SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
Ik verwacht weinig meer dan hoe alle vorige 'vredesvoorstellen' eindigden.quote:Op dinsdag 25 november 2025 20:44 schreef Scjvb het volgende:
LIVE | Trump: ’We zijn heel dicht bij vredesdeal met Oekraïne en Rusland’
© https://www.telegraaf.nl/(...)sland/107498519.html
Een vredesdeal waarbij Poetin en Oekraïne elkaar ook nog welgemeend de hand zouden reiken [ afbeelding ][ afbeelding ] zou echt geweldig zijn, al ziet men zo'n warme handdruk tussen de beide heren niet snel gebeuren.
Eerst afwachten maar wat er van zo'n deal terechtkomt!
Kan haast niet wachten!
Tot nu toe nog wel. Heb er ook een hard hoofd in hoor, maar het kan straks zomaar anders zijn.quote:Op dinsdag 25 november 2025 20:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik verwacht weinig meer dan hoe alle vorige initiatieven voor 'vredesvoorstellen' eindigden. Veel geblaat, weinig wol.
Neen, er wordt helemaal niks gespoofed. Ze drukken het volledige GPS signaal dicht maar dat is niks nieuws. Dan moeten ze de radar nog dicht drukken en dat wordt al een stuk lastiger (dan zit je al in de terminale fase en moet je zo'n beetje op het target staan om die radar te jammen), mocht dat ze lukken dan beschikt de Kinzahl ook nog over INS die bij het mid-course traject wordt gebruikt en dat is per definitie niet te jammen. Kortom, mochten ze en de GPS en de radar jammen dan blijft INS over en dat is idd minder nauwkeurig maar komt nog steeds aardig in de buurt.quote:Op dinsdag 25 november 2025 17:52 schreef havanagila het volgende:
Anyways. Oekraïne weet nu kinzhal raketten neer te spoofen door die krengen te laten denken dat ze in Lima rondvliegen. Scheelt weer heel wat kinderziekenhuizen en dure patriots e.d.
Definieer "de Russen" met weten dat de bevolking alleen hoort en ziet (en wil zien) wat zij krijgt voorgeschoteld met dat zij ook hun verdoemde "plek" weten van vooral niet de leiding bekritiseren. Het enige dat van waarde (b)lijkt is een verlangen naar een teloorgegane historie.quote:Op dinsdag 25 november 2025 17:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja. Wat mij keer op keer blijft verbazen is hoeveel de Russen slikken. Het hele land naar de klote geholpen voor een oorlog die niet te winnen is, maar ze vinden het prima. Wereldmachtje spelen en internationaal aanzien prevaleren boven basale grondrechten en individuele welvaart. Zou hier onbestaanbaar zijn.
Net zoiets als dat iedereen hier wegliep met Gorbatsjov, maar dat hij in Rusland diep wordt gehaat omdat hij Ruslands aanzien heeft verkwanseld en het land in ellende zou hebben gestort.
Lol, meer dan de helft van de regio's draait nu een (groot) tekort. Wat ik post zijn alleen maar de symptomen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 16:11 schreef ExTec het volgende: Maar er is al 1 regio bekend die de premies en de doodsbonus niet meer kan betalen. Dat moet gewoon wat breder, dan houd het vanzelf op met nieuwe aanwas.
https://www.vedomosti.ru/(...)lknulis-s-defitsitomquote:The budgets of the regions (excluding municipalities) showed the total deficit for the first nine months of 2025 - it amounted to 169.2 billion rubles. against last year's surplus of 849.1 billion rubles.
Oei, hoe lang moeten wel de vredesonderhandelingen zien te traineren voordat Rusland economisch in elkaar dondert?quote:Op dinsdag 25 november 2025 20:58 schreef oheng het volgende:
[..]
Lol, meer dan de helft van de regio's draait nu een (groot) tekort. Wat ik post zijn alleen maar de symptomen.
[..]
https://www.vedomosti.ru/(...)lknulis-s-defitsitom
Een jaar of 5 slechts. Het is wensdenken dat Rusland binnen een paar maanden of zelfs een paar jaar instort.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oei, hoe lang moeten wel de vredesonderhandelingen zien te traineren voordat Rusland economisch in elkaar dondert?
Is dat een 3-daagse operatie?
Wat ook steeds meer mogelijk lijkt, naast INS mits er voldoende grondzicht is, om koers middels (AI) beeld te bepalen. De technologie daarvoor is beschikbaar.quote:Op dinsdag 25 november 2025 20:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Neen, er wordt helemaal niks gespoofed. Ze drukken het volledige GPS signaal dicht maar dat is niks nieuws. Dan moeten ze de radar nog dicht drukken en dat wordt al een stuk lastiger, mocht dat ze lukken dan beschikt de Kinzahl ook nog over INS die bij het mid-course traject wordt gebruikt en dat is per definitie niet te jammen. Kortom, mochten ze en de GPS en de radar jammen dan blijft INS over en dat is idd minder nauwkeurig maar komt nog steeds aardig in de buurt.
Dat lijkt me een heel realistisch tijdsbeeld van een Russische economische implosie.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een jaar of 5 slechts. Het is wensdenken dat Rusland binnen een paar maanden of zelfs een paar jaar instort.
Bovendien kunnen ze nog bij China bedelen als het echt nodig is. (edit: oh volgens mij zeg je ook zoiets) Hopen op een snelle instorting is echt zinloos. Helaas.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:16 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat lijkt me een heel realistisch tijdsbeeld van een Russische economische implosie.
Ze kunnen hun BNP nog een paar keer uithoeren in allerlei bondjes met hun vriendjes voordat de lading niet meer gedekt wordt.
En dat is nog niet eens nodig
Wat wil je weten? Ze verkopen ongeveer voor $ 240 miljoen deze maand, wat een verdubbelingvis van ~een jaar geleden. Welke prijs betaald wordt weet ik niet, aangezien export niet via de officieuze weg kan.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:56 schreef BennieButtfuck het volgende:
@:oheng Ben wel benieuwd naar meer nieuws wat betreft het moeten verkopen van de goudvoorraad door Rusland.
Precies. En dan hebben we het nog niet eens over de lading manschappen die ze via Peking of Noord-Korea kunnen aanspreken bij een geprolongeerd conflict.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bovendien kunnen ze nog bij China bedelen als het echt nodig is. Hopen op een snelle instorting is echt zinloos. Helaas.
Oei raak ik een gevoelige snaar? Meestal kom je achteraf met stropoppen, niet vooraf.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oei, hoe lang moeten wel de vredesonderhandelingen zien te traineren voordat Rusland economisch in elkaar dondert?
Is dat een 3-daagse operatie?
Heb je nog een filmpje van ergens in een Russisch gehucht waar ze neproebels maken van geitenstront o.i.d?quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:22 schreef oheng het volgende:
[..]
Oei raak ik een gevoelige snaar? Meestal kom je achteraf met stropoppen, niet vooraf.
Typerend bericht voor jouw niveau.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Heb je nog een filmpje van ergens in een Russisch gehucht waar ze neproebels maken van geitenstront o.i.d?
Er gingen toch wel civiele goederen de stad in?quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:36 schreef BlaZ het volgende:
Interessante video's uit Pokrovsk waar de burgers na de strijd weer de straat op durven gaan. Ongelofelijk dat er mensen een dergelijk lang beleg hebben weten uit te staan.
Zoiets duurt altijd langer dan verhoopt en in de tussentijd lopen de verliezen op. Daarom vind ik het een slechte strategie, al denk ik wel dat zij op termijn zou werken. Maar tegen welke prijs...quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Precies. En dan hebben we het nog niet eens over de lading manschappen die ze via Peking of Noord-Korea kunnen aanspreken bij een geprolongeerd conflict.
Rusland is uitstekend toegerust op een uitputtingsoorlog en de realiteit is dat kamp Oekraïne dat zeker niet is.
Ja, maar dan nog. Met dagelijkse bombardementen lijkt het me niet prettig wonen, het is maar de vraag of ze überhaupt drinkwater of electriciteit hadden of hebben. Met name personen met familie in Rusland of die op de Russen gewacht hebbenquote:Op dinsdag 25 november 2025 21:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er gingen toch wel civiele goederen de stad in?
Ik kan me daar eindeloos over opwindenquote:Op dinsdag 25 november 2025 21:36 schreef phpmystyle het volgende:
Treffende de TT.
Van Rusland verslaan in 2022 naar eindeloze smeekbedes bij Poetin tot aan het hielen likken van "daddy" Trump. Het kan soms verkeren.
Wij krijgen een college in nederigheid.
Simpel: door geen despoot aan het roer te hebben die per decreet elke hersenscheet die hij heeft in beleid omzet.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik kan me daar eindeloos over opwinden~30 jaar geleden lag de wereld aan onze voeten in Europa. Nu zijn we de onderdanige knurftjes. Hoe de fuck krijgen we dat voor elkaar man.
Trump heeft gewoon geen ruggegraat.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:36 schreef phpmystyle het volgende:
Treffende de TT.
Van Rusland verslaan in 2022 naar eindeloze smeekbedes bij Poetin tot aan het hielen likken van "daddy" Trump. Het kan soms verkeren.
Wij krijgen een college in nederigheid.
Ik wil dat we niet links en rechts worden ingehaald op gebied van productie en innovatie en ons zo afhankelijk maken van machtsblokken die ons niet gunstig gezind zijn.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Simpel: door geen despoot aan het roer te hebben die per decreet elke hersenscheet die hij heeft in beleid omzet.
Php wil graag dat we zo'n despoot krijgen en jij lijkt daarmee in te stemmen.
Ik niet.
Je moet wel ballen hebben.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, maar dan nog. Met dagelijkse bombardementen lijkt het me niet prettig wonen, het is maar de vraag of ze überhaupt drinkwater of electriciteit hadden of hebben. Met name personen met familie in Rusland of die op de Russen gewacht hebben
We doen het er fantastisch op.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik wil dat we niet links en rechts worden ingehaald op gebied van productie en innovatie en ons zo afhankelijk maken van machtsblokken die ons niet gunstig gezind zijn.
We zijn voor bijna alle digitale zaken afhankelijk van de VS, voor veiligheid afhankelijk van de VS, voor productie afhankelijk van China, voor energie en grondstoffen afhankelijk van anderen. De lijst is eindeloos. Wat kunnen of doen we nog zelf?
We hebben het stuur op ongeveer alle vlakken uit handen gegeven.
Als alleen een despoot de oplossing daarvoor is dan is democratie een bar slecht systeem.
Dat verval was ook 30 jaar terug al duidelijk zichtbaar. Dat was wat anders tijdens de conferentie van Berlijn in 1884.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik kan me daar eindeloos over opwinden~30 jaar geleden lag de wereld aan onze voeten in Europa. Nu zijn we de onderdanige knurftjes. Hoe de fuck krijgen we dat voor elkaar man.
30 jaar geleden waren wij ook niet in de lead hoor, maar toen stonden wij er wel beter voor.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je terug wilt naar die tijd moet je eigenlijk toejuichen wat Poetin doet in Oekraïne en wat Trump wil doen in Venezuela.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat verval was ook 30 jaar terug al duidelijk zichtbaar. Dat was wat anders tijdens de conferentie van Berlijn in 1884.
Dat was de Europese glorietijd. De consequentie van het opgeven van de coloniën is dat Europa op termijn niet meer van belang is maar wel het stigma uit de coloniale periode zal behouden.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als je terug wilt naar die tijd moet je eigenlijk toejuichen wat Poetin doet in Oekraïne en wat Trump wil doen in Venezuela.
En als Europa daar een schepje bovenop doen.
De glorietijd.quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat was de Europese glorietijd. De consequentie van het opgeven van de coloniën is dat Europa op termijn niet meer van belang is maar wel het stigma uit de coloniale periode zal behouden.
Qua macht, de daarbij behorende ethiek is niet erg relevant.quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
De glorietijd.
Schatrijk worden door andere landen uit te buiten en de bevolking af te slachten..
En dan nu treuren dat dat verleden tijd is...
En dat in een topic over de oorlog in Oekraïne, waarbij Europa kiest voor het slachtoffer, ipv de koloniale uitbuiter.
Klopt. Eigenlijk een heel ordinair conflict. Een conflict dat eigenlijk al 1200 jaar speeltquote:Op dinsdag 25 november 2025 22:17 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Qua macht, de daarbij behorende ethiek is niet erg relevant.
Dit is een invloedssfeerconflict niet een coloniale oorlog.
Dat hadden we helemaal niet door dat je ietwat kritisch naar de EU kijkt. Maar nu wordt dat duidelijk.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die is heel relevant: Europa had die macht juist doordat ze meedogenloos optraden. Wat, geen monopolie op nootmuskaat?quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:17 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Qua macht, de daarbij behorende ethiek is niet erg relevant.
Mooie tijd was dat.quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die is heel relevant: Europa had die macht juist doordat ze meedogenloos optraden. Wat, geen monopolie op nootmuskaat?
Hops, de hele bevolking uitgeroeid.
Ik snap vanuit die visie wel het pro Russische geluid hier wel.
Rusland doet in feite precies hetzelfde.
En Europa is zwak, die wil het diplomatiek oplossen.
De sukkels.
Ze hadden zelf Oekraïne met geweld moeten innemen.
Nou ja uitgeroeid;quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die is heel relevant: Europa had die macht juist doordat ze meedogenloos optraden. Wat, geen monopolie op nootmuskaat?
Hops, de hele bevolking uitgeroeid.
quote:Straver (2018) concludeerde dat de Lontorese bevolking ongeveer 4500 à 5000 mensen zou hebben geteld, waarvan er 50 tot 100 tijdens de gevechten sneuvelden, 1700 tot slaaf werden gemaakt en 2500 omkwamen door honger en ziekte, terwijl een onbekend aantal inheemsen vanaf de rotsen hun dood tegemoet sprong.[13] Enkele honderden ontsnapten naar naburige eilanden zoals de Kei-eilanden en Oost-Seram, hun regionale handelspartners, die de overlevenden verwelkomden.[13]
Europa wil het diplomatiek niet oplossen, is niet met voorstellen gekomen; het is eigenlijk een geallieerde die enkel bijdragen moet van haar meester de VS en verder niks in de melk te brokkelen heeft.quote:Ik snap vanuit die visie wel het pro Russische geluid hier wel.
Rusland doet in feite precies hetzelfde.
En Europa is zwak, die wil het diplomatiek oplossen.
De sukkels.
Ze hadden zelf Oekraïne met geweld moeten innemen.
Nou, je laat zelf zien dat er weinig van over is gebleven.quote:
Ja, tuurlijk.quote:Europa wil het diplomatiek niet oplossen, is niet met voorstellen gekomen; het is eigenlijk een geallieerde die enkel bijdragen moet van haar meester de VS en verder niks in de melk te brokkelen heeft.
Europa is het schoothondje van de VS inderdaad. We zullen zien dat Europa dadelijk honderden miljarden in deze oorlog steekt en de VS er met de overige grondstoffen vandoor gaat.quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:34 schreef Wantie het volgende:.
Europa biedt steun aan Oekraïne omdat het moet van de VS![]()
Het wordt steeds gekker hier...
Welke overige grondstoffen?quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Europa is het schoothondje van de VS inderdaad. We zullen zien dat Europa dadelijk honderden miljarden in deze oorlog steekt en de VS er met de overige grondstoffen vandoor gaat.
Ik weet dat jij op het laatste hoopt.quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:49 schreef phpmystyle het volgende:
Om toch even een serieuze wending te geven.
Hoe zal Oekraine over 5-20 op "ons" terugkijken? Zullen wij gepercipieerd worden als grote helden omdat wij hen te hulp schoten, of als uitschot omdat de perceptie zou kunnen zijn dat wij hen hebben opgehitst en zij de klappen konden opvangen?
Normale democratieën zijn zwak.quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:52 schreef TheJanitor het volgende:
Vrede of niet, nooit meer zaken doen met Rusland sowieso, tot het een normale democratie is.
Zou je willen. Maar daar komt gewoon weer meer en meer handel. Lekker goedkoop gas enzo.quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:52 schreef TheJanitor het volgende:
Vrede of niet, nooit meer zaken doen met Rusland sowieso, tot het een normale democratie is.
tot de laatste USSR olieraffinaderij plat is en de russen hier benzine komen kopenquote:Op dinsdag 25 november 2025 22:55 schreef jigggy het volgende:
Word een beetje moe van het chronische getrumpbash in dit toppa
Willen jullie doorvechten tot de laatste oekrainer en de eu die niks doet behalve betalen ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |