En, doorrrrr….quote:Veel vrouwen willen geen man meer, want wat moet je met ‘een kamerplant met rijbewijs’?
Veel vrouwen hoeven geen emotioneel onvolwassen man meer. Hij vergt te veel onderhoud en levert te weinig op. Daardoor is de ‘echte’ man de weg kwijt, merkt Debby Gerritsen. Want wat moet hij nu precies doen? Zijn spierballen laten zien, over zijn gevoel praten of juist zijn feministische kant ontwikkelen? Alledrie tegelijk lijkt onmogelijk.
Het aantal hetero single vrouwen groeit, blijkt uit cijfers. Een belangrijke reden: ze hebben geen zin meer in een relatie met een emotioneel onvolwassen partner. „Veel vrouwen zijn de hoofdhuishouding, hoofdcommunicatie, crisismanager, therapeut én agenda-beheerder van hun man. Op TikTok wordt hij een ‘kamerplant met een rijbewijs’ genoemd - weinig functies, veel onderhoud’’, zegt Elles Beijers, managing editor van Elle, in de nieuwste aflevering.
Dat fenomeen heet mankeeping en is schadelijker dan je denkt. Voor vrouwen, omdat zij structureel de emotionele last dragen. Voor mannen omdat zij aantoonbaar gelukkiger zijn in een relatie, juist vanwege die emotionele steun, maar tegelijkertijd steeds moeilijker relaties en vriendschappen aangaan. Inmiddels heeft 15 procent van de mannen geen hechte vriendschappen; in 1990 was dat nog 3 procent.
Diep in onze cultuur
Dat mannen niet praten over gevoelens zit diep in onze cultuur. Terwijl die behoefte er wél is. Mannen en vrouwen hebben dezelfde hersenen: ze voelen hetzelfde. Toch woedt online een felle strijd over wat ‘mannelijk’ zou zijn, aangevoerd door Andrew Tate en zijn toxic masculinity-wannabe’s. Mannen die doodsbang zijn voor vrouwelijke kracht en veranderende gendernormen.
Types als fitfluencer Joel Beukers, die uren in de sportschool doorbrengt en opgewonden raakt van zijn eigen spiegelbeeld. De halfnaakte badkamer- en gymselfies worden gretig gedeeld op sociale media, omlijst met lange betogen over wat een ‘echte man’ zou moeten zijn. Gevoeligheid en empathie horen daar niet bij.
En dan is er de tegenreactie: de performative man. Ook wel de Matcha Man. „De man met een linnen tasje en een feministische klassieker onder zijn arm – het liefst uit tweedehands winkels’’, zegt Elles. „Hij heeft tampons voor zijn vriendinnen en plakt menstruatiekrampstickers op zijn buik om te laten zien dat hij ‘precies weet hoe het voelt’.’’
Het oogt als het perfecte tegenwicht van de Andrew-Tate-bro’s. Maar ook dit is vaak een rol. „Een manier om te zeggen: ik ben niet toxic’’, zegt Elles. „Maar ook gebruikt om makkelijk een date te scoren. Want: oh my god, hij snapt haar zó.’’
niet ieder land is een ontwikkelingslandquote:Op zondag 1 februari 2026 17:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Onzin.
Dan zouden alle Nederlandse mannen buitenlandse vrouwen daten en trouwen. Het is toch een grote minderheid.
En degenen die vrouwen uit ontwikkelingslanden halen, dat zijn toch vaak een bepaald type mannen…
Die zijn niet geïnteresseerd in een gelijkwaardige relatie, of ze zijn sociaal zo onhandig of conservatief dat geen enkele Nederlandse vrouw daar zin in heeft.
Dat zeg ik ook niet.quote:Op zondag 1 februari 2026 18:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
niet ieder land is een ontwikkelingsland
Natuurlijk is dat het. Een vrouwtje uit de Filipijnen of weet ik veel wat, dat doe je als man zijnde alleen als het hier niet gelukt is. Dat is op geen enkele manier gelijkwaardig, en je kunt ook niet serieus volhouden dat die vrouwen zo'n ouwe vent daadwerkelijk hét snoepje van het jaar vinden, en dat het helemaal niéts van doen heeft met het feit dat ze dan weg zijn uit de armoedige rotzooi waar ze daar in zaten.quote:Op zondag 1 februari 2026 17:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Onzin.
Dan zouden alle Nederlandse mannen buitenlandse vrouwen daten en trouwen. Het is toch een grote minderheid.
En degenen die vrouwen uit ontwikkelingslanden halen, dat zijn toch vaak een bepaald type mannen…
Die zijn niet geïnteresseerd in een gelijkwaardige relatie, of ze zijn sociaal zo onhandig of conservatief dat geen enkele Nederlandse vrouw daar zin in heeft.
Ik moet toch wel eerlijk bekennen dat de meest succesvolle relaties die ik heb gehad in Nederland waren met vrouwen van buitenlandse afkomst.quote:Op zondag 1 februari 2026 18:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat het. Een vrouwtje uit de Filipijnen of weet ik veel wat, dat doe je als man zijnde alleen als het hier niet gelukt is. Dat is op geen enkele manier gelijkwaardig, en je kunt ook niet serieus volhouden dat die vrouwen zo'n ouwe vent daadwerkelijk hét snoepje van het jaar vinden, en dat het helemaal niéts van doen heeft met het feit dat ze dan weg zijn uit de armoedige rotzooi waar ze daar in zaten.
nou en dat mag toch, men doet er niemand kwaad meequote:Op zondag 1 februari 2026 18:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat het. Een vrouwtje uit de Filipijnen of weet ik veel wat, dat doe je als man zijnde alleen als het hier niet gelukt is. Dat is op geen enkele manier gelijkwaardig, en je kunt ook niet serieus volhouden dat die vrouwen zo'n ouwe vent daadwerkelijk hét snoepje van het jaar vinden, en dat het helemaal niéts van doen heeft met het feit dat ze dan weg zijn uit de armoedige rotzooi waar ze daar in zaten.
Ja, maar je bent dus niet naar een ontwikkelingsland afgereisd of dat je online een bruidje uitzoekt uit bijvoorbeeld Thailand .quote:Op zondag 1 februari 2026 18:36 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik moet toch wel eerlijk bekennen dat de meest succesvolle relaties die ik heb gehad in Nederland waren met vrouwen van buitenlandse afkomst.
Bepaalde normen en waarden waar we mee op 1 lijn zaten.
En dan zat er hooguit 10 jaar leeftijdsverschil in.
je hebt ook mannen die en leuke vent uit Argentinië halen , nou ook dat kan, dan zegt men hier dat ie die hier in de supermarkt tegen kwamquote:Op zondag 1 februari 2026 18:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, maar je bent dus niet naar een ontwikkelingsland afgereisd of dat je online een bruidje uitzoekt uit bijvoorbeeld Thailand .
Je bent ze toevallig hier tegengekomen. Ze woonden al hier. Je gaat er niet naar op zoek in het buitenland.
Klopt jaquote:Op zondag 1 februari 2026 18:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, maar je bent dus niet naar een ontwikkelingsland afgereisd of dat je online een bruidje uitzoekt uit bijvoorbeeld Thailand .
Je bent ze toevallig hier tegengekomen. Ze woonden al hier. Je gaat er niet naar op zoek in het buitenland.
ja mag dat niet van jou??quote:Op zondag 1 februari 2026 18:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
dat je online een bruidje uitzoekt uit bijvoorbeeld Thailand .
. Je gaat er niet naar op zoek in het buitenland.
Geil, en daarna weer de volgende voor 90 dagen?quote:Op zondag 1 februari 2026 18:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja mag dat niet van jou??
we leven in 2026 he
ik heb wel een een juf op short visa hierheen gehaald voor 90 dagen , gewoon omdat het kan
nee blijft geen feestquote:Op zondag 1 februari 2026 18:58 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Geil, en daarna weer de volgende voor 90 dagen?
Nou, ik denk dat als morgen dood neer zou vallen dan zou ik God op mijn blote knieën bedanken voor alle beeldschone vrouwen waarmee ik het bed heb mogen delenquote:Op zondag 1 februari 2026 18:28 schreef Questular het volgende:
Als iemand het woord wijf gebruikt dan weet je dat er een hele lange periode van onvrijwillig vrijgezel aan vooraf is gegaan
Hoe bedoel je, man vrouw vrouw?quote:Op zondag 1 februari 2026 18:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee blijft geen feest
maar mijn vorige ex kwam uit Kirgizie een Russin , 10 jaar mee getrouwd geweest, dat ging met een MVV
en alle mannen die na en voor jou van die meid hebben mogen genieten ,quote:Op zondag 1 februari 2026 19:01 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat als morgen dood neer zou vallen dan zou ik God op mijn blote knieën bedanken voor alle beeldschone vrouwen waarmee ik het bed heb mogen delen
Daar komen maar weinig mannen hier bij in de buurt
Moet je zelf weten. Maar dan niet zeiken dat Nederlandse vrouwen niet deugen.quote:Op zondag 1 februari 2026 18:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja mag dat niet van jou??
we leven in 2026 he
ik heb wel een een juf op short visa hierheen gehaald voor 90 dagen , gewoon omdat het kan
ze was wel 41 toen , zijn we naar Parijs geweest en Amsterdam en naar Scheveningen is daar iets mis mee?/
mag dat niet van jou ??
I s dat niet netjes?/
dat zeg ik nietquote:Op zondag 1 februari 2026 19:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Moet je zelf weten. Maar dan niet zeiken dat Nederlandse vrouwen niet deugen.
Ik zou in zo'n geval eerder een dame van boven de 50 kiezen. Dan hoef je je niet druk te maken over anticonceptie als je met haar wil genieten.quote:Op zondag 1 februari 2026 18:50 schreef michaelmoore het volgende:
ze was wel 41 toen , zijn we naar Parijs geweest en Amsterdam en naar Scheveningen is daar iets mis mee?/
nou ik heb zelf al 40 jaar doorgesneden materiaalquote:Op zondag 1 februari 2026 19:44 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik zou in zo'n geval eerder een dame van boven de 50 kiezen. Dan hoef je je niet druk te maken over anticonceptie als je met haar wil genieten.
of met een vrouw die op een stadsbus of in een Taxi rijd , of wel/quote:Op zondag 1 februari 2026 18:01 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Of eigenlijk misschien wel vrouwen in het algemeen
Geen enkel wijf gaat voor haar lol met een vuilnisman
Ow nee als een willekeurige zure man dit op het internet zet dan moet het wel waar zijn.quote:Op zondag 1 februari 2026 19:01 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat als morgen dood neer zou vallen dan zou ik God op mijn blote knieën bedanken voor alle beeldschone vrouwen waarmee ik het bed heb mogen delen
Daar komen maar weinig mannen hier bij in de buurt
Dat zou ik nou nooit met mezelf laten doen. Er is een kans van ongeveer 5% dat je na de ingreep een permanente zeurende pijn in de ballen krijgt. Dat risico wil ik niet lopen. Geef mij maar Vasalgel.quote:Op zondag 1 februari 2026 19:46 schreef michaelmoore het volgende:
nou ik heb zelf al 40 jaar doorgesneden materiaal
ik vind prima , na 3 kinders vond ik het welletjesquote:Op zondag 1 februari 2026 20:07 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dat zou ik nou nooit met mezelf laten doen. Er is een kans van ongeveer 5% dat je na de ingreep een permanente zeurende pijn in de ballen krijgt.
Dat risico wil ik niet lopen. Geef mij maar Vasalgel.
nee betaalde sex,quote:Op zondag 1 februari 2026 19:56 schreef Questular het volgende:
[..]
, maar betaald plezier is ook plezier.

Op internet weet je dus niet of iets wel of niet waar is dus je moet me er echt op geloven dat het echt waar is. Ik kan helaas niet met bewijzen komen dus je zult me op mijn woord moeten gelovenquote:Op zondag 1 februari 2026 19:56 schreef Questular het volgende:
[..]
Ow nee als een willekeurige zure man dit op het internet zet dan moet het wel waar zijn.
Ik ben zo jaloers! Ook al heeft het je vast aardig wat per uur gekost, maar betaald plezier is ook plezier.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |