Vraag en aanbod.quote:Op woensdag 8 april 2026 22:28 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, eens dat het speelveld niet heel zwart-wit is. Maar het is wel opvallend dat mannensectoren beter betalen. En dat heeft dan weer zijn oorsprong in andere systemische ongelijkheden.
Ik heb het iets leesbaarder gemaakt.quote:Op woensdag 8 april 2026 22:28 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, eens dat het speelveld niet heel zwart-wit is. Maar het is wel opvallend dat mannensectoren beter betalen. En dat heeft dan weer zijn oorsprong in andere systemische ongelijkheden.
Dat zijn vrouwen toch ook nooit geweest?quote:Op woensdag 8 april 2026 22:30 schreef Seven. het volgende:
[..]
Jij wint hoor, zonder het zaad van mannen ontstaan er geen kinderen. Maar je mist (mogelijk wel bewust) het punt dat vrouwen allang niet meer afhankelijk zijn van de bereidheid van mannen om een vrouw actief te steunen in die wens.
Verzorgd worden is, voor mij, veel meer dan alleen geld. Doe mij maar een partime man die boodschappen doet en kookt. Heerlijk.quote:Op woensdag 8 april 2026 22:35 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Ik heb het iets leesbaarder gemaakt.
Mja techniek is heel belangrijk. Vaak komt er ook fysiek een en ander op je schouders te hangen dan alleen technische tekeningen maken.
Ik denk dat stellen het in de praktijk het veelal wel redden mét kinderen. In welke combinatie met werk dan ook. Wat ik dan niet begrijp is waar die haat vandaan komt. Vooral online, vanaf de vrouwen jegens de mannen.
Ik geloof dat je het zelf wel goed voor mekaar hebt? Even snel googlen doe jij iets met logistiek en planning. Een grote pakketdienst?
Mooi toch. Vasthouden.
Ik zou daar geen problemen mee hebben. Maar dan komt het volgende punt. Zou jij als vrouw minder gevoel of achting hebben voor je partner. Als hij minder verdient dan jij. Ook al zorgt hij goed of deels voor het huishouden? Want dit hoor je ook vaak. Dat vrouwen liever verzorgt willen worden. En zich gaan irriteren als een man een 'stay at home dad' wordt die minder inkomen heeft.
Bij ons ontstaat er wrijving als ik naast mijn fulltime baan en de mental load ook nog het gevoel heb dat ik het hele weekend moet poetsen terwijl onze zoon ook staat te schreeuwen om mijn aandacht. Ik spring doordeweeks wel bij zodat de was en al het schoonmaakwerk zich niet ophoopt tot het weekend, en ik stel geen eisen aan hoe hij het huishouden doet.quote:Op woensdag 8 april 2026 22:35 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Ik heb het iets leesbaarder gemaakt.
Mja techniek is heel belangrijk. Vaak komt er ook fysiek een en ander op je schouders te hangen dan alleen technische tekeningen maken.
Ik denk dat stellen het in de praktijk het veelal wel redden mét kinderen. In welke combinatie met werk dan ook. Wat ik dan niet begrijp is waar die haat vandaan komt. Vooral online, vanaf de vrouwen jegens de mannen.
Ik geloof dat je het zelf wel goed voor mekaar hebt? Even snel googlen doe jij iets met logistiek en planning. Een grote pakketdienst?
Mooi toch. Vasthouden.
Ik zou daar geen problemen mee hebben. Maar dan komt het volgende punt. Zou jij als vrouw minder gevoel of achting hebben voor je partner. Als hij minder verdient dan jij. Ook al zorgt hij goed of deels voor het huishouden? Want dit hoor je ook vaak. Dat vrouwen liever verzorgt willen worden. En zich gaan irriteren als een man een 'stay at home dad' wordt die minder inkomen heeft.
Ja, dat is echt een privilegequote:Op woensdag 8 april 2026 22:47 schreef Koettie het volgende:
[..]
Verzorgd worden is, voor mij, veel meer dan alleen geld. Doe mij maar een partime man die boodschappen doet en kookt. Heerlijk.
En je sloopt en verbouwt ook nogeens hele huizen. Hoe doe je dat dan. Is samen zijn met je familie tussen de zakken cement op een kale vloer broodje eten en tv kijken op een verhuiskleedje?quote:Op woensdag 8 april 2026 22:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Bij ons ontstaat er wrijving als ik naast mijn fulltime baan en de mental load ook nog het gevoel heb dat ik het hele weekend moet poetsen terwijl onze zoon ook staat te schreeuwen om mijn aandacht. Ik spring doordeweeks wel bij zodat de was en al het schoonmaakwerk zich niet ophoopt tot het weekend, en ik stel geen eisen aan hoe hij het huishouden doet.
Tegenwoordig bespreken we het al heel snel als er 1-3 keer per jaar ergernissen ontstaan, en dan zoeken we een praktische oplossing zodat al die kutklussen zich niet meer ophopen tot in het weekend. Ergernis verdwijnt als sneeuw voor de zon en dan kan iedereen weer genieten van het goeie leven.
Ik neem aan dat dit voor volwassen mannen redelijk hetzelfde werkt, als de stay at home moeder van je kinderen de boel thuis laat versloffen, dan gaat het schuren.
Inmiddels zijn de grote verbouwingen achter de rug.quote:Op woensdag 8 april 2026 23:14 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
En je sloopt en verbouwt ook nogeens hele huizen. Hoe doe je dat dan. Is samen zijn met je familie tussen de zakken cement op een kale vloer broodje eten en tv kijken op een verhuiskleedje?
(of was jij dit niet)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |