abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 april 2026 @ 14:03:46 #101
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220512699
quote:
89s.gif Op zondag 5 april 2026 13:31 schreef vosss het volgende:

[..]
Ja want dat is tenminste wèl een leuk onderwerp. Ow wacht... :X
Dat zeg ik niet. Maar het gaat niet over hoe slecht of goed het leven is in Israël.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220512703
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 14:00 schreef theguyver het volgende:

[..]
Hamas is nog gewoon aan de macht hoor en best stabiel toen israel zich uiteindelijk terug trok, executeerde Hamas een behoorlijk aantal tegenstanders en gewone burgers, zij posten dit ook gewoon vrolijk op platforms zoals X.
Wtf, dat meen je toch niet?
Ga je nou beweren dat die (tegen)aanval van Israël grotendeels zinloos is geweest?

quote:
En die cijfers die je aanhaalt komen vanuit hun.
De dodencijfers in Gaza komen primair van het Ministerie van Gezondheid in Gaza, dat onder Hamas valt.
en voor overige Israel hamas gaza, kan je terecht bij dit topic.
NWS / Israel pleegt genocidale daden in Gaza volgens IAGS #7
De cijfers die ik aanhaalde komen niet 'van hun(nie)', maar die heb ik zelf verzonnen.

Al zijn het er 30.000 versus 9.000, of 70.000 versus 20.000: doet het er veel toe?
Het was toch voor een prachtig doel en met een geldige reden? Het uitschakelen van Hamas?
Beetje jammer dat het niet is gelukt (dat is echt nieuws voor mij), maar hé, wie maalt daar nou om?
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220512715
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 13:59 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Voor dat soort wetten moet je in Iran wezen.
Ik denk dat het overleven van de Westerse wereld nauw samenhangt met simpele waarheidsvinding en de logische grenzen van vrije spraak, hetgeen wil zeggen dat mensen die aantoonbaar onzin verkondigen genegeerd en zelfs geridiculiseerd dienen te worden.
pi_220512729
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 14:05 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik denk dat het overleven van de Westerse wereld nauw samenhangt met simpele waarheidsvinding en de logische grenzen van vrije spraak, hetgeen wil zeggen dat mensen die aantoonbaar onzin verkondigen genegeerd en zelfs geridiculiseerd dienen te worden.
Ja, die angst voor het niet overleven van de Westerse wereld zit diep.

Weinig zelfvertrouwen hier.

Gaan lui die geloven dat de aarde plat is of die geloven dat de aarde 6.000 geleden door een God werd geschapen, ook gearresteerd worden in die mooie wetten van je?
pi_220512740
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 14:07 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Gaan lui die geloven dat de aarde plat is of die geloven dat de aarde 6.000 geleden door een God werd geschapen, ook gearresteerd worden in die mooie wetten van je?
Slechts geridiculiseerd en teruggetrapt in het gekkenhoekje waar ze van oudsher thuishoorden.
pi_220512869
Tuesday will be Power Plant Day, and Bridge Day, all wrapped up in one, in Iran. There will be nothing like it!!! Open the Fuckin’ Strait, you crazy bastards, or you’ll be living in Hell - JUST WATCH! Praise be to Allah. President DONALD J. TRUMP

Holyshit !!
pi_220512871
Er is sws iets met trump aan de hand iemand post namens hem wtfff
pi_220512878
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 13:51 schreef WillemVOC het volgende:

[..]
Ga toch weg met je 7 oktober

Terreurstaat Israel is al 50 jaar met een genocide bezig.

Er gaan zelfs geruchten dat 7 oktober door Israel zelf bedacht is om een moordpartij te beginnen en heel gaza te slopen.
Altijd goed om te zien dat die suikerspiegel weer in orde is.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 5 april 2026 @ 14:25:36 #109
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220512882
Trump herinnert Iran aan deadline met dreiging
Op Truth Social herinnert Trump Iran aan de deadline die hij heeft gesteld. Er moet morgen een deal liggen, anders zal de VS onder meer Iraanse energiecentrales aanvallen. "Dinsdag is het in Iran de Dag van de Energiecentrale én de Dag van de Brug, alles in één", schrijft de president.

"Open die verdomde zeestraat (Straat van Hormuz, red.), jullie gestoorde idioten, anders belanden jullie in de hel!"
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220512887
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 14:05 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Oei. Gaat lastig worden voor Trump dan.
pi_220512897
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 14:07 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Je moet je gewoon afvragen welke Westerse wereld?

Over 400 jaar bestaat die ook nog. Hoe die is ingericht is wat anders en dan zijn we allemaal toch dood.
  zondag 5 april 2026 @ 14:28:34 #112
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220512903
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 14:24 schreef alternatif het volgende:
Tuesday will be Power Plant Day, and Bridge Day, all wrapped up in one, in Iran. There will be nothing like it!!! Open the Fuckin’ Strait, you crazy bastards, or you’ll be living in Hell - JUST WATCH! Praise be to Allah. President DONALD J. TRUMP

Holyshit !!
Dat er ook hier gewoon mensen zijn die daar vol bewondering achteraan lopen!
The End Times are wild
pi_220512914

Ziedend.
pi_220512925
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 14:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dit dus.

Maar dan heb je je blijkbaar zo gecommitteerd aan Trump, dat het voelt als een knieval om te erkennen dat je je in iemand hebt vergist (doel uiteraard niet op jou).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 5 april 2026 @ 14:31:07 #115
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_220512926
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 14:25 schreef MissButterflyy het volgende:
Op Truth Social herinnert Trump Iran aan de deadline die hij heeft gesteld. Er moet morgen een deal liggen, anders zal de VS onder meer Iraanse energiecentrales aanvallen. "Dinsdag is het in Iran de Dag van de Energiecentrale én de Dag van de Brug, alles in één", schrijft de president.

"Open die verdomde zeestraat (Straat van Hormuz, red.), jullie gestoorde idioten, anders belanden jullie in de hel!"
Is niet geldig zonder handtekening
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 april 2026 @ 14:31:14 #116
284411 crew  heywoodu
pi_220512927
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 14:29 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]

Ziedend.
Zelfs voor de extreem infantiele Trump lijkt dit me fake :+
pi_220512929
quote:

Holyshit !!
Ter info:

twitter
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 5 april 2026 @ 14:32:12 #118
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220512935
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 14:25 schreef MissButterflyy het volgende:

Doelbewust energiecentrales en -structuur bombarderen, en ook ontziltingsinstallaties, is dat geen oorlogsmisdaad?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220512937
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 14:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Misschien zijn die mensen joods

Live enough to see yourself become the villain
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 april 2026 @ 14:33:20 #120
284411 crew  heywoodu
pi_220512940
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 14:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ter info:

[ x ]
Oh, het is een echt bericht van de meest infantiele wereldleider ooit :D
pi_220512978
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 14:32 schreef alternatif het volgende:

[..]
Misschien zijn die mensen joods

Live enough to see yourself become the villain
:')
  zondag 5 april 2026 @ 14:38:25 #122
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220512993
deze oorlog geboren uit diep religieuze haat van + 2000 jaar oud gaat niet stoppen
Israël bombardeert Iraanse chemische fabriek voor raketproductie: vijf doden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 5 april 2026 @ 14:38:56 #123
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_220513003
De oorlog tegen het kind gaat door
quote:
Child among seven killed in Israeli strike on southern Lebanon - ministry of health
published at 13:36
13:36

Destruction was pictured in Kfar Hatta early on Sunday after the overnight strike

Seven people, including a four-year-old girl, have been killed in an Israeli strike on Lebanon's Kfar Hatta, the country's ministry of public health says.
The statement, reported by state-run news agency NNA, comes after local media said a strike there had taken place overnight.
https://www.bbc.com/news/(...)73-5447f5450f62#post
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 14:45:08 #124
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220513060

Als je deze man steunt sta je aan de goede kant, beste menson.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220513071
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 14:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ter info:

[ x ]
Weer aan het dreigen Don Trump? Laat mij raden, op de dag des oordeels weer uitstel?
pi_220513074
quote:
10s.gif Op zondag 5 april 2026 14:45 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]

Hij heeft van Poetin geleerd.

Dat gaat een zware worden voor de Golfstaten, die waarschijnlijk met gelijke munt worden terugbetaald voor het faciliteren van deze aanvallen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zondag 5 april 2026 @ 14:48:50 #127
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220513084
quote:
10s.gif Op zondag 5 april 2026 14:45 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]

Ook echt volwassen taalgebruik, ook echt wat je verwacht bij het statige ambt van staatshoofd :Y
A murky, forgotten land.
pi_220513103
Ondertussen lees ik her en der dat Iran veilige doorgang aan Europa wil verlenen, als de grondstoffen zijn betaald in Euro of Yuan.
Ik verwacht niet dat de EU akkoord gaat, uitgaande dat dit aanbod er echt ligt, maar als de EU en andere landen hiermee akkoord gaan, dan levert dat een flinke klap op voor de Amerikaanse economie.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220513107
quote:
BREAKING: Details of special forces rescue operation to save American Pilot deep into Iranian territory:

-Downed airmen after being shot down lands near Talkhuncheh and immediately actives emergency GPS, proceeds to hike 24 hours 5miles up a 2000 metre mountain to evade capture where he remains hidden for 12 hours.

-US special forces locate him and realise Iranian convoys are closing in and begin to engage said convoys with large AirPower, meanwhile US special forces MH-6 helicopters and C-130s are disputed, and land 10 km south east of him to build a makeshift airfield.

-Soon after this several MH-6s successfully fly to the top of the mountain and pick him up under small arms fire, and reach the makeshift airfield. Classically two C-130js meant to evacuate Delta and injured airmen get stuck in the mud.

-US airforce begins massive suppression campaign on nearby Iranian units, whilst special forces team hunker down for three hours eventually being saved by three AFSOC Dash 8 aircraft meanwhile blowing up remaining C-13Ojs and MH6s aircraft to avoid capture.
Incredible.

https://x.com/WarMonitor3/status/2040771011403018530
Hier gaan films over gemaakt worden.
pi_220513110
quote:
De piloot, een wapensysteemofficier, was meer dan 24 uur in onherbergzaam terrein. Hij ontweek vijandige troepen met alleen een pistool om zich te verdedigen. Hij schuilde onder meer in een bergspleet. Op een gegeven moment beklom hij een bergkam van 2.100 meter hoogte, vertelt een Amerikaanse militaire functionaris aan The New York Times.

De piloot had een beveiligd communicatiemiddel om met de reddingstroepen te coördineren, maar gebruikte dat beperkt. Iraanse troepen konden het signaal namelijk ook opvangen, vertelt de militaire functionaris.

CIA wilde Iran op verkeerde been zetten
Ondertussen voerde de CIA een misleidende campagne om de Iraanse strijdkrachten te verwarren. De inlichtingendienst wilde Iran laten denken dat de piloot al was gered en het land in een grondkonvooi had verlaten. Uiteindelijk werd de schuilplaats van de piloot achterhaal en de informatie doorgegeven aan het Pentagon, dat een reddingsoperatie opstartte.

Amerikaanse aanvalsvliegtuigen bombardeerden Iraanse troepen en beschoten hen om ze uit de buurt van het gebied te houden waar de piloot zich schuilhield. Bij het naderen van de neergeschoten piloot vuurden Amerikaanse commando's hun wapens af om Iraanse troepen er weg te houden. Al Jazeera sprak van een vuurgevecht, maar andere bronnen spraken dat tegen.

Zondagochtend vroeg meldde Trump op Truth Social dat de piloot was gered. "We hebben hem gevonden", schreef hij. Hij voegde eraan toe dat de officier verwondingen had opgelopen, maar dat het goed met hem zou komen.

De F-15E was neergestort in een regio van Iran waar veel verzet is tegen de Iraanse regering. De luchtmachtofficier vermoedt dat de piloot mogelijk hulp kreeg van lokale bewoners. Voor zover bekend is voor het eerst een Amerikaanse vliegtuig met bemanning geraakt in vijandelijk gebied sinds de oorlog tussen de VS, Israël en Iran vijf weken geleden begon.

Tijdens de reddingsactie nam Iran twee reddingshelikopters onder vuur. De militairen in de helikopters liepen verwondingen op, maar keerden volgens de Amerikanen allemaal veilig terug naar hun basis.
deze film gaat epic worden
_O_
https://www.nu.nl/buitenl(...)-iraanse-handen.html
  zondag 5 april 2026 @ 14:56:25 #131
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220513131
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 14:52 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
deze film gaat epic worden
_O_
https://www.nu.nl/buitenl(...)-iraanse-handen.html
Eagle Down 8-)
A murky, forgotten land.
  zondag 5 april 2026 @ 15:00:25 #132
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_220513148
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 14:51 schreef Wantie het volgende:
Ondertussen lees ik her en der dat Iran veilige doorgang aan Europa wil verlenen, als de grondstoffen zijn betaald in Euro of Yuan.
Ik verwacht niet dat de EU akkoord gaat, uitgaande dat dit aanbod er echt ligt, maar als de EU en andere landen hiermee akkoord gaan, dan levert dat een flinke klap op voor de Amerikaanse economie.
Slimme zet, klinkt voor PR-doeleinden redelijk en toeschietelijk, maar de EU kan hier waarschijnlijk niet eens een beetje in meegaan, al is het maar vanwege het (indirecte) belang van de petrodollar voor de eurodollar.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  zondag 5 april 2026 @ 15:02:10 #133
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220513164
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 14:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dit dus.

Maar dan heb je je blijkbaar zo gecommitteerd aan Trump, dat het voelt als een knieval om te erkennen dat je je in iemand hebt vergist (doel uiteraard niet op jou).
Nou, ik had nog goede hoop toen hij net gekozen was dat hij een einde zou maken aan de oorlog in Oekraïne. Wat hij ook wel geprobeerd heeft.
Maar in dit geval betreft sta ik recht tegenover hem
The End Times are wild
pi_220513167
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 14:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Heb je nu zelf ook niet het gevoel dat het allemaal wat sneu overkomt, dit soort Tweets?
Nee totaal niet. Ik vind dat kruipen voor de islam sneu. Dat wij de islamofascisten zoveel ruimte geven vind ik sneu. Dat sympathisanten van het islamo-nazistische Iraanse regime door de hoofdstad mogen marcheren vind ik sneu.
pi_220513179
Gaat het hier nou over Saoedi-Arabië, over Nazis en zelfs over Oekraïne?

Zijn daar geen aparte topics voor?

(Bah.)
pi_220513190
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 15:00 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Slimme zet, klinkt voor PR-doeleinden redelijk en toeschietelijk, maar de EU kan hier waarschijnlijk niet eens een beetje in meegaan, al is het maar vanwege het (indirecte) belang van de petrodollar voor de eurodollar.
Hoe zit dat dan precies

Als we de dollar vervangen voor de euro kunnen we gaan voor een greater Europe dacht ik
pi_220513193
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 15:04 schreef Toby56 het volgende:
Gaat het hier nou over Saoedi-Arabië, over Nazis en zelfs over Oekraïne?

Zijn daar geen aparte topics voor?

(Bah.)
We hebben ook al een anti-Trump topic in POL.
  zondag 5 april 2026 @ 15:09:44 #138
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220513212
quote:

Holyshit !!
Wacht even dit is van het officiële account?
Ik dacht dat je dit zelf verzonnen had als parodie...
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220513216
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 15:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
lol
pi_220513226
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 15:06 schreef RotatoR het volgende:

[..]
We hebben ook al een anti-Trump topic in POL.
Het doet me deugd dit te vernemen.

Dat doet me eveneens denken aan, o nee, laat maar zitten, want het hoort vast in een ander topic thuis.
  zondag 5 april 2026 @ 15:13:00 #141
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220513234
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 13:51 schreef WillemVOC het volgende:

[..]
Ga toch weg met je 7 oktober

Terreurstaat Israel is al 50 jaar met een genocide bezig.

Er gaan zelfs geruchten dat 7 oktober door Israel zelf bedacht is om een moordpartij te beginnen en heel gaza te slopen.
ze hadden GAZA in 2005 nooit terug moeten geven aan Fatah
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220513255
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 15:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ze hadden GAZA in 2005 nooit terug moeten geven aan Fatah
Die God van hunnie of van ons (of van anderen desnoods) had de mens nooit moeten scheppen.
Hij had er alleen over op moeten scheppen, en het daarbij moeten laten.
  zondag 5 april 2026 @ 15:16:51 #143
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_220513267
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 15:06 schreef alternatif het volgende:

[..]
Hoe zit dat dan precies

Als we de dollar vervangen voor de euro kunnen we gaan voor een greater Europe dacht ik
Ingewikkeld verhaal, maar (heel) erg kort door de bocht: de petrodollar is de stabiliteitsbasis van de dollar, die de stabiliteitsbasis is van de eurodollar, die (deels) de stabiliteit van bankensystemen over de hele wereld, maar zeker ook het Europese, garandeert. Die monetaire structuur ondergraven is riskant voor allerlei landen, niet alleen de VS.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_220513271
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 15:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Deze klare taal verstaan ze hopelijk eens een keer. Het is niet alsof Trump het tegen de paus of tegen een zolderkamer-broekenpoepende- autist heeft he.
pi_220513277
twitter

Dit lijkt me volkomen terecht. Iran zit achter een reeks aanslagen en heeft meerdere Europese landen bedreigd.
pi_220513290
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 15:19 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Dit lijkt me volkomen terecht. Iran zit achter een reeks aanslagen en heeft meerdere Europese landen bedreigd.
Waarom stemt de VVD dan tegen de motie van Wilders vraag je je af.

twitter
pi_220513341
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 15:21 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Waarom stemt de VVD dan tegen de motie van Wilders vraag je je af.

[ x ]
Er staat in die motie wat anders dan in die Tweet met Ulysse Ellian.
pi_220513375
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 15:18 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Deze klare taal verstaan ze hopelijk eens een keer. Het is niet alsof Trump het tegen de paus of tegen een zolderkamer-broekenpoepende- autist heeft he.
"We're gonna smoke them out of their holes!"

Allemaal klare talen waar terroristen en haatbaarden alleen maar vrolijk opgewonden van raken.
Yes, total war. Holy war. Yes, yes. yes.
pi_220513385
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 15:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ach wat maakt het uit, dat zijn maar details.
pi_220513387
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 15:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, lekker belangrijk als de strekking nagenoeg hetzelfde is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')