Nou, je merkt ook in het dagelijks leven wel dat dit soort idioten rondlopen. Niet alleen op het internet.quote:Op zondag 8 februari 2026 12:29 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik vraag mij alleen af: in welke mate ervaart de gewone man dit in het dagelijkse leven? Krijg je effectief aanvallen te horen? Zo ja:Niet terecht dan.
Maar zitten we niet met zijn allen teveel op het internet? Gevangen in logaritmes? Opnieuw dezelfde verhalen enz? Je zou het vanzelf gaan geloven.
Het dagelijkse leven ziet er toch heel anders uit? Ik zie vooral mensen die hun best voor elkaar doen. Met hier en daar een eikel van een vent en een bitch van een vrouw. Die lijken mij relatief makkelijk te vermijden.
Wat kramen ze dan uit?quote:Op zondag 8 februari 2026 12:35 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Heb inderdaad helaas wel wat vrouwelijke collega's om me heen waar ik dit soort retoriek van moet dulden ja.
...
Geef eens een voorbeeld? Iets wat ooit tegen jou gezegd is?quote:Op zondag 8 februari 2026 12:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, je merkt ook in het dagelijks leven wel dat dit soort idioten rondlopen. Niet alleen op het internet.
Op het internet is het natuurlijk wel veel zichtbaarder.
doet er niet toe waar de partner in spe vandaan komtquote:Op zondag 8 februari 2026 12:29 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik vraag mij alleen af: in welke mate ervaart de gewone man dit in het dagelijkse leven? Krijg je effectief aanvallen te horen? Zo ja:Niet terecht dan.
Maar zitten we niet met zijn allen teveel op het internet? Gevangen in logaritmes? Opnieuw dezelfde verhalen enz? Je zou het vanzelf gaan geloven.
Het dagelijkse leven ziet er toch heel anders uit? Ik zie vooral mensen die hun best voor elkaar doen. Met hier en daar een eikel van een vent en een bitch van een vrouw. Die lijken mij relatief makkelijk te vermijden.
Ja dit. Ik ben oprecht benieuwd.quote:
Wat ik schreef gaat helemaal niet over buitenlandse vrouwen?quote:Op zondag 8 februari 2026 13:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
doet er niet toe waar de partner in spe vandaan komt
de referent heeft altijd de macht in handen, en kan de IND inlichten dat de relatie verbroken is en hij / zij geen verantwoordelijkheid meer accepteert voor het gedrag van de voormalige partner
dan is de persoon illegaal en moet terug keren
mijn ervaring is dat de relaties over het algemeen goed verlopen zeker de eerste 5 jaar, tenzij de referent een onmens is
Dat wil hij juist.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:11 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Wat ik schreef gaat helemaal niet over buitenlandse vrouwen?![]()
Daar gaat het al een deel posts niet meer over.
ok , nou ja, ik hoef geen relatie, geen behoefte aan dat gezeurquote:Op zondag 8 februari 2026 13:11 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Wat ik schreef gaat helemaal niet over buitenlandse vrouwen?![]()
Daar gaat het al een deel posts niet meer over.
Wat gaat er dan vaak mis na vijf jaar?quote:Op zondag 8 februari 2026 13:08 schreef michaelmoore het volgende:
mijn ervaring is dat de relaties over het algemeen goed verlopen zeker de eerste 5 jaar, tenzij de referent een onmens is
Nou, recent nog op de school van mijn oudste dochter, waar ik te horen kreeg dat mannen hun rol in het leven van hun kinderen altijd zwaar overschatten en de meest bijzondere: dat ik niet kon weten hoe het met mijn dochter op school ging door met haar te praten, want ieder meisje leert al vroeg in haar leven dat mannen onbetrouwbaar zijn.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:07 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld? Iets wat ooit tegen jou gezegd is?
Vooreerst, ik ben het helemaal met je eens. Toch moest ik bij het lezen van jouw post ook meteen aan de aanvaring tussen Soundos El Ahmadi en Bart Schols. Volgens de eerste zijn vrouwen overal onveilig op straat. Altijd en overal. En dan heeft zij het niet over een derdewereldland, maar over Belgiė. Ik heb het tv-fragment niet gezien, maar volgens het nieuwsbericht blijkt dit uit de toename van femicide - inderdaad zeer zorgwekkend en eng - en uit het feit dat femicide gepleegd wordt door mannen. De laatste twee zullen feiten zijn. Maar die feiten maken natuurlijk niet dat het een feit is dat vrouwen altijd en overal onveilig zijn in de openbare ruimte. Dat een deel van hen zich wel eens of zelfs vaak onveilig voelt, geloof ik graag. Maar dat is een gevoel. Als ik door Brussel of Antwerpen loop, voel ik mij in bepaalde buurten en op bepaalde plekken ook minder veilig of ronduit onveilig. Niet in de laatste plaats op plekken waar het naar pis ruikt en mensen noodgedwongen op de grond liggen te slapen. En wie zijn die mensen? Mannen. Officieel overheidsbeleid, naar ik heb begrepen. Maar dat is kennelijk het probleem niet. Belgiė heeft naar verluidt een waar mannenprobleem. En dan lees ik dat Bart deze discussie voortaan maar aan vrouwen overlaat, want als blanke man kan hij deze discussie beter niet voeren. Tja, dan denk ik toch: wat zullen we nu krijgen?quote:Op zondag 8 februari 2026 12:29 schreef Lenny77 het volgende:
hoeft niet mis te gaan met geen enkele relatiequote:Op zondag 8 februari 2026 13:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Wat gaat er dan vaak mis na vijf jaar?
Heeft dat ermee te maken dat de buitenlandse partner dan een permanente verblijfsvergunning kan krijgen die niet afhankelijk is van de partner?
Het kwam er bij die discussie op neer dat die zijn bek moest houden omdat het een man was. Natuurlijk veel applaus voor Soundos want die had een man het zwijgen opgelegd.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:45 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Vooreerst, ik ben het helemaal met je eens. Toch moest ik bij het lezen van jouw post ook meteen aan de aanvaring tussen Soundos El Ahmadi en Bart Schols. Volgens de eerste zijn vrouwen overal onveilig op straat. Altijd en overal. En dan heeft zij het niet over een derdewereldland, maar over Belgiė. Ik heb het tv-fragment niet gezien, maar volgens het nieuwsbericht blijkt dit uit de toename van femicide - inderdaad zeer zorgwekkend en eng - en uit het feit dat femicide gepleegd wordt door mannen. De laatste twee zullen feiten zijn. Maar die feiten maken natuurlijk niet dat het een feit is dat vrouwen altijd en overal onveilig zijn in de openbare ruimte. Dat een deel van hen zich wel eens of zelfs vaak onveilig voelt, geloof ik graag. Maar dat is een gevoel. Als ik door Brussel of Antwerpen loop, voel ik mij in bepaalde buurten en op bepaalde plekken ook minder veilig of ronduit onveilig. Niet in de laatste plaats op plekken waar het naar pis ruikt en mensen noodgedwongen op de grond liggen te slapen. En wie zijn die mensen? Mannen. Officieel overheidsbeleid, naar ik heb begrepen. Maar dat is kennelijk het probleem niet. Belgiė heeft naar verluidt een waar mannenprobleem. En dan lees ik dat Bart deze discussie voortaan maar aan vrouwen overlaat, want als blanke man kan hij deze discussie beter niet voeren. Tja, dan denk ik toch: wat zullen we nu krijgen?
soundos is een grote schreeuwlelijk, je zal zo ene mens in huis hebben he pfoioooooooooequote:Op zondag 8 februari 2026 13:47 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het kwam er bij die discussie op neer dat die zijn bek moest houden omdat het een man was. Natuurlijk veel applaus voor Soundos want die had een man het zwijgen opgelegd.
Daar heb ik mij ook enorm aan gestoord, ook alle bijval die ze kreeg.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:45 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Vooreerst, ik ben het helemaal met je eens. Toch moest ik bij het lezen van jouw post ook meteen aan de aanvaring tussen Soundos El Ahmadi en Bart Schols. Volgens de eerste zijn vrouwen overal onveilig op straat. Altijd en overal. En dan heeft zij het niet over een derdewereldland, maar over Belgiė. Ik heb het tv-fragment niet gezien, maar volgens het nieuwsbericht blijkt dit uit de toename van femicide - inderdaad zeer zorgwekkend en eng - en uit het feit dat femicide gepleegd wordt door mannen. De laatste twee zullen feiten zijn. Maar die feiten maken natuurlijk niet dat het een feit is dat vrouwen altijd en overal onveilig zijn in de openbare ruimte. Dat een deel van hen zich wel eens of zelfs vaak onveilig voelt, geloof ik graag. Maar dat is een gevoel. Als ik door Brussel of Antwerpen loop, voel ik mij in bepaalde buurten en op bepaalde plekken ook minder veilig of ronduit onveilig. Niet in de laatste plaats op plekken waar het naar pis ruikt en mensen noodgedwongen op de grond liggen te slapen. En wie zijn die mensen? Mannen. Officieel overheidsbeleid, naar ik heb begrepen. Maar dat is kennelijk het probleem niet. Belgiė heeft naar verluidt een waar mannenprobleem. En dan lees ik dat Bart deze discussie voortaan maar aan vrouwen overlaat, want als blanke man kan hij deze discussie beter niet voeren. Tja, dan denk ik toch: wat zullen we nu krijgen?
Meh nee dit is niet ok...quote:Op zondag 8 februari 2026 13:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, recent nog op de school van mijn oudste dochter, waar ik te horen kreeg dat mannen hun rol in het leven van hun kinderen altijd zwaar overschatten en de meest bijzondere: dat ik niet kon weten hoe het met mijn dochter op school ging door met haar te praten, want ieder meisje leert al vroeg in haar leven dat mannen onbetrouwbaar zijn.
Er daar zat dan een braaf ja knikkende wezel naast.
Ik kan daar enorm veel tegenin brengen, aangezien mijn dochter een hele goede klik heeft met haar mentor (man voor de goede orde) en echt met alles waar ze mee zit eerst of zelfs uitsluitend naar mij mee toekomt, zelfs als het gaat om zaken als menstruatie (op zich prima, maar ik had verwacht dat ze daar haar moeder als eerste aanspreekpunt zou zien).
Maar in zo’n setting denk ik dan: laat gaan.
Ja inderdaad iedere vent is bij haar gelijk een vijand die onderuit gehaald moet worden met enorm grote brutale bekquote:Op zondag 8 februari 2026 14:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daar heb ik mij ook enorm aan gestoord, ook alle bijval die ze kreeg.
Het fragment wat ik zag, daar was ze hondsbrutaal en nog afgezien van dat ze gewoon geen gelijk had, ze won; de discussie met een grote muil opentrekken en de ander het zwijgen opleggen (want hij was een man en dus telde zijn mening niet).
En nergens kritiek.
het is vooral sprekend dat ze vanuit de media unaniem bijval en lof krijgt voor dit soort actiesquote:Op zondag 8 februari 2026 15:06 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik heb de genoemde uitzending met Bart Schols en Soundos El Ahmadi nog eens bekeken.
Bekijk deze YouTube-video
Wat is die Soundos toch een irritant wijf. Ik moet zeggen dat ze wel lef heeft dat ze zich zo gedraagt, maar het is wel het verkeerde soort lef.
Verder gedraagt ze zich ook enorm irritant door de man die naast haar aan tafel zit voortdurend aan te raken. Ik denk dat we er allemaal wel een voorstelling van kunnen maken hoe ze zou reageren als het andersom was en een man haar voortdurend aanraakt.
Precies.quote:Op zondag 8 februari 2026 15:14 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
het is vooral sprekend dat ze vanuit de media unaniem bijval en lof krijgt voor dit soort acties
en waarom mag zij mannen wel aanspreken op man zijn maar wij haar niet op haar afkomst, beide komen groots terug.quote:Op zondag 8 februari 2026 15:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Precies.
Overigens: haar opmerking dat dagelijks vrouwen omkomen vanwege femicide is onjuist.
Maar ook dat vrouwen feitelijk onveiliger zijn is onjuist:
https://beveiligingnieuws(...)chtoffer-van-geweld/
Tot zover haar ‘keiharde feiten’.
Waar ik mij ook aan irriteer: je mag van haar dus niet de oververtegenwoordiging benoemen van bepaalde afkomsten. Maar zij gebruikt wel de oververtegenwoordiging van mannen in de dadercijfers.
Het is weer het standaard grachtengordel gereutel, waarbij feiten er niet toe doen en iemand die de discussie wil voeren snel de mond gesnoerd wordt.
Nu ik het fragment gezien heb ben ik overigens helemaal van mijn stoel gevallen: het is de discussieleider nota bene en zelfs als hij een andere vrouw om haar mening vraagt wil Soundos niet dat ze antwoord geeft. Alleen haar mening telt kennelijk. Ze komt hier wel echt over als een zelfingenomen idioot.
En dan tot slot: is zij echt verkozen tot beste cabaretier?
Ze heeft kennelijk in 2025 de belangrijkste cabaretprijs van Nederland gewonnen - de Poelifinario. Zij won in de categorie 'Engagement'. Nu begrijp ik het fragment ook beter. Rancune is haar drijfveer. Zij noemt het voer voor haar grappen. Maar rancune is 'opgekropt haatgevoel' en 'geheime vijandschap'. Het lijkt op wrok. Met engagement heeft dat m.i. weinig te maken.quote:Op zondag 8 februari 2026 15:30 schreef VEM2012 het volgende:
En dan tot slot: is zij echt verkozen tot beste cabaretier?
Nu zeg ik niet dat dit interview zo wauw was, heb mij zelf geėrgerd..quote:Op zondag 8 februari 2026 14:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daar heb ik mij ook enorm aan gestoord, ook alle bijval die ze kreeg.
Het fragment wat ik zag, daar was ze hondsbrutaal en nog afgezien van dat ze gewoon geen gelijk had, ze ‘won’ de discussie met een grote muil opentrekken en de ander het zwijgen opleggen (want hij was een man en dus telde zijn mening niet).
En nergens kritiek.
Zou je als man eens moeten proberen om je discussiepartner de mond te snoeren met ‘jij bent een vrouw, dus jij moet je mond houden’. Ik vrees dat je dan het beste je kan gaan melden bij het hoofdkantoor van X met het verzoek of je naar Mars mag omdat de omgeving daar minder vijandig voor je is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |