slag erger, omdat er nu eenmaal meer mannen dan vrouwen op Tinder zitten. Door de bomen het bos niet meer zien lijkt mij voor de dames op Tinder een juiste omschrijving van hoe Tinderen is. Gelukkig diskwalificeren de meeste mannen zich direct in het chatten (naar ik heb begrepen), dus dat maakt het voor hen dan weer wat makkelijker.
pi_220540012
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 12:50 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar verdienen de vrouwelijke stratenmakers en grondwerkers minder dan hun mannelijke collega's?
Niet als je in loondienst conform een CAO werkt. Kan natuurlijk wel dat je voor een klus betaald krijgt en als je dan 4 vrouwen het laat doen dat ze er wat langer over doen dan 4 mannen. Als die mannen er 8 uur over doen en die vrouwen 11 dan is hun uurloon in theorie lager.
blablablabla
pi_220540039
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 12:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik weet niet of jij ooit op Tinder hebt gezeten, maar daarvan uitgaande heb jij toch ook slechts een beperkt aantal vrouwen daadwerkelijk kunnen ontmoeten? Dat is wat Tinder nu eenmaal doet: je krijgt een enorme lijst aan dames om mee af te spreken, maar de dag blijft gewoon 24 uren houden.

Voor vrouwen is dat nog een slag erger, omdat er nu eenmaal meer mannen dan vrouwen op Tinder zitten. Door de bomen het bos niet meer zien lijkt mij voor de dames op Tinder een juiste omschrijving van hoe Tinderen is. Gelukkig diskwalificeren de meeste mannen zich direct in het chatten (naar ik heb begrepen), dus dat maakt het voor hen dan weer wat makkelijker.
75% is al man versus 25% vrouw dus de hele balans is in beginsel al niet aanwezig. En van die 75% is 90% van de vrouwen ook nog eens op zoek naar die 10% van die 25% mannen die alle boxen aan vinkt.
Er blijft dus als je geen absoluut Champions League materiaal bent maar heel weinig over waar je in theorie mee tot een date zou kunnen komen. Een vrouw die een 7 is zal ook nooit een mannelijke 6 daten, andersom wel.

Datingapps zijn de aids van de moderne tijd. Alles gaat om looks en geld. Vrouwen willen nog niet eens mannen leren kennen als die zogenaamd beneden hun stand zijn.
blablablabla
  donderdag 9 april 2026 @ 13:17:48 #133
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220540107
quote:
7s.gif Op donderdag 9 april 2026 10:48 schreef Seven. het volgende:

[..]
Dat klopt. Ik geloof wel dat ons huishouden nogal uitzonderlijk is. Ik heb met verschillende mensen samengewoond en mijn exen verwachtten allemaal dat ik meer deed in het huishouden dan zij zelf, en daarnaast waren ze niet lang niet altijd bereid om mijn carrière te supporten.
Hier hetzelfde. Ik wist gewoon niet wat me overkwam met mijn huidige partner die graag meedraait en met alle liefde en plezier mij steunt. De wederkerigheid hierbij was echt een eye-opener.

En we zijn allebei verschillend, met typische man/vrouw verschillen, rollen en aanleg en zo. Ik snap ook totaal niet dat feminisme hier steeds gedraaid wordt als "het ontkennen van biologische verschillen". Het gaat gewoon om wederzijds respect en het inrichten zoals het voor allebei werkt zonder dat er van tevoren uit wordt gegaan dat de een dingen wel zal oppakken omdat diegene nou eenmaal van het geslacht is dat dat traditioneel doet.

Als hij zou gaan staan blazen als ik een keer moe was "dat vrouwen nou eenmaal maximaal 3 dagen kunnen werken" dan zou ik echt denken dat er een gaatje in zijn hoofd gevaren was ineens.
pi_220540210
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 10:58 schreef VEM2012 het volgende:
En wat verandert dat aan mijn boodschap?
Op zich verandert dat niets aan de boodschap dat vrouwen opdrogen van slechte sex.
pi_220540238
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 10:59 schreef VEM2012 het volgende:
En dat kan niet voor het plezier?
Meestal wel, want in de meeste gevallen als een stel een kind wil, dan stoppen ze gewoon met anticonceptie, blijven gewoon sex hebben als ze er zin in hebben en dan wordt de vrouw wel een keer zwanger. Maar het gebeurt ook wel eens dat dat niet zo makkelijk lukt. De sex komt in dergelijke gevallen soms helemaal in het teken te staan van de voortplanting en dat gaat toch echt ten koste van het plezier.
pi_220540247
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 11:05 schreef VEM2012 het volgende:
Ook hier zie ik graag een objectieve onderbouwing.
Je ziet het al heel duidelijk aan het hele dating gebeuren dat mannen vrouwen meer nodig hebben dan andersom. Het aantal mannen dat op zoek is naar een vrouw is veel groter dan het aantal vrouwen dat op zoek is naar een man. Het is voor een man nu eenmaal moeilijker om zonder vrouw te leven dan voor een vrouw zonder man.
  donderdag 9 april 2026 @ 13:44:42 #137
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220540259
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 12:46 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik begrijp dat de keuze groot is voor de vrouwen, maar als je een gesprek begint en je krijgt een normale reactie terug en dat is niet genoeg voor je dan denk ik wtf

En het doet ook pijn aan je ego

Want het was niet eens een meid waarvan ik dacht nou dat is een 10
pi_220540302
Geloof niet dat het is dat vrouwen helemaal geen man meer willen. Vrouwen die ik ken die geen vaste partner hebben hebben vaak een veilig cirkeltje van FWB waar ze casual mee afspreken en seks mee hebben..

Die willen inderdaad vaak geen vaste relatie meer.

Een andere groep zijn jonge vrouwen willen dat wel, zetten veel te hoog in op dating sites, worden teleurgesteld en eindigen niet zelden als het eerste type vrouw dat ik omschreef..
blablablabla
pi_220540327
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 13:44 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Ik begrijp dat de keuze groot is voor de vrouwen, maar als je een gesprek begint en je krijgt een normale reactie terug en dat is niet genoeg voor je dan denk ik wtf

En het doet ook pijn aan je ego

Want het was niet eens een meid waarvan ik dacht nou dat is een 10
Het zal uiteindelijk eerder gaan om je foto dan om je reactie. Als je een gespierde neger bent die voor zijn Mercedes AMG staat te showen en poep praat in je berichtjes heb je alsnog de dames voor het uit kiezen.

Even gechargeerd natuurlijk. maar de kans is vrij groot dat een of meerdere mannen met wie zij naast jou een match had op wat voor vlak dan ook aantrekkelijker bevonden zijn door de dame in kwestie.
blablablabla
pi_220540346
Vrouwen zijn ook echt naïef wat dat betreft ze denken altijd dat ze die knappe vent die een en al red flags uit straalt voor zichzelf hebben en dat ze hem wel kunnen kneden tot een betrouwbare partner en lieve papa.
blablablabla
  donderdag 9 april 2026 @ 14:06:28 #141
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220540376
Ja ik ben ook geen Brad Pitt maargoed :')
pi_220540422
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 13:53 schreef Elan het volgende:
Geloof niet dat het is dat vrouwen helemaal geen man meer willen. Vrouwen die ik ken die geen vaste partner hebben hebben vaak een veilig cirkeltje van FWB waar ze casual mee afspreken en seks mee hebben..
Praten ze daar openlijk over? Wat ik wel eens begrepen heb, praten vrouwen over het algemeen niet over FWB-contacten.
pi_220540433
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 14:06 schreef MMaRsu het volgende:
Ja ik ben ook geen Brad Pitt maargoed :')
Nee maar je bent misschien wel een topgozer en iemand waar ze uiteindelijk een leukere relatie/leven mee heeft dan degene die ze nu kiest om mee af te spreken.

Ook vroeger moest 90% van de mannen zijn uiterste best doen om een dame voor zich te winnen. Maar dan ging het tenminste face to face, kon je praten en ging het niet puur op uiterlijke schijn. Op die dating apps hebben de meeste mannen geen schijn van kans.

Mijn tip wegblijven bij die giftige troep want het breekt je zelfvertrouwen af.
blablablabla
pi_220540491
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 14:15 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Praten ze daar openlijk over? Wat ik wel eens begrepen heb, praten vrouwen over het algemeen niet over FWB-contacten.
Ken er een paar die daar gewoon open over zijn. Niet in detail over met wie ze seks en hebben en wanneer maar wel als het gaat over relaties dat ze een paar FWB hebben.

Zit allang geen stigma meer op want driekwart van Nederland is tegenwoordig vrijgezel.
blablablabla
pi_220540496
Bekijk deze YouTube-video

Vanaf 3:15

Mannen accepteren gemiddeld 50% van de profielen en vrouwen 5%. En dan ook nog eens een heel specifiek groepje mannen. Nahhh _O-
blablablabla
pi_220540501
Bekijk deze YouTube-video

Deze is ook leuk van WNL, 80% van de mensen wil wel degelijk wel een relatie . Vrouwen net zo goed. Maar die apps verneuken alles.
blablablabla
pi_220540518
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 14:23 schreef Elan het volgende:
Ken er een paar die daar gewoon open over zijn. Niet in detail over met wie ze seks en hebben en wanneer maar wel als het gaat over relaties dat ze een paar FWB hebben.

Zit allang geen stigma meer op want driekwart van Nederland is tegenwoordig vrijgezel.
Er zit dan wel geen stigma meer op en het is geen taboe meer, maar het kan wel bepaalde reacties oproepen. Als een vrouw meerdere FWB heeft, dan denken mensen al gauw dat ze makkelijk is met sex, en dan kan dat al gauw reacties oproepen van mannen die er ook een keer overheen willen.
pi_220540849
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 13:04 schreef Elan het volgende:

[..]
75% is al man versus 25% vrouw dus de hele balans is in beginsel al niet aanwezig. En van die 75% is 90% van de vrouwen ook nog eens op zoek naar die 10% van die 25% mannen die alle boxen aan vinkt.
Er blijft dus als je geen absoluut Champions League materiaal bent maar heel weinig over waar je in theorie mee tot een date zou kunnen komen. Een vrouw die een 7 is zal ook nooit een mannelijke 6 daten, andersom wel.

Datingapps zijn de aids van de moderne tijd. Alles gaat om looks en geld. Vrouwen willen nog niet eens mannen leren kennen als die zogenaamd beneden hun stand zijn.
Nog even afgezien dat het wat genuanceerder ligt: als Tinder niet voor je werkt, ontmoet vrouwen dan op een andere manier.

Er is namelijk een reden dat er veel meer mannen daar zijn: heel veel vrijgezelle vrouwen zitten helemaal niet op Tinder.
pi_220540868
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 13:40 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Meestal wel, want in de meeste gevallen als een stel een kind wil, dan stoppen ze gewoon met anticonceptie, blijven gewoon sex hebben als ze er zin in hebben en dan wordt de vrouw wel een keer zwanger. Maar het gebeurt ook wel eens dat dat niet zo makkelijk lukt. De sex komt in dergelijke gevallen soms helemaal in het teken te staan van de voortplanting en dat gaat toch echt ten koste van het plezier.
Ok, maar zelfs een ‘we moeten neuken want ik ovuleer’ is geen straf. Althans, dat hoeft het niet te zijn. Ik heb werkelijk nooit tegen mijn zin in seks gehad (buiten een specifieke ervaring die hier niet relevant is).
pi_220540891
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 15:46 schreef VEM2012 het volgende:
Nog even afgezien dat het wat genuanceerder ligt: als Tinder niet voor je werkt, ontmoet vrouwen dan op een andere manier.

Er is namelijk een reden dat er veel meer mannen daar zijn: heel veel vrijgezelle vrouwen zitten helemaal niet op Tinder.
En ook niet op andere dating sites en apps.
Maar probeer die vrijgezelle vrouwen dan maar eens te vinden. Om vrouwen op een andere manier te ontmoeten is ook niet makkelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')