abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 april 2026 @ 09:19:16 #226
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220480368
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:08 schreef HSG het volgende:
Doodstraf in Iran
Deugend westen: zzzzzzzzzz

Doodstraf in Saoedi-Arabië

Doodstraf in China

Doodstraf in Japan

Doodstraf in Indonesië

Doodstraf in de VS
Deugend westen: Waaaah waaaah krijs krijs huil huil boehoe protest protest stampvoet

Doodstraf in de Israël
Deugend westen: Waaaah waaaah krijs krijs huil huil boehoe protest protest stampvoet
Wel leuk schijnbaar dat je de VS en Israël dus op een zelfde morele voet plaatst als Saoedi-Arabië en Iran.
pi_220480401
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 09:19 schreef Momo het volgende:

[..]
Wel leuk schijnbaar dat je de VS en Israël dus op een zelfde morele voet plaatst als Saoedi-Arabië en Iran.
Goeie!

HSG eindelijk op een feit betrapt, hoewel onbedoeld _O_ _O_
pi_220481017
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 09:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het gaat om een selectieve doodstraf.

Alsof we hier in Nederland de doodstraf in zouden voeren voor alleen joden.
Ik denk dat veel mensen niet doorhebben hoe selectiviteit deze wet is.

Samengevat.
Israël reageert dat de doodstraf al bestaat. Alleen de doodstraf is pas twee keer voltrokken. Namelijk: in 1948 Tobianski (ten onrechte veroordeeld voor verraad) en 1962 Adolf Eichmann (genocide).

De crux zit hem in de rechtspraak.
Israëliërs (inclusief Joodse kolonisten in de West Bank) vallen onder civiele rechtbanken. Daar is die doodstraf theoretisch mogelijk maar alleen bij 'intentie om het bestaan van Israël teniet te doen'. Bijvoorbeeld Baruch Goldstein die 28 Palestijnen doodschoot valt hier niet onder.

Palestijnen op de West Bank vallen onder militaire rechtbanken. De neuwe wet verplicht doodstraf bij ‘terroristische moord’ (terroristisch is interpretabel, dat kan een steekpartij zijn, stenen gooien etc), executie binnen 90 dagen waarbij geen beroep mogelijk is.

Daarnaast werkt die militaire rechtbanken op een bijzondere manier. Palestijnen hebben recht op een advocaat maar de advocaat en verdachten leren vaak pas bij de rechtzaak waar hij of zij van verdacht wordt. Daarnaast kan bewijsmateriaal voor de advocaat en verdachte geheim gehouden worden voor 'staatsveiligheid'. Volgens hrw gaat dit om honderden tot duizenden gevallen.

[ Bericht 4% gewijzigd door opgebaarde op 01-04-2026 10:44:45 ]
  woensdag 1 april 2026 @ 10:46:40 #229
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481099
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:43 schreef probeer het volgende:

[..]
Blabla, meer zionistische propaganda door Howard.
Nee hoor, het aantoonbare feiten. Ik lever er zelfs ook een voorbeeld van. Je valt hier ook met dit soort teksten 'zionistische propaganda' flink door de mand. Ook jij bent schijnbaar al sterk beïnvloed door alle anti-Israël narratieven.
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:43 schreef probeer het volgende:

[..]
Blabla, meer zionistische propaganda door Howard.
[..]
De wet die rechters van een militaire rechtbank (waar alleen Palestijnen en geen Israëliërs berecht worden) vrijwel verplicht om bij een veroordeling voor terrorisme de doodstraf onherroepelijk op te leggen, gaat er niet voor zorgen dat Palestijnse terroristen de doodstraf krijgen ...? Is dat oprecht wat je in twijfel trekt?

Verder noemde zelfs Netanyahu de Duma brandstichting door Ben-Uliel een terroristische daad. Met je gelul over motief vs daad.

:') :') :')
Het ligt geheel aan de misdaad die de Palestijnen begaan. En er zijn dus goede redenen dat Palestijnen zo berecht worden en niet binnen het Israëlische recht. Dat mag namelijk niet doordat dit gebied niet officieel tot Israël behoort.
quote:
16s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 18:40 schreef probeer het volgende:

[..]
Een ander strafrecht voor de etnische groepen die je tegenstaan, ik had inderdaad al wel gedacht dat je daar fan van zou zijn.

Maar goed, ik ben wel weer klaar met je wanstaltige verheerlijking van het apartheidsregime van de Israëlische staat.
Het heeft niet met etniciteit te maken omdat alle Israëlische staatsburgers zo worden berecht, dus ook Druzen, Christenen of Arabieren. Het lijkt er sterk op dat je het gewoon niet wilt begrijpen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 18:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Sinds 7 oktober is het aantal voorbeelden van joods extremistisch geweld enorm toegenomen. Ik denk dat ik zo een vijftigtal voorbeelden kan noemen en ik las net dat volgens OCHA in 2025 1.800 aanvallen hebben plaatsgevonden.

Voor zover ik weet is er in 2025 geen enkele niet-Palestijn veroordeeld voor terrorisme of een aan terrorisme gerelateerd misdrijf. Het lijkt er zelfs op dat autoriteiten bewust de andere kant opkijken en zelfs het geweld faciliteren.

Jij kan goed generaliseren dus ik ben nu erg benieuwd wat dit dan volgens jou zegt "over" 'joden'.
Je bedoelt dat je hier op nogal selectieve wijze kijkt naar situaties in de Westelijke Jordaanoever, die nogal onder een vergrootglas liggen bij bepaalde activistische organisaties en media. Er zijn sindsdien talloze Palestijnen gearresteerd voor terrorisme. Maar dat wordt dan door zulke zelfde partijen altijd geframed als 'ten onrechte', 'zonder proces' of 'zomaar'.

De OCHA hierin ook alles behalve serieus te nemen. Zij tracken namelijk nagenoeg eenzijdig incidenten van Israëliërs jegens Palestijnen en gaan hierbij onder meer af op de claims 'lokale bronnen' of actiegroepen en NGOs.

Misschien moet je je ook afvragen waarom je je laat beïnvloeden door zulke énorm eenzijdige berichtgeving? Ik vind het dan ook bijzonder dat je mij beticht van het nuttigen van propaganda, terwijl je hier zelf juist erg door beïnvloed lijkt.
quote:
13s.gif Op woensdag 1 april 2026 08:43 schreef xpompompomx het volgende:
Zo'n land als Israël wordt ook steeds meer het geen dat ze proberen te bestrijden. De doodstraf is iets voor primitieve landen en kennelijk wil Israel dat ook graag zijn.
De doodstraf is een zeer passende straf voor zware criminelen en terroristen. Waarom zou dit niet het geval zijn?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220481137
grappig dat mensen helemaal para gaan om een doodstraf wet, terwijl ze het prima vinden dat landjes als palestine en iran al tig mensen hebben geexecuteerd om veel minder zoals gewoon homo zijn.
pi_220481150
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 09:19 schreef Momo het volgende:

[..]
Het gaat niet om morele voet, het gaat om internationale mensenrechten. Die gelden toch voor iedereen? Selectieve verontwaardiging kan daarbij geen rol spelen.
  woensdag 1 april 2026 @ 10:50:10 #232
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481159
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 09:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het gaat om een selectieve doodstraf.

Alsof we hier in Nederland de doodstraf in zouden voeren voor alleen joden.
Dat is een onvergelijkbare situatie want Nederland ziet niet met een gebied in de maag dat men na een oorlog is verkregen en de vorige eigenaar het niet meer terug wil, waarna losse groepjes mensen die in dat gebied wonen, Nederlanders gaat terroriseren die zich daar vervolgens vestigen.

Nederland moet vervolgens het leger inzetten om deze eigen burgers te beschermen, alleen dit wordt dan als een 'bezetting' gezien door de internationale gemeenschap. De boosdoeners berechten onder de Nederlandse wet mag niet volgens de Geneefse Conventies, dus moet er een aparte militaire wet komen op basis van de strafwetten van de vorige eigenaar van dit gebied. Dat leidt vervolgens tot beschuldigingen van 'apartheid'.

Nu heb je een soortgelijke situatie.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220481167
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 08:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Een resolutie mbt Japan https://oeil.europarl.eur(...)?reference=2021/2787(RSP)

Of deze resolutie van vorig jaar mbt Japan
https://www.eeas.europa.e(...)ution-japan_en?s=169
Alsof Japan daar zich van aantrekt.
quote:
Dit met Israël is niet eens een resolutie
Wat er nog niet is kan nog komen.
quote:
Resolutie mbt Saoedi Arabië
https://oeil.europarl.eur(...)?reference=2021/2787(RSP)
Islamfobie!!!! Haat naar moslims!!
quote:
Tweedekamerstuk over Saoedi Arabië wat aantoont dat je vooral heel zielig doet.
https://www.openkamer.org/kamervraag/2015Z17334/

Of zie bijv wat minister over een executie in S-A zegt
https://www.eerstekamer.n(...)/f=/vk2gk9h3iuxi.pdf
Of
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/ah-tk-20222023-2661.pdf
Nog meer haat naar moslims.
quote:
Europese veroordeling mbt de VS die de federale doodstraf opnieuw invoert
https://www.knack.be/nieu(...)luit-over-doodstraf/
Ver van mijn bed show.
quote:
Een algemeen afwijzing.
Of https://www.eeas.europa.e(...)ding-human-rights_en

Over de VS is Europa qua woorden en resoluties inderdaad redelijk stil, maar jij overdrijft wel enorm of je gaat graag mee met de propaganda
Nee hoor helemaal niet.
Corporate translator
pi_220481172
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 10:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het ligt geheel aan de misdaad die de Palestijnen begaan. En er zijn dus goede redenen dat Palestijnen zo berecht worden en niet binnen het Israëlische recht. Dat mag namelijk niet doordat dit gebied niet officieel tot Israël behoort.

[...]
Knipje voor leesbaarheid.

Het gebied behoort niet tot Israël, maar ze worden wel door een Israëlische militaire rechtbank met Israëlische rechters veroordeeld, onder Israëlisch recht.

Alle terroristen dienen opgepakt te worden en veroordeeld te worden, maar deze selectieve aanpak is er één die (terecht) de wenkbrauwen doet fronzen.
pi_220481202
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 10:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is een onvergelijkbare situatie want Nederland ziet niet met een gebied in de maag dat men na een oorlog is verkregen en de vorige eigenaar het niet meer terug wil, waarna losse groepjes mensen die in dat gebied wonen, Nederlanders gaat terroriseren die zich daar vervolgens vestigen.

Nederland moet vervolgens het leger inzetten om deze eigen burgers te beschermen, alleen dit wordt dan als een 'bezetting' gezien door de internationale gemeenschap. De boosdoeners berechten onder de Nederlandse wet mag niet volgens de Geneefse Conventies, dus moet er een aparte militaire wet komen op basis van de strafwetten van de vorige eigenaar van dit gebied. Dat leidt vervolgens tot beschuldigingen van 'apartheid'.

Nu heb je een soortgelijke situatie.
Je kan proberen om alles wat krom is recht te blijven praten maar ik trap daar niet in.

De goedkeuring van dit beleid, die toch tussen je woorden doorsijpelt, vind ik wel ernstig
  woensdag 1 april 2026 @ 10:58:40 #236
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481207
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 10:52 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Knipje voor leesbaarheid.

Het gebied behoort niet tot Israël, maar ze worden wel door een Israëlische militaire rechtbank met Israëlische rechters veroordeeld, onder Israëlisch recht.

Alle terroristen dienen opgepakt te worden en veroordeeld te worden, maar deze selectieve aanpak is er één die (terecht) de wenkbrauwen doet fronzen.
Wat stel je voor? Dat Israël Palestijnen gaat berechten onder de Israëlische wetten? Dat mag niet volgens de Geneefse Conventies door de huidige staat van het gebied en zou al snel leiden tot aantijgingen over dubbele standaard binnen het Israëlische rechtssysteem als Palestijnen zwaardere straffen krijgen. Daarmee wordt niet slechts de situatie op de Westelijke Jordaanoever geproblematiseerd, maar letterlijk het hele Israëlische rechtssysteem.
  woensdag 1 april 2026 @ 11:00:01 #237
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481213
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 10:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je kan proberen om alles wat krom is recht te blijven praten maar ik trap daar niet in.
Tja, hier kan ik verder niets mee. Het heeft er veel weg van dat je geen inhoudelijke argumenten meer hebt, weinig tot niets van deze kwestie weet met name ageert met op basis van emotie, aangewakkerd door narratieven uit de media.
pi_220481214
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 10:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat stel je voor? Dat Israël Palestijnen gaat berechten onder de Israëlische wetten? Dat mag niet volgens de Geneefse Conventies door de huidige staat van het gebied en zou al snel leiden tot aantijgingen over dubbele standaard binnen het Israëlische rechtssysteem als Palestijnen zwaardere straffen krijgen. Daarmee wordt niet slechts de situatie op de Westelijke Jordaanoever geproblematiseerd, maar letterlijk het hele Israëlische rechtssysteem.
En iets dat zwaarder is dan Israëlische wetgeving en daarmee de doodstraf geven mag wel? Serieus man.

Zoals ik zei: je lult alles recht wat krom is.
  woensdag 1 april 2026 @ 11:01:16 #239
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481219
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En de doodstraf geven mag wel? Serieus man.
In de Geneefse Conventies wordt daar niet over gesproken. Er zijn zoveel landen die de doodstraf hanteren, dat is ook niet verboden.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zoals ik zei: je lult alles recht wat krom is.
Dank voor het bevestigen van mijn vorige post. Wellicht je eerst eens inlezen over een situatie.
pi_220481221
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In de Geneefse Conventies wordt daar niet over gesproken. Er zijn zoveel landen die de doodstraf hanteren, dat is ook niet verboden.
Het gaat hier ook niet perse om de doodstraf (al ben ik daar niet voor). Het gaar er om dat je Palestijnen, ook die in Israël wonen, ongelijk behandelt. Dat is apartheid 2.0.

quote:
Dank voor het bevestigen van mijn vorige post. Wellicht je eerst eens inlezen over een situatie.
Lekker makkelijk, als de ander een andere mening heeft, moet de ander "zich inlezen".

Wellicht moet je je eens inleven.
pi_220481233
quote:

[..]
Er mag wel meer niet volgens de Geneefse conventies, zoals niet in beroep kunnen gaan na een veroordeling, en al helemaal als daar de doodstraf bij komt kijken.

Het is een stukje selectiviteit van de bovenste plank. Zoals ik zei, terrorisme aanpakken is een goede zaak, ongeacht door wie het gedaan wordt. Maar als je dan Palestijnen wil berechten, geef ze dan daadwerkelijk een eerlijk proces in plaats van deze poppenkast.

Aangezien het om militair recht gaat, dit is wat de conventie te zeggen heeft over oorlogsgevangenen:
quote:
Every prisoner of war shall have, in the same manner as the members of the armed forces of the Detaining Power, the right of appeal or petition from any sentence pronounced upon him, with a view to the quashing or revising of the sentence or the reopening of the trial. He shall be fully informed of his right to appeal or petition and of the time limit within which he may do so.
  woensdag 1 april 2026 @ 11:03:16 #242
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481243
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het gaat hier ook niet perse om de doodstraf (al ben ik daar niet voor). Het gaar er om dat je Palestijnen, ook die in Israël wonen, ongelijk behandelt. Dat is apartheid 2.0.
'Palestijnen' (Arabieren) die het Israëlische staatsburgerschap hebben worden niet berecht via militaire rechtbanken. Als jij oprecht denkt dat Israëlische Arabier wordt berecht via een militaire rechtbank en de Israëlische rechtbanken uitsluitend voor Israëlische Joden zijn, begrijp je er echt helemaal niets van.
  woensdag 1 april 2026 @ 11:05:21 #243
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481288
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:02 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Er mag wel meer niet volgens de Geneefse conventies, zoals niet in beroep kunnen gaan na een veroordeling, en al helemaal als daar de doodstraf bij komt kijken.

Het is een stukje selectiviteit van de bovenste plank. Zoals ik zei, terrorisme aanpakken is een goede zaak, ongeacht door wie het gedaan wordt. Maar als je dan Palestijnen wil berechten, geef ze dan daadwerkelijk een eerlijk proces in plaats van deze poppenkast.
Nee hoor, Geneefse Conventies heeft het met name over de toepassing van strafrecht in een gebied dat als 'bezet' wordt gezien. Als men de Westelijke Jordaanoever als onderdeel van Israël zou erkennen, dán heeft Israël een groot probleem en geen enkele voet meer op te staan om de militaire rechtbanken in stand te houden.
pi_220481300
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
'Palestijnen' (Arabieren) die het Israëlische staatsburgerschap hebben worden niet berecht via militaire rechtbanken. Als jij oprecht denkt dat Israëlische Arabier wordt berecht via een militaire rechtbank en de Israëlische rechtbanken uitsluitend voor Israëlische Joden zijn, begrijp je er echt helemaal niets van.
Op het moment dat een daad een "terroristisch misdrijf" wordt genoemd zal ook die Palestijn ter dood veroordeeld kunnen worden onder deze nieuwe wet.
Dat is "apartheid 2.0".
pi_220481308
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 10:46 schreef HowardRoark het volgende:

Knip
[..]
Je bedoelt dat je hier op nogal selectieve wijze kijkt naar situaties in de Westelijke Jordaanoever, die nogal onder een vergrootglas liggen bij bepaalde activistische organisaties en media. Er zijn sindsdien talloze Palestijnen gearresteerd voor terrorisme. Maar dat wordt dan door zulke zelfde partijen altijd geframed als 'ten onrechte', 'zonder proces' of 'zomaar'.

De OCHA hierin ook alles behalve serieus te nemen. Zij tracken namelijk nagenoeg eenzijdig incidenten van Israëliërs jegens Palestijnen en gaan hierbij onder meer af op de claims 'lokale bronnen' of actiegroepen en NGOs.

Misschien moet je je ook afvragen waarom je je laat beïnvloeden door zulke énorm eenzijdige berichtgeving? Ik vind het dan ook bijzonder dat je mij beticht van het nuttigen van propaganda, terwijl je hier zelf juist erg door beïnvloed lijkt.
Ik heb jou nergens beticht van het nuttigen van propaganda en je verzint ook al dat die partijen altijd framed dat terroristen 'ten onrechte' of 'zonder proces' vastzitten. Zelfs al zou een partij dat doen waarom moet ik mij daarvoor verantwoorden :?
Je maakt weer eens van die gekke sprongen, dat is een nare manier van 'discussiëren'.
  woensdag 1 april 2026 @ 11:08:03 #246
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481346
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Op het moment dat een daad een "terroristisch misdrijf" wordt genoemd zal ook die Palestijn ter dood veroordeeld kunnen worden onder deze nieuwe wet.
Dat is "apartheid 2.0".
Dat geldt dus niet voor Palestijnen/Arabieren die in Israël wonnen, zoals jij beweerde.
  woensdag 1 april 2026 @ 11:09:09 #247
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481373
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik heb jou nergens beticht van het nuttigen van propaganda en je verzint ook al dat die partijen altijd framed dat terroristen 'ten onrechte' of 'zonder proces' vastzitten. Zelfs al zou een partij dat doen waarom moet ik mij daarvoor verantwoorden :?
Je maakt weer eens van die gekke sprongen, dat is een nare manier van 'discussiëren'.
Even teruggelezen. Dat betrof inderdaad de user @probeer Excuus!
pi_220481381
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, Geneefse Conventies heeft het met name over de toepassing van strafrecht in een gebied dat als 'bezet' wordt gezien. Als men de Westelijke Jordaanoever als onderdeel van Israël zou erkennen, dán heeft Israël een groot probleem en geen enkele voet meer op te staan om de militaire rechtbanken in stand te houden.
Ja, in de Geneefse conventie staat ook dat je voor mensen die in het gebied dat je inneemt wonen andere opvang moet regelen. Dat wordt ook niet echt gedaan denk ik.

Dit had ik later nog toegevoegd aan mn post overigens:

Aangezien het om militair recht gaat, dit is wat de conventie te zeggen heeft over oorlogsgevangenen (dat lijkt me hier van toepassing?):
quote:
Every prisoner of war shall have, in the same manner as the members of the armed forces of the Detaining Power, the right of appeal or petition from any sentence pronounced upon him, with a view to the quashing or revising of the sentence or the reopening of the trial. He shall be fully informed of his right to appeal or petition and of the time limit within which he may do so.
pi_220481389
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat geldt dus niet voor Palestijnen/Arabieren die in Israël wonnen, zoals jij beweerde.
Onzin, jij kijkt alleen naar de militaire rechtbank.

Voor het Israëlische civiele rechtssysteem is het Wetboek van Strafrecht gewijzigd. Hieronder vallen alle personen die zich op Israëlisch grondgebied bevinden en/of het staatsburgerschap bezitten.

De wet bepaalt dat de doodstraf (door ophanging) kan worden opgelegd aan iemand die opzettelijk de dood van een persoon veroorzaakt met het specifieke doel om "het bestaan van de staat Israël te ontkennen".

Geldt dit voor Palestijnen met een Israëlisch staatsburgerschap? Ja. Als een Palestijnse burger van Israël een dodelijke aanslag pleegt en de rechter oordeelt dat dit gebeurde met het doel om het bestaan van de staat Israël te ontkennen, kan diegene volgens deze wet de doodstraf krijgen.

Wellicht je eerst eens inlezen over een situatie.
pi_220481457
quote:

[..]
Haha. Hij zegt het gewoon echt. Terwijl hij het elders logisch noemt dat Palestijnen de doodstraf voor terrorisme kunnen krijgen, en Israëliërs niet.

Zich beroepen op rechtsongelijkheid om rechtsongelijkheid goed te praten.

_O- _O- _O-
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')