quote:
Op donderdag 27 november 2025 19:24 schreef r_one het volgende:[..]
Moeder staat inderdaad niet terecht maar heeft wel voor de tas-op-tafel-tapes gezorgd!

Daarmee heeft ook zij een aandeel in het procesverloop (en dan heb ik het nog even niet over haar aandeel in deze "enorme ontuchtaffaire", het Hofnarretje en Benno L valt erbij in het niet). Wat zij vandaag in de media dus glashard ontkent maar dat terzijde want uitspraken in de media is geen bewijs.
Het is dan heel legitiem om uitspraken die Borsato daar gedaan heeft (en waar moeder hem woorden in de mond probeert te leggen) in het juiste daglicht te stellen. Dat doen moeder en OM immers ook, alleen is hun daglicht kwaad.
En die uitspraken zijn ingegeven doorrrrr (ja, daar is-ie weer) ..... de mores, vooral de mores van de moeder. Het daglicht daarmee ook.
Het OM heeft wmb ook een twijfelachtige rol in de (ondersteunende) bewijsvoering van dat heimelijk opgenomen gesprek (in achtergrond bedoeld was om - georkestreerd door moeder? - de grauwe lucht te klaren).
Het transcript op papier is een wat andere
dan dat die in toon ter zake lijkt te zijn gevoerd.
Zoals dat Borsato zou hebben toegeven dat hij het meisje tussen haar benen had aangeraakt dat in werkelijk vanuit hem vooral een vraagstelling was.
Ik heb haar tussen haar benen aangeraakt ?
Op papier staat er geen vraagteken waar dat in toon wel schijnt te zijn beluisterd.
Zo ook met het lingerie kopen, waar Borsato op verzoek van moeder met het meisje schoolspullen was kopen en de moeder appte/belde om ook wat ondergoed te kopen wat vervolgens is gedaan bij de Hünkemoller.
Een winkel dat in de ogen van g(l)uurders kennelijk "stoute" lingerie verkoopt. Maar goed ook hier is het oor met het oog dat het wenst te horen om te zien.
Bron: Mediaourant bij monde van journaliste Vivienne Groenewoud die bij de rechtszaak aanwezig was.
ik vraag mijzelf af of over precies welke periode dat T.O.T.gesprek ging ?
Was dat in welke strekking over de periode dat het vermeende slachtoffer 15 was of betrof dat nadat zij 16 ofg ouder was ?
Even los wat iemand kan vinden van een ongepaste omgang omdat hier juist haar leeftijd cruciaal belang is om Borsato op (of om) te kunnen veroordelen. Ook heb ik mijn vraagtekens bij de aangifte die mij erg "leidend" overkomt, het OM wel erg makkelijk de kritiek negeerde en verder geen poging lijkt te hebben ondernomen om Borsato te ontlasten.
Als vaker gezegd, lijkt er geen ander bewijs voor de zware verdenking ontucht met een minderjarige dan wat de bij aangifte is gesteld bij monde van het meisje zelf. Getuigen ontbreken en alles daaromheen zijn (wi-er)rookgordijnen ter eigen suggestie.
Ik ga benieuwd zijn wat de rechter gaat beslissen. Mogelijk een kans dat hij de zaak zal laten aanhouden zodat de verdediging verder kennis kan nemen van de 500uur aan tapgesprekken en we over 4-6 maanden weer verder kunnen speculeren.
Vrijspraak van het ten laste gelegde lijkt mij overigens de meeste kans hebben want het feitelijk onomstotelijke bewijs, hoe wrang ook in dit soort 1:1 zedenzaken en ongeacht de mores waar iedereen wat van mag vinden, ontbreekt simpelweg. Ook dat Borsato in alle emotie, de aantijging in elk vorm heeft ontkent die zich op geen enkele wijze herkend. Het wordt dan het het woord van de één tegen dat van de ander.
Maar goed, hoe dan ook Borsato hangt sws al met nog een extra torpedo vanuit de moeder die per recent interview nog's haarfijn liet weten dat hij bij
haar "de liefde" kwam op halen.