abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie FP maandag 9 februari 2026 @ 12:39:17 #101
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220044847
quote:
10s.gif Op maandag 9 februari 2026 11:55 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld een collega die doodleuk vertelde dat ze nooit betaalde op eerste dates omdat ''de gender paygap'', dus dat vond ze wel zo eerlijk, en toen iemand een keer opperde dat mannen in deze maatschappij ook problemen konden ervaren, begon ze boos te foeteren dat dat absoluut niet waar was, dat het echt niet in de haak was dat diegene dat opperde
Werkt Ansa bij jou?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220044908
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 12:39 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Werkt Ansa bij jou?
Zou wel een stunt zijn als die collega de persoon achter Ansa hier blijkt te zijn ja
  Moderator maandag 9 februari 2026 @ 12:44:16 #103
5428 crew  miss_sly
pi_220044916
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 12:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik zou die omgekeerd hebben: het is maar goed dat de gender paygap (die overigens verklaard wordt met bv minder uren werken door vrouwen, maar dat terzijde) er is, want mannen worden geacht te betalen op de eerste date.

;)
Die wordt dus niet verklaard door het minder uren werken van vrouwen. Er is rekeninghoudend met allerlei factoren, zoals het minder uren werken van vrouwen nog steeds een verschil in veel bedrijven. Niet in alle, er is vooruitgang, maar het is er nog steeds.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 9 februari 2026 @ 12:45:13 #104
5428 crew  miss_sly
pi_220044923
quote:

[..]
Bijvoorbeeld een collega die doodleuk vertelde dat ze nooit betaalde op eerste dates omdat ''de gender paygap'', dus dat vond ze wel zo eerlijk, en toen iemand een keer opperde dat mannen in deze maatschappij ook problemen konden ervaren, begon ze boos te foeteren dat dat absoluut niet waar was, dat het echt niet in de haak was dat diegene dat opperde
Dus niet 'wat vrouwelijke collega's", maar een vrouwelijke collega met bijzondere denkbeelden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220044941
quote:
7s.gif Op maandag 9 februari 2026 12:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dus niet 'wat vrouwelijke collega's", maar een vrouwelijke collega met bijzondere denkbeelden.
Dat was een voorbeeld, ik ga niet alles lopen opharken wat iedereen heeft gezegd. Zij is, zoals ik eerder zij, niet de enige hierin. Wordt inderdaad tijd dat ik ander werk zoek met minder leipo's om me heen
  maandag 9 februari 2026 @ 12:51:35 #106
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220044980
quote:

[..]
Dan lach je zo'n muts toch uit in haar gezicht? Ik zou als vrouw echt tegengas geven als er iemand dat soort dingen begon te ijlen. :D
pi_220045017
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:06 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik heb de genoemde uitzending met Bart Schols en Soundos El Ahmadi nog eens bekeken.

Bekijk deze YouTube-video

Wat is die Soundos toch een irritant wijf. Ik moet zeggen dat ze wel lef heeft dat ze zich zo gedraagt, maar het is wel het verkeerde soort lef.

Verder gedraagt ze zich ook enorm irritant door de man die naast haar aan tafel zit voortdurend aan te raken. Ik denk dat we er allemaal wel een voorstelling van kunnen maken hoe ze zou reageren als het andersom was en een man haar voortdurend aanraakt.
Het zijn weliswaar mannen maar vaak ook mannen die net als haar van Noord Afrikaanse komaf zijn die die vrouwen en homo's lastig vallen.
Alleen dat cruciale detail durft deze schreeuwende hypocriete dweil niet te benoemen. .
blablablabla
pi_220045032
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 12:51 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dan lach je zo'n muts toch uit in haar gezicht? Ik zou als vrouw echt tegengas geven als er iemand dat soort dingen begon te ijlen. :D
Als vrouw kun je lachen als man moet je tegenwoordig vooral op je tellen passen. Zeker in professionele situaties.
blablablabla
  Moderator maandag 9 februari 2026 @ 13:21:42 #109
441859 crew  Lenny77
pi_220045320
quote:

[..]
:')
Het voordeel van zo een vrouwen is natuurlijk wel dat je meteen door hebt wat er in je net zit :|W
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator maandag 9 februari 2026 @ 13:23:34 #110
441859 crew  Lenny77
pi_220045340
quote:
10s.gif Op maandag 9 februari 2026 12:47 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Dat was een voorbeeld, ik ga niet alles lopen opharken wat iedereen heeft gezegd. Zij is, zoals ik eerder zij, niet de enige hierin. Wordt inderdaad tijd dat ik ander werk zoek met minder leipo's om me heen
Mja maar weet je, jij doet ook dingen die niet netjes zijn. Jij bent de tegenhanger van dat soort vrouwen. Dus eigenlijk verdienen jullie elkaar :P
  Moderator maandag 9 februari 2026 @ 13:24:14 #111
441859 crew  Lenny77
pi_220045350
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 12:51 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik dus ook..
pi_220045425
quote:
7s.gif Op maandag 9 februari 2026 12:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Die wordt dus niet verklaard door het minder uren werken van vrouwen. Er is rekeninghoudend met allerlei factoren, zoals het minder uren werken van vrouwen nog steeds een verschil in veel bedrijven. Niet in alle, er is vooruitgang, maar het is er nog steeds.
Er stond bijvoorbeeld, dus er zijn meerdere factoren, waarvan het minder uren werken er een van is.

En in Nederland hou je inderdaad nog een klein verschil als je compenseert voor diverse factoren, maar dat wil niet zeggen dat het verschil dus verklaard wordt door het geslacht. Immers, het zijn zodanig heterogene groepen dat het eigenlijk onmogelijk is om het te vergelijken.

Nog even afgezien van dat ervaring al heel lastig is in dezen. Iemand die 3 dagen per week werkt heeft na 10 jaar minder ervaring dan iemand die 5 dagen per week werkt. Maar toch hanteren we ervaring in aantal jaar in dienst.

In de VS waar dit veel beter is uitgezocht heeft men geconcludeerd dat in gelijke gevallen gewoon gelijk wordt betaald. Overigens is daar ook een omgekeerde gender pay gap bij de jongere generatie. Vrouwen verdienen daar inmiddels meer (want onder meer beter opgeleid).
pi_220045445
quote:
10s.gif Op maandag 9 februari 2026 12:55 schreef Elan het volgende:

[..]
Het zijn weliswaar mannen maar vaak ook mannen die net als haar van Noord Afrikaanse komaf zijn die die vrouwen en homo's lastig vallen.
Alleen dat cruciale detail durft deze schreeuwende hypocriete dweil niet te benoemen. .
Erger nog, ze zegt zelfs even in een bijzin dat je niet naar afkomst moet kijken/immigratie erbij moet halen.

Het is zo overduidelijk onzin wat ze uitkraamt, maar verwacht van journalisten vooral niet dat ze daarover berichten. Nee, Soundos is een heldin.
pi_220045522
quote:
10s.gif Op maandag 9 februari 2026 12:55 schreef Elan het volgende:

[..]
Nou, er zijn ook cijfers die aantonen dat femicide eerder afneemt dan toeneemt maar dat gewoon de term vaker gebruikt wordt. En inderdaad zijn hier proportioneel veel allochtonen bij betrokken.
Daarnaast verwoord zij een gevoel, daar vallen geen argumenten tegenin te brengen. Maar een weerwoord wuift ze weg alleen al om het feit dat de tegensprekende een man is en dus niet kan oordelen.

20 jaar geleden hoefden vrouwen ook niet na het stappen alleen naar huis te fietsen hoor. Ok, ik ben een man dus ik kan schijnbaar niet oordelen, maar mijne inziens voelen vrouwen zich niet perse onveiliger maar is er gewoon meer aandacht voor het feit dat vrouwen zich onveilig voelen. Dat geeft het paradoxale effect dat een deel van de vrouwen zich onveiliger is gaan voelen dan een paar jaar terug; alleen al door de aandacht die er voor is.

En dan op een hypocriet toontje ook nog gaan beweren dat vrouwen mannen (met invloed en bereik) nodig hebben om het probleem aan te kaarten.

Flikker nou eens op. Vrouwen willen zich onafhankelijk van de man gedragen maar telkens moeten mannen in het algemeen worden gewezen op zaken die een aantal mannen niet goed doen.
Vervelende, seksistische opmerking? Mannen moeten elkaar onderling aanspreken. Vrouwen voelen zich onveilig? Mannen moeten dat maar even op gaan lossen onderling.

Nee, een aantal mannen (met bepaalde religie) kunnen gewoon niet met de vrijheden van de Nederlandse vrouw omgaan. Waarom ze DAT juist niet durft te benoemen zegt al genoeg. Het probleem bevind zich voornamelijk in HAAR gemeenschap maar het benoemen zal leiden tot serieuze bedreigingen. Dat is precies wat er fout is en dat is precies wat ze na laat om te benoemen.

Maar och och, wat heeft ze dit goed gedaan.
pi_220045749
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2026 13:43 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Nou, er zijn ook cijfers die aantonen dat femicide eerder afneemt dan toeneemt maar dat gewoon de term vaker gebruikt wordt. En inderdaad zijn hier proportioneel veel allochtonen bij betrokken.
Daarnaast verwoord zij een gevoel, daar vallen geen argumenten tegenin te brengen. Maar een weerwoord wuift ze weg alleen al om het feit dat de tegensprekende een man is en dus niet kan oordelen.

20 jaar geleden hoefden vrouwen ook niet na het stappen alleen naar huis te fietsen hoor. Ok, ik ben een man dus ik kan schijnbaar niet oordelen, maar mijne inziens voelen vrouwen zich niet perse onveiliger maar is er gewoon meer aandacht voor het feit dat vrouwen zich onveilig voelen. Dat geeft het paradoxale effect dat een deel van de vrouwen zich onveiliger is gaan voelen dan een paar jaar terug; alleen al door de aandacht die er voor is.

En dan op een hypocriet toontje ook nog gaan beweren dat vrouwen mannen (met invloed en bereik) nodig hebben om het probleem aan te kaarten.

Flikker nou eens op. Vrouwen willen zich onafhankelijk van de man gedragen maar telkens moeten mannen in het algemeen worden gewezen op zaken die een aantal mannen niet goed doen.
Vervelende, seksistische opmerking? Mannen moeten elkaar onderling aanspreken. Vrouwen voelen zich onveilig? Mannen moeten dat maar even op gaan lossen onderling.

Nee, een aantal mannen (met bepaalde religie) kunnen gewoon niet met de vrijheden van de Nederlandse vrouw omgaan. Waarom ze DAT juist niet durft te benoemen zegt al genoeg. Het probleem bevind zich voornamelijk in HAAR gemeenschap maar het benoemen zal leiden tot serieuze bedreigingen. Dat is precies wat er fout is en dat is precies wat ze na laat om te benoemen.

Maar och och, wat heeft ze dit goed gedaan.
Oh ik ben het verder wel 100% eens met haar hoor. Femicide is jarenlang onder het tapijt geveegd in een grotendeels door mannen gedicteerde wereld. Zowel binnen relaties als daar buiten is het absurd wat vrouwen hebben moeten ondergaan. Het was en is een gigantisch probleem. Alleen heb ik het idee dat de gemiddelde autochtone of Westerse man wel met zijn tijd is meegegaan en die problematiek grotendeels wel onderkent en vrouwen veel meer gelijkwaardig en respectvoller zijn gaan behandelen. Als ze dat al niet deden.

Er is echter een hoop volk bijgekomen uit gebieden die het allemaal niet zo nauw nemen met vrouwenrechten laat staan homorechten. Dat soort 'details' niet expliciet durven benoemen terwijl ze de kern van het probleem vormen is meer waar ik moeite mee heb.

Het zijn eigenlijk alleen allochtonen die zo laag tegen en over vrouwen praten. Dat was vroeger zo en is nu niet anders. In landen als Marokko maar ook India doen ze amper wat aan seksuele intimidatie. Lastig vallen op straat hoort bij het gameplan om een meisje te versieren. Tot 2018 was het volkomen legaal om vrouwen in Rabat in hun kont te knijpen.
quote:
Officiële cijfers uit Marokko leggen een schokkend probleem bloot: zo’n 245.000 meisjes tussen de 15 en 19 jaar zijn gedwongen tot seks.
Dat blijkt uit een onderzoek van het Marokkaanse bureau voor planning en statistiek (Haut-Commissariat au Plan, HCP), dat in 2019 werd uitgevoerd en pas recent volledig werd geanalyseerd.

In totaal blijkt 70,7 procent van de meisjes in die leeftijdscategorie slachtoffer te zijn geweest van geweld. Het gaat dan niet alleen om seksueel geweld, maar ook om psychisch, fysiek, economisch en digitaal geweld. Vooral meisjes onder de 50 blijken kwetsbaar. Het gemiddelde geweldsniveau tegen vrouwen en meisjes in Marokko ligt op 57,1 procent.

Steden zwaarder getroffen dan platteland
Meisjes in stedelijke gebieden hebben het zwaarder te verduren dan hun leeftijdsgenoten op het platteland: 75,1 procent tegenover 64,3 procent. Het verschil wordt vooral verklaard door sociale en economische omstandigheden in de stad.

Ook binnen families en relaties komt geweld veel voor. Meer dan de helft (59,4 procent) van de meisjes tussen 15 en 19 jaar krijgt thuis te maken met geweld. In steden ligt dat percentage nog iets hoger. Binnen relaties is het nog zorgwekkender: ruim 60 procent van de meisjes in een relatie werd het afgelopen jaar mishandeld.

Zorgwekkend geweld in intieme relaties
Vooral in intieme relaties is de situatie alarmerend. Ruim 89 procent van de meisjes in een relatie werd gedwongen tot seksuele handelingen. In veel gevallen gebeurde dat onder druk van een dreigende partner. Ongeveer 65 procent durfde geen ‘nee’ te zeggen uit angst voor een gewelddadige reactie. Bijna 19 procent werd zelfs gedwongen tot handelingen die zij als vernederend beschouwen.

Fysiek geweld is ook wijdverspreid: bijna 70 procent van de ondervraagde meisjes werd geslagen, soms met de vuist of een voorwerp. Verder werd bijna de helft hardhandig geduwd of aan het haar getrokken.

Wat verwacht je als je dat soort volk los laat op Westerse meiden en jongens waar ze toch al op neerkijken omdat ze ongelovige hoeren zijn? :')

O en India is geen haar beter, onderschat dat volk ook niet al zijn ze vaker relatief hoog opgeleid en werken ze in de IT. Rechten van een vrouw doen er daar totaal niet toe. Juridisch niet en in de praktijk al helemaal niet. Huiselijk geweld is standaard en verkrachtingen zijn aan de lopende band.
blablablabla
pi_220046176
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 14:09 schreef Elan het volgende:

[..]
Oh ik ben het verder wel 100% eens met haar hoor. Femicide is jarenlang onder het tapijt geveegd in een grotendeels door mannen gedicteerde wereld. Zowel binnen relaties als daar buiten is het absurd wat vrouwen hebben moeten ondergaan. Het was en is een gigantisch probleem.
Hoe bedoel je dit?

Volgens mij werd iedere moord door de politie al lang serieus genomen.
pi_220046199
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 14:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hoe bedoel je dit?

Volgens mij werd iedere moord door de politie al lang serieus genomen.
De moorden zelf ja de honderden of duizenden red flags en waarschuwingssignalen werden en worden vaak jarenlang genegeerd.

Je vraagt je af hoeveel moorden voorkomen hadden kunnen worden, zeker omdat 50% van de gevallen het een (ex) partner betreft.
blablablabla
  Moderator maandag 9 februari 2026 @ 15:20:51 #118
441859 crew  Lenny77
pi_220046324
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2026 13:43 schreef Vliegbaard het volgende:

Dus wacht.. omdat wij zo lekker onafhankelijk willen zijn moeten wij zelf iets doen aan een probleem waar wij het slachtoffer van zijn, maar wel veroorzaakt door mannen?

Alsjeblieft zeg....

Zullen we ons maar opsluiten? Niemand nog een man?

Hou gewoon jullie poten thuis als dat niet gewenst is.
pi_220046369
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 15:03 schreef Elan het volgende:

[..]
De moorden zelf ja de honderden of duizenden red flags en waarschuwingssignalen werden en worden vaak jarenlang genegeerd.

Je vraagt je af hoeveel moorden voorkomen hadden kunnen worden, zeker omdat 50% van de gevallen het een (ex) partner betreft.
De politie heeft weinig middelen om er tegen op te treden. Lijkt mij iets om te veranderen, maar dat hoor ik Soundos dan weer niet zeggen.

Haar statement was dat vrouwen nergens veilig zijn. En dat lijkt mij objectief bezien een onjuiste uitspraak.
pi_220046559
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 10:53 schreef VEM2012 het volgende:
Zeg heren, laten we nu niet gaan doen wat die tikgeit heeft gedaan.

Vrouwen zijn leuk. Niet allemaal, maar die moet je dan gewoon negeren.
Heb het niet over vrouwen, heb het over feministen.
pi_220046700
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 13:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Erger nog, ze zegt zelfs even in een bijzin dat je niet naar afkomst moet kijken/immigratie erbij moet halen.

Het is zo overduidelijk onzin wat ze uitkraamt, maar verwacht van journalisten vooral niet dat ze daarover berichten. Nee, Soundos is een heldin.
Dacht eerst dat het een dragqueen was, maar dat terzijde.
pi_220046966
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2026 15:55 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Heb het niet over vrouwen, heb het over feministen.
Normale feministen zijn voor gelijke rechten.

Lijkt mij heel normaal.

Je hebt daarnaast mannenhaters die zich feminist noemen. Maar dat is een aparte categorie.
pi_220047122
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2026 15:20 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dus wacht.. omdat wij zo lekker onafhankelijk willen zijn moeten wij zelf iets doen aan een probleem waar wij het slachtoffer van zijn, maar wel veroorzaakt door mannen?

Alsjeblieft zeg....

Dat de daders overwegend mannen zijn maakt nog niet elke man een dader.
Jij bent ook niet vies van een beetje trollen he, tering jantje
blablablabla
  maandag 9 februari 2026 @ 17:12:44 #124
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220047180
quote:

[..]
als
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220047222
quote:

[..]

Alsjeblieft zeg....

Natuurlijk ligt het bij de daders.

Maar het idee dat ik een soort van medeverantwoordelijk draag omdat ik ook een penis heb, die zie ik niet.

Het is niet aan mannen, maar aan de maatschappij.

Alleen vrees ik dat nog meer veiligheid op straat (Nederland is op zichzelf best veilig) we keuzes moeten maken op politiek niveau. Elkaar aanspreken op seksistische grapjes is van een treurnis waar ik niet echt bij kan. Natuurlijk heb je daar meer en minder gepaste versies. Maar het zijn grappen.

Serieus aanspreken op wangedrag: ja, als je het ziet. Maar verder… heeft het zin? Hoe vaak heb ik de afgelopen weken wel niet uitgelegd aan mannen van 40+ dat een 16 jarige geen match is voor hen? Hielp het? Totaal niet van wat ik zag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')