abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 november 2025 @ 20:45:01 #1
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
  dinsdag 25 november 2025 @ 20:45:48 #2
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219343885
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 november 2025 20:44 schreef Scjvb het volgende:
LIVE | Trump: ’We zijn heel dicht bij vredesdeal met Oekraïne en Rusland’

© https://www.telegraaf.nl/(...)sland/107498519.html

Een vredesdeal waarbij Poetin en Oekraïne elkaar ook nog welgemeend de hand zouden reiken [ afbeelding ][ afbeelding ] zou echt geweldig zijn, al ziet men zo'n warme handdruk tussen de beide heren niet snel gebeuren.

Eerst afwachten maar wat er van zo'n deal terechtkomt!

Kan haast niet wachten!
Ik verwacht weinig meer dan hoe alle vorige 'vredesvoorstellen' eindigden.

Veel geblaat, weinig wol.

Met Poetin valt geen 'duurzame vrede' te onderhandelen. Poetin wil Oekraïne veroveren. Het enige dat hem stopt, is dwang. Of geloofwaardige afschrikking, maar dat station is 11 jaar geleden gepasseerd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219343901
Dit zou top nieuws zijn en een hele opluchting voor de burgers overal in Oekraïne ook de rijkere gebieden als Kiev waar al weken de verwarming nauwelijks werkt.
Als de veiligheid daarna standvast en langdurig is is dit een hele opluchting.
Ook de EU zal weer in financieel beter weer kunnen belanden. Win win. ^O^
Vakman pur sang
  dinsdag 25 november 2025 @ 20:48:02 #4
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_219343907
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 20:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik verwacht weinig meer dan hoe alle vorige initiatieven voor 'vredesvoorstellen' eindigden. Veel geblaat, weinig wol.
Tot nu toe nog wel. Heb er ook een hard hoofd in hoor, maar het kan straks zomaar anders zijn.
En inderdaad, Poetin is best een geval apart. Lastig ja. Vandaar ernstige twijfels.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_219343937
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 17:52 schreef havanagila het volgende:
Anyways. Oekraïne weet nu kinzhal raketten neer te spoofen door die krengen te laten denken dat ze in Lima rondvliegen. Scheelt weer heel wat kinderziekenhuizen en dure patriots e.d.
Neen, er wordt helemaal niks gespoofed. Ze drukken het volledige GPS signaal dicht maar dat is niks nieuws. Dan moeten ze de radar nog dicht drukken en dat wordt al een stuk lastiger (dan zit je al in de terminale fase en moet je zo'n beetje op het target staan om die radar te jammen), mocht dat ze lukken dan beschikt de Kinzahl ook nog over INS die bij het mid-course traject wordt gebruikt en dat is per definitie niet te jammen. Kortom, mochten ze en de GPS en de radar jammen dan blijft INS over en dat is idd minder nauwkeurig maar komt nog steeds aardig in de buurt.
  dinsdag 25 november 2025 @ 20:52:45 #6
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219343942
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 17:27 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja. Wat mij keer op keer blijft verbazen is hoeveel de Russen slikken. Het hele land naar de klote geholpen voor een oorlog die niet te winnen is, maar ze vinden het prima. Wereldmachtje spelen en internationaal aanzien prevaleren boven basale grondrechten en individuele welvaart. Zou hier onbestaanbaar zijn.

Net zoiets als dat iedereen hier wegliep met Gorbatsjov, maar dat hij in Rusland diep wordt gehaat omdat hij Ruslands aanzien heeft verkwanseld en het land in ellende zou hebben gestort.
Definieer "de Russen" met weten dat de bevolking alleen hoort en ziet (en wil zien) wat zij krijgt voorgeschoteld met dat zij ook hun verdoemde "plek" weten van vooral niet de leiding bekritiseren. Het enige dat van waarde (b)lijkt is een verlangen naar een teloorgegane historie.
Overigens ook een opgepoetste historie die voor het merendeel van de bevolking bestond uit gruwelijke onderdrukking van minderbedeelden. Zoiets als trots zijn op een VoC verleden en dan maar "vergeten" dat minderwaardige gemaakte mensen dat gelag moesten betalen.

Kortom, het autocratisch gevestigde dictatoriale systeem in Rusland is dusdanig dat elke oprisping van iets anders dan het Kremlin verordonneert, al in de kiem van een begin zal zijn doodgeslagen.
Dat gegeven maakt het ook zo onwerkelijk met hoe allerlei partijen zich in allerlei spreekwoordelijke bochten draaien dat er valt te praten en te onderhandelen met een partij die alleen iets begrijpt van kracht door macht.

Helaas hebben we ook in Nederland wel degelijk een rangen en standensysteem met, ik geef toe, minder kans dat iemand die niet wil matchen met de samenleving, daarom dan fysiek wordt bedreigd in het bestaan. Iemand die anders wil dan de meerderheid, kan in haar wens worden gekanaliseerd. In Rusland is dat net andersom.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_219343982
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 november 2025 16:11 schreef ExTec het volgende: Maar er is al 1 regio bekend die de premies en de doodsbonus niet meer kan betalen. Dat moet gewoon wat breder, dan houd het vanzelf op met nieuwe aanwas.
Lol, meer dan de helft van de regio's draait nu een (groot) tekort. Wat ik post zijn alleen maar de symptomen.

quote:
The budgets of the regions (excluding municipalities) showed the total deficit for the first nine months of 2025 - it amounted to 169.2 billion rubles. against last year's surplus of 849.1 billion rubles.
https://www.vedomosti.ru/(...)lknulis-s-defitsitom
pi_219344135
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 20:58 schreef oheng het volgende:

[..]
Lol, meer dan de helft van de regio's draait nu een (groot) tekort. Wat ik post zijn alleen maar de symptomen.
[..]
https://www.vedomosti.ru/(...)lknulis-s-defitsitom
Oei, hoe lang moeten wel de vredesonderhandelingen zien te traineren voordat Rusland economisch in elkaar dondert?

Is dat een 3-daagse operatie?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 25 november 2025 @ 21:13:37 #9
38496 Perrin
pi_219344144
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:12 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Oei, hoe lang moeten wel de vredesonderhandelingen zien te traineren voordat Rusland economisch in elkaar dondert?

Een jaar of 5 slechts. Het is wensdenken dat Rusland binnen een paar maanden of zelfs een paar jaar instort.
  dinsdag 25 november 2025 @ 21:16:12 #10
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219344175
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 20:51 schreef AchJa het volgende:

[..]
Neen, er wordt helemaal niks gespoofed. Ze drukken het volledige GPS signaal dicht maar dat is niks nieuws. Dan moeten ze de radar nog dicht drukken en dat wordt al een stuk lastiger, mocht dat ze lukken dan beschikt de Kinzahl ook nog over INS die bij het mid-course traject wordt gebruikt en dat is per definitie niet te jammen. Kortom, mochten ze en de GPS en de radar jammen dan blijft INS over en dat is idd minder nauwkeurig maar komt nog steeds aardig in de buurt.
Wat ook steeds meer mogelijk lijkt, naast INS mits er voldoende grondzicht is, om koers middels (AI) beeld te bepalen. De technologie daarvoor is beschikbaar.

In theorie lijkt het mij ook denkbaar dat een object (ook) zou kunnen navigeren op grond van ouderwetse waarneming (zonpositie/tijd). In mijn hobbygroepjes maakten we een foto van de sterrrenhemel; en wanneer de tijd bekend is, kan je redelijk via tabellen tot ongeveer 5-10km - een plek duiden met waar een foto is genomen. Dit als gegeven is dan weer te combineren met landmarks.
Lang niet zo nauwkeurig als met GPS maar voldoende om niet helemaal de weg kwijt te raken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 25 november 2025 @ 21:16:21 #11
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219344176
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:13 schreef Perrin het volgende:

[..]
Een jaar of 5 slechts. Het is wensdenken dat Rusland binnen een paar maanden of zelfs een paar jaar instort.
Dat lijkt me een heel realistisch tijdsbeeld van een Russische economische implosie.

Ze kunnen hun BNP nog een paar keer uithoeren in allerlei bondjes met hun vriendjes voordat de lading niet meer gedekt wordt.

En dat is nog niet eens nodig
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 25 november 2025 @ 21:19:35 #12
38496 Perrin
pi_219344205
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:16 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat lijkt me een heel realistisch tijdsbeeld van een Russische economische implosie.

Ze kunnen hun BNP nog een paar keer uithoeren in allerlei bondjes met hun vriendjes voordat de lading niet meer gedekt wordt.

En dat is nog niet eens nodig
Bovendien kunnen ze nog bij China bedelen als het echt nodig is. (edit: oh volgens mij zeg je ook zoiets) Hopen op een snelle instorting is echt zinloos. Helaas.
pi_219344210
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 13:56 schreef BennieButtfuck het volgende:
@:oheng Ben wel benieuwd naar meer nieuws wat betreft het moeten verkopen van de goudvoorraad door Rusland.
Wat wil je weten? Ze verkopen ongeveer voor $ 240 miljoen deze maand, wat een verdubbelingvis van ~een jaar geleden. Welke prijs betaald wordt weet ik niet, aangezien export niet via de officieuze weg kan.
  dinsdag 25 november 2025 @ 21:21:57 #14
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219344233
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:19 schreef Perrin het volgende:

[..]
Bovendien kunnen ze nog bij China bedelen als het echt nodig is. Hopen op een snelle instorting is echt zinloos. Helaas.
Precies. En dan hebben we het nog niet eens over de lading manschappen die ze via Peking of Noord-Korea kunnen aanspreken bij een geprolongeerd conflict.

Rusland is uitstekend toegerust op een uitputtingsoorlog en de realiteit is dat kamp Oekraïne dat zeker niet is.
pi_219344237
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:12 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Oei raak ik een gevoelige snaar? Meestal kom je achteraf met stropoppen, niet vooraf.
  dinsdag 25 november 2025 @ 21:24:14 #16
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219344258
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:22 schreef oheng het volgende:

[..]
Oei raak ik een gevoelige snaar? Meestal kom je achteraf met stropoppen, niet vooraf.
Heb je nog een filmpje van ergens in een Russisch gehucht waar ze neproebels maken van geitenstront o.i.d?
pi_219344283
Hou het ff gezellig jongs.
Vakman pur sang
pi_219344348
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:24 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Heb je nog een filmpje van ergens in een Russisch gehucht waar ze neproebels maken van geitenstront o.i.d?
Typerend bericht voor jouw niveau.
  dinsdag 25 november 2025 @ 21:36:26 #19
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219344363
Interessante video's uit Pokrovsk waar de burgers na de strijd weer de straat op durven gaan. Ongelofelijk dat er mensen een dergelijk lang beleg hebben weten uit te staan.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 25 november 2025 @ 21:36:58 #20
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219344370
Treffende de TT.
Van Rusland verslaan in 2022 naar eindeloze smeekbedes bij Poetin tot aan het hielen likken van "daddy" Trump. Het kan soms verkeren.
Wij krijgen een college in nederigheid.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 25 november 2025 @ 21:39:21 #21
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219344389
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:36 schreef BlaZ het volgende:
Interessante video's uit Pokrovsk waar de burgers na de strijd weer de straat op durven gaan. Ongelofelijk dat er mensen een dergelijk lang beleg hebben weten uit te staan.
Er gingen toch wel civiele goederen de stad in?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 25 november 2025 @ 21:44:04 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219344427
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:21 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Precies. En dan hebben we het nog niet eens over de lading manschappen die ze via Peking of Noord-Korea kunnen aanspreken bij een geprolongeerd conflict.

Rusland is uitstekend toegerust op een uitputtingsoorlog en de realiteit is dat kamp Oekraïne dat zeker niet is.
Zoiets duurt altijd langer dan verhoopt en in de tussentijd lopen de verliezen op. Daarom vind ik het een slechte strategie, al denk ik wel dat zij op termijn zou werken. Maar tegen welke prijs...
Meest gelijkende voorbeeld is Duitsland in WO1 dat door de zeeblokkade van Engeland op zeker moment ook zijn handdoek in ring moest gooien terwijl zijn legers nog diep in Frankrijk stonden. Daar droeg die blokkade veel aan bij. Maar op dit moment is Rusland veel minder geisoleerd dan Duitsland destijds
The End Times are wild
  dinsdag 25 november 2025 @ 21:45:36 #23
56749 BlaZ
pi_219344444
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Er gingen toch wel civiele goederen de stad in?
Ja, maar dan nog. Met dagelijkse bombardementen lijkt het me niet prettig wonen, het is maar de vraag of ze überhaupt drinkwater of electriciteit hadden of hebben. Met name personen met familie in Rusland of die op de Russen gewacht hebben
  dinsdag 25 november 2025 @ 21:46:18 #24
38496 Perrin
pi_219344452
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:36 schreef phpmystyle het volgende:
Treffende de TT.
Van Rusland verslaan in 2022 naar eindeloze smeekbedes bij Poetin tot aan het hielen likken van "daddy" Trump. Het kan soms verkeren.
Ik kan me daar eindeloos over opwinden :( ~30 jaar geleden lag de wereld aan onze voeten in Europa. Nu zijn we de onderdanige knurftjes. Hoe de fuck krijgen we dat voor elkaar man.
pi_219344475
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:46 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik kan me daar eindeloos over opwinden :( ~30 jaar geleden lag de wereld aan onze voeten in Europa. Nu zijn we de onderdanige knurftjes. Hoe de fuck krijgen we dat voor elkaar man.
Simpel: door geen despoot aan het roer te hebben die per decreet elke hersenscheet die hij heeft in beleid omzet.

Php wil graag dat we zo'n despoot krijgen en jij lijkt daarmee in te stemmen.

Ik niet.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219344494
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:36 schreef phpmystyle het volgende:
Treffende de TT.
Trump heeft gewoon geen ruggegraat.
Hopelijk houdt Oekraïne het nog ruim 3 jaar vol en krijgt de VS weer een daadkrachtige president.
  dinsdag 25 november 2025 @ 21:52:55 #27
38496 Perrin
pi_219344496
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Simpel: door geen despoot aan het roer te hebben die per decreet elke hersenscheet die hij heeft in beleid omzet.

Php wil graag dat we zo'n despoot krijgen en jij lijkt daarmee in te stemmen.

Ik niet.
Ik wil dat we niet links en rechts worden ingehaald op gebied van productie en innovatie en ons zo afhankelijk maken van machtsblokken die ons niet gunstig gezind zijn.

We zijn voor bijna alle digitale zaken afhankelijk van de VS, voor veiligheid afhankelijk van de VS, voor productie afhankelijk van China, voor energie en grondstoffen afhankelijk van anderen. De lijst is eindeloos. Wat kunnen of doen we nog zelf?

We hebben het stuur op ongeveer alle vlakken uit handen gegeven.

Als alleen een despoot de oplossing daarvoor is dan is democratie een bar slecht systeem.
  dinsdag 25 november 2025 @ 21:54:55 #28
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219344509
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:45 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, maar dan nog. Met dagelijkse bombardementen lijkt het me niet prettig wonen, het is maar de vraag of ze überhaupt drinkwater of electriciteit hadden of hebben. Met name personen met familie in Rusland of die op de Russen gewacht hebben
Je moet wel ballen hebben.
Maar als je weet wat je nodig hebt, en je bereidt je goed voor (ik weet niet of ouderen dat kunnen) dan kun je veel hebben denk ik.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219344511
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik wil dat we niet links en rechts worden ingehaald op gebied van productie en innovatie en ons zo afhankelijk maken van machtsblokken die ons niet gunstig gezind zijn.

We zijn voor bijna alle digitale zaken afhankelijk van de VS, voor veiligheid afhankelijk van de VS, voor productie afhankelijk van China, voor energie en grondstoffen afhankelijk van anderen. De lijst is eindeloos. Wat kunnen of doen we nog zelf?

We hebben het stuur op ongeveer alle vlakken uit handen gegeven.

Als alleen een despoot de oplossing daarvoor is dan is democratie een bar slecht systeem.
We doen het er fantastisch op.

Maar we kunnen niet de rest van de wereld op de knieën dwingen om te doen wat wij willen...

In de tijd dat we dat wel konden waren we geen haar beter dan Poetin, dus ik vraag me af of we wel terug moeten naar die tijd.

En ja, met een despoot kun je sneller door rammen, want dan hoef je geen enkele rekening te houden met de bevolking..

Ik heb liever een democratische rechtsstaat.
Gaat minder snel, maar ik heb hier tenminste een normaal leven.
  dinsdag 25 november 2025 @ 21:56:03 #30
56749 BlaZ
pi_219344519
quote:

[..]
Dat verval was ook 30 jaar terug al duidelijk zichtbaar. Dat was wat anders tijdens de conferentie van Berlijn in 1884.
  dinsdag 25 november 2025 @ 21:58:03 #31
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219344535
quote:

[..]
30 jaar geleden waren wij ook niet in de lead hoor, maar toen stonden wij er wel beter voor.
Ik hoop dat we weer snel een periode van morele en economisch bloei krijgen.

Overigens is het niet alleen onze zwakte. We zijn ook verzwakt door Amerika. We zien teveel -incluis mijzelf- achter de Amerikanen aan gelopen. Laten we beginnen dat wij dankzij hen miljoenen vluchtelingen hebben, wij aanzien zijn verloren omdat hun oorlogen aan ons kleven (deels terecht), zij hebben een wig gedreven tussen Duitsland en Rusland (heartland theorie) en nu worden wij kanker hard genaaid door Trump.

Dat neemt niet weg dat ik blij ben dat zij van ons hebben bevrijd in wo2, en dat wij door hen gesteund zijn zodat wij mogelijk niet in communistische (USSR) handen zijn gevallen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219344548
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:56 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat verval was ook 30 jaar terug al duidelijk zichtbaar. Dat was wat anders tijdens de conferentie van Berlijn in 1884.
Als je terug wilt naar die tijd moet je eigenlijk toejuichen wat Poetin doet in Oekraïne en wat Trump wil doen in Venezuela.
En als Europa daar een schepje bovenop doen.
  dinsdag 25 november 2025 @ 22:05:28 #33
56749 BlaZ
pi_219344586
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als je terug wilt naar die tijd moet je eigenlijk toejuichen wat Poetin doet in Oekraïne en wat Trump wil doen in Venezuela.
En als Europa daar een schepje bovenop doen.
Dat was de Europese glorietijd. De consequentie van het opgeven van de coloniën is dat Europa op termijn niet meer van belang is maar wel het stigma uit de coloniale periode zal behouden.
pi_219344642
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 22:05 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat was de Europese glorietijd. De consequentie van het opgeven van de coloniën is dat Europa op termijn niet meer van belang is maar wel het stigma uit de coloniale periode zal behouden.
De glorietijd.

Schatrijk worden door andere landen uit te buiten en de bevolking af te slachten..

En dan nu treuren dat dat verleden tijd is...

En dat in een topic over de oorlog in Oekraïne, waarbij Europa kiest voor het slachtoffer, ipv de koloniale uitbuiter.
  dinsdag 25 november 2025 @ 22:17:47 #35
56749 BlaZ
pi_219344678
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 22:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
De glorietijd.

Schatrijk worden door andere landen uit te buiten en de bevolking af te slachten..

En dan nu treuren dat dat verleden tijd is...

En dat in een topic over de oorlog in Oekraïne, waarbij Europa kiest voor het slachtoffer, ipv de koloniale uitbuiter.
Qua macht, de daarbij behorende ethiek is niet erg relevant.
Dit is een invloedssfeerconflict niet een coloniale oorlog.
  dinsdag 25 november 2025 @ 22:20:41 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219344700
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 22:17 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Klopt. Eigenlijk een heel ordinair conflict. Een conflict dat eigenlijk al 1200 jaar speelt
The End Times are wild
pi_219344712
quote:

[..]
Dat hadden we helemaal niet door dat je ietwat kritisch naar de EU kijkt. Maar nu wordt dat duidelijk.
Vakman pur sang
pi_219344715
quote:

[..]

Die is heel relevant: Europa had die macht juist doordat ze meedogenloos optraden. Wat, geen monopolie op nootmuskaat?
Hops, de hele bevolking uitgeroeid.

Ik snap vanuit die visie wel het pro Russische geluid hier wel.
Rusland doet in feite precies hetzelfde.

En Europa is zwak, die wil het diplomatiek oplossen.
De sukkels.
Ze hadden zelf Oekraïne met geweld moeten innemen.
pi_219344728
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 22:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die is heel relevant: Europa had die macht juist doordat ze meedogenloos optraden. Wat, geen monopolie op nootmuskaat?

De sukkels.
Mooie tijd was dat.
Zouden we ons nog kunnen herroepen en nog eens zoiets kunnen?
Vakman pur sang
  dinsdag 25 november 2025 @ 22:29:24 #40
56749 BlaZ
pi_219344759
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 22:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou ja uitgeroeid;
quote:
Straver (2018) concludeerde dat de Lontorese bevolking ongeveer 4500 à 5000 mensen zou hebben geteld, waarvan er 50 tot 100 tijdens de gevechten sneuvelden, 1700 tot slaaf werden gemaakt en 2500 omkwamen door honger en ziekte, terwijl een onbekend aantal inheemsen vanaf de rotsen hun dood tegemoet sprong.[13] Enkele honderden ontsnapten naar naburige eilanden zoals de Kei-eilanden en Oost-Seram, hun regionale handelspartners, die de overlevenden verwelkomden.[13]
quote:

De sukkels.
Europa wil het diplomatiek niet oplossen, is niet met voorstellen gekomen; het is eigenlijk een geallieerde die enkel bijdragen moet van haar meester de VS en verder niks in de melk te brokkelen heeft.
pi_219344797
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 22:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nou ja uitgeroeid;
[..]
[..]
Nou, je laat zelf zien dat er weinig van over is gebleven.

Maar kennelijk wil men dat dit weer het nieuwe normaal wordt.

quote:
Europa wil het diplomatiek niet oplossen, is niet met voorstellen gekomen; het is eigenlijk een geallieerde die enkel bijdragen moet van haar meester de VS en verder niks in de melk te brokkelen heeft.
Ja, tuurlijk.

Europa biedt steun aan Oekraïne omdat het moet van de VS _O-

Het wordt steeds gekker hier...
  dinsdag 25 november 2025 @ 22:37:08 #42
56749 BlaZ
pi_219344817
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 22:34 schreef Wantie het volgende:.

Europa biedt steun aan Oekraïne omdat het moet van de VS _O-

Het wordt steeds gekker hier...
Europa is het schoothondje van de VS inderdaad. We zullen zien dat Europa dadelijk honderden miljarden in deze oorlog steekt en de VS er met de overige grondstoffen vandoor gaat. _O-
  dinsdag 25 november 2025 @ 22:49:53 #43
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219344907
Om toch even een serieuze wending te geven.
Hoe zal Oekraine over 5-20 op "ons" terugkijken? Zullen wij gepercipieerd worden als grote helden omdat wij hen te hulp schoten, of als uitschot omdat de perceptie zou kunnen zijn dat wij hen hebben opgehitst en zij de klappen konden opvangen?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219344914
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 22:37 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Europa is het schoothondje van de VS inderdaad. We zullen zien dat Europa dadelijk honderden miljarden in deze oorlog steekt en de VS er met de overige grondstoffen vandoor gaat. _O-
Welke overige grondstoffen?

Kennelijk zit het meeste in de regio die Rusland ingenomen heeft.

Verder is het volgens jou kennelijk de bedoeling dat Oekraïne geplunderd wordt.
pi_219344920
Vrede of niet, nooit meer zaken doen met Rusland sowieso, tot het een normale democratie is.
pi_219344922
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 november 2025 22:49 schreef phpmystyle het volgende:
Om toch even een serieuze wending te geven.
Hoe zal Oekraine over 5-20 op "ons" terugkijken? Zullen wij gepercipieerd worden als grote helden omdat wij hen te hulp schoten, of als uitschot omdat de perceptie zou kunnen zijn dat wij hen hebben opgehitst en zij de klappen konden opvangen?
Ik weet dat jij op het laatste hoopt.

Want de EU moet hoedanook de schuld krijgen van de Russische inval in Oekraïne...
pi_219344931
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 22:52 schreef TheJanitor het volgende:
Vrede of niet, nooit meer zaken doen met Rusland sowieso, tot het een normale democratie is.
Normale democratieën zijn zwak.

De tijd van de autocratie is aangebroken.
pi_219344935
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 22:52 schreef TheJanitor het volgende:
Zou je willen. Maar daar komt gewoon weer meer en meer handel. Lekker goedkoop gas enzo.
Het is blijft je buur. Dus je zult er mee moeten leren leven. Straks zijn de sancties gewoon weer weg. En komen de rijke Russen ook weer naar hun villas in Italië en hun kinderen zitten nog gewoon op de scholen in Engeland.
  dinsdag 25 november 2025 @ 22:55:05 #49
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_219344938
Word een beetje moe van het chronische getrumpbash in dit toppa

Willen jullie doorvechten tot de laatste oekrainer en de eu die niks doet behalve betalen ?
  dinsdag 25 november 2025 @ 22:56:46 #50
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_219344948
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 22:55 schreef jigggy het volgende:

Willen jullie doorvechten tot de laatste oekrainer en de eu die niks doet behalve betalen ?
tot de laatste USSR olieraffinaderij plat is en de russen hier benzine komen kopen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 25 november 2025 @ 22:57:53 #51
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219344956
pi_219344960
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 22:54 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Zou je willen. Maar daar komt gewoon weer meer en meer handel. Lekker goedkoop gas enzo.
Het is blijft je buur. Dus je zult er mee moeten leren leven. Straks zijn de sancties gewoon weer weg. En komen de rijke Russen ook weer naar hun villas in Italië en hun kinderen zitten nog gewoon op de scholen in Engeland.
Het enige wat je doet is de volgende oorlog bekostigen, en misschien je eigen graf graven.
pi_219344970
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 22:58 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Het enige wat je doet is de volgende oorlog bekostigen, en misschien je eigen graf graven.
En geld verdienen.
Geld kent geen kleur.
Kapitalisme geen ethiek.
pi_219344973
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 22:57 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Dat wordt dus weer niks.
pi_219344981
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 22:55 schreef jigggy het volgende:

Trump doet niets om dat te voorkomen..

Maar daar mag kennelijk geen kritiek op zijn.
pi_219344991
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 22:54 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Dat zegt veel over het onderwijs in Rusland.
  dinsdag 25 november 2025 @ 23:04:26 #57
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_219345001
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Trump doet niets om dat te voorkomen..

Maar daar mag kennelijk geen kritiek op zijn.
Trump is de enige partij die wat te zeggen heeft die met beide partijen wil praten
  dinsdag 25 november 2025 @ 23:05:04 #58
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_219345003
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 22:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
tot de laatste USSR olieraffinaderij plat is en de russen hier benzine komen kopen
Ome vlad tanken in Kleve _O_
  dinsdag 25 november 2025 @ 23:06:18 #59
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219345011
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:04 schreef jigggy het volgende:

[..]
Trump is de enige partij die wat te zeggen heeft die met beide partijen wil praten
Door in te stemmen met alle punten van enkel 1 partij die ook nog eens de agressor is? Prachtig onderhandeld hoor.
  dinsdag 25 november 2025 @ 23:07:45 #60
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_219345022
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:06 schreef Momo het volgende:

[..]
Door in te stemmen met alle punten van enkel 1 partij die ook nog eens de agressor is? Prachtig onderhandeld hoor.
Er gaat nog gepraat worden met Oekraïne en heb jij het plan al gelezen dan?

:D

Ik ben gewoon tegen oorlog, en ik zie weinig heil in vechten tot de laatste oekrainer , de Russen blijven toch wel mensen sturen en de Oekraïners zijn een keer op
pi_219345024
Hoe vaak heeft hij al gezegd dat die oorlog niet begonnen was als hij president was :')
pi_219345028
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:04 schreef jigggy het volgende:

[..]
Alleen zegt hij feitelijk niets.

Dit wordt de zoveelste sof.
  dinsdag 25 november 2025 @ 23:09:09 #63
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_219345030
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Alleen zegt hij feitelijk niets.

Dit wordt de zoveelste sof.
Dit word de eerste van de 2 oorlogen die trump god in zijn termijn gaat fixen
pi_219345031
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:07 schreef TheJanitor het volgende:
Hoe vaak heeft hij al gezegd dat die oorlog niet begonnen was als hij president was :')
En ondertussen slaagt hij er niet in deze te beëindigen.
  dinsdag 25 november 2025 @ 23:09:35 #65
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_219345033
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
En ondertussen slaagt hij er niet in deze te beëindigen.
Want dat lukte ome Joe zo goed
pi_219345043
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:09 schreef jigggy het volgende:

[..]
Nope.
Zelfs zijn plan voor volledige capitulatie van Oekraïne is door Rusland afgeketst.

Hij zou het binnen 24 uur fixen.

Jij houdt er al rekening mee dat het binnen 4 jaar wordt.

De kans is groter dat Oekraïne uiteindelijk in elkaar stort en Rusland de overwinning krijgt.

En ik durf te wedden dat jij dan loopt te juichen dat Trump de oorlog heeft beëindigd...
pi_219345048
quote:

[..]
Want dat lukte ome Joe zo goed
#whataboutism...

Altijd dat gehuil over Biden...
  dinsdag 25 november 2025 @ 23:13:03 #68
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_219345050
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nope.
Zelfs zijn plan voor volledige capitulatie van Oekraïne is door Rusland afgeketst.

Hij zou het binnen 24 uur fixen.

Jij houdt er al rekening mee dat het binnen 4 jaar wordt.

De kans is groter dat Oekraïne uiteindelijk in elkaar stort en Rusland de overwinning krijgt.

En ik durf te wedden dat jij dan loopt te juichen dat Trump de oorlog heeft beëindigd...
Wat een hoop kul , ik verwacht inderdaad dat trump de oorlog beindigt , ik verwacht dat Oekraïne gewoon veiligheidsgaranties krijgt en bij de eu mag maar niet bij de nato , wat ik snap ivm een Cubacrisis the other way around

Maar ga door met je aannames, ik smul ervan
  dinsdag 25 november 2025 @ 23:13:43 #69
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_219345058
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
#whataboutism...

Altijd dat gehuil over Biden...
Altijd dat gejank over de meest dementerende incapabele president die de usa ooit gehad heeft :')

MAAR ORANGE MAN BAD
  dinsdag 25 november 2025 @ 23:15:06 #70
56749 BlaZ
pi_219345067
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 22:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Welke overige grondstoffen?

Kennelijk zit het meeste in de regio die Rusland ingenomen heeft.

Verder is het volgens jou kennelijk de bedoeling dat Oekraïne geplunderd wordt.
Oekraïne is een groot land en ook in andere regio's zitten voldoende grondstoffen. Oekraïne positioneerd zich om geplunderd te worden alleen de EU wenst daar niet aan mee te doen.
pi_219345068
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:07 schreef jigggy het volgende:

[..]
Er gaat nog gepraat worden met Oekraïne en heb jij het plan al gelezen dan?

:D
Jij kent de 28 punten niet?

quote:
Ik ben gewoon tegen oorlog, en ik zie weinig heil in vechten tot de laatste oekrainer , de Russen blijven toch wel mensen sturen en de Oekraïners zijn een keer op
Dus dan maar capituleren?
pi_219345073
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:15 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Oekraïne is een groot land en ook in andere regio's zitten voldoende grondstoffen. Oekraïne positioneerd zich om geplunderd te worden alleen de EU wenst daar niet aan mee te doen.
Dus Oekraïne vraagt erom om geplunderd te worden?

Het wordt steeds gekker...
  dinsdag 25 november 2025 @ 23:16:13 #73
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_219345074
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
[..]
Er gaat gewoon nog gesproken worden met Oekraïne, het is niet dat de handtekening al gezet is namens zelensky
  dinsdag 25 november 2025 @ 23:16:43 #74
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_219345080
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
[..]
Dan maar doorvechten tot de laatste oekrainer , napoleon en hitler dachten dit ook ooitt tegen de russen
  dinsdag 25 november 2025 @ 23:17:04 #75
56749 BlaZ
pi_219345083
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:07 schreef TheJanitor het volgende:
Dat is ook zo, het is geen toeval dat het conflict begon onder de zwakke Obama en dat Rusland doorpakte onder de incompetente Biden. Het is echt gods zege dat Trump ons nu behoeden kan.
pi_219345092
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:13 schreef

jigggy het volgende:

[..]
Altijd dat gejank over de meest dementerende incapabele president die de usa ooit gehad heeft :')
Klopt, maar zo is Maga he.
Met Trump voorop.

Die jankt ook nog steeds over Biden.

Ik snap dat wel, Trump presteert tot nu toe nog slechter.

Dat komt hard aan natuurlijk.

quote:
MAAR ORANGE MAN BAD
Dat is kennelijk tegen je zere been.

Het is maar de president van een ver land.
Niet je peetoom of zoiets.
  dinsdag 25 november 2025 @ 23:19:42 #77
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_219345097
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, maar zo is Maga he.
Met Trump voorop.

Die jankt ook nog steeds over Biden.

Ik snap dat wel, Trump presteert tot nu toe nog slechter.

Dat komt hard aan natuurlijk.
[..]
Dat is kennelijk tegen je zere been.

Het is maar de president van een ver land.
Niet je peetoom of zoiets.
Waar presteert trump slechter dan joe?

Joe regelde dat Iran lekker proxy oorlogen tegen Israël kan voeren en greep niet in bij inval Oekraïne

Op het stukje wereldvrede sla je de plank goed mis
  dinsdag 25 november 2025 @ 23:20:00 #78
56749 BlaZ
pi_219345100
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:11 schreef Wantie het volgende:

Daarom moet er ook een vrede gesloten worden.

West-Oekraïne > Polen.
Nieuw Rusland > Rusland
Wat stukjes naar Roemenië en Hongarije
Kaliningrad terug naar Duitsland.
Moldavië bij Roemenië.

Iedereen gelukkig.
  dinsdag 25 november 2025 @ 23:28:39 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219345134
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:20 schreef BlaZ het volgende:

[..]

West-Oekraïne > Polen.
Nieuw Rusland > Rusland
Moldavië bij Roemenië.

Iedereen gelukkig.
Dan hebben we wo2 voor niks gedaan!
The End Times are wild
  dinsdag 25 november 2025 @ 23:31:09 #80
56749 BlaZ
pi_219345145
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dan hebben we wo2 voor niks gedaan!
Hoezo?
pi_219345148
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:20 schreef BlaZ het volgende:

[..]

West-Oekraïne > Polen.
Nieuw Rusland > Rusland
Moldavië bij Roemenië.

Iedereen gelukkig.
Komt beetje in de buurt van zijn idee
  dinsdag 25 november 2025 @ 23:33:50 #82
56749 BlaZ
pi_219345150
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:32 schreef Joppiez het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Nee, want daar staat Rusland Kaliningrad natuurlijk niet af. We moeten echt af van dat stukje Rusland binnen de EU.
pi_219345156
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:33 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nee, want daar staat Rusland Kaliningrad natuurlijk niet af. We moeten echt af van dat stukje Rusland binnen de EU.
Kaliningrad blijft Russisch. Sowieso gaat Rusland geen consessies waar dan ook doen zonder dat ze weer ieder en alles met haar kernwapens gaan bedreigen (waar we toch wel gevoelig voor zijn).
  dinsdag 25 november 2025 @ 23:41:39 #84
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_219345174
@Wantie ben je Uitgeluld of is het bedtijd
  dinsdag 25 november 2025 @ 23:41:42 #85
56749 BlaZ
pi_219345176
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:36 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Kaliningrad blijft Russisch. Sowieso gaat Rusland geen consessies waar dan ook doen zonder dat ze weer ieder en alles met haar kernwapens gaan bedreigen (waar we toch wel gevoelig voor zijn).
Als Kaliningrad Russisch blijft, blijft het veiligheidsprobleem voortduren. We kunnen geen vijandelijke enclave tolereren en ik denk dat Rusland best bereid is tot een compromis als we Kaliningrad ruilen voor Oekraïns grondgebied.
  dinsdag 25 november 2025 @ 23:43:14 #86
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_219345180
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:41 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Als Kaliningrad Russisch blijft, blijft het veiligheidsprobleem voortduren. We kunnen geen vijandelijke enclave tolereren en ik denk dat Rusland best bereid is tot een compromis als we Kaliningrad ruilen voor Oekraïns grondgebied.
excuseer me voor mijn historische kennis

Maar die stad was toch ooit van de Pruissen en zwaar bevochten door de Russen? Hoe zit dat nu?
  dinsdag 25 november 2025 @ 23:46:38 #87
56749 BlaZ
pi_219345186
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:43 schreef jigggy het volgende:

[..]
excuseer me voor mijn historische kennis

Maar die stad was toch ooit van de Pruissen en zwaar bevochten door de Russen? Hoe zit dat nu?
Ja, Königsberg. Dit is grondgebied dat werd afgepakt van Duitsland na de 2e wereldoorlog.
pi_219345190
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:32 schreef Joppiez het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Was dit op de russische tv?
pi_219345352
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:19 schreef jigggy het volgende:

[..]
Waar presteert trump slechter dan joe?
Yup.
Zelfs een blind paard ziet dat.

quote:
Joe regelde dat Iran lekker proxy oorlogen tegen Israël kan voeren
Dat doet Iran al decennialang.

Niets nieuws onder de zon.

quote:
en greep niet in bij inval Oekraïne
Mede dankzij de steun Biden wist Oekraïne zich aardig te verweren tegen Rusland.

Vervolgens komt er een Trump aan de macht die ruzie zoekt met Zelensky, terwijl Poetin de ene na de andere veer in zijn reet kreeg. De oorlog is flink geëscaleerd in het nadeel van Oekraïne dankzij Trump.
En elk voorstel dat Trump doet is volledig in het voordeel van Rusland.

quote:
Op het stukje wereldvrede sla je de plank goed mis
Jij inderdaad ja.
  woensdag 26 november 2025 @ 06:48:35 #90
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219345536
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Hoezo?
Dan is de status weer precies zo als voor 1939
The End Times are wild
  woensdag 26 november 2025 @ 06:49:39 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219345538
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:41 schreef BlaZ het volgende:

[..]
In 1991 heeft Rusland Kaliningrad nog aangeboden aan Duitsland, maar die wilden het niet (wijs besluit)
The End Times are wild
pi_219345610
Trump is een lompe gek maar wel een leider.
De EU moet wat Trumps hebben in deze wereld om eea bij te benen. Daarvoor moet de bevolking eerst sterke leiders aantrekken.
Nu zijn de grote leiders, Macron, Merz
Vakman pur sang
  Moderator woensdag 26 november 2025 @ 07:25:25 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219345642
De wereld heeft al teveel Trumps als je het mij vraagt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219345701
quote:

[..]
Het is beide. Rusland wil met bruut geweld Oekraïne onderwerpen. En het bij Rusland voegen ofwel er een vazalstaat van maken met een ruslandgezind puppetregime. Dat is zuiver kolonialisme.
pi_219345706
quote:

[..]
Welnee.
pi_219345714
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 07:25 schreef sp3c het volgende:
De wereld heeft al teveel Trumps als je het mij vraagt
Dat klopt in onze ogen maar als je nu niet verhard wordt je vertrapt.
We hebben veel hardere leiders nodig.
Vakman pur sang
pi_219345724
En sommige punten van trump vind ik gewoon oké.
Zou het prima vinden dat steden als Brussel Antwerpen Parijs Hamburg worden schoongeveegd met brute kracht. Opruimen die bendes!
Vakman pur sang
pi_219345726
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 07:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
We hebben zeker daadkrachtige leiders nodig. Trump past niet bij die beschrijving. De man is wispelturig met een te grote bek.
pi_219345734
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 07:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De tijden zijn wel een beetje veranderd, Dzjengis Khan verkrachtte tienduizenden vrouwen en staat te boek als een historische grootheid en een sterke leider, Prinsje Andrew wipt er eentje en men beziet hem als een wandelende tumor.
pi_219345750
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 07:48 schreef Lospedrosa het volgende:
En sommige punten van trump vind ik gewoon oké.
Zou het prima vinden dat steden als Brussel Antwerpen Parijs Hamburg worden schoongeveegd met brute kracht. Opruimen die bendes!
Als je kijkt naar Bureau Utrecht en eerdere series kan je in ieder geval de conclusie trekken dat de de-escalerende aanpak die in Nederland gemeengoed is, niet op elke doelgroep even goed werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')