Dat mensen a priori niet van het Iraanse of Russische regime verwachten dat ze zich aan het internationaal recht of zelfs maar aan het oorlogsrecht houden betekent natuurlijk niet dat de niet vinden dat ze dat wel zouden moeten. Dat we ergens de ijdele hoop hebben dat landen als de VS of Israel een stuk meer geneigd zouden zijn om dit wel te respecteren is meer omdat we een positiever beeld hebben van die landen.quote:Op zondag 5 april 2026 12:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zie weinig mensen stellen dat Iran zich daar netjes aan houdt. Voor de goede orde: Israël, Iran en de VS hebben er allemaal gewoon schijt aan, de één niet meer dan de ander.
Even voor de duidelijkheid (dat moet, want anders worden dingen in bepaalde contreien als pro-Iraans gezien): Iran staat in het lijstje met Israël, Iran en de VS. Het is dus geen pro-Iraanse opmerking.
Ik onderbouw mijn punt gewoon met bronnen en feiten die aantonen dat ik gelijk heb. Die kun je dan weliswaar wegwuiven, maar daar houdt je enkel jezelf mee voor de gek.quote:Op zondag 5 april 2026 13:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zo mag je dat interpreteren. Ten onrechte, natuurlijk, maar het staat je vrij om dat zo te interpreteren.
Maar is goed verder hoor. Een discussie heeft weinig zin met iemand die sowieso, per definitie, alleen maar gaat antwoorden met de eeuwige dooddoener "nee hoor, ik kijk naar de feiten en dus heb ik simpelweg gelijk" als je het niet woord voor woord met iemand eens bent (wat nagenoeg altijd is). Maar succes.
De Arabieren in Israël zelf hebben alle rechten net zoals de andere Israëlische burgers. Ook hier toon je weer aan geen goede kennis van de feitelijke situatie te hebben.quote:Op zondag 5 april 2026 13:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Met het plegen van oorlogsmisdaden en de ongelijke behandeling van Palestijnen in Israël zal Israël wel snel een ander kleurtje van die legenda krijgen.
Nee, dat hebben ze niet. Hebben we vorige week besproken, ook toen vond je dat dat zo was.quote:Op zondag 5 april 2026 13:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Arabieren in Israël zelf hebben alle rechten net zoals de andere Israëlische burgers. Ook hier toon je weer aan geen goede kennis van de feitelijke situatie te hebben.
Dit zijn dezelfde wereldvreemde mensen die zeggen, "Laat Iran maar kernwapens bezitten, dan durven Israël en de VS ze tenminste niet meer aan te vallen"quote:Op zondag 5 april 2026 13:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, geldt dat ook voor Oekraïners die in burgerlijke infrastructuur zitten of staat het schuim dan ineens weer op de mond zodra de Russen zulke plekken bombarderen? Ik vind dat dat niet kan, net zoals dat ik het bizar vindt dat Iran wild om zich heen aan het slaan is er allerlei burgerdoelen in omringende landen onder vuur neemt.
Maar goed, dat doet het Iraanse regime in Israël ook, waar Israël met name militaire doelen elimineert, schiet Iran doelbewust op de meest dichtbevolkte gebieden van Israël.
Ook daar hebben we nog niemand over gehoord, wat wellicht het resultaat is van het feit dat er nogal veel mensen actief hier zijn die ik schat zo op een partij hebben gestemd die de levering onderdelen voor luchtverdediging Israël stop wilde zetten.
En ondertussen blijft zichzelf maar volhouden voor het 'internationale recht' te zijn. Tja ..
Liever nietquote:Op zondag 5 april 2026 13:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De straat van Hormuz afsluiten is ook geen legitiem oorlogsdoelwit maar een aanval op de wereld, hoogt tijd dat die wereld een procentje mee gaat helpen de straat open te wrikken.
Dat gaat niet over een gebied in Israël. Dat gaat over de Westelijke Jordaanoever, betwist gebied, waar Israël delen van in handen heeft. Daar wordt een onderscheid gemaakt op basis van nationaliteit omdat Israël volgens het internationale recht niet het nationale recht mag toepassen op burgers in gebieden buiten de officiële landsgrenzen.quote:Op zondag 5 april 2026 13:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je weet het best wel. Die nieuwe wetgeving die vorige week is aangenomen is uitgebreid besproken hier.
Ach, als ze bondgenoten zijn van de VS en Israël maken de mensenrechten ook geen bal meer uit (Saudi Arabië bijvoorbeeld).quote:Op zondag 5 april 2026 13:09 schreef Toby56 het volgende:
Er zijn inderdaad heel wat landen waar mensenrechten worden geschonden door regeringen en/of door terroristische organisaties.
Van die landen zijn er ook heel wat die, als gevolg van al die schendingen (of als doel van al die schendingen) bedreigend zijn voor buurlanden.
Wat gaan 'we' ertegen doen?
Ik weet wel wat: een gigantische lading bommen erop, daar knappen ze van op.
(En iedere 10 jaar herhalen, omdat het zo'n groot succes is.)
Ook binnen Israël is de wetgeving aangepast. Jij kijkt alleen naar militair recht, je vergeet civiel recht.quote:Op zondag 5 april 2026 13:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat gaat niet over een gebied in Israël. Dat gaat over de Westelijke Jordaanoever, betwist gebied, waar Israël delen van in handen heeft. Daar wordt een onderscheid gemaakt op basis van nationaliteit omdat Israël volgens het internationale recht niet het nationale recht mag toepassen op burgers in gebieden buiten de officiële landsgrenzen.
quote:Op woensdag 1 april 2026 11:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Onzin, jij kijkt alleen naar de militaire rechtbank.
Voor het Israëlische civiele rechtssysteem is het Wetboek van Strafrecht gewijzigd. Hieronder vallen alle personen die zich op Israëlisch grondgebied bevinden en/of het staatsburgerschap bezitten.
De wet bepaalt dat de doodstraf (door ophanging) kan worden opgelegd aan iemand die opzettelijk de dood van een persoon veroorzaakt met het specifieke doel om "het bestaan van de staat Israël te ontkennen".
Geldt dit voor Palestijnen met een Israëlisch staatsburgerschap? Ja. Als een Palestijnse burger van Israël een dodelijke aanslag pleegt en de rechter oordeelt dat dit gebeurde met het doel om het bestaan van de staat Israël te ontkennen, kan diegene volgens deze wet de doodstraf krijgen.
Wellicht je eerst eens inlezen over een situatie.
Tja, men staat daarmee aan de verkeerde kant van de geschiedenis. En daarmee steun je ook gewoon het Iraanse regime als je zulke standpunten inneemt. Ik heb zulke posts hier trouwens gelukkig nog niet gezien.quote:Op zondag 5 april 2026 13:09 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit zijn dezelfde wereldvreemde mensen die zeggen, "Laat Iran maar kernwapens bezitten, dan durven Israël en de VS ze tenminste niet meer aan te vallen"
Als ik een wet bedenk die stelt dat iedere kindermoordenaar de doodstraf voortaan zal krijgen vind je het dan ook oneerlijk dat alleen kindermoordenaars die krijgen of vind je dat discriminatie jegens kindermoordenaars?quote:Op zondag 5 april 2026 13:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je weet het best wel. Die nieuwe wetgeving die vorige week is aangenomen is uitgebreid besproken hier.
Wel als het alleen Joodse of Brabantse kindermoordenaars zijn die de doodstraf kunnen krijgen.quote:Op zondag 5 april 2026 13:12 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als ik een wet bedenk die stelt dat iedere kindermoordenaar de doodstraf voortaan zal krijgen vind je het dan ook oneerlijk dat alleen kindermoordenaars die krijgen of vind je dat discriminatie jegens kindermoordenaars?
Ik rijd elektrisch en begreep althans in verleden altijd dat in Duitsland alles net iets goedkoper is.quote:Op zondag 5 april 2026 12:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Over jerrycans gesproken..
Is er iemand van jullie hier op FOK! die voor de zekerheid een paar litertjes reserve in de garage heeft gezet?
Ik (nog) niet, maar overweeg dat wel steeds serieuzer.
Horizontale escalatie heet dat. En dat is gewoon een vrij normale tactiek.quote:Op zondag 5 april 2026 13:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De straat van Hormuz afsluiten is ook geen legitiem oorlogsdoelwit maar een aanval op de wereld, hoogt tijd dat die wereld een procentje mee gaat helpen de straat open te wrikken.
Misschien moeten de Palestijnen dan een keer aspergeteelt gaan bedrijven, bloemen gaan kweken of een onderzoekscentrum naar kanker opstarten in plaats van de huidige bloedlustige strapatsen.quote:Op zondag 5 april 2026 13:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wel als het alleen Joodse kindermoordenaars zijn die de doodstraf krijgen.
Wie bedenkt nou zoiets?quote:Op zondag 5 april 2026 13:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wel als het alleen Joodse of Brabantse kindermoordenaars zijn die de doodstraf kunnen krijgen.
Rechtsgelijkheid.
Dat mogen ze allemaal niet, ze worden in Gaza gevangen gehoudenquote:Op zondag 5 april 2026 13:16 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Misschien moeten de Palestijnen dan een keer aspergeteelt gaan bedrijven, bloemen gaan kweken of een onderzoekscentrum naar kanker opstarten in plaats van de huidige bloedlustige strapatsen.
Olijven kweken en plukken doen ze wel hoor.quote:Op zondag 5 april 2026 13:16 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Misschien moeten de Palestijnen dan een keer aspergeteelt gaan bedrijven, bloemen gaan kweken of een onderzoekscentrum naar kanker opstarten in plaats van de huidige bloedlustige strapatsen.
Dat wordt toegepast op álle staatsburgers. Dat wil dus zeggen als je weer een religieuze terrorist hebt die een politicus omlegd zoals bij Rabin gebeurde, staat daar de doodstraf op. En dat is uitstekend beleid, zo zou het ook moeten.quote:Op zondag 5 april 2026 13:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ook binnen Israël is de wetgeving aangepast. Jij kijkt alleen naar militair recht, je vergeet civiel recht.
Deze hele flopshow is het grootste argument voor Iran om gewoon door te gaan en kernwapens te ontwikkelen. Dat is toch hartstikke logisch?quote:Op zondag 5 april 2026 13:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, men staat daarmee aan de verkeerde kant van de geschiedenis. En daarmee steun je ook gewoon het Iraanse regime als je zulke standpunten inneemt. Ik heb zulke posts hier trouwens gelukkig nog niet gezien.
Nee, de aanvulling is: met het specifieke doel om "het bestaan van de staat Israël te ontkennen".quote:Op zondag 5 april 2026 13:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat wordt toegepast op álle staatsburgers. Dat wil dus zeggen als je weer een religieuze terrorist hebt die een politicus omlegd zoals bij Rabin gebeurde, staat daar de doodstraf op. En dat is uitstekend beleid, zo zou het ook moeten.
Ben je überhaupt wel eens in Israël geweest? Je posts doen denken aan videos die je soms ziet van moslims die Israël voor de eerste keer bezoeken en dan volledig van slag zijn omdat er overal moskeeën zijn, vrouwen met hoofddoeken, Arabisch sprekende moslims en Christenen en zelfs Joden.
En die mensen kun je eigenlijk niet veel kwalijk nemen want die zijn vanaf hun geboorte geïndoctrineerd, maar van mensen uit het vrij Westen zou ik toch meer verwachten. Helaas lijkt inmiddels de anti-Israël propaganda hier niet anders te zijn.
In hun eigengemaakte gevangenis, applausquote:Op zondag 5 april 2026 13:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat mogen ze allemaal niet, ze worden in Gaza gevangen gehouden
Zo geweldig is het daar allemaal ook weer niet. Kom op zeg.quote:Op zondag 5 april 2026 13:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat wordt toegepast op álle staatsburgers. Dat wil dus zeggen als je weer een religieuze terrorist hebt die een politicus omlegd zoals bij Rabin gebeurde, staat daar de doodstraf op. En dat is uitstekend beleid, zo zou het ook moeten.
Ben je überhaupt wel eens in Israël geweest? Je posts doen denken aan videos die je soms ziet van moslims die Israël voor de eerste keer bezoeken en dan volledig van slag zijn omdat er overal moskeeën zijn, vrouwen met hoofddoeken, Arabisch sprekende moslims en Christenen en zelfs Joden.
En die mensen kun je eigenlijk niet veel kwalijk nemen want die zijn vanaf hun geboorte geïndoctrineerd, maar van mensen uit het vrij Westen zou ik toch meer verwachten. Helaas lijkt inmiddels de anti-Israël propaganda hier niet anders te zijn.
Helaas wordt een enorm groot gedeelte opgevoed tot brave antisemitische moslimfundamentalisten die bereid zijn te sterven als martelaar en het afslachten van Joden als een eervol doel ziet. En dat is al vele decennia zo. Zelfs nog voor de oprichting van de staat Israël waren deze sentimenten er.quote:Op zondag 5 april 2026 13:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Olijven kweken en plukken doen ze wel hoor.
Ik weet niet of de grond en klimaat daar goed zijn voor bloemen en apserges.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |