abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219357641
Laura Winter moet dus niet zo hoog van de toren blazen en geen huilie huilie doen. Zonder haar was deze poppenkast helemaal niet gebeurd.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 27 november 2025 @ 20:52:16 #102
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_219358773
Verder alles goed Luca?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_219358914
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 20:52 schreef matthijst het volgende:
Verder alles goed Luca?
:?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  donderdag 27 november 2025 @ 22:07:53 #104
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219359301
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 19:24 schreef r_one het volgende:

[..]
Moeder staat inderdaad niet terecht maar heeft wel voor de tas-op-tafel-tapes gezorgd! :Y

Daarmee heeft ook zij een aandeel in het procesverloop (en dan heb ik het nog even niet over haar aandeel in deze "enorme ontuchtaffaire", het Hofnarretje en Benno L valt erbij in het niet). Wat zij vandaag in de media dus glashard ontkent maar dat terzijde want uitspraken in de media is geen bewijs.

Het is dan heel legitiem om uitspraken die Borsato daar gedaan heeft (en waar moeder hem woorden in de mond probeert te leggen) in het juiste daglicht te stellen. Dat doen moeder en OM immers ook, alleen is hun daglicht kwaad.

En die uitspraken zijn ingegeven doorrrrr (ja, daar is-ie weer) ..... de mores, vooral de mores van de moeder. Het daglicht daarmee ook.
Het OM heeft wmb ook een twijfelachtige rol in de (ondersteunende) bewijsvoering van dat heimelijk opgenomen gesprek (in achtergrond bedoeld was om - georkestreerd door moeder? - de grauwe lucht te klaren).

Het transcript op papier is een wat andere dan dat die in toon ter zake lijkt te zijn gevoerd.
Zoals dat Borsato zou hebben toegeven dat hij het meisje tussen haar benen had aangeraakt dat in werkelijk vanuit hem vooral een vraagstelling was. Ik heb haar tussen haar benen aangeraakt ? :?
Op papier staat er geen vraagteken waar dat in toon wel schijnt te zijn beluisterd.
Zo ook met het lingerie kopen, waar Borsato op verzoek van moeder met het meisje schoolspullen was kopen en de moeder appte/belde om ook wat ondergoed te kopen wat vervolgens is gedaan bij de Hünkemoller.
Een winkel dat in de ogen van g(l)uurders kennelijk "stoute" lingerie verkoopt. Maar goed ook hier is het oor met het oog dat het wenst te horen om te zien.
Bron: Mediaourant bij monde van journaliste Vivienne Groenewoud die bij de rechtszaak aanwezig was.

ik vraag mijzelf af of over precies welke periode dat T.O.T.gesprek ging ?
Was dat in welke strekking over de periode dat het vermeende slachtoffer 15 was of betrof dat nadat zij 16 ofg ouder was ?
Even los wat iemand kan vinden van een ongepaste omgang omdat hier juist haar leeftijd cruciaal belang is om Borsato op (of om) te kunnen veroordelen. Ook heb ik mijn vraagtekens bij de aangifte die mij erg "leidend" overkomt, het OM wel erg makkelijk de kritiek negeerde en verder geen poging lijkt te hebben ondernomen om Borsato te ontlasten.

Als vaker gezegd, lijkt er geen ander bewijs voor de zware verdenking ontucht met een minderjarige dan wat de bij aangifte is gesteld bij monde van het meisje zelf. Getuigen ontbreken en alles daaromheen zijn (wi-er)rookgordijnen ter eigen suggestie.

Ik ga benieuwd zijn wat de rechter gaat beslissen. Mogelijk een kans dat hij de zaak zal laten aanhouden zodat de verdediging verder kennis kan nemen van de 500uur aan tapgesprekken en we over 4-6 maanden weer verder kunnen speculeren.
Vrijspraak van het ten laste gelegde lijkt mij overigens de meeste kans hebben want het feitelijk onomstotelijke bewijs, hoe wrang ook in dit soort 1:1 zedenzaken en ongeacht de mores waar iedereen wat van mag vinden, ontbreekt simpelweg. Ook dat Borsato in alle emotie, de aantijging in elk vorm heeft ontkent die zich op geen enkele wijze herkend. Het wordt dan het het woord van de één tegen dat van de ander.

Maar goed, hoe dan ook Borsato hangt sws al met nog een extra torpedo vanuit de moeder die per recent interview nog's haarfijn liet weten dat hij bij haar "de liefde" kwam op halen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_219364333
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 19:24 schreef r_one het volgende:

[..]
Moeder staat inderdaad niet terecht maar heeft wel voor de tas-op-tafel-tapes gezorgd! :Y

Daarmee heeft ook zij een aandeel in het procesverloop (en dan heb ik het nog even niet over haar aandeel in deze "enorme ontuchtaffaire", het Hofnarretje en Benno L valt erbij in het niet). Wat zij vandaag in de media dus glashard ontkent maar dat terzijde want uitspraken in de media is geen bewijs.

Het is dan heel legitiem om uitspraken die Borsato daar gedaan heeft (en waar moeder hem woorden in de mond probeert te leggen) in het juiste daglicht te stellen. Dat doen moeder en OM immers ook, alleen is hun daglicht kwaad.

En die uitspraken zijn ingegeven doorrrrr (ja, daar is-ie weer) ..... de mores, vooral de mores van de moeder. Het daglicht daarmee ook.
Ik lees in deze post vooral veel speculatie
pi_219366430
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 16:08 schreef Adames het volgende:

[..]
Ik lees in deze post vooral veel speculatie
Vertel: wat precies is er gespeculeerd en niet op geconstateerde feiten gebaseerd?
Dat moeder Nathalie b.v. de tas-op-tafel-tapes heeft georkestreerd. is speculatie?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als er iemand speculatie verweten kan worden, is het wel "kamp Nathalie", inclusief OM dus :{w
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219389121
quote:
Marco Borsato donderdag aanwezig bij uitspraak in zedenzaak
Marco Borsato (58) is aanstaande donderdag aanwezig bij de uitspraak in de rechtszaak tegen hem. Dat laten de advocaten van de zanger, die eind oktober moest voorkomen vanwege verdenking van ontucht met een minderjarige, weten aan RTL Boulevard.

Het OM eist vijf maanden cel tegen Marco, omdat hij verdacht wordt van het betasten van de dijbenen, billen, borsten en vagina van de aangeefster van september 2014 tot januari 2015. "Zijn beeld vertroebelde toen hij het slachtoffer zag opgroeien tot een jonge vrouw. Maar ze was nog een kind – een kind dat hij vanaf haar geboorte kende", aldus het OM.

Donderdag volgt de uitspraak van de rechter.
https://www.rtl.nl/boulev(...)denzaak-aanwezigheid
*O*
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 1 december 2025 @ 20:57:26 #108
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219389647
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 20:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
*O*
Hopelijk komt er dan ook een einde aan dit circus.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 1 december 2025 @ 21:25:36 #109
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219389772
Jullie hebben het wel lang vol gehouden hier hoor :o
pi_219389932
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 20:57 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hopelijk komt er dan ook een einde aan dit circus.
Hopelijk ja, maar reken er maar niet op.

Borsato zal ongetwijfeld in beroep gaan als er geen vrijspraak volgt. En gezien het zolqng heeft geduurd en er gigantisch veel manuur vanuit het OM in zit verwacht ik dat deze ook wel in beroep zullen gaan bij een evt vrijspraak.

Ofwel, showproces zal niet eindigen donderdag is mijn verwachting.
  maandag 1 december 2025 @ 21:50:36 #111
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219389957
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 21:46 schreef Inbox het volgende:
Hopelijk ja, maar reken er maar niet op.

Borsato zal ongetwijfeld in beroep gaan als er geen vrijspraak volgt. En gezien het zolqng heeft geduurd en er gigantisch veel manuur vanuit het OM in zit verwacht ik dat deze ook wel in beroep zullen gaan bij een evt vrijspraak.

Ofwel, showproces zal niet eindigen donderdag is mijn verwachting.
Bekijk deze YouTube-video
pi_219390301
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 20:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
*O*
Je mist een alinea, bewust of per ongeluk? :')
quote:
In oktober stond Marco twee dagen voor de rechter. Hij wordt verdacht van ontucht met een minderjarige, die hij kende omdat het de dochter is van de toenmalige voorzitter van zijn fanclub. De zanger ontkende de aantijgingen tijdens de rechtszaak. "Ik word publiekelijk gefileerd en neergezet als een zedendelinquent. Dit is niet wie ik ben", zei hij in zijn laatste woord.
.
pi_219390382
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 22:40 schreef r_one het volgende:

[..]
Je mist een alinea, bewust of per ongeluk? :')
[..]

Voegde niks toe, dus die heb ik weggelaten. Zoals altijd staat de link met het hele bericht eronder.
pi_219390402
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 22:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Voegde niks toe, dus die heb ik weggelaten.
Altijd tof dat polariserend quoten :D ^O^
Bewust dus, je kunt zo bij het OM solliciteren :')
.
pi_219390777
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 23:02 schreef r_one het volgende:

[..]
Altijd tof dat polariserend quoten :D ^O^
Bewust dus, je kunt zo bij het OM solliciteren :')
Maar waar gaat het over?

Een huppelkutje met een kutwijf als moeder.

Zoonlief deed zelfmoord poging en schreef een afscheidsbrief.
Dochterlief dreigde ermee tot twee keer toe.
Man zei het en deed het succesvol…

Volgens mij heeft Nathalie wel andere problemen. Eng wijf is het.
Je basisgezin bestaat uit vier personen en drie daarvan willen zelfmoord plegen… ik vind daar wat van.
Je zoon, je dochter en je man.

En je staat met je tieten tegen de ramen aan te glijden.. 🤮 en het vervolgens raar vinden dat je zoon het leven niet meer ziet zitten.

Maar ja, carrière van Marco kapot, over een paar dagen is het vonnis.
Ik hoop dat ze ervan geniet. Das haar hoogtepunt van haar leven, laten we haar applaus geven.
Niemand is na 4 december nog geïnteresseerd in haar. Ze kan niks, was niks en zal nooit wat zijn.
pi_219390804
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 02:51 schreef ootjekatootje het volgende:

Je basisgezin bestaat uit vier personen en drie daarvan willen zelfmoord plegen… ik vind daar wat van.
Ik ook, het klinkt bijna sektarisch. Ik weet ook niet wat zij gaat doen als Marco overmorgen wordt vrijgesproken.

Alleen ging de link van voetbalmanager helemaal niet over haar (of haar gezin).
.
pi_219391299
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 04:02 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik ook, het klinkt bijna sektarisch. Ik weet ook niet wat zij gaat doen als Marco overmorgen wordt vrijgesproken.

Dan mag ze zich gaan voorbereiden op een zaak tegen smaad en laster, valse aangifte, uitlokking en medeplichtigheid.
You wanna be this Queen B, but you can't be
That's why you're mad at me
  dinsdag 2 december 2025 @ 11:35:56 #118
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219393049
Kan hij mooi bij de kerstviering van het gevangenispersoneel gaan optreden.
pi_219394018
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 december 2025 08:51 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Dan mag ze zich gaan voorbereiden op een zaak tegen smaad en laster, valse aangifte, uitlokking en medeplichtigheid.
Ja maar dat is niet wat ik bedoelde :')
.
pi_219394037
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 13:56 schreef r_one het volgende:

[..]
Ja maar dat is niet wat ik bedoelde :')
Oh. :@ Wat bedoelde je dan? nieuwsgierig als ik ben.
pi_219394081
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 december 2025 13:59 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Oh. :@ Wat bedoelde je dan? nieuwsgierig als ik ben.
Kijk even naar de context :{w
De post van Ootje enzo, wat ze beschrijft over de familieleden
.
pi_219394167
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 14:06 schreef r_one het volgende:

[..]
Kijk even naar de context :{w
De post van Ootje enzo, wat ze beschrijft over de familieleden
Je denkt dat er nieuwe pogingen volgen? Dat denk ik niet, en zo wel kan niemand dat tegenhouden.

Ik denk wel dat dochter hulp nodig heeft om dit allemaal te verwerken want zij zal nu pas het besef krijgen in wat voor een ziek gezin zij is opgegroeid. Zeker nu zij zelf net een kind heeft, en om de geschiedenis niet te laten herhalen.
pi_219394283
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 december 2025 14:20 schreef Kim-Holland het volgende:
Zeker nu zij zelf net een kind heeft
Die heb ik even gemist ...
.
  Spellchecker dinsdag 2 december 2025 @ 14:49:22 #124
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219394362
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 14:40 schreef r_one het volgende:

[..]
Die heb ik even gemist ...
Vernoemd naar de zoon van Marco ....
pi_219394431
Jep.

De pasgeboren baby kreeg de naam Lewis Luca. Een prachtige naam op zichzelf, zou je denken maar het is vooral de tweede naam die opvalt: Luca. Toevallig? Nauwelijks. Luca is namelijk ook de naam van Marco Borsato’s eigen zoon. En dat zorgt direct voor opgetrokken wenkbrauwen en ophef. :wtf:
pi_219394551
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 14:49 schreef maily het volgende:

[..]
Vernoemd naar de zoon van Marco ....
quote:
12s.gif Op dinsdag 2 december 2025 14:55 schreef Kim-Holland het volgende:
Jep.

De pasgeboren baby kreeg de naam Lewis Luca. Een prachtige naam op zichzelf, zou je denken maar het is vooral de tweede naam die opvalt: Luca. Toevallig? Nauwelijks. Luca is namelijk ook de naam van Marco Borsato’s eigen zoon. En dat zorgt direct voor opgetrokken wenkbrauwen en ophef. :wtf:
En dat allemaal onlangs? Nou, dan zit dat ontuchttrauma wel heel diep hoor :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
pi_219395171
quote:
12s.gif Op donderdag 27 november 2025 22:07 schreef Vallon het volgende:
vooral een vraagstelling was. Ik heb haar tussen haar benen aangeraakt ?
Op papier staat er geen vraagteken waar dat in toon wel schijnt te zijn beluisterd.
Als je de fragmenten die openbaar zijn beluistert, hoor je helemaal niet dat Borsato ontkent. Hij begint juist te draaien, hij zegt dat hij het meisje gestreeld heeft, en dat dit best ongepast kan zijn geweest. Borsato had het volgens Plasman zelfs over 'zwaar ongepast' en 'mega ongepast' gedrag.

quote:
Als vaker gezegd, lijkt er geen ander bewijs voor de zware verdenking ontucht met een minderjarige dan wat de bij aangifte is gesteld bij monde van het meisje zelf. Getuigen ontbreken en alles daaromheen zijn (wi-er)rookgordijnen ter eigen suggestie.
- Moeder en dochter zijn onder ede gehoord, dat is op zichzelf al een bewijsmiddel.
- In het tas-op-tafel-gesprek, noemt Borsato zijn eigen gedrag ongepast.
- In whatsappgesprekken zegt Borsato dat hij haar niet mag zoenen vanwege keelontsteking, maar wel aan haar billen mag zitten. Hij raadt haar een vrijpartij aan als ze niet kan slapen. En hij noemt haar sexy, en een vrouw met alles erop en eraan.
- Het dagboekje wordt als authentiek gezien, een vorm van bewijs dat in andere zedenzaken ook gebruikt is.
- Het ex-vriendje van het meisje zei dat zij wilde dat haar moeder Borsato aan zou spreken omdat hij haar had aangeraakt op plekken waar zij dat niet wilde.

quote:
Ik ga benieuwd zijn wat de rechter gaat beslissen. Mogelijk een kans dat hij de zaak zal laten aanhouden zodat de verdediging verder kennis kan nemen van de 500uur aan tapgesprekken en we over 4-6 maanden weer verder kunnen speculeren.
Vrijspraak van het ten laste gelegde lijkt mij overigens de meeste kans hebben want het feitelijk onomstotelijke bewijs, hoe wrang ook in dit soort 1:1 zedenzaken en ongeacht de mores waar iedereen wat van mag vinden, ontbreekt simpelweg.
Gezien het bewijs dat er is, zal er waarschijnlijk wél een veroordeling volgen.

Overigens begin jij over de mores van het gezin, maar dat is nu juist een stokpaardje van de verdediging van Marco Borsato. Aangezien Borsato niet onder ede gehoord is, kun je daar makkelijk vraagtekens bij zetten. Een voorbeeld, Borsato zei dat de moeder het geluid opgenomen had van haar dochter die seks had met haar vriendje, dat geluid zou doorgestuurd zijn naar Borsato. Echter wordt dit door de moeder ontkend, en heeft Marco Borsato dit (vermeende) geluidsbestand niet.

quote:
Ook dat Borsato in alle emotie, de aantijging in elk vorm heeft ontkent die zich op geen enkele wijze herkend. Het wordt dan het het woord van de één tegen dat van de ander.
En zoals ik in deze post uitgelegd heb, is dit dus niet waar.
  dinsdag 2 december 2025 @ 21:16:51 #128
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219397407
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 16:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Als je de fragmenten die openbaar zijn beluistert, hoor je helemaal niet dat Borsato ontkent. Hij begint juist te draaien, hij zegt dat hij het meisje gestreeld heeft, en dat dit best ongepast kan zijn geweest. Borsato had het volgens Plasman zelfs over 'zwaar ongepast' en 'mega ongepast' gedrag.
[..]
- Moeder en dochter zijn onder ede gehoord, dat is op zichzelf al een bewijsmiddel.
- In het tas-op-tafel-gesprek, noemt Borsato zijn eigen gedrag ongepast.
- In whatsappgesprekken zegt Borsato dat hij haar niet mag zoenen vanwege keelontsteking, maar wel aan haar billen mag zitten. Hij raadt haar een vrijpartij aan als ze niet kan slapen. En hij noemt haar sexy, en een vrouw met alles erop en eraan.
- Het dagboekje wordt als authentiek gezien, een vorm van bewijs dat in andere zedenzaken ook gebruikt is.
- Het ex-vriendje van het meisje zei dat zij wilde dat haar moeder Borsato aan zou spreken omdat hij haar had aangeraakt op plekken waar zij dat niet wilde.
[..]
Gezien het bewijs dat er is, zal er waarschijnlijk wél een veroordeling volgen.

Overigens begin jij over de mores van het gezin, maar dat is nu juist een stokpaardje van de verdediging van Marco Borsato. Aangezien Borsato niet onder ede gehoord is, kun je daar makkelijk vraagtekens bij zetten. Een voorbeeld, Borsato zei dat de moeder het geluid opgenomen had van haar dochter die seks had met haar vriendje, dat geluid zou doorgestuurd zijn naar Borsato. Echter wordt dit door de moeder ontkend, en heeft Marco Borsato dit (vermeende) geluidsbestand niet.
[..]
En zoals ik in deze post uitgelegd heb, is dit dus niet waar.
Herhaling van (in)zetten door te (blijven) spelen op de omstandigheden die er feitelijk voor de verdenking niet toedoen.
Ik begon niet over de mores maar stel(de) dat de decennia lange van omgang door Borsato, wmb ongepastheid uitstraalt. Over en weer vervagen dan grenzen; en is niet zo maar te stellen dat het "als norm" praten over borsten of tikken op billen, ineens ontucht gaat inhouden omdat het vermeende slachtoffer dat plots uit eigener beweging zo is gaan optekenen. Een enkele alinea in een "dagboekje" over aanrakingen, zonder dat sprake is van verdere stappen of overleg met derden, lijkt mij dun ijs.

Pas als het ten laste gelegde dwz ontucht onomstotelijk bewezen is of door anderen word bevestigd of was waargenomen, wordt de rest van aangevoerde "indirecte bewijs" van waarde tot ondersteuning.
Hetgeen imo zal tellen bij de rechter is wat daadwerkelijk en onomstotelijk heeft plaatsgevonden en niet wat iemand (vanuit een eigen opinie of van/over zichzelf) allemaal vindt.

Onder ede verklaringen zijn doorgaans wat minder sterk als enig bewijs wanneer die worden geuit door de betrokkenen omdat zij op hun beurt immers een direct belang hebben bij het doen van hun statement(s).
Ik ken situaties waar betrokkenen 100% overtuigd zijn van wat zij zeggen en zelfs iets aanzagen voor waargebeurd, dat in de praktijk net niet zo gebleken is. De verklaring van Borsato is nog gebrekkiger omdat die niet kan bewijzen dat iets niet zo is of was.

Die "arm op een been or borst" wordt pas imo een zedenmisdrijf als aangetoond wordt dat dit ontucht tot doel had (gehad). Kortom kip en ei, wat ook kan beteken dat die van een heel andere eend was.

Nogmaals, hoe ongepast iets ook is, in woorden iets uitbeelden maakt niet daarom dat het ook zo is gebeurd.
Daarom is het, zonder feiten of andere getuigen dan zijzelf verklaren, 't woord van de één tegen dat van de ander.
Het meisje verwijt Borsato onomwonden aanranding en Borsato herkent zich daarin totaal niet.

Wat mij onduidelijk is waar en welke periode dat tas-op-tafel gesprek precies over over ging. Ik kan dat niet achterhalen. Was dat over de paar maanden dat het meisjes nog jonger was dan 16 of speelde dat over een latere periode ? na haar 16e maakt dat een immens verschil in de strafbaarheid.
Dit allemaal even los van mores en Borsato zich imo sws niet had moeten bezighouden met de leefwijze van wie dan ook; laat staan van dat verknipte gezien.

BTW: Daar jij wat (anders?) lijkt te hebben gehoord, heb je een link waar we kunnen geluidsfragmenten en (ivm context, bvk in z'n geheelt) beluisteren ?
Ik mag ook glad aannemen dat een (gedrags)deskundige dit heeft gefileerd, net als dat van Koppens de nodige gerede twijfels heeft geduid over wat het OM welgevallig heeft aangevoerd. Een terecht geplaatst vraagteken door verdediging is dan heel wat anders dan een door het OM "gesteld" punt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 02-12-2025 21:22:38 ]
pi_219397908
quote:
12s.gif Op dinsdag 2 december 2025 21:16 schreef Vallon het volgende:

[..]
Herhaling van (in)zetten door te (blijven) spelen op de omstandigheden die er feitelijk voor de verdenking niet toedoen.
Ik begon niet over de mores maar stel(de) dat de decennia lange van omgang door Borsato, wmb ongepastheid uitstraalt. Over en weer vervagen dan grenzen; en is niet zo maar te stellen dat het "als norm" praten over borsten of tikken op billen, ineens ontucht gaat inhouden omdat het vermeende slachtoffer dat plots uit eigener beweging zo is gaan optekenen. Een enkele alinea in een "dagboekje" over aanrakingen, zonder dat sprake is van verdere stappen of overleg met derden, lijkt mij dun ijs.

Pas als het ten laste gelegde dwz ontucht onomstotelijk bewezen is of door anderen word bevestigd of was waargenomen, wordt de rest van aangevoerde "indirecte bewijs" van waarde tot ondersteuning.
Hetgeen imo zal tellen bij de rechter is wat daadwerkelijk en onomstotelijk heeft plaatsgevonden en niet wat iemand (vanuit een eigen opinie of van/over zichzelf) allemaal vindt.

Onder ede verklaringen zijn doorgaans wat minder sterk als enig bewijs wanneer die worden geuit door de betrokkenen omdat zij op hun beurt immers een direct belang hebben bij het doen van hun statement(s).
Ik ken situaties waar betrokkenen 100% overtuigd zijn van wat zij zeggen en zelfs iets aanzagen voor waargebeurd, dat in de praktijk net niet zo gebleken is. De verklaring van Borsato is nog gebrekkiger omdat die niet kan bewijzen dat iets niet zo is of was.

Die "arm op een been or borst" wordt pas imo een zedenmisdrijf als aangetoond wordt dat dit ontucht tot doel had (gehad). Kortom kip en ei, wat ook kan beteken dat die van een heel andere eend was.

Nogmaals, hoe ongepast iets ook is, in woorden iets uitbeelden maakt niet daarom dat het ook zo is gebeurd.
Daarom is het, zonder feiten of andere getuigen dan zijzelf verklaren, 't woord van de één tegen dat van de ander.
Het meisje verwijt Borsato onomwonden aanranding en Borsato herkent zich daarin totaal niet.

Wat mij onduidelijk is waar en welke periode dat tas-op-tafel gesprek precies over over ging. Ik kan dat niet achterhalen. Was dat over de paar maanden dat het meisjes nog jonger was dan 16 of speelde dat over een latere periode ? na haar 16e maakt dat een immens verschil in de strafbaarheid.
Dit allemaal even los van mores en Borsato zich imo sws niet had moeten bezighouden met de leefwijze van wie dan ook; laat staan van dat verknipte gezien.

BTW: Daar jij wat (anders?) lijkt te hebben gehoord, heb je een link waar we kunnen geluidsfragmenten en (ivm context, bvk in z'n geheelt) beluisteren ?
Ik mag ook glad aannemen dat een (gedrags)deskundige dit heeft gefileerd, net als dat van Koppens de nodige gerede twijfels heeft geduid over wat het OM welgevallig heeft aangevoerd. Een terecht geplaatst vraagteken door verdediging is dan heel wat anders dan een door het OM "gesteld" punt.
Dubieus is dat verhaal over dat dagboek zeker.
Moeder vond jaren later dat dagboek, en las het gehele dagboek of “toevallig” net die ene alinea. Wat ik persoonlijk heel erg zou vinden, als iemand ongevraagd in mijn dagboek zou lezen, zeker als puber.

En dan overkomt het je en schrijf je er vervolgens nooit meer over? Terwijl Marco er nog jaren over de vloer kwam.

De tas op tafel gesprek vond plaats na jaren, ik meen in de zomer van 2018. Precies tijdens dat gesprek wilde Marco haar ontslaan. Omdat ze een ordinaire pyjamaparty wilde en aan de fans vroeg wie er met Marco naar bed wilde en toen kwam zij snel hiermee aankakken.
pi_219397950
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 22:09 schreef ootjekatootje het volgende:
Dubieus is dat verhaal over dat dagboek zeker.
Van Koppen is nog een heel stuk stelliger dan 'dubieus'.
De mening van het OM dienaangaande kennen we ondertussen wel ( `wij van wc-eend` :') ) maar daar zal overmorgen de rechter wat van moeten vinden.
.
pi_219397964
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 22:09 schreef ootjekatootje het volgende:
Precies tijdens dat gesprek wilde Marco haar ontslaan. Omdat ze een ordinaire pyjamaparty wilde en aan de fans vroeg wie er met Marco naar bed wilde en toen kwam zij snel hiermee aankakken.
Wat zij nu dus -in de media, niet in de rechtbank- gewoon glashard ontkend :')
.
pi_219397999
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 22:15 schreef r_one het volgende:

[..]
Ze is toen toch ook uit haar functie gezet? Geen idee of zij officieel in dienst was, ik geloof niet dat ze het toen had aangevochten.
  dinsdag 2 december 2025 @ 22:57:51 #133
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_219398212
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 02:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Maar waar gaat het over?

Een huppelkutje met een kutwijf als moeder.

En je staat met je tieten tegen de ramen aan te glijden.. 🤮 en het vervolgens raar vinden dat je zoon het leven niet meer ziet zitten.

Maar ja, carrière van Marco kapot, over een paar dagen is het vonnis.
Ik hoop dat ze ervan geniet. Das haar hoogtepunt van haar leven, laten we haar applaus geven.
Niemand is na 4 december nog geïnteresseerd in haar. Ze kan niks, was niks en zal nooit wat zijn.
Iemand een "kutwijf" durven noemen en zelf zulke schofterige en naargeestige teksten uit je toetsenbord zien te krijgen is toch echt wel bizar te noemen :o

Heb een schijthekel aan wijven als die Coldeweijer, maar vergeleken bij jou is dat een schattig hummeltje *;

Ga je diep, diep schamen, of denken aan elektroshocktherapie om een wat vriendelijker wezen te worden, Beëlzebub :{w

love & heet
  dinsdag 2 december 2025 @ 23:02:27 #134
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_219398230
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 22:15 schreef r_one het volgende:

[..]
Houd toch op met die schuldige, goedkope en zwakbegaafde flierefluiter hier constant te verdedigen :D

Zelf een ongelooflijke onbetrouwbare vreemdganger zijn met gladde praatjes, maar wel durven oordelen over een wat losse seksuele moraal in dat gezin. Waar meneer overigens ruim twintig jaar op de eerste rang zat met een boner :7

Volgende stap is dat je Vereniging Martijn in de rebound gaat verdedigen :{w

Woordje vergeten

[ Bericht 1% gewijzigd door sly-nl op 03-12-2025 20:38:07 ]
love & heet
pi_219398260
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 22:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ze is toen toch ook uit haar functie gezet? Geen idee of zij officieel in dienst was, ik geloof niet dat ze het toen had aangevochten.
Zij geeft er bij RTL een compleet andere draai aan :')
.
pi_219398277
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 december 2025 23:02 schreef sly-nl het volgende:

[..]
Houd toch op met die schuldige, goedkope en zwakbegaafde flierefluiter hier constant te verdedigen :D

Zelf een ongelooflijke onbetrouwbare vreemdganger zijn met gladde praatjes, maar wel durven oordelen over een wat losse sekuele moraal in dat gezin. Waar meneer overigens ruim twintig op de eerste rang zat met een boner :7
Hoi Nathalie :W
quote:
Volgende stap is dat je Vereniging Martijn in de rebound gaat verdedigen :{w
Bij 15-jarigen aan Martijn refereren, hoe sneu :')

Nee, dan Nathalie, die in de kringen van Joop Wilhelmus verkeerde _O-

(zoek maar eens op welke *kuch* lectuur *kuch* hij allemaal heeft geproduceerd en uitgegeven :{w )

SPOILER
.
pi_219398327
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 22:57 schreef sly-nl het volgende:

[..]
Iemand een "kutwijf" durven noemen en zelf zulke schofterige en naargeestige teksten uit je toetsenbord zien te krijgen is toch echt wel bizar te noemen :o

Heb een schijthekel aan wijven als die Coldeweijer, maar vergeleken bij jou is dat een schattig hummeltje *;

Ga je diep, diep schamen, of denken aan elektroshocktherapie om een wat vriendelijker wezen te worden, Beëlzebub :{w

[ afbeelding ]
O ja Yvonne… :{
Die begon met deze hetze samen met die moeder.

En verder, don’t care wat je schrijft.
pi_219398348
Yvonne had zichzelf flink vergaloppeerd met dit verhaal. Hilarisch was haar YouTube uitzending hierover, dat ze het ging overdragen aan de grote John “wannabee Peter” van der Heuvel… _O-

Goeie actie van John de Mol dat die haar een programma geeft, mag ze nog ff flink afgaan op TV.
pi_219398438
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 december 2025 23:02 schreef sly-nl het volgende:

[..]
schuldige
Dat moet nog blijken he, je bent 2 dagen te vroeg :')
.
  woensdag 3 december 2025 @ 00:10:44 #140
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_219398461
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 00:04 schreef r_one het volgende:

[..]
Dat moet nog blijken he, je bent 2 dagen te vroeg :')
Heb je die tape waarin hij toegeeft dat hij tussen haar benen zat te vogelen dan niet gehoord? :s)
love & heet
pi_219398500
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 00:10 schreef sly-nl het volgende:

[..]
Heb je die tape waarin hij toegeeft dat hij tussen haar benen zat te vogelen dan niet gehoord?
Oh je bedoelt die tape waarin hij toegeeft over haar vagina te hebben gestreeld :s)
Nee, niet gehoord. Jij wel?
.
  woensdag 3 december 2025 @ 00:24:11 #142
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_219398522
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 00:18 schreef r_one het volgende:

[..]
Oh je bedoelt die tape waarin hij toegeeft over haar vagina te hebben gestreeld :s)
Nee, niet gehoord. Jij wel?
Ja, zeker meerdere bevestigende antwoorden gehoord van die bolle op de vragen van moedersz of hij aan haar dochter had gezeten in het 'tas op tafel en tieten-tegen-de-ramen-gesprek', indeed.
love & heet
pi_219398547
quote:
11s.gif Op woensdag 3 december 2025 00:24 schreef sly-nl het volgende:

[..]
Ja, zeker meerdere bevestigende antwoorden gehoord van die bolle op de vragen van moedersz of hij aan haar dochter had gezeten in het 'tas op tafel en tieten-tegen-de-ramen-gesprek', indeed.
Nou, dan zijn we er gauw uit overmorgen ^O^

:')

Toch wel raar dat jij dingen hoort die anderen niet horen. Heb je dat nou vaker, zulke stemmetjes in je hoofd?
.
  woensdag 3 december 2025 @ 00:44:11 #144
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_219398558
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 00:36 schreef r_one het volgende:

[..]
Nou, dan zijn we er gauw uit overmorgen ^O^

Toch wel raar dat jij dingen hoort die anderen niet horen. Heb je dat nou vaker, zulke stemmetjes in je hoofd?
Jep (morgen inmiddels; "spannendddd" :o )

en jep.

Slaap zacht, Stan de Fan! ;)
love & heet
pi_219398561
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 00:44 schreef sly-nl het volgende:

[..]
Jep (morgen inmiddels; "spannendddd" :o )

en jep.

Slaap zacht, Stan de Fan! ;)
Nou, als jij zo zeker bent van je gelijk dan is het allemaal niet zo spannendddd meer voor jou :')

Sterkte met je stemmetjes vannacht kerel ^O^
Lijkt me knap lastig, vooral voor jouzelf :{
.
pi_219398566
Maar ff serieus, sommige hier beweren die tapes te hebben gehoord. Waar dan?
pi_219398580
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 00:54 schreef ootjekatootje het volgende:
Tijdens de rechtszitting misschien? :?
Idunno.
.
pi_219398584
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 00:10 schreef sly-nl het volgende:

[..]
Heb je die tape waarin hij toegeeft dat hij tussen haar benen zat te vogelen dan niet gehoord? :s)
Jij blijkbaar niet gehoord dat ze Leontine deze week nog ff een trap nagaf, omdat ze door met Marco te neuken voorkwam dat die vreemd ging?

Maar blijf lekker die gek verdedigen. Serieus medelijden met d’r kleinkind.
pi_219398590
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 01:03 schreef r_one het volgende:

[..]
Tijdens de rechtszitting misschien? :?
Idunno.
Eus, Özcan Akyol, deed dat ook bij Matthijs van Nieuwkerk. Die had ook informatie die niemand had, user Sly heeft ook die gave. Dingetjes horen en zien die anderen niet zien, het blijft bijzonder.
pi_219398608
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 01:24 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Eus, Özcan Akyol, deed dat ook bij Matthijs van Nieuwkerk. Die had ook informatie die niemand had, user Sly heeft ook die gave. Dingetjes horen en zien die anderen niet zien, het blijft bijzonder.
Ja, ach, ik kan daar nooit zoveel mee, met dat soort geroeptoeter.

Ene oor in, andere oor uit dus :s)
.
pi_219400449
Half jaar de cel in in. Dat wordt het morgen.
  woensdag 3 december 2025 @ 13:16:49 #152
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219400700
Wat wordt het?

POLL
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 3 december 2025 @ 13:48:56 #153
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_219400900
Voorwaardelijke straf kan ook nog toch ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Miss 200.000.000! woensdag 3 december 2025 @ 13:49:21 #154
367000 roos94
pi_219400904
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 12:40 schreef Document1 het volgende:
Half jaar de cel in in. Dat wordt het morgen.
Ha ha ha

Dit is NL he
  Moderator woensdag 3 december 2025 @ 13:49:28 #155
184769 crew  Deisyy
pi_219400905
De uitspraak wordt uitgesteld.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  woensdag 3 december 2025 @ 13:51:37 #156
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_219400920
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 13:49 schreef Deisyy het volgende:
Bijzondere wending.
Tot wanneer?
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  Moderator woensdag 3 december 2025 @ 14:01:13 #157
184769 crew  Deisyy
pi_219400986
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 13:51 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Bijzondere wending.
Tot wanneer?
Mijn glazen bol zegt mei 2026.
  woensdag 3 december 2025 @ 14:24:59 #158
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219401121
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 14:01 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Mijn glazen bol zegt mei 2026.
Kut, ff kijken of ik mijn poll nog kan verlengen. [edit: nee, jullie mogen nog stemmen tot 4 december 18:00].
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 3 december 2025 @ 14:48:27 #159
28167 matthijst
pi_219401240
quote:
Panama
  woensdag 3 december 2025 @ 14:50:32 #160
28167 matthijst
pi_219401255
Gewoon veroordeeld en als ie die tapes nog wil horen gaat hij maar in hoger beroep.
Ondertussen lekker naar de tieten van overweight Bubba kijken.
Lekker tussen de beentjes aaien.
pi_219401259
quote:
12s.gif Op dinsdag 2 december 2025 21:16 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik krijg steeds het idee dat je niet begrijpt hoe zo'n strafzaak werkt. Dat moeder en dochter onder ede gehoord zijn, is op zichzelf al bewijs. Dan heb je getuigenverklaringen er omheen, het dagboekje, de appjes en het tas-op-tafelgesprek dat allemaal losse bewijsstukken zijn.

quote:
Ik begon niet over de mores maar stel(de) dat de decennia lange van omgang door Borsato, wmb ongepastheid uitstraalt. Over en weer vervagen dan grenzen; en is niet zo maar te stellen dat het "als norm" praten over borsten of tikken op billen, ineens ontucht gaat inhouden omdat het vermeende slachtoffer dat plots uit eigener beweging zo is gaan optekenen.
Waarom kan een slachtoffer dat niet optekenen? Als ze het niet leuk vind om aangeraakt te worden, kan dat gewoon opgeschreven zijn.

Overigens heb jij het over 'tikken op billen', en dat impliceert een soort spelletje, het maakt het onschuldig. Maar het ging dus over billen aanraken.

quote:
Op 15 april appte hij dat hij keelontsteking had en haar dus niet kon zoenen. Maar billen aanraken kan wel. Het meisje: "Hahaha, jij mag dat. xx." Borsato zegt het onvoorstelbaar te vinden dat 20 jaar vriendschap zo anders wordt geïnterpreteerd nu.
https://www.telegraaf.nl/(...)-kind/100563661.html

quote:
Een enkele alinea in een "dagboekje" over aanrakingen, zonder dat sprake is van verdere stappen of overleg met derden, lijkt mij dun ijs.
Het dagboekje wordt door verschillende deskundigen als authentiek gezien.

Overigens denk ik ook dat het als enige bewijsmiddel te weinig zou zijn. Maar nogmaals, een rechter voegt alle stukken bewijs bij elkaar.

quote:
Je praat wat wollig, maar eigenlijk wil je hard bewijs zoals videobeelden of een heterdaadje. Maar dat harde bewijs is er dus zelden bij zedenzaken. Toch worden in zulke zaken mensen ook veroordeeld, als er tenminste genoeg (steun)bewijs is.

quote:
De rechter hoeft niet te beslissen of iets onomstotelijk plaatsgevonden heeft. Hij moet beoordelen of er genoeg wettelijk en overtuigend bewijs is.

quote:
Nee, als Marco Borsato tussen de benen van een 15-jarig meisje gezeten heeft, dan is dat een zedenmisdrijf. (Hij had immers geen geldige reden om dit te doen, hij is bijvoorbeeld geen arts die een onderzoek moest uitvoeren).

quote:
In de rechtszaal herkende Borsato zich daar totaal niet in, maar in het tas-op-tafelgesprek begon hij te draaien en zei hij dat hij kon begrijpen dat zijn eigen gedrag ongepast was.

quote:
Ik heb helemaal niet iets anders gehoord. Ik reageer op de stukken die wel openbaar.

En je weet zelf natuurlijk ook wel, dat het dossier niet openbaar is. En we dus alleen kunnen reageren op wat openbaar is.
  woensdag 3 december 2025 @ 14:57:55 #162
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219401286
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 13:49 schreef Deisyy het volgende:
Maareh, waar lees je dit?
pi_219401315
Volgens het stukje van vandaag in het AD kunnen we morgen gewoon de uitspraak verwachten:
https://www.ad.nl/binnenl(...)s-niks-mee~aa162806/
  woensdag 3 december 2025 @ 15:11:26 #164
28167 matthijst
pi_219401331
Hij is er iig morgen zelf bij, die ouwe knuffelitaliaan *O*
  Moderator woensdag 3 december 2025 @ 16:23:38 #165
184769 crew  Deisyy
pi_219401767
quote:
5s.gif Op woensdag 3 december 2025 14:57 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Maareh, waar lees je dit?
Het is een wilde gok, net als de andere antwoorden op je poll.
pi_219401916
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 14:51 schreef luxerobots het volgende:
Het dagboekje wordt door verschillende deskundigen als authentiek gezien.
Nee, het dagboekje wordt door het OM als authentiek gezien. En door Van Koppen als niet-authentiek.

De "verschillende deskundigen" hebben zich slechts uitgelaten over hun eigen expertise, b.v. handschriftspecialist, maar niet over het dagboek als geheel. Als het OM sturend en beperkend is in de onderzoeksvragen, kun je deze discrepantie krijgen.

Ik meen dat Van Koppen dingen heeft geconstateerd die het OM helemaal niet heeft laten onderzoeken. Tja .....
.
pi_219402306
Authentieke Windows XP achtergrond:

Vragen aan deskundige #1:
Q: Welke kleur heeft gras?
A: Groen
Q: Is het gras groen?
A: Ja
Q: Is dit groene gras het groene gras van de Windows XP achtergrond?
Q: Is het gras authentiek?
A: Ja, het gras is authentiek.

Vragen aan deskundige #2:
Q: Welke kleur heeft lucht?
A: Blauw
Q: Is de lucht blauw?
Q: Is deze blauwe lucht de blauwe lucht van de Windows XP achtergrond?
Q: Is de lucht authentiek?
A: Ja, de lucht is authentiek.

OM: Dit is dus een authentieke afbeelding van de Windows XP achtergrond.

Oke. Dat doen we nog nog een keertje:
SPOILER
.
pi_219402379
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 17:03 schreef r_one het volgende:

[..]
Nee, het dagboekje wordt door het OM als authentiek gezien. En door Van Koppen als niet-authentiek.
BN de Stem: Marco Borsato verder in problemen: belastende teksten van slachtoffer waarschijn­lijk niet gemanipu­leerd

quote:
De "verschillende deskundigen"
''Verschillende deskundigen'' Wat is er mis met de deskundigen?

quote:
hebben zich slechts uitgelaten over hun eigen expertise, b.v. handschriftspecialist, maar niet over het dagboek als geheel.
Maar dat is toch wat deskundigen doen? Hun eigen expertise gebruiken?

quote:
Als het OM sturend en beperkend is in de onderzoeksvragen, kun je deze discrepantie krijgen.
Als het OM sturend en beperkend is. Oké, we gaan dus de complotkant op.

quote:
Ik meen dat Van Koppen dingen heeft geconstateerd die het OM helemaal niet heeft laten onderzoeken. Tja .....
Welke dingen zijn geconstateerd maar niet onderzocht?
pi_219402405
quote:
Augustus 2025 :')
quote:
[..]
''Verschillende deskundigen'' Wat is er mis met de deskundigen?
Niks. Helemaal niks.
quote:
[..]
Maar dat is toch wat deskundigen doen? Hun eigen expertise gebruiken?
Klopt. Maar het geheel is meer dan de som der delen ;)
quote:
[..]
Als het OM sturend en beperkend is. Oké, we gaan dus de complotkant op.
[..]
Dat is geen complot, dat is de modus operandi van het OM om bewijs ‘sluitend’ te krijgen.
quote:
Welke dingen zijn geconstateerd maar niet onderzocht?
Een doorhaling of verandering in de tijd. Vraag me niet exact wat maar er is achteraf wat gewijzigd (anders klopte er chronologisch iets niet :') )

[ Bericht 14% gewijzigd door r_one op 03-12-2025 18:40:28 ]
.
pi_219402460
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 18:32 schreef r_one het volgende:

[..]
Augustus 2025 :')
[..]
Dat is geen complot, dat is de modus operandi van het OM om bewijs ‘sluitend’ te krijgen.
[..]
Een doorhaling of verandering in de tijd. Vraag me niet exact wat maar er is achteraf wat gewijzigd (anders klopte er chronologisch iets niet :') )

Met veel emotie kom je verkondigen dat het niet klopt. Maar wat het exact is weet je niet. Dat komt niet bepaald sterk over.

Dan kijk ik liever naar wat deskundigen te melden hebben.

quote:
Het dagboek is onderzocht door deskundigen in Lausanne, die doorgestreepte passages onderzochten. Dat was gebeurd met dezelfde pen als waarmee de passage die eronder zat was geschreven. En alle bladzijden in het dagboek zijn origineel.
  woensdag 3 december 2025 @ 18:46:42 #171
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219402475
Jullie hebben er wel zin ik zie ik.

POLL
NB: Als je in een jury zou zitten, moest je ook kiezen, dus geen mogelijkheid voor halfslachtige keuzes.
pi_219402482
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 18:46 schreef Tengano het volgende:

[poll=9475]
NB: Als je in een jury zou zitten, moest je ook kiezen, dus geen mogelijkheid voor halfslachtige keuzes.
Waar is team gerechtigheid?
  woensdag 3 december 2025 @ 18:51:32 #173
438527 MissButterflyy
pi_219402500
quote:

[poll=9475]
Ik mis vrijspraak wegens gebrek aan bewijs.
Dat we het niet weten, en dus geen ‘team’ kiezen.
pi_219402555
Wat de rechter ook bepaalt, het maakt geen donder uit want er komt toch een hoger beroep
pi_219402597
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 18:13 schreef r_one het volgende:
Q: Welke kleur heeft lucht?
A: Blauw
Daar gaat het al mis.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  woensdag 3 december 2025 @ 19:21:43 #176
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_219402684
quote:
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 00:36 schreef r_one het volgende:

[..]

Best bijzonder. Er waren wel zeker fragmenten te beluisteren van het bewuste gesprek met de moeder, afgespeeld in de rechtszaal.

Wel grappig dat jullie dat niet weten, maar wél een stellige mening -en absurde visie- hebben op de gehele gang van zaken.

Zelf maar zoeken naar die audio, dames :W
love & heet
pi_219402769
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 19:21 schreef sly-nl het volgende:

[..]
[..]
Best bijzonder. Er waren wel zeker fragmenten te beluisteren van het bewuste gesprek met de moeder, afgespeeld in de rechtszaal.

Wel grappig dat jullie dat niet weten, maar wél een stellige mening -en absurde visie- hebben op de gehele gang van zaken.

Zelf maar zoeken naar die audio, dames :W
Zat jij daar wel dan?

Ik had een alibi, ik zat op Fok.
  woensdag 3 december 2025 @ 19:48:43 #178
438527 MissButterflyy
pi_219402945
quote:
9s.gif Op woensdag 3 december 2025 19:01 schreef opgebaarde het volgende:
Wat de rechter ook bepaalt, het maakt geen donder uit want er komt toch een hoger beroep
Waarom denk je dat?
pi_219403253
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 18:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Met veel emotie kom je verkondigen dat het niet klopt. Maar wat het exact is weet je niet. Dat komt niet bepaald sterk over.
Ik ga niet alle details tot op de komma herhalen.
quote:
Dan kijk ik liever naar wat deskundigen te melden hebben.
[..]
Prima ^O^

Ik volg deskundige Van Koppen.
.
pi_219403296
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 19:21 schreef sly-nl het volgende:

[..]
[..]
Klopt. Maar jouw weergave klopt niet met wat er te horen was.
.
pi_219403358
quote:

[poll=9475]
NB: een jury moet tot een unaniem oordeel komen. Gaat nog niet echt lekker :')
.
  woensdag 3 december 2025 @ 20:48:02 #182
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_219403381
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 20:31 schreef r_one het volgende:

[..]
Klopt. Maar jouw weergave klopt niet met wat er te horen was.
Je liegt en bent de zaken aan het verdraaien :{w

Ik schreef dat hij in de opname toegaf dat hij tussen de benen van de dochter zat te vogelen. Geeft hij ook duidelijk toe.
Pants on fire, Stan :R

love & heet
pi_219403384
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 19:48 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Waarom denk je dat?
Voor mijn gevoel komt bij alle bekende strafzaken een hoger beroep. Ik heb chatgpt en perplexity geraadpleegd maar de voorbeelden die naar voren kwamen waren van zaken waar ik nog nooit van gehoord had.

Marco gaat in beroep als hij veroordeeld wordt en OM gaat bijna standaard in beroep als het vonnis ~25% of meer lichter is dan de strafeis.
pi_219403402
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 20:48 schreef sly-nl het volgende:

[..]
Je liegt en bent de zaken aan het verdraaien :{w

Ik schreef dat hij in de opname toegaf dat hij tussen de benen van de dochter zat te vogelen. Geeft hij ook duidelijk toe.
Pants on fire, Stan :R

[ afbeelding ]

Lastig die stemmetjes in je hoofd.

En op het strelen van de vagina zei je dat ie dat ook heeft toegegeven. Welja, ik lieg _O-
.
  woensdag 3 december 2025 @ 21:06:29 #185
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_219403459
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 20:53 schreef r_one het volgende:

[..]

Lastig die stemmetjes in je hoofd.

En op het strelen van de vagina zei je dat ie dat ook heeft toegegeven. Welja, ik lieg _O-
"Tussen haar benen" lijkt me vrij expliciet en niets te maken hebbend met de mediale meniscussen knuffelen, Stan.

Verder wel klaar met de 'discussie' aangaan met iemand die blijft draaien en liegen (8> :W
love & heet
  Miss 200.000.000! woensdag 3 december 2025 @ 21:07:46 #186
367000 roos94
pi_219403465
Fittie fittie
  Forum Admin woensdag 3 december 2025 @ 21:17:55 #187
35723 crew  GGMM
pi_219403536
Ik wil fan van het eerste uur @Caland die altijd heeft geloofd in Marco zijn onschuld morgen heel veel succes toewensen. Ik weet niet of je erheen gaat om Marco te steunen maar zo ja dan hoop ik dat het niet regent
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_219403569
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 20:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Voor mijn gevoel komt bij alle bekende strafzaken een hoger beroep. Ik heb chatgpt en perplexity geraadpleegd maar de voorbeelden die naar voren kwamen waren van zaken waar ik nog nooit van gehoord had.

Marco gaat in beroep als hij veroordeeld wordt en OM gaat bijna standaard in beroep als het vonnis ~25% of meer lichter is dan de strafeis.
Curt E. zal, als de rechter de eis van het OM volgt, zo'n voorbeeld zijn.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  woensdag 3 december 2025 @ 21:26:25 #189
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219403594
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 21:17 schreef GGMM het volgende:
Ik wil fan van het eerste uur @:caland die altijd heeft geloofd in Marco zijn onschuld morgen heel veel succes toewensen. Ik weet niet of je erheen gaat om Marco te steunen maar zo ja dan hoop ik dat het niet regent
Sinds Marco een pedo blijkt te zijn luister ik die troep niet

Daarvoor trouwens ook al niet
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219403608
Nog maar een appje dan.

quote:
Ook appte hij een keer dat hij haar lief en mooi vond. "En oh ja, je hebt best mooie billen." Borsato zegt dat vrouwen dat graag horen en dat het meisje geregeld bevestiging zocht. "Seks was de gangbare taal. Ik accepteerde dat, dat was kennelijk normaal daar."
  woensdag 3 december 2025 @ 21:46:46 #191
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219403756
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 21:28 schreef luxerobots het volgende:
Nog maar een appje dan.
Op zich heel logisch. Mensen passen zich over het algemeen vaak aan in de omstandigheden waar ze in terecht komen. Om enerzijds niet gek gevonden te worden, geaccepteerd te worden en dat je daarom maar een beetje meebeweegt met de flow want je wilt geen vreemde eend in de bijt zijn.

Net zoals dat je hier op Fok! standaard aangeeft dat je het druk met je werk hebt of een belangrijke baan hebt en veel geld verdient. Gewoon om een beetje te mergen en om geen lul gevonden te worden.
  woensdag 3 december 2025 @ 21:50:46 #192
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219403786
ik pik er dit even uit en laten we elkaar niet de maat nemen met hoe iets (niet) werkt.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 14:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik krijg steeds het idee dat je niet begrijpt hoe zo'n strafzaak werkt. Dat moeder en dochter onder ede gehoord zijn, is op zichzelf al bewijs. Dan heb je getuigenverklaringen er omheen, het dagboekje, de appjes en het tas-op-tafelgesprek dat allemaal losse bewijsstukken zijn.
Ik denk dat je niet wilt volgen dat de eenzijdige getuigenverklaring van een direct belanghebbende een wat andere weging vraagt dan wanneer die door anderen (elders) wordt bevestigd.

Wanneer iemand iets stelt, wil dat niet zeggen dat dit daarmee ook zo is. Dat de aangifte van een vermeend slachtoffer serieus genomen moet worden, maakt dat - hoe triest mogelijk ook - niet anders.
Alle opgevoerde zaken daar omheen die het misdrijf moet bevestigen (cq ondersteunen), zijn pas geldend als het eerste (de aanklacht "ontucht") dat ook is. En nogmaals. dit is geen waardeoordeel over/voor wie dan ook maar imo simpel dat de één zegt dat de ander ontkent. En je dan niet anders kan kan vaststellen dat het onomstotelijk bewijs, ontbreekt.

Voorbeeld, als ik stel dat mijn gras 5 jaar geleden groen was: vormt een aankoopbon van kunstmest, dat hebben opgeschreven in mijn logboek, verteld aan mijn tante in Australië of fout appje geen bewijs dat mijn gras inderdaad "groen" is.

Je had het over getuigenverklaringen, welk andere verklaringen zijn er dan die van moeder en dochter ?
En dan heb ik het over directe getuigen en niet over mensen die iets als hun mening hebben (gevonden) dat de één of de ander iets is.

Nogmaals, dat Borsato whatever draait of wringt, als in confronterende verwondering dat een gesprek hem in de ogen van het OM anders plaatst, maakt niet dat het gesprek daarmee een bekentenis is geworden.
Bij mijn weten heeft Borsato nergens en niet (h)erkent dat het meisje heeft gevingerd of zo, hooguit dat zijn omgang nader bekeken ongepast was (zo ja, in het midden latend wat dat precies is, was of kan/kon zijn). Ik kreeg eerder de indruk dat Borsato in dat tas-op-tafel gesprek, "te" invoelend, wat mee laveerde met wat de moeder ter haar "opgenomen" tafel bracht. Moeder wist dat het gesprek werd opgenomen en Borsato niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 03-12-2025 21:56:15 ]
pi_219403891
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 21:28 schreef luxerobots het volgende:
Nog maar een appje dan.
[..]

En in welke context was dat?
pi_219403966
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 21:46 schreef Tengano het volgende:

[..]
Op zich heel logisch. Mensen passen zich over het algemeen vaak aan in de omstandigheden waar ze in terecht komen. Om enerzijds niet gek gevonden te worden, geaccepteerd te worden en dat je daarom maar een beetje meebeweegt met de flow want je wilt geen vreemde eend in de bijt zijn.

Net zoals dat je hier op Fok! standaard aangeeft dat je het druk met je werk hebt of een belangrijke baan hebt en veel geld verdient. Gewoon om een beetje te mergen en om geen lul gevonden te worden.
De intenties waren wel duidelijk. Laten we niet naïef doen.
pi_219403994
Hoe laat is die uitspraak morgen?
pi_219404018
quote:
18s.gif Op woensdag 3 december 2025 21:50 schreef Vallon het volgende:
ik pik er dit even uit en laten we elkaar niet de maat nemen met hoe iets (niet) werkt.
[..]

Voorbeeld, als ik stel dat mijn gras 5 jaar geleden groen was: vormt een aankoopbon van kunstmest, dat hebben opgeschreven in mijn logboek, verteld aan mijn tante in Australië of fout appje geen bewijs dat mijn gras inderdaad "groen" is.
Je maakt er weer een idioot voorbeeld van.

quote:
Je had het over getuigenverklaringen, welk andere verklaringen zijn er dan die van moeder en dochter ?
En dan heb ik het over directe getuigen en niet over mensen die iets als hun mening hebben (gevonden) dat de één of de ander iets is.
Het lijkt me dat hij gezien is in de tourbus. Bovendien heeft het ex-vriendje ook verklaard.

quote:
Ze vertelde dat het onder meer gebeurde in de bus. Dan zat ze op schoot bij Borsato, met een deken over hen heen. Hij raakte haar dan aan onder die deken. Ze zegt dat het begon eind 2014, tijdens de "1000 spiegels-tour" van de zanger.
quote:
Het ex-vriendje van het meisje zei dat ze hem eind 2016 in vertrouwen nam omdat ze tegen haar moeder wilde vertellen dat zij wilde dat die Borsato zou aanspreken op handen op plekken waar zij die niet wilde.
  woensdag 3 december 2025 @ 22:17:32 #197
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219404045
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 22:10 schreef ootjekatootje het volgende:
Hoe laat is die uitspraak morgen?
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat jij dat niet weet?

10:00
  woensdag 3 december 2025 @ 22:49:48 #198
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219404226
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 22:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je maakt er weer een idioot voorbeeld van.
[..]
Het lijkt me dat hij gezien is in de tourbus. Bovendien heeft het ex-vriendje ook verklaard.
[..]
[..]
Dat het idioot is, is jouw observatie (omdat die ws niet past in jouw beeldvorming).
Een beetje wat imo ook het OM voortdurend lijkt af te doen en zich bmw weten niet echt bezig heeft gehouden met ontlasting van de verdachte in de zware verdenking. Het is wmb ronduit zot dat de verdediging een deskundige moet bevragen om de (wijze) van aangifte te beoordelen en een OM dat afdoet als nitwit.

Het "vriendje" is in mijn denken net zo (on)betrouwbaar als elk ander die in (belangen)relatie is verweven met gezinsleden of verdachte.

Nogmaals, ik ben zeer begaan met (zeden)slachtoffers maar hoe zeer die ook leed kan zijn aangedaan is dat pas te bewijzen wanneer daar voldoende wettig en overtuigend bewijs voor is.
Sec de aangifte is juridisch dan wel "bewijs" voor een OM maar wordt imo pas overtuigend als dat door iets anders in "zake" onomstotelijk wordt bevestigd. Denk aan DNA, getuigen, media of (mede)slachtoffers.
De beeldvorming of interpretatie van een uiting, aan beide zijden, mag wmb niet dienen tot (die) overtuiging.

We gaan het zien en ik vermoed dat de rechter de boel aanhoudt zodat de verdediging nog 6 maanden kan gaan luisteren naar door het OM achtergehouden 500uur aan taps. Zelf denk ik dat vrijspraak op zijn plaats is (wat weer wil zeggen dat Borsato zuiver bezig was met het imo verknipte gezin). Het vermeende slachtoffer kan zich gesterk voelen in de aandacht met dat ingriteitsmisdrijven een kwestie van mores zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 03-12-2025 22:56:10 ]
pi_219404233
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 21:06 schreef sly-nl het volgende:

[..]
"Tussen haar benen" lijkt me vrij expliciet en niets te maken hebbend met de mediale meniscussen knuffelen, Stan.

Verder wel klaar met de 'discussie' aangaan met iemand die blijft draaien en liegen (8> :W
Wie is toch die Stan? :?

En heb je inmiddels Joop Wilhelmus al gegoogled? :s)
.
pi_219404332
quote:
12s.gif Op woensdag 3 december 2025 22:49 schreef Vallon het volgende:
Sec de aangifte is juridisch dan wel "bewijs" voor een OM maar wordt imo pas overtuigend als dat door iets anders in "zake" onomstotelijk wordt bevestigd. Denk aan DNA, getuigen, media of (mede)slachtoffers.
Je wil gewoon niet zien dat er bewijs is. Marco Borsato heeft met zijn appjes en het opgenomen gesprek zelf dit bewijs geleverd. Daarbij is er een dagboekje dat in andere zaken ook gewoon als bewijs gediend heeft. Daar hoeven geen DNA, getuigen, of medeslachtoffers voor te zijn.

Overigens zijn er in de media wel andere slachtoffers naar voren gekomen, kijk de aflevering van Boos maar terug. Volgens John van den Heuvel wilden andere slachtoffers echter niet in de openbaarheid treden. Wat gezien de drek die Borsato en zijn verdediging over moeder en dochter uitgestrooid hebben, wel te begrijpen is.

quote:
Zelf denk ik dat vrijspraak op zijn plaats is (wat weer wil zeggen dat Borsato zuiver bezig was met het imo verknipte gezin).
Daar geloof ik helemaal niets van. Borsato kwam daar gewoon voor zijn eigen plezier. Eerst had hij seks met de moeder, en toen de dochter wat ouder begon te worden, vond hij haar ook wel interessant.

Als hij echt zuiver bezig geweest was, was hij niet zo enorm close geweest, en had hij externe hulp ingeschakeld. Marco kon zich dan richten op zingen, en hulpverleners op het gezin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')