abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 26 november 2025 @ 07:57:55 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219345759
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 07:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat klopt in onze ogen maar als je nu niet verhard wordt je vertrapt.
We hebben veel hardere leiders nodig.
Wat een onzin

Wat wil je dat we anders doen op dit moment war alleen keiharde leiders voor elkaar kunnen krijgen denk je?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219345771
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 07:57 schreef sp3c het volgende:

[..]
Wat een onzin

Wat wil je dat we anders doen op dit moment war alleen keiharde leiders voor elkaar kunnen krijgen denk je?
Oh heel veel. Maar dat moet door het hele systeem heen veranderen, justitie, politie, hof van mensenrechten enz. Zodat er echt opgetreden kan worden. En dan gewoon keiharde maatregelen nemen. De enige taal op straat die begrepen wordt
Vakman pur sang
  Moderator woensdag 26 november 2025 @ 08:04:34 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219345781
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 08:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Oh heel veel. Maar dat moet door het hele systeem heen veranderen, justitie, politie, hof van mensenrechten enz. Zodat er echt opgetreden kan worden. En dan gewoon keiharde maatregelen nemen. De enige taal op straat die begrepen wordt
Watte dan?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219345812
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 08:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Er is bijna nergens in de Westerse wereld zoveel geweld als in de VS. Dus of je met al die triggerhappy sheriffjes en straffen van 300 jaar echt iets opschiet valt nog te bezien.
  woensdag 26 november 2025 @ 09:14:36 #105
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219346197
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 08:10 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Er is bijna nergens in de Westerse wereld zoveel geweld als in de VS. Dus of je met al die triggerhappy sheriffjes en straffen van 300 jaar echt iets opschiet valt nog te bezien.
Heeft natuurlijk niks met diens president te maken. Geweld was er ook voor trump.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219346321
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2025 09:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Heeft natuurlijk niks met diens president te maken. Geweld was er ook voor trump.
Er werd hier gesteld dat we de Amerikaanse aanpak wellicht zouden moeten importeren om af te rekenen met (straat)criminaliteit en bendegeweld. Ik betwijfel ten zeerste of dat ook maar op enige manier zoden aan de dijk zet.

Het second amendment, inzet van excessief politiegeweld en torenhoge straffen zijn overigens allemaal zaken die in de VS niet ter discussie staan en die breed gesteund worden door de Amerikaanse bevolking. Zelfs als een uitgesproken progressieve figuur als AOC het tot POTUS weet te schoppen gaat daar niets aan veranderen.
pi_219346336
En wat zijn die advertentiefilmpjes die sinds kort steeds in beeld schuiven tergend kut zeg.
  woensdag 26 november 2025 @ 09:55:46 #108
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219346482
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 09:35 schreef Spablauw214 het volgende:
En wat zijn die advertentiefilmpjes die sinds kort steeds in beeld schuiven tergend kut zeg.
Ik heb een tijdje geleden toch maar een abbo genomen. Wel fijn zonder advertenties, zeker als je vaak op FOK! zit. En je kunt mensen blokken, wat nog fijner is
The End Times are wild
  woensdag 26 november 2025 @ 10:29:27 #109
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219346712
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 09:55 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik heb een tijdje geleden toch maar een abbo genomen. Wel fijn zonder advertenties, zeker als je vaak op FOK! zit. En je kunt mensen blokken, wat nog fijner is
Yup en ook uit solidariteit.
De boel moet wel onderhouden worden, en ik waardeer de kleinschaligheid.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 26 november 2025 @ 10:30:47 #110
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219346719
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 09:33 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Er werd hier gesteld dat we de Amerikaanse aanpak wellicht zouden moeten importeren om af te rekenen met (straat)criminaliteit en bendegeweld. Ik betwijfel ten zeerste of dat ook maar op enige manier zoden aan de dijk zet.

Het second amendment, inzet van excessief politiegeweld en torenhoge straffen zijn overigens allemaal zaken die in de VS niet ter discussie staan en die breed gesteund worden door de Amerikaanse bevolking. Zelfs als een uitgesproken progressieve figuur als AOC het tot POTUS weet te schoppen gaat daar niets aan veranderen.
Wellicht dat zonder harde aanpak de criminaliteit hoger was geweest. Maar ik voorsta niet perse de usa aanpak.
Maar zij hebben ook een demografie die soms nog problematischer is als de onze.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219346736
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2025 10:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wellicht dat zonder harde aanpak de criminaliteit hoger was geweest. Maar ik voorsta niet perse de usa aanpak.
Maar zij hebben ook een demografie die soms nog problematischer is als de onze.
Die gasten in de USA zijn gewoon gestoord.
Andere landen waar ze wapens hebben en/of harde straffen werkt het prima.
Maar daar slaan ze helemaal door.
Misschien vanwege het extreme kapitalistische systeem daar.
pi_219346881
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 10:34 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Die gasten in de USA zijn gewoon gestoord.
Andere landen waar ze wapens hebben en/of harde straffen werkt het prima.
Maar daar slaan ze helemaal door.
Misschien vanwege het extreme kapitalistische systeem daar.
Een van de problemen is dat het een keiharde en extreem individualistische samenleving is. Er is ook amper sprake van een vangnet, en werknemersrechten zijn zo goed als non-existent. Kosten voor het levensonderhoud zijn erg hoog vergeleken met Europa. Een Europees uitgangspunt als solidariteit krijg je aan de gemiddelde Amerikaan met geen mogelijkheid uitgelegd.

Het voordeel is dat als je de wind mee hebt, je veel geld kunt verdienen en daarvan ook een aanzienlijk deel mag houden. Het nadeel is dat als je pech hebt, je uit de vuilnisbak kan vreten of doodgaan omdat je de doktersrekening niet kunt betalen, en iedereen van mening is dat dat je eigen schuld is.

Een van de uitwassen hiervan is helaas dat er veel mensen met allerlei problematiek rondlopen die nergens terecht kunnen. En daar komt gelazer van.
  woensdag 26 november 2025 @ 11:47:42 #113
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219347176
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 10:55 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Een van de problemen is dat het een keiharde en extreem individualistische samenleving is. Er is ook amper sprake van een vangnet, en werknemersrechten zijn zo goed als non-existent. Kosten voor het levensonderhoud zijn erg hoog vergeleken met Europa. Een Europees uitgangspunt als solidariteit krijg je aan de gemiddelde Amerikaan met geen mogelijkheid uitgelegd.

Het voordeel is dat als je de wind mee hebt, je veel geld kunt verdienen en daarvan ook een aanzienlijk deel mag houden. Het nadeel is dat als je pech hebt, je uit de vuilnisbak kan vreten of doodgaan omdat je de doktersrekening niet kunt betalen, en iedereen van mening is dat dat je eigen schuld is.

Een van de uitwassen hiervan is helaas dat er veel mensen met allerlei problematiek rondlopen die nergens terecht kunnen. En daar komt gelazer van.
Ondanks dat er minder nivellering is, is het gemiddelde welvaartsniveau in de VS gewoon erg hoog. Kijk eens wat ze allemaal met die voedselbonnen kunnen halen! Of in wat voor huizen ze wonen en auto's te rijden. Dat ze het niet onderhouden is hun eigen schuld.Neem nu bijvoorbeeld foto's van het 'ghetto'. Als daar Nederlanders zouden wonen die op zaterdag de handen uit de mouwen zouden steken zou het er prima uitzien. Genoeg potentie!
Je moet de problemen die inherent met de bewoners verbonden zijn niet toeschuiven aan de staat..
The End Times are wild
pi_219347223
https://nos.nl/artikel/25(...)-benaderen-van-trump

Witlof heeft 'diep respect voor putin'

Wat n smerig mannetje is die witlof toch :r
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 26 november 2025 @ 12:06:38 #115
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219347282
Naamsverbasteringen…
We leren het nooit.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219347370
quote:
Witkoff laat verder weten dat hij diep respect heeft voor Poetin en dat hij ervan overtuigd is dat Rusland altijd al een vredesakkoord wilde.
Het geslijm en onderdanige gedrag. Je zou bijna denken dat Poetin kompromat heeft van Trump.
pi_219347442
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 12:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het geslijm en onderdanige gedrag. Je zou bijna denken dat Poetin kompromat heeft van Trump.
Dat gerucht gaat al langer, verbaast me helemaal niets.
pi_219347498
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 12:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik denk dat het wat simpeler is. Trump ziet Poetin als ideologisch voorbeeld en kijkt erg tegen hem op.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219347516
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 11:47 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ondanks dat er minder nivellering is, is het gemiddelde welvaartsniveau in de VS gewoon erg hoog. Kijk eens wat ze allemaal met die voedselbonnen kunnen halen! Of in wat voor huizen ze wonen en auto's te rijden. Dat ze het niet onderhouden is hun eigen schuld.Neem nu bijvoorbeeld foto's van het 'ghetto'. Als daar Nederlanders zouden wonen die op zaterdag de handen uit de mouwen zouden steken zou het er prima uitzien. Genoeg potentie!
Je moet de problemen die inherent met de bewoners verbonden zijn niet toeschuiven aan de staat..
Zijn die auto's en huizen niet voornamelijk van de bank?
Ze doen daar alles op de pof lijkt het wel.
pi_219347519
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2025 12:06 schreef phpmystyle het volgende:
Naamsverbasteringen…
We leren het nooit.
mijn beste vriend heet witlof
  woensdag 26 november 2025 @ 12:57:23 #121
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219347560
quote:
2s.gif Op woensdag 26 november 2025 12:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik denk dat het wat simpeler is. Trump ziet Poetin als ideologisch voorbeeld en kijkt erg tegen hem op.
Ten dele geestverwanten. En vergeet niet dat Trump hard is aangepakt door de liberale wereld.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219347574
Trump is een Russische asset.
pi_219347583
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2025 12:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ten dele geestverwanten. En vergeet niet dat Trump hard is aangepakt door de liberale wereld.
Wat niet meer dan terecht is. Wat wel vreemd is is dat de conservatieve wereld Trump ook niet hard aanpakt maar in plaats daarvan zijn aars kust. Want Trump is immers zo min conservatief als dat hij liberaal is.
pi_219347584
“Poetin wilde altijd al vrede”. Waarom start hij dan een oorlog? Wat is dit voor fucking for virginity-logica :')
pi_219347593
Witkoff is dus gewoon een Russian asset.
pi_219347603
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:46 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik kan me daar eindeloos over opwinden :( ~30 jaar geleden lag de wereld aan onze voeten in Europa. Nu zijn we de onderdanige knurftjes. Hoe de fuck krijgen we dat voor elkaar man.
Is dat wel zo? Als je kijkt naar hoe Biden en Trump met deze oorlog omgaan, dan doen we het nog niet zo slecht. Het is zelfs mogelijk dat Biden nog slapper tegen was rusland dan Trump. Zie ook de terugtrekking uit Afghanistan, over knurften gesproken.

En rusland kan niet eens een landoorlog winnen met de kleine buren, ondanks de gigantische financiele en materiele reserves. En het gigantische inkomen. En de hulp van andere landen.

De EU doet het relatief nog niet zo slecht, vergeleken met de US. Waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat ik blij ben met de EU.
  woensdag 26 november 2025 @ 13:11:38 #127
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219347659
quote:
2s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat niet meer dan terecht is. Wat wel vreemd is is dat de conservatieve wereld Trump ook niet hard aanpakt maar in plaats daarvan zijn aars kust. Want Trump is immers zo min conservatief als dat hij liberaal is.
Trump zorgt dat het conservatieve denken vleugels krijgt en meer geaccepteerd wordt. Daarnaast maakt hij het soms te wild waardoor andere conservatieve die normaler doen meer speelruimte hebben.

Dat hij niet altijd zelf leeft naar conservatieve waarden doet daar nikd aam af. Berlusconi zei ooit nadat ie in opspraak raakte nav banga bamga feestjes dat je beter mooie meisjes kan neuken dan homo zijn.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219347662
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 11:56 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-benaderen-van-trump

Witlof heeft 'diep respect voor putin'

Wat n smerig mannetje is die witlof toch :r
Volgens mij verwar je Witkoff met Rutte.
pi_219347690
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2025 12:06 schreef phpmystyle het volgende:
Naamsverbasteringen…
We leren het nooit.
Andere landen binnenvallen waar je niks te zoeken hebt

We leren het nooit.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 26 november 2025 @ 13:19:32 #130
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219347709
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:04 schreef oheng het volgende:

[..]
Is dat wel zo? Als je kijkt naar hoe Biden en Trump met deze oorlog omgaan, dan doen we het nog niet zo slecht. Het is zelfs mogelijk dat Biden nog slapper tegen was rusland dan Trump. Zie ook de terugtrekking uit Afghanistan, over knurften gesproken.

En rusland kan niet eens een landoorlog winnen met de kleine buren, ondanks de gigantische financiele en materiele reserves. En het gigantische inkomen. En de hulp van andere landen.

De EU doet het relatief nog niet zo slecht, vergeleken met de US. Waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat ik blij ben met de EU.
Als je kijkt naar behaalde voordelen of doelstellingen dan vind ik dat de VS het beter doet dan de EU:
- Opblazen Nordstream en veel minder Russisch gas was een belangrijke doelstelling van de VS, is behaald
- Verkoop overtollig LNG aan Europa zijn veel inkomsten
- Verkoop wapens aan Europa is werkgelegenheid en export
- Rusland wordt precies klein genoeg gehouden. Niet te groot als dreiging maar ook niet te klein om weg te vallen

Europa:
- Heeft veel last van hoge energieprijzen, industrie loopt terug
- Is afhankeljker van één aanbieder van energie dan voorheen
- Moet schulden maken om US-wapens aan te schaffen voor Oekraine
- Toont geen eenheid, de scheuren in de EU worden zichtbaar
- Moet ook nog opvang vluchtelingen betalen
- Is niet in staat bijna 4 jaar oorlog op eigen continent te containen
- Is regie verloren op een conflict op haar eigen continent. Dat hebben Rusland en de VS nu.
- Verder verlies aan vertrouwen door eigen bevolking door zwabberend narratief
The End Times are wild
  woensdag 26 november 2025 @ 13:22:11 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219347723
Oh ja. En de grondstoffendeal natuurlijk en ook nog dat de EU nu Trumps bitch is, met als hoogtepunt de NAVO top toen Rutte Trump 'Daddy' noemde
The End Times are wild
  woensdag 26 november 2025 @ 13:23:07 #132
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219347730
Dus wij betalen voor de oorlog, kopen Amerikaans LNG, vernietigen onze industrie en Amerika krijgt het geld en de grondstoffen. En dánkbaar dat we (moeten) zijn!!
The End Times are wild
pi_219347734
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:00 schreef Spablauw214 het volgende:
Trump is een Russische asset.
Dar zoekt de CIA wel goed uit.
Vergeet niet hoe krachtig en groot die nog steeds zijn.
De geheime dienst is bij alles betrokken in het Witte Huis en brieft dagelijks
Vakman pur sang
  woensdag 26 november 2025 @ 13:27:19 #134
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219347751
Ik begin toch langzaam het gevoel te krijgen dat 'onze' politici in Europa het echt niet begrijpen; 'de bevolking van de EU' zit echt niet te wachten op een niet-europees land als lid van de EU, en ook niet als NAVO lid waardoor wij nog meer verplichtingen krijgen dan die we al hadden.

Waarom maar dat eindeloze gedram op die 2 punten: het toekomst vraagstuk is "hoe houden we alle Oekraiense mannen die nu vechten in dat land, in plaats van dat ze de criminele organisaties in de EU gaan versterken, en hoe krijgen we de bevolking weer terug naar hun huizen op hun eigen kosten.". En open grenzen gaan daar echt niet bij helpen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 26 november 2025 @ 13:28:19 #135
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219347756
Probleem is ook dat media en politici niet vam narratief veranderen. Het gaat altijd goed, nooit verloren.
Ze zouden al sterker ogen door eerlijk en open te communiceren. Misschien ironie: misschien is wat glasnost niet verkeerd..
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219347765
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:19 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als je kijkt naar behaalde voordelen of doelstellingen dan vind ik dat de VS het beter doet dan de EU:
- Opblazen Nordstream en veel minder Russisch gas was een belangrijke doelstelling van de VS, is behaald
- Rusland wordt precies klein genoeg gehouden. Niet te groot als dreiging maar ook niet te klein om weg te vallen

Europa:
- Moet schulden maken om US-wapens aan te schaffen voor Oekraine
- Toont geen eenheid, de scheuren in de EU worden zichtbaar
- Is regie verloren op een conflict op haar eigen continent. Dat hebben Rusland en de VS nu.
Hier mogen '- populisten die zand in de raderen strooien en die helemaal geen sterk Europa willen' ook wel bij imho.
pi_219347771
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:27 schreef fietsie het volgende:
Ik begin toch langzaam het gevoel te krijgen dat 'onze' politici in Europa het echt niet begrijpen; 'de bevolking van de EU' zit echt niet te wachten op een niet-europees land als lid van de EU, en ook niet als NAVO lid waardoor wij nog meer verplichtingen krijgen dan die we al hadden.
Oekraïne ligt niet in Europa? :? :?
  woensdag 26 november 2025 @ 13:31:32 #138
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_219347777
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:28 schreef phpmystyle het volgende:
Probleem is ook dat media en politici niet vam narratief veranderen. Het gaat altijd goed, nooit verloren.
Hoezo, dat moet toch resoneren bij jou. In het kremlin doen ze niet anders.
  woensdag 26 november 2025 @ 13:31:47 #139
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219347780
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:01 schreef Spablauw214 het volgende:
“Poetin wilde altijd al vrede”. Waarom start hij dan een oorlog? Wat is dit voor fucking for virginity-logica :')
Omdat zijn definitie van vrede anders is dan die in Europa. Zijn definitie van vrede is 'gehoorzamend aan de Russische overheid'.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_219347786
quote:
5s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Joh, laat deze user, die nog nooit eerder in dit topic is geweest, toch even z'n Ruslandpropaganda droppen. Altijd meteen maar weer met echte argumenten ertegenin gaan.
  woensdag 26 november 2025 @ 13:35:09 #141
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219347797
quote:
5s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
De Europa-definitie van Aardrijkskunde zegt niets over de volksaard.
  woensdag 26 november 2025 @ 13:41:08 #142
6484 ExTec
pi_219347839
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:35 schreef fietsie het volgende:

[..]
De Europa-definitie van Aardrijkskunde zegt niets over de volksaard.
Vreemd criteria. Zelfs belgen zijn qua volksaard al radicaal anders dan wij NL'ers.
  woensdag 26 november 2025 @ 13:43:59 #143
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219347859
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:32 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Joh, laat deze user, die nog nooit eerder in dit topic is geweest, toch even z'n Ruslandpropaganda droppen. Altijd meteen maar weer met echte argumenten ertegenin gaan.
Ach erm, Ruslandpropaganda ja ? We hebben het over een land met een eeuwenlange interne stammenstrijd die na de koude oorlog nooit gestopt zijn met intern bakkeleien.
Een land met normen en waarden die op geen manier aansluiten bij de noord-europese uitgangspunten van de eu: handel, betalen, belastingen, en daarmee handel versterken. Die een potentiele fundamentele voedingsbodem voor criminele activiteiten vormt wanneer er een vorm van vrede onstaat, met een hoeveelheid in omloop zijne wapens, en een ontmenselijkte (mannelijke) bevolking. Een voedingsbodem voor eindeloze problemen en een put voor Europees geld. Een nieuw Italie & Griekenland.

Daar zit geen letter pro-Russisch in: het is prachtig als de oorlog daar stopt, ze weer graan gaan verbouwen en hun steden herstellen. Netjes binnen hun eigen grenzen, en met een goed georganiseerd visum-systeem voor bezoekjes aan de EU.

Hun havens hoeven we het niet over te hebben verder, want die worden voor Trump in gereedheid gebracht om de waardevolle delfstoffen te gaan afvoeren naar de USA, waarmee de 'vrede' betaald gaat worden.
  woensdag 26 november 2025 @ 13:50:16 #144
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219347894
Moskou ligt ook in Europa :D
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 26 november 2025 @ 13:52:41 #145
6484 ExTec
pi_219347905
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:50 schreef inslagenreuring het volgende:
Moskou ligt ook in Europa :D
Moskou mag best vragen of ze lid mogen worden van de EU.

Dan horen we hier in NL ze in brussel lachen.
  woensdag 26 november 2025 @ 13:53:43 #146
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219347911
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:52 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja daarom is dat geografische gelul over Europa ook onzin. Dat wordt alleen toegepast als het uitkomt.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 26 november 2025 @ 13:56:52 #147
6484 ExTec
pi_219347936
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:53 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ja daarom is dat geografische gelul over Europa ook onzin. Dat wordt alleen toegepast als het uitkomt.
Europees zijn is een voorwaarde. Zie: marokko.
  woensdag 26 november 2025 @ 13:57:39 #148
6484 ExTec
pi_219347939
Tenminste; laat ik zeggen: vooralsnog.

Zie het nog wel gebeuren dat canada erbij komt.
pi_219347941
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:52 schreef ExTec het volgende:

[..]

Jeltsin wilde dat toch?
  woensdag 26 november 2025 @ 14:01:14 #150
6484 ExTec
pi_219347966
Gemini vind van niet:

quote:
Boris Yeltsin did not want to join the EU, but rather expressed a desire for a Russia that was a partner in a new pan-European security structure. While he privately seemed to accept gradual NATO expansion, he publicly felt betrayed by the eastward expansion of NATO, which he viewed as a threat to Russia. However, there is some evidence he was open to or even welcomed the idea of EU membership for some Eastern European nations.
  woensdag 26 november 2025 @ 14:04:54 #151
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219347983
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:31 schreef fietsie het volgende:

[..]
Omdat zijn definitie van vrede anders is dan die in Europa. Zijn definitie van vrede is 'gehoorzamend aan de Russische overheid'.
Yep; en bij veel anderen is de afwezigheid van gewapend geweld, een definitie voor vrede.
Trump lijkt als zijn criterium te hanteren dat het doden stopt zodat hij zijn gekoesterde Fastgoed kaarten kan dealen.

Waar zij in hun denken aan 'vrede' aan voorbij gaan is dat de oorspronkelijke rechtstoestand van Oekraïne, die van haar keuze in 2004 om een democratische weg in te slaan, door Rusland stelselmatig wordt vernietigd.
Puur één en alleen omdat het land niet langer een op de sinds 1994 op Rusland gerichte - lees oligarchisch gevestigde - koers wilde volgen. Dat het land in 1994 haar 'kernwapens' opgaf - vooral op aangave van de toenmalige stropop - was niet in de laatste plaats omdat dit Rusland goed uitkwam. Beter een land zonder tanden dan één die op een knop kan drukken.

Maar goed, ik vermoed dat velen die het woord 'vrede' voor Oekraïne in de mond nemen geen sikkepit (willen) begrijpen aan haar recent voorliggende geschiedenis. Mensen die het niet met mij eens zijn, zullen zeggen dat ik weer niets zou begrijpen van de jarenlang verkregen historie dat Oekraïne in Russische ogen, slechts de Oekraïne is waar Rusland rechtens (over)heerst.
Feitelijk wat Moskou opnieuw via haar 28 puntenplan wil laten afdwingen, het toe-eigenen van gebieden, (taal)cultuur en de rest vermaken tot een door haar gecontroleerde bufferzone. O.a. door te bepalen wat resterend Oekraïne wel en niet is toegestaan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 26 november 2025 @ 14:05:46 #152
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219347988
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:56 schreef ExTec het volgende:

[..]
Europees zijn is een voorwaarde. Zie: marokko.
De kandidaat-lidstaten zijn nog niet op.
pi_219347996
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:20 schreef oheng het volgende:

[..]
Wat wil je weten? Ze verkopen ongeveer voor $ 240 miljoen deze maand, wat een verdubbelingvis van ~een jaar geleden. Welke prijs betaald wordt weet ik niet, aangezien export niet via de officieuze weg kan.
Deed Rusland ook niet iets samen met China met die goudvoorraad, om op termijn de dollar als eerste wereldmunt te kunnen vervangen ofzo? Dat plan kan de prullenbak in als Rusland er nu rap doorheen moet.
-
  woensdag 26 november 2025 @ 14:15:24 #154
6484 ExTec
pi_219348038
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 14:08 schreef BennieButtfuck het volgende:

[..]
Deed Rusland ook niet iets samen met China met die goudvoorraad, om op termijn de dollar als eerste wereldmunt te kunnen vervangen ofzo? Dat plan kan de prullenbak in als Rusland er nu rap doorheen moet.
Nee, BRICS was vanaf dag 1 een slechte grap.
  woensdag 26 november 2025 @ 14:18:25 #155
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219348073
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 12:48 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zijn die auto's en huizen niet voornamelijk van de bank?
Ze doen daar alles op de pof lijkt het wel.
29%, in Nederland ligt dat percentage op 60%.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219348092
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:43 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ach erm, Ruslandpropaganda ja ? We hebben het over een land met een eeuwenlange interne stammenstrijd die na de koude oorlog nooit gestopt zijn met intern bakkeleien.
Een land met normen en waarden die op geen manier aansluiten bij de noord-europese uitgangspunten van de eu: handel, betalen, belastingen, en daarmee handel versterken. Die een potentiele fundamentele voedingsbodem voor criminele activiteiten vormt wanneer er een vorm van vrede onstaat, met een hoeveelheid in omloop zijne wapens, en een ontmenselijkte (mannelijke) bevolking. Een voedingsbodem voor eindeloze problemen en een put voor Europees geld. Een nieuw Italie & Griekenland.

But enough about Russia.. Wat vind je van Oekraïne dan?
pi_219348145

[ Bericht 100% gewijzigd door Idisrom op 26-11-2025 14:30:41 ]
pi_219348225
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 14:18 schreef BlaZ het volgende:

[..]
29%, in Nederland ligt dat percentage op 60%.
O echt? Dus wij leven meer op de pof?
  woensdag 26 november 2025 @ 14:43:25 #159
6484 ExTec
pi_219348239
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 14:41 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
O echt? Dus wij leven meer op de pof?
Ik vermoed dat hij het over hypotheken heeft. En dat kan kloppen. Maar voor de rest denk ik dat wij meer aan sparen doen. En we hebben al helemaal niet die creditcard cultuur die de norm is in de VS.
  woensdag 26 november 2025 @ 14:46:57 #160
56749 BlaZ
pi_219348265
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2025 14:43 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik vermoed dat hij het over hypotheken heeft. En dat kan kloppen. Maar voor de rest denk ik dat wij meer aan sparen doen. En we hebben al helemaal niet die creditcard cultuur die de norm is in de VS.
Auto's zijn gewoon een stuk goedkoper in de VS, ik denk standaard zo'n 25-35% en de salarissen liggen hoger waardoor financiering gewoon niet zo noodzakelijk is.
  woensdag 26 november 2025 @ 14:55:57 #161
6484 ExTec
pi_219348363
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 14:46 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Auto's zijn gewoon een stuk goedkoper in de VS, ik denk standaard zo'n 25-35% en de salarissen liggen hoger waardoor financiering gewoon niet zo noodzakelijk is.
Klopt ook. Maar laatste tijd begint het e.e.a. daar behoorlijk te kraken. Iedereen klaagt over de prijzen in de VS. En de strop genaamd studieschulden aldaar is ronduit belachelijk.

Leeftijd van 1ste huis kopen was ondertussen omhoog gegaan naar 40 jaar. En dat voor een land wat beslist niet te maken hoeft te hebben met een huizentekort zoals dat in NL het geval is. Ruimte zat, en huizen zijn nog eens overwegend van hout ook.
  woensdag 26 november 2025 @ 15:12:22 #162
6484 ExTec
pi_219348464
TACO. Vanzelfsprekend.

twitter
pi_219348613
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2025 15:12 schreef ExTec het volgende:
TACO. Vanzelfsprekend.

[ x ]
Iedere keer weer he. :')

Ik snap niet dat mensen hem nog enigszins serieus nemen.
pi_219348629
Morgen zou ook de absolute deadline zijn geweest voor zijn "plan". Hoor je niks meer over.
  woensdag 26 november 2025 @ 15:40:35 #165
6484 ExTec
pi_219348640
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 15:38 schreef MaxMark het volgende:
Morgen zou ook de absolute deadline zijn geweest voor zijn "plan". Hoor je niks meer over.
Nee, die is al afgeblazen.

Allemaal erg voorspelbaar.
  woensdag 26 november 2025 @ 15:46:57 #166
56749 BlaZ
pi_219348667
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2025 14:55 schreef ExTec het volgende:

[..]
Klopt ook. Maar laatste tijd begint het e.e.a. daar behoorlijk te kraken. Iedereen klaagt over de prijzen in de VS. En de strop genaamd studieschulden aldaar is ronduit belachelijk.
Dat is inderdaad een interessant probleem, voornamelijk omdat een goede opleiding geen garantie tot een goed betaalde baan geeft en studieschulden vanwege het gebrek aan onderpand een hoger rentepercentage geeft.

quote:
Leeftijd van 1ste huis kopen was ondertussen omhoog gegaan naar 40 jaar. En dat voor een land wat beslist niet te maken hoeft te hebben met een huizentekort zoals dat in NL het geval is. Ruimte zat, en huizen zijn nog eens overwegend van hout ook.
Klopt, ik denk dat het veel te maken heeft met het droombeeld; goede dure opleiding, topbaan in een grote stad en dan pakt dat voor velen slecht uit doordat huizen in San Francisco of New York simpelweg onbetaalbaar zijn.

Daartegenover zie je succesverhalen van mensen die in een minder grote stad blijven wonen en rond hun 35e een huis met 5 slaapkamers hebben kunnen afbetalen.
pi_219348677
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2025 14:55 schreef ExTec het volgende:

[..]

Denk dat we door media als nu.nl soms ook een totaal verkeerd beeld hebben van de VS.

Ja het is verdeelder, is het altijd geweest. Maar als je daar een redelijk goede baan hebt, en dat kan al als Electricien of loodgieter moet je denken aan $ 150.000 per jaar. Ja verzekeren is duurder, maar heel veel zaken zijn minder duur en er is minder belastingdruk.
Een vrijstaand huis is bij opgeleide werkenden dan ook een minimale standaard met de warmere staten incl zwembad.
Vakman pur sang
pi_219348682
quote:

[..]
Dit klopt niet. In ieder geval, ze kopen grotere en duurdere auto's dan wij in Europa.

Van google:
quote:
De gemiddelde transactieprijs van een nieuwe auto in de Verenigde Staten lag in september 2025 rond de $50.080. De prijzen blijven stijgen, maar er zijn wel variaties afhankelijk van de bron en het type voertuig.
Autofinanciering is juist iets heel Amerikaans.
pi_219348691
quote:

[..]
Als je bijv. een Tesla Y 2025 Standaard pakt, die is in de VS $ 40.000 en in NL ¤ 40.000. Maar in NL zit BPM en recycling al in de prijs.

Er wordt steen en been geklaagd in de VS over de absurde auto prijzen. Aantal leningen is wel min of meer gelijk: beide landen ~33% ongeveer, hoewel in NL de leningen gemiddeld iets van 15.000 zijn.
pi_219348696
Ook grappig als je als Nederlander je bedrijft verkoopt aan Amerikanen dan MOET je veel schulden hebben anders vertrouwen ze het niet.
Vakman pur sang
  Forum Admin woensdag 26 november 2025 @ 15:54:45 #171
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219348704
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 15:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Ook grappig als je als Nederlander je bedrijft verkoopt aan Amerikanen dan MOET je veel schulden hebben anders vertrouwen ze het niet.
De schuldenindustrie en stelsel in de VS is zo bizar pervers. Schulden maken betekent dat ze meer kan lenen en het goedkoper wordt.

Zelfs de ultra rijken daar zijn niet eens echt rijk, maar hebben tering veel schuld
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 26 november 2025 @ 15:54:49 #172
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_219348706
BBC:

quote:
quote:
US President Donald Trump has defended special envoy Steve Witkoff as doing the "standard thing" after a leaked recording appeared to show him advising a Russian official on how to appeal to the president.

Trump told reporters on Wednesday he had not heard the audio, but that Witkoff was doing "what a dealmaker does" to "sell" the peace plan to both Russia and Ukraine.
quote:
Witkoff is quoted as saying that "my guy is ready to do it", before suggesting how to go about the call.

"Just reiterate that you congratulate the president [Trump] on this achievement... that you respect that he is a man of peace and you're just, you're really glad to have seen it happen," Witkoff is quoted as saying. "I think from that it's going to be a really good call."

"I told the president that you - that the Russian Federation has always wanted a peace deal. That's my belief," Witkoff adds according to the transcript. "The issue is is that we have two nations that are having a hard time coming to a compromise."
quote:
The call ends with Witkoff telling Ushakov of an imminent Zelensky visit to the White House and that "if possible", Trump and Putin should talk before that meeting.

What followed was a two-and-a-half hour phone call between the US and Russian presidents, news of which emerged as Zelensky was on his way to Washington last month.

Before the Trump-Putin call, the US president had appeared to be running out of patience with his Russian counterpart and had suggested he might provide Ukraine with long-range Tomahawk missiles.

By the time Zelensky entered the White House, the atmosphere appeared to have changed. Trump said giving Kyiv Tomahawks could escalate the conflict and he believed Putin "wants to end the war".
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 26 november 2025 @ 15:55:50 #173
56749 BlaZ
pi_219348711
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 15:49 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dit klopt niet. In ieder geval, ze kopen grotere en duurdere auto's dan wij in Europa.

Dezelfde auto is een stuk goedkoper door de afwezigheid van wegenbelasting en bpm.
  woensdag 26 november 2025 @ 16:06:58 #174
6484 ExTec
pi_219348765
In de VS ben je altijd 1 ziekte verwijderd van faillissement. Ook al heb je een verzekering.
  woensdag 26 november 2025 @ 16:11:18 #175
6484 ExTec
pi_219348797
Strelkov nieuws. Hij ziet er ook geen heil in.

twitter

Threadreader link: https://twitter-thread.com/t/1993605525016080417
pi_219348801
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 15:55 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dezelfde auto is een stuk goedkoper door de afwezigheid van wegenbelasting en bpm.
Ja maar ze kopen grotere auto's en geven dus meer geld uit. Daar ging het in eerste instantie om.
  woensdag 26 november 2025 @ 16:22:55 #177
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219348856
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 15:54 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
De schuldenindustrie en stelsel in de VS is zo bizar pervers. Schulden maken betekent dat ze meer kan lenen en het goedkoper wordt.

Zelfs de ultra rijken daar zijn niet eens echt rijk, maar hebben tering veel schuld
Is een mooi systeem hoor dat je je veel schuld kan permitteren. Ik hoop met miljoenen schuld te sterven.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219348873
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2025 16:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Is een mooi systeem hoor dat je je veel schuld kan permitteren. Ik hoop met miljoenen schuld te sterven.
ikke ikke ikke en de rest kan stikke. Sijpelt ook wel door in vrijwel elke post van je op elk onderwerp.
beter een knipoog dan een blauw oog
  woensdag 26 november 2025 @ 16:26:30 #179
56749 BlaZ
pi_219348887
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 16:12 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ja maar ze kopen grotere auto's en geven dus meer geld uit. Daar ging het in eerste instantie om.
Ah, het ging mij om een prijsvergelijking voor min of meer hetzeflde voertuig. Dat ze meer kunnen uitgeven aan een voertuig lijkt me ook logisch aangezien de koopkracht aanzienlijk hoger ligt.
  woensdag 26 november 2025 @ 16:28:11 #180
56749 BlaZ
pi_219348896
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2025 16:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het is nog handiger als je simpelweg creditcards met cashbacks gebruikt en ze wel direct afbetaald. Dan profiteer je van de voordelen en ben je geen enorme bedragen kwijt aan rente. De kortingen die je zo opstrijkt worden betaalt door de hardwerkende sukkels die teveel uitgeven en 30% van het salaris kwijt zijn aan het afbetalen van creditcards.
  woensdag 26 november 2025 @ 17:13:32 #181
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219349121
Dwalen we niet erg ver af van het thema?
The End Times are wild
pi_219349196
Oekraïne gaat hun schuld gewoon terug betalen hoor.
pi_219349221
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:19 schreef LXIV het volgende:

[..]
Hier begin je gelijk al in de complotsferen te komen. Er is geen bewijs dat de VS betrokken is bij het opblazen van Nordstream.

quote:
Maar het gekke is dat Trump veel wapens niet wil leveren, en dat Hongarije van Trump juist wel Russische energie mag kopen.

quote:
Europa:
De Amerikaanse industrie loopt ook niet lekker, bovendien hebben ze met hun Trumponomics ook flink last van inflatie.

quote:
Als we niet groen worden (wat juist de populisten niet willen), moet energie inderdaad uit Amerika of het Midden-Oosten komen.

quote:
Eigenlijk gaat het voor Europa wel prima. De Europese burger merkt er nauwelijks iets van. En de Oekraïners die hier komen werken hard.

quote:
Ik denk dat iedereen de regie kwijt is. Trump zwabbert en wil de nobelprijs voor de vrede, maar die is ver weg. Poetin wil de oorlog winnen maar dit lukt niet. En Europa wil dat Oekraïne wint, maar dit lukt ook niet.

quote:
Dit geldt vooral voor de burgers in de VS.
pi_219349325
Voor degenen die zich afvragen wat er met een gedeelte van de olieproductie gebeurt:
RIA: The State Duma passed a law to ensure the domestic market is supplied with gasoline.
quote:
Specifically, it establishes the possibility for Russian companies to receive a reverse excise tax on tolling oil refining abroad. Russian oil is currently processed at Belarusian refineries under this scheme
Een voorbeeld van toegenomen belastingdruk. Verwachte belastinginkomsten voor bookmaker gaat omhoog van 1miljard naar 60 miljard roebels.
RIA: The State Duma passed a law increasing the tax burden on bookmakers.

Een voorbeeld van de staat van bedrijven. Spoorwegen in de problemen. Winst over 8 maanden is van +45miljard naar -4miljard gegaan.
RIA: Russian Railways is taking measures to address its debt, Siluanov said.

Kortom, iedereen lijdt verlies, en alle kosten gaan omhoog. Voor degenen die het leuk vinden om allerlei stroman argumenten te verzinnen: dit betekent niet dat rusland binnen 3 dagen failliet gaat, maar dat het huidige beleid niet houdbaar is, en er snel iets moet veranderen, aan met name de oorlogs uitgaven, die afhankelijk van de cijfers, 33-40% van het budget uitmaken.
  woensdag 26 november 2025 @ 17:57:15 #185
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219349385
Bekijk deze YouTube-video

Ad Verbrugge met wat weerspiegelingen omtrent Oekraïne.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219349443
quote:
The EU will unveil a legal proposal in the coming days that would finally enable the bloc to use Russia’s immobilized central bank assets for a ¤140 billion loan to Ukraine, - Bloomberg

The document should be released in the next few days.
  woensdag 26 november 2025 @ 18:05:38 #187
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219349452
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 18:04 schreef 3rr0r het volgende:

[..]

Lol. Daar gaat de EU niet over.
Dat wordt onderhandeld door Trump en Poetin. Die bepalen hoe dat verdeeld wordt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 26 november 2025 @ 18:07:05 #188
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219349467
quote:

[..]

Hoppa.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 26 november 2025 @ 18:07:38 #189
6484 ExTec
pi_219349472
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2025 18:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Lol. Daar gaat de EU niet over.
Dat wordt onderhandeld door Trump en Poetin. Die bepalen hoe dat verdeeld wordt.
Ja, dat je in je eigen wensdroom bubble woont, dat weten we ondertussen wel.
  woensdag 26 november 2025 @ 18:08:42 #190
6484 ExTec
pi_219349480
Wel slim om dit (eindelijk) eens te doen.

Dan haal je die centen gewoon van tafel. Niks meer over te onderhandelen, centen zijn dan gewoon weg.
  woensdag 26 november 2025 @ 18:09:53 #191
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219349490
quote:
10s.gif Op woensdag 26 november 2025 18:07 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, dat je in je eigen wensdroom bubble woont, dat weten we ondertussen wel.
Het enige wat wij mogen is Oekraine een doekje voor het bloeden aanbieden.

quote:
2s.gif Op woensdag 26 november 2025 18:08 schreef ExTec het volgende:
Wel slim om dit (eindelijk) eens te doen.

Dan haal je die centen gewoon van tafel. Niks meer over te onderhandelen, centen zijn dan gewoon weg.
Heel slim. Dan moet de EU dat terugbetalen. Gaat wat worden met landen die zo failliet zijn als een pad zoals Frankrijk en Belgie.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219349496
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2025 16:11 schreef ExTec het volgende:
Strelkov nieuws. Hij ziet er ook geen heil in.

[ x ]

Threadreader link: https://twitter-thread.com/t/1993605525016080417
Dat is zo’n raar verhaal van die Girkin
Medeplichtig MH17
In de cel van??
Praat het Oekraïnse narratief.
Kan vanuit de (strenge) cel gewoon politieke berichten versturen.
Vakman pur sang
  woensdag 26 november 2025 @ 18:12:40 #193
6484 ExTec
pi_219349522
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 18:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is zo’n raar verhaal van die Girkin
Medeplichtig MH17
In de cel van??
Praat het Oekraïnse narratief.
Kan vanuit de (strenge) cel gewoon politieke berichten versturen.
Nou weet ik ondertussen dat verder kijken dan je neus lang is echt nogal een uitdaging voor je vormt, maar in het x draadje worden gewoon de telegram kanalen opgegeven waar het vandaan komt.
  woensdag 26 november 2025 @ 18:14:47 #194
6484 ExTec
pi_219349544
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2025 18:09 schreef phpmystyle het volgende:
Het enige wat wij mogen is Oekraine een doekje voor het bloeden aanbieden.

Nee, zeer binnenkort 300 miljard USD *)
pi_219349568
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 17:47 schreef oheng het volgende:
Voor degenen die zich afvragen wat er met een gedeelte van de olieproductie gebeurt:
RIA: The State Duma passed a law to ensure the domestic market is supplied with gasoline.
[..]
Een voorbeeld van toegenomen belastingdruk. Verwachte belastinginkomsten voor bookmaker gaat omhoog van 1miljard naar 60 miljard roebels.
RIA: The State Duma passed a law increasing the tax burden on bookmakers.

Een voorbeeld van de staat van bedrijven. Spoorwegen in de problemen. Winst over 8 maanden is van +45miljard naar -4miljard gegaan.
RIA: Russian Railways is taking measures to address its debt, Siluanov said.

Kortom, iedereen lijdt verlies, en alle kosten gaan omhoog. Voor degenen die het leuk vinden om allerlei stroman argumenten te verzinnen: dit betekent niet dat rusland binnen 3 dagen failliet gaat, maar dat het huidige beleid niet houdbaar is, en er snel iets moet veranderen, aan met name de oorlogs uitgaven, die afhankelijk van de cijfers, 33-40% van het budget uitmaken.
Economisch en financieel heeft Rusland hele slechte kaarten.
pi_219349619
quote:
Oekraïne erkent zeer moeilijke situatie aan front: Russische troepen in opmars op 80 kilometer van Zaporizja

Het Oekraïense leger heeft melding gemaakt van een zeer moeilijke situatie aan het front. Russische troepen zijn in opmars bij Hoeljajpole, circa 80 kilometer ten zuidoosten van de provinciehoofdstad Zaporizja. De Russen staan aan de noordrand van Hoeljajpole en naderen ook vanuit het oosten en zuiden. Het leger van Oekraïne stelt dat er geen sprake is van een omsingeling.
AD Live
  woensdag 26 november 2025 @ 18:20:51 #197
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219349624
quote:
10s.gif Op woensdag 26 november 2025 18:14 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, zeer binnenkort 300 miljard USD *)
Hopelijk profiteren dan de burgers er ook van, en niet de nomenklatoera om Zelensky heen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 26 november 2025 @ 18:22:48 #198
6484 ExTec
pi_219349630
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2025 18:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hopelijk profiteren dan de burgers er ook van, en niet de nomenklatoera om Zelensky heen.
Beeld jezelf maar in dat hij gewoon "Een Sterke Leider" is, dan is het ineens geen probleem meer.
pi_219349670
quote:
The EU will unveil a legal proposal in the coming days that would finally enable the bloc to use Russia’s immobilized central bank assets for a ¤140 billion loan to Ukraine,
kan niet anders dan goed komen nu
pi_219349725
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2025 18:12 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nou weet ik ondertussen dat verder kijken dan je neus lang is echt nogal een uitdaging voor je vormt, maar in het x draadje worden gewoon de telegram kanalen opgegeven waar het vandaan komt.
En hoe krijg Igor dat dan op telegram vanuit zijn zwaar beveiligde cel en nog wel berichten ten faveure voor Oekraïne ?
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')