https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.htmlquote:Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.
Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979
Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld
Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
Jammer, zou zomaar een knalfuif kunnen worden.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 19:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[ x ]
Denk dat de beëdiging morgen niet doorgaat.
quote:AI-overzicht
Iran beleeft in 2025-2026 een acute, door de mens verergerde, watercrisis, waarbij miljoenen inwoners in o.a. Teheran dreigen zonder drinkwater te komen ("Day Zero").
Extreme droogte, wanbeheer, en lege stuwmeren (zoals het Karajstuwmeer) veroorzaken de crisis.
De overheid voert waterbeperkingen in, terwijl het grondwaterpeil dramatisch is gedaald.
Kernpunten van de watercrisis in Iran:
Acute tekorten in Teheran: De hoofdstad, met meer dan 10 miljoen inwoners, kampt met een waterstand in cruciale stuwmeren die op het laagste niveau in 100 jaar staat.
"Day Zero" dreiging: President Pezeshkian waarschuwde dat zonder voldoende regen, de stad zonder kraanwater kan komen te zitten.
Oorzaken: Naast langdurige droogte (vijf jaar), wordt de crisis veroorzaakt door inefficiënt waterbeheer, overmatig gebruik in de landbouw en het leeglopen van grondwaterreserves.
Je zou zomaar gelijk kunnen krijgen. De situatie was al penibel, dat gaat er nu niet beter op worden.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 19:20 schreef michaelmoore het volgende:
Het drinkwater tekort gaat er ook aan komen met temperaturen van 60C
Iran gaat veel erger worden dan GAZA
Wat is het doel van de VS dan?quote:Op zaterdag 7 maart 2026 18:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het doel van de VS is echter gerechtvaardigd, het doel van Rusland niet.
Gelukkig is er dan vrijheid.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 19:20 schreef michaelmoore het volgende:
Het drinkwater tekort gaat er ook aan komen met temperaturen van 60C
Iran gaat veel erger worden dan GAZA
[..]
Ga eens in gesprek met wat Iraniërs in plaats van sarcastisch vanuit je Westerse geest oordelend kletsen.quote:
Nee hoor, ik dien niet uitgezet te worden, deze individuen echter wel aangezien hun attitude vijandig en anti-Westers is.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 19:12 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Er is niets mis met wat die twee mensen in die video zeggen.
Als jij vindt dat ze daarom uitgezet moeten worden, dan denk ik eerder dat jij uitgezet moet worden.
Het doel van de VS is het gevaar wegnemen dat het Iraanse regime vormt jegens de VS en diens bondgenoten.quote:
Nice! Ook mooi dat een Turks bedrijf het levert. Links is toch altijd zo’n fan van multikul? Dit is het voorbeeld van multicultureel succes!quote:
Ok. Je bent tenminste niet zo naïef te beweren dat het om vrouwenrechten gaat oid…quote:Op zaterdag 7 maart 2026 19:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het doel van de VS is het gevaar wegnemen dat het Iraanse regime vormt jegens de VS en diens bondgenoten.
Je vergeet nog dat er een bende gestoorden aan de macht is/was daar die als hoogste doel het martelaarschap zagen, die ze konden bereiken door hun eeuwige dreigementen van vernietiging van USA en Israel realiteit te maken met het starten van een kernoorlog. Onbegrijpelijk dat mensen in Europa en ook delen van de VS dat niet begrijpen. Ook al stort het land in chaos, pech gehad dan, maar het is sowieso al enorme winst als die tulbanden hun hoogste doel niet kunnen bereiken, namelijk zichzelf en hun vijanden met een nucleaire oorlog om zeep helpen. Dit is wat ze letterlijk al 50 jaar zeggen en waar ze iedere dag een stuk dichterbij kwamen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 19:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het doel van de VS is het gevaar wegnemen dat het Iraanse regime vormt jegens de VS en diens bondgenoten.
Was er ook weer ingetrapt maar dit zijn dus oude beelden blijkbaar, van een brandje ooit.quote:
Het is een beetje moeilijk praten met de mensen uit die dorpen die nu geen water meer hebben maar ze zijn vast helemaal happy de peppy.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 19:25 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ga eens in gesprek met wat Iraniërs in plaats van sarcastisch vanuit je Westerse geest oordelend kletsen.
Oké, grok zegt dat het wel waar is. Tenminste, toen ik het checkte.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 19:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Was er ook weer ingetrapt maar dit zijn dus oude beelden blijkbaar, van een brandje ooit.
Hmm, ik zal het nog eens checken. Niet dat Grok gelijk heeft maar als ik beelden opzoek lijkt dat toch weer een andere toren.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 19:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oké, grok zegt dat het wel waar is. Tenminste, toen ik het checkte.
Nee? Ik ben tegen het blok Rusland/Iran/Noord-Korea, die ons als vijand beschouwen. Waarom ingrijpen als iemand iets doet tegen de vijand? Dat zou net zo dom zijn als in Nederland of Amerika wonen en dan pro-Rusland of niet anti-Iran zijn.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 18:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar hadden we dan ook in moeten grijpen tegen de USA?
Of tegen Israël?
Maar een ontoerekeningsvatbare Alzheimerpatient met kleuterachtige grootheidswaan en directe beschikking over het grootste kernwapenarsenaal ter wereld is verder geen probleem hoor. Of mag die wat jou betreft ook preventief geruimd worden?quote:Op zaterdag 7 maart 2026 19:29 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Je vergeet nog dat er een bende gestoorden aan de macht is/was daar die als hoogste doel het martelaarschap zagen, die ze konden bereiken door hun eeuwige dreigementen van vernietiging van USA en Israel realiteit te maken met het starten van een kernoorlog. Onbegrijpelijk dat mensen in Europa en ook delen van de VS dat niet begrijpen. Ook al stort het land in chaos, pech gehad dan, maar het is sowieso al enorme winst als die tulbanden hun hoogste doel niet kunnen bereiken, namelijk zichzelf en hun vijanden met een nucleaire oorlog om zeep helpen. Dit is wat ze letterlijk al 50 jaar zeggen en waar ze iedere dag een stuk dichterbij kwamen.
Interessant. Heel interessant. Die Kushner is inderdaad wel een griezel.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 19:43 schreef HowardRoark het volgende:
Gelukkig hebben Tucker Carlson en Candance Owens de beweegredenen achter deze oorlog uitgezocht. Chabad (een chassidische stroming van ultraorthodoxe Joden) zit volgens hen achter de oorlog in Iran.
[ twitter ]
[ twitter ]
quote:
Als ik het niet dacht, de rekening word dus gewoon betaald door de Joe the Plumber's en hun gezinnen.quote:Israel is expected to finance the purchase in part using the $3.8 billion in annual U.S. military aid it receives.
Iran is lief, alles is de schuld van de Jodenquote:Op zaterdag 7 maart 2026 19:43 schreef HowardRoark het volgende:
Gelukkig hebben Tucker Carlson en Candance Owens de beweegredenen achter deze oorlog uitgezocht. Chabad (een chassidische stroming van ultraorthodoxe Joden) zit volgens hen achter de oorlog in Iran.
[ twitter ]
[ twitter ]
Jep. Ze waren ook als eerste met het wijzen naar israel toen de pali raketten afzwaaide op dat ziekenhuis. Vol op de kopquote:Op zaterdag 7 maart 2026 19:24 schreef Eagles89 het volgende:
Dat nu.nl is echt zo ongelofelijk bizar diep gezonken hè. Iran gebruikt al een week clustermunitie boven Israel en totale stilte op dat activistische linkse Nu. Maar nu Israel wat trafos geexplodeerd zijn met een flits en de nu.nl redactie extremisten grijpen het meteen aan voor propaganda doeleinden met een mega grote headline prominent op de website. Het is echt gestoord wat nu.nl de afgelopen jaren voor complete desinformatie de Nederlandse onwetende massa hun hersenen in prent. Dit zou een reden moeten zijn tot dezelfde onderzoeken naar bepaalde media zoals destijds plaatsvonden bij de toeslag affaire en allerlei rampen in het verleden. Vooral omdat Nu zich voordoet gewoon rechtstreeks te herposten van ANP. Echt stuitend.
Drie toch al?quote:Op zaterdag 7 maart 2026 19:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wel 1 persoon om het leven gekomen in Dubai door vallende drone stukken op een auto...
Het was oliedom (badum tsk) dat ze Khamenei hebben uitgeschakeld. Hij was een stuk terughoudender dan zijn achterban en opvolger.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 19:51 schreef MissButterflyy het volgende:
Aanvallen op de Amerikaanse ambassade in Irak, in Erbil in Irak en in Israël.
De Iraanse president heeft het niet meer zo onder controle wat ze doen daar.
Ja, zag de beelden, die auto stond helemaal in de fik.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 19:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wel 1 persoon om het leven gekomen in Dubai door vallende drone stukken op een auto...
Zonet bedoelde ik, bij die laatste aanval.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 19:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Drie toch al?
Pakistaanse, Nepalese en Bengalese nationaliteit.
En vandaag weer een, begrijp ik van jou?
Even los van de 94 gewonden.
Ach. Dat zijn toch de 'secondary people'...quote:Op zaterdag 7 maart 2026 19:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Drie toch al?
Pakistaanse, Nepalese en Bengalese nationaliteit.
En vandaag weer een, begrijp ik van jou?
Even los van de 94 gewonden.
Misschien wordt er weer een keer een Amerikaanse ambassade gegijzeld.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 19:51 schreef MissButterflyy het volgende:
Aanvallen op de Amerikaanse ambassade in Irak, in Erbil in Irak en in Israël.
Volgens lokale autoriteiten is het er sws veel veiliger dan in een gemiddelde Europese stad. En mag je geen beelden die iets negatiefs laten zien naar buiten brengen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 19:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zonet bedoelde ik, bij die laatste aanval.
en nu.nl meldt ook die drone op dat gebouw nu
Brokstukken raken toren in luxe wijk Dubai
Brokstukken van een onderschepte raket hebben de gevel van een toren in de wijk Dubai Marina geraakt. Dat is een luxe wijk met veel hoogbouw. Volgens lokale autoriteiten zijn er geen gewonden gevallen.
Jij wilde een wapenembargo tegen Oekraïne aan het begin van de oorlog.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 18:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit was vanmorgen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[ x ]
Het is toch niet zo dat ze doen alsof er niks aan de hand is.
Blijft vaag. Feit is wel dat alle vluchten werden omgeleid en stilgelegd en het hele vliegveld ontruimt werd. Dus tsja...quote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit was vanmorgen.
Wie geloof je?
[ link | afbeelding ]
Schijnt dat Emirates vluchten onder straaljager begeleiding kunnen opstijgen van sommige landingsbanen. Of konden. Maar Dubai/VAE heeft nou eenmaal veel geïnvesteerd in hun imago als super veilig land. En die battle vechten ze nu met eventueel torenhoge boetes voor het beschadigen van het imago.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Blijft vaag. Feit is wel dat alle vluchten werden omgeleid en stilgelegd en het hele vliegveld ontruimt werd. Dus tsja...
Mompelt iets over waarheid als eerste slachtoffer in oorlog...
Influencers, mensen op Reddit en op X zijn het al helemaal zat. Terwijl dit pas een week gaande is lol. Gaat nog wat worden...quote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:15 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Schijnt dat Emirates vluchten onder straaljager begeleiding kunnen opstijgen van sommige landingsbanen. Of konden. Maar Dubai heeft nou eenmaal veel geïnvesteerd in hun imago als super veilig land. En die battle vechten ze nu met eventueel torenhoge boetes voor het beschadigen van het imago.
Ontzettende domme vent.quote:Kader Abdolah over chaos in Iran en dood ayatollah: ‘Trump gaat deze oorlog niet winnen’
De Iraans-Nederlandse schrijver Kader Abdolah (71) leeft al dagen tussen hoop en wanhoop. Zijn vaderland wordt gebombardeerd, de toekomst is ongewis. Als politiek vluchteling weet hij dat het regime niet eindigt met de dood van ayatollah Khamenei. „Trump gaat deze oorlog niet winnen.’’
Tonny van der Mee
Redacteur nieuwsredactie
6 maart 2026, 11:30
•Laatste update: 11:57
Een paar dagen geleden ging Kader Abdolah hardlopen om zijn hoofd een beetje leeg te maken. Hij was zo in gedachten verzonken, dat hij aan het eind 30 kilometer had gerend in plaats van de beoogde 10 kilometer. „Ik had daar geen rekening mee gehouden, had geen water of eten. Ik was zo uitgeput dat ik bijna flauwviel.’’
Als marathonloper is Abdolah wel wat gewend, maar nu voelt het anders. Sinds de aanvallen van de Verenigde Staten en Israël op Iran schieten zijn emoties alle kanten op. Het ene moment voelt hij woede, het andere moment verdriet. Tussendoor probeert hij zijn gedachten te ordenen.
„Ik ben lichamelijk en geestelijk moe. Mijn vaderland wordt gebombardeerd en mijn familie is daar. De dag voor de oorlog begon, sprak ik ze voor het laatst. Sindsdien hebben we geen contact meer.’’
De aanval van zaterdag had de bestsellerauteur niet verwacht. De avond ervoor leken de onderhandelingen tussen de VS en Iran over het nucleaire programma de goede kant op te gaan. Althans, dat zeiden de Iraanse minister van Buitenlandse Zaken Abbas Aragchi en de Amerikaanse gezant Steve Witkoff op tv.
Beledigd en bedrogen
De volgende ochtend vielen de bommen op Iran en werd de Opperste Leider, ayatollah Ali Khamenei, gedood. „Ik ben verrast, beledigd en voel me bedrogen’’, zegt Abdolah. „Ik dacht dat ze een deal zouden sluiten. Zelfs de ayatollah werd misleid. Ik was naïef. Het voelde alsof ik een klap van Trump kreeg.’’
Een Iraanse vlag bovenop het puin van een gebombardeerd gebouw in Teheran.
Een Iraanse vlag bovenop het puin van een gebombardeerd gebouw in Teheran. © Getty Images
Uit Iran komen geen berichten over een grote vluchtelingenstroom naar de grens met Turkije, noch over een volksopstand. Deze oorlog gaat niet om het regime, zegt Abdolah. Dit gaat om het land en zijn overwegend sjiitische volk.
„Trump kan niet bepalen wat er in Iran gebeurt. De mensen zelf willen de toekomst bepalen. De sjiieten zijn een trots volk. Ze willen niet worden bevrijd door een ander. Dat willen ze zelf doen. Trump begrijpt de culturele en religieuze achtergrond niet.’’
Israël en de VS willen Iran blijven bombarderen totdat het regime zo zwak is dat het omvalt en het Iraanse nucleaire programma van de aardbodem is geveegd. Dat is een denkfout, zegt Abdolah. Ze kunnen atoomwetenschappers doden, maar niet de wetenschap. En ze kunnen de leiders elimineren, maar niet de ideologie.
Als een martelaar sterven
„Ze zeggen dat het regime beschadigd is, maar het is door de bombardementen juist sterker. Ze kunnen duizend ayatollahs doden, maar er komen weer nieuwe. Dit regime gaat tot het uiterste om aan de macht te blijven. Het martelaarschap zit in het dna van de sjiieten.’’
„Khamenei was nooit bang voor de dood, want dat was zijn droom. Hij smeekte God om als een martelaar te sterven. Ik wenste hem een normale dood toe, door ouderdom of ziekte. Nu heeft Trump van hem een held gemaakt.’’
Een billboard met het portret van ayatollah Ali Khamenei.
Een billboard met het portret van ayatollah Ali Khamenei. © Getty Images
Kader Abdolah, echte naam Hossein Sadjadi Qaemmaqami Farahani, weet wat een oorlog in Iran betekent. Hij vluchtte in 1985 uit zijn geboorteland en kwam drie jaar later als politiek vluchteling naar Nederland.
Broer geëexecuteerd
In Iran was hij lid van een politieke partij die zich verzette tegen het regime. Zijn broer werd geëxecuteerd, zijn zus belandde in de gevangenis omdat ze een manuscript van Abdolah over de Koerden in huis had.
Zijn pseudoniem is een eerbetoon aan zijn vrienden en partijgenoten Kader en Abdolah. Zij werden geëxecuteerd door het regime. De een tijdens het bewind van de laatste sjah Mohammad Reza Pahlavi, de ander onder ayatollah Khomeini na de Iraanse Revolutie van 1979.
De zoon van de laatste sjah, Reza Pahlavi, wordt nu gezien als de gedroomde nieuwe leider. Onzin, zegt Abdolah. „Jongeren zijn gebroken door de uitzichtloosheid en roepen uit wanhoop zijn naam. Maar hij is niet de juiste persoon. Hij is al bijna vijftig jaar niet in Iran geweest en heeft geen ervaring. Als hij komt, wordt het een burgeroorlog.’’
Feestende Iraniërs op de Dam in Amsterdam vieren de dood van ayatollah Ali Khamenei.
Feestende Iraniërs op de Dam in Amsterdam vieren de dood van ayatollah Ali Khamenei. © Joris van Gennip
Bovendien zit de gevreesde Iraanse Revolutionaire Garde in de haarvaten van de samenleving en economie. De leden zijn machtige miljardairs.
„Wie op straat in beweging komt, is een handlanger van Israël en wordt gedood. Dat hebben we twee maanden geleden gezien, toen duizenden jongeren bij protesten zijn gedood. Het is uitgesloten dat het volk nu in opstand komt. Tenzij het machtige regime zo platgebombardeerd is, dat mijn moeder over hun lijken kan lopen.’’
Geen tweede Vietnam
De sleutel ligt in een politieke oplossing. Die moet - ironisch genoeg - misschien van Trump zelf komen. „Het gaat hem om Rusland en China. En hij wil dat Iran in stukjes uit elkaar valt voor de veiligheid van Israël’’, zegt Abdolah.
„Maar Trump gaat deze oorlog niet winnen. Als hij Iran binnenvalt, wordt het een tweede Vietnam. Wij hebben gezien wat er in Irak is gebeurd, in Syrië, Afghanistan en Libië. Dat wil niemand.’’
Kader Abdolah.
Kader Abdolah. © Getty Images
Abdolah blijft hopen op een wonder. Dat Trump de oorlog stopt, omdat er niet snel genoeg resultaat is. Of dat binnen Iran een nieuwe leider opstaat die de hand uitsteekt naar de wereld. „Daar sta ik achter. Een oorlog kan ook mensen en gedachten veranderen. Ik vraag iedereen: bid voor mijn land en hoop met mij mee.’’
Moeder nog zien
Zijn eigen droom blijft voorlopig in de ijskast. Na de positieve geluiden over de onderhandelingen dacht Abdolah heel even dat hij voor het eerst sinds zijn vlucht terug kon naar Iran.
„Ik voelde een kinderlijke blijheid. Mijn moeder is bijna 100, dementerend en kan niet lopen. Maar ze leeft nog steeds. Ze wacht tot haar zoon terugkeert naar Iran. Ik hoopte dat als ik weer thuis zou zijn, zij het leven zou kunnen loslaten. Wat ben ik toch naïef geweest.’’
Hey, wat voor een koek maak jij hier eigenlijk van:quote:Op zaterdag 7 maart 2026 19:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, jij vindt het oliedom. Die kliek kan moeilijk erger. Voor deze oorlog was het vaste prik om Israël te bedreigen en om de hele regio te ondergraven dus laten we niet doen alsof er nu een slapende reus is wakker gemaakt en we nu wonderbaarlijke en furieuze dingen gaan zien die nog nooit eerder door ze zijn geprobeerd gewoon omdat ze nu nog bozer en radicaler zijn.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 19:58 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Het was oliedom (badum tsk) dat ze Khamenei hebben uitgeschakeld. Hij was een stuk terughoudender dan zijn achterban en opvolger.
Ik snap niet dat ze niet gewoon even een miljoen armlastige allochtonen inzetten om wat dieper in het land een aantal vluchtstroken uit de grond te stampen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:15 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Schijnt dat Emirates vluchten onder straaljager begeleiding kunnen opstijgen van sommige landingsbanen. Of konden. Maar Dubai/VAE heeft nou eenmaal veel geïnvesteerd in hun imago als super veilig land. En die battle vechten ze nu met eventueel torenhoge boetes voor het beschadigen van het imago.
Israël beschermd van oudsher sterk de Joodse gemeenschap in o.a. Europese landen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:32 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Hey, wat voor een koek maak jij hier eigenlijk van:
Here’s Israel’s security minister, Itmar Ben Gvir, in a crowd cheering about flooding Europe with Arabs. “We want Mohammed to be the most popular name in the UK!” “We want more Mohammeds in Britain, Sweden, and France!”
[ x ]
Klopt dit niet, los van dat het oud is? Is het niet relevant of misschien wel op zijn minst een reden tot onderzoek, gezien ie tot 2025 de Israëlische minister van nationale veiligheid is geweest? Is het onwaarwschijnlijk dat de wens gedeeld wordt in zijn kringen (binnen Israël en haar lobby in de VS)?
En wat als het waar is, dat dit (gewenst) beleid is, waar kom jij dan op uit met enerzijds je crusade tegen moslims in Europa en anderzijds de oneindige behoefte om Israël in bescherming te nemen? Israël first of Europa first?
Ik denk dat ze dan wat uit te leggen hebben bij de ambassades van deze mensen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:35 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik snap niet dat ze niet gewoon even een miljoen armlastige allochtonen inzetten om wat dieper in het land een aantal vluchtstroken uit de grond te stampen.
Jij gaat jouw woordjes echt zo hard opeten deze weken.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, jij vindt het oliedom. Die kliek kan moeilijk erger. Voor deze oorlog was het vaste prik om Israël te bedreigen en om de hele regio te ondergraven dus laten we niet doen alsof er nu een slapende reus is wakker gemaakt en we nu wonderbaarlijke en furieuze dingen gaan zien die nog nooit eerder door ze zijn geprobeerd gewoon omdat ze nu nog bozer en radicaler zijn.
Die opvolgers worden ook gewoon uitgeschakeld.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 19:58 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Het was oliedom (badum tsk) dat ze Khamenei hebben uitgeschakeld. Hij was een stuk terughoudender dan zijn achterban en opvolger.
Want dat is het patroon.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:40 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Die opvolgers worden ook gewoon uitgeschakeld.
Volgens mij is het de bedoeling dat moslims naar Europa gaan om ruimte te maken voor 'Greater Israël' (zoals te zien is op het uniform van IDF-soldaten) en Greater Israël opgevuld en verdedigd moet worden door joden.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Israël beschermd van oudsher sterk de Joodse gemeenschap in o.a. Europese landen.
Daarom hebben ze bv hun asset Wilders gestationeerd in Nl. (niet geheel functionerend maar soit)
Dus waarom zou Israël hun joden in Europa aan gevaar willen blootstellen?
Zodat ze naar Israel verhuizen om groot Israel te verdedigen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Israël beschermd van oudsher sterk de Joodse gemeenschap in o.a. Europese landen.
Daarom hebben ze bv hun asset Wilders gestationeerd in Nl. (niet geheel functionerend maar soit)
Dus waarom zou Israël hun joden in Europa aan gevaar willen blootstellen?
Wat verwacht jij dan dat Iran meer of anders kan gaan doen dan nu het geval is?quote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:39 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Jij gaat jouw woordjes echt zo hard opeten deze weken.
Op de uniformen van de extreme figuren, niet standaard.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:42 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Volgens mij is het de bedoeling dat moslims naar Europa gaan om ruimte te maken voor 'Greater Israël' (zoals te zien is op het uniform van IDF-soldaten) en Greater Israël opgevuld en verdedigd moet worden door joden.
Dat heet nu een complottheoriequote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:42 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Volgens mij is het de bedoeling dat moslims naar Europa gaan om ruimte te maken voor 'Greater Israël' (zoals te zien is op het uniform van IDF-soldaten) en Greater Israël opgevuld en verdedigd moet worden door joden.
Ik denk dat dit is hoe heel veel Iraniërs het zien. Zelfs de tegenstanders van het regime dus. Die zien hun land plat gebombardeerd worden, hun familie zit dat nog. Ze weten dat Trump geen plan heeft en dat het al over van alles gaat, maar niet het welzijn van het Iraanse volk.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ontzettende domme vent.
Zijn broer geëxecuteerd zijn zus opgepakt door het regime van de khameini maar heel negatief tegen de partij die ze nu aanpakt.
Amerika dat de oorlog wil winnen zegt die.
Het is geen oorlog maar een interventie om 1. Nucleaire ontwikkelingen te vernietigen. 2. Regime die nucleaire ontwikkelingen willen te vernietigen.
Nou dat lukt gewoon dus de VS hoeft helemaal geen oorlog te winnen
De sjieten willen zelf het regime omverwerpen
Nou dan hadden ze dat moeten doen.
Hij dacht paar weken geleden naar Iran te kunnen gaan.
Niet geïnformeerd want toen wisten we hier al dat de interventie zou beginnen gezien de enorme hoeveelheden militaire inzet naar de regio
Hij is wel oprecht en ik snap zijn bezorgdheid.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat dit is hoe heel veel Iraniërs het zien. Zelfs de tegenstanders van het regime dus. Die zien hun land plat gebombardeerd worden, hun familie zit dat nog. Ze weten dat Trump geen plan heeft en dat het al over van alles gaat, maar niet het welzijn van het Iraanse volk.
Dit is een bestaand, herleidbaar Iraans persoon. Dat hij oprecht is acht ik waarschijnlijker dan al die trollen op internet die vragen om de terugkeer van de kroonprins met een IP buiten Iran.
Ik spreek er nog weleens wat, en nee, die denken dit niet.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat dit is hoe heel veel Iraniërs het zien. Zelfs de tegenstanders van het regime dus. Die zien hun land plat gebombardeerd worden, hun familie zit dat nog. Ze weten dat Trump geen plan heeft en dat het al over van alles gaat, maar niet het welzijn van het Iraanse volk.
Dit is een bestaand, herleidbaar Iraans persoon. Dat hij oprecht is acht ik waarschijnlijker dan al die trollen op internet die vragen om de terugkeer van de kroonprins met een IP buiten Iran.
Maar dan geldt het internationaal recht niet voor die landen?quote:Op zaterdag 7 maart 2026 19:43 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Nee? Ik ben tegen het blok Rusland/Iran/Noord-Korea, die ons als vijand beschouwen. Waarom ingrijpen als iemand iets doet tegen de vijand? Dat zou net zo dom zijn als in Nederland of Amerika wonen en dan pro-Rusland of niet anti-Iran zijn.
Dat jij hem niet begrijpt betekent niet dat hij dom is.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij is wel oprecht en ik snap zijn bezorgdheid.
Maar hoe kan iemand zo tergend dom zijn?
Etnische zuivering zou dat zijn!quote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:54 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Gelukkig heeft Hezbollah een evacuatie waarschuwing gegeven.
Nou niet bepaald.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ontzettende domme vent.
Zijn broer geëxecuteerd zijn zus opgepakt door het regime van de khameini maar heel negatief tegen de partij die ze nu aanpakt.
Het is geen oorlog maar een interventie om 1. Nucleaire ontwikkelingen te vernietigen. 2. Regime die nucleaire ontwikkelingen willen te vernietigen.
Niet geïnformeerd want toen wisten we hier al dat de interventie zou beginnen gezien de enorme hoeveelheden militaire inzet naar de regio
Je bent pro-Rusland en je zeikt over internationaal recht.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:54 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar dan geldt het internationaal recht niet voor die landen?
Infereren is een mooi ding.quote:
Ik ben niet pro-rusland.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:58 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Je bent pro-Rusland en je zeikt over internationaal recht.
Rond 21:10 ja. Staat ook een teller in beeld.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik zie niks.
Of gaan ze 21.10 starten met uitzenden?
Ik las van de week iets van een Iraniër die het regime in Iran vergeleek met de hydra, het veelkoppige monster uit de Griekse mythologie, want voor elke kop die je afhakt groeien er twee terug. Vond dat best treffend want aan fanatieke haat baarden is uiteraard geen enkel gebrek in Iran.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:40 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Die opvolgers worden ook gewoon uitgeschakeld.
Dan zullen er vast veel posts van je bestaan waar je kritiek op Rusland hebt dat ze het internationaal recht niet respecteren.quote:
Beter mikken.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 19:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[ x ]
Denk dat de beëdiging morgen niet doorgaat.
Nee, is namelijk mijn probleem niet.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 21:03 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dan zullen er vast veel posts van je bestaan waar je kritiek op Rusland hebt dat ze het internationaal recht niet respecteren.
Nou Amerika stuurt een Carrier Group, honderden F22, F35, B2 bommenwerpers en weken lang nieuw materieel en toestellen die kant op.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat jij hem niet begrijpt betekent niet dat hij dom is.
quote:The US is sending the Merops counter-drone system to the Middle East, which has already shot down over 1,000 Shahed drones in Ukraine, - Business Insider
It uses a small $15,000 interceptor drone (Surveyor) to destroy enemy drones.
Better the devil you know.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat verwacht jij dan dat Iran meer of anders kan gaan doen dan nu het geval is?
Ik denk: ze waren al tot het uiterste bereid en de enige reden dat ze dat niet uitgevoerd hebben is omdat ze niet bij machte waren om meer te doen. De insteek van de aanvallen is ook om dat zo te houden en verder in te perken, tot nu toe met succes in de zin dat er al 90% minder lanceringen zijn en het Iraanse vermogen in de lucht weggevaagd is.
Iran is 1000 keer groter dan Gaza. Om dat plat te bombarderen heeft geen enkel land genoeg munitiequote:Op zaterdag 7 maart 2026 21:23 schreef Akathisia het volgende:
Mijn conclusie is: het enige haalbare danwel meest reële en primaire doel is 'Iran zo stuk mogelijk te maken'. Dus; de hoeveelheid schade aanrichten welke met alle factoren meegenomen haalbaar is. Deze factoren zijn o.a.; militair vermogen, de internationale gemeenschap (normatief), de kosten/effecten op de (globale) economie, acceptatieniveau van Amerikaanse burgers, eventuele bemoeienis China, etc. Alle andere mogelijke effecten (regime change, migrant flood) zijn secundair. Kortom, een tweede Gaza-situatie.
Voordat je met een grondoperatie begint kan je maar beter de vijand alvast immobiel maken door hun brandstof productie en voorraad te vernietigen lijkt mijquote:Op zaterdag 7 maart 2026 21:29 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Better the devil you know.
Waarom zou je all in gaan als er nog niemand op de grond aan het vechten is? Ze weigeren met stoppen met vechten tegen de VS en Israël en dagen ze zelfs uit het op de grond te proberen. Ze hebben momenteel al flink wat leverage over de Golfstaten.
Ja, natuurlijk. Daarom 'zo stuk mogelijk'. De gelijkenis zal 'm zitten in de gewenning, de onbeperktheid qua duur tot een extern iets het zal beperken.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 21:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Iran is 1000 keer groter dan Gaza. Om dat plat te bombarderen heeft geen enkel land genoeg munitie
Dat is hoop om terug te gaan naar het land waarvan je gevlucht bent en waar je familie nog woont. Wij kunnen ons niet voorstellen hoe dat voelt.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 21:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou Amerika stuurt een Carrier Group, honderden F22, F35, B2 bommenwerpers en weken lang nieuw materieel en toestellen die kant op.
Withoff doet een beetje onderhandeling voor de bühne. Zoals iedereen hier wist.
En die man had al bijna een vliegticket geboekt om dat die dacht dat er een deal zou komen.
Als jouw tante Rita dat had gezegd had je haar ook uitgelachen.
Jawel, de VS kan ipv TNT en RDX te gebruiken overgaan op Ammoniumnitraat&nitro(mais)zetmeel (extreem goedkoop in vergelijking met TNT en RDX). Deden ze ook tijdens de Vietnam oorlog. Deze bommen kan je echter niet langdurig opslaan(toenemende instabiliteit naarmate de tijd verloopt) moeten binnen zeg een jaar afgeworpen worden.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 21:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Iran is 1000 keer groter dan Gaza. Om dat plat te bombarderen heeft geen enkel land genoeg munitie
quote:Google AI Overview
Nitrostarch, a military high explosive, was combined with ammonium nitrate (a fertilizer/oxidizer) and other materials to create stable, waterproof blasting agents for demolition during the mid-20th century, including the Vietnam War era. These mixtures were often produced as alternatives to TNT, utilized in mining, and in some specialized military applications
Allemaal smoesjes tot er daadwerkelijk wat gebeurt op de grond.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 21:34 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Voordat je met een grondoperatie begint kan je maar beter de vijand alvast immobiel maken door hun brandstof productie en voorraad te vernietigen lijkt mij
Ze zijn pas net begonnen de brandstof, water en energie -voorzieningen uit te schakelen heb ik de indruk.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 21:47 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Allemaal smoesjes tot er daadwerkelijk wat gebeurt op de grond.
In Iran betalen ze niet met eurosquote:Op zaterdag 7 maart 2026 21:55 schreef ACT-F het volgende:
Benzine binnenkort ¤4,50 per liter. Echt fantastisch!
[ x ]
Maar wij welquote:
Dit inderdaad. Valt me tegen van een schrijver van naam. Iedereen en zn 100 jaar oude moeder kon aan zien komen dat er iets ging gebeuren daar. Dat hij zo ongelofelijk naief was te denken dat het wel goed zou komen terwijl iedereen wist dat het los zou gaan is meer hem aan te rekenen dan een ander. En dan ook nog het regime half gaan verdedigen die zn eigen familie heeft vermoord: bizar.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ontzettende domme vent.
China nam vrijwel alle aardolie af van Iran, die hebben echter voor maanden aan reserve-voorraad.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 22:03 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Maar wij welLanden die van Iran afnamen moeten nu elders inkopen waardoor de prijs opgedreven wordt.
Wacht maar totdat de fatbikes je massaal van de sokken rijden.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 22:09 schreef Digi2 het volgende:
[..]
China nam vrijwel alle aardolie af van Iran, die hebben echter voor maanden aan reserve-voorraad.
4.5 euro per liter kan wel positief uitpakken voor de elektromobiliteit, elk nadeel heeft meestal wel zo zijn voordeel![]()
Nou het heeft één week geduurd, maar we zijn afgezakt tot Russische tactieken om vooral de bevolking te pakken. Hoe kweek je haatquote:Op zaterdag 7 maart 2026 21:53 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ze zijn pas net begonnen de brandstof, water en energie -voorzieningen uit te schakelen heb ik de indruk.
Is ook bullshit natuurlijk die rare prijsstellingen hier. In belgie gewoon 1,60quote:Op zaterdag 7 maart 2026 21:55 schreef ACT-F het volgende:
Benzine binnenkort ¤4,50 per liter. Echt fantastisch!
[ x ]
De ordetroepen hebben ook brandstof nodig.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 22:14 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Nou het heeft één week geduurd, maar we zijn afgezakt tot Russische tactieken om vooral de bevolking te pakken. Hoe kweek je haat
Die haat was er al, wordt meer en de wapenindustrie is daarvan afhankelijk. Hoe meer haat, des te groter de marktquote:Op zaterdag 7 maart 2026 22:14 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Nou het heeft één week geduurd, maar we zijn afgezakt tot Russische tactieken om vooral de bevolking te pakken. Hoe kweek je haat
Bel Trump ff dat je een tulband hebt gezien en Den Haag.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 22:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is dus niet de wereld die het verkloot voor ons, maar den haag
De begroting moet of uit broekzak of vestzak komen. Linksom of rechtsom, belasting betaal je toch.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 22:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is ook bullshit natuurlijk die rare prijsstellingen hier. In belgie gewoon 1,60
Dat is dus niet de wereld die het verkloot voor ons, maar den haag
Was het maar zo'n feest.. maak daar maar gerust ruim 4500 keer groter van! Gaza is amper 365 km² namelijk, terwijl Iran ongeveer zo groot is als West-Europa minus Frankrijk (2,270,714 km² vs 1.648.000 km²). Gelukkig wel een stuk minder dicht bevolkt dan Gaza en/of West-Europa, anders hadden we helemaal een gigantisch probleem gehad.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 21:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dure overheid hebben we dan. Betalen betalen en steeds minder er voor terug krijgen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 22:18 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De begroting moet of uit broekzak of vestzak komen. Linksom of rechtsom, belasting betaal je toch.
Nee, dat is nooit gezegd. Alleen landen die Iran niet (helpen met) aanvallen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 21:24 schreef ACT-F het volgende:
Ik dacht dat ze hiermee zouden stoppen:
[ x ]
Ah, dus de dienstplicht komt weer terug? Anders zie ik niet hoe Trump aan genoeg manschappen komt om Iran te bezetten.quote:
Nee, wij moeten Groenland beveiligen nadat een bepaald land bedreigingen tegenover Groenland had geuit.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 22:43 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ah, dus de dienstplicht komt weer terug? Anders zie ik niet hoe Trump aan genoeg manschappen komt om Iran te bezetten.
Europanietbellen trouwens.
Ik zou echt elk gevraagde hulp van Trump dik in zn reet schoppen, wat een volgevreten oranje meloen is het ook....Ga lekker jezelf stukslaan tegen het MiddenOosten, dit gaat zn ondergang worden...quote:
En we stuurden 2 militairen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 22:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, wij moeten Groenland beveiligen nadat een bepaald land bedreigingen tegenover Groenland had geuit.
En het bleek genoeg te zijn, totale win van onze overheid....Niet meer sturen dan nodig isquote:
Dat kwam eerder door Rutte die zijn tong diep in de aars van Trump stak.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 22:49 schreef cosmosis het volgende:
[..]
En het bleek genoeg te zijn, totale win van onze overheid....Niet meer sturen dan nodig is
De benzineprijs in België is dan ook gelijk aan de wegkwaliteitquote:Op zaterdag 7 maart 2026 22:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dure overheid hebben we dan. Betalen betalen en steeds minder er voor terug krijgen.
Ow wacht, al die niks uitvoerende kutimport moeten allerlei uitkeringen krijgen natuurlijk.
Klopt geen reet van van die enorme verschillen met het buitenland. Die hebben ook een dure overheid
Mooi toch, het feit is dat het genoeg was...Hel ik verwacht dat zelfs 0.5 militair in een rolstoel het doel bereikt had...quote:Op zaterdag 7 maart 2026 22:52 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat kwam eerder door Rutte die zijn tong diep in de aars van Trump stak.
Ik vind dat altijd zo'n leuke rubriek, als de olieprijs daalt merken we dat pas veel later aan de pomp omdat eerst de dure voorraden opgemaakt moeten worden, als de olieprijs stijgt merken we dat de volgende dag.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 22:53 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De benzineprijs in België is dan ook gelijk aan de wegkwaliteit
Je krijgt meer benzine voor je geld, maar mag wel nieuwe schokbrekers aftikkenquote:Op zaterdag 7 maart 2026 22:53 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De vlieger van de dure voorraden gaat niet helemaal op, want als de concurrerende partij de dure voorraden eerder op heeft dan zit jij met een voorraad die je niet aan de straatstenen kwijt kan, tenzij je met verlies verkoopt. Dus je moet bij prijsstijgingen direct acteren om een reserve op te bouwen om de verliezen bij prijsdaling weer op te vangen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 22:56 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd zo'n leuke rubriek, als de olieprijs daalt merken we dat pas veel later aan de pomp omdat eerst de dure voorraden opgemaakt moeten worden, als de olieprijs stijgt merken we dat de volgende dag.
Ik denk niet alleen de schokbrekers, maar zo'n beetje elk schroefje opnieuw aangedraaid moet wordenquote:Op zaterdag 7 maart 2026 22:56 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Je krijgt meer benzine voor je geld, maar mag wel nieuwe schokbrekers aftikken
Ja, maar dat lulverhaal wat ik net ophing is meestal de communicatie.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 23:02 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De vlieger van de dure voorraden gaat niet helemaal op, want als de concurrerende partij de dure voorraden eerder op heeft dan zit jij met een voorraad die je niet aan de straatstenen kwijt kan, tenzij je met verlies verkoopt. Dus je moet bij prijsstijgingen direct acteren om een reserve op te bouwen om de verliezen bij prijsdaling weer op te vangen.
Ze willen het lekker simpel houden, want anders snapt het klootjesvolk het niet. Alsof het filantropische instellingen zijnquote:Op zaterdag 7 maart 2026 23:06 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja, maar dat lulverhaal wat ik net ophing is meestal de communicatie.
quote:NEW | Iran continued drone and ballistic missile attacks on Gulf states despite President Masoud Pezeshkian’s order to suspend strikes unless attacks on Iran originated from their territory. Two Iranian drones struck United Arab Emirates (UAE) territory between March 6 at 3:00 PM ET and March 7 at 8:00 AM ET, including a strike on the Dubai International Airport. Iranian drone and ballistic missile strikes from March 6 to March 7 also targeted US bases in Saudi Arabia, Saudi energy infrastructure, and civilian infrastructure. The Saudi Defense Ministry said it intercepted eight Iranian drones and one ballistic missile. A separate missile that targeted US forces at Prince Sultan Airbase fell in an uninhabited area.
Iran has continued to launch ballistic missile barrages at Israel since ISW-CTP’s last data cutoff on March 6. Iran conducted at least six ballistic missile barrages targeting Israel between March 6 at 3:00 PM ET and March 7 at 8:00 AM ET. ISW-CTP has not observed any missile impacts at the time of this writing.
Oprechte vraag: Jij voelt bij het posten van een dergelijke reactie geen enkele schroom of terughoudendheid als je de mening van een 71-jarige voormalige inwoner van het land, met een dode broer en zus vanwege de opeenvolgende regimes, en ongetwijfeld een leven vol diepe emotionele en intellectuele betrokkenheid bij de politieke en maatschappelijke ontwikkelingen in dat land, terzijde schuift met 'domme vent', omdat iedere knabbelnoten vretende scrum-master uit Giethoorn die de afgelopen weken dagelijks 20 minuten NU-nieuws gelezen heeft, ook wel 'weet hoe het zit'?quote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ontzettende domme vent.
(..)
quote:Reporter: Do you think the map of Iran looks the same after this is all done?
Trump: That I can’t tell you. Probably not.
Wat kun je hiervan zeggen? Ik hou het maar kort, weerzinwekkendquote:Reporter: Did the United States bomb a girls’ elementary school in southern Iran on the first day of the war and kill 175 people.
Trump: Based on what I’ve seen that was done by Iran.
Reporter: Is that true Secretary Hegseth?
Hegseth: The only side that targets civilians is Iran.
Trump: We think it was done by Iran... they are very inaccurate with their munitions.
Nou ja dit is toch wel een groter probleem voor de wereld dan voor Iran....Dus ja wie zn Hell is dit eigenlijk...quote:
Hij heeft goed afgekeken van zijn vriend Poetin.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 23:42 schreef Doler12 het volgende:
Oke Donald Trump heeft net de twee domste antwoorden gegeven die hij maar kon geven.
[..]
[..]
Wat kun je hiervan zeggen? Ik hou het maar kort, weerzinwekkend
Hier staan bruggen op instorten en kunnen niet eens wegen gebouwd worden.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 22:53 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Iran die Rusland heeft geholpen in de oorlog in Oekraïne.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 23:56 schreef cosmosis het volgende:
De kansloosheid van Rusland (en China) op het wereldtoneel.....
[ x ]
Dat het allemaal onzin is.quote:Op zondag 8 maart 2026 00:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hier staan bruggen op instorten en kunnen niet eens wegen gebouwd worden.
Wat is je punt exact?
Dat er niet zoiets bestaat als een gratis lunch.quote:Op zondag 8 maart 2026 00:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hier staan bruggen op instorten en kunnen niet eens wegen gebouwd worden.
Wat is je punt exact?
Een mes in de rug gaat wel iets te ver, hooguit dat Rusland zn handen al heeft overspeeld aan Ukraine en 0 ruimte heeft om maar iets bij te dragen aan Iran....quote:Op zondag 8 maart 2026 00:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Iran die Rusland heeft geholpen in de oorlog in Oekraïne.
Krijgt vervolgens een mes in de rug als ze zelf in de problemen komen...
Iran gaat volop olie-installaties bombarderen als vergelding op hun installaties.quote:Op zondag 8 maart 2026 00:08 schreef cosmosis het volgende:
Ik gok dat Iran dit wel serieus neemt......De vraag is hoeveel controle men heeft...Ze hebben zeker geen baat bij het verklaren van de oorlog aan alle omringende landen...
[ x ]
Het is gewoon een oorlog.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ontzettende domme vent.
Rusland heeft gewoon inlichtingen verstrekt aan Iran voor het raken van Amerikaanse doelen in het Midden Oosten..quote:Op zondag 8 maart 2026 00:10 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Een mes in de rug gaat wel iets te ver, hooguit dat Rusland zn handen al heeft overspeeld aan Ukraine en 0 ruimte heeft om maar iets bij te dragen aan Iran....
Gelukkig is de winter bijna voorbij.quote:Op zondag 8 maart 2026 00:10 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Iran gaat volop olie-installaties bombarderen als vergelding op hun installaties.
de VS hebben juist vandaag de olietanks van Iran gebombardeerd.quote:Op zondag 8 maart 2026 00:08 schreef cosmosis het volgende:
Ik gok dat Iran dit wel serieus neemt......De vraag is hoeveel controle men heeft...Ze hebben zeker geen baat bij het verklaren van de oorlog aan alle omringende landen...
[ x ]
Alle emiraten (en de VS) staan nu wel te shoppen bij ze voor anti drone oplossingenquote:Op zondag 8 maart 2026 00:23 schreef theunderdog het volgende:
Amerika lacht Europa keihard uit. Deze gehele oorlog zorgt ervoor dat Ukraine het nakijken heeft.
Ja jawel. Maar de VS krijgt het sowieso voor elkaar dat te krijgen, zonder dat ze Ukraine ook iets gevenquote:Op zondag 8 maart 2026 00:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Alle emiraten (en de VS) staan nu wel te shoppen bij ze voor anti drone oplossingen
???quote:Op zondag 8 maart 2026 00:23 schreef theunderdog het volgende:
Amerika lacht Europa keihard uit. Deze gehele oorlog zorgt ervoor dat Ukraine het nakijken heeft.
Zomervakantie in eigen landquote:Op zondag 8 maart 2026 00:16 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Gelukkig is de winter bijna voorbij.
Ja, natuurlijk. Vast....quote:Op zondag 8 maart 2026 00:34 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
???
Europa lacht straks het hardst als we op stoom zijn hier.
Doe mee dan gewoon, hard werken, je ballen harig trainen, bevecht wilde dieren, wees de sterkste, kom op voor je eigen rechten, heerlijk om gewoon man te zijnquote:
nee hoor , we gaan de volgende winter niet halen met die oorlog, voor de hete zomer is het beslistquote:Op zondag 8 maart 2026 00:53 schreef theunderdog het volgende:
Israel is goed bezig ervoor te zorgen dat hier de energierekening flink duurder zal worden.
Lekker man.
Gewoon zorgen dat je wel 90 energierekeningen kunt betalen tegelijkertijd, opgelost.quote:Op zondag 8 maart 2026 00:53 schreef theunderdog het volgende:
Israel is goed bezig ervoor te zorgen dat hier de energierekening flink duurder zal worden.
Lekker man.
Denk dat Iran zich eerder op ontziltingsinstallaties in de Golf en Israël zal richten nu. Al eerder als mogelijk doel ter sprake gekomen waarbij je deze landen en de bevolking enorm hard direct treft maar ook de algehele economische structuur die afhankelijk daarvan is.quote:Op zondag 8 maart 2026 00:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
de VS hebben juist vandaag de olietanks van Iran gebombardeerd.
Wat een vuurzee....
https://www.reddit.com/r/(...)depot_explosions_at/
Denk dat men zich juist op die infra van Saudi Arabie gaat richten...
iran gaat straat arm worden, blijft geen olie depot overquote:Op zondag 8 maart 2026 00:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
de VS hebben juist vandaag de olietanks van Iran gebombardeerd.
Wat een vuurzee....
https://www.reddit.com/r/(...)depot_explosions_at/
Denk dat men zich juist op die infra van Saudi Arabie gaat richten...
quote:Op zondag 8 maart 2026 00:45 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Op de fiets naar de camping, net als vroegâh!
Maar dat is voor Oekraïne niet waar het echt om draait. Wat financiële winst. Zij willen dat Trump beslissingen ten nadele van Poetin neemt dat Oekraïne in die oorlog met Rusland noemenswaardige winst oplevert. Niet wat meer inkomsten bij verkoop van drones. En helaas gaat Trump zijn buddy Poetin niet noemenswaardig pijn doen, zelfs niet ookal is hij het die Oekrainse drones hard nodig heeft nu.quote:Op zondag 8 maart 2026 00:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Alle emiraten (en de VS) staan nu wel te shoppen bij ze voor anti drone oplossingen
NOSquote:Bij de Amerikaanse ambassade in de Noorse hoofdstad Oslo heeft in de nacht van zaterdag op zondag een explosie plaatsgevonden. Niemand raakte gewond. De hulpdiensten rukten massaal uit en de politie doet onderzoek.
De schade aan het gebouw lijkt vooralsnog beperkt. "Er is sprake van lichte schade. We gaan nu nog niets zeggen over het type schade, wat er precies is ontploft of dat soort details,"
NOSquote:Leger Israël: commandanten van Iraanse Quds-brigade geraakt bij aanval in Beiroet
Na berichten over een luchtaanval op een hotel in het centrum van Beiroet meldt het leger van Israël dat het een gerichte luchtaanval heeft uitgevoerd op belangrijke commandanten van de Iraanse Revolutionaire Garde in de Libanese hoofdstad. Het leger meldt niet expliciet dat het om een aanval op dat hotel gaat.
Het Libanese ministerie van Volksgezondheid meldt inmiddels dat er vier mensen zijn omgekomen bij de aanval. Ook zijn er tien gewonden gevallen.
Het leger meldt dat het een aanval was op leden van de Quds-brigade, een onderdeel van de Revolutionaire Garde dat verantwoordelijk is voor operaties in het buitenland.
Pas nadat China Taiwan binnenvalt en Japan hun belofte nakomt om Taiwan te verdedigen (ik geloof niet meer dat Taiwan op hulp vanuit de VS hoeft te rekenen).quote:
Dat zou mooi zijn, dat zich dat allemaal ver weg afspeelt en Europa geen rol speelt.quote:
Ik denk het niet. Rare waarschuwing. De Amerikanen doen dit al in Saudië Arabië. Dus dit is niet dreigen met iets nieuws.quote:Op zondag 8 maart 2026 00:08 schreef cosmosis het volgende:
[ x ]
quote:Op zondag 8 maart 2026 04:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Koeweit en Bahrein krijgen weer klappen
Het Koeweitse ministerie van Defensie meldt dat brandstoftanks op de internationale luchthaven van het land het doelwit waren van een droneaanval. "De brandstoftanks van de internationale luchthaven van Koeweit zijn aangevallen door drones, waarmee vitale infrastructuur direct werd getroffen", aldus een woordvoerder van het ministerie van Defensie in een bericht van het Koeweitse leger op X.
Bahrein:
https://www.reddit.com/r/(...)e_impact_in_bahrain/
In game theory, most people are thinking of 2quote:Op zondag 8 maart 2026 07:00 schreef kladderadatsch het volgende:
Must read: https://endtropy.substack(...)y-part-1-us?r=6xx7nz
Zet eerst maar een flinke pot koffie want het is lang...
quote:Op zaterdag 7 maart 2026 20:32 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Hey, wat voor een koek maak jij hier eigenlijk van:
Here’s Israel’s security minister, Itmar Ben Gvir, in a crowd cheering about flooding Europe with Arabs. “We want Mohammed to be the most popular name in the UK!” “We want more Mohammeds in Britain, Sweden, and France!”
[ x ]
https://x.com/wallyrashid/status/2029749839144124421
Klopt dit niet? Is het niet relevant of misschien wel op zijn minst een reden tot onderzoek, gezien ie tot 2025 de Israëlische minister van nationale veiligheid is geweest? Is het onwaarwschijnlijk dat de wens gedeeld wordt in zijn kringen (binnen Israël en haar lobby in de VS)?
En wat als het waar is, dat dit (gewenst) beleid is, waar kom jij dan op uit met enerzijds je crusade tegen moslims in Europa en anderzijds de oneindige behoefte om Israël in bescherming te nemen? Israël first of Europa first?
Dat is serieuze schade, er zijn straks een aantal woningen onbewoonbaar, hopelijk zijn de bewoners ok.quote:
Dat wordt dan ook niet gezegd.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Normale mensen zeggen met name niet dat een terreurgroepering als Hamas 'vrijheidsstrijders ' zijn die slechts bestaan om te strijden tegen onrecht.
Ah, ja heel erg. Maar alleen als het om landen gaat die je steunt.quote:Op zondag 8 maart 2026 08:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is serieuze schade, er zijn straks een aantal woningen onbewoonbaar, hopelijk zijn de bewoners ok.
quote:Op zondag 8 maart 2026 08:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah, ja heel erg. Maar alleen als het om landen gaat die je steunt.
Hahahaha.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 18:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Huh, dit stelde jij letterlijk twee weken terug nog:quote:Op zondag 8 maart 2026 08:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat wordt dan ook niet gezegd.
Normale mensen steunen genocide en oorlogsmisdaden niet.
Dit doe je de hele tijd: enorm radicale standpunten innemen en als je dan daarmee wordt geconfronteerd ga je ontkennen dat je het ooit hebt gezegd. Wat zijn dit voor rare spelletjes?quote:Op zondag 22 februari 2026 12:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hoe dit op te lossen?
Stoppen met vechten.
Israël moet stoppen met al die misdaden.
Hamas heeft dan geen voedingsgrond meer.
Dat gaat helaas gezien alles wat Israël gedaan heeft lang duren.
Maar ja. Als Israël zo door blijft gaan zullen mensen alleen maar meer afkeer krijgen.
Hamas is een combinatie van.
Vrijheidsstrijders die het helaas op een terroristische manier doen.
Hamas bestaat alleen maar om te strijden tegen het onrecht.
Lezen en zelf nadenken blijft lastig.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 13:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
Exact
Preemptive is correct hier en internationaal recht staat dit expliciet toe
En wat staat er bij?quote:Op zondag 8 maart 2026 08:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit stelde jij letterlijk twee weken terug nog:
[..]
Oh?quote:Op zondag 8 maart 2026 08:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hahahaha.
Jij kraamt met de dag meer onzin uit hè.
De VS wil wereldwijde macht over olie.
Ja, heel gerechtvaardigd hoor....
Het steunen van genocide en oproepen tot geweld tegen "het allergrootste kwaad" vind ik veel radicaler lol....quote:Op zondag 8 maart 2026 08:38 schreef HowardRoark het volgende:
Dit doe je de hele tijd: enorm radicale standpunten innemen en als je dan daarmee wordt geconfronteerd ga je ontkennen dat je het ooit hebt gezegd. Wat zijn dit voor rare spelletjes?
internationaal recht is eigenlijk de grootste onzin want het wordt alleen toegepast als het toevallig goed uitkomtquote:Op zaterdag 7 maart 2026 13:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
Exact
Preemptive is correct hier en internationaal recht staat dit expliciet toe
Volgens Trump en Netanyahu doen burgers er sowieso niet toe.quote:Op zondag 8 maart 2026 08:40 schreef theguyver het volgende:
[..]
Oh?
Dus het Iraanse volk boeit niet?
Als het om olie ging waarom dan geen grond oorlig en de velden veilig stellen en dat stuk grond anexeren?
Zelfde in venezuela?
En tig andere landen?
Dus het is prima dat Trump een overheid aanpakt die genocide uit voert!quote:Op zondag 8 maart 2026 08:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat wordt dan ook niet gezegd.
Normale mensen steunen genocide en oorlogsmisdaden niet.
Heeft Trump Netanyahu aangepakt?quote:Op zondag 8 maart 2026 08:43 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dus het is prima dat Trump een overheid aanpakt die genocide uit voert!
Wanneer heeft Trump Israël aangevallen dan?quote:Op zondag 8 maart 2026 08:43 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dus het is prima dat Trump een overheid aanpakt die genocide uit voert!
IR is IR. Ongeacht voor wie.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 18:02 schreef HiZ het volgende:
[..]
Welk internationaal recht? Dat voor grote landen of dat voor kleine landen. Want voor echt grote landen betekent IR gewoon wat ze willen. Nooit anders geweest ook.
Wie handhaaft internationaal recht?quote:Op zondag 8 maart 2026 08:41 schreef mschol het volgende:
[..]
internationaal recht is eigenlijk de grootste onzin want het wordt alleen toegepast als het toevallig goed uitkomt
het idee is wel goed verder
Er staat daar dat jij Hamas als 'vrijheidsstrijders' ziet die alleen maar strijden tegen onrecht en dit 'helaas' op een terroristische manier doen. Dit is echt net zo totaalidioot als zeggen dat de NSDAP eigenlijk voorvechters van een beter Duitsland waren en slechts tegen misstanden optraden, maar dit helaas op een iets te gewelddadige manier deden.quote:
Zullen we hun beide speaches even gaan aanhoren bij deze aanval.quote:Op zondag 8 maart 2026 08:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Volgens Trump en Netanyahu doen burgers er sowieso niet toe.
Trump roept zelfs dat ze de olie gaan controleren.
Ze doen niets anders dan dat. In zowel Venezuela als Iran doen ze niets wat zou lijken op hun propaganda doelen.
hoe ben je in staat dit te verdedigen, Iran moorde is een week waarschijnlijk meer mensen uit dan Israel in hun hele oorlog tegen Gaza!quote:Op zondag 8 maart 2026 08:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Volgens Trump en Netanyahu doen burgers er sowieso niet toe.
Trump roept zelfs dat ze de olie gaan controleren.
Ze doen niets anders dan dat. In zowel Venezuela als Iran doen ze niets wat zou lijken op hun propaganda doelen.
Die gifgas aanvallen was desinfo.quote:Op zondag 8 maart 2026 08:45 schreef theguyver het volgende:
[..]
Wie handhaaft internationaal recht?
Niemand!
Het zijn regels waar niemand zich aan houd Assad gebruikte gifgas net als Sadddam.
Het is al zoals de mensheid bestaat het recht van de sterkste is wat geld.
Je kan er over jammeren maar helaas is het wel zo.
Dat was mijn vraag niet. Mijn vraag was wat jij denkt dat ze nog uit hun mouw kunnen trekken als ze wel all in zouden gaan.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 21:29 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Better the devil you know.
Waarom zou je all in gaan als er nog niemand op de grond aan het vechten is? Ze weigeren met stoppen met vechten tegen de VS en Israël en dagen ze zelfs uit het op de grond te proberen. Ze hebben momenteel al flink wat leverage over de Golfstaten.
Dat toontje van deze vent is echt onuitstaanbaar.quote:Op zondag 8 maart 2026 07:06 schreef theguyver het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Wannebee Terrorist gooit bom en iemand die hem probeert tegen te houden worden word als eerste gearresteerd.
NY![]()
Ik vind die Iran regime zich erg inhouden. Ze vertellen het westen zelfs wat ze gaan doen. En dan doen ze het ook. Bijv. hoe ze de luchtverdediging van Israel zouden uitschakelen. En Israel deed niets. Telling. Want dit zegt dat Israel en VS aan de grond zitten kwa wapentuig. VS trekt nu zelfs rakketten terug uit Oekraine voor Israel.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:11 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat was mijn vraag niet. Mijn vraag was wat jij denkt dat ze nog uit hun mouw kunnen trekken als ze wel all in zouden gaan.
90 miljoen mensen in Iran... en een groot deel straks zonder water?quote:Op zondag 8 maart 2026 09:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dat zat er in. Succes met de leefbaarheid daar binnenkort.
Het hele Midden-Oosten transformeert zo in een Mad Max film.
[ afbeelding ]
Waarom die vraag gezien de omstandigheden ze hier dus niet toe dwingen. Want nogmaals, er staat geen leger voor de poorten van Teheran. Dus wie zal het zeggen? Bezetten gaat toch niet lukken om redenen die duidelijk zijn.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:11 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat was mijn vraag niet. Mijn vraag was wat jij denkt dat ze nog uit hun mouw kunnen trekken als ze wel all in zouden gaan.
Toch fijn dat zelfs jij inziet dat Israël ook flink wat oorlogsmisdaden begaan heeft en het benoemd dat ze bewust burgers hebben vermoord.quote:Op zondag 8 maart 2026 08:56 schreef theguyver het volgende:
[..]
hoe ben je in staat dit te verdedigen, Iran moorde is een week waarschijnlijk meer mensen uit dan Israel in hun hele oorlog tegen Gaza!
Nee, jij stelde dat het oliedom was om Khamenei om te leggen omdat het nu nog veel erger zou worden. Je blijkt dit dus niet te kunnen onderbouwen met wat ze wel nog meer zouden kunnen doen. Helder.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:21 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Waarom die vraag gezien de omstandigheden ze hier dus niet toe dwingen. Want nogmaals, er staat geen leger voor de poorten van Teheran. Dus wie zal het zeggen? Bezetten gaat toch niet lukken om redenen die duidelijk zijn.
En als het aan Iran ligt de golfstaten en Saudi Arabië ook.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
90 miljoen mensen in Iran... en een groot deel straks zonder water?
Er zijn zeer waarschijnlijk veel meer amerikaanse soldaten gedood. VS hebben zelfs geen strategische genraals meer in de regio om de oorlog tegen Iran te leiden. Allemaal gedood door dronebombings op hotels. Ik vind het wel mooi. Navo en VS moeten een flinke les krijgen in bescheidenheid.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:21 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Waarom die vraag gezien de omstandigheden ze hier dus niet toe dwingen. Want nogmaals, er staat geen leger voor de poorten van Teheran. Dus wie zal het zeggen? Bezetten gaat toch niet lukken om redenen die duidelijk zijn.
Wtf? Welke bubbel haal jij je nieuws uit?quote:Op zondag 8 maart 2026 09:25 schreef DrCarlton het volgende:
[..]
Er zijn zeer waarschijnlijk veel meer amerikaanse soldaten gedood. VS hebben zelfs geen strategische genraals meer in de regio om de oorlog tegen Iran te leiden. Allemaal gedood door dronebombings op hotels. Ik vind het wel mooi. Navo en VS moeten een flinke les krijgen in bescheidenheid.
Khamenei stierf de eerste dag. Pas daarna begon het met regenen. De tandjes, hoe dom ben je?quote:Op zondag 8 maart 2026 09:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, jij stelde dat het oliedom was om Khamenei om te leggen omdat het nu nog veel erger zou worden. Je blijkt dit dus niet te kunnen onderbouwen met wat ze wel nog meer zouden kunnen doen. Helder.
Ik denk dat je wat minder Russische en Iraanse propaganda moet lezen. Tenzij je graag in sprookjes gelooft natuurlijk.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:25 schreef DrCarlton het volgende:
[..]
Er zijn zeer waarschijnlijk veel meer amerikaanse soldaten gedood. VS hebben zelfs geen strategische genraals meer in de regio om de oorlog tegen Iran te leiden. Allemaal gedood door dronebombings op hotels. Ik vind het wel mooi. Navo en VS moeten een flinke les krijgen in bescheidenheid.
quote:Op zondag 8 maart 2026 09:25 schreef DrCarlton het volgende:
[..]
heb je een linkje ?quote:Op zondag 8 maart 2026 09:25 schreef DrCarlton het volgende:
[..]
Okay, en nog een slechte verliezer ook nog. Ga je ver mee komen in je leven, vragen niet kunnen beantwoorden en dan beledigingen gaan uitdelen als je geen kant meer op kunt.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:27 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Khamenei stierf de eerste dag. Pas daarna begon het met regenen. De tandjes, hoe dom ben je?![]()
Rhetorische vraag trouwens.
Sprookjes zeg je. Ik kijk helemaal niet naar de NOS of Jinek dus.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk dat je wat minder Russische en Iraanse propaganda moet lezen. Tenzij je graag in sprookjes gelooft natuurlijk.
Ach vrouw ga wat doen. Met je geframe.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Okay, en nog een slechte verliezer ook nog. Ga je ver mee komen in je leven, vragen niet kunnen beantwoorden en dan beledigingen gaan uitdelen als je geen kant meer op kunt.
quote:Op zondag 8 maart 2026 09:25 schreef DrCarlton het volgende:
[..]
Ik zou denken dat dit moet doorlopen tot en met de midterms zodat die gecanceld kunnen worden?quote:Op zondag 8 maart 2026 01:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee hoor , we gaan de volgende winter niet halen met die oorlog, voor de hete zomer is het beslist
het wordt een heftige drinkwater oorlog
Net gelezen in dat artikel van kladeratch en er wordt uitvoer aan gegeven. Iran reageert langzamer maar qua volgorde wel redelijk gelijk met het artikel.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dat zat er in. Succes met de leefbaarheid daar binnenkort.
Het hele Midden-Oosten transformeert zo in een Mad Max film.
[ afbeelding ]
Proxies en sleepers activeren.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:11 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dictatoriale trekjes: mensen met een andere mening de mond willen snoeren.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 18:35 schreef HowardRoark het volgende:
Dit soort mensen graag direct uitzetten en paspoort afnemen
[ twitter ]
Oerdomme mensen moet je simpelweg de mond snoeren en ridiculiseren, dat is eenieders plicht als beschaafd mens, dit zijn we kwijtgeraakt in deze eeuw.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dictatoriale trekjes: mensen met een andere mening de mond willen snoeren.
Ik probeer ze altijd eerst wat wijzer te maken.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:40 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Oerdomme mensen moet je simpelweg de mond snoeren en ridiculiseren, dat is eenieders plicht als beschaafd mens, dit zijn we kwijtgeraakt in deze eeuw.
Een kikker de stelling van Pythagoras uitleggen is verspilde tijd en energie.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik probeer ze altijd eerst wat wijzer te maken.
Benieuwd of dit soort dingen wel echt lekker afgestemd worden binnen de coalitie Israël - VS. Volgens mij is Israël actief in het gebied om Teheran. Die hebben weinig moeite met de Iraanse olieproductie volledig lamleggen. Kan me zo voorstellen dat de VS daar wat minder happig op is.quote:
Dan zou het nog leger op fok zijn.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:40 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Oerdomme mensen moet je simpelweg de mond snoeren
Israël is erbij gebaat om te zorgen dat de VS erbij betrokken is tot het einde. Geen tussentijdse off-ramp of terugtrekking, Iran moet volledig op de knieën.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Benieuwd of dit soort dingen wel echt lekker afgestemd worden binnen de coalitie Israël - VS. Volgens mij is Israël actief in het gebied om Teheran. Die hebben weinig moeite met de Iraanse olieproductie volledig lamleggen. Kan me zo voorstellen dat de VS daar wat minder happig op is.
De Fabeltjeskrantquote:Op zondag 8 maart 2026 09:29 schreef DrCarlton het volgende:
[..]
Ik kijk helemaal niet naar de NOS of Jinek dus.
Ik snap wat de doelen zijn van Israël. Het gaat me er meer om dat de VS nou juist niet zit te wachten op het verder destabiliseren van de energiemarkt.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Israël is erbij gebaat om te zorgen dat de VS erbij betrokken is tot het einde. Geen tussentijdse off-ramp of terugtrekking, Iran moet volledig op de knieën.
Benieuwd wat de oliemarkt gaat doen morgen....quote:Op zondag 8 maart 2026 09:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik snap wat de doelen zijn van Israël. Het gaat me er meer om dat de VS nou juist niet zit te wachten op het verder destabiliseren van de energiemarkt.
Ghouta (2013): Een grootschalige aanval die leidde tot honderden doden en internationale veroordeling.quote:
Hoe duurder de olie hoe meer winst voor trump zijn drill baby drill vriendjes.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik snap wat de doelen zijn van Israël. Het gaat me er meer om dat de VS nou juist niet zit te wachten op het verder destabiliseren van de energiemarkt.
Morgen, volgende week, volgende maand. Wat wordt weer terug naar autoloze zondagen.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Benieuwd wat de oliemarkt gaat doen morgen....
Of de ongein van afgelopen dagen al in de stijging zat, of dat het nog veel meer omhoog gaat...
Alvast even sparen voor als er in december weer een nieuw energiecontract afgesloten moet worden.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Morgen, volgende week, volgende maand. Wat wordt weer terug naar autoloze zondagen.
Dictators stoppen deze mensen in kampen of worden geliquideerd.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dictatoriale trekjes: mensen met een andere mening de mond willen snoeren.
Ah, een inhoudelijk antwoord. Bedankt!quote:Op zondag 8 maart 2026 09:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Proxies en sleepers activeren.
Ontzilting installaties en stroomvoorzieningen bombarderen. Zeemijnen plaatsen.
https://endtropy.substack(...)-follyfury-part-2-in
Deel 1 hiervan somt het mooi op.
Als puntje bij paaltje komt walgt de gemiddelde Europese Rus van Aziaten.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:53 schreef Since2003 het volgende:
De relatie tussen China en Rusland warmstoken.
Yep, hogere energieprijzen zijn niet erg populair bij de bevolking van de VS, bovendien klaagt men over hoge voedselprijzen. Hogere energieprijzen neigen ertoe relatief snel door te werken in de prijzen van voedsel.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
quote:AI Overview
Food systems consume roughly 15% of total global fossil fuels annually, heavily impacting, packaging, processing, and transport. This deep reliance includes manufacturing nitrogen fertilizers, operating farm machinery, and producing plastics.
Volgens mij valt dat nog wel tegen, omdat dat schaliespul niet per se te vergelijken is met wat ze in het Midden-Oosten uit de grond trekken. Maar vooral de Amerikaans bevolking zit niet zo te wachten op het verder aanwakkeren van de inflatie. Er wordt in de VS al wel gesproken over een 'E-vormige' economie, waarbij eigenlijk enkel nog de hogere inkomens de economie aanwakkeren terwijl de lagere inkomens rondkomen van schulden en de middenklasse in toenemende mate onder druk staat.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe duurder de olie hoe meer winst voor trump zijn drill baby drill vriendjes.
Wat een dom racistisch gezwets.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:55 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als puntje bij paaltje komt walgt de gemiddelde Europese Rus van Aziaten.
Ik heb van te voren al gezegd dat de VS klappen zou krijgen. Je moet niet porren in een wespennest.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:20 schreef DrCarlton het volgende:
[..]
Ik vind die Iran regime zich erg inhouden. Ze vertellen het westen zelfs wat ze gaan doen. En dan doen ze het ook. Bijv. hoe ze de luchtverdediging van Israel zouden uitschakelen. En Israel deed niets. Telling. Want dit zegt dat Israel en VS aan de grond zitten kwa wapentuig. VS trekt nu zelfs rakketten terug uit Oekraine voor Israel.
Saoedi-Arabië mag doen wat het wil.quote:Op zondag 8 maart 2026 00:08 schreef cosmosis het volgende:
[ x ]
Mijn morbide curiosity hoopt ergens dat ze hun leuter ook in het Chinese wespennest durven steken.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:59 schreef halfway het volgende:
[..]
Ik heb van te voren al gezegd dat de VS klappen zou krijgen. Je moet niet porren in een wespennest.
Mwah, ligt eraan wat je motieven zijnquote:Op zondag 8 maart 2026 09:59 schreef halfway het volgende:
[..]
Je moet niet porren in een wespennest.
Recht bestaat bij de gratie van handhaving. Aangezien die handhaving situationeel is, IR niet IR voor iedereen. Je kunt dat ontkennen, maar de realiteit is volledig anders dan wat je beweert. Het IR is ook overduidelijk vooral gebruikt om westerse politiek universeel te maken. Europeanen hebben daar voordeel van gehad en wij vinden IR geweldig, maar in grote delen van de rest van de wereld ziet men IR vooral als een middel om hun eronder te houden. Hypocrisie met andere woorden.quote:Op zondag 8 maart 2026 08:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wanneer heeft Trump Israël aangevallen dan?
Als Trump echt iets tegen genocide zou doen zou dat top zijn ja.
[..]
IR is IR. Ongeacht voor wie.
Alleen houden bepaalde kleinere landen zich er sowieso al niet aan.
Maar tja de VS en Israël vegen de reet af met IR.
Yep, en omdat er landen met een veto zijn is het imo ook geen recht, want dat gaat al meteen in tegen het gelijkheidsbeginsel.quote:Op zondag 8 maart 2026 10:11 schreef HiZ het volgende:
[..]
Recht bestaat bij de gratie van handhaving. Aangezien die handhaving situationeel is, IR niet IR voor iedereen. Je kunt dat ontkennen, maar de realiteit is volledig anders dan wat je beweert. Het IR is ook overduidelijk vooral gebruikt om westerse politiek universeel te maken. Europeanen hebben daar voordeel van gehad en wij vinden IR geweldig, maar in grote delen van de rest van de wereld ziet men IR vooral als een middel om hun eronder te houden. Hypocrisie met andere woorden.
Idd. Een stok om mee te slaan wanneer het ons uitkomt. Om het recht van de sterkste een zweempje rechtvaardigheid te geven. Sommige mensen slaan graag met die stok.quote:Op zondag 8 maart 2026 10:11 schreef HiZ het volgende:
[..]
Recht bestaat bij de gratie van handhaving. Aangezien die handhaving situationeel is, IR niet IR voor iedereen. Je kunt dat ontkennen, maar de realiteit is volledig anders dan wat je beweert. Het IR is ook overduidelijk vooral gebruikt om westerse politiek universeel te maken. Europeanen hebben daar voordeel van gehad en wij vinden IR geweldig, maar in grote delen van de rest van de wereld ziet men IR vooral als een middel om hun eronder te houden. Hypocrisie met andere woorden.
quote:Op zondag 8 maart 2026 10:00 schreef Perrin het volgende:
Hm, misschien heeft @:DrCarlton toch gelijk.
[ x ]
Jawel Israel heeft opgeroepen de vervanger en de hele raad van experts te eliminerenquote:Op zondag 8 maart 2026 10:21 schreef theunderdog het volgende:
Als ik zie hoe Amerika/Israel dit aanpakken, lijkt het er vooral op dat de agenda was/is om chaos in Iran te creeeren. Niet echt regime change.
En waar is Europa? weer nergens te bekennen.
Tja, wat kunnen we vanuit Europa doen? Deze aanval is niet volop te steunen maar ook niemand zal Iran verdedigen…quote:Op zondag 8 maart 2026 10:21 schreef theunderdog het volgende:
Israel roept wel meer.quote:Op zondag 8 maart 2026 10:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jawel Israel heeft opgeroepen de vervanger en de hele raad van experts te elimineren
En handelt ernaar.quote:
Vind dit nog lang duren, ze zullen zich wel weer op zijn moslims verstopt hebben in een kinderdagverblijf of meisjesschool.quote:Op zondag 8 maart 2026 10:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jawel Israel heeft opgeroepen de vervanger en de hele raad van experts te elimineren
Ja, praat het snoeren van andere meningen maar goed...quote:Op zondag 8 maart 2026 09:54 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dictators stoppen deze mensen in kampen of worden geliquideerd.
Allesbehalve het land uit trappen!
Want dan bestaat de kans dat ze terug komen!
Je kunt ze van repliek bedienen.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:40 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Oerdomme mensen moet je simpelweg de mond snoeren en ridiculiseren, dat is eenieders plicht als beschaafd mens, dit zijn we kwijtgeraakt in deze eeuw.
Je kan het wel herhalen maar het klopt nietquote:Op zondag 8 maart 2026 08:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Lezen en zelf nadenken blijft lastig.
Ik zal het nog eens in Jip en Janneke taal uitleggen voor je.
Preemptive dan zou alles klaar staan voor een oorlog en die oorlog snel komen.
Dat is natuurlijk gewoon niet waar.
Het enige excuus dat de VS heeft is dat ze MOGELIJK dingen ontwikkelen. Niets directs.
Preventief echter is dus exact wat Trump zegt.
Er is een kans dat Iran ooit eens iets gaat doen.
Nee hoor tante Annie uit Enschede hoef niet mee te praten over de beste behandeling om longtumoren te genezen, de mening van een oncoloog lijkt me wat zinvoller.quote:Op zondag 8 maart 2026 10:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je kunt ze van repliek bedienen.
Maar blind roepen dat ze geen recht op een mening hebben die afwijkt van de jouwe lost niets op.
Valt reuze tegen. Maar jij hebt een soort mythische visie op Israel. Wat rete antisemitisch is.quote:
Klopt. Daarom zitten die mensen die daarmee bezig zijn ook vast 24/7 in de stress vanwege Pakistan.quote:Op zondag 8 maart 2026 10:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
Je kan het wel herhalen maar het klopt niet
Preventive is het nucleaire programma aanvallen, je weet dat als ze nukes hebben die niet gaan gebruiken (vanwege M.A.D.) maar je weet ook dat er maar een paar van die een klap van de molen hoeft te krijgen en je hebt de popen aan het dansen dus probeer je de nukes te voorkomen
Preemptive is als je weet dat er oorlog komt en daar mag Israel in deze situatiw redelijkerwijs vanuit gaan, en zegt ... dan liever nu die oorlog dan wanneer alles klaar ataat
De ballen van de Hezbollah leiding hebben inmiddels genoeg ontzag voor de Joden.quote:Op zondag 8 maart 2026 10:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Valt reuze tegen. Maar jij hebt een soort mythische visie op Israel. Wat rete antisemitisch is.
Ja, dat jij bijvoorbeeld jouw mening belangrijker vindt dan die van dat stel op X.quote:Op zondag 8 maart 2026 10:42 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nee hoor tante Annie uit Enschede hoef niet mee te praten over de beste behandeling om longtumoren te genezen, de mening van een oncoloog lijkt me wat zinvoller.
Snap je waar het misgegaan is deze eeuw?
Ik heb liever niet dat je je fetisj projecteert op andere. Zeker niet in een serieus topic als dit.quote:Op zondag 8 maart 2026 10:44 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De ballen van de Hezbollah leiding hebben inmiddels genoeg ontzag voor de Joden.
Wel een goed idee.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik probeer ze altijd eerst wat wijzer te maken.
En ik zie niks wat een stevige dienstplicht niet kan corrigeren. Achja en zijn vrinden lusten dit soort recruten rauw.
[ afbeelding ]
Wat nederigheid en vaderlandsliefde bijbrengen.quote:Op zondag 8 maart 2026 10:47 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wel een goed idee.
Al die XR demonstranten oppakken en bij een kazerne afleveren.
1 jaar dienstplicht anders levenslang geen uitkering meer.
Serieuzer kan haast niet,quote:Op zondag 8 maart 2026 10:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb liever niet dat je je fetisj projecteert op andere. Zeker niet in een serieus topic als dit.
Zuid-Balkoniëquote:
Denk je dat het verstandig is om dat malle clubje te bewapenen met Colt C7/C8-geweren?quote:Op zondag 8 maart 2026 10:47 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wel een goed idee.
Al die XR demonstranten oppakken en bij een kazerne afleveren.
1 jaar dienstplicht anders levenslang geen uitkering meer.
Ligt eraan waar je ze droptquote:Op zondag 8 maart 2026 10:49 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Denk je dat het verstandig is om dat malle clubje te bewapenen met Colt C7/C8-geweren?
Laat ze eerst maar eens de fysieke trainingen afronden en dan beginnen met paintball of airsoft.quote:Op zondag 8 maart 2026 10:49 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Denk je dat het verstandig is om dat malle clubje te bewapenen met Colt C7/C8-geweren?
Ik weet waarover je het had, lievie.quote:Op zondag 8 maart 2026 10:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Serieuzer kan haast niet,
https://en.wikipedia.org/(...)ronic_device_attacks
Merz is toch maar het Witte Huis geweest om zich onderdanig op te stellenquote:Op zondag 8 maart 2026 10:21 schreef theunderdog het volgende:
Als ik zie hoe Amerika/Israel dit aanpakken, lijkt het er vooral op dat de agenda was/is om chaos in Iran te creeeren. Niet echt regime change.
Terecht, we moeten ons hier ook niet mee bemoeien en we moeten ons er verder ook niet in laten rommelen.quote:Op zondag 8 maart 2026 10:21 schreef theunderdog het volgende:
En welke academische titels heb jij allemaal?quote:Op zondag 8 maart 2026 10:42 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nee hoor tante Annie uit Enschede hoef niet mee te praten over de beste behandeling om longtumoren te genezen, de mening van een oncoloog lijkt me wat zinvoller.
Snap je waar het misgegaan is deze eeuw?
Inderdaad. We moeten het laag-IQ isolationisme overnemen. Goed idee.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Terecht, we moeten ons hier ook niet mee bemoeien en we moeten ons er verder ook niet in laten rommelen.
Wat zou je willen dat Europa doet, dan?quote:Op zondag 8 maart 2026 10:21 schreef theunderdog het volgende:
Kijken of de privacy voorschriften wel worden nageleefd, of flesjes water van de strijdkrachten wel statiegeldflesjes zijn en even kijken of de energielabels van al die bommen wel op orde zijn.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat zou je willen dat Europa doet, dan?
Iraanse regime is een vijand van ons, MAGA regime is enkel America First de rest van de wereld mag branden zolang alle grondstoffen niet in gevaar komen voor de VS. Laat ze het lekker samen uitzoeken.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:13 schreef capricia het volgende:
[..]
steun bieden waar nodig, zeker nu Iran maar wat aan het doen is qua aanvallen en die hierdoor ook het westen wil destabiliseren.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Onze eigen belangen beschermen dus. Defensief.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:18 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
steun bieden waar nodig, zeker nu Iran maar wat aan het doen is qua aanvallen en die hierdoor ook het westen wil destabiliseren.
https://nos.nl/artikel/26(...)derlands-marineschip dit soort hulp dus.
Cyprus is er al min of meer bij betrokken. Laat je die dan gewoon aan hun lot over?quote:Op zondag 8 maart 2026 11:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Iraanse regime is een vijand van ons, MAGA regime is enkel America First de rest van de wereld mag branden zolang alle grondstoffen niet in gevaar komen voor de VS. Laat ze het lekker samen uitzoeken.
Heel ver erbuiten blijven. Geen enkele vorm van steun steun die verdergaat dan wat woorden eventueel.quote:
Ik vrees dat je niet beseft wat hiervan de implicaties voor jezelf zijnquote:Op zondag 8 maart 2026 09:40 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat is niet zo 1-2-3 geregeld natuurlijkquote:Op zondag 8 maart 2026 11:20 schreef recidivist het volgende:
Lekker verdergaan met proberen meer onafhankelijk van de Amerikanen te worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |