Ja en deze wet is er dus doorheen gepusht door de rechts-extremistische Ben-Gvir, de minister van nationale veiligheid, die in 'sommige contreien' ge-downplayed word als zijnde een factor van 'weinig betekenis'.quote:Op maandag 30 maart 2026 21:56 schreef Viesdik het volgende:
[ x ]
Met een trots embleem op je non-striped pyjama
Er ligt iets op het puntje van mn tong, maar als ik mij uitspreek riskeer ik de doodstraf
Toch wel gek dat ik in NL wordt aangezien als rechts-extremist, maar toch bepaald geen fan ben van Trump en Netanyahu. En dan druk ik mij nog mild uit.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:14 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ja en deze wet is er dus doorheen gepusht door de rechts-extremistische Ben-Gvir, de minister van nationale veiligheid, die in 'sommige contreien' ge-downplayed word als zijnde een factor van 'weinig betekenis'.
Tijd om het voorbeeld van Spanje te volgen en dit gevaarlijke kutland compleet te isoleren zoals we dat eerder met Zuid-Afrika deden. En de eerstvolgende die mij of anderen die er hetzelfde over denken van 'antisemitisme willen beschuldigen' kan ik een trip naar de VS aanbevelen om daar de Joodse gemeenschappen eens te bezoeken die hetzelfde zeggen en vaak in nog veel hardere bewoordingen.
Er zit nogal een verschil tussen onschuldige demonstranten ophangen en terroristen die burgerslachtoffers maken een spuitje te geven.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:08 schreef JopieKlaassen het volgende:
Israël heeft wat ideeën opgedaan in Iran.
Omdat deze zaken via militaire rechtbanken verlopen die nu niet bepaald bekend staan om hun onpartijdigheid. Maw, als ze willen kunnen ze voortaan letterlijk iedereen als 'terrorist' aanmerken en opknopen.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:28 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Er zit nogal een verschil tussen onschuldige demonstranten ophangen en terroristen die burgerslachtoffers maken een spuitje te geven.
Bovendien vinden ze het ook prima om met bomgordel en al richting allah te gaan, dus waarom zou Israël fout zitten.
Israël voert doodstraf in voor terroristen — maar alleen voor Palestijnenquote:Op maandag 30 maart 2026 22:32 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Omdat deze zaken via militaire rechtbanken verlopen die nu niet bepaald bekend staan om hun onpartijdigheid. Maw, als ze willen kunnen ze voortaan letterlijk iedereen als 'terrorist' aanmerken en opknopen.
Verder is Israël gewoon een fatsoenlijke rechtsstaat. Geen reden om je zorgen te maken.quote:"Voor wie geldt de wet?
De nieuwe wet legt de doodstraf op aan Palestijnse daders die Israëliërs doden met terroristische motieven. Opvallend is dat de wet niet van toepassing is op Israëlische burgers of militairen die Palestijnen doden — een asymmetrie die direct tot internationale kritiek heeft geleid."
Ik vraag me wel eens af... Zijn zoveel staatshoofden al met een steekje los geboren, of worden ze langzaamaan zo?quote:
Mijn theorie , waar ik in geloof. Is dat het geen mensen zijn. Maar demonen in menselijke gedaantes. Of connecties hebben met demonen. Oa mensen opofferen voor het kwaard. Niet alleen in Israel maar ook andere leiders.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:34 schreef Lotje83 het volgende:
[..]
Ik vraag me wel eens af... Zijn zoveel staatshoofden al met een steekje los geboren, of worden ze langzaamaan zo?
Dit is wel een hele rare vergelijking. 6 miljoen Joden de gaskamers in omdat het Joden zijn of mensen opruimen omdat ze de grens ver voorbij zijn gegaan zoals bijvoorbeeld met zo'n 7 Oktober slachtfeestje.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ze hebben veel van de holocaust geleerd en dat kunnen ze beter?
Joden, Palestijnen, moslims, wat is het verschil? Je hebt de goeden, Israël, en de slechten, al hun buren. De goeden hebben recht op een mooi en lang leven, de slechten moeten zo snel mogelijk dood. Ingewikkelder is het niet.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dit is wel een hele rare vergelijking. 6 miljone Joden de gaskamers in omdat het Joden zijn of mensen opruimen omdat ze de grens ver voorbij zijn gegaan.
Was het maar een rare vergelijkingquote:Op maandag 30 maart 2026 22:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dit is wel een hele rare vergelijking. 6 miljoen Joden de gaskamers in omdat het Joden zijn of mensen opruimen omdat ze de grens ver voorbij zijn gegaan zoals bijvoorbeeld zo'n 9-11 slachtfeestje.
Ik zie hier vaak genoeg topics voorbij komen waarin deze wens wordt uitgesproken voor bepaalde daders die hun delict in Nederland hebben gepleegd en een Nederlands paspoort hebben.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
Was het maar een rare vergelijking
Mijn in Israël wonende familie (zijn Joods, ik niet) vraagt het zich onderhand ook af. Zijn zéér kritisch t.o.v. het huidige Israëlische beleid.
Nee hoor, 'men' vindt dat niet. Hooguit wat debiele boze tokkies.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zie hier vaak genoeg topics voorbij komen waarin deze wens wordt uitgesproken voor bepaalde daders die hun delict in Nederland hebben gepleegd en een Nederlands paspoort hebben.
Voor bepaalde daden vindt men ook hier in Nederland een dergelijke repressaille pasend.
Tang, varken, off topic, niet ter zake doende.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zie hier vaak genoeg topics voorbij komen waarin deze wens wordt uitgesproken voor bepaalde daders die hun delict in Nederland hebben gepleegd en een Nederlands paspoort hebben.
Voor bepaalde daden vindt men ook hier in Nederland een dergelijke repressaille pasend.
Ah, alle joden die in een democratisch Israël tegen Netanyahu zouden stemmen zijn misdadigers die ze op moeten sluiten. Duidelijk.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Voor bepaalde daden vindt men dus ook hier in Nederland een dergelijke repressaille pasend.
Een afleidingmanoeuvrequote:Op maandag 30 maart 2026 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Tang, varken, off topic, niet ter zake doende.
Geen idee, ik riep maar wat. Het leek me passendquote:Op maandag 30 maart 2026 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
Sinds wanneer is @:Uitstraling Joods?
Raaaaarrrquote:Op maandag 30 maart 2026 22:47 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Geen idee, ik riep maar wat. Het leek me passend
Eh nee. Ondanks het feit dat we in een geciviliseerde wereld leven is er toch een deel van de mensheid dat definitief wil afrekenen met een bepaalde graad van criminaliteit en misdadigers.quote:
´Ondanks het feit dat we in een geciviliseerde wereld leven ´quote:Op maandag 30 maart 2026 22:51 schreef Tengano het volgende:
[..]
Eh nee. Ondanks het feit dat we in een geciviliseerde wereld leven is er toch een deel van de mensheid dat definitief wil afrekenen met een bepaalde graad van criminaliteit en misdadigers.
En in Amerika doen ze dat bijvoorbeeld ook.
Nou ja, het is hier niet zoals in Iran toch, waar je zonder je hoofdoekje gelijk wordt opgehangen toch?quote:Op maandag 30 maart 2026 22:52 schreef npcstraling het volgende:
´Ondanks het feit dat we in een geciviliseerde wereld leven ´
Woon jij in het sprookjesbos?
Mwah, wat betreft Hamas-tuig heb je gelijk, maar als ik zie hoe Israël omgaat met de Westelijke Jordaanoever heb ik een donkerbruin vermoeden dat het begrip ‘terrorisme' rekbaar is, heel erg rekbaar.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:28 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Er zit nogal een verschil tussen onschuldige demonstranten ophangen en terroristen die burgerslachtoffers maken een spuitje te geven.
Bovendien vinden ze het ook prima om met bomgordel en al richting allah te gaan, dus waarom zou Israël fout zitten.
Je bedoelt, je verdeelt alle mensen in twee groepen, de goeden en de slechten en dan maak je die laatste groep af?quote:Op maandag 30 maart 2026 22:51 schreef Tengano het volgende:
[..]
Eh nee. Ondanks het feit dat we in een geciviliseerde wereld leven is er toch een deel van de mensheid dat definitief wil afrekenen met een bepaalde graad van criminaliteit en misdadigers.
En als ik het goed begrijp geldt deze maatregel in Israel vooral voor terroristen die de intentie hebben om Joden te elimineren. Het is waarschijnlijk of misschien ook bedoeld als afschrikmaatregel.
Tuurlijk niet, immers is het systematisch vermoorden van de eigen bevolking volstrekt normaal. 30.000 doden in een paar maanden tijd? Gerechtvaardigd omdat het allemaal mossad-agenten zijn, aldus de Iraanse overheid.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Onzin.
En néé, ik ben NIET pro het Iraanse regime.
Dat is pas sinds de Amerikanen 47 jaar geleden de bestaande regering afgezet hebben en een dictator naar voren hebben geschoven. En nee, voor zulke drastische straffen moet je in Saudi-Arabië zijn.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nou ja, het is hier niet zoals in Iran toch, waar je zonder je hoofdoekje gelijk wordt opgehangen toch?
Zoals bijvoorbeeld niet je thuis opgeven zodat er zo'n jood kolonist in kan gaan wonen.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:54 schreef JopieKlaassen het volgende:
dat het begrip ‘terrorisme' rekbaar is, heel erg rekbaar.
Het is toch niet zo ingewikkeld. Als er nou straks weer een groep van 100 Palestijse vredesactivisten binnen komen tunnelen en die moorden op een ander muziekfestival 1200 feestgangers uit, los van alle verminkingen en verkrachtingen zoals dat de laatste keer ging.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
Je bedoelt, je verdeelt alle mensen in twee groepen, de goeden en de slechten en dan maak je die laatste groep af?
Nog even afgezien van de vragen of iedereen de mensen in diezelfde groepen indeelt en of "de slechten" zich vrijwillig af laten slachten, natuurlijk. Want jij zit voor veel mensen ook in die groep. Net zoals ik.
Ik verwacht, dat als jij de mensen gaat sorteren in vrienden en vijanden, dat het aantal vrienden dan heel klein is en het aantal vijanden gigantisch groot. Het probleem zit niet bij hun, maar bij jou.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:56 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, immers is het systematisch vermoorden van de eigen bevolking volstrekt normaal. 30.000 doden in een paar maanden tijd? Gerechtvaardigd omdat het allemaal mossad-agenten zijn, aldus de Iraanse overheid.
Het regime is zo kwaadaardig dat het bijna komisch is. De retoriek en de beeldspraak die de ayatollahs gebruiken om hun boodschap richting de wereld te communiceren. Het is bijna alsof ze zelf ook weten dat ze het ultieme kwaad zijn. Het lijkt op een persiflage uit een schets.
Verder natuurlijk interessant dat de Iraniërs in de hele regio overal wel een proxy hebben zitten die steun geniet van de lokale bevolking. Libanon was ooit een Christelijk land, maar inmiddels heeft Hezbollah de controle over het gehele zuiden. Assad heeft jarenlang burgers kunnen vergassen door de steun van de IRG, Hamas had de aanval van 7 oktober niet kunnen plegen zonder wapens uit Iran en de houthi's hebben als enige doel het destabiliseren van Saudi-Arabië. Het is een regime dat buitenlandse inmenging absoluut niet schuwt. Absoluut niet het pacifistische land dat het beweert te zijn.
Geef die 30.000 doden anders nog even een trap na, gaar ventje.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik verwacht, dat als jij de mensen gaat sorteren in vrienden en vijanden, dat het aantal vrienden dan heel klein is en het aantal vijanden gigantisch groot. Het probleem zit niet bij hun, maar bij jou.
Je wilt iedereen een vuurwapen geven en een wet aannemen dat als je je bedreigt voelt, je de ander gewoon dood mag schieten, zoals in veel Amerikaanse staten? En hoe lang denk je dan zelf te kunnen blijven leven?quote:Op maandag 30 maart 2026 22:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het is toch niet zo ingewikkeld. Als er nou straks weer een groep van 100 Palestijse vredesactivisten binnen komen tunnelen en die moorden op een ander muziekfestival 1200 feestgangers uit, los van alle verminkingen en verkrachtingen zoals dat laatst ging.
Wie denk jij dan dat die doodstraf zou moeten krijgen; wie zijn dan de goeden en de slechten vindt jij.
Volgens mij gaat het in dit topic over iets heel anders. Zullen we het daar over hebben?quote:Op maandag 30 maart 2026 23:01 schreef SymbolicFrank het volgende:
Je wilt iedereen een vuurwapen geven en een wet aannemen dat als je je bedreigt voelt, je de ander gewoon dood mag schieten, zoals in veel Amerikaanse staten? En hoe lang denk je dan zelf te kunnen blijven leven?
Kijk als voorbeeld naar de VS. De regering noemt aan de lopende band democraten "domestic terrorists", en dat wordt door alle leden van de regering herhaald. En tada, zonder daadwerkelijke rechtspraak heb je iemand als een terrorist weggezet en kun je 'm "kwijt" raken.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:51 schreef Tengano het volgende:
[..]
En als ik het goed begrijp geldt deze maatregel in Israel vooral voor terroristen die de intentie hebben om Joden te elimineren. Het is waarschijnlijk of misschien ook bedoeld als afschrikmaatregel.
Jij weet als enige wie er goed en slecht zijn, begrijp ik.quote:Op maandag 30 maart 2026 23:01 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Geef die 30.000 doden anders nog even een trap na, gaar ventje.
Ah, je argumenten zijn op. Geen probleem.quote:Op maandag 30 maart 2026 23:02 schreef Tengano het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het in dit topic over iets heel anders. Zullen we het daar over hebben?
[ x ]
Ze hebben ondertussen ongeveer 75.000 mensen zonder proces in concentratiekampen zitten.quote:Op maandag 30 maart 2026 23:02 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Kijk als voorbeeld naar de VS. De regering noemt aan de lopende band democraten "domestic terrorists", en dat wordt door alle leden van de regering herhaald. En tada, zonder daadwerkelijke rechtspraak heb je iemand als een terrorist weggezet en kun je 'm "kwijt" raken.
Feit dat deze wet alleen geldt voor Palestijnen en niet voor iedereen die veroordeeld wordt voor/met terroristische motieven is zorgelijk.
Een kind dat een kiezel gooit wordt al door z'n kop geschoten, dus heel veel zal niet veranderen denk ik.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:54 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Mwah, wat betreft Hamas-tuig heb je gelijk, maar als ik zie hoe Israël omgaat met de Westelijke Jordaanoever heb ik een donkerbruin vermoeden dat het begrip ‘terrorisme' rekbaar is, heel erg rekbaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |