abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220545816
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 april 2026 07:25 schreef Seven. het volgende:

[..]
Er 1,2 miljoen single mannen en 1,7 miljoen single vrouwen. Jongere mannen (18-29) zijn vaker single dan vrouwen in die leeftijdscategorie.

48% van de single vrouwen blijft liever alleen tegenover 31% van de single mannen.

Dit zijn gewoon cijfers van het CBS dus ik weet niet wat je denkt je bereiken met deze ontkenning.
Die 48%/31% betreft wel de leeftijdsgroep >35 jaar.

Daar valt nog wel een hoop op af te dingen ook. Bv: mensen die net gescheiden zijn of een vervelende breakup achter de rug hebben zijn nog wel geneigd om enkele jaren geen relatie meer te willen, om dan vervolgens weer wel een relatie te willen.

Daarnaast heb je een groep die slecht in de markt liggen en dan maar roepen: ik wil helemaal geen relatie.

Kortom, op mij komen deze cijfers niet schokkend voor.

Zelfs al zou het zo zijn dat de helft van de single vrouwen en een derde van de mannen geen relatie wil, dan nog heb je het maar over 1 op de 5 vrouwen en 1 op de 7 mannen.

You do you.

Waar het misgaat is met mannenhaters als Debbie die dit verkopen als ‘er is iets mis met mannen dat vrouwen vrijgezel willen blijven’. Dat is namelijk een verzinsel. Of je moet denken dat 4 op de 5 vrouwen niet helemaal sporen…
  vrijdag 10 april 2026 @ 10:26:02 #252
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220546445
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 08:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Die 48%/31% betreft wel de leeftijdsgroep >35 jaar.

Daar valt nog wel een hoop op af te dingen ook. Bv: mensen die net gescheiden zijn of een vervelende breakup achter de rug hebben zijn nog wel geneigd om enkele jaren geen relatie meer te willen, om dan vervolgens weer wel een relatie te willen.

Daarnaast heb je een groep die slecht in de markt liggen en dan maar roepen: ik wil helemaal geen relatie.

Kortom, op mij komen deze cijfers niet schokkend voor.

Zelfs al zou het zo zijn dat de helft van de single vrouwen en een derde van de mannen geen relatie wil, dan nog heb je het maar over 1 op de 5 vrouwen en 1 op de 7 mannen.

You do you.

Waar het misgaat is met mannenhaters als Debbie die dit verkopen als ‘er is iets mis met mannen dat vrouwen vrijgezel willen blijven’. Dat is namelijk een verzinsel. Of je moet denken dat 4 op de 5 vrouwen niet helemaal sporen…
Ze heeft het vrij specifiek over een aantal soorten mannen waar vrouwen geen trek in hebben volgens mij. Emotioneel onvolwassen types wordt gebruikt als overkoepelende term.
pi_220546498
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2026 08:49 schreef miss_sly het volgende:
Buiten dat: de slushaming naar de betreffende studentes lijkt me redelijk onterecht, aangezien ze die soa's toch ook opgepikt hebben bij hun sekspartners. Ze houden het met elkaar in stand. Ook dat is wederom niet uitsluitend een vrouwending.
Zoals @MultiBanaan het omschreef, kreeg ik de indruk dat die studentes er eigenlijk wel trots op waren dat ze die soa's opgelopen hadden en er een beetje over opschepten. Zo'n houding komt me toch wel redelijk sletterig over. En dat zou ik ook vinden als een man dat doet.
  vrijdag 10 april 2026 @ 10:37:34 #254
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220546546
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 10:31 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Zoals @:MultiBanaan het omschreef, kreeg ik de indruk dat die studentes er eigenlijk wel trots op waren dat ze die soa's opgelopen hadden en er een beetje over opschepten. Zo'n houding komt me toch wel redelijk sletterig over. En dat zou ik ook vinden als een man dat doet.
Jou kwamen de vrijheden die vrouwen in Iran wilden al over als hoerig, toch?
Dus ik denk niet dat we jouw referentiekader erg serieus mogen nemen in het kader van onze samenleving.
pi_220546682
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2026 08:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Buiten dat: de slushaming naar de betreffende studentes lijkt me redelijk onterecht, aangezien ze die soa's toch ook opgepikt hebben bij hun sekspartners. Ze houden het met elkaar in stand. Ook dat is wederom niet uitsluitend een vrouwending.
Was niet aan het slutshamen, ik was gewoon verbaasd dat ze er zo publiekelijk zo open over waren in de trein zonder enige gene, ze waren niet bepaald aan het fluisteren
pi_220546703
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 10:37 schreef Qarrad het volgende:
Jou kwamen de vrijheden die vrouwen in Iran wilden al over als hoerig, toch?
Zo heb ik dat nooit gezegd.
pi_220546711
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 10:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ze heeft het vrij specifiek over een aantal soorten mannen waar vrouwen geen trek in hebben volgens mij. Emotioneel onvolwassen types wordt gebruikt als overkoepelende term.
Ja, maar met logica zie je dat ze weldegelijk daarmee bedoelt dat het de regel is en niet de uitzondering. Want als het de uitzondering is, dan is dat geen reden om mannen af te zweren.

Dat doe je pas als het om een overweldigende meerderheid gaat.
  vrijdag 10 april 2026 @ 10:54:07 #258
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220546729
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 10:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, maar met logica zie je dat ze weldegelijk daarmee bedoelt dat het de regel is en niet de uitzondering. Want als het de uitzondering is, dan is dat geen reden om mannen af te zweren.

Dat doe je pas als het om een overweldigende meerderheid gaat.
Ah, met logica.

Ze beschrijft een tendens dat veel vrouwen (hoeveel? de overweldigende meerderheid?) er geen zin meer in hebben met die onvolwassen types.

Je zou ook kunnen stellen dat het logisch is dat een column de handel bewust scherper aanzet, maar ze zegt nergens "de meeste" of "een overweldigende meerderheid".
pi_220546780
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 10:54 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ah, met logica.

Ze beschrijft een tendens dat veel vrouwen (hoeveel? de overweldigende meerderheid?) er geen zin meer in hebben met die onvolwassen types.

Je zou ook kunnen stellen dat het logisch is dat een column de handel bewust scherper aanzet, maar ze zegt nergens "de meeste" of "een overweldigende meerderheid".
Als je het over veel hebt, zonder te noemen hoeveel precies (expres vaag geformuleerd overigens) heb je het natuurlijk over een substantiele hoeveelheid, niet over een paar duizend, want anders zou de column nergens over gaan. En stellen dat die vrouwen het in zijn geheel opgeven, insinueert dat het aandeel mannen die "een kamerplant met rijbewijs" zijn, zo groot is, dat de kans zo groot is er een tegen te komen, dat het de moeite niet meer waard is

Maar inderdaad, het is een ragebait column, expres venijnig opgezet om clicks te generen. Ik zie het dan ook als pure satire en niet iets wat ik serieus hoef te nemen
  Moderator vrijdag 10 april 2026 @ 11:33:17 #260
5428 crew  miss_sly
pi_220547008
quote:

[..]
Ah, met logica.

Én 'die onvolwassen types' zijn niet alle mannen. Er zijn gelukkig meer dan genoeg mannen die helemaal niet onder die categorie vallen. Het is alleen de kunst die te vinden, en soms zullen sommige vrouwen ook (tijdelijk) even klaar zijn met het zoeken naar een leuke man die een fijne aanvulling is op hun verder fijne leven en het wel lekker vinden om dan maar gewoon single te zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 10 april 2026 @ 11:38:05 #261
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220547024
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2026 11:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Én 'die onvolwassen types' zijn niet alle mannen. Er zijn gelukkig meer dan genoeg mannen die helemaal niet onder die categorie vallen. Het is alleen de kunst die te vinden, en soms zullen sommige vrouwen ook (tijdelijk) even klaar zijn met het zoeken naar een leuke man die een fijne aanvulling is op hun verder fijne leven en het wel lekker vinden om dan maar gewoon single te zijn.
Precies. De meerderheid is "gewoon" aan de man. Meer dan genoeg mannen, pech voor de jochies.
pi_220547197
quote:

[..]
Ah, met logica.

Ze schrijft ook dat het diep in de cultuur zit.

Kom op, je bent niet achterlijk. Het hele idee achter: ‘vrouwen zijn liever vrijgezel, want er mankeert iets aan mannen’ valt in de categorie: niet alle mannen, altijd een man, als er meer vrouwen aan de macht zouden zijn is er minder oorlog, als ik rondkijk zie ik vrijwel alleen maar leuke vrouwen en zelden een leuke man…

Anders gezegd: een misplaatst gevoel van superioriteit, wat net zo achterlijk is als beginnen te zeiken over dat je vrouwen geen tegels ziet sjouwen.

Mannen zijn gemiddeld beter in zus, vrouwen gemiddeld beter in zo. Maar er is verder geen betere gender in zijn algemeenheid, we vullen elkaar aan, zoals Woz en Jobs. Twee keer een Woz of twee keer een Jobs is faillissement. De combinatie werd een unicorn.

Feminisme is ook niets anders dan strijden voor gelijke kansen en gelijkwaardigheid.

Dat er nu figuren zijn die erin doorslaan met superioriteitsdenken is gewoon net zo min ok als een Tate die als een domme lul staat te oreren.

Dus nee, Debbie haar verhaal is allerminst een ‘dit soort mannen moeten we niet’, want de context is duidelijk anders.
pi_220547206
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 11:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Precies. De meerderheid is "gewoon" aan de man. Meer dan genoeg mannen, pech voor de jochies.
Maar dat is dus niet zoals Debbie het schreef. Dan had ze bv kunnen schrijven dat het opgeven van die vrouwen helemaal niet nodig is, want genoeg leuke mannen.

Maar Debbie heeft meer dan eens duidelijk gemaakt dat ze mannen helemaal niet leuk vindt, op een enkeling na dan.

En dat is dus net zo idioot als Nederlandse vrouwen zijn kut, op een uitzondering na. En als @Elan dat schrijft, dan snap je wel dat het een belachelijke uitspraak is.
pi_220547291
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 11:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Vrouwen zijn altijd aan de man. Voor hen is een relatie in welke vorm dan ook namelijk erg makkelijk. Ik denk alleen dat ze niet de top-man hebben die ze eigenlijk wilden. Maw de vent waar ze mee zijn is niet hun eerste keus. Ik hoop dat mannen in relaties dit beseffen.

En

twitter
  vrijdag 10 april 2026 @ 12:23:54 #265
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220547397
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 12:18 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Vrouwen zijn altijd aan de man. Voor hen is een relatie in welke vorm dan ook namelijk erg makkelijk. Ik denk alleen dat ze niet de top-man hebben die ze eigenlijk wilden. Maw de vent waar ze mee zijn is niet hun eerste keus. Ik hoop dat mannen in relaties dit beseffen.

En

[ x ]
Ja, de naastenliefde druipt echt van je posts af. Vooral naar vrouwen. En als er dan beargumenteerd wordt dat het grootste deel aan de man is, dan menen die valse secreten het niet :(

Oh en:
quote:
Francis Parker Yockey was an American fascist writer best known for his neo-Spenglerian book Imperium: The Philosophy of History and Politics, published in 1948 under the pen name Ulick Varange, which called for a neo-Nazi European empire.
Het was natuurlijk al bekend uit welk vaatje/bubbel jij tapte, maar even om het zichtbaarder te maken...
pi_220547635
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 12:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja, de naastenliefde druipt echt van je posts af. Vooral naar vrouwen. En als er dan beargumenteerd wordt dat het grootste deel aan de man is, dan menen die valse secreten het niet :(

Oh en:
[..]
Het was natuurlijk al bekend uit welk vaatje/bubbel jij tapte, maar even om het zichtbaarder te maken...
Zijn uitspraak over vrouwen was in ieder geval wel raak.
  Moderator vrijdag 10 april 2026 @ 13:56:32 #267
441859 crew  Lenny77
pi_220548123
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 10:50 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Zo heb ik dat nooit gezegd.
Als ze maar geen seks hebben gehad he?
Komt toch ergens hetzelfde over.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220548221
quote:

[..]
Vrouwen zijn altijd aan de man. Voor hen is een relatie in welke vorm dan ook namelijk erg makkelijk.
Vrouwen denken daar opvallend genuanceerder over...

Er is misschien altijd wel iemand die hen wil neuken. Maar: dat geldt andersom ook wel. De vraag is dan: wil je het wel met die persoon die de lat zo laag legt.

Een grap (met een baard) om dit te illustreren:

In een bruin café stapt een oude, krom lopende vrouw binnen met een slecht passend kunstgebit en een papegaai op haar schouder. Ze roept naar alle aanwezigen: wie raadt wat ik op mijn schouder heb zitten mag met mij naar bed!

Het blijft ijzig stil.

Een van de mannen vindt het zielig en roept: 'een olifant!'.

Waarop de oude vrouw zegt: 'ik reken het goed'!
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:25:50 #269
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220548267
quote:

[..]

En

[ x ]
Een goede marker daarvoor is als het woord settlen wordt gebruikt.
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:31:06 #270
396550 Richestorags
pi_220548287
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vrouwen denken daar opvallend genuanceerder over...

Er is misschien altijd wel iemand die hen wil neuken. Maar: dat geldt andersom ook wel. De vraag is dan: wil je het wel met die persoon die de lat zo laag legt.

Een grap (met een baard) om dit te illustreren:

In een bruin café stapt een oude, krom lopende vrouw binnen met een slecht passend kunstgebit en een papegaai op haar schouder. Ze roept naar alle aanwezigen: wie raadt wat ik op mijn schouder heb zitten mag met mij naar bed!

Het blijft ijzig stil.

Een van de mannen vindt het zielig en roept: 'een olifant!'.

Waarop de oude vrouw zegt: 'ik reken het goed'!
Dat je altijd een man kunt krijgen is meer een snoepje versus een goede maaltijd ja.
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:38:31 #271
396550 Richestorags
pi_220548320
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 12:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ze schrijft ook dat het diep in de cultuur zit.

Kom op, je bent niet achterlijk. Het hele idee achter: ‘vrouwen zijn liever vrijgezel, want er mankeert iets aan mannen’ valt in de categorie: niet alle mannen, altijd een man, als er meer vrouwen aan de macht zouden zijn is er minder oorlog, als ik rondkijk zie ik vrijwel alleen maar leuke vrouwen en zelden een leuke man…

Anders gezegd: een misplaatst gevoel van superioriteit, wat net zo achterlijk is als beginnen te zeiken over dat je vrouwen geen tegels ziet sjouwen.

Mannen zijn gemiddeld beter in zus, vrouwen gemiddeld beter in zo. Maar er is verder geen betere gender in zijn algemeenheid, we vullen elkaar aan, zoals Woz en Jobs. Twee keer een Woz of twee keer een Jobs is faillissement. De combinatie werd een unicorn.

Feminisme is ook niets anders dan strijden voor gelijke kansen en gelijkwaardigheid.

Dat er nu figuren zijn die erin doorslaan met superioriteitsdenken is gewoon net zo min ok als een Tate die als een domme lul staat te oreren.

Dus nee, Debbie haar verhaal is allerminst een ‘dit soort mannen moeten we niet’, want de context is duidelijk anders.
Je ziet inderdaad dat in sommige gevallen feminisme enigszins is doorgeslagen.

"We hebben meer vrouwelijke leiders nodig want kijk naar al die oorlogen": we hebben gezondere leiders nodig, waarom pretendeer je dat dat alleen vrouwen zouden kunnen zijn?

"We hebben geen mannen nodig (in de context van mannen zijn daadwerkelijk nutteloos voor de maatschappij)": prima als jij geen relatie wil, je kunt prima op persoonlijk niveau geen mannen nodig hebben, maar ga je dan ook als collectief de riolering aanleggen, huizen bouwen, loodgieter worden etc. etc.? Stop je met het gebruiken van dingen die door mannen zijn bedacht?

Maar goed, dat zijn extremen. En toch worden die wel genormaliseerd. Die eerste heb ik, ook op mijn werk, toch regelmatig voorbij zien komen.
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:48:49 #272
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220548356
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 12:39 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Zijn uitspraak over vrouwen was in ieder geval wel raak.
Neuh.
pi_220548439
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2026 08:47 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ga lekker zelf kijken bij CBS, jij wil er blijkbaar meer over weten en ik ben je secretaresse niet. Vergeet niet je bron voor je tip mee terug te nemen ^O^ .
Lol, jij komt toch met de bewering dat dit gewoon uit de CBS cijfers komt? Neem aan dat je dan die cijfers gezien hebt en met een bron kan komen.

Maar ik wil het best wel even mansplainen hoor. Het CBS meet het aantal eenspersoonshuishoudens. Daarom zijn er ook meer mannen van 18-27 ‘single’ dan vrouwen. Mannen zijn in een relatie vaak ouder, dus als een koppel gaat samenwonen zit de vrouw gemiddeld vaker in de 18-27 categorie dan de man.

Als we uitgaan van heteroseksuele mensen die in 1-op-1 relaties zitten, en aannemen dat er ongeveer evenveel mannen als vrouwen zijn, waarom zouden dan zoveel meer vrouwen single zijn dan mannen? Dat is rekenkundig lastig rond te breien. Er is wel een overschot aan single vrouwen, maar dat is omdat vrouwen langer leven dan mannen.

Dat het CBS (volgens jou) had gemeten dat veel meer vrouwen bewust single zijn dan mannen vond ik wel interessant. Dat kan natuurlijk wel. Had daarom graag een bron gezien
pi_220548475
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 13:56 schreef Lenny77 het volgende:
Als ze maar geen seks hebben gehad he?
Komt toch ergens hetzelfde over.
Zoiets heb ik ook nooit gezegd.
pi_220548496
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 14:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat je altijd een man kunt krijgen is meer een snoepje versus een goede maaltijd ja.
Ik denk dat het niet zelden een kauwgom is die van de straat is geraapt.

Vind het ook wel heel bijzonder om zoals hierboven te concluderen dat vrouwen zelden met hun eerste keuze eindigen, maar genoegen moeten nemen met de best beschikbare man en tevens te beweren dat het voor vrouwen supersimpel is om een man te krijgen.

Staat wat mij betreft wat haaks op elkaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')