SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
Ik verwacht weinig meer dan hoe alle vorige 'vredesvoorstellen' eindigden.quote:Op dinsdag 25 november 2025 20:44 schreef Scjvb het volgende:
LIVE | Trump: ’We zijn heel dicht bij vredesdeal met Oekraïne en Rusland’
© https://www.telegraaf.nl/(...)sland/107498519.html
Een vredesdeal waarbij Poetin en Oekraïne elkaar ook nog welgemeend de hand zouden reiken [ afbeelding ][ afbeelding ] zou echt geweldig zijn, al ziet men zo'n warme handdruk tussen de beide heren niet snel gebeuren.
Eerst afwachten maar wat er van zo'n deal terechtkomt!
Kan haast niet wachten!
Tot nu toe nog wel. Heb er ook een hard hoofd in hoor, maar het kan straks zomaar anders zijn.quote:Op dinsdag 25 november 2025 20:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik verwacht weinig meer dan hoe alle vorige initiatieven voor 'vredesvoorstellen' eindigden. Veel geblaat, weinig wol.
Neen, er wordt helemaal niks gespoofed. Ze drukken het volledige GPS signaal dicht maar dat is niks nieuws. Dan moeten ze de radar nog dicht drukken en dat wordt al een stuk lastiger (dan zit je al in de terminale fase en moet je zo'n beetje op het target staan om die radar te jammen), mocht dat ze lukken dan beschikt de Kinzahl ook nog over INS die bij het mid-course traject wordt gebruikt en dat is per definitie niet te jammen. Kortom, mochten ze en de GPS en de radar jammen dan blijft INS over en dat is idd minder nauwkeurig maar komt nog steeds aardig in de buurt.quote:Op dinsdag 25 november 2025 17:52 schreef havanagila het volgende:
Anyways. Oekraïne weet nu kinzhal raketten neer te spoofen door die krengen te laten denken dat ze in Lima rondvliegen. Scheelt weer heel wat kinderziekenhuizen en dure patriots e.d.
Definieer "de Russen" met weten dat de bevolking alleen hoort en ziet (en wil zien) wat zij krijgt voorgeschoteld met dat zij ook hun verdoemde "plek" weten van vooral niet de leiding bekritiseren. Het enige dat van waarde (b)lijkt is een verlangen naar een teloorgegane historie.quote:Op dinsdag 25 november 2025 17:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja. Wat mij keer op keer blijft verbazen is hoeveel de Russen slikken. Het hele land naar de klote geholpen voor een oorlog die niet te winnen is, maar ze vinden het prima. Wereldmachtje spelen en internationaal aanzien prevaleren boven basale grondrechten en individuele welvaart. Zou hier onbestaanbaar zijn.
Net zoiets als dat iedereen hier wegliep met Gorbatsjov, maar dat hij in Rusland diep wordt gehaat omdat hij Ruslands aanzien heeft verkwanseld en het land in ellende zou hebben gestort.
Lol, meer dan de helft van de regio's draait nu een (groot) tekort. Wat ik post zijn alleen maar de symptomen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 16:11 schreef ExTec het volgende: Maar er is al 1 regio bekend die de premies en de doodsbonus niet meer kan betalen. Dat moet gewoon wat breder, dan houd het vanzelf op met nieuwe aanwas.
https://www.vedomosti.ru/(...)lknulis-s-defitsitomquote:The budgets of the regions (excluding municipalities) showed the total deficit for the first nine months of 2025 - it amounted to 169.2 billion rubles. against last year's surplus of 849.1 billion rubles.
Oei, hoe lang moeten wel de vredesonderhandelingen zien te traineren voordat Rusland economisch in elkaar dondert?quote:Op dinsdag 25 november 2025 20:58 schreef oheng het volgende:
[..]
Lol, meer dan de helft van de regio's draait nu een (groot) tekort. Wat ik post zijn alleen maar de symptomen.
[..]
https://www.vedomosti.ru/(...)lknulis-s-defitsitom
Een jaar of 5 slechts. Het is wensdenken dat Rusland binnen een paar maanden of zelfs een paar jaar instort.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oei, hoe lang moeten wel de vredesonderhandelingen zien te traineren voordat Rusland economisch in elkaar dondert?
Is dat een 3-daagse operatie?
Wat ook steeds meer mogelijk lijkt, naast INS mits er voldoende grondzicht is, om koers middels (AI) beeld te bepalen. De technologie daarvoor is beschikbaar.quote:Op dinsdag 25 november 2025 20:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Neen, er wordt helemaal niks gespoofed. Ze drukken het volledige GPS signaal dicht maar dat is niks nieuws. Dan moeten ze de radar nog dicht drukken en dat wordt al een stuk lastiger, mocht dat ze lukken dan beschikt de Kinzahl ook nog over INS die bij het mid-course traject wordt gebruikt en dat is per definitie niet te jammen. Kortom, mochten ze en de GPS en de radar jammen dan blijft INS over en dat is idd minder nauwkeurig maar komt nog steeds aardig in de buurt.
Dat lijkt me een heel realistisch tijdsbeeld van een Russische economische implosie.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een jaar of 5 slechts. Het is wensdenken dat Rusland binnen een paar maanden of zelfs een paar jaar instort.
Bovendien kunnen ze nog bij China bedelen als het echt nodig is. (edit: oh volgens mij zeg je ook zoiets) Hopen op een snelle instorting is echt zinloos. Helaas.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:16 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat lijkt me een heel realistisch tijdsbeeld van een Russische economische implosie.
Ze kunnen hun BNP nog een paar keer uithoeren in allerlei bondjes met hun vriendjes voordat de lading niet meer gedekt wordt.
En dat is nog niet eens nodig
Wat wil je weten? Ze verkopen ongeveer voor $ 240 miljoen deze maand, wat een verdubbelingvis van ~een jaar geleden. Welke prijs betaald wordt weet ik niet, aangezien export niet via de officieuze weg kan.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:56 schreef BennieButtfuck het volgende:
@:oheng Ben wel benieuwd naar meer nieuws wat betreft het moeten verkopen van de goudvoorraad door Rusland.
Precies. En dan hebben we het nog niet eens over de lading manschappen die ze via Peking of Noord-Korea kunnen aanspreken bij een geprolongeerd conflict.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bovendien kunnen ze nog bij China bedelen als het echt nodig is. Hopen op een snelle instorting is echt zinloos. Helaas.
Oei raak ik een gevoelige snaar? Meestal kom je achteraf met stropoppen, niet vooraf.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oei, hoe lang moeten wel de vredesonderhandelingen zien te traineren voordat Rusland economisch in elkaar dondert?
Is dat een 3-daagse operatie?
Heb je nog een filmpje van ergens in een Russisch gehucht waar ze neproebels maken van geitenstront o.i.d?quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:22 schreef oheng het volgende:
[..]
Oei raak ik een gevoelige snaar? Meestal kom je achteraf met stropoppen, niet vooraf.
Typerend bericht voor jouw niveau.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Heb je nog een filmpje van ergens in een Russisch gehucht waar ze neproebels maken van geitenstront o.i.d?
Er gingen toch wel civiele goederen de stad in?quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:36 schreef BlaZ het volgende:
Interessante video's uit Pokrovsk waar de burgers na de strijd weer de straat op durven gaan. Ongelofelijk dat er mensen een dergelijk lang beleg hebben weten uit te staan.
Zoiets duurt altijd langer dan verhoopt en in de tussentijd lopen de verliezen op. Daarom vind ik het een slechte strategie, al denk ik wel dat zij op termijn zou werken. Maar tegen welke prijs...quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Precies. En dan hebben we het nog niet eens over de lading manschappen die ze via Peking of Noord-Korea kunnen aanspreken bij een geprolongeerd conflict.
Rusland is uitstekend toegerust op een uitputtingsoorlog en de realiteit is dat kamp Oekraïne dat zeker niet is.
Ja, maar dan nog. Met dagelijkse bombardementen lijkt het me niet prettig wonen, het is maar de vraag of ze überhaupt drinkwater of electriciteit hadden of hebben. Met name personen met familie in Rusland of die op de Russen gewacht hebbenquote:Op dinsdag 25 november 2025 21:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er gingen toch wel civiele goederen de stad in?
Ik kan me daar eindeloos over opwindenquote:Op dinsdag 25 november 2025 21:36 schreef phpmystyle het volgende:
Treffende de TT.
Van Rusland verslaan in 2022 naar eindeloze smeekbedes bij Poetin tot aan het hielen likken van "daddy" Trump. Het kan soms verkeren.
Wij krijgen een college in nederigheid.
Simpel: door geen despoot aan het roer te hebben die per decreet elke hersenscheet die hij heeft in beleid omzet.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik kan me daar eindeloos over opwinden~30 jaar geleden lag de wereld aan onze voeten in Europa. Nu zijn we de onderdanige knurftjes. Hoe de fuck krijgen we dat voor elkaar man.
Trump heeft gewoon geen ruggegraat.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:36 schreef phpmystyle het volgende:
Treffende de TT.
Van Rusland verslaan in 2022 naar eindeloze smeekbedes bij Poetin tot aan het hielen likken van "daddy" Trump. Het kan soms verkeren.
Wij krijgen een college in nederigheid.
Ik wil dat we niet links en rechts worden ingehaald op gebied van productie en innovatie en ons zo afhankelijk maken van machtsblokken die ons niet gunstig gezind zijn.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Simpel: door geen despoot aan het roer te hebben die per decreet elke hersenscheet die hij heeft in beleid omzet.
Php wil graag dat we zo'n despoot krijgen en jij lijkt daarmee in te stemmen.
Ik niet.
Je moet wel ballen hebben.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, maar dan nog. Met dagelijkse bombardementen lijkt het me niet prettig wonen, het is maar de vraag of ze überhaupt drinkwater of electriciteit hadden of hebben. Met name personen met familie in Rusland of die op de Russen gewacht hebben
We doen het er fantastisch op.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik wil dat we niet links en rechts worden ingehaald op gebied van productie en innovatie en ons zo afhankelijk maken van machtsblokken die ons niet gunstig gezind zijn.
We zijn voor bijna alle digitale zaken afhankelijk van de VS, voor veiligheid afhankelijk van de VS, voor productie afhankelijk van China, voor energie en grondstoffen afhankelijk van anderen. De lijst is eindeloos. Wat kunnen of doen we nog zelf?
We hebben het stuur op ongeveer alle vlakken uit handen gegeven.
Als alleen een despoot de oplossing daarvoor is dan is democratie een bar slecht systeem.
Dat verval was ook 30 jaar terug al duidelijk zichtbaar. Dat was wat anders tijdens de conferentie van Berlijn in 1884.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik kan me daar eindeloos over opwinden~30 jaar geleden lag de wereld aan onze voeten in Europa. Nu zijn we de onderdanige knurftjes. Hoe de fuck krijgen we dat voor elkaar man.
30 jaar geleden waren wij ook niet in de lead hoor, maar toen stonden wij er wel beter voor.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je terug wilt naar die tijd moet je eigenlijk toejuichen wat Poetin doet in Oekraïne en wat Trump wil doen in Venezuela.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat verval was ook 30 jaar terug al duidelijk zichtbaar. Dat was wat anders tijdens de conferentie van Berlijn in 1884.
Dat was de Europese glorietijd. De consequentie van het opgeven van de coloniën is dat Europa op termijn niet meer van belang is maar wel het stigma uit de coloniale periode zal behouden.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als je terug wilt naar die tijd moet je eigenlijk toejuichen wat Poetin doet in Oekraïne en wat Trump wil doen in Venezuela.
En als Europa daar een schepje bovenop doen.
De glorietijd.quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat was de Europese glorietijd. De consequentie van het opgeven van de coloniën is dat Europa op termijn niet meer van belang is maar wel het stigma uit de coloniale periode zal behouden.
Qua macht, de daarbij behorende ethiek is niet erg relevant.quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
De glorietijd.
Schatrijk worden door andere landen uit te buiten en de bevolking af te slachten..
En dan nu treuren dat dat verleden tijd is...
En dat in een topic over de oorlog in Oekraïne, waarbij Europa kiest voor het slachtoffer, ipv de koloniale uitbuiter.
Klopt. Eigenlijk een heel ordinair conflict. Een conflict dat eigenlijk al 1200 jaar speeltquote:Op dinsdag 25 november 2025 22:17 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Qua macht, de daarbij behorende ethiek is niet erg relevant.
Dit is een invloedssfeerconflict niet een coloniale oorlog.
Dat hadden we helemaal niet door dat je ietwat kritisch naar de EU kijkt. Maar nu wordt dat duidelijk.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die is heel relevant: Europa had die macht juist doordat ze meedogenloos optraden. Wat, geen monopolie op nootmuskaat?quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:17 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Mooie tijd was dat.quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die is heel relevant: Europa had die macht juist doordat ze meedogenloos optraden. Wat, geen monopolie op nootmuskaat?
Hops, de hele bevolking uitgeroeid.
Ik snap vanuit die visie wel het pro Russische geluid hier wel.
Rusland doet in feite precies hetzelfde.
En Europa is zwak, die wil het diplomatiek oplossen.
De sukkels.
Ze hadden zelf Oekraïne met geweld moeten innemen.
Nou ja uitgeroeid;quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die is heel relevant: Europa had die macht juist doordat ze meedogenloos optraden. Wat, geen monopolie op nootmuskaat?
Hops, de hele bevolking uitgeroeid.
quote:Straver (2018) concludeerde dat de Lontorese bevolking ongeveer 4500 à 5000 mensen zou hebben geteld, waarvan er 50 tot 100 tijdens de gevechten sneuvelden, 1700 tot slaaf werden gemaakt en 2500 omkwamen door honger en ziekte, terwijl een onbekend aantal inheemsen vanaf de rotsen hun dood tegemoet sprong.[13] Enkele honderden ontsnapten naar naburige eilanden zoals de Kei-eilanden en Oost-Seram, hun regionale handelspartners, die de overlevenden verwelkomden.[13]
Europa wil het diplomatiek niet oplossen, is niet met voorstellen gekomen; het is eigenlijk een geallieerde die enkel bijdragen moet van haar meester de VS en verder niks in de melk te brokkelen heeft.quote:Ik snap vanuit die visie wel het pro Russische geluid hier wel.
Rusland doet in feite precies hetzelfde.
En Europa is zwak, die wil het diplomatiek oplossen.
De sukkels.
Ze hadden zelf Oekraïne met geweld moeten innemen.
Nou, je laat zelf zien dat er weinig van over is gebleven.quote:
Ja, tuurlijk.quote:Europa wil het diplomatiek niet oplossen, is niet met voorstellen gekomen; het is eigenlijk een geallieerde die enkel bijdragen moet van haar meester de VS en verder niks in de melk te brokkelen heeft.
Europa is het schoothondje van de VS inderdaad. We zullen zien dat Europa dadelijk honderden miljarden in deze oorlog steekt en de VS er met de overige grondstoffen vandoor gaat.quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:34 schreef Wantie het volgende:.
Europa biedt steun aan Oekraïne omdat het moet van de VS![]()
Het wordt steeds gekker hier...
Welke overige grondstoffen?quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Europa is het schoothondje van de VS inderdaad. We zullen zien dat Europa dadelijk honderden miljarden in deze oorlog steekt en de VS er met de overige grondstoffen vandoor gaat.
Ik weet dat jij op het laatste hoopt.quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:49 schreef phpmystyle het volgende:
Om toch even een serieuze wending te geven.
Hoe zal Oekraine over 5-20 op "ons" terugkijken? Zullen wij gepercipieerd worden als grote helden omdat wij hen te hulp schoten, of als uitschot omdat de perceptie zou kunnen zijn dat wij hen hebben opgehitst en zij de klappen konden opvangen?
Normale democratieën zijn zwak.quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:52 schreef TheJanitor het volgende:
Vrede of niet, nooit meer zaken doen met Rusland sowieso, tot het een normale democratie is.
Zou je willen. Maar daar komt gewoon weer meer en meer handel. Lekker goedkoop gas enzo.quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:52 schreef TheJanitor het volgende:
Vrede of niet, nooit meer zaken doen met Rusland sowieso, tot het een normale democratie is.
tot de laatste USSR olieraffinaderij plat is en de russen hier benzine komen kopenquote:Op dinsdag 25 november 2025 22:55 schreef jigggy het volgende:
Word een beetje moe van het chronische getrumpbash in dit toppa
Willen jullie doorvechten tot de laatste oekrainer en de eu die niks doet behalve betalen ?
Het enige wat je doet is de volgende oorlog bekostigen, en misschien je eigen graf graven.quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:54 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Zou je willen. Maar daar komt gewoon weer meer en meer handel. Lekker goedkoop gas enzo.
Het is blijft je buur. Dus je zult er mee moeten leren leven. Straks zijn de sancties gewoon weer weg. En komen de rijke Russen ook weer naar hun villas in Italië en hun kinderen zitten nog gewoon op de scholen in Engeland.
En geld verdienen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:58 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Het enige wat je doet is de volgende oorlog bekostigen, en misschien je eigen graf graven.
Trump doet niets om dat te voorkomen..quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:55 schreef jigggy het volgende:
Word een beetje moe van het chronische getrumpbash in dit toppa
Willen jullie doorvechten tot de laatste oekrainer en de eu die niks doet behalve betalen ?
Dat zegt veel over het onderwijs in Rusland.quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:54 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Zou je willen. Maar daar komt gewoon weer meer en meer handel. Lekker goedkoop gas enzo.
Het is blijft je buur. Dus je zult er mee moeten leren leven. Straks zijn de sancties gewoon weer weg. En komen de rijke Russen ook weer naar hun villas in Italië en hun kinderen zitten nog gewoon op de scholen in Engeland.
Trump is de enige partij die wat te zeggen heeft die met beide partijen wil pratenquote:Op dinsdag 25 november 2025 23:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Trump doet niets om dat te voorkomen..
Maar daar mag kennelijk geen kritiek op zijn.
Ome vlad tanken in Klevequote:Op dinsdag 25 november 2025 22:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
tot de laatste USSR olieraffinaderij plat is en de russen hier benzine komen kopen
Door in te stemmen met alle punten van enkel 1 partij die ook nog eens de agressor is? Prachtig onderhandeld hoor.quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:04 schreef jigggy het volgende:
[..]
Trump is de enige partij die wat te zeggen heeft die met beide partijen wil praten
Er gaat nog gepraat worden met Oekraïne en heb jij het plan al gelezen dan?quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Door in te stemmen met alle punten van enkel 1 partij die ook nog eens de agressor is? Prachtig onderhandeld hoor.
Alleen zegt hij feitelijk niets.quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:04 schreef jigggy het volgende:
[..]
Trump is de enige partij die wat te zeggen heeft die met beide partijen wil praten
Dit word de eerste van de 2 oorlogen die trump god in zijn termijn gaat fixenquote:Op dinsdag 25 november 2025 23:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Alleen zegt hij feitelijk niets.
Dit wordt de zoveelste sof.
En ondertussen slaagt hij er niet in deze te beëindigen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:07 schreef TheJanitor het volgende:
Hoe vaak heeft hij al gezegd dat die oorlog niet begonnen was als hij president was
Want dat lukte ome Joe zo goedquote:Op dinsdag 25 november 2025 23:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
En ondertussen slaagt hij er niet in deze te beëindigen.
Nope.quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:09 schreef jigggy het volgende:
[..]
Dit word de eerste van de 2 oorlogen die trump god in zijn termijn gaat fixen
Wat een hoop kul , ik verwacht inderdaad dat trump de oorlog beindigt , ik verwacht dat Oekraïne gewoon veiligheidsgaranties krijgt en bij de eu mag maar niet bij de nato , wat ik snap ivm een Cubacrisis the other way aroundquote:Op dinsdag 25 november 2025 23:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nope.
Zelfs zijn plan voor volledige capitulatie van Oekraïne is door Rusland afgeketst.
Hij zou het binnen 24 uur fixen.
Jij houdt er al rekening mee dat het binnen 4 jaar wordt.
De kans is groter dat Oekraïne uiteindelijk in elkaar stort en Rusland de overwinning krijgt.
En ik durf te wedden dat jij dan loopt te juichen dat Trump de oorlog heeft beëindigd...
Altijd dat gejank over de meest dementerende incapabele president die de usa ooit gehad heeftquote:Op dinsdag 25 november 2025 23:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
#whataboutism...
Altijd dat gehuil over Biden...
Oekraïne is een groot land en ook in andere regio's zitten voldoende grondstoffen. Oekraïne positioneerd zich om geplunderd te worden alleen de EU wenst daar niet aan mee te doen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Welke overige grondstoffen?
Kennelijk zit het meeste in de regio die Rusland ingenomen heeft.
Verder is het volgens jou kennelijk de bedoeling dat Oekraïne geplunderd wordt.
Jij kent de 28 punten niet?quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:07 schreef jigggy het volgende:
[..]
Er gaat nog gepraat worden met Oekraïne en heb jij het plan al gelezen dan?
Dus dan maar capituleren?quote:Ik ben gewoon tegen oorlog, en ik zie weinig heil in vechten tot de laatste oekrainer , de Russen blijven toch wel mensen sturen en de Oekraïners zijn een keer op
Dus Oekraïne vraagt erom om geplunderd te worden?quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Oekraïne is een groot land en ook in andere regio's zitten voldoende grondstoffen. Oekraïne positioneerd zich om geplunderd te worden alleen de EU wenst daar niet aan mee te doen.
Er gaat gewoon nog gesproken worden met Oekraïne, het is niet dat de handtekening al gezet is namens zelenskyquote:Op dinsdag 25 november 2025 23:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij kent de 28 punten niet?
[..]
Dus dan maar capituleren?
Dan maar doorvechten tot de laatste oekrainer , napoleon en hitler dachten dit ook ooitt tegen de russenquote:Op dinsdag 25 november 2025 23:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij kent de 28 punten niet?
[..]
Dus dan maar capituleren?
Dat is ook zo, het is geen toeval dat het conflict begon onder de zwakke Obama en dat Rusland doorpakte onder de incompetente Biden. Het is echt gods zege dat Trump ons nu behoeden kan.quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:07 schreef TheJanitor het volgende:
Hoe vaak heeft hij al gezegd dat die oorlog niet begonnen was als hij president was
Klopt, maar zo is Maga he.quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:13 schreef
jigggy het volgende:
[..]
Altijd dat gejank over de meest dementerende incapabele president die de usa ooit gehad heeft
Dat is kennelijk tegen je zere been.quote:MAAR ORANGE MAN BAD
Waar presteert trump slechter dan joe?quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar zo is Maga he.
Met Trump voorop.
Die jankt ook nog steeds over Biden.
Ik snap dat wel, Trump presteert tot nu toe nog slechter.
Dat komt hard aan natuurlijk.
[..]
Dat is kennelijk tegen je zere been.
Het is maar de president van een ver land.
Niet je peetoom of zoiets.
Daarom moet er ook een vrede gesloten worden.quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:11 schreef Wantie het volgende:
De kans is groter dat Oekraïne uiteindelijk in elkaar stort en Rusland de overwinning krijgt.
En ik durf te wedden dat jij dan loopt te juichen dat Trump de oorlog heeft beëindigd...
Dan hebben we wo2 voor niks gedaan!quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Daarom moet er ook een vrede gesloten worden.
West-Oekraïne > Polen.
Nieuw Rusland > Rusland
Wat stukjes naar Roemenië en Hongarije
Kaliningrad terug naar Duitsland.
Moldavië bij Roemenië.
Iedereen gelukkig.
Komt beetje in de buurt van zijn ideequote:Op dinsdag 25 november 2025 23:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Daarom moet er ook een vrede gesloten worden.
West-Oekraïne > Polen.
Nieuw Rusland > Rusland
Wat stukjes naar Roemenië en Hongarije
Kaliningrad terug naar Duitsland.
Moldavië bij Roemenië.
Iedereen gelukkig.
Nee, want daar staat Rusland Kaliningrad natuurlijk niet af. We moeten echt af van dat stukje Rusland binnen de EU.quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:32 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Komt beetje in de buurt van zijn idee
[ afbeelding ]
Kaliningrad blijft Russisch. Sowieso gaat Rusland geen consessies waar dan ook doen zonder dat ze weer ieder en alles met haar kernwapens gaan bedreigen (waar we toch wel gevoelig voor zijn).quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:33 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, want daar staat Rusland Kaliningrad natuurlijk niet af. We moeten echt af van dat stukje Rusland binnen de EU.
Als Kaliningrad Russisch blijft, blijft het veiligheidsprobleem voortduren. We kunnen geen vijandelijke enclave tolereren en ik denk dat Rusland best bereid is tot een compromis als we Kaliningrad ruilen voor Oekraïns grondgebied.quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:36 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Kaliningrad blijft Russisch. Sowieso gaat Rusland geen consessies waar dan ook doen zonder dat ze weer ieder en alles met haar kernwapens gaan bedreigen (waar we toch wel gevoelig voor zijn).
excuseer me voor mijn historische kennisquote:Op dinsdag 25 november 2025 23:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als Kaliningrad Russisch blijft, blijft het veiligheidsprobleem voortduren. We kunnen geen vijandelijke enclave tolereren en ik denk dat Rusland best bereid is tot een compromis als we Kaliningrad ruilen voor Oekraïns grondgebied.
Ja, Königsberg. Dit is grondgebied dat werd afgepakt van Duitsland na de 2e wereldoorlog.quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:43 schreef jigggy het volgende:
[..]
excuseer me voor mijn historische kennis
Maar die stad was toch ooit van de Pruissen en zwaar bevochten door de Russen? Hoe zit dat nu?
Was dit op de russische tv?quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:32 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Komt beetje in de buurt van zijn idee
[ afbeelding ]
Yup.quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:19 schreef jigggy het volgende:
[..]
Waar presteert trump slechter dan joe?
Dat doet Iran al decennialang.quote:Joe regelde dat Iran lekker proxy oorlogen tegen Israël kan voeren
Mede dankzij de steun Biden wist Oekraïne zich aardig te verweren tegen Rusland.quote:en greep niet in bij inval Oekraïne
Jij inderdaad ja.quote:Op het stukje wereldvrede sla je de plank goed mis
In 1991 heeft Rusland Kaliningrad nog aangeboden aan Duitsland, maar die wilden het niet (wijs besluit)quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als Kaliningrad Russisch blijft, blijft het veiligheidsprobleem voortduren. We kunnen geen vijandelijke enclave tolereren en ik denk dat Rusland best bereid is tot een compromis als we Kaliningrad ruilen voor Oekraïns grondgebied.
Het is beide. Rusland wil met bruut geweld Oekraïne onderwerpen. En het bij Rusland voegen ofwel er een vazalstaat van maken met een ruslandgezind puppetregime. Dat is zuiver kolonialisme.quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:17 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is een invloedssfeerconflict niet een coloniale oorlog.
Welnee.quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:09 schreef jigggy het volgende:
[..]
Dit word de eerste van de 2 oorlogen die trump god in zijn termijn gaat fixen
Dat klopt in onze ogen maar als je nu niet verhard wordt je vertrapt.quote:Op woensdag 26 november 2025 07:25 schreef sp3c het volgende:
De wereld heeft al teveel Trumps als je het mij vraagt
We hebben zeker daadkrachtige leiders nodig. Trump past niet bij die beschrijving. De man is wispelturig met een te grote bek.quote:Op woensdag 26 november 2025 07:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat klopt in onze ogen maar als je nu niet verhard wordt je vertrapt.
We hebben veel hardere leiders nodig.
De tijden zijn wel een beetje veranderd, Dzjengis Khan verkrachtte tienduizenden vrouwen en staat te boek als een historische grootheid en een sterke leider, Prinsje Andrew wipt er eentje en men beziet hem als een wandelende tumor.quote:Op woensdag 26 november 2025 07:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je kijkt naar Bureau Utrecht en eerdere series kan je in ieder geval de conclusie trekken dat de de-escalerende aanpak die in Nederland gemeengoed is, niet op elke doelgroep even goed werkt.quote:Op woensdag 26 november 2025 07:48 schreef Lospedrosa het volgende:
En sommige punten van trump vind ik gewoon oké.
Zou het prima vinden dat steden als Brussel Antwerpen Parijs Hamburg worden schoongeveegd met brute kracht. Opruimen die bendes!
Wat een onzinquote:Op woensdag 26 november 2025 07:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oh heel veel. Maar dat moet door het hele systeem heen veranderen, justitie, politie, hof van mensenrechten enz. Zodat er echt opgetreden kan worden. En dan gewoon keiharde maatregelen nemen. De enige taal op straat die begrepen wordtquote:Op woensdag 26 november 2025 07:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
Wat een onzin
Wat wil je dat we anders doen op dit moment war alleen keiharde leiders voor elkaar kunnen krijgen denk je?
Watte dan?quote:Op woensdag 26 november 2025 08:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oh heel veel. Maar dat moet door het hele systeem heen veranderen, justitie, politie, hof van mensenrechten enz. Zodat er echt opgetreden kan worden. En dan gewoon keiharde maatregelen nemen. De enige taal op straat die begrepen wordt
Er is bijna nergens in de Westerse wereld zoveel geweld als in de VS. Dus of je met al die triggerhappy sheriffjes en straffen van 300 jaar echt iets opschiet valt nog te bezien.quote:Op woensdag 26 november 2025 08:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oh heel veel. Maar dat moet door het hele systeem heen veranderen, justitie, politie, hof van mensenrechten enz. Zodat er echt opgetreden kan worden. En dan gewoon keiharde maatregelen nemen. De enige taal op straat die begrepen wordt
Heeft natuurlijk niks met diens president te maken. Geweld was er ook voor trump.quote:Op woensdag 26 november 2025 08:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er is bijna nergens in de Westerse wereld zoveel geweld als in de VS. Dus of je met al die triggerhappy sheriffjes en straffen van 300 jaar echt iets opschiet valt nog te bezien.
Er werd hier gesteld dat we de Amerikaanse aanpak wellicht zouden moeten importeren om af te rekenen met (straat)criminaliteit en bendegeweld. Ik betwijfel ten zeerste of dat ook maar op enige manier zoden aan de dijk zet.quote:Op woensdag 26 november 2025 09:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heeft natuurlijk niks met diens president te maken. Geweld was er ook voor trump.
Ik heb een tijdje geleden toch maar een abbo genomen. Wel fijn zonder advertenties, zeker als je vaak op FOK! zit. En je kunt mensen blokken, wat nog fijner isquote:Op woensdag 26 november 2025 09:35 schreef Spablauw214 het volgende:
En wat zijn die advertentiefilmpjes die sinds kort steeds in beeld schuiven tergend kut zeg.
Yup en ook uit solidariteit.quote:Op woensdag 26 november 2025 09:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje geleden toch maar een abbo genomen. Wel fijn zonder advertenties, zeker als je vaak op FOK! zit. En je kunt mensen blokken, wat nog fijner is
Wellicht dat zonder harde aanpak de criminaliteit hoger was geweest. Maar ik voorsta niet perse de usa aanpak.quote:Op woensdag 26 november 2025 09:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er werd hier gesteld dat we de Amerikaanse aanpak wellicht zouden moeten importeren om af te rekenen met (straat)criminaliteit en bendegeweld. Ik betwijfel ten zeerste of dat ook maar op enige manier zoden aan de dijk zet.
Het second amendment, inzet van excessief politiegeweld en torenhoge straffen zijn overigens allemaal zaken die in de VS niet ter discussie staan en die breed gesteund worden door de Amerikaanse bevolking. Zelfs als een uitgesproken progressieve figuur als AOC het tot POTUS weet te schoppen gaat daar niets aan veranderen.
Die gasten in de USA zijn gewoon gestoord.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wellicht dat zonder harde aanpak de criminaliteit hoger was geweest. Maar ik voorsta niet perse de usa aanpak.
Maar zij hebben ook een demografie die soms nog problematischer is als de onze.
Een van de problemen is dat het een keiharde en extreem individualistische samenleving is. Er is ook amper sprake van een vangnet, en werknemersrechten zijn zo goed als non-existent. Kosten voor het levensonderhoud zijn erg hoog vergeleken met Europa. Een Europees uitgangspunt als solidariteit krijg je aan de gemiddelde Amerikaan met geen mogelijkheid uitgelegd.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:34 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Die gasten in de USA zijn gewoon gestoord.
Andere landen waar ze wapens hebben en/of harde straffen werkt het prima.
Maar daar slaan ze helemaal door.
Misschien vanwege het extreme kapitalistische systeem daar.
Ondanks dat er minder nivellering is, is het gemiddelde welvaartsniveau in de VS gewoon erg hoog. Kijk eens wat ze allemaal met die voedselbonnen kunnen halen! Of in wat voor huizen ze wonen en auto's te rijden. Dat ze het niet onderhouden is hun eigen schuld.Neem nu bijvoorbeeld foto's van het 'ghetto'. Als daar Nederlanders zouden wonen die op zaterdag de handen uit de mouwen zouden steken zou het er prima uitzien. Genoeg potentie!quote:Op woensdag 26 november 2025 10:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Een van de problemen is dat het een keiharde en extreem individualistische samenleving is. Er is ook amper sprake van een vangnet, en werknemersrechten zijn zo goed als non-existent. Kosten voor het levensonderhoud zijn erg hoog vergeleken met Europa. Een Europees uitgangspunt als solidariteit krijg je aan de gemiddelde Amerikaan met geen mogelijkheid uitgelegd.
Het voordeel is dat als je de wind mee hebt, je veel geld kunt verdienen en daarvan ook een aanzienlijk deel mag houden. Het nadeel is dat als je pech hebt, je uit de vuilnisbak kan vreten of doodgaan omdat je de doktersrekening niet kunt betalen, en iedereen van mening is dat dat je eigen schuld is.
Een van de uitwassen hiervan is helaas dat er veel mensen met allerlei problematiek rondlopen die nergens terecht kunnen. En daar komt gelazer van.
Het geslijm en onderdanige gedrag. Je zou bijna denken dat Poetin kompromat heeft van Trump.quote:Witkoff laat verder weten dat hij diep respect heeft voor Poetin en dat hij ervan overtuigd is dat Rusland altijd al een vredesakkoord wilde.
Dat gerucht gaat al langer, verbaast me helemaal niets.quote:Op woensdag 26 november 2025 12:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het geslijm en onderdanige gedrag. Je zou bijna denken dat Poetin kompromat heeft van Trump.
Ik denk dat het wat simpeler is. Trump ziet Poetin als ideologisch voorbeeld en kijkt erg tegen hem op.quote:Op woensdag 26 november 2025 12:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het geslijm en onderdanige gedrag. Je zou bijna denken dat Poetin kompromat heeft van Trump.
Zijn die auto's en huizen niet voornamelijk van de bank?quote:Op woensdag 26 november 2025 11:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ondanks dat er minder nivellering is, is het gemiddelde welvaartsniveau in de VS gewoon erg hoog. Kijk eens wat ze allemaal met die voedselbonnen kunnen halen! Of in wat voor huizen ze wonen en auto's te rijden. Dat ze het niet onderhouden is hun eigen schuld.Neem nu bijvoorbeeld foto's van het 'ghetto'. Als daar Nederlanders zouden wonen die op zaterdag de handen uit de mouwen zouden steken zou het er prima uitzien. Genoeg potentie!
Je moet de problemen die inherent met de bewoners verbonden zijn niet toeschuiven aan de staat..
mijn beste vriend heet witlofquote:Op woensdag 26 november 2025 12:06 schreef phpmystyle het volgende:
Naamsverbasteringen…
We leren het nooit.
Ten dele geestverwanten. En vergeet niet dat Trump hard is aangepakt door de liberale wereld.quote:Op woensdag 26 november 2025 12:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik denk dat het wat simpeler is. Trump ziet Poetin als ideologisch voorbeeld en kijkt erg tegen hem op.
Wat niet meer dan terecht is. Wat wel vreemd is is dat de conservatieve wereld Trump ook niet hard aanpakt maar in plaats daarvan zijn aars kust. Want Trump is immers zo min conservatief als dat hij liberaal is.quote:Op woensdag 26 november 2025 12:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ten dele geestverwanten. En vergeet niet dat Trump hard is aangepakt door de liberale wereld.
Is dat wel zo? Als je kijkt naar hoe Biden en Trump met deze oorlog omgaan, dan doen we het nog niet zo slecht. Het is zelfs mogelijk dat Biden nog slapper tegen was rusland dan Trump. Zie ook de terugtrekking uit Afghanistan, over knurften gesproken.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Trump zorgt dat het conservatieve denken vleugels krijgt en meer geaccepteerd wordt. Daarnaast maakt hij het soms te wild waardoor andere conservatieve die normaler doen meer speelruimte hebben.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat niet meer dan terecht is. Wat wel vreemd is is dat de conservatieve wereld Trump ook niet hard aanpakt maar in plaats daarvan zijn aars kust. Want Trump is immers zo min conservatief als dat hij liberaal is.
Volgens mij verwar je Witkoff met Rutte.quote:Op woensdag 26 november 2025 11:56 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-benaderen-van-trump
Witlof heeft 'diep respect voor putin'
Wat n smerig mannetje is die witlof toch
Andere landen binnenvallen waar je niks te zoeken hebtquote:Op woensdag 26 november 2025 12:06 schreef phpmystyle het volgende:
Naamsverbasteringen…
We leren het nooit.
Als je kijkt naar behaalde voordelen of doelstellingen dan vind ik dat de VS het beter doet dan de EU:quote:Op woensdag 26 november 2025 13:04 schreef oheng het volgende:
[..]
Is dat wel zo? Als je kijkt naar hoe Biden en Trump met deze oorlog omgaan, dan doen we het nog niet zo slecht. Het is zelfs mogelijk dat Biden nog slapper tegen was rusland dan Trump. Zie ook de terugtrekking uit Afghanistan, over knurften gesproken.
En rusland kan niet eens een landoorlog winnen met de kleine buren, ondanks de gigantische financiele en materiele reserves. En het gigantische inkomen. En de hulp van andere landen.
De EU doet het relatief nog niet zo slecht, vergeleken met de US. Waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat ik blij ben met de EU.
Dar zoekt de CIA wel goed uit.quote:
Hier mogen '- populisten die zand in de raderen strooien en die helemaal geen sterk Europa willen' ook wel bij imho.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je kijkt naar behaalde voordelen of doelstellingen dan vind ik dat de VS het beter doet dan de EU:
- Opblazen Nordstream en veel minder Russisch gas was een belangrijke doelstelling van de VS, is behaald
- Verkoop overtollig LNG aan Europa zijn veel inkomsten
- Verkoop wapens aan Europa is werkgelegenheid en export
- Rusland wordt precies klein genoeg gehouden. Niet te groot als dreiging maar ook niet te klein om weg te vallen
Europa:
- Heeft veel last van hoge energieprijzen, industrie loopt terug
- Is afhankeljker van één aanbieder van energie dan voorheen
- Moet schulden maken om US-wapens aan te schaffen voor Oekraine
- Toont geen eenheid, de scheuren in de EU worden zichtbaar
- Moet ook nog opvang vluchtelingen betalen
- Is niet in staat bijna 4 jaar oorlog op eigen continent te containen
- Is regie verloren op een conflict op haar eigen continent. Dat hebben Rusland en de VS nu.
- Verder verlies aan vertrouwen door eigen bevolking door zwabberend narratief
Oekraïne ligt niet in Europa?quote:Op woensdag 26 november 2025 13:27 schreef fietsie het volgende:
Ik begin toch langzaam het gevoel te krijgen dat 'onze' politici in Europa het echt niet begrijpen; 'de bevolking van de EU' zit echt niet te wachten op een niet-europees land als lid van de EU, en ook niet als NAVO lid waardoor wij nog meer verplichtingen krijgen dan die we al hadden.
Hoezo, dat moet toch resoneren bij jou. In het kremlin doen ze niet anders.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:28 schreef phpmystyle het volgende:
Probleem is ook dat media en politici niet vam narratief veranderen. Het gaat altijd goed, nooit verloren.
Omdat zijn definitie van vrede anders is dan die in Europa. Zijn definitie van vrede is 'gehoorzamend aan de Russische overheid'.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:01 schreef Spablauw214 het volgende:
“Poetin wilde altijd al vrede”. Waarom start hij dan een oorlog? Wat is dit voor fucking for virginity-logica
Joh, laat deze user, die nog nooit eerder in dit topic is geweest, toch even z'n Ruslandpropaganda droppen. Altijd meteen maar weer met echte argumenten ertegenin gaan.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Oekraïne ligt niet in Europa?![]()
![]()
[ afbeelding ]
De Europa-definitie van Aardrijkskunde zegt niets over de volksaard.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Oekraïne ligt niet in Europa?![]()
![]()
[ afbeelding ]
Vreemd criteria. Zelfs belgen zijn qua volksaard al radicaal anders dan wij NL'ers.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:35 schreef fietsie het volgende:
[..]
De Europa-definitie van Aardrijkskunde zegt niets over de volksaard.
Ach erm, Ruslandpropaganda ja ? We hebben het over een land met een eeuwenlange interne stammenstrijd die na de koude oorlog nooit gestopt zijn met intern bakkeleien.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:32 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Joh, laat deze user, die nog nooit eerder in dit topic is geweest, toch even z'n Ruslandpropaganda droppen. Altijd meteen maar weer met echte argumenten ertegenin gaan.
Moskou mag best vragen of ze lid mogen worden van de EU.quote:
Ja daarom is dat geografische gelul over Europa ook onzin. Dat wordt alleen toegepast als het uitkomt.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Moskou mag best vragen of ze lid mogen worden van de EU.
Dan horen we hier in NL ze in brussel lachen.
Europees zijn is een voorwaarde. Zie: marokko.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja daarom is dat geografische gelul over Europa ook onzin. Dat wordt alleen toegepast als het uitkomt.
Jeltsin wilde dat toch?quote:Op woensdag 26 november 2025 13:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Moskou mag best vragen of ze lid mogen worden van de EU.
Dan horen we hier in NL ze in brussel lachen.
quote:Boris Yeltsin did not want to join the EU, but rather expressed a desire for a Russia that was a partner in a new pan-European security structure. While he privately seemed to accept gradual NATO expansion, he publicly felt betrayed by the eastward expansion of NATO, which he viewed as a threat to Russia. However, there is some evidence he was open to or even welcomed the idea of EU membership for some Eastern European nations.
Yep; en bij veel anderen is de afwezigheid van gewapend geweld, een definitie voor vrede.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:31 schreef fietsie het volgende:
[..]
Omdat zijn definitie van vrede anders is dan die in Europa. Zijn definitie van vrede is 'gehoorzamend aan de Russische overheid'.
De kandidaat-lidstaten zijn nog niet op.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Europees zijn is een voorwaarde. Zie: marokko.
Deed Rusland ook niet iets samen met China met die goudvoorraad, om op termijn de dollar als eerste wereldmunt te kunnen vervangen ofzo? Dat plan kan de prullenbak in als Rusland er nu rap doorheen moet.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:20 schreef oheng het volgende:
[..]
Wat wil je weten? Ze verkopen ongeveer voor $ 240 miljoen deze maand, wat een verdubbelingvis van ~een jaar geleden. Welke prijs betaald wordt weet ik niet, aangezien export niet via de officieuze weg kan.
Nee, BRICS was vanaf dag 1 een slechte grap.quote:Op woensdag 26 november 2025 14:08 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
Deed Rusland ook niet iets samen met China met die goudvoorraad, om op termijn de dollar als eerste wereldmunt te kunnen vervangen ofzo? Dat plan kan de prullenbak in als Rusland er nu rap doorheen moet.
29%, in Nederland ligt dat percentage op 60%.quote:Op woensdag 26 november 2025 12:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zijn die auto's en huizen niet voornamelijk van de bank?
Ze doen daar alles op de pof lijkt het wel.
But enough about Russia.. Wat vind je van Oekraïne dan?quote:Op woensdag 26 november 2025 13:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ach erm, Ruslandpropaganda ja ? We hebben het over een land met een eeuwenlange interne stammenstrijd die na de koude oorlog nooit gestopt zijn met intern bakkeleien.
Een land met normen en waarden die op geen manier aansluiten bij de noord-europese uitgangspunten van de eu: handel, betalen, belastingen, en daarmee handel versterken. Die een potentiele fundamentele voedingsbodem voor criminele activiteiten vormt wanneer er een vorm van vrede onstaat, met een hoeveelheid in omloop zijne wapens, en een ontmenselijkte (mannelijke) bevolking. Een voedingsbodem voor eindeloze problemen en een put voor Europees geld. Een nieuw Italie & Griekenland.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |