SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Jippie op 11-11-2025 21:23:34 ]U MAD?
Kinderen houden van hun ouders ook al zijn ze zwaar crimineel.quote:Op woensdag 12 november 2025 15:46 schreef SEMTEX het volgende:
Jada heeft op nu.nl dat ze ongelofelijk trots op haar vader is.
Wacht maar op de veroordeling.
Wij noemen dat "Probatio diabolica" oftewel 'duivelsbewijs'.quote:Op woensdag 12 november 2025 15:40 schreef Vallon het volgende:
Het lijkt mij lastig en bijkans onmogelijk dat Borsato kan bewijzen dat geen sprake was van aanranding of intenties omdat het vermeende slachtoffer dat met haar door het OM onderzochte aangifte, immers aantoont. Sws is bewijs dat iets niet zo is, onmogelijk omdat het vermeende slachtoffer stelt dat het zo was.
Ze hoeft zich niet te bewijzen tegenover de media.quote:Op woensdag 12 november 2025 15:48 schreef Jippie het volgende:
[..]
Kinderen houden van hun ouders ook al zijn ze zwaar crimineel.
Ze zou zich er, denk ik, beter aan doen om zich hierover uit de media te houden.quote:Op woensdag 12 november 2025 15:46 schreef SEMTEX het volgende:
Jada heeft op nu.nl verteld dat ze ongelofelijk trots op haar vader is.
https://www.nu.nl/achterk(...)s-heel-krachtig.html
Wacht maar op de veroordeling.
Dat geldt overigens ook voor Peter Plasman.quote:Op woensdag 12 november 2025 17:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ze zou zich er, denk ik, beter aan doen om zich hierover uit de media te houden.
Het voegt juridisch niets toe aan de zaak en geeft alleen maar voer aan vooringenomenheid.
Precies, ik snap die media ook niet. Laat die kinderen met rust. Hebben ze Taghi's kinderen ook gevraagd naar hun vader?quote:Op woensdag 12 november 2025 16:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze hoeft zich niet te bewijzen tegenover de media.
Vind ik een wat lastige maar eensch dat hij er beter aandoet weg te bijven van zijn opdeling in kampen.quote:Op woensdag 12 november 2025 18:16 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat geldt overigens ook voor Peter Plasman.
Dat zwartmaken is dan maar weer hoe Plasman dat blijft plaatsen in stelling nemen en de Knoops als advocaat van Borsato zich strikt beperken tot wat hun cliënt zelf aangaat.quote:bron: Gelderlander 08nov25
Advocaat Plasman noemt zaak-Borsato 'verbijsterend': 'Dat slachtoffer en moeder zo worden opgeknoopt'
Hij vindt dat hij niet anders kan dan tegengas geven. Omdat het kamp van Marco Borsato (58) zijn cliënt en haar moeder onnodig heeft zwartgemaakt. „Terwijl het totaal niet relevant is dat het er nogal losjes aan toeging in dat gezin”, zegt advocaat Peter Plasman in dit interview.
"Kampen", dat is toch inherent aan het strafrecht? Aangeefster/OM vs aangeklaagde? Bewijzen à charge vs à decharge?quote:Op woensdag 12 november 2025 22:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vind ik een wat lastige maar eensch dat hij er beter aandoet weg te bijven van zijn opdeling in kampen.
Zijn klaagzang dat moeder en dochter het erg zwaar hadden en nog helemaal hun verhaal niet hebben kunnen doen .... hallooooow, de HELE aangifte (en aanklacht) is het -eenzijdige- verhaal van dat kamp! Dus OM krijgt card blanche om die versie uitgebreid de wereld in te slingeren en de aangeklaagde mag zich niet verdedigen op tegenspraak?quote:[..]
Dat zwartmaken is dan maar weer hoe Plasman dat blijft plaatsen in stelling nemen en de Knoops als advocaat van Borsato zich strikt beperken tot wat hun cliënt zelf aangaat.
Qua wet(tekst), lijkt het idd niet relevant met wat de (leef)omstandigheden en aanleidingen waren voor een "(mis?)daad". De Knoops zullen inzetten dat die grensoverschrijdende omgang in mores en mogelijk andere intenties voor het doen van aangifte, een ontlastende component heeft.
Het lastige is dat imo; de onstane omstandigheden hier niet los zijn te zien van context en sociale ethische aanvaarde normen die in die artiestengemeenschap gangbaar lijken te zijn geweest.
Lastig is ook òf en in hoeverre de omgang, een aanraking of opmerking idd seksueel van aard in doel was. Om vervolgens opgevat te kunnen worden als "ontuchtig".
Is een te verwachten handeling of gebruikelijke opmerking, waartegen geen enkel bezwaar is gemaakt; plots aan te merken als ongewenst ? De vraag wordt dan of en welk grensoverschrijdend gedrag is aan te merken als aanranding ?
De nieuwe wetgeving aangaande het onderwerp is daarin wat duidelijker omlijnd dan de oude.
Dat was een reactie op het feit dat de Knoopsjes bij Pauw gingen zitten. Logisch dat Plasman dan ook zijn kant van de zaak gaat belichten.quote:Op woensdag 12 november 2025 18:16 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat geldt overigens ook voor Peter Plasman.
Ja dat snap ik, dat zei hij ook. Maar of dat optreden nou zo verstandig was ..... ik vond 'm nogal wanhopig in z'n pogingen, niet sterk.quote:Op donderdag 13 november 2025 00:07 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Dat was een reactie op het feit dat de Knoopsjes bij Pauw gingen zitten. Logisch dat Plasman dan ook zijn kant van de zaak gaat belichten.
Ik vond hem een stuk overtuigender dan het optreden van de Knoopsjes.quote:Op donderdag 13 november 2025 00:45 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, dat zei hij ook. Maar of dat optreden nou zo verstandig was ..... ik vond 'm nogal wanhopig in z'n pogingen, niet sterk.
Dit, twee weken verder en de zaak tegen Marco is er niet sterker op geworden. Maar we gaan het zien.quote:Op donderdag 13 november 2025 00:45 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, dat zei hij ook. Maar of dat optreden nou zo verstandig was ..... ik vond 'm nogal wanhopig in z'n pogingen, niet sterk.
Omdat de roddelkanalen geen juice produceren is de zaak tegen Marco er niet sterker op geworden? Volgens jou zijn de rechters dus nogal gevoelig voor trial by media? Waar blijkt dit uit? Waarom zouden ze zich niet gewoon focussen op wat er in het dossier staat?quote:Op donderdag 13 november 2025 01:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit, twee weken verder en de zaak tegen Marco is er niet sterker op geworden. Maar we gaan het zien.
Ondertussen nog niet meer meldingen van ongewenst gedrag van Marco. Ook niet via de roddelkanalen.
Geen juice tegen Marco gespot in de krochten van social media. Je zou het wel verwachten in dat milieu van paupers.
Dat neem ik je niet kwalijk, jij bent dan ook van "kamp" OMquote:Op donderdag 13 november 2025 01:30 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Ik vond hem een stuk overtuigender dan het optreden van de Knoopsjes.
Je vergeet gemakshalve maar even mijn kritiek op het OM. Zoals bijv. de taps die ze niet in het dossier hebben gestopt.quote:Op donderdag 13 november 2025 05:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat neem ik je niet kwalijk, jij bent dan ook van "kamp" OM
Deze kinderen branden zelf een virtueel kaarsje op de dag van de zitting, open en bloot op een open Insta account. Die zoeken alle media min of meer zelf op.quote:Op woensdag 12 november 2025 18:35 schreef Jippie het volgende:
[..]
Precies, ik snap die media ook niet. Laat die kinderen met rust. Hebben ze Taghi's kinderen ook gevraagd naar hun vader?
Die Jada zoekt gewoon zelf de media op hoor.quote:Op donderdag 13 november 2025 11:49 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Deze kinderen branden zelf een virtueel kaarsje op de dag van de zitting, open en bloot op een open Insta account. Die zoeken alle media min of meer zelf op.
Al vind ik dan alsnog dat ze met rust gelaten moeten worden, maar als ze zelf blijven posten, dan heeft het ook weinig nut.
Leontine is ook zo'n mooi voorbeeld, geen wonder eigenlijk dat die kinderen dan ook volgen.quote:Op donderdag 13 november 2025 11:52 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Die Jada zoekt gewoon zelf de media op hoor.
quote:Op donderdag 13 november 2025 11:49 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Deze kinderen branden zelf een virtueel kaarsje op de dag van de zitting, open en bloot op een open Insta account. Die zoeken alle media min of meer zelf op.
Al vind ik dan alsnog dat ze met rust gelaten moeten worden, maar als ze zelf blijven posten, dan heeft het ook weinig nut.
Kinderen zijn nu eenmaal loyaal naar hun ouders.quote:Op donderdag 13 november 2025 11:52 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Die Jada zoekt gewoon zelf de media op hoor.
Klopt. Maar je schreef dat de media ze opzoekt. Ze zoeken het zelf ook op.quote:Op donderdag 13 november 2025 11:55 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
Kinderen zijn nu eenmaal loyaal naar hun ouders.
Media zal op haar Social Media zijn gaan kijken, in die zin zoeken ze haar wel degelijk op.quote:Op donderdag 13 november 2025 11:56 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Klopt. Maar je schreef dat de media ze opzoekt. Ze zoeken het zelf ook op.
Je doet of ze afhankelijk zijn van Marco's geld. Volgens mij is dat niet zo.quote:Op donderdag 13 november 2025 12:00 schreef MissButterflyy het volgende:
Tsja, Marco was de grootste inkomstenbron voor de familie en dat die is weggevallen zal financieel wel pijn doen.
Denk dat ze wel hopen dat de kachel snel weer gaat roken.
quote:Op donderdag 13 november 2025 11:58 schreef Jippie het volgende:
[..]
Media zal op haar Social Media zijn gaan kijken, in die zin zoeken ze haar wel degelijk op.
quote:Jada Borsato is trots op haar vader Marco Borsato na de behandeling van de rechtszaak tegen hem. "We zijn blij dat het achter de rug is. We zijn heel trots op papa en hoe hij het heeft gedaan", vertelt ze bij Shownieuws.
Wat hebben die kinderen allemaal bereikt dan?quote:Op donderdag 13 november 2025 12:06 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Je doet of ze afhankelijk zijn van Marco's geld. Volgens mij is dat niet zo.
Ik heb geen flauw idee wat ze uitspoken en het interesseert me ook weinig moet ik zeggen. Maar ik hoorde Leontien in een podcast beweren dat ze hun eigen boontjes doppen.quote:Op donderdag 13 november 2025 12:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat hebben die kinderen allemaal bereikt dan?
Wat hebben de kinderen van Taghi hier mee te maken?quote:Op donderdag 13 november 2025 13:15 schreef matthijst het volgende:
Die 2 kids zijn toch ook van die influencende attention whores?
De koters van Taghi zaten niet op de gram lijkt me.
Lekker blijven ondervragen die blagen.
Helemaal als Marcootje straks 3 maanden de bak in moet.
Tranen wil ik zien![]()
Vraag dat aan Jippie:quote:Op donderdag 13 november 2025 13:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat hebben de kinderen van Taghi hier mee te maken?
Die hele familie is toch crimineel?
quote:Op woensdag 12 november 2025 18:35 schreef Jippie het volgende:
[..]
Hebben ze Taghi's kinderen ook gevraagd naar hun vader?
quote:Op donderdag 13 november 2025 12:06 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Je doet of ze afhankelijk zijn van Marco's geld. Volgens mij is dat niet zo.
Zouden ze eindelijk een baan hebben gezocht?quote:Op donderdag 13 november 2025 13:18 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee wat ze uitspoken en het interesseert me ook weinig moet ik zeggen. Maar ik hoorde Leontien in een podcast beweren dat ze hun eigen boontjes doppen.
Dan maak ik er "kamp Thielen" van, oke?quote:Op donderdag 13 november 2025 11:46 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Je vergeet gemakshalve maar even mijn kritiek op het OM. Zoals bijv. de taps die ze niet in het dossier hebben gestopt.
Nee, dan de Thielens, dat zijn keurige modelburgers, wars van allerlei seksuele escapadesquote:Op donderdag 13 november 2025 12:15 schreef Document1 het volgende:
Ik blijf het apart vinden dat mensen een viespeuk, die ze ook nog eens niet kennen, zo blijven verdedigen.
Dit is wel een beetje het soort reactie wat ik bedoel.quote:Op donderdag 13 november 2025 13:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee, dan de Thielens, dat zijn keurige modelburgers, wars van allerlei seksuele escapades![]()
Over blijven verdedigen gesproken![]()
Ja gek he?!quote:Op donderdag 13 november 2025 14:08 schreef Document1 het volgende:
[..]
Dit is wel een beetje het soort reactie wat ik bedoel.
Dacht dat je een week geleden al klaar was met dit topic, tot aan de uitspraak.quote:Op donderdag 13 november 2025 14:17 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja gek he?!
Wacht nou maar eerst wat de rechter er van vindt, hoe 'vies' Marco werkelijk geweest is, voordat je 'm met pek en veren aan de digitale schandpaal nagelt.![]()
Mag je wmb in de tussentijd je tieten flashen aan je buren![]()
Ik heb er iig geen dagtaak aan zoals jijquote:Op donderdag 13 november 2025 15:00 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dacht dat je een week geleden al klaar was met dit topic, tot aan de uitspraak.
Maar zie dat het je nog steeds raakt als ze je held afvallen
behalve dat je hier elke dag te vinden bent dan.quote:Op donderdag 13 november 2025 15:11 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik heb er iig geen dagtaak aan zoals jij
De media zal dat niet eens durven opzoekenquote:Op donderdag 13 november 2025 13:15 schreef matthijst het volgende:
Die 2 kids zijn toch ook van die influencende attention whores?
De koters van Taghi zaten niet op de gram lijkt me.
Lekker blijven ondervragen die blagen.
Helemaal als Marcootje straks 3 maanden de bak in moet.
Tranen wil ik zien![]()
Ach, als ik toch mijn MyAT voor m'n neus heb .... even reageren op de losse onderbuikflodders, kleine moeite, zo gepieptquote:Op donderdag 13 november 2025 15:31 schreef Adames het volgende:
[..]
behalve dat je hier elke dag te vinden bent dan.
Of iemand een viespeuk is, zit vooral in de (eigen?) mores tot een opvatting en hier wmb hooguit als grensoverschrijdend is te benoemen.quote:Op donderdag 13 november 2025 12:15 schreef Document1 het volgende:
Ik blijf het apart vinden dat mensen een viespeuk, die ze ook nog eens niet kennen, zo blijven verdedigen.
Ik denk niet dat het vrijspraak wordt maar dan zal hij idd wel een soort Michael Jackson worden met de hele welles/nietes mythevorming erbij.quote:Op donderdag 13 november 2025 16:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Of iemand een viespeuk is, zit vooral in de (eigen?) mores tot een opvatting en hier wmb hooguit als grensoverschrijdend is te benoemen.
Waar deze zaak om lijkt te gaan is dat een gangbare omgang anders wordt belicht dan dat ze lijkt te hebben plaatsgevonden.
Zelf vind ik het apart dat iemand op voorhand al schuldig wordt geacht omdat een persoon wordt aangeklaagd.
Ik benieuwd ga zijn hoe de rechter, dingen op grond waarvan, een afweging gaat maken.
Het bewijs bij elkaar genomen, lijkt mij te bestaan bestaan uit aannames die in de opzet daarvan niet te ontkennen zijn. Wordt schuld hier bewezen of (omdat) de onschuld niet aangetoond kan worden ?
De vraag wordt of Borsato vanwege de wat losse wijze van omgang met leden van een gezin die zeer nauw met hem verbonden was, aanranding kan worden verweten.
Ik vermoed ook dat hij bij vrijspraak, bij velen nog steeds schuldig zal worden geacht en zich sws zal moeten blijven verklaren.
Dit.quote:Op donderdag 13 november 2025 17:48 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het vrijspraak wordt maar dan zal hij idd wel een soort Michael Jackson worden met de hele welles/nietes mythevorming erbij.
Zo werkt dat, de aangifte en de verhoren van de moeder en de dochter (die onder ede plaatsvonden) zijn op zichzelf al een bewijsmiddel. Daarbij moet dan steunbewijs gezocht worden.quote:Op woensdag 12 november 2025 15:40 schreef Vallon het volgende:
Het bewijs voor de aanklacht komt voort uit de door het OM onderzochte (en aangepaste) aangifte als bewijs waarbij fragmenten uit een dagboek, apps en opgenomen gesprekken dienen als steun daarin.
Dat is dus wat ik (juridisch) interessant vindt. Bewijs maar in de verdediging dat wat iemand onder ede verklaard en overhandigd heeft, niet zo is. Enne, dat wil niet zeggen dat iemand liegt maar dat de realiteit ook een andere kan zijn.quote:Op donderdag 13 november 2025 21:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zo werkt dat, de aangifte en de verhoren van de moeder en de dochter (die onder ede plaatsvonden) zijn op zichzelf al een bewijsmiddel. Daarbij moet dan steunbewijs gezocht worden.
Nee, zo ik heb begrepen tekende Van Koppen aan dat Borsato nergens - in dat (heimelijk) opgenomen gesprek naast onduidelijk wanneer en over welke periode - dat hij handtastelijk was. Het statement "misbruik" lijkt zelf te zijn ingevuld.quote:Nu is het zo dat Marco Borsato zelf vooral het steunbewijs levert. Hij sprak in de appjes erover dat hij het meisje vanwege zijn keelontsteking niet kon zoenen, maar wel haar billen aan kon raken. Hij raadde haar een vrijpartij aan toen ze niet kon slapen. Hij noemde haar een prachtige jonge vrouw met alles er op en eraan. En hij noemde haar een lekker wijf.
Ook heb je de geluidsopname waarin Marco begint te draaien als hij geconfronteerd wordt met misbruik en zelfs spreekt van ongepast gedrag.
Bewijst dat de ontucht of ondersteunt dat de gedachte dat die ontucht heeft plaatsgevonden ?quote:Bovendien heb je de verhalen over Marco Borsato die naar boven ging toen het meisje naakt in bed lag. En het ex-vriendje van het meisje dat op de hoogte was dat het meisje haar moeder wilde aanspreken op het ongewenste gedrag van Borsato. En als laatste is er ook nog een dagboekje waarin het meisje schrijft over ongewenst gedrag.
En wat is de verdediging van Marco Borsato nu eigenlijk? Dat hij een Italiaan is die nu eenmaal wat handtastelijker is? Of dat hij meegegaan is in de mores van het gezin? Dat verklaart misschien een en ander, maar dat is niet iets dat Marco Borsato, als volwassen man en uiterst succesvolle artiest, vrij pleit.
Dat is dus vaak het probleem bij zedenzaken, dat het 't woord van de een tegenover de ander is.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
De zaak van het OM zou een stuk sterker zijn als er anderen zijn die - onafhankelijk van elkaar - de zaken bevestigen.
Volgens John van den Heuvel zijn er ook anderen met negatieve ervaringen met Marco Borsato. Maar goed, zij zouden zich niet willen openbaren (wat goed te begrijpen is).quote:De reden dat adviseurs hun best deden andere (aangifte)gevallen te zoeken, die er dus simpelweg niet zijn.
https://showbiz.headliner(...)1126#google_vignettequote:Misdaadjournalist John van den Heuvel houdt vol dat er meer mogelijke slachtoffers van Marco Borsato zijn, maar dat zij zich teruggetrokken hebben en daarom niet naar buiten treden.
Het slachtoffer heeft aangegeven geen geld te willen hebben. Dat neemt toch wel een belangrijk belang weg.quote:Dit allemaal even los van de voorspelbare mores, gangbare leefwijze of relationele gezinsomgang waar betrokkenen ook nog eens hun eigen belangen(component) hadden.
Marco Borsato zegt op de opname dat hij kan begrijpen dat zijn gedrag ongepast is. Maar tijdens de rechtszaak ontkent hij dat zijn gedrag ongepast was.quote:Het gezegde, "ik kan mij indenken etc.etc. of nu je het zo zegt.... was het (zwaar) ongepast etc.etc." is vooral het vertonen van een meegaand karakter als patroon, dat in de kern de "(omgangs/vorm)fout" is van Borsato, om anderen te willen pleasen. Hij is er gewoon - zonder dat te (kunnen?) beseffen - met boter en suiker in gegaan.
Kunnen ze alsnog geld krijgen, ook al zeggen ze dat ze geen geld willen krijgen?quote:Op donderdag 13 november 2025 23:31 schreef luxerobots het volgende:
Het slachtoffer heeft aangegeven geen geld te willen hebben. Dat neemt toch wel een belangrijk belang weg.
Lastig omdat het persoonlijke (loyaliteits)relaties zijn van het vermeende slachtoffer.quote:Op donderdag 13 november 2025 23:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat is dus vaak het probleem bij zedenzaken, dat het 't woord van de een tegenover de ander is.
Goed. Nu is het wel iets breder. Je hebt de moeder, dochter en het ex-vriendje dat allemaal een passend verhaal hebben. Bovendien is er vanuit meerdere kanten steunbewijs.
Ruis veroorzaken lijkt mij gezocht met wat elders een bevinding is:quote:[..]
Volgens John van den Heuvel zijn er ook anderen met negatieve ervaringen met Marco Borsato. Maar goed, zij zouden zich niet willen openbaren (wat goed te begrijpen is).
[..]
https://showbiz.headliner(...)1126#google_vignette
Overigens is John van den Heuvel beschuldigd van sturing door Carry en Geert-Jan Knoops, echter is hij niet opgeroepen om (onder ede) te verklaren. Waarschijnlijk wilde de verdediging wel de ruis en negatieve publiciteit omtrent de aangeefster, maar de zaak niet verder uitzoeken. Dat geeft toch te denken.
Wil mij voorstellen dat die aantijging niet mals is en het de door Van Koppen benoemde mogelijkheid van sturing, steunt. Dat dingen helder en eenduidig moeten worden benoemd, kan ook juridisch noodzakelijk zijn.quote:• bron: sn Knoops stelt idd dat Van den Heuvel de aangifte actief heeft beïnvloed. Hij zou de vrouw hebben geholpen bij het voorbereiden van de vragen en antwoorden en haar zelfs hebben aangespoord tijdens de aangifte een foto te tonen van haar en Borsato in een tourbus. “Ik moest duidelijk zeggen dat er sprake was van een penis”, citeert Knoops uit de verklaring van de aangeefster.
Belang hoeft niet perse financieel te zijn maar kan ook bestaan uit eigen genoegdoening.quote:[..]
Het slachtoffer heeft aangegeven geen geld te willen hebben. Dat neemt toch wel een belangrijk belang weg.
[..]
Begrijpen, ook in een onderling gesprek, is iets heel anders dan dit dan zo is en betrekking had op de siutatie.quote:Marco Borsato zegt op de opname dat hij kan begrijpen dat zijn gedrag ongepast is. Maar tijdens de rechtszaak ontkent hij dat zijn gedrag ongepast was.
Het lijkt mij wiedes dat Borsato de aantijging, verre van zich werpt en zich niet Mea Culpa" gaat offeren zoals anderen van hem hier (willen) verwachten.quote:Er wordt dan wel weer een groot punt gemaakt van de mores binnen het gezin. In de opname zegt Marco Borsato ook dat hij zich mee heeft laten voeren. Maar aan de andere kant is er dan weer niets gebeurd.
Goed, ik zie wel wat er gaande is, Marco Borsato probeert zich eruit te draaien.
Het gaat hier om aanraken, wat iets anders is dan tikken, zoals Carry Knoops het omschreef.quote:Op vrijdag 14 november 2025 02:05 schreef Vallon het volgende:
Denk aan het appje "zoenen kan niet, billen tikken wel" en het vermeende slachtoffer dat wat laconiek, bijkans als haar verwachting, in humor lijkt op te pakken.
https://www.telegraaf.nl/(...)-kind/100563661.htmlquote:Op 15 april appte hij dat hij keelontsteking had en haar dus niet kon zoenen. Maar billen aanraken kan wel. Het meisje: "Hahaha, jij mag dat. xx." Borsato zegt het onvoorstelbaar te vinden dat 20 jaar vriendschap zo anders wordt geïnterpreteerd nu.
Over het algemeen trekt een rechter geen grote bedragen uit zijn hoge hoed, in ons landje, dus zo'n vaart zal het niet lopen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 01:06 schreef Masberum het volgende:
[..]
Kunnen ze alsnog geld krijgen, ook al zeggen ze dat ze geen geld willen krijgen?
Zo’n 5 miljoen nog, hoef je geen medelijden mee te hebbenquote:Op vrijdag 14 november 2025 09:25 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Over het algemeen trekt een rechter geen grote bedragen uit zijn hoge hoed, in ons landje, dus zo'n vaart zal het niet lopen.
Plus, Borsato lijkt me niet bepaald bijzonder vermogend meer. Al vier jaar een peperduur advocatenteam terwijl de inkomsten behoorlijk teruglopen, als hij meer dan een paar miljoen heeft zou het me nog verbazen.
quote:Op donderdag 27 november 2025 08:47 schreef matthijst het volgende:
Nathalie heeft een interview gegeven:
Premium, dus sorry als je dat niet hebt.
https://www.destentor.nl/(...)pige-fotos~a9ed2559/
Ze heeft sex met hem gehad, maar haar man wist ervan. Ging puur om de sex, want dan kon "Marco voorkomen dat hij vreemdging".
Staat ook op nu.nlquote:Op donderdag 27 november 2025 08:47 schreef matthijst het volgende:
Over de vrije moraal, zegt ze dat dat is waarom Marco daar graag kwam. "Even liefde tanken".
Ze heeft sex met hem gehad, maar haar man wist ervan. Ging puur om de sex, want dan kon "Marco voorkomen dat hij vreemdging".
Naakt behangen is niet waar, ze liet de foto zien: zij in BH, met een broek aan, dochter met een topje, maar je zag de bandjes niet.
De knipoog is nooit gebeurd: ze zei tegen Marco ze is naakt. Marco klopte op de deur, ze verwachtte dat Marco zou zeggen trek even wat aan, maar hij liep naar binnen, binnen in m'n hart, binnen in m'n ziel.... Binnneeeeen.
Flashen is gebeurd, geintje van vriendinnen. Stuurden ook weleens selfies van mooie WC's naar elkaar (niet naar Marco).
Seksopnamen van de dochter: niet gebeurd, ze stuurde een voicebericht waarin ze zei: "ik loop even naar buiten want mijn dochter is aan het seksen".
Ze zegt ook: dit zijn een paar incidenten uit 25 jaar. Ik weet zoveel van hem, als ik echt om wat voor reden dan ook wraak zou willen nemen, had ik mijn dochter niet nodig gehad.
Misschien deden ze het met z’n 3 en.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:17 schreef Kim-Holland het volgende:
Dus haar man wist ervan dat ze met Marco lag te neuken? Dat geloof ik niet.
Hoe bizar is het dan dat je een tekst van de man waarmee je je vent belazerde op het graf laat zetten?
Koekoek.
Ja, wie weet.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Misschien deden ze het met z’n 3 en.
quote:Op donderdag 27 november 2025 08:47 schreef matthijst het volgende:
De knipoog is nooit gebeurd: ze zei tegen Marco ze is naakt. Marco klopte op de deur, ze verwachtte dat Marco zou zeggen trek even wat aan, maar hij liep naar binnen, binnen in m'n hart, binnen in m'n ziel.... Binnneeeeen.
Ze heeft jarenlang porno gemaakt, dus het lijkt mij zeer geloofwaardig dat haar man ook wat minder bekrompen in het leven stond.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:17 schreef Kim-Holland het volgende:
Dus haar man wist ervan dat ze met Marco lag te neuken? Dat geloof ik niet.
Geen idee, hij kan zich immers niet verdedigen dus zij kan alles beweren.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ze heeft jarenlang porno gemaakt, dus het lijkt mij zeer geloofwaardig dat haar man ook wat minder bekrompen in het leven stond.
Nou ja, ze liegt in het interview over dat ze slechts een keer op de cover heeft gestaan (ze stond erin met een maandelijkse rubriek) en dat ze geen porno heeft gedaan (met eigen ogen gezien), dus helemaal de waarheid sprak ze niet, maar terwijl ze porno deed had ze al een relatie met hem als ik de tijdslijn goed voor ogen heb.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:42 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Geen idee, hij kan zich immers niet verdedigen dus zij kan alles beweren.
Nee, een open relatie is zo bijzonder allemaal niet.quote:Op donderdag 27 november 2025 10:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou ja, ze liegt in het interview over dat ze slechts een keer op de cover heeft gestaan (ze stond erin met een maandelijkse rubriek) en dat ze geen porno heeft gedaan (met eigen ogen gezien), dus helemaal de waarheid sprak ze niet, maar terwijl ze porno deed had ze al een relatie met hem als ik de tijdslijn goed voor ogen heb.
Dus dan vind ik het bepaald niet ongeloofwaardig dat haar man er geen probleem mee had als ze met anderen seks had.
Zo ongewoon is een open relatie nou ook weer niet, laten we eerlijk zijn.
Nouja, dit dus.quote:Op donderdag 27 november 2025 10:23 schreef Marsenal het volgende:
Een open relatie is ëén ding, maar je vrouw laten neuken met iemand waar ze met een aan een verstandelijke beperking grenzende manier volledig idolaat van is, dat is iets anders. Een open relatie werkt alleen bij een soort gelijkwaardigheid, hier zou elke kerel toch wel de zenuwen van krijgen?
Er loopt nog een zaak van Marco tegen haar vanwege smaad en laster. Het blijkt maar weer hoe achterlijk deze vrouw is, door dit soort uitspraken te doen nu.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:06 schreef Marsenal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Leuk altijd als mensen dingen zeggen als 'Ik weet zo veel, als ik hem kapot wilde maken, nou, dan dit dat zus zo...' Wat zeg je dan eigenlijk?
Wetende dat ze voor Borsato een ‘cumdump’ was? 0,0 kans dat hij er met haar vandoor zou gaan. Totaal niet zijn type.quote:Op donderdag 27 november 2025 10:23 schreef Marsenal het volgende:
Een open relatie is ëén ding, maar je vrouw laten neuken met iemand waar ze met een aan een verstandelijke beperking grenzende manier volledig idolaat van is, dat is iets anders. Een open relatie werkt alleen bij een soort gelijkwaardigheid, hier zou elke kerel toch wel de zenuwen van krijgen?
Hoezo, als ze werkelijk sappige verhalen heeftquote:Op donderdag 27 november 2025 10:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er loopt nog een zaak van Marco tegen haar vanwege smaad en laster. Het blijkt maar weer hoe achterlijk deze vrouw is, door dit soort uitspraken te doen nu.
Stond ze dr ook neukend in, of alleen naakt?quote:Op donderdag 27 november 2025 10:32 schreef VEM2012 het volgende:
Ik vraag mij alleen af waarom de journalist niet weet dat ‘Laura Winter’ bij de Chick veel meer was dan een keertje een covermodel en wat geile verhaaltjes schrijven. Dat is gewoon extreem slordig.
Dan is dat smaad.quote:Op donderdag 27 november 2025 10:34 schreef matthijst het volgende:
[..]
Hoezo, als ze werkelijk sappige verhalen heeft
Chick was toch alleen een softporno blaadje? Dus vooral bloot maar geen actie.quote:Op donderdag 27 november 2025 10:35 schreef matthijst het volgende:
[..]
Stond ze dr ook neukend in, of alleen naakt?
Zoals die dikke doet nu?quote:Op donderdag 27 november 2025 10:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan is dat smaad.
Smaad is het opzettelijk aanzetten tot een feit dat iemands goede naam aantast, met de bedoeling om daar ruchtbaarheid aan te geven, ongeacht of het feit waar is of niet.
Zoals gezegd: porno. Dus ook neukend.quote:Op donderdag 27 november 2025 10:35 schreef matthijst het volgende:
[..]
Stond ze dr ook neukend in, of alleen naakt?
Nope.quote:Op donderdag 27 november 2025 10:48 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Chick was toch alleen een softporno blaadje? Dus vooral bloot maar geen actie.
Nee, want hij heeft dat gezegd ter verdediging in zijn rechtszaak. Dat mag natuurlijk wel.quote:Op donderdag 27 november 2025 10:48 schreef matthijst het volgende:
[..]
Zoals die dikke doet nu?
Met z'n "ze stonden naakt te behangen" praatjes.
Zij kan Marco wel aanklagen voor smaad.
Ook buiten de rechtszaal?quote:Op donderdag 27 november 2025 10:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, want hij heeft dat gezegd ter verdediging in zijn rechtszaak. Dat mag natuurlijk wel.
Ja, want je mag jezelf ook verdedigen buiten de zitting om.quote:Op donderdag 27 november 2025 10:54 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ook buiten de rechtszaal?
Anders gewoon anoniem briefje naar Yvonne![]()
Yvonne is kamp Nathalie…quote:Op donderdag 27 november 2025 10:54 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ook buiten de rechtszaal?
Anders gewoon anoniem briefje naar Yvonne![]()
Nu is ze de heilige maand Maria..quote:
Ja, Nathalie moet even een anoniem briefje aan Marco doen.quote:
Altijd mooi om te zien, als andere vrouwen een vrouw afvallen omdat ze iets heeft gezegd over een of ander volkszangertje.quote:Op donderdag 27 november 2025 11:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nu is ze de heilige maand Maria..
"Ik word tegenwoordig al nerveus als mijn bh-bandje onder mijn hemdje uitpiept, vanwege het signaal dat ik daarmee afgeef", zegt Thielen tegen de krant. Ze worstelt met het beeld dat mensen van haar hebben gekregen, al kan ze dat redelijk van zich afzetten. "Maar mijn directe omgeving heeft er ook last van. Dat raakt me."
quote:Op donderdag 27 november 2025 12:10 schreef matthijst het volgende:
[..]
Altijd mooi om te zien, als andere vrouwen een vrouw afvallen omdat ze iets heeft gezegd over een of ander volkszangertje.
Maar aan de andere kant ws fan is van de baas-in-eigen-buik beweging.
quote:Op donderdag 27 november 2025 11:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zoals ze zelf zegt is het geval Borsato (anders belicht):quote:
De vraag blijft dan wat is de tot ontucht aangezette aangifte waard met waar een alinea in een zo ja dagboekje (?) moeten bewijzen dat Borsato een aanrander zou zijn ?.quote:Volgens de moeder is slechts een "handjevol incidenten" uit een periode van 25 jaar naar voren gebracht. "Dan lijkt het heel wat."
Huhquote:Op donderdag 27 november 2025 11:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
"Ik word tegenwoordig al nerveus als mijn bh-bandje onder mijn hemdje uitpiept, vanwege het signaal dat ik daarmee afgeef", zegt Thielen tegen de krant. Ze worstelt met het beeld dat mensen van haar hebben gekregen, al kan ze dat redelijk van zich afzetten. "Maar mijn directe omgeving heeft er ook last van. Dat raakt me."
Het is het eigen straatje schoonvegen. Waar ik mij vooralquote:Op donderdag 27 november 2025 11:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die Marco is ook niet al te snugger volgens mij, maar goed. Knettergek mens die Nathalie idd. "Don't stick your dick in crazy" leert ie nu wel op een érg pijnlijke wijzequote:
Dit. Tja, waarom verbaast me dit niks? Borsato was zo netjes om zijn verhaal voor de rechtszaal te bewaren (daar waar het hoort), Nathalie heeft daar klaarblijkelijk het lef niet voor (goh, waarom niet? bang voor moeilijke vragen en confronterende feiten?) maar kiest er weer voor haar straatje via de media schoon te vegen. En de media slikken alles van haar voor zoete koek want sensatie en B(-arbertje, -orsato) moet hangen. Goed voor de kijkcijfers.quote:Op donderdag 27 november 2025 16:18 schreef VEM2012 het volgende:
Het is het eigen straatje schoonvegen. Waar ik mij vooral
aan stoor is dat de media kennelijk lekker meedoet, waar bij Borsato meteen het nekschot volgde.
Moeder staat inderdaad niet terecht maar heeft wel voor de tas-op-tafel-tapes gezorgd!quote:Op donderdag 27 november 2025 12:37 schreef Vallon het volgende:
Moeder - staat niet terecht - speelt hier een wat bedenkelijke rol.
quote:
Het OM heeft wmb ook een twijfelachtige rol in de (ondersteunende) bewijsvoering van dat heimelijk opgenomen gesprek (in achtergrond bedoeld was om - georkestreerd door moeder? - de grauwe lucht te klaren).quote:Op donderdag 27 november 2025 19:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Moeder staat inderdaad niet terecht maar heeft wel voor de tas-op-tafel-tapes gezorgd!
Daarmee heeft ook zij een aandeel in het procesverloop (en dan heb ik het nog even niet over haar aandeel in deze "enorme ontuchtaffaire", het Hofnarretje en Benno L valt erbij in het niet). Wat zij vandaag in de media dus glashard ontkent maar dat terzijde want uitspraken in de media is geen bewijs.
Het is dan heel legitiem om uitspraken die Borsato daar gedaan heeft (en waar moeder hem woorden in de mond probeert te leggen) in het juiste daglicht te stellen. Dat doen moeder en OM immers ook, alleen is hun daglicht kwaad.
En die uitspraken zijn ingegeven doorrrrr (ja, daar is-ie weer) ..... de mores, vooral de mores van de moeder. Het daglicht daarmee ook.
Ik lees in deze post vooral veel speculatiequote:Op donderdag 27 november 2025 19:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Moeder staat inderdaad niet terecht maar heeft wel voor de tas-op-tafel-tapes gezorgd!
Daarmee heeft ook zij een aandeel in het procesverloop (en dan heb ik het nog even niet over haar aandeel in deze "enorme ontuchtaffaire", het Hofnarretje en Benno L valt erbij in het niet). Wat zij vandaag in de media dus glashard ontkent maar dat terzijde want uitspraken in de media is geen bewijs.
Het is dan heel legitiem om uitspraken die Borsato daar gedaan heeft (en waar moeder hem woorden in de mond probeert te leggen) in het juiste daglicht te stellen. Dat doen moeder en OM immers ook, alleen is hun daglicht kwaad.
En die uitspraken zijn ingegeven doorrrrr (ja, daar is-ie weer) ..... de mores, vooral de mores van de moeder. Het daglicht daarmee ook.
Vertel: wat precies is er gespeculeerd en niet op geconstateerde feiten gebaseerd?quote:Op vrijdag 28 november 2025 16:08 schreef Adames het volgende:
[..]
Ik lees in deze post vooral veel speculatie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als er iemand speculatie verweten kan worden, is het wel "kamp Nathalie", inclusief OM dus
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
quote:Marco Borsato donderdag aanwezig bij uitspraak in zedenzaak
Marco Borsato (58) is aanstaande donderdag aanwezig bij de uitspraak in de rechtszaak tegen hem. Dat laten de advocaten van de zanger, die eind oktober moest voorkomen vanwege verdenking van ontucht met een minderjarige, weten aan RTL Boulevard.
Het OM eist vijf maanden cel tegen Marco, omdat hij verdacht wordt van het betasten van de dijbenen, billen, borsten en vagina van de aangeefster van september 2014 tot januari 2015. "Zijn beeld vertroebelde toen hij het slachtoffer zag opgroeien tot een jonge vrouw. Maar ze was nog een kind – een kind dat hij vanaf haar geboorte kende", aldus het OM.
Donderdag volgt de uitspraak van de rechter.
https://www.rtl.nl/boulev(...)denzaak-aanwezigheid
Hopelijk ja, maar reken er maar niet op.quote:Op maandag 1 december 2025 20:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hopelijk komt er dan ook een einde aan dit circus.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 1 december 2025 21:46 schreef Inbox het volgende:
Hopelijk ja, maar reken er maar niet op.
Borsato zal ongetwijfeld in beroep gaan als er geen vrijspraak volgt. En gezien het zolqng heeft geduurd en er gigantisch veel manuur vanuit het OM in zit verwacht ik dat deze ook wel in beroep zullen gaan bij een evt vrijspraak.
Ofwel, showproces zal niet eindigen donderdag is mijn verwachting.
Je mist een alinea, bewust of per ongeluk?quote:
quote:In oktober stond Marco twee dagen voor de rechter. Hij wordt verdacht van ontucht met een minderjarige, die hij kende omdat het de dochter is van de toenmalige voorzitter van zijn fanclub. De zanger ontkende de aantijgingen tijdens de rechtszaak. "Ik word publiekelijk gefileerd en neergezet als een zedendelinquent. Dit is niet wie ik ben", zei hij in zijn laatste woord.
Voegde niks toe, dus die heb ik weggelaten. Zoals altijd staat de link met het hele bericht eronder.quote:Op maandag 1 december 2025 22:40 schreef r_one het volgende:
[..]
Je mist een alinea, bewust of per ongeluk?
[..]
Altijd tof dat polariserend quotenquote:Op maandag 1 december 2025 22:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Voegde niks toe, dus die heb ik weggelaten.
Maar waar gaat het over?quote:Op maandag 1 december 2025 23:02 schreef r_one het volgende:
[..]
Altijd tof dat polariserend quoten![]()
![]()
Bewust dus, je kunt zo bij het OM solliciteren![]()
Ik ook, het klinkt bijna sektarisch. Ik weet ook niet wat zij gaat doen als Marco overmorgen wordt vrijgesproken.quote:Op dinsdag 2 december 2025 02:51 schreef ootjekatootje het volgende:
Zoonlief deed zelfmoord poging en schreef een afscheidsbrief.
Dochterlief dreigde ermee tot twee keer toe.
Man zei het en deed het succesvol…
Volgens mij heeft Nathalie wel andere problemen. Eng wijf is het.
Je basisgezin bestaat uit vier personen en drie daarvan willen zelfmoord plegen… ik vind daar wat van.
Je zoon, je dochter en je man.
Dan mag ze zich gaan voorbereiden op een zaak tegen smaad en laster, valse aangifte, uitlokking en medeplichtigheid.quote:Op dinsdag 2 december 2025 04:02 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik ook, het klinkt bijna sektarisch. Ik weet ook niet wat zij gaat doen als Marco overmorgen wordt vrijgesproken.
Ja maar dat is niet wat ik bedoeldequote:Op dinsdag 2 december 2025 08:51 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Dan mag ze zich gaan voorbereiden op een zaak tegen smaad en laster, valse aangifte, uitlokking en medeplichtigheid.
Oh.quote:
Kijk even naar de contextquote:Op dinsdag 2 december 2025 13:59 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Oh.Wat bedoelde je dan? nieuwsgierig als ik ben.
Je denkt dat er nieuwe pogingen volgen? Dat denk ik niet, en zo wel kan niemand dat tegenhouden.quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:06 schreef r_one het volgende:
[..]
Kijk even naar de context![]()
De post van Ootje enzo, wat ze beschrijft over de familieleden
Die heb ik even gemist ...quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:20 schreef Kim-Holland het volgende:
Zeker nu zij zelf net een kind heeft
quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:49 schreef maily het volgende:
[..]
Vernoemd naar de zoon van Marco ....
En dat allemaal onlangs? Nou, dan zit dat ontuchttrauma wel heel diep hoorquote:Op dinsdag 2 december 2025 14:55 schreef Kim-Holland het volgende:
Jep.
De pasgeboren baby kreeg de naam Lewis Luca. Een prachtige naam op zichzelf, zou je denken maar het is vooral de tweede naam die opvalt: Luca. Toevallig? Nauwelijks. Luca is namelijk ook de naam van Marco Borsato’s eigen zoon. En dat zorgt direct voor opgetrokken wenkbrauwen en ophef.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Als je de fragmenten die openbaar zijn beluistert, hoor je helemaal niet dat Borsato ontkent. Hij begint juist te draaien, hij zegt dat hij het meisje gestreeld heeft, en dat dit best ongepast kan zijn geweest. Borsato had het volgens Plasman zelfs over 'zwaar ongepast' en 'mega ongepast' gedrag.quote:Op donderdag 27 november 2025 22:07 schreef Vallon het volgende:
vooral een vraagstelling was. Ik heb haar tussen haar benen aangeraakt ?
Op papier staat er geen vraagteken waar dat in toon wel schijnt te zijn beluisterd.
- Moeder en dochter zijn onder ede gehoord, dat is op zichzelf al een bewijsmiddel.quote:Als vaker gezegd, lijkt er geen ander bewijs voor de zware verdenking ontucht met een minderjarige dan wat de bij aangifte is gesteld bij monde van het meisje zelf. Getuigen ontbreken en alles daaromheen zijn (wi-er)rookgordijnen ter eigen suggestie.
Gezien het bewijs dat er is, zal er waarschijnlijk wél een veroordeling volgen.quote:Ik ga benieuwd zijn wat de rechter gaat beslissen. Mogelijk een kans dat hij de zaak zal laten aanhouden zodat de verdediging verder kennis kan nemen van de 500uur aan tapgesprekken en we over 4-6 maanden weer verder kunnen speculeren.
Vrijspraak van het ten laste gelegde lijkt mij overigens de meeste kans hebben want het feitelijk onomstotelijke bewijs, hoe wrang ook in dit soort 1:1 zedenzaken en ongeacht de mores waar iedereen wat van mag vinden, ontbreekt simpelweg.
En zoals ik in deze post uitgelegd heb, is dit dus niet waar.quote:Ook dat Borsato in alle emotie, de aantijging in elk vorm heeft ontkent die zich op geen enkele wijze herkend. Het wordt dan het het woord van de één tegen dat van de ander.
Herhaling van (in)zetten door te (blijven) spelen op de omstandigheden die er feitelijk voor de verdenking niet toedoen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als je de fragmenten die openbaar zijn beluistert, hoor je helemaal niet dat Borsato ontkent. Hij begint juist te draaien, hij zegt dat hij het meisje gestreeld heeft, en dat dit best ongepast kan zijn geweest. Borsato had het volgens Plasman zelfs over 'zwaar ongepast' en 'mega ongepast' gedrag.
[..]
- Moeder en dochter zijn onder ede gehoord, dat is op zichzelf al een bewijsmiddel.
- In het tas-op-tafel-gesprek, noemt Borsato zijn eigen gedrag ongepast.
- In whatsappgesprekken zegt Borsato dat hij haar niet mag zoenen vanwege keelontsteking, maar wel aan haar billen mag zitten. Hij raadt haar een vrijpartij aan als ze niet kan slapen. En hij noemt haar sexy, en een vrouw met alles erop en eraan.
- Het dagboekje wordt als authentiek gezien, een vorm van bewijs dat in andere zedenzaken ook gebruikt is.
- Het ex-vriendje van het meisje zei dat zij wilde dat haar moeder Borsato aan zou spreken omdat hij haar had aangeraakt op plekken waar zij dat niet wilde.
[..]
Gezien het bewijs dat er is, zal er waarschijnlijk wél een veroordeling volgen.
Overigens begin jij over de mores van het gezin, maar dat is nu juist een stokpaardje van de verdediging van Marco Borsato. Aangezien Borsato niet onder ede gehoord is, kun je daar makkelijk vraagtekens bij zetten. Een voorbeeld, Borsato zei dat de moeder het geluid opgenomen had van haar dochter die seks had met haar vriendje, dat geluid zou doorgestuurd zijn naar Borsato. Echter wordt dit door de moeder ontkend, en heeft Marco Borsato dit (vermeende) geluidsbestand niet.
[..]
En zoals ik in deze post uitgelegd heb, is dit dus niet waar.
Dubieus is dat verhaal over dat dagboek zeker.quote:Op dinsdag 2 december 2025 21:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Herhaling van (in)zetten door te (blijven) spelen op de omstandigheden die er feitelijk voor de verdenking niet toedoen.
Ik begon niet over de mores maar stel(de) dat de decennia lange van omgang door Borsato, wmb ongepastheid uitstraalt. Over en weer vervagen dan grenzen; en is niet zo maar te stellen dat het "als norm" praten over borsten of tikken op billen, ineens ontucht gaat inhouden omdat het vermeende slachtoffer dat plots uit eigener beweging zo is gaan optekenen. Een enkele alinea in een "dagboekje" over aanrakingen, zonder dat sprake is van verdere stappen of overleg met derden, lijkt mij dun ijs.
Pas als het ten laste gelegde dwz ontucht onomstotelijk bewezen is of door anderen word bevestigd of was waargenomen, wordt de rest van aangevoerde "indirecte bewijs" van waarde tot ondersteuning.
Hetgeen imo zal tellen bij de rechter is wat daadwerkelijk en onomstotelijk heeft plaatsgevonden en niet wat iemand (vanuit een eigen opinie of van/over zichzelf) allemaal vindt.
Onder ede verklaringen zijn doorgaans wat minder sterk als enig bewijs wanneer die worden geuit door de betrokkenen omdat zij op hun beurt immers een direct belang hebben bij het doen van hun statement(s).
Ik ken situaties waar betrokkenen 100% overtuigd zijn van wat zij zeggen en zelfs iets aanzagen voor waargebeurd, dat in de praktijk net niet zo gebleken is. De verklaring van Borsato is nog gebrekkiger omdat die niet kan bewijzen dat iets niet zo is of was.
Die "arm op een been or borst" wordt pas imo een zedenmisdrijf als aangetoond wordt dat dit ontucht tot doel had (gehad). Kortom kip en ei, wat ook kan beteken dat die van een heel andere eend was.
Nogmaals, hoe ongepast iets ook is, in woorden iets uitbeelden maakt niet daarom dat het ook zo is gebeurd.
Daarom is het, zonder feiten of andere getuigen dan zijzelf verklaren, 't woord van de één tegen dat van de ander.
Het meisje verwijt Borsato onomwonden aanranding en Borsato herkent zich daarin totaal niet.
Wat mij onduidelijk is waar en welke periode dat tas-op-tafel gesprek precies over over ging. Ik kan dat niet achterhalen. Was dat over de paar maanden dat het meisjes nog jonger was dan 16 of speelde dat over een latere periode ? na haar 16e maakt dat een immens verschil in de strafbaarheid.
Dit allemaal even los van mores en Borsato zich imo sws niet had moeten bezighouden met de leefwijze van wie dan ook; laat staan van dat verknipte gezien.
BTW: Daar jij wat (anders?) lijkt te hebben gehoord, heb je een link waar we kunnen geluidsfragmenten en (ivm context, bvk in z'n geheelt) beluisteren ?
Ik mag ook glad aannemen dat een (gedrags)deskundige dit heeft gefileerd, net als dat van Koppens de nodige gerede twijfels heeft geduid over wat het OM welgevallig heeft aangevoerd. Een terecht geplaatst vraagteken door verdediging is dan heel wat anders dan een door het OM "gesteld" punt.
Van Koppen is nog een heel stuk stelliger dan 'dubieus'.quote:Op dinsdag 2 december 2025 22:09 schreef ootjekatootje het volgende:
Dubieus is dat verhaal over dat dagboek zeker.
Wat zij nu dus -in de media, niet in de rechtbank- gewoon glashard ontkendquote:Op dinsdag 2 december 2025 22:09 schreef ootjekatootje het volgende:
Precies tijdens dat gesprek wilde Marco haar ontslaan. Omdat ze een ordinaire pyjamaparty wilde en aan de fans vroeg wie er met Marco naar bed wilde en toen kwam zij snel hiermee aankakken.
Ze is toen toch ook uit haar functie gezet? Geen idee of zij officieel in dienst was, ik geloof niet dat ze het toen had aangevochten.quote:Op dinsdag 2 december 2025 22:15 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat zij nu dus -in de media, niet in de rechtbank- gewoon glashard ontkend
Iemand een "kutwijf" durven noemen en zelf zulke schofterige en naargeestige teksten uit je toetsenbord zien te krijgen is toch echt wel bizar te noemenquote:Op dinsdag 2 december 2025 02:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar waar gaat het over?
Een huppelkutje met een kutwijf als moeder.
Zoonlief deed zelfmoord poging en schreef een afscheidsbrief.
Dochterlief dreigde ermee tot twee keer toe.
Man zei het en deed het succesvol…
Volgens mij heeft Nathalie wel andere problemen. Eng wijf is het.
Je basisgezin bestaat uit vier personen en drie daarvan willen zelfmoord plegen… ik vind daar wat van.
Je zoon, je dochter en je man.
En je staat met je tieten tegen de ramen aan te glijden.. 🤮 en het vervolgens raar vinden dat je zoon het leven niet meer ziet zitten.
Maar ja, carrière van Marco kapot, over een paar dagen is het vonnis.
Ik hoop dat ze ervan geniet. Das haar hoogtepunt van haar leven, laten we haar applaus geven.
Niemand is na 4 december nog geïnteresseerd in haar. Ze kan niks, was niks en zal nooit wat zijn.
Houd toch op met die schuldige, goedkope en zwakbegaafde flierefluiter hier constant te verdedigenquote:Op dinsdag 2 december 2025 22:15 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat zij nu dus -in de media, niet in de rechtbank- gewoon glashard ontkend
Zij geeft er bij RTL een compleet andere draai aanquote:Op dinsdag 2 december 2025 22:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze is toen toch ook uit haar functie gezet? Geen idee of zij officieel in dienst was, ik geloof niet dat ze het toen had aangevochten.
Hoi Nathaliequote:Op dinsdag 2 december 2025 23:02 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Houd toch op met die schuldige, goedkope en zwakbegaafde flierefluiter hier constant te verdedigen![]()
Zelf een ongelooflijke onbetrouwbare vreemdganger zijn met gladde praatjes, maar wel durven oordelen over een wat losse sekuele moraal in dat gezin. Waar meneer overigens ruim twintig op de eerste rang zat met een boner![]()
Bij 15-jarigen aan Martijn refereren, hoe sneuquote:Volgende stap is dat je Vereniging Martijn in de rebound gaat verdedigen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
O ja Yvonne…quote:Op dinsdag 2 december 2025 22:57 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Iemand een "kutwijf" durven noemen en zelf zulke schofterige en naargeestige teksten uit je toetsenbord zien te krijgen is toch echt wel bizar te noemen![]()
Heb een schijthekel aan wijven als die Coldeweijer, maar vergeleken bij jou is dat een schattig hummeltje![]()
Ga je diep, diep schamen, of denken aan elektroshocktherapie om een wat vriendelijker wezen te worden, Beëlzebub![]()
[ afbeelding ]
Dat moet nog blijken he, je bent 2 dagen te vroegquote:
Heb je die tape waarin hij toegeeft dat hij tussen haar benen zat te vogelen dan niet gehoord?quote:Op woensdag 3 december 2025 00:04 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat moet nog blijken he, je bent 2 dagen te vroeg
Oh je bedoelt die tape waarin hij toegeeft over haar vagina te hebben gestreeldquote:Op woensdag 3 december 2025 00:10 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Heb je die tape waarin hij toegeeft dat hij tussen haar benen zat te vogelen dan niet gehoord?
Ja, zeker meerdere bevestigende antwoorden gehoord van die bolle op de vragen van moedersz of hij aan haar dochter had gezeten in het 'tas op tafel en tieten-tegen-de-ramen-gesprek', indeed.quote:Op woensdag 3 december 2025 00:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Oh je bedoelt die tape waarin hij toegeeft over haar vagina te hebben gestreeld
Nee, niet gehoord. Jij wel?
Nou, dan zijn we er gauw uit overmorgenquote:Op woensdag 3 december 2025 00:24 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Ja, zeker meerdere bevestigende antwoorden gehoord van die bolle op de vragen van moedersz of hij aan haar dochter had gezeten in het 'tas op tafel en tieten-tegen-de-ramen-gesprek', indeed.
Jep (morgen inmiddels; "spannendddd"quote:Op woensdag 3 december 2025 00:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou, dan zijn we er gauw uit overmorgen![]()
![]()
Toch wel raar dat jij dingen hoort die anderen niet horen. Heb je dat nou vaker, zulke stemmetjes in je hoofd?
Nou, als jij zo zeker bent van je gelijk dan is het allemaal niet zo spannendddd meer voor jouquote:Op woensdag 3 december 2025 00:44 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Jep (morgen inmiddels; "spannendddd")
en jep.
Slaap zacht, Stan de Fan!
Tijdens de rechtszitting misschien?quote:Op woensdag 3 december 2025 00:54 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar ff serieus, sommige hier beweren die tapes te hebben gehoord. Waar dan?
Jij blijkbaar niet gehoord dat ze Leontine deze week nog ff een trap nagaf, omdat ze door met Marco te neuken voorkwam dat die vreemd ging?quote:Op woensdag 3 december 2025 00:10 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Heb je die tape waarin hij toegeeft dat hij tussen haar benen zat te vogelen dan niet gehoord?
Eus, Özcan Akyol, deed dat ook bij Matthijs van Nieuwkerk. Die had ook informatie die niemand had, user Sly heeft ook die gave. Dingetjes horen en zien die anderen niet zien, het blijft bijzonder.quote:Op woensdag 3 december 2025 01:03 schreef r_one het volgende:
[..]
Tijdens de rechtszitting misschien?![]()
Idunno.
Ja, ach, ik kan daar nooit zoveel mee, met dat soort geroeptoeter.quote:Op woensdag 3 december 2025 01:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Eus, Özcan Akyol, deed dat ook bij Matthijs van Nieuwkerk. Die had ook informatie die niemand had, user Sly heeft ook die gave. Dingetjes horen en zien die anderen niet zien, het blijft bijzonder.
Ha ha haquote:Op woensdag 3 december 2025 12:40 schreef Document1 het volgende:
Half jaar de cel in in. Dat wordt het morgen.
Bijzondere wending.quote:
Kut, ff kijken of ik mijn poll nog kan verlengen. [edit: nee, jullie mogen nog stemmen tot 4 december 18:00].quote:
Panamaquote:Op woensdag 3 december 2025 00:54 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik krijg steeds het idee dat je niet begrijpt hoe zo'n strafzaak werkt. Dat moeder en dochter onder ede gehoord zijn, is op zichzelf al bewijs. Dan heb je getuigenverklaringen er omheen, het dagboekje, de appjes en het tas-op-tafelgesprek dat allemaal losse bewijsstukken zijn.quote:Op dinsdag 2 december 2025 21:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Herhaling van (in)zetten door te (blijven) spelen op de omstandigheden die er feitelijk voor de verdenking niet toedoen.
Waarom kan een slachtoffer dat niet optekenen? Als ze het niet leuk vind om aangeraakt te worden, kan dat gewoon opgeschreven zijn.quote:Ik begon niet over de mores maar stel(de) dat de decennia lange van omgang door Borsato, wmb ongepastheid uitstraalt. Over en weer vervagen dan grenzen; en is niet zo maar te stellen dat het "als norm" praten over borsten of tikken op billen, ineens ontucht gaat inhouden omdat het vermeende slachtoffer dat plots uit eigener beweging zo is gaan optekenen.
https://www.telegraaf.nl/(...)-kind/100563661.htmlquote:Op 15 april appte hij dat hij keelontsteking had en haar dus niet kon zoenen. Maar billen aanraken kan wel. Het meisje: "Hahaha, jij mag dat. xx." Borsato zegt het onvoorstelbaar te vinden dat 20 jaar vriendschap zo anders wordt geïnterpreteerd nu.
Het dagboekje wordt door verschillende deskundigen als authentiek gezien.quote:Een enkele alinea in een "dagboekje" over aanrakingen, zonder dat sprake is van verdere stappen of overleg met derden, lijkt mij dun ijs.
Je praat wat wollig, maar eigenlijk wil je hard bewijs zoals videobeelden of een heterdaadje. Maar dat harde bewijs is er dus zelden bij zedenzaken. Toch worden in zulke zaken mensen ook veroordeeld, als er tenminste genoeg (steun)bewijs is.quote:Pas als het ten laste gelegde dwz ontucht onomstotelijk bewezen is of door anderen word bevestigd of was waargenomen, wordt de rest van aangevoerde "indirecte bewijs" van waarde tot ondersteuning.
De rechter hoeft niet te beslissen of iets onomstotelijk plaatsgevonden heeft. Hij moet beoordelen of er genoeg wettelijk en overtuigend bewijs is.quote:Hetgeen imo zal tellen bij de rechter is wat daadwerkelijk en onomstotelijk heeft plaatsgevonden en niet wat iemand (vanuit een eigen opinie of van/over zichzelf) allemaal vindt.
Nee, als Marco Borsato tussen de benen van een 15-jarig meisje gezeten heeft, dan is dat een zedenmisdrijf. (Hij had immers geen geldige reden om dit te doen, hij is bijvoorbeeld geen arts die een onderzoek moest uitvoeren).quote:Die "arm op een been or borst" wordt pas imo een zedenmisdrijf als aangetoond wordt dat dit ontucht tot doel had (gehad). Kortom kip en ei, wat ook kan beteken dat die van een heel andere eend was.
In de rechtszaal herkende Borsato zich daar totaal niet in, maar in het tas-op-tafelgesprek begon hij te draaien en zei hij dat hij kon begrijpen dat zijn eigen gedrag ongepast was.quote:Nogmaals, hoe ongepast iets ook is, in woorden iets uitbeelden maakt niet daarom dat het ook zo is gebeurd.
Daarom is het, zonder feiten of andere getuigen dan zijzelf verklaren, 't woord van de één tegen dat van de ander.
Het meisje verwijt Borsato onomwonden aanranding en Borsato herkent zich daarin totaal niet.
Ik heb helemaal niet iets anders gehoord. Ik reageer op de stukken die wel openbaar.quote:BTW: Daar jij wat (anders?) lijkt te hebben gehoord, heb je een link waar we kunnen geluidsfragmenten en (ivm context, bvk in z'n geheelt) beluisteren ?
Maareh, waar lees je dit?quote:
Het is een wilde gok, net als de andere antwoorden op je poll.quote:
Nee, het dagboekje wordt door het OM als authentiek gezien. En door Van Koppen als niet-authentiek.quote:Op woensdag 3 december 2025 14:51 schreef luxerobots het volgende:
Het dagboekje wordt door verschillende deskundigen als authentiek gezien.
.
BN de Stem: Marco Borsato verder in problemen: belastende teksten van slachtoffer waarschijnlijk niet gemanipuleerdquote:Op woensdag 3 december 2025 17:03 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee, het dagboekje wordt door het OM als authentiek gezien. En door Van Koppen als niet-authentiek.
''Verschillende deskundigen'' Wat is er mis met de deskundigen?quote:De "verschillende deskundigen"
Maar dat is toch wat deskundigen doen? Hun eigen expertise gebruiken?quote:hebben zich slechts uitgelaten over hun eigen expertise, b.v. handschriftspecialist, maar niet over het dagboek als geheel.
Als het OM sturend en beperkend is. Oké, we gaan dus de complotkant op.quote:Als het OM sturend en beperkend is in de onderzoeksvragen, kun je deze discrepantie krijgen.
Welke dingen zijn geconstateerd maar niet onderzocht?quote:Ik meen dat Van Koppen dingen heeft geconstateerd die het OM helemaal niet heeft laten onderzoeken. Tja .....
Augustus 2025quote:
Niks. Helemaal niks.quote:[..]
''Verschillende deskundigen'' Wat is er mis met de deskundigen?
Klopt. Maar het geheel is meer dan de som der delenquote:[..]
Maar dat is toch wat deskundigen doen? Hun eigen expertise gebruiken?
Dat is geen complot, dat is de modus operandi van het OM om bewijs ‘sluitend’ te krijgen.quote:[..]
Als het OM sturend en beperkend is. Oké, we gaan dus de complotkant op.
[..]
Een doorhaling of verandering in de tijd. Vraag me niet exact wat maar er is achteraf wat gewijzigd (anders klopte er chronologisch iets nietquote:Welke dingen zijn geconstateerd maar niet onderzocht?
Met veel emotie kom je verkondigen dat het niet klopt. Maar wat het exact is weet je niet. Dat komt niet bepaald sterk over.quote:Op woensdag 3 december 2025 18:32 schreef r_one het volgende:
[..]
Augustus 2025
[..]
Dat is geen complot, dat is de modus operandi van het OM om bewijs ‘sluitend’ te krijgen.
[..]
Een doorhaling of verandering in de tijd. Vraag me niet exact wat maar er is achteraf wat gewijzigd (anders klopte er chronologisch iets niet)
https://www.telegraaf.nl/(...)-kind/100563661.htmlquote:Het dagboek is onderzocht door deskundigen in Lausanne, die doorgestreepte passages onderzochten. Dat was gebeurd met dezelfde pen als waarmee de passage die eronder zat was geschreven. En alle bladzijden in het dagboek zijn origineel.
Waar is team gerechtigheid?quote:Op woensdag 3 december 2025 18:46 schreef Tengano het volgende:
Jullie hebben er wel zin ik zie ik.
[poll=9475]
NB: Als je in een jury zou zitten, moest je ook kiezen, dus geen mogelijkheid voor halfslachtige keuzes.
Ik mis vrijspraak wegens gebrek aan bewijs.quote:Op woensdag 3 december 2025 18:46 schreef Tengano het volgende:
[poll=9475]
NB: Als je in een jury zou zitten, moest je ook kiezen, dus geen mogelijkheid voor halfslachtige keuzes.
Daar gaat het al mis.quote:
quote:Op woensdag 3 december 2025 00:54 schreef ootjekatootje het volgende:
Best bijzonder. Er waren wel zeker fragmenten te beluisteren van het bewuste gesprek met de moeder, afgespeeld in de rechtszaal.quote:Op woensdag 3 december 2025 00:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Toch wel raar dat jij dingen hoort die anderen niet horen. Heb je dat nou vaker, zulke stemmetjes in je hoofd?
Zat jij daar wel dan?quote:Op woensdag 3 december 2025 19:21 schreef sly-nl het volgende:
[..]
[..]
Best bijzonder. Er waren wel zeker fragmenten te beluisteren van het bewuste gesprek met de moeder, afgespeeld in de rechtszaal.
Wel grappig dat jullie dat niet weten, maar wél een stellige mening -en absurde visie- hebben op de gehele gang van zaken.
Zelf maar zoeken naar die audio, dames
Waarom denk je dat?quote:Op woensdag 3 december 2025 19:01 schreef opgebaarde het volgende:
Wat de rechter ook bepaalt, het maakt geen donder uit want er komt toch een hoger beroep
Ik ga niet alle details tot op de komma herhalen.quote:Op woensdag 3 december 2025 18:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Met veel emotie kom je verkondigen dat het niet klopt. Maar wat het exact is weet je niet. Dat komt niet bepaald sterk over.
Primaquote:Dan kijk ik liever naar wat deskundigen te melden hebben.
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)-kind/100563661.html
Klopt. Maar jouw weergave klopt niet met wat er te horen was.quote:Op woensdag 3 december 2025 19:21 schreef sly-nl het volgende:
[..]
[..]
Best bijzonder. Er waren wel zeker fragmenten te beluisteren van het bewuste gesprek met de moeder, afgespeeld in de rechtszaal.
NB: een jury moet tot een unaniem oordeel komen. Gaat nog niet echt lekkerquote:Op woensdag 3 december 2025 18:46 schreef Tengano het volgende:
[poll=9475]
Je liegt en bent de zaken aan het verdraaienquote:Op woensdag 3 december 2025 20:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Klopt. Maar jouw weergave klopt niet met wat er te horen was.
Voor mijn gevoel komt bij alle bekende strafzaken een hoger beroep. Ik heb chatgpt en perplexity geraadpleegd maar de voorbeelden die naar voren kwamen waren van zaken waar ik nog nooit van gehoord had.quote:
quote:Op woensdag 3 december 2025 20:48 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Je liegt en bent de zaken aan het verdraaien![]()
Ik schreef dat hij in de opname toegaf dat hij tussen de benen van de dochter zat te vogelen. Geeft hij ook duidelijk toe.
Pants on fire, Stan![]()
[ afbeelding ]
"Tussen haar benen" lijkt me vrij expliciet en niets te maken hebbend met de mediale meniscussen knuffelen, Stan.quote:Op woensdag 3 december 2025 20:53 schreef r_one het volgende:
[..]![]()
Lastig die stemmetjes in je hoofd.
En op het strelen van de vagina zei je dat ie dat ook heeft toegegeven. Welja, ik lieg
Curt E. zal, als de rechter de eis van het OM volgt, zo'n voorbeeld zijn.quote:Op woensdag 3 december 2025 20:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel komt bij alle bekende strafzaken een hoger beroep. Ik heb chatgpt en perplexity geraadpleegd maar de voorbeelden die naar voren kwamen waren van zaken waar ik nog nooit van gehoord had.
Marco gaat in beroep als hij veroordeeld wordt en OM gaat bijna standaard in beroep als het vonnis ~25% of meer lichter is dan de strafeis.
Sinds Marco een pedo blijkt te zijn luister ik die troep nietquote:Op woensdag 3 december 2025 21:17 schreef GGMM het volgende:
Ik wil fan van het eerste uur @:caland die altijd heeft geloofd in Marco zijn onschuld morgen heel veel succes toewensen. Ik weet niet of je erheen gaat om Marco te steunen maar zo ja dan hoop ik dat het niet regent
quote:Ook appte hij een keer dat hij haar lief en mooi vond. "En oh ja, je hebt best mooie billen." Borsato zegt dat vrouwen dat graag horen en dat het meisje geregeld bevestiging zocht. "Seks was de gangbare taal. Ik accepteerde dat, dat was kennelijk normaal daar."
Op zich heel logisch. Mensen passen zich over het algemeen vaak aan in de omstandigheden waar ze in terecht komen. Om enerzijds niet gek gevonden te worden, geaccepteerd te worden en dat je daarom maar een beetje meebeweegt met de flow want je wilt geen vreemde eend in de bijt zijn.quote:
Ik denk dat je niet wilt volgen dat de eenzijdige getuigenverklaring van een direct belanghebbende een wat andere weging vraagt dan wanneer die door anderen (elders) wordt bevestigd.quote:Op woensdag 3 december 2025 14:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik krijg steeds het idee dat je niet begrijpt hoe zo'n strafzaak werkt. Dat moeder en dochter onder ede gehoord zijn, is op zichzelf al bewijs. Dan heb je getuigenverklaringen er omheen, het dagboekje, de appjes en het tas-op-tafelgesprek dat allemaal losse bewijsstukken zijn.
De intenties waren wel duidelijk. Laten we niet naïef doen.quote:Op woensdag 3 december 2025 21:46 schreef Tengano het volgende:
[..]
Op zich heel logisch. Mensen passen zich over het algemeen vaak aan in de omstandigheden waar ze in terecht komen. Om enerzijds niet gek gevonden te worden, geaccepteerd te worden en dat je daarom maar een beetje meebeweegt met de flow want je wilt geen vreemde eend in de bijt zijn.
Net zoals dat je hier op Fok! standaard aangeeft dat je het druk met je werk hebt of een belangrijke baan hebt en veel geld verdient. Gewoon om een beetje te mergen en om geen lul gevonden te worden.
Je maakt er weer een idioot voorbeeld van.quote:Op woensdag 3 december 2025 21:50 schreef Vallon het volgende:
ik pik er dit even uit en laten we elkaar niet de maat nemen met hoe iets (niet) werkt.
[..]
Voorbeeld, als ik stel dat mijn gras 5 jaar geleden groen was: vormt een aankoopbon van kunstmest, dat hebben opgeschreven in mijn logboek, verteld aan mijn tante in Australië of fout appje geen bewijs dat mijn gras inderdaad "groen" is.
Het lijkt me dat hij gezien is in de tourbus. Bovendien heeft het ex-vriendje ook verklaard.quote:Je had het over getuigenverklaringen, welk andere verklaringen zijn er dan die van moeder en dochter ?
En dan heb ik het over directe getuigen en niet over mensen die iets als hun mening hebben (gevonden) dat de één of de ander iets is.
quote:Ze vertelde dat het onder meer gebeurde in de bus. Dan zat ze op schoot bij Borsato, met een deken over hen heen. Hij raakte haar dan aan onder die deken. Ze zegt dat het begon eind 2014, tijdens de "1000 spiegels-tour" van de zanger.
https://www.telegraaf.nl/(...)-kind/100563661.htmlquote:Het ex-vriendje van het meisje zei dat ze hem eind 2016 in vertrouwen nam omdat ze tegen haar moeder wilde vertellen dat zij wilde dat die Borsato zou aanspreken op handen op plekken waar zij die niet wilde.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat jij dat niet weet?quote:Op woensdag 3 december 2025 22:10 schreef ootjekatootje het volgende:
Hoe laat is die uitspraak morgen?
Dat het idioot is, is jouw observatie (omdat die ws niet past in jouw beeldvorming).quote:Op woensdag 3 december 2025 22:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je maakt er weer een idioot voorbeeld van.
[..]
Het lijkt me dat hij gezien is in de tourbus. Bovendien heeft het ex-vriendje ook verklaard.
[..]
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)-kind/100563661.html
Wie is toch die Stan?quote:Op woensdag 3 december 2025 21:06 schreef sly-nl het volgende:
[..]
"Tussen haar benen" lijkt me vrij expliciet en niets te maken hebbend met de mediale meniscussen knuffelen, Stan.
Verder wel klaar met de 'discussie' aangaan met iemand die blijft draaien en liegen![]()
Je wil gewoon niet zien dat er bewijs is. Marco Borsato heeft met zijn appjes en het opgenomen gesprek zelf dit bewijs geleverd. Daarbij is er een dagboekje dat in andere zaken ook gewoon als bewijs gediend heeft. Daar hoeven geen DNA, getuigen, of medeslachtoffers voor te zijn.quote:Op woensdag 3 december 2025 22:49 schreef Vallon het volgende:
Sec de aangifte is juridisch dan wel "bewijs" voor een OM maar wordt imo pas overtuigend als dat door iets anders in "zake" onomstotelijk wordt bevestigd. Denk aan DNA, getuigen, media of (mede)slachtoffers.
Daar geloof ik helemaal niets van. Borsato kwam daar gewoon voor zijn eigen plezier. Eerst had hij seks met de moeder, en toen de dochter wat ouder begon te worden, vond hij haar ook wel interessant.quote:Zelf denk ik dat vrijspraak op zijn plaats is (wat weer wil zeggen dat Borsato zuiver bezig was met het imo verknipte gezin).
De aanklacht is aanranding. Welk appje bevestigt dat? Waar hoor je Marco "Ja, ik heb haar over haar vagina gestreeld" bevestigen?quote:Op woensdag 3 december 2025 23:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je wil gewoon niet zien dat er bewijs is. Marco Borsato heeft met zijn appjes en het opgenomen gesprek zelf dit bewijs geleverd.
Huh? Heb ik wat gemist?quote:Daarbij is er een dagboekje dat in andere zaken ook gewoon als bewijs gediend heeft. Daar hoeven geen DNA, getuigen, of medeslachtoffers voor te zijn.
Ah, daar hebben we 'm weer: John van den Heuvelquote:Overigens zijn er in de media wel andere slachtoffers naar voren gekomen, kijk de aflevering van Boos maar terug. Volgens John van den Heuvel wilden andere slachtoffers echter niet in de openbaarheid treden. Wat gezien de drek die Borsato en zijn verdediging over moeder en dochter uitgestrooid hebben, wel te begrijpen is.
Om seks mee te hebben?quote:[..]
Daar geloof ik helemaal niets van. Borsato kwam daar gewoon voor zijn eigen plezier. Eerst had hij seks met de moeder, en toen de dochter wat ouder begon te worden, vond hij haar ook wel interessant.
En jij denkt serieus dat moeder Nathalie die externe hulp dankbaar had geaccepteerd?quote:Als hij echt zuiver bezig geweest was, was hij niet zo enorm close geweest, en had hij externe hulp ingeschakeld. Marco kon zich dan richten op zingen, en hulpverleners op het gezin.
Dat zou helemaal niveau zwakstroom zijn.quote:Op woensdag 3 december 2025 23:20 schreef r_one het volgende:
[..]
De aanklacht is aanranding. Welk appje bevestigt dat? Waar hoor je Marco "Ja, ik heb haar over haar vagina gestreeld" bevestigen?
Nee sukkel. Niet precies dit dagboekje.quote:Huh? Heb ik wat gemist?![]()
In welke andere zaken is dat dagboekje dan aan de orde geweest?
Als John van den Heuvel echt fout zat, hadden ze hem wel als getuige opgeroepen. Maar het is team-Borsato helemaal niet om waarheidsvinding te doen.quote:Ah, daar hebben we 'm weer: John van den Heuvel![]()
Nee, die is lekker geloofwaardig in zijn veronderstellingen
Dat ze seks hadden wordt door niemand ontkend. Is ook niet strafbaar. Borsato had alleen iets aan zijn vrouw uit te leggen.quote:Aannames ....
[..]
Om seks mee te hebben?
Draaf je niet een beeeeetje door?
Wel vreemd dan dat hij haar niet bezwangerd heeft
Dan had Borsato toch prima kunnen vertrekken? Als succesvol artiest had hij deze vrouw echt niet nodig.quote:En jij denkt serieus dat moeder Nathalie die externe hulp dankbaar had geaccepteerd?
In geen 1000 jaar![]()
Het wordt hier wel beweerd he.quote:Op woensdag 3 december 2025 23:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat zou helemaal niveau zwakstroom zijn.
Druk je dan eens wat beter uit prutser.quote:[..]
Nee sukkel. Niet precies dit dagboekje.
Waarheidsvinding is dan ook de taak van het OM, niet van de verdediging.quote:[..]
Als John van den Heuvel echt fout zat, hadden ze hem wel als getuige opgeroepen. Maar het is team-Borsato helemaal niet om waarheidsvinding te doen.
Ehm ... we hebben het over seks met de 15-jarige dochter he (in aanvulling of navolging op moeder, zoals jij stelde).quote:[..]
Dat ze seks hadden wordt door niemand ontkend. Is ook niet strafbaar. Borsato had alleen iets aan zijn vrouw uit te leggen.
Ja, hij had kunnen vertrekken, niemand dwong hem om te blijven.quote:[..]
Dan had Borsato toch prima kunnen vertrekken? Als succesvol artiest had hij deze vrouw echt niet nodig.
We verschillen in observatie. Het zg. ondersteunend tot "bewijsvoering" is als kip-ei geen overtuigend bewijs.quote:Op woensdag 3 december 2025 23:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je wil gewoon niet zien dat er bewijs is. Marco Borsato heeft met zijn appjes en het opgenomen gesprek zelf dit bewijs geleverd. Daarbij is er een dagboekje dat in andere zaken ook gewoon als bewijs gediend heeft. Daar hoeven geen DNA, getuigen, of medeslachtoffers voor te zijn.
Overigens zijn er in de media wel andere slachtoffers naar voren gekomen, kijk de aflevering van Boos maar terug. Volgens John van den Heuvel wilden andere slachtoffers echter niet in de openbaarheid treden. Wat gezien de drek die Borsato en zijn verdediging over moeder en dochter uitgestrooid hebben, wel te begrijpen is.
[..]
Daar geloof ik helemaal niets van. Borsato kwam daar gewoon voor zijn eigen plezier. Eerst had hij seks met de moeder, en toen de dochter wat ouder begon te worden, vond hij haar ook wel interessant.
Als hij echt zuiver bezig geweest was, was hij niet zo enorm close geweest, en had hij externe hulp ingeschakeld. Marco kon zich dan richten op zingen, en hulpverleners op het gezin.
Goed, we gaan het zien. Ik ben wel heel benieuwd of de rechter morgen serieus meegaat in deze filnterdunne retoriek van de OvJ: geen keiharde ontkenning = bekenning.quote:Nathalie Thielen nam een gesprek met de zanger op waarin ze hem confronteerde met het dagboek van haar dochter waarin de ontucht beschreven stond. De officier hoorde geen keiharde ontkenning
Ik moest nog twee surprises en gedichten maken met de kids, voor vijf kids Sinterklaas cadeautjes regelen, voor 5 december zelf alles regelen, vakantiehuis wissel en morgen komen ze de vloer storten in het andere huis, waar ik alle cadeautjes had neergezet. Nee, is ff niet gelukt.quote:Op woensdag 3 december 2025 22:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat jij dat niet weet?
10:00
Dit dus en de rest blijkt gelul.quote:Op woensdag 3 december 2025 23:59 schreef r_one het volgende:
[..]
Goed, we gaan het zien. Ik ben wel heel benieuwd of de rechter morgen serieus meegaat in deze filnterdunne retoriek van de OvJ: geen keiharde ontkenning = bekenning.
Dat zou het concept "wettig en overtuigend" bewijs op een wel heel hellend vlak brengen.
Je bent echt “bout” in je aannames, grof eigenlijk.quote:Op woensdag 3 december 2025 23:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je wil gewoon niet zien dat er bewijs is. Marco Borsato heeft met zijn appjes en het opgenomen gesprek zelf dit bewijs geleverd. Daarbij is er een dagboekje dat in andere zaken ook gewoon als bewijs gediend heeft. Daar hoeven geen DNA, getuigen, of medeslachtoffers voor te zijn.
Overigens zijn er in de media wel andere slachtoffers naar voren gekomen, kijk de aflevering van Boos maar terug. Volgens John van den Heuvel wilden andere slachtoffers echter niet in de openbaarheid treden. Wat gezien de drek die Borsato en zijn verdediging over moeder en dochter uitgestrooid hebben, wel te begrijpen is.
[..]
Als hij echt zuiver bezig geweest was, was hij niet zo enorm close geweest, en had hij externe hulp ingeschakeld. Marco kon zich dan richten op zingen, en hulpverleners op het gezin.
Zijn er niet al extra uitzendingen op SBS6 en RTL.quote:
Vanaf 10:00, maar mogelijk wordt het een tussenvonnisquote:
Dat denk ik dus ook.quote:Op donderdag 4 december 2025 08:42 schreef roos94 het volgende:
Het zal wel weer een uitspraak worden van lik mn vestje. Want arme marco zijn carriere blabla is al genoeg gestrafd blabla
Soms denk ik dat mensen het expres doen. Dit kan toch niet?quote:Op donderdag 4 december 2025 08:42 schreef roos94 het volgende:
Het zal wel weer een uitspraak worden van lik mn vestje. Want arme marco zijn carriere blabla is al genoeg gestrafd blabla
Die is van de categorie: Ze droeg een kort rokje, dus ze vroeg erom.quote:Op donderdag 4 december 2025 07:52 schreef capricia het volgende:
Ik vind de verdediging wel heel bijzonder.
'Ik heb het niet gedaan, en trouwens ze boden haar gewoon aan mij aan.'
Borsato zegt heel veel maar levert geen flintertje bewijs voor al zijn beweringen.quote:Op donderdag 4 december 2025 07:52 schreef capricia het volgende:
Ik vind de verdediging wel heel bijzonder.
'Ik heb het niet gedaan, en trouwens ze boden haar gewoon aan mij aan.'
Wordt gewoon een fopstrafje.quote:Op donderdag 4 december 2025 07:47 schreef William_Papadin het volgende:
Vandaag dus hopelijk de veroordeling van deze viespeuk, tis natuurlijk overduidelijk dat hij niet van kleine kinderen af kon blijven dus de vraag is eigenlijk alleen maar hoe hoog de straf moet zijn voor deze vieze oude man.
Nou, laten we maar vooral hopen dat hij schuldig wordt bevonden want hij was al gecanceld nog voordat duidelijk werd wat hij mogelijk gedaan zou hebben.quote:Op donderdag 4 december 2025 08:42 schreef roos94 het volgende:
2 maanden voorwaardelijk en een verplichte gedragscursusquote:Op donderdag 4 december 2025 09:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wordt gewoon een fopstrafje.
'quote:
Naakt behangen voor gevorderdenquote:Op donderdag 4 december 2025 09:25 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
'
Voor Marco eerder een cursus "geef je grenzen aan."
Als die al schuldig is dan wordt het inderdaad een fopstrafje.quote:Op donderdag 4 december 2025 09:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wordt gewoon een fopstrafje.
Mannen van zijn leeftijd die minderjarige meisjes zo benaderen lopen net zo hard imagoschade op. Dat het hem meer kost is dan ook zijn eigen schuld.quote:Op donderdag 4 december 2025 09:39 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Als die al schuldig is dan wordt het inderdaad een fopstrafje.
Want hij is al enorm gestraft natuurlijk, zijn imago is voor altijd naar de klote.
Daarnaast is er eigenlijk zo goed als niets gebeurd, er komen dagelijks zaken voorbij waar veel meer is gebeurd en die komen vaak ook weg met alleen een taakstrafje.
“Twee vingers in de lucht, kom op, kom op”?quote:Op donderdag 4 december 2025 09:55 schreef roos94 het volgende:
Borsato arriveert in de rechtbank en zegt dat hij niet heeft geslapen.
Misschien gaat hij straks de klassieke woorden van collega Ali B citeren?
Zijn eigen oeuvre biedt genoeg inspiratie joh: Vandaag is roooooooooooooood. Rood voor zijn ego.quote:Op donderdag 4 december 2025 09:55 schreef roos94 het volgende:
Borsato arriveert in de rechtbank en zegt dat hij niet heeft geslapen.
Misschien gaat hij straks de klassieke woorden van collega Ali B citeren?
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 4 december 2025 10:00 schreef Hexagon het volgende:
Het zou wat zijn als de rechter frasen uit de songs van Marco verwerkt in de uitspraak.
"Afscheid nemen bestaat niet"quote:Op donderdag 4 december 2025 10:00 schreef Hexagon het volgende:
Het zou wat zijn als de rechter frasen uit de songs van Marco verwerkt in de uitspraak.
"Het is de waarheid"quote:Op donderdag 4 december 2025 10:07 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
"Afscheid nemen bestaat niet"
https://youtube.com/shorts/-ThmSWK58b0?feature=sharedquote:Op donderdag 4 december 2025 09:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
“Twee vingers in de lucht, kom op, kom op”?
Zonder vader, zonder landquote:Op donderdag 4 december 2025 10:00 schreef Hexagon het volgende:
Zou zomaar kunnen dat het niet wettelijk overtuigend bewezen is.quote:
Ah ja, dank. Ik was die inderdaad al weer kwijt.quote:Op donderdag 4 december 2025 10:10 schreef roos94 het volgende:
[..]
https://youtube.com/shorts/-ThmSWK58b0?feature=shared
Hele rare uitspraak in deze contextquote:Op donderdag 13 november 2025 11:55 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
Kinderen zijn nu eenmaal loyaal naar hun ouders.
Zou er nog een kans zijn op een carrière revival bij vrijspraak?quote:Op donderdag 4 december 2025 10:14 schreef matthijst het volgende:
Wel geinig, OM heeft die dikke mooi door het slijk gehaald.
Heel NL kent zn vunzige praktijken.
En dan vrijspraak
Ik denk dat deze rare familietoestand toch meer schade oplevert dat dan ie gewoon beschuldigd was van aanranding van iemand uit de business.quote:Op donderdag 4 december 2025 10:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou er nog een kans zijn op een carrière revival bij vrijspraak?
Marco staat vanavond al ingepland bij RTL Boulevard om te praten over zijn verlossing.quote:Op donderdag 4 december 2025 10:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk het wel opzich, er was laatst al ergens een concert met zijn liedjes zonder Marco, dus mensen houden nog steeds van die muziek. Als Marco een concert aankondigt moeten we maar zien hoe de kaartverkoop gaat. Hij was natuurlijk de leuke veilige familieman zanger, van dat imago is hij wel een beetje af..quote:Op donderdag 4 december 2025 10:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij dat nog aandurft.quote:Op donderdag 4 december 2025 10:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Vandaag is rooooooodddquote:Op donderdag 4 december 2025 10:20 schreef StaceySinger het volgende:
De zanger reageert geëmotioneerd op de vrijspraak. Hij haalt diep adem en verlaat met een rood hoofd de zittingszaal. Zijn advocaten lopen er achteraan. #Borsato
Hij zal wel gaan weer gaan optreden denk ik.quote:Op donderdag 4 december 2025 10:20 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
[..]
Ik denk niet dat hij dat nog aandurft.
Ik neem de rest van de dag vrij !quote:Op donderdag 4 december 2025 10:21 schreef roos94 het volgende:
"Aanraken van benen en billen boven de kleding is geen ontucht, zegt de rechtbank. Marco #Borsato wordt vrijgesproken."
Dus ik mag als 31 jarige gewoon aan de billen zitten van een 15 jarige zolang ze dr broek aan heeft? Lees ik het goed?
Tenzij je echt misbruikt wordt en zelf de enige getuige bent.quote:Op donderdag 4 december 2025 10:21 schreef Kim-Holland het volgende:
Mooi zo. De enige juiste uitspraak!
Als ik heel eerlijk ben denk ik dat er meer mensen achter Marco staan dan achter die moeder.quote:Op donderdag 4 december 2025 10:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hij zal wel gaan weer gaan optreden denk ik.
Ik ga angela schijf maar eens opzoeken, die billen zijn nu van mijquote:Op donderdag 4 december 2025 10:22 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik neem de rest van de dag vrij !
Je mag ook gewoon je 13jarige oppas neuken en mensen adoreren je als ware de grootste held van het Nederlandstalige lied.quote:Op donderdag 4 december 2025 10:21 schreef roos94 het volgende:
"Aanraken van benen en billen boven de kleding is geen ontucht, zegt de rechtbank. Marco #Borsato wordt vrijgesproken."
Dus ik mag als 31 jarige gewoon aan de billen zitten van een 15 jarige zolang ze dr broek aan heeft? Lees ik het goed?
Het zal wel voor altijd aan hem kleven. Dat hij vrijgesproken is, betekent niet dat hij onschuldig is. Het zal vooral betekenen dat zijn liedjes weer iets frequenter op de radio kunnen komen, en dat hij weer op het podium kan verschijnen.quote:Op donderdag 4 december 2025 10:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Je was me voor.quote:Op donderdag 4 december 2025 10:21 schreef roos94 het volgende:
Bovendien gaat het de meeste bezoekers natuurlijk om de muziek.quote:Op donderdag 4 december 2025 10:22 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als ik heel eerlijk ben denk ik dat er meer mensen achter Marco staan dan achter die moeder.
Wie is hier 15 jaar, vrouw en heeft lekkere billetjes???quote:Op donderdag 4 december 2025 10:22 schreef capricia het volgende:
[ x ]
Wat is het dan wel? Klinkt als een vrijbrief.
Die ma mag nu gaan voorkomen voor smaad en laster,quote:Op donderdag 4 december 2025 10:22 schreef VEM2012 het volgende:
Niet geheel onverwacht.
Ik hoop ook maar dat het terecht is. Want anders is het een klap in het gezicht van het slachtoffer.
Kraait verder geen haan naar.quote:Op donderdag 4 december 2025 10:22 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Je mag ook gewoon je 13jarige oppas neuken en mensen adoreren je als ware de grootste held van het Nederlandstalige lied.
Ja dat genante gedoe met die familie is denk ik erg schadelijk.quote:Op donderdag 4 december 2025 10:22 schreef SEMTEX het volgende:
Zijn imago is evengoed naar de klote.
Kaalplukken die trutquote:Op donderdag 4 december 2025 10:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die ma mag nu gaan voorkomen voor smaad en laster,![]()
De gemiste inkomsten van Marco worden geschat op 6 miljoen, ik wens Nathalie voor wijsheid toe.
quote:Op donderdag 4 december 2025 10:22 schreef capricia het volgende:
[ x ]
Wat is het dan wel? Klinkt als een vrijbrief.
Geen wonder dat die gecremeerde kroket zo verlnipt is.quote:Op donderdag 4 december 2025 10:22 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Je mag ook gewoon je 13jarige oppas neuken en mensen adoreren je als ware de grootste held van het Nederlandstalige lied.
Nog meer aandacht op Marco die maar bleef rondhangen bij moeder en dochter.quote:Op donderdag 4 december 2025 10:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die ma mag nu gaan voorkomen voor smaad en laster,![]()
De gemiste inkomsten van Marco worden geschat op 6 miljoen, ik wens Nathalie voor wijsheid toe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |