abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219245375
Aangifte tegen Borsato vanwege onzedelijke betastingen, zanger stopt als ambassadeur War Child

Een 22-jarige vrouw heeft maandag bij de politie aangifte gedaan van onzedelijke betastingen door Marco Borsato. Het gaat om een jonge vrouw die de zanger al haar hele leven kent. Het grensoverschrijdende gedrag zou hebben plaatsgevonden tussen 2014 en 2019. Het Openbaar Ministerie Midden-Nederland zegt de zaak in onderzoek te nemen.

Het Openbaar Ministerie (OM) heeft inmiddels een onvoorwaardelijke gevangenisstraf van vijf maanden geëist tegen Marco Borsato voor het betasten van een minderjarige. Volgens de officier van justitie overschreed de 58-jarige zanger bewust de grenzen in zijn contact met het vermeende slachtoffer. "Hij zocht liefde en warmte bij een vijftienjarige."

https://www.google.com/ur(...)6qv63mfZDjuGgOArwHwT

De zanger ontkent, maar trekt zich wel terug als ambassadeur van War Child. Borsato wil zich volledig richten op zijn verdediging en niemand in zijn omgeving daarmee belasten, ‘zeker een instantie als War Child niet, die mij zo aan het hart gaat’.

Het slachtoffer - voornaam bij heel Fok bekend - is de dochter van een goede vriendin van de zanger. Die vriendin is al jaren groot fan en voormalige assistent van Borsato. Het slachtoffer zegt dat Borsato haar al vanaf kleins af aan kent en dat het betasten begon nadat de vader van het meisje in 2013 was overleden. Uit berichten op sociale media wordt duidelijk dat de jonge vrouw en Borsato elkaar al vele jaren goed kennen en een innige band hebben. Ze sturen elkaar over en weer liefdevolle berichten.

Bekijk deze YouTube-video

De moeder van het slachtoffer kent Borsato al meer dan 25 jaar en is de zus van een bandlid uit zijn begintijd. Ze stond jaren voor Borsato klaar en hielp onder meer met het beantwoorden van brieven van fans en het organiseren van fanclubdagen. In 2019 stopte ze de samenwerking met Borsato. In een lange afscheidsbrief aan vrienden en bekenden op sociale media liet ze weten de thuissituatie niet meer goed te kunnen combineren met het werken voor Borsato.

In een interview met de Telegraaf blijkt nu dat ze Borsato in dat jaar had geconfronteerd met de handtastelijkheden, die ze via het dagboek van haar dochter had ontdekt. Volgens de krant - die al sinds het voorjaar van dit jaar contact heeft met de moeder van het slachtoffer - is Borsato zelfs bij sessies met psychologen geweest waarbij hij huilend zijn verontschuldigingen zou hebben aangeboden.

Nu het nieuws naar buiten is gekomen krijgt de moeder op sociale media tientallen steunbetuigingen van vrienden die het dapper vinden dat ze samen naar de politie zijn gestapt en aangifte hebben gedaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jippie op 11-11-2025 21:23:34 ]
U MAD?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 11 november 2025 @ 21:19:39 #2
485843 crew  Jippie
pi_219247542
Gewoon normaal posten.

Onzin kun je een paar deuren verderop kwijt in ONZ ^O^
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 12 november 2025 @ 09:33:10 #3
485843 crew  Jippie
pi_219249637
Niet serieuze reacties worden verwijderd dus bespaar jezelf de moeite.
  woensdag 12 november 2025 @ 15:40:11 #4
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219251746
Kern op 04dec025 zal worden of de rechter meegaat in de zwaar aangezette aanklacht ontucht met specifiek een minderjarige van op dat moment 15 jaar; dat in de leefgemeenschap van het gezin, vooral te kenmerken lijkt als grensoverschrijdend gedrag zonder dat daarin seksuele (bij)bedoelingen (zijnde misbruik) is te duiden.

Is aanraken, aaien of strelen van een lichaam(sdeel), te kenmerken als ontuchtig; zijnde aanranding (oud 246Sr) waarbij het volstrekt onduidelijk is met welke (zo ja, seksuele) intentie of in omstandigheden dat gepaard ging ?
Is iemand, zo ja in welke mate dit onverwacht was; die een ander in de billen knijpt, borsten of iets anders aanraakt; eventueel te kenmerken als aanrander ?

Strikt op de letter van de wet bezien, kan elke (on)gewenste aanraking van een (seksueel) minderjarige, (later?) ervaren of gezien worden als aanranding.
Hierbij wordt het imo van belang in welke situatie tot doel of context; een handeling verwijtbaar is.
Als een zoen geven, tik op de billen, winkelen of gedragingen de - normale of te verwachten ? - omgangsgewoonten waren, zijn die handelingen (op een later moment?) door een inmiddels volwassen vermeend slachtoffer, alsnog te kenmerken als aanranding ?

NB: Omdat je hier gaat om een seksueel minderjarige, hoeft daarin de (on)wenselijkheid van het vermeende slachtoffer of (omgangs)dwang cq instemming van anderen zoals zelfs ouders, niet bewezen te worden.
Bij aangifte, gaat de wet er "simpel" vanuit van dat sprake was van (ontucht onder) dwang en zal/kan dat beeld ondersteunen door aangevoerde teksten, uitspraken of anderszins opgenomen getuigenissen.

Het bewijs voor de aanklacht komt voort uit de door het OM onderzochte (en aangepaste) aangifte als bewijs waarbij fragmenten uit een dagboek, apps en opgenomen gesprekken dienen als steun daarin.
De verdediging stelt het omgekeerde waarbij zij wijst op een gangbaar leefpatroon waarbij een losse moraal in aanwezigheid van minderjarigen, de wijze van omgang was.
Of en in hoeverre Bosato zelf daar actief deel van uitmaakte of sturing gaf voor strafbare (ontuchtige) handelingen is op zijn minst, vaag.

Het lijkt mij lastig en bijkans onmogelijk dat Borsato kan bewijzen dat geen sprake was van aanranding of intenties omdat het vermeende slachtoffer dat met haar door het OM onderzochte aangifte, immers aantoont. Sws is bewijs dat iets niet zo is, onmogelijk omdat het vermeende slachtoffer stelt dat het zo was.

De enige kans voor verdediging, zal zijn; een gaatje te schieten in de (aanleiding tot?) aangifte of door de rechter op onjuistheden te wijzen van het door het OM aangevoerde (of afwezig gemaakte) steunbewijs.

Ik denk dat op 04dec25 de zaak zal worden aangehouden zodat de verdediging de achtergehouden 500uur aan opgedoken tapgesprekken kan laten onderzoeken. Vrijspraak lijkt mij ook mogelijk omdat het vermeende slachtoffer mogelijk is (in)geleid bij het doen van haar aangifte.

NB: dit maakt voor mij niet dat er geen grenzen zijn overschreden in sws het verknipte gezin die Borsato in de status en aanwezigheid adoreerde(n). De vraag is vooral waarvoor en waaraan Borsato dan precies schuldig is te achten. Duidelijk lijkt mij dat Borsato zich in zijn hoedanigheid, nooit zo deeluitmakend had moeten inlaten met het gezin dat ook zakelijk met hem verbonden was.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 12 november 2025 @ 15:46:35 #5
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219251789
Jada heeft op nu.nl verteld dat ze ongelofelijk trots op haar vader is :') .
https://www.nu.nl/achterk(...)s-heel-krachtig.html
Wacht maar op de veroordeling.

[ Bericht 18% gewijzigd door SEMTEX op 12-11-2025 15:56:04 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 12 november 2025 @ 15:48:23 #6
485843 crew  Jippie
pi_219251803
quote:
2s.gif Op woensdag 12 november 2025 15:46 schreef SEMTEX het volgende:
Jada heeft op nu.nl dat ze ongelofelijk trots op haar vader is :') .
Kinderen houden van hun ouders ook al zijn ze zwaar crimineel.
pi_219252032
quote:
2s.gif Op woensdag 12 november 2025 15:40 schreef Vallon het volgende:
Het lijkt mij lastig en bijkans onmogelijk dat Borsato kan bewijzen dat geen sprake was van aanranding of intenties omdat het vermeende slachtoffer dat met haar door het OM onderzochte aangifte, immers aantoont. Sws is bewijs dat iets niet zo is, onmogelijk omdat het vermeende slachtoffer stelt dat het zo was.
Wij noemen dat "Probatio diabolica" oftewel 'duivelsbewijs'.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 12 november 2025 @ 16:50:44 #8
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219252210
quote:
2s.gif Op woensdag 12 november 2025 15:48 schreef Jippie het volgende:

[..]
Kinderen houden van hun ouders ook al zijn ze zwaar crimineel.
Ze hoeft zich niet te bewijzen tegenover de media.
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 12 november 2025 @ 17:12:37 #9
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219252304
quote:
2s.gif Op woensdag 12 november 2025 15:46 schreef SEMTEX het volgende:
Jada heeft op nu.nl verteld dat ze ongelofelijk trots op haar vader is :') .
https://www.nu.nl/achterk(...)s-heel-krachtig.html
Ze zou zich er, denk ik, beter aan doen om zich hierover uit de media te houden.
Het voegt juridisch niets toe aan de zaak en geeft alleen maar voer aan vooringenomenheid.
pi_219252546
quote:
12s.gif Op woensdag 12 november 2025 17:12 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ze zou zich er, denk ik, beter aan doen om zich hierover uit de media te houden.
Het voegt juridisch niets toe aan de zaak en geeft alleen maar voer aan vooringenomenheid.
Dat geldt overigens ook voor Peter Plasman.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 12 november 2025 @ 18:35:20 #11
485843 crew  Jippie
pi_219252628
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2025 16:50 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ze hoeft zich niet te bewijzen tegenover de media.
Precies, ik snap die media ook niet. Laat die kinderen met rust. Hebben ze Taghi's kinderen ook gevraagd naar hun vader?
  woensdag 12 november 2025 @ 22:30:00 #12
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219254294
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 18:16 schreef r_one het volgende:

[..]
Vind ik een wat lastige maar eensch dat hij er beter aandoet weg te bijven van zijn opdeling in kampen.

quote:
bron: Gelderlander 08nov25
Advocaat Plasman noemt zaak-Borsato 'verbijsterend': 'Dat slachtoffer en moeder zo worden opgeknoopt'
Hij vindt dat hij niet anders kan dan tegengas geven. Omdat het kamp van Marco Borsato (58) zijn cliënt en haar moeder onnodig heeft zwartgemaakt. „Terwijl het totaal niet relevant is dat het er nogal losjes aan toeging in dat gezin”, zegt advocaat Peter Plasman in dit interview.
Dat zwartmaken is dan maar weer hoe Plasman dat blijft plaatsen in stelling nemen en de Knoops als advocaat van Borsato zich strikt beperken tot wat hun cliënt zelf aangaat.

Qua wet(tekst), lijkt het idd niet relevant met wat de (leef)omstandigheden en aanleidingen waren voor een "(mis?)daad". De Knoops zullen inzetten dat die grensoverschrijdende omgang in mores en mogelijk andere intenties voor het doen van aangifte, een ontlastende component heeft.

Het lastige is dat imo; de onstane omstandigheden hier niet los zijn te zien van context en sociale ethische aanvaarde normen die in die artiestengemeenschap gangbaar lijken te zijn geweest.
Lastig is ook òf en in hoeverre de omgang, een aanraking of opmerking idd seksueel van aard in doel was. Om vervolgens opgevat te kunnen worden als "ontuchtig".
Is een te verwachten handeling of gebruikelijke opmerking, waartegen geen enkel bezwaar is gemaakt; plots aan te merken als ongewenst ? De vraag wordt dan of en welk grensoverschrijdend gedrag is aan te merken als aanranding ?

De nieuwe wetgeving aangaande het onderwerp is daarin wat duidelijker omlijnd dan de oude.
pi_219254303
+1 voor de TT.
pi_219254563
quote:
14s.gif Op woensdag 12 november 2025 22:30 schreef Vallon het volgende:

[..]
Vind ik een wat lastige maar eensch dat hij er beter aandoet weg te bijven van zijn opdeling in kampen.
"Kampen", dat is toch inherent aan het strafrecht? Aangeefster/OM vs aangeklaagde? Bewijzen à charge vs à decharge?

Hij presenteerde het alsof hij een novum had :')
quote:
[..]
Dat zwartmaken is dan maar weer hoe Plasman dat blijft plaatsen in stelling nemen en de Knoops als advocaat van Borsato zich strikt beperken tot wat hun cliënt zelf aangaat.

Qua wet(tekst), lijkt het idd niet relevant met wat de (leef)omstandigheden en aanleidingen waren voor een "(mis?)daad". De Knoops zullen inzetten dat die grensoverschrijdende omgang in mores en mogelijk andere intenties voor het doen van aangifte, een ontlastende component heeft.

Het lastige is dat imo; de onstane omstandigheden hier niet los zijn te zien van context en sociale ethische aanvaarde normen die in die artiestengemeenschap gangbaar lijken te zijn geweest.
Lastig is ook òf en in hoeverre de omgang, een aanraking of opmerking idd seksueel van aard in doel was. Om vervolgens opgevat te kunnen worden als "ontuchtig".
Is een te verwachten handeling of gebruikelijke opmerking, waartegen geen enkel bezwaar is gemaakt; plots aan te merken als ongewenst ? De vraag wordt dan of en welk grensoverschrijdend gedrag is aan te merken als aanranding ?

De nieuwe wetgeving aangaande het onderwerp is daarin wat duidelijker omlijnd dan de oude.
Zijn klaagzang dat moeder en dochter het erg zwaar hadden en nog helemaal hun verhaal niet hebben kunnen doen .... hallooooow, de HELE aangifte (en aanklacht) is het -eenzijdige- verhaal van dat kamp! Dus OM krijgt card blanche om die versie uitgebreid de wereld in te slingeren en de aangeklaagde mag zich niet verdedigen op tegenspraak?

En dat terwijl Borsato al 4 jaar lang op z'n lippen heeft moeten bijten en zich niet heeft laten verleiden zjn verhaal in de media te doen.

Plasman schijnt zich niet te beseffen dat juist de rechtszaal the place to be is om gaten in de aanklacht te schieten. maar dan is-ie (of zijn cliënt) in 'n wiek geschoten. Ik vind dat niet getuigen van veel professionaliteit.

Tenslotte: vooringenomenheid. Plasman neemt onomstotelijk aan dat de aanklacht al een feit is, hij poneert "seksuele handelingen" (lees: ontucht) en koppelt Borsato's uitspraak "zeer ongepast" met het grootste gemak daar maar even aan. Niet beseffende dat Borsato in datzelfde gesprek de aantijging "tussen de benen" (lees: over de vagina) beslist niet heeft toegegeven. Ook niet expliciet ontkend (hij was nogal overdonderd en zocht naar woorden) maar klaarblijkelijk staat bij Plasman niet ontkennen gelijk aan bekennen.

Ik geloof nooit dat een rechter meegaat in die drogredenering (want dat is het!) en daarmee vervalt de noodzakelijke voorwaarde "overtuigend" om iets bewezen te kunnen verklaren.

Borsato kan met "zeer ongepast" net zo goed moreel verwerpelijke handelingen bedoelen niet zijnde seksueel of met dat oogmerk: strelen van de bovenbenen en onderrug, elkaar op de billen slaan. En ja, daar is-ie weer: de mores (maar dát wuift Plasman maar eventjes weg als zijnde irrelevant maar het is om de drommel wél relevant om de intentie van Marco's handelingen te kunnen duiden!).

Kortom, ik heb naar een one-man-show gekeken van een vooraanstaand strafpleiter die krampachtig bezig was met een wanhoopspoging en charme-offensief, maar weinig professioneel.

En ik blijf erbij dat Van Koppen een -onafhankelijke- autoriteit is (het OM, ook nog procespartij, is dat beslist niet!) en zijn bevindingen voor een rechter zwaar moeten meewegen in de (al dan niet) bewezenverklaring.
.
pi_219254621
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 18:16 schreef r_one het volgende:

[..]
Dat was een reactie op het feit dat de Knoopsjes bij Pauw gingen zitten. Logisch dat Plasman dan ook zijn kant van de zaak gaat belichten.
pi_219254665
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 00:07 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Dat was een reactie op het feit dat de Knoopsjes bij Pauw gingen zitten. Logisch dat Plasman dan ook zijn kant van de zaak gaat belichten.
Ja dat snap ik, dat zei hij ook. Maar of dat optreden nou zo verstandig was ..... ik vond 'm nogal wanhopig in z'n pogingen, niet sterk.
.
pi_219254702
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 00:45 schreef r_one het volgende:

[..]
Ja dat snap ik, dat zei hij ook. Maar of dat optreden nou zo verstandig was ..... ik vond 'm nogal wanhopig in z'n pogingen, niet sterk.
Ik vond hem een stuk overtuigender dan het optreden van de Knoopsjes.
pi_219254703
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 00:45 schreef r_one het volgende:

[..]
Dit, twee weken verder en de zaak tegen Marco is er niet sterker op geworden. Maar we gaan het zien.

Ondertussen nog niet meer meldingen van ongewenst gedrag van Marco. Ook niet via de roddelkanalen.
Geen juice tegen Marco gespot in de krochten van social media. Je zou het wel verwachten in dat milieu van paupers.
pi_219254706
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 01:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dit, twee weken verder en de zaak tegen Marco is er niet sterker op geworden. Maar we gaan het zien.

Ondertussen nog niet meer meldingen van ongewenst gedrag van Marco. Ook niet via de roddelkanalen.
Geen juice tegen Marco gespot in de krochten van social media. Je zou het wel verwachten in dat milieu van paupers.
Omdat de roddelkanalen geen juice produceren is de zaak tegen Marco er niet sterker op geworden? Volgens jou zijn de rechters dus nogal gevoelig voor trial by media? Waar blijkt dit uit? Waarom zouden ze zich niet gewoon focussen op wat er in het dossier staat?
pi_219254822
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 01:30 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Ik vond hem een stuk overtuigender dan het optreden van de Knoopsjes.
Dat neem ik je niet kwalijk, jij bent dan ook van "kamp" OM :')
.
pi_219256435
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 05:23 schreef r_one het volgende:

[..]
Dat neem ik je niet kwalijk, jij bent dan ook van "kamp" OM :')
Je vergeet gemakshalve maar even mijn kritiek op het OM. Zoals bijv. de taps die ze niet in het dossier hebben gestopt.
pi_219256452
quote:
2s.gif Op woensdag 12 november 2025 18:35 schreef Jippie het volgende:

[..]
Precies, ik snap die media ook niet. Laat die kinderen met rust. Hebben ze Taghi's kinderen ook gevraagd naar hun vader?
Deze kinderen branden zelf een virtueel kaarsje op de dag van de zitting, open en bloot op een open Insta account. Die zoeken alle media min of meer zelf op.

Al vind ik dan alsnog dat ze met rust gelaten moeten worden, maar als ze zelf blijven posten, dan heeft het ook weinig nut.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  donderdag 13 november 2025 @ 11:52:03 #23
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219256458
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 11:49 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Deze kinderen branden zelf een virtueel kaarsje op de dag van de zitting, open en bloot op een open Insta account. Die zoeken alle media min of meer zelf op.

Al vind ik dan alsnog dat ze met rust gelaten moeten worden, maar als ze zelf blijven posten, dan heeft het ook weinig nut.
Die Jada zoekt gewoon zelf de media op hoor.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_219256474
quote:
2s.gif Op donderdag 13 november 2025 11:52 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Leontine is ook zo'n mooi voorbeeld, geen wonder eigenlijk dat die kinderen dan ook volgen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 13 november 2025 @ 11:55:41 #25
485843 crew  Jippie
pi_219256476
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 11:49 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

quote:
2s.gif Op donderdag 13 november 2025 11:52 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Kinderen zijn nu eenmaal loyaal naar hun ouders.
pi_219256480
quote:
2s.gif Op donderdag 13 november 2025 11:55 schreef Jippie het volgende:

[..]
[..]
Klopt. Maar je schreef dat de media ze opzoekt. Ze zoeken het zelf ook op.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 13 november 2025 @ 11:58:21 #27
485843 crew  Jippie
pi_219256490
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 11:56 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Klopt. Maar je schreef dat de media ze opzoekt. Ze zoeken het zelf ook op.
Media zal op haar Social Media zijn gaan kijken, in die zin zoeken ze haar wel degelijk op.
  donderdag 13 november 2025 @ 12:00:17 #28
438527 MissButterflyy
pi_219256502
Tsja, Marco was de grootste inkomstenbron voor de familie en dat die is weggevallen zal financieel wel pijn doen.
Denk dat ze wel hopen dat de kachel snel weer gaat roken.
pi_219256530
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 12:00 schreef MissButterflyy het volgende:
Tsja, Marco was de grootste inkomstenbron voor de familie en dat die is weggevallen zal financieel wel pijn doen.
Denk dat ze wel hopen dat de kachel snel weer gaat roken.
Je doet of ze afhankelijk zijn van Marco's geld. Volgens mij is dat niet zo.
pi_219256549
quote:
2s.gif Op donderdag 13 november 2025 11:58 schreef Jippie het volgende:

[..]
Media zal op haar Social Media zijn gaan kijken, in die zin zoeken ze haar wel degelijk op.
quote:
Jada Borsato is trots op haar vader Marco Borsato na de behandeling van de rechtszaak tegen hem. "We zijn blij dat het achter de rug is. We zijn heel trots op papa en hoe hij het heeft gedaan", vertelt ze bij Shownieuws.
pi_219256561
Ik blijf het apart vinden dat mensen een viespeuk, die ze ook nog eens niet kennen, zo blijven verdedigen.
  donderdag 13 november 2025 @ 12:48:09 #32
438527 MissButterflyy
pi_219256685
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 12:06 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Wat hebben die kinderen allemaal bereikt dan?
  donderdag 13 november 2025 @ 13:15:40 #33
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_219256825
Die 2 kids zijn toch ook van die influencende attention whores?
De koters van Taghi zaten niet op de gram lijkt me.
Lekker blijven ondervragen die blagen.

Helemaal als Marcootje straks 3 maanden de bak in moet.
Tranen wil ik zien :')
Haters everywhere but I don't really care.
pi_219256847
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 12:48 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat hebben die kinderen allemaal bereikt dan?
Ik heb geen flauw idee wat ze uitspoken en het interesseert me ook weinig moet ik zeggen. Maar ik hoorde Leontien in een podcast beweren dat ze hun eigen boontjes doppen.
  donderdag 13 november 2025 @ 13:28:37 #35
438527 MissButterflyy
pi_219256906
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 13:15 schreef matthijst het volgende:

Wat hebben de kinderen van Taghi hier mee te maken?
Die hele familie is toch crimineel? :')
  donderdag 13 november 2025 @ 13:34:19 #36
28167 matthijst
pi_219256945
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 13:28 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat hebben de kinderen van Taghi hier mee te maken?
Die hele familie is toch crimineel? :')
Vraag dat aan Jippie:

quote:
2s.gif Op woensdag 12 november 2025 18:35 schreef Jippie het volgende:

[..]
Hebben ze Taghi's kinderen ook gevraagd naar hun vader?
  donderdag 13 november 2025 @ 13:36:54 #37
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219256961
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 12:06 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
  donderdag 13 november 2025 @ 13:38:04 #38
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219256968
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 13:18 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Ik heb geen flauw idee wat ze uitspoken en het interesseert me ook weinig moet ik zeggen. Maar ik hoorde Leontien in een podcast beweren dat ze hun eigen boontjes doppen.
Zouden ze eindelijk een baan hebben gezocht?
pi_219256969
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 11:46 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Je vergeet gemakshalve maar even mijn kritiek op het OM. Zoals bijv. de taps die ze niet in het dossier hebben gestopt.
Dan maak ik er "kamp Thielen" van, oke?

Niet dat het zo heel veel uitmaakt, 't is immers Thielen, OM en Plasman tegen kamp Borsato.
.
pi_219256997
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 12:15 schreef Document1 het volgende:
Ik blijf het apart vinden dat mensen een viespeuk, die ze ook nog eens niet kennen, zo blijven verdedigen.
Nee, dan de Thielens, dat zijn keurige modelburgers, wars van allerlei seksuele escapades _O-

Over blijven verdedigen gesproken :{w
.
pi_219257088
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 13:42 schreef r_one het volgende:

[..]
Nee, dan de Thielens, dat zijn keurige modelburgers, wars van allerlei seksuele escapades _O-

Over blijven verdedigen gesproken :{w
Dit is wel een beetje het soort reactie wat ik bedoel.
pi_219257117
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 14:08 schreef Document1 het volgende:

[..]
Dit is wel een beetje het soort reactie wat ik bedoel.
Ja gek he?!

Wacht nou maar eerst wat de rechter er van vindt, hoe 'vies' Marco werkelijk geweest is, voordat je 'm met pek en veren aan de digitale schandpaal nagelt. :{w
Mag je wmb in de tussentijd je tieten flashen aan je buren :')
.
  donderdag 13 november 2025 @ 15:00:54 #43
28167 matthijst
pi_219257285
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 14:17 schreef r_one het volgende:

[..]
Ja gek he?!

Wacht nou maar eerst wat de rechter er van vindt, hoe 'vies' Marco werkelijk geweest is, voordat je 'm met pek en veren aan de digitale schandpaal nagelt. :{w
Mag je wmb in de tussentijd je tieten flashen aan je buren :')

Dacht dat je een week geleden al klaar was met dit topic, tot aan de uitspraak.
Maar zie dat het je nog steeds raakt als ze je held afvallen :D
pi_219257316
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 15:00 schreef matthijst het volgende:

[..]
Dacht dat je een week geleden al klaar was met dit topic, tot aan de uitspraak.
Maar zie dat het je nog steeds raakt als ze je held afvallen :D
Ik heb er iig geen dagtaak aan zoals jij :')
.
pi_219257387
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 15:11 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik heb er iig geen dagtaak aan zoals jij :')
behalve dat je hier elke dag te vinden bent dan.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 13 november 2025 @ 15:42:32 #46
485843 crew  Jippie
pi_219257441
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 13:15 schreef matthijst het volgende:

De media zal dat niet eens durven opzoeken
pi_219257500
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 15:31 schreef Adames het volgende:

[..]
behalve dat je hier elke dag te vinden bent dan.
Ach, als ik toch mijn MyAT voor m'n neus heb .... even reageren op de losse onderbuikflodders, kleine moeite, zo gepiept :s)
.
  donderdag 13 november 2025 @ 16:56:32 #48
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219257878
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 12:15 schreef Document1 het volgende:
Of iemand een viespeuk is, zit vooral in de (eigen?) mores tot een opvatting en hier wmb hooguit als grensoverschrijdend is te benoemen.
Waar deze zaak om lijkt te gaan is dat een gangbare omgang anders wordt belicht dan dat ze lijkt te hebben plaatsgevonden.

Zelf vind ik het apart dat iemand op voorhand al schuldig wordt geacht omdat een persoon wordt aangeklaagd.
Ik benieuwd ga zijn hoe de rechter, dingen op grond waarvan, een afweging gaat maken.
Het bewijs bij elkaar genomen, lijkt mij te bestaan bestaan uit aannames die in de opzet daarvan niet te ontkennen zijn. Wordt schuld hier bewezen of (omdat) de onschuld niet aangetoond kan worden ?
De vraag wordt of Borsato vanwege de wat losse wijze van omgang met leden van een gezin die zeer nauw met hem verbonden was, aanranding kan worden verweten.
Ik vermoed ook dat hij bij vrijspraak, bij velen nog steeds schuldig zal worden geacht en zich sws zal moeten blijven verklaren.
pi_219258110
quote:
12s.gif Op donderdag 13 november 2025 16:56 schreef Vallon het volgende:

[..]
Of iemand een viespeuk is, zit vooral in de (eigen?) mores tot een opvatting en hier wmb hooguit als grensoverschrijdend is te benoemen.
Waar deze zaak om lijkt te gaan is dat een gangbare omgang anders wordt belicht dan dat ze lijkt te hebben plaatsgevonden.

Zelf vind ik het apart dat iemand op voorhand al schuldig wordt geacht omdat een persoon wordt aangeklaagd.
Ik benieuwd ga zijn hoe de rechter, dingen op grond waarvan, een afweging gaat maken.
Het bewijs bij elkaar genomen, lijkt mij te bestaan bestaan uit aannames die in de opzet daarvan niet te ontkennen zijn. Wordt schuld hier bewezen of (omdat) de onschuld niet aangetoond kan worden ?
De vraag wordt of Borsato vanwege de wat losse wijze van omgang met leden van een gezin die zeer nauw met hem verbonden was, aanranding kan worden verweten.
Ik vermoed ook dat hij bij vrijspraak, bij velen nog steeds schuldig zal worden geacht en zich sws zal moeten blijven verklaren.
Ik denk niet dat het vrijspraak wordt maar dan zal hij idd wel een soort Michael Jackson worden met de hele welles/nietes mythevorming erbij.
  donderdag 13 november 2025 @ 17:58:49 #50
28167 matthijst
pi_219258165
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 17:48 schreef Document1 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het vrijspraak wordt maar dan zal hij idd wel een soort Michael Jackson worden met de hele welles/nietes mythevorming erbij.
Dit.
Waarbij Michael Jackson niet zelf zo dom heeft verklaard als Marco heeft gedaan _O-

En geen "ga lekker masturberen" en"wat heb je een lekkere kont" sms'jes heeft verstuurd. *)
pi_219260097
quote:
2s.gif Op woensdag 12 november 2025 15:40 schreef Vallon het volgende:
Het bewijs voor de aanklacht komt voort uit de door het OM onderzochte (en aangepaste) aangifte als bewijs waarbij fragmenten uit een dagboek, apps en opgenomen gesprekken dienen als steun daarin.
Zo werkt dat, de aangifte en de verhoren van de moeder en de dochter (die onder ede plaatsvonden) zijn op zichzelf al een bewijsmiddel. Daarbij moet dan steunbewijs gezocht worden.

Nu is het zo dat Marco Borsato zelf vooral het steunbewijs levert. Hij sprak in de appjes erover dat hij het meisje vanwege zijn keelontsteking niet kon zoenen, maar wel haar billen aan kon raken. Hij raadde haar een vrijpartij aan toen ze niet kon slapen. Hij noemde haar een prachtige jonge vrouw met alles er op en eraan. En hij noemde haar een lekker wijf.

Ook heb je de geluidsopname waarin Marco begint te draaien als hij geconfronteerd wordt met misbruik en zelfs spreekt van ongepast gedrag.

Bovendien heb je de verhalen over Marco Borsato die naar boven ging toen het meisje naakt in bed lag. Het ex-vriendje van het meisje dat op de hoogte was dat het meisje haar moeder wilde aanspreken op het ongewenste gedrag van Borsato. En als laatste is er ook nog een dagboekje waarin het meisje schrijft over ongewenst gedrag.

En wat is de verdediging van Marco Borsato nu eigenlijk? Dat hij een Italiaan is die nu eenmaal wat handtastelijker is? Of dat hij meegegaan is in de mores van het gezin? Dat verklaart misschien een en ander, maar dat is niet iets dat Marco Borsato, als volwassen man en uiterst succesvolle artiest, vrij pleit.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 14-11-2025 20:10:21 ]
  donderdag 13 november 2025 @ 22:41:21 #52
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219260749
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 21:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zo werkt dat, de aangifte en de verhoren van de moeder en de dochter (die onder ede plaatsvonden) zijn op zichzelf al een bewijsmiddel. Daarbij moet dan steunbewijs gezocht worden.
Dat is dus wat ik (juridisch) interessant vindt. Bewijs maar in de verdediging dat wat iemand onder ede verklaard en overhandigd heeft, niet zo is. Enne, dat wil niet zeggen dat iemand liegt maar dat de realiteit ook een andere kan zijn.

Dat een gedane aangifte ontvankelijk wordt als het bewijs en de aanleiding daartoe, het zg steunbewijs, daarin (of daartoe) de bewijslast lijkt te vormen. De zaak van het OM zou een stuk sterker zijn als er anderen zijn die - onafhankelijk van elkaar - de zaken bevestigen. De reden dat adviseurs hun best deden andere (aangifte)gevallen te zoeken, die er dus simpelweg niet zijn.

Kortom, het lijkt mij als een in zichzelf gekeerde bewijsvoering zonder dat, en hier belangrijk, het OM pogingen lijkt te hebben gedaan om de verdachte te ontlasten door het "(steun)bewijs" anders te beschouwen, zowel tot aangifte als in betekenis. "Water is nat omdat het vochtig is".
Saillant is dat o.a. een autoriteit als "Van Koppen" (rechtspsycholoog) lijkt te zijn weggezet als ingehuurd als loopjongen om het kamp van Borsato te dienen. Je moet als OM maar durven dat terzijde te schuiven om meer waarde te hechten aan fragmenten uit, ik bedenk maar wat, een "tas op tafelgesprek", appje of anekdote.

Ik doel op bewijsvoering middels sturing in aangifte (4 in zwaarte oplopende versies?) en vrije interpretatie vanuit die sturing met hoe het OM het steunbewijs positioneert in het nadeel van Borsato.
Dit allemaal even los van de voorspelbare mores, gangbare leefwijze of relationele gezinsomgang waar betrokkenen ook nog eens hun eigen belangen(component) hadden.
quote:
Nu is het zo dat Marco Borsato zelf vooral het steunbewijs levert. Hij sprak in de appjes erover dat hij het meisje vanwege zijn keelontsteking niet kon zoenen, maar wel haar billen aan kon raken. Hij raadde haar een vrijpartij aan toen ze niet kon slapen. Hij noemde haar een prachtige jonge vrouw met alles er op en eraan. En hij noemde haar een lekker wijf.

Ook heb je de geluidsopname waarin Marco begint te draaien als hij geconfronteerd wordt met misbruik en zelfs spreekt van ongepast gedrag.
Nee, zo ik heb begrepen tekende Van Koppen aan dat Borsato nergens - in dat (heimelijk) opgenomen gesprek naast onduidelijk wanneer en over welke periode - dat hij handtastelijk was. Het statement "misbruik" lijkt zelf te zijn ingevuld.
Het gezegde, "ik kan mij indenken etc.etc. of nu je het zo zegt.... was het (zwaar) ongepast etc.etc." is vooral het vertonen van een meegaand karakter als patroon, dat in de kern de "(omgangs/vorm)fout" is van Borsato, om anderen te willen pleasen. Hij is er gewoon - zonder dat te (kunnen?) beseffen - met boter en suiker in gegaan.
quote:
Bovendien heb je de verhalen over Marco Borsato die naar boven ging toen het meisje naakt in bed lag. En het ex-vriendje van het meisje dat op de hoogte was dat het meisje haar moeder wilde aanspreken op het ongewenste gedrag van Borsato. En als laatste is er ook nog een dagboekje waarin het meisje schrijft over ongewenst gedrag.

En wat is de verdediging van Marco Borsato nu eigenlijk? Dat hij een Italiaan is die nu eenmaal wat handtastelijker is? Of dat hij meegegaan is in de mores van het gezin? Dat verklaart misschien een en ander, maar dat is niet iets dat Marco Borsato, als volwassen man en uiterst succesvolle artiest, vrij pleit.
Bewijst dat de ontucht of ondersteunt dat de gedachte dat die ontucht heeft plaatsgevonden ?

Nogmaals, nofi, het verhaal van ontucht lijkt één en alleen voort te komen uit de beleving van het vermeende slachtoffer. Dat Borsato buiten (zijn) voetsporen is getreden, lijkt mij duidelijk (ook een kwestie van zienswijze in de ontstane situatie) maar dat betekent niet dat hij het meisje als feit of daad heeft aangerand.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 14-11-2025 02:08:09 ]
pi_219261144
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 22:41 schreef Vallon het volgende:

[..]
De zaak van het OM zou een stuk sterker zijn als er anderen zijn die - onafhankelijk van elkaar - de zaken bevestigen.
Dat is dus vaak het probleem bij zedenzaken, dat het 't woord van de een tegenover de ander is.

Goed. Nu is het wel iets breder. Je hebt de moeder, dochter en het ex-vriendje dat allemaal een passend verhaal hebben. Bovendien is er vanuit meerdere kanten steunbewijs.

quote:
De reden dat adviseurs hun best deden andere (aangifte)gevallen te zoeken, die er dus simpelweg niet zijn.
Volgens John van den Heuvel zijn er ook anderen met negatieve ervaringen met Marco Borsato. Maar goed, zij zouden zich niet willen openbaren (wat goed te begrijpen is).

quote:
Misdaadjournalist John van den Heuvel houdt vol dat er meer mogelijke slachtoffers van Marco Borsato zijn, maar dat zij zich teruggetrokken hebben en daarom niet naar buiten treden.
https://showbiz.headliner(...)1126#google_vignette

Overigens is John van den Heuvel beschuldigd van sturing door Carry en Geert-Jan Knoops, echter is hij niet opgeroepen om (onder ede) te verklaren. Waarschijnlijk wilde de verdediging wel de ruis en negatieve publiciteit omtrent de aangeefster, maar de zaak niet verder uitzoeken. Dat geeft toch te denken.

quote:
Dit allemaal even los van de voorspelbare mores, gangbare leefwijze of relationele gezinsomgang waar betrokkenen ook nog eens hun eigen belangen(component) hadden.
Het slachtoffer heeft aangegeven geen geld te willen hebben. Dat neemt toch wel een belangrijk belang weg.

quote:
Het gezegde, "ik kan mij indenken etc.etc. of nu je het zo zegt.... was het (zwaar) ongepast etc.etc." is vooral het vertonen van een meegaand karakter als patroon, dat in de kern de "(omgangs/vorm)fout" is van Borsato, om anderen te willen pleasen. Hij is er gewoon - zonder dat te (kunnen?) beseffen - met boter en suiker in gegaan.
Marco Borsato zegt op de opname dat hij kan begrijpen dat zijn gedrag ongepast is. Maar tijdens de rechtszaak ontkent hij dat zijn gedrag ongepast was.

Er wordt dan wel weer een groot punt gemaakt van de mores binnen het gezin. In de opname zegt Marco Borsato ook dat hij zich mee heeft laten voeren. Maar aan de andere kant is er dan weer niets gebeurd.

Goed, ik zie wel wat er gaande is, Marco Borsato probeert zich eruit te draaien.
pi_219261399
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 23:31 schreef luxerobots het volgende:

Het slachtoffer heeft aangegeven geen geld te willen hebben. Dat neemt toch wel een belangrijk belang weg.

Kunnen ze alsnog geld krijgen, ook al zeggen ze dat ze geen geld willen krijgen?
  vrijdag 14 november 2025 @ 02:05:35 #55
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219261434
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 23:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat is dus vaak het probleem bij zedenzaken, dat het 't woord van de een tegenover de ander is.

Goed. Nu is het wel iets breder. Je hebt de moeder, dochter en het ex-vriendje dat allemaal een passend verhaal hebben. Bovendien is er vanuit meerdere kanten steunbewijs.
Lastig omdat het persoonlijke (loyaliteits)relaties zijn van het vermeende slachtoffer.
Het steunbewijs 'vanuit meerdere' kanten lijkt mij selectief voortkomend vanuit de eigen - zo ja, opgetekende - beleving.
Er zijn geen derden die de "ontuchtige handelingen" kunnen of willen bevestigen.
quote:
[..]
Volgens John van den Heuvel zijn er ook anderen met negatieve ervaringen met Marco Borsato. Maar goed, zij zouden zich niet willen openbaren (wat goed te begrijpen is).
[..]
https://showbiz.headliner(...)1126#google_vignette

Overigens is John van den Heuvel beschuldigd van sturing door Carry en Geert-Jan Knoops, echter is hij niet opgeroepen om (onder ede) te verklaren. Waarschijnlijk wilde de verdediging wel de ruis en negatieve publiciteit omtrent de aangeefster, maar de zaak niet verder uitzoeken. Dat geeft toch te denken.
Ruis veroorzaken lijkt mij gezocht met wat elders een bevinding is:
quote:
bron: sn Knoops stelt idd dat Van den Heuvel de aangifte actief heeft beïnvloed. Hij zou de vrouw hebben geholpen bij het voorbereiden van de vragen en antwoorden en haar zelfs hebben aangespoord tijdens de aangifte een foto te tonen van haar en Borsato in een tourbus. “Ik moest duidelijk zeggen dat er sprake was van een penis”, citeert Knoops uit de verklaring van de aangeefster.
Wil mij voorstellen dat die aantijging niet mals is en het de door Van Koppen benoemde mogelijkheid van sturing, steunt. Dat dingen helder en eenduidig moeten worden benoemd, kan ook juridisch noodzakelijk zijn.
VdHeuvel oproepen als ontlastende getuige lijkt in zijn rol van "journalist" die de zaak deed rollen, erg ingewikkeld.
quote:
[..]
[..]
Belang hoeft niet perse financieel te zijn maar kan ook bestaan uit eigen genoegdoening.
Terzijde, een schadeloosstelling is sws peanuts in dit soort zaken en dan in de orde van hooguit enkele duizenden euro's die makkelijk zijn op te hoesten.
Ik denk zelf dat door "geen schadevergoeding te eisen", dit is mede is om de om de zaak naar een "gevoel" te brengen. Zelf had ik het wat sterker gevonden als het vermeend slachtoffer voor het feit wel schadevergoeding had geëist inzake aangedaan trauma, dat de wet goed mogelijk maakt. Maar goed, ook dan zou er kritiek kunnen zijn.
quote:
Marco Borsato zegt op de opname dat hij kan begrijpen dat zijn gedrag ongepast is. Maar tijdens de rechtszaak ontkent hij dat zijn gedrag ongepast was.
Begrijpen, ook in een onderling gesprek, is iets heel anders dan dit dan zo is en betrekking had op de siutatie.
Het is dan wat de ander - o.a. het OM - daarin wil laten doen horen.
quote:
Er wordt dan wel weer een groot punt gemaakt van de mores binnen het gezin. In de opname zegt Marco Borsato ook dat hij zich mee heeft laten voeren. Maar aan de andere kant is er dan weer niets gebeurd.

Goed, ik zie wel wat er gaande is, Marco Borsato probeert zich eruit te draaien.
Het lijkt mij wiedes dat Borsato de aantijging, verre van zich werpt en zich niet Mea Culpa" gaat offeren zoals anderen van hem hier (willen) verwachten.

De mores is te duiden dat het gangbaar was en "ontucht" aannemelijker wordt indien dit plots, onverhoeds en onverwacht was en eventueel een patroon heeft waar een slachtoffer zich niet aan kon onttrekken.
Dit laatste, "dwang", hoeft bij een minderjarige niet expliciet aangetoond te worden.

Wanneer het vermeende slachtoffer "weet" wat de (openlijk in het gezin) vertoonde omgang is, wordt de zware kwalificatie van "aanranding" op grond van - eerder "gebruikelijk" & "geaccepteerd" - gedrag imo (een stuk) minder.
Denk aan het appje "zoenen kan niet, billen tikken wel" en het vermeende slachtoffer dat wat laconiek, bijkans als haar verwachting, in humor lijkt op te pakken.
Dan stellen dat zij - als 15-jarige - een gedraging niet had 'verwacht', is dan wat moeilijker vol te houden.
Neemt niet weg dat Borsato sws nooit, op welke wijze dan ook, de minderjarige had horen te bejegenen.

Yep we gaan zien wat de rechter ervan gaat vinden.
pi_219262097
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 02:05 schreef Vallon het volgende:
Denk aan het appje "zoenen kan niet, billen tikken wel" en het vermeende slachtoffer dat wat laconiek, bijkans als haar verwachting, in humor lijkt op te pakken.
Het gaat hier om aanraken, wat iets anders is dan tikken, zoals Carry Knoops het omschreef.

quote:
Op 15 april appte hij dat hij keelontsteking had en haar dus niet kon zoenen. Maar billen aanraken kan wel. Het meisje: "Hahaha, jij mag dat. xx." Borsato zegt het onvoorstelbaar te vinden dat 20 jaar vriendschap zo anders wordt geïnterpreteerd nu.
https://www.telegraaf.nl/(...)-kind/100563661.html

(Ik pak er voor nu slechts een punt uit, ik moet werken en heb weinig tijd.)

[ Bericht 1% gewijzigd door luxerobots op 14-11-2025 20:14:42 ]
pi_219262132
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 01:06 schreef Masberum het volgende:

[..]
Kunnen ze alsnog geld krijgen, ook al zeggen ze dat ze geen geld willen krijgen?
Over het algemeen trekt een rechter geen grote bedragen uit zijn hoge hoed, in ons landje, dus zo'n vaart zal het niet lopen.

Plus, Borsato lijkt me niet bepaald bijzonder vermogend meer. Al vier jaar een peperduur advocatenteam terwijl de inkomsten behoorlijk teruglopen, als hij meer dan een paar miljoen heeft zou het me nog verbazen.
-nee-
  vrijdag 14 november 2025 @ 11:52:55 #58
28167 matthijst
pi_219263501
Vallon, ben jij virtuozzo op Tweakers?
Die schrijft net zo.
pi_219263618
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 november 2025 09:25 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Over het algemeen trekt een rechter geen grote bedragen uit zijn hoge hoed, in ons landje, dus zo'n vaart zal het niet lopen.

Plus, Borsato lijkt me niet bepaald bijzonder vermogend meer. Al vier jaar een peperduur advocatenteam terwijl de inkomsten behoorlijk teruglopen, als hij meer dan een paar miljoen heeft zou het me nog verbazen.
Zo’n 5 miljoen nog, hoef je geen medelijden mee te hebben

https://www.rtl.nl/nieuws(...)rsato-ook-financieel
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 27 november 2025 @ 08:47:31 #60
28167 matthijst
pi_219353431
Nathalie heeft een interview gegeven:
Premium, dus sorry als je dat niet hebt.
https://www.destentor.nl/(...)pige-fotos~a9ed2559/

Over de vrije moraal, zegt ze dat dat is waarom Marco daar graag kwam. "Even liefde tanken".

Ze heeft sex met hem gehad, maar haar man wist ervan. Ging puur om de sex, want dan kon "Marco voorkomen dat hij vreemdging".

Naakt behangen is niet waar, ze liet de foto zien: zij in BH, met een broek aan, dochter met een topje, maar je zag de bandjes niet.

De knipoog is nooit gebeurd: ze zei tegen Marco ze is naakt. Marco klopte op de deur, ze verwachtte dat Marco zou zeggen trek even wat aan, maar hij liep naar binnen, binnen in m'n hart, binnen in m'n ziel.... Binnneeeeen.

Flashen is gebeurd, geintje van vriendinnen. Stuurden ook weleens selfies van mooie WC's naar elkaar (niet naar Marco).

Seksopnamen van de dochter: niet gebeurd, ze stuurde een voicebericht waarin ze zei: "ik loop even naar buiten want mijn dochter is aan het seksen".

Ze zegt ook: dit zijn een paar incidenten uit 25 jaar. Ik weet zoveel van hem, als ik echt om wat voor reden dan ook wraak zou willen nemen, had ik mijn dochter niet nodig gehad.

[ Bericht 3% gewijzigd door matthijst op 27-11-2025 09:00:38 ]
pi_219353531
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 08:47 schreef matthijst het volgende:

Ze heeft sex met hem gehad, maar haar man wist ervan. Ging puur om de sex, want dan kon "Marco voorkomen dat hij vreemdging".

Leuk altijd als mensen dingen zeggen als 'Ik weet zo veel, als ik hem kapot wilde maken, nou, dan dit dat zus zo...' Wat zeg je dan eigenlijk?
-nee-
  donderdag 27 november 2025 @ 09:12:01 #62
438527 MissButterflyy
pi_219353556
quote:

Over de vrije moraal, zegt ze dat dat is waarom Marco daar graag kwam. "Even liefde tanken".

Naakt behangen is niet waar, ze liet de foto zien: zij in BH, met een broek aan, dochter met een topje, maar je zag de bandjes niet.

De knipoog is nooit gebeurd: ze zei tegen Marco ze is naakt. Marco klopte op de deur, ze verwachtte dat Marco zou zeggen trek even wat aan, maar hij liep naar binnen, binnen in m'n hart, binnen in m'n ziel.... Binnneeeeen.

Flashen is gebeurd, geintje van vriendinnen. Stuurden ook weleens selfies van mooie WC's naar elkaar (niet naar Marco).

Seksopnamen van de dochter: niet gebeurd, ze stuurde een voicebericht waarin ze zei: "ik loop even naar buiten want mijn dochter is aan het seksen".

Ze zegt ook: dit zijn een paar incidenten uit 25 jaar. Ik weet zoveel van hem, als ik echt om wat voor reden dan ook wraak zou willen nemen, had ik mijn dochter niet nodig gehad.
Staat ook op nu.nl
pi_219353571

Wat zijn WC's? Ik neem aan dat dat niet die dingen zijn waar we op plassen en poepen?
pi_219353577
Dus haar man wist ervan dat ze met Marco lag te neuken? Dat geloof ik niet.
Hoe bizar is het dan dat je een tekst van de man waarmee je je vent belazerde op het graf laat zetten?
Koekoek.
You wanna be this Queen B, but you can't be
That's why you're mad at me
  donderdag 27 november 2025 @ 09:18:28 #65
438527 MissButterflyy
pi_219353586
quote:
11s.gif Op donderdag 27 november 2025 09:17 schreef Kim-Holland het volgende:
Hoe bizar is het dan dat je een tekst van de man waarmee je je vent belazerde op het graf laat zetten?
Koekoek.
Misschien deden ze het met z’n 3 en. :')
pi_219353596
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 09:18 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Misschien deden ze het met z’n 3 en. :')
Ja, wie weet. :X
Kwam hij toen al bij haar thuis [..] of nadat de man zelfmoord had gepleegd?
pi_219353639
quote:

_O-
pi_219353644
quote:
11s.gif Op donderdag 27 november 2025 09:17 schreef Kim-Holland het volgende:

Ze heeft jarenlang porno gemaakt, dus het lijkt mij zeer geloofwaardig dat haar man ook wat minder bekrompen in het leven stond.
pi_219353728
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 09:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ze heeft jarenlang porno gemaakt, dus het lijkt mij zeer geloofwaardig dat haar man ook wat minder bekrompen in het leven stond.
Geen idee, hij kan zich immers niet verdedigen dus zij kan alles beweren.
pi_219353936
quote:
6s.gif Op donderdag 27 november 2025 09:42 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Geen idee, hij kan zich immers niet verdedigen dus zij kan alles beweren.
Nou ja, ze liegt in het interview over dat ze slechts een keer op de cover heeft gestaan (ze stond erin met een maandelijkse rubriek) en dat ze geen porno heeft gedaan (met eigen ogen gezien), dus helemaal de waarheid sprak ze niet, maar terwijl ze porno deed had ze al een relatie met hem als ik de tijdslijn goed voor ogen heb.

Dus dan vind ik het bepaald niet ongeloofwaardig dat haar man er geen probleem mee had als ze met anderen seks had.

Zo ongewoon is een open relatie nou ook weer niet, laten we eerlijk zijn.
pi_219354005
Een open relatie is ëén ding, maar je vrouw laten neuken met iemand waar ze met een aan een verstandelijke beperking grenzende manier volledig idolaat van is, dat is iets anders. Een open relatie werkt alleen bij een soort gelijkwaardigheid, hier zou elke kerel toch wel de zenuwen van krijgen?
-nee-
pi_219354011
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 10:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou ja, ze liegt in het interview over dat ze slechts een keer op de cover heeft gestaan (ze stond erin met een maandelijkse rubriek) en dat ze geen porno heeft gedaan (met eigen ogen gezien), dus helemaal de waarheid sprak ze niet, maar terwijl ze porno deed had ze al een relatie met hem als ik de tijdslijn goed voor ogen heb.

Dus dan vind ik het bepaald niet ongeloofwaardig dat haar man er geen probleem mee had als ze met anderen seks had.

Zo ongewoon is een open relatie nou ook weer niet, laten we eerlijk zijn.
Nee, een open relatie is zo bijzonder allemaal niet.
pi_219354047
quote:
14s.gif Op donderdag 27 november 2025 10:23 schreef Marsenal het volgende:
Een open relatie is ëén ding, maar je vrouw laten neuken met iemand waar ze met een aan een verstandelijke beperking grenzende manier volledig idolaat van is, dat is iets anders. Een open relatie werkt alleen bij een soort gelijkwaardigheid, hier zou elke kerel toch wel de zenuwen van krijgen?
Nouja, dit dus.

En dan bij zijn overlijden dit;
'Liefde wint, altijd', staat er op de steen. En op zijn begrafenis werd het nummer 'Doe wat je altijd deed' gedraaid. "Ik zei altijd dat ik dat soort dingen niet zou doen, omdat het nummer dan zo beladen zou worden. Maar nu ben ik blij dat ik het toch gedaan heb."

Ik weet niet hoor, dan kan je nog zo onbekrompen zijn maar dit doe je toch niet? :')
pi_219354050
quote:
14s.gif Op donderdag 27 november 2025 09:06 schreef Marsenal het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Leuk altijd als mensen dingen zeggen als 'Ik weet zo veel, als ik hem kapot wilde maken, nou, dan dit dat zus zo...' Wat zeg je dan eigenlijk?
Er loopt nog een zaak van Marco tegen haar vanwege smaad en laster. Het blijkt maar weer hoe achterlijk deze vrouw is, door dit soort uitspraken te doen nu.
pi_219354059
quote:
14s.gif Op donderdag 27 november 2025 10:23 schreef Marsenal het volgende:
Wetende dat ze voor Borsato een ‘cumdump’ was? 0,0 kans dat hij er met haar vandoor zou gaan. Totaal niet zijn type.

En er zijn ook mannen die daar juist hard op gaan, het idee dat hun vrouw met een man neukt waar ze veel meer toe is aangetrokken.

Maar goed, ik vind het dus niet ongeloofwaardig dat dat deel van het interview wel klopt.

Ik vraag mij alleen af waarom de journalist niet weet dat ‘Laura Winter’ bij de Chick veel meer was dan een keertje een covermodel en wat geile verhaaltjes schrijven. Dat is gewoon extreem slordig.
  donderdag 27 november 2025 @ 10:34:12 #76
28167 matthijst
pi_219354074
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 10:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Er loopt nog een zaak van Marco tegen haar vanwege smaad en laster. Het blijkt maar weer hoe achterlijk deze vrouw is, door dit soort uitspraken te doen nu.
Hoezo, als ze werkelijk sappige verhalen heeft :)
  donderdag 27 november 2025 @ 10:35:06 #77
28167 matthijst
pi_219354079
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 10:32 schreef VEM2012 het volgende:
Ik vraag mij alleen af waarom de journalist niet weet dat ‘Laura Winter’ bij de Chick veel meer was dan een keertje een covermodel en wat geile verhaaltjes schrijven. Dat is gewoon extreem slordig.
Stond ze dr ook neukend in, of alleen naakt?
pi_219354100
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 10:34 schreef matthijst het volgende:

[..]
Hoezo, als ze werkelijk sappige verhalen heeft :)
Dan is dat smaad.

Smaad is het opzettelijk aanzetten tot een feit dat iemands goede naam aantast, met de bedoeling om daar ruchtbaarheid aan te geven, ongeacht of het feit waar is of niet.
  donderdag 27 november 2025 @ 10:48:29 #79
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219354258
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 10:35 schreef matthijst het volgende:

[..]
Chick was toch alleen een softporno blaadje? Dus vooral bloot maar geen actie.
  donderdag 27 november 2025 @ 10:48:46 #80
28167 matthijst
pi_219354261
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 10:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dan is dat smaad.

Smaad is het opzettelijk aanzetten tot een feit dat iemands goede naam aantast, met de bedoeling om daar ruchtbaarheid aan te geven, ongeacht of het feit waar is of niet.
Zoals die dikke doet nu?
Met z'n "ze stonden naakt te behangen" praatjes.
Zij kan Marco wel aanklagen voor smaad.
pi_219354278
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 10:35 schreef matthijst het volgende:

[..]
Zoals gezegd: porno. Dus ook neukend.
pi_219354281
quote:
2s.gif Op donderdag 27 november 2025 10:48 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Chick was toch alleen een softporno blaadje? Dus vooral bloot maar geen actie.
Nope.
pi_219354286
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 10:48 schreef matthijst het volgende:

[..]
Zoals die dikke doet nu?
Met z'n "ze stonden naakt te behangen" praatjes.
Zij kan Marco wel aanklagen voor smaad.

Nee, want hij heeft dat gezegd ter verdediging in zijn rechtszaak. Dat mag natuurlijk wel.
  donderdag 27 november 2025 @ 10:54:28 #84
28167 matthijst
pi_219354299
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 10:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, want hij heeft dat gezegd ter verdediging in zijn rechtszaak. Dat mag natuurlijk wel.
Ook buiten de rechtszaal?
Anders gewoon anoniem briefje naar Yvonne :7
pi_219354396
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 10:54 schreef matthijst het volgende:

[..]
Ja, want je mag jezelf ook verdedigen buiten de zitting om.

Natuurlijk kun je daarmee te ver gaan en het moet ook passen binnen de verdediging. Als hij beschuldigd was door haar van diefstal van haar auto, dan zou ‘ja maar zij staat naakt te behangen’ niet redelijk meer zijn.
pi_219354432
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 10:54 schreef matthijst het volgende:

[..]
Yvonne is kamp Nathalie…
pi_219354670
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 10:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nope.
Nu is ze de heilige maand Maria..

"Ik word tegenwoordig al nerveus als mijn bh-bandje onder mijn hemdje uitpiept, vanwege het signaal dat ik daarmee afgeef", zegt Thielen tegen de krant. Ze worstelt met het beeld dat mensen van haar hebben gekregen, al kan ze dat redelijk van zich afzetten. "Maar mijn directe omgeving heeft er ook last van. Dat raakt me."
  donderdag 27 november 2025 @ 12:08:32 #88
28167 matthijst
pi_219354719
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 11:14 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Yvonne is kamp Nathalie…
Ja, Nathalie moet even een anoniem briefje aan Marco doen.
  donderdag 27 november 2025 @ 12:10:56 #89
28167 matthijst
pi_219354731
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 11:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

"Ik word tegenwoordig al nerveus als mijn bh-bandje onder mijn hemdje uitpiept, vanwege het signaal dat ik daarmee afgeef", zegt Thielen tegen de krant. Ze worstelt met het beeld dat mensen van haar hebben gekregen, al kan ze dat redelijk van zich afzetten. "Maar mijn directe omgeving heeft er ook last van. Dat raakt me."
Altijd mooi om te zien, als andere vrouwen een vrouw afvallen omdat ze iets heeft gezegd over een of ander volkszangertje.
Maar aan de andere kant ws fan is van de baas-in-eigen-buik beweging.
pi_219354757
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 12:10 schreef matthijst het volgende:

[..]
Altijd mooi om te zien, als andere vrouwen een vrouw afvallen omdat ze iets heeft gezegd over een of ander volkszangertje.
Maar aan de andere kant ws fan is van de baas-in-eigen-buik beweging.
:?
pi_219354840
quote:

[..]

:')
  donderdag 27 november 2025 @ 12:37:21 #92
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219354874
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 09:12 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Staat ook op nu.nl
Zoals ze zelf zegt is het geval Borsato (anders belicht):
quote:
Volgens de moeder is slechts een "handjevol incidenten" uit een periode van 25 jaar naar voren gebracht. "Dan lijkt het heel wat."
De vraag blijft dan wat is de tot ontucht aangezette aangifte waard met waar een alinea in een zo ja dagboekje (?) moeten bewijzen dat Borsato een aanrander zou zijn ?.
Moeder - staat niet terecht - speelt hier een wat bedenkelijke rol.
pi_219355064
quote:
10s.gif Op donderdag 27 november 2025 12:30 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
:D
pi_219355107
quote:

[..]

Huh
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_219355110
Raar mens is dat hoor
  donderdag 27 november 2025 @ 13:40:54 #96
28167 matthijst
pi_219355188
Begrijpend lezen is niet voor iedereen weggelegd blijkt wel.
pi_219356230
quote:

[..]

Het is het eigen straatje schoonvegen. Waar ik mij vooral
aan stoor is dat de media kennelijk lekker meedoet, waar bij Borsato meteen het nekschot volgde.

Let wel: moeder is geen slachtoffer, maar een in dezen vrij dubieuze partij. Dat de pers haar dochter uit de wind houdt snap ik natuurlijk maar al te goed.
pi_219356833
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 13:26 schreef Watmoetjenou het volgende:
Raar mens is dat hoor
Die Marco is ook niet al te snugger volgens mij, maar goed. Knettergek mens die Nathalie idd. "Don't stick your dick in crazy" leert ie nu wel op een érg pijnlijke wijze :') _O-
pi_219357345
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 16:18 schreef VEM2012 het volgende:
Het is het eigen straatje schoonvegen. Waar ik mij vooral
aan stoor is dat de media kennelijk lekker meedoet, waar bij Borsato meteen het nekschot volgde.
Dit. Tja, waarom verbaast me dit niks? Borsato was zo netjes om zijn verhaal voor de rechtszaal te bewaren (daar waar het hoort), Nathalie heeft daar klaarblijkelijk het lef niet voor (goh, waarom niet? bang voor moeilijke vragen en confronterende feiten?) maar kiest er weer voor haar straatje via de media schoon te vegen. En de media slikken alles van haar voor zoete koek want sensatie en B(-arbertje, -orsato) moet hangen. Goed voor de kijkcijfers.

Als het OM kloten had gehad, hadden ze haar als getuige opgeroepen om dit verhaal ten overstaan van de rechter vol te houden. Maar dat zal hun wel te griebelig zijn want stel je voor dat de lezing van Marco gewoon DE WAARHEID is hè.

"Ik ontwijk je ogen
Als ze mij willen doorgronden
Telkens als ze naar me kijken
Zorg ik dat ik ze net mis
Als je voor me staat
Vlucht ik steeds weer in je armen
Zodat ik niet kan verraden
Wat de waarheid is"

"Je raakt me kwijt
't Is de waarheid"

En wou Plasman haar niet bewust 'uit de wind houden' want bladibladiebla? Nou, dat is bij deze goed gelukt dan :')
.
pi_219357525
quote:
12s.gif Op donderdag 27 november 2025 12:37 schreef Vallon het volgende:
Moeder - staat niet terecht - speelt hier een wat bedenkelijke rol.
Moeder staat inderdaad niet terecht maar heeft wel voor de tas-op-tafel-tapes gezorgd! :Y

Daarmee heeft ook zij een aandeel in het procesverloop (en dan heb ik het nog even niet over haar aandeel in deze "enorme ontuchtaffaire", het Hofnarretje en Benno L valt erbij in het niet). Wat zij vandaag in de media dus glashard ontkent maar dat terzijde want uitspraken in de media is geen bewijs.

Het is dan heel legitiem om uitspraken die Borsato daar gedaan heeft (en waar moeder hem woorden in de mond probeert te leggen) in het juiste daglicht te stellen. Dat doen moeder en OM immers ook, alleen is hun daglicht kwaad.

En die uitspraken zijn ingegeven doorrrrr (ja, daar is-ie weer) ..... de mores, vooral de mores van de moeder. Het daglicht daarmee ook.
.
pi_219357641
Laura Winter moet dus niet zo hoog van de toren blazen en geen huilie huilie doen. Zonder haar was deze poppenkast helemaal niet gebeurd.
.
  donderdag 27 november 2025 @ 20:52:16 #102
28167 matthijst
pi_219358773
Verder alles goed Luca?
pi_219358914
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 20:52 schreef matthijst het volgende:
Verder alles goed Luca?
:?
  donderdag 27 november 2025 @ 22:07:53 #104
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219359301
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 19:24 schreef r_one het volgende:

[..]
Moeder staat inderdaad niet terecht maar heeft wel voor de tas-op-tafel-tapes gezorgd! :Y

Daarmee heeft ook zij een aandeel in het procesverloop (en dan heb ik het nog even niet over haar aandeel in deze "enorme ontuchtaffaire", het Hofnarretje en Benno L valt erbij in het niet). Wat zij vandaag in de media dus glashard ontkent maar dat terzijde want uitspraken in de media is geen bewijs.

Het is dan heel legitiem om uitspraken die Borsato daar gedaan heeft (en waar moeder hem woorden in de mond probeert te leggen) in het juiste daglicht te stellen. Dat doen moeder en OM immers ook, alleen is hun daglicht kwaad.

En die uitspraken zijn ingegeven doorrrrr (ja, daar is-ie weer) ..... de mores, vooral de mores van de moeder. Het daglicht daarmee ook.
Het OM heeft wmb ook een twijfelachtige rol in de (ondersteunende) bewijsvoering van dat heimelijk opgenomen gesprek (in achtergrond bedoeld was om - georkestreerd door moeder? - de grauwe lucht te klaren).

Het transcript op papier is een wat andere dan dat die in toon ter zake lijkt te zijn gevoerd.
Zoals dat Borsato zou hebben toegeven dat hij het meisje tussen haar benen had aangeraakt dat in werkelijk vanuit hem vooral een vraagstelling was. Ik heb haar tussen haar benen aangeraakt ? :?
Op papier staat er geen vraagteken waar dat in toon wel schijnt te zijn beluisterd.
Zo ook met het lingerie kopen, waar Borsato op verzoek van moeder met het meisje schoolspullen was kopen en de moeder appte/belde om ook wat ondergoed te kopen wat vervolgens is gedaan bij de Hünkemoller.
Een winkel dat in de ogen van g(l)uurders kennelijk "stoute" lingerie verkoopt. Maar goed ook hier is het oor met het oog dat het wenst te horen om te zien.
Bron: Mediaourant bij monde van journaliste Vivienne Groenewoud die bij de rechtszaak aanwezig was.

ik vraag mijzelf af of over precies welke periode dat T.O.T.gesprek ging ?
Was dat in welke strekking over de periode dat het vermeende slachtoffer 15 was of betrof dat nadat zij 16 ofg ouder was ?
Even los wat iemand kan vinden van een ongepaste omgang omdat hier juist haar leeftijd cruciaal belang is om Borsato op (of om) te kunnen veroordelen. Ook heb ik mijn vraagtekens bij de aangifte die mij erg "leidend" overkomt, het OM wel erg makkelijk de kritiek negeerde en verder geen poging lijkt te hebben ondernomen om Borsato te ontlasten.

Als vaker gezegd, lijkt er geen ander bewijs voor de zware verdenking ontucht met een minderjarige dan wat de bij aangifte is gesteld bij monde van het meisje zelf. Getuigen ontbreken en alles daaromheen zijn (wi-er)rookgordijnen ter eigen suggestie.

Ik ga benieuwd zijn wat de rechter gaat beslissen. Mogelijk een kans dat hij de zaak zal laten aanhouden zodat de verdediging verder kennis kan nemen van de 500uur aan tapgesprekken en we over 4-6 maanden weer verder kunnen speculeren.
Vrijspraak van het ten laste gelegde lijkt mij overigens de meeste kans hebben want het feitelijk onomstotelijke bewijs, hoe wrang ook in dit soort 1:1 zedenzaken en ongeacht de mores waar iedereen wat van mag vinden, ontbreekt simpelweg. Ook dat Borsato in alle emotie, de aantijging in elk vorm heeft ontkent die zich op geen enkele wijze herkend. Het wordt dan het het woord van de één tegen dat van de ander.

Maar goed, hoe dan ook Borsato hangt sws al met nog een extra torpedo vanuit de moeder die per recent interview nog's haarfijn liet weten dat hij bij haar "de liefde" kwam op halen.
pi_219364333
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 19:24 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik lees in deze post vooral veel speculatie
pi_219366430
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 16:08 schreef Adames het volgende:

[..]
Ik lees in deze post vooral veel speculatie
Vertel: wat precies is er gespeculeerd en niet op geconstateerde feiten gebaseerd?
Dat moeder Nathalie b.v. de tas-op-tafel-tapes heeft georkestreerd. is speculatie?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als er iemand speculatie verweten kan worden, is het wel "kamp Nathalie", inclusief OM dus :{w
.
pi_219389121
quote:
Marco Borsato donderdag aanwezig bij uitspraak in zedenzaak
Marco Borsato (58) is aanstaande donderdag aanwezig bij de uitspraak in de rechtszaak tegen hem. Dat laten de advocaten van de zanger, die eind oktober moest voorkomen vanwege verdenking van ontucht met een minderjarige, weten aan RTL Boulevard.

Het OM eist vijf maanden cel tegen Marco, omdat hij verdacht wordt van het betasten van de dijbenen, billen, borsten en vagina van de aangeefster van september 2014 tot januari 2015. "Zijn beeld vertroebelde toen hij het slachtoffer zag opgroeien tot een jonge vrouw. Maar ze was nog een kind – een kind dat hij vanaf haar geboorte kende", aldus het OM.

Donderdag volgt de uitspraak van de rechter.
https://www.rtl.nl/boulev(...)denzaak-aanwezigheid
*O*
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 1 december 2025 @ 20:57:26 #108
438527 MissButterflyy
pi_219389647
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 20:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
*O*
Hopelijk komt er dan ook een einde aan dit circus.
  maandag 1 december 2025 @ 21:25:36 #109
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219389772
Jullie hebben het wel lang vol gehouden hier hoor :o
pi_219389932
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 20:57 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hopelijk komt er dan ook een einde aan dit circus.
Hopelijk ja, maar reken er maar niet op.

Borsato zal ongetwijfeld in beroep gaan als er geen vrijspraak volgt. En gezien het zolqng heeft geduurd en er gigantisch veel manuur vanuit het OM in zit verwacht ik dat deze ook wel in beroep zullen gaan bij een evt vrijspraak.

Ofwel, showproces zal niet eindigen donderdag is mijn verwachting.
  maandag 1 december 2025 @ 21:50:36 #111
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219389957
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 21:46 schreef Inbox het volgende:
Hopelijk ja, maar reken er maar niet op.

Borsato zal ongetwijfeld in beroep gaan als er geen vrijspraak volgt. En gezien het zolqng heeft geduurd en er gigantisch veel manuur vanuit het OM in zit verwacht ik dat deze ook wel in beroep zullen gaan bij een evt vrijspraak.

Ofwel, showproces zal niet eindigen donderdag is mijn verwachting.
pi_219390301
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 20:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
*O*
Je mist een alinea, bewust of per ongeluk? :')
quote:
In oktober stond Marco twee dagen voor de rechter. Hij wordt verdacht van ontucht met een minderjarige, die hij kende omdat het de dochter is van de toenmalige voorzitter van zijn fanclub. De zanger ontkende de aantijgingen tijdens de rechtszaak. "Ik word publiekelijk gefileerd en neergezet als een zedendelinquent. Dit is niet wie ik ben", zei hij in zijn laatste woord.
.
pi_219390382
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 22:40 schreef r_one het volgende:

[..]
Je mist een alinea, bewust of per ongeluk? :')
[..]

Voegde niks toe, dus die heb ik weggelaten. Zoals altijd staat de link met het hele bericht eronder.
pi_219390402
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 22:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Voegde niks toe, dus die heb ik weggelaten.
Altijd tof dat polariserend quoten :D ^O^
Bewust dus, je kunt zo bij het OM solliciteren :')
.
pi_219390777
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 23:02 schreef r_one het volgende:

[..]
Altijd tof dat polariserend quoten :D ^O^
Bewust dus, je kunt zo bij het OM solliciteren :')
Maar waar gaat het over?

Een huppelkutje met een kutwijf als moeder.

Zoonlief deed zelfmoord poging en schreef een afscheidsbrief.
Dochterlief dreigde ermee tot twee keer toe.
Man zei het en deed het succesvol…

Volgens mij heeft Nathalie wel andere problemen. Eng wijf is het.
Je basisgezin bestaat uit vier personen en drie daarvan willen zelfmoord plegen… ik vind daar wat van.
Je zoon, je dochter en je man.

En je staat met je tieten tegen de ramen aan te glijden.. 🤮 en het vervolgens raar vinden dat je zoon het leven niet meer ziet zitten.

Maar ja, carrière van Marco kapot, over een paar dagen is het vonnis.
Ik hoop dat ze ervan geniet. Das haar hoogtepunt van haar leven, laten we haar applaus geven.
Niemand is na 4 december nog geïnteresseerd in haar. Ze kan niks, was niks en zal nooit wat zijn.
pi_219390804
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 02:51 schreef ootjekatootje het volgende:

Je basisgezin bestaat uit vier personen en drie daarvan willen zelfmoord plegen… ik vind daar wat van.
Ik ook, het klinkt bijna sektarisch. Ik weet ook niet wat zij gaat doen als Marco overmorgen wordt vrijgesproken.

Alleen ging de link van voetbalmanager helemaal niet over haar (of haar gezin).
.
pi_219391299
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 04:02 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik ook, het klinkt bijna sektarisch. Ik weet ook niet wat zij gaat doen als Marco overmorgen wordt vrijgesproken.

Dan mag ze zich gaan voorbereiden op een zaak tegen smaad en laster, valse aangifte, uitlokking en medeplichtigheid.
  dinsdag 2 december 2025 @ 11:35:56 #118
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219393049
Kan hij mooi bij de kerstviering van het gevangenispersoneel gaan optreden.
pi_219394018
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 december 2025 08:51 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Dan mag ze zich gaan voorbereiden op een zaak tegen smaad en laster, valse aangifte, uitlokking en medeplichtigheid.
Ja maar dat is niet wat ik bedoelde :')
.
pi_219394037
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 13:56 schreef r_one het volgende:

[..]
Ja maar dat is niet wat ik bedoelde :')
Oh. :@ Wat bedoelde je dan? nieuwsgierig als ik ben.
pi_219394081
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 december 2025 13:59 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Oh. :@ Wat bedoelde je dan? nieuwsgierig als ik ben.
Kijk even naar de context :{w
De post van Ootje enzo, wat ze beschrijft over de familieleden
.
pi_219394167
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 14:06 schreef r_one het volgende:

[..]
Kijk even naar de context :{w
De post van Ootje enzo, wat ze beschrijft over de familieleden
Je denkt dat er nieuwe pogingen volgen? Dat denk ik niet, en zo wel kan niemand dat tegenhouden.

Ik denk wel dat dochter hulp nodig heeft om dit allemaal te verwerken want zij zal nu pas het besef krijgen in wat voor een ziek gezin zij is opgegroeid. Zeker nu zij zelf net een kind heeft, en om de geschiedenis niet te laten herhalen.
pi_219394283
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 december 2025 14:20 schreef Kim-Holland het volgende:
Zeker nu zij zelf net een kind heeft
Die heb ik even gemist ...
.
  Spellchecker dinsdag 2 december 2025 @ 14:49:22 #124
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219394362
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 14:40 schreef r_one het volgende:

[..]
Die heb ik even gemist ...
Vernoemd naar de zoon van Marco ....
pi_219394431
Jep.

De pasgeboren baby kreeg de naam Lewis Luca. Een prachtige naam op zichzelf, zou je denken maar het is vooral de tweede naam die opvalt: Luca. Toevallig? Nauwelijks. Luca is namelijk ook de naam van Marco Borsato’s eigen zoon. En dat zorgt direct voor opgetrokken wenkbrauwen en ophef. :wtf:
pi_219394551
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 14:49 schreef maily het volgende:

[..]
Vernoemd naar de zoon van Marco ....
quote:
12s.gif Op dinsdag 2 december 2025 14:55 schreef Kim-Holland het volgende:
Jep.

De pasgeboren baby kreeg de naam Lewis Luca. Een prachtige naam op zichzelf, zou je denken maar het is vooral de tweede naam die opvalt: Luca. Toevallig? Nauwelijks. Luca is namelijk ook de naam van Marco Borsato’s eigen zoon. En dat zorgt direct voor opgetrokken wenkbrauwen en ophef. :wtf:
En dat allemaal onlangs? Nou, dan zit dat ontuchttrauma wel heel diep hoor :')

SPOILER
.
pi_219395171
quote:
12s.gif Op donderdag 27 november 2025 22:07 schreef Vallon het volgende:
vooral een vraagstelling was. Ik heb haar tussen haar benen aangeraakt ?
Op papier staat er geen vraagteken waar dat in toon wel schijnt te zijn beluisterd.
Als je de fragmenten die openbaar zijn beluistert, hoor je helemaal niet dat Borsato ontkent. Hij begint juist te draaien, hij zegt dat hij het meisje gestreeld heeft, en dat dit best ongepast kan zijn geweest. Borsato had het volgens Plasman zelfs over 'zwaar ongepast' en 'mega ongepast' gedrag.

quote:
Als vaker gezegd, lijkt er geen ander bewijs voor de zware verdenking ontucht met een minderjarige dan wat de bij aangifte is gesteld bij monde van het meisje zelf. Getuigen ontbreken en alles daaromheen zijn (wi-er)rookgordijnen ter eigen suggestie.
- Moeder en dochter zijn onder ede gehoord, dat is op zichzelf al een bewijsmiddel.
- In het tas-op-tafel-gesprek, noemt Borsato zijn eigen gedrag ongepast.
- In whatsappgesprekken zegt Borsato dat hij haar niet mag zoenen vanwege keelontsteking, maar wel aan haar billen mag zitten. Hij raadt haar een vrijpartij aan als ze niet kan slapen. En hij noemt haar sexy, en een vrouw met alles erop en eraan.
- Het dagboekje wordt als authentiek gezien, een vorm van bewijs dat in andere zedenzaken ook gebruikt is.
- Het ex-vriendje van het meisje zei dat zij wilde dat haar moeder Borsato aan zou spreken omdat hij haar had aangeraakt op plekken waar zij dat niet wilde.

quote:
Ik ga benieuwd zijn wat de rechter gaat beslissen. Mogelijk een kans dat hij de zaak zal laten aanhouden zodat de verdediging verder kennis kan nemen van de 500uur aan tapgesprekken en we over 4-6 maanden weer verder kunnen speculeren.
Vrijspraak van het ten laste gelegde lijkt mij overigens de meeste kans hebben want het feitelijk onomstotelijke bewijs, hoe wrang ook in dit soort 1:1 zedenzaken en ongeacht de mores waar iedereen wat van mag vinden, ontbreekt simpelweg.
Gezien het bewijs dat er is, zal er waarschijnlijk wél een veroordeling volgen.

Overigens begin jij over de mores van het gezin, maar dat is nu juist een stokpaardje van de verdediging van Marco Borsato. Aangezien Borsato niet onder ede gehoord is, kun je daar makkelijk vraagtekens bij zetten. Een voorbeeld, Borsato zei dat de moeder het geluid opgenomen had van haar dochter die seks had met haar vriendje, dat geluid zou doorgestuurd zijn naar Borsato. Echter wordt dit door de moeder ontkend, en heeft Marco Borsato dit (vermeende) geluidsbestand niet.

quote:
Ook dat Borsato in alle emotie, de aantijging in elk vorm heeft ontkent die zich op geen enkele wijze herkend. Het wordt dan het het woord van de één tegen dat van de ander.
En zoals ik in deze post uitgelegd heb, is dit dus niet waar.
  dinsdag 2 december 2025 @ 21:16:51 #128
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219397407
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 16:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Als je de fragmenten die openbaar zijn beluistert, hoor je helemaal niet dat Borsato ontkent. Hij begint juist te draaien, hij zegt dat hij het meisje gestreeld heeft, en dat dit best ongepast kan zijn geweest. Borsato had het volgens Plasman zelfs over 'zwaar ongepast' en 'mega ongepast' gedrag.
[..]
- Moeder en dochter zijn onder ede gehoord, dat is op zichzelf al een bewijsmiddel.
- In het tas-op-tafel-gesprek, noemt Borsato zijn eigen gedrag ongepast.
- In whatsappgesprekken zegt Borsato dat hij haar niet mag zoenen vanwege keelontsteking, maar wel aan haar billen mag zitten. Hij raadt haar een vrijpartij aan als ze niet kan slapen. En hij noemt haar sexy, en een vrouw met alles erop en eraan.
- Het dagboekje wordt als authentiek gezien, een vorm van bewijs dat in andere zedenzaken ook gebruikt is.
- Het ex-vriendje van het meisje zei dat zij wilde dat haar moeder Borsato aan zou spreken omdat hij haar had aangeraakt op plekken waar zij dat niet wilde.
[..]
Gezien het bewijs dat er is, zal er waarschijnlijk wél een veroordeling volgen.

Overigens begin jij over de mores van het gezin, maar dat is nu juist een stokpaardje van de verdediging van Marco Borsato. Aangezien Borsato niet onder ede gehoord is, kun je daar makkelijk vraagtekens bij zetten. Een voorbeeld, Borsato zei dat de moeder het geluid opgenomen had van haar dochter die seks had met haar vriendje, dat geluid zou doorgestuurd zijn naar Borsato. Echter wordt dit door de moeder ontkend, en heeft Marco Borsato dit (vermeende) geluidsbestand niet.
[..]
En zoals ik in deze post uitgelegd heb, is dit dus niet waar.
Herhaling van (in)zetten door te (blijven) spelen op de omstandigheden die er feitelijk voor de verdenking niet toedoen.
Ik begon niet over de mores maar stel(de) dat de decennia lange van omgang door Borsato, wmb ongepastheid uitstraalt. Over en weer vervagen dan grenzen; en is niet zo maar te stellen dat het "als norm" praten over borsten of tikken op billen, ineens ontucht gaat inhouden omdat het vermeende slachtoffer dat plots uit eigener beweging zo is gaan optekenen. Een enkele alinea in een "dagboekje" over aanrakingen, zonder dat sprake is van verdere stappen of overleg met derden, lijkt mij dun ijs.

Pas als het ten laste gelegde dwz ontucht onomstotelijk bewezen is of door anderen word bevestigd of was waargenomen, wordt de rest van aangevoerde "indirecte bewijs" van waarde tot ondersteuning.
Hetgeen imo zal tellen bij de rechter is wat daadwerkelijk en onomstotelijk heeft plaatsgevonden en niet wat iemand (vanuit een eigen opinie of van/over zichzelf) allemaal vindt.

Onder ede verklaringen zijn doorgaans wat minder sterk als enig bewijs wanneer die worden geuit door de betrokkenen omdat zij op hun beurt immers een direct belang hebben bij het doen van hun statement(s).
Ik ken situaties waar betrokkenen 100% overtuigd zijn van wat zij zeggen en zelfs iets aanzagen voor waargebeurd, dat in de praktijk net niet zo gebleken is. De verklaring van Borsato is nog gebrekkiger omdat die niet kan bewijzen dat iets niet zo is of was.

Die "arm op een been or borst" wordt pas imo een zedenmisdrijf als aangetoond wordt dat dit ontucht tot doel had (gehad). Kortom kip en ei, wat ook kan beteken dat die van een heel andere eend was.

Nogmaals, hoe ongepast iets ook is, in woorden iets uitbeelden maakt niet daarom dat het ook zo is gebeurd.
Daarom is het, zonder feiten of andere getuigen dan zijzelf verklaren, 't woord van de één tegen dat van de ander.
Het meisje verwijt Borsato onomwonden aanranding en Borsato herkent zich daarin totaal niet.

Wat mij onduidelijk is waar en welke periode dat tas-op-tafel gesprek precies over over ging. Ik kan dat niet achterhalen. Was dat over de paar maanden dat het meisjes nog jonger was dan 16 of speelde dat over een latere periode ? na haar 16e maakt dat een immens verschil in de strafbaarheid.
Dit allemaal even los van mores en Borsato zich imo sws niet had moeten bezighouden met de leefwijze van wie dan ook; laat staan van dat verknipte gezien.

BTW: Daar jij wat (anders?) lijkt te hebben gehoord, heb je een link waar we kunnen geluidsfragmenten en (ivm context, bvk in z'n geheelt) beluisteren ?
Ik mag ook glad aannemen dat een (gedrags)deskundige dit heeft gefileerd, net als dat van Koppens de nodige gerede twijfels heeft geduid over wat het OM welgevallig heeft aangevoerd. Een terecht geplaatst vraagteken door verdediging is dan heel wat anders dan een door het OM "gesteld" punt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 02-12-2025 21:22:38 ]
pi_219397908
quote:
12s.gif Op dinsdag 2 december 2025 21:16 schreef Vallon het volgende:

[..]
Herhaling van (in)zetten door te (blijven) spelen op de omstandigheden die er feitelijk voor de verdenking niet toedoen.
Ik begon niet over de mores maar stel(de) dat de decennia lange van omgang door Borsato, wmb ongepastheid uitstraalt. Over en weer vervagen dan grenzen; en is niet zo maar te stellen dat het "als norm" praten over borsten of tikken op billen, ineens ontucht gaat inhouden omdat het vermeende slachtoffer dat plots uit eigener beweging zo is gaan optekenen. Een enkele alinea in een "dagboekje" over aanrakingen, zonder dat sprake is van verdere stappen of overleg met derden, lijkt mij dun ijs.

Pas als het ten laste gelegde dwz ontucht onomstotelijk bewezen is of door anderen word bevestigd of was waargenomen, wordt de rest van aangevoerde "indirecte bewijs" van waarde tot ondersteuning.
Hetgeen imo zal tellen bij de rechter is wat daadwerkelijk en onomstotelijk heeft plaatsgevonden en niet wat iemand (vanuit een eigen opinie of van/over zichzelf) allemaal vindt.

Onder ede verklaringen zijn doorgaans wat minder sterk als enig bewijs wanneer die worden geuit door de betrokkenen omdat zij op hun beurt immers een direct belang hebben bij het doen van hun statement(s).
Ik ken situaties waar betrokkenen 100% overtuigd zijn van wat zij zeggen en zelfs iets aanzagen voor waargebeurd, dat in de praktijk net niet zo gebleken is. De verklaring van Borsato is nog gebrekkiger omdat die niet kan bewijzen dat iets niet zo is of was.

Die "arm op een been or borst" wordt pas imo een zedenmisdrijf als aangetoond wordt dat dit ontucht tot doel had (gehad). Kortom kip en ei, wat ook kan beteken dat die van een heel andere eend was.

Nogmaals, hoe ongepast iets ook is, in woorden iets uitbeelden maakt niet daarom dat het ook zo is gebeurd.
Daarom is het, zonder feiten of andere getuigen dan zijzelf verklaren, 't woord van de één tegen dat van de ander.
Het meisje verwijt Borsato onomwonden aanranding en Borsato herkent zich daarin totaal niet.

Wat mij onduidelijk is waar en welke periode dat tas-op-tafel gesprek precies over over ging. Ik kan dat niet achterhalen. Was dat over de paar maanden dat het meisjes nog jonger was dan 16 of speelde dat over een latere periode ? na haar 16e maakt dat een immens verschil in de strafbaarheid.
Dit allemaal even los van mores en Borsato zich imo sws niet had moeten bezighouden met de leefwijze van wie dan ook; laat staan van dat verknipte gezien.

BTW: Daar jij wat (anders?) lijkt te hebben gehoord, heb je een link waar we kunnen geluidsfragmenten en (ivm context, bvk in z'n geheelt) beluisteren ?
Ik mag ook glad aannemen dat een (gedrags)deskundige dit heeft gefileerd, net als dat van Koppens de nodige gerede twijfels heeft geduid over wat het OM welgevallig heeft aangevoerd. Een terecht geplaatst vraagteken door verdediging is dan heel wat anders dan een door het OM "gesteld" punt.
Dubieus is dat verhaal over dat dagboek zeker.
Moeder vond jaren later dat dagboek, en las het gehele dagboek of “toevallig” net die ene alinea. Wat ik persoonlijk heel erg zou vinden, als iemand ongevraagd in mijn dagboek zou lezen, zeker als puber.

En dan overkomt het je en schrijf je er vervolgens nooit meer over? Terwijl Marco er nog jaren over de vloer kwam.

De tas op tafel gesprek vond plaats na jaren, ik meen in de zomer van 2018. Precies tijdens dat gesprek wilde Marco haar ontslaan. Omdat ze een ordinaire pyjamaparty wilde en aan de fans vroeg wie er met Marco naar bed wilde en toen kwam zij snel hiermee aankakken.
pi_219397950
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 22:09 schreef ootjekatootje het volgende:
Dubieus is dat verhaal over dat dagboek zeker.
Van Koppen is nog een heel stuk stelliger dan 'dubieus'.
De mening van het OM dienaangaande kennen we ondertussen wel ( `wij van wc-eend` :') ) maar daar zal overmorgen de rechter wat van moeten vinden.
.
pi_219397964
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 22:09 schreef ootjekatootje het volgende:
Precies tijdens dat gesprek wilde Marco haar ontslaan. Omdat ze een ordinaire pyjamaparty wilde en aan de fans vroeg wie er met Marco naar bed wilde en toen kwam zij snel hiermee aankakken.
Wat zij nu dus -in de media, niet in de rechtbank- gewoon glashard ontkend :')
.
pi_219397999
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 22:15 schreef r_one het volgende:

[..]
Ze is toen toch ook uit haar functie gezet? Geen idee of zij officieel in dienst was, ik geloof niet dat ze het toen had aangevochten.
  dinsdag 2 december 2025 @ 22:57:51 #133
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_219398212
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 02:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Maar waar gaat het over?

Een huppelkutje met een kutwijf als moeder.

En je staat met je tieten tegen de ramen aan te glijden.. 🤮 en het vervolgens raar vinden dat je zoon het leven niet meer ziet zitten.

Maar ja, carrière van Marco kapot, over een paar dagen is het vonnis.
Ik hoop dat ze ervan geniet. Das haar hoogtepunt van haar leven, laten we haar applaus geven.
Niemand is na 4 december nog geïnteresseerd in haar. Ze kan niks, was niks en zal nooit wat zijn.
Iemand een "kutwijf" durven noemen en zelf zulke schofterige en naargeestige teksten uit je toetsenbord zien te krijgen is toch echt wel bizar te noemen :o

Heb een schijthekel aan wijven als die Coldeweijer, maar vergeleken bij jou is dat een schattig hummeltje *;

Ga je diep, diep schamen, of denken aan elektroshocktherapie om een wat vriendelijker wezen te worden, Beëlzebub :{w

love & heet
  dinsdag 2 december 2025 @ 23:02:27 #134
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_219398230
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 22:15 schreef r_one het volgende:

[..]
Houd toch op met die schuldige, goedkope en zwakbegaafde flierefluiter hier constant te verdedigen :D

Zelf een ongelooflijke onbetrouwbare vreemdganger zijn met gladde praatjes, maar wel durven oordelen over een wat losse seksuele moraal in dat gezin. Waar meneer overigens ruim twintig jaar op de eerste rang zat met een boner :7

Volgende stap is dat je Vereniging Martijn in de rebound gaat verdedigen :{w

Woordje vergeten

[ Bericht 1% gewijzigd door sly-nl op 03-12-2025 20:38:07 ]
love & heet
pi_219398260
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 22:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ze is toen toch ook uit haar functie gezet? Geen idee of zij officieel in dienst was, ik geloof niet dat ze het toen had aangevochten.
Zij geeft er bij RTL een compleet andere draai aan :')
.
pi_219398277
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 december 2025 23:02 schreef sly-nl het volgende:

[..]
Houd toch op met die schuldige, goedkope en zwakbegaafde flierefluiter hier constant te verdedigen :D

Zelf een ongelooflijke onbetrouwbare vreemdganger zijn met gladde praatjes, maar wel durven oordelen over een wat losse sekuele moraal in dat gezin. Waar meneer overigens ruim twintig op de eerste rang zat met een boner :7
Hoi Nathalie :W
quote:
Volgende stap is dat je Vereniging Martijn in de rebound gaat verdedigen :{w
Bij 15-jarigen aan Martijn refereren, hoe sneu :')

Nee, dan Nathalie, die in de kringen van Joop Wilhelmus verkeerde _O-

(zoek maar eens op welke *kuch* lectuur *kuch* hij allemaal heeft geproduceerd en uitgegeven :{w )

SPOILER
.
pi_219398327
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 22:57 schreef sly-nl het volgende:

[..]
Iemand een "kutwijf" durven noemen en zelf zulke schofterige en naargeestige teksten uit je toetsenbord zien te krijgen is toch echt wel bizar te noemen :o

Heb een schijthekel aan wijven als die Coldeweijer, maar vergeleken bij jou is dat een schattig hummeltje *;

Ga je diep, diep schamen, of denken aan elektroshocktherapie om een wat vriendelijker wezen te worden, Beëlzebub :{w

[ afbeelding ]
O ja Yvonne… :{
Die begon met deze hetze samen met die moeder.

En verder, don’t care wat je schrijft.
pi_219398348
Yvonne had zichzelf flink vergaloppeerd met dit verhaal. Hilarisch was haar YouTube uitzending hierover, dat ze het ging overdragen aan de grote John “wannabee Peter” van der Heuvel… _O-

Goeie actie van John de Mol dat die haar een programma geeft, mag ze nog ff flink afgaan op TV.
pi_219398438
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 december 2025 23:02 schreef sly-nl het volgende:

[..]
schuldige
Dat moet nog blijken he, je bent 2 dagen te vroeg :')
.
  woensdag 3 december 2025 @ 00:10:44 #140
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_219398461
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 00:04 schreef r_one het volgende:

[..]
Dat moet nog blijken he, je bent 2 dagen te vroeg :')
Heb je die tape waarin hij toegeeft dat hij tussen haar benen zat te vogelen dan niet gehoord? :s)
love & heet
pi_219398500
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 00:10 schreef sly-nl het volgende:

[..]
Heb je die tape waarin hij toegeeft dat hij tussen haar benen zat te vogelen dan niet gehoord?
Oh je bedoelt die tape waarin hij toegeeft over haar vagina te hebben gestreeld :s)
Nee, niet gehoord. Jij wel?
.
  woensdag 3 december 2025 @ 00:24:11 #142
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_219398522
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 00:18 schreef r_one het volgende:

[..]
Oh je bedoelt die tape waarin hij toegeeft over haar vagina te hebben gestreeld :s)
Nee, niet gehoord. Jij wel?
Ja, zeker meerdere bevestigende antwoorden gehoord van die bolle op de vragen van moedersz of hij aan haar dochter had gezeten in het 'tas op tafel en tieten-tegen-de-ramen-gesprek', indeed.
love & heet
pi_219398547
quote:
11s.gif Op woensdag 3 december 2025 00:24 schreef sly-nl het volgende:

[..]
Ja, zeker meerdere bevestigende antwoorden gehoord van die bolle op de vragen van moedersz of hij aan haar dochter had gezeten in het 'tas op tafel en tieten-tegen-de-ramen-gesprek', indeed.
Nou, dan zijn we er gauw uit overmorgen ^O^

Toch wel raar dat jij dingen hoort die anderen niet horen. Heb je dat nou vaker, zulke stemmetjes in je hoofd?
.
  woensdag 3 december 2025 @ 00:44:11 #144
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_219398558
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 00:36 schreef r_one het volgende:

[..]
Nou, dan zijn we er gauw uit overmorgen ^O^

Toch wel raar dat jij dingen hoort die anderen niet horen. Heb je dat nou vaker, zulke stemmetjes in je hoofd?
Jep (morgen inmiddels; "spannendddd" :o )

en jep.

Slaap zacht, Stan de Fan! ;)
love & heet
pi_219398561
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 00:44 schreef sly-nl het volgende:

[..]
Jep (morgen inmiddels; "spannendddd" :o )

en jep.

Slaap zacht, Stan de Fan! ;)
Nou, als jij zo zeker bent van je gelijk dan is het allemaal niet zo spannendddd meer voor jou :')

Sterkte met je stemmetjes vannacht kerel ^O^
Lijkt me knap lastig, vooral voor jouzelf :{
.
pi_219398566
Maar ff serieus, sommige hier beweren die tapes te hebben gehoord. Waar dan?
pi_219398580
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 00:54 schreef ootjekatootje het volgende:
Tijdens de rechtszitting misschien? :?
Idunno.
.
pi_219398584
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 00:10 schreef sly-nl het volgende:

[..]
Heb je die tape waarin hij toegeeft dat hij tussen haar benen zat te vogelen dan niet gehoord? :s)
Jij blijkbaar niet gehoord dat ze Leontine deze week nog ff een trap nagaf, omdat ze door met Marco te neuken voorkwam dat die vreemd ging?

Maar blijf lekker die gek verdedigen. Serieus medelijden met d’r kleinkind.
pi_219398590
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 01:03 schreef r_one het volgende:

[..]
Tijdens de rechtszitting misschien? :?
Idunno.
Eus, Özcan Akyol, deed dat ook bij Matthijs van Nieuwkerk. Die had ook informatie die niemand had, user Sly heeft ook die gave. Dingetjes horen en zien die anderen niet zien, het blijft bijzonder.
pi_219398608
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 01:24 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Eus, Özcan Akyol, deed dat ook bij Matthijs van Nieuwkerk. Die had ook informatie die niemand had, user Sly heeft ook die gave. Dingetjes horen en zien die anderen niet zien, het blijft bijzonder.
Ja, ach, ik kan daar nooit zoveel mee, met dat soort geroeptoeter.

Ene oor in, andere oor uit dus :s)
.
pi_219400449
Half jaar de cel in in. Dat wordt het morgen.
  woensdag 3 december 2025 @ 13:16:49 #152
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219400700
Wat wordt het?

POLL
  woensdag 3 december 2025 @ 13:48:56 #153
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_219400900
Voorwaardelijke straf kan ook nog toch ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Miss 200.000.000! woensdag 3 december 2025 @ 13:49:21 #154
367000 roos94
pi_219400904
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 12:40 schreef Document1 het volgende:
Half jaar de cel in in. Dat wordt het morgen.
Ha ha ha

Dit is NL he
  Moderator woensdag 3 december 2025 @ 13:49:28 #155
184769 crew  Deisyy
pi_219400905
De uitspraak wordt uitgesteld.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  woensdag 3 december 2025 @ 13:51:37 #156
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_219400920
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 13:49 schreef Deisyy het volgende:
Bijzondere wending.
Tot wanneer?
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  Moderator woensdag 3 december 2025 @ 14:01:13 #157
184769 crew  Deisyy
pi_219400986
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 13:51 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Bijzondere wending.
Tot wanneer?
Mijn glazen bol zegt mei 2026.
  woensdag 3 december 2025 @ 14:24:59 #158
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219401121
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 14:01 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Mijn glazen bol zegt mei 2026.
Kut, ff kijken of ik mijn poll nog kan verlengen. [edit: nee, jullie mogen nog stemmen tot 4 december 18:00].
  woensdag 3 december 2025 @ 14:48:27 #159
28167 matthijst
pi_219401240
quote:
Panama
  woensdag 3 december 2025 @ 14:50:32 #160
28167 matthijst
pi_219401255
Gewoon veroordeeld en als ie die tapes nog wil horen gaat hij maar in hoger beroep.
Ondertussen lekker naar de tieten van overweight Bubba kijken.
Lekker tussen de beentjes aaien.
pi_219401259
quote:
12s.gif Op dinsdag 2 december 2025 21:16 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik krijg steeds het idee dat je niet begrijpt hoe zo'n strafzaak werkt. Dat moeder en dochter onder ede gehoord zijn, is op zichzelf al bewijs. Dan heb je getuigenverklaringen er omheen, het dagboekje, de appjes en het tas-op-tafelgesprek dat allemaal losse bewijsstukken zijn.

quote:
Ik begon niet over de mores maar stel(de) dat de decennia lange van omgang door Borsato, wmb ongepastheid uitstraalt. Over en weer vervagen dan grenzen; en is niet zo maar te stellen dat het "als norm" praten over borsten of tikken op billen, ineens ontucht gaat inhouden omdat het vermeende slachtoffer dat plots uit eigener beweging zo is gaan optekenen.
Waarom kan een slachtoffer dat niet optekenen? Als ze het niet leuk vind om aangeraakt te worden, kan dat gewoon opgeschreven zijn.

Overigens heb jij het over 'tikken op billen', en dat impliceert een soort spelletje, het maakt het onschuldig. Maar het ging dus over billen aanraken.

quote:
Op 15 april appte hij dat hij keelontsteking had en haar dus niet kon zoenen. Maar billen aanraken kan wel. Het meisje: "Hahaha, jij mag dat. xx." Borsato zegt het onvoorstelbaar te vinden dat 20 jaar vriendschap zo anders wordt geïnterpreteerd nu.

quote:
Een enkele alinea in een "dagboekje" over aanrakingen, zonder dat sprake is van verdere stappen of overleg met derden, lijkt mij dun ijs.
Het dagboekje wordt door verschillende deskundigen als authentiek gezien.

Overigens denk ik ook dat het als enige bewijsmiddel te weinig zou zijn. Maar nogmaals, een rechter voegt alle stukken bewijs bij elkaar.

quote:
Je praat wat wollig, maar eigenlijk wil je hard bewijs zoals videobeelden of een heterdaadje. Maar dat harde bewijs is er dus zelden bij zedenzaken. Toch worden in zulke zaken mensen ook veroordeeld, als er tenminste genoeg (steun)bewijs is.

quote:
De rechter hoeft niet te beslissen of iets onomstotelijk plaatsgevonden heeft. Hij moet beoordelen of er genoeg wettelijk en overtuigend bewijs is.

quote:
Nee, als Marco Borsato tussen de benen van een 15-jarig meisje gezeten heeft, dan is dat een zedenmisdrijf. (Hij had immers geen geldige reden om dit te doen, hij is bijvoorbeeld geen arts die een onderzoek moest uitvoeren).

quote:
In de rechtszaal herkende Borsato zich daar totaal niet in, maar in het tas-op-tafelgesprek begon hij te draaien en zei hij dat hij kon begrijpen dat zijn eigen gedrag ongepast was.

quote:
Ik heb helemaal niet iets anders gehoord. Ik reageer op de stukken die wel openbaar.

En je weet zelf natuurlijk ook wel, dat het dossier niet openbaar is. En we dus alleen kunnen reageren op wat openbaar is.
  woensdag 3 december 2025 @ 14:57:55 #162
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219401286
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 13:49 schreef Deisyy het volgende:
Maareh, waar lees je dit?
pi_219401315
Volgens het stukje van vandaag in het AD kunnen we morgen gewoon de uitspraak verwachten:
https://www.ad.nl/binnenl(...)s-niks-mee~aa162806/
  woensdag 3 december 2025 @ 15:11:26 #164
28167 matthijst
pi_219401331
Hij is er iig morgen zelf bij, die ouwe knuffelitaliaan *O*
  Moderator woensdag 3 december 2025 @ 16:23:38 #165
184769 crew  Deisyy
pi_219401767
quote:
5s.gif Op woensdag 3 december 2025 14:57 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Maareh, waar lees je dit?
Het is een wilde gok, net als de andere antwoorden op je poll.
pi_219401916
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 14:51 schreef luxerobots het volgende:
Het dagboekje wordt door verschillende deskundigen als authentiek gezien.
Nee, het dagboekje wordt door het OM als authentiek gezien. En door Van Koppen als niet-authentiek.

De "verschillende deskundigen" hebben zich slechts uitgelaten over hun eigen expertise, b.v. handschriftspecialist, maar niet over het dagboek als geheel. Als het OM sturend en beperkend is in de onderzoeksvragen, kun je deze discrepantie krijgen.

Ik meen dat Van Koppen dingen heeft geconstateerd die het OM helemaal niet heeft laten onderzoeken. Tja .....
.
pi_219402306
Authentieke Windows XP achtergrond:

Vragen aan deskundige #1:
Q: Welke kleur heeft gras?
A: Groen
Q: Is het gras groen?
A: Ja
Q: Is dit groene gras het groene gras van de Windows XP achtergrond?
Q: Is het gras authentiek?
A: Ja, het gras is authentiek.

Vragen aan deskundige #2:
Q: Welke kleur heeft lucht?
A: Blauw
Q: Is de lucht blauw?
Q: Is deze blauwe lucht de blauwe lucht van de Windows XP achtergrond?
Q: Is de lucht authentiek?
A: Ja, de lucht is authentiek.

OM: Dit is dus een authentieke afbeelding van de Windows XP achtergrond.

Oke. Dat doen we nog nog een keertje:
SPOILER
.
pi_219402379
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 17:03 schreef r_one het volgende:

[..]
Nee, het dagboekje wordt door het OM als authentiek gezien. En door Van Koppen als niet-authentiek.
BN de Stem: Marco Borsato verder in problemen: belastende teksten van slachtoffer waarschijn­lijk niet gemanipu­leerd

quote:
De "verschillende deskundigen"
''Verschillende deskundigen'' Wat is er mis met de deskundigen?

quote:
hebben zich slechts uitgelaten over hun eigen expertise, b.v. handschriftspecialist, maar niet over het dagboek als geheel.
Maar dat is toch wat deskundigen doen? Hun eigen expertise gebruiken?

quote:
Als het OM sturend en beperkend is in de onderzoeksvragen, kun je deze discrepantie krijgen.
Als het OM sturend en beperkend is. Oké, we gaan dus de complotkant op.

quote:
Ik meen dat Van Koppen dingen heeft geconstateerd die het OM helemaal niet heeft laten onderzoeken. Tja .....
Welke dingen zijn geconstateerd maar niet onderzocht?
pi_219402405
quote:
Augustus 2025 :')
quote:
[..]
''Verschillende deskundigen'' Wat is er mis met de deskundigen?
Niks. Helemaal niks.
quote:
[..]
Maar dat is toch wat deskundigen doen? Hun eigen expertise gebruiken?
Klopt. Maar het geheel is meer dan de som der delen ;)
quote:
[..]
Als het OM sturend en beperkend is. Oké, we gaan dus de complotkant op.
[..]
Dat is geen complot, dat is de modus operandi van het OM om bewijs ‘sluitend’ te krijgen.
quote:
Welke dingen zijn geconstateerd maar niet onderzocht?
Een doorhaling of verandering in de tijd. Vraag me niet exact wat maar er is achteraf wat gewijzigd (anders klopte er chronologisch iets niet :') )

[ Bericht 14% gewijzigd door r_one op 03-12-2025 18:40:28 ]
.
pi_219402460
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 18:32 schreef r_one het volgende:

[..]
Augustus 2025 :')
[..]
Dat is geen complot, dat is de modus operandi van het OM om bewijs ‘sluitend’ te krijgen.
[..]
Een doorhaling of verandering in de tijd. Vraag me niet exact wat maar er is achteraf wat gewijzigd (anders klopte er chronologisch iets niet :') )

Met veel emotie kom je verkondigen dat het niet klopt. Maar wat het exact is weet je niet. Dat komt niet bepaald sterk over.

Dan kijk ik liever naar wat deskundigen te melden hebben.

quote:
Het dagboek is onderzocht door deskundigen in Lausanne, die doorgestreepte passages onderzochten. Dat was gebeurd met dezelfde pen als waarmee de passage die eronder zat was geschreven. En alle bladzijden in het dagboek zijn origineel.
  woensdag 3 december 2025 @ 18:46:42 #171
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219402475
Jullie hebben er wel zin ik zie ik.

POLL
NB: Als je in een jury zou zitten, moest je ook kiezen, dus geen mogelijkheid voor halfslachtige keuzes.
pi_219402482
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 18:46 schreef Tengano het volgende:

[poll=9475]
NB: Als je in een jury zou zitten, moest je ook kiezen, dus geen mogelijkheid voor halfslachtige keuzes.
Waar is team gerechtigheid?
  woensdag 3 december 2025 @ 18:51:32 #173
438527 MissButterflyy
pi_219402500
quote:

[poll=9475]
Ik mis vrijspraak wegens gebrek aan bewijs.
Dat we het niet weten, en dus geen ‘team’ kiezen.
pi_219402555
Wat de rechter ook bepaalt, het maakt geen donder uit want er komt toch een hoger beroep
pi_219402597
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 18:13 schreef r_one het volgende:
Q: Welke kleur heeft lucht?
A: Blauw
Daar gaat het al mis.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  woensdag 3 december 2025 @ 19:21:43 #176
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_219402684
quote:
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 00:36 schreef r_one het volgende:

[..]

Best bijzonder. Er waren wel zeker fragmenten te beluisteren van het bewuste gesprek met de moeder, afgespeeld in de rechtszaal.

Wel grappig dat jullie dat niet weten, maar wél een stellige mening -en absurde visie- hebben op de gehele gang van zaken.

Zelf maar zoeken naar die audio, dames :W
love & heet
pi_219402769
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 19:21 schreef sly-nl het volgende:

[..]
[..]
Best bijzonder. Er waren wel zeker fragmenten te beluisteren van het bewuste gesprek met de moeder, afgespeeld in de rechtszaal.

Wel grappig dat jullie dat niet weten, maar wél een stellige mening -en absurde visie- hebben op de gehele gang van zaken.

Zelf maar zoeken naar die audio, dames :W
Zat jij daar wel dan?

Ik had een alibi, ik zat op Fok.
  woensdag 3 december 2025 @ 19:48:43 #178
438527 MissButterflyy
pi_219402945
quote:
9s.gif Op woensdag 3 december 2025 19:01 schreef opgebaarde het volgende:
Wat de rechter ook bepaalt, het maakt geen donder uit want er komt toch een hoger beroep
Waarom denk je dat?
pi_219403253
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 18:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Met veel emotie kom je verkondigen dat het niet klopt. Maar wat het exact is weet je niet. Dat komt niet bepaald sterk over.
Ik ga niet alle details tot op de komma herhalen.
quote:
Dan kijk ik liever naar wat deskundigen te melden hebben.
[..]
Prima ^O^

Ik volg deskundige Van Koppen.
.
pi_219403296
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 19:21 schreef sly-nl het volgende:

[..]
[..]
Klopt. Maar jouw weergave klopt niet met wat er te horen was.
.
pi_219403358
quote:

[poll=9475]
NB: een jury moet tot een unaniem oordeel komen. Gaat nog niet echt lekker :')
.
  woensdag 3 december 2025 @ 20:48:02 #182
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_219403381
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 20:31 schreef r_one het volgende:

[..]
Klopt. Maar jouw weergave klopt niet met wat er te horen was.
Je liegt en bent de zaken aan het verdraaien :{w

Ik schreef dat hij in de opname toegaf dat hij tussen de benen van de dochter zat te vogelen. Geeft hij ook duidelijk toe.
Pants on fire, Stan :R

love & heet
pi_219403384
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 19:48 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Waarom denk je dat?
Voor mijn gevoel komt bij alle bekende strafzaken een hoger beroep. Ik heb chatgpt en perplexity geraadpleegd maar de voorbeelden die naar voren kwamen waren van zaken waar ik nog nooit van gehoord had.

Marco gaat in beroep als hij veroordeeld wordt en OM gaat bijna standaard in beroep als het vonnis ~25% of meer lichter is dan de strafeis.
pi_219403402
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 20:48 schreef sly-nl het volgende:

[..]
Je liegt en bent de zaken aan het verdraaien :{w

Ik schreef dat hij in de opname toegaf dat hij tussen de benen van de dochter zat te vogelen. Geeft hij ook duidelijk toe.
Pants on fire, Stan :R

[ afbeelding ]

Lastig die stemmetjes in je hoofd.

En op het strelen van de vagina zei je dat ie dat ook heeft toegegeven. Welja, ik lieg _O-
.
  woensdag 3 december 2025 @ 21:06:29 #185
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_219403459
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 20:53 schreef r_one het volgende:

[..]

Lastig die stemmetjes in je hoofd.

En op het strelen van de vagina zei je dat ie dat ook heeft toegegeven. Welja, ik lieg _O-
"Tussen haar benen" lijkt me vrij expliciet en niets te maken hebbend met de mediale meniscussen knuffelen, Stan.

Verder wel klaar met de 'discussie' aangaan met iemand die blijft draaien en liegen (8> :W
love & heet
  Miss 200.000.000! woensdag 3 december 2025 @ 21:07:46 #186
367000 roos94
pi_219403465
Fittie fittie
  Forum Admin woensdag 3 december 2025 @ 21:17:55 #187
35723 crew  GGMM
pi_219403536
Ik wil fan van het eerste uur @Caland die altijd heeft geloofd in Marco zijn onschuld morgen heel veel succes toewensen. Ik weet niet of je erheen gaat om Marco te steunen maar zo ja dan hoop ik dat het niet regent
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_219403569
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 20:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Voor mijn gevoel komt bij alle bekende strafzaken een hoger beroep. Ik heb chatgpt en perplexity geraadpleegd maar de voorbeelden die naar voren kwamen waren van zaken waar ik nog nooit van gehoord had.

Marco gaat in beroep als hij veroordeeld wordt en OM gaat bijna standaard in beroep als het vonnis ~25% of meer lichter is dan de strafeis.
Curt E. zal, als de rechter de eis van het OM volgt, zo'n voorbeeld zijn.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  woensdag 3 december 2025 @ 21:26:25 #189
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219403594
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 21:17 schreef GGMM het volgende:
Ik wil fan van het eerste uur @:caland die altijd heeft geloofd in Marco zijn onschuld morgen heel veel succes toewensen. Ik weet niet of je erheen gaat om Marco te steunen maar zo ja dan hoop ik dat het niet regent
Sinds Marco een pedo blijkt te zijn luister ik die troep niet

Daarvoor trouwens ook al niet
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219403608
Nog maar een appje dan.

quote:
Ook appte hij een keer dat hij haar lief en mooi vond. "En oh ja, je hebt best mooie billen." Borsato zegt dat vrouwen dat graag horen en dat het meisje geregeld bevestiging zocht. "Seks was de gangbare taal. Ik accepteerde dat, dat was kennelijk normaal daar."
  woensdag 3 december 2025 @ 21:46:46 #191
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219403756
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 21:28 schreef luxerobots het volgende:
Nog maar een appje dan.
Op zich heel logisch. Mensen passen zich over het algemeen vaak aan in de omstandigheden waar ze in terecht komen. Om enerzijds niet gek gevonden te worden, geaccepteerd te worden en dat je daarom maar een beetje meebeweegt met de flow want je wilt geen vreemde eend in de bijt zijn.

Net zoals dat je hier op Fok! standaard aangeeft dat je het druk met je werk hebt of een belangrijke baan hebt en veel geld verdient. Gewoon om een beetje te mergen en om geen lul gevonden te worden.
  woensdag 3 december 2025 @ 21:50:46 #192
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219403786
ik pik er dit even uit en laten we elkaar niet de maat nemen met hoe iets (niet) werkt.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 14:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik krijg steeds het idee dat je niet begrijpt hoe zo'n strafzaak werkt. Dat moeder en dochter onder ede gehoord zijn, is op zichzelf al bewijs. Dan heb je getuigenverklaringen er omheen, het dagboekje, de appjes en het tas-op-tafelgesprek dat allemaal losse bewijsstukken zijn.
Ik denk dat je niet wilt volgen dat de eenzijdige getuigenverklaring van een direct belanghebbende een wat andere weging vraagt dan wanneer die door anderen (elders) wordt bevestigd.

Wanneer iemand iets stelt, wil dat niet zeggen dat dit daarmee ook zo is. Dat de aangifte van een vermeend slachtoffer serieus genomen moet worden, maakt dat - hoe triest mogelijk ook - niet anders.
Alle opgevoerde zaken daar omheen die het misdrijf moet bevestigen (cq ondersteunen), zijn pas geldend als het eerste (de aanklacht "ontucht") dat ook is. En nogmaals. dit is geen waardeoordeel over/voor wie dan ook maar imo simpel dat de één zegt dat de ander ontkent. En je dan niet anders kan kan vaststellen dat het onomstotelijk bewijs, ontbreekt.

Voorbeeld, als ik stel dat mijn gras 5 jaar geleden groen was: vormt een aankoopbon van kunstmest, dat hebben opgeschreven in mijn logboek, verteld aan mijn tante in Australië of fout appje geen bewijs dat mijn gras inderdaad "groen" is.

Je had het over getuigenverklaringen, welk andere verklaringen zijn er dan die van moeder en dochter ?
En dan heb ik het over directe getuigen en niet over mensen die iets als hun mening hebben (gevonden) dat de één of de ander iets is.

Nogmaals, dat Borsato whatever draait of wringt, als in confronterende verwondering dat een gesprek hem in de ogen van het OM anders plaatst, maakt niet dat het gesprek daarmee een bekentenis is geworden.
Bij mijn weten heeft Borsato nergens en niet (h)erkent dat het meisje heeft gevingerd of zo, hooguit dat zijn omgang nader bekeken ongepast was (zo ja, in het midden latend wat dat precies is, was of kan/kon zijn). Ik kreeg eerder de indruk dat Borsato in dat tas-op-tafel gesprek, "te" invoelend, wat mee laveerde met wat de moeder ter haar "opgenomen" tafel bracht. Moeder wist dat het gesprek werd opgenomen en Borsato niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 03-12-2025 21:56:15 ]
pi_219403891
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 21:28 schreef luxerobots het volgende:
Nog maar een appje dan.
[..]

En in welke context was dat?
pi_219403966
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 21:46 schreef Tengano het volgende:

[..]
Op zich heel logisch. Mensen passen zich over het algemeen vaak aan in de omstandigheden waar ze in terecht komen. Om enerzijds niet gek gevonden te worden, geaccepteerd te worden en dat je daarom maar een beetje meebeweegt met de flow want je wilt geen vreemde eend in de bijt zijn.

Net zoals dat je hier op Fok! standaard aangeeft dat je het druk met je werk hebt of een belangrijke baan hebt en veel geld verdient. Gewoon om een beetje te mergen en om geen lul gevonden te worden.
De intenties waren wel duidelijk. Laten we niet naïef doen.
pi_219403994
Hoe laat is die uitspraak morgen?
pi_219404018
quote:
18s.gif Op woensdag 3 december 2025 21:50 schreef Vallon het volgende:
ik pik er dit even uit en laten we elkaar niet de maat nemen met hoe iets (niet) werkt.
[..]

Voorbeeld, als ik stel dat mijn gras 5 jaar geleden groen was: vormt een aankoopbon van kunstmest, dat hebben opgeschreven in mijn logboek, verteld aan mijn tante in Australië of fout appje geen bewijs dat mijn gras inderdaad "groen" is.
Je maakt er weer een idioot voorbeeld van.

quote:
Je had het over getuigenverklaringen, welk andere verklaringen zijn er dan die van moeder en dochter ?
En dan heb ik het over directe getuigen en niet over mensen die iets als hun mening hebben (gevonden) dat de één of de ander iets is.
Het lijkt me dat hij gezien is in de tourbus. Bovendien heeft het ex-vriendje ook verklaard.

quote:
Ze vertelde dat het onder meer gebeurde in de bus. Dan zat ze op schoot bij Borsato, met een deken over hen heen. Hij raakte haar dan aan onder die deken. Ze zegt dat het begon eind 2014, tijdens de "1000 spiegels-tour" van de zanger.
quote:
Het ex-vriendje van het meisje zei dat ze hem eind 2016 in vertrouwen nam omdat ze tegen haar moeder wilde vertellen dat zij wilde dat die Borsato zou aanspreken op handen op plekken waar zij die niet wilde.
  woensdag 3 december 2025 @ 22:17:32 #197
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219404045
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 22:10 schreef ootjekatootje het volgende:
Hoe laat is die uitspraak morgen?
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat jij dat niet weet?

10:00
  woensdag 3 december 2025 @ 22:49:48 #198
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219404226
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 22:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je maakt er weer een idioot voorbeeld van.
[..]
Het lijkt me dat hij gezien is in de tourbus. Bovendien heeft het ex-vriendje ook verklaard.
[..]
[..]
Dat het idioot is, is jouw observatie (omdat die ws niet past in jouw beeldvorming).
Een beetje wat imo ook het OM voortdurend lijkt af te doen en zich bmw weten niet echt bezig heeft gehouden met ontlasting van de verdachte in de zware verdenking. Het is wmb ronduit zot dat de verdediging een deskundige moet bevragen om de (wijze) van aangifte te beoordelen en een OM dat afdoet als nitwit.

Het "vriendje" is in mijn denken net zo (on)betrouwbaar als elk ander die in (belangen)relatie is verweven met gezinsleden of verdachte.

Nogmaals, ik ben zeer begaan met (zeden)slachtoffers maar hoe zeer die ook leed kan zijn aangedaan is dat pas te bewijzen wanneer daar voldoende wettig en overtuigend bewijs voor is.
Sec de aangifte is juridisch dan wel "bewijs" voor een OM maar wordt imo pas overtuigend als dat door iets anders in "zake" onomstotelijk wordt bevestigd. Denk aan DNA, getuigen, media of (mede)slachtoffers.
De beeldvorming of interpretatie van een uiting, aan beide zijden, mag wmb niet dienen tot (die) overtuiging.

We gaan het zien en ik vermoed dat de rechter de boel aanhoudt zodat de verdediging nog 6 maanden kan gaan luisteren naar door het OM achtergehouden 500uur aan taps. Zelf denk ik dat vrijspraak op zijn plaats is (wat weer wil zeggen dat Borsato zuiver bezig was met het imo verknipte gezin). Het vermeende slachtoffer kan zich gesterk voelen in de aandacht met dat ingriteitsmisdrijven een kwestie van mores zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 03-12-2025 22:56:10 ]
pi_219404233
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 21:06 schreef sly-nl het volgende:

[..]
"Tussen haar benen" lijkt me vrij expliciet en niets te maken hebbend met de mediale meniscussen knuffelen, Stan.

Verder wel klaar met de 'discussie' aangaan met iemand die blijft draaien en liegen (8> :W
Wie is toch die Stan? :?

En heb je inmiddels Joop Wilhelmus al gegoogled? :s)
.
pi_219404332
quote:
12s.gif Op woensdag 3 december 2025 22:49 schreef Vallon het volgende:
Sec de aangifte is juridisch dan wel "bewijs" voor een OM maar wordt imo pas overtuigend als dat door iets anders in "zake" onomstotelijk wordt bevestigd. Denk aan DNA, getuigen, media of (mede)slachtoffers.
Je wil gewoon niet zien dat er bewijs is. Marco Borsato heeft met zijn appjes en het opgenomen gesprek zelf dit bewijs geleverd. Daarbij is er een dagboekje dat in andere zaken ook gewoon als bewijs gediend heeft. Daar hoeven geen DNA, getuigen, of medeslachtoffers voor te zijn.

Overigens zijn er in de media wel andere slachtoffers naar voren gekomen, kijk de aflevering van Boos maar terug. Volgens John van den Heuvel wilden andere slachtoffers echter niet in de openbaarheid treden. Wat gezien de drek die Borsato en zijn verdediging over moeder en dochter uitgestrooid hebben, wel te begrijpen is.

quote:
Zelf denk ik dat vrijspraak op zijn plaats is (wat weer wil zeggen dat Borsato zuiver bezig was met het imo verknipte gezin).
Daar geloof ik helemaal niets van. Borsato kwam daar gewoon voor zijn eigen plezier. Eerst had hij seks met de moeder, en toen de dochter wat ouder begon te worden, vond hij haar ook wel interessant.

Als hij echt zuiver bezig geweest was, was hij niet zo enorm close geweest, en had hij externe hulp ingeschakeld. Marco kon zich dan richten op zingen, en hulpverleners op het gezin.
pi_219404382
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 23:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je wil gewoon niet zien dat er bewijs is. Marco Borsato heeft met zijn appjes en het opgenomen gesprek zelf dit bewijs geleverd.
De aanklacht is aanranding. Welk appje bevestigt dat? Waar hoor je Marco "Ja, ik heb haar over haar vagina gestreeld" bevestigen?

Aannames ....
quote:
Daarbij is er een dagboekje dat in andere zaken ook gewoon als bewijs gediend heeft. Daar hoeven geen DNA, getuigen, of medeslachtoffers voor te zijn.
Huh? Heb ik wat gemist? :?
In welke andere zaken is dat dagboekje dan aan de orde geweest?
quote:
Overigens zijn er in de media wel andere slachtoffers naar voren gekomen, kijk de aflevering van Boos maar terug. Volgens John van den Heuvel wilden andere slachtoffers echter niet in de openbaarheid treden. Wat gezien de drek die Borsato en zijn verdediging over moeder en dochter uitgestrooid hebben, wel te begrijpen is.
Ah, daar hebben we 'm weer: John van den Heuvel :')
Nee, die is lekker geloofwaardig in zijn veronderstellingen :O

Aannames ....
quote:
[..]
Daar geloof ik helemaal niets van. Borsato kwam daar gewoon voor zijn eigen plezier. Eerst had hij seks met de moeder, en toen de dochter wat ouder begon te worden, vond hij haar ook wel interessant.
Om seks mee te hebben?
Aannames .....

Draaf je niet een beeeeetje door?

Wel vreemd dan dat hij haar niet bezwangerd heeft :{w
Alsof je klaarkomt van iemand op de billen tikken :N
quote:
Als hij echt zuiver bezig geweest was, was hij niet zo enorm close geweest, en had hij externe hulp ingeschakeld. Marco kon zich dan richten op zingen, en hulpverleners op het gezin.
En jij denkt serieus dat moeder Nathalie die externe hulp dankbaar had geaccepteerd?

In geen 1000 jaar :{w
.
pi_219404404
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 23:20 schreef r_one het volgende:

[..]
De aanklacht is aanranding. Welk appje bevestigt dat? Waar hoor je Marco "Ja, ik heb haar over haar vagina gestreeld" bevestigen?
Dat zou helemaal niveau zwakstroom zijn.

quote:
Huh? Heb ik wat gemist? :?
In welke andere zaken is dat dagboekje dan aan de orde geweest?
Nee sukkel. Niet precies dit dagboekje.

quote:
Ah, daar hebben we 'm weer: John van den Heuvel :')
Nee, die is lekker geloofwaardig in zijn veronderstellingen :O
Als John van den Heuvel echt fout zat, hadden ze hem wel als getuige opgeroepen. Maar het is team-Borsato helemaal niet om waarheidsvinding te doen.

quote:
Aannames ....
[..]
Om seks mee te hebben?
Draaf je niet een beeeeetje door?

Wel vreemd dan dat hij haar niet bezwangerd heeft :{w
Dat ze seks hadden wordt door niemand ontkend. Is ook niet strafbaar. Borsato had alleen iets aan zijn vrouw uit te leggen.

quote:
En jij denkt serieus dat moeder Nathalie die externe hulp dankbaar had geaccepteerd?

In geen 1000 jaar :{w
Dan had Borsato toch prima kunnen vertrekken? Als succesvol artiest had hij deze vrouw echt niet nodig.
pi_219404423
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 23:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat zou helemaal niveau zwakstroom zijn.
Het wordt hier wel beweerd he.
quote:
[..]
Nee sukkel. Niet precies dit dagboekje.
Druk je dan eens wat beter uit prutser.
quote:
[..]
Als John van den Heuvel echt fout zat, hadden ze hem wel als getuige opgeroepen. Maar het is team-Borsato helemaal niet om waarheidsvinding te doen.
Waarheidsvinding is dan ook de taak van het OM, niet van de verdediging.
Taak van Team Borsato is om gaten te schieten in het betoog van het OM.
quote:
[..]
Dat ze seks hadden wordt door niemand ontkend. Is ook niet strafbaar. Borsato had alleen iets aan zijn vrouw uit te leggen.
Ehm ... we hebben het over seks met de 15-jarige dochter he (in aanvulling of navolging op moeder, zoals jij stelde).

Of bedoelde je dat de dochter interessant werd voor seks toen ze 16+ of 18+ was?
quote:
[..]
Dan had Borsato toch prima kunnen vertrekken? Als succesvol artiest had hij deze vrouw echt niet nodig.
Ja, hij had kunnen vertrekken, niemand dwong hem om te blijven.
Maar 'blijven' is niet strafbaar en seks was niet de drijfveer om te blijven.

[ Bericht 2% gewijzigd door r_one op 03-12-2025 23:37:49 ]
.
  woensdag 3 december 2025 @ 23:33:22 #204
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219404430
quote:

[..]
Je wil gewoon niet zien dat er bewijs is. Marco Borsato heeft met zijn appjes en het opgenomen gesprek zelf dit bewijs geleverd. Daarbij is er een dagboekje dat in andere zaken ook gewoon als bewijs gediend heeft. Daar hoeven geen DNA, getuigen, of medeslachtoffers voor te zijn.

[..]

We verschillen in observatie. Het zg. ondersteunend tot "bewijsvoering" is als kip-ei geen overtuigend bewijs.
Het zijn omstandigheden en gezegden; waar je als mening van alles wat over kan en mag vinden.

Wat Borsato verder in iemands mediale beeldvorming of iemands vunzige gedachten uitspookt(e), heeft ook niets van doen als daarmee bewijs dat hij ontucht pleegde met een minderjarige van tussen de 12 en 16 jaar.
Wat je er ook van vindt, direct bewijs ontbreekt nu eenmaal en de vraag is dan in hoeverre de aangevoerde interpretatie van allerlei (mis)belevingen, die waarde gaan vervangen.
De zaak zou sterker zijn als 'die' andere vermeende slachtoffers hun en-publique beklag ook hadden gedaan bij het OM.

Maar goed, we gaan morgen aanzien met wat de rechter er allemaal van vindt om daarna ongetwijfeld zijn uitspraken weer in lettergrepen te gaan vierendelen.
Het kan alle kanten op en ik hoop vooral dat de poppenkast van iemand op grond van eigen "normen en waarden" te be(voor)oordelen wat minder wordt.

En ja, Borsato is wmb schuldig aan on(aan)gepast gedrag dat ik sws anders zou doen. Maar goed ik ben ook geen gevierd zanger die zijn (ex)minnares met petekind tot keuze heeft verlaten en daarvoor zwaar zal moeten boeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 04-12-2025 03:07:47 ]
pi_219404514
quote:
Nathalie Thielen nam een gesprek met de zanger op waarin ze hem confronteerde met het dagboek van haar dochter waarin de ontucht beschreven stond. De officier hoorde geen keiharde ontkenning
Goed, we gaan het zien. Ik ben wel heel benieuwd of de rechter morgen serieus meegaat in deze filnterdunne retoriek van de OvJ: geen keiharde ontkenning = bekenning.

Dat zou het concept "wettig en overtuigend" bewijs op een wel heel hellend vlak brengen.
.
pi_219404677
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 22:17 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat jij dat niet weet?

10:00
Ik moest nog twee surprises en gedichten maken met de kids, voor vijf kids Sinterklaas cadeautjes regelen, voor 5 december zelf alles regelen, vakantiehuis wissel en morgen komen ze de vloer storten in het andere huis, waar ik alle cadeautjes had neergezet. Nee, is ff niet gelukt. -O-

Maar hoe laat is de uitspraak?

Edit: 10:00 dus, prima!
pi_219404683
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 23:59 schreef r_one het volgende:

[..]
Goed, we gaan het zien. Ik ben wel heel benieuwd of de rechter morgen serieus meegaat in deze filnterdunne retoriek van de OvJ: geen keiharde ontkenning = bekenning.

Dat zou het concept "wettig en overtuigend" bewijs op een wel heel hellend vlak brengen.
Dit dus en de rest blijkt gelul.
pi_219404722
quote:

[..]

[..]

Je bent echt “bout” in je aannames, grof eigenlijk.

Er zijn foto’s van het slachtoffer gelekt naar de media door Nathalie. Waar ze slank en grote borsten had in het zwembad.

Twee jaar later zag het minderjarige slachtoffer er compleet anders uit. Op beelden van haar school is dat te zien. Die content kent niemand, in die tussentijd had Marco die whatsapp berichten gepost. Joost mag weten waarom Marco die specifieke app’s verstuurde toen, maar iedereen met een puber dochter weet en ziet dat kinderen veranderen. De een wordt dik, de ander krijgt puisten.

Het is gewoon pubergedrag. Dus ik ben heel benieuwd naar het hele verhaal van die whatsapp berichten.

Wat was die woordenwisseling tussen die twee, voordat dat ene whatsapp bericht zo beladen werd?
pi_219405137
Hoelaat uitspraak?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_219405246
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 07:09 schreef superniger het volgende:
Hoelaat uitspraak?
Zijn er niet al extra uitzendingen op SBS6 en RTL.
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_219405254
Vandaag dus hopelijk de veroordeling van deze viespeuk, tis natuurlijk overduidelijk dat hij niet van kleine kinderen af kon blijven dus de vraag is eigenlijk alleen maar hoe hoog de straf moet zijn voor deze vieze oude man.
pi_219405264
Ik vind de verdediging wel heel bijzonder.
'Ik heb het niet gedaan, en trouwens ze boden haar gewoon aan mij aan.'
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219405317
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 07:09 schreef superniger het volgende:
Hoelaat uitspraak?
Vanaf 10:00, maar mogelijk wordt het een tussenvonnis
  Miss 200.000.000! donderdag 4 december 2025 @ 08:42:41 #214
367000 roos94
pi_219405408
Het zal wel weer een uitspraak worden van lik mn vestje. Want arme marco zijn carriere blabla is al genoeg gestrafd blabla
pi_219405414
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 08:42 schreef roos94 het volgende:
Het zal wel weer een uitspraak worden van lik mn vestje. Want arme marco zijn carriere blabla is al genoeg gestrafd blabla
Dat denk ik dus ook. :{

Eerst maar eens kijken of de rechtbank het bewezen acht.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219405426
Misschien wordt het wel aangehouden ivm die 500 uur onbeluisterde tapes.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  FOK!fotograaf donderdag 4 december 2025 @ 08:48:36 #217
842 Zorro
Z
pi_219405427
quote:
Soms denk ik dat mensen het expres doen. Dit kan toch niet? -O-
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  donderdag 4 december 2025 @ 09:04:15 #218
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219405534
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 07:52 schreef capricia het volgende:
Die is van de categorie: Ze droeg een kort rokje, dus ze vroeg erom.
pi_219405553
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 07:52 schreef capricia het volgende:
Borsato zegt heel veel maar levert geen flintertje bewijs voor al zijn beweringen.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  donderdag 4 december 2025 @ 09:09:18 #220
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_219405556
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 07:47 schreef William_Papadin het volgende:
Vandaag dus hopelijk de veroordeling van deze viespeuk, tis natuurlijk overduidelijk dat hij niet van kleine kinderen af kon blijven dus de vraag is eigenlijk alleen maar hoe hoog de straf moet zijn voor deze vieze oude man.
Wordt gewoon een fopstrafje.
pi_219405560
quote:
Nou, laten we maar vooral hopen dat hij schuldig wordt bevonden want hij was al gecanceld nog voordat duidelijk werd wat hij mogelijk gedaan zou hebben.
  Miss 200.000.000! donderdag 4 december 2025 @ 09:10:09 #222
367000 roos94
pi_219405562
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 09:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
2 maanden voorwaardelijk en een verplichte gedragscursus
  donderdag 4 december 2025 @ 09:15:20 #223
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219405602
twitter
pi_219405611
Ik gok een schadevergoeding.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 4 december 2025 @ 09:20:24 #225
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_219405634
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 09:16 schreef tesssssssss het volgende:
Ik gok een schadevergoeding.
Voor Marco?
pi_219405656
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 09:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Voor Marco?
'

Voor Marco eerder een cursus "geef je grenzen aan."
pi_219405677
POLL
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Miss 200.000.000! donderdag 4 december 2025 @ 09:36:12 #228
367000 roos94
pi_219405692
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 09:25 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
'

Voor Marco eerder een cursus "geef je grenzen aan."
Naakt behangen voor gevorderden
  donderdag 4 december 2025 @ 09:39:31 #229
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219405712
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 09:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Als die al schuldig is dan wordt het inderdaad een fopstrafje.
Want hij is al enorm gestraft natuurlijk, zijn imago is voor altijd naar de klote.

Daarnaast is er eigenlijk zo goed als niets gebeurd, er komen dagelijks zaken voorbij waar veel meer is gebeurd en die komen vaak ook weg met alleen een taakstrafje.
  donderdag 4 december 2025 @ 09:52:45 #230
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219405780
Nog 8 minuten.
pi_219405783
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 09:39 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Als die al schuldig is dan wordt het inderdaad een fopstrafje.
Want hij is al enorm gestraft natuurlijk, zijn imago is voor altijd naar de klote.

Daarnaast is er eigenlijk zo goed als niets gebeurd, er komen dagelijks zaken voorbij waar veel meer is gebeurd en die komen vaak ook weg met alleen een taakstrafje.
Mannen van zijn leeftijd die minderjarige meisjes zo benaderen lopen net zo hard imagoschade op. Dat het hem meer kost is dan ook zijn eigen schuld.

Je kan van alles bagatelliseren, maar zodra een oom of tante zo begint te appen met een zoon of dochter vindt de gemiddelde vader of moeder het ook zeker niet ok.
  Miss 200.000.000! donderdag 4 december 2025 @ 09:55:01 #232
367000 roos94
pi_219405791
Borsato arriveert in de rechtbank en zegt dat hij niet heeft geslapen.

Misschien gaat hij straks de klassieke woorden van collega Ali B citeren?
pi_219405814
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 09:55 schreef roos94 het volgende:

“Twee vingers in de lucht, kom op, kom op”?
  donderdag 4 december 2025 @ 09:59:22 #234
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219405824
Gezien zijn eigen uitspraken denk ik dat hij niet vrijuit gaat.
  donderdag 4 december 2025 @ 09:59:38 #235
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219405827
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 09:55 schreef roos94 het volgende:

Zijn eigen oeuvre biedt genoeg inspiratie joh: Vandaag is roooooooooooooood. Rood voor zijn ego.
  donderdag 4 december 2025 @ 10:00:44 #236
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219405835
Het zou wat zijn als de rechter frasen uit de songs van Marco verwerkt in de uitspraak.
  donderdag 4 december 2025 @ 10:03:26 #237
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219405841
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 10:00 schreef Hexagon het volgende:
Het zou wat zijn als de rechter frasen uit de songs van Marco verwerkt in de uitspraak.
  donderdag 4 december 2025 @ 10:05:05 #238
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219405844
twitter
  Moderator donderdag 4 december 2025 @ 10:06:45 #239
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_219405849
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 10:05 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_219405855
quote:
"Afscheid nemen bestaat niet"
  donderdag 4 december 2025 @ 10:09:09 #241
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_219405867
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 10:07 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
"Afscheid nemen bestaat niet"
"Het is de waarheid"
Nooit meer slapen
pi_219405877
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 10:05 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Kunnen ze geen dranghekken neerzetten waar die lui achter moeten blijven, dit kan toch niet?
  Miss 200.000.000! donderdag 4 december 2025 @ 10:10:43 #243
367000 roos94
pi_219405880
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 09:58 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
“Twee vingers in de lucht, kom op, kom op”?
https://youtube.com/shorts/-ThmSWK58b0?feature=shared
  donderdag 4 december 2025 @ 10:10:51 #244
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_219405881
Hij is schuldig bevonden :o
  Moderator donderdag 4 december 2025 @ 10:11:25 #245
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_219405885
quote:
Zonder vader, zonder land
Loop je hulpeloos verlaten
Aan je moeders warme hand
Als een schaap tussen de wolven
Naar bestemming onbekend
En niemand ziet hoe klein je bent
Niemand ziet hoe klein je bent
4045
onlogisch
pi_219405896
quote:
6s.gif Op donderdag 4 december 2025 10:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hij is schuldig bevonden :o
Nee denk onschuldig #freeMarco
pi_219405898
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 10:12 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Zou zomaar kunnen dat het niet wettelijk overtuigend bewezen is.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 4 december 2025 @ 10:13:49 #248
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219405899
De rechter is toch wel kritisch
  Moderator donderdag 4 december 2025 @ 10:13:55 #249
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_219405901
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 10:12 schreef DrDentz het volgende:

[..]
twitter
4045
onlogisch
pi_219405905
quote:
Ah ja, dank. Ik was die inderdaad al weer kwijt.
  donderdag 4 december 2025 @ 10:14:57 #251
28167 matthijst
pi_219405906
Wel geinig, OM heeft die dikke mooi door het slijk gehaald.
Heel NL kent zn vunzige praktijken.

En dan vrijspraak _O-
pi_219405912
quote:
2s.gif Op donderdag 13 november 2025 11:55 schreef Jippie het volgende:

[..]
[..]
Hele rare uitspraak in deze context
  donderdag 4 december 2025 @ 10:17:31 #253
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219405922
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 10:14 schreef matthijst het volgende:
Wel geinig, OM heeft die dikke mooi door het slijk gehaald.
Heel NL kent zn vunzige praktijken.

En dan vrijspraak _O-
Zou er nog een kans zijn op een carrière revival bij vrijspraak?
  Moderator donderdag 4 december 2025 @ 10:18:20 #254
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_219405925
Vieze Marco wordt gebacked door reptielen.
4045
onlogisch
  donderdag 4 december 2025 @ 10:19:10 #255
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219405931
twitter
  Miss 200.000.000! donderdag 4 december 2025 @ 10:19:21 #256
367000 roos94
pi_219405932
Het meisje verklaarde bv dat ze 17 was toen ze het geslachtsdeel zou hebben moeten aanraken van #Borsato. Maar dat valt buiten de tenlastegelegde periode

Wat lees ik allemaal
  donderdag 4 december 2025 @ 10:19:21 #257
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219405933
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 10:17 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik denk dat deze rare familietoestand toch meer schade oplevert dat dan ie gewoon beschuldigd was van aanranding van iemand uit de business.
pi_219405934
quote:

[..]
Marco staat vanavond al ingepland bij RTL Boulevard om te praten over zijn verlossing.
Volgend seizoen gewoon weer bij de Voice.
Leontien gaat weer in het openbaar met Marco op terrasjes zitten.
pi_219405936
quote:

[..]
Denk het wel opzich, er was laatst al ergens een concert met zijn liedjes zonder Marco, dus mensen houden nog steeds van die muziek. Als Marco een concert aankondigt moeten we maar zien hoe de kaartverkoop gaat. Hij was natuurlijk de leuke veilige familieman zanger, van dat imago is hij wel een beetje af..
  Moderator donderdag 4 december 2025 @ 10:20:15 #260
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_219405939
twitter
4045
onlogisch
  donderdag 4 december 2025 @ 10:20:23 #261
28167 matthijst
pi_219405940
Oeh, vrijbrief om 15-jarige meisjes aan hun billen te zitten over de kleren *O*
pi_219405943
quote:

[..]
Ik denk niet dat hij dat nog aandurft.
pi_219405947
De zanger reageert geëmotioneerd op de vrijspraak. Hij haalt diep adem en verlaat met een rood hoofd de zittingszaal. Zijn advocaten lopen er achteraan. #Borsato
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_219405948
8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

Told you.
.
  donderdag 4 december 2025 @ 10:20:53 #265
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219405950
Vrijgesproken.

Had ik voor de rehctszaak wel verwacht, maar tijdens eigenlijk niet meer.

Hij mag van geluk spreken dat het bij deze ene vrouw is gebleven.
  Miss 200.000.000! donderdag 4 december 2025 @ 10:21:09 #266
367000 roos94
pi_219405952
"Aanraken van benen en billen boven de kleding is geen ontucht, zegt de rechtbank. Marco #Borsato wordt vrijgesproken."

Dus ik mag als 31 jarige gewoon aan de billen zitten van een 15 jarige zolang ze dr broek aan heeft? Lees ik het goed?
pi_219405953
Jahahaa meer Borsato muziek *O*
pi_219405954
Marco is vrijgesproken, ^O^
  donderdag 4 december 2025 @ 10:21:25 #269
28167 matthijst
pi_219405956
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 10:20 schreef StaceySinger het volgende:
De zanger reageert geëmotioneerd op de vrijspraak. Hij haalt diep adem en verlaat met een rood hoofd de zittingszaal. Zijn advocaten lopen er achteraan. #Borsato
Vandaag is roooooooddd :R
pi_219405957
pi_219405958
Marco volledig door het dolle heen
Gaat vanavond weer op zoek naar een nieuw meisje
pi_219405960
Mooi zo. De enige juiste uitspraak!
  donderdag 4 december 2025 @ 10:21:46 #273
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219405962
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 10:20 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
[..]
Ik denk niet dat hij dat nog aandurft.
Hij zal wel gaan weer gaan optreden denk ik.
pi_219405963
Is dit nu de zoveelste zeperd van het OM?

Daar zitten toch ook mensen die rechten hebben gestudeerd? Die weten dan toch ook dat dat dagboek niet als steunbewijs kan dienen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_219405969
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 10:20 schreef r_one het volgende:
8-) 8-) 8-) 8-) 8-)
:Y
pi_219405970
Niet geheel onverwacht.

Ik hoop ook maar dat het terecht is. Want anders is het een klap in het gezicht van het slachtoffer.
pi_219405971
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 10:21 schreef roos94 het volgende:
"Aanraken van benen en billen boven de kleding is geen ontucht, zegt de rechtbank. Marco #Borsato wordt vrijgesproken."

Dus ik mag als 31 jarige gewoon aan de billen zitten van een 15 jarige zolang ze dr broek aan heeft? Lees ik het goed?
Ik neem de rest van de dag vrij !
  donderdag 4 december 2025 @ 10:22:23 #278
28167 matthijst
pi_219405974
quote:
14s.gif Op donderdag 4 december 2025 10:21 schreef Kim-Holland het volgende:
Mooi zo. De enige juiste uitspraak!
Tenzij je echt misbruikt wordt en zelf de enige getuige bent.
pi_219405976
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 10:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hij zal wel gaan weer gaan optreden denk ik.
Als ik heel eerlijk ben denk ik dat er meer mensen achter Marco staan dan achter die moeder.
pi_219405977
twitter

Wat is het dan wel? Klinkt als een vrijbrief. :{
There is a name for it:
We call them Poor"
  Miss 200.000.000! donderdag 4 december 2025 @ 10:22:48 #281
367000 roos94
pi_219405980
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 10:22 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik neem de rest van de dag vrij !
Ik ga angela schijf maar eens opzoeken, die billen zijn nu van mij
  donderdag 4 december 2025 @ 10:22:48 #282
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219405981
Zijn imago is evengoed naar de klote.
pi_219405982
pi_219405983
quote:

Je mag ook gewoon je 13jarige oppas neuken en mensen adoreren je als ware de grootste held van het Nederlandstalige lied.
  donderdag 4 december 2025 @ 10:23:11 #285
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_219405985
quote:

[..]
Het zal wel voor altijd aan hem kleven. Dat hij vrijgesproken is, betekent niet dat hij onschuldig is. Het zal vooral betekenen dat zijn liedjes weer iets frequenter op de radio kunnen komen, en dat hij weer op het podium kan verschijnen.
Makkelijk eerste
pi_219405987
quote:

Je was me voor.
Bijzondere tekst van de rechtbank.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 4 december 2025 @ 10:23:35 #287
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219405990
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 10:22 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Als ik heel eerlijk ben denk ik dat er meer mensen achter Marco staan dan achter die moeder.
Bovendien gaat het de meeste bezoekers natuurlijk om de muziek.
  Moderator donderdag 4 december 2025 @ 10:23:41 #288
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_219405992
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 10:22 schreef capricia het volgende:
[ x ]

Wie is hier 15 jaar, vrouw en heeft lekkere billetjes???
4045
onlogisch
pi_219405994
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 10:22 schreef VEM2012 het volgende:
Niet geheel onverwacht.

Ik hoop ook maar dat het terecht is. Want anders is het een klap in het gezicht van het slachtoffer.
Die ma mag nu gaan voorkomen voor smaad en laster, ^O^

De gemiste inkomsten van Marco worden geschat op 6 miljoen, ik wens Nathalie voor wijsheid toe.
pi_219405995
quote:
14s.gif Op donderdag 4 december 2025 10:22 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Je mag ook gewoon je 13jarige oppas neuken en mensen adoreren je als ware de grootste held van het Nederlandstalige lied.
Kraait verder geen haan naar.
  donderdag 4 december 2025 @ 10:24:58 #291
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219406000
quote:
16s.gif Op donderdag 4 december 2025 10:22 schreef SEMTEX het volgende:
Zijn imago is evengoed naar de klote.
Ja dat genante gedoe met die familie is denk ik erg schadelijk.

Als hij was beschuldigd van ongewenste intimiteiten met een zangeresje tijdens een tour, en het bleek onwaar te zijn, dan was het wel meegevallen.
pi_219406002
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 10:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

De gemiste inkomsten van Marco worden geschat op 6 miljoen, ik wens Nathalie voor wijsheid toe.
Kaalplukken die trut
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_219406004
Zou het OM nog in hoger beroep gaan?
pi_219406005
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 10:22 schreef capricia het volgende:
[ x ]

pi_219406007
quote:
14s.gif Op donderdag 4 december 2025 10:22 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Geen wonder dat die gecremeerde kroket zo verlnipt is.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  donderdag 4 december 2025 @ 10:25:38 #296
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_219406009
Klassejustitie.
pi_219406021
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 10:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nog meer aandacht op Marco die maar bleef rondhangen bij moeder en dochter.
Weet niet of ie daar goed aan doet.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')