abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220481474
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2026 10:51 schreef HSG het volgende:

[..]
Alsof Japan daar zich van aantrekt.
[..]
Wat er nog niet is kan nog komen.
[..]
Islamfobie!!!! Haat naar moslims!!
[..]
Nog meer haat naar moslims.
[..]
Ver van mijn bed show.
[..]
Nee hoor helemaal niet.
zzzzzzz
zzzzz inderdaad
  woensdag 1 april 2026 @ 11:16:39 #252
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220481489
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het gaat hier ook niet perse om de doodstraf (al ben ik daar niet voor). Het gaar er om dat je Palestijnen, ook die in Israël wonen, ongelijk behandelt. Dat is apartheid 2.0.
[..]
Lekker makkelijk, als de ander een andere mening heeft, moet de ander "zich inlezen".

Wellicht moet je je eens inleven.
Doe geen moeite. Dezelfde user omschrijft het Israëlische kolonistenbeleid als "wat huisjes en dorpjes bouwen". Elke Israëlische drol zal worden opgepoetst.
Huilen dan.
pi_220481490
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:02 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Het is een stukje selectiviteit van de bovenste plank. Zoals ik zei, terrorisme aanpakken is een goede zaak, ongeacht door wie het gedaan wordt. Maar als je dan Palestijnen wil berechten, geef ze dan daadwerkelijk een eerlijk proces in plaats van deze poppenkast.
^O^
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 1 april 2026 @ 11:17:17 #254
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481491
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:09 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ja, in de Geneefse conventie staat ook dat je voor mensen die in het gebied dat je inneemt wonen andere opvang moet regelen. Dat wordt ook niet echt gedaan denk ik.

Dit had ik later nog toegevoegd aan mn post overigens:

Aangezien het om militair recht gaat, dit is wat de conventie te zeggen heeft over oorlogsgevangenen (dat lijkt me hier van toepassing?):
[..]

Israël heeft geen gebied 'ingenomen'. Jordanië wilde de Westelijke Jordaanoever niet meer terug, doordat het gebied echter ooit onderdeel was van Judea en veel plekken heeft die door Joden als heilig worden gezien, zijn er toen weer Joden gaan vestigen. Nou, dat leidde tot grote ophef want er moest ineens een nieuwe Arabisch en Islamitische staat komen zo vond men en natuurlijk zonder Joden. Daarbij moet ook worden genoemd dat de Joden en alle Joodse plekken zoals synagoges vakkundig zijn gezuiverd en verwijderd door Jordanië toen men dit gebied annexeerde in 1948. Zie ook:
quote:
Following its 1950 annexation of the West Bank, Jordan expelled the Jewish population from the Old City of Jerusalem and the Etzion Bloc, destroyed or desecrated the majority of synagogues and holy sites in those areas, and barred Jews from accessing the Western Wall. Roughly one-third of the Jewish Quarter’s buildings in Jerusalem were demolished.

Key actions taken by Jordan during this period (1950–1967) included:

Destruction of Holy Sites: Reports indicate that 58 synagogues in the Old City were destroyed or desecrated.
Desecration of Sites: Jewish houses of worship and holy places were stripped, and some were turned into stables or chicken coops.
Expulsion and Access Denial: Jewish residents were expelled from the Old City, and Jewish access to the Western Wall and other sacred sites was entirely prohibited.
Destruction of Property: A substantial portion of the Jewish Quarter in East Jerusalem was demolished.
Cemetery Destruction: The Jewish cemetery on the Mount of Olives was destroyed, with headstones used for building and paving.

While Jordan granted citizenship to Palestinians within the annexed West Bank, the area was rendered empty of its Jewish residents and institutions.

Bron: Google Gemini
Maar dit is een stuk 'vergeten' geschiedenis. Immers, dit is allemaal acceptabel als het jegens Joden gebeurt, het is pas erg als Joden een gebied winnen en in conflict komen met de populatie die daar leeft. Dát is dan ineens reden voor gigantische hysterie, de oprichting van 1001 actiegroepen en andere activistische organisaties.

Het is immers om dezelfde reden horen we nooit wat over de verdrijving van Joden uit de Arabische wereld, maar heeft de vermeende 'Nakba' inmiddels een quasi sacrale positie ingenomen in het wereldbeeld van sommige Westerlingen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220481503
Om misdaden van nu goed te praten wordt er altijd weer diep gegraven in de geschiedenis.
pi_220481508
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israël heeft geen gebied 'ingenomen'. Jordanië wilde de Westelijke Jordaanoever niet meer terug, doordat het gebied echter ooit onderdeel was van Judea en veel plekken heeft die door Joden als heilig worden gezien, zijn er toen weer Joden gaan vestigen. Nou, dat leidde tot grote ophef want er moest ineens een nieuwe Arabisch en Islamitische staat komen zo vond men en natuurlijk zonder Joden. Daarbij moet ook worden genoemd dat de Joden en alle Joodse plekken zoals synagoges vakkundig zijn gezuiverd en verwijderd door Jordanië toen men dit gebied annexeerde in 1948. Zie ook:
[..]
Maar dit is een stuk 'vergeten' geschiedenis. Immers, dit is allemaal acceptabel als het jegens Joden gebeurt, het is pas erg als Joden een gebied winnen en in conflict komen met de populatie die daar leeft. Dát is dan ineens reden voor gigantische hysterie, de oprichting van 1001 actiegroepen en andere activistische organisaties.

Het is immers om dezelfde reden horen we nooit wat over de verdrijving van Joden uit de Arabische wereld, maar heeft de vermeende 'Nakba' inmiddels een quasi sacrale positie ingenomen in het wereldbeeld van sommige Westerlingen.
Nee hoor. Ranzige stropop weer. We spraken hier allemaal uiterste schande over 7 oktober, en vrijwel niemand hier (een gek daargelaten) staat een behandeling van de Joden/joden/Israëliërs voor die gelijk is aan hoe de Palestijnen al geruime tijd behandeld worden.
  woensdag 1 april 2026 @ 11:22:39 #257
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481530
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Doe geen moeite. Dezelfde user omschrijft het Israëlische kolonistenbeleid als slechts "wat huisjes en dorpjes bouwen". Elke Israëlische drol zal worden opgepoetst.
Klopt, je hebt je hier meermaals erg druk over gemaakt maar nog nooit uitgelegd wat daar niet aan zou kloppen. Wellicht wordt het tijd voor wat onderbouwing? Dorpjes bouwen is namelijk wat er ook gebeurd. Zie bijvoorbeeld:

Volgens mij liep de discussie de vorige keer stuk op het feit dat jij dacht dat al deze huizen eigenlijk van Palestijnen waren :')_!
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 1 april 2026 @ 11:24:40 #258
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481551
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:19 schreef probeer het volgende:

[..]
Nee hoor. Ranzige stropop weer. We spraken hier allemaal uiterste schande over 7 oktober, en vrijwel niemand hier (een gek daargelaten) staat een behandeling van de Joden/joden/Israëliërs voor die gelijk is aan hoe de Palestijnen al geruime tijd behandeld worden.
Die is er in Israël zelf ook. Alleen de Westelijke Jordaanoever is complex door de status van het gebied.

Wellicht moet je jezelf ook eens afvragen waarom gelijke behandeld zo ontzettend belangrijk is als het om dat ene gebied gaat, maar niet als het om andere landen gaat. Daar zien we namelijk nooit eenzelfde ophef over. Er is iets specifieks met dit gebied en dit conflict dat sommige Westerlingen, met name van progressieve en linkse politieke signatuur, als niets anders weet te triggeren. En ik denk dat ik wel weet wat dit is.
pi_220481556
"Wat huisjes" en dit is al een oud plaatje.

pi_220481559
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die is er in Israël zelf ook. Alleen de Westelijke Jordaanoever is complex door de status van het gebied.

Wellicht moet je jezelf ook eens afvragen waarom gelijke behandeld zo ontzettend belangrijk is als het om dat ene gebied gaat, maar niet als het om andere landen gaat. Daar zien we namelijk nooit eenzelfde ophef over. Er is iets specifieks met dit gebied en dit conflict dat sommige Westerlingen, met name van progressieve en linkse politieke signatuur, als niets anders weet te triggeren. En ik denk dat ik wel weet wat dit is.
Ok, ik ga me vandaag eens hard en kritisch afvragen waarom rechtsgelijkheid belangrijk is.
  woensdag 1 april 2026 @ 11:26:39 #261
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481561
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
"Wat huisjes"

[ afbeelding ]
Ja? Waarom zou dit niet kunnen? Relatief dunbevolkt gebied en Jordanië wilde het niet meer terug.
  woensdag 1 april 2026 @ 11:27:03 #262
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481564
quote:
10s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:26 schreef probeer het volgende:

[..]
Ok, ik ga me vandaag eens hard en kritisch afvragen waarom rechtsgelijkheid belangrijk is.
Ik zou mij vooral eens afvragen waarom je je er zo selectief druk over maakt.
pi_220481565
Israël, het beloofde land van god.. en wat doen ze, massaal mensen vermoorden.

Het is jammer dat de echte GOD niet opstaat en Israël terechtstelt voor al hun daden van de laatste jaren.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  woensdag 1 april 2026 @ 11:28:00 #264
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220481568
quote:

[..]

Leuke toespeling op antisemitisme. Treurig.

Men is net zo goed van mening dat doodstraf in Iran of Saoedi-Arabie net zo verwerpelijk is. Alleen ja Israel pretendeert nog een westerse democratie te zijn en wij hebben innige banden met hun en niet met Iran/S-A. Men denkt dan ook dat er wel invloed op Israel uit te oefenen valt.
pi_220481579
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]

Dank voor dat stukje geschiedenis. Het is voor deze discussie alleen niet relevant, aangezien Israël de westelijke Jordaanoever (tijdelijk) bezet heeft voor hun eigen bescherming.

Je stropoppen laat ik voor jouw rekening, dat laat meer zien over jouw intenties in de discussie dan de mijne.
pi_220481586
En is Howard het allemaal al weer goed aan het praten?
pi_220481589
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:27 schreef Chandler het volgende:
Israël, het beloofde land van god.. en wat doen ze, massaal mensen vermoorden.

Het is jammer dat de echte GOD niet opstaat en Israël terechtstelt voor al hun daden van de laatste jaren.
Die is nog bezig met al die Arabische landen en hun genocides. Kan nog wel even duren.
pi_220481592
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:28 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Men is net zo goed van mening dat doodstraf in Iran of Saoedi-Arabie net zo verwerpelijk is. Alleen ja Israel pretendeert nog een westerse democratie te zijn en wij hebben innige banden met hun en niet met Iran/S-A. Men denkt dan ook dat er wel invloed op Israel uit te oefenen valt.
Je mag allerlei mensenrechten schenden zolang je maar niks anders pretendeert.

Ok.

Doet Palestina goed dan, ze executeren mensen bij de vleet voor niks, maar pretenderen niks anders.

Ok, loop maar door.
pi_220481594
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zou mij vooral eens afvragen waarom je je er zo selectief druk over maakt.
Omdat ik principieel tegen de doodstraf ben.

Ga jij je dan eens afvragen waarom dit soort extreme rechtsongelijkheid je niet boeit? En zou je in die overpeinzingen dan ook mee kunnen nemen welke andere (historische) stromingen daar geen of weinig waarde aan hechten? Wellicht om uiteindelijk tot een moreel oordeel over dat soort stromingen te komen?
pi_220481595
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:30 schreef Questular het volgende:
En is Howard het allemaal al weer goed aan het praten?
Wat valt goed te praten aan het feit dat islamitische landen de doodstraf kennen voor homosexualiteit?
  woensdag 1 april 2026 @ 11:32:24 #271
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220481596
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:31 schreef Homey het volgende:

[..]
Je mag allerlei mensenrechten schenden zolang je maar niks anders pretendeert.

Ok.

Doet Palestina goed dan, ze executeren mensen bij de vleet voor niks, maar pretenderen niks anders.

Ok, loop maar door.
Je hebt het stukje 'net zo verwerpelijk' gemist?
pi_220481597
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:30 schreef Homey het volgende:
Die is nog bezig met al die Arabische landen en hun genocides. Kan nog wel even duren.
Of met Amerika?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_220481599
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:32 schreef Homey het volgende:

[..]
Wat valt goed te praten aan het feit dat islamitische landen de doodstraf kennen voor homosexualiteit?
2 or 3 wrongs don't make a right.

3 lefts make a right.
pi_220481604
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:31 schreef probeer het volgende:

[..]

Ga jij je dan eens afvragen waarom dit soort extreme rechtsongelijkheid je niet boeit? En zou je in die overpeinzingen dan ook mee kunnen nemen welke andere (historische) stromingen daar geen of weinig waarde aan hechten? Wellicht om uiteindelijk tot een moreel oordeel over dat soort stromingen te komen?
We mogen ons toch niet bemoeien met de interne politiek van andere landen "want hun cultuur en hun land"?
  woensdag 1 april 2026 @ 11:33:39 #275
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481608
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:28 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Het blijkt van niet. Wellicht je dan ook eens neerleggen bij de situatie. Dat jij persoonlijk tegen de doodstraf bent is natuurlijk prima, maar dat geldt niet voor iedereen.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:28 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dank voor dat stukje geschiedenis. Het is voor deze discussie alleen niet relevant, aangezien Israël de westelijke Jordaanoever (tijdelijk) bezet heeft voor hun eigen bescherming.

Je stropoppen laat ik voor jouw rekening, dat laat meer zien over jouw intenties in de discussie dan de mijne.
Goed dat je dit inziet. Als de Arabieren namelijk normaal zouden kunnen doen, had dit een fantastisch stukje land kunnen zijn waar zowel Joden als Arabieren in vrede wonen. Helaas blijkt dat vaak niet te kunnen.
pi_220481609
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:33 schreef Homey het volgende:

[..]
We mogen ons toch niet bemoeien met de interne politiek van andere landen "want hun cultuur en hun land"?
Zegt wie?
pi_220481611
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:32 schreef Chandler het volgende:

[..]
Of met Amerika?
Met Palestina eerst. In Palestina mag je niet uit de islam stappen.
pi_220481612
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:32 schreef Homey het volgende:

[..]
Wat heeft dat met de doodstraf in Israël te maken?
pi_220481613
Het "ja maar hunnie" uurtje is weer begonnen.
pi_220481621
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zegt wie?
Dat hoorde ik in onze pers toen wat Amerikaanse politici hun mening uitten over immigratieregels in Europa. Dat mocht niet, want niet hun pakkie an en waar bemoeien ze zich mee?

Ik trek die consistentie even door. Logisch toch?
pi_220481622
Alles om de onzin en walgelijkheden van Israel goed te praten.
  woensdag 1 april 2026 @ 11:35:41 #282
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481626
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:31 schreef probeer het volgende:

[..]

Zeker. Dat komt omdat ik het in deze volledig verklaarbaar vind gezien de situatie van dit gebied. Zoals ik al aangaf zou het voor mij een ander verhaal worden als Israël dit gebied officieel in handen zou krijgen en dan nog de militaire rechtbanken in stand zou houden.
pi_220481630
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:33 schreef Questular het volgende:

[..]
Wat heeft dat met de doodstraf in Israël te maken?
Het is fifo. Het is aan de islamitische landen om die doodstraf wetten te schrappen, want die hebben dat al veel eerder ingevoerd. genoeg is genoeg toch?
pi_220481634
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:33 schreef Homey het volgende:
Met Palestina eerst. In Palestina mag je niet uit de islam stappen.
Nou dacht toch eerder Israël, aangezien de schade die zij hebben geleverd 1000x zo groot is als andere landen aan hun in de laatste 50 jaar.!
Like trump...
  woensdag 1 april 2026 @ 11:36:49 #285
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220481635
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Klopt, je hebt je hier meermaals erg druk over gemaakt maar nog nooit uitgelegd wat daar niet aan zou kloppen. Wellicht wordt het tijd voor wat onderbouwing? Dorpjes bouwen is namelijk wat er ook gebeurd. Zie bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]

Volgens mij liep de discussie de vorige keer stuk op het feit dat jij dacht dat al deze huizen eigenlijk van Palestijnen waren :')_!
Je geheugen is net als je ethisch besef: gebrekkig.
Huilen dan.
pi_220481636
quote:

[..]

Ik maak me ook druk, en zet me actief in tegen, de doodstraf in andere landen. Oa zeer direct voor een atheïst die het risico liep voor godslastering de doodstraf te krijgen door een Sharia rechtbank.

Je verwijt me een hypocrisie, puur en alleen omdat jij vindt dat je mijn afkeer voor de doodstraf niet genoeg ziet. Dat ligt bij jou. Niet aan mij.
  woensdag 1 april 2026 @ 11:37:26 #287
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481641
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het "ja maar hunnie" uurtje is weer begonnen.
Nee hoor, er wordt simpelweg benadrukt dat jij en anderen je nogal selectief drukmaken over Israël. Andere landen waar daadwerkelijke de meeste grove mensenrechtenschendingen plaatsvinden horen we jullie niet over, maar over Israël wel.

We hebben zelfs mensen hier die doodleuk op vakantie zijn geweest in landen zoals Iran en Pakistan. Dat is prima natuurlijk als men dat wil, maar als je je dan zo selectief drukmaakt over Israël, is dat op zijn minst opmerkelijk en hypocriet.
pi_220481652
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:35 schreef Homey het volgende:

[..]
Het is fifo. Het is aan de islamitische landen om die doodstraf wetten te schrappen, want die hebben dat al veel eerder ingevoerd. genoeg is genoeg toch?
Wat een domme kromme vergelijking zeg. Sowieso zou het misschien heel misschien zo kunnen zijn dat mensen die de doodstraf in Israël een slecht idee vinden dat ook over de doodstraf in elk ander land vinden. Wilde gok hoor.

Zwaktebod om te komen met andere landen terwijl het hier overduidelijk over Israël gaat. Maar als je wilt weten wat ik van de doodstraf in Amerika vindt kun je alvast even een topic aanmaken reageer ik daar speciaal voor jou nog even.
pi_220481657
Ik vind het verwarrend dat die "pro death sentence" types vaak ook "pro life" zijn.
pi_220481660
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het blijkt van niet. Wellicht je dan ook eens neerleggen bij de situatie. Dat jij persoonlijk tegen de doodstraf bent is natuurlijk prima, maar dat geldt niet voor iedereen.
[..]
Goed dat je dit inziet. Als de Arabieren namelijk normaal zouden kunnen doen, had dit een fantastisch stukje land kunnen zijn waar zowel Joden als Arabieren in vrede wonen. Helaas blijkt dat vaak niet te kunnen.
Hoe werkt dat precies? Enerzijds wreedheden zoals de doodstraf aangrijpen als bewijs dat bepaalde landen en culturen (imo terecht opgemerkt) fucking achterlijk bezig zijn. Maar zelf wel (zeer selectief, dat dan weer wel) voor de doodstraf zijn.
  woensdag 1 april 2026 @ 11:43:07 #291
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481680
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:40 schreef probeer het volgende:

[..]
Hoe werkt dat precies? Enerzijds wreedheden zoals de doodstraf aangrijpen als bewijs dat bepaalde landen en culturen (imo terecht opgemerkt) fucking achterlijk bezig zijn. Maar zelf wel (zeer selectief, dat dan weer wel) voor de doodstraf zijn.
Nee, de doodstraf voor zware criminelen is prima. Maar bijvoorbeeld lukraak tienduizenden burgers bij demonstraties afschieten zoals het Iraanse regime doet, feestende jonge mensen afslachten of een muziekfestival zoals de Palestijnen doen, of homoseksualiteit strafbaar stellen (met de doodstraf) is achterlijk en barbaars. Als je dat verschil niet ziet, wil je het niet zien.
  woensdag 1 april 2026 @ 11:45:03 #292
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220481694
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wat er niet aan klopt is dat jij illegale annexatie van de Westelijke Jordaanoever en het verdrijven van Palestijnen eufemistisch omschrijft als "huisjes en dorpjes bouwen".
Huilen dan.
pi_220481698
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, de doodstraf voor zware criminelen is prima. Maar bijvoorbeeld lukraak tienduizenden burgers bij demonstraties afschieten zoals het Iraanse regime doet, feestende jonge mensen afslachten of een muziekfestival zoals de Palestijnen doen, of homoseksualiteit strafbaar stellen (met de doodstraf) is achterlijk en barbaars. Als je dat verschil niet ziet, wil je het niet zien.
En is de doodstraf voor een Palestijn die onder druk en zonder goede juridische vertegenwoordiging een bekentenis heeft afgelegd gerechtvaardigd?
  woensdag 1 april 2026 @ 11:45:54 #294
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481704
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat er niet aan klopt is dat jij illegale annexatie van de Westelijke Jordaanoever en het verdrijven van Palestijnen eufemistisch omschrijft als "huisjes en dorpjes bouwen".
Op welke manier worden er bij de bouw van dorpen Palestijnen verdreven? En waarom zou het vestigen van Joden op de Westelijke Jordaanoever een 'illegale annexatie' betreffen?
  woensdag 1 april 2026 @ 11:45:59 #295
511677 EsserS
Toon maar aan!
pi_220481706
Goede zaak want terroristen verdienen geen andere straf.
  woensdag 1 april 2026 @ 11:46:36 #296
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481711
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En is de doodstraf voor een Palestijn die onder druk en zonder goede juridische vertegenwoordiging een bekentenis heeft afgelegd gerechtvaardigd?
Je denkt, ik ga er nu gewoon maar wat dingen bij zitten verzinnen?
pi_220481721
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je denkt, ik ga er nu gewoon maar wat dingen bij zitten verzinnen?
Nee hoor, het is bekend dat er druk gezet wordt of zelfs gemarteld om bekentenissen te krijgen.
Daarnaast is de juridische vertegenwoordiging matig.

Het Israëlisch regime deinst nergens voor terug, helaas.
  woensdag 1 april 2026 @ 11:48:52 #298
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481734
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee hoor, het is bekend dat er druk gezet wordt of zelfs gemarteld om bekentenissen te krijgen.
Daarnaast is de juridische vertegenwoordiging matig.

Het Israëlisch regime deinst nergens voor terug, helaas.
Dat is vreemd, de wet is letterlijk een paar dagen geleden aangenomen en jij neemt nu al aan dat hier sprake van is? Tja, dat laat vooral zien dat je je niet baseert op de realiteit, maar op allerlei bizarre aannames.
  woensdag 1 april 2026 @ 11:50:51 #299
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220481743
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Op welke manier worden er bij de bouw van dorpen Palestijnen verdreven? En waarom zou het vestigen van Joden op de Westelijke Jordaanoever een 'illegale annexatie' betreffen?
De wiki-pagina hierover is uitstekend: https://nl.wikipedia.org/wiki/Isra%C3%ABlische_nederzetting
Huilen dan.
pi_220481744
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is vreemd, de wet is letterlijk een paar dagen geleden aangenomen en jij neemt nu al aan dat hier sprake van is? Tja, dat laat vooral zien dat je je niet baseert op de realiteit, maar op allerlei bizarre aannames.
Dat kan prima naast elkaar bestaan. Die wet is inderdaad nieuw.

De martelingen zijn al jaren gaande.

Geweld en martelingen zijn zo extreem dat tussen 7 oktober 2023 en april 2025 alleen al 64 Palestijnen stierven in Israëlische gevangenissen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')