Soundos deed een Wilders.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:45 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Vooreerst, ik ben het helemaal met je eens. Toch moest ik bij het lezen van jouw post ook meteen aan de aanvaring tussen Soundos El Ahmadi en Bart Schols. Volgens de eerste zijn vrouwen overal onveilig op straat. Altijd en overal. En dan heeft zij het niet over een derdewereldland, maar over België. Ik heb het tv-fragment niet gezien, maar volgens het nieuwsbericht blijkt dit uit de toename van femicide - inderdaad zeer zorgwekkend en eng - en uit het feit dat femicide gepleegd wordt door mannen. De laatste twee zullen feiten zijn. Maar die feiten maken natuurlijk niet dat het een feit is dat vrouwen altijd en overal onveilig zijn in de openbare ruimte. Dat een deel van hen zich wel eens of zelfs vaak onveilig voelt, geloof ik graag. Maar dat is een gevoel. Als ik door Brussel of Antwerpen loop, voel ik mij in bepaalde buurten en op bepaalde plekken ook minder veilig of ronduit onveilig. Niet in de laatste plaats op plekken waar het naar pis ruikt en mensen noodgedwongen op de grond liggen te slapen. En wie zijn die mensen? Mannen. Officieel overheidsbeleid, naar ik heb begrepen. Maar dat is kennelijk het probleem niet. België heeft naar verluidt een waar mannenprobleem. En dan lees ik dat Bart deze discussie voortaan maar aan vrouwen overlaat, want als blanke man kan hij deze discussie beter niet voeren. Tja, dan denk ik toch: wat zullen we nu krijgen?
Als een man dat doet, dan vind ik hem net zo goed hondsbrutaal en onbeschoft.quote:Op zondag 8 februari 2026 16:40 schreef Lenny77 het volgende:
Maar jawel, dat hebben mannen genoeg gedaan en doen dit nog steeds. Ook onder elkaar. Het zwijgen opleggen.
Maar he, als een vrouw dat doet... dan is ze een schreeuwlelijk, hondsbrutaal, emotioneel, hysterisch,.. Als een man dat doet dan is hij een goede en sterke tegenstander.
Ik ga eens kijken of ik eerder op inhoud kan reageren.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:45 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Vooreerst, ik ben het helemaal met je eens. Toch moest ik bij het lezen van jouw post ook meteen aan de aanvaring tussen Soundos El Ahmadi en Bart Schols. Volgens de eerste zijn vrouwen overal onveilig op straat. Altijd en overal. En dan heeft zij het niet over een derdewereldland, maar over België. Ik heb het tv-fragment niet gezien, maar volgens het nieuwsbericht blijkt dit uit de toename van femicide - inderdaad zeer zorgwekkend en eng - en uit het feit dat femicide gepleegd wordt door mannen. De laatste twee zullen feiten zijn. Maar die feiten maken natuurlijk niet dat het een feit is dat vrouwen altijd en overal onveilig zijn in de openbare ruimte. Dat een deel van hen zich wel eens of zelfs vaak onveilig voelt, geloof ik graag. Maar dat is een gevoel. Als ik door Brussel of Antwerpen loop, voel ik mij in bepaalde buurten en op bepaalde plekken ook minder veilig of ronduit onveilig. Niet in de laatste plaats op plekken waar het naar pis ruikt en mensen noodgedwongen op de grond liggen te slapen. En wie zijn die mensen? Mannen. Officieel overheidsbeleid, naar ik heb begrepen. Maar dat is kennelijk het probleem niet. België heeft naar verluidt een waar mannenprobleem. En dan lees ik dat Bart deze discussie voortaan maar aan vrouwen overlaat, want als blanke man kan hij deze discussie beter niet voeren. Tja, dan denk ik toch: wat zullen we nu krijgen?
Wij houden sowieso niet van dat soort mensen wat zo met hun gesprekspartners omgaan.quote:Op zondag 8 februari 2026 17:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Soundos mag op dit moment misschien wel een bepaalde populariteit genieten in België, maar ik denk dat de Belgen gauw genoeg zullen doorzien wat Soundos nu eigenlijk is, namelijk een brutale meid met een grote mond die verder niet zoveel voorstelt. Ik denk dan ook dat de Belgen gauw genoeg van haar zullen krijgen, zoals ze eerder ook al gauw genoeg hadden van Paul de Leeuw. Die was in Nederland mateloos populair, maar toen hij een programma ging maken voor een Belgische televisiezender, hadden de kijkers er na twee seizoenen al genoeg van.
klopt echt grappig is ze nietquote:Op zondag 8 februari 2026 17:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Soundos mag op dit moment misschien wel een bepaalde populariteit genieten in België, maar ik denk dat de Belgen gauw genoeg zullen doorzien wat Soundos nu eigenlijk is, namelijk een brutale meid met een grote mond die verder niet zoveel voorstelt. Ik denk dan ook dat de Belgen gauw genoeg van haar zullen krijgen, zoals ze eerder ook al gauw genoeg hadden van Paul de Leeuw. Die was in Nederland mateloos populair, maar toen hij een programma ging maken voor een Belgische televisiezender, hadden de kijkers er na twee seizoenen al genoeg van.
Goedkope humor he. De mannen die dit over vrouwen doen scoren ook hoog. Of over seks, of met veel scheldwoorden. Goedkope en simpele humor.quote:Op zondag 8 februari 2026 17:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt echt grappig is ze niet
ze is leuk omdat vanwege haar ontiegelijke grote bek maar verder zit er niets bij , dan mannen voor schut zetten en afblaffen
Ik zou precies hetzelfde gezegd hebben als zij een man was geweest en de gespreksleider een vrouw.quote:Op zondag 8 februari 2026 16:40 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nu zeg ik niet dat dit interview zo wauw was, heb mij zelf geërgerd..
Maar jawel, dat hebben mannen genoeg gedaan en doen dit nog steeds. Ook onder elkaar. Het zwijgen opleggen.
Maar he, als een vrouw dat doet... dan is ze een schreeuwlelijk, hondsbrutaal, emotioneel, hysterisch,.. Als een man dat doet dan is hij een goede en sterke tegenstander.
Nogmaals: dit interview was geen cadeau voor ons vrouwvolk..
Komieken als Ali Wong en Nikki Glaser gebruiken ook veel schuttingwoorden en hebben het vaak over seks. Toch zijn zij wel grappig.quote:Op zondag 8 februari 2026 17:04 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Goedkope humor he. De mannen die dit over vrouwen doen scoren ook hoog. Of over seks, of met veel scheldwoorden. Goedkope en simpele humor.
Ik denk in de trant van: "Hoe zou jij het omgekeerd vinden om samen met je mannelijke partner gezamenlijk voor de spiegel te staan om make-up aan te brengen? "quote:Op zondag 8 februari 2026 10:32 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Leg eens uit wat jij bedoelt met: vrouwen die gelijk willen zijn aan de man?
Maar dat is toch niet hetzelfde als gelijk zijn aan?quote:Op zondag 8 februari 2026 20:02 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ik denk in de trant van: "Hoe zou jij het omgekeerd vinden om samen met je mannelijke partner gezamenlijk voor de spiegel te staan om make-up aan te brengen? "
Ik probeer het maar een beetje te vertalen hoor.
mijn eerste vrouw deed altijd kozijnen schilderen , ik deed tegels plakkenquote:Op zondag 8 februari 2026 20:30 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar dat is toch niet hetzelfde als gelijk zijn aan?
Zou het een man zo hard storen om samen te bouwen aan een huis? Of beiden in de tuin werken? Samen de muren schilderen? Moet al het werk dan zacht en vrouwelijk zijn en liefst in vrouwelijke schattige kledij?
Sexy kledij, sexy kledij…quote:Op zondag 8 februari 2026 20:30 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar dat is toch niet hetzelfde als gelijk zijn aan?
Zou het een man zo hard storen om samen te bouwen aan een huis? Of beiden in de tuin werken? Samen de muren schilderen? Moet al het werk dan zacht en vrouwelijk zijn en liefst in vrouwelijke schattige kledij?
Oh dus ik mag de banden wisselen en de tuin omschuppen, zolang het maar in een sexy outfit is?quote:
O ja dat veranderd de zaak jaquote:Op zondag 8 februari 2026 21:22 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Oh dus ik mag de banden wisselen en de tuin omschuppen, zolang het maar in een sexy outfit is?
Aha, dus ook in een truck rijden en op een dak werken?quote:Op zondag 8 februari 2026 21:30 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
O ja dat veranderd de zaak ja
Het ging mij meer om het feit dat mannen (in ieder geval ik) meer aanslaan op sexy en niet op schattig.quote:Op zondag 8 februari 2026 21:22 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Oh dus ik mag de banden wisselen en de tuin omschuppen, zolang het maar in een sexy outfit is?
Deze is behoorlijk on-point.quote:
En ondertussen het Onmogelijke van hun man verwachten, die volgens hun norm de sexy, welbespraakte, rijke, zelfstandige en zorgzame persoon moet zijnquote:Op maandag 9 februari 2026 01:25 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Deze is behoorlijk on-point.
Feminisme is tegenwoordig ook echt een wassen neus. Het is vooral klagen, maar puntje bij paaltje, wie kan het dan oplossen? Feministen willen een hoop, maar ze willen dat anderen (voornamelijk mannen) dat voor hen regelen. Ik zie geen toename in vrouwelijke soldaten aan het front. Ik zie inderdaad amper vrouwelijke start-ups. Ik zie vrouwen niet in de rij staan bij IT en technische opleidingen. Vrouwen in de bouw, of aan de slag als ZZP'er electricien, dakwerker, schilder, metselaar, stucadoor, loodgieter, tegelzetter, etc etc... nergens te bekennen. Groenvoorziening? Nope. Het zijn gewoon zeikstralen die van alles willen, maar er niks voor willen doen. Gewoon een parttime baan, 16-24 uur directeur zijn, dat willen ze wel
Hij kan het ook gewoon tegen haar zeggen.quote:Op zondag 8 februari 2026 15:06 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik heb de genoemde uitzending met Bart Schols en Soundos El Ahmadi nog eens bekeken.
Bekijk deze YouTube-video
Wat is die Soundos toch een irritant wijf. Ik moet zeggen dat ze wel lef heeft dat ze zich zo gedraagt, maar het is wel het verkeerde soort lef.
Verder gedraagt ze zich ook enorm irritant door de man die naast haar aan tafel zit voortdurend aan te raken. Ik denk dat we er allemaal wel een voorstelling van kunnen maken hoe ze zou reageren als het andersom was en een man haar voortdurend aanraakt.
"De media" is een volstrekt wereldvreemde bubbel die op geen enkele wijze feeling heeft met de rest van de samenleving. Niet serieus nemen en gewoon negeren.quote:Op zondag 8 februari 2026 15:14 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
het is vooral sprekend dat ze vanuit de media unaniem bijval en lof krijgt voor dit soort acties
Bijvoorbeeld een collega die doodleuk vertelde dat ze nooit betaalde op eerste dates omdat ''de gender paygap'', dus dat vond ze wel zo eerlijk, en toen iemand een keer opperde dat mannen in deze maatschappij ook problemen konden ervaren, begon ze boos te foeteren dat dat absoluut niet waar was, dat het echt niet in de haak was dat diegene dat opperdequote:
Ik zou die omgekeerd hebben: het is maar goed dat de gender paygap (die overigens verklaard wordt met bv minder uren werken door vrouwen, maar dat terzijde) er is, want mannen worden geacht te betalen op de eerste date.quote:Op maandag 9 februari 2026 11:55 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld een collega die doodleuk vertelde dat ze nooit betaalde op eerste dates omdat ''de gender paygap'', dus dat vond ze wel zo eerlijk, en toen iemand een keer opperde dat mannen in deze maatschappij ook problemen konden ervaren, begon ze boos te foeteren dat dat absoluut niet waar was, dat het echt niet in de haak was dat diegene dat opperde
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |