Dictators stoppen deze mensen in kampen of worden geliquideerd.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dictatoriale trekjes: mensen met een andere mening de mond willen snoeren.
Ah, een inhoudelijk antwoord. Bedankt!quote:Op zondag 8 maart 2026 09:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Proxies en sleepers activeren.
Ontzilting installaties en stroomvoorzieningen bombarderen. Zeemijnen plaatsen.
https://endtropy.substack(...)-follyfury-part-2-in
Deel 1 hiervan somt het mooi op.
Als puntje bij paaltje komt walgt de gemiddelde Europese Rus van Aziaten.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:53 schreef Since2003 het volgende:
De relatie tussen China en Rusland warmstoken.
Yep, hogere energieprijzen zijn niet erg populair bij de bevolking van de VS, bovendien klaagt men over hoge voedselprijzen. Hogere energieprijzen neigen ertoe relatief snel door te werken in de prijzen van voedsel.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik snap wat de doelen zijn van Israël. Het gaat me er meer om dat de VS nou juist niet zit te wachten op het verder destabiliseren van de energiemarkt.
quote:AI Overview
Food systems consume roughly 15% of total global fossil fuels annually, heavily impacting, packaging, processing, and transport. This deep reliance includes manufacturing nitrogen fertilizers, operating farm machinery, and producing plastics.
Volgens mij valt dat nog wel tegen, omdat dat schaliespul niet per se te vergelijken is met wat ze in het Midden-Oosten uit de grond trekken. Maar vooral de Amerikaans bevolking zit niet zo te wachten op het verder aanwakkeren van de inflatie. Er wordt in de VS al wel gesproken over een 'E-vormige' economie, waarbij eigenlijk enkel nog de hogere inkomens de economie aanwakkeren terwijl de lagere inkomens rondkomen van schulden en de middenklasse in toenemende mate onder druk staat.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe duurder de olie hoe meer winst voor trump zijn drill baby drill vriendjes.
Wat een dom racistisch gezwets.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:55 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als puntje bij paaltje komt walgt de gemiddelde Europese Rus van Aziaten.
Ik heb van te voren al gezegd dat de VS klappen zou krijgen. Je moet niet porren in een wespennest.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:20 schreef DrCarlton het volgende:
[..]
Ik vind die Iran regime zich erg inhouden. Ze vertellen het westen zelfs wat ze gaan doen. En dan doen ze het ook. Bijv. hoe ze de luchtverdediging van Israel zouden uitschakelen. En Israel deed niets. Telling. Want dit zegt dat Israel en VS aan de grond zitten kwa wapentuig. VS trekt nu zelfs rakketten terug uit Oekraine voor Israel.
Saoedi-Arabië mag doen wat het wil.quote:Op zondag 8 maart 2026 00:08 schreef cosmosis het volgende:
Ik gok dat Iran dit wel serieus neemt......De vraag is hoeveel controle men heeft...Ze hebben zeker geen baat bij het verklaren van de oorlog aan alle omringende landen...
[ x ]
Mijn morbide curiosity hoopt ergens dat ze hun leuter ook in het Chinese wespennest durven steken.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:59 schreef halfway het volgende:
[..]
Ik heb van te voren al gezegd dat de VS klappen zou krijgen. Je moet niet porren in een wespennest.
Mwah, ligt eraan wat je motieven zijnquote:Op zondag 8 maart 2026 09:59 schreef halfway het volgende:
[..]
Je moet niet porren in een wespennest.
Recht bestaat bij de gratie van handhaving. Aangezien die handhaving situationeel is, IR niet IR voor iedereen. Je kunt dat ontkennen, maar de realiteit is volledig anders dan wat je beweert. Het IR is ook overduidelijk vooral gebruikt om westerse politiek universeel te maken. Europeanen hebben daar voordeel van gehad en wij vinden IR geweldig, maar in grote delen van de rest van de wereld ziet men IR vooral als een middel om hun eronder te houden. Hypocrisie met andere woorden.quote:Op zondag 8 maart 2026 08:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wanneer heeft Trump Israël aangevallen dan?
Als Trump echt iets tegen genocide zou doen zou dat top zijn ja.
[..]
IR is IR. Ongeacht voor wie.
Alleen houden bepaalde kleinere landen zich er sowieso al niet aan.
Maar tja de VS en Israël vegen de reet af met IR.
Yep, en omdat er landen met een veto zijn is het imo ook geen recht, want dat gaat al meteen in tegen het gelijkheidsbeginsel.quote:Op zondag 8 maart 2026 10:11 schreef HiZ het volgende:
[..]
Recht bestaat bij de gratie van handhaving. Aangezien die handhaving situationeel is, IR niet IR voor iedereen. Je kunt dat ontkennen, maar de realiteit is volledig anders dan wat je beweert. Het IR is ook overduidelijk vooral gebruikt om westerse politiek universeel te maken. Europeanen hebben daar voordeel van gehad en wij vinden IR geweldig, maar in grote delen van de rest van de wereld ziet men IR vooral als een middel om hun eronder te houden. Hypocrisie met andere woorden.
Idd. Een stok om mee te slaan wanneer het ons uitkomt. Om het recht van de sterkste een zweempje rechtvaardigheid te geven. Sommige mensen slaan graag met die stok.quote:Op zondag 8 maart 2026 10:11 schreef HiZ het volgende:
[..]
Recht bestaat bij de gratie van handhaving. Aangezien die handhaving situationeel is, IR niet IR voor iedereen. Je kunt dat ontkennen, maar de realiteit is volledig anders dan wat je beweert. Het IR is ook overduidelijk vooral gebruikt om westerse politiek universeel te maken. Europeanen hebben daar voordeel van gehad en wij vinden IR geweldig, maar in grote delen van de rest van de wereld ziet men IR vooral als een middel om hun eronder te houden. Hypocrisie met andere woorden.
quote:Op zondag 8 maart 2026 10:00 schreef Perrin het volgende:
Hm, misschien heeft @:DrCarlton toch gelijk.
[ x ]
Jawel Israel heeft opgeroepen de vervanger en de hele raad van experts te eliminerenquote:Op zondag 8 maart 2026 10:21 schreef theunderdog het volgende:
Als ik zie hoe Amerika/Israel dit aanpakken, lijkt het er vooral op dat de agenda was/is om chaos in Iran te creeeren. Niet echt regime change.
En waar is Europa? weer nergens te bekennen.
Tja, wat kunnen we vanuit Europa doen? Deze aanval is niet volop te steunen maar ook niemand zal Iran verdedigen…quote:Op zondag 8 maart 2026 10:21 schreef theunderdog het volgende:
En waar is Europa? weer nergens te bekennen.
Israel roept wel meer.quote:Op zondag 8 maart 2026 10:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jawel Israel heeft opgeroepen de vervanger en de hele raad van experts te elimineren
En handelt ernaar.quote:
Vind dit nog lang duren, ze zullen zich wel weer op zijn moslims verstopt hebben in een kinderdagverblijf of meisjesschool.quote:Op zondag 8 maart 2026 10:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jawel Israel heeft opgeroepen de vervanger en de hele raad van experts te elimineren
Ja, praat het snoeren van andere meningen maar goed...quote:Op zondag 8 maart 2026 09:54 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dictators stoppen deze mensen in kampen of worden geliquideerd.
Allesbehalve het land uit trappen!
Want dan bestaat de kans dat ze terug komen!
Je kunt ze van repliek bedienen.quote:Op zondag 8 maart 2026 09:40 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Oerdomme mensen moet je simpelweg de mond snoeren en ridiculiseren, dat is eenieders plicht als beschaafd mens, dit zijn we kwijtgeraakt in deze eeuw.
Je kan het wel herhalen maar het klopt nietquote:Op zondag 8 maart 2026 08:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Lezen en zelf nadenken blijft lastig.
Ik zal het nog eens in Jip en Janneke taal uitleggen voor je.
Preemptive dan zou alles klaar staan voor een oorlog en die oorlog snel komen.
Dat is natuurlijk gewoon niet waar.
Het enige excuus dat de VS heeft is dat ze MOGELIJK dingen ontwikkelen. Niets directs.
Preventief echter is dus exact wat Trump zegt.
Er is een kans dat Iran ooit eens iets gaat doen.
Nee hoor tante Annie uit Enschede hoef niet mee te praten over de beste behandeling om longtumoren te genezen, de mening van een oncoloog lijkt me wat zinvoller.quote:Op zondag 8 maart 2026 10:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je kunt ze van repliek bedienen.
Maar blind roepen dat ze geen recht op een mening hebben die afwijkt van de jouwe lost niets op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |