abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 februari 2026 @ 18:21:28 #1
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219980144
https://www.ad.nl/gezond/(...)-rijbewijs~ab769b10/

quote:
Veel vrouwen willen geen man meer, want wat moet je met ‘een kamerplant met rijbewijs’?
Veel vrouwen hoeven geen emotioneel onvolwassen man meer. Hij vergt te veel onderhoud en levert te weinig op. Daardoor is de ‘echte’ man de weg kwijt, merkt Debby Gerritsen. Want wat moet hij nu precies doen? Zijn spierballen laten zien, over zijn gevoel praten of juist zijn feministische kant ontwikkelen? Alledrie tegelijk lijkt onmogelijk.

Het aantal hetero single vrouwen groeit, blijkt uit cijfers. Een belangrijke reden: ze hebben geen zin meer in een relatie met een emotioneel onvolwassen partner. „Veel vrouwen zijn de hoofdhuishouding, hoofdcommunicatie, crisismanager, therapeut én agenda-beheerder van hun man. Op TikTok wordt hij een ‘kamerplant met een rijbewijs’ genoemd - weinig functies, veel onderhoud’’, zegt Elles Beijers, managing editor van Elle, in de nieuwste aflevering.

Dat fenomeen heet mankeeping en is schadelijker dan je denkt. Voor vrouwen, omdat zij structureel de emotionele last dragen. Voor mannen omdat zij aantoonbaar gelukkiger zijn in een relatie, juist vanwege die emotionele steun, maar tegelijkertijd steeds moeilijker relaties en vriendschappen aangaan. Inmiddels heeft 15 procent van de mannen geen hechte vriendschappen; in 1990 was dat nog 3 procent.

Diep in onze cultuur
Dat mannen niet praten over gevoelens zit diep in onze cultuur. Terwijl die behoefte er wél is. Mannen en vrouwen hebben dezelfde hersenen: ze voelen hetzelfde. Toch woedt online een felle strijd over wat ‘mannelijk’ zou zijn, aangevoerd door Andrew Tate en zijn toxic masculinity-wannabe’s. Mannen die doodsbang zijn voor vrouwelijke kracht en veranderende gendernormen.

Types als fitfluencer Joel Beukers, die uren in de sportschool doorbrengt en opgewonden raakt van zijn eigen spiegelbeeld. De halfnaakte badkamer- en gymselfies worden gretig gedeeld op sociale media, omlijst met lange betogen over wat een ‘echte man’ zou moeten zijn. Gevoeligheid en empathie horen daar niet bij.

En dan is er de tegenreactie: de performative man. Ook wel de Matcha Man. „De man met een linnen tasje en een feministische klassieker onder zijn arm – het liefst uit tweedehands winkels’’, zegt Elles. „Hij heeft tampons voor zijn vriendinnen en plakt menstruatiekrampstickers op zijn buik om te laten zien dat hij ‘precies weet hoe het voelt’.’’

Het oogt als het perfecte tegenwicht van de Andrew-Tate-bro’s. Maar ook dit is vaak een rol. „Een manier om te zeggen: ik ben niet toxic’’, zegt Elles. „Maar ook gebruikt om makkelijk een date te scoren. Want: oh my god, hij snapt haar zó.’’
En, doorrrrr….
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 1 februari 2026 @ 18:27:31 #2
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219980173
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 17:59 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Onzin.
Dan zouden alle Nederlandse mannen buitenlandse vrouwen daten en trouwen. Het is toch een grote minderheid.
En degenen die vrouwen uit ontwikkelingslanden halen, dat zijn toch vaak een bepaald type mannen…
Die zijn niet geïnteresseerd in een gelijkwaardige relatie, of ze zijn sociaal zo onhandig of conservatief dat geen enkele Nederlandse vrouw daar zin in heeft.
niet ieder land is een ontwikkelingsland

Friesland bijvoorbeeld, of Zeeland
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219980179
Als iemand het woord wijf gebruikt dan weet je dat er een hele lange periode van onvrijwillig vrijgezel aan vooraf is gegaan :)
  zondag 1 februari 2026 @ 18:28:39 #4
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219980183
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 18:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
niet ieder land is een ontwikkelingsland
Dat zeg ik ook niet.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator zondag 1 februari 2026 @ 18:30:34 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_219980201
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 17:59 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Onzin.
Dan zouden alle Nederlandse mannen buitenlandse vrouwen daten en trouwen. Het is toch een grote minderheid.
En degenen die vrouwen uit ontwikkelingslanden halen, dat zijn toch vaak een bepaald type mannen…
Die zijn niet geïnteresseerd in een gelijkwaardige relatie, of ze zijn sociaal zo onhandig of conservatief dat geen enkele Nederlandse vrouw daar zin in heeft.

Natuurlijk is dat het. Een vrouwtje uit de Filipijnen of weet ik veel wat, dat doe je als man zijnde alleen als het hier niet gelukt is. Dat is op geen enkele manier gelijkwaardig, en je kunt ook niet serieus volhouden dat die vrouwen zo'n ouwe vent daadwerkelijk hét snoepje van het jaar vinden, en dat het helemaal niéts van doen heeft met het feit dat ze dan weg zijn uit de armoedige rotzooi waar ze daar in zaten.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_219980251
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 18:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Natuurlijk is dat het. Een vrouwtje uit de Filipijnen of weet ik veel wat, dat doe je als man zijnde alleen als het hier niet gelukt is. Dat is op geen enkele manier gelijkwaardig, en je kunt ook niet serieus volhouden dat die vrouwen zo'n ouwe vent daadwerkelijk hét snoepje van het jaar vinden, en dat het helemaal niéts van doen heeft met het feit dat ze dan weg zijn uit de armoedige rotzooi waar ze daar in zaten.
Ik moet toch wel eerlijk bekennen dat de meest succesvolle relaties die ik heb gehad in Nederland waren met vrouwen van buitenlandse afkomst.
Bepaalde normen en waarden waar we mee op 1 lijn zaten.
En dan zat er hooguit 10 jaar leeftijdsverschil in.
  zondag 1 februari 2026 @ 18:43:18 #7
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219980321
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 18:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
nou en dat mag toch, men doet er niemand kwaad mee

vaak komen er ook kinderen en het leeftijd verschil is ook niet dusdanig groot , een man van 36 die een meid van 23 uit Thailand mee neemt , nou ja ok , mooi toch

ik zie het probleem niet als twee mensen gelukkig zijn , nou ok , lekker laten gaan

beter dan dat zo een jongen zijn hele leven blijft gamen op een zolderkamertje of een meisje dat thuis op de bank blijft zitten kniezen
  zondag 1 februari 2026 @ 18:46:59 #8
438527 MissButterflyy
pi_219980352
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 18:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik moet toch wel eerlijk bekennen dat de meest succesvolle relaties die ik heb gehad in Nederland waren met vrouwen van buitenlandse afkomst.
Bepaalde normen en waarden waar we mee op 1 lijn zaten.
En dan zat er hooguit 10 jaar leeftijdsverschil in.
Ja, maar je bent dus niet naar een ontwikkelingsland afgereisd of dat je online een bruidje uitzoekt uit bijvoorbeeld Thailand .
Je bent ze toevallig hier tegengekomen. Ze woonden al hier. Je gaat er niet naar op zoek in het buitenland.
  zondag 1 februari 2026 @ 18:48:41 #9
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219980362
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 18:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, maar je bent dus niet naar een ontwikkelingsland afgereisd of dat je online een bruidje uitzoekt uit bijvoorbeeld Thailand .
Je bent ze toevallig hier tegengekomen. Ze woonden al hier. Je gaat er niet naar op zoek in het buitenland.
je hebt ook mannen die en leuke vent uit Argentinië halen , nou ook dat kan, dan zegt men hier dat ie die hier in de supermarkt tegen kwam

Je hebt ook Tinder dat werkt in het buitenland ook prima , wel eens geprobeerd??
in Spanje of Italie ??

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 01-02-2026 19:42:05 ]
pi_219980366
quote:

[..]
Klopt ja
  zondag 1 februari 2026 @ 18:50:20 #11
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219980379
quote:

[..]
dat je online een bruidje uitzoekt uit bijvoorbeeld Thailand .
. Je gaat er niet naar op zoek in het buitenland.
ja mag dat niet van jou??

we leven in 2026 he

ik heb wel een een juf op short visa hierheen gehaald voor 90 dagen , gewoon omdat het kan
ze was wel 41 toen , zijn we naar Parijs geweest en Amsterdam en naar Scheveningen is daar iets mis mee?/

mag dat niet van jou ??
I s dat niet netjes?/

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 01-02-2026 18:58:44 ]
pi_219980446
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 18:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

we leven in 2026 he

ik heb wel een een juf op short visa hierheen gehaald voor 90 dagen , gewoon omdat het kan
Geil, en daarna weer de volgende voor 90 dagen?
pindazakje
  zondag 1 februari 2026 @ 18:59:03 #13
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219980451
quote:
10s.gif Op zondag 1 februari 2026 18:58 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Geil, en daarna weer de volgende voor 90 dagen?
nee blijft geen feest

maar mijn vorige ex kwam uit Kirgizie een Russin , 10 jaar mee getrouwd geweest, dat ging met een MVV
ben ik toen naar Yssik kul lake geweest 600 km van Bishkeke en daar getrouwd ook

https://ind.nl/nl/machtig(...)-mvv#wat-is-een-mvv-

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 01-02-2026 19:12:39 ]
  zondag 1 februari 2026 @ 19:01:41 #14
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_219980482
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 18:28 schreef Questular het volgende:
Als iemand het woord wijf gebruikt dan weet je dat er een hele lange periode van onvrijwillig vrijgezel aan vooraf is gegaan :)
Nou, ik denk dat als morgen dood neer zou vallen dan zou ik God op mijn blote knieën bedanken voor alle beeldschone vrouwen waarmee ik het bed heb mogen delen

Daar komen maar weinig mannen hier bij in de buurt
Le Diable
pi_219980485
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 18:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee blijft geen feest

maar mijn vorige ex kwam uit Kirgizie een Russin , 10 jaar mee getrouwd geweest, dat ging met een MVV
Hoe bedoel je, man vrouw vrouw?
pindazakje
  zondag 1 februari 2026 @ 19:03:00 #16
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219980493
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 19:01 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Nou, ik denk dat als morgen dood neer zou vallen dan zou ik God op mijn blote knieën bedanken voor alle beeldschone vrouwen waarmee ik het bed heb mogen delen

en alle mannen die na en voor jou van die meid hebben mogen genieten ,

mijn zussen brachten ze altijd mee naar huis voor me , was handig , gelijk mee naar boven

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 01-02-2026 19:21:10 ]
pi_219980523
quote:
11s.gif Op zondag 1 februari 2026 19:02 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Hoe bedoel je, man vrouw vrouw?
Machtiging tot voorlopig verblijf
  zondag 1 februari 2026 @ 19:37:46 #18
438527 MissButterflyy
pi_219980762
quote:

[..]

we leven in 2026 he

ze was wel 41 toen , zijn we naar Parijs geweest en Amsterdam en naar Scheveningen is daar iets mis mee?/

mag dat niet van jou ??
I s dat niet netjes?/
Moet je zelf weten. Maar dan niet zeiken dat Nederlandse vrouwen niet deugen.
  zondag 1 februari 2026 @ 19:40:49 #19
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219980775
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 19:37 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
dat zeg ik niet

helemaal niet

vrouwen kijken ook op tinder he
dat heb je met internet
pi_219980797
quote:
Ik zou in zo'n geval eerder een dame van boven de 50 kiezen. Dan hoef je je niet druk te maken over anticonceptie als je met haar wil genieten.
  zondag 1 februari 2026 @ 19:46:22 #21
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219980811
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 19:44 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik zou in zo'n geval eerder een dame van boven de 50 kiezen. Dan hoef je je niet druk te maken over anticonceptie als je met haar wil genieten.
nou ik heb zelf al 40 jaar doorgesneden materiaal

maar een vriend van me die is met 65 jaar nog vader geworden ja

hij liever dan ik

quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 18:01 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Of eigenlijk misschien wel vrouwen in het algemeen

Geen enkel wijf gaat voor haar lol met een vuilnisman
of met een vrouw die op een stadsbus of in een Taxi rijd , of wel/
pi_219980864
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 19:01 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]

Ow nee als een willekeurige zure man dit op het internet zet dan moet het wel waar zijn.
Ik ben zo jaloers! Ook al heeft het je vast aardig wat per uur gekost, maar betaald plezier is ook plezier.
pi_219980922
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 19:46 schreef michaelmoore het volgende:
nou ik heb zelf al 40 jaar doorgesneden materiaal
Dat zou ik nou nooit met mezelf laten doen. Er is een kans van ongeveer 5% dat je na de ingreep een permanente zeurende pijn in de ballen krijgt. Dat risico wil ik niet lopen. Geef mij maar Vasalgel.
  zondag 1 februari 2026 @ 20:33:33 #24
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219981090
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 20:07 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Dat zou ik nou nooit met mezelf laten doen. Er is een kans van ongeveer 5% dat je na de ingreep een permanente zeurende pijn in de ballen krijgt.

Dat risico wil ik niet lopen. Geef mij maar Vasalgel.
ik vind prima , na 3 kinders vond ik het welletjes
  zondag 1 februari 2026 @ 20:36:55 #25
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219981114
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 19:56 schreef Questular het volgende:

[..]
, maar betaald plezier is ook plezier.
nee betaalde sex,
dat lijkt me niks, moet jij weten hoor ,maar betaalde sex , nee dat kan ik niet

wel eens een full body oil massage gedaan , hier in Utrecht , in Thailand ook een keer
dat is echt wel gaaf , ,
maar dat is dan toch anders , dan betaalde sex

verder moet iedereen lekker zelf weten wat ie doet, als je maar geen geiten pijn doet
241022_1_daily1418_52.jpg

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 02-02-2026 20:23:46 ]
  zondag 1 februari 2026 @ 21:19:08 #26
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_219981387
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 19:56 schreef Questular het volgende:

[..]
Ow nee als een willekeurige zure man dit op het internet zet dan moet het wel waar zijn.
Ik ben zo jaloers! Ook al heeft het je vast aardig wat per uur gekost, maar betaald plezier is ook plezier.
Op internet weet je dus niet of iets wel of niet waar is dus je moet me er echt op geloven dat het echt waar is. Ik kan helaas niet met bewijzen komen dus je zult me op mijn woord moeten geloven

Niet dat je iets moet hoor en aan het einde van de rit zal het jou ook gewoon een rotzorg zijn of ik wel of niet heel veel lekkere wijven heb geneukt

Dus dat
Le Diable
  Moderator zondag 8 februari 2026 @ 10:20:20 #28
441859 crew  Lenny77
pi_220033744
quote:
Tja ze heeft wel op veel punten gelijk hoor. Bij sommige dingen denk ik: meh...
Ik ben natuurlijk al wat ouder, maar ik mocht niet volgen op school wat ik wou want: dat hoort niet voor een meisje. Ik ben ooit met mijn broertje gaan solliciteren voor dezelfde baan. Zelfde opleiding, ik meer ervaring en 2 jaar ouder. Toch kreeg hij een hoger uurloon dan ik. Dus ik zit onbewust nog wel een beetje in die mindset van vroeger. Maar het feminisme van toen was ook heel anders dan dat van nu. @Hiddendoe bv zat in de eerste golf. De vrouwen toen mochten bijna niets. Die hebben keihard gevochten. Ik vermoed dat ik ergens eind 2e of 3e golf zat en daar ging het over gelijke rechten, gelijke plichten. Je moet dus niet verwachten dat je dezelfde rechten als een man krijgt als je ook niet zijn plichten doet. Dus ook vuil werk doen, riolering schoon maken, dak opklimmen, zelf dingen in de muur boren, je eigen auto kunnen onderhouden, bandenwissels enz doen. Ik persoonlijk vind dat wel een mooie golf van feminisme. Het ging ook niet over mannen achteruit drukken, het ging over hetzelfde willen/mogen/kunnen doen, maar niet ten koste van hem.
Dan naar nu... ik denk dat we sowieso uit die fuik van de internetvrouwen moeten wegblijven. Hoeveel vrouwen die jij kent zijn influencer? Ik ken er geen één.. En ik wil zo een vrouwen ook niet kennen, wat een leeg leven heb je dan joh :') Ga iets doen wat iets betekent voor de wereld joh!
De rest van de huidige krijsende feministen... yak.. Je zou je bijna schamen om het woord feminisme uit te spreken. Die zijn volledig van het padje af. DAT is niet waar de eerste golven voor gevochten hebben.
Hopelijk trekt dit zich ook weer recht met de tijd.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220033805
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 10:20 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Tja ze heeft wel op veel punten gelijk hoor. Bij sommige dingen denk ik: meh...
Ik ben natuurlijk al wat ouder, maar ik mocht niet volgen op school wat ik wou want: dat hoort niet voor een meisje. Ik ben ooit met mijn broertje gaan solliciteren voor dezelfde baan. Zelfde opleiding, ik meer ervaring en 2 jaar ouder. Toch kreeg hij een hoger uurloon dan ik. Dus ik zit onbewust nog wel een beetje in die mindset van vroeger. Maar het feminisme van toen was ook heel anders dan dat van nu. @:Hiddendoe bv zat in de eerste golf. De vrouwen toen mochten bijna niets. Die hebben keihard gevochten. Ik vermoed dat ik ergens eind 2e of 3e golf zat en daar ging het over gelijke rechten, gelijke plichten. Je moet dus niet verwachten dat je dezelfde rechten als een man krijgt als je ook niet zijn plichten doet. Dus ook vuil werk doen, riolering schoon maken, dak opklimmen, zelf dingen in de muur boren, je eigen auto kunnen onderhouden, bandenwissels enz doen. Ik persoonlijk vind dat wel een mooie golf van feminisme. Het ging ook niet over mannen achteruit drukken, het ging over hetzelfde willen/mogen/kunnen doen, maar niet ten koste van hem.
Dan naar nu... ik denk dat we sowieso uit die fuik van de internetvrouwen moeten wegblijven. Hoeveel vrouwen die jij kent zijn influencer? Ik ken er geen één.. En ik wil zo een vrouwen ook niet kennen, wat een leeg leven heb je dan joh :') Ga iets doen wat iets betekent voor de wereld joh!
De rest van de huidige krijsende feministen... yak.. Je zou je bijna schamen om het woord feminisme uit te spreken. Die zijn volledig van het padje af. DAT is niet waar de eerste golven voor gevochten hebben.
Hopelijk trekt dit zich ook weer recht met de tijd.
Gelijke rechten is natuurlijk helemaal prima en ook vastgelegd in artikel 1 van de Nederlandse grondwet.
Maar vrouwen die gelijk willen zijn aan de man kan ik niks mee.
Niet dat ze dom zijn of slecht maar ik vind het onnatuurlijk gedrag.
Een vrouw moet mij juist aanvullen en ik haar.
  Moderator zondag 8 februari 2026 @ 10:32:14 #30
441859 crew  Lenny77
pi_220033835
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 10:28 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Gelijke rechten is natuurlijk helemaal prima en ook vastgelegd in artikel 1 van de Nederlandse grondwet.
Maar vrouwen die gelijk willen zijn aan de man kan ik niks mee.
Niet dat ze dom zijn of slecht maar ik vind het onnatuurlijk gedrag.
Een vrouw moet mij juist aanvullen en ik haar.
Leg eens uit wat jij bedoelt met: vrouwen die gelijk willen zijn aan de man?
pi_220033864
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 10:32 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Als ze in mannelijke beroepen werkzaam zijn als bijvoorbeeld vrachtwagenchauffeur of bouwvakker gaan ze zich ook zo gedragen.
  Moderator zondag 8 februari 2026 @ 10:38:57 #32
441859 crew  Lenny77
pi_220033881
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 10:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als ze in mannelijke beroepen werkzaam zijn als bijvoorbeeld vrachtwagenchauffeur of bouwvakker gaan ze zich ook zo gedragen.
Maar als ze dat leuk vinden om te doen.. dan is dat toch niet erg? Plus ik denk dat ze sowieso al wat 'mannelijker' zijn als ze zo een job willen doen. Dat meisje uit de video met haar make up zal echt geen dakpannen willen gaan leggen hoor?
  zondag 8 februari 2026 @ 10:44:33 #33
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220033911
quote:

[..]
prima toch

al zijn er wat dames die een tikkie over de top gaan , die wat stoer praten en waar net de zware shag nog ontbreekt,
maar er zijn ook mooie goed gebekte meiden bij

quote:

[..]
zo zwaar is het vrachtwagenberoep niet he

het is vaak het kunnen omgaan met takel en til middelen
pi_220034008
quote:

[..]
Nog afgezien van dat dat helemaal niet hoeft (ik heb kortstondig gedate met iemand die een zeer uitgesproken mannenberoep uitoefende, maar tevens kort daarvoor als fotomodel werkte): wat kan jou het schelen?

Natuurlijk zijn er vrouwen die dat doen, net als dat er mannen zijn die heel veel vrouwelijke energie hebben. Maar ik heb daar geen last van.
pi_220034152
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 10:38 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Maar als ze dat leuk vinden om te doen.. dan is dat toch niet erg? Plus ik denk dat ze sowieso al wat 'mannelijker' zijn als ze zo een job willen doen. Dat meisje uit de video met haar make up zal echt geen dakpannen willen gaan leggen hoor?
Ik vind het ook niet erg maar wel een afknapper.
Dus ik zou er geen relatie mee kunnen hebben.
pi_220034199
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 19:37 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
In dat artikel wordt wel met het grootste gemak gestelt dat Nederlandse mannen niet deugen, vind je dat wel prima?
  Moderator zondag 8 februari 2026 @ 11:33:44 #37
441859 crew  Lenny77
pi_220034255
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 11:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja dat mag natuurlijk :)
  zondag 8 februari 2026 @ 11:43:19 #38
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220034334
quote:
10s.gif Op zondag 8 februari 2026 11:25 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
In dat artikel wordt wel met het grootste gemak gestelt dat Nederlandse mannen niet deugen, vind je dat wel prima?
Komt van het AD, die hebben wekelijks een artikeltje wat er wel niet allemaal mis is met (Nederlandse, heteroseksuele, blanke)mannen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 8 februari 2026 @ 11:43:53 #39
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220034340
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 11:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
nou , ik zou niet weten waarom niet , sommigen zijn wat grof in de bek maar ok
je hebt ook softe mannetjes
ieder zijn lol he
zijn ook zat dames die taxi rijden of in een stadsbus of accu's afleveren bij garages

soms beter dan een dom baantje op kantoor
pi_220034384
quote:
16s.gif Op zondag 8 februari 2026 11:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Komt van het AD, die hebben wekelijks een artikeltje wat er wel niet allemaal mis is met (Nederlandse, heteroseksuele, blanke)mannen.
En niet alleen het AD doet het, zie best wat media zoals NOS en dergelijke ook met dit soort seksistische ongefundeerde aanvallen op het mannelijk geslacht die het niveau van een gemiddelde onderbuik post op reddit niet overstijgt. En maar afvragen waarom figuren als Tate populair worden. Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat Tate figuur helemaal niks, maar ik begrijp wel waarom er zoveel mannen naar gasten als hem toe trekken als ze hun geslacht continue in de media onder vuur genomen zien worden
  zondag 8 februari 2026 @ 11:53:18 #41
459912 FlippingCoin
pi_220034426
quote:
10s.gif Op zondag 8 februari 2026 11:48 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
En niet alleen het AD doet het, zie best wat media zoals NOS en dergelijke ook met dit soort seksistische ongefundeerde aanvallen op het mannelijk geslacht die het niveau van een gemiddelde onderbuik post op reddit niet overstijgt. En maar afvragen waarom figuren als Tate populair worden. Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat Tate figuur helemaal niks, maar ik begrijp wel waarom er zoveel mannen naar gasten als hem toe trekken als ze hun geslacht continue in de media onder vuur genomen zien worden
Absoluut waar.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_220034484
quote:

[..]
Ik heb nu een aantal keer (per toeval) een column gelezen van Debbie. Die is wel echt heel zuur over mannen. Alsof alles wat haar overkomen is de schuld is van al die mannen.
  zondag 8 februari 2026 @ 12:00:25 #43
459912 FlippingCoin
pi_220034513
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 11:59 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik heb nu een aantal keer (per toeval) een column gelezen van Debbie. Die is wel echt heel zuur over mannen. Alsof alles wat haar overkomen is de schuld is van al die mannen.
Yep. Doet mij wel aan wat users denken. *)
  Moderator zondag 8 februari 2026 @ 12:29:21 #45
441859 crew  Lenny77
pi_220035108
quote:
10s.gif Op zondag 8 februari 2026 11:48 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Ik vraag mij alleen af: in welke mate ervaart de gewone man dit in het dagelijkse leven? Krijg je effectief aanvallen te horen? Zo ja: :N Niet terecht dan.
Maar zitten we niet met zijn allen teveel op het internet? Gevangen in algoritmes? Opnieuw dezelfde verhalen enz? Je zou het vanzelf gaan geloven.
Het dagelijkse leven ziet er toch heel anders uit? Ik zie vooral mensen die hun best voor elkaar doen. Met hier en daar een eikel van een vent en een bitch van een vrouw. Die lijken mij relatief makkelijk te vermijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lenny77 op 08-02-2026 13:10:01 ]
pi_220035154
quote:

[..]
DPG is het betonrot van de Nederlands(talig)e journalistiek.
pi_220035156
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 12:29 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik vraag mij alleen af: in welke mate ervaart de gewone man dit in het dagelijkse leven? Krijg je effectief aanvallen te horen? Zo ja: :N Niet terecht dan.
Maar zitten we niet met zijn allen teveel op het internet? Gevangen in logaritmes? Opnieuw dezelfde verhalen enz? Je zou het vanzelf gaan geloven.
Het dagelijkse leven ziet er toch heel anders uit? Ik zie vooral mensen die hun best voor elkaar doen. Met hier en daar een eikel van een vent en een bitch van een vrouw. Die lijken mij relatief makkelijk te vermijden.
Heb inderdaad helaas wel wat vrouwelijke collega's om me heen waar ik dit soort retoriek van moet dulden ja. Maar mag inderdaad hopen dat de meeste mensen niet zo denken, maar de media zijn toch wel goed in dit soort beelden te creeëren, als het maar vaak genoeg herhaalt wordt. Maar ik denk dat je wel gelijk hebt, dit soort gedachtegoeden kunnen alleen ontstaan in van die echo chambers op het internet waar veel mensen met de zelfde denkbeelden samenkomen en elkaar versterken en omhoog duwen. Zonder internet had de red pill manosfeer community niet bestaan, en de extreem linkse ultra feministische groepen ook niet, dat soort extremen hebben iets als internet nodig als voedingsbodem om te groeien
pi_220035172
quote:
Gevangen in logaritmes?
Ik neem aan dat je algoritmes bedoelt ?
  Moderator zondag 8 februari 2026 @ 12:49:22 #49
441859 crew  Lenny77
pi_220035257
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 12:38 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik neem aan dat je algoritmes bedoelt ?
:D
Ja idd :@

Ben oud aan het worden ;(
pi_220035272
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 11:59 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Absoluut. Zij is nu echt iemand die zich feminist noemt, maar feitelijk een mannenhater is.

Helaas is dat een grotere stroming tegenwoordig. Vooral als die mannen ook nog blank zijn (ieuw), heteroseksueel (ieuwww!!!) en natuurlijk als man geboren (puke!).

Heel bijzonder wel. Gelukkig is het een stroming waar de wind al enorm van uit de zeilen is en over 10 jaar kijken we er allemaal op terug met een ‘wat the hell were they thinking’. En kan niemand zich nog herinneren dat ze zelf meededen. :)
pi_220035344
quote:

[..]
Maar zitten we niet met zijn allen teveel op het internet? Gevangen in logaritmes? Opnieuw dezelfde verhalen enz? Je zou het vanzelf gaan geloven.
Nou, je merkt ook in het dagelijks leven wel dat dit soort idioten rondlopen. Niet alleen op het internet.

Op het internet is het natuurlijk wel veel zichtbaarder.
  zondag 8 februari 2026 @ 13:07:16 #52
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220035470
quote:
10s.gif Op zondag 8 februari 2026 12:35 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Heb inderdaad helaas wel wat vrouwelijke collega's om me heen waar ik dit soort retoriek van moet dulden ja.
...
Wat kramen ze dan uit?
  Moderator zondag 8 februari 2026 @ 13:07:41 #53
441859 crew  Lenny77
pi_220035478
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 12:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou, je merkt ook in het dagelijks leven wel dat dit soort idioten rondlopen. Niet alleen op het internet.

Op het internet is het natuurlijk wel veel zichtbaarder.
Geef eens een voorbeeld? Iets wat ooit tegen jou gezegd is?
  zondag 8 februari 2026 @ 13:08:42 #54
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220035493
quote:

[..]
doet er niet toe waar de partner in spe vandaan komt

de referent heeft altijd de macht in handen, en kan de IND inlichten dat de relatie verbroken is en hij / zij geen verantwoordelijkheid meer accepteert voor het gedrag van de voormalige partner , dan is de persoon illegaal en moet terug keren

mijn ervaring is dat de relaties over het algemeen goed verlopen zeker de eerste 5 jaar, tenzij de referent een onmens is
  Moderator zondag 8 februari 2026 @ 13:09:32 #55
441859 crew  Lenny77
pi_220035515
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 13:07 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Wat kramen ze dan uit?
Ja dit. Ik ben oprecht benieuwd.

Ik zeg ook wel eens iets als: jij hebt als man geluk dat je niet ongesteld bent of geen last van bv menopauze hebt.
Maar daar zit geen waardeoordeel achter of iets van de boze blanke man.
  Moderator zondag 8 februari 2026 @ 13:11:13 #56
441859 crew  Lenny77
pi_220035541
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 13:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
doet er niet toe waar de partner in spe vandaan komt

de referent heeft altijd de macht in handen, en kan de IND inlichten dat de relatie verbroken is en hij / zij geen verantwoordelijkheid meer accepteert voor het gedrag van de voormalige partner

dan is de persoon illegaal en moet terug keren
mijn ervaring is dat de relaties over het algemeen goed verlopen zeker de eerste 5 jaar, tenzij de referent een onmens is
Wat ik schreef gaat helemaal niet over buitenlandse vrouwen? :?

Daar gaat het al een deel posts niet meer over.
  Moderator / Redactie FP zondag 8 februari 2026 @ 13:20:46 #57
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220035633
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 13:11 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Dat wil hij juist.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 8 februari 2026 @ 13:23:30 #58
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220035650
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 13:11 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

ok , nou ja, ik hoef geen relatie, geen behoefte aan dat gezeur

geen buitenlandse en geen Nederlandse in mijn huis en bij wildvreemde mensen die jarig zijn op de koffie moeten
pi_220035798
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 13:08 schreef michaelmoore het volgende:
Wat gaat er dan vaak mis na vijf jaar?
Heeft dat ermee te maken dat de buitenlandse partner dan een permanente verblijfsvergunning kan krijgen die niet afhankelijk is van de partner?
pi_220035835
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 13:07 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Geef eens een voorbeeld? Iets wat ooit tegen jou gezegd is?
Nou, recent nog op de school van mijn oudste dochter, waar ik te horen kreeg dat mannen hun rol in het leven van hun kinderen altijd zwaar overschatten en de meest bijzondere: dat ik niet kon weten hoe het met mijn dochter op school ging door met haar te praten, want ieder meisje leert al vroeg in haar leven dat mannen onbetrouwbaar zijn.

Er daar zat dan een braaf ja knikkende wezel naast.

Ik kan daar enorm veel tegenin brengen, aangezien mijn dochter een hele goede klik heeft met haar mentor (man voor de goede orde) en echt met alles waar ze mee zit eerst of zelfs uitsluitend naar mij mee toekomt, zelfs als het gaat om zaken als menstruatie (op zich prima, maar ik had verwacht dat ze daar haar moeder als eerste aanspreekpunt zou zien).

Maar in zo’n setting denk ik dan: laat gaan.
pi_220035863
Overigens stoor ik mij veel meer aan de media die zich zo opstelt dan een enkele gek.
pi_220035877
quote:
Vooreerst, ik ben het helemaal met je eens. Toch moest ik bij het lezen van jouw post ook meteen aan de aanvaring tussen Soundos El Ahmadi en Bart Schols. Volgens de eerste zijn vrouwen overal onveilig op straat. Altijd en overal. En dan heeft zij het niet over een derdewereldland, maar over België. Ik heb het tv-fragment niet gezien, maar volgens het nieuwsbericht blijkt dit uit de toename van femicide - inderdaad zeer zorgwekkend en eng - en uit het feit dat femicide gepleegd wordt door mannen. De laatste twee zullen feiten zijn. Maar die feiten maken natuurlijk niet dat het een feit is dat vrouwen altijd en overal onveilig zijn in de openbare ruimte. Dat een deel van hen zich wel eens of zelfs vaak onveilig voelt, geloof ik graag. Maar dat is een gevoel. Als ik door Brussel of Antwerpen loop, voel ik mij in bepaalde buurten en op bepaalde plekken ook minder veilig of ronduit onveilig. Niet in de laatste plaats op plekken waar het naar pis ruikt en mensen noodgedwongen op de grond liggen te slapen. En wie zijn die mensen? Mannen. Officieel overheidsbeleid, naar ik heb begrepen. Maar dat is kennelijk het probleem niet. België heeft naar verluidt een waar mannenprobleem. En dan lees ik dat Bart deze discussie voortaan maar aan vrouwen overlaat, want als blanke man kan hij deze discussie beter niet voeren. Tja, dan denk ik toch: wat zullen we nu krijgen?
  zondag 8 februari 2026 @ 13:47:26 #63
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220035909
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 13:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Wat gaat er dan vaak mis na vijf jaar?
Heeft dat ermee te maken dat de buitenlandse partner dan een permanente verblijfsvergunning kan krijgen die niet afhankelijk is van de partner?
hoeft niet mis te gaan met geen enkele relatie

na 5 jaar dan mag de import partner stemmen en is er een evenwichtige onafhankelijke relatie
  zondag 8 februari 2026 @ 13:47:46 #64
459912 FlippingCoin
pi_220035915
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 13:45 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Vooreerst, ik ben het helemaal met je eens. Toch moest ik bij het lezen van jouw post ook meteen aan de aanvaring tussen Soundos El Ahmadi en Bart Schols. Volgens de eerste zijn vrouwen overal onveilig op straat. Altijd en overal. En dan heeft zij het niet over een derdewereldland, maar over België. Ik heb het tv-fragment niet gezien, maar volgens het nieuwsbericht blijkt dit uit de toename van femicide - inderdaad zeer zorgwekkend en eng - en uit het feit dat femicide gepleegd wordt door mannen. De laatste twee zullen feiten zijn. Maar die feiten maken natuurlijk niet dat het een feit is dat vrouwen altijd en overal onveilig zijn in de openbare ruimte. Dat een deel van hen zich wel eens of zelfs vaak onveilig voelt, geloof ik graag. Maar dat is een gevoel. Als ik door Brussel of Antwerpen loop, voel ik mij in bepaalde buurten en op bepaalde plekken ook minder veilig of ronduit onveilig. Niet in de laatste plaats op plekken waar het naar pis ruikt en mensen noodgedwongen op de grond liggen te slapen. En wie zijn die mensen? Mannen. Officieel overheidsbeleid, naar ik heb begrepen. Maar dat is kennelijk het probleem niet. België heeft naar verluidt een waar mannenprobleem. En dan lees ik dat Bart deze discussie voortaan maar aan vrouwen overlaat, want als blanke man kan hij deze discussie beter niet voeren. Tja, dan denk ik toch: wat zullen we nu krijgen?
Het kwam er bij die discussie op neer dat die zijn bek moest houden omdat het een man was. Natuurlijk veel applaus voor Soundos want die had een man het zwijgen opgelegd.
  zondag 8 februari 2026 @ 13:48:33 #65
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220035925
quote:
16s.gif Op zondag 8 februari 2026 13:47 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Het kwam er bij die discussie op neer dat die zijn bek moest houden omdat het een man was. Natuurlijk veel applaus voor Soundos want die had een man het zwijgen opgelegd.
soundos is een grote schreeuwlelijk, je zal zo ene mens in huis hebben he pfoioooooooooe

nachtmerrie s van dat mens
pi_220036129
quote:

[..]
Daar heb ik mij ook enorm aan gestoord, ook alle bijval die ze kreeg.

Het fragment wat ik zag, daar was ze hondsbrutaal en nog afgezien van dat ze gewoon geen gelijk had, ze ‘won’ de discussie met een grote muil opentrekken en de ander het zwijgen opleggen (want hij was een man en dus telde zijn mening niet).

En nergens kritiek.

Zou je als man eens moeten proberen om je discussiepartner de mond te snoeren met ‘jij bent een vrouw, dus jij moet je mond houden’. Ik vrees dat je dan het beste je kan gaan melden bij het hoofdkantoor van X met het verzoek of je naar Mars mag omdat de omgeving daar minder vijandig voor je is. ;)
pi_220036465
Onveiligheid van vrouwen in de openbare ruimte en femicide zijn twee grotendeels ongerelateerde problemen, maar Soundos haalt ze dus door elkaar. Dat alleen al toont aan dat Soundos praat als een kip zonder kop en gewoon niet weet waar ze het over heeft.
  Moderator zondag 8 februari 2026 @ 14:28:32 #68
441859 crew  Lenny77
pi_220036613
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 13:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou, recent nog op de school van mijn oudste dochter, waar ik te horen kreeg dat mannen hun rol in het leven van hun kinderen altijd zwaar overschatten en de meest bijzondere: dat ik niet kon weten hoe het met mijn dochter op school ging door met haar te praten, want ieder meisje leert al vroeg in haar leven dat mannen onbetrouwbaar zijn.

Er daar zat dan een braaf ja knikkende wezel naast.

Ik kan daar enorm veel tegenin brengen, aangezien mijn dochter een hele goede klik heeft met haar mentor (man voor de goede orde) en echt met alles waar ze mee zit eerst of zelfs uitsluitend naar mij mee toekomt, zelfs als het gaat om zaken als menstruatie (op zich prima, maar ik had verwacht dat ze daar haar moeder als eerste aanspreekpunt zou zien).

Maar in zo’n setting denk ik dan: laat gaan.
Meh nee dit is niet ok...
  zondag 8 februari 2026 @ 15:05:48 #69
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220036991
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het fragment wat ik zag, daar was ze hondsbrutaal en nog afgezien van dat ze gewoon geen gelijk had, ze won; de discussie met een grote muil opentrekken en de ander het zwijgen opleggen (want hij was een man en dus telde zijn mening niet).

En nergens kritiek.

Ja inderdaad iedere vent is bij haar gelijk een vijand die onderuit gehaald moet worden met enorm grote brutale bek
pi_220036996
Ik heb de genoemde uitzending met Bart Schols en Soundos El Ahmadi nog eens bekeken.

Bekijk deze YouTube-video

Wat is die Soundos toch een irritant wijf. Ik moet zeggen dat ze wel lef heeft dat ze zich zo gedraagt, maar het is wel het verkeerde soort lef.

Verder gedraagt ze zich ook enorm irritant door de man die naast haar aan tafel zit voortdurend aan te raken. Ik denk dat we er allemaal wel een voorstelling van kunnen maken hoe ze zou reageren als het andersom was en een man haar voortdurend aanraakt.
  zondag 8 februari 2026 @ 15:14:43 #71
459912 FlippingCoin
pi_220037061
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:06 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik heb de genoemde uitzending met Bart Schols en Soundos El Ahmadi nog eens bekeken.

Wat is die Soundos toch een irritant wijf. Ik moet zeggen dat ze wel lef heeft dat ze zich zo gedraagt, maar het is wel het verkeerde soort lef.

Verder gedraagt ze zich ook enorm irritant door de man die naast haar aan tafel zit voortdurend aan te raken. Ik denk dat we er allemaal wel een voorstelling van kunnen maken hoe ze zou reageren als het andersom was en een man haar voortdurend aanraakt.
het is vooral sprekend dat ze vanuit de media unaniem bijval en lof krijgt voor dit soort acties
pi_220037165
quote:
16s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:14 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
het is vooral sprekend dat ze vanuit de media unaniem bijval en lof krijgt voor dit soort acties
Precies.

Overigens: haar opmerking dat dagelijks vrouwen omkomen vanwege femicide is onjuist.

Maar ook dat vrouwen feitelijk onveiliger zijn is onjuist:

https://beveiligingnieuws(...)chtoffer-van-geweld/

Tot zover haar ‘keiharde feiten’.

Waar ik mij ook aan irriteer: je mag van haar dus niet de oververtegenwoordiging benoemen van bepaalde afkomsten. Maar zij gebruikt wel de oververtegenwoordiging van mannen in de dadercijfers.

Het is weer het standaard grachtengordel gereutel, waarbij feiten er niet toe doen en iemand die de discussie wil voeren snel de mond gesnoerd wordt.

Nu ik het fragment gezien heb ben ik overigens helemaal van mijn stoel gevallen: het is de discussieleider nota bene en zelfs als hij een andere vrouw om haar mening vraagt wil Soundos niet dat ze antwoord geeft. Alleen haar mening telt kennelijk. Ze komt hier wel echt over als een zelfingenomen idioot.

En dan tot slot: is zij echt verkozen tot beste cabaretier?
  zondag 8 februari 2026 @ 15:40:11 #73
459912 FlippingCoin
pi_220037239
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Precies.

Overigens: haar opmerking dat dagelijks vrouwen omkomen vanwege femicide is onjuist.

Maar ook dat vrouwen feitelijk onveiliger zijn is onjuist:

https://beveiligingnieuws(...)chtoffer-van-geweld/

Tot zover haar ‘keiharde feiten’.

Waar ik mij ook aan irriteer: je mag van haar dus niet de oververtegenwoordiging benoemen van bepaalde afkomsten. Maar zij gebruikt wel de oververtegenwoordiging van mannen in de dadercijfers.

Het is weer het standaard grachtengordel gereutel, waarbij feiten er niet toe doen en iemand die de discussie wil voeren snel de mond gesnoerd wordt.

Nu ik het fragment gezien heb ben ik overigens helemaal van mijn stoel gevallen: het is de discussieleider nota bene en zelfs als hij een andere vrouw om haar mening vraagt wil Soundos niet dat ze antwoord geeft. Alleen haar mening telt kennelijk. Ze komt hier wel echt over als een zelfingenomen idioot.

en waarom mag zij mannen wel aanspreken op man zijn maar wij haar niet op haar afkomst, beide komen groots terug.
pi_220037262
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:30 schreef VEM2012 het volgende:
Ze heeft kennelijk in 2025 de belangrijkste cabaretprijs van Nederland gewonnen - de Poelifinario. Zij won in de categorie 'Engagement'. Nu begrijp ik het fragment ook beter. Rancune is haar drijfveer. Zij noemt het voer voor haar grappen. Maar rancune is 'op­ge­kropt haat­ge­voel' en 'ge­hei­me vij­and­schap'. Het lijkt op wrok. Met engagement heeft dat m.i. weinig te maken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Groepfunder op 08-02-2026 15:55:41 ]
  Moderator zondag 8 februari 2026 @ 16:40:26 #75
441859 crew  Lenny77
pi_220038197
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het fragment wat ik zag, daar was ze hondsbrutaal en nog afgezien van dat ze gewoon geen gelijk had, ze ‘won’ de discussie met een grote muil opentrekken en de ander het zwijgen opleggen (want hij was een man en dus telde zijn mening niet).

En nergens kritiek.

Zou je als man eens moeten proberen om je discussiepartner de mond te snoeren met ‘jij bent een vrouw, dus jij moet je mond houden’. Ik vrees dat je dan het beste je kan gaan melden bij het hoofdkantoor van X met het verzoek of je naar Mars mag omdat de omgeving daar minder vijandig voor je is. ;)
Nu zeg ik niet dat dit interview zo wauw was, heb mij zelf geërgerd..
Maar jawel, dat hebben mannen genoeg gedaan en doen dit nog steeds. Ook onder elkaar. Het zwijgen opleggen.
Maar he, als een vrouw dat doet... dan is ze een schreeuwlelijk, hondsbrutaal, emotioneel, hysterisch,.. Als een man dat doet dan is hij een goede en sterke tegenstander.
Nogmaals: dit interview was geen cadeau voor ons vrouwvolk..
  Moderator / Redactie FP zondag 8 februari 2026 @ 16:42:54 #76
Brabo Bastard
pi_220038220
quote:

[..]
Soundos deed een Wilders.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220038293
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 16:40 schreef Lenny77 het volgende:
Maar jawel, dat hebben mannen genoeg gedaan en doen dit nog steeds. Ook onder elkaar. Het zwijgen opleggen.
Maar he, als een vrouw dat doet... dan is ze een schreeuwlelijk, hondsbrutaal, emotioneel, hysterisch,.. Als een man dat doet dan is hij een goede en sterke tegenstander.
Als een man dat doet, dan vind ik hem net zo goed hondsbrutaal en onbeschoft.
  Moderator / Redactie FP zondag 8 februari 2026 @ 16:53:07 #78
Brabo Bastard
pi_220038313
Ik spreek vrienden en collega's er wel op aan als het te ver gaat qua grappen over vrouwen. Zien ze ook wel in dat het over het randje was.
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator zondag 8 februari 2026 @ 17:00:07 #79
441859 crew  Lenny77
pi_220038366
quote:

[..]
Ik ga eens kijken of ik eerder op inhoud kan reageren.
Dus niet op hoe ze het zei.
Voel ik mij onveiliger dan vroeger?
Ja eigenlijk wel. Theoretisch gezien denk ik niet dat ik nog in de gewenste categorie val. Dus ik denk niet dat ik veel gevaar loop. Maar het gevoel is er wel.
Sowieso moet je uit Brussel wegblijven, en dan zeker de stationsbuurten. Ik zal daar nooit na het donker alleen gaan staan. Ook het stuk te voet naar bv Comic Con is spannend. Maar ik denk dat het niet veel veiliger is voor mannen. Je wordt er echt akelig aangestaard en regelmatig een stukje achtervolgd. De kans dat dan iets vreselijks gebeurd zal klein zijn maar misschien.. door alle berichtgeving enz... word je angst wel groter gemaakt. Je moet maar net de pech hebben. Als je dan bv hoort hoe het er in Londen aan toe gaat (het nieuws wat van daar komt lijkt op de hel) maar daar voel ik mij dus niet onveilig. Je wordt niet nagestaard of aangesproken. Iedereen doet gewoon zijn dingetje. Ik stap daar zonder te verpinken op de metro. No way dat ik in Brussel de metro zou nemen.
Vroeger werd er ook gefloten op ons, maar dat waren dan de bouwvakkers en die kwamen nooit achter hun muurtje uit. Dus dat was wel veilig en voelde ook niet eng. Je wuifde eens terug en zij waren blij en het was klaar.
Als er nu op je gefloten wordt door een andere groep en je reageert dan ben je een hoer, als je niet reageert dan ben je een racist EN een hoer en moet je dood (zeggen ze). Dit is een heel ander soort fluiten en voelt alles behalve veilig.
Het zijn ook altijd zo een grote groepen he? Is hetzelfde als de gevechten. Vroeger was het netjes 1 tegen 1 of groepje tegen groepje. Nu is het met veel tegen 1. Je kansen zijn dus erg klein geworden als je pech hebt.

Dus ja ik weet het niet. Ik voel mij onveiliger, maar ook alleen maar in de steden. Hier in mijn woonplaats durf ik in het midden van de nacht in lingerie op straat te lopen.
pi_220038368
Soundos mag op dit moment misschien wel een bepaalde populariteit genieten in België, maar ik denk dat de Belgen gauw genoeg zullen doorzien wat Soundos nu eigenlijk is, namelijk een brutale meid met een grote mond die verder niet zoveel voorstelt. Ik denk dan ook dat de Belgen gauw genoeg van haar zullen krijgen, zoals ze eerder ook al gauw genoeg hadden van Paul de Leeuw. Die was in Nederland mateloos populair, maar toen hij een programma ging maken voor een Belgische televisiezender, hadden de kijkers er na twee seizoenen al genoeg van.
  Moderator zondag 8 februari 2026 @ 17:02:45 #81
441859 crew  Lenny77
pi_220038397
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 17:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Soundos mag op dit moment misschien wel een bepaalde populariteit genieten in België, maar ik denk dat de Belgen gauw genoeg zullen doorzien wat Soundos nu eigenlijk is, namelijk een brutale meid met een grote mond die verder niet zoveel voorstelt. Ik denk dan ook dat de Belgen gauw genoeg van haar zullen krijgen, zoals ze eerder ook al gauw genoeg hadden van Paul de Leeuw. Die was in Nederland mateloos populair, maar toen hij een programma ging maken voor een Belgische televisiezender, hadden de kijkers er na twee seizoenen al genoeg van.
Wij houden sowieso niet van dat soort mensen wat zo met hun gesprekspartners omgaan.
  zondag 8 februari 2026 @ 17:02:52 #82
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220038399
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 17:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
klopt echt grappig is ze niet
ze is leuk omdat vanwege haar ontiegelijke grote bek maar verder zit er niets bij , dan mannen voor schut zetten en afblaffen

Ze zou het goed doen op de markt

pannen verkopen ofzo
  Moderator zondag 8 februari 2026 @ 17:04:07 #83
441859 crew  Lenny77
pi_220038414
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 17:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
klopt echt grappig is ze niet
ze is leuk omdat vanwege haar ontiegelijke grote bek maar verder zit er niets bij , dan mannen voor schut zetten en afblaffen
Goedkope humor he. De mannen die dit over vrouwen doen scoren ook hoog. Of over seks, of met veel scheldwoorden. Goedkope en simpele humor.
pi_220038468
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 16:40 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nu zeg ik niet dat dit interview zo wauw was, heb mij zelf geërgerd..
Nogmaals: dit interview was geen cadeau voor ons vrouwvolk..
Ik zou precies hetzelfde gezegd hebben als zij een man was geweest en de gespreksleider een vrouw.

Ik ben namelijk een voorstander van het vrije woord.
pi_220038524
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 17:04 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Goedkope humor he. De mannen die dit over vrouwen doen scoren ook hoog. Of over seks, of met veel scheldwoorden. Goedkope en simpele humor.
Komieken als Ali Wong en Nikki Glaser gebruiken ook veel schuttingwoorden en hebben het vaak over seks. Toch zijn zij wel grappig.

Nou ben ik in zijn algemeenheid weinig onder de indruk van wat Nederland op dit punt te bieden heeft…
pi_220040472
quote:

[..]
Ik denk in de trant van: "Hoe zou jij het omgekeerd vinden om samen met je mannelijke partner gezamenlijk voor de spiegel te staan om make-up aan te brengen? "
Ik probeer het maar een beetje te vertalen hoor.
  Moderator zondag 8 februari 2026 @ 20:30:28 #87
441859 crew  Lenny77
pi_220040718
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 20:02 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ik denk in de trant van: "Hoe zou jij het omgekeerd vinden om samen met je mannelijke partner gezamenlijk voor de spiegel te staan om make-up aan te brengen? "
Ik probeer het maar een beetje te vertalen hoor.
Maar dat is toch niet hetzelfde als gelijk zijn aan?
Zou het een man zo hard storen om samen te bouwen aan een huis? Of beiden in de tuin werken? Samen de muren schilderen? Moet al het werk dan zacht en vrouwelijk zijn en liefst in vrouwelijke schattige kledij?
  zondag 8 februari 2026 @ 20:37:51 #88
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220040763
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 20:30 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Zou het een man zo hard storen om samen te bouwen aan een huis? Of beiden in de tuin werken? Samen de muren schilderen? Moet al het werk dan zacht en vrouwelijk zijn en liefst in vrouwelijke schattige kledij?
mijn eerste vrouw deed altijd kozijnen schilderen , ik deed tegels plakken

ik kan niet schilderen heb ik geen geduld voor , ik doe wel eens mijn haar verven
mijn eerste vrouw kon ik heel goed banden plakken, ikke niet
ik kon wel goed laminaat leggen
zo heeft iedereen wat
pi_220040985
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 20:30 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Sexy kledij, sexy kledij… ;)
  Moderator zondag 8 februari 2026 @ 21:22:30 #90
441859 crew  Lenny77
pi_220041111
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 21:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Sexy kledij, sexy kledij… ;)
Oh dus ik mag de banden wisselen en de tuin omschuppen, zolang het maar in een sexy outfit is? :D
pi_220041142
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 21:22 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Oh dus ik mag de banden wisselen en de tuin omschuppen, zolang het maar in een sexy outfit is? :D
O ja dat veranderd de zaak ja
  Moderator zondag 8 februari 2026 @ 21:35:36 #92
441859 crew  Lenny77
pi_220041174
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 21:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
O ja dat veranderd de zaak ja
Aha, dus ook in een truck rijden en op een dak werken?
Het gaat dus niet om de job, het gaat om het karakter en het voorkomen.

Dat snap ik wel
pi_220042073
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 21:22 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Het ging mij meer om het feit dat mannen (in ieder geval ik) meer aanslaan op sexy en niet op schattig. ;)

Als een vrouw wielen wil verwisselen vind ik dat best. Alleen liever niet die van mijn auto, want met keramische schijven word ik al nerveus als een monteur dat doet.
pi_220042267
quote:
Deze is behoorlijk on-point.
Feminisme is tegenwoordig ook echt een wassen neus. Het is vooral klagen, maar puntje bij paaltje, wie kan het dan oplossen? Feministen willen een hoop, maar ze willen dat anderen (voornamelijk mannen) dat voor hen regelen. Ik zie geen toename in vrouwelijke soldaten aan het front. Ik zie inderdaad amper vrouwelijke start-ups. Ik zie vrouwen niet in de rij staan bij IT en technische opleidingen. Vrouwen in de bouw, of aan de slag als ZZP'er electricien, dakwerker, schilder, metselaar, stucadoor, loodgieter, tegelzetter, etc etc... nergens te bekennen. Groenvoorziening? Nope. Het zijn gewoon zeikstralen die van alles willen, maar er niks voor willen doen. Gewoon een parttime baan, 16-24 uur directeur zijn, dat willen ze wel :')
  maandag 9 februari 2026 @ 10:35:35 #95
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_220043700
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2026 01:25 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Deze is behoorlijk on-point.
Feminisme is tegenwoordig ook echt een wassen neus. Het is vooral klagen, maar puntje bij paaltje, wie kan het dan oplossen? Feministen willen een hoop, maar ze willen dat anderen (voornamelijk mannen) dat voor hen regelen. Ik zie geen toename in vrouwelijke soldaten aan het front. Ik zie inderdaad amper vrouwelijke start-ups. Ik zie vrouwen niet in de rij staan bij IT en technische opleidingen. Vrouwen in de bouw, of aan de slag als ZZP'er electricien, dakwerker, schilder, metselaar, stucadoor, loodgieter, tegelzetter, etc etc... nergens te bekennen. Groenvoorziening? Nope. Het zijn gewoon zeikstralen die van alles willen, maar er niks voor willen doen. Gewoon een parttime baan, 16-24 uur directeur zijn, dat willen ze wel :')
En ondertussen het Onmogelijke van hun man verwachten, die volgens hun norm de sexy, welbespraakte, rijke, zelfstandige en zorgzame persoon moet zijn :')

Gelukkig komt de gemiddelde man op FOK! niet snel in aanraking met vrouwen tenzij betaald
Le Diable
pi_220043843
Zeg heren, laten we nu niet gaan doen wat die tikgeit heeft gedaan.

Vrouwen zijn leuk. Niet allemaal, maar die moet je dan gewoon negeren.
pi_220044293
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:06 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

Hij kan het ook gewoon tegen haar zeggen.

"Het zou fijn zijn als je niet aan mij zit".
Corporate translator
pi_220044422
quote:
16s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:14 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
"De media" is een volstrekt wereldvreemde bubbel die op geen enkele wijze feeling heeft met de rest van de samenleving. Niet serieus nemen en gewoon negeren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220044477
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 13:07 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Wat kramen ze dan uit?
Bijvoorbeeld een collega die doodleuk vertelde dat ze nooit betaalde op eerste dates omdat ''de gender paygap'', dus dat vond ze wel zo eerlijk, en toen iemand een keer opperde dat mannen in deze maatschappij ook problemen konden ervaren, begon ze boos te foeteren dat dat absoluut niet waar was, dat het echt niet in de haak was dat diegene dat opperde
pi_220044828
quote:
10s.gif Op maandag 9 februari 2026 11:55 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld een collega die doodleuk vertelde dat ze nooit betaalde op eerste dates omdat ''de gender paygap'', dus dat vond ze wel zo eerlijk, en toen iemand een keer opperde dat mannen in deze maatschappij ook problemen konden ervaren, begon ze boos te foeteren dat dat absoluut niet waar was, dat het echt niet in de haak was dat diegene dat opperde
Ik zou die omgekeerd hebben: het is maar goed dat de gender paygap (die overigens verklaard wordt met bv minder uren werken door vrouwen, maar dat terzijde) er is, want mannen worden geacht te betalen op de eerste date.

;)
  Moderator / Redactie FP maandag 9 februari 2026 @ 12:39:17 #101
Brabo Bastard
pi_220044847
quote:

[..]
Werkt Ansa bij jou?
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220044908
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 12:39 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Werkt Ansa bij jou?
Zou wel een stunt zijn als die collega de persoon achter Ansa hier blijkt te zijn ja
  Moderator maandag 9 februari 2026 @ 12:44:16 #103
5428 crew  miss_sly
pi_220044916
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 12:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik zou die omgekeerd hebben: het is maar goed dat de gender paygap (die overigens verklaard wordt met bv minder uren werken door vrouwen, maar dat terzijde) er is, want mannen worden geacht te betalen op de eerste date.

;)
Die wordt dus niet verklaard door het minder uren werken van vrouwen. Er is rekeninghoudend met allerlei factoren, zoals het minder uren werken van vrouwen nog steeds een verschil in veel bedrijven. Niet in alle, er is vooruitgang, maar het is er nog steeds.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 9 februari 2026 @ 12:45:13 #104
5428 crew  miss_sly
pi_220044923
quote:

[..]
Dus niet 'wat vrouwelijke collega's", maar een vrouwelijke collega met bijzondere denkbeelden.
pi_220044941
quote:
7s.gif Op maandag 9 februari 2026 12:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dus niet 'wat vrouwelijke collega's", maar een vrouwelijke collega met bijzondere denkbeelden.
Dat was een voorbeeld, ik ga niet alles lopen opharken wat iedereen heeft gezegd. Zij is, zoals ik eerder zij, niet de enige hierin. Wordt inderdaad tijd dat ik ander werk zoek met minder leipo's om me heen
  maandag 9 februari 2026 @ 12:51:35 #106
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220044980
quote:

[..]
Dan lach je zo'n muts toch uit in haar gezicht? Ik zou als vrouw echt tegengas geven als er iemand dat soort dingen begon te ijlen. :D
pi_220045017
quote:

Het zijn weliswaar mannen maar vaak ook mannen die net als haar van Noord Afrikaanse komaf zijn die die vrouwen en homo's lastig vallen.
Alleen dat cruciale detail durft deze schreeuwende hypocriete dweil niet te benoemen. .
blablablabla
pi_220045032
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 12:51 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dan lach je zo'n muts toch uit in haar gezicht? Ik zou als vrouw echt tegengas geven als er iemand dat soort dingen begon te ijlen. :D
Als vrouw kun je lachen als man moet je tegenwoordig vooral op je tellen passen. Zeker in professionele situaties.
blablablabla
  Moderator maandag 9 februari 2026 @ 13:21:42 #109
441859 crew  Lenny77
pi_220045320
quote:

[..]
:')
Het voordeel van zo een vrouwen is natuurlijk wel dat je meteen door hebt wat er in je net zit :|W
  Moderator maandag 9 februari 2026 @ 13:23:34 #110
441859 crew  Lenny77
pi_220045340
quote:
10s.gif Op maandag 9 februari 2026 12:47 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Dat was een voorbeeld, ik ga niet alles lopen opharken wat iedereen heeft gezegd. Zij is, zoals ik eerder zij, niet de enige hierin. Wordt inderdaad tijd dat ik ander werk zoek met minder leipo's om me heen
Mja maar weet je, jij doet ook dingen die niet netjes zijn. Jij bent de tegenhanger van dat soort vrouwen. Dus eigenlijk verdienen jullie elkaar :P
  Moderator maandag 9 februari 2026 @ 13:24:14 #111
441859 crew  Lenny77
pi_220045350
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 12:51 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik dus ook..
pi_220045425
quote:
7s.gif Op maandag 9 februari 2026 12:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Die wordt dus niet verklaard door het minder uren werken van vrouwen. Er is rekeninghoudend met allerlei factoren, zoals het minder uren werken van vrouwen nog steeds een verschil in veel bedrijven. Niet in alle, er is vooruitgang, maar het is er nog steeds.
Er stond bijvoorbeeld, dus er zijn meerdere factoren, waarvan het minder uren werken er een van is.

En in Nederland hou je inderdaad nog een klein verschil als je compenseert voor diverse factoren, maar dat wil niet zeggen dat het verschil dus verklaard wordt door het geslacht. Immers, het zijn zodanig heterogene groepen dat het eigenlijk onmogelijk is om het te vergelijken.

Nog even afgezien van dat ervaring al heel lastig is in dezen. Iemand die 3 dagen per week werkt heeft na 10 jaar minder ervaring dan iemand die 5 dagen per week werkt. Maar toch hanteren we ervaring in aantal jaar in dienst.

In de VS waar dit veel beter is uitgezocht heeft men geconcludeerd dat in gelijke gevallen gewoon gelijk wordt betaald. Overigens is daar ook een omgekeerde gender pay gap bij de jongere generatie. Vrouwen verdienen daar inmiddels meer (want onder meer beter opgeleid).
pi_220045445
quote:
10s.gif Op maandag 9 februari 2026 12:55 schreef Elan het volgende:

[..]
Het zijn weliswaar mannen maar vaak ook mannen die net als haar van Noord Afrikaanse komaf zijn die die vrouwen en homo's lastig vallen.
Alleen dat cruciale detail durft deze schreeuwende hypocriete dweil niet te benoemen. .
Erger nog, ze zegt zelfs even in een bijzin dat je niet naar afkomst moet kijken/immigratie erbij moet halen.

Het is zo overduidelijk onzin wat ze uitkraamt, maar verwacht van journalisten vooral niet dat ze daarover berichten. Nee, Soundos is een heldin.
pi_220045522
quote:
10s.gif Op maandag 9 februari 2026 12:55 schreef Elan het volgende:

[..]
Nou, er zijn ook cijfers die aantonen dat femicide eerder afneemt dan toeneemt maar dat gewoon de term vaker gebruikt wordt. En inderdaad zijn hier proportioneel veel allochtonen bij betrokken.
Daarnaast verwoord zij een gevoel, daar vallen geen argumenten tegenin te brengen. Maar een weerwoord wuift ze weg alleen al om het feit dat de tegensprekende een man is en dus niet kan oordelen.

20 jaar geleden hoefden vrouwen ook niet na het stappen alleen naar huis te fietsen hoor. Ok, ik ben een man dus ik kan schijnbaar niet oordelen, maar mijne inziens voelen vrouwen zich niet perse onveiliger maar is er gewoon meer aandacht voor het feit dat vrouwen zich onveilig voelen. Dat geeft het paradoxale effect dat een deel van de vrouwen zich onveiliger is gaan voelen dan een paar jaar terug; alleen al door de aandacht die er voor is.

En dan op een hypocriet toontje ook nog gaan beweren dat vrouwen mannen (met invloed en bereik) nodig hebben om het probleem aan te kaarten.

Flikker nou eens op. Vrouwen willen zich onafhankelijk van de man gedragen maar telkens moeten mannen in het algemeen worden gewezen op zaken die een aantal mannen niet goed doen.
Vervelende, seksistische opmerking? Mannen moeten elkaar onderling aanspreken. Vrouwen voelen zich onveilig? Mannen moeten dat maar even op gaan lossen onderling.

Nee, een aantal mannen (met bepaalde religie) kunnen gewoon niet met de vrijheden van de Nederlandse vrouw omgaan. Waarom ze DAT juist niet durft te benoemen zegt al genoeg. Het probleem bevind zich voornamelijk in HAAR gemeenschap maar het benoemen zal leiden tot serieuze bedreigingen. Dat is precies wat er fout is en dat is precies wat ze na laat om te benoemen.

Maar och och, wat heeft ze dit goed gedaan.
pi_220045749
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2026 13:43 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Nou, er zijn ook cijfers die aantonen dat femicide eerder afneemt dan toeneemt maar dat gewoon de term vaker gebruikt wordt. En inderdaad zijn hier proportioneel veel allochtonen bij betrokken.
Daarnaast verwoord zij een gevoel, daar vallen geen argumenten tegenin te brengen. Maar een weerwoord wuift ze weg alleen al om het feit dat de tegensprekende een man is en dus niet kan oordelen.

20 jaar geleden hoefden vrouwen ook niet na het stappen alleen naar huis te fietsen hoor. Ok, ik ben een man dus ik kan schijnbaar niet oordelen, maar mijne inziens voelen vrouwen zich niet perse onveiliger maar is er gewoon meer aandacht voor het feit dat vrouwen zich onveilig voelen. Dat geeft het paradoxale effect dat een deel van de vrouwen zich onveiliger is gaan voelen dan een paar jaar terug; alleen al door de aandacht die er voor is.

En dan op een hypocriet toontje ook nog gaan beweren dat vrouwen mannen (met invloed en bereik) nodig hebben om het probleem aan te kaarten.

Flikker nou eens op. Vrouwen willen zich onafhankelijk van de man gedragen maar telkens moeten mannen in het algemeen worden gewezen op zaken die een aantal mannen niet goed doen.
Vervelende, seksistische opmerking? Mannen moeten elkaar onderling aanspreken. Vrouwen voelen zich onveilig? Mannen moeten dat maar even op gaan lossen onderling.

Nee, een aantal mannen (met bepaalde religie) kunnen gewoon niet met de vrijheden van de Nederlandse vrouw omgaan. Waarom ze DAT juist niet durft te benoemen zegt al genoeg. Het probleem bevind zich voornamelijk in HAAR gemeenschap maar het benoemen zal leiden tot serieuze bedreigingen. Dat is precies wat er fout is en dat is precies wat ze na laat om te benoemen.

Maar och och, wat heeft ze dit goed gedaan.
Oh ik ben het verder wel 100% eens met haar hoor. Femicide is jarenlang onder het tapijt geveegd in een grotendeels door mannen gedicteerde wereld. Zowel binnen relaties als daar buiten is het absurd wat vrouwen hebben moeten ondergaan. Het was en is een gigantisch probleem. Alleen heb ik het idee dat de gemiddelde autochtone of Westerse man wel met zijn tijd is meegegaan en die problematiek grotendeels wel onderkent en vrouwen veel meer gelijkwaardig en respectvoller zijn gaan behandelen. Als ze dat al niet deden.

Er is echter een hoop volk bijgekomen uit gebieden die het allemaal niet zo nauw nemen met vrouwenrechten laat staan homorechten. Dat soort 'details' niet expliciet durven benoemen terwijl ze de kern van het probleem vormen is meer waar ik moeite mee heb.

Het zijn eigenlijk alleen allochtonen die zo laag tegen en over vrouwen praten. Dat was vroeger zo en is nu niet anders. In landen als Marokko maar ook India doen ze amper wat aan seksuele intimidatie. Lastig vallen op straat hoort bij het gameplan om een meisje te versieren. Tot 2018 was het volkomen legaal om vrouwen in Rabat in hun kont te knijpen.
quote:
Officiële cijfers uit Marokko leggen een schokkend probleem bloot: zo’n 245.000 meisjes tussen de 15 en 19 jaar zijn gedwongen tot seks.
Dat blijkt uit een onderzoek van het Marokkaanse bureau voor planning en statistiek (Haut-Commissariat au Plan, HCP), dat in 2019 werd uitgevoerd en pas recent volledig werd geanalyseerd.

In totaal blijkt 70,7 procent van de meisjes in die leeftijdscategorie slachtoffer te zijn geweest van geweld. Het gaat dan niet alleen om seksueel geweld, maar ook om psychisch, fysiek, economisch en digitaal geweld. Vooral meisjes onder de 50 blijken kwetsbaar. Het gemiddelde geweldsniveau tegen vrouwen en meisjes in Marokko ligt op 57,1 procent.

Steden zwaarder getroffen dan platteland
Meisjes in stedelijke gebieden hebben het zwaarder te verduren dan hun leeftijdsgenoten op het platteland: 75,1 procent tegenover 64,3 procent. Het verschil wordt vooral verklaard door sociale en economische omstandigheden in de stad.

Ook binnen families en relaties komt geweld veel voor. Meer dan de helft (59,4 procent) van de meisjes tussen 15 en 19 jaar krijgt thuis te maken met geweld. In steden ligt dat percentage nog iets hoger. Binnen relaties is het nog zorgwekkender: ruim 60 procent van de meisjes in een relatie werd het afgelopen jaar mishandeld.

Zorgwekkend geweld in intieme relaties
Vooral in intieme relaties is de situatie alarmerend. Ruim 89 procent van de meisjes in een relatie werd gedwongen tot seksuele handelingen. In veel gevallen gebeurde dat onder druk van een dreigende partner. Ongeveer 65 procent durfde geen ‘nee’ te zeggen uit angst voor een gewelddadige reactie. Bijna 19 procent werd zelfs gedwongen tot handelingen die zij als vernederend beschouwen.

Fysiek geweld is ook wijdverspreid: bijna 70 procent van de ondervraagde meisjes werd geslagen, soms met de vuist of een voorwerp. Verder werd bijna de helft hardhandig geduwd of aan het haar getrokken.

Wat verwacht je als je dat soort volk los laat op Westerse meiden en jongens waar ze toch al op neerkijken omdat ze ongelovige hoeren zijn? :')

O en India is geen haar beter, onderschat dat volk ook niet al zijn ze vaker relatief hoog opgeleid en werken ze in de IT. Rechten van een vrouw doen er daar totaal niet toe. Juridisch niet en in de praktijk al helemaal niet. Huiselijk geweld is standaard en verkrachtingen zijn aan de lopende band.
blablablabla
pi_220046176
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 14:09 schreef Elan het volgende:

[..]
Oh ik ben het verder wel 100% eens met haar hoor. Femicide is jarenlang onder het tapijt geveegd in een grotendeels door mannen gedicteerde wereld. Zowel binnen relaties als daar buiten is het absurd wat vrouwen hebben moeten ondergaan. Het was en is een gigantisch probleem.
Hoe bedoel je dit?

Volgens mij werd iedere moord door de politie al lang serieus genomen.
pi_220046199
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 14:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hoe bedoel je dit?

Volgens mij werd iedere moord door de politie al lang serieus genomen.
De moorden zelf ja de honderden of duizenden red flags en waarschuwingssignalen werden en worden vaak jarenlang genegeerd.

Je vraagt je af hoeveel moorden voorkomen hadden kunnen worden, zeker omdat 50% van de gevallen het een (ex) partner betreft.
blablablabla
  Moderator maandag 9 februari 2026 @ 15:20:51 #118
441859 crew  Lenny77
pi_220046324
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2026 13:43 schreef Vliegbaard het volgende:

Dus wacht.. omdat wij zo lekker onafhankelijk willen zijn moeten wij zelf iets doen aan een probleem waar wij het slachtoffer van zijn, maar wel veroorzaakt door mannen?

Alsjeblieft zeg....

Zullen we ons maar opsluiten? Niemand nog een man?

Hou gewoon jullie poten thuis als dat niet gewenst is.
pi_220046369
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 15:03 schreef Elan het volgende:

[..]
De moorden zelf ja de honderden of duizenden red flags en waarschuwingssignalen werden en worden vaak jarenlang genegeerd.

Je vraagt je af hoeveel moorden voorkomen hadden kunnen worden, zeker omdat 50% van de gevallen het een (ex) partner betreft.
De politie heeft weinig middelen om er tegen op te treden. Lijkt mij iets om te veranderen, maar dat hoor ik Soundos dan weer niet zeggen.

Haar statement was dat vrouwen nergens veilig zijn. En dat lijkt mij objectief bezien een onjuiste uitspraak.
pi_220046559
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 10:53 schreef VEM2012 het volgende:
Zeg heren, laten we nu niet gaan doen wat die tikgeit heeft gedaan.

Vrouwen zijn leuk. Niet allemaal, maar die moet je dan gewoon negeren.
Heb het niet over vrouwen, heb het over feministen.
pi_220046700
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 13:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Erger nog, ze zegt zelfs even in een bijzin dat je niet naar afkomst moet kijken/immigratie erbij moet halen.

Het is zo overduidelijk onzin wat ze uitkraamt, maar verwacht van journalisten vooral niet dat ze daarover berichten. Nee, Soundos is een heldin.
Dacht eerst dat het een dragqueen was, maar dat terzijde.
pi_220046966
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2026 15:55 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Heb het niet over vrouwen, heb het over feministen.
Normale feministen zijn voor gelijke rechten.

Lijkt mij heel normaal.

Je hebt daarnaast mannenhaters die zich feminist noemen. Maar dat is een aparte categorie.
pi_220047122
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2026 15:20 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dus wacht.. omdat wij zo lekker onafhankelijk willen zijn moeten wij zelf iets doen aan een probleem waar wij het slachtoffer van zijn, maar wel veroorzaakt door mannen?

Alsjeblieft zeg....

Dat de daders overwegend mannen zijn maakt nog niet elke man een dader.
Jij bent ook niet vies van een beetje trollen he, tering jantje
blablablabla
  maandag 9 februari 2026 @ 17:12:44 #124
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220047180
quote:

[..]
als
pi_220047222
quote:

[..]

Alsjeblieft zeg....

Natuurlijk ligt het bij de daders.

Maar het idee dat ik een soort van medeverantwoordelijk draag omdat ik ook een penis heb, die zie ik niet.

Het is niet aan mannen, maar aan de maatschappij.

Alleen vrees ik dat nog meer veiligheid op straat (Nederland is op zichzelf best veilig) we keuzes moeten maken op politiek niveau. Elkaar aanspreken op seksistische grapjes is van een treurnis waar ik niet echt bij kan. Natuurlijk heb je daar meer en minder gepaste versies. Maar het zijn grappen.

Serieus aanspreken op wangedrag: ja, als je het ziet. Maar verder… heeft het zin? Hoe vaak heb ik de afgelopen weken wel niet uitgelegd aan mannen van 40+ dat een 16 jarige geen match is voor hen? Hielp het? Totaal niet van wat ik zag.
pi_220047279
Het is geen mannen probleem, het is een sociaal-(sub)cultureel probleem. In Nederland vooral een Islamitisch- en straatcultuur probleem.
pi_220047568
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2026 17:22 schreef Cockwhale het volgende:
Het is geen mannen probleem, het is een sociaal-(sub)cultureel probleem. In Nederland vooral een Islamitisch- en straatcultuur probleem.
Hangt af van waar je het over hebt. Sissen is redelijk cultureel bepaald. Verkrachten is daarentegen een breed RAL pallet, waaronder 9016.
pi_220047711
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 17:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hangt af van waar je het over hebt. Sissen is redelijk cultureel bepaald. Verkrachten is daarentegen een breed RAL pallet, waaronder 9016.
'X is cultureel bepaald'
'Y daarentegen is niet-kleur bepaald'

Los van dit domme geneuzel, komt verkrachten, net als sissen, vaker voor in de ene, dan de andere cultuur. Er zijn zelfs culturen waarin verkrachting in bepaalde contexten gelegitimeerd is, en waarbij het slachtoffer (!) gestraft wordt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator maandag 9 februari 2026 @ 17:56:27 #129
441859 crew  Lenny77
pi_220047878
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 17:05 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat de daders overwegend mannen zijn maakt nog niet elke man een dader.
Jij bent ook niet vies van een beetje trollen he, tering jantje
Ik zal de laatste zijn die alle mannen over 1 kam scheert. Ik daag je uit in mijn posts van al die jaren dat ik hier zit, om iets te vinden waar ik alle mannen hetzelfde vind. Of een mannenhater ben of wat dan ook.
Ook deze post betekent niet dat het alle mannen zijn.
Je leest wat je wil lezen?
pi_220047881
Ik zie dat we nog niet zijn uitgepraat over Soundos.

Wat me aan die uitzending ook irriteerde, was dat ze meerdere keren sprak in de vorm van "wij vrouwen", alsof vrouwen haar gekozen hadden tot vertegenwoordigster om over deze onderwerpen namens alle vrouwen het woord te voeren. Daar had de andere vrouw aan tafel wel wat van mogen zeggen, maar die durfde natuurlijk niets meer te zeggen nadat Soundos ook haar op een intimiderende wijze de mond had gesnoerd.
pi_220047914
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 17:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet blanken het nooit doen. Die kunnen net zo goed onderdeel uitmaken van straatcultuur, bijv.
  Moderator maandag 9 februari 2026 @ 18:00:08 #132
441859 crew  Lenny77
pi_220047933
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 17:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Natuurlijk ligt het bij de daders.

Maar het idee dat ik een soort van medeverantwoordelijk draag omdat ik ook een penis heb, die zie ik niet.

Het is niet aan mannen, maar aan de maatschappij.

Alleen vrees ik dat nog meer veiligheid op straat (Nederland is op zichzelf best veilig) we keuzes moeten maken op politiek niveau. Elkaar aanspreken op seksistische grapjes is van een treurnis waar ik niet echt bij kan. Natuurlijk heb je daar meer en minder gepaste versies. Maar het zijn grappen.

Serieus aanspreken op wangedrag: ja, als je het ziet. Maar verder… heeft het zin? Hoe vaak heb ik de afgelopen weken wel niet uitgelegd aan mannen van 40+ dat een 16 jarige geen match is voor hen? Hielp het? Totaal niet van wat ik zag.
Nee klopt, de gewone man is niet medeverantwoordelijk. Maar die kan wel een verandering in gang zetten.
Grapjes veroordelen is ook een beetje meh.. daar ben ik het met je eens.

Ik vond je posts trouwens wel mooi in dat topic. Wie weet heeft het meer geholpen dan je dacht, ook al bleef de TS hardnekkig. Er lezen ook nog anderen mee die niet posten.
Het is nooit voor niets. Blijven proberen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Lenny77 op 09-02-2026 18:40:03 ]
  Moderator maandag 9 februari 2026 @ 18:02:08 #133
441859 crew  Lenny77
pi_220047958
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 17:56 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

Wat me aan die uitzending ook irriteerde, was dat ze meerdere keren sprak in de vorm van "wij vrouwen", alsof vrouwen haar gekozen hadden tot vertegenwoordigster om over deze onderwerpen namens alle vrouwen het woord te voeren. Daar had de andere vrouw aan tafel wel wat van mogen zeggen, maar die durfde natuurlijk niets meer te zeggen nadat Soundos ook haar op een intimiderende wijze de mond had gesnoerd.
Ik heb haar alleszins niet verkozen.
Zo een manier van afsnauwen zet 'ons vrouwen' alleen maar een paar banken achteruit..
pi_220047990
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2026 17:56 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik zal de laatste zijn die alle mannen over 1 kam scheert. Ik daag je uit in mijn posts van al die jaren dat ik hier zit, om iets te vinden waar ik alle mannen hetzelfde vind. Of een mannenhater ben of wat dan ook.
Ook deze post betekent niet dat het alle mannen zijn.
Je leest wat je wil lezen?
Dat doe je wel. Je zegt namelijk letterlijk tegen een man dat 'jullie' je handen maar thuis moeten houden.
Waarmee je impliceert dat elke man(ook hij) onderdeel is van het probleem van femicide omdat hij toevallig met een piemel geboren is.

Dat is letterlijk op de man spelen.
blablablabla
pi_220048090
quote:

[..]

Alsjeblieft zeg....

Dat is niet wat ik zeg, ik wens me gewoon niet aangesproken te voelen voor iets waar ik zelf niet voor verantwoordelijk ben of waar ik geen schuld aan heb. Er is een probleem bij een substantieel klein deel van de mannen, het is ook redelijk goed bekend welke mannen dit zijn en welke cultuur zij meedragen. Het enige wat mij aan die groep linkt is het feit dat ik een man ben. Maar toch moet ik me aangesproken voelen?

Ik heb nog nooit een vrouw vermoord uit wraak. Ik heb nog nooit een vrouw op straat nagefloten. Ik heb nog nooit in het donker een vrouw achtervolgd. Ik behoor niet tot de groep mannen die vrouwen onveilig laten voelen maar alleen omdat ik een man ben, ben ik onderdeel van het probleem?
pi_220048520
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 17:48 schreef Akathisia het volgende:

[..]
'X is cultureel bepaald'
'Y daarentegen is niet-kleur bepaald'

Los van dit domme geneuzel, komt verkrachten, net als sissen, vaker voor in de ene, dan de andere cultuur. Er zijn zelfs culturen waarin verkrachting in bepaalde contexten gelegitimeerd is, en waarbij het slachtoffer (!) gestraft wordt.
Ik denk dat je goed weet wat er staat.
pi_220048539
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 17:56 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

Soundos kwam mij een beetje over als een narcist daar.
pi_220048706
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 18:04 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat doe je wel. Je zegt namelijk letterlijk tegen een man dat 'jullie' je handen maar thuis moeten houden.
Waarmee je impliceert dat elke man(ook hij) onderdeel is van het probleem van femicide omdat hij toevallig met een piemel geboren is.

Binnen de context was het toch gewoon een reactie op ‘los het zelf maar op, vrouwen’ (wat wen gechargeerde samenvatting is.

Maar wederom: laten we het nou geen mannen vs vrouwen onderwerp maken.

Vrouwen zijn leuk. Tenminste, ik zou niet ergens willen wonen waar geen vrouwen zijn.
  Moderator maandag 9 februari 2026 @ 18:42:50 #139
441859 crew  Lenny77
pi_220049049
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 18:04 schreef Elan het volgende:

[..]

Nee dat zeg ik niet en wil ik ook niet zo impliceren.
En het is al helemaal niet op de man spelen :')
Ga je nou echt ruzie proberen te maken met iemand die het als eerste zou opnemen voor de mannen?

:{w
  Moderator maandag 9 februari 2026 @ 18:45:58 #140
441859 crew  Lenny77
pi_220049181
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2026 18:11 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat is niet wat ik zeg, ik wens me gewoon niet aangesproken te voelen voor iets waar ik zelf niet voor verantwoordelijk ben of waar ik geen schuld aan heb. Er is een probleem bij een substantieel klein deel van de mannen, het is ook redelijk goed bekend welke mannen dit zijn en welke cultuur zij meedragen. Het enige wat mij aan die groep linkt is het feit dat ik een man ben. Maar toch moet ik me aangesproken voelen?

Ik heb nog nooit een vrouw vermoord uit wraak. Ik heb nog nooit een vrouw op straat nagefloten. Ik heb nog nooit in het donker een vrouw achtervolgd. Ik behoor niet tot de groep mannen die vrouwen onveilig laten voelen maar alleen omdat ik een man ben, ben ik onderdeel van het probleem?
Nee.
En dat zeg ik ook niet.
Jij schreef dat we het zogezegd allemaal wel alleen kunnen maar dat we dan ineens wel mannen nodig hebben om het op te lossen..
Ach weet je, laat ook maar.
Ik ga wel even weg uit het topic.
pi_220049525
Lenny ik zou mijn post nog eens goed teruglezen want je zegt daar letterlijk "jullie mannen" moeten je handen leren thuishouden. Je zal het ongetwijfeld anders bedoelen maar dat is wel wat je schrijft.

Als jij een normale man bent met louter zuivere intenties die de vrouwen in zijn leven op een voetstuk heeft staan kan dat nogal kwetsend overkomen. Dan wens je niet geassocieerd te worden met verkrachters, moordenaars en ander vouwhatend tuig alleen omdat je toevallig ook een piemel hebt.
blablablabla
pi_220049725
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 18:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Binnen de context was het toch gewoon een reactie op ‘los het zelf maar op, vrouwen’ (wat wen gechargeerde samenvatting is.

Maar wederom: laten we het nou geen mannen vs vrouwen onderwerp maken.

Vrouwen zijn leuk. Tenminste, ik zou niet ergens willen wonen waar geen vrouwen zijn.
Wat die Sonos daar doet triggert nog al omdat dat iets is waar heel veel mannen dagelijks mee te maken hebben. Het narratief dat je een of jouw vrouw maar beter gelijk kunt geven en je mond kunt houden als ze een emotionele meltdown hebben. Al raakt het fundamenteel kant noch wal, jij bent geen vrouw dus dat snap je niet dus hou je bek. Het moet zogenaamde doorgaan voor emancipatie maar eigenlijk is het gewoon puur seksisme. Even die kerel op zijn plek zetten met een camera er boven op.
blablablabla
pi_220050598
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 19:14 schreef Elan het volgende:

[..]
Wat die Sonos daar doet triggert nog al omdat dat iets is waar heel veel mannen dagelijks mee te maken hebben. Het narratief dat je een of jouw vrouw maar beter gelijk kunt geven en je mond kunt houden als ze een emotionele meltdown hebben. Al raakt het fundamenteel kant noch wal, jij bent geen vrouw dus dat snap je niet dus hou je bek. Het moet zogenaamde doorgaan voor emancipatie maar eigenlijk is het gewoon puur seksisme. Even die kerel op zijn plek zetten met een camera er boven op.
Soundos sloeg de plank behoorlijk mis, dat ben ik met je eens.

Maar wat @Lenny77 schreef daar lees je wat mij betreft iets in wat er niet noodzakelijk staat en ze ook niet bedoeld heeft.

Ik las net een goede facebook post over het wangedrag van Soundos en het valt direct op dat veel reacties een soort van strijd tussen mannen en vrouwen in zich hebben. De poster stoort zich aan dat er geen debat mag zijn dan zie je vrouwen en mannen reageren met ‘als een vrouw vertelt over haar gevoel, dan mag je daar niets van vinden.

Met alle respect, wat winnen we ermee als vrouwen gaan vertellen dat ze overal onveilig zijn? Dat ze nog angstiger worden? En dat is winst?

Ik hoop toch dat mijn dochters later die angst niet voelen. Niet dat ze naïef moeten zijn, maar altijd en overal angst? Dat wens ik mijn ergste vijand nog niet toe…
pi_220050902
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 20:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Maar wat @:Lenny77 schreef daar lees je wat mij betreft iets in wat er niet noodzakelijk staat en ze ook niet bedoeld heeft.

Ik las net een goede facebook post over het wangedrag van Soundos en het valt direct op dat veel reacties een soort van strijd tussen mannen en vrouwen in zich hebben. De poster stoort zich aan dat er geen debat mag zijn dan zie je vrouwen en mannen reageren met ‘als een vrouw vertelt over haar gevoel, dan mag je daar niets van vinden.

Met alle respect, wat winnen we ermee als vrouwen gaan vertellen dat ze overal onveilig zijn? Dat ze nog angstiger worden? En dat is winst?

Ik hoop toch dat mijn dochters later die angst niet voelen. Niet dat ze naïef moeten zijn, maar altijd en overal angst? Dat wens ik mijn ergste vijand nog niet toe…
De frustratie bij een hoop mannen zit in het feit dat ze dondersgoed weten waar de pijn zit, namelijk cultuur. En dat we zich daarmee niet geïdentificeerd wensen te worden. Als je je dochter geen onveilige gevoelens wil geven moet je wegblijven uit de grote steden en plekken waar veel allochtonen wonen zo simpel is het. Een vrouw achtervolgen en dreigen haar te verkrachten staat in geen enkele manier gelijk aan de manier waarop autochtonen flirten. Maar dat word zo wel geframed. Want elke man die ists probeert bij een vrouw is tegenwoordig per definitie een roofdier.
blablablabla
  Moderator maandag 9 februari 2026 @ 20:48:14 #145
441859 crew  Lenny77
pi_220051089
quote:
7s.gif Op maandag 9 februari 2026 19:03 schreef Elan het volgende:
Lenny ik zou mijn post nog eens goed teruglezen want je zegt daar letterlijk "jullie mannen" moeten je handen leren thuishouden. Je zal het ongetwijfeld anders bedoelen maar dat is wel wat je schrijft.

Als jij een normale man bent met louter zuivere intenties die de vrouwen in zijn leven op een voetstuk heeft staan kan dat nogal kwetsend overkomen. Dan wens je niet geassocieerd te worden met verkrachters, moordenaars en ander vouwhatend tuig alleen omdat je toevallig ook een piemel hebt.
Ik schreef niet: jullie mannen moeten je handen leren thuishouden.

Ik schreef: hou gewoon jullie poten thuis als dat niet gewenst is.
In een post over mannen die over de schreef gaan. Waarvan een user zei dat we dan wel op mannen rekenen om het op te lossen.

Dat van die poten thuishouden als iets niet gewenst is telt toch voor iedereen? Telt trouwens ook voor ons vrouwen.
Zeg ik dan dat jij dat doet? Of Vliegbaard? Of iemand hier in het topic? Nee.
Ik viseer niemand hier en ook niet DE mannen, maar ik denk dat we ondertussen toch al ver genoeg zijn dat iedereen weet dat je niet zomaar aan een ander moet komen als die persoon daar geen zin in heeft?
NOGMAALS: het ging over mannen die over de schreef gaan. Niet over mannen in het algemeen.
  Moderator maandag 9 februari 2026 @ 20:49:30 #146
441859 crew  Lenny77
pi_220051122
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 20:31 schreef Elan het volgende:

[..]
De frustratie bij een hoop mannen zit in het feit dat ze dondersgoed weten waar de pijn zit, namelijk cultuur. En dat we zich daarmee niet geïdentificeerd wensen te worden. Als je je dochter geen onveilige gevoelens wil geven moet je wegblijven uit de grote steden en plekken waar veel allochtonen wonen zo simpel is het. Een vrouw achtervolgen en dreigen haar te verkrachten staat in geen enkele manier gelijk aan de manier waarop autochtonen flirten. Maar dat word zo wel geframed. Want elke man die ists probeert bij een vrouw is tegenwoordig per definitie een roofdier.
Dat wordt door HAAR zo geframed.
Ik durf rustig toe te geven waar mijn onveiligheidsgevoel vandaan komt hoor..
Niet door Jan of Henk.
pi_220051201
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 20:31 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik denk dat het probleem wel wat breder is dan dat.

Als vrouw ben je nu eenmaal een target. In de meest brede zin van het woord. En omdat vrouwen fysiek het nu eenmaal afleggen tegen mannen is iedere benadering naar hen toe, hoe goed bedoeld ook, potentieel een gevaar.

Dat besef ontbreekt denk ik bij veel mannen.

Daarmee is natuurlijk niet gezegd dat je vrouwen niet mag benaderen. En al helemaal niet dat mannen in zijn algemeenheid een gevaar zijn.

Maar dat vrouwen op hun hoede zijn is logisch en door schade en schande wijs geworden zijn er natuurlijk ook vrouwen die angstig zijn als ze alleen over straat lopen.

Mannen kunnen dat op een andere manier ook hebben. Ik weet nog lang geleden dat ik midden in de nacht over Hoog Catherijne liep tussen de junks door samen met een vriend die nota bene Marinier was. En die voelde zich enorm onveilig.

Ik snap op basis daarvan ook wel dat veel mannen en vrouwen geneigd zijn om vanuit ratio te denken ‘stel je niet aan’ (want dat had ik ook, zeker omdat hij verdomme bij de mariniers zat…). Maar angst is niet rationeel (ooit aan een man of vrouw die bang is voor spinnen uit proberen te leggen dat de spinnen in Nederland onschadelijk zijn?).

Feit is dat iedere vrouw ervaringen heeft die haar kunnen leren dat ze nergens veilig is, ook al is dat objectief niet zo. En andersom ook mannen. Want ja, mannen zijn in de openbare ruimte ook targets. Anders dan vrouwen, maar toch.

Een beetje begrip voor elkaar kan helpen. Al is het zeker voor diegenen die vooral vanuit ratio opereren lastig (ik weet er alles van, want ik heb die neiging ook, gekoppeld aan een geloof in de goede afloop op niveau Lindsey Vonn).

Anderszins is het ook aan degenen die zich onveilig voelen om niet vol in de aanval te gaan als iemand (terecht) aangeeft dat de feitelijke onveiligheid in Nederland (gelukkig) enorm meevalt.

En net dat spanningsveld is waar het bij Soundos zo mis ging. Twee andere perspectieven, waarbij niet geluisterd werd naar de ander.

Er kan namelijk ook begrip zijn voor het gevoel van onveiligheid naast de constatering dat de openbare ruimte objectief best veilig is.

Hetzelfde geldt natuurlijk voor de hele man-vrouw tegenstelling die er nog bovenop komt.
pi_220051350
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 20:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik denk dat het probleem wel wat breder is dan dat.

Als vrouw ben je nu eenmaal een target. In de meest brede zin van het woord. En omdat vrouwen fysiek het nu eenmaal afleggen tegen mannen is iedere benadering naar hen toe, hoe goed bedoeld ook, potentieel een gevaar.

Dat besef ontbreekt denk ik bij veel mannen.

Daarmee is natuurlijk niet gezegd dat je vrouwen niet mag benaderen. En al helemaal niet dat mannen in zijn algemeenheid een gevaar zijn.

Maar dat vrouwen op hun hoede zijn is logisch en door schade en schande wijs geworden zijn er natuurlijk ook vrouwen die angstig zijn als ze alleen over straat lopen.

Mannen kunnen dat op een andere manier ook hebben. Ik weet nog lang geleden dat ik midden in de nacht over Hoog Catherijne liep tussen de junks door samen met een vriend die nota bene Marinier was. En die voelde zich enorm onveilig.

Ik snap op basis daarvan ook wel dat veel mannen en vrouwen geneigd zijn om vanuit ratio te denken ‘stel je niet aan’ (want dat had ik ook, zeker omdat hij verdomme bij de mariniers zat…). Maar angst is niet rationeel (ooit aan een man of vrouw die bang is voor spinnen uit proberen te leggen dat de spinnen in Nederland onschadelijk zijn?).

Feit is dat iedere vrouw ervaringen heeft die haar kunnen leren dat ze nergens veilig is, ook al is dat objectief niet zo. En andersom ook mannen. Want ja, mannen zijn in de openbare ruimte ook targets. Anders dan vrouwen, maar toch.

Een beetje begrip voor elkaar kan helpen. Al is het zeker voor diegenen die vooral vanuit ratio opereren lastig (ik weet er alles van, want ik heb die neiging ook, gekoppeld aan een geloof in de goede afloop op niveau Lindsey Vonn).

Anderszins is het ook aan degenen die zich onveilig voelen om niet vol in de aanval te gaan als iemand (terecht) aangeeft dat de feitelijke onveiligheid in Nederland (gelukkig) enorm meevalt.

En net dat spanningsveld is waar het bij Soundos zo mis ging. Twee andere perspectieven, waarbij niet geluisterd werd naar de ander.

Er kan namelijk ook begrip zijn voor het gevoel van onveiligheid naast de constatering dat de openbare ruimte objectief best veilig is.

Hetzelfde geldt natuurlijk voor de hele man-vrouw tegenstelling die er nog bovenop komt.
En toch vraag ik me af of vrouwen dit soort gevoelens ook hebben rondom louter autochtone mannen. Puur anekdotisch verder maar ik heb 2 jaar gewerkt in de HmH een multizalen discotheek in Rotterdam. Het gezeik over mannen die hun handen niet konden thuishouden kwam eigenlijk zonder uitzondering uit de zaal waar de donkere mensen zich ophielden (R&B en dergelijke). Wij hadden een fictief vaste klanten beleid waarbij Marokkanen grotendeels geweigerd werden omdat ze A vaak meiden lastig vielen en B constant ruzie liepen te zoeken. Zelfde met Antillianen. Die zijn verschrikkelijk vrouwonvriendelijk als ze gezopen hebben.

Het zijn ook vooral de grote gemeenten die lokale wetgeving hebben opgetuigd als het gaat om seksueel grensoverschrijdend gedrag. Niet geheel toevallig de gemeenten met de meeste allochtonen.

Je kunt in de cijfers van het CBS ook gewoon zien welk volk dat meestal is. Daarom vind ik het nogal larfjes als Soundos of wie dan ook spreekt van een mannenprobleem. Het is een cultureel probleem.
blablablabla
pi_220051363
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 20:49 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dat wordt door HAAR zo geframed.
Ik durf rustig toe te geven waar mijn onveiligheidsgevoel vandaan komt hoor..
Niet door Jan of Henk.
Nee maar je noemt het wel een mannenprobleem. Dat snap ik dan niet helemaal.

Ik heb nog nooit in mijn leven een vrouw lastig gevallen.
blablablabla
  Moderator maandag 9 februari 2026 @ 21:25:59 #150
441859 crew  Lenny77
pi_220051420
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 21:20 schreef Elan het volgende:

[..]
Nee maar je noemt het wel een mannenprobleem. Dat snap ik dan niet helemaal.

Ik heb nog nooit in mijn leven een vrouw lastig gevallen.
Ik heb het nog nooit een mannenprobleem genoemd.
Weeral: ik daag je uit een post te vinden waar ik dat schrijf.

Ik denk dat je posts van anderen verward met de mijne?
pi_220051855
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 21:25 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik heb het nog nooit een mannenprobleem genoemd.
Weeral: ik daag je uit een post te vinden waar ik dat schrijf.

Ik denk dat je posts van anderen verward met de mijne?
quote:

[..]

Alsjeblieft zeg....

Hier schetst je het toch wel degelijk als een mannenprobleem?
blablablabla
pi_220051932
Het is een mannenprobleem, en de oplossing is dat we door middel van sperma sorteren een samenleving krijgen met substantieel veel meer vrouwen dan mannen.
pi_220052010
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 20:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Maar wat @:Lenny77 schreef daar lees je wat mij betreft iets in wat er niet noodzakelijk staat en ze ook niet bedoeld heeft.

Maar dit geeft precies aan dat je het probleem niet snapt, ik ben niet overal angstig maar bij iedere man die ik niet ken ben ik op mijn hoede en dat geldt voor alle vrouwen die ik ken.
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
  Moderator maandag 9 februari 2026 @ 23:14:28 #154
441859 crew  Lenny77
pi_220052132
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2026 22:12 schreef Elan het volgende:

[..]
[..]
Hier schetst je het toch wel degelijk als een mannenprobleem?
-O-
Zo vermoeiend.
Ik denk echt dat we langs elkaar heen praten. Of het is toch iets Vlaams vs Nederlands.
Ok, een voorbeeld:
In de lente moet je voorzichtig zijn als de everzwijnen biggetjes hebben. Blijf dan weg uit de bossen want je loopt een behoorlijk risico op agressief gedrag. Dit is een probleem.
Zeg ik nu dat er een everzwijnprobleem is? Dat alle everzwijnen agressief zijn?
Of zeg ik dat er tijdens bepaalde omstandigheden problemen zijn met een deel van de everzwijnen?

Als je het niet erg vind dan wil ik deze discussie liever stoppen. Het verknoeit het topic en oprecht: ik bedoel het niet zo zoals jij het leest. Dat kan aan mij of mijn communicatiestijl liggen.. maar ik hou van mannen. Ook al heb ik in het verleden genoeg meegemaakt met een deel mannen, nog steeds zal ik elke man met een blanco blad tegenmoet gaan.
pi_220052223
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 22:36 schreef galatea het volgende:

[..]
Maar dit geeft precies aan dat je het probleem niet snapt, ik ben niet overal angstig maar bij iedere man die ik niet ken ben ik op mijn hoede en dat geldt voor alle vrouwen die ik ken.
Jij leest iets in mijn woorden wat ik niet zeg. Geloof het of niet, maar ik praat wel eens met vrouwen en dus heb ik gemerkt dat niet alle vrouwen het hetzelfde ervaren.

Sommigen zijn care free, anderen op hun hoede en weer anderen kennen echt redelijk veel angst.

En zoals zo vaak is de middenweg gulden. Veel angst doe je jezelf weinig goeds mee. Care free tot aan het naïeve toe kan dan weer zorgen dat je gevaar niet herkent.
pi_220052226
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 23:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij leest iets in mijn woorden wat ik niet zeg. Geloof het of niet, maar ik praat wel eens met vrouwen en dus heb ik gemerkt dat niet alle vrouwen het hetzelfde ervaren.

Sommigen zijn care free, anderen op hun hoede en weer anderen kennen echt redelijk veel angst.

En zoals zo vaak is de middenweg gulden. Veel angst doe je jezelf weinig goeds mee. Care free tot aan het naïeve toe kan dan weer zorgen dat je gevaar niet herkent.
Het zou fijn zijn als ik niet op mijn hoede hoefde te zijn.
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
pi_220052230
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2026 23:14 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
-O-
Zo vermoeiend.
Ik denk echt dat we langs elkaar heen praten. Of het is toch iets Vlaams vs Nederlands.
Ok, een voorbeeld:
In de lente moet je voorzichtig zijn als de everzwijnen biggetjes hebben. Blijf dan weg uit de bossen want je loopt een behoorlijk risico op agressief gedrag. Dit is een probleem.
Zeg ik nu dat er een everzwijnprobleem is? Dat alle everzwijnen agressief zijn?
Of zeg ik dat er tijdens bepaalde omstandigheden problemen zijn met een deel van de everzwijnen?

Als je het niet erg vind dan wil ik deze discussie liever stoppen. Het verknoeit het topic en oprecht: ik bedoel het niet zo zoals jij het leest. Dat kan aan mij of mijn communicatiestijl liggen.. maar ik hou van mannen. Ook al heb ik in het verleden genoeg meegemaakt met een deel mannen, nog steeds zal ik elke man met een blanco blad tegenmoet gaan.
In dit voorbeeld maak je wel een heel duidelijk onderscheid namelijk tussen everzwijnen in het algemeen en everzwijnen in een specefieke situatie namelijk de lente en gedurende het broedseizoen.

In je eerdere verhaal had je het gewoon over mannen in het algemeen. Punt. Dus in principe van toepassing op iedereen met een piemel. Is het dan vreemd dat je je daardoor aangesproken voelt als man?

Ik wil geen ruzie maar besef dat dit soort ellende bij mannen ook heel veel emotie los maakt. Velen hebben een vrouw misschien wel dochters en zussen/moeders etc die ze willen beschermen ten koste van alles. Waarschijnlijk bedoel je het allemaal niet slecht maar maak dan duidelijk onderscheid. Iemand die zulke laffe misdaden pleegt tegen vrouwen is namelijk geen man maar een smerig beest.

Wij willen dat soort figuren liever opknopen aan hun balzak, en zeker niet mee geassocieerd worden. Op geen enkele manier. Dus stop aub met het bestempelen als een mannenprobleem.
blablablabla
pi_220052235
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 23:32 schreef galatea het volgende:

[..]
Het zou fijn zijn als ik niet op mijn hoede hoefde te zijn.
Dat ben ik met jou eens. Maar helaas geldt voor ieder levend wezen dat in bepaalde op je hoede zijn tot de facts of life behoort.

Ik sta open voor iedere weg naar een veiligere wereld, uiteraard.
pi_220052256
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2026 23:34 schreef Elan het volgende:Iemand die zulke laffe misdaden pleegt tegen vrouwen is namelijk geen man maar een smerig beest.

Wij willen dat soort figuren liever opknopen aan hun balzak, en zeker niet mee geassocieerd worden. Op geen enkele manier. Dus stop aub met het bestempelen als een mannenprobleem.

Het probleem is breder dan alleen die verkrachter. Ook mannen die op zichzelf helemaal geen kwaad in de zin hebben kunnen bijdragen aan onveiligheidsgevoel of zelfs leiden tot grensoverschrijdend gedrag.

Van onhandig vrouwen benaderen (zeker op plekken waar ze alleen is), tot de verliefde kerel die gelooft dat de aanhouder wint (in Hollywood wel…), tot de date die niet opmerkt dat de dame in kwestie bevriest en verder gaat dan gewenst is.
pi_220052382
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2026 23:34 schreef Elan het volgende:

[..]
In dit voorbeeld maak je wel een heel duidelijk onderscheid namelijk tussen everzwijnen in het algemeen en everzwijnen in een specefieke situatie namelijk de lente en gedurende het broedseizoen.

In je eerdere verhaal had je het gewoon over mannen in het algemeen. Punt. Dus in principe van toepassing op iedereen met een piemel. Is het dan vreemd dat je je daardoor aangesproken voelt als man?

Ik wil geen ruzie maar besef dat dit soort ellende bij mannen ook heel veel emotie los maakt. Velen hebben een vrouw misschien wel dochters en zussen/moeders etc die ze willen beschermen ten koste van alles. Waarschijnlijk bedoel je het allemaal niet slecht maar maak dan duidelijk onderscheid. Iemand die zulke laffe misdaden pleegt tegen vrouwen is namelijk geen man maar een smerig beest.

Ik ben het met je eens hoor, ik lees er ook in dat het een mannenprobleem zou zijn. Maar laten we daar niet teveel op in gaan.

Ik doelde met betrekking tot Soundos gewoon op het moment dat zij naar Bart wijst en zegt dat ze mannen zoals hij nodig hebben om een probleem te adresseren. Ik acht Soundos als een onafhankelijke vrouw die desnoods een kerel een goeie poeier op zijn bek geeft mocht dat nodig zijn. Ze er heeft een buitengewoon asociale bek op staan dus volgens moet ze prima in staat zijn om het zelf te adresseren, ze krijgt en neemt het podium. Maar in plaats van het daadwerkelijke probleem te benoemen maakt zij er wel degelijk een mannenprobleem van.

Als je problemen op wil lossen, moet je de bron aanpakken.
pi_220063586
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 23:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het probleem is breder dan alleen die verkrachter. Ook mannen die op zichzelf helemaal geen kwaad in de zin hebben kunnen bijdragen aan onveiligheidsgevoel of zelfs leiden tot grensoverschrijdend gedrag.

Van onhandig vrouwen benaderen (zeker op plekken waar ze alleen is), tot de verliefde kerel die gelooft dat de aanhouder wint (in Hollywood wel…), tot de date die niet opmerkt dat de dame in kwestie bevriest en verder gaat dan gewenst is.
Ik moest een keer oprotten omdat ik een opdringerige vrouw had afgewezen. Het was mijn schuld, ik had na tien beleefde pogingen te duidelijk gemaakt dat ik geen interesse had.

[ Bericht 89% gewijzigd door Joopklepzeiker op 11-02-2026 12:53:31 ]
pi_220064011
Ik zie de afgelopen dagen nogal wat voorbij komen van Soundos op social media (vooral onze Zuiderburen lijken er vrij druk mee), maar tevens iets anders op social media (en een opmerking van Job Knoester gisteren) wat volgens mij een hoop verklaart aangaande het uitchecken van vrouwen (ook in de lijn van wat hierboven is gepost, al zal de poster meer gelet hebben op het bedrag van de alimentatie), maar tevens waarom zoveel mensen het opnemen voor Soundos.

Het gaat vooral mis in de communicatie.

Bij Soundos lijkt mij heel duidelijk wat er mis gaat, maar daar kom ik zo op.

In het filmpje hierboven beklaagt de vrouw zich over het emotioneel onbeschikbaar zijn van de man.

Dan zag ik een fragment van een podcast waarin werd verklaard waarom vrouwen steeds minder willen daten en dat ging ook over dat mannen naar hun mening niet goed communiceren en emotioneel onbeschikbaar zijn.

Vervolgens gaf Job Knoester (en nu ik het schrijf, volgens mij was dat naar aanleiding van dat fragment...) aan dat wanneer hij thuiskomt hij vooral behoefte heeft aan rust aan zijn hoofd.

Nou even terug naar Soundos: het grote probleem daar is enerzijds dat Soundos alleen maar zendt en niet wil ontvangen. Dat is geen discussie, dat is een monoloog. En nou wilde ze nog best wel wat input van anderen accepteren, maar alleen als die haar woorden direct voor waar aannemen.

En precies dat zie je terug in de commentaren. Heel veel vrouwen (en verrassend veel mannen) zijn het daar volmondig mee eens: Soundos vertelt 'haar waarheid' en als er dan vragen worden gesteld wordt dat gezien als 'niet geloven'. En onder het mom van 'believe alle women' is dat dus fout (aldus diegenen die inmiddels zo zijn geconditioneerd).

Op microniveau leer je dat (door schade en schande) op een iets andere manier. Als vrouwen (en voor de goede orde, ik ben hier enorm aan het generaliseren, maar als ik alles met nuance op ga schrijven, dan wordt het een novelle) vertellen over wat hun nu weer is overkomen willen ze vooral hun gevoel delen.

Mannen daarentegen communiceren wezenlijk anders en die horen een probleem wat opgelost moet worden. En voordat je een probleem kan oplossen moet je eerst naar de kern, dus stellen ze al dan niet kritische vragen.

Als man leer je in je relaties op zeker moment dan ook alleen maar te luisteren en haar te bevestigen in haar emotie (want dat zorgt voor harmonie in de relatie en de meeste mannen vinden dat weer heel belangrijk).

Geen idee of er ook vrouwen zijn die leren dat mannen op zo'n moment gegund moet worden om een oplossing te mogen verzinnen en zo de held te zijn, maar volgens mij werkt dat in de praktijk niet zo... ;)

Maar goed, terug naar Soundos: die had haar waarheid en wilde alleen maar bevestigd worden. Daar koos ze dan wel een totaal verkeerd moment voor. Voor zover ze ook nog anderen wilde overtuigen had ze sowieso een verkeerde tactiek, want haar manier van communiceren krijgt bijval van mensen die het al met haar eens zijn. En mensen die er kritisch tegenover staan overtuig je niet met 'jij moet gewoon je bek dichthouden'.

En wat een gemiste kans... Want ja... veel (niet alle) vrouwen voelen zich in de openbare ruimte vaak (of altijd) onveilig en dat is natuurlijk niet ok. Maar is dat waar het moet stoppen? Met die constatering? Niet proberen het te verbeteren?

Je begrijpt, ik als man ben voorstander van het ontleden van het probleem en het bedenken van oplossingen. Niet omdat ik vrouwen niet geloof, laat staan niet serieus neem... maar omdat ik zou willen dat er verbeteringen komen. Voor zover mogelijk, want meer veiligheid staat niet gelijk aan meer veiligheidsgevoel (de veiligheidsparadox).
pi_220064264
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 13:54 schreef VEM2012 het volgende:
Nou even terug naar Soundos: het grote probleem daar is enerzijds dat Soundos alleen maar zendt en niet wil ontvangen. Dat is geen discussie, dat is een monoloog.
Zou het een soort beroepsdeformatie zijn dat ze zich zo gedraagt? Als ze een show geeft, dan kan ze op het podium ongestoord zenden en hoeft ze niets te ontvangen. Dan kan ze inderdaad een monoloog van een paar uur houden. Bij haar thuis zal het waarschijnlijk ook zo gaan. Zij is voortdurend aan het woord en haar man moet maar luisteren.
  woensdag 11 februari 2026 @ 14:27:08 #165
438527 MissButterflyy
pi_220064390
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 14:17 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Zou het een soort beroepsdeformatie zijn dat ze zich zo gedraagt? Als ze een show geeft, dan kan ze op het podium ongestoord zenden en hoeft ze niets te ontvangen. Dan kan ze inderdaad een monoloog van een paar uur houden. Bij haar thuis zal het waarschijnlijk ook zo gaan. Zij is voortdurend aan het woord en haar man moet maar luisteren.
Het is ook nooit goed hè. Had ze een hoofddoek gedragen en was ze traditioneel gebleven zaten alle mannen hier ook te zeiken.
Heeft ze haren op haar tanden, prima geëmancipeerd en nog een Nederlandse man getrouwd ook, zal ze hem wel domineren.

Echt. :')
pi_220064551
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 14:27 schreef MissButterflyy het volgende:
Het is ook nooit goed hè. Had ze een hoofddoek gedragen en was ze traditioneel gebleven zaten alle mannen hier ook te zeiken.
Ik niet. Ik heb geen problemen met hoofddoeken. En uit ervaring weet ik dat de meeste Marokkaanse meisjes en vrouwen met hoofddoek zich ten minste weten te gedragen.
quote:
Heeft ze haren op haar tanden, prima geëmancipeerd en nog een Nederlandse man getrouwd ook, zal ze hem wel domineren.
Je kan ook uitstekend geëmancipeerd zijn zonder dat je je meteen op zo'n manier gedraagt. De manier waarop zij zich gedraagt heeft niets met emancipatie te maken.
pi_220064895
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 14:17 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik denk dat het bij haar meer karakter is, al zal het vast zo zijn dat gewenning ook meespeelt.
pi_220064900
Kan me niet inbeelden dat Sounds populair zou geweest zijn indien ze blank was.
pi_220064914
quote:

[..]

Echt. :')
Maar eerlijk: vond jij haar optreden prima? Of zat je ook met plaatsvervangende schaamte te kijken? Of optie 3, te weten...
pi_220064943
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 15:08 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
Kan me niet inbeelden dat Sounds populair zou geweest zijn indien ze blank was.
Heel eerlijk: ik snap er helemaal niets van dat zij enige populariteit geniet (ik heb geen idee of ze volle zalen trekt of niet), want wat ik van haar heb gezien vind ik allesbehalve leuk.

En dat is niet omdat ze een vrouw is, want er zijn genoeg vrouwelijke komieken die ik goed vind en waar ik graag mijn geld aan uitgeef. Zelfs als ze best woke zijn zoals een Chelsea Handler. Maar die is dus echt grappig.
pi_220065004
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 15:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Heel eerlijk: ik snap er helemaal niets van dat zij enige populariteit geniet (ik heb geen idee of ze volle zalen trekt of niet), want wat ik van haar heb gezien vind ik allesbehalve leuk.

En dat is niet omdat ze een vrouw is, want er zijn genoeg vrouwelijke komieken die ik goed vind en waar ik graag mijn geld aan uitgeef. Zelfs als ze best woke zijn zoals een Chelsea Handler. Maar die is dus echt grappig.
Blijkbaar genoeg types die geilen op haar dominatrix energie. White guilt syndrome.
pi_220065189
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 15:17 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:

[..]
Blijkbaar genoeg types die geilen op haar dominatrix energie. White guilt syndrome.
Nou ja, misschien vinden zij haar wel gewoon grappig. Geen idee.

Of het zijn abonnementhouders die gewoon komen omdat ze haar naam wel eens voorbij hebben zien komen. Kan ook.
  woensdag 11 februari 2026 @ 15:47:59 #173
438527 MissButterflyy
pi_220065295
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 15:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar eerlijk: vond jij haar optreden prima? Of zat je ook met plaatsvervangende schaamte te kijken? Of optie 3, te weten...
Prima ja. Ze wilde bevestiging van wat veel vrouwen voelen aan onveiligheid, en niet een discussie over dat gevoel met een man.
Ze begon net te praten en hij probeerde haar al de hele tijd te onderbreken met ‘maar’…

Wel afschuwelijke nagels die ze heeft. :r
pi_220065397
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 15:47 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Prima ja. Ze wilde bevestiging van wat veel vrouwen voelen aan onveiligheid, en niet een discussie over dat gevoel met een man.
Ze begon net te praten en hij probeerde haar al de hele tijd te onderbreken met ‘maar’…

Ordinair mens is het. En deflector van echte probleem.
  woensdag 11 februari 2026 @ 16:05:07 #175
438527 MissButterflyy
pi_220065426
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 16:00 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:

[..]
Ordinair mens is het. En deflector van echte probleem.
Dat is je mening.
pi_220065439
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 16:05 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat is je mening.
Ja ze is een leugenaar.
  woensdag 11 februari 2026 @ 16:08:13 #177
438527 MissButterflyy
pi_220065452
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 16:06 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:

[..]
Ja ze is een leugenaar.
En jij bent precies de man waar ze het over heeft, die zich aangevallen voelt en zich gaat verdedigen.
pi_220065487
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 16:08 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En jij bent precies de man waar ze het over heeft, die zich aangevallen voelt en zich gaat verdedigen.
Moet die laffe tante dat maar eens in mijn gezicht zeggen dat ik het probleem ben.
pi_220065514
quote:
Ik weet niet of je dezelfde uitzending hebt gezien als ik, maar volgens mij was zij degene die hem voortdurend onderbrak terwijl hij haar gewoon liet praten.
pi_220065515
Wie wind zaait zal storm oogsten.
  woensdag 11 februari 2026 @ 16:18:56 #181
438527 MissButterflyy
pi_220065523
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 16:14 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:

[..]
Moet die laffe tante dat maar eens in mijn gezicht zeggen dat ik het probleem ben.
Dit bedoel ik dus. :')
pi_220065588
quote:

[..]

Maar als je geen discussie daarover wil met een man, waarom doe je het dan daar? Want het is een journalistiek programma en de journalist aan tafel is nu eenmaal een man.

Dan heb je toch het verkeerde forum te pakken lijkt mij zo.

En welke bevestiging wilde ze? Dat zij zich onveilig voelt? Nou ja, dat lijkt mij niet ter discussie staand. Wie weet dat beter dan zij.

Maar volgens mij deed ze een hele algemene uitspraak die meer was dan alleen gevoel. Correct me if I am wrong, maar volgens mij was haar stelling dat vrouwen in de openbare ruimte altijd onveilig zijn.

En dan suggereer je dat het daadwerkelijk onveilig is en ook dat het alleen vrouwen betreft. Ja, dan lok je ook wel enige kritische bevraging uit als je het mij vraagt.

Daarnaast blijft staan dat haar manier van doen alleen scoort bij mensen die het al met haar eens zijn. Zoals ik het zie polariseert haar optreden alleen maar en dat zie ik ook in de diverse online discussies terug die zo extreem toxisch zijn dat ik zelfs daar mijn handen niet aan ga branden.
pi_220065601
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 16:18 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dit bedoel ik dus. :')
Dat ik wel een ruggengraat heb?
pi_220065604
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 16:14 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:

[..]
Nu bewijs je onbedoeld haar 'gelijk' (al is het in de praktijk vaak slechts woorden).
pi_220065606
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 16:18 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik weet niet of je dezelfde uitzending hebt gezien als ik, maar volgens mij was zij degene die hem voortdurend onderbrak terwijl hij haar gewoon liet praten.
Dat ook inderdaad.
pi_220065613
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 16:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nu bewijs je onbedoeld haar 'gelijk' (al is het in de praktijk vaak slechts woorden).
Ah nee. Ze wil juist dat we plooien
pi_220065625
Verwerpelijk mens :r
pi_220065634
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 16:30 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
Verwerpelijk mens :r
Vreselijk idd. Dat die presentator zich zo laat uitkafferen ook :').
pi_220065671
Duidelijk een vrouwenprobleem :r
pi_220065678
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 16:32 schreef Regilio_ het volgende:
Vreselijk idd. Dat die presentator zich zo laat uitkafferen ook :').
Ik denk dat die presentator nog nooit eerder heeft meegemaakt dat een gast zich op een dergelijke wijze gedraagt, en dat hij er daarom ook totaal niet op voorbereid was en niet tegen opgewassen was.
  woensdag 11 februari 2026 @ 16:37:40 #191
438527 MissButterflyy
pi_220065680
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 16:36 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
Duidelijk een vrouwenprobleem :r
Ga je lekker? Wat een frustratie.
pi_220065692
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 16:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik denk dat die presentator nog nooit eerder heeft meegemaakt dat een gast zich op een dergelijke wijze gedraagt, en dat hij er daarom ook totaal niet op voorbereid was en niet tegen opgewassen was.
Dat ook idd. Als ie haar had gekend had ie zich kunnen voorbereiden. Als ik hem was had ik haar -met die kennis- met haar geschreeuw überhaupt niet uitgenodigd, maar dat terzijde.
pi_220065700
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 16:37 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hou je smoel zou Soundos zeggen
pi_220065761
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 16:37 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat is wat ik altijd denk als ik de gemiddelde moderne feminist aan het woord hoor
pi_220065804
quote:
10s.gif Op woensdag 11 februari 2026 16:47 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Dat is wat ik altijd denk als ik de gemiddelde moderne feminist aan het woord hoor
Treurig maar waar idd. Die echokamer die de reacties onder dat fragment van Soundos waar alle vrouwen over elkaar heen buitelen om elkaars gelijk te bevestigen is nog wel één van de beste recente voorbeelden.
pi_220065824
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 16:39 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Dat ook idd. Als ie haar had gekend had ie zich kunnen voorbereiden. Als ik hem was had ik haar -met die kennis- met haar geschreeuw überhaupt niet uitgenodigd, maar dat terzijde.
Het is goed voor de kijkcijfers, zo'n schreeuwlelijk...
pi_220065844
quote:
12s.gif Op woensdag 11 februari 2026 16:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is goed voor de kijkcijfers, zo'n schreeuwlelijk...
I know. Prikten maar wat meer mensen hier doorheen.
  woensdag 11 februari 2026 @ 16:57:51 #198
438527 MissButterflyy
pi_220065858
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 16:51 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Treurig maar waar idd. Die echokamer die de reacties onder dat fragment van Soundos waar alle vrouwen over elkaar heen buitelen om elkaars gelijk te bevestigen is nog wel één van de beste recente voorbeelden.
Ja, want een vrouw die vurig is, hard praat en ruimte inneemt, dat kan natuurlijk niet he.
Van een man zou dit soort gedrag wel geaccepteerd worden, zulke figuren zie je constant voorbij komen op tv en in talkshows.

Maar o wee als een vrouw zich eens zo gedraagt.
pi_220065864
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 16:57 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, want een vrouw die vurig is, hard praat en ruimte inneemt, dat kan natuurlijk niet he.
Van een man zou dit soort gedrag wel geaccepteerd worden, zulke figuren zie je constant voorbij komen op tv en in talkshows.

Waar zie je dat voorbij komen dan?
  woensdag 11 februari 2026 @ 16:59:17 #200
438527 MissButterflyy
pi_220065871
Pijnlijk…

Als vrouw MAG je je niet zo gedragen blijkbaar.

De mannen staan in de rij om het gedrag af te keuren.
Als Johan Derksen weer eens iemand brallend is aan het beledigen lachen ze zich de ballen uit hun broek.
pi_220065885
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 16:59 schreef MissButterflyy het volgende:
Pijnlijk…

Als Johan Derksen weer eens iemand brallend is aan het beledigen lachen ze zich de ballen uit hun broek.
Juist.
Ik kijk graag VI maar ben het vaker oneens dan wel eens met zijn teksten dan wel gedrag. Of is die nuance te moeilijk?

Derksen gaf Soundos gelijk overigens.
pi_220065888
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Regilio_ op 11-02-2026 17:01:14 ]
pi_220065958
quote:
Pijnlijk…

Wat een flauwekul. Ze krijgt ontiegelijk veel bijval.
  woensdag 11 februari 2026 @ 17:10:11 #204
438527 MissButterflyy
pi_220065973
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 17:08 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Wat een flauwekul. Ze krijgt ontiegelijk veel bijval.
Van vrouwen ja. Ik lees en hoor maar weinig mannen die haar bijvallen. Te weinig.
pi_220065976
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 17:10 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Van vrouwen ja. Ik lees en hoor maar weinig mannen die haar bijvallen. Te weinig.
Goh wat gek, hoe zou dat nou komen? :')
pi_220065996
quote:

[..]
Ik kan aan de username op andere platforms (Reddit, YouTube) het geslacht niet afleiden. Maar desondanks zie ik op die platforms genoeg mannen die het met haar eens zijn. Het is meer de vorm dan de inhoud waar ze op bekritiseert wordt. Al had de inhoud wat mij betreft wel een stuk scherper gekund.
pi_220066166
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 17:00 schreef Regilio_ het volgende:

[..]

Derksen gaf Soundos gelijk overigens.
wat een rat
pi_220066174
quote:

Jammer dat je hier een mannen-versus-vrouwen-discussie van probeert te maken.
Voor zover ik uit de berichtgeving begrijp (ik kijk dat programma nooit) gedraagt Johan Derksen zich ook regelmatig onbeschoft. Daar is ook vaak genoeg kritiek op gekomen en echt niet alleen van vrouwen maar ook van mannen.

Maar waarom moeten vrouwen zo nodig slechte gedragingen van mannen overnemen? Is dat emancipatie?
  woensdag 11 februari 2026 @ 18:32:36 #209
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220066556
quote:
Pijnlijk…

vrouwen hebben geen man meer nodig om door het leven te gaan , andersom idem dito

ik had hier een juffie op kamers en kennelijk begonnen haar eierstokken te ronkelen en opeens had ze een vriend en ging samen wonen , ze stelde hem aan me voor , ik heb nog nooit zo een minkukel gezien , er was duidelijk niets tussen die twee

ze was zwanger en ze ging samen wonen in zijn huurhuis, tot na een maand of 4 ging ze uit elkaar en werd ze moeder van een jongetje

Zij mocht in het huis blijven wonen en hij moest alimentatie gaan betalen voor het jongetje
Zij had een redelijke baan

Maar ik zag het aankomen van 10 mijl afstand
  woensdag 11 februari 2026 @ 18:32:38 #210
438527 MissButterflyy
pi_220066557
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 17:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Jammer dat je hier een mannen-versus-vrouwen-discussie van probeert te maken.
Voor zover ik uit de berichtgeving begrijp (ik kijk dat programma nooit) gedraagt Johan Derksen zich ook regelmatig onbeschoft. Daar is ook vaak genoeg kritiek op gekomen en echt niet alleen van vrouwen maar ook van mannen.

Maar waarom moeten vrouwen zo nodig slechte gedragingen van mannen overnemen? Is dat emancipatie?
Oh wat leuk, laten we het vooral daar over hebben!
Weer een punt wat wordt bevestigd.
pi_220066582
quote:

[..]

Wat een onzin weer. Ik kan mij eerlijk gezegd niet heugen dat ik iemand zo extreem onbeschoft uit de hoek zag komen en de gespreksleider de mond probeerde te snoeren.

Maar er zijn meer dan genoeg mannen die de wind van voren krijgen als ze zich misdragen. En soms ook als ze gewoon hun werk proberen te doen en een vraag te stellen... Ik neem aan dat je begrijpt wie ik daarmee bedoel.
  woensdag 11 februari 2026 @ 18:35:19 #212
438527 MissButterflyy
pi_220066588
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 18:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
vrouwen hebben geen man meer nodig om door het leven te gaan , andersom idem dito

ik had hier een juffie op kamers en kennelijk begonnen haar eierstokken te ronkelen en opeens had ze een vriend en ging samen wonen , ze stelde hem aan me voor , ik heb nog nooit zo een minkukel gezien , er was duidelijk niets tussen die twee

ze was zwanger en ze ging samen wonen in zijn huurhuis, tot na een maand of 4 ging ze uit elkaar en werd ze moeder van een jongetje

Zij mocht in het huis blijven wonen en hij moest alimentatie gaan betalen voor het jongetje

Ja, nou en?
Ik heb een goed betaalde baan, twee kinderen, en ontvang 0 alimentatie. Hoef ik niet van m’n ex, ik hou m’n eigen broek wel op.
pi_220066591
quote:
Pijnlijk…

Ja, want Johan Derksen krijgt nooit commentaar op zijn bijdragen...

Echt, hou het even bij de realiteit.
pi_220066604
quote:

[..]
Misschien omdat mannen niet seksistisch oordelen in de zin van 'vrouw, dus ok wat ze doet'?
pi_220066612
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 17:13 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik kan aan de username op andere platforms (Reddit, YouTube) het geslacht niet afleiden. Maar desondanks zie ik op die platforms genoeg mannen die het met haar eens zijn. Het is meer de vorm dan de inhoud waar ze op bekritiseert wordt. Al had de inhoud wat mij betreft wel een stuk scherper gekund.
Ik heb heel veel mannen het zowel met de vorm als de inhoud eens zien te zijn.

Maar ik vermoed dat @MissButterflyy vooral het gevoel heeft dat het zo is, in plaats van dat ze echt heeft gekeken.
  woensdag 11 februari 2026 @ 18:38:38 #216
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220066619
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 18:35 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, nou en?
Ik heb een goed betaalde baan, twee kinderen, en ontvang 0 alimentatie. Hoef ik niet van m’n ex, ik hou m’n eigen broek wel op.
ik zou ook geen dame in mijn huis willen , die mij gaat vertellen wat te doen

ga es stofzuige 8)7 8)7 8)7
pi_220066624
quote:

[..]

Ok...
pi_220066634
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 18:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik zou ook geen dame in mijn huis willen , die mij gaat vertellen wat te doen

ga es stofzuige 8)7 8)7 8)7
Succes met stofzuigen.
  woensdag 11 februari 2026 @ 18:57:28 #219
438527 MissButterflyy
pi_220066862
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 18:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb heel veel mannen het zowel met de vorm als de inhoud eens zien te zijn.

Maar ik vermoed dat @:MissButterflyy vooral het gevoel heeft dat het zo is, in plaats van dat ze echt heeft gekeken.
Nou ja, ik niet. Maar even goede vrienden.
Laten we vooral de mannen veroordelen die zich slecht gedragen en niet alle mannen. Dat is logisch.

Toch zie en lees ik weinig begrip vanuit mannen, en voelen velen zich als groep als fout weggezet. Dat is niet zo.
  woensdag 11 februari 2026 @ 18:59:01 #220
438527 MissButterflyy
pi_220066887
quote:
10s.gif Op woensdag 11 februari 2026 18:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, want Johan Derksen krijgt nooit commentaar op zijn bijdragen...

Echt, hou het even bij de realiteit.
Dat zeg ik toch niet?
Maar een vrouw die eens wat meer ruimte inneemt en lawaai produceert en er wordt over elkaar heen gebuiteld dat ‘gedrag’ te veroordelen.
pi_220066904
quote:

[..]

Eigenlijk doe je hier exact hetzelfde als Soundos: er komt kritiek en die pareer je met beschuldigingen van seksisme, wat feitelijk een poging is om degenen die het niet met jouw eens zijn monddood te maken.

Kortom: er is maar 1 waarheid en dat is die van jou.

Maar zo is het dus niet en het leidt dan ook allemaal maar tot meer polarisatie.
  Moderator / Redactie FP woensdag 11 februari 2026 @ 19:00:46 #222
Brabo Bastard
pi_220066910
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 18:57 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Laten we vooral de mannen veroordelen die zich slecht gedragen en niet alle mannen. Dat is logisch.

Toch zie en lees ik weinig begrip vanuit mannen, en voelen velen zich als groep als fout weggezet. Dat is niet zo.
Een beetje het Greta-effect.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220066930
quote:

[..]

De reacties die ik gelezen heb gingen primair over de manier waarop, niet de inhoud. Die, maar dat is mijn mening, ook enorm ondersneeuwde.

Want ik heb werkelijk waar geen idee wat ze nu echt probeerde over te brengen.
pi_220066961
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 18:59 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch niet?
Maar een vrouw die eens wat meer ruimte inneemt en lawaai produceert en er wordt over elkaar heen gebuiteld dat ‘gedrag’ te veroordelen.
Ik ben ervan overtuigd dat ditzelfde gedrag door een man volledig afgekeurd zou zijn en helemaal geen bijval zou krijgen.

Maar goed, dat weten we niet zeker. Als jij voorbeelden hebt waaruit anders blijkt dan zie ik ze graag… maar tot dat moment ben je nu (bewust of onbewust) mensen die kritiek op haar hebben aan het beschuldigen van seksisme.

En dat draagt niet bij aan een inhoudelijke discussie.
  woensdag 11 februari 2026 @ 19:10:24 #225
438527 MissButterflyy
pi_220067027
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De reacties die ik gelezen heb gingen primair over de manier waarop, niet de inhoud. Die, maar dat is mijn mening, ook enorm ondersneeuwde.

Want ik heb werkelijk waar geen idee wat ze nu echt probeerde over te brengen.
Ik wel, en dat heb ik eerder al uitgelegd hier. Wordt een herhaling van hetzelfde op deze manier.
pi_220067033
quote:

En waarschijnlijk is hij ook in de val getrapt dat hij het kind erkend heeft maar geen ouderlijk gezag heeft. Pas sinds 2023 krijg je, als je een kind erkent, ook automatisch ouderlijk gezag. Voor 2023 was dat niet zo, toen moest je het ouderlijk gezag apart bij de rechtbank aanvragen. Dus als je vroeger een kind erkende maar geen ouderlijk gezag aanvroeg, dan was je wel onderhoudsplichtig en moest je alimentatie betalen, maar had je verder geen rechten over het kind.
  woensdag 11 februari 2026 @ 19:11:52 #227
438527 MissButterflyy
pi_220067053
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Eigenlijk doe je hier exact hetzelfde als Soundos: er komt kritiek en die pareer je met beschuldigingen van seksisme, wat feitelijk een poging is om degenen die het niet met jouw eens zijn monddood te maken.

Kortom: er is maar 1 waarheid en dat is die van jou.

Maar zo is het dus niet en het leidt dan ook allemaal maar tot meer polarisatie.
Heb het eerder uitgelegd, geen zin meer in.
En me van polariseren beschuldigen, vind ik nogal wat. :X
  woensdag 11 februari 2026 @ 19:13:33 #228
438527 MissButterflyy
pi_220067074
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:10 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
En waarschijnlijk is hij ook in de val getrapt dat hij het kind erkend heeft maar geen ouderlijk gezag heeft. Pas sinds 2023 krijg je, als je een kind erkent, ook automatisch ouderlijk gezag. Voor 2023 was dat niet zo, toen moest je het ouderlijk gezag apart bij de rechtbank aanvragen. Dus als je vroeger een kind erkende maar geen ouderlijk gezag aanvroeg, dan was je wel onderhoudsplichtig en moest je alimentatie betalen, maar had je verder geen rechten over het kind.
Ohhhh wat zielig voor die mannen!

Maar ook hier geldt: doe onderzoek naar je rechten en plichten als je vader wordt. Genoeg info te vinden op het www.
Als je dat niet hebt gedaan, is het ook wel een beetje stom van jezelf. :+
pi_220067108
Die andere kut van het AD (Angela) doet die column van Debby nog even dunnetjes over. Boze mannen die zogenaamd hun vrouwen geen goed inkomen gunnen en thuis niks doen

Gelukkig premium dus het grootste deel van de wereld zal haar geneuzel nooit onder ogen krijgen.

Je zal zo'n gefrustreerd wijf thuis hebben, dan kun je oprecht maar beter alleen zijn.
blablablabla
pi_220067111
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:10 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik wel, en dat heb ik eerder al uitgelegd hier. Wordt een herhaling van hetzelfde op deze manier.
Je hebt gezegd dat zij haar gevoel wilde delen, alleen zoals ik al zei: dat is niet wat uit haar woorden volgt. Ze sprak voor alle vrouwen en zei niet dat ze zich onveilig voelen, maar onveilig zijn.

Dus daarom zeg ik: geen idee wat ze nu echt over wilde brengen, want jij hoorde al iets heel anders dan ik.
pi_220067123
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:10 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Is dit niet iets voor een ander topic?
pi_220067170
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:11 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Heb het eerder uitgelegd, geen zin meer in.
En me van polariseren beschuldigen, vind ik nogal wat. :X
Ik beschuldig je daar niet van. Ik zeg dat door het te gooien op seksisme het leidt tot polarisatie.

Lees anders eens terug. Er komen nu ook verhalen over nare vrouwen die mannen misbruiken om alleen een kind op te mogen voeden en dan zomaar de helft van de kosten van dat kind in rekening te mogen brengen bij de andere ouder…
pi_220067193
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 18:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Oh wat leuk, laten we het vooral daar over hebben!
Weer een punt wat wordt bevestigd.
Waarom zouden we het niet over de schaduwzijde van de emancipatie mogen hebben, namelijk dat slechte gedragingen die voorheen min of meer voorbehouden waren aan mannen, ook steeds meer bij vrouwen voorkomen?

En wat voor punt is hier bevestigd?
pi_220067250
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:15 schreef Elan het volgende:
Die andere kut
Nou, nou, nou… Ga nou niet het gelijk van @MissButterflyy bewijzen dat er sprake is van misogynie…
  woensdag 11 februari 2026 @ 19:23:12 #235
438527 MissButterflyy
pi_220067266
Ik heb hier geen zin meer in hoor. Al die mannen hier die me quoten om vooral te zeggen dat ik ongelijk heb over hoe ik er over denk en voel.
Ik keek even niet en had meteen 8 quotes die mijn mening wilden bediscussiëren.

Misschien zijn er nog vrouwen hier op fok die er zin in hebben? Ik in ieder geval niet. c_/ c_/

Fijne avond allemaal.
pi_220067304
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:23 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik heb hier geen zin meer in hoor. Al die mannen hier die me quoten om vooral te zeggen dat ik ongelijk heb over hoe ik er over denk en voel.

Misschien zijn er nog vrouwen hier op fok die er zin in hebben? Ik in ieder geval niet. c_/ c_/

Fijne avond allemaal.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 16:18 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
Wie wind zaait zal storm oogsten.
pi_220067407
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik beschuldig je daar niet van. Ik zeg dat door het te gooien op seksisme het leidt tot polarisatie.

Lees anders eens terug. Er komen nu ook verhalen over nare vrouwen die mannen misbruiken om alleen een kind op te mogen voeden en dan zomaar de helft van de kosten van dat kind in rekening te mogen brengen bij de andere ouder…
Als die arme mannen dat risico niet willen lopen, moeten ze condooms gebruiken.

Er zijn genoeg nare vrouwen, hoor, maar een ongewenste zwangerschap is elke man zelf bij.
  woensdag 11 februari 2026 @ 19:29:08 #238
438527 MissButterflyy
pi_220067471
quote:
7s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er zijn genoeg nare vrouwen, hoor, maar een ongewenste zwangerschap is elke man zelf bij.
Ook dat.
pi_220067500
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:23 schreef MissButterflyy het volgende:

Fijne avond allemaal.
Jammer.

Maar op zichzelf vind ik het wel raar om te denken dat mensen die kritiek hebben op Soundos jouw gevoel dat ze dat hebben omdat ze seksist zijn gaan bevestigen.
pi_220067560
quote:

[..]

In beginsel mee eens. Als je vraagt of de ander aan de pil is en ze liegt daarover, dan is het weer anders.

Maar goed, normale mannen nemen hun verantwoordelijkheid. Ook bij een ongewenste zwangerschap. Sowieso zijn de consequenties daarvan veel zwaarder voor vrouwen.
pi_220067596
nvm
  woensdag 11 februari 2026 @ 19:35:07 #242
438527 MissButterflyy
pi_220067643
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jammer.

Maar op zichzelf vind ik het wel raar om te denken dat mensen die kritiek hebben op Soundos jouw gevoel dat ze dat hebben omdat ze seksist zijn gaan bevestigen.
Het gaat helemaal niet alleen om Soundos.
pi_220067835
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:35 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het gaat helemaal niet alleen om Soundos.
De kritiek op Soundos gaat weldegelijk over Soundos. Jij trekt het breder. En dat is misschien omdat je herkent dat die kritiek ook vanuit seksisme kan komen, maar dat maakt niet dat die kritiek dus vanuit seksisme komt.

In ieder geval niet bij mij.
pi_220067918
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
In beginsel mee eens. Als je vraagt of de ander aan de pil is en ze liegt daarover, dan is het weer anders.

Maar goed, normale mannen nemen hun verantwoordelijkheid. Ook bij een ongewenste zwangerschap. Sowieso zijn de consequenties daarvan veel zwaarder voor vrouwen.
Misschien moet je over zoiets belangrijks als een voor jou als man ongewenste zwangerschap gewoon geen risico nemen en een vrouw niet op haar blauwe ogen geloven.
pi_220068004
quote:

Ook met condooms moet je uitkijken. Sperma kan in een condoom bij kamertemperatuur nog een aantal uren overleven. Sommige vrouwen halen na de daad het condoom uit de vuilnisbak om zichzelf met het sperma uit het condoom te insemineren.
  woensdag 11 februari 2026 @ 19:50:26 #246
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220068007
quote:
7s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Misschien moet je over zoiets belangrijks als een voor jou als man ongewenste zwangerschap gewoon geen risico nemen en een vrouw niet op haar blauwe ogen geloven.
Het komt natuurlijk ook regelmatig voor dat een vrouw een man specifiek met dat doel in bed neemt, zonder deze man erover in te lichten.
The End Times are wild
pi_220068130
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:50 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het komt natuurlijk ook regelmatig voor dat een vrouw een man specifiek met dat doel in bed neemt, zonder deze man erover in te lichten.
Nogmaals: dan neem je als man het risico niet.

Ik heb geen enkel medelijden met mannen die zonder condoom neuken met een onbekende vrouw ongeacht of zij zegt aan de pil te zijn of niet, en dan geconfronteerd worden met een ongewenste zwangerschap.
  woensdag 11 februari 2026 @ 19:57:03 #248
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220068172
quote:
7s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb geen enkel medelijden met mannen die zonder condoom neuken met een onbekende vrouw ongeacht of zij zegt aan de pil te zijn of niet, en dan geconfronteerd worden met een ongewenste zwangerschap.
Nou, vaak heeft die man dan verder niks in te brengen en wordt hij bedankt, als het hem überhaupt al verteld wordt.
The End Times are wild
pi_220068253
quote:

[..]

Maar dat is dus helemaal niet zo. Dat is zelfs hier op fok niet zo. De meesten zijn het hier zelfs met de inhoud eens. Het is meer de boodschapper en de gekozen vorm.

Op inhoud en de boodschap op zichzelf ben ik het ook niet oneens. Ik vind hem alleen te generaliserend en te zwak om de daadwerkelijke oorzaak niet te benoemen. De gekozen vorm, als een schreeuwlelijk alle mannen generaliserend toespreken is niet aan mij besteedt en ik voel me derhalve ook niet aangesproken.
  woensdag 11 februari 2026 @ 20:02:15 #250
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_220068303
quote:
7s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Leuk en aardig maar uiteindelijk hebben vrouwen gewoon het laatste woord en als je daar als man geen zin in hebt heb je gewoon pech. Waarna hij vervolgens ook nog eens even maandelijks mag gaan aftikken.

Zelfde als de vrouw het niet wil houden en de man wel.

Maargoed al deze problemen zouden helemaal niet spelen als men niet voor jan en alleman hun benen zou spreiden.
pi_220068334
quote:
6s.gif Op woensdag 11 februari 2026 20:02 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Leuk en aardig maar uiteindelijk hebben vrouwen gewoon het laatste woord en als je daar als man geen zin in hebt heb je gewoon pech. Waarna hij vervolgens ook nog eens even maandelijks mag gaan aftikken.

Maargoed al deze problemen zouden helemaal niet spelen als men niet voor jan en alleman hun benen zou spreiden.
Men spreidt de benen, dat zijn dan dus de vrouwen?

Je hebt als man genoeg te vertellen. Bijvoorbeeld “ik doe het met condoom of ik doe het niet”.
pi_220068345
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:57 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nou, vaak heeft die man dan verder niks in te brengen en wordt hij bedankt, als het hem überhaupt al verteld wordt.
Waarbij heeft hij niets in te brengen?
  woensdag 11 februari 2026 @ 20:06:00 #253
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220068368
quote:
7s.gif Op woensdag 11 februari 2026 20:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Waarbij heeft hij niets in te brengen?
Geen zeggenschap over het kind. Hij wordt gewoon gebruikt voor zijn zaad
The End Times are wild
pi_220068389
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 20:06 schreef LXIV het volgende:

[..]
Geen zeggenschap over het kind. Hij wordt gewoon gebruikt voor zijn zaad
Als hij een condoom gebruikt, loopt hij dat risico niet. Gaat ze op zoek naar een ander slachtoffer.
  woensdag 11 februari 2026 @ 20:09:33 #255
438527 MissButterflyy
pi_220068428
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:50 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ook met condooms moet je uitkijken. Sperma kan in een condoom bij kamertemperatuur nog een aantal uren overleven. Sommige vrouwen halen na de daad het condoom uit de vuilnisbak om zichzelf met het sperma uit het condoom te insemineren.
Ja hoor, natuurlijk komen deze verhalen ook weer voorbij. :')
Dan zorg je dat je je condoom zelf meeneemt en ergens loost na de daad, als je zo wantrouwig bent.
Alsnog dus eigen verantwoording.

Die smoezen weer allemaal om geen verantwoording te nemen. :')
  woensdag 11 februari 2026 @ 20:11:09 #256
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_220068451
quote:
7s.gif Op woensdag 11 februari 2026 20:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Men spreidt de benen, dat zijn dan dus de vrouwen?

Je hebt als man genoeg te vertellen. Bijvoorbeeld “ik doe het met condoom of ik doe het niet”.
Het hoort gelijk te zijn alleen dat is het in de basis al niet, dat is dus ook direct het probleem. Er is een reden dat ik erbij zette dat men minder moet rondneuken en betere partners moet kiezen. Dan zouden scheidingen en gefaalde 1-ouder gezinnen ook minder aan de orde zijn met alle gevolgen van dien.
pi_220068452
quote:
7s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat vind ik een beetje een rare gedachtenkronkel. Als je iemand met wie je seks hebt vraagt of ze voorbehoedsmiddelen gebruikt lijkt het mij logisch om daar een eerlijk antwoord op te verwachten.
pi_220068461
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:50 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ook met condooms moet je uitkijken. Sperma kan in een condoom bij kamertemperatuur nog een aantal uren overleven.
Sperma heeft vocht en warmte nodig om te overleven, dus als het zaad eenmaal aan de lucht wordt blootgesteld en begint uit te drogen, sterven de zaadcellen snel. Aldus de fabrikant van zwangerschapstesten. Dat is doorgaans enkele minuten tot maximaal twee uur.
  woensdag 11 februari 2026 @ 20:12:05 #259
438527 MissButterflyy
pi_220068466
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 20:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat vind ik een beetje een rare gedachtenkronkel. Als je iemand met wie je seks hebt vraagt of ze voorbehoedsmiddelen gebruikt lijkt het mij logisch om daar een eerlijk antwoord op te verwachten.
My god. Wat ben jij naïef.
  woensdag 11 februari 2026 @ 20:14:10 #260
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220068508
quote:
7s.gif Op woensdag 11 februari 2026 20:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als hij een condoom gebruikt, loopt hij dat risico niet. Gaat ze op zoek naar een ander slachtoffer.
Ja. Maar toch vind ik het allesbehalve netjes.
The End Times are wild
pi_220068517
quote:
6s.gif Op woensdag 11 februari 2026 20:02 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Ik heb nou eerlijk gezegd nooit gedacht: wat kut dat deze vrouw die ik net heb volgespoten haar benen voor mij heeft gespreid…

Anyway: als je een vrouw zwanger maakt moet je gewoon je verantwoordelijkheid nemen. En ja, als het geen abortus wordt, dan moet je de kosten deels op je nemen.
  woensdag 11 februari 2026 @ 20:14:47 #262
438527 MissButterflyy
pi_220068519
Weet je hoe vaak tegen mij al is gelogen over: ‘nee hoor, ik heb geen vriendin’
‘Ik ben niet getrouwd hoor’

Natuurlijk moet je iemand niet zomaar op haar mooie ogen geloven dat ze wel de pil slikt.
En er bestaan geen soa’s meer ofzo, dat iets meer toch even nodig is, zeker als je iemand helemaal niet kent?
pi_220068546
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:57 schreef LXIV het volgende:
Ik moest even lachen om de woordspeling, want we hebben het hier over situaties waarin de man in ieder geval één ding in te brengen heeft gehad.
pi_220068582
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 20:12 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
My god. Wat ben jij naïef.
Rly?

Stel dat het verhaal van Gates klopt, dat hij zijn vrouw een soa heeft gegeven. Is dat zijn schuld, of was zij naïef?
pi_220068583
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 20:11 schreef Groepfunder het volgende:
Sperma heeft vocht en warmte nodig om te overleven, dus als het zaad eenmaal aan de lucht wordt blootgesteld en begint uit te drogen, sterven de zaadcellen snel. Aldus de fabrikant van zwangerschapstesten. Dat is doorgaans enkele minuten tot maximaal twee uur.
Als het sperma nog in het condoom zit, dan droogt het niet zo snel uit. Het vocht kan dan immers nergens heen.
  woensdag 11 februari 2026 @ 20:18:58 #266
438527 MissButterflyy
pi_220068603
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 20:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Rly?

Stel dat het verhaal van Gates klopt, dat hij zijn vrouw een soa heeft gegeven. Is dat zijn schuld, of was zij naïef?
Welk verhaal?
pi_220068614
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 20:14 schreef MissButterflyy het volgende:
Weet je hoe vaak tegen mij al is gelogen over: ‘nee hoor, ik heb geen vriendin’
‘Ik ben niet getrouwd hoor’

Natuurlijk moet je iemand niet zomaar op haar mooie ogen geloven dat ze wel de pil slikt.
En er bestaan geen soa’s meer ofzo, dat iets meer toch even nodig is, zeker als je iemand helemaal niet kent?
Mannen die daarover liegen zijn ook geen knip voor de neus waard.

En verdomme zeg, als ik iemand wantrouw, dan duik ik er het bed niet mee in. Al is ze nog zo mooi.

Have standards.
pi_220068646
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 20:18 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Welk verhaal?
Epstein files: Gates zou Epstein gevraagd hebben om antibiotica te regelen omdat hij besmet zou zijn geraakt met gonorroe dan wel chlamydia na seks met een Russische dame, teneinde die heimelijk toe te dienen aan zijn vrouw.
  woensdag 11 februari 2026 @ 20:23:40 #269
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_220068680
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 20:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb nou eerlijk gezegd nooit gedacht: wat kut dat deze vrouw die ik net heb volgespoten haar benen voor mij heeft gespreid…

Anyway: als je een vrouw zwanger maakt moet je gewoon je verantwoordelijkheid nemen. En ja, als het geen abortus wordt, dan moet je de kosten deels op je nemen.
Leuk maar dat werkt alleen als beide kanten verantwoordelijkheid nemen.
  woensdag 11 februari 2026 @ 20:25:26 #270
438527 MissButterflyy
pi_220068715
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 20:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Epstein files: Gates zou Epstein gevraagd hebben om antibiotica te regelen omdat hij besmet zou zijn geraakt met gonorroe dan wel chlamydia na seks met een Russische dame, teneinde die heimelijk toe te dienen aan zijn vrouw.
Waarom zou zij naïef zijn, ze waren jaren getrouwd.
Als zij door zijn vreemdgaan een soa opliep lag dat 100 procent aan hem.

Natuurlijk heb je nooit een garantie, en kan vertrouwen altijd worden geschaad, maar dit heeft ze natuurlijk niet verdiend.

Is dat verhaal trouwens waar? Zijn ze daarom ook gescheiden?
pi_220068898
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou, nou, nou… Ga nou niet het gelijk van @:Missbutterflyy bewijzen dat er sprake is van misogynie…
Begin jij jou ook al??
Iemand een kut noemen gaat volgens mij louter over de persoon in kwestie. Zoals je ook een lul van een vent hebt. Of een klootzak van een agent.

Als dat al seksistisch is kunnen we beter kappen.
blablablabla
pi_220068964
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 20:09 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja hoor, natuurlijk komen deze verhalen ook weer voorbij. :')
Dan zorg je dat je je condoom zelf meeneemt en ergens loost na de daad, als je zo wantrouwig bent.
Alsnog dus eigen verantwoording.

Die smoezen weer allemaal om geen verantwoording te nemen. :')
Er is ziek veel wederzijds wantrouwen. Gelukkig is dit internet en niet de echte wereld.
blablablabla
pi_220069010
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 20:14 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja. Maar toch vind ik het allesbehalve netjes.
Natuurlijk is dat niet netjes. Maar het is ook wel een tikje naïef om een jou onbekende vrouw zomaar te geloven. En als je dus besluit geen condoom te gebruiken, neem je het risico dat je 18 jaar alimentatie moet betalen. Daar ben je zelf bij.
pi_220069032
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 20:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, dat zou logisch zijn. Maar heel veel mensen zijn niet eerlijk. Er zijn ook mannen die beginnen met een condoom om die er stiekem af te halen als ze de kans krijgen zodat ze toch lekker zonder kunnen.
Mensen m/v die zeggen geen relatie te hebben, terwijl ze dat wel hebben. Die liegen over hun leeftijd. Wees niet naïef.
pi_220069054
quote:
6s.gif Op woensdag 11 februari 2026 20:23 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Leuk maar dat werkt alleen als beide kanten verantwoordelijkheid nemen.
Dat begint dus ook met niet zeuren dat een vrouw gemakkelijk haar benen spreidt als je maar wat graag op de eerste date ermee naar bed ging.

Dan ben je zelf toch geen haar beter?

En ik ben geen haar beter. Maar daar ben ik dan ook heel eerlijk in. Dus ik zal die eerste steen niet gooien. Hell, thank god for women that are free!
pi_220069080
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 20:25 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Waarom zou zij naïef zijn, ze waren jaren getrouwd.
Als zij door zijn vreemdgaan een soa opliep lag dat 100 procent aan hem.

Natuurlijk heb je nooit een garantie, en kan vertrouwen altijd worden geschaad, maar dit heeft ze natuurlijk niet verdiend.

Is dat verhaal trouwens waar? Zijn ze daarom ook gescheiden?
Geen zekerheid, maar daarnaar gevraagd was er geen ontkenning van haar uit.

En natuurlijk, binnen een relatie mag je meer vertrouwen in de ander hebben. Maar ook gewoon als je elkaar net hebt leren kennen vind ik eerlijk zijn de norm. Zeker over zoiets.
pi_220069095
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 20:33 schreef Elan het volgende:

[..]
Begin jij jou ook al??
Iemand een kut noemen gaat volgens mij louter over de persoon in kwestie. Zoals je ook een lul van een vent hebt. Of een klootzak van een agent.

Als dat al seksistisch is kunnen we beter kappen.
Het had een tandje minder gemogen, zeker hier.

Mijn mening.
pi_220069136
quote:
7s.gif Op woensdag 11 februari 2026 20:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja, dat zou logisch zijn. Maar heel veel mensen zijn niet eerlijk. Er zijn ook mannen die beginnen met een condoom om die er stiekem af te halen als ze de kans krijgen zodat ze toch lekker zonder kunnen.
Mensen m/v die zeggen geen relatie te hebben, terwijl ze dat wel hebben. Die liegen over hun leeftijd. Wees niet naïef.
Als ik seks met iemand heb, dan vertrouw ik die persoon. Dat is niet naïef, maar gewoon een grondhouding.

En ja, mijn vertrouwen kan geschaad worden. Maar ik stoot liever een paar keer mijn hoofd dan dat ik een muur optrek.
pi_220069221
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 20:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als ik seks met iemand heb, dan vertrouw ik die persoon. Dat is niet naïef, maar gewoon een grondhouding.

En ja, mijn vertrouwen kan geschaad worden. Maar ik stoot liever een paar keer mijn hoofd dan dat ik een muur optrek.
Prima, doe dat vooral. Maar nogmaals: dan loop je risico’s.
pi_220069304
quote:
7s.gif Op woensdag 11 februari 2026 21:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Prima, doe dat vooral. Maar nogmaals: dan loop je risico’s.
Dat weet ik. Maar ik ben overall allesbehalve risico avers. Als het mis gaat zien we het dan wel weer.

Maar er zijn maar heel weinig vrouwen die daarover liegen. Laten we ook eerlijk zijn.

Wel heb ik gemerkt dat er meer vrouwen zijn die het prima vinden om zonder voorbehoedsmiddelen seks te hebben dan ik voor mogelijk had gehouden. Maar misschien trek ik ze gewoon aan…

Ik had altijd zoiets van: als zij geen condoom nodig vindt, dan zal ze wel andere voorbehoedsmiddelen gebruiken. Nou… dat valt in de praktijk tegen.

Maar daar kan ik niet boos om worden: that’s on me.
  woensdag 11 februari 2026 @ 21:15:19 #281
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_220069389
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 20:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat begint dus ook met niet zeuren dat een vrouw gemakkelijk haar benen spreidt als je maar wat graag op de eerste date ermee naar bed ging.

Dan ben je zelf toch geen haar beter?

En ik ben geen haar beter. Maar daar ben ik dan ook heel eerlijk in. Dus ik zal die eerste steen niet gooien. Hell, thank god for women that are free!
Leuk maar als 80% van de jonge mannen niet eens een date kan krijgen dan ligt het ergens anders ondanks dat de uiteindelijke verantwoordelijkheid bij beide ligt.

Geen enkel probleem mee, helemaal al ik er zelf weldegelijk anders heb ingestaan en mee omga.
pi_220069495
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 21:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat weet ik. Maar ik ben overall allesbehalve risico avers. Als het mis gaat zien we het dan wel weer.

Maar er zijn maar heel weinig vrouwen die daarover liegen. Laten we ook eerlijk zijn.

Wel heb ik gemerkt dat er meer vrouwen zijn die het prima vinden om zonder voorbehoedsmiddelen seks te hebben dan ik voor mogelijk had gehouden. Maar misschien trek ik ze gewoon aan…

Ik had altijd zoiets van: als zij geen condoom nodig vindt, dan zal ze wel andere voorbehoedsmiddelen gebruiken. Nou… dat valt in de praktijk tegen.

Maar daar kan ik niet boos om worden: that’s on me.
Ik denk dat het probleem ook niet ligt bij een man als jij die dat risico weloverwogen neemt en aardig weet wat er in de weeeld te koop is.

Het probleem ligt bij de mannen die wel van alles willen, maar ook neerkijken op de vrouwen die dat ook willen. Wel zonder condoom willen neuken, maar helemaal niet uitgaan van iets als vertrouwen en eerlijkheid. Misschien wel omdat ze dat zelf ook niet zo zijn. En als er dan een zwangerschap volgt is het de schuld van die bitch die hem erin geluisd heeft.
pi_220069753
quote:
Er schijnt een bepaald slag vrouwen te bestaan die abortus als nabehoedsmiddel zien.
pi_220069763
quote:
6s.gif Op woensdag 11 februari 2026 21:15 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Leuk maar als 80% van de jonge mannen niet eens een date kan krijgen dan ligt het ergens anders ondanks dat de uiteindelijke verantwoordelijkheid bij beide ligt.

Geen enkel probleem mee, helemaal al ik er zelf weldegelijk anders heb ingestaan en mee omga.
80% van de jonge mannen kan geen date vinden? Dat is nogal een stevige bewering. Bron?
blablablabla
  woensdag 11 februari 2026 @ 22:13:47 #285
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_220069809
quote:

[..]
ik denk dat bij 80 procent van de wijven die ik heb geneukt zij ook geen condoom wilde, gewoon omdat het anders de geilheid onderbrak oid. Ik ben zo makkelijk dat ik denk: "het zal wel goed zitten dan"

Lekker opportunistisch want de vrouw draagt de grootste last, letterlijk, als er een kind uit voortkomt
Le Diable
  woensdag 11 februari 2026 @ 23:01:59 #286
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220070164
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 22:13 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]

Lekker opportunistisch want de vrouw draagt de grootste last, letterlijk, als er een kind uit voortkomt
mijn dochters hebben alle drie een aardige zeer slimme vent getroffen en hebben leuke kinderen dus het kan wel

maar er lopen heel veel oudere dames rond die je niet over de vloer wilt hebben
en hoe ouder je wordt des te minder is er de noodzaak of morele externe dwang om een relatie te beginnen

Ook omdat er tijdens reizen meer dan genoeg leuke connecties beschikbaar zijn en voor een dagelijkse maaltijd zijn tegenwoordig allerlei mogelijkheden als restaurants , afhaal en thuisbezorgd

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 12-02-2026 23:19:29 ]
pi_220072116
quote:

[..]
ik denk dat bij 80 procent van de wijven die ik heb geneukt zij ook geen condoom wilde, gewoon omdat het anders de geilheid onderbrak oid. Ik ben zo makkelijk dat ik denk: "het zal wel goed zitten dan"

Wat een verhaal weer :)
pi_220072350
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 10:28 schreef Questular het volgende:

[..]
Wat een verhaal weer :)
Stoer he?
  donderdag 12 februari 2026 @ 10:52:36 #289
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220072378
quote:
7s.gif Op donderdag 12 februari 2026 10:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Stoer he?
Beetje sneu idd, maar dat weten we inmiddels wel van deze user.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220072466
quote:
7s.gif Op donderdag 12 februari 2026 10:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Stoer he?
Ik snap wel dat hij overstapt op buitenlandse vrouwen, heel vrouwelijk Nederland heeft hij al gehad zo te lezen.
pi_220073279
De discussie hier neemt geregeld wat bijzondere afslagen...
pi_220073345
quote:

[..]

Zolang ze niet met andermans zaad bij mij aankloppen neuken ze de sterren maar van de hemel.
  donderdag 12 februari 2026 @ 12:54:11 #293
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_220073618
quote:
14s.gif Op donderdag 12 februari 2026 10:52 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Beetje sneu idd, maar dat weten we inmiddels wel van deze user.
:')
Le Diable
  donderdag 12 februari 2026 @ 13:06:47 #294
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220073763
Haha
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220081428
Overigens mogen mannen tegenwoordig wel oppassen om zich niet te laten hinderen door algemeenheden. Er lopen nog genoeg leuke vrouwen rond. Zoek er één uit die bij je past en laat de rest links liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')