zzzzzzzquote:Op woensdag 1 april 2026 10:51 schreef HSG het volgende:
[..]
Alsof Japan daar zich van aantrekt.
[..]
Wat er nog niet is kan nog komen.
[..]
Islamfobie!!!! Haat naar moslims!!
[..]
Nog meer haat naar moslims.
[..]
Ver van mijn bed show.
[..]
Nee hoor helemaal niet.
Doe geen moeite. Dezelfde user omschrijft het Israëlische kolonistenbeleid als "wat huisjes en dorpjes bouwen". Elke Israëlische drol zal worden opgepoetst.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het gaat hier ook niet perse om de doodstraf (al ben ik daar niet voor). Het gaar er om dat je Palestijnen, ook die in Israël wonen, ongelijk behandelt. Dat is apartheid 2.0.
[..]
Lekker makkelijk, als de ander een andere mening heeft, moet de ander "zich inlezen".
Wellicht moet je je eens inleven.
quote:Op woensdag 1 april 2026 11:02 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Het is een stukje selectiviteit van de bovenste plank. Zoals ik zei, terrorisme aanpakken is een goede zaak, ongeacht door wie het gedaan wordt. Maar als je dan Palestijnen wil berechten, geef ze dan daadwerkelijk een eerlijk proces in plaats van deze poppenkast.
Israël heeft geen gebied 'ingenomen'. Jordanië wilde de Westelijke Jordaanoever niet meer terug, doordat het gebied echter ooit onderdeel was van Judea en veel plekken heeft die door Joden als heilig worden gezien, zijn er toen weer Joden gaan vestigen. Nou, dat leidde tot grote ophef want er moest ineens een nieuwe Arabisch en Islamitische staat komen zo vond men en natuurlijk zonder Joden. Daarbij moet ook worden genoemd dat de Joden en alle Joodse plekken zoals synagoges vakkundig zijn gezuiverd en verwijderd door Jordanië toen men dit gebied annexeerde in 1948. Zie ook:quote:Op woensdag 1 april 2026 11:09 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja, in de Geneefse conventie staat ook dat je voor mensen die in het gebied dat je inneemt wonen andere opvang moet regelen. Dat wordt ook niet echt gedaan denk ik.
Dit had ik later nog toegevoegd aan mn post overigens:
Aangezien het om militair recht gaat, dit is wat de conventie te zeggen heeft over oorlogsgevangenen (dat lijkt me hier van toepassing?):
[..]
Maar dit is een stuk 'vergeten' geschiedenis. Immers, dit is allemaal acceptabel als het jegens Joden gebeurt, het is pas erg als Joden een gebied winnen en in conflict komen met de populatie die daar leeft. Dát is dan ineens reden voor gigantische hysterie, de oprichting van 1001 actiegroepen en andere activistische organisaties.quote:Following its 1950 annexation of the West Bank, Jordan expelled the Jewish population from the Old City of Jerusalem and the Etzion Bloc, destroyed or desecrated the majority of synagogues and holy sites in those areas, and barred Jews from accessing the Western Wall. Roughly one-third of the Jewish Quarter’s buildings in Jerusalem were demolished.
Key actions taken by Jordan during this period (1950–1967) included:
Destruction of Holy Sites: Reports indicate that 58 synagogues in the Old City were destroyed or desecrated.
Desecration of Sites: Jewish houses of worship and holy places were stripped, and some were turned into stables or chicken coops.
Expulsion and Access Denial: Jewish residents were expelled from the Old City, and Jewish access to the Western Wall and other sacred sites was entirely prohibited.
Destruction of Property: A substantial portion of the Jewish Quarter in East Jerusalem was demolished.
Cemetery Destruction: The Jewish cemetery on the Mount of Olives was destroyed, with headstones used for building and paving.
While Jordan granted citizenship to Palestinians within the annexed West Bank, the area was rendered empty of its Jewish residents and institutions.
Bron: Google Gemini
Nee hoor. Ranzige stropop weer. We spraken hier allemaal uiterste schande over 7 oktober, en vrijwel niemand hier (een gek daargelaten) staat een behandeling van de Joden/joden/Israëliërs voor die gelijk is aan hoe de Palestijnen al geruime tijd behandeld worden.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Israël heeft geen gebied 'ingenomen'. Jordanië wilde de Westelijke Jordaanoever niet meer terug, doordat het gebied echter ooit onderdeel was van Judea en veel plekken heeft die door Joden als heilig worden gezien, zijn er toen weer Joden gaan vestigen. Nou, dat leidde tot grote ophef want er moest ineens een nieuwe Arabisch en Islamitische staat komen zo vond men en natuurlijk zonder Joden. Daarbij moet ook worden genoemd dat de Joden en alle Joodse plekken zoals synagoges vakkundig zijn gezuiverd en verwijderd door Jordanië toen men dit gebied annexeerde in 1948. Zie ook:
[..]
Maar dit is een stuk 'vergeten' geschiedenis. Immers, dit is allemaal acceptabel als het jegens Joden gebeurt, het is pas erg als Joden een gebied winnen en in conflict komen met de populatie die daar leeft. Dát is dan ineens reden voor gigantische hysterie, de oprichting van 1001 actiegroepen en andere activistische organisaties.
Het is immers om dezelfde reden horen we nooit wat over de verdrijving van Joden uit de Arabische wereld, maar heeft de vermeende 'Nakba' inmiddels een quasi sacrale positie ingenomen in het wereldbeeld van sommige Westerlingen.
Klopt, je hebt je hier meermaals erg druk over gemaakt maar nog nooit uitgelegd wat daar niet aan zou kloppen. Wellicht wordt het tijd voor wat onderbouwing? Dorpjes bouwen is namelijk wat er ook gebeurd. Zie bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 1 april 2026 11:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Doe geen moeite. Dezelfde user omschrijft het Israëlische kolonistenbeleid als slechts "wat huisjes en dorpjes bouwen". Elke Israëlische drol zal worden opgepoetst.
Die is er in Israël zelf ook. Alleen de Westelijke Jordaanoever is complex door de status van het gebied.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee hoor. Ranzige stropop weer. We spraken hier allemaal uiterste schande over 7 oktober, en vrijwel niemand hier (een gek daargelaten) staat een behandeling van de Joden/joden/Israëliërs voor die gelijk is aan hoe de Palestijnen al geruime tijd behandeld worden.
Ok, ik ga me vandaag eens hard en kritisch afvragen waarom rechtsgelijkheid belangrijk is.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die is er in Israël zelf ook. Alleen de Westelijke Jordaanoever is complex door de status van het gebied.
Wellicht moet je jezelf ook eens afvragen waarom gelijke behandeld zo ontzettend belangrijk is als het om dat ene gebied gaat, maar niet als het om andere landen gaat. Daar zien we namelijk nooit eenzelfde ophef over. Er is iets specifieks met dit gebied en dit conflict dat sommige Westerlingen, met name van progressieve en linkse politieke signatuur, als niets anders weet te triggeren. En ik denk dat ik wel weet wat dit is.
Ja? Waarom zou dit niet kunnen? Relatief dunbevolkt gebied en Jordanië wilde het niet meer terug.quote:
Ik zou mij vooral eens afvragen waarom je je er zo selectief druk over maakt.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Ok, ik ga me vandaag eens hard en kritisch afvragen waarom rechtsgelijkheid belangrijk is.
Leuke toespeling op antisemitisme. Treurig.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die is er in Israël zelf ook. Alleen de Westelijke Jordaanoever is complex door de status van het gebied.
Wellicht moet je jezelf ook eens afvragen waarom gelijke behandeld zo ontzettend belangrijk is als het om dat ene gebied gaat, maar niet als het om andere landen gaat. Daar zien we namelijk nooit eenzelfde ophef over. Er is iets specifieks met dit gebied en dit conflict dat sommige Westerlingen, met name van progressieve en linkse politieke signatuur, als niets anders weet te triggeren. En ik denk dat ik wel weet wat dit is.
Dank voor dat stukje geschiedenis. Het is voor deze discussie alleen niet relevant, aangezien Israël de westelijke Jordaanoever (tijdelijk) bezet heeft voor hun eigen bescherming.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Israël heeft geen gebied 'ingenomen'. Jordanië wilde de Westelijke Jordaanoever niet meer terug, doordat het gebied echter ooit onderdeel was van Judea en veel plekken heeft die door Joden als heilig worden gezien, zijn er toen weer Joden gaan vestigen. Nou, dat leidde tot grote ophef want er moest ineens een nieuwe Arabisch en Islamitische staat komen zo vond men en natuurlijk zonder Joden. Daarbij moet ook worden genoemd dat de Joden en alle Joodse plekken zoals synagoges vakkundig zijn gezuiverd en verwijderd door Jordanië toen men dit gebied annexeerde in 1948. Zie ook:
[..]
Maar dit is een stuk 'vergeten' geschiedenis. Immers, dit is allemaal acceptabel als het jegens Joden gebeurt, het is pas erg als Joden een gebied winnen en in conflict komen met de populatie die daar leeft. Dát is dan ineens reden voor gigantische hysterie, de oprichting van 1001 actiegroepen en andere activistische organisaties.
Het is immers om dezelfde reden horen we nooit wat over de verdrijving van Joden uit de Arabische wereld, maar heeft de vermeende 'Nakba' inmiddels een quasi sacrale positie ingenomen in het wereldbeeld van sommige Westerlingen.
Die is nog bezig met al die Arabische landen en hun genocides. Kan nog wel even duren.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:27 schreef Chandler het volgende:
Israël, het beloofde land van god.. en wat doen ze, massaal mensen vermoorden.
Het is jammer dat de echte GOD niet opstaat en Israël terechtstelt voor al hun daden van de laatste jaren.
Je mag allerlei mensenrechten schenden zolang je maar niks anders pretendeert.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Leuke toespeling op antisemitisme. Treurig.
Men is net zo goed van mening dat doodstraf in Iran of Saoedi-Arabie net zo verwerpelijk is. Alleen ja Israel pretendeert nog een westerse democratie te zijn en wij hebben innige banden met hun en niet met Iran/S-A. Men denkt dan ook dat er wel invloed op Israel uit te oefenen valt.
Omdat ik principieel tegen de doodstraf ben.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou mij vooral eens afvragen waarom je je er zo selectief druk over maakt.
Wat valt goed te praten aan het feit dat islamitische landen de doodstraf kennen voor homosexualiteit?quote:Op woensdag 1 april 2026 11:30 schreef Questular het volgende:
En is Howard het allemaal al weer goed aan het praten?
Je hebt het stukje 'net zo verwerpelijk' gemist?quote:Op woensdag 1 april 2026 11:31 schreef Homey het volgende:
[..]
Je mag allerlei mensenrechten schenden zolang je maar niks anders pretendeert.
Ok.
Doet Palestina goed dan, ze executeren mensen bij de vleet voor niks, maar pretenderen niks anders.
Ok, loop maar door.
Of met Amerika?quote:Op woensdag 1 april 2026 11:30 schreef Homey het volgende:
Die is nog bezig met al die Arabische landen en hun genocides. Kan nog wel even duren.
2 or 3 wrongs don't make a right.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:32 schreef Homey het volgende:
[..]
Wat valt goed te praten aan het feit dat islamitische landen de doodstraf kennen voor homosexualiteit?
We mogen ons toch niet bemoeien met de interne politiek van andere landen "want hun cultuur en hun land"?quote:Op woensdag 1 april 2026 11:31 schreef probeer het volgende:
[..]
Omdat ik principieel tegen de doodstraf ben.
Ga jij je dan eens afvragen waarom dit soort extreme rechtsongelijkheid je niet boeit? En zou je in die overpeinzingen dan ook mee kunnen nemen welke andere (historische) stromingen daar geen of weinig waarde aan hechten? Wellicht om uiteindelijk tot een moreel oordeel over dat soort stromingen te komen?
Het blijkt van niet. Wellicht je dan ook eens neerleggen bij de situatie. Dat jij persoonlijk tegen de doodstraf bent is natuurlijk prima, maar dat geldt niet voor iedereen.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Leuke toespeling op antisemitisme. Treurig.
Men is net zo goed van mening dat doodstraf in Iran of Saoedi-Arabie net zo verwerpelijk is. Alleen ja Israel pretendeert nog een westerse democratie te zijn en wij hebben innige banden met hun en niet met Iran/S-A. Men denkt dan ook dat er wel invloed op Israel uit te oefenen valt.
Goed dat je dit inziet. Als de Arabieren namelijk normaal zouden kunnen doen, had dit een fantastisch stukje land kunnen zijn waar zowel Joden als Arabieren in vrede wonen. Helaas blijkt dat vaak niet te kunnen.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:28 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dank voor dat stukje geschiedenis. Het is voor deze discussie alleen niet relevant, aangezien Israël de westelijke Jordaanoever (tijdelijk) bezet heeft voor hun eigen bescherming.
Je stropoppen laat ik voor jouw rekening, dat laat meer zien over jouw intenties in de discussie dan de mijne.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |