abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220470623
twitter

Met een trots embleem op je non-striped pyjama

Er ligt iets op het puntje van mn tong, maar als ik mij uitspreek riskeer ik de doodstraf
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220470660
Ik ben wel benieuwd naar de reactie vanuit Nederland en de EU. Gaan we weer zoete broodjes bakken of wordt er nu eindelijk eens afstand genomen?
pi_220470690
het land van de antichrist laat de laatste jaren steeds meer hun ware aard zien.
pi_220470698
Israël heeft wat ideeën opgedaan in Iran.
  maandag 30 maart 2026 @ 22:14:11 #5
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220470747
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 21:56 schreef Viesdik het volgende:
[ x ]

Met een trots embleem op je non-striped pyjama

Er ligt iets op het puntje van mn tong, maar als ik mij uitspreek riskeer ik de doodstraf
Ja en deze wet is er dus doorheen gepusht door de rechts-extremistische Ben-Gvir, de minister van nationale veiligheid, die in 'sommige contreien' ge-downplayed word als zijnde een factor van 'weinig betekenis'.

Tijd om het voorbeeld van Spanje te volgen en dit gevaarlijke kutland compleet te isoleren zoals we dat eerder met Zuid-Afrika deden. En de eerstvolgende die mij of anderen die er hetzelfde over denken van 'antisemitisme' willen beschuldigen kan ik een trip naar de VS aanbevelen om daar de Joodse gemeenschappen eens te bezoeken die hetzelfde zeggen en vaak in nog veel hardere bewoordingen.
pi_220470752
Goede reden om ze nu eens voorgoed uit het Eurovisie Songfestival te gooien.
pi_220470772
Wie durft nu nog beweren dat Israeli niet integreren in hun omgeving, ok de lijfstraffen ontbreken nog officieel, maar onofficieel wordt daar al mee geexperimenteerd :P
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_220470779
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:14 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Ja en deze wet is er dus doorheen gepusht door de rechts-extremistische Ben-Gvir, de minister van nationale veiligheid, die in 'sommige contreien' ge-downplayed word als zijnde een factor van 'weinig betekenis'.

Tijd om het voorbeeld van Spanje te volgen en dit gevaarlijke kutland compleet te isoleren zoals we dat eerder met Zuid-Afrika deden. En de eerstvolgende die mij of anderen die er hetzelfde over denken van 'antisemitisme willen beschuldigen' kan ik een trip naar de VS aanbevelen om daar de Joodse gemeenschappen eens te bezoeken die hetzelfde zeggen en vaak in nog veel hardere bewoordingen.
Toch wel gek dat ik in NL wordt aangezien als rechts-extremist, maar toch bepaald geen fan ben van Trump en Netanyahu. En dan druk ik mij nog mild uit.
pi_220470805
De knesset zal wel denken, "we worden nog niet genoeg veracht". :')

Benieuwd welke gekkies hier dit gaan verdedigen en critici voor antisemieten gaan uitmaken.
  maandag 30 maart 2026 @ 22:26:03 #10
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220470851
De doodstraf blij vieren met een drankje....
pi_220470877

Heel normaal dit
  maandag 30 maart 2026 @ 22:28:16 #12
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220470879
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:08 schreef JopieKlaassen het volgende:
Israël heeft wat ideeën opgedaan in Iran.
Er zit nogal een verschil tussen onschuldige demonstranten ophangen en terroristen die burgerslachtoffers maken een spuitje te geven.

Bovendien vinden ze het ook prima om met bomgordel en al richting allah te gaan, dus waarom zou Israël fout zitten.
pi_220470913
Heel mooi
U MAD?
  maandag 30 maart 2026 @ 22:31:33 #14
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220470916
  maandag 30 maart 2026 @ 22:32:14 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220470921
Walgelijk :r
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 30 maart 2026 @ 22:32:40 #16
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220470923
quote:
4s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:28 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Er zit nogal een verschil tussen onschuldige demonstranten ophangen en terroristen die burgerslachtoffers maken een spuitje te geven.

Bovendien vinden ze het ook prima om met bomgordel en al richting allah te gaan, dus waarom zou Israël fout zitten.
Omdat deze zaken via militaire rechtbanken verlopen die nu niet bepaald bekend staan om hun onpartijdigheid. Maw, als ze willen kunnen ze voortaan letterlijk iedereen als 'terrorist' aanmerken en opknopen.
  maandag 30 maart 2026 @ 22:34:52 #17
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220470946
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:32 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Omdat deze zaken via militaire rechtbanken verlopen die nu niet bepaald bekend staan om hun onpartijdigheid. Maw, als ze willen kunnen ze voortaan letterlijk iedereen als 'terrorist' aanmerken en opknopen.
Israël voert doodstraf in voor terroristen — maar alleen voor Palestijnen
quote:
"Voor wie geldt de wet?
De nieuwe wet legt de doodstraf op aan Palestijnse daders die Israëliërs doden met terroristische motieven. Opvallend is dat de wet niet van toepassing is op Israëlische burgers of militairen die Palestijnen doden — een asymmetrie die direct tot internationale kritiek heeft geleid."
Verder is Israël gewoon een fatsoenlijke rechtsstaat. Geen reden om je zorgen te maken.
pi_220470948
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:28 schreef npcstraling het volgende:
[ afbeelding ]

Heel normaal dit
Ik vraag me wel eens af... Zijn zoveel staatshoofden al met een steekje los geboren, of worden ze langzaamaan zo?
pi_220470949
Ze hebben veel van de holocaust geleerd en dat kunnen ze beter?
pi_220470965
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:34 schreef Lotje83 het volgende:

[..]
Ik vraag me wel eens af... Zijn zoveel staatshoofden al met een steekje los geboren, of worden ze langzaamaan zo?
Mijn theorie , waar ik in geloof. Is dat het geen mensen zijn. Maar demonen in menselijke gedaantes. Of connecties hebben met demonen. Oa mensen opofferen voor het kwaard. Niet alleen in Israel maar ook andere leiders.
  maandag 30 maart 2026 @ 22:36:53 #21
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220470968
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dit is wel een hele rare vergelijking. 6 miljoen Joden de gaskamers in omdat het Joden zijn of mensen opruimen omdat ze de grens ver voorbij zijn gegaan zoals bijvoorbeeld met zo'n 7 Oktober slachtfeestje.
pi_220470999
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:36 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dit is wel een hele rare vergelijking. 6 miljone Joden de gaskamers in omdat het Joden zijn of mensen opruimen omdat ze de grens ver voorbij zijn gegaan.
Joden, Palestijnen, moslims, wat is het verschil? Je hebt de goeden, Israël, en de slechten, al hun buren. De goeden hebben recht op een mooi en lang leven, de slechten moeten zo snel mogelijk dood. Ingewikkelder is het niet.
  maandag 30 maart 2026 @ 22:40:40 #23
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220471011
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:36 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dit is wel een hele rare vergelijking. 6 miljoen Joden de gaskamers in omdat het Joden zijn of mensen opruimen omdat ze de grens ver voorbij zijn gegaan zoals bijvoorbeeld zo'n 9-11 slachtfeestje.
Was het maar een rare vergelijking -O-
Mijn in Israël wonende familie (zijn Joods, ik niet) vraagt het zich onderhand ook af. Zijn zéér kritisch t.o.v. het huidige Israëlische beleid.
  maandag 30 maart 2026 @ 22:44:18 #24
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220471042
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
Was het maar een rare vergelijking
Mijn in Israël wonende familie (zijn Joods, ik niet) vraagt het zich onderhand ook af. Zijn zéér kritisch t.o.v. het huidige Israëlische beleid.
Ik zie hier vaak genoeg topics voorbij komen waarin deze wens wordt uitgesproken voor bepaalde daders die hun delict in Nederland hebben gepleegd en een Nederlands paspoort hebben.

Voor bepaalde daden vindt men dus ook hier in Nederland een dergelijke repressaille pasend.
pi_220471053
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:44 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik zie hier vaak genoeg topics voorbij komen waarin deze wens wordt uitgesproken voor bepaalde daders die hun delict in Nederland hebben gepleegd en een Nederlands paspoort hebben.

Voor bepaalde daden vindt men ook hier in Nederland een dergelijke repressaille pasend.
Nee hoor, 'men' vindt dat niet. Hooguit wat debiele boze tokkies.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 30 maart 2026 @ 22:45:47 #26
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220471056
quote:

[..]

Voor bepaalde daden vindt men ook hier in Nederland een dergelijke repressaille pasend.
Tang, varken, off topic, niet ter zake doende.
pi_220471064
quote:

[..]

Voor bepaalde daden vindt men dus ook hier in Nederland een dergelijke repressaille pasend.
Ah, alle joden die in een democratisch Israël tegen Netanyahu zouden stemmen zijn misdadigers die ze op moeten sluiten. Duidelijk.
pi_220471067
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Tang, varken, off topic, niet ter zake doende.
Een afleidingmanoeuvre
pi_220471070
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
Sinds wanneer is @:Uitstraling Joods? :o
Geen idee, ik riep maar wat. Het leek me passend ;)
  maandag 30 maart 2026 @ 22:48:28 #30
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220471075
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:47 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Geen idee, ik riep maar wat. Het leek me passend ;)
Raaaaarrr
  maandag 30 maart 2026 @ 22:51:05 #31
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220471087
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:47 schreef npcstraling het volgende:
Een afleidingmanoeuvre
Eh nee. Ondanks het feit dat we in een geciviliseerde wereld leven is er toch een deel van de mensheid dat definitief wil afrekenen met een bepaalde graad van criminaliteit en misdadigers.

En in Amerika doen ze dat bijvoorbeeld ook.

En als ik het goed begrijp geldt deze maatregel in Israel vooral voor terroristen die de intentie hebben om Joden te elimineren. Het is waarschijnlijk of misschien ook bedoeld als afschrikmaatregel.
pi_220471099
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:51 schreef Tengano het volgende:

[..]
Eh nee. Ondanks het feit dat we in een geciviliseerde wereld leven is er toch een deel van de mensheid dat definitief wil afrekenen met een bepaalde graad van criminaliteit en misdadigers.

´Ondanks het feit dat we in een geciviliseerde wereld leven ´

Woon jij in het sprookjesbos?
  maandag 30 maart 2026 @ 22:54:25 #33
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220471110
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:52 schreef npcstraling het volgende:
´Ondanks het feit dat we in een geciviliseerde wereld leven ´

Woon jij in het sprookjesbos?
Nou ja, het is hier niet zoals in Iran toch, waar je zonder je hoofdoekje gelijk wordt opgehangen toch?
pi_220471111
quote:

[..]

Mwah, wat betreft Hamas-tuig heb je gelijk, maar als ik zie hoe Israël omgaat met de Westelijke Jordaanoever heb ik een donkerbruin vermoeden dat het begrip ‘terrorisme' rekbaar is, heel erg rekbaar.
pi_220471119
quote:

[..]

En als ik het goed begrijp geldt deze maatregel in Israel vooral voor terroristen die de intentie hebben om Joden te elimineren. Het is waarschijnlijk of misschien ook bedoeld als afschrikmaatregel.
Je bedoelt, je verdeelt alle mensen in twee groepen, de goeden en de slechten en dan maak je die laatste groep af?

Nog even afgezien van de vragen of iedereen de mensen in diezelfde groepen indeelt en of "de slechten" zich vrijwillig af laten slachten, natuurlijk. Want jij zit voor veel mensen ook in die groep. Net zoals ik.
  maandag 30 maart 2026 @ 22:56:29 #36
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220471121
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Onzin.
En néé, ik ben NIET pro het Iraanse regime.
Tuurlijk niet, immers is het systematisch vermoorden van de eigen bevolking volstrekt normaal. 30.000 doden in een paar maanden tijd? Gerechtvaardigd omdat het allemaal mossad-agenten zijn, aldus de Iraanse overheid.

Het regime is zo kwaadaardig dat het bijna komisch is. De retoriek en de beeldspraak die de ayatollahs gebruiken om hun boodschap richting de wereld te communiceren. Het is bijna alsof ze zelf ook weten dat ze het ultieme kwaad zijn. Het lijkt op een persiflage uit een schets.

Verder natuurlijk interessant dat de Iraniërs in de hele regio overal wel een proxy hebben zitten die steun geniet van de lokale bevolking. Libanon was ooit een Christelijk land, maar inmiddels heeft Hezbollah de controle over het gehele zuiden. Assad heeft jarenlang burgers kunnen vergassen door de steun van de IRG, Hamas had de aanval van 7 oktober niet kunnen plegen zonder wapens uit Iran en de houthi's hebben als enige doel het destabiliseren van Saudi-Arabië. Het is een regime dat buitenlandse inmenging absoluut niet schuwt. Absoluut niet het pacifistische land dat het beweert te zijn.
pi_220471130
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:54 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nou ja, het is hier niet zoals in Iran toch, waar je zonder je hoofdoekje gelijk wordt opgehangen toch?
Dat is pas sinds de Amerikanen 47 jaar geleden de bestaande regering afgezet hebben en een dictator naar voren hebben geschoven. En nee, voor zulke drastische straffen moet je in Saudi-Arabië zijn.
pi_220471131
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:54 schreef JopieKlaassen het volgende:
dat het begrip ‘terrorisme' rekbaar is, heel erg rekbaar.
Zoals bijvoorbeeld niet je thuis opgeven zodat er zo'n jood kolonist in kan gaan wonen.
  maandag 30 maart 2026 @ 22:58:45 #39
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220471135
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
Je bedoelt, je verdeelt alle mensen in twee groepen, de goeden en de slechten en dan maak je die laatste groep af?

Nog even afgezien van de vragen of iedereen de mensen in diezelfde groepen indeelt en of "de slechten" zich vrijwillig af laten slachten, natuurlijk. Want jij zit voor veel mensen ook in die groep. Net zoals ik.
Het is toch niet zo ingewikkeld. Als er nou straks weer een groep van 100 Palestijse vredesactivisten binnen komen tunnelen en die moorden op een ander muziekfestival 1200 feestgangers uit, los van alle verminkingen en verkrachtingen zoals dat de laatste keer ging.

Wie denk jij dan dat die doodstraf zou moeten krijgen; wie zijn dan de goeden en de slechten vindt jij.
pi_220471139
quote:
4s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:56 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Tuurlijk niet, immers is het systematisch vermoorden van de eigen bevolking volstrekt normaal. 30.000 doden in een paar maanden tijd? Gerechtvaardigd omdat het allemaal mossad-agenten zijn, aldus de Iraanse overheid.

Het regime is zo kwaadaardig dat het bijna komisch is. De retoriek en de beeldspraak die de ayatollahs gebruiken om hun boodschap richting de wereld te communiceren. Het is bijna alsof ze zelf ook weten dat ze het ultieme kwaad zijn. Het lijkt op een persiflage uit een schets.

Verder natuurlijk interessant dat de Iraniërs in de hele regio overal wel een proxy hebben zitten die steun geniet van de lokale bevolking. Libanon was ooit een Christelijk land, maar inmiddels heeft Hezbollah de controle over het gehele zuiden. Assad heeft jarenlang burgers kunnen vergassen door de steun van de IRG, Hamas had de aanval van 7 oktober niet kunnen plegen zonder wapens uit Iran en de houthi's hebben als enige doel het destabiliseren van Saudi-Arabië. Het is een regime dat buitenlandse inmenging absoluut niet schuwt. Absoluut niet het pacifistische land dat het beweert te zijn.
Ik verwacht, dat als jij de mensen gaat sorteren in vrienden en vijanden, dat het aantal vrienden dan heel klein is en het aantal vijanden gigantisch groot. Het probleem zit niet bij hun, maar bij jou.
  maandag 30 maart 2026 @ 23:01:19 #41
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220471148
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:59 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik verwacht, dat als jij de mensen gaat sorteren in vrienden en vijanden, dat het aantal vrienden dan heel klein is en het aantal vijanden gigantisch groot. Het probleem zit niet bij hun, maar bij jou.
Geef die 30.000 doden anders nog even een trap na, gaar ventje.
pi_220471150
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:58 schreef Tengano het volgende:

[..]
Het is toch niet zo ingewikkeld. Als er nou straks weer een groep van 100 Palestijse vredesactivisten binnen komen tunnelen en die moorden op een ander muziekfestival 1200 feestgangers uit, los van alle verminkingen en verkrachtingen zoals dat laatst ging.

Wie denk jij dan dat die doodstraf zou moeten krijgen; wie zijn dan de goeden en de slechten vindt jij.
Je wilt iedereen een vuurwapen geven en een wet aannemen dat als je je bedreigt voelt, je de ander gewoon dood mag schieten, zoals in veel Amerikaanse staten? En hoe lang denk je dan zelf te kunnen blijven leven?
  maandag 30 maart 2026 @ 23:02:32 #43
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220471154
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:01 schreef SymbolicFrank het volgende:
Je wilt iedereen een vuurwapen geven en een wet aannemen dat als je je bedreigt voelt, je de ander gewoon dood mag schieten, zoals in veel Amerikaanse staten? En hoe lang denk je dan zelf te kunnen blijven leven?
Volgens mij gaat het in dit topic over iets heel anders. Zullen we het daar over hebben?

twitter
pi_220471156
quote:

[..]

Kijk als voorbeeld naar de VS. De regering noemt aan de lopende band democraten "domestic terrorists", en dat wordt door alle leden van de regering herhaald. En tada, zonder daadwerkelijke rechtspraak heb je iemand als een terrorist weggezet en kun je 'm "kwijt" raken.

Feit dat deze wet alleen geldt voor Palestijnen en niet voor iedereen die veroordeeld wordt voor/met terroristische motieven is zorgelijk.
  maandag 30 maart 2026 @ 23:03:47 #45
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220471161
Poah, maar we hebben die Israëliërs in ieder geval goed te pakken door niet aan het songfestival mee te doen.
pi_220471162
quote:
4s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:01 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Geef die 30.000 doden anders nog even een trap na, gaar ventje.
Jij weet als enige wie er goed en slecht zijn, begrijp ik.
pi_220471164
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:02 schreef Tengano het volgende:

[..]
Volgens mij gaat het in dit topic over iets heel anders. Zullen we het daar over hebben?

[ x ]
Ah, je argumenten zijn op. Geen probleem.
pi_220471169
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:02 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Kijk als voorbeeld naar de VS. De regering noemt aan de lopende band democraten "domestic terrorists", en dat wordt door alle leden van de regering herhaald. En tada, zonder daadwerkelijke rechtspraak heb je iemand als een terrorist weggezet en kun je 'm "kwijt" raken.

Feit dat deze wet alleen geldt voor Palestijnen en niet voor iedereen die veroordeeld wordt voor/met terroristische motieven is zorgelijk.
Ze hebben ondertussen ongeveer 75.000 mensen zonder proces in concentratiekampen zitten.
  maandag 30 maart 2026 @ 23:05:46 #49
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220471172
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
Walgelijk :r
Tsja. Ben Gvir. Hadden we iets anders verwacht van hem?
pi_220471173
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:54 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Mwah, wat betreft Hamas-tuig heb je gelijk, maar als ik zie hoe Israël omgaat met de Westelijke Jordaanoever heb ik een donkerbruin vermoeden dat het begrip ‘terrorisme' rekbaar is, heel erg rekbaar.
Een kind dat een kiezel gooit wordt al door z'n kop geschoten, dus heel veel zal niet veranderen denk ik.
pi_220471175
Al die negatieve reacties hier... Ik ben eigenlijk best wel positief. Misschien dat de inzet troepen van de IDF nu minder de behoefte voelen om rode kruis medewerkers te executeren als ze het gevoel hebben dat zulke moorden nu ook officieel kunnen gebeuren.
https://en.wikipedia.org/wiki/Rafah_paramedic_massacre
pi_220471177
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
52% van de Knesset bedoel je.
  maandag 30 maart 2026 @ 23:07:32 #53
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220471178
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Niet van hém nee...
  maandag 30 maart 2026 @ 23:07:50 #54
396550 Richestorags
pi_220471181
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:07 schreef Drxx het volgende:

[..]
52% van de Knesset bedoel je.
Ik bedoelde meer het heffen van het glas na afloop.
  maandag 30 maart 2026 @ 23:08:08 #55
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220471184
Elke bewezen Palestijnse terrorist mogen ze van mijn part ophangen. Of dat nou in Israël is of ergens anders.

Überhaupt een terrorist.

Wat een ophef om niks.
  maandag 30 maart 2026 @ 23:08:49 #56
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220471187
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:08 schreef Mubassie het volgende:
Elke bewezen Palestijnse terrorist mogen ze van mijn part ophangen. Of dat nou in Israël is of ergens anders.

Überhaupt een terrorist.

Wat een ophef om niks.
Ja, jij snapt alleen niet dat het om vredesstrijders O+ gaat.
  maandag 30 maart 2026 @ 23:09:19 #57
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220471189
quote:

Überhaupt een terrorist.

Wat een ophef om niks.
Ik ga er niet eens aan beginnen hierop te reageren :)
  maandag 30 maart 2026 @ 23:10:46 #58
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220471194
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:03 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Jij weet als enige wie er goed en slecht zijn, begrijp ik.
Be me guest als je de ayatollahs wil verdedigen. Kunnen we met z'n allen lekker lachen.
  maandag 30 maart 2026 @ 23:11:34 #59
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220471196
quote:
4s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:10 schreef Cruzinats het volgende:
Be me guest als je de ayatollahs wil verdedigen. Kunnen we met z'n allen lekker lachen.
Je zult ze de kost geven _O-
  maandag 30 maart 2026 @ 23:12:01 #60
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220471197
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Waarom doe je dat dan toch? :D
  maandag 30 maart 2026 @ 23:13:24 #61
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220471204
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:12 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Excuus, vergat het woordje 'inhoudelijk'.
pi_220471205
quote:

Überhaupt een terrorist.

Wat een ophef om niks.
Je bedoelt, alle niet-Joden die zich ergens bevinden waar mogelijk ook vijanden van Israël zouden kunnen rondlopen? En zeker de vrouwen en kinderen moet je snel afmaken, wat die kun je niet vertrouwen! Of misschien is hun huis slopen en vergiftigen wel genoeg, als ze dan geen medische hulp willen hebben. Want dan kun je ze beter een kogel geven. Door hun hoofd.

Of, zo denk ik toch dat die mensen denken.
pi_220471206
quote:

Überhaupt een terrorist.

Wat een ophef om niks.
Deze wet is zo opgezet dat een Palestijnse terrorist de doodstraf krijgt. En een Israëlische terrorist niet.
  maandag 30 maart 2026 @ 23:15:01 #64
396550 Richestorags
pi_220471210
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Niet van hém nee...
Was er iemand waar je anders van had verwacht?
pi_220471211
Israël zijn motto kan onderhand wel zijn 'een dag niet gemoord is een dag niet geleefd'

:r :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 30 maart 2026 @ 23:15:31 #66
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220471213
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:11 schreef Tengano het volgende:

[..]
Jongeren in Iran willen dezelfde rechten als die wij in Nederland genieten en betalen dat met de dood en hier heb je volk dat in de bres springt voor de arme islamitische dictators die nu Israëlische raketten moeten koppen.

Echt, wat een debieltjes lopen er tegenwoordig rond. _O-
pi_220471219
quote:
4s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:10 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:11 schreef Tengano het volgende:

[..]
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:12 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Denken is moeilijk, slaan en schoppen gemakkelijk?
  maandag 30 maart 2026 @ 23:17:13 #68
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220471224
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:15 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Was er iemand waar je anders van had verwacht?
Ja.
  maandag 30 maart 2026 @ 23:18:57 #69
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220471232
quote:

Überhaupt een terrorist.

Wat een ophef om niks.
Wat als iemand zegt dat jij een terrorist bent?
pi_220471233
quote:

[..]
Waar haal je deze onzin vandaan?
  maandag 30 maart 2026 @ 23:20:20 #71
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220471238
Stel voor in Frankrijk wordt een leraar onthoofd omdat hij tegen de regels in van een bepaalde religie een tekening laat zien om daar een maatschappelijke discussie over te voeren. En stel Frankrijk is niet helemaal happy met deze daad, vindt het te ver gaan, en besluit deze dader middels een pijnloze weg op te ruimen.

POLL
  maandag 30 maart 2026 @ 23:21:05 #72
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220471241
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Deze wet is zo opgezet dat een Palestijnse terrorist de doodstraf krijgt. En een Israëlische terrorist niet.
Dat is wat critici momenteel vrezen.
  maandag 30 maart 2026 @ 23:21:12 #73
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220471242
quote:

[..]
Die worden opgepakt door de moraalpolitie en krijgen dan een hartaanval op het politie bureau.

Een beetje net als George Floyd, maar dan zonder de fentanyl.
pi_220471243
quote:
4s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:34 schreef Cruzinats het volgende:
Verder is Israël gewoon een fatsoenlijke rechtsstaat. Geen reden om je zorgen te maken.
In dezelfde zin dat Nazi-Duitsland dan ook een 'fatsoenlijke rechtsstaat' was.

De censuur is weer begonnen hier zie ik.
pi_220471247
quote:
4s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:56 schreef Cruzinats het volgende:

[..]

Van morgenochtend tot s'avonds laat herhaal je deze onzin dat nergens op gebaseerd is. Als je zo graag pro Israel bent, waarom ga je er niet wonen?

Idem voor Putin fans of Amerika fans. Hele dag pro zijn maar wel in Nederland (waarvan relatief vaak van onze belastingcenten) dit onzin neerplempen.

Overigens geldt dat ook voor pro Israel mensen die in de VS wonen en vinden dat Israel miljarden dollars per jaar verdient
pi_220471248
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
Zou nog mooier zijn als vergassing de gekozen methode was geweest.
  maandag 30 maart 2026 @ 23:23:18 #77
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220471253
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:19 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Waar haal je deze onzin vandaan?
https://en.wikipedia.org/wiki/Death_of_Mahsa_Amini

Nooit gebeurd zeker en allemaal Westerse leugens gepropageerd door de Mossad?
pi_220471254
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:06 schreef Glazenmaker het volgende:
Al die negatieve reacties hier... Ik ben eigenlijk best wel positief. Misschien dat de inzet troepen van de IDF nu minder de behoefte voelen om rode kruis medewerkers te executeren als ze het gevoel hebben dat zulke moorden nu ook officieel kunnen gebeuren.
https://en.wikipedia.org/wiki/Rafah_paramedic_massacre
Heey die link heb ik vandaag hier gedeeld :)
  maandag 30 maart 2026 @ 23:23:32 #79
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220471255
quote:
4s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:34 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Israël voert doodstraf in voor terroristen — maar alleen voor Palestijnen
[..]
Verder is Israël gewoon een fatsoenlijke rechtsstaat.
Geen reden om je zorgen te maken.
Nee, dat is het niet.
pi_220471257
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nee,,dat is het niet.
Sssttt.. dat mag je hier blijkbaar niet zeggen.
pi_220471258
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:21 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Dat is wat critici momenteel vrezen.
De nieuwe wet verplicht rechters van militaire rechtbanken de doodstraf te geven als iemand wordt veroordeeld voor een terroristische moord. De terechtstelling moet negentig dagen na het vonnis volgen, er is geen mogelijkheid tot hoger beroep.

Omdat dergelijke rechtbanken zaken behandelen van de bezette Westelijke Jordaanoever, is de verwachting dat alleen Palestijnse verdachten de doodstraf opgelegd zullen krijgen. Alleen onder uitzonderlijke omstandigheden is de rechter bevoegd af te wijken van deze strafverplichting.

Reguliere Israëlische rechtbanken hebben nog de mogelijkheid levenslang op te leggen.
https://nos.nl/artikel/26(...)streden-doodstrafwet
  maandag 30 maart 2026 @ 23:25:22 #82
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220471264
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee, dat is het niet.
Israël scoort op vrijwel alle lijstje even hoog als Westerse landen. Waar baseer jij je op?
  maandag 30 maart 2026 @ 23:25:30 #83
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220471265
No Jews no news :'(

And today we have........ NEWS!!!!!!!!!!!!!!! *O* *O* *O*

:B

#IsraelBad
pi_220471266
quote:
4s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:23 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Death_of_Mahsa_Amini

Nooit gebeurd zeker en allemaal Westerse leugens gepropageerd door de Mossad?
Eerst refereer je naar massa executies een paar maanden geleden en nu kom je met een voorbeeld uit 2022?
  maandag 30 maart 2026 @ 23:25:52 #85
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220471267
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:18 schreef Momo het volgende:

[..]
Wat als iemand zegt dat jij een terrorist bent?
Ik schreef daarom ook 'bewezen'.

Dan mogen ze rotten aan de hoogste boom.
pi_220471268
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:15 schreef ootjekatootje het volgende:
Goede reden om ze nu eens voorgoed uit het Eurovisie Songfestival te gooien.
Maar fijn in de tussentijd lekker hypocriet over love and peace zingen *O*
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 30 maart 2026 @ 23:26:40 #87
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220471271
quote:
4s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:25 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Israël scoort op vrijwel alle lijstje even hoog als Westerse landen. Waar baseer jij je op?
Op het huidige Israël en niet dat van 10 jaar geleden.
pi_220471275
quote:

Überhaupt een terrorist.

Wat een ophef om niks.
Dus ook neokolonisten die geweld gebruiken?
  maandag 30 maart 2026 @ 23:27:07 #89
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220471277
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De nieuwe wet verplicht rechters van militaire rechtbanken de doodstraf te geven als iemand wordt veroordeeld voor een terroristische moord. De terechtstelling moet negentig dagen na het vonnis volgen, er is geen mogelijkheid tot hoger beroep.

Omdat dergelijke rechtbanken zaken behandelen van de bezette Westelijke Jordaanoever, is de verwachting dat alleen Palestijnse verdachten de doodstraf opgelegd zullen krijgen. Alleen onder uitzonderlijke omstandigheden is de rechter bevoegd af te wijken van deze strafverplichting.

Reguliere Israëlische rechtbanken hebben nog de mogelijkheid levenslang op te leggen.
https://nos.nl/artikel/26(...)streden-doodstrafwet
Dat is dan niet helemaal eerlijk. Maar dat was mijn punt ook niet.
  maandag 30 maart 2026 @ 23:27:31 #90
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220471280
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:25 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Eerst refereer je naar massa executies een paar maanden geleden en nu kom je met een voorbeeld uit 2022?
https://time.com/7357635/(...)ay-senior-officials/

Hier is je bron. Is trouwens ook de eerste van velen op Google, maar dat weet je zelf ook.
pi_220471282
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:03 schreef Mubassie het volgende:
Poah, maar we hebben die Israëliërs in ieder geval goed te pakken door niet aan het songfestival mee te doen.
Wanneer een echte embargo volgt zal Israel net zoals Zuid Afrika heel snel normaal gaan doen.

Maar we worden beheerst door CIDI en AIPAC achtige lobby's
  maandag 30 maart 2026 @ 23:28:16 #92
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220471283
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:26 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Dus ook neokolonisten die geweld gebruiken?
Ligt er aan wat ze onder terrorisme scharen. Daar ga ik niet over.
  maandag 30 maart 2026 @ 23:29:27 #93
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220471289
Dit lijkt me, in tegenstelling tot al die Iraanse ophangingen ed, weer wel een goeie reden om de straat op te gaan voor al die beroepsprotesters :B
  maandag 30 maart 2026 @ 23:29:34 #94
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220471290
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Los van het feit dat doodstraf ziek is, maakt dit het nog een stuk zieker.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220471291
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:28 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Ligt er aan wat ze onder terrorisme scharen. Daar ga ik niet over.
Oh nu is de defenitie opeens anders.

Laf. Blijkbaar zijn mensen die met gebruik van wapens mensen verjagen uit hun huis met geweld en vanuit een ideologie opeens geen terroristen
  maandag 30 maart 2026 @ 23:29:46 #96
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220471294
Was ook de reden ik ze met een bepaalde club uit de geschiedenis heb vergeleken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 30 maart 2026 @ 23:30:11 #97
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220471296
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:29 schreef Tengano het volgende:
Dit lijkt me, in tegenstelling tot al die Iraanse ophangingen ed, weer wel een goeie reden om de straat op te gaan voor al die beroepsprotesters :B
Puur lokvoer inderdaad. En weer lekker een dagje vrij hè.
  maandag 30 maart 2026 @ 23:31:00 #98
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220471299
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Wanneer een echte embargo volgt zal Israel net zoals Zuid Afrika heel snel normaal gaan doen.

Maar we worden beheerst door CIDI en AIPAC achtige lobby's
AIPAC is een Amerikaanse organisatie, maar welke macht oefent CIDI uit over het buitenlandbeleid van Nederland. Heb je daar een bron voor of zuig je weer beweringen uit je duim?
  maandag 30 maart 2026 @ 23:31:15 #99
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220471302
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:30 schreef Mubassie het volgende:
Puur lokvoer inderdaad. En weer lekker een dagje vrij hè.
Het is zaterdag niet al te koud zag ik, en een kleine kans op regen; zal dus wel weer een groot succes worden ^O^

#IsraelBad
  maandag 30 maart 2026 @ 23:31:58 #100
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220471303
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:29 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Oh nu is de defenitie opeens anders.

Laf. Blijkbaar zijn mensen die met gebruik van wapens mensen verjagen uit hun huis met geweld en vanuit een ideologie opeens geen terroristen
Definitie.

Dat hoor je me niet zeggen.
pi_220471306
quote:
4s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:27 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
https://time.com/7357635/(...)ay-senior-officials/

Hier is je bron. Is trouwens ook de eerste van velen op Google, maar dat weet je zelf ook.
Twee anonieme "officials" is niet echt betrouwbaar, zeker als Time deze nummers niet kan verifieren.

Nayirah testimony - Wikipedia https://share.google/jXQnMaeplw2Rai70u
pi_220471316
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:29 schreef Harvest89 het volgende:
Was ook de reden ik ze met een bepaalde club uit de geschiedenis heb vergeleken.
Ze zijn in elk geval geen haar beter dan die club.
pi_220471324
quote:
4s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:31 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
AIPAC is een Amerikaanse organisatie, maar welke macht oefent CIDI uit over het buitenlandbeleid van Nederland. Heb je daar een bron voor of zuig je weer beweringen uit je duim?
In de meeste gevallen ben ik niet de moeilijkste om een bron te geven. Maar met jouw pohi en gedrag wens ik liever niet in discussie te gaan want bij sommige doen feiten het slecht.

Van HR weet ik dat het een act is. Maar bij jou neemt het trollen gewoon wanhopige vormen aan. Zoals ik al schreef, als je zo pro anti Westerse waarden en moraliteit bent. Waarom verhuis je dan niet naar jouw beloofde land? Idem voor Rusland fanboys.

Het is net zo sad als een Tucker Carlson die Putin heiligt verdedigt maar Israel bekritiseert.
  maandag 30 maart 2026 @ 23:38:02 #104
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220471326
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:32 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Twee anonieme "officials" is niet echt betrouwbaar, zeker als Time deze nummers niet kan verifieren.

Nayirah testimony - Wikipedia https://share.google/jXQnMaeplw2Rai70u
Waarom zouden we twijfelen aan de verklaringen van dissidenten?

Daarvoor zijn het dissidenten lijkt mij. Of hoe wil jij ze noemen?

Misschien hadden ze met voltallige naam in de krant moeten staan, dan stond de teller diezelfde dag nog op 30.002.
  maandag 30 maart 2026 @ 23:39:09 #105
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220471329
Waar we wachten op @HowardRoark :)
  maandag 30 maart 2026 @ 23:40:30 #106
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220471330
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:37 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
In de meeste gevallen ben ik niet de moeilijkste om een bron te geven. Maar met jouw pohi en gedrag wens ik liever niet in discussie te gaan want bij sommige doen feiten het slecht.

Van HR weet ik dat het een act is. Maar bij jou neemt het trollen gewoon wanhopige vormen aan. Zoals ik al schreef, als je zo pro anti Westerse waarden en moraliteit bent. Waarom verhuis je dan niet naar jouw beloofde land? Idem voor Rusland fanboys.

Het is net zo sad als een Tucker Carlson die Putin heiligt verdedigt maar Israel bekritiseert.
Omdat je helemaal geen bron hebt voor je aantijgingen. Verder is vrijwel alles wat jij post pure diarree. Er is geen touw aan vast te knopen en volgens mij snap je het zelf ook allemaal amper. Rusland en anti Westerse waarden??? Je dwaalt weer af.
  maandag 30 maart 2026 @ 23:41:23 #107
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220471332
Zo hebben ze het in El Salvador opgelost:

Dit zijn de mensen die daar dood en verderf zaaide. Komen nooit meer vrij.

Bekijk deze YouTube-video
  maandag 30 maart 2026 @ 23:43:23 #108
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220471338
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:39 schreef Tengano het volgende:
Waar we wachten op @:HowardRoark :)
Ondertussen het draad thema:

maandag 30 maart 2026 @ 23:46:36 #109
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220471345
*O* *O* *O*

_O-
pi_220471354
quote:
4s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:40 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Omdat je helemaal geen bron hebt voor je aantijgingen. Verder is vrijwel alles wat jij post pure diarree. Er is geen touw aan vast te knopen en volgens mij snap je het zelf ook allemaal amper. Rusland en anti Westerse waarden??? Je dwaalt weer af.
Tot morgenochtend. Sommige mensen hebben werk. :)
pi_220471379
Is toch wel bijzonder en lijkt mij niet juist om die in te voeren. Je moet maar hopen op een eerlijk proces.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 04:27:05 #112
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220471534
Het is extreem zorgwekkend dat dit land nucleaire wapens tot zijn beschikking heeft. Daar gaan wij in de toekomst zeer veel last van hebben zo toxic als dat zij daar zijn. In de mindset van de moordlustige Israëlische politieke elite is letterlijk alles geoorloofd in het belang van hun staat, probleem is dat zij “in belang van hun staat” extreem breed definiëren. Bijkomend feit dat deze geestelijk gestoorden de beschikking hebben over zulke allesvernietigende wapens is zeer reden tot zeer grote zorgen. Wat een fiasco is de oprichting van deze staat geworden zeg, echt totaal ontspoord en het blijft maar steeds gekker worden en is geen houden meer aan. Waar gaat deze waanzin eindigen? En hoe?

Je hoeft geen genie te zijn om te zien dat met alle “ingrediënten” die nu aanwezig zijn in Israël + nucleaire wapens + extreem nationalistisch joods rechts dat de macht heeft + uitholling van laatste democratische en rechtstatelijke waarden + expansie oorlogen met inname van delen van Syrië en Libanon dit land waarschijnlijk niet meer tot inkeer gaat komen en daarmee het op een suïcidaal pad zit met grote gevolgen voor de hele regio. En juist met name omdat het nooit keihard wordt teruggeroepen door de internationale gemeenschap met bijv sancties; alleen maar loze woorden en geen enkele consequenties worden verbonden aan Israël, met de mantel der liefde bedekken….dat is een recept voor hele grote ellende ja. Dit gaat fout aflopen en alleen maar extremer worden.
enkelband
pi_220471538
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 04:27 schreef recidivist het volgende:
Het is extreem zorgwekkend dat dit land nucleaire wapens tot zijn beschikking heeft. Daar gaan wij in de toekomst zeer veel last van hebben zo toxic als dat zij daar zijn. In de mindset van de moordlustige Israëlische politieke elite is letterlijk alles geoorloofd in het belang van hun staat, probleem is dat zij “in belang van hun staat” extreem breed definiëren. Bijkomend feit dat deze geestelijk gestoorden de beschikking hebben over zulke allesvernietigende wapens is zeer reden tot zeer grote zorgen. Wat een fiasco is de oprichting van deze staat geworden zeg, echt totaal ontspoord en het blijft maar steeds gekker worden en is geen houden meer aan. Waar gaat deze waanzin eindigen? En hoe?

Je hoeft geen genie te zijn om te zien dat met alle “ingrediënten” die nu aanwezig zijn in Israël + nucleaire wapens + extreem nationalistisch joods rechts dat de macht heeft + uitholling van laatste democratische en rechtstatelijke waarden + expansie oorlogen met inname van delen van Syrië en Libanon dit land waarschijnlijk niet meer tot inkeer gaat komen en daarmee het op een suïcidaal pad zit met grote gevolgen voor de hele regio. En juist met name omdat het nooit keihard wordt teruggeroepen door de internationale gemeenschap met bijv sancties; alleen maar loze woorden en geen enkele consequenties worden verbonden aan Israël, met de mantel der liefde bedekken….dat is een recept voor hele grote ellende ja. Dit gaat fout aflopen en alleen maar extremer worden.
Israel heeft bijna 80 jaar de kans gehad om zich te bewijzen. Om de wereld te laten zien wie zij zijn. Het blijken niet meer te zijn dan gore kl**tz*kken.
pi_220471542
quote:

[..]

Israel zit al vanaf het begin fout. Ze werden als vluchtelingen ontvangen door de palestijnen, net na de tweede wereld oorlog. En ze begonnen direkt met het schieten en moorden op hun gastheren :N
  dinsdag 31 maart 2026 @ 05:48:45 #115
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220471570
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:39 schreef Tengano het volgende:
Waar we wachten op @:HowardRoark :)
Dit ja. Hele topic door moeten scrollen en nergens kunnen lezen hoe hij zich nu weer in bochten wringt om Israël zalig te verklaren en alle Palestijnen weg te zetten als terroristen. Het maakt het helemaal af als hij ook nog even begint over die bepaalde contreien waarin het heel gebruikelijk is om 'moslimterroristen' te verdedigen door tegen de doodstraf te zijn.

Erg jammer.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  dinsdag 31 maart 2026 @ 07:16:09 #116
396550 Richestorags
pi_220471750
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ja.
Wie dan? Israël is behoorlijk geradicaliseerd. Ik heb eerlijk gezegd weinig verwachtingen meer van binnenuit.

[ Bericht 6% gewijzigd door Richestorags op 31-03-2026 07:26:27 ]
pi_220471934
quote:

[..]

Die bestaan alleen in jouw links vervuilde denkpatronen
pi_220471944
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:21 schreef Haushofer het volgende:
De knesset zal wel denken, "we worden nog niet genoeg veracht". :')

Benieuwd welke gekkies hier dit gaan verdedigen en critici voor antisemieten gaan uitmaken.
Ik kan je de wel bekende namen wel geven hoor _O- _O-
Die users maken er nou niet bepaald een geheim van.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 08:13:19 #119
396550 Richestorags
pi_220471949
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 08:11 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik kan je de wel bekende namen wel geven hoor _O- _O-
Die users maken er nou niet bepaald een geheim van.
Op zich is het dan altijd wel weer leuk om een schuimende bianconeri in een topic over Israël te zien.
pi_220472060
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 08:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Op zich is het dan altijd wel weer leuk om een schuimende bianconeri in een topic over Israël te zien.
Ik hoef een naam niet eens te noemen, top.

Ik ´´schuim´´ helemaal nergens. Ik lach hier alleen maar over de gekkigheden van bepaalde users die zich in leugens en grote onzin moeten wringen om Israel te blijven verdedigen.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 08:45:52 #121
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220472115
Ik denk dat ze een beetje moe zijn van elke keer terroristen die gevangen genomen zijn weer uit te leveren aan Hamas in deals voor een lichaam of zo.

Als ze dood zijn kun je ze ook niet meer terugbrengen naar Hamas.
pi_220472266
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 04:38 schreef Spring_Sale het volgende:
En ze begonnen direkt met het schieten en moorden op hun gastheren
Het lijkt wel een virus.
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 08:57:03 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220472404
Ze doen maar maar het wordt wel steeds lastiger om het geen apartheidstaat te noemen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220472490
Jammer dat Europa zo extreem verdeeld is. Wij hebben op geen enkel gebied enige slagkracht op internationaal niveau.
Mijn advies: uit de Navo, EU drastisch hervormen, banden herstellen met Rusland. Joden uit Israël eenmalig asiel aanbieden die tegen het regime van Netanyahu zijn om Israël vervolgens volledig de rug toe te keren.
Alles wat ons verdeeld direct verboden verklaren, zoals antifa, lgbtq, klimaatterroristen en overige anti-nationale denkbeelden en doelgroepen volledig weren.
C.q. Nederland volledig normaliseren.
Oja en alle beleidsbepalende corona-psychopaten achter slot en grendel
pi_220472521
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 08:57 schreef sp3c het volgende:
Ze doen maar maar het wordt wel steeds lastiger om het geen apartheidstaat te noemen
Ze vallen er in het MO minder door op, want veel landen daar hebben dat.
quote:
AI Overview
De vraag of er apartheid is in het Midden-Oosten is complex en hangt af van de definitie van 'apartheid'. Hoewel het formele, op ras gebaseerde systeem van Zuid-Afrika niet direct wordt gespiegeld, spreken mensenrechtenorganisaties en waarnemers in het geval van landen in het Midden-Oosten vaak van "religieuze apartheid" en "genderapartheid".
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 31 maart 2026 @ 10:11:46 #126
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220472724
Apartheidsstaat Israel being Apartheidsstaat Israel.

Dit mag niemand verrassend vinden.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 10:14:54 #127
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220472756
Een uitstekende wet dit. Terrorisme dient bestraft te worden. Europese landen zouden hier een voorbeeld aan kunnen nemen. De ophef is ook niet echt te begrijpen.
quote:

Überhaupt een terrorist.

Wat een ophef om niks.
In bepaalde contreien wordt het Palestijnse terrorisme als verzet gezien, daar komt de ophef dan waarschijnlijk ook vandaan.
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat zal dan waarschijnlijk ook wel zijn omdat je eigenlijk geen inhoudelijk tegenargument hebt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 10:11 schreef Frozen-assassin het volgende:

Wellicht ook handig ook uit te leggen waar de apartheid precies zit. Het is natuurlijk makkelijk te sneren met zulke termen, maar het onderbouwen blijkt keer op keer te lastig.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 31 maart 2026 @ 10:26:28 #128
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220472793
En hier ook nog maar even op reageren:
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 04:38 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Israel zit al vanaf het begin fout. Ze werden als vluchtelingen ontvangen door de palestijnen, net na de tweede wereld oorlog. En ze begonnen direkt met het schieten en moorden op hun gastheren :N
Tja, als je niets van de daadwerkelijke geschiedenis weet heeft het ook weinig zin om te doen alsof.

Joden die gebied terugkeerden naar dit gebied werden niet als vluchtelingen ontvangen. De eerste golven van 'Aliyah' waren ver voor de Holocaust. Joden kochten stukken land van de Ottomanen en begonnen daar kleine agrarische gemeenschappen op te bouwen.

Het land dat ze kochten werd vaak door de Ottomanen als totaal onbewoonbaar gezien, het waren moerasachtige gebieden waar malaria voor kommer en kwel zorgde. Enorm veel Joden stierven dan ook. Naar schatting is dat van de eerste golf Aliyah was eerder een mislukking dan een succes. Zie ook:
quote:
During the First Aliyah (1881–1903), about 25,000 to 35,000 Jews immigrated to Ottoman Palestine. While specific total death counts for the entire wave are not explicitly aggregated, settlers faced extreme mortality from malaria, malnutrition, and disease, particularly in early, swampy agricultural settlements like Hadera, which suffered significant losses.

Key details regarding mortality and hardships:

High Emigration: Due to unbearable living conditions, disease, and financial ruin, between 50% and 70% of these immigrants left the country shortly after arriving.
Hardships: Settlers faced, along with disease, severe financial distress, inadequate housing, and difficult agricultural conditions.
Specific Mortality: In areas like Hadera, many settlers died from malaria in the first years.
Yemenite Community: A smaller wave of around 2,500 Yemenite Jews arrived in 1882, facing extreme poverty and high mortality rates in Jerusalem.

Bron: Google Gemini
Leuke trivia wel: een van de manieren hoe men probeerde de moerasachtige gebieden bewoonbaar te maken was door de Eucalyptus boom te importeren vanuit Australië. Dit is de reden dat er tot op de dag vandaag nog veel Eucalyptus bomen in Israël zijn. Die bomen werden door lokale Arabieren 'Shajarat al-Yahud' genoemd, letterlijk vertaald: 'Jodenboom'.

De tweede golf van Aliyah, begin 20e eeuw, was een stuk succesvoller, mede doordat Joden niet meer op kleine boerderijen gingen wonen maar echt in de grotere dorpjes met een socialistisch of zelfs communistisch gedachtegoed. De zijn de bekende 'kibbutzim'. En men werd alles behalve vriendelijk ontvangen door de Arabieren, al snel uitte zich dit in bruut geweld tegen de Joodse gemeenschappen. Zie ook:
quote:
From 1830 to 1948, these repeated massacres aimed to expel the Jews from Palestine, dissuade European refugees from seeking sanctuary there, and thwart the establishment of a ” Homeland for the Jewish people” through extreme violence.

Bron
En nadat de Holocaust uitbrak en veel Joden vluchten uit Europa, nam het geweld toe met als climax de Arabisch-Joodse Oorlog van 1948, gestart door de Arabieren nadat men het VN-verdelingsplan had afgewezen.

Kortom, de vermeende 'gastvrije Palestijnen' (het concept van een Palestijn als een Arabisch-Islamitische identiteit bestond toen nog niet eens) is niet meer dan fantasie. Ik zou jezelf ook afvragen waarom je jezelf zulke dingen wijsmaakt?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220472799
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 10:14 schreef HowardRoark het volgende:
Wellicht ook handig ook uit te leggen waar de apartheid precies zit.
Dat dit in de praktijk enkel Palestijnen zal raken, terwijl joden buiten schot blijven.

Ik hoop nog mee te maken dat heel dat land verglaast wordt. Een grote radioactieve krater.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 10:28:42 #130
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220472802
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 10:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, als je niets van de daadwerkelijke geschiedenis weet heeft het ook weinig zin om te doen alsof.

Joden die gebied terugkeerden naar dit gebied werden niet als vluchtelingen ontvangen. De eerste golven van 'Aliyah' waren ver voor de Holocaust. Joden kochten stukken land van de Ottomanen en begonnen daar kleine agrarische gemeenschappen op te bouwen.

Het land dat ze kochten werd vaak door de Ottomanen als totaal onbewoonbaar gezien, het waren moerasachtige gebieden waar malaria voor kommer en kwel zorgde. Enorm veel Joden stierven dan ook. Naar schatting is dat van de eerste golf Aliyah was eerder een mislukking dan een succes. Zie ook:
[..]
Leuke trivia wel: een van de manieren hoe men probeerde de moerasachtige gebieden bewoonbaar te maken was door de Eucalyptus boom te importeren vanuit Australië. Dit is de reden dat er tot op de dag vandaag nog veel Eucalyptus bomen in Israël zijn. Die bomen werden door lokale Arabieren 'Shajarat al-Yahud' genoemd, letterlijk vertaald: 'Jodenboom'.

De tweede golf van Aliyah, begin 20e eeuw, was een stuk succesvoller, mede doordat Joden niet meer op kleine boerderijen gingen wonen maar echt in de grotere dorpjes met een socialistisch of zelfs communistisch gedachtegoed. De zijn de bekende 'kibbutzim'. En men werd alles behalve vriendelijk ontvangen door de Arabieren, al snel uitte zich dit in bruut geweld tegen de Joodse gemeenschappen. Zie ook:
[..]
En nadat de Holocaust uitbrak en veel Joden vluchten uit Europa, nam het geweld toe met als climax de Arabisch-Joodse Oorlog van 1948, gestart door de Arabieren nadat men het VN-verdelingsplan had afgewezen.

Kortom, de vermeende 'gastvrije Palestijnen' (het concept van een Palestijn als een Arabisch-Islamitische identiteit bestond toen nog niet eens) is niet meer dan fantasie. Ik zou jezelf ook afvragen waarom je jezelf zulke dingen wijsmaakt?
Dat je nog het geduld opbrengt om tegen die bullshit hier te reageren van bepaald volk..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 31 maart 2026 @ 10:29:40 #131
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220472805
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 10:27 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Dat dit in de praktijk enkel Palestijnen zal raken, terwijl joden buiten schot blijven.

Ik hoop nog mee te maken dat heel dat land verglaast wordt. Een grote radioactieve krater.
Nee, het zijn alleen de Palestijnen die aan deze vormen van terrorisme doen. Joden blazen zichzelf niet op in een druk winkelcentrum of rijden niet met een vrachtwagen in op een groep Joden bij een bushalte, zoals Palestijnen wél doen.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 10:31:17 #132
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220472811
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 10:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat je nog het geduld opbrengt om tegen die bullshit hier te reageren van bepaald volk..
Het is zorgwekkend hoevelen zich laten meeslepen in deze narratieven bestaande uit 100% geschiedvervalsing. En sommigen zuigen het ook echt compleet uit hun duim. Dat dient waar mogelijk weerlegd te worden. Als zitten we inmiddels wel op een punt dat sommigen de waarheid niet eens meer kan schelen. Men gelooft liever in een leugen, als dat als excuus kan dienen om te haten op Israël en Joden. Dan ben je gewoon een verwerpelijk mens.
pi_220472813
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 10:29 schreef HowardRoark het volgende:
Joden blazen zichzelf niet op in een druk winkelcentrum of rijden niet met een vrachtwagen in op een groep Joden bij een bushalte, zoals Palestijnen wél doen.
Nee, die gebruiken bommen en raketten, en het interesseert ze geen fluit dat ze daar vooral onschuldige burgers bij raken. Al tientallen jaren.
Hier gaat in elk geval een flesje speciaalbier open bij elke dode israelier vanaf nu.
pi_220472815
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 10:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, het zijn alleen de Palestijnen die aan deze vormen van terrorisme doen. Joden blazen zichzelf niet op in een druk winkelcentrum of rijden niet met een vrachtwagen in op een groep Joden bij een bushalte, zoals Palestijnen wél doen.
Wat vindt jij van neokolonisten op de Westbank die met wapens en geweld mensen daar aanvallen?
  dinsdag 31 maart 2026 @ 10:33:19 #135
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220472821
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 10:31 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Nee, die gebruiken bommen en raketten, en het interesseert ze geen fluit dat ze daar vooral onschuldige burgers bij raken. Al tientallen jaren.
Hier gaat in elk geval een flesje speciaalbier open bij elke dode israelier vanaf nu.
Je bedoelt dat men het terrorisme van de Palestijn hard aanpakt en er vervolgens veel Palestijnen om het leven komen doordat zij geen scheiding maken tussen burger en strijder? Dat is volledig aan de Palestijnen zelf te wijten, niet aan Israël.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 10:34:32 #136
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220472827
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 10:32 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Wat vindt jij van neokolonisten op de Westbank die met wapens en geweld mensen daar aanvallen?
Het groepje Hardal hardliners daar is gewoon totale troep, dat zou ook hard moeten worden aangepakt. Maar dat zijn er slechts een paar duizend. Niet de honderduizenden Joden die daar wonen.
pi_220472828
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 10:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]

[..]

[..]

Jammer dat ze tegenwoordig geen land kopen maar stelen door (dodelijk) geweld te gebruiken en het daarna te annexeren a la Rusland.
pi_220472830
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 10:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het groepje Hardal hardliners daar is gewoon totale troep, dat zou ook hard moeten worden aangepakt. Maar dat zijn er slechts een paar duizend. Niet de honderduizenden Joden die daar wonen.
Hoe wil je ze aanpakken? Moeten ze berecht worden? En dan ook volgens deze wetgeving? Of is het meer een foei gesprek?
  dinsdag 31 maart 2026 @ 10:36:20 #139
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220472834
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 10:34 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Jammer dat ze tegenwoordig geen land kopen maar stelen door (dodelijk) geweld te gebruiken en het daarna te annexeren a la Rusland.
Je bedoelt de Westelijke Jordaanoever? Die heeft men niet geannexeerd maar verkregen na de Zesdaagse Oorlog. Deze was eerst in handen van Jordanië, maar zij wilde het niet meer terug.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 10:37:06 #140
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220472838
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 10:35 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Hoe wil je ze aanpakken? Moeten ze berecht worden? En dan ook volgens deze wetgeving? Of is het meer een foei gesprek?
Zeker, ik zou daar geen problemen mee hebben als de misdaden erg genoeg zijn. Waarom niet?
  dinsdag 31 maart 2026 @ 10:51:29 #141
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220472897
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 10:31 schreef PurifieR het volgende:

[..]
"Ik trek een flesje speciaalbier open bij elke dode Palestijnse burger vanaf nu"
Zegt niemand hier.

Maar andersom is het prima...
  dinsdag 31 maart 2026 @ 11:15:45 #142
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220473034
@HowardRoark een van de weinige users hier die met echte argumenten en feiten een volwassen discussie voert _O_
  dinsdag 31 maart 2026 @ 11:18:56 #143
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220473054
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 11:15 schreef Tengano het volgende:
@:HowardRoark een van de weinige users hier die met echte argumenten en feiten een volwassen discussie voert _O_
Nee hoor. Hij loopt met zijn domheid te koop.

Als je niet de onderscheid kan zien dat deze wet enkel en dan enkel voor Palestijnse terroristen geldt en niet voor een terrorist van andere afkomst dan is alle hoop verloren.

Alsof wij in Nederland gaan zeggen dat Belgische terroristen doodstraf moeten krijgen maar de Duitse terroristen anders behandeld gaan worden.

Los van wat je nog van doodstraf moet vinden en of er nog eerlijk proces plaatsvindt in Israel voor Palestijnen. Allerlei argumenten die Howard al maar te graag in prullenbak smijt.
pi_220473095
Als de doodstraf werkelijk zo afschrikwekkend zou zijn, dan zouden we vandaag de dag helemaal geen misdaad/criminelen meer hebben.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 11:32:55 #145
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220473127
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 10:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is zorgwekkend hoevelen zich laten meeslepen in deze narratieven bestaande uit 100% geschiedvervalsing. En sommigen zuigen het ook echt compleet uit hun duim. Dat dient waar mogelijk weerlegd te worden. Als zitten we inmiddels wel op een punt dat sommigen de waarheid niet eens meer kan schelen. Men gelooft liever in een leugen, als dat als excuus kan dienen om te haten op Israël en Joden. Dan ben je gewoon een verwerpelijk mens.
Leugens vanuit 1 'bepaald' kantje inderdaad.
Totale ideologische onzin en propaganda.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 31 maart 2026 @ 11:36:57 #146
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220473147
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 11:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nee hoor. Hij loopt met zijn domheid te koop.
@HowardRoark

dinsdag 31 maart 2026 @ 11:41:43 #147
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220473170
Walgelijke staat :r :r
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220473184
De ultieme ironie dat het joodse rijk vrolijk in de voetsporen treed van de Nazi's :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_220473199
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 08:57 schreef sp3c het volgende:
Waarom zou je die flauwekul uberhaupt claimen?

Toen de wegen voor Palestijnen verboden werden was dat al duidelijk. Nu is het een beetje mosterd na de maaltijd
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 11:49:33 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220473214
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 11:46 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Waarom zou je die flauwekul uberhaupt claimen?

Toen de wegen voor Palestijnen verboden werden was dat al duidelijk. Nu is het een beetje mosterd na de maaltijd
politiek dingetje, ik claim helemaal niets

groot deel van de wereld erkent Palestina als onafhankelijke staat, Israel niet en voert wetten in gericht op Palestijnen ... dan denk ik apartheidststaat

eerder dacht ik dat niet
pi_220473355
Voor de doodstraf zijn :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_220473408
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 12:21 schreef Barbusse het volgende:
Voor de doodstraf zijn :')
Nee, je snapt het verkeerd. Voor de doodstraf voor één specifieke groep zijn. Dát is het nieuwe cool.
pi_220473418
quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/Duma_arson_attack

On 31 July 2015, Israeli settlers firebombed a Palestinian family home[1] in the village of Duma, killing three people; 18-month-old Ali Dawabsheh was burned alive in the fire, while both his parents died from their injuries within weeks.[2] On 3 January 2016, 21 year old Israeli settler Amiram Ben-Uliel was indicted for the murder, along with an Israeli minor, for participation in planning the murder. In addition, along with two others, they were both charged with one count of membership in a terrorist organization.[3][4]

In 2020, Ben-Uliel was convicted of three counts of murder, two counts of attempted murder, three counts of arson and of conspiring to commit a racially motivated crime,[5] as part of a "terrorist act".[6] However, he was acquitted of the charge of being a member of a terror organization.[7][8] He was sentenced to life imprisonment.[9]

In August 2024 it was reported by Haaretz that Ben-Uliel has been receiving visits from Prison Service chief Kobi Yaakobi, which is unusual for such a prisoner. Yaakobi has been working to improve conditions for Ben-Uliel, as well as other Jewish prisoners convicted of violence against Palestinians, ever since far-right Knesset member Itamar Ben Gvir became Minister of National Security at the end of December 2023. Among the perks Ben-Uliel has since gained are "emotional support" calls with extremist Rabbi Dov Lior and various items and books for the performing of religious rituals.[74] At the end of the month, Ben-Uliel was released from solitary confinement and placed in the religious wing of the prison, as previously demanded by his supporters.[74][75] Otzma Yehudit Knesset member Limor Son Har-Melech stated that Ben-Uliel is an innocent 'saint' whose life is one of holiness and piety, and whose suffering in prison is on behalf of all the Israeli people.[76]
Want zo rolt Ben Gvir. De doodstraf voor Palestijnse terroristen, en betere gevangenis condities voor veroordeelde Israëlische terroristen.

En oa Howard zag dat het goed was.
pi_220473424
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 12:33 schreef probeer het volgende:

[..]
Nee, je snapt het verkeerd. Voor de doodstraf voor één specifieke groep zijn. Dát is het nieuwe cool.
Ik loop niet zo mee met al die trends, sorry :@
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 12:41:33 #155
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220473450
Zou wel ironisch zijn als ze het middels de gaskamer gaan doen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220473475
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 11:36 schreef Tengano het volgende:

[..]
@:HowardRoark

[ afbeelding ]
Echt zo'n bullshit quote van horken om hun eigen gedrag te rechtvaardigen en zich daar goed over te voelen. Een normaal mens is niet blij om vijanden te hebben en zal nooit zeggen "good.".
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_220473527
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 12:46 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Echt zo'n bullshit quote van horken om hun eigen gedrag te rechtvaardigen en zich daar goed over te voelen. Een normaal mens is niet blij om vijanden te hebben en zal nooit zeggen "good.".
Veelzeggend ook voor het niveau van dat soort users, met valse quotes door Churchill komen.

https://winstonchurchill.(...)ted/#:~:text=enemies

@Tengano

[ Bericht 6% gewijzigd door probeer op 31-03-2026 13:23:58 ]
  dinsdag 31 maart 2026 @ 12:58:58 #158
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_220473542
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:02 schreef Kottnauer het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de reactie vanuit Nederland en de EU. Gaan we weer zoete broodjes bakken of wordt er nu eindelijk eens afstand genomen?
Nederland is de b*tch van Bibi. Niet zo erg als Trump, maar toch wel redelijk de b*tch.

Dus nee, we houden het bij bibberen voor Poetin en we gaan niets doen tegen Bibi.

De genocide jegens Palestijnen gaat fijn door, met goedkeuring van de meeste Evangelisten ook nog (Israël heilig land en zo), en Rob Jetten was ooit scherp richting genocide en liep zelfs mee met de Rode Lijn, maar nu hij in de regering zit, is hem verteld dat hij zijn waffel moet houden.

Als Bibi Berlijn zo nuken zou de regering in Den Haag nog zwijgen. :')
pi_220473548
quote:
kmip
Wellicht ook handig ook uit te leggen waar de apartheid precies zit. Het is natuurlijk makkelijk te sneren met zulke termen, maar het onderbouwen blijkt keer op keer te lastig.
De chauffeur uit onderstaand filmpje is de volgende dag vrijgelaten. Als hij een Arabier was geweest was dat natuurlijk nooit gebeurt.

[ Bericht 8% gewijzigd door opgebaarde op 31-03-2026 13:09:48 ]
pi_220473563
Overheid van Israël en Iran, zelfde mentaliteit.
Maar Iran sponsort terroristen.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  dinsdag 31 maart 2026 @ 13:03:06 #161
pi_220473570
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:36 schreef npcstraling het volgende:

[..]
Mijn theorie , waar ik in geloof. Is dat het geen mensen zijn. Maar demonen in menselijke gedaantes. Of connecties hebben met demonen. Oa mensen opofferen voor het kwaard. Niet alleen in Israel maar ook andere leiders.
Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben. Mooie theorie.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 13:11:40 #162
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220473636
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 13:03 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben. Mooie theorie.
Weer iets anders als reptielen inderdaad.
pi_220473714
-

[ Bericht 99% gewijzigd door probeer op 31-03-2026 13:23:43 ]
  dinsdag 31 maart 2026 @ 13:26:40 #164
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220473739
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 12:37 schreef probeer het volgende:
Want zo rolt Ben Gvir. De doodstraf voor Palestijnse terroristen, en betere gevangenis condities voor veroordeelde Israëlische terroristen.

Niet alleen Ben Gvir. Dat is nou het hele probleem in Israel en waarom dat land compleet ontspoord is. Was het maar alleen/voornamelijk Ben Gvir, dan zou er nog hoop zijn want die kerel heeft volgens mij 3 zetels.

Als zelfs de "gematigde oppositie" als Yair Lapid getuigd voorstander te zijn van een Groot-Israel op basis van waar die grens ligt in de Bijbel ligt dan weet je wel genoeg. En dan snap je ook waarom Israel in 2024 en 2025 meer Syrisch land innam, nu Zuid-Libanon en dat gebied daar steeds verder uitbreid etc.

En laat nou net de bondgenoten van Israel - wij en andere pro-Israelische Westerse landen en politieke elite - geen enkele consequenties verbinden aan het stelselmatig zwaar over de schreef gaan van Israel. Aangezien Israel niet keihard wordt teruggeroepen nodigt dat uit tot meer expansie, want waarom zouden zij stoppen als zij ermee wegkomen? Je vindt voor de vorm een passende casus belli argumentatie - of zelfs niet eens - en gaat dan je rooftocht naar meer land hervatten. En alles wat daartegen in verzet komt is terroristisch, heb je gelijk weer een mooi nieuw argument om je bufferzone weer verder uit te breiden. En datzelfde trucje herhaal je elke keer weer zodat Eretz Israel groter en groter wordt.

En in Israel is de politieke elite - zelfs in de oppositie ja - al bezig met de volgende strijd, na Iran:
Bennett, voormalig premier:
Former Israeli PM Bennett warns Turkey poses a new threat

Gallant, voormalig hoofd van het IDF op zijn Substack over de volgende oorlog:
quote:
Why Israel is now turning its sights on Turkey

Kortom: het houdt nooit op. Alles is geoorloofd. Alles is een bedreiging voor Israel's "nationale veiligheid". En dat land heeft bondgenoten die onvoorwaardelijk hen steunen en nooit keihard tot de orde zullen roepen. En ze hebben ook nog eens kernwapens.

En het is al eerder voorgekomen dat Israel Amerika dreigde "nucleaire wapens te moeten inzetten als jullie Amerikanen ons niet X leveren":

quote:
1. Initial Hesitancy (Oct 6–9, 1973)
Assuming an Easy Victory: Nixon and Secretary of State Henry Kissinger initially believed that Israel would easily overwhelm Egypt and Syria, similar to the 1967 Six-Day War.

Diplomatic Strategy:
The U.S. wanted to act as an "honest broker" in postwar negotiations and wanted to avoid being seen as an active participant in the war by directly aiding Israel.

Bureaucratic Obstacles:
There was significant hesitation within the Department of Defense, with some officials advising against a resupply, worrying that it would affect the US-Arab relations and the global oil market.

2. The Nuclear "Threat" (Oct 9, 1973)
As Israel suffered severe battlefield losses and its ammunition began to run out, Defense Minister Moshe Dayan allegedly advocated for a nuclear alert.

Golda Meir ordered Israeli nuclear-capable planes and missiles to go on alert, which was viewed as a move of desperation.

While some popular accounts (such as Golda's Balcony) suggest a dramatic direct threat to Nixon, many historians view this more as a desperate situation where Israel needed weapons to avoid using nuclear tools. Some accounts suggest Israel warned the US that if conventional supplies did not arrive, "very serious conclusions" might occur, hinting at the Samson Option.

3. The Decision to Resupply (Oct 12, 1973)
Nixon's Command: Recognizing the danger of a Soviet-backed Arab victory and the potential for a nuclear-armed Israel acting in desperation, Nixon made a firm decision on October 9th to resupply. He ordered "everything that will fly" to be sent to Israel, starting Operation Nickel Grass on October 12, bypassing his own Pentagon's hesitations.

The Results: This airlift of nearly 22,000 tons of supplies allowed Israel to reverse the tide of the war.
Israel mag zeker bestaan, binnen vaste grenzen. En normaal gedragend. En in een een of andere deal met de regio/buurlanden. Wat Israel nu doet is complete waanzin en gaat de hele regio door het putje. Niet alleen in de huidige oorlog met Iran maar erna zullen er genoeg nieuwe "gevaren opkomen voor de nationale veiligheid van Israel" waar de enige oplossing "bruut geweld voor is". Het is een zwaar getraumatiseerd toxic volkje dat hier niet zelf uit gaat komen en in hun eigen bubbeltje zit. Het zal een buitenstaander moeten zijn die hen hard tot de orde roept anders wordt dit voor Israel en die hele regio een grote (zelf)moordmissie met alle gevolgen van dien. Ook voor Europa.
enkelband
pi_220474053
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 12:58 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
en Rob Jetten was ooit scherp richting genocide en liep zelfs mee met de Rode Lijn, maar nu hij in de regering zit, is hem verteld dat hij zijn waffel moet houden.

Maar hey, zeggen dat de joden overal aan de touwtjes trekken, dát is antisemitisme hoor!
  dinsdag 31 maart 2026 @ 14:23:57 #166
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220474128
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:10 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Maar hey, zeggen dat de joden overal aan de touwtjes trekken, dát is antisemitisme hoor!
Jij schijnt de expert te zijn wat betreft 'zionistische complotten'.

Die tien nieuwe steden van Jetten. Was dat nou louter een metafoor, of hebben de Joden daar ook stiekem een stokje voor gestoken?

Gewoon even peilen hoe diep dit rabbit hole gaat.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 14:34:28 #167
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220474209
quote:
4s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:23 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Jij schijnt de expert te zijn wat betreft 'zionistische complotten'.

Die tien nieuwe steden van Jetten. Was dat nou louter een metafoor, of hebben de Joden daar ook stiekem een stokje voor gestoken?

Gewoon even peilen hoe diep dit rabbit hole gaat.
Bij jou heel diep blijkbaar om Jetten er bij te slepen.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 14:36:21 #168
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220474234
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:34 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Bij jou heel diep blijkbaar om Jetten er bij te slepen.
Huh? Lees eens terug :?
  dinsdag 31 maart 2026 @ 14:42:32 #169
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220474317
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 10:27 schreef PurifieR het volgende:

[..]

Uiteindelijk komt toch altijd weer de wens naar boven dat Israel van de kaart geveegd wordt :')
pi_220474560
Niemand kan ze in ieder geval meer van oorlogsmisdrijven beschuldigen, ze hebben nu een legale manier gevonden.
pi_220474636
Doodstraf in Iran
Deugend westen: zzzzzzzzzz

Doodstraf in Saoedi-Arabië

Doodstraf in China

Doodstraf in Japan

Doodstraf in Indonesië

Doodstraf in de VS
Deugend westen: Waaaah waaaah krijs krijs huil huil boehoe protest protest stampvoet

Doodstraf in de Israël
Deugend westen: Waaaah waaaah krijs krijs huil huil boehoe protest protest stampvoet
Corporate translator
pi_220474693
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:08 schreef HSG het volgende:
Doodstraf in Iran

Doodstraf in Indonesië

Doodstraf in de Israël
Rechtse FoK!-ers: Ja maar Israël is zoveel beter dan al die (overwegend) islamitische landen!
pi_220474719
quote:
Een uitstekende wet dit. Terrorisme dient bestraft te worden. Europese landen zouden hier een voorbeeld aan kunnen nemen. De ophef is ook niet echt te begrijpen.
[..]
In bepaalde contreien wordt het Palestijnse terrorisme als verzet gezien, daar komt de ophef dan waarschijnlijk ook vandaan.
[..]
Dat zal dan waarschijnlijk ook wel zijn omdat je eigenlijk geen inhoudelijk tegenargument hebt.
[..]
Zoals andere users al hadden verwacht.
Hij is er gewoon en hij doet het gewoon _O_ _O_ _O_

Wat een top act. Zelfs bij de meest walgelijke dingen die letterlijk door alles en iedereen veroordeeld worden blijft hij zijn act volhouden en alles van Israel goedpraten

Respect dat je dit zo weet vol te houden _O_
pi_220474722
quote:
Doodstraf in Iran

Doodstraf in China

Doodstraf in Japan

Doodstraf in Indonesië

Doodstraf in de VS

Doodstraf in de Israël
Worden volgens mij echt allemaal afgekeurd, maar goed joh.
pi_220474736
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:28 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Worden volgens mij echt allemaal afgekeurd, maar goed joh.
Racistisch toch om andere landen dan Israël te bekritiseren?
Corporate translator
pi_220474756
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:21 schreef probeer het volgende:
Rechtse FoK!-ers: Ja maar Israël is zoveel beter dan al die (overwegend) islamitische landen!
Ik ben (zeer) rechts, en dat land mag van mij in een rokende radioactieve krater veranderen.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 15:35:10 #177
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220474763
quote:
Doodstraf in Iran

Doodstraf in China

Doodstraf in Japan

Doodstraf in Indonesië

Doodstraf in de VS

Doodstraf in de Israël
Ik vermoed dat deze zaterdag onze trouwe hypocriete beroepsprotesters alleen voor die laatste groep de straat op gaan :)

#FEAREPALSITINE!!!!!1!!1!!!!!1!!!!!
  Redactie Frontpage dinsdag 31 maart 2026 @ 15:38:12 #178
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_220474785
Het is helaas nodig...
Ik hou niet van klussers. Boren, timmeren en schuren is uit den boze.
pi_220475050
quote:
Doodstraf in Iran

Doodstraf in China

Doodstraf in Japan

Doodstraf in Indonesië

Doodstraf in de VS

Doodstraf in de Israël
Is dat gek? Ik dacht dat we geen cultuurrelativisten mochten zijn en van ontwikkelde Westerse landen meer mochten verwachten dan van wat derdewereldlandjes.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_220475206
Prima idee. Dat zouden ze in Nederland ook weer moeten invoeren, vooral voor de ergste gevallen.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 17:20:54 #181
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220475673
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 12:37 schreef probeer het volgende:

[..]

Bijzonder selectief samengesteld lijstje. Hoe kom je nu bij deze specifieke acties uit, en geen enkele vanuit Palestijnse contreien?
quote:

[..]
Het valt wel weer op dat men vanuit de andere kant direct blind in de bres springt voor de Palestijnen. Het blijft opvallend om daar die énorme pathologische empathie voor deze mensen te zien. En dan ook doodleuk posts duimpjes geven die vol met desinformatie en geschiedvervalsing staan. Gaat het jullie überhaupt nog wel om de feiten of maakt dat inmiddels niet meer uit en is elk narratief dat anti-Israël is meteen een schot in de roos?
  dinsdag 31 maart 2026 @ 17:23:25 #182
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220475685
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 16:14 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Is dat gek? Ik dacht dat we geen cultuurrelativisten mochten zijn en van ontwikkelde Westerse landen meer mochten verwachten dan van wat derdewereldlandjes.
Goed dat je erkent dat er dus een gigantische dubbele standaard wordt gehanteerd. Normaal zou het zijn dat je van elk land hetzelfde verwacht, maar schijnbaar denken sommigen dus dat wetten en regels doodleuk selectief kunnen worden toegepast.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 17:25:57 #183
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220475699
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:34 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik ben (zeer) rechts, en dat land mag van mij in een rokende radioactieve krater veranderen.
Duidelijk, jij bent dus voor een tweede Holocaust. Noted.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 17:26:31 #184
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220475702
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzonder selectief samengesteld lijstje. Hoe kom je nu bij deze specifieke acties uit, en geen enkele vanuit Palestijnse contreien?
[..]
Het valt wel weer op dat men vanuit de andere kant direct blind in de bres springt voor de Palestijnen. Het blijft opvallend om daar die énorme pathologische empathie voor deze mensen te zien. En dan ook doodleuk posts duimpjes geven die vol met desinformatie en geschiedvervalsing staan. Gaat het jullie überhaupt nog wel om de feiten of maakt dat inmiddels niet meer uit en is elk narratief dat anti-Israël is meteen een schot in de roos?
Naar aanleiding van deze reactie nog even wat duimpjes uitgedeeld.
Huilen dan.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 17:27:54 #185
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220475711
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Naar aanleiding van deze reactie nog even wat duimpjes uitgedeeld.
Dat weet alleen maar meer te bevestigen waar de anti-Israël sentimenten leven.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 17:29:00 #186
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220475720
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat weet alleen maar meer te bevestigen waar de anti-Israël sentimenten leven.
Zijn dat de contreien met gezond verstand en de kringen met een goedwerkend moreel kompas?
Huilen dan.
pi_220475730
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Is geen lijstje. Dat is de meest recent veroordeelde Israëlische terrorist. Om het verschil in bestraffing van terroristen op basis van afkomst door de Israëlische regering aan te tonen; doodstraf voor Palestijnse terroristen, betere omstandigheden voor Israëlische terroristen. Door de extreem-rechtse Ben Gvir.

quote:
Blablablaaaat.

Ik ben principieel tegen de doodstraf. Zelfs voor terroristen. Je continue gedram over hoe Israël altijd gelijk heeft lees ik niet eens meer.

[ Bericht 13% gewijzigd door probeer op 31-03-2026 17:36:16 ]
pi_220475752
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:02 schreef Kottnauer het volgende:
Je weet dat je zelf ook wel eens voorstander bent geweest van de doodstraf he?
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 01:10 schreef Kottnauer het volgende:
Het geval “Joran van der Sloot” zou heel geschikt zijn voor de doodstraf. Dat zou voor alle betrokkenen, inclusief Joran zelf, een veel betere oplossing zijn geweest.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 17:38:50 #189
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220475774
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Zijn dat de contreien met gezond verstand en de kringen met een goedwerkend moreel kompas?
Juist de contreien waar er een zeer ernstig gebrek aan is. In combinatie met pathologische Islamofilie wakkert dat het anti-Israël sentiment aan. Daarom zijn sommige radicalen uit die kringen ook met borden als 'On The Right Side of History' met een vlag van het Iraanse Regime.

twitter

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:30 schreef probeer het volgende:

[..]
Is geen lijstje. Dat is de meest recent veroordeelde Israëlische terrorist. Om het verschil in bestraffing van terroristen op basis van afkomst door de Israëlische regering aan te tonen; doodstraf voor Palestijnse terroristen, betere omstandigheden voor Israëlische terroristen. Door de extreem-rechtse Ben Gvir.
[..]
Blablablaaaat.

Ik ben principieel tegen de doodstraf. Je continue gedram over wie er daar gelijk heeft boeit me niets.
Die wet is letterlijk gisteren in werking gegaan, hoe weet je dit nu al?

Bovendien gaat terrorisme om het motief, niet de daad. Een dronken bestuurder die een bushalte inrijdt waar mensen staan is niet hetzelfde als een 'allah akbar' schreeuwende Palestijnse moslimfundamentalist.
pi_220475804
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Juist de contreien waar er een zeer ernstig gebrek aan is. In combinatie met pathologische Islamofilie wakkert dat het anti-Israël sentiment aan. Daarom zijn sommige radicalen uit die kringen ook met borden als 'On The Right Side of History' met een vlag van het Iraanse Regime.
Blabla, meer zionistische propaganda door Howard.

quote:
Die wet is letterlijk gisteren in werking gegaan, hoe weet je dit nu al?

Bovendien gaat terrorisme om het motief, niet de daad. Een dronken bestuurder die een bushalte inrijdt waar mensen staan is niet hetzelfde als een 'allah akbar' schreeuwende Palestijnse moslimfundamentalist.
De wet die rechters van een militaire rechtbank (waar alleen Palestijnen en geen Israëliërs berecht worden) vrijwel verplicht om bij een veroordeling voor terrorisme de doodstraf onherroepelijk op te leggen, gaat er niet voor zorgen dat Palestijnse terroristen de doodstraf krijgen ...? Is dat oprecht wat je in twijfel trekt?

Verder noemde zelfs Netanyahu de Duma brandstichting door Ben-Uliel een terroristische daad. Met je gelul over motief vs daad.

:') :') :')

[ Bericht 6% gewijzigd door probeer op 31-03-2026 17:49:53 ]
  dinsdag 31 maart 2026 @ 17:47:18 #191
pi_220475905
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Goed dat je erkent dat er dus een gigantische dubbele standaard wordt gehanteerd. Normaal zou het zijn dat je van elk land hetzelfde verwacht, maar schijnbaar denken sommigen dus dat wetten en regels doodleuk selectief kunnen worden toegepast.
HowardGOD.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 18:08:06 #193
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220476094
Goed nieuws, altijd positief als er meer landen de doodstraf weer invoeren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 18:10:38 #194
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220476107
In de praktijk zullen die ranzige Israëlische smeerlappen dit natuurlijk gaan gebruiken om elke Palestijn die zich minimaal verzet tegen de dagelijkse Israëlische pesterijen en terreuracties gericht op het verdrijven van Palestijnen van de Jordaanoever op te hangen.
Blaf me vol
  dinsdag 31 maart 2026 @ 18:11:05 #195
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220476110
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:43 schreef probeer het volgende:

[..]
De wet die rechters van een militaire rechtbank (waar alleen Palestijnen en geen Israëliërs berecht worden) vrijwel verplicht om bij een veroordeling voor terrorisme de doodstraf onherroepelijk op te leggen, gaat er niet voor zorgen dat Palestijnse terroristen de doodstraf krijgen ...?

Dat ligt helemaal aan de aard van het misdrijf. Als de Palestijn zoals altijd weer uitblinken in terrorisme, dan kan dat het geval zijn. Dat hebben de Palestijnen dus zelf in de hand. Terrorisme is namelijk een keuze zoals we weten. En voor het verschil van die rechtbanken zijn logische redenen.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 18:20:08 #196
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220476163
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 18:10 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
In de praktijk zullen die ranzige Israëlische smeerlappen dit natuurlijk gaan gebruiken om elke Palestijn die zich minimaal verzet tegen de dagelijkse Israëlische pesterijen en terreuracties gericht op het verdrijven van Palestijnen van de Jordaanoever op te hangen.
Als je met 'minimaal verzet' bedoelt het zichzelf opblazen bij een checkpoint, op een checkpoint inrijden of aaslagen plegen in Joodse dorpen, dan wel ja. Misschien ook goed jezelf af te vragen waarom dit soort terrorisme onder Palestijnen zo de norm is? Waarom kunnen deze verzameling van Arabieren zich nooit eens normaal gedragen?
pi_220476261
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:34 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Je weet dat je zelf ook wel eens voorstander bent geweest van de doodstraf he?
[..]

Goed punt. De doodstraf kán relatief humaan zijn, in vergelijking met een (bijna) levenslange gevangenisstraf. Maar dat is niet waar het in Israël om gaat, is mijn indruk.
pi_220476289
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 18:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat ligt helemaal aan de aard van het misdrijf. Als de Palestijn zoals altijd weer uitblinken in terrorisme, dan kan dat het geval zijn. Dat hebben de Palestijnen dus zelf in de hand. Terrorisme is namelijk een keuze zoals we weten. En voor het verschil van die rechtbanken zijn logische redenen.
Een ander strafrecht voor de etnische groepen die je tegenstaan, ik had inderdaad al wel gedacht dat je daar fan van zou zijn.

Maar goed, ik ben wel weer klaar met je wanstaltige verheerlijking van het apartheidsregime van de Israëlische staat.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 18:50:17 #199
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220476358
Dat land glijdt ook steeds verder af.
pi_220476373
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 18:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als je met 'minimaal verzet' bedoelt het zichzelf opblazen bij een checkpoint, op een checkpoint inrijden of aaslagen plegen in Joodse dorpen, dan wel ja. Misschien ook goed jezelf af te vragen waarom dit soort terrorisme onder Palestijnen zo de norm is? Waarom kunnen deze verzameling van Arabieren zich nooit eens normaal gedragen?
Sinds 7 oktober is het aantal voorbeelden van joods extremistisch geweld enorm toegenomen. Ik denk dat ik zo een vijftigtal voorbeelden kan noemen en ik las net dat volgens OCHA in 2025 1.800 aanvallen hebben plaatsgevonden.

Voor zover ik weet is er in 2025 geen enkele niet-Palestijn veroordeeld voor terrorisme of een aan terrorisme gerelateerd misdrijf. Het lijkt er zelfs op dat autoriteiten bewust de andere kant opkijken en zelfs het geweld faciliteren.

Jij kan goed generaliseren dus ik ben nu erg benieuwd wat dit dan volgens jou zegt "over" 'joden'.

[ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 31-03-2026 19:11:08 ]
  dinsdag 31 maart 2026 @ 18:56:47 #201
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220476404
Dit gaat heel erg ver.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220476436
quote:
16s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 18:56 schreef FlippingCoin het volgende:
Dit gaat heel erg ver.
Nee joh.

quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 18:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..] logische redenen.
pi_220476520
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Intussen wel ja. Dat 'noted' zal me jeuken verder.
pi_220476542
Ach, over honderd of tweehonderd jaar verrijst misschien een monument van “nooit meer”. En weer zullen namen in steen worden gebeiteld, om een uur later weer over te gaan tot de orde van de dag. We hebben al de eerste livestream genocide in de geschiedenis van de mensheid mogen aanschouwen in de openluchtgevangenis van Gaza terwijl hordes het online verdedigden. Ik zou mij als Libanees, Syriër of inwoner van een ander buurland niet op mijn gemak voelen naast een dergelijke genocidale politieke entiteit volop gesteund door een overzeese supermacht (VS) en nog wat Europese landen zoals de VK en Duitsland, maar goed, wie ben ik. De stap om van de aardbodem te verdwijnen is flinterdun.

[ Bericht 19% gewijzigd door Peppert op 31-03-2026 19:18:12 ]
  dinsdag 31 maart 2026 @ 19:29:49 #205
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220476641
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 19:12 schreef Peppert het volgende:
Ach, over honderd of tweehonderd jaar verrijst misschien een monument van “nooit meer”. En weer zullen namen in steen worden gebeiteld, om een uur later weer over te gaan tot de orde van de dag. We hebben al de eerste livestream genocide in de geschiedenis van de mensheid mogen aanschouwen in de openluchtgevangenis van Gaza terwijl hordes het online verdedigden. Ik zou mij als Libanees, Syriër of inwoner van een ander buurland niet op mijn gemak voelen naast een dergelijke genocidale politieke entiteit volop gesteund door een overzeese supermacht (VS) en nog wat Europese landen zoals de VK en Duitsland, maar goed, wie ben ik. De stap om van de aardbodem te verdwijnen is flinterdun.
_O-
  dinsdag 31 maart 2026 @ 19:33:51 #206
486919 Swango
Just saying
pi_220476685
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 10:11 schreef Frozen-assassin het volgende:

Totdat je in Israel in het ziekenhuis belandt en jij, tot jouw grote verbazing, daar wordt behandeld door arabische artsen en verpleegd door, merendeels, arabische verpleegsters.
Apartheidstaat.......
  dinsdag 31 maart 2026 @ 19:48:09 #207
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220476820
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 19:12 schreef Peppert het volgende:
Komt zo'n leuke gedenksteen voor alles en iedereen dat door de islam afgemaakt is?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220476839
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Komt zo'n leuke gedenksteen voor alles en iedereen dat door de islam afgemaakt is?
Begin een inzamelingsactie ^O^

Vertel, wat vind jij van de invoer van de doodstraf voor alleen Palestijnse mensen veroordeeld voor terrorisme?

Je mening over de islam kennen we nu onderhand wel.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 19:52:05 #209
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220476854
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 19:50 schreef probeer het volgende:

[..]
Begin een inzamelingsactie ^O^

Vertel, wat vind jij van de invoer van de doodstraf voor alleen Palestijnse mensen veroordeeld voor terrorisme?

Je mening over de islam kennen we nu onderhand wel.
Dat lijkt me evident, want die heb ik net gegeven.

Reli-fundi's gonna reli-fundi.

Is in het M.O. al eeuwen een gewoonte.

Nu Israël het doet is het kennelijk heul erg.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220476884
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 19:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat lijkt me evident, want die heb ik net gegeven.

Reli-fundi's gonna reli-fundi.

Is in het M.O. al eeuwen een gewoonte.

En ja, ook nu ja.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 19:55:18 #211
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220476885
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 19:54 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja.
Waar?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 31 maart 2026 @ 19:57:53 #212
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220476915
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:34 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Dat zou zonde zijn, het is een erg mooi land met archeologische schatten en een rijke geschiedenis.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 20:03:01 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220476968
Uch etto is er weer eens hoor

Schoonmaakslotje
  Moderator woensdag 1 april 2026 @ 02:58:23 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220479605
Open
pi_220479920
quote:

[..]
Is wel zo en daar hoef je geen rechts iemand voor te zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 16:14 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Van het westen moet je helemaal niks verwachten.
Corporate translator
  Moderator woensdag 1 april 2026 @ 08:31:37 #216
236264 crew  capricia
pi_220480166
Wanneer wordt de eerste terechtgesteld? Of kan dat niet met terugwerkende kracht?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220480181
quote:
Doodstraf in Iran

Doodstraf in China

Doodstraf in Japan

Doodstraf in Indonesië

Doodstraf in de VS

Doodstraf in de Israël
Een resolutie mbt Japan https://oeil.europarl.eur(...)?reference=2021/2787(RSP)

Of deze resolutie van vorig jaar mbt Japan
https://www.eeas.europa.e(...)ution-japan_en?s=169

Dit met Israël is niet eens een resolutie

Resolutie mbt Saoedi Arabië
https://oeil.europarl.eur(...)?reference=2021/2787(RSP)

Tweedekamerstuk over Saoedi Arabië wat aantoont dat je vooral heel zielig doet.
https://www.openkamer.org/kamervraag/2015Z17334/

Of zie bijv wat minister over een executie in S-A zegt
https://www.eerstekamer.n(...)/f=/vk2gk9h3iuxi.pdf
Of
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/ah-tk-20222023-2661.pdf

Europese veroordeling mbt de VS die de federale doodstraf opnieuw invoert
https://www.knack.be/nieu(...)luit-over-doodstraf/

Een algemeen afwijzing.
Of https://www.eeas.europa.e(...)ding-human-rights_en

Over de VS is Europa qua woorden en resoluties inderdaad redelijk stil, maar jij overdrijft wel enorm of je gaat graag mee met de propaganda
  Moderator woensdag 1 april 2026 @ 08:43:50 #218
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220480220
Zo'n land als Israël wordt ook steeds meer het geen dat ze proberen te bestrijden. De doodstraf is iets voor primitieve landen en kennelijk wil Israel dat ook graag zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator woensdag 1 april 2026 @ 08:48:13 #219
236264 crew  capricia
pi_220480232
quote:
13s.gif Op woensdag 1 april 2026 08:43 schreef xpompompomx het volgende:
Zo'n land als Israël wordt ook steeds meer het geen dat ze proberen te bestrijden. De doodstraf is iets voor primitieve landen en kennelijk wil Israel dat ook graag zijn.
Qatar of Japan zijn primitieve landen? Valt wel mee toch.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator woensdag 1 april 2026 @ 08:48:54 #220
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220480233
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 08:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Qatar of Japan zijn primitieve landen? Valt wel mee toch.
Aan die landen valt dus nog wel wat bij te schaven.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220480234
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Helaas ben jij dat ook, alleen dan voor een andere religie dit keer.
pi_220480240
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 19:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

Zoals iedereen hier zegt is het ALTIJD heel erg.
Alleen volgens jou en een paar anderen is het ineens NIET erg als Israel iets doet.
pi_220480246
quote:
Als je de vijand niet kan verslaan met je eigen manieren, dan moet je de vijand maar joinen toch?

Qua geweld en gruwelijkheden doet Israel al wat jaartjes echt niet meer onder dan de volgens hun allergrootste vijand.
pi_220480336
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Voor een klein percentage afgemaakten door de Islam staat in ieder geval in New York een memorial. Dat is toch iets?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_220480360
quote:

Doodstraf in de Israël
Het gaat om een selectieve doodstraf.

Alsof we hier in Nederland de doodstraf in zouden voeren voor alleen joden.
  woensdag 1 april 2026 @ 09:19:16 #226
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220480368
quote:
Doodstraf in Iran

Doodstraf in China

Doodstraf in Japan

Doodstraf in Indonesië

Doodstraf in de VS

Doodstraf in de Israël
Wel leuk schijnbaar dat je de VS en Israël dus op een zelfde morele voet plaatst als Saoedi-Arabië en Iran.
pi_220480401
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 09:19 schreef Momo het volgende:

[..]
Wel leuk schijnbaar dat je de VS en Israël dus op een zelfde morele voet plaatst als Saoedi-Arabië en Iran.
Goeie!

HSG eindelijk op een feit betrapt, hoewel onbedoeld _O_ _O_
pi_220481017
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 09:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik denk dat veel mensen niet doorhebben hoe selectiviteit deze wet is.

Samengevat.
Israël reageert dat de doodstraf al bestaat. Alleen de doodstraf is pas twee keer voltrokken. Namelijk: in 1948 Tobianski (ten onrechte veroordeeld voor verraad) en 1962 Adolf Eichmann (genocide).

De crux zit hem in de rechtspraak.
Israëliërs (inclusief Joodse kolonisten in de West Bank) vallen onder civiele rechtbanken. Daar is die doodstraf theoretisch mogelijk maar alleen bij 'intentie om het bestaan van Israël teniet te doen'. Bijvoorbeeld Baruch Goldstein die 28 Palestijnen doodschoot valt hier niet onder.

Palestijnen op de West Bank vallen onder militaire rechtbanken. De neuwe wet verplicht doodstraf bij ‘terroristische moord’ (terroristisch is interpretabel, dat kan een steekpartij zijn, stenen gooien etc), executie binnen 90 dagen waarbij geen beroep mogelijk is.

Daarnaast werkt die militaire rechtbanken op een bijzondere manier. Palestijnen hebben recht op een advocaat maar de advocaat en verdachten leren vaak pas bij de rechtzaak waar hij of zij van verdacht wordt. Daarnaast kan bewijsmateriaal voor de advocaat en verdachte geheim gehouden worden voor 'staatsveiligheid'. Volgens hrw gaat dit om honderden tot duizenden gevallen.

[ Bericht 4% gewijzigd door opgebaarde op 01-04-2026 10:44:45 ]
  woensdag 1 april 2026 @ 10:46:40 #229
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481099
quote:

[..]
Nee hoor, het aantoonbare feiten. Ik lever er zelfs ook een voorbeeld van. Je valt hier ook met dit soort teksten 'zionistische propaganda' flink door de mand. Ook jij bent schijnbaar al sterk beïnvloed door alle anti-Israël narratieven.
quote:

[..]
[..]
De wet die rechters van een militaire rechtbank (waar alleen Palestijnen en geen Israëliërs berecht worden) vrijwel verplicht om bij een veroordeling voor terrorisme de doodstraf onherroepelijk op te leggen, gaat er niet voor zorgen dat Palestijnse terroristen de doodstraf krijgen ...? Is dat oprecht wat je in twijfel trekt?

Verder noemde zelfs Netanyahu de Duma brandstichting door Ben-Uliel een terroristische daad. Met je gelul over motief vs daad.

Het ligt geheel aan de misdaad die de Palestijnen begaan. En er zijn dus goede redenen dat Palestijnen zo berecht worden en niet binnen het Israëlische recht. Dat mag namelijk niet doordat dit gebied niet officieel tot Israël behoort.
quote:
16s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 18:40 schreef probeer het volgende:

[..]
Een ander strafrecht voor de etnische groepen die je tegenstaan, ik had inderdaad al wel gedacht dat je daar fan van zou zijn.

Maar goed, ik ben wel weer klaar met je wanstaltige verheerlijking van het apartheidsregime van de Israëlische staat.
Het heeft niet met etniciteit te maken omdat alle Israëlische staatsburgers zo worden berecht, dus ook Druzen, Christenen of Arabieren. Het lijkt er sterk op dat je het gewoon niet wilt begrijpen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 18:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Sinds 7 oktober is het aantal voorbeelden van joods extremistisch geweld enorm toegenomen. Ik denk dat ik zo een vijftigtal voorbeelden kan noemen en ik las net dat volgens OCHA in 2025 1.800 aanvallen hebben plaatsgevonden.

Voor zover ik weet is er in 2025 geen enkele niet-Palestijn veroordeeld voor terrorisme of een aan terrorisme gerelateerd misdrijf. Het lijkt er zelfs op dat autoriteiten bewust de andere kant opkijken en zelfs het geweld faciliteren.

Jij kan goed generaliseren dus ik ben nu erg benieuwd wat dit dan volgens jou zegt "over" 'joden'.
Je bedoelt dat je hier op nogal selectieve wijze kijkt naar situaties in de Westelijke Jordaanoever, die nogal onder een vergrootglas liggen bij bepaalde activistische organisaties en media. Er zijn sindsdien talloze Palestijnen gearresteerd voor terrorisme. Maar dat wordt dan door zulke zelfde partijen altijd geframed als 'ten onrechte', 'zonder proces' of 'zomaar'.

De OCHA hierin ook alles behalve serieus te nemen. Zij tracken namelijk nagenoeg eenzijdig incidenten van Israëliërs jegens Palestijnen en gaan hierbij onder meer af op de claims 'lokale bronnen' of actiegroepen en NGOs.

Misschien moet je je ook afvragen waarom je je laat beïnvloeden door zulke énorm eenzijdige berichtgeving? Ik vind het dan ook bijzonder dat je mij beticht van het nuttigen van propaganda, terwijl je hier zelf juist erg door beïnvloed lijkt.
quote:
De doodstraf is een zeer passende straf voor zware criminelen en terroristen. Waarom zou dit niet het geval zijn?
pi_220481137
grappig dat mensen helemaal para gaan om een doodstraf wet, terwijl ze het prima vinden dat landjes als palestine en iran al tig mensen hebben geexecuteerd om veel minder zoals gewoon homo zijn.
pi_220481150
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 09:19 schreef Momo het volgende:

[..]
Het gaat niet om morele voet, het gaat om internationale mensenrechten. Die gelden toch voor iedereen? Selectieve verontwaardiging kan daarbij geen rol spelen.
  woensdag 1 april 2026 @ 10:50:10 #232
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481159
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 09:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat is een onvergelijkbare situatie want Nederland ziet niet met een gebied in de maag dat men na een oorlog is verkregen en de vorige eigenaar het niet meer terug wil, waarna losse groepjes mensen die in dat gebied wonen, Nederlanders gaat terroriseren die zich daar vervolgens vestigen.

Nederland moet vervolgens het leger inzetten om deze eigen burgers te beschermen, alleen dit wordt dan als een 'bezetting' gezien door de internationale gemeenschap. De boosdoeners berechten onder de Nederlandse wet mag niet volgens de Geneefse Conventies, dus moet er een aparte militaire wet komen op basis van de strafwetten van de vorige eigenaar van dit gebied. Dat leidt vervolgens tot beschuldigingen van 'apartheid'.

Nu heb je een soortgelijke situatie.
pi_220481167
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 08:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Een resolutie mbt Japan https://oeil.europarl.eur(...)?reference=2021/2787(RSP)

Of deze resolutie van vorig jaar mbt Japan
https://www.eeas.europa.e(...)ution-japan_en?s=169
Alsof Japan daar zich van aantrekt.
quote:
Dit met Israël is niet eens een resolutie
Wat er nog niet is kan nog komen.
quote:
Resolutie mbt Saoedi Arabië
https://oeil.europarl.eur(...)?reference=2021/2787(RSP)
Islamfobie!!!! Haat naar moslims!!
quote:
Tweedekamerstuk over Saoedi Arabië wat aantoont dat je vooral heel zielig doet.
https://www.openkamer.org/kamervraag/2015Z17334/

Of zie bijv wat minister over een executie in S-A zegt
https://www.eerstekamer.n(...)/f=/vk2gk9h3iuxi.pdf
Of
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/ah-tk-20222023-2661.pdf
Nog meer haat naar moslims.
quote:
Europese veroordeling mbt de VS die de federale doodstraf opnieuw invoert
https://www.knack.be/nieu(...)luit-over-doodstraf/
Ver van mijn bed show.
quote:
Een algemeen afwijzing.
Of https://www.eeas.europa.e(...)ding-human-rights_en

Over de VS is Europa qua woorden en resoluties inderdaad redelijk stil, maar jij overdrijft wel enorm of je gaat graag mee met de propaganda
Nee hoor helemaal niet.
Corporate translator
pi_220481172
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 10:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het ligt geheel aan de misdaad die de Palestijnen begaan. En er zijn dus goede redenen dat Palestijnen zo berecht worden en niet binnen het Israëlische recht. Dat mag namelijk niet doordat dit gebied niet officieel tot Israël behoort.

[...]
Knipje voor leesbaarheid.

Het gebied behoort niet tot Israël, maar ze worden wel door een Israëlische militaire rechtbank met Israëlische rechters veroordeeld, onder Israëlisch recht.

Alle terroristen dienen opgepakt te worden en veroordeeld te worden, maar deze selectieve aanpak is er één die (terecht) de wenkbrauwen doet fronzen.
pi_220481202
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 10:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is een onvergelijkbare situatie want Nederland ziet niet met een gebied in de maag dat men na een oorlog is verkregen en de vorige eigenaar het niet meer terug wil, waarna losse groepjes mensen die in dat gebied wonen, Nederlanders gaat terroriseren die zich daar vervolgens vestigen.

Nederland moet vervolgens het leger inzetten om deze eigen burgers te beschermen, alleen dit wordt dan als een 'bezetting' gezien door de internationale gemeenschap. De boosdoeners berechten onder de Nederlandse wet mag niet volgens de Geneefse Conventies, dus moet er een aparte militaire wet komen op basis van de strafwetten van de vorige eigenaar van dit gebied. Dat leidt vervolgens tot beschuldigingen van 'apartheid'.

Nu heb je een soortgelijke situatie.
Je kan proberen om alles wat krom is recht te blijven praten maar ik trap daar niet in.

De goedkeuring van dit beleid, die toch tussen je woorden doorsijpelt, vind ik wel ernstig
  woensdag 1 april 2026 @ 10:58:40 #236
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481207
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 10:52 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Knipje voor leesbaarheid.

Het gebied behoort niet tot Israël, maar ze worden wel door een Israëlische militaire rechtbank met Israëlische rechters veroordeeld, onder Israëlisch recht.

Alle terroristen dienen opgepakt te worden en veroordeeld te worden, maar deze selectieve aanpak is er één die (terecht) de wenkbrauwen doet fronzen.
Wat stel je voor? Dat Israël Palestijnen gaat berechten onder de Israëlische wetten? Dat mag niet volgens de Geneefse Conventies door de huidige staat van het gebied en zou al snel leiden tot aantijgingen over dubbele standaard binnen het Israëlische rechtssysteem als Palestijnen zwaardere straffen krijgen. Daarmee wordt niet slechts de situatie op de Westelijke Jordaanoever geproblematiseerd, maar letterlijk het hele Israëlische rechtssysteem.
  woensdag 1 april 2026 @ 11:00:01 #237
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481213
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 10:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je kan proberen om alles wat krom is recht te blijven praten maar ik trap daar niet in.
Tja, hier kan ik verder niets mee. Het heeft er veel weg van dat je geen inhoudelijke argumenten meer hebt, weinig tot niets van deze kwestie weet met name ageert met op basis van emotie, aangewakkerd door narratieven uit de media.
pi_220481214
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 10:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat stel je voor? Dat Israël Palestijnen gaat berechten onder de Israëlische wetten? Dat mag niet volgens de Geneefse Conventies door de huidige staat van het gebied en zou al snel leiden tot aantijgingen over dubbele standaard binnen het Israëlische rechtssysteem als Palestijnen zwaardere straffen krijgen. Daarmee wordt niet slechts de situatie op de Westelijke Jordaanoever geproblematiseerd, maar letterlijk het hele Israëlische rechtssysteem.
En iets dat zwaarder is dan Israëlische wetgeving en daarmee de doodstraf geven mag wel? Serieus man.

Zoals ik zei: je lult alles recht wat krom is.
  woensdag 1 april 2026 @ 11:01:16 #239
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481219
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En de doodstraf geven mag wel? Serieus man.
In de Geneefse Conventies wordt daar niet over gesproken. Er zijn zoveel landen die de doodstraf hanteren, dat is ook niet verboden.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zoals ik zei: je lult alles recht wat krom is.
Dank voor het bevestigen van mijn vorige post. Wellicht je eerst eens inlezen over een situatie.
pi_220481221
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In de Geneefse Conventies wordt daar niet over gesproken. Er zijn zoveel landen die de doodstraf hanteren, dat is ook niet verboden.
Het gaat hier ook niet perse om de doodstraf (al ben ik daar niet voor). Het gaar er om dat je Palestijnen, ook die in Israël wonen, ongelijk behandelt. Dat is apartheid 2.0.

quote:
Dank voor het bevestigen van mijn vorige post. Wellicht je eerst eens inlezen over een situatie.
Lekker makkelijk, als de ander een andere mening heeft, moet de ander "zich inlezen".

Wellicht moet je je eens inleven.
pi_220481233
quote:

[..]
Er mag wel meer niet volgens de Geneefse conventies, zoals niet in beroep kunnen gaan na een veroordeling, en al helemaal als daar de doodstraf bij komt kijken.

Het is een stukje selectiviteit van de bovenste plank. Zoals ik zei, terrorisme aanpakken is een goede zaak, ongeacht door wie het gedaan wordt. Maar als je dan Palestijnen wil berechten, geef ze dan daadwerkelijk een eerlijk proces in plaats van deze poppenkast.

Aangezien het om militair recht gaat, dit is wat de conventie te zeggen heeft over oorlogsgevangenen:
quote:
Every prisoner of war shall have, in the same manner as the members of the armed forces of the Detaining Power, the right of appeal or petition from any sentence pronounced upon him, with a view to the quashing or revising of the sentence or the reopening of the trial. He shall be fully informed of his right to appeal or petition and of the time limit within which he may do so.
  woensdag 1 april 2026 @ 11:03:16 #242
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481243
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het gaat hier ook niet perse om de doodstraf (al ben ik daar niet voor). Het gaar er om dat je Palestijnen, ook die in Israël wonen, ongelijk behandelt. Dat is apartheid 2.0.
'Palestijnen' (Arabieren) die het Israëlische staatsburgerschap hebben worden niet berecht via militaire rechtbanken. Als jij oprecht denkt dat Israëlische Arabier wordt berecht via een militaire rechtbank en de Israëlische rechtbanken uitsluitend voor Israëlische Joden zijn, begrijp je er echt helemaal niets van.
  woensdag 1 april 2026 @ 11:05:21 #243
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481288
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:02 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Er mag wel meer niet volgens de Geneefse conventies, zoals niet in beroep kunnen gaan na een veroordeling, en al helemaal als daar de doodstraf bij komt kijken.

Het is een stukje selectiviteit van de bovenste plank. Zoals ik zei, terrorisme aanpakken is een goede zaak, ongeacht door wie het gedaan wordt. Maar als je dan Palestijnen wil berechten, geef ze dan daadwerkelijk een eerlijk proces in plaats van deze poppenkast.
Nee hoor, Geneefse Conventies heeft het met name over de toepassing van strafrecht in een gebied dat als 'bezet' wordt gezien. Als men de Westelijke Jordaanoever als onderdeel van Israël zou erkennen, dán heeft Israël een groot probleem en geen enkele voet meer op te staan om de militaire rechtbanken in stand te houden.
pi_220481300
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
'Palestijnen' (Arabieren) die het Israëlische staatsburgerschap hebben worden niet berecht via militaire rechtbanken. Als jij oprecht denkt dat Israëlische Arabier wordt berecht via een militaire rechtbank en de Israëlische rechtbanken uitsluitend voor Israëlische Joden zijn, begrijp je er echt helemaal niets van.
Op het moment dat een daad een "terroristisch misdrijf" wordt genoemd zal ook die Palestijn ter dood veroordeeld kunnen worden onder deze nieuwe wet.
Dat is "apartheid 2.0".
pi_220481308
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 10:46 schreef HowardRoark het volgende:

Knip
[..]
Je bedoelt dat je hier op nogal selectieve wijze kijkt naar situaties in de Westelijke Jordaanoever, die nogal onder een vergrootglas liggen bij bepaalde activistische organisaties en media. Er zijn sindsdien talloze Palestijnen gearresteerd voor terrorisme. Maar dat wordt dan door zulke zelfde partijen altijd geframed als 'ten onrechte', 'zonder proces' of 'zomaar'.

De OCHA hierin ook alles behalve serieus te nemen. Zij tracken namelijk nagenoeg eenzijdig incidenten van Israëliërs jegens Palestijnen en gaan hierbij onder meer af op de claims 'lokale bronnen' of actiegroepen en NGOs.

Misschien moet je je ook afvragen waarom je je laat beïnvloeden door zulke énorm eenzijdige berichtgeving? Ik vind het dan ook bijzonder dat je mij beticht van het nuttigen van propaganda, terwijl je hier zelf juist erg door beïnvloed lijkt.
Ik heb jou nergens beticht van het nuttigen van propaganda en je verzint ook al dat die partijen altijd framed dat terroristen 'ten onrechte' of 'zonder proces' vastzitten. Zelfs al zou een partij dat doen waarom moet ik mij daarvoor verantwoorden :?
Je maakt weer eens van die gekke sprongen, dat is een nare manier van 'discussiëren'.
  woensdag 1 april 2026 @ 11:08:03 #246
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481346
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Op het moment dat een daad een "terroristisch misdrijf" wordt genoemd zal ook die Palestijn ter dood veroordeeld kunnen worden onder deze nieuwe wet.
Dat is "apartheid 2.0".
Dat geldt dus niet voor Palestijnen/Arabieren die in Israël wonnen, zoals jij beweerde.
  woensdag 1 april 2026 @ 11:09:09 #247
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481373
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik heb jou nergens beticht van het nuttigen van propaganda en je verzint ook al dat die partijen altijd framed dat terroristen 'ten onrechte' of 'zonder proces' vastzitten. Zelfs al zou een partij dat doen waarom moet ik mij daarvoor verantwoorden :?
Je maakt weer eens van die gekke sprongen, dat is een nare manier van 'discussiëren'.
Even teruggelezen. Dat betrof inderdaad de user @probeer Excuus!
pi_220481381
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, Geneefse Conventies heeft het met name over de toepassing van strafrecht in een gebied dat als 'bezet' wordt gezien. Als men de Westelijke Jordaanoever als onderdeel van Israël zou erkennen, dán heeft Israël een groot probleem en geen enkele voet meer op te staan om de militaire rechtbanken in stand te houden.
Ja, in de Geneefse conventie staat ook dat je voor mensen die in het gebied dat je inneemt wonen andere opvang moet regelen. Dat wordt ook niet echt gedaan denk ik.

Dit had ik later nog toegevoegd aan mn post overigens:

Aangezien het om militair recht gaat, dit is wat de conventie te zeggen heeft over oorlogsgevangenen (dat lijkt me hier van toepassing?):
quote:
Every prisoner of war shall have, in the same manner as the members of the armed forces of the Detaining Power, the right of appeal or petition from any sentence pronounced upon him, with a view to the quashing or revising of the sentence or the reopening of the trial. He shall be fully informed of his right to appeal or petition and of the time limit within which he may do so.
pi_220481389
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat geldt dus niet voor Palestijnen/Arabieren die in Israël wonnen, zoals jij beweerde.
Onzin, jij kijkt alleen naar de militaire rechtbank.

Voor het Israëlische civiele rechtssysteem is het Wetboek van Strafrecht gewijzigd. Hieronder vallen alle personen die zich op Israëlisch grondgebied bevinden en/of het staatsburgerschap bezitten.

De wet bepaalt dat de doodstraf (door ophanging) kan worden opgelegd aan iemand die opzettelijk de dood van een persoon veroorzaakt met het specifieke doel om "het bestaan van de staat Israël te ontkennen".

Geldt dit voor Palestijnen met een Israëlisch staatsburgerschap? Ja. Als een Palestijnse burger van Israël een dodelijke aanslag pleegt en de rechter oordeelt dat dit gebeurde met het doel om het bestaan van de staat Israël te ontkennen, kan diegene volgens deze wet de doodstraf krijgen.

Wellicht je eerst eens inlezen over een situatie.
pi_220481457
quote:

[..]
Haha. Hij zegt het gewoon echt. Terwijl hij het elders logisch noemt dat Palestijnen de doodstraf voor terrorisme kunnen krijgen, en Israëliërs niet.

Zich beroepen op rechtsongelijkheid om rechtsongelijkheid goed te praten.

_O- _O- _O-
pi_220481474
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2026 10:51 schreef HSG het volgende:

[..]
Alsof Japan daar zich van aantrekt.
[..]
Wat er nog niet is kan nog komen.
[..]
Islamfobie!!!! Haat naar moslims!!
[..]
Nog meer haat naar moslims.
[..]
Ver van mijn bed show.
[..]
Nee hoor helemaal niet.
zzzzzzz
zzzzz inderdaad
  woensdag 1 april 2026 @ 11:16:39 #252
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220481489
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
[..]
Lekker makkelijk, als de ander een andere mening heeft, moet de ander "zich inlezen".

Wellicht moet je je eens inleven.
Doe geen moeite. Dezelfde user omschrijft het Israëlische kolonistenbeleid als "wat huisjes en dorpjes bouwen". Elke Israëlische drol zal worden opgepoetst.
Huilen dan.
pi_220481490
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:02 schreef beefkeek het volgende:

[..]

^O^
  woensdag 1 april 2026 @ 11:17:17 #254
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481491
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:09 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ja, in de Geneefse conventie staat ook dat je voor mensen die in het gebied dat je inneemt wonen andere opvang moet regelen. Dat wordt ook niet echt gedaan denk ik.

Dit had ik later nog toegevoegd aan mn post overigens:

Aangezien het om militair recht gaat, dit is wat de conventie te zeggen heeft over oorlogsgevangenen (dat lijkt me hier van toepassing?):
[..]

Israël heeft geen gebied 'ingenomen'. Jordanië wilde de Westelijke Jordaanoever niet meer terug, doordat het gebied echter ooit onderdeel was van Judea en veel plekken heeft die door Joden als heilig worden gezien, zijn er toen weer Joden gaan vestigen. Nou, dat leidde tot grote ophef want er moest ineens een nieuwe Arabisch en Islamitische staat komen zo vond men en natuurlijk zonder Joden. Daarbij moet ook worden genoemd dat de Joden en alle Joodse plekken zoals synagoges vakkundig zijn gezuiverd en verwijderd door Jordanië toen men dit gebied annexeerde in 1948. Zie ook:
quote:
Following its 1950 annexation of the West Bank, Jordan expelled the Jewish population from the Old City of Jerusalem and the Etzion Bloc, destroyed or desecrated the majority of synagogues and holy sites in those areas, and barred Jews from accessing the Western Wall. Roughly one-third of the Jewish Quarter’s buildings in Jerusalem were demolished.

Key actions taken by Jordan during this period (1950–1967) included:

Destruction of Holy Sites: Reports indicate that 58 synagogues in the Old City were destroyed or desecrated.
Desecration of Sites: Jewish houses of worship and holy places were stripped, and some were turned into stables or chicken coops.
Expulsion and Access Denial: Jewish residents were expelled from the Old City, and Jewish access to the Western Wall and other sacred sites was entirely prohibited.
Destruction of Property: A substantial portion of the Jewish Quarter in East Jerusalem was demolished.
Cemetery Destruction: The Jewish cemetery on the Mount of Olives was destroyed, with headstones used for building and paving.

While Jordan granted citizenship to Palestinians within the annexed West Bank, the area was rendered empty of its Jewish residents and institutions.

Bron: Google Gemini
Maar dit is een stuk 'vergeten' geschiedenis. Immers, dit is allemaal acceptabel als het jegens Joden gebeurt, het is pas erg als Joden een gebied winnen en in conflict komen met de populatie die daar leeft. Dát is dan ineens reden voor gigantische hysterie, de oprichting van 1001 actiegroepen en andere activistische organisaties.

Het is immers om dezelfde reden horen we nooit wat over de verdrijving van Joden uit de Arabische wereld, maar heeft de vermeende 'Nakba' inmiddels een quasi sacrale positie ingenomen in het wereldbeeld van sommige Westerlingen.
pi_220481503
Om misdaden van nu goed te praten wordt er altijd weer diep gegraven in de geschiedenis.
pi_220481508
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israël heeft geen gebied 'ingenomen'. Jordanië wilde de Westelijke Jordaanoever niet meer terug, doordat het gebied echter ooit onderdeel was van Judea en veel plekken heeft die door Joden als heilig worden gezien, zijn er toen weer Joden gaan vestigen. Nou, dat leidde tot grote ophef want er moest ineens een nieuwe Arabisch en Islamitische staat komen zo vond men en natuurlijk zonder Joden. Daarbij moet ook worden genoemd dat de Joden en alle Joodse plekken zoals synagoges vakkundig zijn gezuiverd en verwijderd door Jordanië toen men dit gebied annexeerde in 1948. Zie ook:
[..]
Maar dit is een stuk 'vergeten' geschiedenis. Immers, dit is allemaal acceptabel als het jegens Joden gebeurt, het is pas erg als Joden een gebied winnen en in conflict komen met de populatie die daar leeft. Dát is dan ineens reden voor gigantische hysterie, de oprichting van 1001 actiegroepen en andere activistische organisaties.

Het is immers om dezelfde reden horen we nooit wat over de verdrijving van Joden uit de Arabische wereld, maar heeft de vermeende 'Nakba' inmiddels een quasi sacrale positie ingenomen in het wereldbeeld van sommige Westerlingen.
Nee hoor. Ranzige stropop weer. We spraken hier allemaal uiterste schande over 7 oktober, en vrijwel niemand hier (een gek daargelaten) staat een behandeling van de Joden/joden/Israëliërs voor die gelijk is aan hoe de Palestijnen al geruime tijd behandeld worden.
  woensdag 1 april 2026 @ 11:22:39 #257
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481530
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Doe geen moeite. Dezelfde user omschrijft het Israëlische kolonistenbeleid als slechts "wat huisjes en dorpjes bouwen". Elke Israëlische drol zal worden opgepoetst.
Klopt, je hebt je hier meermaals erg druk over gemaakt maar nog nooit uitgelegd wat daar niet aan zou kloppen. Wellicht wordt het tijd voor wat onderbouwing? Dorpjes bouwen is namelijk wat er ook gebeurd. Zie bijvoorbeeld:

Volgens mij liep de discussie de vorige keer stuk op het feit dat jij dacht dat al deze huizen eigenlijk van Palestijnen waren :')_!
  woensdag 1 april 2026 @ 11:24:40 #258
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481551
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:19 schreef probeer het volgende:

[..]
Nee hoor. Ranzige stropop weer. We spraken hier allemaal uiterste schande over 7 oktober, en vrijwel niemand hier (een gek daargelaten) staat een behandeling van de Joden/joden/Israëliërs voor die gelijk is aan hoe de Palestijnen al geruime tijd behandeld worden.
Die is er in Israël zelf ook. Alleen de Westelijke Jordaanoever is complex door de status van het gebied.

Wellicht moet je jezelf ook eens afvragen waarom gelijke behandeld zo ontzettend belangrijk is als het om dat ene gebied gaat, maar niet als het om andere landen gaat. Daar zien we namelijk nooit eenzelfde ophef over. Er is iets specifieks met dit gebied en dit conflict dat sommige Westerlingen, met name van progressieve en linkse politieke signatuur, als niets anders weet te triggeren. En ik denk dat ik wel weet wat dit is.
pi_220481556
"Wat huisjes" en dit is al een oud plaatje.

pi_220481559
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die is er in Israël zelf ook. Alleen de Westelijke Jordaanoever is complex door de status van het gebied.

Wellicht moet je jezelf ook eens afvragen waarom gelijke behandeld zo ontzettend belangrijk is als het om dat ene gebied gaat, maar niet als het om andere landen gaat. Daar zien we namelijk nooit eenzelfde ophef over. Er is iets specifieks met dit gebied en dit conflict dat sommige Westerlingen, met name van progressieve en linkse politieke signatuur, als niets anders weet te triggeren. En ik denk dat ik wel weet wat dit is.
Ok, ik ga me vandaag eens hard en kritisch afvragen waarom rechtsgelijkheid belangrijk is.
  woensdag 1 april 2026 @ 11:26:39 #261
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481561
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
"Wat huisjes"

[ afbeelding ]
Ja? Waarom zou dit niet kunnen? Relatief dunbevolkt gebied en Jordanië wilde het niet meer terug.
  woensdag 1 april 2026 @ 11:27:03 #262
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481564
quote:
10s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:26 schreef probeer het volgende:

[..]
Ok, ik ga me vandaag eens hard en kritisch afvragen waarom rechtsgelijkheid belangrijk is.
Ik zou mij vooral eens afvragen waarom je je er zo selectief druk over maakt.
pi_220481565
Israël, het beloofde land van god.. en wat doen ze, massaal mensen vermoorden.

Het is jammer dat de echte GOD niet opstaat en Israël terechtstelt voor al hun daden van de laatste jaren.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  woensdag 1 april 2026 @ 11:28:00 #264
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220481568
quote:

[..]

Leuke toespeling op antisemitisme. Treurig.

Men is net zo goed van mening dat doodstraf in Iran of Saoedi-Arabie net zo verwerpelijk is. Alleen ja Israel pretendeert nog een westerse democratie te zijn en wij hebben innige banden met hun en niet met Iran/S-A. Men denkt dan ook dat er wel invloed op Israel uit te oefenen valt.
pi_220481579
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]

Dank voor dat stukje geschiedenis. Het is voor deze discussie alleen niet relevant, aangezien Israël de westelijke Jordaanoever (tijdelijk) bezet heeft voor hun eigen bescherming.

Je stropoppen laat ik voor jouw rekening, dat laat meer zien over jouw intenties in de discussie dan de mijne.
pi_220481586
En is Howard het allemaal al weer goed aan het praten?
pi_220481589
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:27 schreef Chandler het volgende:
Israël, het beloofde land van god.. en wat doen ze, massaal mensen vermoorden.

Het is jammer dat de echte GOD niet opstaat en Israël terechtstelt voor al hun daden van de laatste jaren.
Die is nog bezig met al die Arabische landen en hun genocides. Kan nog wel even duren.
pi_220481592
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:28 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Men is net zo goed van mening dat doodstraf in Iran of Saoedi-Arabie net zo verwerpelijk is. Alleen ja Israel pretendeert nog een westerse democratie te zijn en wij hebben innige banden met hun en niet met Iran/S-A. Men denkt dan ook dat er wel invloed op Israel uit te oefenen valt.
Je mag allerlei mensenrechten schenden zolang je maar niks anders pretendeert.

Ok.

Doet Palestina goed dan, ze executeren mensen bij de vleet voor niks, maar pretenderen niks anders.

Ok, loop maar door.
pi_220481594
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zou mij vooral eens afvragen waarom je je er zo selectief druk over maakt.
Omdat ik principieel tegen de doodstraf ben.

Ga jij je dan eens afvragen waarom dit soort extreme rechtsongelijkheid je niet boeit? En zou je in die overpeinzingen dan ook mee kunnen nemen welke andere (historische) stromingen daar geen of weinig waarde aan hechten? Wellicht om uiteindelijk tot een moreel oordeel over dat soort stromingen te komen?
pi_220481595
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:30 schreef Questular het volgende:
En is Howard het allemaal al weer goed aan het praten?
Wat valt goed te praten aan het feit dat islamitische landen de doodstraf kennen voor homosexualiteit?
  woensdag 1 april 2026 @ 11:32:24 #271
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220481596
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:31 schreef Homey het volgende:

[..]
Je mag allerlei mensenrechten schenden zolang je maar niks anders pretendeert.

Ok.

Doet Palestina goed dan, ze executeren mensen bij de vleet voor niks, maar pretenderen niks anders.

Ok, loop maar door.
Je hebt het stukje 'net zo verwerpelijk' gemist?
pi_220481597
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:30 schreef Homey het volgende:
Die is nog bezig met al die Arabische landen en hun genocides. Kan nog wel even duren.
Of met Amerika?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_220481599
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:32 schreef Homey het volgende:

[..]
Wat valt goed te praten aan het feit dat islamitische landen de doodstraf kennen voor homosexualiteit?
2 or 3 wrongs don't make a right.

3 lefts make a right.
pi_220481604
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:31 schreef probeer het volgende:

[..]

Ga jij je dan eens afvragen waarom dit soort extreme rechtsongelijkheid je niet boeit? En zou je in die overpeinzingen dan ook mee kunnen nemen welke andere (historische) stromingen daar geen of weinig waarde aan hechten? Wellicht om uiteindelijk tot een moreel oordeel over dat soort stromingen te komen?
We mogen ons toch niet bemoeien met de interne politiek van andere landen "want hun cultuur en hun land"?
  woensdag 1 april 2026 @ 11:33:39 #275
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481608
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:28 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Het blijkt van niet. Wellicht je dan ook eens neerleggen bij de situatie. Dat jij persoonlijk tegen de doodstraf bent is natuurlijk prima, maar dat geldt niet voor iedereen.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:28 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dank voor dat stukje geschiedenis. Het is voor deze discussie alleen niet relevant, aangezien Israël de westelijke Jordaanoever (tijdelijk) bezet heeft voor hun eigen bescherming.

Je stropoppen laat ik voor jouw rekening, dat laat meer zien over jouw intenties in de discussie dan de mijne.
Goed dat je dit inziet. Als de Arabieren namelijk normaal zouden kunnen doen, had dit een fantastisch stukje land kunnen zijn waar zowel Joden als Arabieren in vrede wonen. Helaas blijkt dat vaak niet te kunnen.
pi_220481609
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:33 schreef Homey het volgende:

[..]
We mogen ons toch niet bemoeien met de interne politiek van andere landen "want hun cultuur en hun land"?
Zegt wie?
pi_220481611
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:32 schreef Chandler het volgende:

[..]
Of met Amerika?
Met Palestina eerst. In Palestina mag je niet uit de islam stappen.
pi_220481612
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:32 schreef Homey het volgende:

[..]
Wat heeft dat met de doodstraf in Israël te maken?
pi_220481613
Het "ja maar hunnie" uurtje is weer begonnen.
pi_220481621
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zegt wie?
Dat hoorde ik in onze pers toen wat Amerikaanse politici hun mening uitten over immigratieregels in Europa. Dat mocht niet, want niet hun pakkie an en waar bemoeien ze zich mee?

Ik trek die consistentie even door. Logisch toch?
pi_220481622
Alles om de onzin en walgelijkheden van Israel goed te praten.
  woensdag 1 april 2026 @ 11:35:41 #282
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481626
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:31 schreef probeer het volgende:

[..]

Zeker. Dat komt omdat ik het in deze volledig verklaarbaar vind gezien de situatie van dit gebied. Zoals ik al aangaf zou het voor mij een ander verhaal worden als Israël dit gebied officieel in handen zou krijgen en dan nog de militaire rechtbanken in stand zou houden.
pi_220481630
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:33 schreef Questular het volgende:

[..]
Wat heeft dat met de doodstraf in Israël te maken?
Het is fifo. Het is aan de islamitische landen om die doodstraf wetten te schrappen, want die hebben dat al veel eerder ingevoerd. genoeg is genoeg toch?
pi_220481634
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:33 schreef Homey het volgende:
Met Palestina eerst. In Palestina mag je niet uit de islam stappen.
Nou dacht toch eerder Israël, aangezien de schade die zij hebben geleverd 1000x zo groot is als andere landen aan hun in de laatste 50 jaar.!
Like trump...
  woensdag 1 april 2026 @ 11:36:49 #285
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220481635
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Klopt, je hebt je hier meermaals erg druk over gemaakt maar nog nooit uitgelegd wat daar niet aan zou kloppen. Wellicht wordt het tijd voor wat onderbouwing? Dorpjes bouwen is namelijk wat er ook gebeurd. Zie bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]

Volgens mij liep de discussie de vorige keer stuk op het feit dat jij dacht dat al deze huizen eigenlijk van Palestijnen waren :')_!
Je geheugen is net als je ethisch besef: gebrekkig.
Huilen dan.
pi_220481636
quote:

[..]

Ik maak me ook druk, en zet me actief in tegen, de doodstraf in andere landen. Oa zeer direct voor een atheïst die het risico liep voor godslastering de doodstraf te krijgen door een Sharia rechtbank.

Je verwijt me een hypocrisie, puur en alleen omdat jij vindt dat je mijn afkeer voor de doodstraf niet genoeg ziet. Dat ligt bij jou. Niet aan mij.
  woensdag 1 april 2026 @ 11:37:26 #287
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481641
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het "ja maar hunnie" uurtje is weer begonnen.
Nee hoor, er wordt simpelweg benadrukt dat jij en anderen je nogal selectief drukmaken over Israël. Andere landen waar daadwerkelijke de meeste grove mensenrechtenschendingen plaatsvinden horen we jullie niet over, maar over Israël wel.

We hebben zelfs mensen hier die doodleuk op vakantie zijn geweest in landen zoals Iran en Pakistan. Dat is prima natuurlijk als men dat wil, maar als je je dan zo selectief drukmaakt over Israël, is dat op zijn minst opmerkelijk en hypocriet.
pi_220481652
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:35 schreef Homey het volgende:

[..]
Het is fifo. Het is aan de islamitische landen om die doodstraf wetten te schrappen, want die hebben dat al veel eerder ingevoerd. genoeg is genoeg toch?
Wat een domme kromme vergelijking zeg. Sowieso zou het misschien heel misschien zo kunnen zijn dat mensen die de doodstraf in Israël een slecht idee vinden dat ook over de doodstraf in elk ander land vinden. Wilde gok hoor.

Zwaktebod om te komen met andere landen terwijl het hier overduidelijk over Israël gaat. Maar als je wilt weten wat ik van de doodstraf in Amerika vindt kun je alvast even een topic aanmaken reageer ik daar speciaal voor jou nog even.
pi_220481657
Ik vind het verwarrend dat die "pro death sentence" types vaak ook "pro life" zijn.
pi_220481660
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het blijkt van niet. Wellicht je dan ook eens neerleggen bij de situatie. Dat jij persoonlijk tegen de doodstraf bent is natuurlijk prima, maar dat geldt niet voor iedereen.
[..]
Goed dat je dit inziet. Als de Arabieren namelijk normaal zouden kunnen doen, had dit een fantastisch stukje land kunnen zijn waar zowel Joden als Arabieren in vrede wonen. Helaas blijkt dat vaak niet te kunnen.
Hoe werkt dat precies? Enerzijds wreedheden zoals de doodstraf aangrijpen als bewijs dat bepaalde landen en culturen (imo terecht opgemerkt) fucking achterlijk bezig zijn. Maar zelf wel (zeer selectief, dat dan weer wel) voor de doodstraf zijn.
  woensdag 1 april 2026 @ 11:43:07 #291
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481680
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:40 schreef probeer het volgende:

[..]
Hoe werkt dat precies? Enerzijds wreedheden zoals de doodstraf aangrijpen als bewijs dat bepaalde landen en culturen (imo terecht opgemerkt) fucking achterlijk bezig zijn. Maar zelf wel (zeer selectief, dat dan weer wel) voor de doodstraf zijn.
Nee, de doodstraf voor zware criminelen is prima. Maar bijvoorbeeld lukraak tienduizenden burgers bij demonstraties afschieten zoals het Iraanse regime doet, feestende jonge mensen afslachten of een muziekfestival zoals de Palestijnen doen, of homoseksualiteit strafbaar stellen (met de doodstraf) is achterlijk en barbaars. Als je dat verschil niet ziet, wil je het niet zien.
  woensdag 1 april 2026 @ 11:45:03 #292
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220481694
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wat er niet aan klopt is dat jij illegale annexatie van de Westelijke Jordaanoever en het verdrijven van Palestijnen eufemistisch omschrijft als "huisjes en dorpjes bouwen".
Huilen dan.
pi_220481698
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, de doodstraf voor zware criminelen is prima. Maar bijvoorbeeld lukraak tienduizenden burgers bij demonstraties afschieten zoals het Iraanse regime doet, feestende jonge mensen afslachten of een muziekfestival zoals de Palestijnen doen, of homoseksualiteit strafbaar stellen (met de doodstraf) is achterlijk en barbaars. Als je dat verschil niet ziet, wil je het niet zien.
En is de doodstraf voor een Palestijn die onder druk en zonder goede juridische vertegenwoordiging een bekentenis heeft afgelegd gerechtvaardigd?
  woensdag 1 april 2026 @ 11:45:54 #294
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481704
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat er niet aan klopt is dat jij illegale annexatie van de Westelijke Jordaanoever en het verdrijven van Palestijnen eufemistisch omschrijft als "huisjes en dorpjes bouwen".
Op welke manier worden er bij de bouw van dorpen Palestijnen verdreven? En waarom zou het vestigen van Joden op de Westelijke Jordaanoever een 'illegale annexatie' betreffen?
  woensdag 1 april 2026 @ 11:45:59 #295
511677 EsserS
Toon maar aan!
pi_220481706
Goede zaak want terroristen verdienen geen andere straf.
  woensdag 1 april 2026 @ 11:46:36 #296
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481711
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En is de doodstraf voor een Palestijn die onder druk en zonder goede juridische vertegenwoordiging een bekentenis heeft afgelegd gerechtvaardigd?
Je denkt, ik ga er nu gewoon maar wat dingen bij zitten verzinnen?
pi_220481721
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je denkt, ik ga er nu gewoon maar wat dingen bij zitten verzinnen?
Nee hoor, het is bekend dat er druk gezet wordt of zelfs gemarteld om bekentenissen te krijgen.
Daarnaast is de juridische vertegenwoordiging matig.

Het Israëlisch regime deinst nergens voor terug, helaas.
  woensdag 1 april 2026 @ 11:48:52 #298
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481734
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee hoor, het is bekend dat er druk gezet wordt of zelfs gemarteld om bekentenissen te krijgen.
Daarnaast is de juridische vertegenwoordiging matig.

Het Israëlisch regime deinst nergens voor terug, helaas.
Dat is vreemd, de wet is letterlijk een paar dagen geleden aangenomen en jij neemt nu al aan dat hier sprake van is? Tja, dat laat vooral zien dat je je niet baseert op de realiteit, maar op allerlei bizarre aannames.
  woensdag 1 april 2026 @ 11:50:51 #299
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220481743
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Op welke manier worden er bij de bouw van dorpen Palestijnen verdreven? En waarom zou het vestigen van Joden op de Westelijke Jordaanoever een 'illegale annexatie' betreffen?
De wiki-pagina hierover is uitstekend: https://nl.wikipedia.org/wiki/Isra%C3%ABlische_nederzetting
Huilen dan.
pi_220481744
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is vreemd, de wet is letterlijk een paar dagen geleden aangenomen en jij neemt nu al aan dat hier sprake van is? Tja, dat laat vooral zien dat je je niet baseert op de realiteit, maar op allerlei bizarre aannames.
Dat kan prima naast elkaar bestaan. Die wet is inderdaad nieuw.

De martelingen zijn al jaren gaande.

Geweld en martelingen zijn zo extreem dat tussen 7 oktober 2023 en april 2025 alleen al 64 Palestijnen stierven in Israëlische gevangenissen.
pi_220481751
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daar zit inderdaad een enorm verschil tussen.

Dat soort nuances ontsnappen me denk ik nog wel eens /s, vanuit mijn vrij makkelijk vol te houden standpunt dat de doodstraf altijd verkeerd is. Ipv 'het ligt er aan wie'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')