https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.htmlquote:Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.
Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979
Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld
Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
Dat is toch echt een keuze die het regime in Iran zelf maakt. Want waarom zou en buurlanden gaan beschieten? Die kunnen hier niets aan veranderen en hebben ook geen schuld in deze oorlog.quote:Op zondag 5 april 2026 12:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als morgenavond de bombardementen op de elektriciteitscentrales beginnen, dan zit Iran zonder stroom en produceren ze ook geen olie(producten) meer.
Daar wordt het vast beter van.
Iran zal dan uit wraak nog wel wat buurlanden beschieten, nog minder olie en gas.
"So much winning!"
Probeer maar eens een degelijke jerrycan te kopen momenteel, het geeft wel aan wat er aan komt.
Voor de verandering hamsteren we nog geen toiletpapier.
In het geval van Israël valt daar eigenlijk een prima argument voor te maken, namelijk zelfverdediging.quote:Op zondag 5 april 2026 12:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waren de aanvallen vd VS & Israël dat?
Je begrijpt zijn punt niet.quote:Op zondag 5 april 2026 12:29 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Was jij niet een van de users die dat een wassen neus vindt?
En waarom is dat nu ineens wel belangrijk?
Prettig verwoord en in wezen is dat laatste denkbeeld van die mensen zo racistisch als het maar zijn kan natuurlijk.quote:Op zondag 5 april 2026 12:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is toch echt een keuze die het regime in Iran zelf maakt. Want waarom zou en buurlanden gaan beschieten? Die kunnen hier niets aan veranderen en hebben ook geen schuld in deze oorlog.
[..]
In het geval van Israël valt daar eigenlijk een prima argument voor te maken, namelijk zelfverdediging.
Je dacht namelijk toch niet dat de door Iran getrainde Islamitische terreurgroeperingen, die Israël telkens aanvallen in lijn waren met het internationale recht?
[..]
Je begrijpt zijn punt niet.
De mensen die telkens stellen het zo nauw te nemen met het internationale recht, passen dit selectief toe op Israël en de VS. Alleen als Israël en de VS iets doen vindt men dat het internationale recht wordt overtreden, doet Iran iets dan heeft men het daar niet over. En dit komt natuurlijk ook voort uit een dubbele standaard, namelijk de verwachting dat Westerse landen en bondgenoten zich strakker aan het internationale recht moeten houden dan niet-Westerse landen.
Ik zie weinig mensen stellen dat Iran zich daar netjes aan houdt. Voor de goede orde: Israël, Iran en de VS hebben er allemaal gewoon schijt aan, de één niet meer dan de ander.quote:Op zondag 5 april 2026 12:43 schreef HowardRoark het volgende:
De mensen die telkens stellen het zo nauw te nemen met het internationale recht, passen dit selectief toe op Israël en de VS. Alleen als Israël en de VS iets doen vindt men dat het internationale recht wordt overtreden, doet Iran iets dan heeft men het daar niet over. En dit komt natuurlijk ook voort uit een dubbele standaard, namelijk de verwachting dat Westerse landen en bondgenoten zich strakker aan het internationale recht moeten houden dan niet-Westerse landen.
Vraagje vanuit een analogie: Vindt je het ook een dubbele standaard dat de politie zich tijdens/voor een achtervolging aan allerlei regels moet houden?quote:Op zondag 5 april 2026 12:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is toch echt een keuze die het regime in Iran zelf maakt. Want waarom zou en buurlanden gaan beschieten? Die kunnen hier niets aan veranderen en hebben ook geen schuld in deze oorlog.
[..]
In het geval van Israël valt daar eigenlijk een prima argument voor te maken, namelijk zelfverdediging.
Je dacht namelijk toch niet dat de door Iran getrainde Islamitische terreurgroeperingen, die Israël telkens aanvallen in lijn waren met het internationale recht?
[..]
Je begrijpt zijn punt niet.
Nou, dat dus.quote:Op zondag 5 april 2026 12:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zie weinig mensen stellen dat Iran zich daar netjes aan houdt. Voor de goede orde: Israël, Iran en de VS hebben er allemaal gewoon schijt aan, de één niet meer dan de ander.
Even voor de duidelijkheid (dat moet, want anders worden dingen in bepaalde contreien als pro-Iraans gezien): Iran staat in het lijstje met Israël, Iran en de VS. Het is dus geen pro-Iraanse opmerking.
Tja, dit is natuurlijk een valse en lachwekkende poging om Israël en de VS op het niveau van het Iraanse regime te zetten.quote:Op zondag 5 april 2026 12:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zie weinig mensen stellen dat Iran zich daar netjes aan houdt. Voor de goede orde: Israël, Iran en de VS hebben er allemaal gewoon schijt aan, de één niet meer dan de ander.
Even voor de duidelijkheid (dat moet, want anders worden dingen in bepaalde contreien als pro-Iraans gezien): Iran staat in het lijstje met Israël, Iran en de VS. Het is dus geen pro-Iraanse opmerking.
Die stuiptrekking heeft zelfs twee weken lang de gehele Nederlandse politiek en het publieke debat verlamd maar goed.quote:Op zondag 5 april 2026 12:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zo mag je dat zien. Ten onrechte natuurlijk, maar het is uiteraard je goed recht om het op die manier te interpreteren.quote:Op zondag 5 april 2026 12:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dit natuurlijk alweer een valse poging om Israël en de VS op het niveau van het Iraanse regime te zetten.
Het internationale recht wordt op talloze manieren systematisch geschonden door dat regime, die zelfs hun eigen burgers met de tienduizenden tegelijk afslachten. Israël en de VS zijn gewoon twee Westerse democratieën waar mensenrechten over het algemeen hoog in het vaandel staan.
Uiteindelijk is dat ook maar voor een week / paar weken extra, afgewogen tegen het brandrisico.quote:Op zondag 5 april 2026 12:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Over jerrycans gesproken..
Is er iemand van jullie hier op FOK! die voor de zekerheid een paar litertjes reserve in de garage heeft gezet?
Ik (nog) niet, maar overweeg dat wel steeds serieuzer.
Iran beschiet alleen golfstaten waarin de VS ook militaire basis hebben, die hebben daarvoor gekozen, maar die keuze heeft gevolgen. Uit deze les zou Europa zijn lering kunnen trekken.quote:Op zondag 5 april 2026 12:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Want waarom zou en buurlanden gaan beschieten? Die kunnen hier niets aan veranderen en hebben ook geen schuld in deze oorlog.
[..]
Nou ja, dat praat natuurlijk niet goed dat Iran die landen beschiet. Amerikaanse en Israëlische (militaire) doelen zijn legitieme doelwitten, hotels in Dubai of Abu Dhabi zijn dat niet.quote:Op zondag 5 april 2026 12:57 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Iran beschiet alleen golfstaten waarin de VS ook militaire basis hebben, die hebben daarvoor gekozen, maar die keuze heeft gevolgen. Uit deze les zou Europa zijn lering kunnen trekken.
Oh nee hoor, het heeft gewoon met de aantoonbare realiteit te maken. Ik heb hier simpelweg gelijk. En we kunnen anders ook wel even kijken naar de feiten. Zie bijvoorbeeld:quote:Op zondag 5 april 2026 12:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zo mag je dat zien. Ten onrechte, maar het is uiteraard je goed recht om het op die manier te interpreteren.
Maar als er Amerikaanse militairen inzitten die deelnemen aan de gevechtshandelingen, in die hotels zitten, kan ik me wel voorstellen dat Iran deze hotels als doel ziet.quote:Op zondag 5 april 2026 12:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, dat praat natuurlijk niet goed dat Iran die landen beschiet. Amerikaanse en Israëlische (militaire) doelen zijn legitieme doelwitten, hotels in Dubai of Abu Dhabi zijn dat niet.
Komt nog bij natuurlijk dat extremistische regimes een verschroeide aarde tactiek gebruiken, zagen we ook tijdens Hitler Duitsland.quote:Op zondag 5 april 2026 12:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, dat praat natuurlijk niet goed dat Iran die landen beschiet. Amerikaanse en Israëlische (militaire) doelen zijn legitieme doelwitten, hotels in Dubai of Abu Dhabi zijn dat niet.
De straat van Hormuz afsluiten is ook geen legitiem oorlogsdoelwit maar een aanval op de wereld, hoogt tijd dat die wereld een procentje mee gaat helpen de straat open te wrikken.quote:Op zondag 5 april 2026 12:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zo mag je dat interpreteren. Ten onrechte, natuurlijk, maar het staat je vrij om dat zo te interpreteren.quote:Op zondag 5 april 2026 13:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oh nee hoor, het heeft gewoon met de aantoonbare realiteit te maken. Ik heb hier simpelweg gelijk. En we kunnen anders ook wel even kijken naar de feiten. Zie bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron
[ afbeelding ]
Bron
Nou, vertel eens. Wat zet je er nu eigenlijk toe om zo een valse vergelijking te maken en te doen alsof Israël en de VS net zo erg zijn als Iran, terwijl Iran in een rijtje staan met pakweg Rusland en China en Israël en de VS met Europese landen?
Met het plegen van oorlogsmisdaden en de ongelijke behandeling van Palestijnen in Israël zal Israël wel snel een ander kleurtje van die legenda krijgen.quote:Op zondag 5 april 2026 13:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oh nee hoor, het heeft gewoon met de aantoonbare realiteit te maken. Ik heb hier simpelweg gelijk. En we kunnen anders ook wel even kijken naar de feiten. Zie bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron
[ afbeelding ]
Bron
Nou, vertel eens. Wat zet je er nu eigenlijk toe om zo een valse vergelijking te maken en te doen alsof Israël en de VS net zo erg zijn als Iran, terwijl Iran in een rijtje staan met pakweg Rusland en China en Israël en de VS met Europese landen?
Of de Amerikanen/Israëli's ruimen hun eigen troep op. Zomaar een suggestie...quote:Op zondag 5 april 2026 13:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De straat van Hormuz afsluiten is ook geen legitiem oorlogsdoelwit maar een aanval op de wereld, hoogt tijd dat die wereld een procentje mee gaat helpen de straat open te wrikken.
Ik zie veel dromen en wensdenken bij je.quote:Op zondag 5 april 2026 13:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De straat van Hormuz afsluiten is ook geen legitiem oorlogsdoelwit maar een aanval op de wereld, hoogt tijd dat die wereld een procentje mee gaat helpen de straat open te wrikken.
Volgens wie niet eigenlijk?quote:Op zondag 5 april 2026 13:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Welke ongelijke behandeling van de Palestijnen in Israël als ik vragen mag?quote:Op zondag 5 april 2026 13:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Met het plegen van oorlogsmisdaden en de ongelijke behandeling van Palestijnen in Israël zal Israël wel snel een ander kleurtje van die legenda krijgen.
Ah, geldt dat ook voor Oekraïners die in burgerlijke infrastructuur zitten of staat het schuim dan ineens weer op de mond zodra de Russen zulke plekken bombarderen? Ik vind dat dat niet kan, net zoals dat ik het bizar vindt dat Iran wild om zich heen aan het slaan is er allerlei burgerdoelen in omringende landen onder vuur neemt.quote:Op zondag 5 april 2026 13:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar als er Amerikaanse militairen inzitten die deelnemen aan de gevechtshandelingen, in die hotels zitten, kan ik me wel voorstellen dat Iran deze hotels als doel ziet.
Je weet het best wel. Die nieuwe wetgeving die vorige week is aangenomen is uitgebreid besproken hier.quote:Op zondag 5 april 2026 13:05 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Welke ongelijke behandeling van de Palestijnen in Israël als ik vragen mag?
Israël is het enige land waar ze grotendeels veilig zijn voor Hamas en Iran.
Dat mensen a priori niet van het Iraanse of Russische regime verwachten dat ze zich aan het internationaal recht of zelfs maar aan het oorlogsrecht houden betekent natuurlijk niet dat de niet vinden dat ze dat wel zouden moeten. Dat we ergens de ijdele hoop hebben dat landen als de VS of Israel een stuk meer geneigd zouden zijn om dit wel te respecteren is meer omdat we een positiever beeld hebben van die landen.quote:Op zondag 5 april 2026 12:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik onderbouw mijn punt gewoon met bronnen en feiten die aantonen dat ik gelijk heb. Die kun je dan weliswaar wegwuiven, maar daar houdt je enkel jezelf mee voor de gek.quote:Op zondag 5 april 2026 13:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zo mag je dat interpreteren. Ten onrechte, natuurlijk, maar het staat je vrij om dat zo te interpreteren.
Maar is goed verder hoor. Een discussie heeft weinig zin met iemand die sowieso, per definitie, alleen maar gaat antwoorden met de eeuwige dooddoener "nee hoor, ik kijk naar de feiten en dus heb ik simpelweg gelijk" als je het niet woord voor woord met iemand eens bent (wat nagenoeg altijd is). Maar succes.
De Arabieren in Israël zelf hebben alle rechten net zoals de andere Israëlische burgers. Ook hier toon je weer aan geen goede kennis van de feitelijke situatie te hebben.quote:Op zondag 5 april 2026 13:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Met het plegen van oorlogsmisdaden en de ongelijke behandeling van Palestijnen in Israël zal Israël wel snel een ander kleurtje van die legenda krijgen.
Nee, dat hebben ze niet. Hebben we vorige week besproken, ook toen vond je dat dat zo was.quote:Op zondag 5 april 2026 13:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Arabieren in Israël zelf hebben alle rechten net zoals de andere Israëlische burgers. Ook hier toon je weer aan geen goede kennis van de feitelijke situatie te hebben.
Dit zijn dezelfde wereldvreemde mensen die zeggen, "Laat Iran maar kernwapens bezitten, dan durven Israël en de VS ze tenminste niet meer aan te vallen"quote:Op zondag 5 april 2026 13:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, geldt dat ook voor Oekraïners die in burgerlijke infrastructuur zitten of staat het schuim dan ineens weer op de mond zodra de Russen zulke plekken bombarderen? Ik vind dat dat niet kan, net zoals dat ik het bizar vindt dat Iran wild om zich heen aan het slaan is er allerlei burgerdoelen in omringende landen onder vuur neemt.
Maar goed, dat doet het Iraanse regime in Israël ook, waar Israël met name militaire doelen elimineert, schiet Iran doelbewust op de meest dichtbevolkte gebieden van Israël.
Ook daar hebben we nog niemand over gehoord, wat wellicht het resultaat is van het feit dat er nogal veel mensen actief hier zijn die ik schat zo op een partij hebben gestemd die de levering onderdelen voor luchtverdediging Israël stop wilde zetten.
En ondertussen blijft zichzelf maar volhouden voor het 'internationale recht' te zijn. Tja ..
Liever nietquote:Op zondag 5 april 2026 13:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat gaat niet over een gebied in Israël. Dat gaat over de Westelijke Jordaanoever, betwist gebied, waar Israël delen van in handen heeft. Daar wordt een onderscheid gemaakt op basis van nationaliteit omdat Israël volgens het internationale recht niet het nationale recht mag toepassen op burgers in gebieden buiten de officiële landsgrenzen.quote:Op zondag 5 april 2026 13:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je weet het best wel. Die nieuwe wetgeving die vorige week is aangenomen is uitgebreid besproken hier.
Ach, als ze bondgenoten zijn van de VS en Israël maken de mensenrechten ook geen bal meer uit (Saudi Arabië bijvoorbeeld).quote:Op zondag 5 april 2026 13:09 schreef Toby56 het volgende:
Er zijn inderdaad heel wat landen waar mensenrechten worden geschonden door regeringen en/of door terroristische organisaties.
Van die landen zijn er ook heel wat die, als gevolg van al die schendingen (of als doel van al die schendingen) bedreigend zijn voor buurlanden.
Wat gaan 'we' ertegen doen?
Ik weet wel wat: een gigantische lading bommen erop, daar knappen ze van op.
(En iedere 10 jaar herhalen, omdat het zo'n groot succes is.)
Ook binnen Israël is de wetgeving aangepast. Jij kijkt alleen naar militair recht, je vergeet civiel recht.quote:Op zondag 5 april 2026 13:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat gaat niet over een gebied in Israël. Dat gaat over de Westelijke Jordaanoever, betwist gebied, waar Israël delen van in handen heeft. Daar wordt een onderscheid gemaakt op basis van nationaliteit omdat Israël volgens het internationale recht niet het nationale recht mag toepassen op burgers in gebieden buiten de officiële landsgrenzen.
quote:Op woensdag 1 april 2026 11:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Onzin, jij kijkt alleen naar de militaire rechtbank.
Voor het Israëlische civiele rechtssysteem is het Wetboek van Strafrecht gewijzigd. Hieronder vallen alle personen die zich op Israëlisch grondgebied bevinden en/of het staatsburgerschap bezitten.
De wet bepaalt dat de doodstraf (door ophanging) kan worden opgelegd aan iemand die opzettelijk de dood van een persoon veroorzaakt met het specifieke doel om "het bestaan van de staat Israël te ontkennen".
Geldt dit voor Palestijnen met een Israëlisch staatsburgerschap? Ja. Als een Palestijnse burger van Israël een dodelijke aanslag pleegt en de rechter oordeelt dat dit gebeurde met het doel om het bestaan van de staat Israël te ontkennen, kan diegene volgens deze wet de doodstraf krijgen.
Wellicht je eerst eens inlezen over een situatie.
Tja, men staat daarmee aan de verkeerde kant van de geschiedenis. En daarmee steun je ook gewoon het Iraanse regime als je zulke standpunten inneemt. Ik heb zulke posts hier trouwens gelukkig nog niet gezien.quote:Op zondag 5 april 2026 13:09 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit zijn dezelfde wereldvreemde mensen die zeggen, "Laat Iran maar kernwapens bezitten, dan durven Israël en de VS ze tenminste niet meer aan te vallen"
Als ik een wet bedenk die stelt dat iedere kindermoordenaar de doodstraf voortaan zal krijgen vind je het dan ook oneerlijk dat alleen kindermoordenaars die krijgen of vind je dat discriminatie jegens kindermoordenaars?quote:Op zondag 5 april 2026 13:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je weet het best wel. Die nieuwe wetgeving die vorige week is aangenomen is uitgebreid besproken hier.
Wel als het alleen Joodse of Brabantse kindermoordenaars zijn die de doodstraf kunnen krijgen.quote:Op zondag 5 april 2026 13:12 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als ik een wet bedenk die stelt dat iedere kindermoordenaar de doodstraf voortaan zal krijgen vind je het dan ook oneerlijk dat alleen kindermoordenaars die krijgen of vind je dat discriminatie jegens kindermoordenaars?
Ik rijd elektrisch en begreep althans in verleden altijd dat in Duitsland alles net iets goedkoper is.quote:Op zondag 5 april 2026 12:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Over jerrycans gesproken..
Is er iemand van jullie hier op FOK! die voor de zekerheid een paar litertjes reserve in de garage heeft gezet?
Ik (nog) niet, maar overweeg dat wel steeds serieuzer.
Horizontale escalatie heet dat. En dat is gewoon een vrij normale tactiek.quote:Op zondag 5 april 2026 13:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Misschien moeten de Palestijnen dan een keer aspergeteelt gaan bedrijven, bloemen gaan kweken of een onderzoekscentrum naar kanker opstarten in plaats van de huidige bloedlustige strapatsen.quote:Op zondag 5 april 2026 13:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wel als het alleen Joodse kindermoordenaars zijn die de doodstraf krijgen.
Wie bedenkt nou zoiets?quote:Op zondag 5 april 2026 13:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wel als het alleen Joodse of Brabantse kindermoordenaars zijn die de doodstraf kunnen krijgen.
Rechtsgelijkheid.
Dat mogen ze allemaal niet, ze worden in Gaza gevangen gehoudenquote:Op zondag 5 april 2026 13:16 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Misschien moeten de Palestijnen dan een keer aspergeteelt gaan bedrijven, bloemen gaan kweken of een onderzoekscentrum naar kanker opstarten in plaats van de huidige bloedlustige strapatsen.
Olijven kweken en plukken doen ze wel hoor.quote:Op zondag 5 april 2026 13:16 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Misschien moeten de Palestijnen dan een keer aspergeteelt gaan bedrijven, bloemen gaan kweken of een onderzoekscentrum naar kanker opstarten in plaats van de huidige bloedlustige strapatsen.
Dat wordt toegepast op álle staatsburgers. Dat wil dus zeggen als je weer een religieuze terrorist hebt die een politicus omlegd zoals bij Rabin gebeurde, staat daar de doodstraf op. En dat is uitstekend beleid, zo zou het ook moeten.quote:Op zondag 5 april 2026 13:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ook binnen Israël is de wetgeving aangepast. Jij kijkt alleen naar militair recht, je vergeet civiel recht.
Deze hele flopshow is het grootste argument voor Iran om gewoon door te gaan en kernwapens te ontwikkelen. Dat is toch hartstikke logisch?quote:Op zondag 5 april 2026 13:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, men staat daarmee aan de verkeerde kant van de geschiedenis. En daarmee steun je ook gewoon het Iraanse regime als je zulke standpunten inneemt. Ik heb zulke posts hier trouwens gelukkig nog niet gezien.
Nee, de aanvulling is: met het specifieke doel om "het bestaan van de staat Israël te ontkennen".quote:Op zondag 5 april 2026 13:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat wordt toegepast op álle staatsburgers. Dat wil dus zeggen als je weer een religieuze terrorist hebt die een politicus omlegd zoals bij Rabin gebeurde, staat daar de doodstraf op. En dat is uitstekend beleid, zo zou het ook moeten.
Ben je überhaupt wel eens in Israël geweest? Je posts doen denken aan videos die je soms ziet van moslims die Israël voor de eerste keer bezoeken en dan volledig van slag zijn omdat er overal moskeeën zijn, vrouwen met hoofddoeken, Arabisch sprekende moslims en Christenen en zelfs Joden.
En die mensen kun je eigenlijk niet veel kwalijk nemen want die zijn vanaf hun geboorte geïndoctrineerd, maar van mensen uit het vrij Westen zou ik toch meer verwachten. Helaas lijkt inmiddels de anti-Israël propaganda hier niet anders te zijn.
In hun eigengemaakte gevangenis, applausquote:Op zondag 5 april 2026 13:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat mogen ze allemaal niet, ze worden in Gaza gevangen gehouden
Zo geweldig is het daar allemaal ook weer niet. Kom op zeg.quote:Op zondag 5 april 2026 13:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat wordt toegepast op álle staatsburgers. Dat wil dus zeggen als je weer een religieuze terrorist hebt die een politicus omlegd zoals bij Rabin gebeurde, staat daar de doodstraf op. En dat is uitstekend beleid, zo zou het ook moeten.
Ben je überhaupt wel eens in Israël geweest? Je posts doen denken aan videos die je soms ziet van moslims die Israël voor de eerste keer bezoeken en dan volledig van slag zijn omdat er overal moskeeën zijn, vrouwen met hoofddoeken, Arabisch sprekende moslims en Christenen en zelfs Joden.
En die mensen kun je eigenlijk niet veel kwalijk nemen want die zijn vanaf hun geboorte geïndoctrineerd, maar van mensen uit het vrij Westen zou ik toch meer verwachten. Helaas lijkt inmiddels de anti-Israël propaganda hier niet anders te zijn.
Helaas wordt een enorm groot gedeelte opgevoed tot brave antisemitische moslimfundamentalisten die bereid zijn te sterven als martelaar en het afslachten van Joden als een eervol doel ziet. En dat is al vele decennia zo. Zelfs nog voor de oprichting van de staat Israël waren deze sentimenten er.quote:Op zondag 5 april 2026 13:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Olijven kweken en plukken doen ze wel hoor.
Ik weet niet of de grond en klimaat daar goed zijn voor bloemen en apserges.
De laatste Executie die in Israel is uitgevoerd was naar mijn weten Adolf Eichman in 1962.quote:Op zondag 5 april 2026 13:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ook binnen Israël is de wetgeving aangepast. Jij kijkt alleen naar militair recht, je vergeet civiel recht.
[..]
Laatst las ik van een volledig geïndoctrineerde Libanese moslima dat de schellen van haar ogen vielen na een bezoekje aan Israël.quote:Op zondag 5 april 2026 13:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Geen zorgen.quote:Op zondag 5 april 2026 13:16 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je zult bedoelen dat er mensen zijn die feiten brengen in dit topic, tussen de stroom van berichten waar dit nog wel eens aan wil ontbreken? Dat heeft niets met Israël, laat staan MAGA, te maken.quote:Op zondag 5 april 2026 13:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is wel weer het Israël / MAGA supportuurtje en de bekende herhaling van zetten. Ik ben posts aan het recyclen dus dat is een beetje zonde van m'n tijd.
Dat brandrisico van een jerrycan benzine zal wel meevallen lijkt mij.quote:Op zondag 5 april 2026 12:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Uiteindelijk is dat ook maar voor een week / paar weken extra, afgewogen tegen het brandrisico.
Als je niet meer op je werk of bij klanten kan komen ben je vast niet de enige.
Palestijnse kankerpatiëntjes uit Gaza proberen te genezen, mogelijk gemaakt door die oerdomme Trump en koning Abdullah II van Jordanië.quote:Op zondag 5 april 2026 13:21 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Geen zorgen.
Het kankeronderzoek is in de maak.
Als de jonge generatie Palestijnen alle shitshows tenminste overleeft.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)rpatienten-uit-gaza/
Dat maakt gevolgen ook zo difuus.quote:Op zondag 5 april 2026 13:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar als er Amerikaanse militairen inzitten die deelnemen aan de gevechtshandelingen, in die hotels zitten, kan ik me wel voorstellen dat Iran deze hotels als doel ziet.
Tegenwoordig is SM het nieuwe indoctrinatiemiddel en je hoeft daarvoor niet eens weg van je telefoon/computer/laptop.quote:Op zondag 5 april 2026 13:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mooi man, een Palestijns kankeronderzoeksinstituut op Trump's Gaza Beach.quote:Op zondag 5 april 2026 13:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Palestijnse kankerpatiëntjes uit Gaza proberen te genezen, mogelijk gemaakt door die oerdomme Trump en koning Abdullah II van Jordanië.
Wat een bijzonder vreemde genocide is het toch ook he.
Er wonen ook de nodige van Libanese oorsprong zijnde Christenen in Israël, die gevlucht zijn voor Hezbollah. Ook dat is iets dat velen niet weten. Denk ook maar niet dat je dat zult lezen bij de NOS of de NRC.quote:Op zondag 5 april 2026 13:20 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Laatst las ik van een volledig geïndoctrineerde Libanese moslima dat de schellen van haar ogen vielen na een bezoekje aan Israël.
Het is ook opmerkelijk om dit soort initiatieven te zien. Dat zie je letterlijk bij geen enkele ander conflict. Denk je dat er zulke kinderen uit Jemen of Soedan worden geholpen? Ben je mal, die mogen gewoon sterven. Maar als het om Palestijnen gaat dan raakt het iets in de emoties van mensen waardoor er ineens allerlei buitengewone maatregelen genomen moeten worden.quote:Op zondag 5 april 2026 13:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Palestijnse kankerpatiëntjes uit Gaza proberen te genezen, mogelijk gemaakt door die oerdomme Trump en koning Abdullah II van Jordanië.
Wat een bijzonder vreemde genocide is het toch ook he.
Ik denk dat hen zo een veel betere toekomst te wachten staat dan dat ze geïndoctrineerd worden met antisemitisme en haat jegens het Westen.quote:Op zondag 5 april 2026 13:25 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Mooi man, een Palestijns kankeronderzoeksinstituut op Trump's Gaza Beach.
Doorbombarderen en afschieten dus maar.
In de NRC, de Volkskrant en Trouw staan al decennia lang vaak hele goeie reportages uit de regio van het Midden-Oosten, waar het leed dan wel het geluk van alle betrokkenen aan de beurt komt.quote:Op zondag 5 april 2026 13:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er wonen ook de nodige van Libanese oorsprong zijnde Christenen in Israël, die gevlucht zijn voor Hezbollah. Ook dat is iets dat velen niet weten. Denk ook maar niet dat je dat zult lezen bij de NOS of de NRC.
Het gaat hier over de oorlog in Iran…quote:Op zondag 5 april 2026 13:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is ook opmerkelijk om dit soort initiatieven te zien. Dat zie je letterlijk bij geen enkele ander conflict. Denk je dat er zulke kinderen uit Jemen of Soedan worden geholpen? Ben je mal, die mogen gewoon sterven. Maar als het om Palestijnen gaat dan raakt het iets in de emoties van mensen waardoor er ineens allerlei buitengewone maatregelen genomen moeten worden.
de VS kennende zit er ook een mac donnalds onboardquote:Op zondag 5 april 2026 13:25 schreef oheng het volgende:
Amerikanen zijn zo dik, dat ze 2 transportvliegtuigen nodig hebben om een piloot te redden.
Ja want dat is tenminste wèl een leuk onderwerp. Ow wacht...quote:Op zondag 5 april 2026 13:19 schreef MissButterflyy het volgende:
En zullen we het weer hebben over de oorlog aub?
De MacForce Onequote:Op zondag 5 april 2026 13:29 schreef theguyver het volgende:
[..]
de VS kennende zit er ook een mac donnalds onboard
Wat een rare, misplaatste en oppervlakkige oproep, er is een oorlog gaande precies omwille van deze materie.quote:Op zondag 5 april 2026 13:29 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het gaat hier over de oorlog in Iran…
Er zijn zoveel topics waar je deze discussie kan voeren.
Kap ermee.
Al-Fashir, Soedan (2025) niemand gaf daar een fuck om.quote:Op zondag 5 april 2026 13:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is ook opmerkelijk om dit soort initiatieven te zien. Dat zie je letterlijk bij geen enkele ander conflict. Denk je dat er zulke kinderen uit Jemen of Soedan worden geholpen? Ben je mal, die mogen gewoon sterven. Maar als het om Palestijnen gaat dan raakt het iets in de emoties van mensen waardoor er ineens allerlei buitengewone maatregelen genomen moeten worden.
Nee en dat is een goed punt waar we het dan over eens zijn. Daarom is het ook zo goed dat Amerika en Israel ingrijpen na het decennialang terroristengroepen bewapen en financieren, wat tegen het international recht is.quote:Op zondag 5 april 2026 12:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Vraagje vanuit een analogie: Vindt je het ook een dubbele standaard dat de politie zich tijdens/voor een achtervolging aan allerlei regels moet houden?
Was een false flag en fake news zodat Bibi zijn moordlustige oorlog kon starten.quote:Op zondag 5 april 2026 13:37 schreef UitStraling het volgende:
Weet iemand hier de directe en acute aanleiding voor de slachtpartij op 7 oktober 2023?
Soedan heeft niet genoeg olie om door de VS "geholpen" te worden.quote:Op zondag 5 april 2026 13:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
Al-Fashir, Soedan (2025) niemand gaf daar een fuck om.
Terwijl daar in 3 dagen tijd waarschijnlijk meer om kwamen dan in hele gaza conflict sinds 7 oktober!
https://www.amnesty.nl/ac(...)nissen-uit-el-fasher
Er is vlak na WO2 in die regio het nodige slecht tot zeer slecht geregeld.quote:Op zondag 5 april 2026 13:28 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik denk dat hen zo een veel betere toekomst te wachten staat dan dat ze geïndoctrineerd worden met antisemitisme en haat jegens het Westen.
Je komt me integer over als iemand die geweld verafschuwd, laat ze dan ook geen kinderen hun leven ontnemen voordat het goed begonnen is want daarin ligt de (religieuze) generationele kiem van alle ellende.
Het wordt ook wel wat vermoeiend dat gewoon rationele geopolitieke beschouwingen als het feit dat dit soort aanvallen de reden zijn dat landen als Noord-Korea of Iran kernwapens nastreven steevast wordt geïnterpreteerd als "mensen vinden dat Iran een kernwapen moet krijgen". Maar goed, het wijzen naar allemaal dingen die "ze" zouden zeggen en nergens concreet worden is sowieso een uiterst vermoeiend riedeltje hier op fok.quote:Op zondag 5 april 2026 13:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is wel weer het Israël / MAGA supportuurtje en de bekende herhaling van zetten. Ik ben posts aan het recyclen dus dat is een beetje zonde van m'n tijd.
Try again.quote:Op zondag 5 april 2026 13:38 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Was een false flag en fake news zodat Bibi zijn moordlustige oorlog kon starten.
Schei toch uit johquote:Op zondag 5 april 2026 13:20 schreef theguyver het volgende:
[..]
De laatste Executie die in Israel is uitgevoerd was naar mijn weten Adolf Eichman in 1962.
En naar mijn weten is er nog niemand ter dood veroordeeld, nja de nieuwe Mojtaba Khamenei dan.
Dat is natuurlijk niet waar. Dit zijn alleen media met in meer of mindere mate een progressief liberale en/of linkse politieke signatuur en via die lens ook naar conflicten en oorlogen kijken, zeker dit specifieke conflict.quote:Op zondag 5 april 2026 13:28 schreef Toby56 het volgende:
[..]
In de NRC, de Volkskrant en Trouw staan al decennia lang vaak hele goeie reportages uit de regio van het Midden-Oosten, waar het leed dan wel het geluk van alle betrokkenen aan de beurt komt.
De palastijnen kregen niet genoeg aandacht!quote:Op zondag 5 april 2026 13:37 schreef UitStraling het volgende:
Weet iemand hier de directe en acute aanleiding voor de slachtpartij op 7 oktober 2023?
Raar genoeg klopt dit wel een klein beetje.quote:Op zondag 5 april 2026 13:43 schreef theguyver het volgende:
[..]
De palastijnen kregen niet genoeg aandacht!
En die hebben ze nu!
Maar in deze analogie is Iran dus degene die achtervolgd wordt. Waarvan je dus van te voren al weet dat ze idiote dingen gaan doen die tegen alle weten en moralen ingaan maar waar je als agent (De VS) toch enige terughoudendheid moet hebben omdat je als agent ook een verantwoordelijkheid hebt om de nevenschade voor omstanders te beperken.quote:Op zondag 5 april 2026 13:36 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Nee en dat is een goed punt waar we het dan over eens zijn. Daarom is het ook zo goed dat Amerika en Israel ingrijpen na het decennialang terroristengroepen bewapen en financieren, wat tegen het international recht is.
Spijtig genoeg klopt er helemaal niets van je claim.quote:Op zondag 5 april 2026 13:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet waar. Dit zijn alleen media met in meer of mindere mate een progressief liberale en/of linkse politieke signatuur en via die lens ook naar conflicten en oorlogen kijken, zeker dit specifieke conflict.
En in dat narratief zijn de Palestijnen structureel onschuldig en het slachtoffer en Israël structureel kwaadaardig en de dader.
Aller eerst enig idee wie deze cijfers levert? ik weet het ik hoop jij ook.quote:Op zondag 5 april 2026 13:40 schreef WillemVOC het volgende:
[..]
Schei toch uit joh
Ze hebben inmidels 70000 mensen zonder reden geexuteerd waarvan 20000 kinderen. Want de kinderen moesten uitgeroeid worden zodat ze in de toekomst geen vijanden meer zouden hebben
Laffe gore tacktiek van deze oorlogzuchtige gekkies
"God heeft ons Israël gegeven"quote:Op zondag 5 april 2026 13:39 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Er is vlak na WO2 in die regio het nodige slecht tot zeer slecht geregeld.
W.b. de religieuze kiem van alle ellende, die ligt niet alleen aan 1 kant van het verhaal.
Ben-Gurion laat er in 1969 geen enkele twijfel over bestaan: "Israël (inclusief de ingenomen gebieden in 1967) is van de Joden, want God heeft het ons gegeven."
Ben-Gurion in zijn dagboek in 1948: "We must do everything to insure they (the Palestinians) never do return."
Uit: Michael Bar Zohar, Ben-Gurion: the Armed Prophet, Prentice-Hall, 1967, p. 157.
Bekijk deze YouTube-video
Verder is het cynisch om te praten over kindermoord, met de shitshow van Gaza in het verse geheugen.
Je praat tegen de grootste hokjesdenker van fok he? Die vindt inhoud een beetje moeilijk en diskwalificeert informatie gewoon omdat de bron niet in zijn gewenste hokje zit.quote:Op zondag 5 april 2026 13:45 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Spijtig genoeg klopt er helemaal niets van je claim.
De achtergrondartikelen in die kranten belichten al decennialang de problemen en meningen van alle betrokkenen.
Ga toch weg met je 7 oktoberquote:Op zondag 5 april 2026 13:45 schreef theguyver het volgende:
[..]
Aller eerst enig idee wie deze cijfers levert? ik weet het ik hoop jij ook.
ik geloof dat de reden voor de aanval op Gaza behoorlijk duidelijk is, dit heeft te maken met 7 oktober.
En die aanval was een groot succes.quote:Op zondag 5 april 2026 13:45 schreef theguyver het volgende:
[..]
Aller eerst enig idee wie deze cijfers levert? ik weet het ik hoop jij ook.
ik geloof dat de reden voor de aanval op Gaza behoorlijk duidelijk is, dit heeft te maken met 7 oktober.
Israël en de Palestijnen zijn al meer dan 2000 jaar in oorlogquote:Op zondag 5 april 2026 13:51 schreef WillemVOC het volgende:
[..]
Ga toch weg met je 7 oktober
Terreurstaat Israel is al 50 jaar met een genocide bezig.
Er gaan zelfs geruchten dat 7 oktober door Israel zelf bedacht is om een moordpartij te beginnen en heel gaza te slopen.
quote:’Landen OPEC+ gaan olieproductie verder verhogen’
Wenen- Landen van oliekartel OPEC+, geleid door Saudi-Arabië en Rusland, gaan hun productie verder verhogen te midden van de oorlog in het Midden-Oosten en de sterk gestegen olieprijzen.
2 uur geleden
Volgens afgevaardigden van de OPEC+ tegen persbureau Bloomberg gaat het productievolume in mei met 206.000 vaten per dag omhoog. Zondagmiddag is er overleg van de OPEC+.
Niet vergelijkbaar tenzij je dat zo wilt zien met dat wmb ook gekeken dient worden met wie ergens iets begon aan te vallen (in die oneindige falseflag escalatieladder van een zandbak).quote:Op zondag 5 april 2026 13:06 schreef HowardRoark het volgende:
Ah, geldt dat ook voor Oekraïners die in burgerlijke infrastructuur zitten of staat het schuim dan ineens weer op de mond zodra de Russen zulke plekken bombarderen? Ik vind dat dat niet kan, net zoals dat ik het bizar vindt dat Iran wild om zich heen aan het slaan is er allerlei burgerdoelen in omringende landen onder vuur neemt.
Oh geruchten, wie zou die geruchten de wereld in helpen.quote:Op zondag 5 april 2026 13:51 schreef WillemVOC het volgende:
[..]
Er gaan zelfs geruchten dat 7 oktober door Israel zelf bedacht is om een moordpartij te beginnen en heel gaza te slopen.
Ik ben voor vrije meningsuiting maar kunnen dit soort uitingen van totale onzin en volksverlakkerij niet gewoon strafbaar bij wet worden gemaakt?quote:Op zondag 5 april 2026 13:51 schreef WillemVOC het volgende:
[..]
Hij geeft dacht ik ook aan dat hij verder niet ingaat op de manier waarop het land ingenomen is.quote:Op zondag 5 april 2026 13:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
"God heeft ons Israël gegeven"
Nou ja, ze hebben gewoon de oorspronkelijke bewoners eruit getrapt, maar dat zal dan wel met hulp van God zijn geweest ofzo (of één van de goden, weet niet of dat de tijd was dat het Israëlische volk nog polytheïstisch was)
Voor dat soort wetten moet je in Iran wezen.quote:Op zondag 5 april 2026 13:55 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik ben voor vrije meningsuiting maar kunnen dit soort uitingen van totale onzin en volksverlakkerij niet gewoon strafbaar bij wet worden gemaakt?
Hamas is nog gewoon aan de macht hoor en best stabiel toen israel zich uiteindelijk terug trok, executeerde Hamas een behoorlijk aantal tegenstanders en gewone burgers, zij posten dit ook gewoon vrolijk op platforms zoals Xquote:Op zondag 5 april 2026 13:52 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En die aanval was een groot succes.
Misschien ten koste van slechts 61.262 mensen, waaronder slechts 11.938 kinderen, maar een succes is het zonder meer.
Hamas, daar is echt helemaal niets meer van over.
Ook de steun uit diverse Arabische landen voor Hamas, waar eigenlijk niets meer van over is, is volledig stopgezet.
Dat zeg ik niet. Maar het gaat niet over hoe slecht of goed het leven is in Israël.quote:Op zondag 5 april 2026 13:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja want dat is tenminste wèl een leuk onderwerp. Ow wacht...
Wtf, dat meen je toch niet?quote:Op zondag 5 april 2026 14:00 schreef theguyver het volgende:
[..]
Hamas is nog gewoon aan de macht hoor en best stabiel toen israel zich uiteindelijk terug trok, executeerde Hamas een behoorlijk aantal tegenstanders en gewone burgers, zij posten dit ook gewoon vrolijk op platforms zoals X.
De cijfers die ik aanhaalde komen niet 'van hun(nie)', maar die heb ik zelf verzonnen.quote:En die cijfers die je aanhaalt komen vanuit hun.
De dodencijfers in Gaza komen primair van het Ministerie van Gezondheid in Gaza, dat onder Hamas valt.
en voor overige Israel hamas gaza, kan je terecht bij dit topic.
NWS / Israel pleegt genocidale daden in Gaza volgens IAGS #7
Ik denk dat het overleven van de Westerse wereld nauw samenhangt met simpele waarheidsvinding en de logische grenzen van vrije spraak, hetgeen wil zeggen dat mensen die aantoonbaar onzin verkondigen genegeerd en zelfs geridiculiseerd dienen te worden.quote:Op zondag 5 april 2026 13:59 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Voor dat soort wetten moet je in Iran wezen.
Ja, die angst voor het niet overleven van de Westerse wereld zit diep.quote:Op zondag 5 april 2026 14:05 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik denk dat het overleven van de Westerse wereld nauw samenhangt met simpele waarheidsvinding en de logische grenzen van vrije spraak, hetgeen wil zeggen dat mensen die aantoonbaar onzin verkondigen genegeerd en zelfs geridiculiseerd dienen te worden.
Slechts geridiculiseerd en teruggetrapt in het gekkenhoekje waar ze van oudsher thuishoorden.quote:Op zondag 5 april 2026 14:07 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ja, die angst voor het niet overleven van de Westerse wereld zit diep.
Weinig zelfvertrouwen hier.
Gaan lui die geloven dat de aarde plat is of die geloven dat de aarde 6.000 geleden door een God werd geschapen, ook gearresteerd worden in die mooie wetten van je?
Altijd goed om te zien dat die suikerspiegel weer in orde is.quote:Op zondag 5 april 2026 13:51 schreef WillemVOC het volgende:
[..]
Oei. Gaat lastig worden voor Trump dan.quote:Op zondag 5 april 2026 14:05 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik denk dat het overleven van de Westerse wereld nauw samenhangt met simpele waarheidsvinding en de logische grenzen van vrije spraak, hetgeen wil zeggen dat mensen die aantoonbaar onzin verkondigen genegeerd en zelfs geridiculiseerd dienen te worden.
Je moet je gewoon afvragen welke Westerse wereld?quote:Op zondag 5 april 2026 14:07 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat er ook hier gewoon mensen zijn die daar vol bewondering achteraan lopen!quote:Op zondag 5 april 2026 14:24 schreef alternatif het volgende:
Tuesday will be Power Plant Day, and Bridge Day, all wrapped up in one, in Iran. There will be nothing like it!!! Open the Fuckin’ Strait, you crazy bastards, or you’ll be living in Hell - JUST WATCH! Praise be to Allah. President DONALD J. TRUMP
Holyshit !!
Dit dus.quote:Op zondag 5 april 2026 14:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat er ook hier gewoon mensen zijn die daar vol bewondering achteraan lopen!
Is niet geldig zonder handtekeningquote:Op zondag 5 april 2026 14:25 schreef MissButterflyy het volgende:
Trump herinnert Iran aan deadline met dreiging
Op Truth Social herinnert Trump Iran aan de deadline die hij heeft gesteld. Er moet morgen een deal liggen, anders zal de VS onder meer Iraanse energiecentrales aanvallen. "Dinsdag is het in Iran de Dag van de Energiecentrale én de Dag van de Brug, alles in één", schrijft de president.
"Open die verdomde zeestraat (Straat van Hormuz, red.), jullie gestoorde idioten, anders belanden jullie in de hel!"
Ter info:quote:Op zondag 5 april 2026 14:24 schreef alternatif het volgende:
Tuesday will be Power Plant Day, and Bridge Day, all wrapped up in one, in Iran. There will be nothing like it!!! Open the Fuckin’ Strait, you crazy bastards, or you’ll be living in Hell - JUST WATCH! Praise be to Allah. President DONALD J. TRUMP
Holyshit !!
Doelbewust energiecentrales en -structuur bombarderen, en ook ontziltingsinstallaties, is dat geen oorlogsmisdaad?quote:Op zondag 5 april 2026 14:25 schreef MissButterflyy het volgende:
Trump herinnert Iran aan deadline met dreiging
Op Truth Social herinnert Trump Iran aan de deadline die hij heeft gesteld. Er moet morgen een deal liggen, anders zal de VS onder meer Iraanse energiecentrales aanvallen. "Dinsdag is het in Iran de Dag van de Energiecentrale én de Dag van de Brug, alles in één", schrijft de president.
"Open die verdomde zeestraat (Straat van Hormuz, red.), jullie gestoorde idioten, anders belanden jullie in de hel!"
Misschien zijn die mensen joodsquote:Op zondag 5 april 2026 14:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat er ook hier gewoon mensen zijn die daar vol bewondering achteraan lopen!
quote:Op zondag 5 april 2026 14:32 schreef alternatif het volgende:
[..]
Misschien zijn die mensen joods
Live enough to see yourself become the villain
https://www.bbc.com/news/(...)73-5447f5450f62#postquote:Child among seven killed in Israeli strike on southern Lebanon - ministry of health
published at 13:36
13:36
Destruction was pictured in Kfar Hatta early on Sunday after the overnight strike
Seven people, including a four-year-old girl, have been killed in an Israeli strike on Lebanon's Kfar Hatta, the country's ministry of public health says.
The statement, reported by state-run news agency NNA, comes after local media said a strike there had taken place overnight.
Hij heeft van Poetin geleerd.quote:Op zondag 5 april 2026 14:45 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
Als je deze man steunt sta je aan de goede kant, beste menson.
Ook echt volwassen taalgebruik, ook echt wat je verwacht bij het statige ambt van staatshoofdquote:Op zondag 5 april 2026 14:45 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
Hier gaan films over gemaakt worden.quote:BREAKING: Details of special forces rescue operation to save American Pilot deep into Iranian territory:
-Downed airmen after being shot down lands near Talkhuncheh and immediately actives emergency GPS, proceeds to hike 24 hours 5miles up a 2000 metre mountain to evade capture where he remains hidden for 12 hours.
-US special forces locate him and realise Iranian convoys are closing in and begin to engage said convoys with large AirPower, meanwhile US special forces MH-6 helicopters and C-130s are disputed, and land 10 km south east of him to build a makeshift airfield.
-Soon after this several MH-6s successfully fly to the top of the mountain and pick him up under small arms fire, and reach the makeshift airfield. Classically two C-130js meant to evacuate Delta and injured airmen get stuck in the mud.
-US airforce begins massive suppression campaign on nearby Iranian units, whilst special forces team hunker down for three hours eventually being saved by three AFSOC Dash 8 aircraft meanwhile blowing up remaining C-13Ojs and MH6s aircraft to avoid capture.
Incredible.
https://x.com/WarMonitor3/status/2040771011403018530
deze film gaat epic wordenquote:De piloot, een wapensysteemofficier, was meer dan 24 uur in onherbergzaam terrein. Hij ontweek vijandige troepen met alleen een pistool om zich te verdedigen. Hij schuilde onder meer in een bergspleet. Op een gegeven moment beklom hij een bergkam van 2.100 meter hoogte, vertelt een Amerikaanse militaire functionaris aan The New York Times.
De piloot had een beveiligd communicatiemiddel om met de reddingstroepen te coördineren, maar gebruikte dat beperkt. Iraanse troepen konden het signaal namelijk ook opvangen, vertelt de militaire functionaris.
CIA wilde Iran op verkeerde been zetten
Ondertussen voerde de CIA een misleidende campagne om de Iraanse strijdkrachten te verwarren. De inlichtingendienst wilde Iran laten denken dat de piloot al was gered en het land in een grondkonvooi had verlaten. Uiteindelijk werd de schuilplaats van de piloot achterhaal en de informatie doorgegeven aan het Pentagon, dat een reddingsoperatie opstartte.
Amerikaanse aanvalsvliegtuigen bombardeerden Iraanse troepen en beschoten hen om ze uit de buurt van het gebied te houden waar de piloot zich schuilhield. Bij het naderen van de neergeschoten piloot vuurden Amerikaanse commando's hun wapens af om Iraanse troepen er weg te houden. Al Jazeera sprak van een vuurgevecht, maar andere bronnen spraken dat tegen.
Zondagochtend vroeg meldde Trump op Truth Social dat de piloot was gered. "We hebben hem gevonden", schreef hij. Hij voegde eraan toe dat de officier verwondingen had opgelopen, maar dat het goed met hem zou komen.
De F-15E was neergestort in een regio van Iran waar veel verzet is tegen de Iraanse regering. De luchtmachtofficier vermoedt dat de piloot mogelijk hulp kreeg van lokale bewoners. Voor zover bekend is voor het eerst een Amerikaanse vliegtuig met bemanning geraakt in vijandelijk gebied sinds de oorlog tussen de VS, Israël en Iran vijf weken geleden begon.
Tijdens de reddingsactie nam Iran twee reddingshelikopters onder vuur. De militairen in de helikopters liepen verwondingen op, maar keerden volgens de Amerikanen allemaal veilig terug naar hun basis.
Eagle Downquote:Op zondag 5 april 2026 14:52 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
deze film gaat epic worden
https://www.nu.nl/buitenl(...)-iraanse-handen.html
Slimme zet, klinkt voor PR-doeleinden redelijk en toeschietelijk, maar de EU kan hier waarschijnlijk niet eens een beetje in meegaan, al is het maar vanwege het (indirecte) belang van de petrodollar voor de eurodollar.quote:Op zondag 5 april 2026 14:51 schreef Wantie het volgende:
Ondertussen lees ik her en der dat Iran veilige doorgang aan Europa wil verlenen, als de grondstoffen zijn betaald in Euro of Yuan.
Ik verwacht niet dat de EU akkoord gaat, uitgaande dat dit aanbod er echt ligt, maar als de EU en andere landen hiermee akkoord gaan, dan levert dat een flinke klap op voor de Amerikaanse economie.
Nou, ik had nog goede hoop toen hij net gekozen was dat hij een einde zou maken aan de oorlog in Oekraïne. Wat hij ook wel geprobeerd heeft.quote:Op zondag 5 april 2026 14:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit dus.
Maar dan heb je je blijkbaar zo gecommitteerd aan Trump, dat het voelt als een knieval om te erkennen dat je je in iemand hebt vergist (doel uiteraard niet op jou).
Nee totaal niet. Ik vind dat kruipen voor de islam sneu. Dat wij de islamofascisten zoveel ruimte geven vind ik sneu. Dat sympathisanten van het islamo-nazistische Iraanse regime door de hoofdstad mogen marcheren vind ik sneu.quote:Op zondag 5 april 2026 14:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heb je nu zelf ook niet het gevoel dat het allemaal wat sneu overkomt, dit soort Tweets?
Hoe zit dat dan preciesquote:Op zondag 5 april 2026 15:00 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Slimme zet, klinkt voor PR-doeleinden redelijk en toeschietelijk, maar de EU kan hier waarschijnlijk niet eens een beetje in meegaan, al is het maar vanwege het (indirecte) belang van de petrodollar voor de eurodollar.
We hebben ook al een anti-Trump topic in POL.quote:Op zondag 5 april 2026 15:04 schreef Toby56 het volgende:
Gaat het hier nou over Saoedi-Arabië, over Nazis en zelfs over Oekraïne?
Zijn daar geen aparte topics voor?
(Bah.)
Wacht even dit is van het officiële account?quote:Op zondag 5 april 2026 14:24 schreef alternatif het volgende:
Holyshit !!
lolquote:Op zondag 5 april 2026 15:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wacht even dit is van het officiële account?
Ik dacht dat je dit zelf verzonnen had als parodie...
Het doet me deugd dit te vernemen.quote:Op zondag 5 april 2026 15:06 schreef RotatoR het volgende:
[..]
We hebben ook al een anti-Trump topic in POL.
ze hadden GAZA in 2005 nooit terug moeten geven aan Fatahquote:Op zondag 5 april 2026 13:51 schreef WillemVOC het volgende:
[..]
Die God van hunnie of van ons (of van anderen desnoods) had de mens nooit moeten scheppen.quote:Op zondag 5 april 2026 15:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze hadden GAZA in 2005 nooit terug moeten geven aan Fatah
Ingewikkeld verhaal, maar (heel) erg kort door de bocht: de petrodollar is de stabiliteitsbasis van de dollar, die de stabiliteitsbasis is van de eurodollar, die (deels) de stabiliteit van bankensystemen over de hele wereld, maar zeker ook het Europese, garandeert. Die monetaire structuur ondergraven is riskant voor allerlei landen, niet alleen de VS.quote:Op zondag 5 april 2026 15:06 schreef alternatif het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan precies
Als we de dollar vervangen voor de euro kunnen we gaan voor een greater Europe dacht ik
Deze klare taal verstaan ze hopelijk eens een keer. Het is niet alsof Trump het tegen de paus of tegen een zolderkamer-broekenpoepende- autist heeft he.quote:Op zondag 5 april 2026 15:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wacht even dit is van het officiële account?
Ik dacht dat je dit zelf verzonnen had als parodie...
Waarom stemt de VVD dan tegen de motie van Wilders vraag je je af.quote:Op zondag 5 april 2026 15:19 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dit lijkt me volkomen terecht. Iran zit achter een reeks aanslagen en heeft meerdere Europese landen bedreigd.
Er staat in die motie wat anders dan in die Tweet met Ulysse Ellian.quote:Op zondag 5 april 2026 15:21 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Waarom stemt de VVD dan tegen de motie van Wilders vraag je je af.
[ x ]
"We're gonna smoke them out of their holes!"quote:Op zondag 5 april 2026 15:18 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Deze klare taal verstaan ze hopelijk eens een keer. Het is niet alsof Trump het tegen de paus of tegen een zolderkamer-broekenpoepende- autist heeft he.
Ach wat maakt het uit, dat zijn maar details.quote:Op zondag 5 april 2026 15:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er staat in die motie wat anders dan in die Tweet met Ulysse Ellian.
Ja, lekker belangrijk als de strekking nagenoeg hetzelfde is.quote:Op zondag 5 april 2026 15:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er staat in die motie wat anders dan in die Tweet met Ulysse Ellian.
quote:Op zondag 5 april 2026 15:28 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ja, lekker belangrijk als de strekking nagenoeg hetzelfde is.
quote:Op zondag 5 april 2026 15:28 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ach wat maakt het uit, dat zijn maar details.
Ja, dat is wel van belang.quote:Op zondag 5 april 2026 15:28 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Het is als het verschil tussen:quote:Op zondag 5 april 2026 15:28 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ik noem dat niet proberen.quote:Op zondag 5 april 2026 15:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, ik had nog goede hoop toen hij net gekozen was dat hij een einde zou maken aan de oorlog in Oekraïne. Wat hij ook wel geprobeerd heeft.
Maar in dit geval betreft sta ik recht tegenover hem
Eagle and Hercules and Little Birds and Reaper and Warthogs downquote:
Weet je nog, dat Trump gezien werd als een sterke man die zijn emoties kan beheersen. In tegenstelling tot iemand als Harris of Newsom, of Mamdani die een keer gehuild heeft.quote:
Hegseth zit in nauwe schoentjes nu de oorlog tegen Iran geen duidelijke overwinning brengtquote:Op zondag 5 april 2026 15:37 schreef AFA2022 het volgende:
Hegseth, Trump, Netanyahu en hun hele kliek hebben dezelfde denkbeelden als die van de Ayatollah, alleen dan van een ander geloof. Volledig ongeschikt om een land te leiden en in feite elke andere publieke functie.
https://www.nu.nl/verkiez(...)wege-iranoorlog.htmlquote:Juist die oorlog in Iran kan Hegseth alsnog laten struikelen, verwachten de experts. "Het verloop van de oorlog tot nu toe roept vraagtekens op over de bestuurlijke kwaliteiten van Hegeseth", zegt Gawthorpe. Thompson: "Het is niet uitgesloten dat hij de zondebok wordt als het zo doorgaat."
Wat een mooie paas boodschapquote:Op zondag 5 april 2026 15:49 schreef EsserS het volgende:
The F-word
POTUS Trump gebruikt steeds stoutere woordjes om zijn zijn te krijgen. In welke wereld zijn we beland?
https://truthsocial.com/@:realDonaldTrump/116351998782539414
Misschien je snuit eens uit de conspiracytrog halen?quote:Op zondag 5 april 2026 13:51 schreef WillemVOC het volgende:
[..]
Urbi et orbi.quote:
Het is bizar dat ze een man serieus blijven nemen die in staat is om iedere vijf minuten 180 graden te draaien qua mening. Zou mooi zijn dat je als media gewoon geen aandacht meer geeft aan een man die dement lijkt. Bij Biden was dat in ieder geval nog vrij onschuldig.quote:
Ja, maar dat doet er niet (meer) toe in het denken van macht door kracht.quote:Op zondag 5 april 2026 14:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Doelbewust energiecentrales en -structuur bombarderen, en ook ontziltingsinstallaties, is dat geen oorlogsmisdaad?
quote:
TACO is vroegquote:Op zaterdag 4 april 2026 18:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
We horen maandag vast "aanval afgewend, we zijn in gesprek met Iran" waarna Iran weer ontkent.
Of de alcohol met een kilo gel in de haren.quote:Op zondag 5 april 2026 16:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ja, maar dat doet er niet (meer) toe in het denken van macht door kracht.
Tja maar hij wel de baas van het belangrijkste en militair sterkste land ter wereld.quote:Op zondag 5 april 2026 16:07 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het is bizar dat ze een man serieus blijven nemen die in staat is om iedere vijf minuten 180 graden te draaien qua mening. Zou mooi zijn dat je als media gewoon geen aandacht meer geeft aan een man die dement lijkt. Bij Biden was dat in ieder geval nog vrij onschuldig.
Mocht hij willen, dat laat Xi Jinping echt niet toe.quote:Op zondag 5 april 2026 16:14 schreef EsserS het volgende:
[..]
Tja maar hij wel de baas van het belangrijkste en militair sterkste land ter wereld.
Lachen als het satire zou zijn.quote:
Je zou denken dat een of andere dochterneukende wapengeile hilbilly uit Florida dit typt vanuit het trailerpark.quote:Op zondag 5 april 2026 14:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ook echt volwassen taalgebruik, ook echt wat je verwacht bij het statige ambt van staatshoofd
https://www.bbc.com/news/(...)ec-d7af0171ca63#postquote:CBS corrects report of fire fight during airman's rescue
published at 16:11
16:11
In our post at 08:39 BST, we relayed reporting from the BBC's US-partner CBS News that "hundreds" of troops were involved in the rescue mission of the second US airman from the F-15E aircraft shot down over Iran, and that a "firefight erupted" during the operation.
The BBC has since received a clarification from CBS that these details are incorrect.
It says sources have since confirmed that there was no firefight during the rescue and that the true number of troops involved was fewer than 100.
An Iranian commander has also since denied there were clashes with US and Iranian forces.
De ayatollah is vele malen rationeler en strategischer in geopolitieke keuzes en in deze oorlog. Totaal niet te vergelijken.quote:Op zondag 5 april 2026 15:37 schreef AFA2022 het volgende:
Hegseth, Trump, Netanyahu en hun hele kliek hebben dezelfde denkbeelden als die van de Ayatollah, alleen dan van een ander geloof. Volledig ongeschikt om een land te leiden en in feite elke andere publieke functie.
Over een week of twee het volgende 48-uurs-ultimatum?quote:Trump: morgen mogelijk deal met Iran
De Amerikaanse president Trump denkt dat er morgen al een akkoord kan worden gesloten met Iran. Aan de huidige Iraanse onderhandelaars is gedeeltelijke amnestie verleend, zei hij in een interview met nieuwszender Fox News.
Trump sprak de afgelopen weken al vaker positief over de status van de onderhandelingen met Iran. Iran ontkende steevast dat er onderhandeld werd of vorderingen waren gemaakt.
Het interview met Fox News volgde kort op Trumps woedende uitval op zijn platform Truth Social waarin hij dreigt met aanvallen op de Iraanse infrastructuur op dinsdag.
Trump zei in het interview met Fox News vandaag ook dat de VS begin dit jaar wapens had gestuurd die bestemd waren voor de Iraanse demonstranten. "We hebben ze heel veel wapens gestuurd, via de Koerden." Hij voegde eraan toe dat hij denkt dat de Koerden de wapens zelf hebben gehouden.
Wanneer de president van de VS vol trots dreigt met oorlogsmisdaden dan weet je dat de transformatie naar clown world voltooid is.quote:Op zondag 5 april 2026 14:45 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien, heel misschien, komt dat omdat de VS de Koerden meerdere malen in de steek heeft gelaten.quote:Op zondag 5 april 2026 16:56 schreef Eightyone het volgende:
"We hebben ze heel veel wapens gestuurd, via de Koerden." Hij voegde eraan toe dat hij denkt dat de Koerden de wapens zelf hebben gehouden.
quote:Op zondag 5 april 2026 16:56 schreef Eightyone het volgende:
(Crosspost)
https://nos.nl/liveblog/2(...)ier-doden-in-beiroet
[..]
Over een week of twee het volgende 48-uurs-ultimatum?
Ze mogen hun hoofd houden?quote:Aan de huidige Iraanse onderhandelaars is gedeeltelijke amnestie verleend,
Wat het maar een clown world.quote:Op zondag 5 april 2026 16:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wanneer de president van de VS vol trots dreigt met oorlogsmisdaden dan weet je dat de transformatie naar clown world voltooid is.
De grote vraag is; weten ze in Iran ook al dat er onderhandeld wordt of wordt er weer alleen in de doorgedraaide Oranje schedel onderhandeld?quote:Op zondag 5 april 2026 16:56 schreef Eightyone het volgende:
(Crosspost)
[..]
Nee, ik denk het niet.quote:Op zondag 5 april 2026 17:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De grote vraag is; weten ze in Iran ook al dat er onderhandeld wordt of wordt er weer alleen in de doorgedraaide Oranje schedel onderhandeld?
https://vrtnws.be/p.BlEEp(...)bV8xNzc1Mzk5MTU5MDE3quote:Getuige uit Teheran bij Belga: "Teheran wordt het nieuwe Dresden""
De twaalfdaagse oorlog in juni was kinderspel vergeleken met wat er nu gebeurt”. Dat zegt een getuige in de Iraanse hoofdstad Teheran, die het persagentschap Belga heeft kunnen spreken.
"Elke keer wanneer er straaljagers overvliegen, staan we doodsangsten uit. Na de luchtcampagne wordt Teheran het nieuwe Dresden."
Volgens de getuige zijn alleen al in de hoofdlaan van de Iraanse hoofdstad 3 ziekenhuizen getroffen door bombardementen. In heel de stad raakten naar schatting 60.000 woongebouwen beschadigd of verwoest. Ook farmaceutische fabrieken, onderzoekscentra, universiteiten en petrochemische bedrijven liggen in puin.
De getuige spreekt van een kortstondige euforie na de eerste aanvallen, die helemaal is omgeslagen. "De VS en Israël hebben van Ali Khamenei een martelaar gemaakt en zo de continuïteit van de Islamitische Republiek versterkt", zegt de getuige.
De getuige vreest een verdere escalatie als het ultimatum van de Amerikaanse president Donald Trump dinsdag afloopt. "Het land heeft geen metaal, geen medicijnen en straks misschien ook geen universiteiten meer. We zijn het nieuwe Irak."
Nopes, dat is Joe Biden, steevast op elk denkbaar lijstje.quote:Op zondag 5 april 2026 17:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
Trump is verreweg de slechtste Amerikaanse president ooit.
Op dat vlak heeft hij niet eens concurrentie meer.
En dan te bedenken dat die presidenten ook hun populariteit verloren. Trump heeft een groep mensen die blind achter hem aan blijven lopen, wat hij ook doet. Ik heb nooit een hoge pet op gehad van het gros van de Amerikanen, maar de magacultus is echt een buitencategorie. Ongeinformeerde, onwetende, luide volidioten zijn het.quote:Op zondag 5 april 2026 17:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
Morgen wordt er geen deal gesloten, morgen wordt er geen olie gestolen en morgen gaat de straat van Hormuz niet open.quote:Op zondag 5 april 2026 16:56 schreef Eightyone het volgende:
(Crosspost)
[..]
Kom maar op met die lijstjes.quote:Op zondag 5 april 2026 17:44 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nopes, dat is Joe Biden, steevast op elk denkbaar lijstje.
quote:Op zondag 5 april 2026 17:47 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Here ya go,
https://en.wikipedia.org/(...)ing%20Reconstruction.
Log gewoon uit voor vandaag, dit word niks meer.quote:During the late-20th century and early 21st, modern-day presidents Ronald Reagan, George H. W. Bush, Bill Clinton, Barack Obama, and Joe Biden have all landed in the top 20 of rankings, with Reagan and Obama often in the top ten.
Nou ja, er hebben wel wat meer bijzondere types gezeten hoor. En nee, niet Biden.quote:Op zondag 5 april 2026 17:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
Links-extremistische kringen als FvD?quote:Op zondag 5 april 2026 17:43 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
In links-extremistische kringen wordt gesuggereerd dat de aanslag in Nijkerk het werk is van de Mossad (premium).
Een Fox News doet het best goed als het aankomt op propaganda. Op zo'n zender zijn democraten de hel, was Obama de duivel en waren de verkiezingen van 2020 gestolen want dat moesten ze zeggen van de GOP en Trump.quote:Op zondag 5 april 2026 17:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat die presidenten ook hun populariteit verloren. Trump heeft een groep mensen die blind achter hem aan blijven lopen, wat hij ook doet. Ik heb nooit een hoge pet op gehad van het gros van de Amerikanen, maar de magacultus is echt een buitencategorie. Ongeinformeerde, onwetende, luide volidioten zijn het.
Om over Europese Maga fans maar niet te spreken..
Ik weet wel dat de laatste olietankers uit die regio Rotterdam hebben bereikt.quote:Op zondag 5 april 2026 17:46 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Morgen wordt er geen deal gesloten, morgen wordt er geen olie gestolen en morgen gaat de straat van Hormuz niet open.
Morgen of misschien nog wel eerder dan morgen komt Trump met weer wat anders op de proppen. Het is eigenlijk beter om na morgen nooit meer iets van hem te horen.
Dat klopt, maar in de recente geschiedenis komt misschien alleen Nixon in de buurt van Trump wat betreft roekeloos geroeptoeter en corruptie.quote:Op zondag 5 april 2026 17:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, er hebben wel wat meer bijzondere types gezeten hoor. En nee, niet Biden.
Ik ben vast een eikel, maar vliegvakanties is nou net iets waar ik wel wat minder van zou willen zienquote:Op zondag 5 april 2026 17:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet wel dat de laatste olietankers uit die regio Rotterdam hebben bereikt.
De laatste tanker met 90.000 ton kerosine, onder andere.
En als dat op is, zijn we aangewezen op andere bronnen en dat is niet genoeg.
De energiecrisis is onvermijdelijk geworden, vliegvakantie Curaçao wordt waarschijnlijk weer ouderwets wadlopen naar Ameland.
Ik zat ook meer aan een Buchanan of Hoover te denken.quote:Op zondag 5 april 2026 17:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat klopt, maar in de recente geschiedenis komt misschien alleen Nixon in de buurt van Trump wat betreft roekeloos geroeptoeter en corruptie.
Strontvliegen of tuigvliegen?quote:Op zondag 5 april 2026 17:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ben vast een eikel, maar vliegen is nou net iets waar ik wel wat minder van zou willen zien
Zonder 13 miljoen Chinezen is Giethoorn ook best gezellig.quote:Op zondag 5 april 2026 17:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet wel dat de laatste olietankers uit die regio Rotterdam hebben bereikt.
De laatste tanker met 90.000 ton kerosine, onder andere.
En als dat op is, zijn we aangewezen op andere bronnen en dat is niet genoeg.
De energiecrisis is onvermijdelijk geworden, vliegvakantie Curaçao wordt waarschijnlijk weer ouderwets wadlopen naar Ameland.
Vliegvakantiesquote:
De wereld is voor veel mensen veel te ingewikkeld geworden om hem nog te begrijpen. Dus dan roepen ze maar wat.quote:Op zondag 5 april 2026 14:07 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Gaan lui die geloven dat de aarde plat is of die geloven dat de aarde 6.000 geleden door een God werd geschapen, ook gearresteerd worden in die mooie wetten van je?
En zonder Henk en Ingrid is het een stukje gezelliger en veiliger op de Malediven.quote:Op zondag 5 april 2026 17:53 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Zonder 13 miljoen Chinezen is Giethoorn ook best gezellig.
Ja, maar Trump verslaat ze op iedere discipline, van fraude tot mensenrechten en van sexueel misbruik tot een totaal gebrek aan politiek inzicht. Echt slecht, ik vind het ook gewoon een slecht mens met een slecht karakter.quote:Op zondag 5 april 2026 17:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, er hebben wel wat meer bijzondere types gezeten hoor. En nee, niet Biden.
Nixon was intelligent, maar veel van zijn denk- en handelwijze werd gedicteerd door een enorm ressentiment.quote:Op zondag 5 april 2026 17:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat klopt, maar in de recente geschiedenis komt misschien alleen Nixon in de buurt van Trump wat betreft roekeloos geroeptoeter en corruptie.
Oh, eens.quote:Op zondag 5 april 2026 17:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ben vast een eikel, maar vliegvakanties is nou net iets waar ik wel wat minder van zou willen zien
Klopt allemaal.quote:Op zondag 5 april 2026 17:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, maar Trump verslaat ze op iedere discipline, van fraude tot mensenrechten en van sexueel misbruik tot een totaal gebrek aan politiek inzicht. Echt slecht, ook gewoon een slecht mens met een slecht karakter.
Nou ja.. het kán welquote:Op zondag 5 april 2026 17:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oh, eens.
Maar het geeft wel de ernst aan. We krijgen minimaal 2 jaren tekorten aan alles. Echt alles. Deels zal je dat terug zien in prijs en dat kunnen we in verhouding tot arme landen nog wel opbrengen. Maar ook deels echte schaarste.
Velen zien nog niet wat er aankomt.
Vandaag op Whatsapp nog met iemand in gesprek die zei dat het wel wat zou meevallen want "ze kunnen toch gewoon om Afrika heenvaren?"
Dan heb je echt niet helemaal opgelet
Nee, die komt er niet. Gelukkig niet.quote:Op zondag 5 april 2026 17:58 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Klopt allemaal.
Maar, zoals Bannon zei, die 3e termijn komt er gewoon.
Dat denk je nu ja, tot je al die halve zolen die normaal op vakantie naar Salou/Antalya/*vul hier een ander tokkie badplaats in* op jouw normaal zo rustige vakantieuitjes tegen komt.quote:Op zondag 5 april 2026 17:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ben vast een eikel, maar vliegvakanties is nou net iets waar ik wel wat minder van zou willen zien
quote:Op zondag 5 april 2026 17:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, die komt er niet. Gelukkig niet.
Je mag me quoten.
Daar zul je me niet zo snel treffen, maar het idee dat diezelfde mensen in Nederland vakantie gaan vieren is geen heel prettige, nee.quote:Op zondag 5 april 2026 18:03 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat denk je nu ja, tot je al die halve zolen die normaal op vakantie naar Salou/Antalya/*vul hier een ander tokkie badplaats in* op jouw normaal zo rustige vakantieuitjes tegen komt.
O ja, dat was ik alweer vergeten.quote:Op zondag 5 april 2026 18:01 schreef UitStraling het volgende:
Lyndon B. Johnson was gezegend en vervloekt met een enorme lul maar met een lelijke kop en door deze combinatie danig gefrustreerd door JFK die met zijn kleine piemeltje ieder weekend een ander poppetje in zijn bed had, zodanig zelfs dat hij naderhand vaak zijn lul uit zijn broek liet hangen in het Witte Huis als er bezoek was.
Vakantieparken gaan het heel druk krijgen dit jaar.quote:Op zondag 5 april 2026 18:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Daar zul je me niet zo snel treffen, maar het idee dat diezelfde mensen in Nederland vakantie gaan vieren is geen heel prettige, nee.
Welnee. Bannon is een idioot.quote:Op zondag 5 april 2026 17:58 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Klopt allemaal.
Beetje poepen met de deur open.quote:Op zondag 5 april 2026 18:01 schreef UitStraling het volgende:
Lyndon B. Johnson was gezegend en vervloekt met een enorme lul maar met een lelijke kop en door deze combinatie danig gefrustreerd door JFK die met zijn kleine piemeltje ieder weekend een ander poppetje in zijn bed had, zodanig zelfs dat hij naderhand vaak zijn lul uit zijn broek liet hangen in het Witte Huis als er bezoek was.
Zoek hulp aub.quote:Op zondag 5 april 2026 18:01 schreef UitStraling het volgende:
een enorme lul
met zijn kleine piemeltje
zijn lul uit zijn broek
We hebben veel te weinig dingen waar je Euro's in kunt investeren. We moeten snel aan de Eurobonds en alle schulden die liggen te verstoffen bij de ECB moeten we ook op de markt gooien. Dat is nog lang niet genoeg, maar het is een begin.quote:Op zondag 5 april 2026 15:06 schreef alternatif het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan precies
Als we de dollar vervangen voor de euro kunnen we gaan voor een greater Europe dacht ik
Nee we moeten absoluut niet aan Eurobonds beginnen.quote:Op zondag 5 april 2026 18:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
We hebben veel te weinig dingen waar je Euro's in kunt investeren. We moeten snel aan de Eurobonds en alle schulden die liggen te verstoffen bij de ECB moeten we ook op de markt gooien. Dat is nog lang niet genoeg, maar het is een begin.
We moeten er voor zorgen dat iedereen Euro's wil hebben en wil investeren in de EU. Ook dat ze geen dollars meer willen en hun investeringen in de VS opdoeken, maar dat is Trump al aan het regelen.quote:Op zondag 5 april 2026 15:16 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Ingewikkeld verhaal, maar (heel) erg kort door de bocht: de petrodollar is de stabiliteitsbasis van de dollar, die de stabiliteitsbasis is van de eurodollar, die (deels) de stabiliteit van bankensystemen over de hele wereld, maar zeker ook het Europese, garandeert. Die monetaire structuur ondergraven is riskant voor allerlei landen, niet alleen de VS.
Dat is Trump toch ook?quote:
Biden was gewoon oud, Trump is gewoon in en in slecht. En dan niet alleen als president.quote:Op zondag 5 april 2026 17:44 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nopes, dat is Joe Biden, steevast op elk denkbaar lijstje.
Lees eens een boekje, kost je slechts 23 euro en hoef je niet voor lul te staan door mensen te gaan beledigen.quote:
"Is het al tijd voor mijn dagelijkse TACO?"quote:
Trump wordt nu al bij elkaar gehouden met plakband en hij moet nog dik 2,5 jaar in deze termijn.quote:Op zondag 5 april 2026 18:10 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat is Trump toch ook?
Ik ga de berichten en clips over Trump in 2015/2016 niet allemaal herhalen.
Samengevat: NO WAY dat deze zot president van de VS kan worden.
En daarbij: Trump is de enige die de VS weer groot kan maken.
En die de oorlog tegen Iran tot een so much winning einde kan brengen.
De huidige GOP slikt dat allemaal wel. Die is volledig door MAGA onder de voet gelopen.
En de horden van 6/1 zijn net zo goed in staat om, indien gevraagd, het Hooggerechtshof te bestormen.
Beter voorbereid dan de vorige keer.
Er was zo’n maffe kerel voor Biden. Weet niet zo goed meer hoe hij heet. Beetje zelfde type als #47quote:Op zondag 5 april 2026 17:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/(...)04-1d1cca671d30#postquote:Strait of Hormuz will ‘reopen’ when toll revenues cover war damage - Iranian official
published at 17:13
17:13
Ghoncheh Habibiazad
Senior reporter, BBC Persian
Mahdi Tabatabaei, an aide at Iran’s President’s Office, says the Strait of Hormuz “will be reopened” when “a portion of transit tolls is used to compensate for all the damage caused” by the war.
Iranian officials and lawmakers have previously raised the possibility of imposing transit fees or tolls on vessels using the strait.
Responding to Donald Trump's latest comments, Tabatabaei says the US president "has instigated a full-scale war in the region and is still issuing threats”.
He says Trump’s “insults and nonsense” are born of “sheer desperation and anger”.
O ja, een burgeroorlog sluit ik ook niet uit.quote:Op zondag 5 april 2026 18:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Trump wordt nu al bij elkaar gehouden met plakband en hij moet nog dik 2,5 jaar in deze termijn.
Ik zie hem eerder omvallen binnen deze termijn dan dat hij het voor elkaar krijgen de wetten zo op te rekken dat hij een derde krijgt.
De rellen zouden ook gigantisch zijn, minimaal 50% van de VS wil Trump echt geen 3e termijn meer.
Vergeet niet dat maga ook steeds meer de hakken in het zand zet en dat toch ook vaak wel de ''second amendment'' aanhangers zijn - met een ongezonde paranoia voor alles wat niet maga - conservatief is.quote:Op zondag 5 april 2026 18:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Trump wordt nu al bij elkaar gehouden met plakband en hij moet nog dik 2,5 jaar in deze termijn.
Ik zie hem eerder omvallen binnen deze termijn dan dat hij het voor elkaar krijgen de wetten zo op te rekken dat hij een derde krijgt.
De rellen zouden ook gigantisch zijn, minimaal 50% van de VS wil Trump echt geen 3e termijn meer.
Ik ga geen video’s met die idioot kijken.quote:Op zondag 5 april 2026 18:10 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat is Trump toch ook?
Ik ga de berichten en clips over Trump in 2015/2016 niet allemaal herhalen.
Samengevat: NO WAY dat deze zot president van de VS kan worden.
En daarbij: Trump is de enige die de VS weer groot kan maken.
En die de oorlog tegen Iran tot een so much winning einde kan brengen.
De huidige GOP slikt dat allemaal wel. Die is volledig door MAGA onder de voet gelopen.
En de horden van 6/1 zijn net zo goed in staat om, indien gevraagd, het Hooggerechtshof te bestormen.
Beter voorbereid dan de vorige keer.
Bekijk deze YouTube-video
Als dat gaat gebeuren kan dat 2 dingen betekenen. Of Trump gaat à la Poetin nooit meer weg, of Amerikanen zijn nog meer van het padje dan ik dacht.quote:Op zondag 5 april 2026 17:58 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Klopt allemaal.
Dat zijn mooie waardepapieren voor buitenlandse investeerders. Die zijn vast heel gewild. Daar kunnen we allemaal een leuke cent aan verdienen.quote:Op zondag 5 april 2026 18:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee we moeten absoluut niet aan Eurobonds beginnen.
Een goede suggestie!quote:Op zondag 5 april 2026 18:13 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/(...)04-1d1cca671d30#post
Misschien gaan ze het de Trumptol noemen
Hierna komt gewoon de volgende MAGA adept aan de macht.quote:Op zondag 5 april 2026 18:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet niet wie het wordt maar volgende president is een democraat.quote:Op zondag 5 april 2026 18:19 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hierna komt gewoon de volgende MAGA adept aan de macht.
Onder politiemensen, ICE agenten en militairen is "links" niet zo heeeeeel erg populair karakterologisch gezien.quote:Op zondag 5 april 2026 18:14 schreef Toby56 het volgende:
[..]
O ja, een burgeroorlog sluit ik ook niet uit.
Maar aan welke kant gaan leger, politie en - om maar eens een club te noemen - ICE staan als dat ervan dreigt te komen?
Wat een complete retard. De tering.quote:Op zondag 5 april 2026 14:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ook echt volwassen taalgebruik, ook echt wat je verwacht bij het statige ambt van staatshoofd
Inderdaad, heel slecht ideequote:Op zondag 5 april 2026 18:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee we moeten absoluut niet aan Eurobonds beginnen.
De omstandigheden waardoor de MAGA beweging wortel heeft kunnen schieten is alleen nog maar vruchtbaarder geworden, dus ik denk dat je mis zit, of de economie van de VS moet compleet ineenstorten, dan lopen ze wel achter de volgende verlosser aan.quote:Op zondag 5 april 2026 18:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet niet wie het wordt maar volgende president is een democraat.
De VS is wel klaar met MAGA. MAGA is misschien niet klaar met MAGA maar dat moeten ze zelf weten.
Dank voor de bevestiging dat dit dus politiek gedreven knokploegen zijn. Dat noemen we ook wel extremisten.quote:Op zondag 5 april 2026 18:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Onder politiemensen, ICE agenten en militairen is "links" niet zo heeeeeel erg populair karakterologisch gezien.
Ik ben het niet vaak eens, maar nu wel en heel erg ook.quote:Op zondag 5 april 2026 17:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat die presidenten ook hun populariteit verloren. Trump heeft een groep mensen die blind achter hem aan blijven lopen, wat hij ook doet. Ik heb nooit een hoge pet op gehad van het gros van de Amerikanen, maar de magacultus is echt een buitencategorie. Ongeinformeerde, onwetende, luide volidioten zijn het.
Om over Europese Maga fans maar niet te spreken..
Dat zal je onder militairen nog tegenvallen.quote:Op zondag 5 april 2026 18:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Onder politiemensen, ICE agenten en militairen is "links" niet zo heeeeeel erg populair karakterologisch gezien.
Sterke argumentatie weer. Jij bent net zo bizar en krankjorum als die maga-types, maar dan aan het andere uiterste van het politieke spectrum.quote:Op zondag 5 april 2026 18:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dank voor de bevestiging dat dit dus politiek gedreven knokploegen zijn. Dat noemen we ook wel extremisten.
quote:Op zondag 5 april 2026 18:32 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Sterke argumentatie weer. Jij bent net zo bizar en krankjorum als die maga-types, maar dan aan het andere uiterste van het politieke spectrum.
"Beter dood dan rood" zegt je niets?quote:Op zondag 5 april 2026 18:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zal je onder militairen nog tegenvallen.
Het zegt jou duidelijk niets.quote:Op zondag 5 april 2026 18:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
"Beter dood dan rood" zegt je niets?
Ik vraag me bij jou echt af of je nou doet alsof of dat je dit meent. Je lijkt in een soort hollywoodwerkelijkheid te leven.quote:Op zondag 5 april 2026 18:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Niets dus, dan ben je dus geen militair, waarom poneer je dan in hemelsnaam de absurde stelling dat veel militairen links zijn?quote:Op zondag 5 april 2026 18:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vraag me bij jou echt af of je nou doet alsof of dat je dit meent. Je lijkt in een soort hollywoodwerkelijkheid te leven.
Ik denk dat MAGA zonder Trump wel uit elkaar gaat vallen, dat was hun god.quote:Op zondag 5 april 2026 18:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De VS is wel klaar met MAGA. MAGA is misschien niet klaar met MAGA maar dat moeten ze zelf weten.
Vanaf de eerste keer dat ik deze film zag (begin jaren 80) is-ie jaarlijks in mijn achting gestegen.quote:
Omdat ik die stelling niet gedeponeerd heb, maar jij nogal veel moeite hebt met begrijpend lezen en hokjesdenken.quote:Op zondag 5 april 2026 18:42 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Niets dus, dan ben je dus geen militair, waarom poneer je dan in hemelsnaam de absurde stelling dat veel militairen links zijn?
Zomaar verzonnen?
Ik, "Onder politiemensen, ICE agenten en militairen is "links" niet zo heeeeeel erg populair karakterologisch gezien."quote:Op zondag 5 april 2026 18:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat ik die stelling niet gedeponeerd heb, maar jij nogal veel moeite hebt met begrijpend lezen en hokjesdenken.
Stop nou maar gewoonquote:Op zondag 5 april 2026 18:55 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik, "Onder politiemensen, ICE agenten en militairen is "links" niet zo heeeeeel erg populair karakterologisch gezien."
Jij, "Dat zal je onder militairen nog tegenvallen."
En jij hebt de illusie dat het allemaal koek en ei wordt? Dat we het gewoon uit moeten zitten? dat de EU niet er naar moet streven onafhankelijk te zijn op gebied van IT-Infra, defensie, energie, chip productie, geopolitiek, intelligence, Financiële diensten, Farmacie en Geneesmiddelen?quote:Op zondag 5 april 2026 18:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oh nee, zeker niet. Waar mogelijk losweken van de VS is belangrijk.quote:Op zondag 5 april 2026 19:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En jij hebt de illusie dat het allemaal koek en ei wordt? Dat we het gewoon uit moeten zitten? dat de EU niet er naar moet streven onafhankelijk te zijn op gebied van IT-Infra, defensie, energie, chip productie, geopolitiek, intelligence, Financiële diensten, Farmacie en Geneesmiddelen?
Dit zegt werkelijk alles.quote:Op zondag 5 april 2026 18:58 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ok, laten we het simpelweg op 1-0 voor mij houden dan, even goede vrienden
Tannoy Revolution XT6F'squote:Op zondag 5 april 2026 18:17 schreef Toby56 het volgende:
Maar laten we er maar over ophouden.
Want anders gaan er straks weer hele voorraden overgeheveld worden naar andere topics.
Wat voor speakers hebben jullie?
Hij en Hegseth zijn volstrekt debiel genoeg om een tactical nuke in te zetten.quote:Op zondag 5 april 2026 18:57 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Nou wat zal het zijn? Kan ook zo maar een nieuwe shitcoin zijn.
Dit gebeurt alleen als ze echt serieuze bloedneuzen gaan oplopen, laten we allemaal hopen dat dit niet gaat gebeuren.quote:Op zondag 5 april 2026 19:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Hij en Hegseth zijn volstrekt debiel genoeg om een tactical nuke in te zetten.
Ja dat gebeurt in Gaza ook 10 duizenden dooien, hoor ik jou ook niet over.quote:Op zondag 5 april 2026 12:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dit is natuurlijk een valse en lachwekkende poging om Israël en de VS op het niveau van het Iraanse regime te zetten.
Het internationale recht wordt op talloze manieren systematisch geschonden door dat regime, die zelfs hun eigen burgers met de tienduizenden tegelijk afslachten. Israël en de VS zijn gewoon twee Westerse democratieën waar mensenrechten over het algemeen hoog in het vaandel staan.
B&W 805 D3 met REL S/5 SHO subwooferquote:Op zondag 5 april 2026 18:17 schreef Toby56 het volgende:
Maar laten we er maar over ophouden.
Want anders gaan er straks weer hele voorraden overgeheveld worden naar andere topics.
Wat voor speakers hebben jullie?
De nieuwe deadline voor het opschuiven van de deadlinequote:Op zondag 5 april 2026 18:57 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Nou wat zal het zijn? Kan ook zo maar een nieuwe shitcoin zijn.
Nice!quote:Op zondag 5 april 2026 19:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
B&W 805 D3 met REL S/5 SHO subwoofer
Dynaudio Focus 260 met REL Q201 subwoofer
ScanSpeak Event
en nog wat klein grut, vintage Philips, B&W DM110i, B&W DM302, Mission 761, etc.
De enige hoop is dat Magere Hein hem heel snel gaat roepen.quote:Op zondag 5 april 2026 19:14 schreef vosss het volgende:
En dan te bedenken dat men Clinton wou impeachen omdat ie met een stagiaire lag te rotzooien.
Ook niet goed te praten natuurlijk, maar Trump is wel echt compleet next level en waarom wordt die totaaldebiel door werkelijk NIEMAND teruggefloten??
Zijn hele entourage bestaat uit ja-knikkers en iedereen die kritisch was is inmiddels wel ontslagen.quote:Op zondag 5 april 2026 19:14 schreef vosss het volgende:
En dan te bedenken dat men Clinton wou impeachen omdat ie met een stagiaire lag te rotzooien.
Ook niet goed te praten natuurlijk, maar Trump is wel echt compleet next level en waarom wordt die totaaldebiel door werkelijk NIEMAND teruggefloten??
Ze vallen nog net niet uit het raam.quote:Op zondag 5 april 2026 19:16 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zijn hele entourage bestaat uit ja-knikkers en iedereen die kritisch was is inmiddels wel ontslagen.
Trump is nog steeds de gekozen democratische leider van de vrije wereld, wat me opvalt is dat zijn tegenstanders democratie alleen hoog in het vaandel hebben staan als de uitslag in hun voordeel uitvalt.quote:Op zondag 5 april 2026 19:17 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ze vallen nog net niet uit het raam.
Al die kontlikkende ja-knikkers die alleen maar durfden te vertellen wat men hogerop wilde horen werkte destijds voor de Sovjet-unie ook zo geweldigquote:Op zondag 5 april 2026 19:16 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zijn hele entourage bestaat uit ja-knikkers en iedereen die kritisch was is inmiddels wel ontslagen.
Jou zegt het niets zo te zien. Niet je beste dag vandaag.quote:Op zondag 5 april 2026 18:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zet je oogkleppen eens af.quote:Op zondag 5 april 2026 18:25 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Inderdaad, heel slecht ideeDat gaat de koopkracht van nederlandse werknemers ondermijnen.
Zolang Frankrijk monetair blijft financieren(valsemunterij door de franse overheid) en bovendien bij nogal wat eurolanden de begrotingsdiscipline ver te zoeken is. Je zou eurobonds kunnen doen met de groep landen die voldoen aan de Maastricht criteria. Die hebben dan bonds met een grote liquiditeit en lagere renteniveaus. Dat stimuleert ook de landen om te zorgen dat ze bij die club komen
Als er iets onjuist aan is graag data en beargumenteren. Zo ontstaat er discussie en daar is een discussieforum imo voor bedoeld.quote:
Zoals je ook nooit wat hoort van links fok over bv de westelijke Sahara, of de etnische zuiveringen die islamitische idioten in vele landen in Noord-Afrika uitvoeren bedoel je?quote:Op zondag 5 april 2026 19:12 schreef Elizium het volgende:
[..]
Ja dat gebeurt in Gaza ook 10 duizenden dooien, hoor ik jou ook niet over.
Natuurlijk is het Iran Regime niet zuiver, maar dat maakt Israel echter geen haar beter hoor.
FTFYquote:Op zondag 5 april 2026 19:20 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Trump is nog steeds de gekozen republiekeinse leider van de vrije wereld, wat me opvalt is dat zijn tegenstanders democratie alleen hoog in het vaandel hebben staan als de uitslag in hun voordeel uitvalt.
Dat is een prachtig gegeven.quote:Op zondag 5 april 2026 19:20 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Trump is nog steeds de gekozen democratische leider van de vrije wereld, wat me opvalt is dat zijn tegenstanders democratie alleen hoog in het vaandel hebben staan als de uitslag in hun voordeel uitvalt.
Glansrol voor George C Scottquote:Op zondag 5 april 2026 18:49 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Vanaf de eerste keer dat ik deze film zag (begin jaren 80) is-ie jaarlijks in mijn achting gestegen.
Onmogelijk om daar autarkisch in te worden en ons huidige welvaartspeil te behouden. We zijn sowieso een stervend continent, dus beter zoeken we een sterke beschermheer. Trump is nog maar 1000 dagen in principequote:Op zondag 5 april 2026 19:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En jij hebt de illusie dat het allemaal koek en ei wordt? Dat we het gewoon uit moeten zitten? dat de EU niet er naar moet streven onafhankelijk te zijn op gebied van IT-Infra, defensie, energie, chip productie, geopolitiek, intelligence, Financiële diensten, Farmacie en Geneesmiddelen?
Het is overduidelijk aan zijn gedrag, bewoordingen en taalgebruik/vocabulair te merken dat er iets niet goed is in de bovenkamer.quote:Op zondag 5 april 2026 19:31 schreef heywoodu het volgende:
Onderdeel van dementie en vergelijkbare aandoeningen is toch vaak dat mensen 'kinderlijker' worden? Wel sneu
[ x ]
Heel duidelijk, ja, of over zijn gouden gordijnen voor de balzaal. Ook totaal decorumverlies.quote:Op zondag 5 april 2026 19:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het is overduidelijk aan zijn gedrag, bewoordingen en taalgebruik/vocabulair te merken dat er iets niet goed is in de bovenkamer.
Sommigen willen het echter niet zien.
Kijk een gemiddelde speech over belangrijke onderwerpen, waar hij op een gegeven moment volledig af gaat van het onderwerp en op iets totaal onbenulligs over gaat, zoals een pen of een roltrap.
En dat is dan de machtigste man op aarde
Harris en Rubio staan hoog in de peilingen. Die gaan een gematigde MAGA liner wordenquote:Op zondag 5 april 2026 19:33 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Dat is een prachtig gegeven.![]()
Nou maar hopen dat deze democratisch gekozen debiel snel het veld mag ruimen. En dan er maar vanuit gaan dat die yankee droeftoeters leren van hun fouten.
Sounds GREAT.quote:Op zondag 5 april 2026 19:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
B&W 805 D3 met REL S/5 SHO subwoofer
Dynaudio Focus 260 met REL Q201 subwoofer
ScanSpeak Event
en nog wat klein grut, vintage Philips, B&W DM110i, B&W DM302, Mission 761, etc.
is niet dezelfde stelling als "veel militairen zijn links" of wel?quote:Op zondag 5 april 2026 18:55 schreef UitStraling het volgende:
"Onder politiemensen, ICE agenten en militairen is "links" niet zo heeeeeel erg populair karakterologisch gezien."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |