abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220067033
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 18:32 schreef michaelmoore het volgende:
ze was zwanger en ze ging samen wonen in zijn huurhuis, tot na een maand of 4 ging ze uit elkaar en werd ze moeder van een jongetje

Zij mocht in het huis blijven wonen en hij moest alimentatie gaan betalen voor het jongetje
En waarschijnlijk is hij ook in de val getrapt dat hij het kind erkend heeft maar geen ouderlijk gezag heeft. Pas sinds 2023 krijg je, als je een kind erkent, ook automatisch ouderlijk gezag. Voor 2023 was dat niet zo, toen moest je het ouderlijk gezag apart bij de rechtbank aanvragen. Dus als je vroeger een kind erkende maar geen ouderlijk gezag aanvroeg, dan was je wel onderhoudsplichtig en moest je alimentatie betalen, maar had je verder geen rechten over het kind.
  woensdag 11 februari 2026 @ 19:11:52 #227
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220067053
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Eigenlijk doe je hier exact hetzelfde als Soundos: er komt kritiek en die pareer je met beschuldigingen van seksisme, wat feitelijk een poging is om degenen die het niet met jouw eens zijn monddood te maken.

Kortom: er is maar 1 waarheid en dat is die van jou.

Maar zo is het dus niet en het leidt dan ook allemaal maar tot meer polarisatie.
Heb het eerder uitgelegd, geen zin meer in.
En me van polariseren beschuldigen, vind ik nogal wat. :X
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 11 februari 2026 @ 19:13:33 #228
438527 MissButterflyy
pi_220067074
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:10 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
En waarschijnlijk is hij ook in de val getrapt dat hij het kind erkend heeft maar geen ouderlijk gezag heeft. Pas sinds 2023 krijg je, als je een kind erkent, ook automatisch ouderlijk gezag. Voor 2023 was dat niet zo, toen moest je het ouderlijk gezag apart bij de rechtbank aanvragen. Dus als je vroeger een kind erkende maar geen ouderlijk gezag aanvroeg, dan was je wel onderhoudsplichtig en moest je alimentatie betalen, maar had je verder geen rechten over het kind.
Ohhhh wat zielig voor die mannen!

Maar ook hier geldt: doe onderzoek naar je rechten en plichten als je vader wordt. Genoeg info te vinden op het www.
Als je dat niet hebt gedaan, is het ook wel een beetje stom van jezelf. :+
pi_220067108
Die andere kut van het AD (Angela) doet die column van Debby nog even dunnetjes over. Boze mannen die zogenaamd hun vrouwen geen goed inkomen gunnen en thuis niks doen

Gelukkig premium dus het grootste deel van de wereld zal haar geneuzel nooit onder ogen krijgen.

Je zal zo'n gefrustreerd wijf thuis hebben, dan kun je oprecht maar beter alleen zijn.
blablablabla
pi_220067111
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:10 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik wel, en dat heb ik eerder al uitgelegd hier. Wordt een herhaling van hetzelfde op deze manier.
Je hebt gezegd dat zij haar gevoel wilde delen, alleen zoals ik al zei: dat is niet wat uit haar woorden volgt. Ze sprak voor alle vrouwen en zei niet dat ze zich onveilig voelen, maar onveilig zijn.

Dus daarom zeg ik: geen idee wat ze nu echt over wilde brengen, want jij hoorde al iets heel anders dan ik.
pi_220067123
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:10 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Is dit niet iets voor een ander topic?
pi_220067170
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:11 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Heb het eerder uitgelegd, geen zin meer in.
En me van polariseren beschuldigen, vind ik nogal wat. :X
Ik beschuldig je daar niet van. Ik zeg dat door het te gooien op seksisme het leidt tot polarisatie.

Lees anders eens terug. Er komen nu ook verhalen over nare vrouwen die mannen misbruiken om alleen een kind op te mogen voeden en dan zomaar de helft van de kosten van dat kind in rekening te mogen brengen bij de andere ouder…
pi_220067193
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 18:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Oh wat leuk, laten we het vooral daar over hebben!
Weer een punt wat wordt bevestigd.
Waarom zouden we het niet over de schaduwzijde van de emancipatie mogen hebben, namelijk dat slechte gedragingen die voorheen min of meer voorbehouden waren aan mannen, ook steeds meer bij vrouwen voorkomen?

En wat voor punt is hier bevestigd?
pi_220067250
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:15 schreef Elan het volgende:
Die andere kut
Nou, nou, nou… Ga nou niet het gelijk van @MissButterflyy bewijzen dat er sprake is van misogynie…
  woensdag 11 februari 2026 @ 19:23:12 #235
438527 MissButterflyy
pi_220067266
Ik heb hier geen zin meer in hoor. Al die mannen hier die me quoten om vooral te zeggen dat ik ongelijk heb over hoe ik er over denk en voel.
Ik keek even niet en had meteen 8 quotes die mijn mening wilden bediscussiëren.

Misschien zijn er nog vrouwen hier op fok die er zin in hebben? Ik in ieder geval niet. c_/ c_/

Fijne avond allemaal.
pi_220067304
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:23 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik heb hier geen zin meer in hoor. Al die mannen hier die me quoten om vooral te zeggen dat ik ongelijk heb over hoe ik er over denk en voel.

Misschien zijn er nog vrouwen hier op fok die er zin in hebben? Ik in ieder geval niet. c_/ c_/

Fijne avond allemaal.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 16:18 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
Wie wind zaait zal storm oogsten.
pi_220067407
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik beschuldig je daar niet van. Ik zeg dat door het te gooien op seksisme het leidt tot polarisatie.

Lees anders eens terug. Er komen nu ook verhalen over nare vrouwen die mannen misbruiken om alleen een kind op te mogen voeden en dan zomaar de helft van de kosten van dat kind in rekening te mogen brengen bij de andere ouder…
Als die arme mannen dat risico niet willen lopen, moeten ze condooms gebruiken.

Er zijn genoeg nare vrouwen, hoor, maar een ongewenste zwangerschap is elke man zelf bij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 11 februari 2026 @ 19:29:08 #238
438527 MissButterflyy
pi_220067471
quote:
7s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er zijn genoeg nare vrouwen, hoor, maar een ongewenste zwangerschap is elke man zelf bij.
Ook dat.
pi_220067500
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:23 schreef MissButterflyy het volgende:

Fijne avond allemaal.
Jammer.

Maar op zichzelf vind ik het wel raar om te denken dat mensen die kritiek hebben op Soundos jouw gevoel dat ze dat hebben omdat ze seksist zijn gaan bevestigen.
pi_220067560
quote:

[..]

In beginsel mee eens. Als je vraagt of de ander aan de pil is en ze liegt daarover, dan is het weer anders.

Maar goed, normale mannen nemen hun verantwoordelijkheid. Ook bij een ongewenste zwangerschap. Sowieso zijn de consequenties daarvan veel zwaarder voor vrouwen.
pi_220067596
nvm
  woensdag 11 februari 2026 @ 19:35:07 #242
438527 MissButterflyy
pi_220067643
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jammer.

Maar op zichzelf vind ik het wel raar om te denken dat mensen die kritiek hebben op Soundos jouw gevoel dat ze dat hebben omdat ze seksist zijn gaan bevestigen.
Het gaat helemaal niet alleen om Soundos.
pi_220067835
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:35 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het gaat helemaal niet alleen om Soundos.
De kritiek op Soundos gaat weldegelijk over Soundos. Jij trekt het breder. En dat is misschien omdat je herkent dat die kritiek ook vanuit seksisme kan komen, maar dat maakt niet dat die kritiek dus vanuit seksisme komt.

In ieder geval niet bij mij.
pi_220067918
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
In beginsel mee eens. Als je vraagt of de ander aan de pil is en ze liegt daarover, dan is het weer anders.

Maar goed, normale mannen nemen hun verantwoordelijkheid. Ook bij een ongewenste zwangerschap. Sowieso zijn de consequenties daarvan veel zwaarder voor vrouwen.
Misschien moet je over zoiets belangrijks als een voor jou als man ongewenste zwangerschap gewoon geen risico nemen en een vrouw niet op haar blauwe ogen geloven.
pi_220068004
quote:

Ook met condooms moet je uitkijken. Sperma kan in een condoom bij kamertemperatuur nog een aantal uren overleven. Sommige vrouwen halen na de daad het condoom uit de vuilnisbak om zichzelf met het sperma uit het condoom te insemineren.
  woensdag 11 februari 2026 @ 19:50:26 #246
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220068007
quote:
7s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Misschien moet je over zoiets belangrijks als een voor jou als man ongewenste zwangerschap gewoon geen risico nemen en een vrouw niet op haar blauwe ogen geloven.
Het komt natuurlijk ook regelmatig voor dat een vrouw een man specifiek met dat doel in bed neemt, zonder deze man erover in te lichten.
The End Times are wild
pi_220068130
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:50 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het komt natuurlijk ook regelmatig voor dat een vrouw een man specifiek met dat doel in bed neemt, zonder deze man erover in te lichten.
Nogmaals: dan neem je als man het risico niet.

Ik heb geen enkel medelijden met mannen die zonder condoom neuken met een onbekende vrouw ongeacht of zij zegt aan de pil te zijn of niet, en dan geconfronteerd worden met een ongewenste zwangerschap.
  woensdag 11 februari 2026 @ 19:57:03 #248
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220068172
quote:
7s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb geen enkel medelijden met mannen die zonder condoom neuken met een onbekende vrouw ongeacht of zij zegt aan de pil te zijn of niet, en dan geconfronteerd worden met een ongewenste zwangerschap.
Nou, vaak heeft die man dan verder niks in te brengen en wordt hij bedankt, als het hem überhaupt al verteld wordt.
The End Times are wild
pi_220068253
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 18:57 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nou ja, ik niet. Maar even goede vrienden.
Laten we vooral de mannen veroordelen die zich slecht gedragen en niet alle mannen. Dat is logisch.

Toch zie en lees ik weinig begrip vanuit mannen, en voelen velen zich als groep als fout weggezet. Dat is niet zo.
Maar dat is dus helemaal niet zo. Dat is zelfs hier op fok niet zo. De meesten zijn het hier zelfs met de inhoud eens. Het is meer de boodschapper en de gekozen vorm.

Op inhoud en de boodschap op zichzelf ben ik het ook niet oneens. Ik vind hem alleen te generaliserend en te zwak om de daadwerkelijke oorzaak niet te benoemen. De gekozen vorm, als een schreeuwlelijk alle mannen generaliserend toespreken is niet aan mij besteedt en ik voel me derhalve ook niet aangesproken.
  woensdag 11 februari 2026 @ 20:02:15 #250
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_220068303
quote:
7s.gif Op woensdag 11 februari 2026 19:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Leuk en aardig maar uiteindelijk hebben vrouwen gewoon het laatste woord en als je daar als man geen zin in hebt heb je gewoon pech. Waarna hij vervolgens ook nog eens even maandelijks mag gaan aftikken.

Zelfde als de vrouw het niet wil houden en de man wel.

Maargoed al deze problemen zouden helemaal niet spelen als men niet voor jan en alleman hun benen zou spreiden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')