Soedan heeft niet genoeg olie om door de VS "geholpen" te worden.quote:Op zondag 5 april 2026 13:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
Al-Fashir, Soedan (2025) niemand gaf daar een fuck om.
Terwijl daar in 3 dagen tijd waarschijnlijk meer om kwamen dan in hele gaza conflict sinds 7 oktober!
https://www.amnesty.nl/ac(...)nissen-uit-el-fasher
Er is vlak na WO2 in die regio het nodige slecht tot zeer slecht geregeld.quote:Op zondag 5 april 2026 13:28 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik denk dat hen zo een veel betere toekomst te wachten staat dan dat ze geïndoctrineerd worden met antisemitisme en haat jegens het Westen.
Je komt me integer over als iemand die geweld verafschuwd, laat ze dan ook geen kinderen hun leven ontnemen voordat het goed begonnen is want daarin ligt de (religieuze) generationele kiem van alle ellende.
Het wordt ook wel wat vermoeiend dat gewoon rationele geopolitieke beschouwingen als het feit dat dit soort aanvallen de reden zijn dat landen als Noord-Korea of Iran kernwapens nastreven steevast wordt geïnterpreteerd als "mensen vinden dat Iran een kernwapen moet krijgen". Maar goed, het wijzen naar allemaal dingen die "ze" zouden zeggen en nergens concreet worden is sowieso een uiterst vermoeiend riedeltje hier op fok.quote:Op zondag 5 april 2026 13:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is wel weer het Israël / MAGA supportuurtje en de bekende herhaling van zetten. Ik ben posts aan het recyclen dus dat is een beetje zonde van m'n tijd.
Try again.quote:Op zondag 5 april 2026 13:38 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Was een false flag en fake news zodat Bibi zijn moordlustige oorlog kon starten.
Schei toch uit johquote:Op zondag 5 april 2026 13:20 schreef theguyver het volgende:
[..]
De laatste Executie die in Israel is uitgevoerd was naar mijn weten Adolf Eichman in 1962.
En naar mijn weten is er nog niemand ter dood veroordeeld, nja de nieuwe Mojtaba Khamenei dan.
Dat is natuurlijk niet waar. Dit zijn alleen media met in meer of mindere mate een progressief liberale en/of linkse politieke signatuur en via die lens ook naar conflicten en oorlogen kijken, zeker dit specifieke conflict.quote:Op zondag 5 april 2026 13:28 schreef Toby56 het volgende:
[..]
In de NRC, de Volkskrant en Trouw staan al decennia lang vaak hele goeie reportages uit de regio van het Midden-Oosten, waar het leed dan wel het geluk van alle betrokkenen aan de beurt komt.
De palastijnen kregen niet genoeg aandacht!quote:Op zondag 5 april 2026 13:37 schreef UitStraling het volgende:
Weet iemand hier de directe en acute aanleiding voor de slachtpartij op 7 oktober 2023?
Raar genoeg klopt dit wel een klein beetje.quote:Op zondag 5 april 2026 13:43 schreef theguyver het volgende:
[..]
De palastijnen kregen niet genoeg aandacht!
En die hebben ze nu!
Maar in deze analogie is Iran dus degene die achtervolgd wordt. Waarvan je dus van te voren al weet dat ze idiote dingen gaan doen die tegen alle weten en moralen ingaan maar waar je als agent (De VS) toch enige terughoudendheid moet hebben omdat je als agent ook een verantwoordelijkheid hebt om de nevenschade voor omstanders te beperken.quote:Op zondag 5 april 2026 13:36 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Nee en dat is een goed punt waar we het dan over eens zijn. Daarom is het ook zo goed dat Amerika en Israel ingrijpen na het decennialang terroristengroepen bewapen en financieren, wat tegen het international recht is.
Spijtig genoeg klopt er helemaal niets van je claim.quote:Op zondag 5 april 2026 13:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet waar. Dit zijn alleen media met in meer of mindere mate een progressief liberale en/of linkse politieke signatuur en via die lens ook naar conflicten en oorlogen kijken, zeker dit specifieke conflict.
En in dat narratief zijn de Palestijnen structureel onschuldig en het slachtoffer en Israël structureel kwaadaardig en de dader.
Aller eerst enig idee wie deze cijfers levert? ik weet het ik hoop jij ook.quote:Op zondag 5 april 2026 13:40 schreef WillemVOC het volgende:
[..]
Schei toch uit joh
Ze hebben inmidels 70000 mensen zonder reden geexuteerd waarvan 20000 kinderen. Want de kinderen moesten uitgeroeid worden zodat ze in de toekomst geen vijanden meer zouden hebben
Laffe gore tacktiek van deze oorlogzuchtige gekkies
"God heeft ons Israël gegeven"quote:Op zondag 5 april 2026 13:39 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Er is vlak na WO2 in die regio het nodige slecht tot zeer slecht geregeld.
W.b. de religieuze kiem van alle ellende, die ligt niet alleen aan 1 kant van het verhaal.
Ben-Gurion laat er in 1969 geen enkele twijfel over bestaan: "Israël (inclusief de ingenomen gebieden in 1967) is van de Joden, want God heeft het ons gegeven."
Ben-Gurion in zijn dagboek in 1948: "We must do everything to insure they (the Palestinians) never do return."
Uit: Michael Bar Zohar, Ben-Gurion: the Armed Prophet, Prentice-Hall, 1967, p. 157.
Bekijk deze YouTube-video
Verder is het cynisch om te praten over kindermoord, met de shitshow van Gaza in het verse geheugen.
Je praat tegen de grootste hokjesdenker van fok he? Die vindt inhoud een beetje moeilijk en diskwalificeert informatie gewoon omdat de bron niet in zijn gewenste hokje zit.quote:Op zondag 5 april 2026 13:45 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Spijtig genoeg klopt er helemaal niets van je claim.
De achtergrondartikelen in die kranten belichten al decennialang de problemen en meningen van alle betrokkenen.
Ga toch weg met je 7 oktoberquote:Op zondag 5 april 2026 13:45 schreef theguyver het volgende:
[..]
Aller eerst enig idee wie deze cijfers levert? ik weet het ik hoop jij ook.
ik geloof dat de reden voor de aanval op Gaza behoorlijk duidelijk is, dit heeft te maken met 7 oktober.
En die aanval was een groot succes.quote:Op zondag 5 april 2026 13:45 schreef theguyver het volgende:
[..]
Aller eerst enig idee wie deze cijfers levert? ik weet het ik hoop jij ook.
ik geloof dat de reden voor de aanval op Gaza behoorlijk duidelijk is, dit heeft te maken met 7 oktober.
Israël en de Palestijnen zijn al meer dan 2000 jaar in oorlogquote:Op zondag 5 april 2026 13:51 schreef WillemVOC het volgende:
[..]
Ga toch weg met je 7 oktober
Terreurstaat Israel is al 50 jaar met een genocide bezig.
Er gaan zelfs geruchten dat 7 oktober door Israel zelf bedacht is om een moordpartij te beginnen en heel gaza te slopen.
quote:’Landen OPEC+ gaan olieproductie verder verhogen’
Wenen- Landen van oliekartel OPEC+, geleid door Saudi-Arabië en Rusland, gaan hun productie verder verhogen te midden van de oorlog in het Midden-Oosten en de sterk gestegen olieprijzen.
2 uur geleden
Volgens afgevaardigden van de OPEC+ tegen persbureau Bloomberg gaat het productievolume in mei met 206.000 vaten per dag omhoog. Zondagmiddag is er overleg van de OPEC+.
Niet vergelijkbaar tenzij je dat zo wilt zien met dat wmb ook gekeken dient worden met wie ergens iets begon aan te vallen (in die oneindige falseflag escalatieladder van een zandbak).quote:Op zondag 5 april 2026 13:06 schreef HowardRoark het volgende:
Ah, geldt dat ook voor Oekraïners die in burgerlijke infrastructuur zitten of staat het schuim dan ineens weer op de mond zodra de Russen zulke plekken bombarderen? Ik vind dat dat niet kan, net zoals dat ik het bizar vindt dat Iran wild om zich heen aan het slaan is er allerlei burgerdoelen in omringende landen onder vuur neemt.
Oh geruchten, wie zou die geruchten de wereld in helpen.quote:Op zondag 5 april 2026 13:51 schreef WillemVOC het volgende:
[..]
Er gaan zelfs geruchten dat 7 oktober door Israel zelf bedacht is om een moordpartij te beginnen en heel gaza te slopen.
Ik ben voor vrije meningsuiting maar kunnen dit soort uitingen van totale onzin en volksverlakkerij niet gewoon strafbaar bij wet worden gemaakt?quote:Op zondag 5 april 2026 13:51 schreef WillemVOC het volgende:
[..]
Hij geeft dacht ik ook aan dat hij verder niet ingaat op de manier waarop het land ingenomen is.quote:Op zondag 5 april 2026 13:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
"God heeft ons Israël gegeven"
Nou ja, ze hebben gewoon de oorspronkelijke bewoners eruit getrapt, maar dat zal dan wel met hulp van God zijn geweest ofzo (of één van de goden, weet niet of dat de tijd was dat het Israëlische volk nog polytheïstisch was)
Voor dat soort wetten moet je in Iran wezen.quote:Op zondag 5 april 2026 13:55 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik ben voor vrije meningsuiting maar kunnen dit soort uitingen van totale onzin en volksverlakkerij niet gewoon strafbaar bij wet worden gemaakt?
Hamas is nog gewoon aan de macht hoor en best stabiel toen israel zich uiteindelijk terug trok, executeerde Hamas een behoorlijk aantal tegenstanders en gewone burgers, zij posten dit ook gewoon vrolijk op platforms zoals Xquote:Op zondag 5 april 2026 13:52 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En die aanval was een groot succes.
Misschien ten koste van slechts 61.262 mensen, waaronder slechts 11.938 kinderen, maar een succes is het zonder meer.
Hamas, daar is echt helemaal niets meer van over.
Ook de steun uit diverse Arabische landen voor Hamas, waar eigenlijk niets meer van over is, is volledig stopgezet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |